abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 10 januari 2025 @ 04:30:41 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216235872
Prima argument voor gepantserde wunderwaffen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 08:40:25 #202
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_216236475
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 00:23 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
haha ja het standaard antwoord. :|W
Waar wel een kern van waarheid in zit ;)
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_216236758
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 02:48 schreef Peppert het volgende:
Goedkoop en dus makkelijk massaal te produceren.
Het duurste in zoiets als een tank, of een vliegtuig, en normaliter ook in een infanterie peloton, is het personeel. Hebben immers jaren opleiding achter de rug.

Dus ja, als we ooit net als rus mensen als compleet vervangbaar vlees gaan zien, zetten we ze wel op ATV's of mountainbikes.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_216237031
quote:
Scholz Blocks New ¤3 Billion Aid Package for Ukraine, Reports Spiegel

According to Spiegel, Chancellor Olaf Scholz's office has unofficially signaled its disapproval of allocating additional funds to Ukraine.

https://www.spiegel.de/po(...)e1-9a31-1d57409db2d5
Volkomen onlogisch (als deze soep echt zo heet wordt gegeten natuurlijk).

• Er staat niets nieuws of controversieels in qua wapens. Het is meer van hetzelfde.
• Een meerderheid van de Duitsers is voor hulp
• Scholz is toch toast na de verkiezingen, en de CDU keurt dit wèl goed. Dus het is alleen maar uitstel, en Schoiz wint hier geen nieuwe kiezers mee.
• Het staat haaks op uitspraken van Scholz van vorige week
pi_216237196
quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfeswm4ykc2n

🔥🔥🔥 This is how an acetone plant in the Leningrad region burned at night. Explosions thundered before the fire.
Voorlopig even geen nagellak voor de dames.
pi_216237220
quote:
Over the past day, Ukraine’s Defense Forces destroyed two 9K317M Buk-M3 air defense system elements and a launch unit of the complex in southern Ukraine, Operational Command South report.

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfesongnys26
Nice.
pi_216237226
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 09:48 schreef Ulx het volgende:
Dus het is alleen maar uitstel, en Schoiz wint hier geen nieuwe kiezers mee.
Ja, die 3 miljoen orcs in die in duitsland wonen vinden het vast fantastisch.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_216237261
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, die 3 miljoen orcs in die in duitsland wonen vinden het vast fantastisch.
En die gaan hierdoor ineens op de SPD stemmen in plaats van op de AfD of een andere pro-Rusland partij? Dat lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2025 10:09:33 ]
pi_216237283
quote:
More fireworks in Russia. Overnight, Ukrainian drones reportedly struck the base of the 238th artillery brigade and a nearby military airfield in Krasnodar Krai.

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfesg4lz5c26
Eens uitvogelen om welk vliegveld dat gaat.
pi_216237291
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
En die gaan hierdoor ineens voor de SPD stemmen in plaats van op de AfD of een andere pro-Rusland partij?
Nee, maar dat weet jij, dat weet ik, maar DER OLAF grijpt naar strohalmen om straks niet roemloos kanselier af te zijn.
pi_216237355
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, maar dat weet jij, dat weet ik, maar DER OLAF grijpt naar strohalmen om straks niet roemloos kanselier af te zijn.
Hij verliest toch wel. Dat weet hij ook.
pi_216237387
Voorlopig is het volgens 'onofficiële kanalen' dus eerst maar even zien of het niet hetzelfde is als die 'Scholz gaat naar Moskou' kletskoek.
pi_216237414
quote:
SBU detained a traitor who corrected the Russian artillery shelling around Kherson

The 34-year-old local resident collaborated with the occupiers through a Russian intelligence chatbot. He offered cooperation in exchange for money not realizing it was being monitored.

https://bsky.app/profile/olddogua.bsky.social/post/3lfesfkyhws2k
Die weet ook waar hij de komende twintig jaar zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2025 10:14:58 ]
pi_216237486
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:55 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Tot voor kort nog wel, al wordt die al een tijde bestookt door fibre drones. Angst is ds vooral dat die straks helemaal niet meer te gebruiken is.
Die weg is niet meer zo belangrijk, toch?
Zowel Pokrovsk als Chasiv Yar worden beide toch vanuit hele andere kanten bevoorraad. Ik kan mij niet voorstellen dat je nu nog onderling tussen Pokrovsk en Chasiv Yar materieel, goederen en militairen gaat uitwisselen.
Ook Malynivka zal hoofdzakelijk vanuit het noorden (vanuit Shakhove) bevoorraad worden, denk ik zo.
pi_216237499
quote:
Overnight, drones also targeted Rostov region: The "PlastFaktor" factory in the village of Krym, producing PVC flooring, caught fire.

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lferzyfoik26
De acetonfabriek in Petersburg en een PVC fabriek in Rostov zijn opgeblazen. Dat zou kunnen betekenen dat de chemische industrie nu in beeld is gekomen als doelwit.
pi_216237525
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
De acetonfabriek in Petersburg en een PVC fabriek in Rostov zijn opgeblazen. Dat zou kunnen betekenen dat de chemische industrie nu in beeld is gekomen als doelwit.
Wat ben ik toch goed.

quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfeua7zf3k2n

🔥👀 "In the Rostov and Leningrad regions camouflaged military facilities were attacked. Russia passes off military plants as ordinary ones, trying to hide their real production. But everything is known," — head of CPD Kovalenko
pi_216237550
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 03:44 schreef sp3c het volgende:
Raar verhaal, er zijn geen wunderwaffen, niemand claimed dat en een atv heeft niet het bereik, de terrein vaardigheid die je zou willen

Je schiet er met een uzi gaten in en als je er een snelvuurkanon op zet dan is dat kanon zwaarder dan het voertuig

Kun je de mannen net zo goed mountainbikes mee geven want goedkoop, makkelijk te produceren en nul brandstof nodig
Ik heb gelezen dat in de zomer en herfst toen de ondergrond nog genoeg verhard was, dat sommige Russen op elektrische steps van boomwal naar boomwal oprukten.
pi_216237567
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:22 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik heb gelezen dat in de zomer en herfst toen de ondergrond nog genoeg verhard was, dat sommige Russen op elektrische steps van boomwal naar boomwal oprukten.
Klopt, die filmpjes heb ik gezien.
pi_216237583
quote:

[..]
Klopt, deden ze. E-bikes zag je ook. Als de andere optie te voet is waarom niet? (Behalve dat het zelfmoord is natuurlijk.)
pi_216237839
quote:
Hij wil dat we elkaar ontmoeten en we zijn bezig dat te regelen”, zei Trump in zijn residentie in Mar-a-Lago in Palm Beach. „President Poetin wil dat we elkaar ontmoeten, hij heeft het zelfs publiekelijk gezegd en we moeten een einde maken aan deze oorlog die een echte verspilling is”, voegde de aanstaande president van de Verenigde Staten eraan toe.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 10:49:46 #221
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216237865
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:46 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Inderdaad.

Nu maar hopen dat het lukt, al blijven er vooralsnog vraagtekens:
https://www.msn.com/nl-nl(...)9bb6d85643d88&ei=106

-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216237872
quote:

[..]

Ja, het zal wel. We gaan weer vier jaar zwalkend non-beleid tegemoet. Vandaag is het dit, morgen weer dat. Nou, als de VS de leidende positie opgeeft dan pakt Europa die wel op werd gisteren op Ramstein aangegeven. Het grote risico is denk ik dat Trump de kant van Poetin kiest en de sancties stopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2025 10:58:01 ]
  vrijdag 10 januari 2025 @ 11:15:24 #223
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216238251
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:50 schreef Ulx het volgende:
Ja, het zal wel. We gaan weer vier jaar zwalkend non-beleid tegemoet. Vandaag is het dit, morgen weer dat. Nou, als de VS de leidende positie opgeeft dan pakt Europa die wel op werd gisteren op Ramstein aangegeven. Het grote risico is denk ik dat Trump de kant van Poetin kiest en de sancties stopt.

Voordeel is wel dat het effect van de sancties een soort olietanker is. De koers is nu eindelijk te pakken dus het ijlt nog lange tijd na. In combinatie met het effect van het oorlogshandelen van Rusland onafhankelijk van de sancties op de economie.
pi_216238444
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Voordeel is wel dat het effect van de sancties een soort olietanker is. De koers is nu eindelijk te pakken dus het ijlt nog lange tijd na. In combinatie met het effect van het oorlogshandelen van Rusland onafhankelijk van de sancties op de economie.
Sancties opheffen helpt Rusland niet meer. Daar is het veel te laat voor. Westerse bedrijven gaan er echt niet heen als die weg zijn. De Russische economie ligt nog steeds in puin en blijft dat tot lang na de oorlog. Het is echt nutteloos. Het verlengt de oorlog alleen maar omdat Rusland het dan wat langer kan volhouden. Dat land een nekschot geven is de beste oplossing.
pi_216238489
Er zijn maar weinig sancties die maken dat bedrijven niet meer met rus mogen handelen. Geld alleen voor dual purpose goederen; dus dingen die gebruikt kunnen worden in de defensie industrie.

Zoiets als renault is op eigen houtje opgerot uit dat land, en je kan ze niet dwingen daar weer activiteiten te gaan ondernemen.

En zoiets als Swift is een G7 feestje, alle G7 landen zitten in de board. Zou the donny wel kunnen willen dat rus weer aangesloten wordt, de rest van de board wil dat niet.

Al met al is die kans niet zo groot, dat the donny wel ff de sancties eenzijdig op gaat heffen.
pi_216238604
Klopt, maar dit soort dom geroeptoeter van die simpleton geeft vooral vertraging. Het verziekt discussies en het leidt alleen maar af.
pi_216238660
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfexogahoc2b

“Had European nations procured some 100,000 quadcopter drones in 2023—an approach that seemed sensible at the time—it is likely that these systems would now be largely useless. Instead, the European defence industry must be positioned to scale up production & modify systems as needed”

https://ecfr.eu/article/d(...)essons-for-the-west/
Een van de punten die gemaakt wordt is dat bij drones het niet per se zinvol is om er een enorme hoeveelheid van op voorraad te hebben omdat anti-drone systemen net zo hard ontwikkeld worden.
pi_216238864
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Een van de punten die gemaakt wordt is dat bij drones het niet per se zinvol is om er een enorme hoeveelheid van op voorraad te hebben omdat anti-drone systemen net zo hard ontwikkeld worden.
Als de huidige oorlog ons iets heeft geleerd is dat "oud materiaal" nog steeds prima gebruikt kan worden in de moderne tijd. En een 100.000 drones is nu ook niet zo heel veel.. 1000 man kunnen er 100 verschieten en het is op.

Of je verkoopt ze aan het volk voor een prikkie, als het geen boemdrones zijn.
pi_216238953
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:56 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Als de huidige oorlog ons iets heeft geleerd is dat "oud materiaal" nog steeds prima gebruikt kan worden in de moderne tijd. En een 100.000 drones is nu ook niet zo heel veel.. 1000 man kunnen er 100 verschieten en het is op.

Of je verkoopt ze aan het volk voor een prikkie, als het geen boemdrones zijn.
Dat is het punt niet. Op dit moment gaat het zo snel dat je niet kunt inslaan met het oog op de toekomst. Tegen de tijd dat je ze hebt zijn ze nutteloos.
pi_216239015
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 12:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is het punt niet. Op dit moment gaat het zo snel dat je niet kunt inslaan met het oog op de toekomst. Tegen de tijd dat je ze hebt zijn ze nutteloos.
Meeste anti-drone spul is gebaseerd op het verstoren van de verbinding. En als je dat oplost met AI heb je nog steeds ladingen onderdelen die je kunt gebruiken voor je nieuwe AI aangedreven drone.
pi_216239265
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 12:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oekraïne is blij met onze oude meuk die nutteloos zou zijn in een moderne oorlog. F16's waren oud en konden niks meer. Idem met de leopards. Het is best fijn dat we alleen het beste van het beste willen. Maar dat maakt de minder superieure versie niet "nutteloos"

Soms moet je vechten met een vijand die inferieure wapens heeft. Dan kan een blik oude drones ineens best weer nuttig zijn. Of je soldeert er overal een katrolletje aan of stopt er een extra chippie op.

We lassen ook extra vleugels aan oude raketten om ze extra range te geven, dus waarom zetten we niet een klasje stagiars in om de huidige drones aan te passen aan "de nieuwe eisen?"

In het verleden hebben we niet genoeg munitie ingeslagen, of te snel materieel verkocht. Dus ik hoop niet dat we te snel een stickertje "nutteloos" op een batch drones plakken en ze maar de deur uit doen.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 12:35:17 #232
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216239388
In Trouw staat een interview met Marc de Vos. Hij is het met mij eens: de EU word de volgende supermacht.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_216239529
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 12:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Meeste anti-drone spul is gebaseerd op het verstoren van de verbinding. En als je dat oplost met AI heb je nog steeds ladingen onderdelen die je kunt gebruiken voor je nieuwe AI aangedreven drone.
Moet je wel Llama op zo'n ding zetten. Dam heb je je AI offline beschikbaar. Het kan, maar ik vraag me af of er voor de performance er dan niet een zware computer nodig is. En die produceren warmte en maakt hem zichtbaarder op thermal imagers.
pi_216239548
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 12:25 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Oekraïne is blij met onze oude meuk die nutteloos zou zijn in een moderne oorlog. F16's waren oud en konden niks meer. Idem met de leopards. Het is best fijn dat we alleen het beste van het beste willen. Maar dat maakt de minder superieure versie niet "nutteloos"

Soms moet je vechten met een vijand die inferieure wapens heeft. Dan kan een blik oude drones ineens best weer nuttig zijn. Of je soldeert er overal een katrolletje aan of stopt er een extra chippie op.

We lassen ook extra vleugels aan oude raketten om ze extra range te geven, dus waarom zetten we niet een klasje stagiars in om de huidige drones aan te passen aan "de nieuwe eisen?"

In het verleden hebben we niet genoeg munitie ingeslagen, of te snel materieel verkocht. Dus ik hoop niet dat we te snel een stickertje "nutteloos" op een batch drones plakken en ze maar de deur uit doen.
Ik had het over drones. Die ontwikkelingen gaan sneller dan die van jachtvliegtuigen tussen 1935 en 1945.
pi_216239751
quote:
Wat wilde Trump ook alweer doen met dat soort illegalen? Afschieten toch?
pi_216239892
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat wilde Trump ook alweer doen met dat soort illegalen? Afschieten toch?
Geen idee, ik neem uitspraken van politici nooit serieus, maar van mij mag hij.

Over idioten gesproken, op de russische TV is een nieuw dieptepunt van stompzinnigheid bereikt.

quote:
Russian propagandists say that British intelligence loves to visit cemeteries in Russia because their "tentacles" set up repeaters in fake stones there. That is why they suggest to "tighten further measures of the counterintelligence regime in relation to the British embassy."
twitter
  vrijdag 10 januari 2025 @ 13:20:11 #238
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216239959
quote:

[..]

Benieuwd waar ze elkaar gaan ontmoeten. Denk dat beide heren de bijeenkomst op eigen grondgebied houden ivm veiligheid.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 10 januari 2025 @ 13:23:40 #239
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216239991
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 09:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Volkomen onlogisch (als deze soep echt zo heet wordt gegeten natuurlijk).

• Er staat niets nieuws of controversieels in qua wapens. Het is meer van hetzelfde.
• Een meerderheid van de Duitsers is voor hulp
• Scholz is toch toast na de verkiezingen, en de CDU keurt dit wèl goed. Dus het is alleen maar uitstel, en Schoiz wint hier geen nieuwe kiezers mee.
• Het staat haaks op uitspraken van Scholz van vorige week
SPD is tot op het bot verdeeld over hulp aan Oekraine, vele sociaaldemocraten daar komen nog uit de DDR.
CDU lijkt mij nog het meest pro, hoewel ook daar andere geluiden zijn. CDU gaat winnen, maar zal moeten samenwerken met of die Linke, of AFD. Welke van die twee het meeste tegen steun zijn weet ik niet.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216240113
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
SPD is tot op het bot verdeeld over hulp aan Oekraine, vele sociaaldemocraten daar komen nog uit de DDR.
CDU lijkt mij nog het meest pro, hoewel ook daar andere geluiden zijn. CDU gaat winnen, maar zal moeten samenwerken met of die Linke, of AFD. Welke van die twee het meeste tegen steun zijn weet ik niet.
Makkelijkheidshalve enkel de 2 extremen noemen. Samenwerken met SPD, FPD en de groenen kan ook gewoon. Die Linke is (mede door BSW) een marginale partij met voorspellingen <5%
pi_216240135
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Benieuwd waar ze elkaar gaan ontmoeten. Denk dat beide heren de bijeenkomst op eigen grondgebied houden ivm veiligheid.
Ehhh... hoe kan dat :')
  vrijdag 10 januari 2025 @ 13:34:57 #242
345631 Scjvb
pi_216240143
Op twee plaatsen tegelijk, dus?
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  vrijdag 10 januari 2025 @ 14:07:55 #243
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216240502
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:34 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik bedoel dat Poetin liever niet naar USA gaat (sowieso arrestatie risico), en denk dat USA ivm de grote spanningen liever niet naar Moskou gaan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 10 januari 2025 @ 14:09:02 #244
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216240514
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 14:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik bedoel dat Poetin liever niet naar USA gaat (sowieso arrestatie risico), en denk dat USA ivm de grote spanningen liever niet naar Moskou gaan.
Zal wel weer Istanbul worden.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 10 januari 2025 @ 14:10:56 #245
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216240533
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 14:09 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Zou wat zijn als Trump het lukt om de bespreking in Washington te houden, en dat Poetin gelijk bij de grens wordt opgepakt _O- _O-
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 10 januari 2025 @ 14:11:07 #246
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216240536
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik hoop vooral dat áls Trump linksaf slaat, wij als Europa autonoom koers blijven houden. Hoe Trump opent lijkt verdacht veel op gedragd wat Xi en Putin al vertonen. Het moet nog blijken, maar als Trump de rule based world order laat varen dan is het gebeurt met dat idee, en kunnen we straks sowieso niet meer bouwen en vertrouwen op de VS. Beter gebruiken we dit momentum om een volledig zelfstandige strategische speler te worden.

Hadden we tóch die Grippens moeten kopen..

vrijdag 10 januari 2025 @ 14:13:33 #247
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216240557
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 14:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zou wat zijn als Trump het lukt om de bespreking in Washington te houden, en dat Poetin gelijk bij de grens wordt opgepakt _O- _O-
Hihi
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_216240949
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 14:09 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dan geeft Erdogan een signaal aan Netanyahu.
  Moderator vrijdag 10 januari 2025 @ 14:59:45 #249
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216241032
Ben ook al heel lang benieuwd of Poetin mans genoeg is om Zelensky irl te ontmoeten. Ik vermoed van niet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 10 januari 2025 @ 15:00:30 #250
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216241040
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 14:59 schreef xpompompomx het volgende:
Ben ook al heel lang benieuwd of Poetin mans genoeg is om Zelensky irl te ontmoeten. Ik vermoed van niet.
Lijkt mij voor beiden lastig om elkaar de hadn te schudden en evt omhelzen.
Zou het telefonisch doen
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 10 januari 2025 @ 15:00:59 #251
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_216241044
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:34 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Aan Putin's nieuwe lange tafel
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  Moderator vrijdag 10 januari 2025 @ 15:06:39 #252
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216241088
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Lijkt mij voor beiden lastig om elkaar de hadn te schudden en evt omhelzen.
Zou het telefonisch doen
Omhelzen :')

Handen schudden zie ik Zelensky trouwens wel doen, die is niet zo flauw. Heeft 'ie ook meteen de moral highground.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 10 januari 2025 @ 15:06:48 #253
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216241091
quote:
Die gaan elkaar nooit meer tegenkomen in het echt.
Yea, she's on crack.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 15:12:56 #254
345631 Scjvb
pi_216241137
Op dit moment geen slechte vooruitzichten. Alleen nu maar zien nog wat hiervan terechtkomt, maar er bestaat goede hoop!

Want:
quote:
Regering-Biden

Peskov was positief over Trump en kritisch over de vertrekkende president Joe Biden. Hij zei dat de regering-Biden in de laatste tien dagen van het presidentschap 'van plan is alles blijven doen om de oorlog voort te zetten', inclusief mogelijke nieuwe sancties tegen Rusland.

© https://www.msn.com/nl-nl(...)f3611fff25e673&ei=41
Enfin, Trump wint aanzienlijk meer vertrouwen in het Kremlin. Biden daarentegen heeft volgens de russen z'n eigen manier om alle problemen tegemoet te treden, wat volgens hen zoveel inhoudt als 'het vuurtje in Oost-Europa brandend te houden' tegen wil en dank voor velen.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 15:18:42 #255
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216241180
quote:
natuurlijk niet
  vrijdag 10 januari 2025 @ 15:20:11 #256
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216241191
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:12 schreef Scjvb het volgende:
Op dit moment geen slechte vooruitzichten. Alleen nu maar zien nog wat hiervan terechtkomt, maar er bestaat goede hoop!

Want:
[..]
Enfin, Trump wint aanzienlijk meer vertrouwen in het Kremlin. Biden daarentegen heeft volgens de russen z'n eigen manier om alle problemen tegemoet te treden, wat volgens hen zoveel inhoudt als 'het vuurtje in Oost-Europa brandend te houden' tegen wil en dank voor velen.
We wachten het gewoon af oke? Al dat gespeculeer is echt zinloos
  vrijdag 10 januari 2025 @ 15:23:22 #257
345631 Scjvb
pi_216241207
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:20 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
We wachten het gewoon af oke? Al dat gespeculeer is echt zinloos
Doen we zeker! :)
pi_216241407
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:06 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Die gaan elkaar nooit meer tegenkomen in het echt.
Ik denk het wel hoor. Izetbegovic, Tudjman en Milosevic zaten ook met elkaar aan tafel bij Dayton.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 15:50:00 #259
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216241431
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk het wel hoor. Izetbegovic, Tudjman en Milosevic zaten ook met elkaar aan tafel bij Dayton.
Leuk voor ze.
Yea, she's on crack.
  Moderator vrijdag 10 januari 2025 @ 15:51:17 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216241450
quote:

[..]
kan, jan soldaat verzint wel vaker domme dingen om niet te hoeven lopen

maar er werd gedaan alsof het een goed alternatief is voor high end pantservoertuigen
Nederland gebruikt ook ATV's maar eigenlijk zijn ze vooral goed om 3 kwartier te crossen @ de playa

als je er een meerdaagse gevechtspatrouille mee gaat doen krijg je toch vrij vlot blauwe billetjes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216241472
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
krijg je toch vrij vlot blauwe billetjes
Dat krijg je in het russische leger ook wel, zonder voertuigen te gebruiken.
pi_216241545
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het is wel zo dat sommige landen veroordeelde criminelen de toegang weigeren. Daar moet Trump ook rekening mee houden.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 16:02:36 #263
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216241552
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:12 schreef Scjvb het volgende:

Want:
[..]
Ja natuurlijk wint hij vertrouwen, die vent heeft al zijn kaarten al op tafel gelegd en is zo manipuleerbaar als de pest. Art of the deal my ass.

pi_216242462
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 14:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee, de VS heeft het ICC niet erkend.
pi_216242520
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
Trump heeft geen plan om de oorlog te beëindigen, Putin ook niet. Wat valt er eigenlijk te bespreken?
pi_216242592
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:33 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Trump heeft geen plan om de oorlog te beëindigen, Putin ook niet. Wat valt er eigenlijk te bespreken?
De verdeling. De een Oekraïne en Oost-Europa. De ander Canada en Groenland.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 17:40:12 #267
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_216242597
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
kan, jan soldaat verzint wel vaker domme dingen om niet te hoeven lopen

maar er werd gedaan alsof het een goed alternatief is voor high end pantservoertuigen
Nederland gebruikt ook ATV's maar eigenlijk zijn ze vooral goed om 3 kwartier te crossen @ de playa

als je er een meerdaagse gevechtspatrouille mee gaat doen krijg je toch vrij vlot blauwe billetjes
Als dienstplichtige tijdens nachtdropping ooit nog eens een fiets gejat
pi_216242697
quote:
❗️Major sanctions update from the US and UK, targeting Russian oil revenues.

The U.S. Department of the Treasury imposed sanctions on Gazprom Neft, Surgutneftegas, Ingosstrakh, Alfastrakhovanie, and Sovcomflot.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lffmpca4j22u

Ouch.
pi_216242779
quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lffid4xbns2y

🇩🇪🇺🇦 Germany to provide Ukraine with new weapons packages in the first half of 2025 — n-tv

▪️22 Leopard 1 tanks;
▪️25 Marder IFVs;
▪️Iris-T SLM/SLS air defense system;
▪️16 howitzers;
▪️2 Patriot launchers;

▪️7 Gepard with 120,000 rounds of ammunition;
▪️3,500 Helsing UAVs;
▪️six Sea King helicopters;
▪️250,000 artillery ammunition;
▪️a number of other weapons and equipment.
Aardig lijstje.
pi_216243167
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
De verdeling. De een Oekraïne en Oost-Europa. De ander Canada en Groenland.
Dat verwacht ik ook. Beide mannen denken in temen van invloedssferen.

Ik verwacht dat de EU de steven went naar het Oosten en het Zuiden. We worden een vazalstaat/-continent van China in ruil voor bescherming en worden lid van de BRICS.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 18:28:20 #271
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216243224
Het is weer 18:00 geweest!
pi_216243226
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:23 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Dat verwacht ik ook. Beide mannen denken in temen van invloedssferen.

Ik verwacht dat de EU de steven went naar het Oosten en het Zuiden. Ze worden een vazalstaat van China in ruil voor bescherming en worden lid van de BRICS.
Nee hoor. Waarom zouden de landen die de hele wereld veroverden zin hebben een vazal van een voormalige kolonie te worden?
pi_216243349
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Aardig lijstje.
Nu kijken of ze dit keer wel meer dan de helft ook daadwerkelijk leveren..
pi_216243386
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee hoor. Waarom zouden de landen die de hele wereld veroverden zin hebben een vazal van een voormalige kolonie te worden?
Omdat we anders worden weggevaagd door China en Rusland. Militair stellen we niks voor. Als de vliegdekschepen van die landen voor de kusten van Europa komen te liggen, de oosterse handjes zich bewegen naar de knoppen van de lanceerinrichtingen van de ballistische kernkopraketten ..... dan gaan alle handjes hier omhoog want zoals ik al zei wij Europeanen zijn "dom, dik en blij" ..... en vooral decadent.
pi_216243413
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:42 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Omdat we anders worden weggevaagd door China en Rusland. Militair stellen we niks voor. Als de vliegdekschepen van die landen voor de kusten van Europa komen te liggen, de oosterse handjes zich bewegen naar de knoppen van de lanceerinrichtingen van de ballistische kernkopraketten ..... dan gaan alle handjes hier omhoog want zoals ik al zei wij Europeanen zijn "dom, dik en blij" ..... en vooral decadent.
Ah, jij bent dus een dikke domme blije lafbek?

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2025 18:45:28 ]
pi_216243530
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
[..]
Ah, jij bent dus een dikke domme blije lafbek?
Hoezo? Ik constateer hoe hier in Europa - en m.n. Nederland - de inwoners leven. En die manier van leven is funest om uiteindelijk te overleven in deze wereld waar het recht van de sterkste gaat gelden.

Leg mij eens uit hoe jij denkt dat dit Europa zijn eigen gang kan blijven gaan met geopolitieke tegenstanders als de VS en China. Over Rusland heb ik het nog niet eens maar dat zal ook een gigantisch veiligheidsprobleem veroorzaken.

Nee, als Europa niet binnen 3 jaar totaal is hervormd, een unie is geworden met onbeperkte macht van Brussel en 5% van het BNP besteed aan militaire uitgaven dan hebben we uiteindelijk de keuze tussen:
1. vazalstaat van de VS worden in ruil voor bescherming
2. vazalstaat van China worden in ruil voor bescherming
3. totaal van de kaart worden geveegd

Fijne avond verder.
pi_216243601
Ah, anderen zijn dik en dom maar jij niet.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 19:56:50 #278
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216244475
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:53 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Hoezo? Ik constateer hoe hier in Europa - en m.n. Nederland - de inwoners leven. En die manier van leven is funest om uiteindelijk te overleven in deze wereld waar het recht van de sterkste gaat gelden.

Leg mij eens uit hoe jij denkt dat dit Europa zijn eigen gang kan blijven gaan met geopolitieke tegenstanders als de VS en China. Over Rusland heb ik het nog niet eens maar dat zal ook een gigantisch veiligheidsprobleem veroorzaken.

Nee, als Europa niet binnen 3 jaar totaal is hervormd, een unie is geworden met onbeperkte macht van Brussel en 5% van het BNP besteed aan militaire uitgaven dan hebben we uiteindelijk de keuze tussen:

Fijne avond verder.
dat klinkt niet goed zeg.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216244485
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
dat klinkt niet goed zeg.
Nee, die woorden hadden ook in een andere volgorde gekund.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216244579
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:53 schreef Bassie48 het volgende:

[..]

Fijne avond verder.
Zo; jij hebt er zin aan lees ik. :D
Vakman pur sang
  vrijdag 10 januari 2025 @ 20:06:56 #281
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216244600
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, die woorden hadden ook in een andere volgorde gekund.
Ik mis vooral de optie: hybride bondgenootschappen aangaan, ofwel zaken doen met elk continent en je niet teveel inmengen in de spanningen. Hoe meer je uitgeeft aan defensie, hoe minder je kan uitgeven aan comfort voor de burgers zoals lagere belastingen of goede oncologie zorg en alles wat daar tussen in ligt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216244958
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik mis vooral de optie: hybride bondgenootschappen aangaan, ofwel zaken doen met elk continent en je niet teveel inmengen in de spanningen. Hoe meer je uitgeeft aan defensie, hoe minder je kan uitgeven aan comfort voor de burgers zoals lagere belastingen of goede oncologie zorg en alles wat daar tussen in ligt.
Dat klinkt al een stuk beter.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 10 januari 2025 @ 20:30:46 #283
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216244996
quote:

[..]
Wil jij logica uit deze discussie houden? Anders tikken we nooit draadje # 10.000 aan :X
Heel veel sambal
  vrijdag 10 januari 2025 @ 21:02:24 #284
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216245495
quote:

[..]
Ja, lekker chillen met chemotherapie.
Yea, she's on crack.
pi_216245828
quote:
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lffwllzegc2m

⚡️Ukrainian lawmakers move to dismiss Energy Minister, MP Zhelezniak reports.

Reasons raised for the motion, included "systemic corruption in the energy sector," "failure to protect parts of the energy infrastructure," and "lies and manipulations."

https://kyivindependent.c(...)zhelezniak-reported/
pi_216245869
Weer een aanval in Donetsk afgeslagen. De Russen beginnen vast te lopen. De tijd van in driedaagse bliksemoffensieven 5 vierkante kilometer veroveren lijkt over.

quote:
Ukrainian forces have successfully repelled a Russian assault on the Donetsk front, National Guard unit Phoenix confirms.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lffw5cf75c26
  vrijdag 10 januari 2025 @ 21:30:04 #287
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216245978
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:02 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Ja, lekker chillen met chemotherapie.
Je weet zelf dat je weinig grappig bent?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 10 januari 2025 @ 21:30:49 #288
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216245991
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat klinkt al een stuk beter.
Al heel lang beweerd hoor. Als EU kunnen we in de huidige geopolitieke situatie maar beter iedereen te vriend houden, en niet teveel leunen op USA. Zeker niet gezien de huidige ontwikkelingen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 10 januari 2025 @ 21:35:35 #289
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216246076
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je weet zelf dat je weinig grappig bent?
Een andere manier om je domheid te overtreffen is niet voorhanden.
Yea, she's on crack.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 21:38:07 #290
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216246127
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:35 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Een andere manier om je domheid te overtreffen is niet voorhanden.
Hihi.
Ik vraag mij altijd af of mensen in het echt net zo zijn zoals hier anoniem op een forum
En nu ben ik wel weer klaar met je.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216246175
Ah,

quote:
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lffur25css26

🇺🇦💶 Ukraine receives ¤3 billion from frozen Russian assets. Under the G7 ERA program, Ukraine has formally received the first tranche, repayable through proceeds from seized Russian assets. This marks the start of a ¤50 billion initiative by G7 nations to ensure that "Russia pays" for its aggression.
Mooi, dat zijn de bedragen. Dank je wel Rusland! Er mag geld van worden gebruikt voor wapens, en voor drie miljard kun je aardig wat bestellen. De landmacht kocht 46 Leopard2A8's voor 15 miljoen euro per stuk. (De rest van het budget was voor training, bouw van opslag, afschrijving, etc. Minder relevant voor Oekraïne). Dus genoeg bestellen om één of twee bataljons uit te rusten met die dingen zou mogelijk moeten zijn.
pi_216246610
Meldingen dat er weer wat ontploft in Berdyansk. Dronealarm in Taganrog, Rostov, de Krim, Krasnodar en Voronezh. Rusland krijgt dus weer klappen.

Edit:

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfg43swens22

Ik begrijp dat als ~50 drones die skimmen over de Zee van Azov.

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2025 22:18:14 ]
pi_216246811
quote:
A Russian occupier is traveling along the "road of death" in the Pokrovske direction. The scene is littered with destroyed vehicles, some still burning, and numerous occupiers, both dead and alive. The video’s author highlights the Ukrainian Armed Forces’ use of fiber-optic drones:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfg3vjunqs2s
Jezus....die Russen hebben daar hard op hun sodemieter gekregen.
pi_216246887
Ik hoop dat ze eindelijk de brug weer eens gaan aanpakken. Ze hebben de boel eromheen al aardig verzacht.
pi_216246927
quote:
🦅🇺🇦🔝 Russian voenkors write that we have launched another wave of drones, the previous one currently attacking Russia has 120+ UAVs!

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfg4wbev7k22
pi_216247027
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 22:23 schreef MaxMark het volgende:
Ik hoop dat ze eindelijk de brug weer eens gaan aanpakken. Ze hebben de boel eromheen al aardig verzacht.
Strategisch is die brug niet meer interessant. Als ze het doen doen ze het in februari denk ik. Even de feestdag ter ere van de inname van De Krim verzieken. Of de eer-aan-het-legerdag, die is ook in die maand. Gewoon om Poetin nog meer te vernederen. En alleen als ze daarmee Trump een boodschap willen sturen zie ik het eerder gebeuren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2025 22:35:25 ]
  vrijdag 10 januari 2025 @ 23:09:26 #297
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216247355
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:24 schreef Ulx het volgende:
Weer een aanval in Donetsk afgeslagen. De Russen beginnen vast te lopen. De tijd van in driedaagse bliksemoffensieven 5 vierkante kilometer veroveren lijkt over.
[..]

De Russen pakken gemiddeld 15,73km2 per dag sinds nieuwjaar, inclusief Kursk. Bron: deepstate.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216247467
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 23:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De Russen pakken gemiddeld 15,73km2 per dag sinds nieuwjaar, inclusief Kursk. Bron: deepstate.
Tegen gemiddeld ~1700 man dood of gewond.

Hoeveel vierkante kilometer is er nog te gaan voordat Oekraïne echt verslagen is? 450.000 of zo toch?
pi_216247813
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 23:21 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoeveel vierkante kilometer is er nog te gaan voordat Oekraïne echt verslagen is? 450.000 of zo toch?
Nee Donbas is veel minder, dat is de objective.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 23:47:20 #300
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216247912
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 23:21 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je verplaatst de doelpalen vriend. De verliezen zullen fors zijn, maar dat is verder schijnbaar geen probleem aangezien men de offensieven kan voortzetten.

[ Bericht 9% gewijzigd door BlaZ op 10-01-2025 23:53:19 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')