Aan Putin's nieuwe lange tafelquote:
Omhelzenquote:Op vrijdag 10 januari 2025 15:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lijkt mij voor beiden lastig om elkaar de hadn te schudden en evt omhelzen.
Zou het telefonisch doen
Die gaan elkaar nooit meer tegenkomen in het echt.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:59 schreef xpompompomx het volgende:
Ben ook al heel lang benieuwd of Poetin mans genoeg is om Zelensky irl te ontmoeten. Ik vermoed van niet.
Enfin, Trump wint aanzienlijk meer vertrouwen in het Kremlin. Biden daarentegen heeft volgens de russen z'n eigen manier om alle problemen tegemoet te treden, wat volgens hen zoveel inhoudt als 'het vuurtje in Oost-Europa brandend te houden' tegen wil en dank voor velen.quote:Regering-Biden
Peskov was positief over Trump en kritisch over de vertrekkende president Joe Biden. Hij zei dat de regering-Biden in de laatste tien dagen van het presidentschap 'van plan is alles blijven doen om de oorlog voort te zetten', inclusief mogelijke nieuwe sancties tegen Rusland.
© https://www.msn.com/nl-nl(...)f3611fff25e673&ei=41
natuurlijk nietquote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:59 schreef xpompompomx het volgende:
Ben ook al heel lang benieuwd of Poetin mans genoeg is om Zelensky irl te ontmoeten. Ik vermoed van niet.
We wachten het gewoon af oke? Al dat gespeculeer is echt zinloosquote:Op vrijdag 10 januari 2025 15:12 schreef Scjvb het volgende:
Op dit moment geen slechte vooruitzichten. Alleen nu maar zien nog wat hiervan terechtkomt, maar er bestaat goede hoop!
Want:
[..]
Enfin, Trump wint aanzienlijk meer vertrouwen in het Kremlin. Biden daarentegen heeft volgens de russen z'n eigen manier om alle problemen tegemoet te treden, wat volgens hen zoveel inhoudt als 'het vuurtje in Oost-Europa brandend te houden' tegen wil en dank voor velen.
Doen we zeker!quote:Op vrijdag 10 januari 2025 15:20 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
We wachten het gewoon af oke? Al dat gespeculeer is echt zinloos
Ik denk het wel hoor. Izetbegovic, Tudjman en Milosevic zaten ook met elkaar aan tafel bij Dayton.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 15:06 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Die gaan elkaar nooit meer tegenkomen in het echt.
Leuk voor ze.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 15:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk het wel hoor. Izetbegovic, Tudjman en Milosevic zaten ook met elkaar aan tafel bij Dayton.
kan, jan soldaat verzint wel vaker domme dingen om niet te hoeven lopenquote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:22 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat in de zomer en herfst toen de ondergrond nog genoeg verhard was, dat sommige Russen op elektrische steps van boomwal naar boomwal oprukten.
Dat krijg je in het russische leger ook wel, zonder voertuigen te gebruiken.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 15:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
krijg je toch vrij vlot blauwe billetjes
Het is wel zo dat sommige landen veroordeelde criminelen de toegang weigeren. Daar moet Trump ook rekening mee houden.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 15:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk het wel hoor. Izetbegovic, Tudjman en Milosevic zaten ook met elkaar aan tafel bij Dayton.
Ja natuurlijk wint hij vertrouwen, die vent heeft al zijn kaarten al op tafel gelegd en is zo manipuleerbaar als de pest. Art of the deal my ass.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 15:12 schreef Scjvb het volgende:
Op dit moment geen slechte vooruitzichten. Alleen nu maar zien nog wat hiervan terechtkomt, maar er bestaat goede hoop!
Want:
[..]
Enfin, Trump wint aanzienlijk meer vertrouwen in het Kremlin. Biden daarentegen heeft volgens de russen z'n eigen manier om alle problemen tegemoet te treden, wat volgens hen zoveel inhoudt als 'het vuurtje in Oost-Europa brandend te houden' tegen wil en dank voor velen.
Nee, de VS heeft het ICC niet erkend.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik bedoel dat Poetin liever niet naar USA gaat (sowieso arrestatie risico), en denk dat USA ivm de grote spanningen liever niet naar Moskou gaan.
Trump heeft geen plan om de oorlog te beëindigen, Putin ook niet. Wat valt er eigenlijk te bespreken?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, het zal wel. We gaan weer vier jaar zwalkend non-beleid tegemoet. Vandaag is het dit, morgen weer dat. Nou, als de VS de leidende positie opgeeft dan pakt Europa die wel op werd gisteren op Ramstein aangegeven. Het grote risico is denk ik dat Trump de kant van Poetin kiest en de sancties stopt.
De verdeling. De een Oekraïne en Oost-Europa. De ander Canada en Groenland.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:33 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Trump heeft geen plan om de oorlog te beëindigen, Putin ook niet. Wat valt er eigenlijk te bespreken?
Als dienstplichtige tijdens nachtdropping ooit nog eens een fiets gejatquote:Op vrijdag 10 januari 2025 15:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan, jan soldaat verzint wel vaker domme dingen om niet te hoeven lopen
maar er werd gedaan alsof het een goed alternatief is voor high end pantservoertuigen
Nederland gebruikt ook ATV's maar eigenlijk zijn ze vooral goed om 3 kwartier te crossen @ de playa
als je er een meerdaagse gevechtspatrouille mee gaat doen krijg je toch vrij vlot blauwe billetjes
Ouch.quote:❗️Major sanctions update from the US and UK, targeting Russian oil revenues.
The U.S. Department of the Treasury imposed sanctions on Gazprom Neft, Surgutneftegas, Ingosstrakh, Alfastrakhovanie, and Sovcomflot.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lffmpca4j22u
Aardig lijstje.quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lffid4xbns2y
🇩🇪🇺🇦 Germany to provide Ukraine with new weapons packages in the first half of 2025 — n-tv
▪️22 Leopard 1 tanks;
▪️25 Marder IFVs;
▪️Iris-T SLM/SLS air defense system;
▪️16 howitzers;
▪️2 Patriot launchers;
▪️7 Gepard with 120,000 rounds of ammunition;
▪️3,500 Helsing UAVs;
▪️six Sea King helicopters;
▪️250,000 artillery ammunition;
▪️a number of other weapons and equipment.
Dat verwacht ik ook. Beide mannen denken in temen van invloedssferen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
De verdeling. De een Oekraïne en Oost-Europa. De ander Canada en Groenland.
Nee hoor. Waarom zouden de landen die de hele wereld veroverden zin hebben een vazal van een voormalige kolonie te worden?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:23 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook. Beide mannen denken in temen van invloedssferen.
Ik verwacht dat de EU de steven went naar het Oosten en het Zuiden. Ze worden een vazalstaat van China in ruil voor bescherming en worden lid van de BRICS.
Omdat we anders worden weggevaagd door China en Rusland. Militair stellen we niks voor. Als de vliegdekschepen van die landen voor de kusten van Europa komen te liggen, de oosterse handjes zich bewegen naar de knoppen van de lanceerinrichtingen van de ballistische kernkopraketten ..... dan gaan alle handjes hier omhoog want zoals ik al zei wij Europeanen zijn "dom, dik en blij" ..... en vooral decadent.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee hoor. Waarom zouden de landen die de hele wereld veroverden zin hebben een vazal van een voormalige kolonie te worden?
Ah, jij bent dus een dikke domme blije lafbek?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:42 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Omdat we anders worden weggevaagd door China en Rusland. Militair stellen we niks voor. Als de vliegdekschepen van die landen voor de kusten van Europa komen te liggen, de oosterse handjes zich bewegen naar de knoppen van de lanceerinrichtingen van de ballistische kernkopraketten ..... dan gaan alle handjes hier omhoog want zoals ik al zei wij Europeanen zijn "dom, dik en blij" ..... en vooral decadent.
Hoezo? Ik constateer hoe hier in Europa - en m.n. Nederland - de inwoners leven. En die manier van leven is funest om uiteindelijk te overleven in deze wereld waar het recht van de sterkste gaat gelden.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee hoor. Waarom zouden de landen die de hele wereld veroverden zin hebben een vazal van een voormalige kolonie te worden?
[..]
Ah, jij bent dus een dikke domme blije lafbek?
dat klinkt niet goed zeg.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:53 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik constateer hoe hier in Europa - en m.n. Nederland - de inwoners leven. En die manier van leven is funest om uiteindelijk te overleven in deze wereld waar het recht van de sterkste gaat gelden.
Leg mij eens uit hoe jij denkt dat dit Europa zijn eigen gang kan blijven gaan met geopolitieke tegenstanders als de VS en China. Over Rusland heb ik het nog niet eens maar dat zal ook een gigantisch veiligheidsprobleem veroorzaken.
Nee, als Europa niet binnen 3 jaar totaal is hervormd, een unie is geworden met onbeperkte macht van Brussel en 5% van het BNP besteed aan militaire uitgaven dan hebben we uiteindelijk de keuze tussen:
1. vazalstaat van de VS worden in ruil voor bescherming
2. vazalstaat van China worden in ruil voor bescherming
3. totaal van de kaart worden geveegd
Fijne avond verder.
Zo; jij hebt er zin aan lees ik.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:53 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik constateer hoe hier in Europa - en m.n. Nederland - de inwoners leven. En die manier van leven is funest om uiteindelijk te overleven in deze wereld waar het recht van de sterkste gaat gelden.
Leg mij eens uit hoe jij denkt dat dit Europa zijn eigen gang kan blijven gaan met geopolitieke tegenstanders als de VS en China. Over Rusland heb ik het nog niet eens maar dat zal ook een gigantisch veiligheidsprobleem veroorzaken.
Nee, als Europa niet binnen 3 jaar totaal is hervormd, een unie is geworden met onbeperkte macht van Brussel en 5% van het BNP besteed aan militaire uitgaven dan hebben we uiteindelijk de keuze tussen:
1. vazalstaat van de VS worden in ruil voor bescherming
2. vazalstaat van China worden in ruil voor bescherming
3. totaal van de kaart worden geveegd
Fijne avond verder.
Ik mis vooral de optie: hybride bondgenootschappen aangaan, ofwel zaken doen met elk continent en je niet teveel inmengen in de spanningen. Hoe meer je uitgeeft aan defensie, hoe minder je kan uitgeven aan comfort voor de burgers zoals lagere belastingen of goede oncologie zorg en alles wat daar tussen in ligt.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 19:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, die woorden hadden ook in een andere volgorde gekund.
Dat klinkt al een stuk beter.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik mis vooral de optie: hybride bondgenootschappen aangaan, ofwel zaken doen met elk continent en je niet teveel inmengen in de spanningen. Hoe meer je uitgeeft aan defensie, hoe minder je kan uitgeven aan comfort voor de burgers zoals lagere belastingen of goede oncologie zorg en alles wat daar tussen in ligt.
Wil jij logica uit deze discussie houden? Anders tikken we nooit draadje # 10.000 aanquote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik mis vooral de optie: hybride bondgenootschappen aangaan, ofwel zaken doen met elk continent en je niet teveel inmengen in de spanningen. Hoe meer je uitgeeft aan defensie, hoe minder je kan uitgeven aan comfort voor de burgers zoals lagere belastingen of goede oncologie zorg en alles wat daar tussen in ligt.
Ja, lekker chillen met chemotherapie.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
quote:https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lffwllzegc2m
⚡️Ukrainian lawmakers move to dismiss Energy Minister, MP Zhelezniak reports.
Reasons raised for the motion, included "systemic corruption in the energy sector," "failure to protect parts of the energy infrastructure," and "lies and manipulations."
https://kyivindependent.c(...)zhelezniak-reported/
quote:Ukrainian forces have successfully repelled a Russian assault on the Donetsk front, National Guard unit Phoenix confirms.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lffw5cf75c26
Je weet zelf dat je weinig grappig bent?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 21:02 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Ja, lekker chillen met chemotherapie.
Al heel lang beweerd hoor. Als EU kunnen we in de huidige geopolitieke situatie maar beter iedereen te vriend houden, en niet teveel leunen op USA. Zeker niet gezien de huidige ontwikkelingen.quote:
Een andere manier om je domheid te overtreffen is niet voorhanden.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 21:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je weet zelf dat je weinig grappig bent?
Hihi.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 21:35 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Een andere manier om je domheid te overtreffen is niet voorhanden.
Mooi, dat zijn de bedragen. Dank je wel Rusland! Er mag geld van worden gebruikt voor wapens, en voor drie miljard kun je aardig wat bestellen. De landmacht kocht 46 Leopard2A8's voor 15 miljoen euro per stuk. (De rest van het budget was voor training, bouw van opslag, afschrijving, etc. Minder relevant voor Oekraïne). Dus genoeg bestellen om één of twee bataljons uit te rusten met die dingen zou mogelijk moeten zijn.quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lffur25css26
🇺🇦💶 Ukraine receives ¤3 billion from frozen Russian assets. Under the G7 ERA program, Ukraine has formally received the first tranche, repayable through proceeds from seized Russian assets. This marks the start of a ¤50 billion initiative by G7 nations to ensure that "Russia pays" for its aggression.
Jezus....die Russen hebben daar hard op hun sodemieter gekregen.quote:A Russian occupier is traveling along the "road of death" in the Pokrovske direction. The scene is littered with destroyed vehicles, some still burning, and numerous occupiers, both dead and alive. The video’s author highlights the Ukrainian Armed Forces’ use of fiber-optic drones:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfg3vjunqs2s
quote:🦅🇺🇦🔝 Russian voenkors write that we have launched another wave of drones, the previous one currently attacking Russia has 120+ UAVs!
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfg4wbev7k22
Strategisch is die brug niet meer interessant. Als ze het doen doen ze het in februari denk ik. Even de feestdag ter ere van de inname van De Krim verzieken. Of de eer-aan-het-legerdag, die is ook in die maand. Gewoon om Poetin nog meer te vernederen. En alleen als ze daarmee Trump een boodschap willen sturen zie ik het eerder gebeuren.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 22:23 schreef MaxMark het volgende:
Ik hoop dat ze eindelijk de brug weer eens gaan aanpakken. Ze hebben de boel eromheen al aardig verzacht.
De Russen pakken gemiddeld 15,73km2 per dag sinds nieuwjaar, inclusief Kursk. Bron: deepstate.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 21:24 schreef Ulx het volgende:
Weer een aanval in Donetsk afgeslagen. De Russen beginnen vast te lopen. De tijd van in driedaagse bliksemoffensieven 5 vierkante kilometer veroveren lijkt over.
[..]
Tegen gemiddeld ~1700 man dood of gewond.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 23:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De Russen pakken gemiddeld 15,73km2 per dag sinds nieuwjaar, inclusief Kursk. Bron: deepstate.
Nee Donbas is veel minder, dat is de objective.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 23:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tegen gemiddeld ~1700 man dood of gewond.
Hoeveel vierkante kilometer is er nog te gaan voordat Oekraïne echt verslagen is? 450.000 of zo toch?
Je verplaatst de doelpalen vriend. De verliezen zullen fors zijn, maar dat is verder schijnbaar geen probleem aangezien men de offensieven kan voortzetten.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 23:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tegen gemiddeld ~1700 man dood of gewond.
Hoeveel vierkante kilometer is er nog te gaan voordat Oekraïne echt verslagen is? 450.000 of zo toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |