Hoezo? Ik constateer hoe hier in Europa - en m.n. Nederland - de inwoners leven. En die manier van leven is funest om uiteindelijk te overleven in deze wereld waar het recht van de sterkste gaat gelden.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee hoor. Waarom zouden de landen die de hele wereld veroverden zin hebben een vazal van een voormalige kolonie te worden?
[..]
Ah, jij bent dus een dikke domme blije lafbek?
dat klinkt niet goed zeg.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:53 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik constateer hoe hier in Europa - en m.n. Nederland - de inwoners leven. En die manier van leven is funest om uiteindelijk te overleven in deze wereld waar het recht van de sterkste gaat gelden.
Leg mij eens uit hoe jij denkt dat dit Europa zijn eigen gang kan blijven gaan met geopolitieke tegenstanders als de VS en China. Over Rusland heb ik het nog niet eens maar dat zal ook een gigantisch veiligheidsprobleem veroorzaken.
Nee, als Europa niet binnen 3 jaar totaal is hervormd, een unie is geworden met onbeperkte macht van Brussel en 5% van het BNP besteed aan militaire uitgaven dan hebben we uiteindelijk de keuze tussen:
1. vazalstaat van de VS worden in ruil voor bescherming
2. vazalstaat van China worden in ruil voor bescherming
3. totaal van de kaart worden geveegd
Fijne avond verder.
Zo; jij hebt er zin aan lees ik.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:53 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik constateer hoe hier in Europa - en m.n. Nederland - de inwoners leven. En die manier van leven is funest om uiteindelijk te overleven in deze wereld waar het recht van de sterkste gaat gelden.
Leg mij eens uit hoe jij denkt dat dit Europa zijn eigen gang kan blijven gaan met geopolitieke tegenstanders als de VS en China. Over Rusland heb ik het nog niet eens maar dat zal ook een gigantisch veiligheidsprobleem veroorzaken.
Nee, als Europa niet binnen 3 jaar totaal is hervormd, een unie is geworden met onbeperkte macht van Brussel en 5% van het BNP besteed aan militaire uitgaven dan hebben we uiteindelijk de keuze tussen:
1. vazalstaat van de VS worden in ruil voor bescherming
2. vazalstaat van China worden in ruil voor bescherming
3. totaal van de kaart worden geveegd
Fijne avond verder.
Ik mis vooral de optie: hybride bondgenootschappen aangaan, ofwel zaken doen met elk continent en je niet teveel inmengen in de spanningen. Hoe meer je uitgeeft aan defensie, hoe minder je kan uitgeven aan comfort voor de burgers zoals lagere belastingen of goede oncologie zorg en alles wat daar tussen in ligt.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 19:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, die woorden hadden ook in een andere volgorde gekund.
Dat klinkt al een stuk beter.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik mis vooral de optie: hybride bondgenootschappen aangaan, ofwel zaken doen met elk continent en je niet teveel inmengen in de spanningen. Hoe meer je uitgeeft aan defensie, hoe minder je kan uitgeven aan comfort voor de burgers zoals lagere belastingen of goede oncologie zorg en alles wat daar tussen in ligt.
Wil jij logica uit deze discussie houden? Anders tikken we nooit draadje # 10.000 aanquote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik mis vooral de optie: hybride bondgenootschappen aangaan, ofwel zaken doen met elk continent en je niet teveel inmengen in de spanningen. Hoe meer je uitgeeft aan defensie, hoe minder je kan uitgeven aan comfort voor de burgers zoals lagere belastingen of goede oncologie zorg en alles wat daar tussen in ligt.
Ja, lekker chillen met chemotherapie.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
quote:https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lffwllzegc2m
⚡️Ukrainian lawmakers move to dismiss Energy Minister, MP Zhelezniak reports.
Reasons raised for the motion, included "systemic corruption in the energy sector," "failure to protect parts of the energy infrastructure," and "lies and manipulations."
https://kyivindependent.c(...)zhelezniak-reported/
quote:Ukrainian forces have successfully repelled a Russian assault on the Donetsk front, National Guard unit Phoenix confirms.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lffw5cf75c26
Je weet zelf dat je weinig grappig bent?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 21:02 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Ja, lekker chillen met chemotherapie.
Al heel lang beweerd hoor. Als EU kunnen we in de huidige geopolitieke situatie maar beter iedereen te vriend houden, en niet teveel leunen op USA. Zeker niet gezien de huidige ontwikkelingen.quote:
Een andere manier om je domheid te overtreffen is niet voorhanden.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 21:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je weet zelf dat je weinig grappig bent?
Hihi.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 21:35 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Een andere manier om je domheid te overtreffen is niet voorhanden.
Mooi, dat zijn de bedragen. Dank je wel Rusland! Er mag geld van worden gebruikt voor wapens, en voor drie miljard kun je aardig wat bestellen. De landmacht kocht 46 Leopard2A8's voor 15 miljoen euro per stuk. (De rest van het budget was voor training, bouw van opslag, afschrijving, etc. Minder relevant voor Oekraïne). Dus genoeg bestellen om één of twee bataljons uit te rusten met die dingen zou mogelijk moeten zijn.quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lffur25css26
🇺🇦💶 Ukraine receives ¤3 billion from frozen Russian assets. Under the G7 ERA program, Ukraine has formally received the first tranche, repayable through proceeds from seized Russian assets. This marks the start of a ¤50 billion initiative by G7 nations to ensure that "Russia pays" for its aggression.
Jezus....die Russen hebben daar hard op hun sodemieter gekregen.quote:A Russian occupier is traveling along the "road of death" in the Pokrovske direction. The scene is littered with destroyed vehicles, some still burning, and numerous occupiers, both dead and alive. The video’s author highlights the Ukrainian Armed Forces’ use of fiber-optic drones:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfg3vjunqs2s
quote:🦅🇺🇦🔝 Russian voenkors write that we have launched another wave of drones, the previous one currently attacking Russia has 120+ UAVs!
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfg4wbev7k22
Strategisch is die brug niet meer interessant. Als ze het doen doen ze het in februari denk ik. Even de feestdag ter ere van de inname van De Krim verzieken. Of de eer-aan-het-legerdag, die is ook in die maand. Gewoon om Poetin nog meer te vernederen. En alleen als ze daarmee Trump een boodschap willen sturen zie ik het eerder gebeuren.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 22:23 schreef MaxMark het volgende:
Ik hoop dat ze eindelijk de brug weer eens gaan aanpakken. Ze hebben de boel eromheen al aardig verzacht.
De Russen pakken gemiddeld 15,73km2 per dag sinds nieuwjaar, inclusief Kursk. Bron: deepstate.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 21:24 schreef Ulx het volgende:
Weer een aanval in Donetsk afgeslagen. De Russen beginnen vast te lopen. De tijd van in driedaagse bliksemoffensieven 5 vierkante kilometer veroveren lijkt over.
[..]
Tegen gemiddeld ~1700 man dood of gewond.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 23:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De Russen pakken gemiddeld 15,73km2 per dag sinds nieuwjaar, inclusief Kursk. Bron: deepstate.
Nee Donbas is veel minder, dat is de objective.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 23:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tegen gemiddeld ~1700 man dood of gewond.
Hoeveel vierkante kilometer is er nog te gaan voordat Oekraïne echt verslagen is? 450.000 of zo toch?
Je verplaatst de doelpalen vriend. De verliezen zullen fors zijn, maar dat is verder schijnbaar geen probleem aangezien men de offensieven kan voortzetten.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 23:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tegen gemiddeld ~1700 man dood of gewond.
Hoeveel vierkante kilometer is er nog te gaan voordat Oekraïne echt verslagen is? 450.000 of zo toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |