Laura Loomer is toch niet geblokkeerd?quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:20 schreef Barbusse het volgende:
Musk loopt wel degelijk maga accounts te blokkeren als ze kritiek hebben op zijn immigratie standpunt.
Nu kan ik er niet om huilen, ik zal Laura Loomer niet missen. Maar de hypocrisie is denderend. Ongelooflijk dat een onverkozen nepo baby zoveel invloed kan hebben op Amerikaanse (en andere landen) politiek.
Niemand hier beweert dat dat een recht isquote:Op zaterdag 28 december 2024 23:18 schreef Repentless het volgende: [..] Tja, daar blijven we over van mening verschillen dan.
Ik vind niet dat vrijheid van meningsuiting het recht is om betaald te worden door een private onderneming, voor het plaatsen van die mening op hun platform.
Ja, dat patroon zie ik al sinds Trump won in 2016. It's not a bug, it's a feature.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is precies wat sommige van ons al sinds de overname zeggen, maar men verlegt de doelpalen, want eerst maken ze een grote ophef en later is het ineens niet hetzelfde.
Maar als je het niet krijgt, is het volgens jou censuur.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niemand hier beweert dat dat een recht is
Het idee sowieso dat je tegen de elite vecht....onder aanvoering van diezelfde elite. Het grote graaien is beginnen.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:29 schreef TheVulture het volgende:
Elon Musk is een gevaarlijke manipulatieve gek, nu weer met dat opiniestuk over de AFD. Dit worden nog taaie jaren...
Nee, als het je wordt afgenomen.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Maar als je het niet krijgt, is het volgens jou censuur.
Maar dat betekent dus dat Twitter Musk isquote:Op zaterdag 28 december 2024 23:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik denk overigens dat er uiteindelijk maar heel weinig mensen zijn die echt een absolute VVMU willen, want bij veruit de meeste mensen houdt zoiets op als het hen zelf raakt. Sommige mensen zien zoiets al lang aankomen en hebben dan ook zo hun twijfels bij het horen van 'absolute vvmu'. Probleem is dat veel mensen politiek zien als 'krijgen wat ik wil' en dat het meer inspanning lijkt te kosten om het grotere plaatje te zien als samenleving.
Niet compleet geblokkeerd, nee. Wel geshadowbanned:quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
Laura Loomer is toch niet geblokkeerd?
En dat kun je weer doortrekken naar Trump, want die flirt ook hiermee, of zet gewoon het volk op tegen de media, wetenschap of onderwijs. Ik zie die enge Miller nog zeggen dat 'The president shall not be questioned'.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, als het je wordt afgenomen.
Daarmee kan Musk meningsuiting op zijn platform sturen.
En dat druist in tegen zijn Mantra dat alle kritiek op zijn platform welkom is, ook als dat over hem gaat..
[..]
Maar dat betekent dus dat Twitter Musk is
En daar gaat het dan al mis.
Zeker bij zo'n groot platform.
Hier krijg je uiteraard hetzelfde antwoord op, want waarom zou hij iemand die tien dollar geven als hij het niet met je eens is? Terwijl het standpunt om 'klootzak' ging.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Niet compleet geblokkeerd, nee. Wel geshadowbanned:
MAGA civil war ramps up as Trump ally Laura Loomer lays into Elon Musk — and loses her blue check
“[Musk] has removed my blue check mark on X because I dared to question his support for H1B visas, the replacement of American tech workers by Indian immigrants,” Laura Loomer tweeted Thursday.
Das gewoon anti-free speech absolutism waar nepo baby voor zegt te staan. En begrijp me goed; het gaat om kritiek op zijn standpunt mbt immigratie. Niet dat ze nepo baby een klootzak vinden.
Nee, want die kritiek blijft gewoon mogelijk. Het wordt niet weggehaald, de maker wordt niet geblokkeerd, er wordt hem/haar niet belet om het te plaatsen. Er wordt alleen voor gekozen om er niet voor te betalen. In tegenstelling tot hiervoor, waarbij bepaalde tweets werden verwijderd of users volledig werden geblokkeerd vanwege onwelgevallige meningen.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, als het je wordt afgenomen.
Daarmee kan Musk meningsuiting op zijn platform sturen.
Miller is echt Goebbels 2.0quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dat kun je weer doortrekken naar Trump, want die flirt ook hiermee, of zet gewoon het volk op tegen de media, wetenschap of onderwijs. Ik zie die enge Miller nog zeggen dat 'The president shall not be questioned'.
quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, want die kritiek blijft gewoon mogelijk. Het wordt niet weggehaald, de maker wordt niet geblokkeerd, er wordt hem/haar niet belet om het te plaatsen. Er wordt alleen voor gekozen om er niet voor te betalen. In tegenstelling tot hiervoor, waarbij bepaalde tweets werden verwijderd of users volledig werden geblokkeerd vanwege onwelgevallige meningen.
Mja, schattig dit dat alles, maar mijn argument blijft hetzelfde. Nepo baby hanteert geen free speech absolutism.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hier krijg je uiteraard hetzelfde antwoord op, want waarom zou hij iemand die tien dollar geven als hij het niet met je eens is? Terwijl het standpunt om 'klootzak' ging.
Tot nu toe vind ik het best een aardige discussie, maar als het betichten van "doelpalen verschuiven" wordt, dan vind ik dat janmer.quote:
Ja, want eerst ging het nog om 'waarom zou je iemand die jou een klootzak noemt geld geven' en nu is het 'waarom zou je iemand waarmee je het niet eens bent geld geven'.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik het best een aardige discussie, maar als het betichten van "doelpalen verschuiven" wordt, dan vind ik dat janmer.
Je zou bijna gaan zeggen dat deze man maar wat roept en ongelooflijk beïnvloedbaar is. Ik moet nog lachen om de bewering dat ze van hem houden vanwege 'zijn beleid'.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:45 schreef KoosVogels het volgende:
@:Chivaz
Waar is je grote held mee bezig?
[ x ]
Die kritiek wordt minder mogelijk, omdat dit de maker geld kost.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, want die kritiek blijft gewoon mogelijk. Het wordt niet weggehaald, de maker wordt niet geblokkeerd, er wordt hem/haar niet belet om het te plaatsen. Er wordt alleen voor gekozen om er niet voor te betalen. In tegenstelling tot hiervoor, waarbij bepaalde tweets werden verwijderd of users volledig werden geblokkeerd vanwege onwelgevallige meningen.
Ik heb meerdere malen het volgende aangegeven: "simpel gesteld". Het begon allemaal met mijn reactie op jouw post waarin Musk aangeeft "constantly insulted" te worden op het platform.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, want eerst ging het nog om 'waarom zou je iemand die jou een klootzak noemt geld geven' en nu is het 'waarom zou je iemand waarmee je het niet eens bent geld geven'.
Free pass vanwege je "simpel gesteld" bewering. Maar geef dan gewoon toe dat nepo baby zelf de doelpalen verplaatst door accounts te shadowbannen en blue checks te verwijderen. Hij maakt actief het bereik kleiner van users die zijn standpunt mbt immigratie bekritiseren. En oefent hiermee direct invloed uit op Trump's toekomstige presidentschap. Zo moeilijk is het toch niet?quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik heb meerdere malen het volgende aangegeven: "simpel gesteld". Het begon allemaal met mijn reactie op jouw post waarin Musk aangeeft "constantly insulted" te worden op het platform.
Daarna ging de discussie voornamelijk over waarom het alleen VvmU is wanneer er voor alle meningen betaald wordt.
Nogmaals, de vinkjes stonden voor verificatie van echtheid en hij heeft daar eigenhandig een 'deze houd je als jouw mening mij aanstaat'. Vond je wat Twitter deed wel censuur, overigens?quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik heb meerdere malen het volgende aangegeven: "simpel gesteld". Het begon allemaal met mijn reactie op jouw post waarin Musk aangeeft "constantly insulted" te worden op het platform.
Daarna ging de discussie voornamelijk over waarom het alleen VvmU is wanneer er voor alle meningen betaald wordt.
Ik ben het simpelweg niet met je eens. Ik vind niet dat een platform de VvmU alleen waarborgt door te betalen voor alle meningen en als ze dat om welke reden dan ook niet doen, dat een verkapte vorm van censuur is. Alleen als bepaalde meningen verwijderd worden en users geblokkeerd (zonder dat ze iets juridisch strafbaars hebben gezegd), vind ik dat een vorm van censuur. Dan nog is dat het goed recht van een private onderneming, net als het voormalige Twitter-regime dat had. Echter word je in mijn ogen nu veel minder snel geblokkeerd dan voorheen, aan welke kant van het spectrum je ook zit.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die kritiek wordt minder mogelijk, omdat dit de maker geld kost.
En dat zijn wel degenen met een groot bereik op Twitter.
Die gaan hun content daar op aanpassen.
Dat maakt het een verkapte vorm van censuur.
Op een platform dat zegt vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel te hebben.
Nee het gaat er om dat Musk meningen gaat sturen door te bepalen dat kritiek op hem betekent dat je demonetized wordt.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Maar als private eigenaar heb je dat recht toch gewoon?quote:Op zondag 29 december 2024 00:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik ben het simpelweg niet met je eens. Ik vind niet dat een platform de VvmU alleen waarborgt door te betalen voor alle meningen en als ze dat om welke reden dan ook niet doen, dat een verkapte vorm van censuur is. Alleen als bepaalde meningen verwijderd worden en users geblokkeerd (zonder dat ze iets juridisch strafbaars hebben gezegd), vind ik dat een vorm van censuur. Dan nog is dat het goed recht van een private onderneming, net als het voormalige Twitter-regime dat had. Echter word je in mijn ogen nu veel minder snel geblokkeerd dan voorheen, aan welke kant van het spectrum je ook zit.
Overigens ben ik wel met je eens dat je als eigenaar van zo'n platform kunt sturen in het bereik van bepaalde meningen. Misschien niet goed, maar ik vind het niet hetzelfde als de VvmU beperken of censuur toepassen.
Stel dat de volgende stap is dat kritiek op Trump demonetized wordt.quote:Op zondag 29 december 2024 00:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik ben het simpelweg niet met je eens. Ik vind niet dat een platform de VvmU alleen waarborgt door te betalen voor alle meningen en als ze dat om welke reden dan ook niet doen, dat een verkapte vorm van censuur is. Alleen als bepaalde meningen verwijderd worden en users geblokkeerd (zonder dat ze iets juridisch strafbaars hebben gezegd), vind ik dat een vorm van censuur. Dan nog is dat het goed recht van een private onderneming, net als het voormalige Twitter-regime dat had. Echter word je in mijn ogen nu veel minder snel geblokkeerd dan voorheen, aan welke kant van het spectrum je ook zit.
Overigens ben ik wel met je eens dat je als eigenaar van zo'n platform kunt sturen in het bereik van bepaalde meningen. Misschien niet goed, maar ik vind het niet hetzelfde als de VvmU beperken of censuur toepassen.
Ja, in de zin erna zeg ik exact dat ik dat een vorm van censuur vind.quote:Op zondag 29 december 2024 00:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar als private eigenaar heb je dat recht toch gewoon?
Dus als berichten worden weggehaald vind jij dat dan ook censuur?
Op die manier doet Fok! dus aan censuur.quote:Op zondag 29 december 2024 00:16 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, in de zin erna zeg ik exact dat ik dat een vorm van censuur vind.
Nou, dan zijn we het eens. Nepo baby censureert iedereen die kritiek op hem heeft. Of het nu left wing is of full on maga.quote:Op zondag 29 december 2024 00:16 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, in de zin erna zeg ik exact dat ik dat een vorm van censuur vind.
Ik geef in mijn post ruiterlijk toe dat die mogelijkheid tot sturen er is. Helemaal eens.quote:Op zondag 29 december 2024 00:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Stel dat de volgende stap is dat kritiek op Trump demonetized wordt.
En ga zo maar verder.
Dan kun je voor de bühne zeggen dat alle meningen zijn toegestaan op het platform.
Alleen wordt er wel gestuurd op een bepaalde gewenste mening.
Dat is een verkapte vorm van censuur.
Datzelfde gebeurt achter de schermen ook met algoritmes.
En nu open en bloot door blauwe vinkjes te verwijderen, hele accounts te demonetizen, etc.
En dat vanwege kritiek op 1 persoon.
Nee, Fok! modereert op basis van hun huisregels. Hun goed recht. Maar als we het even politiek trekken (waar de discussie m.b.t. X toch voornamelijk om draait): beide kanten van het spectrum (als we het even zo simpel indelen) worden hier op Fok! mijns inziens goed belicht.quote:Op zondag 29 december 2024 00:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Op die manier doet Fok! dus aan censuur.
Ik denk dat Twitter op dezelfde manier als Fok! tewerk ging. Om dat 100% neutraal uit te voeren is bijna niet te doen, maar het streven moet er zijn. Als de policy zegt dat je geen racistische uitingen doet en men doet het nog, word je bericht verwijderd en kun je een ban verwachten. Het ging er juist tijdens de overname om dat je gewoon zou moeten kunnen schrijven op Twitter wat je zou willen, dat in tegenstelling tot Fok!. Al is het wel eens leuk om een kijkje te nemen in alle feedback-topics, waar er vaak mensen komen zeuren waarom een bericht verwijderd is en dan gaan ze vaak uit met een bang door te stellen dat Fok! censuur toepast.quote:Op zondag 29 december 2024 00:44 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, Fok! modereert op basis van hun huisregels. Hun goed recht. Maar als we het even politiek trekken (waar de discussie m.b.t. X toch voornamelijk om draait): beide kanten van het spectrum (als we het even zo simpel indelen) worden hier op Fok! mijns inziens goed belicht.
Je wordt niet snel geband als je gewoon normaal doet en je mening uit, ook als je het totaal niet met elkaar eens bent.
M.b.t. Twitter bestond er het idee dat die balans zoek was en het nogal naar een kant van het politieke spectrum uitsloeg. Dat betekende niet dat bepaalde meningen of users niet betaald werden voor hun content, maar dat hun content simpelweg in zijn geheel werd verwijderd en die users volledig de mogelijkheid om op het platform te posten werd ontnomen. Als je als volger van een bepaald persoon hun content wilde lezen, kon dat niet omdat die content werd verwijderd en hun account werd geblokkeerd.
Of dat klopt kun je uiteraard ook weer over discussiëren. X is ook niet volledig neutraal, dat geef ik gelijk toe. Echter gaat men een heel stuk minder ver met het verwijderen van content of users vanwege onwelgevallige meningen.
Maar hoezo kom je daar mee.quote:Op zondag 29 december 2024 00:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik geef in mijn post ruiterlijk toe dat die mogelijkheid tot sturen er is. Helemaal eens.
Ik vind het echter van een totaal andere orde dan bepaalde meningen of users in zijn geheel weren van een platform.
Trump is alles waar hij Biden ooit van beschuldigd heeft. Een dwaze dementerende narcist die werkelijk nergens een echt idee bij heeft. Eén warhoofd die door zijn omgeving gekneed wordt. Wat vandaag een briljant idee is, is morgen duivels. En vice versa.quote:Op zondag 29 december 2024 10:49 schreef Koffieplanter het volgende:
Overigens krijg ik met deze quotes sterk het vermoeden dat Trump het verschil tussen H-1B en H-2B niet begrijpt. Hij zegt namelijk dat hij veel gebruikt (heeft) (ge)maakt van H-1B, maar voor het onderhouden van je golf course of Mar-a-Lago heb je geen highly skilled workers nodig. Alle immigranten die voor hem werken (in 2024 overigens meer dan ooit) zijn binnengekomen op een H-2A en H-2B.
Er staat nog een vraag open. Lees even terug.quote:Op zondag 29 december 2024 11:54 schreef Chivaz het volgende:
Heerlijk om de totale hypocrisie terug te lezen van bepaalde users hier.
Een aantal jaar geleden toen er een werkelijke zuivering bij Twitter, Facebook, YouTube plaatsvond en ik de opmerking maakte dat hier sprake was van censuur werd mij toch echt op het hart gedrukt dat het ging om private bedrijven die mochten doen wat ze willen.
Nu zorgt Elon er voor dat ze slechts niet meer betaald worden voor hun posts en ik lees nu vooral terug dat het gaat om censuur.
Elon propageerde freedom of speech, niet de vrijheid om daar ook voor betaald te krijgen lol.
Nee, jongen lees nou eens goed. Ik stel juist dat de Trumpfans en Muskpijpers enorm hypocriet zijn. En dan maak jij er uiteraard weer je eigen conclusie van die geen meter klopt.quote:Op zondag 29 december 2024 11:54 schreef Chivaz het volgende:
Heerlijk om de totale hypocrisie terug te lezen van bepaalde users hier.
Een aantal jaar geleden toen er een werkelijke zuivering bij Twitter, Facebook, YouTube plaatsvond en ik de opmerking maakte dat hier sprake was van censuur werd mij toch echt op het hart gedrukt dat het ging om private bedrijven die mochten doen wat ze willen.
Nu zorgt Elon er voor dat ze slechts niet meer betaald worden voor hun posts en ik lees nu vooral terug dat het gaat om censuur.
Elon propageerde freedom of speech, niet de vrijheid om daar ook voor betaald te krijgen lol.
Gaat ie nooit beantwoorden, want meneer komt niet voor discussies, die wil alleen maar misinformatie verspreiden. Dat leverde in BNW eerst veel aandacht op, nu komt daar niemand anders meer dan baardmans.quote:Op zondag 29 december 2024 11:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Er staat nog een vraag open. Lees even terug.
Trump die inhoudelijk volledig gespeend is van enige kennis en maar wat doet/roept...quote:Op zondag 29 december 2024 10:49 schreef Koffieplanter het volgende:
Overigens krijg ik met deze quotes sterk het vermoeden dat Trump het verschil tussen H-1B en H-2B niet begrijpt. Hij zegt namelijk dat hij veel gebruikt (heeft) (ge)maakt van H-1B, maar voor het onderhouden van je golf course of Mar-a-Lago heb je geen highly skilled workers nodig. Alle immigranten die voor hem werken (in 2024 overigens meer dan ooit) zijn binnengekomen op een H-2A en H-2B.
Hypocriet omdat deze mensen niet meer betaald krijgen maar nog wel mogen posten? Ik zie het probleem niet zo.quote:Op zondag 29 december 2024 12:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, jongen lees nou eens goed. Ik stel juist dat de Trumpfans en Muskpijpers enorm hypocriet zijn. En dan maak jij er uiteraard weer je eigen conclusie van die geen meter klopt.
Die laatste zin somt het mooi op. Want ja, Musk heeft verder niets met de overheid te maken.quote:Op zondag 29 december 2024 12:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hypocriet omdat deze mensen niet meer betaald krijgen maar nog wel mogen posten? Ik zie het probleem niet zo.
Als je mij kan wijzen op talloze accounts die voorgoed verwijderd zijn van het platform vanwege kritiek op de overheid of Musk dan had ik aan jouw kant gestaan.
Dat is natuurlijk niet het geval dus is er van censuur (nauwelijks) sprake.
Dit lijkt echt niet op de gebeurtenissen in 2020 waar er een zuivering plaatsvond bij alle grote social media bedrijven.
Toen was er sprake van censuur en toen hoorde ik je niet. Sterker nog hier werd geopperd dat er van censuur geen sprake kon zijn omdat de overheid zich er niet mee bemoeide wat later dus ook ontkracht werd.
Geen zorgen, Musk moet vooral doen wat ie doet. Twitter/X is immers zijn speeltje.quote:Op zondag 29 december 2024 12:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hypocriet omdat deze mensen niet meer betaald krijgen maar nog wel mogen posten? Ik zie het probleem niet zo.
Als je mij kan wijzen op talloze accounts die voorgoed verwijderd zijn van het platform vanwege kritiek op de overheid of Musk dan had ik aan jouw kant gestaan.
Dit lijkt echt niet op de gebeurtenissen in 2020 waar er een zuivering plaatsvond bij alle grote social media bedrijven.
Toen was er sprake van censuur en toen hoorde ik je niet. Sterker nog hier werd geopperd dat er van censuur geen sprake kon zijn omdat de overheid zich er niet mee bemoeide wat later dus ook ontkracht werd.
En toch blijven mensen hier hem maar voeren.quote:Op zondag 29 december 2024 12:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Gaat ie nooit beantwoorden, want meneer komt niet voor discussies, die wil alleen maar misinformatie verspreiden. Dat leverde in BNW eerst veel aandacht op, nu komt daar niemand anders meer dan baardmans.
Domme vragen verdienen dan ook geen antwoord.quote:Op zondag 29 december 2024 13:38 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En toch blijven mensen hier hem maar voeren.
Ik vind het vooral wel humor. Ik ben zelf helemaal niet zo'n aanhanger van het vrij onnozele idee dat vrijheid van meningsuiting in alel opzichten onbeperkt en absoluut dient te zijn, maar dat wel proberen te zijn en vervolgens weer de megalomane miljardair met Messiascomplex spelen die wel even gaat bepalen wat wenselijke uitingen zijn ook al was ie eerst kennelijk zo'n voorstander van de absolute vrijeheid van meningsuiting is wel grappig inderdaad.quote:Op zondag 29 december 2024 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen zorgen, Musk moet vooral doen wat ie doet. Twitter/X is immers zijn speeltje.
En ik vind het persoonlijk wel vermakelijk dat hij een dikke middelvinger opsteekt naar hardcore MAGA's.
Blijkbaar verdienen one liners dan opeens wel duiding.quote:Op zondag 29 december 2024 13:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Domme vragen verdienen dan ook geen antwoord.
En maar zeuren dat het topic om zeep geholpen word lol.quote:Op zondag 29 december 2024 13:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Blijkbaar verdienen one liners dan opeens wel duiding.
Is dat nu echt het maga niveau?
Nee, hypocriet, omdat Musk zichzelf steeds opwierp als verdediger van het vrije woord.quote:Op zondag 29 december 2024 12:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Tekenend overigens dat het nu ineens prima is. Daarbij uiteraard opgeteld dat nog niet zo lang geleden de techbedrijven in de USA flink werden bekritiseerd als het aankwam op hun invloed op de politiek. Daar is ook niets meer van over, en als Trump morgen toch ineens tegen Musk is (geef het een paar maanden), dan is Musk ineens het probleem. De machine van de beste mensen inhuren en die meteen weer naar buiten jagen met een mes in de rug zal niet ophouden denk ik.quote:Op zondag 29 december 2024 13:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind het vooral wel humor. Ik ben zelf helemaal niet zo'n aanhanger van het vrij onnozele idee dat vrijheid van meningsuiting in alel opzichten onbeperkt en absoluut dient te zijn, maar dat wel proberen te zijn en vervolgens weer de megalomane miljardair met Messiascomplex spelen die wel even gaat bepalen wat wenselijke uitingen zijn ook al was ie eerst kennelijk zo'n voorstander van de absolute vrijeheid van meningsuiting is wel grappig inderdaad.
Wat is er dom aan het vragen van een stukje duiding over de 180 graden draai van Trump wanneer het gaat over bepaalde vormen van visa? Is het niet opmerkelijk dat Trump opeens de tegengestelde mening is toegedaan over een onderwerp zonder enige vorm van uitleg?quote:Op zondag 29 december 2024 13:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Domme vragen verdienen dan ook geen antwoord.
quote:This week, Mr. Musk entangled himself even more in the country's snap election, explaining in a newspaper opinion essay why he believes the far-right party is the "last spark of hope" for Germany.
"The traditional parties have failed in Germany," Mr. Musk wrote in comments published online by the daily Welt on Saturday. "Their policies have led to economic stagnation, social unrest, and the erosion of national identity."
Dat is voortdurend mijn punt geweest.quote:Op zondag 29 december 2024 09:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar hoezo kom je daar mee.
Dat is helemaal niet de discussie.
Tja, elk voorval kun je bagatelliseren door er een erger voorval tegenover te zetten.quote:Op zondag 29 december 2024 20:35 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is voortdurend mijn punt geweest.
Het heeft niks met bagatelliseren te maken. Nogmaals, kort gesteld:quote:Op zondag 29 december 2024 20:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, elk voorval kun je bagatelliseren door er een erger voorval tegenover te zetten.
Ja in feite vind je dat Musk wèl de content op zijn platform mag sturen door contentmakers met onwelgevallige meningen te ontdoen van hun inkomen..quote:Op zondag 29 december 2024 20:48 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het heeft niks met bagatelliseren te maken. Nogmaals, kort gesteld:
- Users bannen / content verwijderen omdat ze tegen je eigen morele kompas indruisen (even los van juridisch strafbare feiten uiteraard) en het dus in zijn geheel niet vindbaar is op je platform > beperking VvmU, de mening is niet vindbaar voor lezers
- Bepaalde users niet meer betalen voor content op je plarform, maar het wel gewoon laten staan en toelaten > geen beperking VvmU. Je kunt nog gewoon zeggen wat je vindt.
We gaan het hier verder niet over eens worden, maar dit is consequent mijn punt geweest.
Ja, jij ziet dat als een verkapte vorm van censuur. Dat mag je ook vinden. Ik niet.quote:Op zondag 29 december 2024 20:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja in feite vind je dat Musk wèl de content op zijn platform mag sturen door contentmakers met onwelgevallige meningen te ontdoen van hun inkomen..
Dat mag je inderdaad vinden.
Ik zie dat als een verkapte censuur.
Sure, de content staat nog op X, maar het is wèl een duidelijke boodschap richting andere contentmakers die financieel afhankelijk zijn van het platform.
En dat door iemand die de mond vol heeft over hoe hij opkomt voor het vrije woord.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 29 december 2024 21:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, jij ziet dat als een verkapte vorm van censuur. Dat mag je ook vinden. Ik niet.
VvmU is natuurlijk wel veel breder dan 'betaald worden voor je content'. Het ging niet alleen om contentmakers die voor hun inkomen afhankelijk zijn van het platform.
quote:Op zondag 29 december 2024 22:39 schreef GarlandBriggs het volgende:
Jimmy dacht...ik piep er snel tussenuit voordat die randdebiel in mijn voormalig kantoor plaatsneemt en mijn land te grazen neemt...
RIP, held in Allmann Brothers-shirt
quote:
Door zijn dood hangen alle vlaggen tijdens de inauguratie nu halfstok. Ik heb genoeg gezien, dit was opzet.quote:Op zondag 29 december 2024 22:39 schreef GarlandBriggs het volgende:
Jimmy dacht...ik piep er snel tussenuit voordat die randdebiel in mijn voormalig kantoor plaatsneemt en mijn land te grazen neemt...
RIP, held in Allmann Brothers-shirt
😂😂😂quote:Op zondag 29 december 2024 22:55 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Door zijn dood hangen alle vlaggen tijdens de inauguratie nu halfstok. Ik heb genoeg gezien, dit was opzet.
Wanneer accounts zijn opgeschort en content is verwijderd, alleen omdat de inhoud Musk niet aanstaat en er niets juridisch strafbaars is gepost, dan geef ik je helemaal gelijk.quote:Op zondag 29 december 2024 22:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Accounts zijn opgeschort, blauwe vinkjes verwijderd, accounts hebben Shadow bans, waardoor ze vele malen minder viewers hebben dan voorheen.
Maar dat is allemaal te klein voor de vrijheid van meningsuiting...
Ik vind het heel bijzonder.
100 jaar.quote:
quote:Statement by President Joe Biden and First Lady Jill Biden on the Passing of Former President Jimmy Carter
Today, America and the world lost an extraordinary leader, statesman, and humanitarian.
Over six decades, we had the honor of calling Jimmy Carter a dear friend. But, what’s extraordinary about Jimmy Carter, though, is that millions of people throughout America and the world who never met him thought of him as a dear friend as well.
With his compassion and moral clarity, he worked to eradicate disease, forge peace, advance civil rights and human rights, promote free and fair elections, house the homeless, and always advocate for the least among us. He saved, lifted, and changed the lives of people all across the globe.
He was a man of great character and courage, hope and optimism. We will always cherish seeing him and Rosalynn together. The love shared between Jimmy and Rosalynn Carter is the definition of partnership and their humble leadership is the definition of patriotism.
We will miss them both dearly, but take solace knowing they are reunited once again and will remain forever in our hearts.
To the entire Carter family, we send our gratitude for sharing them with America and the world. To their staff – from the earliest days to the final ones – we have no doubt that you will continue to do the good works that carry on their legacy.
And to all of the young people in this nation and for anyone in search of what it means to live a life of purpose and meaning – the good life – study Jimmy Carter, a man of principle, faith, and humility. He showed that we are great nation because we are a good people – decent and honorable, courageous and compassionate, humble and strong.
To honor a great American, I will be ordering an official state funeral to be held in Washington D.C. for James Earl Carter, Jr., 39th President of the United States, 76th Governor of Georgia, Lieutenant of the United States Navy, graduate of the United States Naval Academy, and favorite son of Plains, Georgia, who gave his full life in service to God and country.
Het verwijderen van het blauwe vinkje is hier ook best relevant toch? Sure je kan dan nog posten, maar veel minder mensen gaan die posts dan zien.quote:Op zondag 29 december 2024 21:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, jij ziet dat als een verkapte vorm van censuur. Dat mag je ook vinden. Ik niet.
VvmU is natuurlijk wel veel breder dan 'betaald worden voor je content'. Het ging niet alleen om contentmakers die voor hun inkomen afhankelijk zijn van het platform.
Wel zielig dat bepaalde lieden (elders) weer de huidige politiek erbij moeten halen. Ach, ze zouden zijn broer wel graag hebben gemogen.quote:
Ik vind het sowieso wel lachen dat hij wil dat de regering Biden dit afhandelt, zodat de Republikeinen niet verantwoordelijk zijn voor de gevolgen.quote:Op maandag 30 december 2024 06:56 schreef Kijkertje het volgende:
Mike Johnson moet alsnog de Democraten dwingen de debt ceiling te verhogen.
[ afbeelding ]
Hij zou die schuld toch drastische gaan verminderen/ wegwerken
Dat het invloed heeft op het bereik zal ik niet ontkennen. Verwijderen van het blauwe vinkje vind ik zelf ook niet nodig, als er niks onoorbaars is gebeurd.quote:Op maandag 30 december 2024 00:37 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het verwijderen van het blauwe vinkje is hier ook best relevant toch? Sure je kan dan nog posten, maar veel minder mensen gaan die posts dan zien.
Uiteraard zit daar verschil tussen.quote:Op maandag 30 december 2024 16:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat het invloed heeft op het bereik zal ik niet ontkennen. Verwijderen van het blauwe vinkje vind ik zelf ook niet nodig, als er niks onoorbaars is gebeurd.
Ik blijf er echter bij dat het simpelweg niet hetzelfde is als content volledig verwijderen en gebruikers de mogelijkheid tot posten volledig ontnemen door hun account te blokkeren, alleen omdat het tegen je eigen morele kompas indruist. Je kunt wat mij betreft als bedrijf/persoon prima voor 'free speech' zijn, zonder de verplichting te hebben om iedereen daarvoor te betalen.
Heb je het over Carter? Waarom zou dat precies een oorlogsmisdadiger zijn?quote:Op maandag 30 december 2024 18:27 schreef viagraap het volgende:
Weer een oorlogsmisdadiger die postuum vereerd wordt. Lijkt me een aardige vent geworden en beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, maar kunnen ze daar ook presidentschappen afsluiten zonder iets wat tijdens de Neurenberg processen behandeld had kunnen zijn?
Indonesië. Geen directe oorlogsdaden, dat geef ik toe.quote:Op maandag 30 december 2024 18:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heb je het over Carter? Waarom zou dat precies een oorlogsmisdadiger zijn?
Inderdaad, dan moet je het ook wel heel ver zoeken en is werkelijk elke regeringsleider vandaag de dag een oorlogsmisdadiger omdat de op de één of andere wijze steun hebben verleend aan een regime dat oorlogshandelingen heeft verricht.quote:Op maandag 30 december 2024 18:44 schreef viagraap het volgende:
[..]
Indonesië. Geen directe oorlogsdaden, dat geef ik toe.
Klopt, ik vind het op basis van de summiere informatie ook geen handige move. Wellicht wordt er wat meer duidelijkheid gegeven waar het exact op gebaseerd is. Alsnog wordt het posten (in dit geval) Loomer niet onmogelijk gemaakt.quote:Op maandag 30 december 2024 17:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Uiteraard zit daar verschil tussen.
Maar we hebben het hier over iemand die als zich een moderne Descartes opwierp voor het vrije woord.
En vervolgens met represailles komt als dat woord tegen hem gericht is.
Ja, dat is de grap: Loomer mag onbeperkt haar gif verspreiden op X.quote:Op maandag 30 december 2024 19:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Klopt, ik vind het op basis van de summiere informatie ook geen handige move. Wellicht wordt er wat meer duidelijkheid gegeven waar het exact op gebaseerd is. Alsnog wordt het posten (in dit geval) Loomer niet onmogelijk gemaakt.
Hoe het ook kan:
[ x ]
Tja, gif. Ik ken de persoon verder niet goed genoeg om daar iets zinnigs over te zeggen.quote:Op maandag 30 december 2024 19:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat is de grap: Loomer mag onbeperkt haar gif verspreiden op X.
Zolang ze maar van Musk af blijft.
Het blijft wonderbaarlijk.
333 volgers heeft ze nu op Bluesky..quote:Op maandag 30 december 2024 20:09 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, gif. Ik ken de persoon verder niet goed genoeg om daar iets zinnigs over te zeggen.
De feiten zijn echter: ze kan ondanks de beef met Musk nog gewoon op X posten. Op Bluesky heeft ze die mogelijkheid bij voorbaat al niet. Dus: op X kun je haar mening wel lezen, op Bluesky is die afwezig omdat het niet mag.
Is haar account weer geopend?quote:Op maandag 30 december 2024 20:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
333 volgers heeft ze nu op Bluesky..
Toch wel gek dat je een gesloten account op Bluesky kunt volgen.
Volgens haarzelf wel, getuige de post op X.quote:Op maandag 30 december 2024 21:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geen idee.
Is het wel geblokkeerd geweest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |