Waar wel een kern van waarheid in zitquote:Op vrijdag 10 januari 2025 00:23 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
haha ja het standaard antwoord.
Het duurste in zoiets als een tank, of een vliegtuig, en normaliter ook in een infanterie peloton, is het personeel. Hebben immers jaren opleiding achter de rug.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 02:48 schreef Peppert het volgende:
Goedkoop en dus makkelijk massaal te produceren.
Volkomen onlogisch (als deze soep echt zo heet wordt gegeten natuurlijk).quote:Scholz Blocks New ¤3 Billion Aid Package for Ukraine, Reports Spiegel
According to Spiegel, Chancellor Olaf Scholz's office has unofficially signaled its disapproval of allocating additional funds to Ukraine.
https://www.spiegel.de/po(...)e1-9a31-1d57409db2d5
Voorlopig even geen nagellak voor de dames.quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfeswm4ykc2n
🔥🔥🔥 This is how an acetone plant in the Leningrad region burned at night. Explosions thundered before the fire.
Nice.quote:Over the past day, Ukraine’s Defense Forces destroyed two 9K317M Buk-M3 air defense system elements and a launch unit of the complex in southern Ukraine, Operational Command South report.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfesongnys26
Ja, die 3 miljoen orcs in die in duitsland wonen vinden het vast fantastisch.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:48 schreef Ulx het volgende:
Dus het is alleen maar uitstel, en Schoiz wint hier geen nieuwe kiezers mee.
En die gaan hierdoor ineens op de SPD stemmen in plaats van op de AfD of een andere pro-Rusland partij? Dat lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, die 3 miljoen orcs in die in duitsland wonen vinden het vast fantastisch.
Eens uitvogelen om welk vliegveld dat gaat.quote:More fireworks in Russia. Overnight, Ukrainian drones reportedly struck the base of the 238th artillery brigade and a nearby military airfield in Krasnodar Krai.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfesg4lz5c26
Nee, maar dat weet jij, dat weet ik, maar DER OLAF grijpt naar strohalmen om straks niet roemloos kanselier af te zijn.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
En die gaan hierdoor ineens voor de SPD stemmen in plaats van op de AfD of een andere pro-Rusland partij?
Hij verliest toch wel. Dat weet hij ook.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, maar dat weet jij, dat weet ik, maar DER OLAF grijpt naar strohalmen om straks niet roemloos kanselier af te zijn.
Die weet ook waar hij de komende twintig jaar zit.quote:SBU detained a traitor who corrected the Russian artillery shelling around Kherson
The 34-year-old local resident collaborated with the occupiers through a Russian intelligence chatbot. He offered cooperation in exchange for money not realizing it was being monitored.
https://bsky.app/profile/olddogua.bsky.social/post/3lfesfkyhws2k
Die weg is niet meer zo belangrijk, toch?quote:Op donderdag 9 januari 2025 22:55 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Tot voor kort nog wel, al wordt die al een tijde bestookt door fibre drones. Angst is ds vooral dat die straks helemaal niet meer te gebruiken is.
De acetonfabriek in Petersburg en een PVC fabriek in Rostov zijn opgeblazen. Dat zou kunnen betekenen dat de chemische industrie nu in beeld is gekomen als doelwit.quote:Overnight, drones also targeted Rostov region: The "PlastFaktor" factory in the village of Krym, producing PVC flooring, caught fire.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lferzyfoik26
Wat ben ik toch goed.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
De acetonfabriek in Petersburg en een PVC fabriek in Rostov zijn opgeblazen. Dat zou kunnen betekenen dat de chemische industrie nu in beeld is gekomen als doelwit.
quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfeua7zf3k2n
🔥👀 "In the Rostov and Leningrad regions camouflaged military facilities were attacked. Russia passes off military plants as ordinary ones, trying to hide their real production. But everything is known," — head of CPD Kovalenko
Ik heb gelezen dat in de zomer en herfst toen de ondergrond nog genoeg verhard was, dat sommige Russen op elektrische steps van boomwal naar boomwal oprukten.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 03:44 schreef sp3c het volgende:
Raar verhaal, er zijn geen wunderwaffen, niemand claimed dat en een atv heeft niet het bereik, de terrein vaardigheid die je zou willen
Je schiet er met een uzi gaten in en als je er een snelvuurkanon op zet dan is dat kanon zwaarder dan het voertuig
Kun je de mannen net zo goed mountainbikes mee geven want goedkoop, makkelijk te produceren en nul brandstof nodig
Klopt, die filmpjes heb ik gezien.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:22 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat in de zomer en herfst toen de ondergrond nog genoeg verhard was, dat sommige Russen op elektrische steps van boomwal naar boomwal oprukten.
Klopt, deden ze. E-bikes zag je ook. Als de andere optie te voet is waarom niet? (Behalve dat het zelfmoord is natuurlijk.)quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:22 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat in de zomer en herfst toen de ondergrond nog genoeg verhard was, dat sommige Russen op elektrische steps van boomwal naar boomwal oprukten.
quote:Hij wil dat we elkaar ontmoeten en we zijn bezig dat te regelen”, zei Trump in zijn residentie in Mar-a-Lago in Palm Beach. „President Poetin wil dat we elkaar ontmoeten, hij heeft het zelfs publiekelijk gezegd en we moeten een einde maken aan deze oorlog die een echte verspilling is”, voegde de aanstaande president van de Verenigde Staten eraan toe.
Inderdaad.quote:
Ja, het zal wel. We gaan weer vier jaar zwalkend non-beleid tegemoet. Vandaag is het dit, morgen weer dat. Nou, als de VS de leidende positie opgeeft dan pakt Europa die wel op werd gisteren op Ramstein aangegeven. Het grote risico is denk ik dat Trump de kant van Poetin kiest en de sancties stopt.quote:
Voordeel is wel dat het effect van de sancties een soort olietanker is. De koers is nu eindelijk te pakken dus het ijlt nog lange tijd na. In combinatie met het effect van het oorlogshandelen van Rusland onafhankelijk van de sancties op de economie.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:50 schreef Ulx het volgende:
Ja, het zal wel. We gaan weer vier jaar zwalkend non-beleid tegemoet. Vandaag is het dit, morgen weer dat. Nou, als de VS de leidende positie opgeeft dan pakt Europa die wel op werd gisteren op Ramstein aangegeven. Het grote risico is denk ik dat Trump de kant van Poetin kiest en de sancties stopt.
Sancties opheffen helpt Rusland niet meer. Daar is het veel te laat voor. Westerse bedrijven gaan er echt niet heen als die weg zijn. De Russische economie ligt nog steeds in puin en blijft dat tot lang na de oorlog. Het is echt nutteloos. Het verlengt de oorlog alleen maar omdat Rusland het dan wat langer kan volhouden. Dat land een nekschot geven is de beste oplossing.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat het effect van de sancties een soort olietanker is. De koers is nu eindelijk te pakken dus het ijlt nog lange tijd na. In combinatie met het effect van het oorlogshandelen van Rusland onafhankelijk van de sancties op de economie.
Een van de punten die gemaakt wordt is dat bij drones het niet per se zinvol is om er een enorme hoeveelheid van op voorraad te hebben omdat anti-drone systemen net zo hard ontwikkeld worden.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfexogahoc2b
“Had European nations procured some 100,000 quadcopter drones in 2023—an approach that seemed sensible at the time—it is likely that these systems would now be largely useless. Instead, the European defence industry must be positioned to scale up production & modify systems as needed”
https://ecfr.eu/article/d(...)essons-for-the-west/
Als de huidige oorlog ons iets heeft geleerd is dat "oud materiaal" nog steeds prima gebruikt kan worden in de moderne tijd. En een 100.000 drones is nu ook niet zo heel veel.. 1000 man kunnen er 100 verschieten en het is op.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een van de punten die gemaakt wordt is dat bij drones het niet per se zinvol is om er een enorme hoeveelheid van op voorraad te hebben omdat anti-drone systemen net zo hard ontwikkeld worden.
Dat is het punt niet. Op dit moment gaat het zo snel dat je niet kunt inslaan met het oog op de toekomst. Tegen de tijd dat je ze hebt zijn ze nutteloos.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:56 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Als de huidige oorlog ons iets heeft geleerd is dat "oud materiaal" nog steeds prima gebruikt kan worden in de moderne tijd. En een 100.000 drones is nu ook niet zo heel veel.. 1000 man kunnen er 100 verschieten en het is op.
Of je verkoopt ze aan het volk voor een prikkie, als het geen boemdrones zijn.
Meeste anti-drone spul is gebaseerd op het verstoren van de verbinding. En als je dat oplost met AI heb je nog steeds ladingen onderdelen die je kunt gebruiken voor je nieuwe AI aangedreven drone.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Op dit moment gaat het zo snel dat je niet kunt inslaan met het oog op de toekomst. Tegen de tijd dat je ze hebt zijn ze nutteloos.
Oekraïne is blij met onze oude meuk die nutteloos zou zijn in een moderne oorlog. F16's waren oud en konden niks meer. Idem met de leopards. Het is best fijn dat we alleen het beste van het beste willen. Maar dat maakt de minder superieure versie niet "nutteloos"quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Op dit moment gaat het zo snel dat je niet kunt inslaan met het oog op de toekomst. Tegen de tijd dat je ze hebt zijn ze nutteloos.
Moet je wel Llama op zo'n ding zetten. Dam heb je je AI offline beschikbaar. Het kan, maar ik vraag me af of er voor de performance er dan niet een zware computer nodig is. En die produceren warmte en maakt hem zichtbaarder op thermal imagers.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Meeste anti-drone spul is gebaseerd op het verstoren van de verbinding. En als je dat oplost met AI heb je nog steeds ladingen onderdelen die je kunt gebruiken voor je nieuwe AI aangedreven drone.
Ik had het over drones. Die ontwikkelingen gaan sneller dan die van jachtvliegtuigen tussen 1935 en 1945.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:25 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Oekraïne is blij met onze oude meuk die nutteloos zou zijn in een moderne oorlog. F16's waren oud en konden niks meer. Idem met de leopards. Het is best fijn dat we alleen het beste van het beste willen. Maar dat maakt de minder superieure versie niet "nutteloos"
Soms moet je vechten met een vijand die inferieure wapens heeft. Dan kan een blik oude drones ineens best weer nuttig zijn. Of je soldeert er overal een katrolletje aan of stopt er een extra chippie op.
We lassen ook extra vleugels aan oude raketten om ze extra range te geven, dus waarom zetten we niet een klasje stagiars in om de huidige drones aan te passen aan "de nieuwe eisen?"
In het verleden hebben we niet genoeg munitie ingeslagen, of te snel materieel verkocht. Dus ik hoop niet dat we te snel een stickertje "nutteloos" op een batch drones plakken en ze maar de deur uit doen.
Wat wilde Trump ook alweer doen met dat soort illegalen? Afschieten toch?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:57 schreef oheng het volgende:
Hier een mogelijke verklaring voor de mysterieuze drones.
Border Patrol arrested a former Russian mercenary on Saturday, when he illegally crossed the Rio Grande near Roma.
Geen idee, ik neem uitspraken van politici nooit serieus, maar van mij mag hij.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat wilde Trump ook alweer doen met dat soort illegalen? Afschieten toch?
quote:Russian propagandists say that British intelligence loves to visit cemeteries in Russia because their "tentacles" set up repeaters in fake stones there. That is why they suggest to "tighten further measures of the counterintelligence regime in relation to the British embassy."
Benieuwd waar ze elkaar gaan ontmoeten. Denk dat beide heren de bijeenkomst op eigen grondgebied houden ivm veiligheid.quote:
SPD is tot op het bot verdeeld over hulp aan Oekraine, vele sociaaldemocraten daar komen nog uit de DDR.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Volkomen onlogisch (als deze soep echt zo heet wordt gegeten natuurlijk).
• Er staat niets nieuws of controversieels in qua wapens. Het is meer van hetzelfde.
• Een meerderheid van de Duitsers is voor hulp
• Scholz is toch toast na de verkiezingen, en de CDU keurt dit wèl goed. Dus het is alleen maar uitstel, en Schoiz wint hier geen nieuwe kiezers mee.
• Het staat haaks op uitspraken van Scholz van vorige week
Makkelijkheidshalve enkel de 2 extremen noemen. Samenwerken met SPD, FPD en de groenen kan ook gewoon. Die Linke is (mede door BSW) een marginale partij met voorspellingen <5%quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
SPD is tot op het bot verdeeld over hulp aan Oekraine, vele sociaaldemocraten daar komen nog uit de DDR.
CDU lijkt mij nog het meest pro, hoewel ook daar andere geluiden zijn. CDU gaat winnen, maar zal moeten samenwerken met of die Linke, of AFD. Welke van die twee het meeste tegen steun zijn weet ik niet.
Ehhh... hoe kan datquote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Benieuwd waar ze elkaar gaan ontmoeten. Denk dat beide heren de bijeenkomst op eigen grondgebied houden ivm veiligheid.
Ik bedoel dat Poetin liever niet naar USA gaat (sowieso arrestatie risico), en denk dat USA ivm de grote spanningen liever niet naar Moskou gaan.quote:
Zal wel weer Istanbul worden.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik bedoel dat Poetin liever niet naar USA gaat (sowieso arrestatie risico), en denk dat USA ivm de grote spanningen liever niet naar Moskou gaan.
Zou wat zijn als Trump het lukt om de bespreking in Washington te houden, en dat Poetin gelijk bij de grens wordt opgepaktquote:
Ik hoop vooral dat áls Trump linksaf slaat, wij als Europa autonoom koers blijven houden. Hoe Trump opent lijkt verdacht veel op gedragd wat Xi en Putin al vertonen. Het moet nog blijken, maar als Trump de rule based world order laat varen dan is het gebeurt met dat idee, en kunnen we straks sowieso niet meer bouwen en vertrouwen op de VS. Beter gebruiken we dit momentum om een volledig zelfstandige strategische speler te worden.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat het effect van de sancties een soort olietanker is. De koers is nu eindelijk te pakken dus het ijlt nog lange tijd na. In combinatie met het effect van het oorlogshandelen van Rusland onafhankelijk van de sancties op de economie.
Hihiquote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou wat zijn als Trump het lukt om de bespreking in Washington te houden, en dat Poetin gelijk bij de grens wordt opgepakt![]()
Dan geeft Erdogan een signaal aan Netanyahu.quote:
Lijkt mij voor beiden lastig om elkaar de hadn te schudden en evt omhelzen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:59 schreef xpompompomx het volgende:
Ben ook al heel lang benieuwd of Poetin mans genoeg is om Zelensky irl te ontmoeten. Ik vermoed van niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |