abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 december 2024 @ 23:24:22 #1
862 Arcee
Look closer
pi_216060182
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

2024 Presidentsverkiezing

NOS Amerika Kiest - Vanaf 5 november 23.15 te zien op NPO1
NOS Liveblog: https://nos.nl/collectie/13966/liveblog/2543248

CNN Livestream: Te zien op HBO MAX.
> Vanaf 6 november 02.00 uur te zien op het Youtube kanaal: Bekijk deze YouTube-video

Wanneer sluiten de stemlokalen? 6 November Nederlandse tijd

Live results / Live uitslagen
https://apnews.com/projects/election-results-2024/

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:25:52 #2
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216060228
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:20 schreef Barbusse het volgende:
Musk loopt wel degelijk maga accounts te blokkeren als ze kritiek hebben op zijn immigratie standpunt.

Nu kan ik er niet om huilen, ik zal Laura Loomer niet missen. Maar de hypocrisie is denderend. Ongelooflijk dat een onverkozen nepo baby zoveel invloed kan hebben op Amerikaanse (en andere landen) politiek.
Laura Loomer is toch niet geblokkeerd?
pi_216060235
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:18 schreef Repentless het volgende: [..] Tja, daar blijven we over van mening verschillen dan. :) Ik vind niet dat vrijheid van meningsuiting het recht is om betaald te worden door een private onderneming, voor het plaatsen van die mening op hun platform.
Niemand hier beweert dat dat een recht is
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216060278
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is precies wat sommige van ons al sinds de overname zeggen, maar men verlegt de doelpalen, want eerst maken ze een grote ophef en later is het ineens niet hetzelfde.
Ja, dat patroon zie ik al sinds Trump won in 2016. It's not a bug, it's a feature.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:28:11 #5
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216060291
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niemand hier beweert dat dat een recht is
Maar als je het niet krijgt, is het volgens jou censuur.
pi_216060320
Elon Musk is een gevaarlijke manipulatieve gek, nu weer met dat opiniestuk over de AFD. Dit worden nog taaie jaren...
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:30:58 #7
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216060349
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:29 schreef TheVulture het volgende:
Elon Musk is een gevaarlijke manipulatieve gek, nu weer met dat opiniestuk over de AFD. Dit worden nog taaie jaren...
Het idee sowieso dat je tegen de elite vecht....onder aanvoering van diezelfde elite. Het grote graaien is beginnen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216060367
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:28 schreef Repentless het volgende:

[..]
Maar als je het niet krijgt, is het volgens jou censuur.
Nee, als het je wordt afgenomen.
Daarmee kan Musk meningsuiting op zijn platform sturen.

En dat druist in tegen zijn Mantra dat alle kritiek op zijn platform welkom is, ook als dat over hem gaat..

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik denk overigens dat er uiteindelijk maar heel weinig mensen zijn die echt een absolute VVMU willen, want bij veruit de meeste mensen houdt zoiets op als het hen zelf raakt. Sommige mensen zien zoiets al lang aankomen en hebben dan ook zo hun twijfels bij het horen van 'absolute vvmu'. Probleem is dat veel mensen politiek zien als 'krijgen wat ik wil' en dat het meer inspanning lijkt te kosten om het grotere plaatje te zien als samenleving.
Maar dat betekent dus dat Twitter Musk is

En daar gaat het dan al mis.
Zeker bij zo'n groot platform.
pi_216060437
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:25 schreef Repentless het volgende:

[..]
Laura Loomer is toch niet geblokkeerd?
Niet compleet geblokkeerd, nee. Wel geshadowbanned:

MAGA civil war ramps up as Trump ally Laura Loomer lays into Elon Musk — and loses her blue check
“[Musk] has removed my blue check mark on X because I dared to question his support for H1B visas, the replacement of American tech workers by Indian immigrants,” Laura Loomer tweeted Thursday.

Das gewoon anti-free speech absolutism waar nepo baby voor zegt te staan. En begrijp me goed; het gaat om kritiek op zijn standpunt mbt immigratie. Niet dat ze nepo baby een klootzak vinden.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:36:23 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216060497
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

En dat druist in tegen zijn Mantra dat alle kritiek op zijn platform welkom is, ook als dat over hem gaat..
[..]
Maar dat betekent dus dat Twitter Musk is

En daar gaat het dan al mis.
Zeker bij zo'n groot platform.
En dat kun je weer doortrekken naar Trump, want die flirt ook hiermee, of zet gewoon het volk op tegen de media, wetenschap of onderwijs. Ik zie die enge Miller nog zeggen dat 'The president shall not be questioned'.
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:37:57 #11
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216060530
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:33 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Niet compleet geblokkeerd, nee. Wel geshadowbanned:

MAGA civil war ramps up as Trump ally Laura Loomer lays into Elon Musk — and loses her blue check
“[Musk] has removed my blue check mark on X because I dared to question his support for H1B visas, the replacement of American tech workers by Indian immigrants,” Laura Loomer tweeted Thursday.

Das gewoon anti-free speech absolutism waar nepo baby voor zegt te staan. En begrijp me goed; het gaat om kritiek op zijn standpunt mbt immigratie. Niet dat ze nepo baby een klootzak vinden.
Hier krijg je uiteraard hetzelfde antwoord op, want waarom zou hij iemand die tien dollar geven als hij het niet met je eens is? Terwijl het standpunt om 'klootzak' ging.
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:38:17 #12
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216060540
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, want die kritiek blijft gewoon mogelijk. Het wordt niet weggehaald, de maker wordt niet geblokkeerd, er wordt hem/haar niet belet om het te plaatsen. Er wordt alleen voor gekozen om er niet voor te betalen. In tegenstelling tot hiervoor, waarbij bepaalde tweets werden verwijderd of users volledig werden geblokkeerd vanwege onwelgevallige meningen.
pi_216060574
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En dat kun je weer doortrekken naar Trump, want die flirt ook hiermee, of zet gewoon het volk op tegen de media, wetenschap of onderwijs. Ik zie die enge Miller nog zeggen dat 'The president shall not be questioned'.
Miller is echt Goebbels 2.0 :r Ik wil niet weten wat die gast gaat doen zodra Trump president is...
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:39:49 #14
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216060586
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, want die kritiek blijft gewoon mogelijk. Het wordt niet weggehaald, de maker wordt niet geblokkeerd, er wordt hem/haar niet belet om het te plaatsen. Er wordt alleen voor gekozen om er niet voor te betalen. In tegenstelling tot hiervoor, waarbij bepaalde tweets werden verwijderd of users volledig werden geblokkeerd vanwege onwelgevallige meningen.
pi_216060633
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hier krijg je uiteraard hetzelfde antwoord op, want waarom zou hij iemand die tien dollar geven als hij het niet met je eens is? Terwijl het standpunt om 'klootzak' ging.
Mja, schattig dit dat alles, maar mijn argument blijft hetzelfde. Nepo baby hanteert geen free speech absolutism.

C'est tout.
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:42:00 #16
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216060638
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Tot nu toe vind ik het best een aardige discussie, maar als het betichten van "doelpalen verschuiven" wordt, dan vind ik dat janmer.
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:43:07 #17
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216060676
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:42 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tot nu toe vind ik het best een aardige discussie, maar als het betichten van "doelpalen verschuiven" wordt, dan vind ik dat janmer.
Ja, want eerst ging het nog om 'waarom zou je iemand die jou een klootzak noemt geld geven' en nu is het 'waarom zou je iemand waarmee je het niet eens bent geld geven'.

En je zou dus kunnen concluderen dat die blauwe vinkjes staan voor 'Musk agrees with this opinion'.
pi_216060726
@Chivaz

Waar is je grote held mee bezig?

twitter
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:46:44 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216060756
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:45 schreef KoosVogels het volgende:
@:Chivaz

Waar is je grote held mee bezig?

[ x ]
Je zou bijna gaan zeggen dat deze man maar wat roept en ongelooflijk benvloedbaar is. Ik moet nog lachen om de bewering dat ze van hem houden vanwege 'zijn beleid'.
pi_216060801
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Die kritiek wordt minder mogelijk, omdat dit de maker geld kost.
En dat zijn wel degenen met een groot bereik op Twitter.
Die gaan hun content daar op aanpassen.
Dat maakt het een verkapte vorm van censuur.
Op een platform dat zegt vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel te hebben.
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:50:41 #21
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216060851
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, want eerst ging het nog om 'waarom zou je iemand die jou een klootzak noemt geld geven' en nu is het 'waarom zou je iemand waarmee je het niet eens bent geld geven'.
Ik heb meerdere malen het volgende aangegeven: "simpel gesteld". Het begon allemaal met mijn reactie op jouw post waarin Musk aangeeft "constantly insulted" te worden op het platform.

Daarna ging de discussie voornamelijk over waarom het alleen VvmU is wanneer er voor alle meningen betaald wordt.
pi_216060996
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:50 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik heb meerdere malen het volgende aangegeven: "simpel gesteld". Het begon allemaal met mijn reactie op jouw post waarin Musk aangeeft "constantly insulted" te worden op het platform.

Daarna ging de discussie voornamelijk over waarom het alleen VvmU is wanneer er voor alle meningen betaald wordt.
Free pass vanwege je "simpel gesteld" bewering. Maar geef dan gewoon toe dat nepo baby zelf de doelpalen verplaatst door accounts te shadowbannen en blue checks te verwijderen. Hij maakt actief het bereik kleiner van users die zijn standpunt mbt immigratie bekritiseren. En oefent hiermee direct invloed uit op Trump's toekomstige presidentschap. Zo moeilijk is het toch niet?
  zondag 29 december 2024 @ 00:00:32 #23
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216061022
quote:

[..]

Nogmaals, de vinkjes stonden voor verificatie van echtheid en hij heeft daar eigenhandig een 'deze houd je als jouw mening mij aanstaat'. Vond je wat Twitter deed wel censuur, overigens?
  zondag 29 december 2024 @ 00:07:44 #24
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216061146
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die kritiek wordt minder mogelijk, omdat dit de maker geld kost.
En dat zijn wel degenen met een groot bereik op Twitter.
Die gaan hun content daar op aanpassen.
Dat maakt het een verkapte vorm van censuur.
Op een platform dat zegt vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel te hebben.
Ik ben het simpelweg niet met je eens. Ik vind niet dat een platform de VvmU alleen waarborgt door te betalen voor alle meningen en als ze dat om welke reden dan ook niet doen, dat een verkapte vorm van censuur is. Alleen als bepaalde meningen verwijderd worden en users geblokkeerd (zonder dat ze iets juridisch strafbaars hebben gezegd), vind ik dat een vorm van censuur. Dan nog is dat het goed recht van een private onderneming, net als het voormalige Twitter-regime dat had. Echter word je in mijn ogen nu veel minder snel geblokkeerd dan voorheen, aan welke kant van het spectrum je ook zit.

Overigens ben ik wel met je eens dat je als eigenaar van zo'n platform kunt sturen in het bereik van bepaalde meningen. Misschien niet goed, maar ik vind het niet hetzelfde als de VvmU beperken of censuur toepassen.
pi_216061161
quote:

[..]

Nee het gaat er om dat Musk meningen gaat sturen door te bepalen dat kritiek op hem betekent dat je demonetized wordt.

En kennelijk vind jij dat geen enkel probleem.
  zondag 29 december 2024 @ 00:11:09 #26
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216061195
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 00:07 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik ben het simpelweg niet met je eens. Ik vind niet dat een platform de VvmU alleen waarborgt door te betalen voor alle meningen en als ze dat om welke reden dan ook niet doen, dat een verkapte vorm van censuur is. Alleen als bepaalde meningen verwijderd worden en users geblokkeerd (zonder dat ze iets juridisch strafbaars hebben gezegd), vind ik dat een vorm van censuur. Dan nog is dat het goed recht van een private onderneming, net als het voormalige Twitter-regime dat had. Echter word je in mijn ogen nu veel minder snel geblokkeerd dan voorheen, aan welke kant van het spectrum je ook zit.

Overigens ben ik wel met je eens dat je als eigenaar van zo'n platform kunt sturen in het bereik van bepaalde meningen. Misschien niet goed, maar ik vind het niet hetzelfde als de VvmU beperken of censuur toepassen.
Maar als private eigenaar heb je dat recht toch gewoon?

Dus als berichten worden weggehaald vind jij dat dan ook censuur?
pi_216061239
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 00:07 schreef Repentless het volgende:

[..]

Stel dat de volgende stap is dat kritiek op Trump demonetized wordt.
En ga zo maar verder.
Dan kun je voor de bhne zeggen dat alle meningen zijn toegestaan op het platform.
Alleen wordt er wel gestuurd op een bepaalde gewenste mening.

Dat is een verkapte vorm van censuur.

Datzelfde gebeurt achter de schermen ook met algoritmes.
En nu open en bloot door blauwe vinkjes te verwijderen, hele accounts te demonetizen, etc.

En dat vanwege kritiek op 1 persoon.
  zondag 29 december 2024 @ 00:16:08 #28
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216061293
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 00:11 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar als private eigenaar heb je dat recht toch gewoon?

Dus als berichten worden weggehaald vind jij dat dan ook censuur?
Ja, in de zin erna zeg ik exact dat ik dat een vorm van censuur vind.
  zondag 29 december 2024 @ 00:18:14 #29
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216061342
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 00:16 schreef Repentless het volgende:

[..]
Op die manier doet Fok! dus aan censuur.
pi_216061355
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 00:16 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nou, dan zijn we het eens. Nepo baby censureert iedereen die kritiek op hem heeft. Of het nu left wing is of full on maga.

Simple as.
  zondag 29 december 2024 @ 00:21:05 #31
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216061383
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 00:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Stel dat de volgende stap is dat kritiek op Trump demonetized wordt.
En ga zo maar verder.
Dan kun je voor de bhne zeggen dat alle meningen zijn toegestaan op het platform.
Alleen wordt er wel gestuurd op een bepaalde gewenste mening.

Dat is een verkapte vorm van censuur.

Datzelfde gebeurt achter de schermen ook met algoritmes.
En nu open en bloot door blauwe vinkjes te verwijderen, hele accounts te demonetizen, etc.

En dat vanwege kritiek op 1 persoon.
Ik geef in mijn post ruiterlijk toe dat die mogelijkheid tot sturen er is. Helemaal eens.

Ik vind het echter van een totaal andere orde dan bepaalde meningen of users in zijn geheel weren van een platform.
  zondag 29 december 2024 @ 00:44:58 #32
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216061813
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 00:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Op die manier doet Fok! dus aan censuur.
Nee, Fok! modereert op basis van hun huisregels. Hun goed recht. Maar als we het even politiek trekken (waar de discussie m.b.t. X toch voornamelijk om draait): beide kanten van het spectrum (als we het even zo simpel indelen) worden hier op Fok! mijns inziens goed belicht.

Je wordt niet snel geband als je gewoon normaal doet en je mening uit, ook als je het totaal niet met elkaar eens bent.

M.b.t. Twitter bestond er het idee dat die balans zoek was en het nogal naar een kant van het politieke spectrum uitsloeg. Dat betekende niet dat bepaalde meningen of users niet betaald werden voor hun content, maar dat hun content simpelweg in zijn geheel werd verwijderd en die users volledig de mogelijkheid om op het platform te posten werd ontnomen. Als je als volger van een bepaald persoon hun content wilde lezen, kon dat niet omdat die content werd verwijderd en hun account werd geblokkeerd.

Of dat klopt kun je uiteraard ook weer over discussiren. X is ook niet volledig neutraal, dat geef ik gelijk toe. Echter gaat men een heel stuk minder ver met het verwijderen van content of users vanwege onwelgevallige meningen.
  zondag 29 december 2024 @ 01:12:06 #33
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216062126
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 00:44 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, Fok! modereert op basis van hun huisregels. Hun goed recht. Maar als we het even politiek trekken (waar de discussie m.b.t. X toch voornamelijk om draait): beide kanten van het spectrum (als we het even zo simpel indelen) worden hier op Fok! mijns inziens goed belicht.

Je wordt niet snel geband als je gewoon normaal doet en je mening uit, ook als je het totaal niet met elkaar eens bent.

M.b.t. Twitter bestond er het idee dat die balans zoek was en het nogal naar een kant van het politieke spectrum uitsloeg. Dat betekende niet dat bepaalde meningen of users niet betaald werden voor hun content, maar dat hun content simpelweg in zijn geheel werd verwijderd en die users volledig de mogelijkheid om op het platform te posten werd ontnomen. Als je als volger van een bepaald persoon hun content wilde lezen, kon dat niet omdat die content werd verwijderd en hun account werd geblokkeerd.

Of dat klopt kun je uiteraard ook weer over discussiren. X is ook niet volledig neutraal, dat geef ik gelijk toe. Echter gaat men een heel stuk minder ver met het verwijderen van content of users vanwege onwelgevallige meningen.
Ik denk dat Twitter op dezelfde manier als Fok! tewerk ging. Om dat 100% neutraal uit te voeren is bijna niet te doen, maar het streven moet er zijn. Als de policy zegt dat je geen racistische uitingen doet en men doet het nog, word je bericht verwijderd en kun je een ban verwachten. Het ging er juist tijdens de overname om dat je gewoon zou moeten kunnen schrijven op Twitter wat je zou willen, dat in tegenstelling tot Fok!. Al is het wel eens leuk om een kijkje te nemen in alle feedback-topics, waar er vaak mensen komen zeuren waarom een bericht verwijderd is en dan gaan ze vaak uit met een bang door te stellen dat Fok! censuur toepast.

Ik zie het verschil daarin niet met Twitter, je maakt een policy en daar probeer je zoveel mogelijk op te 'handhaven'. Maar dan is het wel fijn als die regels het grotere doel dienen, bijvoorbeeld een discussie op basis van feiten. Of niet stellen dat er een viroloog alle mensen wil vermoorden met iets 'giftig' als een vaccin. Dat vonden sommige mensen tegen de VVMU ingaan.

Een site die graag wat eerlijkere discussies wil wordt al snel als woke gezien helaas. Overigens heb ik ook wel degelijk sites gezien die inderdaad naar een kant modereerde, zoals het oude Neogaf of Recetera. Praten over games daar is leuk, praten over nieuws, daar slaan je oren van achterover wat je daar wel mag zeggen vanuit een kant. Toch had ik het idee dat Twitter probeerde de 'asshole' mentaliteit aan te pakken.
pi_216064334
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 00:21 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik geef in mijn post ruiterlijk toe dat die mogelijkheid tot sturen er is. Helemaal eens.

Ik vind het echter van een totaal andere orde dan bepaalde meningen of users in zijn geheel weren van een platform.
Maar hoezo kom je daar mee.
Dat is helemaal niet de discussie.
pi_216064888
Ik ben echt absoluut voor volledige vrijheid van meningsuiting. Als je dingen zegt waar ik het niet mee eens ben ontneem ik je wel je inkomen, maar verder, echt absoluut 100% maximaal volledig vrijheid om te zeggen wat je wilt he.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 29 december 2024 @ 10:45:40 #36
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_216065478

De Oranje Profeet, in 2016 nog fel tegenstander, is plots groots voorstander van H-1B, wauw. FLOTUS Trump, dansend naar de pijpen van POTUS Musk, dat had echt niemand zien aankomen. Ach, MAGA.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 29 december 2024 @ 10:49:04 #37
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_216065518
Overigens krijg ik met deze quotes sterk het vermoeden dat Trump het verschil tussen H-1B en H-2B niet begrijpt. Hij zegt namelijk dat hij veel gebruikt (heeft) (ge)maakt van H-1B, maar voor het onderhouden van je golf course of Mar-a-Lago heb je geen highly skilled workers nodig. Alle immigranten die voor hem werken (in 2024 overigens meer dan ooit) zijn binnengekomen op een H-2A en H-2B.
  zondag 29 december 2024 @ 11:39:56 #38
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216066712
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 10:49 schreef Koffieplanter het volgende:
Overigens krijg ik met deze quotes sterk het vermoeden dat Trump het verschil tussen H-1B en H-2B niet begrijpt. Hij zegt namelijk dat hij veel gebruikt (heeft) (ge)maakt van H-1B, maar voor het onderhouden van je golf course of Mar-a-Lago heb je geen highly skilled workers nodig. Alle immigranten die voor hem werken (in 2024 overigens meer dan ooit) zijn binnengekomen op een H-2A en H-2B.
Trump is alles waar hij Biden ooit van beschuldigd heeft. Een dwaze dementerende narcist die werkelijk nergens een echt idee bij heeft. En warhoofd die door zijn omgeving gekneed wordt. Wat vandaag een briljant idee is, is morgen duivels. En vice versa.
pi_216066908
Boze sinaasappel roept maar wat. Water blijkt nat.
pi_216067038
Heerlijk om de totale hypocrisie terug te lezen van bepaalde users hier.
Een aantal jaar geleden toen er een werkelijke zuivering bij Twitter, Facebook, YouTube plaatsvond en ik de opmerking maakte dat hier sprake was van censuur werd mij toch echt op het hart gedrukt dat het ging om private bedrijven die mochten doen wat ze willen.
Nu zorgt Elon er voor dat ze slechts niet meer betaald worden voor hun posts en ik lees nu vooral terug dat het gaat om censuur.
Elon propageerde freedom of speech, niet de vrijheid om daar ook voor betaald te krijgen lol.
  zondag 29 december 2024 @ 11:56:28 #41
403588 mcmlxiv
pi_216067076
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 11:54 schreef Chivaz het volgende:
Een aantal jaar geleden toen er een werkelijke zuivering bij Twitter, Facebook, YouTube plaatsvond en ik de opmerking maakte dat hier sprake was van censuur werd mij toch echt op het hart gedrukt dat het ging om private bedrijven die mochten doen wat ze willen.
Nu zorgt Elon er voor dat ze slechts niet meer betaald worden voor hun posts en ik lees nu vooral terug dat het gaat om censuur.
Elon propageerde freedom of speech, niet de vrijheid om daar ook voor betaald te krijgen lol.
Er staat nog een vraag open. Lees even terug.
  zondag 29 december 2024 @ 12:00:16 #42
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216067133
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 11:54 schreef Chivaz het volgende:
Nee, jongen lees nou eens goed. Ik stel juist dat de Trumpfans en Muskpijpers enorm hypocriet zijn. En dan maak jij er uiteraard weer je eigen conclusie van die geen meter klopt.
  zondag 29 december 2024 @ 12:02:04 #43
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216067161
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 11:56 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Er staat nog een vraag open. Lees even terug.
Gaat ie nooit beantwoorden, want meneer komt niet voor discussies, die wil alleen maar misinformatie verspreiden. Dat leverde in BNW eerst veel aandacht op, nu komt daar niemand anders meer dan baardmans.
  zondag 29 december 2024 @ 12:16:20 #44
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216067453
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 10:49 schreef Koffieplanter het volgende:
Trump die inhoudelijk volledig gespeend is van enige kennis en maar wat doet/roept...

We hebben helaas nooit anders gezien :')
pi_216067932
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 12:00 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, jongen lees nou eens goed. Ik stel juist dat de Trumpfans en Muskpijpers enorm hypocriet zijn. En dan maak jij er uiteraard weer je eigen conclusie van die geen meter klopt.
Hypocriet omdat deze mensen niet meer betaald krijgen maar nog wel mogen posten? Ik zie het probleem niet zo.
Als je mij kan wijzen op talloze accounts die voorgoed verwijderd zijn van het platform vanwege kritiek op de overheid of Musk dan had ik aan jouw kant gestaan.
Dat is natuurlijk niet het geval dus is er van censuur (nauwelijks) sprake.
Dit lijkt echt niet op de gebeurtenissen in 2020 waar er een zuivering plaatsvond bij alle grote social media bedrijven.
Toen was er sprake van censuur en toen hoorde ik je niet. Sterker nog hier werd geopperd dat er van censuur geen sprake kon zijn omdat de overheid zich er niet mee bemoeide wat later dus ook ontkracht werd.
  zondag 29 december 2024 @ 12:52:14 #46
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216068178
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 12:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hypocriet omdat deze mensen niet meer betaald krijgen maar nog wel mogen posten? Ik zie het probleem niet zo.
Als je mij kan wijzen op talloze accounts die voorgoed verwijderd zijn van het platform vanwege kritiek op de overheid of Musk dan had ik aan jouw kant gestaan.
Dit lijkt echt niet op de gebeurtenissen in 2020 waar er een zuivering plaatsvond bij alle grote social media bedrijven.
Toen was er sprake van censuur en toen hoorde ik je niet. Sterker nog hier werd geopperd dat er van censuur geen sprake kon zijn omdat de overheid zich er niet mee bemoeide wat later dus ook ontkracht werd.
Die laatste zin somt het mooi op. Want ja, Musk heeft verder niets met de overheid te maken.
pi_216068184
quote:

[..]
Geen zorgen, Musk moet vooral doen wat ie doet. Twitter/X is immers zijn speeltje.

En ik vind het persoonlijk wel vermakelijk dat hij een dikke middelvinger opsteekt naar hardcore MAGA's.
pi_216069047
De rubriek Musk die pretendeert verstand te hebben van Europese politiek en extreemrechtse partijen salonfhig poogt te maken, is nu al de rubriek waar ik het minste naar uitkijk in 2025.
pi_216069052
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 12:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Gaat ie nooit beantwoorden, want meneer komt niet voor discussies, die wil alleen maar misinformatie verspreiden. Dat leverde in BNW eerst veel aandacht op, nu komt daar niemand anders meer dan baardmans.
En toch blijven mensen hier hem maar voeren.
pi_216069140
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 13:38 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
En toch blijven mensen hier hem maar voeren.
Domme vragen verdienen dan ook geen antwoord.
pi_216069280
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Geen zorgen, Musk moet vooral doen wat ie doet. Twitter/X is immers zijn speeltje.

En ik vind het persoonlijk wel vermakelijk dat hij een dikke middelvinger opsteekt naar hardcore MAGA's.
Ik vind het vooral wel humor. Ik ben zelf helemaal niet zo'n aanhanger van het vrij onnozele idee dat vrijheid van meningsuiting in alel opzichten onbeperkt en absoluut dient te zijn, maar dat wel proberen te zijn en vervolgens weer de megalomane miljardair met Messiascomplex spelen die wel even gaat bepalen wat wenselijke uitingen zijn ook al was ie eerst kennelijk zo'n voorstander van de absolute vrijeheid van meningsuiting is wel grappig inderdaad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_216069285
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 13:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Blijkbaar verdienen one liners dan opeens wel duiding.

Is dat nu echt het maga niveau?
pi_216069404
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 13:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Blijkbaar verdienen one liners dan opeens wel duiding.

Is dat nu echt het maga niveau?
En maar zeuren dat het topic om zeep geholpen word lol.
pi_216070269
quote:

[..]
Nee, hypocriet, omdat Musk zichzelf steeds opwierp als verdediger van het vrije woord.

Maar nu hij zelf onderwerp van kritiek is, allerlei maatregelen neemt tegen personen die kritiek op hem uiten :7

Maar ach, we hebben het over iemand die Wikipedia 1 miljard wil geven, onder de voorwaarde dat het platform hernoemd wordt naar Dickypedia of zoiets :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Wantie op 29-12-2024 16:42:12 ]
  zondag 29 december 2024 @ 14:54:59 #55
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216070535
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 13:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik vind het vooral wel humor. Ik ben zelf helemaal niet zo'n aanhanger van het vrij onnozele idee dat vrijheid van meningsuiting in alel opzichten onbeperkt en absoluut dient te zijn, maar dat wel proberen te zijn en vervolgens weer de megalomane miljardair met Messiascomplex spelen die wel even gaat bepalen wat wenselijke uitingen zijn ook al was ie eerst kennelijk zo'n voorstander van de absolute vrijeheid van meningsuiting is wel grappig inderdaad.
Tekenend overigens dat het nu ineens prima is. Daarbij uiteraard opgeteld dat nog niet zo lang geleden de techbedrijven in de USA flink werden bekritiseerd als het aankwam op hun invloed op de politiek. Daar is ook niets meer van over, en als Trump morgen toch ineens tegen Musk is (geef het een paar maanden), dan is Musk ineens het probleem. De machine van de beste mensen inhuren en die meteen weer naar buiten jagen met een mes in de rug zal niet ophouden denk ik.
  zondag 29 december 2024 @ 15:40:15 #56
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_216071690
Die absolute vrijheid van meningsuiting is altijd zo'n farce. En toch altijd mensen die er weer in tuinen en later het weer recht moeten praten.
Gn kloon van tvlxd!
  zondag 29 december 2024 @ 15:51:09 #57
403588 mcmlxiv
pi_216071965
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 13:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat is er dom aan het vragen van een stukje duiding over de 180 graden draai van Trump wanneer het gaat over bepaalde vormen van visa? Is het niet opmerkelijk dat Trump opeens de tegengestelde mening is toegedaan over een onderwerp zonder enige vorm van uitleg?

https://www.presidency.uc(...)trump-position-visas

https://www.reuters.com/w(...)pporters-2024-12-28/
  zondag 29 december 2024 @ 16:40:08 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_216073152
Leuk voor alle duurbetaalde highly educated tech workers dat ze van Trump toch hun visum mogen houden, ook aan progressieve universiteiten wordt er misschien opgelucht adem gehaald, maar dit is vooral een kans om nog harder te gaan jagen op alle migranten zonder dure diploma’s en invloedrijke werkgevers.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_216073464
Overigens was het een misvatting dat het oude Twitter een (negatieve) bias richting conservatieven had. Dat ze veel vaker het slachtoffer waren van bans wegens het herhaaldelijk verspreiden van leugens/misinformatie/complottheorien klopt wel. Het is een keuze om daarop te modereren net zoals het een keuze van Musk is om dat niet te doen onder het mom van 'free speech'. Integendeel, hij verspreidt ze zelf om zijn eigen agenda te pushen.

According to Twitter, Twitter’s algorithm favours conservatives

Twitter admits bias in algorithm for rightwing politicians and news outlets

[ Bericht 9% gewijzigd door Kijkertje op 29-12-2024 17:01:16 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216073897
En intussen roept Musk ook nog op om op de AfD te stemmen in Duitsland.

https://bsky.app/profile/gtconway.bsky.social/post/3legijskkl22n

quote:
This week, Mr. Musk entangled himself even more in the country's snap election, explaining in a newspaper opinion essay why he believes the far-right party is the "last spark of hope" for Germany.

"The traditional parties have failed in Germany," Mr. Musk wrote in comments published online by the daily Welt on Saturday. "Their policies have led to economic stagnation, social unrest, and the erosion of national identity."

[ Bericht 20% gewijzigd door Kijkertje op 29-12-2024 17:14:30 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 29 december 2024 @ 20:35:25 #61
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216078538
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 09:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar hoezo kom je daar mee.
Dat is helemaal niet de discussie.
Dat is voortdurend mijn punt geweest.
pi_216078688
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 20:35 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat is voortdurend mijn punt geweest.
Tja, elk voorval kun je bagatelliseren door er een erger voorval tegenover te zetten.
  zondag 29 december 2024 @ 20:48:11 #63
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216079009
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 20:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, elk voorval kun je bagatelliseren door er een erger voorval tegenover te zetten.
Het heeft niks met bagatelliseren te maken. Nogmaals, kort gesteld:

- Users bannen / content verwijderen omdat ze tegen je eigen morele kompas indruisen (even los van juridisch strafbare feiten uiteraard) en het dus in zijn geheel niet vindbaar is op je platform > beperking VvmU, de mening is niet vindbaar voor lezers

- Bepaalde users niet meer betalen voor content op je plarform, maar het wel gewoon laten staan en toelaten > geen beperking VvmU. Je kunt nog gewoon zeggen wat je vindt.

We gaan het hier verder niet over eens worden, maar dit is consequent mijn punt geweest. :)
pi_216079219
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 20:48 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het heeft niks met bagatelliseren te maken. Nogmaals, kort gesteld:

- Users bannen / content verwijderen omdat ze tegen je eigen morele kompas indruisen (even los van juridisch strafbare feiten uiteraard) en het dus in zijn geheel niet vindbaar is op je platform > beperking VvmU, de mening is niet vindbaar voor lezers

- Bepaalde users niet meer betalen voor content op je plarform, maar het wel gewoon laten staan en toelaten > geen beperking VvmU. Je kunt nog gewoon zeggen wat je vindt.

We gaan het hier verder niet over eens worden, maar dit is consequent mijn punt geweest. :)
Ja in feite vind je dat Musk wl de content op zijn platform mag sturen door contentmakers met onwelgevallige meningen te ontdoen van hun inkomen..

Dat mag je inderdaad vinden.
Ik zie dat als een verkapte censuur.

Sure, de content staat nog op X, maar het is wl een duidelijke boodschap richting andere contentmakers die financieel afhankelijk zijn van het platform.

En dat door iemand die de mond vol heeft over hoe hij opkomt voor het vrije woord.
  zondag 29 december 2024 @ 21:56:13 #65
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216081239
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 20:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja in feite vind je dat Musk wl de content op zijn platform mag sturen door contentmakers met onwelgevallige meningen te ontdoen van hun inkomen..

Dat mag je inderdaad vinden.
Ik zie dat als een verkapte censuur.

Sure, de content staat nog op X, maar het is wl een duidelijke boodschap richting andere contentmakers die financieel afhankelijk zijn van het platform.

En dat door iemand die de mond vol heeft over hoe hij opkomt voor het vrije woord.
Ja, jij ziet dat als een verkapte vorm van censuur. Dat mag je ook vinden. Ik niet. :)

VvmU is natuurlijk wel veel breder dan 'betaald worden voor je content'. Het ging niet alleen om contentmakers die voor hun inkomen afhankelijk zijn van het platform.
pi_216081583
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 21:56 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, jij ziet dat als een verkapte vorm van censuur. Dat mag je ook vinden. Ik niet. :)

VvmU is natuurlijk wel veel breder dan 'betaald worden voor je content'. Het ging niet alleen om contentmakers die voor hun inkomen afhankelijk zijn van het platform.
Bekijk deze YouTube-video

Accounts zijn opgeschort, blauwe vinkjes verwijderd, accounts hebben Shadow bans, waardoor ze vele malen minder viewers hebben dan voorheen.

Maar dat is allemaal te klein voor de vrijheid van meningsuiting...

Ik vind het heel bijzonder.
  zondag 29 december 2024 @ 22:12:35 #67
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216081633
Jimmy :'(

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 29 december 2024 @ 22:24:41 #68
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216081981
RIP Carter.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 29 december 2024 @ 22:39:36 #69
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216082401
Jimmy dacht...ik piep er snel tussenuit voordat die randdebiel in mijn voormalig kantoor plaatsneemt en mijn land te grazen neemt...

RIP, held in Allmann Brothers-shirt _O_
pi_216082429
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 22:39 schreef GarlandBriggs het volgende:
Jimmy dacht...ik piep er snel tussenuit voordat die randdebiel in mijn voormalig kantoor plaatsneemt en mijn land te grazen neemt...

pi_216082660
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 22:12 schreef Hyperdude het volgende:
Jimmy :'(

[ afbeelding ]
;(
  zondag 29 december 2024 @ 22:55:14 #72
38496 Perrin
pi_216082786
Ja zo maken ze ze tegenwoordig niet meer.

zondag 29 december 2024 @ 22:55:28 #73
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_216082792
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 22:39 schreef GarlandBriggs het volgende:

Door zijn dood hangen alle vlaggen tijdens de inauguratie nu halfstok. Ik heb genoeg gezien, dit was opzet.
pi_216082812
Vlaggen halfstok bij de inauguratie van Trump :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_216083048
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 22:55 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Door zijn dood hangen alle vlaggen tijdens de inauguratie nu halfstok. Ik heb genoeg gezien, dit was opzet.
😂😂😂

Hiervoor kom ik mij even verkneuteren. 😂😂😂

RIP President Jimmy Carter.

Kan Melania - met haar Einstein visum - weer naar een presidentile uitvaart, zittend naast Obama en Bush.
  zondag 29 december 2024 @ 23:22:12 #76
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216083421
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 22:11 schreef Wantie het volgende:

[..]

Accounts zijn opgeschort, blauwe vinkjes verwijderd, accounts hebben Shadow bans, waardoor ze vele malen minder viewers hebben dan voorheen.

Maar dat is allemaal te klein voor de vrijheid van meningsuiting...

Ik vind het heel bijzonder.
Wanneer accounts zijn opgeschort en content is verwijderd, alleen omdat de inhoud Musk niet aanstaat en er niets juridisch strafbaars is gepost, dan geef ik je helemaal gelijk.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 december 2024 @ 23:24:18 #77
862 Arcee
Look closer
pi_216083480
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 22:24 schreef Perrin het volgende:
RIP Carter.
100 jaar. _O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_216084021
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lei26xpbmk2g

quote:
Statement by President Joe Biden and First Lady Jill Biden on the Passing of Former President Jimmy Carter

Today, America and the world lost an extraordinary leader, statesman, and humanitarian.

Over six decades, we had the honor of calling Jimmy Carter a dear friend. But, what’s extraordinary about Jimmy Carter, though, is that millions of people throughout America and the world who never met him thought of him as a dear friend as well.

With his compassion and moral clarity, he worked to eradicate disease, forge peace, advance civil rights and human rights, promote free and fair elections, house the homeless, and always advocate for the least among us. He saved, lifted, and changed the lives of people all across the globe.

He was a man of great character and courage, hope and optimism. We will always cherish seeing him and Rosalynn together. The love shared between Jimmy and Rosalynn Carter is the definition of partnership and their humble leadership is the definition of patriotism.

We will miss them both dearly, but take solace knowing they are reunited once again and will remain forever in our hearts.

To the entire Carter family, we send our gratitude for sharing them with America and the world. To their staff – from the earliest days to the final ones – we have no doubt that you will continue to do the good works that carry on their legacy.

And to all of the young people in this nation and for anyone in search of what it means to live a life of purpose and meaning – the good life – study Jimmy Carter, a man of principle, faith, and humility. He showed that we are great nation because we are a good people – decent and honorable, courageous and compassionate, humble and strong.

To honor a great American, I will be ordering an official state funeral to be held in Washington D.C. for James Earl Carter, Jr., 39th President of the United States, 76th Governor of Georgia, Lieutenant of the United States Navy, graduate of the United States Naval Academy, and favorite son of Plains, Georgia, who gave his full life in service to God and country.
pi_216085164
Het verbaast mij dat ze in de VS dus niet de immigranten de schuld geven van de huizencrisis. Nu hebben ze daar ook minder sociale huurhuizen, maar toch.
  maandag 30 december 2024 @ 00:37:33 #80
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_216085194
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 21:56 schreef Repentless het volgende:

[..]

Het verwijderen van het blauwe vinkje is hier ook best relevant toch? Sure je kan dan nog posten, maar veel minder mensen gaan die posts dan zien.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 30 december 2024 @ 02:33:21 #81
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_216086455
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 22:24 schreef Perrin het volgende:
RIP Carter.
Wel zielig dat bepaalde lieden (elders) weer de huidige politiek erbij moeten halen. Ach, ze zouden zijn broer wel graag hebben gemogen.

Zelf te jong om hem als president op tv te zien.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_216087685
Mike Johnson moet alsnog de Democraten dwingen de debt ceiling te verhogen.

Hij zou die schuld toch drastische gaan verminderen/ wegwerken :?
pi_216087696
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2024 06:56 schreef Kijkertje het volgende:
Mike Johnson moet alsnog de Democraten dwingen de debt ceiling te verhogen.

[ afbeelding ]

Hij zou die schuld toch drastische gaan verminderen/ wegwerken :?
Ik vind het sowieso wel lachen dat hij wil dat de regering Biden dit afhandelt, zodat de Republikeinen niet verantwoordelijk zijn voor de gevolgen.
Hij draait nu al zijn kont eruit.
pi_216087753
Niet eens dat Biden het afhandelt, maar gewoon omdat die nog president is. Kunnen de democraten dan ook even een stel plannen die niet zo lekker liggen bij de Rs er eind januari alvast door proberen te krijgen omdat Trump nog president is?

Ergens wel mooi dat Carter nu nog is overleden, hoeft 'ie in ieder geval die shitshow niet opnieuw mee te maken. Ergens ook wel jaloers, want ik heb daar ook helemaal geen zin in. :').
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 30 december 2024 @ 16:34:45 #85
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216096684
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 00:37 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Het verwijderen van het blauwe vinkje is hier ook best relevant toch? Sure je kan dan nog posten, maar veel minder mensen gaan die posts dan zien.
Dat het invloed heeft op het bereik zal ik niet ontkennen. Verwijderen van het blauwe vinkje vind ik zelf ook niet nodig, als er niks onoorbaars is gebeurd.

Ik blijf er echter bij dat het simpelweg niet hetzelfde is als content volledig verwijderen en gebruikers de mogelijkheid tot posten volledig ontnemen door hun account te blokkeren, alleen omdat het tegen je eigen morele kompas indruist. Je kunt wat mij betreft als bedrijf/persoon prima voor 'free speech' zijn, zonder de verplichting te hebben om iedereen daarvoor te betalen.
pi_216098474
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 16:34 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat het invloed heeft op het bereik zal ik niet ontkennen. Verwijderen van het blauwe vinkje vind ik zelf ook niet nodig, als er niks onoorbaars is gebeurd.

Ik blijf er echter bij dat het simpelweg niet hetzelfde is als content volledig verwijderen en gebruikers de mogelijkheid tot posten volledig ontnemen door hun account te blokkeren, alleen omdat het tegen je eigen morele kompas indruist. Je kunt wat mij betreft als bedrijf/persoon prima voor 'free speech' zijn, zonder de verplichting te hebben om iedereen daarvoor te betalen.
Uiteraard zit daar verschil tussen.

Maar we hebben het hier over iemand die als zich een moderne Descartes opwierp voor het vrije woord.
En vervolgens met represailles komt als dat woord tegen hem gericht is.
pi_216099128
Weer een oorlogsmisdadiger die postuum vereerd wordt. Lijkt me een aardige vent geworden en beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, maar kunnen ze daar ook presidentschappen afsluiten zonder iets wat tijdens de Neurenberg processen behandeld had kunnen zijn?
What Would Goku Do
pi_216099354
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 18:27 schreef viagraap het volgende:
Weer een oorlogsmisdadiger die postuum vereerd wordt. Lijkt me een aardige vent geworden en beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, maar kunnen ze daar ook presidentschappen afsluiten zonder iets wat tijdens de Neurenberg processen behandeld had kunnen zijn?
Heb je het over Carter? Waarom zou dat precies een oorlogsmisdadiger zijn?
pi_216099508
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 18:35 schreef Monolith het volgende:

[..]
Heb je het over Carter? Waarom zou dat precies een oorlogsmisdadiger zijn?
Indonesi. Geen directe oorlogsdaden, dat geef ik toe.
What Would Goku Do
pi_216099613
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 18:44 schreef viagraap het volgende:

[..]
Indonesi. Geen directe oorlogsdaden, dat geef ik toe.
Inderdaad, dan moet je het ook wel heel ver zoeken en is werkelijk elke regeringsleider vandaag de dag een oorlogsmisdadiger omdat de op de n of andere wijze steun hebben verleend aan een regime dat oorlogshandelingen heeft verricht.
pi_216100281
Trump draagt Mike voor om speaker te blijven.

De musk optie zou toch wel teveel spektakel opleveren dat valt me toch mee. :P
  maandag 30 december 2024 @ 19:40:55 #92
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216100926
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 17:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Uiteraard zit daar verschil tussen.

Maar we hebben het hier over iemand die als zich een moderne Descartes opwierp voor het vrije woord.
En vervolgens met represailles komt als dat woord tegen hem gericht is.
Klopt, ik vind het op basis van de summiere informatie ook geen handige move. Wellicht wordt er wat meer duidelijkheid gegeven waar het exact op gebaseerd is. Alsnog wordt het posten (in dit geval) Loomer niet onmogelijk gemaakt.

Hoe het ook kan:

twitter

:')
pi_216101130
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 19:40 schreef Repentless het volgende:

[..]
Klopt, ik vind het op basis van de summiere informatie ook geen handige move. Wellicht wordt er wat meer duidelijkheid gegeven waar het exact op gebaseerd is. Alsnog wordt het posten (in dit geval) Loomer niet onmogelijk gemaakt.

Hoe het ook kan:

[ x ]

Ja, dat is de grap: Loomer mag onbeperkt haar gif verspreiden op X.
Zolang ze maar van Musk af blijft.

Het blijft wonderbaarlijk.
pi_216101232
Laura heeft nu 328 volgers op Bluesky zie ik.

Houdt niet over...

330 nu.

[ Bericht 11% gewijzigd door Wantie op 30-12-2024 19:58:10 ]
  maandag 30 december 2024 @ 20:09:23 #95
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216101660
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 19:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dat is de grap: Loomer mag onbeperkt haar gif verspreiden op X.
Zolang ze maar van Musk af blijft.

Het blijft wonderbaarlijk.
Tja, gif. Ik ken de persoon verder niet goed genoeg om daar iets zinnigs over te zeggen.

De feiten zijn echter: ze kan ondanks de beef met Musk nog gewoon op X posten. Op Bluesky heeft ze die mogelijkheid bij voorbaat al niet. Dus: op X kun je haar mening wel lezen, op Bluesky is die afwezig omdat het niet mag.
pi_216102769
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 20:09 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, gif. Ik ken de persoon verder niet goed genoeg om daar iets zinnigs over te zeggen.

De feiten zijn echter: ze kan ondanks de beef met Musk nog gewoon op X posten. Op Bluesky heeft ze die mogelijkheid bij voorbaat al niet. Dus: op X kun je haar mening wel lezen, op Bluesky is die afwezig omdat het niet mag.
333 volgers heeft ze nu op Bluesky..

Toch wel gek dat je een gesloten account op Bluesky kunt volgen.
pi_216102885
twitter

Niks aan de hand, gewoon doorlopen...
  maandag 30 december 2024 @ 20:56:59 #98
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216103141
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 20:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
333 volgers heeft ze nu op Bluesky..

Toch wel gek dat je een gesloten account op Bluesky kunt volgen.
Is haar account weer geopend?
pi_216103536
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 20:56 schreef Repentless het volgende:

[..]
Geen idee.
Is het wel geblokkeerd geweest?
  maandag 30 december 2024 @ 21:09:24 #100
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216103555
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 21:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Geen idee.
Is het wel geblokkeerd geweest?
Volgens haarzelf wel, getuige de post op X.
pi_216103801
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 21:09 schreef Repentless het volgende:

[..]
Volgens haarzelf wel, getuige de post op X.
Op Bluesky zie ik gewoon een actief account met 0 posts en 300+ volgers.

Ze is dus aan het aandacht trekken.

Misschien probeert ze Musk te paaien?
pi_216104658
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 20:56 schreef Repentless het volgende:

[..]
Die vraag kan jij waarschijnlijk het best beantwoorden aangezien jij even hierboven nog stelde dat het een feit is dat ze niet kan posten op bluesky.
pi_216105273
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 20:09 schreef Repentless het volgende:

[..]

Nog afgezien van de feitelijke juistheid van het laatste pretendeert Bluesky ook geen absolute vrijheid van meningsuiting voor te staan volgens mij. Zo te zien hebben ze redelijk restrictieve richtlijnen. Het hele idee dat een account beperkt zou worden vanwege de kleinzerigheid van Musk, terwijl hij zich zo beklaagd over censuur is wat het grappig maakte. Daarbij lijkt Bluesky me totaal niet relevant.
  maandag 30 december 2024 @ 22:02:48 #104
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216105791
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 21:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op Bluesky zie ik gewoon een actief account met 0 posts en 300+ volgers.

Ze is dus aan het aandacht trekken.

Misschien probeert ze Musk te paaien?
Ja, wellicht.
  maandag 30 december 2024 @ 22:04:43 #105
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216105852
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 21:35 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Die vraag kan jij waarschijnlijk het best beantwoorden aangezien jij even hierboven nog stelde dat het een feit is dat ze niet kan posten op bluesky.
Ik ging uit van haar eigen X-post met screenshot, daar was mijn stelling op gebaseerd. Dat het in de tussentijd is veranderd, kan altijd. Ik zit zelf niet op Bluesky.
pi_216106210
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 22:04 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik ging uit van haar eigen X-post met screenshot, daar was mijn stelling op gebaseerd. Dat het in de tussentijd is veranderd, kan altijd. Ik zit zelf niet op Bluesky.
Dat weerhield je er niet van om een Chivazje te doen, waar je je in alle mogelijke bochten wrong om maar zo min mogelijk kritisch te zijn ten opzichte van X/Musk was 1 X-post van deze vrouw voldoende om je oordeel over Bluesky klaar te hebben.
  maandag 30 december 2024 @ 22:19:26 #107
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216106469
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 21:49 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nog afgezien van de feitelijke juistheid van het laatste pretendeert Bluesky ook geen absolute vrijheid van meningsuiting voor te staan volgens mij. Zo te zien hebben ze redelijk restrictieve richtlijnen. Het hele idee dat een account beperkt zou worden vanwege de kleinzerigheid van Musk, terwijl hij zich zo beklaagd over censuur is wat het grappig maakte. Daarbij lijkt Bluesky me totaal niet relevant.
Mijn punt was ook niet dat Bluesky absolute VvmU pretendeert voor te staan en dat vervolgens niet doet. Het is hun goed recht om hun eigen richtlijnen te hanteren.

Ik bedoelde slechts dat het volledig blokkeren van accounts het daadwerkelijk onmogelijk maakt om je stem te laten horen op een bepaald platform. Je kunt dan niet posten en mensen kunnen je posts niet lezen. Dat is wat anders dan niet betaald worden voor je content maar wel gewoon vindbaar blijven en kunnen posten op X.
  maandag 30 december 2024 @ 22:25:04 #108
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216106718
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 22:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Dat weerhield je er niet van om een Chivazje te doen, waar je je in alle mogelijke bochten wrong om maar zo min mogelijk kritisch te zijn ten opzichte van X/Musk was 1 X-post van deze vrouw voldoende om je oordeel over Bluesky klaar te hebben.
Het punt was helemaal niet om een oordeel over Bluesky te hebben. Zie ook de post hierboven.

Leuk hoor, dat je het over "in bochten wringen" hebt. Ik geef slechts mijn mening over dit onderwerp. Daar kun je het mee eens of oneens zijn en daar kun je over discussiren, helemaal prima. Laten we het niet op persoonlijke motieven gooien, nergens voor nodig.
pi_216110565
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 22:19 schreef Repentless het volgende:

[..]
Mijn punt was ook niet dat Bluesky absolute VvmU pretendeert voor te staan en dat vervolgens niet doet. Het is hun goed recht om hun eigen richtlijnen te hanteren.

Ik bedoelde slechts dat het volledig blokkeren van accounts het daadwerkelijk onmogelijk maakt om je stem te laten horen op een bepaald platform. Je kunt dan niet posten en mensen kunnen je posts niet lezen. Dat is wat anders dan niet betaald worden voor je content maar wel gewoon vindbaar blijven en kunnen posten op X.
Dat blokkeren is nooit zonder reden. Ook bij Twitter gebeurt dat. Het punt is natuurlijk op welke gronden dat aanvaardbaar is. Wat Musk bij Twitter doet is 'meningen' (des-/misinformatie/complottheorien) toelaten (en verspreidt) waarvan je weet dat het de verkiezingen beinvloedt in een (politieke) richting waar hij vervolgens zelf van profiteert. Moreel buitengewoon verwerpelijk vind je niet?

Bij Buesky zijn daar nog enigszins regels voor. Als Musk die zou hanteren zou hij zelf geband moeten worden en een groot deel van zijn conservatieve aanhang daar die hij aanmoedigt.

quote:
K. Do not engage in voter suppression or share misleading content about election processes. Do not encourage or glorify the intimidation of election participants or real-world disruption of the election processes.

L. Do not share misleading content falsely attributed to candidates in elections.

Bluesky Community Guidelines

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 31-12-2024 01:01:46 ]
  dinsdag 31 december 2024 @ 00:40:04 #110
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216110915
quote:
82s.gif Op dinsdag 31 december 2024 00:22 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat blokkeren is nooit zonder reden. Ook bij Twitter gebeurt dat. Het punt is natuurlijk op welke gronden dat aanvaardbaar is. Wat Musk bij Twitter doet is 'meningen' (des-/misinformatie/complottheorien) toelaten (en verspreidt) waarvan je weet dat het de verkiezingen beinvloedt in een (politieke) richting waar hij vervolgens zelf van profiteert. Moreel buitengewoon verwerpelijk vind je niet?
Laat nu dat "aanvaardbaar" buitengewoon arbitrair zijn zolang het geen juridisch strafbare feiten betreft.
pi_216110939
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 00:40 schreef Repentless het volgende:

[..]
Laat nu dat "aanvaardbaar" buitengewoon arbitrair zijn zolang het geen juridisch strafbare feiten betreft.
Nee hoor. Leugens zijn gewoon aan te tonen maar zijn niet strafbaar.
  dinsdag 31 december 2024 @ 00:45:15 #112
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216110981
quote:
81s.gif Op dinsdag 31 december 2024 00:42 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nee hoor. Leugens zijn gewoon aan te tonen maar zijn niet strafbaar.
Klopt. Maar leugens vinden we aan beide zijden van het politieke spectrum. De aanvaardbaarheid blijft dan alsnog arbitrair.
pi_216111031
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 00:45 schreef Repentless het volgende:

[..]
Klopt. Maar leugens vinden we aan beide zijden van het politieke spectrum. De aanvaardbaarheid blijft dan alsnog arbitrair.
Bij lange na niet in dezelfde mate. Daarom werden er ook bij het oude Twitter veel meer conservatieven geband waar idd ook wel eens een links account werd geband. Niks mis mee.
  dinsdag 31 december 2024 @ 00:49:31 #114
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216111053
quote:
81s.gif Op dinsdag 31 december 2024 00:47 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Bij lange na niet in dezelfde mate. Daarom werden er ook bij het oude Twitter veel meer conservatieven geband.
Ja, dat vind jij. En dat vond de oude Twitter-leiding ook. Prima hoor, maar dat maakt het niet automatisch de waarheid.
pi_216111079
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 00:49 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, dat vind jij. En dat vond de oude Twitter-leiding ook. Prima hoor, maar dat maakt het niet automatisch de waarheid.
Zoals ik al zei: leugens en misinformatie zijn gewoon aan te tonen (aan de hand van feiten wat nog niet wil zeggen dat het strafbaar is) net zoals complottheorieen debunked kunnen worden. Musk laat dat op Twitter lekker toe (en doet daar zelf aan mee) onder het mom van free speech/'dat is gewoon mijn mening!' :')

Daar kan je heel goed op modereren en mensen voor bannen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 31-12-2024 00:58:56 ]
  dinsdag 31 december 2024 @ 01:01:18 #116
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216111199
quote:
81s.gif Op dinsdag 31 december 2024 00:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Zoals ik al zei: leugens en misinformatie zijn aan te tonen net zoals complottheorieen debunked kunnen worden. Musk laat daat dat lekker zijn gang gaan onder het mom van free speech :')
Klopt, die zijn vaak aan te tonen. Maar er zijn natuurlijk genoeg voorbeelden waarbij er allerlei uitspraken uit hun context werden gehaald om een bewering te doen over wat een persoon bedoelde. En dat mocht rustig blijven staan.

De discussie is dan op het niveau: "die persoon heeft daadwerkelijk dit zinnetje uitgesproken, dus dat is feitelijk juist!" Door de gehele context verder in zijn geheel weg te laten, vertel je echter niet het eerlijke verhaal.
pi_216111232
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:01 schreef Repentless het volgende:

[..]
Klopt, die zijn vaak aan te tonen. Maar er zijn natuurlijk genoeg voorbeelden waarbij er allerlei uitspraken uit hun context werden gehaald om een bewering te doen over wat een persoon bedoelde. En dat mocht rustig blijven staan.

De discussie is dan op het niveau: "die persoon heeft daadwerkelijk dit zinnetje uitgesproken, dus dat is feitelijk juist!" Door de gehele context verder in zijn geheel weg te laten, vertel je echter niet het eerlijke verhaal.
Het gaat natuurlijk ook niet om incidenten maar om het voortdurend en doelbewust posten van leugens.
  dinsdag 31 december 2024 @ 01:05:38 #118
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216111250
quote:
81s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:04 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk ook niet om incidenten maar om het voortdurend en doelbewust posten van leugens.
Zoals ik al zei: dat gebeurt aan beide kanten van het politieke spectrum.
pi_216111267
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:05 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zoals ik al zei: dat gebeurt aan beide kanten van het politieke spectrum.
En zoals ik al zei: bij lange na niet in dezelfde mate. Niet zo gek met een presidentskandidaat die aan de lopende band liegt.
  dinsdag 31 december 2024 @ 01:08:44 #120
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216111298
quote:
81s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
En zoals ik al zei: bij lange na niet in dezelfde mate. Niet zo gek met een presidentskandidaat die aan de lopende band liegt.
En zoals ik daarna weer zei: dat vind jij.
  dinsdag 31 december 2024 @ 01:09:07 #121
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216111301
quote:
81s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Die nu een antivaxxer neerzet op een positie dat ie eventueel vaccins aan banden kan leggen, want hij is zogenaamd kritisch en geeft om kinderen.
pi_216111304
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:08 schreef Repentless het volgende:

[..]
En zoals ik daarna weer zei: dat vind jij.
Nee zoals ik zei: dat is aantoonbaar.
  dinsdag 31 december 2024 @ 01:11:49 #123
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216111331
quote:
81s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:09 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nee zoals ik zei: dat is aantoonbaar.
Tja, dit is een discussie waar je niet uitkomt. Er zijn aan beide zijden talloze leugens, halve waarheden en verdraaiingen geweest.
pi_216111361
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:11 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, dit is een discussie waar je niet uitkomt. Er zijn aan beide zijden talloze leugens, halve waarheden en verdraaiingen geweest.
Oh ik ben er wel uit hoor. Nee er zijn niet aan beide zijden talloze leugens, halve waarheden en verdraaiingen geweest. Not even close.
  dinsdag 31 december 2024 @ 01:15:03 #125
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216111373
quote:
81s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Oh ik ben er wel uit hoor. Nee er zijn niet aan beide zijden talloze leugens, halve waarheden en verdraaiingen geweest. Not even close.
Mooi dat je eruit bent. Ik bedoelde dat we het niet eens gaan worden.
pi_216111375
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:15 schreef Repentless het volgende:

[..]
Mooi dat je eruit bent. Ik bedoelde dat we het niet eens gaan worden.
Oh dat had ik ook niet verwacht.
  dinsdag 31 december 2024 @ 01:16:03 #127
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216111380
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:15 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Oh dat had ik ook niet verwacht.
Ik ook niet. Prima verder toch?
pi_216111408
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:16 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik ook niet. Prima verder toch?
Er is natuurlijk niks prima aan het toestaan van leugens. Daar ben ik tenminste mee opgevoed.
  dinsdag 31 december 2024 @ 01:19:54 #129
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216111415
quote:
82s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:18 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Er is natuurlijk niks prima aan het toestaan van leugens. Daar ben ik tenminste mee opgevoed.
Prima dat we het niet eens zijn en dat we er een verschillende kijk op hebben, bedoelde ik.
pi_216111434
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:19 schreef Repentless het volgende:

[..]
Prima dat we het niet eens zijn en dat we er een verschillende kijk op hebben, bedoelde ik.
Precies. Jij hebt geen probleem met de verspreiding van leugens op een social platform om daarmee verkiezingen te beinvloeden en ik wel.
  dinsdag 31 december 2024 @ 01:27:15 #131
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216111476
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:21 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Precies. Jij hebt geen probleem met de verspreiding van leugens op een social platform om daarmee verkiezingen te beinvloeden en ik wel.
Kijk, hier komen we weer tot de kern: jij bent ervan overtuigd dat je de waarheid in pacht hebt en daardoor beter bent dan een ander. Misschien kun je proberen om te accepteren dat niet iedereen hetzelfde denkt.
pi_216111491
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:27 schreef Repentless het volgende:

[..]
Kijk, hier komen we weer tot de kern: jij bent ervan overtuigd dat je de waarheid in pacht hebt en daardoor beter bent dan een ander. Misschien kun je proberen om te accepteren dat niet iedereen hetzelfde denkt.
Voor de zoveelste keer: het is geen kwestie van een mening, leugens zijn aantoonbaar.
  dinsdag 31 december 2024 @ 01:32:22 #133
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216111520
quote:
81s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Voor de zoveelste keer: het is geen kwestie van een mening, leugens zijn aantoonbaar.
Klopt, aan beide zijden. En zo vervallen we in een cirkelredenering. Ik accepteer gewoon dat wij het nooit eens zullen worden hierover, wat we elkaar ook toewerpen.
pi_216111535
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:32 schreef Repentless het volgende:

[..]
Klopt, aan beide zijden. En zo vervallen we in een cirkelredenering. Ik accepteer gewoon dat wij het nooit eens zullen worden hierover, wat we elkaar ook toewerpen.
Nee want In jouw cirkelredening klopt niet dat links net zoveel liegt als rechts en is bovendien geen enkele reden om leugens toe te staan zelfs al zou dat zo zijn.
  dinsdag 31 december 2024 @ 01:35:40 #135
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216111548
quote:
81s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:34 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nee want In jouw cirkelredening klopt niet dat links net zoveel liegt als rechts en is bovendien geen enkele reden om leugens toe te staan.
Ja, dat vind je. Het is duidelijk. :)
  dinsdag 31 december 2024 @ 01:36:15 #136
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216111553
quote:

[..]
Want er zijn ook alternatieve feiten.... Kijk, van mij part maakt het niet eens uit wie het is, heb genoeg mensen totaal zien veranderen tijdens corona. Ik schrok er wel van hoeveel mensen agressief werden van een uitgenodigde viroloog bij een random talkshow. Het aantal mensen dat corona zag als 'de overheid wil ons dood hebben' vind ik nog steeds een van de dieptepunten uit mijn leven. Wat een idioterie.

Tuurlijk, iedereen heeft vast wel eens een leugentje verteld, maar het gaat wel om het streven naar feiten gebruiken, tegenover wat oneliners die met wetenschap al lang debunked zijn. Probleem is alleen dat er een groeiende groep malloten is die stellen dat de wetenschap, media, medici en onderwijs niet sceptisch bekijkt, maar domweg het bij voorbaat niet gelooft. Feiten zijn geen mening, feiten zijn feiten. Als iemand stelt dat er een chip in een vaccin zit of dat kinderen autistisch worden door vaccins, dan is dat bijvoorbeeld een bewezen leugen. Zonder ook maar enige moeite te doen geloven die mensen eerder een of andere janlul op YouTube of Twitter, dan een gedegen wetenschappelijke uitleg of onderbouwing. Maar ja zo'n uitleg of onderbouwing is veel langer dan een meme of oneliner en straalt geen protest uit. Ook die mensen vinden dat de waarheid een kwestie van 'politieke kant' is. Maar of je nu links of rechts bent, van vaccins krijg je geen autisme en de overheden in de wereld wilde niet iedereen dood hebben.
pi_216111554
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:35 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, dat vind je. Het is duidelijk. :)
Ja het is duidelijk dat jij voor (aantoonbare) leugens bent en ik niet.
  dinsdag 31 december 2024 @ 01:37:38 #138
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216111562
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja het is duidelijk dat jij voor leugens bent en ik niet.
Natuurlijk, als het je een goed gevoel over jezelf om dat te denken, vooral doen. :)
pi_216111582
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:37 schreef Repentless het volgende:

[..]
Natuurlijk, als het je een goed gevoel over jezelf om dat te denken, vooral doen. :)
Tja het enige tegenargument dat jij hebt is dat je denkt dat aantoonbare leugens niet aantoonbaar zijn of zo ...
pi_216112506
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 01:37 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, je komt niet verder dan 'maar hullie doen het ook'.
pi_216114649
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 05:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, je komt niet verder dan 'maar hullie doen het ook'.
"de democraten liegen net zoveel als de republikeinen" :')
Dan denk je alles gehoord te hebben _O-
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_216118367
quote:

[..]
Ik heb vooral bezwaar tegen het hele idee dat er geen kenbare objectieve realiteit bestaat en elke feitelijkheid slechts een mening is met gelijke mening. Het idee dat het universum miljarden jaren oud is staat in mijn ogen niet op gelijke voet met het idee dat de hele boel eigenlijk slechts 6000 jaar oud is om maar wat te noemen.
En natuurlijk is niet elk onderwerp zwart wit en zijn in de politiek uitspraken vaak in meer en mindere mate waar, maar dat betekent niet dat er daar geen flagrante onwaarheden bestaan.
Sterker nog demagogen als Trump verheffen dat mechanisme al heel lang tot strategie. Je roept gewoon de meest flagrante onzin, laat je politieke tegenstanders er hard tegen ageren en roept vervolgens dat ze totaal niet om de zorgen van de kiezer bekommeren.

De Economist had wel een aardig stukje over Sidney Johnston Catts die zich zo'n honderd jaar tegen de boemannen van zijn tijd richtte, zwarte Amerikanen en katholieken. Die riep gewoon doodleuk dat Katholieken ergens in een kathedraal in een plaats een grote hoeveelheid wapens hadden opgeslagen om een revolutie te starten. In die plaats stond helemaal geen kathedraal, wat natuurlijk betekent dat het totale kolder is. Maar als je daar als tegenstander op wijst, dan krijg je het gemakzuchtige, maar helaas effectieve verwijt dat je je niet bekommert over de zorgen van de gewone burger.
De parallel met de hedendaagse Amerikaanse politiek lijkt me overduidelijk. Dat het merendeel van de illegale migranten uit verkrachters of moordenaars bestaat of dat er en masse honden en katten worden gegeten door migranten, maar het is van hetzelfde laken een pak als de claims van Catts.
pi_216118698
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 18:50 schreef Monolith het volgende:

[..]
Inderdaad, dan moet je het ook wel heel ver zoeken en is werkelijk elke regeringsleider vandaag de dag een oorlogsmisdadiger omdat de op de n of andere wijze steun hebben verleend aan een regime dat oorlogshandelingen heeft verricht.
En dat is normaal omdat...?
What Would Goku Do
pi_216119272
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 14:02 schreef viagraap het volgende:

[..]
En dat is normaal omdat...?
Tussen 'normaal' en 'is een oorlogsmisdadiger' zitten nog wel een paar gradaties.
pi_216119577
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 14:35 schreef Monolith het volgende:

[..]
Tussen 'normaal' en 'is een oorlogsmisdadiger' zitten nog wel een paar gradaties.
Guatemala, El Savlador, Zare, Zuid-Korea toen het nog een militaire dictatuur was, het niet nakomen van de belofte Vietnam te steunen met wederopbouw, wanneer kan het wel? Ik maar zeggen dat zelfs een president die veelal gewaardeerd wordt of werd nog altijd een wereldorde in stand hield die je crimineel kunt noemen. Zie ook Obama.
What Would Goku Do
  dinsdag 31 december 2024 @ 15:27:47 #146
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216120281
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 13:41 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik heb vooral bezwaar tegen het hele idee dat er geen kenbare objectieve realiteit bestaat en elke feitelijkheid slechts een mening is met gelijke mening. Het idee dat het universum miljarden jaren oud is staat in mijn ogen niet op gelijke voet met het idee dat de hele boel eigenlijk slechts 6000 jaar oud is om maar wat te noemen.
En natuurlijk is niet elk onderwerp zwart wit en zijn in de politiek uitspraken vaak in meer en mindere mate waar, maar dat betekent niet dat er daar geen flagrante onwaarheden bestaan.
Sterker nog demagogen als Trump verheffen dat mechanisme al heel lang tot strategie. Je roept gewoon de meest flagrante onzin, laat je politieke tegenstanders er hard tegen ageren en roept vervolgens dat ze totaal niet om de zorgen van de kiezer bekommeren.

De Economist had wel een aardig stukje over Sidney Johnston Catts die zich zo'n honderd jaar tegen de boemannen van zijn tijd richtte, zwarte Amerikanen en katholieken. Die riep gewoon doodleuk dat Katholieken ergens in een kathedraal in een plaats een grote hoeveelheid wapens hadden opgeslagen om een revolutie te starten. In die plaats stond helemaal geen kathedraal, wat natuurlijk betekent dat het totale kolder is. Maar als je daar als tegenstander op wijst, dan krijg je het gemakzuchtige, maar helaas effectieve verwijt dat je je niet bekommert over de zorgen van de gewone burger.
De parallel met de hedendaagse Amerikaanse politiek lijkt me overduidelijk. Dat het merendeel van de illegale migranten uit verkrachters of moordenaars bestaat of dat er en masse honden en katten worden gegeten door migranten, maar het is van hetzelfde laken een pak als de claims van Catts.
Ik heb al eerder in andere topics aangegeven dat ik dat soort beweringen ook bedroevend vind. Helemaal eens.

Maar laat ik eens een paar voorbeelden noemen van 'de andere kant', waar ik op doel en die me zo te binnen schieten. Over wat Trump gezegd zou hebben en bedoelde, door slechts een zinnetje uit zijn hele context te halen. Even in eigen bewoordingen en in het kort, om hier geen ellenlang verhaal van te maken.

- Fine people on both sides: ik wijs nazi's en white supremacists af, maar er waren ook gewoon normale mensen aan beide zijden
- Trump wil Liz Cheney laten doodschieten: Liz Cheney wil graag oorlog voeren. Maar het is niet zijzelf die aan de frontlinie staat, kijken of ze het ook zo leuk zou vinden als zij met een aantal machinegeweren op zich gericht staat
- Trump wil vanaf dag 1 dictator zijn: zult u een dictator zijn? Met een grapje: alleen op dag 1, zodat we olie gaan boren en de grens sluiten
- Trump zegt nu al dat hij de prijs van boodschappen niet naar beneden kan brengen: het is moeilijk om de prijs naar beneden te brengen als die eenmaal omhoog is, maar ik denk dat we het met goedkopere energie wel voor elkaar krijgen
- Trump zegt dat er een bloedbad zal zijn als hij niet herkozen wordt: praat over economie en heeft het over een economisch bloedbad
- Trump is seniel aan het worden omdat hij denkt dat Obama de president is: ik zeg Obama, omdat de huidige kerel niet degene is die aan de touwtjes trekt
- etc.

Dan laten ze alleen die ene quote zien en krijg je dus de discussie: "ja, maar hij heeft die woorden letterlijk gezegd! Het is dus feitelijk juist dat hij dat gezegd heeft!"

Ja, het feit is dat die woorden exact op die manier, in die volgorde uit zijn mond zijn gekomen. Geen speld tussen te krijgen. Maar de bedoeling, de context, wordt niet waarheidsgetrouw weergegeven door de rest in zijn geheel weg te laten.

Dat kun je ook een leugen noemen dus, door de bedoeling te verdraaien. Maar dan krijg je dus, zoals ik al zei, de discussie: "maar hij heeft feitelijk die woorden gebruikt, dus dat is aantoonbaar en dus geen leugen".

En dat gebeurt dus aan beide zijden, niemand is roomser dan de paus. Duidelijker dan dit kan ik mijn punt echt niet maken.
pi_216121602
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 15:27 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik heb al eerder in andere topics aangegeven dat ik dat soort beweringen ook bedroevend vind. Helemaal eens.

Maar laat ik eens een paar voorbeelden noemen van 'de andere kant', waar ik op doel en die me zo te binnen schieten. Over wat Trump gezegd zou hebben en bedoelde, door slechts een zinnetje uit zijn hele context te halen. Even in eigen bewoordingen en in het kort, om hier geen ellenlang verhaal van te maken.

- Fine people on both sides: ik wijs nazi's en white supremacists af, maar er waren ook gewoon normale mensen aan beide zijden
- Trump wil Liz Cheney laten doodschieten: Liz Cheney wil graag oorlog voeren. Maar het is niet zijzelf die aan de frontlinie staat, kijken of ze het ook zo leuk zou vinden als zij met een aantal machinegeweren op zich gericht staat
- Trump wil vanaf dag 1 dictator zijn: zult u een dictator zijn? Met een grapje: alleen op dag 1, zodat we olie gaan boren en de grens sluiten
- Trump zegt nu al dat hij de prijs van boodschappen niet naar beneden kan brengen: het is moeilijk om de prijs naar beneden te brengen als die eenmaal omhoog is, maar ik denk dat we het met goedkopere energie wel voor elkaar krijgen
- Trump zegt dat er een bloedbad zal zijn als hij niet herkozen wordt: praat over economie en heeft het over een economisch bloedbad
- Trump is seniel aan het worden omdat hij denkt dat Obama de president is: ik zeg Obama, omdat de huidige kerel niet degene is die aan de touwtjes trekt
- etc.

Dan laten ze alleen die ene quote zien en krijg je dus de discussie: "ja, maar hij heeft die woorden letterlijk gezegd! Het is dus feitelijk juist dat hij dat gezegd heeft!"

Ja, het feit is dat die woorden exact op die manier, in die volgorde uit zijn mond zijn gekomen. Geen speld tussen te krijgen. Maar de bedoeling, de context, wordt niet waarheidsgetrouw weergegeven door de rest in zijn geheel weg te laten.

Dat kun je ook een leugen noemen dus, door de bedoeling te verdraaien. Maar dan krijg je dus, zoals ik al zei, de discussie: "maar hij heeft feitelijk die woorden gebruikt, dus dat is aantoonbaar en dus geen leugen".

En dat gebeurt dus aan beide zijden, niemand is roomser dan de paus. Duidelijker dan dit kan ik mijn punt echt niet maken.
Ja, maar 'iets gebeurt aan beide zijden' is nog heel wat anders dan 'het is volkomen symmetrisch'. Want dat is ook vooral het punt hier. Je ziet bij de zogenaamde fact checkers ook wel dat het niet is alsof elke Democratische politicus nooit een onwaarheid wordt aangewreven, integendeel. Maar met name de politieke stroming waar Trump toe behoort neemt het echt veel minder nauw met de waarheid dan veel andere politieke stromingen. Alles afdoen als hyperbool of humoristische overdrijving is ook wat gemakzuchtig in mijn ogen. Ja soms is dat het geval, maar in veel gevallen worden verhalen over zijn dictatoriale trekjes en poging tot machtsmisbruik ook weer gesteund door verhalen van mensen uit z'n eerste regering. Maar goed, we gaan een tweede termijn krijgen waarin heel veel van z'n sycofanten en soortgelijke types zijn gestopt in tegenstelling tot z'n eerste termijn waarin nog wel wat tradtionele Republikeinen en professionals zaten. Gaan we zonder die rem ook zien dat de soep niet zo heet wordt gegeten? Ik ben benieuwd, maar ik durf m'n hand er niet voor in het vuur te steken.
pi_216122062
Beide kanten liegen != Beide kanten liegen evenveel
pi_216136324
https://www.televizier.nl(...)donald-trump-bij-nos

Inauguratie Donald Trump bij NOS

De inauguratie van de nieuwe president van de Verenigde Staten is live te zien bij de NOS. Donald Trump wordt op vrijdag 20 januari bedigd tot de 45ste president van Amerika.

De inauguratie is live te volgen bij de NOS op NPO 1, via NOS.nl, de NOS-app, NPO Radio 1 en digitaal themakanaal NPO Nieuws. Correspondenten Wouter Zwart en Arjen van der Horst zijn bij de plechtigheid in het Capitool in Washington D.C. Winfried Baijens presenteert de tv-uitzending vanuit Hilversum.

Afleggen eed
We zien de aankomst van Donald Trump bij het Capitool. Daarna volgen we het afleggen van de eed, Trumps’ speech en het volkslied. Trump zal rond 18.00 uur de eed afleggen. Op de National Mall spreken NOS-verslaggevers met enkele van de vele toeschouwers die de inauguratie daar aanschouwen.

NOS Journaal: Inauguratie Donald Trump, vrijdag 20 januari, 17.15-18.45 uur, NPO 1"
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 1 januari 2025 @ 18:43:04 #150
38496 Perrin
pi_216138456
Diepe symboliek:
twitter
pi_216140024
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:43 schreef Perrin het volgende:
Diepe symboliek:
[ x ]
Weer een aanslag op Twramp benieuwd of ie 20 januari haalt.

twitter
  donderdag 2 januari 2025 @ 00:56:40 #152
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216142616
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 20:49 schreef Nober het volgende:

[..]

[ x ]
Hij was er zelf niet bij. Hij reed zijn onwelriekende omvang wrsch rond op een golfbaan naar keuze ;)
pi_216142708
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 20:49 schreef Nober het volgende:

[..]

[ x ]
Waarom nou weer gelijk een aanslag op Trump veronderstellen die in California is :?

In Georgia ontplofte ook Tesla.

https://bsky.app/profile/cousinit.bsky.social/post/3lemkywpyqs2v

quote:
Firefighters say the truck was on the lot of a dealership on Church Street in Decatur.

Fire officials say they believe the battery may have started the fire, but they continue to investigate.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 02-01-2025 02:11:06 ]
pi_216143079
Leugens, leugens, leugens ....

https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3lepiej3dh22b

MAGA-MTG:

Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 12:20:36 #155
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216145581
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 15:59 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.televizier.nl(...)donald-trump-bij-nos

Inauguratie Donald Trump bij NOS

De inauguratie van de nieuwe president van de Verenigde Staten is live te zien bij de NOS. Donald Trump wordt op vrijdag 20 januari bedigd tot de 45ste president van Amerika.

De inauguratie is live te volgen bij de NOS op NPO 1, via NOS.nl, de NOS-app, NPO Radio 1 en digitaal themakanaal NPO Nieuws. Correspondenten Wouter Zwart en Arjen van der Horst zijn bij de plechtigheid in het Capitool in Washington D.C. Winfried Baijens presenteert de tv-uitzending vanuit Hilversum.

Afleggen eed
We zien de aankomst van Donald Trump bij het Capitool. Daarna volgen we het afleggen van de eed, Trumps’ speech en het volkslied. Trump zal rond 18.00 uur de eed afleggen. Op de National Mall spreken NOS-verslaggevers met enkele van de vele toeschouwers die de inauguratie daar aanschouwen.

NOS Journaal: Inauguratie Donald Trump, vrijdag 20 januari, 17.15-18.45 uur, NPO 1"
Waarom eigenlijk? Doen we dat ook bij inauguraties in frankrijk en duitsland? Waarom wordt Trump (en andere usa presidenten) benadert als royalty?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_216149007
quote:
88s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Waarom eigenlijk? Doen we dat ook bij inauguraties in frankrijk en duitsland? Waarom wordt Trump (en andere usa presidenten) benadert als royalty?
Dat is in Amerika toch met alles dat het een veel groter spektakel is dan hier?

Tenminste op mij komt het wel zo over, Maar ik weet niet zeker of dat de echte reden is hoor.

Ik ben ook heel benieuwd wie het volkslied gaat zingen. Bij Biden was het Lady Gaga, geloof ik. Haar stem is echt prachtig, vind ik.

[ Bericht 14% gewijzigd door tesssssssss op 02-01-2025 17:42:29 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 2 januari 2025 @ 17:51:40 #157
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216149181
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:37 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik ben ook heel benieuwd wie het volkslied gaat zingen.
Lara Trump. *O* *O*
pi_216149221
Sowieso Kid Rock of Elon Musk.
pi_216158866
https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3les5gd3r6d23

'For putting American people over Party'
  vrijdag 3 januari 2025 @ 11:59:13 #160
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216159017
https://www.thedailybeast(...)mp-supporter-source/

Tesla-bomber was blijkbaar een fervent Trump supporter...zal wel boos zijn omdat hij de macht verkocht heeft aan de Oligarchen.

Triest...
pi_216159018

'Genius!'
  vrijdag 3 januari 2025 @ 12:01:05 #162
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216159031
quote:
86s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 11:59 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]

'Genius!'
'OD Ketamine' ;)
pi_216159882
quote:
86s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 11:59 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]

'Genius!'
..... :{

New level of dumbass unlocked 14.gif
pi_216160019
Dus we kunnen hieruit opmaken dat Elon's geboorte via de anus ging of zo?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 januari 2025 @ 14:10:10 #165
862 Arcee
Look closer
pi_216160211
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 13:49 schreef OMG het volgende:
Want die is ruimer?
  vrijdag 3 januari 2025 @ 14:16:49 #166
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216160288
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 13:49 schreef OMG het volgende:
POS?
  vrijdag 3 januari 2025 @ 14:52:52 #167
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216160628
Trump wil zakenman Joe Popolo als nieuwe ambassadeur Nederland - https://nos.nl/l/2550434

Leuk, die promotie van user @Popolo
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
  vrijdag 3 januari 2025 @ 16:24:17 #168
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216161627
quote:
88s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Omdat het nogal significant is op mondiaal niveau.
  vrijdag 3 januari 2025 @ 18:35:19 #169
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216162807
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3leu2sanys222

Nieuw congress wordt ingezworen dus is Maga Mike Johnson niet meer zeker van zijn baantje...
Waarom? Omdat Maga ongelooflijk zelf-destructief is...
Waarom? Omdat #ETTD :Y
pi_216163183
Stemming is gaande. Alweer de nodige Republikeinen die niet stemmen maar wel in de zaal aanwezig zijn.

Massie heeft inmiddels Tom Emmer genomineerd als 3e kandidaat. En Norman voor Jim Jordan. Gaat top dus voor Mike Johnson :')

Republikein Self nomineert Byron Donalds als 3e optie naast Jeffries en Johnson.

210 - Johnson (R)
214 - Jeffries (D)
3 - Anders
En er hebben zo'n 10 Republikeinen niet gestemd. Johnson heeft sowieso geen meerderheid.

Self en Norman zijn na uitgebreide gesprekken tijdens de 1e stemronde (inclusief een belronde van Trump zelf) van gedachten veranderd. Nu 216 stemmen voor Johnson en dus toch in 1 ronde Johnson als speaker.

[ Bericht 26% gewijzigd door PaarsBeestje op 03-01-2025 21:11:10 ]
  vrijdag 3 januari 2025 @ 19:30:28 #171
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_216163413
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 14:52 schreef golfer het volgende:
Trump wil zakenman Joe Popolo als nieuwe ambassadeur Nederland - https://nos.nl/l/2550434

Leuk, die promotie van user @:popolo
Lijkt me mee te vallen op het eerste gezicht, Hoekstra was wel wat politieker volgens mij.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_216163523
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 19:12 schreef PaarsBeestje het volgende:
Stemming is gaande. Alweer de nodige Republikeinen die niet stemmen maar wel in de zaal aanwezig zijn.

Massie heeft inmiddels Tom Emmer genomineerd als 3e kandidaat. En Norman voor Jim Jordan. Gaat top dus voor Mike Johnson :')

Republikein Self nomineert Byron Donalds als 3e optie naast Jeffries en Johnson.

210 - Johnson (R)
214 - Jeffries (D)
3 - Anders
En er hebben zo'n 10 Republikeinen niet gestemd. Johnson heeft sowieso geen meerderheid.
Op mijn CNN staat het nu nog 214-208 (kabel tv).

Wat liep die ene vrouw te toeteren en wat was de reden?
Hell To The Liars
pi_216163553
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 19:37 schreef Droopie het volgende:

[..]
Op mijn CNN staat het nu nog 214-208 (kabel tv).

Wat liep die ene vrouw te toeteren en wat was de reden?
twitter

Terecht punt wat mij betreft. Wel Representative mogen zijn maar niet mogen meestemmen. Absurd.
pi_216163625
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 19:39 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]
[ x ]

Terecht punt wat mij betreft. Wel Representative mogen zijn maar niet mogen meestemmen. Absurd.
Dat is toch de grondwet?
Dat DC is toch een hele aparte staat in het politieke systeem.

Wel eens gezien bij John Oliver :P
Hell To The Liars
  vrijdag 3 januari 2025 @ 20:07:32 #175
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216163997
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 11:59 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://www.thedailybeast(...)mp-supporter-source/

Tesla-bomber was blijkbaar een fervent Trump supporter...zal wel boos zijn omdat hij de macht verkocht heeft aan de Oligarchen.

Triest...
Nee, zijn vrouw of vriendin was toch van hem weggegaan?
  vrijdag 3 januari 2025 @ 20:08:35 #176
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216164015
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:37 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat is in Amerika toch met alles dat het een veel groter spektakel is dan hier?

Tenminste op mij komt het wel zo over, Maar ik weet niet zeker of dat de echte reden is hoor.

Ik ben ook heel benieuwd wie het volkslied gaat zingen. Bij Biden was het Lady Gaga, geloof ik. Haar stem is echt prachtig, vind ik.

Ik zie hier een mooie taak voor Mr. Pillow.
  vrijdag 3 januari 2025 @ 20:17:27 #177
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216164156
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 20:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, zijn vrouw of vriendin was toch van hem weggegaan?
Klopt. Toch is hij niet voor de Amtrack van Colorado Springs gesprongen maar heeft hij een Tesla gehuurd, 4 keer opgeladen, 1300 km gereden, de container volgestopt met gasflessen en vuurwerk en heeft hij zich voor de ingang van Trump Tower Vegas van het leven beroofd waarna de boel ontploft is...daar had hij vast een reden voor ;)
  vrijdag 3 januari 2025 @ 20:20:30 #178
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216164206
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 20:17 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Klopt. Toch is hij niet voor de Amtrack van Colorado Springs gesprongen maar heeft hij een Tesla gehuurd, 4 keer opgeladen, volgestopt met gasflessen en vuurwerk en heeft hij zich voor de ingang van Trump Tower Vegas van het leven beroofd waarna de boel ontploft is...daar had hij vast een reden voor ;)
Nee, die Tesla had ie natuurlijk al. Misschien is ie door zijn liefde voor Trump de realiteit en zijn gezin kwijtgeraakt, kan ook. Of misschien was ie tegen het vuurwerkverbod in Nederland en wilde hij dat aan zijn vriend Trump vertellen. Of Trump was net op het spoor gekomen van human trafficing in zijn pizzeria.
pi_216164982
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 19:43 schreef Droopie het volgende:

[..]
Dat is toch de grondwet?
Dat DC is toch een hele aparte staat in het politieke systeem.

Wel eens gezien bij John Oliver :P
Niet alleen DC maar ook Puerto Rico en aanverwante gebieden. En ze vroeg juist netjes aandacht voor dit onderwerp op een moment dat stemmen heel belangrijk zijn. En de Grondwet hoort gewoon aangepast te worden. Ze vertegenwoordigt 4 miljoen stemmen. Terecht punt dus.
pi_216166553
De eerste crimineel veroordeelde president die ingehuldigd wordt.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3leui3xsbns2z

pi_216167024
Supreme Court to the rescue?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_216167160
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 22:33 schreef Sabata het volgende:
Supreme Court to the rescue?
Die kan daar voor de inauguratie iig niets aan veranderen.
pi_216167500
De rechter heeft wel aangegeven dat Trump niet gevangenis in hoeft, ivm regels mbt immuniteit
Hell To The Liars
pi_216167803
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 22:55 schreef Droopie het volgende:
De rechter heeft wel aangegeven dat Trump niet gevangenis in hoeft, ivm regels mbt immuniteit
Niet ivm immuniteit maar ivm zijn presidentschap.
pi_216167928
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3leujimqkuk24

quote:
Merchan said that "a sentence of an unconditional discharge appears to be the most viable solution to ensure finality and allow Defendant to pursue his appellate options," but he would not grant Trump's request to vacate the verdict.

"Here, 12 jurors unanimously found Defendant guilty of 34 counts of falsifying business records with the intent to defraud, which included an intent to commit or conceal a conspiracy to promote a presidential election by unlawful means," he wrote.

Trump was convicted in May on 34 felony counts of falsifying business records related to a hush money payment his then-attorney Michael Cohen paid to adult film star Stormy Daniels in the closing days of the 2016 presidential election.

"It was the premediated and continuous deception by the leader of the free world that is the gravamen of this offense," Merchan wrote.

"To vacate this verdict on the grounds that the charges are insufficiently serious given the position Defendant once held, and is about to assume again, would constitute a disproportionate result and cause immeasurable damage to the citizenry's confidence in the Rule of Law," the judge added.
  vrijdag 3 januari 2025 @ 23:21:43 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216167976
quote:
Schuldigverklaring zonder strafoplegging voor dit boekhoudkundige delict lijkt me inderdaad een gerechtvaardigde en ook de meest pragmatische oplossing.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216168056
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 23:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Schuldigverklaring zonder strafoplegging voor dit boekhoudkundige delict lijkt me inderdaad een gerechtvaardigde en ook de meest pragmatische en oplossing.
De meest pragmatische oplossing ok, gerechtvaardigd is het natuurlijk niet. Boekhoudkundige vervalsingen met als doel de verkiezingen te beinvloeden waar Michael Cohen gevangenisstraf voor kreeg onder Trump.
pi_216168751
Musk wordt met de dag gekker en gevaarlijker.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 10:22:22 #189
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_216170147
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 01:10 schreef KoosVogels het volgende:
Zeg dat ja...
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 4 januari 2025 @ 11:35:44 #190
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216170754
twitter

Man, man, wat een mongool.Zo een beetje president Fauci aanvallen.
pi_216171275
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 11:35 schreef Vis1980 het volgende:
[ x ]

Met een structureel verkeerde benaming.
pi_216171494
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 11:35 schreef Vis1980 het volgende:
[ x ]

Alsof Fauci de autoriteit heeft om de noodtoestand uit te roepen :7
  zaterdag 4 januari 2025 @ 14:30:59 #193
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216172087
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 01:10 schreef KoosVogels het volgende:
Let op! Ik keur dit absoluut niet goed, maar het is iets waar ik een beetje bang voor ben. Ik heb echt het gevoel dat er iemand in de USA het heft in eigen hand gaat nemen mbt Musk. Ik denk dat dit drie redenen heeft:

1. Het is de USA waar de aanvalswapens tegenwoordig bijna naast de dure eieren liggen.

2. Musk radicaliseert in een heel hoog tempo en maakt daarmee veel vijanden.

3. Luigi Magnione wordt door veel mensen als held gezien.

Ik vrees het ergste...
pi_216172104
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 13:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Alsof Fauci de autoriteit heeft om de noodtoestand uit te roepen :7
Hij riep de noodtoestand niet uit, maar heeft het Marshall-plan nieuw leven ingeblazen.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 14:36:34 #195
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216172124
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 14:30 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Let op! Ik keur dit absoluut niet goed, maar het is iets waar ik een beetje bang voor ben. Ik heb echt het gevoel dat er iemand in de USA het heft in eigen hand gaat nemen mbt Musk. Ik denk dat dit drie redenen heeft:

1. Het is de USA waar de aanvalswapens tegenwoordig bijna naast de dure eieren liggen.

Ik vrees het ergste...
Musk zal zich vast goed beveiligen, overal en altijd.
En hij lijkt me sowieso niet een type wat zich veel over straat of op feestjes laat zien, maar meer veilig thuis achter z’n schermpje. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 4 januari 2025 @ 14:39:11 #196
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216172142
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 14:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Musk zal zich vast goed beveiligen, overal en altijd.
En hij lijkt me sowieso niet een type wat zich veel over straat of op feestjes laat zien, maar meer veilig thuis achter z’n schermpje. :')
Het beste wat iedereen kan doen, media, journalisten en politici voorop, is Musk de aandacht geven die hij verdient...niks dus :')
  zaterdag 4 januari 2025 @ 14:42:09 #197
438527 MissButterflyy
pi_216172157
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 14:39 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Het beste wat iedereen kan doen, media, journalisten en politici voorop, is Musk de aandacht geven die hij verdient...niks dus :')
Beetje lastig aangezien hij de eigenaar van X is, z’n mening daar continu verkondigd en vertrouweling van de komende president van de USA is.
Je hoort meer over Musk de laatste tijd dan over Trump, en ik vind Trump steeds meer een mak en lief lammetje naast Musk. :o
pi_216172379
quote:

[..]

Ik vrees het ergste...
Musk zou strafrechtelijk vervolgd moeten worden voor het verspreiden van leugens en misinformatie. Hij is miljardair en heeft met X een van de grootste megafoons ter wereld. Wat hij doet kan niet door de beugel.

Maar ja, Musk is miljardair en de facto president van de VS, dus hij is feitelijk onaantastbaar. We gaan een extreem gevaarlijke periode in.

Elon Musk Is Posting Nonstop Falsehoods About Grooming Gangs

quote:
Musk is also using the report to call, once again, for Starmer’s removal as prime minister.

“Starmer was complicit in the RAPE OF BRITAIN when he was head of Crown Prosecution for 6 years,” Musk wrote on now pinned to the top of his timeline. “Starmer must go and he must face charges for his complicity in the worst mass crime in the history of Britain.”

Starmer, in his role as director of public prosecutions over a decade ago, actually initiated the prosecution of a grooming gang in Rochdale and introduced new rules aimed at allowing sexual abuse cases to be prosecuted.
Ook opmerkelijk is dat Musk zich positioneert achter Europese partijen die heel erg pro-Rusland, tegen de stroom in: AfD en Reform. Zelfs voor populistisch rechtse begrippen zijn deze partijen extreem Poetingezind. Zit daar meer achter? Musk heeft het afgelopen jaar immers herhaaldelijk contact gehad met Poetin.

Heel gevaarlijk dat Musk een prominente rol op begint te eisen op het politieke wereldtoneel.
pi_216172431
quote:

[..]

Ik vrees het ergste...
Daarom laat 'ie zich tegenwoordig vrijwel alleen in het openbaar zien met 1 van z'n kinderen op de schouders...
pi_216172767
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 15:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Musk zou strafrechtelijk vervolgd moeten worden voor het verspreiden van leugens en misinformatie. Hij is miljardair en heeft met X een van de grootste megafoons ter wereld. Wat hij doet kan niet door de beugel.

Maar ja, Musk is miljardair en de facto president van de VS, dus hij is feitelijk onaantastbaar. We gaan een extreem gevaarlijke periode in.

Elon Musk Is Posting Nonstop Falsehoods About Grooming Gangs
[..]
Ook opmerkelijk is dat Musk zich positioneert achter Europese partijen die heel erg pro-Rusland, tegen de stroom in: AfD en Reform. Zelfs voor populistisch rechtse begrippen zijn deze partijen extreem Poetingezind. Zit daar meer achter? Musk heeft het afgelopen jaar immers herhaaldelijk contact gehad met Poetin.

Heel gevaarlijk dat Musk een prominente rol op begint te eisen op het politieke wereldtoneel.
'Maar beide kanten liegen!'

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lejc4m3rtc2a

Retired general explains why he believes Elon Musk is a national security risk.

pi_216172797
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 14:42 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Beetje lastig aangezien hij de eigenaar van X is, z’n mening daar continu verkondigd en vertrouweling van de komende president van de USA is.
Je hoort meer over Musk de laatste tijd dan over Trump, en ik vind Trump steeds meer een mak en lief lammetje naast Musk. :o
Het ging Trump dan ook vnl om het ontlopen van de strafzaken tegen hem en dat is gelukt mede dankzij de hulp van Musk.
pi_216172802
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 15:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Musk zou strafrechtelijk vervolgd moeten worden voor het verspreiden van leugens en misinformatie.
_O-
pi_216172862
Ann Telnaes houdt het ook voor gezien bij de Washington Post

Draadje: https://bsky.app/profile/bgrueskin.bsky.social/post/3leuwnkmxvs2t

pi_216172881
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
_O-
Kun je enorm grappig vinden, maar de invloed van Musk moet niet worden onderschat. Met leugens zet hij mensen op tegen Britse kabinetsleden. Levensgevaarlijk, gezien zijn positie.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 04-01-2025 16:37:17 ]
pi_216172918
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Kun je enorm grappig vinden, maar de invloed van Musk moet niet onderschat. Met leugens zet hij mensen op tegen Britse kabinetsleden. Levensgevaarlijk, gezien zijn positie.
Ik vind het inderdaad enorm grappig dat je oprecht oproept om mensen te arresteren voor liegen op het internet :D

Als dat mocht zou er niemand meer over zijn in dit topic _O-
pi_216173012
  zaterdag 4 januari 2025 @ 16:25:24 #207
438527 MissButterflyy
pi_216173052
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik vind het inderdaad enorm grappig dat je oprecht oproept om mensen te arresteren voor liegen op het internet :D

Waarom snappen mensen niet dat er een verschil is tussen de gemiddelde fok-user die liegt en Musk?
Of zijn ze al zo gehersenspoeld dat ze denken gelijken te zijn? :') :') :')
pi_216173099
Trump klaagt over Biden's uitreiking van de Presidential Citizens Medal aan Liz Cheney met leugens, leugens, leugens ....

Liz Cheney reageert:

zaterdag 4 januari 2025 @ 16:34:06 #209
438527 MissButterflyy
pi_216173115
Musk is trouwens helemaal los aan het gaan op X over moslims, dat het merendeel pedofilie goedkeurt, grootste dreiging van het westen, de UK moet gered worden…. :')

Zou hij naar een psychose schieten tegen eind januari? Hij wordt steeds maller.
pi_216173153
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat is daar grappig aan? Er bestaat gewoon wetgeving tegen smaad en laster.
pi_216173164
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Musk is trouwens helemaal los aan het gaan op X over moslims, dat het merendeel pedofilie goedkeurt, grootste dreiging van het westen, de UK moet gered worden…. :')

Ben bang dat het geen gekte is, maar bewuste strategie.
pi_216173404
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 20:17 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Klopt. Toch is hij niet voor de Amtrack van Colorado Springs gesprongen maar heeft hij een Tesla gehuurd, 4 keer opgeladen, 1300 km gereden, de container volgestopt met gasflessen en vuurwerk en heeft hij zich voor de ingang van Trump Tower Vegas van het leven beroofd waarna de boel ontploft is...daar had hij vast een reden voor ;)
Schijnt dat hij deze manifesto geschreven heeft.

Dit komt uit r/UFO'S dus geen idee of het waar is. Er wordt beweerd dat de FBI heeft bevestigd dat die persoon dit inderdaad geschreven zou hebben.

twitter

[ Bericht 14% gewijzigd door Sjemmert op 04-01-2025 17:17:16 ]
pi_216173549
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:34 schreef MissButterflyy het volgende:

Types als Musk, Poetin en Trump zijn onderling gezellig de wereld opnieuw aan het indelen terwijl het plebs zich door deze heren zand in de ogen laat strooien over die duivelse immigranten.

Immigranten zijn niet het grote ontwrichtende gevaar, het zijn deze drie types.

En een aardig giftige en potentieel gevaarlijke cocktail is dat wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door xpompompomx op 04-01-2025 17:30:12 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216173604
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat is daar grappig aan? Er bestaat gewoon wetgeving tegen smaad en laster.
Smaad en laster is wat anders dan 'leugens en misinformatie'. Maar dat weet je zelf ook wel.
pi_216173608
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:25 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waarom snappen mensen niet dat er een verschil is tussen de gemiddelde fok-user die liegt en Musk?
Of zijn ze al zo gehersenspoeld dat ze denken gelijken te zijn? :') :') :')
Wat is het verschil?
pi_216173706
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Smaad en laster is wat anders dan 'leugens en misinformatie'. Maar dat weet je zelf ook wel.
Musk gebruikt leugens om Starmer en andere Labour-politici aan te wijzen als de schuldigen achter het 'gang rape'-schandaal. Hij suggereert zelfs dat Britse ambtenaren 'opgehangen' moeten worden.

Lees ook dit stuk: Elon Musk Is Posting Nonstop Falsehoods About ‘Grooming Gangs’

Dat gaat alle perken te buiten. En als je bestuurders met behulp van leugens aan misdaden koppelt dan ga je de grens van strafbaarheid over. Je kunt niet zomaar zulke valse beschuldigingen uiten, zeker niet door de enorme megafoon waar Musk over beschikt.
pi_216173726
quote:
13s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Types als Musk, Poetin en Trump zijn onderling gezellig de wereld opnieuw aan het indelen terwijl het plebs zich door deze heren zand in de ogen laat strooien over die duivelse immigranten.

Er is dus niks veranderd in de tijd dat JP Morgan, Carnegie en Rockenfeller dat deden. Later kwam Randolph Hearst er nog bij en in zekere zin ook Keith Murdoch (vader van Rupert Murdoch)
pi_216173796
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat gaat alle perken te buiten. En als je bestuurders met behulp van leugens aan misdaden koppelt dan ga je de grens van strafbaarheid over. Je kunt niet zomaar zulke valse beschuldigingen uiten, zeker niet door de enorme megafoon waar Musk over beschikt.
Als je hem van smaad en laster wil beschuldigen moet je hem aanklagen daarvoor, maar nogmaals dat is iets totaal anders dan 'leugens en misinformatie' waar je het eerder over had.

Wat voor 'megafoon' hij verder heeft is irrelevant.
pi_216173816
Als er na deze comments van Musk geen nieuwe rellen komen, wordt dan ook het belachelijke idee dat social media posts direct te maken hebben met dat soort geweld ook eindelijk in de prullenbak gegooid? Ach, domme vraag, natuurlijk niet :')
  zaterdag 4 januari 2025 @ 17:56:06 #220
38496 Perrin
pi_216173890
quote:
13s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

pi_216173920
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:50 schreef MoreDakka het volgende:
Als er na deze comments van Musk geen nieuwe rellen komen, wordt dan ook het belachelijke idee dat social media posts direct te maken hebben met dat soort geweld ook eindelijk in de prullenbak gegooid? Ach, domme vraag, natuurlijk niet :')
Klopt.
Het is ook een vrij domme vraag.
pi_216173936
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat is het verschil?
  zaterdag 4 januari 2025 @ 18:23:50 #223
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216174160
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Musk gebruikt leugens om Starmer en andere Labour-politici aan te wijzen als de schuldigen achter het 'gang rape'-schandaal. Hij suggereert zelfs dat Britse ambtenaren 'opgehangen' moeten worden.

Lees ook dit stuk: Elon Musk Is Posting Nonstop Falsehoods About ‘Grooming Gangs’

M.b.t. "hang them for treason" ben ik volledig met je eens dat dat alle perken te buiten gaat. Direct oproepen tot dodelijk geweld tegen mensen gaat wat mij betreft echt de grens over van het toelaatbare.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 18:50:08 #224
438527 MissButterflyy
pi_216174436
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 18:23 schreef Repentless het volgende:

[..]
M.b.t. "hang them for treason" ben ik volledig met je eens dat dat alle perken te buiten gaat. Direct oproepen tot dodelijk geweld tegen mensen gaat wat mij betreft echt de grens over van het toelaatbare.
En z’n volgers vinden het geweldig… roepen al op tot rellen in de UK.
Hopelijk blijft het rustig daar.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 19:02:58 #225
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216174576
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 18:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En z’n volgers vinden het geweldig… roepen al op tot rellen in de UK.
Hopelijk blijft het rustig daar.
Het is in mijn optiek jammer dat iemand die redelijk lijkt in het begin (met veel van zijn visie op 'free speech' ben ik het eens), dan toch zo lijkt te ontsporen naarmate de tijd vordert. Ik vond het verfrissend dat 'het andere geluid' nu meer gehoord kon worden en er niet slechts 1 gedachtenpolitie was die vooraf bepaalde of iets goed of fout was, slechts op basis van uit welke hoek het kwam.

Nu zal het voor sommigen wellicht een "zie je wel"-reactie oproepen. Dat kan ik begrijpen. Het valt me oprecht tegen van Musk dat hij nu dit soort dingen tweet. Is voor mij echter nog steeds geen reden om niet met net zo veel scepsis naar alle uitingen van de andere zijde te blijven kijken.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 19:07:13 #226
438527 MissButterflyy
pi_216174617
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 19:02 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het is in mijn optiek jammer dat iemand die redelijk lijkt in het begin (met veel van zijn visie op 'free speech' ben ik het eens), dan toch zo lijkt te ontsporen naarmate de tijd vordert. Ik vond het verfrissend dat 'het andere geluid' nu meer gehoord kon worden en er niet slechts 1 gedachtenpolitie was die vooraf bepaalde of iets goed of fout was, slechts op basis van uit welke hoek het kwam.

Nu zal het voor sommigen wellicht een "zie je wel"-reactie oproepen. Dat kan ik begrijpen. Het valt me oprecht tegen van Musk dat hij nu dit soort dingen tweet. Is voor mij echter nog steeds geen reden om niet met net zo veel scepsis naar alle uitingen van de andere zijde te blijven kijken.
Ik heb me ook in hem vergist. Een paar jaar geleden zei hij nog de strijd aan te willen gaan tegen klimaatverandering en het gevaar van AI.
Daar hoor je nu niks meer over.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 21:41:58 #227
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216176596
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 14:39 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Precies! Laat hem maar gewoon achter de schermen de democratie om zeep helpen.... oh wacht.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 21:46:13 #228
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216176642
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Kun je enorm grappig vinden, maar de invloed van Musk moet niet worden onderschat. Met leugens zet hij mensen op tegen Britse kabinetsleden. Levensgevaarlijk, gezien zijn positie.
'Maar Twitter had ook een bias waar we heel hard geroepen hebben dat dat het probleem was, maar nu de bias aan onze kant ligt doen we net alsof het gewoon business as usual is.Als het maar geen Soros of Schwaab is.'
  zaterdag 4 januari 2025 @ 21:51:04 #229
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216176713
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 19:02 schreef Repentless het volgende:

[..]

Het komt omdat mensen in de historie constant de fout maken te denken dat een persoon wel even in zijn eentje alles kan gaan bepalen. Dat is nooit gezond. Arne Slot heeft ook niet alleen maar jaknikkers om zich heen. Mensen die nooit op andere gedachtes worden gezet of denken alles te weten, gaan vroeg of laat ten onder aan paranoia, zelfoverschatting, zelfverrijking en de macht gebruiken om mensen die het niet met hem eens zijn op de een of andere manier uitschakelen.
pi_216177177
Trump weet alles van 'windfall' taxes! :X

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lewk2jvzv225

zaterdag 4 januari 2025 @ 23:06:48 #231
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216177417
'Masculinity is good and men must be leaders' om vervolgens allerlei problemen op te noemen die we aan moeten pakken, veroorzaakt door juist die groep. Ja, gast, jouw partij gaat niets constructiefs doen tegen dakloosheid. Gewoon doorgaan met ze overal weg te sturen, maar niets aanpakken. Je hebt mensen nodig die er willen zijn voor alle Amerikanen, niet alleen voor zichzelf.

Ik snap die blindheid echt niet, noemt allerlei socialistische zaken op en stemt dan op wereldvreemde miljardairs.
pi_216184025
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 23:06 schreef Vis1980 het volgende:
'Masculinity is good and men must be leaders' om vervolgens allerlei problemen op te noemen die we aan moeten pakken, veroorzaakt door juist die groep. Ja, gast, jouw partij gaat niets constructiefs doen tegen dakloosheid. Gewoon doorgaan met ze overal weg te sturen, maar niets aanpakken. Je hebt mensen nodig die er willen zijn voor alle Amerikanen, niet alleen voor zichzelf.

Ik snap die blindheid echt niet, noemt allerlei socialistische zaken op en stemt dan op wereldvreemde miljardairs.

Melania krijgt ook een cadeautje van Bezos:

pi_216184287
Mike Johnson pusht nog steeds het verband tussen de aanslag in New Orleans en het 'open border'-beleid van de Democraten

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3leyw55im6s27

zondag 5 januari 2025 @ 22:44:44 #234
38496 Perrin
pi_216187585
twitter
pi_216187812
quote:
9s.gif Op zondag 5 januari 2025 17:04 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Melania krijgt ook een cadeautje van Bezos:

[ afbeelding ]
Bezos kreeg op zijn beurt een cadeautje van een prijzenwinnende cartoonist als aanbidder van Trump Maar die heeft men afgewezen. En met die afwijzing ging het viraal.

maandag 6 januari 2025 @ 00:20:16 #236
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_216187977
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2025 22:44 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Dat staat ook op de project 2025 wensenlijst toch?
Onikaan ni ov dovah
pi_216188350
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 00:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Dat staat ook op de project 2025 wensenlijst toch?
Een complete pornoban in Amerika?
pi_216188408
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 06:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dit:

quote:
Pornography, manifested today in the omnipresent propagation of transgender ideology and sexualization of children, for instance, is not a political Gordian knot inextricably binding up disparate claims about free speech, property rights, sexual liberation, and child welfare. It has no claim to First Amendment protection. Its purveyors are child predators and misogynistic exploiters of women. Their product is as addictive as any illicit drug and as psychologically destructive as any crime. Pornography should be outlawed. The people who produce and distribute it should be imprisoned. Educators and public librarians who purvey it should be classed as registered sex offenders. And telecommunications and technology firms that facilitate its spread should be shuttered.
pi_216189042
twitter
Toch nog een democratisch aspect aan het omver werpen van de Britse regering; we kunnen allemaal stemmen! :Y

(70% yes momenteel)
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216189108
quote:
9s.gif Op maandag 6 januari 2025 09:32 schreef BlackLining het volgende:
[ x ]Toch nog een democratisch aspect aan het omver werpen van de Britse regering; we kunnen allemaal stemmen! :Y

(70% yes momenteel)
Wtf

Waar is die mee bezig ? :{w
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  maandag 6 januari 2025 @ 09:48:30 #241
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_216189142
quote:
[ x ]Toch nog een democratisch aspect aan het omver werpen van de Britse regering; we kunnen allemaal stemmen! :Y

(70% yes momenteel)
90% daarvan zijn vermoedelijk bots.
  maandag 6 januari 2025 @ 09:51:02 #242
12621 tcr
*nix 4ever
pi_216189159
quote:

(70% yes momenteel)
Opzich offtopic, maar in het Spoorwegmuseum hing lange tijd een foto van Elon als 'uitvinder' van de hyperloop op de muur "Hogeschool voor treintechniek". Echter afgelopen bezoek was zijn foto afgeplakt met de tekst:

Hang jij hier binnenkort.

Ergerde me al tijdje eraan, schijnbaar meer mensen...
pi_216189240
Heb trouwens al weken niks over JD Vance gelezen. Die zal zich ook wel lekker gepasseerd voelen nu Musk de VP blijkt te zijn :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 6 januari 2025 @ 10:20:59 #244
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216189318
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 10:04 schreef BlackLining het volgende:
Heb trouwens al weken niks over JD Vance gelezen. Die zal zich ook wel lekker gepasseerd voelen nu Musk de VP blijkt te zijn :')
Op zich wel positief dat je niks van een Veep hoort. Hij zit nog een paar maanden de Senator uit te hangen (lees: geld te tellen dat hem door Miljardairs is toegestopt het afgelopen jaar) en lekker bankhangen met zijn vrouw, die helaas niet wit is ;)
pi_216189326
quote:

(70% yes momenteel)
Totaal gestoord. 8)7
pi_216189454
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 10:04 schreef BlackLining het volgende:
Benieuwd of al die krantenkoppen 'Where is JD?' en 'Wat did JD accomplish?' verschijnen. Oh wacht.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_216189482
quote:

(70% yes momenteel)
We lachen erom - wat kunnen we ook anders? - maar dit is natuurlijk extreem kwalijk en zorgwekkend.

Musk is niet alleen van de rijkste en invloedrijkste mannen ter wereld, hij is straks ook onderdeel van de Amerikaanse regering en is de rechterhand van POTUS.
pi_216189564
quote:

(70% yes momenteel)
Is dit nu de opdringende conservatieve manier van de eerlijke verkiezingen in Rusland nadoen? :+
pi_216189768
Nog twee weken. *O*
pi_216189818
quote:

(70% yes momenteel)
Zoals we allemaal massaal stemden op Schoofs en Vanderleyen en de Engelsen op May, Truss en Sunak!
  maandag 6 januari 2025 @ 12:11:25 #251
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216190045
quote:

(70% yes momenteel)
Hoe zou artikel 5 in zijn werk gaan als er een navolid wordt aangevallen door een ander navolid?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216190273
Wisten jullie dat BBC-presentator Jimmy Saville talloze kinderen heeft misbruikt?

I know, dat was destijds groot nieuws. Maar co-POTUS Elon Musk tweet erover alsof het breaking nieuws is.
  maandag 6 januari 2025 @ 12:57:35 #253
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216190403
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
Wisten jullie dat BBC-presentator Jimmy Saville talloze kinderen heeft misbruikt?

I know, dat was destijds groot nieuws. Maar co-POTUS Elon Musk tweet erover alsof het breaking nieuws is.
Die gast moet eens lekker van de ketamine afbljven.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216190503
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 12:43 schreef KoosVogels het volgende:

Dat lijkt me algemeen bekend.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_216190527
quote:

(70% yes momenteel)
Uiteraard kiest de meerderheid van die x incel ramptoeristen voor ja :') Kan die apartheid nepo baby zo weer uit z'n context gerukte 'vox populi, vox dei' twitteren. De achterlijkheid is echt fenomenaal :')
pi_216190538
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 09:43 schreef pullup het volgende:

[..]
Wtf

Als er een regering met ballen is, zou ik die Tesla fabrieken per direct sluiten.

Eerst even waarschuwen, desnoods een aanklacht en voor de rechter slepen, daarna strafmaatregelen.

T wordt zo bijna een gevaar voor de staatsveiligheid.
Hell To The Liars
  maandag 6 januari 2025 @ 13:15:48 #257
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216190544
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 07:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dit:
[..]

Freedom! Wat grappig weer dat de mensen die het hardste om freedom roepen het meeste willen verbieden. We gaan weer gure religieuze tijden tegemoet ben ik bang.
  maandag 6 januari 2025 @ 13:16:47 #258
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216190553
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 09:43 schreef pullup het volgende:

[..]
Wtf

Opstand veroorzaken in verschillende landen, in elke bondgenoot moet een Trumplover komen te zitten.
  maandag 6 januari 2025 @ 13:18:55 #259
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216190572
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 11:36 schreef Nober het volgende:

[..]
Zoals we allemaal massaal stemden op Schoofs en Vanderleyen en de Engelsen op May, Truss en Sunak!
Totaal het punt missen en blijven juichen, zo kennen we de Trumperds weer. En een grote mond over Twitter en de NOS, maar pure propaganda zogenaamd niet zien bij X en Musk.
pi_216190680
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 13:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Totaal het punt missen en blijven juichen, zo kennen we de Trumperds weer. En een grote mond over Twitter en de NOS, maar pure propaganda zogenaamd niet zien bij X en Musk.
Mijn collega's en ik krijgen te maken met scheldpartijen en bedreigingen omdat we zogenaamd partijdige journalistiek zouden bedrijven. Dat terwijl wij juist ons uiterste best doen om onderwerpen objectief te benaderen.

Ikzelf spreek zelf met politici van alle partijen en kleuren: van de SGP tot GL-PvdA en van BBB tot JA21 (Eerdmans is best een aardige vent in het echt). We luisteren naar wolvenhaters en bomenknuffelaars, naar bewoners die tegen windmolens zijn en mensen die hun hele wijk willen vergroenen.

Ondertussen pushed Musk leugens, halve waarheden en desinformatie, terwijl hij pretendeert dat X het belangrijkste nieuwsmedium is.

Maar Musk wordt door diezelfde media-haters op handen gedragen, terwijl hij de extra belichaming is van alles waar zij naar eigen zeggen een hekel aan hebben.
  maandag 6 januari 2025 @ 13:34:16 #261
38496 Perrin
pi_216190689
Altijd eloquent die ketaminesnuiver.
twitter
  maandag 6 januari 2025 @ 13:35:15 #262
38496 Perrin
pi_216190693
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 13:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Mijn collega's en ik krijgen te maken met scheldpartijen en bedreigingen omdat we zogenaamd partijdige journalistiek zouden bedrijven. Dat terwijl wij juist ons uiterste best doen om onderwerpen objectief te benaderen.

Ikzelf spreek zelf met politici van alle partijen en kleuren: van de SGP tot GL-PvdA en van BBB tot JA21 (Eerdmans is best een aardige vent in het echt). We luisteren naar wolvenhaters en bomenknuffelaars, naar bewoners die tegen windmolens zijn en mensen die hun hele wijk willen vergroenen.

Ondertussen pushed Musk leugens, halve waarheden en desinformatie, terwijl hij pretendeert dat X het belangrijkste nieuwsmedium is.

Maar Musk wordt door diezelfde media-haters op handen gedragen, terwijl hij de extra belichaming is van alles waar zij naar eigen zeggen een hekel aan hebben.
Je doet net alsof die lui rationeel handelen. Je kunt onderbuik-lui niet rationeel benaderen.
pi_216190756
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 13:34 schreef Perrin het volgende:
Altijd eloquent die ketaminesnuiver.
[ x ]
Wat een kleuter is het toch ook :')
pi_216191108
De hier op fok ook vaak gedeelde Maleisische trol vindt er ook wat van:
pi_216191938
twitter

Zal misschien niet veel uithalen, maar goede zaak als de Britse regering dit inderdaad doet.
  maandag 6 januari 2025 @ 16:28:47 #266
346939 Janneke141
pi_216191953
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Zal misschien niet veel uithalen, maar goede zaak als de Britse regering dit inderdaad doet.
Maar hoe official wordt Musk eigenlijk?
pi_216191980
apart toch, farage die de darling van Trump bij Musk was tot dat hij weigerde met Tommy Robinson samen te werken.
pi_216192028
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 16:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar hoe official wordt Musk eigenlijk?
Hij krijgt de leiding over een (tijdelijk) departement, dat lijkt mij aardig 'official'.

Bovendien is het ook goed om aan de nieuwe regering duidelijk te maken dat het VK hier niet van gediend is, gezien de positie van Musk als onofficiele rechterhand van de nieuwe POTUS.
  maandag 6 januari 2025 @ 17:08:54 #269
346939 Janneke141
pi_216192236
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
Hij krijgt de leiding over een (tijdelijk) departement, dat lijkt mij aardig 'official'.
Nou ja, dat was dus mijn vraag. Hoe officieel de status van dat ministerie wordt. Ik had ergens gelezen dat het een soort officieuze functie was, waardoor hij zich overal tegenaan zou kunnen bemoeien maar eigenlijk door niemand aan te spreken of te controleren zou zijn. Ik weet dus niet precies hoe dat zit.

Als dat DOGE-project inderdaad een volwaardig en formeel, maar tijdelijk ministerie wordt dan wordt Musk inderdaad wel officieel, ja.
pi_216192295
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 16:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bovendien is het ook goed om aan de nieuwe regering duidelijk te maken dat het VK hier niet van gediend is, gezien de positie van Musk als onofficiele rechterhand van de nieuwe POTUS.
Nee is niet officieel, een nieuw departement heeft de goedkeuring van het Congres nodig. Het is meer een adviescommissie.
  maandag 6 januari 2025 @ 19:02:42 #271
438527 MissButterflyy
pi_216193352
quote:
6s.gif Op maandag 6 januari 2025 17:17 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nee is niet officieel, een nieuw departement heeft de goedkeuring van het Congres nodig. Het is meer een adviescommissie.
Dus hij kan lekker blijven doorschreeuwen op X en zich met de hele wereld bemoeien?
Hij is echt gestoord. Dat is nu wel duidelijk.
pi_216193864
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 19:02 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dus hij kan lekker blijven doorschreeuwen op X en zich met de hele wereld bemoeien?
Hij is echt gestoord. Dat is nu wel duidelijk.
Dat was al lang duidelijk evenals het van Trump duidelijk is. Maar ja daar heeft het volk voor gekozen -O-

[ Bericht 14% gewijzigd door Kijkertje op 07-01-2025 02:21:16 ]
  maandag 6 januari 2025 @ 21:06:51 #273
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216195701
Ja alsof het allemaal uitmaakt, Het riedeltje wordt 'maar hij heeft geen officile functie' en dan aangevuld met de bewering ze er anders op tegen zouden zijn. Ik kan mij die idioten bij de vorige Trumpshow herinneren dat nepotisme ook geen probleem was, sterker nog na Trump zou zijn snuivende zoon de nieuwe president moeten worden. Ja, dan ziet zo iemand de politiek als een soort kinderspeeltuin.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vis1980 op 06-01-2025 21:18:34 ]
pi_216197838
quote:
9s.gif Op maandag 6 januari 2025 19:44 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat was al lang duidelijk evenals het van Trump duidelijk is. Maar ja daar heeft het volk voor gekozen -O-
"Vox populi" heeft nooit voor die apartheid emerald mine nepo baby gekozen :{w
  maandag 6 januari 2025 @ 23:10:05 #275
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_216198078
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 06:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ja dat inderdaad. Nog een flink stuk verdergaand dan deze bans.
Onikaan ni ov dovah
pi_216198423
quote:
18s.gif Op maandag 6 januari 2025 22:48 schreef Barbusse het volgende:

[..]
"Vox populi" heeft nooit voor die apartheid emerald mine nepo baby gekozen :{w
Veel handiger om gewoon Twitter en Trump te kopen.
pi_216198650
Briljant plan: alle MAGA-wensen in n Big Beautiful Bill!

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lf47lj6y422l

quote:
That is an exceptionally tall order for a tiny House majority of 219-215 that is expected to shrink even further in the coming months as two GOP members resign to join the Trump administration. When that happens, Johnson won't be able to lose a single vote without needing help from Democrats until the seats are filled.

Republicans plan to use the budget "reconciliation" process to pass the massive Trump agenda package. That allows them to bypass the 60-vote threshold in the Senate, where Republicans have 53 seats -- and after Jan. 20, a tiebreaking vote from incoming Vice President JD Vance -- and can cut Democrats out of the process.

[ Bericht 33% gewijzigd door Kijkertje op 07-01-2025 03:24:21 ]
pi_216198711
Trump's advocaten hebben een manier gevonden om de publicatie van het eindrapport van Jack Smith te blokkeren:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lf4leqq2ue2a

En ze gaat het nog doen ook vrees ik ...

[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 07-01-2025 04:42:03 ]
pi_216198946
Wat een verschil deze geciviliseerde certificatie van een grote leugenaar ten opzichte van de totale chaos certificatie 4 jaar geleden toen dezelfde leugenaar vond dat de verkiezingen gestolen waren. Op naar 4 jaar totale polarisatie.

Four Years After Capitol Riot, Congress Certifies Trump’s Victory Peacefully
pi_216198978
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 06:50 schreef Basp1 het volgende:
Wat een verschil deze geciviliseerde certificatie van een grote leugenaar ten opzichte van de totale chaos certificatie 4 jaar geleden toen dezelfde leugenaar vond dat de verkiezingen gestolen waren. Op naar 4 jaar totale polarisatie.

Het blijft onvoorstelbaar dat de VS iemand die rellen op het kapitool heeft aangewakkerd weer opnieuw tot president verkiezen.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 07:33:09 #281
38496 Perrin
pi_216199043
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 07:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het blijft onvoorstelbaar dat de VS iemand die rellen op het kapitool heeft aangewakkerd weer opnieuw tot president verkiezen.
Ja dan vraag je er ook om als bevolking.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 07:51:08 #282
438527 MissButterflyy
pi_216199104
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 07:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja dan vraag je er ook om als bevolking.
Kijken hoe tevreden ze over 4 jaar nog zijn…
  dinsdag 7 januari 2025 @ 07:52:22 #283
38496 Perrin
pi_216199110
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 07:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Kijken hoe tevreden ze over 4 jaar nog zijn…
En of er nog iets van de democratie daar over is.
pi_216199119
En hoe tevreden Canada er over vier jaar mee is :Y
  dinsdag 7 januari 2025 @ 07:59:24 #285
38496 Perrin
pi_216199135
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 07:55 schreef BlackLining het volgende:
En hoe tevreden Canada er over vier jaar mee is :Y
Of Mexico, of Groenland :P

En wat er over is van de relatie tussen Europa en de VS, of van de NAVO.
pi_216199331
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 07:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
En of er nog iets van de democratie daar over is.
Geen zorgen, de bevolking zal snel worden klaargestoomd om te juichen voor dictators en hun bevriende multimiljardairs. Demokrasie is nergens meer nodig.
pi_216199345
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 07:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Of Mexico, of Groenland :P

En wat er over is van de relatie tussen Europa en de VS, of van de NAVO.
Het is sowieso wel bizar dat Trump&Co zo bezig zijn met onrust zaaien in de westerse wereld. Waar denken ie eikels mee bezig te zijn?
  dinsdag 7 januari 2025 @ 08:41:16 #288
38496 Perrin
pi_216199351
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 08:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is sowieso wel bizar dat Trump&Co zo bezig zijn met onrust zaaien in de westerse wereld. Waar denken ie eikels mee bezig te zijn?
Sja die agenda van de miljardairs dus.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 08:47:24 #289
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216199400
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 06:50 schreef Basp1 het volgende:

En die stumperds maar denken dat men aan 'beide kanten' hetzelfde is.

dinsdag 7 januari 2025 @ 08:48:33 #290
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216199407
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 08:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Met overal Trumppijperts neer te willen zetten.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 09:19:42 #291
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216199623
quote:
Trump's special envoy postpones visit to Ukraine until after inauguration – Reuters
https://bsky.app/profile/pravda.ua/post/3lf57fm4tas2z
Zo wordt het wel lastig om binnen 24 uur na de inauguratie die oorlog te beindigen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216199667
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 09:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zo wordt het wel lastig om binnen 24 uur na de inauguratie die oorlog te beindigen.
Misschien dat het dan wel gaat lukken om de eieren goedkoper te maken?
  dinsdag 7 januari 2025 @ 09:31:27 #293
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216199760
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 09:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Misschien dat het dan wel gaat lukken om de eieren goedkoper te maken?
Wie gaat dan al zijn tegenstanders arresteren?
pi_216199805
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 09:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wie gaat dan al zijn tegenstanders arresteren?
Dat kun je prima uitbesteden aan maga-vigilantes natuurlijk.
pi_216201842
Ik maak me hier toch enigszins zorgen over.
pi_216201879
Musk wil het aantal federal agencies terugbrengen naar 99 omdat.. waarom zoveel? en 99 is een beter getal

quote:
15s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 12:17 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Dus het nieuwe vooraf aangekondigde paard van Troje is wanneer zijn labiele cokesnuivende zoon een kijkje komt nemen ergens
  dinsdag 7 januari 2025 @ 12:24:38 #297
38496 Perrin
pi_216201919
quote:
[ afbeelding ]
Poetin heeft ws tegen Orangeman gezegd dat als hij dictator van de VS was, hij Canada en Groenland allang had veroverd.
pi_216202047
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 12:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Poetin heeft ws tegen Orangeman gezegd dat als hij dictator van de VS was, hij Canada en Groenland allang had veroverd.
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Elon Musk zijn starlink een dubbele functie heeft. Denk aan goldeneye, een EMP wapen waardoor de verdediging van Canada buiten werking gesteld word. Trudeau heeft al voorbereidingen getroffen om te vluchten naar Cuba om in zijn echte vader zijn voetsporen te treden. Canada daarentegen zal onder Vance vallen.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 12:35:05 #299
38496 Perrin
pi_216202069
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 12:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Elon Musk zijn starlink een dubbele functie heeft. Denk aan goldeneye, een EMP wapen waardoor de verdediging van Canada buiten werking gesteld word. Trudeau heeft al voorbereidingen getroffen om te vluchten naar Cuba om in zijn echte vader zijn voetsporen te treden. Canada daarentegen zal onder Vance vallen.
Plausibel.
pi_216202104
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 12:21 schreef Beathoven het volgende:
Musk wil het aantal federal agencies terugbrengen naar 99 omdat.. waarom zoveel? en 99 is een beter getal
[..]
Dus het nieuwe vooraf aangekondigde paard van Troje is wanneer zijn labiele cokesnuivende zoon een kijkje komt nemen ergens
Wat ik vermoed is dat Trump&Co op de wat langere termijn twijfel en onvrede over Kopenhagen gaan proberen te zaaien onder de bevolking van GL om zo te proberen GL voor zich te winnen. En ik hoop dat men dat weet te weerstaan, want de druk zal immens worden.
pi_216202120
quote:
[ afbeelding ]
Ja dat is alles behalve normale taal ook
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')