quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
Wel lastig dat China Rusland dan niet meer kan helpen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 11:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lijkt er op dat de VS daar wel vol in gaat in tegenstelling tot Oekraïne. China is namelijk de grote vijand voor de hegemonie van de VS de komende decennia.
Prima plan. Ook geen probleem voor Rusland. Het kan tenslotte gewoon via tankers worden geëxporteerd. Tenminste, als de Finse marine niet ingrijpt.quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lf7t4e5iz22y
⚡️🇺🇦 Ukraine plans to halt Russian oil transit to the EU, following gas.
A draft law has been submitted to the Verkhovna Rada to terminate the 2019 contract, which was set to last until 2029. The contract will be unilaterally stopped.
https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/55549
quote:The Ukrainian Armed Forces struck the "Kristal Plant" oil depot in Engels on January 8, per the General Staff. The depot supplied the "Engels-2" airfield. The strike, conducted by HUR and SOF, caused multiple explosions and a major fire. Local authorities confirmed a hit on an "industrial object."
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lf7xw653bc2i
waren chinese schepen toch?quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat Russische schepen nog wel eens hun ankers over kabels laten slepen.
Graag! Dat moeten ze vooral doen. Dan stoppen de Griekse reders tenminste met het transporteren van olie.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:06 schreef Discombobulate het volgende:
Het schept wel een precedent natuurlijk. Als ik Rusland was zou ik ook gewoon wat schepen vasthouden of confisqueren. Tit for tat.
Die laatste voer onder de vlag van de Comoren geloof ik. Schepen met Russische olie dan. Whatever.quote:
A) Soevereiniteit is geen vrijbrief voor schade veroorzaken en daar geen verantwoording voor af hoeven leggen. Als volgens de regels, dus via een fins gerecht wordt vastgesteld dat die ene boot de kabel heeft vernaggelt mogen ze daarvoor dokken, en blijft dat uit, beslag leggen op die boot B) good luck with that, want ik denk niet dat er nog veel westerse reders op rusland varen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:06 schreef Discombobulate het volgende:
Het schept wel een precedent natuurlijk. Als ik Rusland was zou ik ook gewoon wat schepen vasthouden of confisqueren. Tit for tat.
ja naja er is nog altijd wel zoiets als het recht op onschuldige doorvaart, als we daar aan gaan morrelen doen we ons zelf meer kwaad dan de Russenquote:Op woensdag 8 januari 2025 12:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die laatste voer onder de vlag van de Comoren geloof ik. Schepen met Russische olie dan. Whatever.
Klopt, maar de wereld is niet eerlijk lieve schat. Rusland kan gewoon hetzelfde gaan doen en klieren, wat ik eerlijk gezegd wel verwacht nu.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
A) Soevereiniteit is geen vrijbrief voor schade veroorzaken en daar geen verantwoording voor af hoeven leggen. Als volgens de regels, dus via een fins gerecht wordt vastgesteld dat die ene boot de kabel heeft vernaggelt mogen ze daarvoor dokken, en blijft dat uit, beslag leggen op die boot B) good luck with that, want ik denk niet dat er nog veel westerse reders op rusland varen.
Schepen mogen toch gewoon doorvaren?quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja naja er is nog altijd wel zoiets als het recht op onschuldige doorvaart, als we daar aan gaan morrelen doen we ons zelf meer kwaad dan de Russen
maar dat met die ankers moeten ze gelijk mee kappen idd
Waar kunnen ze dat?quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Klopt, maar de wereld is niet eerlijk lieve schat. Rusland kan gewoon hetzelfde gaan doen en klieren, wat ik eerlijk gezegd wel verwacht nu.
Er is een verschil tussen een schip aanhouden in je territoriale wateren, en dat doen daarbuiten. Doe je dat daarbuiten, kun je net zo goed deze vlag gaan hijsen:quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Klopt, maar de wereld is niet eerlijk lieve schat. Rusland kan gewoon hetzelfde gaan doen en klieren, wat ik eerlijk gezegd wel verwacht nu.
Ik denk eerder dat China hier misbruik van gaat maken.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, china zal het ongetwijfeld een fantastisch idee vinden om westerse schepen die hun goederen naar het westen brengen te gaan pesten. Want we zijn nog niet hard genoeg bezig om onze productie daar weg te halen, dat kan harder.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat China hier misbruik van gaat maken.
Dat zal wel mee meevallen maar er zijn nog meer landen dan 'het westen'quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, china zal het ongetwijfeld een fantastisch idee vinden om westerse schepen die hun goederen naar het westen brengen te gaan pesten. Want we zijn nog niet hard genoeg bezig om onze productie daar weg te halen, dat kan harder.
Meer info in de link.quote:Op woensdag zijn tien Filipijnse kustwacht- en regeringsschepen, vergezeld door verschillende ongeïdentificeerde schepen, die Chinese territoriale wateren waren binnengevaren in de buurt van Huangyan Island en Xianbin Reef op de Nansha-eilanden.
Maar dat doet china nu al jaren. Dus ik zie niet waar china nu ineens 'misbruik' van gaat maken.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat zal wel mee meevallen maar er zijn nog meer landen dan 'het westen'
https://businessam.be/chi(...)hinese-zee-schenden/
[..]
Meer info in de link.
Dat, en dat laatste heeft als bijwerking dat in China vraag naar olie weer afneemt. Ook niet heel prettig voor de Russen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, china zal het ongetwijfeld een fantastisch idee vinden om westerse schepen die hun goederen naar het westen brengen te gaan pesten. Want we zijn nog niet hard genoeg bezig om onze productie daar weg te halen, dat kan harder.
Wat van die schepen confisquerenquote:Op woensdag 8 januari 2025 12:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat doet china nu al jaren. Dus ik zie niet waar china nu ineens 'misbruik' van gaat maken.
Sure, je gaat gewoon als china zijnde schepen van een ander land haar kustwacht confisqueren.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat van die schepen confisqueren
Want er waren alleen maar schepen van de kustwacht?quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sure, je gaat gewoon als china zijnde schepen van een ander land haar kustwacht confisqueren.
Why stop there, is er niet ergens een vliegdekschip van de VS in de buurt?
Je post zelf notabene iets over de kustwacht.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Want er waren alleen maar schepen van de kustwacht?
Er bestaan geen andere schepen en verder komen incidenten met schepen die niet van de kustwacht zijn nooit voor?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |