abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215351841
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215351842
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:27 schreef Frozen-assassin het volgende: Dit zijn toch gewoon dingen waar minister Faber mee had moeten komen? Ik snap ook niet zo goed wat de onderhandeling is hierin? Wat zou NSC hier willen bereiken dan of wat hebben ze hier bereikt?
Faber had een deel inderdaad zelfs al ingevoerd kunnen hebben. Dat nareizen meerderjarige kinderen, daar is gewoon 2x een Kamermeerderheid voor en had dus in juni al door beide Kamers gekund als ze echt haast had, anders in september. Dat ongewenst verklaren heeft wat meer juridische implicaties en is dus een ingewikkeldere wet, maar als het wel kan dan had dat ook al ingevoerd kunnen wezen, de Kamermeerderheid is ook daar niet het probleem. Die taakstelling had ze ook al kunnen schrappen (onverstandig, maar goed). Had allemaal niet via noodwetten gehoeven, maar had op de normale weg allang door beide Kamers kunnen zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:08:03 #3
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215351855
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:58 schreef Hanca het volgende:
Die grenscontroles op basis van art 25 van Schengen kan trouwens maar voor 6 maanden: https://ecer.minbuza.nl/-(...)%20Schengengrenscode).
[..]
Twee keer achter elkaar dezelfde reden gaat dus niet.
Er is bij ons al geen sprake van ernstige dreiging voor de openbare orde of binnenlandse veiligheid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:08:56 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215351861
Ik denk dat Geert bang is dat hij bij een kabinetsval een cordon sanitaire voor zijn kiezen krijgt. Waarom zou je anders inbinden naar een zombiepartij die NSC onderhand is?
pi_215351863
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je kunt al asiel krijgen voor vervolging op die basis.
Het enkele feit dat er geen homohuwelijk is, is geen reden om asiel te verlenen. Nog los van het feit dat het dus niet normaal is dat je partner nog een keer de procedure moet doorlopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215351868
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Er is bij ons al geen sprake van ernstige dreiging voor de openbare orde of binnenlandse veiligheid.
Dat denk ik ook, maar zelfs al lukt je dat, dan is in april tegen de tijd dat de instroom weer stijgt (er komen er altijd minder in de winter) het sowieso afgelopen met de grenscontroles.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:10:26 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215351871
Heel irritant dat de media het nu continu de 'asielnoodmaatregelenwet' gaan noemen zodat het lijkt of de PVV de noodwet toch heeft binnengesleept en de rest overstag is gegaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215351876
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:08 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Geert bang is dat hij bij een kabinetsval een cordon sanitaire voor zijn kiezen krijgt. Waarom zou je anders inbinden naar een zombiepartij die NSC onderhand is?
Omdat er ook bij geen cordon sanitaire er geen zicht is op een meerderheid na verkiezingen?
pi_215351883
shitttttttttt nu krijgen we de tekst van Faber, de gedragen motivering, nooit te zien.
Die man met de ruggegraat van een banaan heeft ons dat pleziertje ontnomen.
Pluspuntje is dat mevrouw ik-ben-beleid ook afgaat als een banaan
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:12:12 #10
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215351885
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Faber had een deel inderdaad zelfs al ingevoerd kunnen hebben. Dat nareizen meerderjarige kinderen, daar is gewoon 2x een Kamermeerderheid voor en had dus in juni al door beide Kamers gekund als ze echt haast had, anders in september. Dat ongewenst verklaren heeft wat meer juridische implicaties en is dus een ingewikkeldere wet, maar als het wel kan dan had dat ook al ingevoerd kunnen wezen, de Kamermeerderheid is ook daar niet het probleem. Die taakstelling had ze ook al kunnen schrappen (onverstandig, maar goed). Had allemaal niet via noodwetten gehoeven, maar had op de normale weg allang door beide Kamers kunnen zijn.
Die noodwetgeving was natuurlijk ook alleen bedoeld voor de beeldvorming
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:13:06 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215351893
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat er ook bij geen cordon sanitaire er geen zicht is op een meerderheid na verkiezingen?
Dat zou nog een gok kunnen zijn of dat wel lukt. Maar als de VVD weer klaar met hem is dan wordt het een kansloze zaak.
pi_215351902
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:08 schreef Hexagon het volgende:
Overduidelijk inderdaad. BBB heeft ook dikke problemen trouwens met die Greenpeace-zaak die er aan komt. Maar ja, was allemaal te verwachten. Ze hebben gewoon veel te veel beloofd en dat krijgen ze nu op hun bord.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:15:18 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215351919
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat zou nog een gok kunnen zijn of dat wel lukt. Maar als de VVD weer klaar met hem is dan wordt het een kansloze zaak.
Alleen zijn ze dat niet. De VVD houdt meer van Geertje dan ooit. Die kunnen gewoon hun economisch program erdoorheen rammen en hebben de antibuitenlanderagenda er gratis bij.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215351926
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het enkele feit dat er geen homohuwelijk is, is geen reden om asiel te verlenen.
Dan is er ook geen reden voor asiel.
pi_215351927
Weet iemand hoe deze maatregelen gaan bijdragen aan het terugbrengen van het aantal arbeidsmigranten? :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:17:19 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215351937
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Alleen zijn ze dat niet. De VVD houdt meer van Geertje dan ooit. Die kunnen gewoon hun economisch program erdoorheen rammen en hebben de antibuitenlanderagenda er gratis bij.
Nouja als Geert het kabinet weer onder ze vandaan trekt is dat de vraag.

In regeringen gaat het ook om persoonlijke verhoudingen. Als je door je regeringspartner alleen maar stress hebt heeft soms een ander de voorkeur.
pi_215351956
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:15 schreef TheVulture het volgende:
Weet iemand hoe deze maatregelen gaan bijdragen aan het terugbrengen van het aantal arbeidsmigranten? :P
Dat zal dan gepaard gaan met het inkrimpen van de veestapel lijkt me.
Ik heb het al vaker gezegd, daar ligt de sleutel volgens mij: Inkrimpen veestapel > stikstofruimte om te bouwen en minder arbeidsmigranten.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:19:00 #18
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215351958
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja als Geert het kabinet weer onder ze vandaan trekt is dat de vraag.

In regeringen gaat het ook om persoonlijke verhoudingen. Als je door je regeringspartner alleen maar stress hebt heeft soms een ander de voorkeur.
Dat weet ik, maar ik heb het idee dat ze bij de VVD er wel redelijk van overtuigd zijn dat ze de boel onder controle hebben.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215352003
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat weet ik, maar ik heb het idee dat ze bij de VVD er wel redelijk van overtuigd zijn dat ze de boel onder controle hebben.
Als ze Yesilgoz dumpen kunnen ze wel weer over het midden. Eerst maar het huidige drama uitzitten lol.
pi_215352059
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Weet je dat zeker? Want een van de bondslanden in DL stuurt (of gaat sturen) ze ook terug als de provincie in Syrie veilig genoeg is. Of bijvoorbeeld Damascus. Dat is ook inmiddels veilig.

En je zit sws met het feit dat DL criminele Syriërs terug stuurt, naar Syrië. En criminele Afghanen zo weer terug naar Afghanistan. Dus dan telt die regel dat het veilig moet zijn, sws opeens niet meer? Vind ik ook wel bijzonder.
Daar heb ik zelf opzich geen moeite mee, maar als het land volledig veilig moet zijn voordat je mensen überhaupt terugstuurt, is dit wel een dingetje. Bedoel, eventuele kinderen moeten dan ook mee naar het onveilige land.
Ik haalde dat uit het nieuws over Italie:

https://nos.nl/artikel/25(...)banees-opvangcentrum

quote:
De mannen kwamen uit Egypte en Bangladesh. Italië beschouwt die landen als veilig, maar de rechter oordeelt nu dat dat niet klopt.

De rechter baseert zich daarvoor op het Europese Hof van Justitie, dat onlangs oordeelde dat een land pas veilig kan worden genoemd als het hele grondgebied veilig is voor alle inwoners, dus bijvoorbeeld ook voor politieke dissidenten of homoseksuelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215352076
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan is er ook geen reden voor asiel.
Je kunt homo zijn en politiek vervolgd worden of worden vervolgd omdat je christen bent oid, natuurlijk. Dan mag je dus je partner niet meer over laten komen, omdat je in land van herkomst niet mag trouwen en het hier alleen mag als je getrouwd bent. Absurd systeem.
pi_215352081
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Thanks!
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:36:17 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215352083
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Dit vind ik eerlijkgezegd wel een erg ruime interpretatie van 'veilig'.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215352086
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat kan, maar dat is het oordeel van de Eurpese rechter geweest.
pi_215352101
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Een veilig land is wat anders dan een land waar je niemand naar terug stuurt. We sturen genoeg mensen terug naar landen die niet op de veiligelandenlijst staan. Alleen veilige landers volgen een kortere procedure en dat mag dus niet als niet het hele land veilig is voor iedereen.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:42:06 #26
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215352122
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_215352173
Hoe zou Faber zich nu voelen? Al die maanden druk geweest met een noodwet en de dragende motivering, alleen nog even de puntjes op de i. En dan hoor je zonder ergens bij betrokken te zijn geweest dat het de prullenbak in mag en je weer opnieuw mag beginnen :P
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:48:56 #28
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215352174
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat kan, maar dat is het oordeel van de Eurpese rechter geweest.
Vast een vieze woke extreem-linkse D66’er.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:51:55 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215352200
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Vast een vieze woke extreem-linkse D66’er.
"Het vijandige Hof van Justitie" zag ik al voorbij komen :')
pi_215352280
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:48 schreef Breekfast het volgende:
Hoe zou Faber zich nu voelen? Al die maanden druk geweest met een noodwet en de dragende motivering, alleen nog even de puntjes op de i. En dan hoor je zonder ergens bij betrokken te zijn geweest dat het de prullenbak in mag en je weer opnieuw mag beginnen :P
Voor die hele noodwet is nooit een fatsoenlijke motivering geweest. Ook niet bijna. Ook niet zonder puntjes op de i. Dat weet ik, dat weet Faber en dat weet Geert. Dus om niet totaal uit gelachen te worden is dit nu de oplossing.

Wordt je natuurlijk nog steeds uitgelachen, maar net iets minder hard denk ik.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:59:32 #31
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215352305
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215352307
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
"Het vijandige Hof van Justitie" zag ik al voorbij komen :')
En linkse verraders van de eerste kamer
  woensdag 23 oktober 2024 @ 18:00:21 #33
38496 Perrin
pi_215352314
quote:
Boeit niemand, ze zit daar enkel als trekpop van Geert.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 18:03:19 #34
38496 Perrin
pi_215352347
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:10 schreef -XOR- het volgende:
Heel irritant dat de media het nu continu de 'asielnoodmaatregelenwet' gaan noemen zodat het lijkt of de PVV de noodwet toch heeft binnengesleept en de rest overstag is gegaan.
Geert weet prima dat zijn electoraat grotendeels verstandelijk beperkt is en daar dus gewoon in gaat trappen. Slim!
pi_215352365
Fijn dat men geen staatsgreep meer wil plegen, maar stoppen met huisvesten en spreiden is natuurlijk oerstom. Je maakt de overlast zo alleen maar groter.

Dat is ook het doel natuurlijk, maar man man man. Dat NSC akkoord gaat met dergelijke averechtse wetgeving valt me echt tegen. En ik had al behoorlijke lage verwachtingen van ze.

:{
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 23 oktober 2024 @ 18:05:51 #36
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_215352376
quote:
Die Faber snapt natuurlijk al vanaf het begin prima dat die hele motivatie niet te doen is, lijkt me. Als je niet direct een motivatie voor een crisis kunt vormgeven kun je dat nooit, want dan is het geen crisis.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 18:07:25 #37
375570 crew  Cyan9
pi_215352392
Ik ben benieuwd hoe blij ze in Ter Apel zullen zijn dat de spreidingswet weer in de prullenbak wordt gegooid.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_215352397
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:59 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
En linkse verraders van de eerste kamer
Of:
quote:
Geen enkel probleem met het feit dat POL een vergaarbak is voor linkse verzuurde woke-adepten die heel hard naar kiezers op andere partijen schoppen achter hun kantoorpctje. Lekker daar blijven en een virtueel hek eromheen, doen ze het minste kwaad. Het is een ander verhaal als dat soort trolletjes het nodig vinden hier met domme oneliners een topic proberen te laten ontsporenen

[ Bericht 16% gewijzigd door xpompompomx op 23-10-2024 18:34:36 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 23 oktober 2024 @ 18:08:37 #39
38496 Perrin
pi_215352403
quote:
9s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:07 schreef Cyan9 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe blij ze in Ter Apel zullen zijn dat de spreidingswet weer in de prullenbak wordt gegooid.
Kunnen ze daar weer de hoofdrol spelen in de door de Nederlandse overheid gecreëerde crisis, zijn ze wel gewend.
pi_215352441
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Of:
[..]

Tja ik zeg maar niet wat ik denk hierover
  woensdag 23 oktober 2024 @ 18:15:06 #41
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215352485
quote:
Al die maanden druk geweest? Dit hele plan heeft altijd de indruk gewekt dat het op een dronken vrijdagavond in de achterkamer van een kroeg op een bierviltje in elkaar is gezet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 23 oktober 2024 @ 18:19:49 #42
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215352544
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Of:
[..]

Zozo! Nou, we laten het ons maar aanzeggen allemaal! :D .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215352556
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ze dachten ook het vorige kabinet te kunnen laten klappen en de verkiezingen te winnen. Ik schat het observatievermogen van de VVD onder Yesilgoz niet echt hoog in. :')
  woensdag 23 oktober 2024 @ 18:23:24 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215352594
Kennen we het wisselgeld van NSC eigenlijk al?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 23 oktober 2024 @ 18:26:14 #45
38496 Perrin
pi_215352641
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:23 schreef -XOR- het volgende:
Dat er geen nieuwe verkiezingen komen op korte termijn waar ze gedecimeerd zouden worden en ze nog wat langer mogen blijven plucheplakken?
pi_215352663
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Faber is gewoon incompetent
pi_215352676
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ze dachten ook het vorige kabinet te kunnen laten klappen en de verkiezingen te winnen. Ik schat het observatievermogen van de VVD onder Yesilgoz niet echt hoog in. :')
Hun troef is dat ze issue owner zijn op economie, met grote afstand (ten onrechte, media als nu.nl met vandaag Klaas Knot zijn keutels dragen hieraan bij, maar dat doet er niet toe). Dat kunnen ze gaan uit spelen wanneer de economie tegen zit en het een bende wordt. Dit is waarschijnlijk hun grootste kans. Kiezers zien de PVV en in mindere mate BBB als zeer incompetent op het terrein economie (PvdA-GL, ook D66 worden aanmerkelijk hoger in geschat).

Ze zitten uiteraard niet in de positie waar ze wilden zitten (het plan was PVV als junior partner of gedoogpartner). Het kan zo maar eindigen als de gematigde Tories, vooral wanneer 'cultuur' en migratie dominant blijven. Ze staan op verlies in de peilingen (kwart eraf).

Economie is hun grootste troef, en ook wel wonen en bouwen, bouwen, bouwen. Dat kan hun redding zijn. Het blijft riskant want er is geen garantie dat puinhopen niet op hen gaan afstralen (Eelco Heinen doet zijn best om onverstoord, sober en degelijk over te komen & liegt over lucht voor de middenklasse bij Jinek)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215352834
quote:
Voor iets dat sowieso niet kan hoeft er ook geen wisselgeld betaald te worden zei Leendert Beekman (BNR) net.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 18:39:42 #49
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215352850
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:38 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Voor iets dat sowieso niet kan hoeft er ook geen wisselgeld betaald te worden zei Leendert Beekman (BNR) net.
Leendert weet ook dat NSC slechter onderhandelt dan de inkoopafdeling van Manchester United? Uiteraard heeft Geertje er wel iets voor teruggekregen, waarom dacht je dat er met hem overlegd moest worden?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215352864
Toch wel grappig dat het hele fiasco, dat zich nu ontvouwt met betrekking tot Hugo's legacy de Wbh, op voorhand al van Rekenkamer tot vastgoedpartijen tot economen is voorspeld, en als nu zelfs de oud DNB-voorzitter zegt 'trek hem toch alsjeblieft in, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald' dat alsnog geplugd wordt als een complot van DPG om de VVD onterecht issue owner te maken op economie.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  woensdag 23 oktober 2024 @ 18:44:04 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215352896
quote:
Mogen geen kritiek meer hebben op falende PVV bewindslieden.
pi_215352927
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Leendert weet ook dat NSC slechter onderhandelt dan de inkoopafdeling van Manchester United? Uiteraard heeft Geertje er wel iets voor teruggekregen, waarom dacht je dat er met hem overlegd moest worden?
Geen nieuwe verkiezingen, want hij weet al dat dit de eerste en enige keer gaat zijn dat PVV mee gaat regeren. Als het nu klapt, is het weer gedaan.
pi_215352957
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:40 schreef nostra het volgende:
Toch wel grappig dat het hele fiasco, dat zich nu ontvouwt met betrekking tot Hugo's legacy de Wbh, op voorhand al van Rekenkamer tot vastgoedpartijen tot economen is voorspeld, en als nu zelfs de oud DNB-voorzitter zegt 'trek hem toch alsjeblieft in, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald' dat alsnog geplugd wordt als een complot van DPG om de VVD onterecht issue owner te maken op economie.
Van Thillo is bedfellow van Open VLD in Vlaanderen. Is allemaal goed gedocumenteerd, zelfs door de rechtse Mark Koster. Dan weet je het verder wel. Trump normaliseren doen RTL, DPG al heel goed!

Knot spreekt voor zijn beurt. Zoals eerder gezegd:
twitter

Ook een "econoom".

Wat jouw geliefde "vastgoedpartijen" (lees: Bernhard jr.) ergens van vinden zou niet zo relevant moeten zijn.

Mona Keijzer van de BBB, die fel tegenstander van deze wet waren, gaat al een stuk minder ver dan Klaas Knot en citeert bovendien lagere 'negatieve' getallen. Die getallen zijn lang niet zo 'slecht'.

Knot verdient vier keer de Balkenende-norm. Zal ook wel beleggertje zijn en snapt het spel van geld met geld maken (Piketty indachtig). Is gewoon een VVDer hè? Indertijd passeerden ze de door de DNB (en Wellink) gewenste kandidaat en kwam er een politieke benoeming.

[ Bericht 2% gewijzigd door Klopkoek op 23-10-2024 18:54:55 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215352978
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ach. Arbeidsmigranten (een werkgevers dingetje om de lonen laag te houden) worden niet meer genoemd.
Wat een win.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 oktober 2024 @ 18:52:40 #55
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215352984
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Geen nieuwe verkiezingen, want hij weet al dat dit de eerste en enige keer gaat zijn dat PVV mee gaat regeren. Als het nu klapt, is het weer gedaan.
Dat zou Rutte lukken, maar Schoof en NvV winnen echt geen game of chicken van Wilders.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215352991
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:49 schreef Klopkoek het volgende:
Knot spreekt voor zijn beurt. Zoals eerder gezegd:
Uitponden is vrij irreversibel, dus een effect van een paar maanden is wel degelijk significant. Het is geen aandeel dat volgende maand weer op een hogere koers kan staan. Maar hé, men heeft wat men wilde hebben, dus wees er vooral content mee.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_215353022
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Uitponden is vrij irreversibel, dus een effect van een paar maanden is wel degelijk significant. Het is geen aandeel dat volgende maand weer op een hogere koers kan staan. Maar hé, men heeft wat men wilde hebben, dus wees er vooral content mee.
De cijfers van Knot komen gewoon niet overeen met die van het ministerie en van het CBS.

En nogmaals: deze wet was zoals de met op het minimumloon niet voor effect op de korte termijn, maar bescherming over de komende decennia. Dan zijn korte termijn effecten dus vrij irrelevant. Knot snapt dus niks van de wet. Die had de wet op het minimumloon na de eerste ontslagen ook weer afgeschaft.
pi_215353026
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Mogen geen kritiek meer hebben op falende PVV bewindslieden.
Nou misschien sowieso al die Afghaanse bewakers. Daar leek NSC het heel erg moeilijk mee te hebben, die meneer Kahraman.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215353101
twitter

twitter

Arm Nederland... Haatland, uitbuitersland, Reaganland. Waar zelfs 'linkse' media de omvolking-roepers als experts oplepelen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 23 oktober 2024 @ 19:04:46 #60
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_215353114
quote:
9s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:07 schreef Cyan9 het volgende:
Ach ja, die zitten inmiddels aan het maximum boetebedrag van 1,5 miljoen, dus ze kunnen nu weer gratis mensen in het gras laten slapen.
pi_215353143
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:53 schreef nostra het volgende:

[..]
De Jonge zei toch al (100 keer) dat het niet zo erg is wanneer wat huurwoningen worden verkocht en mensen vermogen kunnen opbouwen? Ja, niet iedereen kan zo een huis kopen maar De Jonge is natuurlijk geen links politicus.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215353366
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt homo zijn en politiek vervolgd worden of worden vervolgd omdat je christen bent oid, natuurlijk. Dan mag je dus je partner niet meer over laten komen, omdat je in land van herkomst niet mag trouwen en het hier alleen mag als je getrouwd bent. Absurd systeem.
Iemand die niet vervolgd wordt hoeft niet te vluchten.
pi_215353732
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 19:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Iemand die niet vervolgd wordt hoeft niet te vluchten.
Maar als jouw partner wordt vervolgd vanwege bijvoorbeeld politieke activiteiten, dan is het toch niet meer dan menselijk als jij hier na het asiel van die partner ook welkom bent? Dat doen we wel bij getrouwde mensen. Terecht. Waarom zou dat niet gelden voor mensen die in hun land niet kunnen trouwen omdat ze LHBTI zijn?

De partner van iemand die hier asiel krijgt moet hier simpelweg gewoon welkom zijn, altijd. Ook als je niet kunt trouwen in je thuisland of als je om veiligheidsredenen niet bent getrouwd.
pi_215353847
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 19:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar als jouw partner wordt vervolgd vanwege bijvoorbeeld politieke activiteiten, dan is het toch niet meer dan menselijk als jij hier na het asiel van die partner ook welkom bent? Dat doen we wel bij getrouwde mensen. Terecht. Waarom zou dat niet gelden voor mensen die in hun land niet kunnen trouwen omdat ze LHBTI zijn?

De partner van iemand die hier asiel krijgt moet hier simpelweg gewoon welkom zijn, altijd. Ook als je niet kunt trouwen in je thuisland of als je om veiligheidsredenen niet bent getrouwd.
En hoe bewijs je dan dat het daadwerkelijk om de partner gaat? Misbruik ligt hier op de loer en juist op die vage onbewijsbare verhalen moeten we wat kritischer worden denk ik.
pi_215353959
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 19:55 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
En hoe bewijs je dan dat het daadwerkelijk om de partner gaat? Misbruik ligt hier op de loer en juist op die vage onbewijsbare verhalen moeten we wat kritischer worden denk ik.
Nou ja, iemand kan hooguit een partner laten overkomen, dus hoe enorm kan die fraude worden?
pi_215353969
wat een schertsvertoning tussen pvv en nsc

pvv een afgang

nsc bang om die 20 zeteltjes te verliezen en kiezen voor hun baantjes in de 2e kamer
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_215354153
quote:

[..]
Ik denk dat juristen wat beter in werkelijke dossiers zitten, dan jij in je hypothetische complicaties.
pi_215354194
quote:

[..]
Dat checken ze al decennia, daar hebben ze wel ervaring in.
pi_215354226
Szabó doet het opmerkelijk goed.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 20:18:34 #70
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215354232
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:18 schreef nostra het volgende:
Wat doet ie dan
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_215354245
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:18 schreef Szura het volgende:

[..]
Wat doet ie dan
Debat.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 20:19:50 #72
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_215354257
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
  woensdag 23 oktober 2024 @ 20:24:34 #73
37950 JAM
pi_215354314
Iemand wat meer en gedetailleerdere informatie over wat er nu in dat conceptakkoord staat?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215354321
Matig van NSC. En als ik het dus goed begrijp kan een statushouder nooit integreren want na drie jaar moet hij weg.

Ging het uberhaupt ooit om integratie ooit?
pi_215354444
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:18 schreef nostra het volgende:
Je bent bekend met zijn CV en partijverleden? Zo verbazingwekkend is dat niet. Zeker zijn generatie heeft nog een goede (kader)scholing genoten en kwam naar boven drijven toen zijn eerdere partij nog 100000+ leden had.

De Hongaarse connectie is natuurlijk wel weer typisch. Heb jij eigenlijk een morele ondergrens en (ethische) principes behalve 'boe belastingen'? Reagan had die natuurlijk ook geheel niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 23 oktober 2024 @ 20:34:50 #76
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_215354449
quote:
5s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:24 schreef JAM het volgende:
Iemand wat meer en gedetailleerdere informatie over wat er nu in dat conceptakkoord staat?
Morgen komt er meer informatie.
Geen noodrecht.
Delen van Syrië veilig verklaren zodat ze die kunnen weigeren en terugsturen.
Tijdelijk extra grenscontroles.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 20:35:15 #77
37950 JAM
pi_215354455
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:25 schreef Origami94 het volgende:
Matig van NSC. En als ik het dus goed begrijp kan een statushouder nooit integreren want na drie jaar moet hij weg.

Ging het uberhaupt ooit om integratie ooit?
Tenzij er na die drie jaar natuurlijk nog dezelfde redenen voor asiel aanwezig zijn. Dan wordt die gewoon verlengd en kan die (zoals de wet nu in elkaar steekt, in ieder geval) als iemand vijf jaar aaneengesloten in Nederland heeft gewoond ook een permanente verblijfsvergunning aanvragen.

In vrijwel álle gevallen van een geslaagde asielaanvraag verandert de situatie niet dusdanig binnen drie jaar tijd dat iemand daarna opeens wel veilig is in het land van herkomst. Ook dit is vooral symboolpolitiek (hoewel er vast wel wat mensen tussen zullen zitten waarbij dat recht inderdaad na drie jaar zal vervallen; dat heb je het wellicht over enkele tientallen, wellicht honderden mensen), maar moet de IND dat dus na drie jaar wel weer voor elke asielzoeker opnieuw gaan bepalen.

Dat kan dan natuurlijk ook weer aangevochten worden en tegen de tijd dat dat eens voor een rechter is gekomen, nou ja, dan woont iemand hier wel wat langer dan vijf jaar. Enige resultaat van deze 'stoere' maatregel is waarschijnlijk dat de IND het nóg drukker krijgt dan nu al het geval is, er nog meer rechtszaken aangespannen zullen worden, dat mensen nóg minder de mogelijkheid zullen krijgen om zich in Nederland te kunnen emanciperen door de taal te leren, te werken, enzovoorts (omdat men nu kan roepen: 'Ja, maar wellicht gaat'ie over drie jaar toch weer terug!') in de ijdele hoop om zo misschien een handjevol asielzoekers terug te kunnen sturen.

Zet geen zoden aan de dijk. Mooi staaltje stoerdoenerij voor de bühne weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door JAM op 23-10-2024 21:13:01 ]
  woensdag 23 oktober 2024 @ 20:38:09 #78
37950 JAM
pi_215354528
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:34 schreef HiDiHo het volgende:

[..]
Morgen komt er meer informatie.
Geen noodrecht.
Tijdelijk extra grenscontroles.
Die grenscontroles, die rijmen ook werkelijk als kut op Dirk. Als iemand in een ander land al asiel heeft aangevraagd, dan is dat gewoon bij de IND bekend en kan daar ook gewoon naar gehandeld worden. Dan een paar mensen in een uniformpje op de A12 bij Veldhuizen stationeren in de hoop dat ze er uit de tienduizenden auto's en vrachtwagens die daar dagelijks voorbijkomen eentje uitvissen waar dan een asielzoeker in verstopt zit die stiekem ook al in Duitsland asiel heeft aangevraagd... dat is pure symboolpolitiek. Laat staan het weggegooide geld dat ermee gemoeid is.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 20:39:24 #79
38496 Perrin
pi_215354553
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:38 schreef JAM het volgende:

[..]
Die grenscontroles, die rijmen ook werkelijk als kut op Dirk. Als iemand in een ander land al asiel heeft aangevraagd, dan is dat gewoon bij de IND bekend en kan daar ook gewoon naar gehandeld worden. Dan een paar mensen in een uniformpje op de A12 bij Veldhuizen stationeren in de hoop dat ze er uit de tienduizenden auto's en vrachtwagens die daar dagelijks voorbijkomen eentje uitvissen waar dan een asielzoeker in verstopt zit die stiekem ook al in Duitsland asiel heeft aangevraagd... dat is pure symboolpolitiek.
Klinkt toch stoer. Doet het goed bij onderbuikiërs.
pi_215354598
quote:
5s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:24 schreef JAM het volgende:
De NOS was toch vrij uitgebreid?

https://nos.nl/artikel/25(...)ergaande-maatregelen
  woensdag 23 oktober 2024 @ 20:42:50 #81
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_215354603
quote:

[..]
Die grenscontroles, die rijmen ook werkelijk als kut op Dirk. Als iemand in een ander land al asiel heeft aangevraagd, dan is dat gewoon bij de IND bekend en kan daar ook gewoon naar gehandeld worden. Dan een paar mensen in een uniformpje op de A12 bij Veldhuizen stationeren in de hoop dat ze er uit de tienduizenden auto's en vrachtwagens die daar dagelijks voorbijkomen eentje uitvissen waar dan een asielzoeker in verstopt zit die stiekem ook al in Duitsland asiel heeft aangevraagd... dat is pure symboolpolitiek. Laat staan het weggegooide geld dat ermee gemoeid is.
Tuurlijk is het symboolpolitiek....EU regels gelden
pi_215354605
quote:

[..]
Technisch gezien hoef je alleen aan de Belgische grens te controleren aangezien de Duitsers al bij hun grenzen met andere landen controleren.

Of eigenlijk zouden de mensen zich moeten melden bij land van binnenkomst, dus meestal de meest zuidelijke landen van Europa.
pi_215354627
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:35 schreef JAM het volgende:

[..]
Tenzij er na die drie jaar natuurlijk nog dezelfde redenen voor asiel aanwezig zijn. Dan wordt die gewoon verlengd en kan die (zoals de wet nu in elkaar steekt, in ieder geval) als iemand vijf jaar aaneengesloten in Nederland heeft gewoond ook een permanente verblijfsvergunning aanvragen.
Die permanente verblijfsvergunning willen ze ook schrappen. Maar als ze het recht op naturalisatie na 5 jaar niet schrappen is dat wellicht ook symboolpolitiek.
pi_215354667
quote:
16s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:34 schreef Klopkoek het volgende:
Je bent bekend met zijn CV en partijverleden? Zo verbazingwekkend is dat niet. Zeker zijn generatie heeft nog een goede (kader)scholing genoten en kwam naar boven drijven toen zijn eerdere partij nog 100000+ leden had.
Zijn we het daarover eens. :)

quote:
Heb jij eigenlijk een morele ondergrens en (ethische) principes behalve 'boe belastingen'?
Reagan had die natuurlijk ook geheel niet.
Dat is dan weer een vreemde twist. Maar laat ik het bij een stukje uit zijn Farewell to the Nation houden:

quote:
The great rediscovery of the 1980's has been that, lo and behold, the moral way of government is the practical way of government: Democracy, the profoundly good, is also the profoundly productive.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 20:49:12 #85
37950 JAM
pi_215354681
Ik probeer nu een beetje te achterhalen wat die Duitse grenscontroles (behalve een hoop ergernis) eigenlijk hebben opgeleverd. Dat wordt me nu ook niet helemaal duidelijk. Het is in ieder geval niet zo dat het aantal asielaanvragen in Duitsland sinds die tijd nu gedaald is.
pi_215354950
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:49 schreef JAM het volgende:
Ik probeer nu een beetje te achterhalen wat die Duitse grenscontroles (behalve een hoop ergernis) eigenlijk hebben opgeleverd. Dat wordt me nu ook niet helemaal duidelijk. Het is in ieder geval niet zo dat het aantal asielaanvragen in Duitsland sinds die tijd nu gedaald is.
Helemaal niets natuurlijk. Asielzoekers die bij een grenscontrole vertellen dat ze asiel aanvragen worden sowieso al naar een opvangcentrum gebracht. Bij de grens zullen wel wat mensen zonder verblijfspapieren of ID-bewijs zijn onderschept, die worden dan ‘teruggestuurd’, maar zullen dan gewoon het land inkomen via een ander sluipweggetje.
pi_215355299
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
De NOS was toch vrij uitgebreid?

https://nos.nl/artikel/25(...)ergaande-maatregelen
Ik lees voor het overgrote meerendeel plannetjes die bij de rechter gaan sneuvelen of al gesneuveld zijn.

Ook dat is rechtsstatelijke barbarij.
zie email 27 oktober
pi_215355375
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:34 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Ik heb alvast nieuws, dat kan niet: https://freemovement.org.(...)ts-entire-territory/
zie email 27 oktober
pi_215355595
pi_215355600
https://www.raadvanstate.(...)ijke-dwangsom-asiel/
En ook veel succes met het afschaffen van de dwangsom!
zie email 27 oktober
  woensdag 23 oktober 2024 @ 21:34:19 #91
37950 JAM
pi_215355715
Ach nee toch, @trein2000 . Wil je nu zeggen dat de PVV met plannen is gekomen die helemaal niet mogelijk zijn en ook niets bijdragen aan de oplossingen van de problemen die ze schetsen? Het zal toch wel niet?
  woensdag 23 oktober 2024 @ 21:36:42 #92
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215355788
Gut, ik ben ff uit eten en als ik terugkom is de asielcrisis ineens opgelost. Wat fantastisch!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 23 oktober 2024 @ 21:38:16 #93
37950 JAM
pi_215355822
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:36 schreef Janneke141 het volgende:
Gut, ik ben ff uit eten en als ik terugkom is de asielcrisis ineens opgelost. Wat fantastisch!
Dat scheelt toch weer, niet? :) .
  woensdag 23 oktober 2024 @ 21:38:16 #94
38496 Perrin
pi_215355823
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:36 schreef Janneke141 het volgende:
Je moet eens wat vaker uit eten gaan, wie weet lossen ze de overige crises ook op.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 21:47:17 #95
346939 Janneke141
pi_215356028
Maar Omtzigt zou zich toch binnenkort in het Twentekanaal moeten storten, of zou hij echt gelukkig zijn met de uitkomsten van zijn gewenste extraparlementaire kabinet?
  woensdag 23 oktober 2024 @ 21:49:28 #96
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215356071
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:49 schreef JAM het volgende:
Ik probeer nu een beetje te achterhalen wat die Duitse grenscontroles (behalve een hoop ergernis) eigenlijk hebben opgeleverd. Dat wordt me nu ook niet duidelijk.
Twee dooien bij Oldenzaal doordat nietsvermoedende automobilisten in een file knalde.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_215356116
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 19:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Probleem is dat je niet kunt bewijzen wie je partner is. Het is niet ons probleem als andere landen niet zo ver zijn op homorechten als wij.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 21:51:43 #98
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215356118
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:47 schreef Janneke141 het volgende:
Maar Omtzigt zou zich toch binnenkort in het Twentekanaal moeten storten, of zou hij echt gelukkig zijn met de uitkomsten van zijn gewenste extraparlementaire kabinet?
Die stemde in z’n tijd als eenpitter altijd al met de uiterst rechtse flank mee als het op asiel/migratie aankwam, dus het mag geen verrassing zijn dat hij dit soort symboolmeuk steunt.
pi_215356162
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb alvast nieuws, dat kan niet: https://freemovement.org.(...)ts-entire-territory/
Alweer zo'n absurde uitspraak.

quote:
Furthermore, the Court holds that EU law precludes a Member State from designating a third country as a safe country of origin for only part of its territory.
Welke wet mag dat dan zijn? Meteen afschaffen.
pi_215356174
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:51 schreef Szura het volgende:

[..]
Die stemde in z’n tijd als eenpitter altijd al met de uiterst rechtse flank mee als het op asiel/migratie aankwam, dus het mag geen verrassing zijn dat hij dit soort symboolmeuk steunt.
Denk ook niet dat hij hier erg mee zit.

Dat dit akkoord is gesloten in een achterkamertje door de premier en twee fractievoorzitters vindt ie misschien nog wel erger _O-
pi_215356178
quote:

[..]
Het gaat juist om mensen die nog geen asiel hebben aangevraagd terwijl ze dat wel hadden moeten doen. Je weet wel, volgens het EU-recht dat zomaar ineens niet meer geldt.
pi_215356189
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Probleem is dat je niet kunt bewijzen wie je partner is. Het is niet ons probleem als andere landen niet zo ver zijn op homorechten als wij.
Wel als wij daardoor LHBTI gaan discrimineren. Lijkt me redelijk tegen de grondwet in te gaan.
pi_215356232
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel als wij daardoor LHBTI gaan discrimineren. Lijkt me redelijk tegen de grondwet in te gaan.
Dat doen we niet, ze mogen hier nog steeds gewoon trouwen. Geregistreerd partnerschap lijkt me ook geen probleem (voor de migrant in hun land).
pi_215356249
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Alweer zo'n absurde uitspraak.
[..]
Welke wet mag dat dan zijn? Meteen afschaffen.
Hier wat meer context: https://ecer.minbuza.nl/-(...)erkomst?redirect=%2F
pi_215356276
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat doen we niet, ze mogen hier nog steeds gewoon trouwen. Geregistreerd partnerschap lijkt me ook geen probleem (voor de migrant in hun land).
Allern getrouwde partners mogen komen, waarmee je ongetrouwde partners die dus niet hierheen mogen komen discrimineert. Zeker als die ongetrouwd zijn buiten hun schuld.
pi_215356308
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Allern getrouwde partners mogen komen, waarmee je ongetrouwde partners die dus niet hierheen mogen komen discrimineert. Zeker als die ongetrouwd zijn buiten hun schuld.
Nee, dat zijn geen familieleden. Anders kun je ook alle vrienden en hun familie over laten komen. Je moet ergens de grens leggen, dat kan prima bij een geregistreerd partnerschap.

Meerderjarige kinderen mogen ook niet meer, dat is ook prima. Dat zijn volwassenen die voor zichzelf moeten zorgen. Als ze ook vervolgd worden kunnen ze zelf een aanvraag indienen.
pi_215356377
quote:
Ik zie nog steeds geen redenering waarom het hele land 'veilig' moet zijn. Lijkt erop dat het weer een slechte wet is die zéér ruim geinterpreteerd wordt.
pi_215356515
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat zijn geen familieleden. Anders kun je ook alle vrienden en hun familie over laten komen. Je moet ergens de grens leggen, dat kan prima bij een geregistreerd partnerschap.

Meerderjarige kinderen mogen ook niet meer, dat is ook prima. Dat zijn volwassenen die voor zichzelf moeten zorgen. Als ze ook vervolgd worden kunnen ze zelf een aanvraag indienen.
Artikel 8 evrm, recht op family life. Ik heb geen jurisprudentie bij de hand, maar ik kan je nu al vertellen dat je dit nooit zo generiek kunt verbieden.
zie email 27 oktober
pi_215356998
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Artikel 8 evrm, recht op family life. Ik heb geen jurisprudentie bij de hand, maar ik kan je nu al vertellen dat je dit nooit zo generiek kunt verbieden.
Altijd leuk, mag een ongekozen rechter weer gaan bepalen wat die ouwe lullen die dat verdrag ooit getekend hebben bedoelden met 'family'. De slechtste kanten van het Amerikaanse systeem gecombineerd met de slechtste kanten van ongekozen rechters.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 22:34:07 #110
346939 Janneke141
pi_215357074
quote:
Coalitiepartijen snappen dat de maatregel niet populair is, maar verwijzen ook naar het onderhandelaarsakkoord waar dit is afgesproken. De PVV noemt het ook een 'billijke maatregel'. NSC-Kamerlid Rosanne Hertzberger begrijpt dat de maatregel als vervelend wordt ervaren, maar ze ziet ook voordelen. "Het is ook niet goed voor studenten zelf, als ze heel lang over hun studie doen."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-kan-niet-eindeloos

Hertzberger laat nog even zien hoe dik de plaat voor haar hoofd is. Klein detail: zelf studeerde ze zes jaar.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 22:38:46 #111
236264 crew  capricia
pi_215357208
Hoe zien jullie dit?

Ik vind het een totale afgang voor Wilders en de PVV. Het noodrecht stond zelfs in het Hoofdlijnenakkoord. En hij heeft gedreigd het kabinet te laten klappen als het niet door zou gaan.
En nu dit? Hij is gewoon door de knieën gegaan. En de PVV minister is ook compleet zonder afstemming opzij geschoven. Die wist niet eens wat Wilders aan het bespreken was, met haar "de dragende motivering is af"-debakel.

Van Vroonhoven komt hier wel als winnaar uit naar voren.

Wat een afgang voor Wilders.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 oktober 2024 @ 22:40:22 #112
346939 Janneke141
pi_215357231
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:38 schreef capricia het volgende:

Onzin. Van Vroonhoven zet hier een handtekening onder een mengelmoes van onhaalbare voorstellen, symboolpolitiek en zuiver pestgedrag. Hoe je dat aan je achterban wil verkopen als een overwinning voor de rechtsstaat ontgaat me echt volledig.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 22:42:03 #113
236264 crew  capricia
pi_215357251
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Onzin. Van Vroonhoven zet hier een handtekening onder een mengelmoes van onhaalbare voorstellen, symboolpolitiek en zuiver pestgedrag. Hoe je dat aan je achterban wil verkopen als een overwinning voor de rechtsstaat ontgaat me echt volledig.
Ze komt er uit naar voren met meer ruggegraat dan Wilders.
Die is volledig door de knieën gegaan. Na al zijn dreigementen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215357272
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik lees voor het overgrote meerendeel plannetjes die bij de rechter gaan sneuvelen of al gesneuveld zijn.

Ook dat is rechtsstatelijke barbarij.
Dat leek mij ook meteen. Bijna niks daarvan past toch binnen de verdragen waar we ons aan gebonden hebben. In de eerste kamer lijkt me ook geen meerderheid te vinden voor dit soort achterlijke shit. Ik verwachtte al niets van NSC en ze leveren weer niets, voorspelbare partij wel eigenlijk.
pi_215357278
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Onzin. Van Vroonhoven zet hier een handtekening onder een mengelmoes van onhaalbare voorstellen, symboolpolitiek en zuiver pestgedrag.
Nou nee, er zitten een paar uitstekende voorstellen bij. Dat heb je dus verkeerd gezien :)
  woensdag 23 oktober 2024 @ 22:45:32 #116
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215357310
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hertzberger laat nog even zien hoe dik de plaat voor haar hoofd is. Klein detail: zelf studeerde ze zes jaar.
Hoho, voor elite families als de Hertzbergers is dit juist wel goed voor de maatschappelijke inbedding, horizonverbreding en de noblesse oblige.

Het romantische conservatieve idee - Hertzberger is een zelfbenoemde conservatief - van een aristocratische Tocqueville dat vrij en ongedwongen op zijn kasteel de mooiste theorietjes kan verzinnen en opschrijven.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215357364
quote:
Hoe zien jullie dit?

Ik vind het een totale afgang voor Wilders en de PVV. Het noodrecht stond zelfs in het Hoofdlijnenakkoord. En hij heeft gedreigd het kabinet te laten klappen als het niet door zou gaan.
En nu dit? Hij is gewoon door de knieën gegaan. En de PVV minister is ook compleet zonder afstemming opzij geschoven. Die wist niet eens wat Wilders aan het bespreken was, met haar "de dragende motivering is af"-debakel.

Lijkt me juist winst voor Wilders. Hij laat zogenaamd weer zien een redelijke politicus te zijn die durft in te leveren.
Zijn fans gaan dit zo interpreteren in elk geval.
NSC komt er weer bekaaid af, dit lijkt vrijwel enkel shit die rechtsstreeks tegen de rechtsstaat in gaat. Wat krijgen ze nou eigenlijk daarvoor terug? Dat ze hun 20 zetels nog wat langer mogen vullen ter meerdere glorie van Wilders. Dat is toch wel heel een schrale oogst.

Voor Wilders zijn dit precies de maatregelen die hij wil. Alllemaal symbolisch pestgedoe, lekker de uitzichtloosheid van Asielzoekers vergroten met als doel dat ze wegblijven, als tweede doel veel meer overlast. Ook het type maatregelen waarvan bijna niks stand zal houden bij de rechter of al sneuvelt in de eerste kamer. Kan Wilders weer wat extra zondebok politiek gebruiken.
Het is niet dat ik niks bereik want mijn plannen waren weer eens gebakken lucht, ik bereik niks omdat ik wordt tegengewerkt. Daar zal zijn verhaal wel op neerkomen.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 22:48:34 #118
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215357365
quote:
Hoe zien jullie dit?

Belangrijk is wat o.a. het Journaal hiervan maakt. Ze maken er een taartje van dat Wilders veel strenge maatregelen uit het vuur weet te slepen.

Ik ben benieuwd naar de volgende peilingen. Als de negatieve trend verder door zet (dat hoop ik natuurlijk, en dan vooral de VVD) kan het zo maar dat ze elkaar krampachtig gaan vasthouden. Twintig zetels zijn ze al kwijt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 oktober 2024 @ 22:49:44 #119
862 Arcee
Look closer
pi_215357391
quote:
Hoe zien jullie dit?
Zo:

quote:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 22:52:49 #120
236264 crew  capricia
pi_215357508
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Lijkt me juist winst voor Wilders. Hij laat zogenaamd weer zien een redelijke politicus te zijn die durft in te leveren.
Zijn fans gaan dit zo interpreteren in elk geval.
NSC komt er weer bekaaid af, dit lijkt vrijwel enkel shit die rechtsstreeks tegen de rechtsstaat in gaat. Wat krijgen ze nou eigenlijk daarvoor terug? Dat ze hun 20 zetels nog wat langer mogen vullen ter meerdere glorie van Wilders. Dat is toch wel heel een schrale oogst.

Voor Wilders zijn dit precies de maatregelen die hij wil. Alllemaal symbolisch pestgedoe, lekker de uitzichtloosheid van Asielzoekers vergroten met als doel dat ze wegblijven, als tweede doel veel meer overlast. Ook het type maatregelen waarvan bijna niks stand zal houden bij de rechter of al sneuvelt in de eerste kamer. Kan Wilders weer wat extra zondebok politiek gebruiken.
Zeker, Wilders gaat dit proberen te spinnen. Dat is wel duidelijk.

Maar het laat ook zien dat Wilders niet de baas is. Bij lange na niet.
In het hoofdlijnenakkoord en in het regeerprogramma hebben de vier partijen het uitroepen van het noodrecht allemaal ondertekend.

Nu wil NSC er vanaf. En Wilders dreigde met van alles. Maar het kabinet laten vallen hierop, durfde hij kennelijk niet. Terwijl hij toch heel hard blafte.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 23:00:32 #121
236264 crew  capricia
pi_215357714
En nu moeten al die maatregelen door de tweede kamer en eerste Kamer heen. Boy o boy, dat gaat vast nog vuurwerk geven.
Het is helemaal niet zeker dat dit het wel in zijn geheel gaat halen. Zeker de EK is geen schoothondje en daar hebben ze geen meerderheid.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:01:03 #122
38496 Perrin
pi_215357729
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:52 schreef capricia het volgende:

[..]

In het hoofdlijnenakkoord en in het regeerprogramma hebben de vier partijen het uitroepen van het noodrecht allemaal ondertekend.

Nu wil NSC er vanaf. En Wilders dreigde met van alles. Maar het kabinet laten vallen hierop, durfde hij kennelijk niet. Terwijl hij toch heel hard blafte.
Wilders heeft maar één stand en dat is campagne voeren. Het enige wat hij kan is schijnbewegingen maken uit electorale overwegingen. Ik zie PVVers vooral in hun nopjes zijn dat hij íets voor elkaar lijkt te krijgen. Mission accomplished.

Dat er onder de streep uiteindelijk weinig van gaat overblijven wordt wel weer gespind als iemand anders zijn schuld.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:03:04 #123
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_215357760
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar was dat niet enkel geblaf om zijn eigen onderhandelingspositie te versterken? Uiteindelijk is het NSC wat het meest te verliezen heeft bij een snelle val van het kabinet.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 23:08:56 #124
236264 crew  capricia
pi_215357875
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar was dat niet enkel geblaf om zijn eigen onderhandelingspositie te versterken? Uiteindelijk is het NSC wat het meest te verliezen heeft bij een snelle val van het kabinet.
Ja. NSC gaat zo ongeveer weg gevaagd worden. En toch ging Wilders door de knieën.

Hij wil kennelijk absoluut geen kabinetscrisis, en overspeelde zijn hand met die dreigementen.
Want puntje bij paaltje wordt er geen art. 110/ 111 uitgeroepen. En dat was nu juist zo belangrijk voor hem.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:09:18 #125
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215357878
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee. Waarom?
De peilingen?
Ze wilden niet eens zo groot worden
pi_215357886
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:03 schreef BlaZ het volgende:Uiteindelijk is het NSC wat het meest te verliezen heeft bij een snelle val van het kabinet.
Ik denk dat dat de misrekening is. Voor de persoon Geert is dit ook z’n laatste kans, hij is boven de zestig. Hij kan niet weer tien jaar wachten tot dat de rest hem vergeven heeft dat het klapte.
zie email 27 oktober
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:14:09 #127
38496 Perrin
pi_215357931
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik denk dat dat de misrekening is. Voor de persoon Geert is dit ook z’n laatste kans, hij is boven de zestig. Hij kan niet weer tien jaar wachten tot dat de rest hem vergeven heeft dat het klapte.
Straks lekker met pensioen na 30 jaar plucheplakken kamerlidmaatschap. Prima geboerd voor iemand die af en toe wat roept wat de onderbuik wil horen.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:14:50 #128
346939 Janneke141
pi_215357945
quote:

[..]
Onder de assumptie dat kabinetsdeelname en het daadwerkelijk uitvoeren van zijn standpunten een doel van Geert is, gaat hij sowieso niet meer verder komen dat dit kabinet. Al had ie honderd jaar de tijd. Hij wordt nu geflankeerd door een rechtse partij die de deur naar hem open gezet heeft en twee partijen die van voren niet weten dat ze van achteren in de Kamer zitten. Wat is de kans dat hij nog een keer in die positie komt?
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 23:15:12 #129
236264 crew  capricia
pi_215357947
quote:

[..]
Dus Geert blaft wel heel hard "Dan hebben we een probleem"

Maar hij bijt niet. Hij haalt gewoon bakzeil. Op iets wat heel groot voor de PVV is. Waar ze maanden over onderhandeld hebben.
Het stond zelfs in het hoofdlijnenakkoord. Het grote punt van de PVV.

Weg.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:16:00 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215357955
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar hij bijt niet. Hij haalt gewoon bakzeil. Op iets wat heel groot voor de PVV is. Waar ze maanden over onderhandeld hebben.

Weg.
Stel je aan
Het ging om de beeldvorming
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:16:00 #131
38496 Perrin
pi_215357956
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
Onder de assumptie dat kabinetsdeelname en het daadwerkelijk uitvoeren van zijn standpunten een doel van Geert is.
Mensen die dit nu nog geloven heb ik ook een paar mooie dealtjes voor. DM graag bij interesse.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:16:41 #132
38496 Perrin
pi_215357965
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Stel je aan
Daar gaat het bij Geert altijd alleen maar om.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:17:18 #133
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215357972
quote:

[..]

Weg.
Stel je aan
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Daar gaat het bij Geert altijd alleen maar om.
Exact
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:18:01 #134
346939 Janneke141
pi_215357980
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mensen die dit nu nog geloven heb ik ook een paar mooie dealtjes voor. DM graag bij interesse.
Nou ja, ik denk het ook niet. Maar de post van trein waar ik op reageer impliceert dat Geert nog wat te winnen zou hebben bij een volgende kabinetsdeelname.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 23:18:21 #135
236264 crew  capricia
pi_215357985
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Stel je aan
Oh, het gaat mij ook over het kabinet. Hij staat kennelijk niet zo sterk als hij voor wil doen komen. Hij wil geen nieuwe verkiezingen.
Hij bukt voor Van Vroonhoven.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:18:46 #136
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215357991
quote:
Hoe zien jullie dit?

Van Vroonhoven heeft samen met Omtzigt in principe akkoord gegeven op de anti-democratische noodwet, gewoon uit pure domheid. Die domheid gaat NSC kosten, want die gaan een hoop moeten betalen aan PVV.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 23:19:53 #137
236264 crew  capricia
pi_215358001
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Van Vroonhoven heeft samen met Omtzigt in principe akkoord gegeven op de anti-democratische noodwet, gewoon uit pure domheid. Die domheid gaat NSC kosten, want die gaan een hoop moeten betalen aan PVV.
Wat 'betalen' ze dan aan de PVV? Ze hebben niet eens EK-zetels om te helpen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215358015
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou ja, ik denk het ook niet. Maar de post van trein waar ik op reageer impliceert dat Geert nog wat te winnen zou hebben bij een volgende kabinetsdeelname.
Dat is natuurlijk ook zo, zeker als het nu al zou vallen. Er is nog niets ingevoerd.

En dan kan hij wel een campagne voeren op ‘zie je wel sabotage’. Maar als iedereen hem vervolgens uitsluit heeft hij er niets aan.

Ik heb bij Geert altijd moeite om te geloven dat het een politiek verdienmodel is. Volgens mij gaat niemand decennia in het zwaarste beveiligingsregime leven vanwege een politiek verdienmodel. Ik geloof wel dat hij echt gaat voor waar hij voor staat. (Dit in tegenstelling tot Thierry cs).
zie email 27 oktober
pi_215358017
quote:

[..]

Weg.
Ik zie het toch anders. Wilders is super flexibel, die hoeft aan niemand verantwoording af te leggen. Z’n fans rekenen hem er niet op af, partijleden heeft hij niet en zijn kamerleden zijn poffertjes. Dus in zo’n onderhandeling kan hij moeiteloos een draai maken.

Dat het staatsnoodrecht er niet ging komen was eigenlijk vanaf de Algemene Beschouwingen al duidelijk. Vervolgens heeft hij het zo hoog mogelijk opgespeeld, zodat Van Vroonhoven uiteindelijk netjes akkoord zou gaan met allerlei (onrechtstatelijke) elementen in de nieuwe asielwet.

Wilders wist dat hij wisselgeld zou gaan krijgen en heeft daar het meeste van gemaakt.
pi_215358022
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat hebben ze natuurlijk niet. Die woorden ‘dragend gemotiveerd’ worden door Geert knap weggespind maar ze staan er toch echt en zijn cruciaal.
zie email 27 oktober
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:22:28 #141
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215358033
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh, het gaat mij ook over het kabinet. Hij staat kennelijk niet zo sterk als hij voor wil doen komen. Hij wil geen nieuwe verkiezingen.
Hij bukt voor Van Vroonhoven.
Nope. Het ging om beeldvorming. Niet om principes
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:23:03 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215358040
En die beeldvorming is gelukt.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:23:55 #143
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_215358053
quote:

[..]
Dat is een interessante invalshoek, zo had ik het nog niet bekeken. Ik ging vooral af op de peilingen, echter, het NSC zou ook simpelweg principieel kunnen zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:24:41 #144
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215358058
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat 'betalen' ze dan aan de PVV? Ze hebben niet eens EK-zetels om te helpen.
Ze zitten in een coalitie. Vermoedelijk zijn de Afghaanse collaborateurs het eerste wisselgeld geweest en er gaat nog meer komen.

Je dacht toch niet dat Wilders, Van Vroonhoven en Schoof een week of twee voor lul hebben zitten overleggen?

Verder heeft NSC zich een onbetrouwbaar coalitiepartner getoond.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 23:26:05 #145
236264 crew  capricia
pi_215358075
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:21 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik zie het toch anders. Wilders is super flexibel, die hoeft aan niemand verantwoording af te leggen. Z’n fans rekenen hem er niet op af, partijleden heeft hij niet en zijn kamerleden zijn poffertjes. Dus in zo’n onderhandeling kan hij moeiteloos een draai maken.

Dat het staatsnoodrecht er niet ging komen was eigenlijk vanaf de Algemene Beschouwingen al duidelijk. Vervolgens heeft hij het zo hoog mogelijk opgespeeld, zodat Van Vroonhoven uiteindelijk netjes akkoord zou gaan met allerlei (onrechtstatelijke) elementen in de nieuwe asielwet.

Wilders wist dat hij wisselgeld zou gaan krijgen en heeft daar het meeste van gemaakt.
En binnen welk termijn denk je dat deze nieuwe maatregelen het hele parlementaire proces hebben doorlopen?
Het is namelijk nog maar de vraag of de plannen zoals ze er nu liggen ongeschonden beide kamers overleven.

Met het noodrecht was dat anders geweest.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 23:27:50 #146
236264 crew  capricia
pi_215358090
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ze zitten in een coalitie. Vermoedelijk zijn de Afghaanse collaborateurs het eerste wisselgeld geweest en er gaat nog meer komen.

Je dacht toch niet dat Wilders, Van Vroonhoven en Schoof een week of twee voor lul hebben zitten overleggen?

Verder heeft NSC zich een onbetrouwbaar coalitiepartner getoond.
Pardon?
Kan me iets herinneren over "dragende motivering". En die is niet geleverd door Faber.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:28:30 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215358098
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Pardon?
Kan me iets herinneren over "dragende motivering". En die is niet geleverd door Faber.
Geen noodwet, niet nodig
pi_215358118
quote:
Hoe zien jullie dit?

Iets als het noodrecht en nu dit wat niet kan.

Een faber die een opt-out wilde wat niet kan en de brief aan een verkeerde instantie richte die er niets mee kon. Dat men later ook nog aangaf dat het met opzet zo gedaan was als een soort taktiek om de incompetentie nog wat verder te maskeren.

Wat ze er ook over zei is misschien nog wel t belangrijkst.. het was een signaal en iets van de lange adem.

Kortom; al dit gebroddel is eigenlijk gewoon een gebed in een marketingsausje.
pi_215358131
Ach ja, wekenlang was hier de tendens 'noodwet is slecht, had gewoon spoedwet moeten zijn want dat kan door de Kamer' en nu we weer op dat punt beland zijn gaan de vingers weer in de oren en is het weer KAN NIET KAN NIET KAN NIET

Zo kinderachtig, maar ook vermakelijk :)
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:34:10 #150
38496 Perrin
pi_215358144
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:33 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, wekenlang was hier de tendens 'noodwet is slecht, had gewoon spoedwet moeten zijn want dat kan door de Kamer' en nu we weer op dat punt beland zijn gaan de vingers weer in de oren en is het weer KAN NIET KAN NIET KAN NIET

Ben jij zelf een beetje blij met wat zich nu afspeelt?
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:35:05 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215358150
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja _O-
pi_215358158
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik vind het goed dat ze van het domme idee van die noodwet afgestapt zijn. Tijdverspilling. Voor de rest zijn het uitstekende en broodnodige acties. Als er ergens een rechter nee zegt dan is er dus iets mis met de wet en dan kijken we wel verder. Het is heel goed dat nu eindelijk eens duidelijk wordt in hoeverre we als land (en als EU) migratiebeleid uit handen hebben gegeven.

Verder is dit de uitwerking van het hoofdlijnenakkoord. Ik heb niet voor dit kabinet gestemd maar ze gaan proberen uit te voeren wat hebben beloofd. Gaat uiteraard niet geheel lukken.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 23:37:19 #153
236264 crew  capricia
pi_215358164
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:33 schreef MoreDakka het volgende:

Nou Ja, volgens onze vice premier Agema is de noodwet dè reden dat de PVV mee doet aan dit kabinet. Cruciaal zelfs.

Sta je toch in je hemd, zo zonder noodwet.

Hoor hier zelf dat zij dat zegt:

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:37:41 #154
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215358168
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik vind het goed dat ze van het domme idee van die noodwet afgestapt zijn. Tijdverspilling. Voor de rest zijn het uitstekende en broodnodige acties. Als er ergens een rechter nee zegt dan is er dus iets mis met de wet en dan kijken we wel verder. Het is heel goed dat nu eindelijk eens duidelijk wordt in hoeverre we als land (en als EU) migratiebeleid uit handen hebben gegeven.

Verder is dit de uitwerking van het hoofdlijnenakkoord. Ik heb niet voor dit kabinet gestemd maar ze gaan proberen uit te voeren wat hebben beloofd. Gaat uiteraard niet geheel lukken.
We hebben niks uit handen gegeven. Wij zijn ook de EU.
pi_215358190
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou Ja, volgens onze vice premier Agema is de noodwet dè reden dat de PVV mee doet aan dit kabinet. Cruciaal zelfs.

[ x ]
Dat is hun probleem. Coalities zijn compromissen, als de PVV stemmers dat niet snappen hebben ze dat aan hunzelf te danken.

Het is nog maar de vraag in hoeverre de PVV-achterban hier van gaat steigeren. Net als Wilders zijn het vaak alleen maar woorden en geen daden.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 23:47:18 #156
236264 crew  capricia
pi_215358239
En de keuze is aan 50Plus, wat een luxe voor die partij:

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:49:45 #157
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215358254
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Pardon?
Ze hadden die hele noodwet niet in het regeerakkoord moeten laten opnemen aangezien Pietertje in de HJ Schoolezing nog had zitten oreren: "noodwet, nee, nee, nee". Dan is het heel raar dat je dat in het regeerakkoord laat opnemen. Leuk, die kleine lettertjes om er onderuit te komen, maar het is niet de bedoeling dat je met kleine letterjes je coalitiepartner een oor aannaait, zeker niet door het zover te laten komen. Dat is namelijk ook het tegenovergestelde van goed bestuur.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215358273
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:37 schreef capricia het volgende:

[..]

[ x ]
Dat maakt weinig uit wat ze zeiden. Het gaat erom wat ze nu zeggen. Zie bijvoorbeeld de frontpage waar men juicht om de symbool pestmaatregelen. Zie een Dakka die dit prachtig vindt.
Hetzelfde zie je bij de Amerikaanse politiek, er is voor de fans van extreemrechts geen moment dat er bewezen is dat hun messias faalt. Ook al kom je met tegenstrijdige uitspraken als dit. Ook al toon je aan dat er veel ingeleverd wordt zoals ziekenhuizen die hoe dan ook moesten blijven of eigen risico dat meteen op 0 komt.

Uiteindelijk boeit dat blijkbaar toch niemand die PVV zou stemmen. Kinderachtig dat niet elk willekeurig voorstel gesteund wordt door de hele kamer en elke rechter omdat Wilders zijn totempaal van de crisiswetgeving na als een leeuw onderhandeld te hebben moet laten sneuvelen. Dat is het spel wat gespeeld is en wat NSC dus volledig heeft verloren, alweer in ruil voor niks laten ze Wilders de show runnen.

Ja die crisiswetgeving hadden ze het regeerakkoord in laten fietsen, grote fout. Maar Wilders had die rechtsstatelijkheid erin laten fietsen, wat een grote fout was geweest als NSC daar enige consequentie aan zou verbinden. Maar de enige consequentie is dus dat Wilders alsnog van alles anti-rechtsstatelijks krijgt omdat hij zogenaamd moet buigen. Sure Wilders buigt terwijl NSC al lang op de knieen is gedwongen.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:52:36 #159
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215358281
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:47 schreef capricia het volgende:

[ x ]
Dat is maar de vraag, kan best dat er ook nog CDA’ers zijn die voor dit soort maatregelen zijn dus dan heeft Van Rooijen geen doorslaggevende stem
pi_215358289
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat maakt weinig uit wat ze zeiden. Het gaat erom wat ze nu zeggen. Zie bijvoorbeeld de frontpage waar men juicht om de symbool pestmaatregelen. Zie een Dakka die dit prachtig vindt.
Ik heb niets met de PVV en heb er niet op gestemd. Niet zo kinderachtig doen hoor :)
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:54:05 #161
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215358292
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:47 schreef capricia het volgende:

[ x ]
Waarom zou CDA niet akkoord gaan met een spoedwet? Dat ontgaat mij?

Hendrik Otten zou natuurlijk niet serieus moeten worden genomen. In politiek opzicht althans.
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 23:54:58 #162
236264 crew  capricia
pi_215358299
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:52 schreef Szura het volgende:

[..]
Dat is maar de vraag, kan best dat er ook nog CDA’ers zijn die voor dit soort maatregelen zijn dus dan heeft Van Rooijen geen doorslaggevende stem
Dat kan. Maar is helemaal niet zeker. Ik vind het CDA niet meer zo rechts (als ze ooit waren). :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:55:02 #163
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215358300
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat hebben ze natuurlijk niet. Die woorden ‘dragend gemotiveerd’ worden door Geert knap weggespind maar ze staan er toch echt en zijn cruciaal.
Er was geen dragende motivering te bedenken, van tevoren al niet. Dan naaien ze dus hun coalitiepartner een oor aan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 23:56:49 #164
236264 crew  capricia
pi_215358315
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Waarom zou CDA niet akkoord gaan met een spoedwet? Dat ontgaat mij?

Hendrik Otten zou natuurlijk niet serieus moeten worden genomen. In politiek opzicht althans.
Ik weet niet of het CDA akkoord gaat met alle asielpkannen zoals die nu op tafel liggen. Dat is nog maar de vraag.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215358321
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik heb niets met de PVV en heb er niet op gestemd. Niet zo kinderachtig doen hoor :)
Weet ik veel wat je stemt, je vindt de maatregelen toch mooi? Dat mag je toch vinden. Sta gewoon voor die mening?
Ik wil het wel weghalen als je het niks vindt. Ik zag je anders vaker hier posten dat in Syrië geen burgeroorlog is, dus zeker dat plan lijkt me gewoon prima in jouw straatje passen.
pi_215358334
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik weet niet of het CDA akkoord gaat met alle asielpkannen zoals die nu op tafel liggen. Dat is nog maar de vraag.
Die zouden wel gek zijn, kunnen zij niet bijna alle NSC stemmen oprapen nu Bontebal het lekker doet?
Waar het sneuvelt zal mij niet boeien, maar zeker partijen die te winnen hebben bij tegenstand gaan dit soort kolder toch niet enablen lijkt me.
pi_215358354
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Weet ik veel wat je stemt, je vindt de maatregelen toch mooi? Dat mag je toch vinden. Sta gewoon voor die mening?
Ik wil het wel weghalen als je het niks vindt. Ik zag je anders vaker hier posten dat in Syrië geen burgeroorlog is, dus zeker dat plan lijkt me gewoon prima in jouw straatje passen.
Ik vind de maatregelen niet mooi. Noodzakelijk, maar dat is heel wat anders. Ik snap dat het soms moeilijk kan zijn om een beetje inlevingsvermogen te hebben in mensen die van mening verschillen, het is natuurlijk makkelijker om ze gewoon weg te zetten als racisten die als enige motivatie hebben om iemand anders te pesten.
pi_215358360
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Die zouden wel gek zijn, kunnen zij niet bijna alle NSC stemmen oprapen nu Bontebal het lekker doet?
Waar het sneuvelt zal mij niet boeien, maar zeker partijen die te winnen hebben bij tegenstand gaan dit soort kolder toch niet enablen lijkt me.
Ja. Ik moet het ook nog zien. Het CDA wat PVV beleid gaat steunen?
Denk dat het CDA dit kabinet het liefst zo snel mogelijk ziet vallen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215358364
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik vind het bizar hoe mensen helemaal worden meegezogen in wat pestmaatregelen (Afghaanse bewakers, wat nareizigers) en waanideeën zoals mensen ver buiten de eigen grenzen opsluiten in concentratiekampen (of martelkampen in Turkije). Fijne besteding van belastinggeld! Ik hoop en denk dat historici hard zullen oordelen over deze collectieve psychose, rancune en bloeddorst.

Als er nou echt letterlijk een half miljoen mensen op de straten staan, oké, dat is werkelijk een crisis en een geval van 'Afrika overspoelt ons', maar dit is allemaal domweg onderbuikdressuur. Het maakt de maatschappij niet gezelliger, aangenamer of oplossingsgerichter. Het doet geen mallemoer aan de woningnood.

Hoe we met kinderen om gaan, of ze hier nu terecht verblijven of niet, is ver beneden schandalig. En toch lijkt dat wel het gewenste beleidsdoel, de ellende in stand houden want 'afschrikwekkende werking' en de superexpert Jan van de Beek zegt dat het zo hoort ("je moet een race to the bottom organiseren").
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215358387
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 00:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik vind het bizar hoe mensen helemaal worden meegezogen in wat pestmaatregelen (Afghaanse bewakers, wat nareizigers) en waanideeën zoals mensen ver buiten de eigen grenzen opsluiten in concentratiekampen (of martelkampen in Turkije). Fijne besteding van belastinggeld! Ik hoop en denk dat historici hard zullen oordelen over deze collectieve psychose, rancune en bloeddorst.

Als er nou echt letterlijk een half miljoen mensen op de straten staan, oké, dat is werkelijk een crisis en een geval van 'Afrika overspoelt ons', maar dit is allemaal domweg onderbuikdressuur. Het maakt de maatschappij niet gezelliger, aangenamer of oplossingsgerichter. Het doet geen mallemoer aan de woningnood.

Hoe we met kinderen om gaan, of ze hier nu terecht verblijven of niet, is ver beneden schandalig. En toch lijkt dat wel het gewenste beleidsdoel, de ellende in stand houden want 'afschrikwekkende werking' en de superexpert Jan van de Beek zegt dat het zo hoort ("je moet een race to the bottom organiseren").
Dagboek weer vol?
pi_215358431
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 00:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dagboek weer vol?
Diezelfde Van de Beek (en Ad Verbrugge) vinden mensenrechten maar een vergissing. Een links achterdeurtje voor een communistische agenda.

Je kent vast wel het beroemde gedicht van Martin Niemoller...
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 24 oktober 2024 @ 00:18:35 #172
37950 JAM
pi_215358441
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 00:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dagboek weer vol?
Meneer heeft een goed punt. Toen ik zelf nog een jonge vent was, ben ik slachtoffer (wellicht wat overtrokken) geworden van de Verdonk-norm. Ik was toen al getrouwd, met een vrouw uit het buitenland, maar die mocht hier niet komen wonen omdat ik toen niet aan de inkomensnorm voldeed. Dat heeft mij veel verdriet gebracht. Toen ik daarover mijn beklag deed bij verschillende partijen, zei men mij (van het CDA en de VVD, o.a.): 'Waarom gaat u dan niet gewoon werken? Waarom gaat u dan niet lekker bij haar in het buitenland wonen?' Walgelijk.
pi_215358452
quote:
13s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 00:18 schreef JAM het volgende:

[..]
Meneer heeft een goed punt. Toen ik zelf nog een jonge vent was, ben ik slachtoffer (wellicht wat overtrokken) geworden van de Verdonk-norm. Ik was toen al getrouwd, met een vrouw uit het buitenland, maar die mocht hier niet komen wonen omdat ik toen niet aan de inkomensnorm voldeed. Dat heeft mij veel verdriet gebracht. Toen ik daarover mijn beklag deed bij verschillende partijen, zij men mij (van het CDA en de VVD, o.a.): 'Waarom gaat u dan niet gewoon werken? Waarom gaat u dan niet lekker bij haar in het buitenland wonen?' Walgelijk.
Heel vervelend voor je. Heeft verder niets met het topic te maken of het gewauwel van Klopkoek.

Als je dan bij zulke onderwerpen alleen maar zo vanuit de emotie reageert is dat ook niet echt gezond. Niet aan te raden.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 00:29:08 #174
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215358474
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee. Waarom?
De peilingen?
Ze wilden niet eens zo groot worden
20 zetels verlies betekent dat veel mensen in je naaste omgeving hun baan verliezen. Om dat te beslissen voor jezelf en je naaste collega's is best moeilijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 24 oktober 2024 @ 00:40:45 #175
37950 JAM
pi_215358509
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 00:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Heel vervelend voor je. Heeft verder niets met het topic te maken of het gewauwel van Klopkoek.

Als je dan bij zulke onderwerpen alleen maar zo vanuit de emotie reageert is dat ook niet echt gezond. Niet aan te raden.
Ja, dat is inderdaad heel vervelend. Dat is ook heel vervelend voor een hele hoop andere Nederlanders die daar onder te lijden hebben (en dan uit wanhoop maar de Belgiëroute kiezen, zo ik hoop heb gedaan), maar ook voor mensen die elders vandaan komen, hier gewoon verblijfsrecht hebben, maar simpelweg door de staat gepest worden omdat er mensen roepen dat daar weleens 'misbruik' van gemaakt zou worden, en hoe iemand dan gaat aantonen dat dat wel 'echt je partner' is. Volkomen onzin allemaal.

Men schijnt weleens te vergeten dat het overgrote leeuwendeel van de asielzoekers dat hier komt, hier komt vanuit een situatie van pure wanhoop en niets liever wil dan een normaal en productief leven lijden, zoals vrijwel iedereen op aarde dat wenst. Als we dan een regering hebben die dat koste wat het kost wil tegenhouden met allerhande pesterijtjes om maar krampachtig die asielstroom een klein beetje te doen slinken (dat argument heb ik al vaker gemaakt), zonder dat dat ook maar iets doet aan de werkelijke problemen waar ons mooie vaderland mee te kampen heeft (wat hebben we: woningnood, tekorten in de zorg, milieuproblemen, inflatie, ga maar door) dan denk ik: waar ben je toch in godsnaam je tijd mee aan het verdoen?

[ Bericht 1% gewijzigd door JAM op 24-10-2024 00:58:10 ]
  donderdag 24 oktober 2024 @ 01:06:49 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215358616
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Bio is wel 5 jaar, dus de 1 jaar uitloop valt nog binnen de langstudeerboetevrije termijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 24 oktober 2024 @ 01:31:12 #177
37950 JAM
pi_215358682
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 01:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bio is wel 5 jaar, dus de 1 jaar uitloop valt nog binnen de langstudeerboetevrije termijn.
Godverdomme zeg, het wordt nog dommer en dommer allemaal. Wat hebben we allemaal niet gehad, de laatste jaren. De tweede fase. Het bindend studieadvies. De verschijningsplicht. De omzetting van studiebeurs naar leningen. Als je een samenleving echt wil uithollen en je volk dom wil houden, ja, bedenk dan nog maar wat meer van dat soort pesterijtjes om mensen het studeren en leren zo moeilijk mogelijk en stresserend te maken.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 01:31:29 #178
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215358683
quote:

[..]

Het probleem is dat het probleem er niet is. Sander Schimmelpennick heeft het eens uitgelegd. Een Telegraaf of Powned journalist bedenkt een onderwerp, gaat op zoek naar de gekkies die de mening ondersteunen en vervolgens staat die mening voor de gemiddelde Nederlander
  donderdag 24 oktober 2024 @ 01:49:35 #179
37950 JAM
pi_215358722
quote:

[..]

Ik wil hier trouwens aan toevoegen dat ik het werkelijk om te kotsen vind hoe dit kabinet met onze vertalers, beveiligers en ander personeel in Afghanistan omgaat. Die mensen hebben hun leven op het spel gezet voor onze (hoe misleid en achterlijk die ook hebben moge zijn) missie en worden nu als vuilnis aan de kant gezet. 'Zoek het maar uit'. Miljarden hebben we uitgegeven, Nederlandse soldaten zijn daar gesneuveld, Afghanen die ons hebben geholpen en met ons tegen de Taliban hebben gevochten zijn daar gesneuveld.

Dan nu niet de bereidwilligheid hebben om een man of twee- á driehonderd (of al zijn het er tweeduizend) op te vangen omdat dat - nou ja, de taak is niet aan mij om die misselijkmakende beleidsvoornemens proberen te beargumenteren - is van een een lafhartige stompzinnigheid die werkelijk elke pet te boven gaat. Dan heb ik het nog niet eens over ereschuld (waar ik het ook graag over zou willen hebben), maar denk eens welke bereidheid er dan later nog zal bestaan onder de lokale bevolking als we nog eens een keer onze jongens en meisjes uitsturen. Je ziet ze al aankomen zeg. Schei toch uit.
pi_215358924
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. NSC gaat zo ongeveer weg gevaagd worden. En toch ging Wilders door de knieën.

Hij wil kennelijk absoluut geen kabinetscrisis, en overspeelde zijn hand met die dreigementen.
Want puntje bij paaltje wordt er geen art. 110/ 111 uitgeroepen. En dat was nu juist zo belangrijk voor hem.
Dit ja, ook onder zijn kiezers was het een hot item ( er was laatst een linkje hier dat onder de pvv stemmers 50% het prima vond om het kabinet te laten klappen als er geen noodwet kwam).

Na maanden gesteggel eindig je zonder noodwet, dat moet toch als een verlies voelen.
pi_215358936
Ik heb ook niet het idee dat iemand "lekker lang gaat studeren" omdat het kan, dus voor wie die langstudeer boete bedoeld is zie ik niet.
pi_215359079
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 05:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik heb ook niet het idee dat iemand "lekker lang gaat studeren" omdat het kan, dus voor wie die langstudeer boete bedoeld is zie ik niet.
Dat idee heb ik juist wel, ik zie dat juist enorm veel gebeuren. Allemaal jongeren die absoluut geen haast hebben met een studie en een achterstand totaal niet zorgwekkend vinden.
pi_215359116
Het AD maakt trouwens korte metten met het hele asielpakket: https://www.ad.nl/politie(...)he-plannen~a0647426/

Alles is juridisch of praktisch onmogelijk of het heeft geen enkel effect. Enige dat iets doet is die volwassen nareizigers, dat zijn er zo'n 500 per jaar en de vermindering van de opname van VN vluchtelingen, de meest kwetsbare groep vluchtelingen in de wereld, met 300. Totaal effect dus 800 vluchtelingen.

Syrië veilig verklaren: gaat het kabinet niet over, is aan een onafhankelijke groep ambtenaren.
Sneller ongewenst verklaren criminelen: geen land neemt asielzoekers met strafblad terug, gaat dus niet.
Grenscontroles invoeren: dat gaat om terugsturen naar Italië (die neemt ze niet aan) of Griekenland (dat mag niet eens van de rechter).
Cellen reserveren: illegaliteit is niet strafbaar en er is al een cellentekort waardoor echte criminelen vervroegd worden vrijgelaten.
Dwangsommen afschaffen: de ene wordt al afgeschaft, de ander mag niet van de RvS.
Stoppen gemeenten te dwingen asielzoekers op te nemen: dat was al gebeurd (de voorrang was er af en daardoor halen de gemeentes die aantallen toch al niet).

Effect is dus zo'n 800 asielzoekers per jaar en het vervelender maken van het leven van asielzoekers hier, waardoor ze minder kunnen integreren.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 07:34:31 #184
38496 Perrin
pi_215359185
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 07:15 schreef Hanca het volgende:
Het AD maakt trouwens korte metten met het hele asielpakket: https://www.ad.nl/politie(...)he-plannen~a0647426/

Alles is juridisch of praktisch onmogelijk of het heeft geen enkel effect. Enige dat iets doet is die volwassen nareizigers, dat zijn er zo'n 500 per jaar en de vermindering van de opname van VN vluchtelingen, de meest kwetsbare groep vluchtelingen in de wereld, met 300. Totaal effect dus 800 vluchtelingen.

Syrië veilig verklaren: gaat het kabinet niet over, is aan een onafhankelijke groep ambtenaren.
Sneller ongewenst verklaren criminelen: geen land neemt asielzoekers met strafblad terug, gaat dus niet.
Grenscontroles invoeren: dat gaat om terugsturen naar Italië (die neemt ze niet aan) of Griekenland (dat mag niet eens van de rechter).
Cellen reserveren: illegaliteit is niet strafbaar en er is al een cellentekort waardoor echte criminelen vervroegd worden vrijgelaten.
Dwangsommen afschaffen: de ene wordt al afgeschaft, de ander mag niet van de RvS.
Stoppen gemeenten te dwingen asielzoekers op te nemen: dat was al gebeurd (de voorrang was er af en daardoor halen de gemeentes die aantallen toch al niet).

Effect is dus zo'n 800 asielzoekers per jaar en het vervelender maken van het leven van asielzoekers hier, waardoor ze minder kunnen integreren.
Het gaat niemand meer om de feiten, het draait enkel om de beeldvorming.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 07:37:36 #185
38496 Perrin
pi_215359193
quote:
13s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 01:49 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik wil hier trouwens aan toevoegen dat ik het werkelijk om te kotsen vind hoe dit kabinet met onze vertalers, beveiligers en ander personeel in Afghanistan omgaat. Die mensen hebben hun leven op het spel gezet voor onze (hoe misleid en achterlijk die ook hebben moge zijn) missie en worden nu als vuilnis aan de kant gezet. 'Zoek het maar uit'. Miljarden hebben we uitgegeven, Nederlandse soldaten zijn daar gesneuveld, Afghanen die ons hebben geholpen en met ons tegen de Taliban hebben gevochten zijn daar gesneuveld.

Dan nu niet de bereidwilligheid hebben om een man of twee- á driehonderd (of al zijn het er tweeduizend) op te vangen omdat dat - nou ja, de taak is niet aan mij om die misselijkmakende beleidsvoornemens proberen te beargumenteren - is van een een lafhartige stompzinnigheid die werkelijk elke pet te boven gaat. Dan heb ik het nog niet eens over ereschuld (waar ik het ook graag over zou willen hebben), maar denk eens welke bereidheid er dan later nog zal bestaan onder de lokale bevolking als we nog eens een keer onze jongens en meisjes uitsturen. Je ziet ze al aankomen zeg. Schei toch uit.
Het spreekt wel duidelijk de totale principeloosheid, het gebrek aan moraal en iedere vorm van eer uit van het huidige politieke gesternte uit.

Alle vergelijkbare partijen die te maken krijgen met de Nederlandse regering zijn gewaarschuwd.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 07:59:49 #186
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215359307
Ondertussen lijkt de spreidingswet steeds beter te werken. In Albergen waar zoveel commotie was rond een azc verloopt ook vrijwel alles prima. Er is alleen af en toe een passant die een middelvinger opsteekt naar het azc.

https://www.tubantia.nl/t(...)lvinger-op~a2f1d2bb/
  donderdag 24 oktober 2024 @ 08:10:23 #187
38496 Perrin
pi_215359366
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 07:59 schreef Falco het volgende:
Ondertussen lijkt de spreidingswet steeds beter te werken. In Albergen waar zoveel commotie was rond een azc verloopt ook vrijwel alles prima. Er is alleen af en toe een passant die een middelvinger opsteekt naar het azc.

https://www.tubantia.nl/t(...)lvinger-op~a2f1d2bb/
Effectief beleid is funest voor de verkiesbaarheid van populistisch rechts.
pi_215359371
In het pakket maatregelen wordt ook gesproken over kijken naar het terugsturen van Syriërs die al een verblijfsvergunning hebben. Dat is toch iets wat echt onmogelijk is, neem ik aan?
pi_215359428
quote:
7s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 08:11 schreef miss_sly het volgende:
In het pakket maatregelen wordt ook gesproken over kijken naar het terugsturen van Syriërs die al een verblijfsvergunning hebben. Dat is toch iets wat echt onmogelijk is, neem ik aan?
Wel als ze een permanente verblijfsvergunning hebben en geen ernstig misdrijf hebben begaan. Alleen emigreren of een ernstig misdrijf zorgt er voor dat je je permanente verblijfsvergunning verliest.
https://www.everaert.nl/permanent-verblijf/

Als ik hier kijk zijn er zo'n 165.000 Syriërs in Nederland, waarvan 100.000 5 jaar of langer: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Syri%C3%ABrs_in_Nederland

Ze kunnen dus alleen kijken naar die 65.000 anderen en dan eigenlijk alleen na die 5 eerste jaren, want ook die eerste tijdelijke vergunning verlies je alleen bij criminaliteit (of als je niet meer aan de eisen van gezinshereniging voldoet, bij een scheiding dus). De overheid kan die lopende 5 jaar niet verkorten omdat een oorlog is afgelopen, oid. Dus het gaat nu om die 10.000 die tussen 2019 en 2021 binnen zijn gekomen. En van die 10.000 zal een deel gezinshereniging zijn van mensen die hier langer dan 5 jaar zijn en dus mogen blijven.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hanca op 24-10-2024 08:32:47 ]
  donderdag 24 oktober 2024 @ 08:33:20 #190
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215359454
Matig onderhandeld van NSC weer als er toch onrechtstatelijke dingen erin staan. Ze laten zich weer voor een karretje spannen en geven oppositie weer lekker veel munitie.
pi_215359456
Ik zie ook maar weinig maatregelen die de instroom serieus gaan beperken?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215359479
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 08:34 schreef capricia het volgende:
Ik zie ook maar weinig maatregelen die de instroom serieus gaan beperken?
Ja, zie het AD. Het hele pakket scheelt 800 mensen per jaar, waarvan 300 van de meest kwetsbare groep in de wereld (mensen die speciaal door de VN worden uitgekozen voor asiel).

Het pakket dat VVD af schoot waar Rutte IV al uit was deed meer tegen migratie. Misschien niet specifiek asielmigratie, maar dat is dan ook niet het echte probleem.
pi_215359488
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 08:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Matig onderhandeld van NSC weer als er toch onrechtstatelijke dingen erin staan. Ze laten zich weer voor een karretje spannen en geven oppositie weer lekker veel munitie.
Er staan idd gewoon dingen in die al door de RvS zijn afgeschoten. NSC lijkt één van die partijen te zijn die de rechter graag als zondebok ziet.
pi_215359518
quote:
Nouja op deze manier lijkt het er meer op alsof ze dit gewoon zo willen. Omtzigt was ook de man van goed bestuur. Misschien heeft hij de mensen die hij vervolgens erbij wilde vooral aangenomen omdat ze guur rechts zijn.
pi_215359580
quote:

Even vanuitgaande dat bovenstaande allemaal uitkomt kun je je weleens afvragen of we onszelf niet compleet hebben vastgelopen mbt regelgeving en beslissingmogelijkheden.

Er is een redelijk breed gedragen wens om immigratie te beperking maar schijnbaar is alles onmogelijk.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 09:00:16 #196
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215359633
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 08:53 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Even vanuitgaande dat bovenstaande allemaal uitkomt kun je je weleens afvragen of we onszelf niet compleet hebben vastgelopen mbt regelgeving en beslissingmogelijkheden.

Er is een redelijk breed gedragen wens om immigratie te beperking maar schijnbaar is alles onmogelijk.
Nederland had al een van de strengste asielbeleid in Europa, nu willen ze het nog een tandje strenger dan loop je inderdaad tegen grenzen van de mogelijkheden aan. Dan gaat het gewoon meestal om mensenrechten of andere afspraken waarmee je zelf hebt ingestemd in Europees verband.

Het is niet onmogelijk om dat aan te passen, wel een proces van een lange adem. Je zal dan in Europa moeten vragen om verdragen open te breken en aan te passen. Let wel: we hebben net een migratiepact aangenomen dus op dat vlak zal inderdaad weinig mogelijk zijn.

Door veel partijen aangedragen oplossing is dan vaak ook in Europees verband en dan vooral oplossingen bij buitengrenzen van Europa en bekijken van mogelijkheden om de uitgeprocedeerden sneller terug te sturen (inclusief de landen die nu niet meewerken). Dat had eigenlijk vanaf het begin al de insteek moeten zijn van dit kabinet. Immers, ik lees getallen over 800 minder asielzoekers met deze maatregelen. Dan moet je je sterk afvragen welk probleem je hiermee dan opgelost hebt. Want woningtekort blijft, klimaatproblematiek blijft, druk op zorg blijft. De focus ligt veel te veel op dit kleine probleempje.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 09:00:26 #197
21467 franske19
Hit the deck!
pi_215359634
quote:
13s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 01:49 schreef JAM het volgende:

[..]

Nederland heeft hun geholpen. Jij weet het weer mooi om te draaien. Bovendien is nu zogenaamd iedere Afghaan die een keer een kopje thee heeft gedronken met een Nederlander in gevaar. Diegene die daadwerkelijk gevaar liepen zijn al lang overgebracht naar hier. De rest wil gewoon een ticket naar luilekkerland.
pi_215359636
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 08:53 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Misschien moet je de waarheid accepteren dat we asielmigratie al enorm hebben ingeperkt. Dat er dus niet niks mogelijk is, maar dat we al alle mogelijkheden hebben gebruikt en dat die kleine groep mensen die er nu nog binnen komt ook gewoon binnen hoort te komen.
pi_215359820
quote:
Je slaat het NSC nog steeds te hoog aan
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 24 oktober 2024 @ 09:30:29 #200
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215359863
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:25 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Je slaat het NSC nog steeds te hoog aan
Het probleem is dat ze het waarschijnlijk allemaal best goed bedoelen maar werkelijk ontstellend slechte politici zijn. Het lijken allemaal Omtzigt-klonen die waarschijnlijk op zichzelf redelijk intelligent zijn maar de vaardigheden lijken te missen om met tegenstand en tegenstanders om te kunnen gaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215359872
Weten we nog wie dit is? :D

Ze wilde „nog weleens zien wie er zo stoer is” om de noodwet voor asiel tegen te houden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 24 oktober 2024 @ 09:39:45 #202
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215359928
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:32 schreef capricia het volgende:

Ze wilde „nog weleens zien wie er zo stoer is” om de noodwet voor asiel tegen te houden.
Tsja, dezelfde mevrouw eiste extra IC-bedden en geld voor betere pandemie-aanpak.

Mag jij raden wat ze als eerste schrapt nu ze een andere rol heeft.
pi_215359943
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:32 schreef capricia het volgende:

:D
  donderdag 24 oktober 2024 @ 09:57:08 #204
37950 JAM
pi_215360024
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:00 schreef franske19 het volgende:

[..]
Nederland heeft hun geholpen. Jij weet het weer mooi om te draaien. Bovendien is nu zogenaamd iedere Afghaan die een keer een kopje thee heeft gedronken met een Nederlander in gevaar. Diegene die daadwerkelijk gevaar liepen zijn al lang overgebracht naar hier. De rest wil gewoon een ticket naar luilekkerland.
Waar komt toch het bijzonder vreemde en bizarre idee vandaan dat in de hoofden van sommige mensen rondspookt, dat als iemand ergens anders op de wereld woont, hij of zij Nederland dan automatisch beziet als het paradijs en bereid is om alles op te geven voor het héle kleine kansje om hier misschien te mogen kunnen wonen? Wat is dat toch voor een afschuwelijk narcistische, provinciale navelstaarderij? Ik zal je zeggen: dat is gewoon niet zo.

Je weet ook dat inmiddels - ten minste - vijftien van die bewakers (van de groep 31 ambassadebewakers en 137 bewakers van de missie in Uruzgan die Nederland nu de rug toekeert omdat het 'teveel gaat kosten' en 'ze niet voor de Nederlandse overheid werkte, maar werden ingehuurd via een extern bedrijf)' inmiddels vermoord zijn? Je weet ook dat een hoop anderen uit die groep bedreigd worden, mishandeld worden en/of ondergedoken zitten?

'Wij hebben hun geholpen' (sic). :D .

[ Bericht 1% gewijzigd door JAM op 24-10-2024 10:04:17 ]
pi_215360103
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Misschien moet je de waarheid accepteren dat we asielmigratie al enorm hebben ingeperkt. Dat er dus niet niks mogelijk is, maar dat we al alle mogelijkheden hebben gebruikt en dat die kleine groep mensen die er nu nog binnen komt ook gewoon binnen hoort te komen.
Dat zou niet verklaren waarom het in andere landen wel lukt. Niks wijst er ook op dat die kleine groep die nog komt, wel recht op asiel heeft. Anderzijds, is het natuurlijk ook waar dat er nog miljoenen mensen op de wereld zijn die wel recht op asiel zouden hebben, maar geen manier hebben om in Nederland te komen. Het hele systeem is dan ook gewoon absurd en onhoudbaar.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 10:11:40 #206
37950 JAM
pi_215360109
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:10 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Dat zou niet verklaren waarom het in andere landen wel lukt. Niks wijst er ook op dat die kleine groep die nog komt, wel recht op asiel heeft. Anderzijds, is het natuurlijk ook waar dat er nog miljoenen mensen op de wereld zijn die wel recht op asiel zouden hebben, maar geen manier hebben om in Nederland te komen. Het hele systeem is dan ook gewoon absurd en onhoudbaar.
Even specifiek graag: wat lukt wel of beter in andere landen?
pi_215360114
quote:
13s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:57 schreef JAM het volgende:

[..]
Waar komt toch het bijzonder vreemde en bizarre idee vandaan dat in de hoofden van sommige mensen rondspookt, dat als iemand ergens anders op de wereld woont, hij of zij Nederland dan automatisch beziet als het paradijs en bereid is om alles op te geven voor het héle kleine kansje om hier misschien te mogen kunnen wonen? Wat is dat toch voor een afschuwelijk narcistische, provinciale navelstaarderij? Ik zal je zeggen: dat is gewoon niet zo.
Dat komt mijns inziens door de talloze voorbeelden van asielzoekers die bereid zijn hun leven te riskeren, de boel te bedriegen en het proces te traineren om maar in Nederland te mogen blijven.
pi_215360119
quote:
5s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:11 schreef JAM het volgende:

[..]
Even specifiek graag: wat lukt wel of beter in andere landen?
Asielmigratie inperken.
pi_215360141
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:12 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Dat komt mijns inziens door de talloze voorbeelden van asielzoekers die bereid zijn hun leven te riskeren, de boel te bedriegen en het proces te traineren om maar in Nederland te mogen blijven.
Gelukkig is jouw inziens niet al te diep en breed.
pi_215360151
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:13 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Asielmigratie inperken.
We zitten al onder het EU-gemiddelde. Onze wet (de Cohen wet) is al één van de strengste.

Misschien is handhaving en management een groter probleem maar daar moet je dan bij de VVD voor zijn, dat oppositie voert tegen eigen wantoestanden.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 24 oktober 2024 @ 10:18:16 #211
37950 JAM
pi_215360157
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:12 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Zoals ik al eerder heb aangehaald: je denkt toch niet dat iedereen die in Nederland asiel aanvraagt dat zomaar krijgt? Je denkt toch niet dat de mensen die bij de IND werken daar zitten met een houding van: 'Joh, kom gezellig binnen, we zetten een schaaltje leverworst en een borreltje voor je klaar'?

Je begrijpt toch wel dat die aanvragen gewoon worden getoetst aan wettelijke kaders en dat als iemand niet aantoonbaar gegronde redenen heeft om in zijn land van herkomst te vrezen voor vervolging vanwege, ras, godsdienst, nationaliteit, politieke overtuiging, doodstraf, executie, marteling of andere onmenselijke behandeling, of slachtoffer te worden van willekeurig geweld, dat Nederland dan gewoon zegt: 'Ga terug naar start, u ontvangt geen 200 gulden'?
pi_215360162
quote:

[..]
Dit zijn van die angstverhalen.

97% van de wereldbevolking migreert überhaupt nooit in hun leven, zelfs niet naar buurlanden.

Een heel groot deel van de opvang is nu al in 'eigen regio'. Sowieso meer dan 85% wordt opgevangen in eigen regio (en wat doet VVD? We schaffen ontwikkelingshulp af).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215360163
quote:

[..]
Dat zou niet verklaren waarom het in andere landen wel lukt.
Je weet dat wij onderaan bungelen in alle lijstjes qua instroom? Dus andere landen hebben een hogere instroom.

quote:
Niks wijst er ook op dat die kleine groep die nog komt, wel recht op asiel heeft.
Het feit dat ze grotendeels asiel krijgen ondanks dat wij ëén van de strengste procedures van de wereld hebben wijst er juist wel op dat ze er recht op hebben.

quote:
Anderzijds, is het natuurlijk ook waar dat er nog miljoenen mensen op de wereld zijn die wel recht op asiel zouden hebben, maar geen manier hebben om in Nederland te komen. Het hele systeem is dan ook gewoon absurd en onhoudbaar.
Dat we meer moeten doen voor hen die niet hierheen kunnen vluchten: eens. We zouden eens meer miljarden uit moeten gaan geven aan de vluchtelingenkampen in de regio, om die menswaardig te maken.
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 10:19:43 #214
375570 crew  Cyan9
pi_215360167
quote:

Dus eigenlijk wordt het "asielprobleem" hier alleen maar groter meegemaakt, want al die gelukszoekers stelen niet alleen onze huizen, maar weigeren ook nog eens te integreren.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 10:34:21 #215
346939 Janneke141
pi_215360183
Wat betekent deze eigenlijk concreet:

quote:
In de nieuwe wet, die in de brief "asielnoodmaatregelenwet" wordt genoemd, moet komen te staan dat asielvergunningen voor onbepaalde tijd helemaal worden afgeschaft en dat vergunningen voor bepaalde tijd nog maar voor drie jaar gelden. Nu is dat vijf jaar.
Dat iemand die als asielzoeker in Ter Apel binnenkomt en (voor het moment) mag blijven, de rest van zijn leven een onzekere status boven zijn hoofd heeft hangen? Of interpreteer ik het dan verkeerd?
pi_215360200
quote:
8s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:19 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dus eigenlijk wordt het "asielprobleem" hier alleen maar groter meegemaakt, want al die gelukszoekers stelen niet alleen onze huizen, maar weigeren ook nog eens te integreren.
En gelukkig komen ze ook nog eens op straat te staan wat helemaal geen overlast gaat opleveren. 8)7
  donderdag 24 oktober 2024 @ 10:40:34 #217
37950 JAM
pi_215360212
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat iemand die als asielzoeker in Ter Apel binnenkomt en (voor het moment) mag blijven, de rest van zijn leven een onzekere status boven zijn hoofd heeft hangen? Of interpreteer ik het dan verkeerd?
Nee, ik denk dat je dat juist interpreteert en ik denk ook dat daar wel wat problemen aankleven. Het zou wat vreemd zijn om als iemand hier zevenendertig jaar woont dan opeens te zeggen: 'Ja, jongeman, er is een nieuwe regering in Oeganda! Je mag daar nu wel homo zijn, dus sodemieter maar op.' Ik vraag me ook af wat het doet met iemand zijn bereidwilligheid om zich voor zijn nieuwe thuisland in te zetten als ook iemands algehele mentale gesteldheid als je constant in de spanning moet leven dat je er elk moment uitgeflikkerd kan worden. Dat lijkt me geen goede zaak.

...maar het klinkt wel weer stoer!
pi_215360219
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zolang ze naturalisatie na 5 jaar in NL wonen niet aanpakken, is het denk ik vooral symboolpolitiek. De meeste asielzoekers worden na 5 jaar Nederlander, volgens mij.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 10:47:37 #219
37950 JAM
pi_215360256
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zolang ze naturalisatie na 5 jaar in NL wonen niet aanpakken, is het denk ik vooral symboolpolitiek. De meeste asielzoekers worden na 5 jaar Nederlander, volgens mij.
Ik weet niet hoe groot dat deel is, maar ja, dat mag er voor het volgende argument niet toe doen. Ook daarmee snijdt Wilders zich dus in de vingers, want als iemands enige mogelijkheid om hier na vijf jaar te blijven (zonder in de spanning te zitten zomaar weer uitgezet te kunnen worden) naturaliseren is (dit dus in tegenstelling tot een permanente verblijfsvergunning zonder zelf ook Nederlander te worden), dan wordt een eventuele vrijwillige terugkeer later ook vrijwel onmogelijk - of in ieder geval bemoeilijkt -, omdat, nou ja, waarom zou Eritrea of Iran (die bijvoorbeeld geen dubbele nationaliteit toestaan) zomaar een Nederlander toelaten?
pi_215360289
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het regeerprogramma zegt toch dat dit naar 10 jaar gaat? Stond ook in VVD verkiezingsprogramma.

Daarmee wijkt Nederland dan wel af van de omringende landen.

Goed voor de integratie!
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 24 oktober 2024 @ 10:58:03 #221
346939 Janneke141
pi_215360329
Dit gaat integratie dus alleen maar tegenwerken. Strak plan :')

Leuk voor de kinderen ook. Heb je zes jaar onderwijs in het Nederlands gehad, mag je het daarna weer in het Amhari gaan proberen.
pi_215360345
quote:
8s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:19 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
En ze pikken vast ook nog onze banen in
pi_215360347
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het regeerprogramma zegt toch dat dit naar 10 jaar gaat? Stond ook in VVD verkiezingsprogramma.

Daarmee wijkt Nederland dan wel af van de omringende landen.

[ afbeelding ]

Goed voor de integratie!
Dan laten ze mensen dus 10 jaar in spanning met tijdelijke verblijfsvergunningen. Vraag me af wat een rechter daar van gaat vinden.
pi_215360356
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:58 schreef Janneke141 het volgende:

Leuk voor de kinderen ook. Heb je zes jaar onderwijs in het Nederlands gehad, mag je het daarna weer in het Amhari gaan proberen.
Of dus 10 jaar. Heb je van kleuterschool t/m klas 2 gedaan hier. Of groep 3 t/m einde VMBO of examenjaar HAVO. Werkt vast motiverend ook, zo'n zwaard van damocles.
pi_215360373
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of dus 10 jaar. Heb je van kleuterschool t/m klas 2 gedaan hier. Of groep 3 t/m einde VMBO of examenjaar HAVO. Werkt vast motiverend ook, zo'n zwaard van damocles.
Ik ben vast weer te cynisch als ik zeg dat het falen van integratie dit kabinet ook helemaal niet slecht uitkomt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215360375
VVD stijgt van 18 naar 21 in de Ipsos peiling. :( (wel nog verlies tov de verkiezingen). De Eelco Heinen act lijkt te werken.

PVV wel over het hoogtepunt heen. JA21 en FvD profiteren. De Kremlingezinde partijen - JA21 is een twijfelgeval (ook PvdD en SP?) - hebben een akelig aantal zetels.

Coalitie is 20 zetels virtueel kwijt.
twitter

Kiezers hebben het meeste vertrouwen in het versterken van de defensie. De VVD is daarin issue owner (in dit geval grotendeels logisch en verdedigbaar m.i. - hoewel Rutte-1 natuurlijk zelf het mes erin zette)
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 24 oktober 2024 @ 11:06:17 #227
37950 JAM
pi_215360393
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
...maar Hanca, het gaat er toch niet om dat het werkt? Het gaat er toch alleen om dat het lekker bekt en dat er iets wordt gedaan, want de kiezer ervaart toch dat er iets gedaan moet worden? Dat dat allemaal niets anders is dan de boel op het spits drijven, volkomen averechts uitpakt, allemaal vanuit de briljante gedachte dat de beste manier om welk probleem je dan ook rondom migratie kan schetsen, het best opgelost wordt met domme pesterijtjes tegen asielzoekers, dat maakt toch niets uit? Dat is toch ook iets?
  donderdag 24 oktober 2024 @ 11:08:57 #228
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215360402
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:58 schreef Janneke141 het volgende:

Zeker als je de periode inkort naar drie jaar vraag ik me af of ze nog de ambitie hebben om te integreren, de taal te leren of werk te zoeken (waar dat kan) als je toch misschien straks weer weg moet.

Sowieso jammer dat er heel weinig wordt gesproken over integratie want daar begint het ook mee. Gelukkig is de eis dat de asielzoekers maximaal helft van het jaar mogen werken vervallen. Al weet ik niet hoe dat in praktijk gaat nu.

https://www.raadvanstate.(...)en-hele-jaar-werken/
pi_215360405
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:03 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik ben vast weer te cynisch als ik zeg dat het falen van integratie dit kabinet ook helemaal niet slecht uitkomt.
Twintig jaar Fortuynisme heeft ons veel gebracht.

Rita Verdonk voerde een volstrekt mislukte en averechtse inburgeringswet in (misschien wel expres).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215360454
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:03 schreef Klopkoek het volgende:
VVD stijgt van 18 naar 21 in de Ipsos peiling. :( (wel nog verlies tov de verkiezingen). De Eelco Heinen act lijkt te werken.

PVV wel over het hoogtepunt heen. JA21 en FvD profiteren. De Kremlingezinde partijen - JA21 is een twijfelgeval (ook PvdD en SP?) - hebben een akelig aantal zetels.

Coalitie is 20 zetels virtueel kwijt.
[ x ]

Kiezers hebben het meeste vertrouwen in het versterken van de defensie. De VVD is daarin issue owner (in dit geval grotendeels logisch en verdedigbaar m.i. - hoewel Rutte-1 natuurlijk zelf het mes erin zette)
PvdA-GL, VVD, CDA, D66 komt stapje voor stapje wat dichterbij. Mocht VVD nog PvdA-GL inhalen wordt die kans helemaal groot, VVD heeft graag weer de premier.
pi_215360468
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zeker als je de periode inkort naar drie jaar vraag ik me af of ze nog de ambitie hebben om te integreren, de taal te leren of werk te zoeken (waar dat kan) als je toch misschien straks weer weg moet.

Sowieso jammer dat er heel weinig wordt gesproken over integratie want daar begint het ook mee. Gelukkig is de eis dat de asielzoekers maximaal helft van het jaar mogen werken vervallen. Al weet ik niet hoe dat in praktijk gaat nu.

https://www.raadvanstate.(...)en-hele-jaar-werken/
Hoe dat gaat? 18.000 mensen die graag willen werken maar geen BSN krijgen: https://nos.nl/l/2541307
En maar arbeidsmigranten hierheen slepen.
pi_215360534
En de volgende kabinetscrisis dient zich al weer aan: https://www.ad.nl/politie(...)en-heilig~a2b42b2e8/
Al denk ik niet dat BBB het kabinet wil laten vallen en dat het voor VVD handig is om te vallen op klimaat, op dat issue wordt PvdA-GL inhalen lastig en ze verliezen dan misschien nog wel weer kiezers die klimaat minder belangrijk vinden dan asiel aan PVV.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 11:30:02 #233
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215360548
Wordt er trouwens een lijstje bijgehouden van wat dit kabinet wél geregeld heeft? Want tot nu toe is het enkel afbreken en niks doen uit angst dan het kiezers kost, of foto-momentjes met beleid dat teruggefloten gaat worden.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 24 oktober 2024 @ 11:30:53 #234
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215360556
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:27 schreef Hanca het volgende:
En de volgende kabinetscrisis dient zich al weer aan: https://www.ad.nl/politie(...)en-heilig~a2b42b2e8/
Al denk ik niet dat BBB het kabinet wil laten vallen en dat het voor VVD handig is om te vallen op klimaat, op dat issue wordt PvdA-GL inhalen lastig en ze verliezen dan misschien nog wel weer kiezers die klimaat minder belangrijk vinden dan asiel aan PVV.
Politieke partijen zouden zich wat minder moeten bezig houden met hoeveel zetels ze zouden kunnen halen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_215360564
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:30 schreef Fretwork het volgende:
Wordt er trouwens een lijstje bijgehouden van wat dit kabinet wél geregeld heeft? Want tot nu toe is het enkel afbreken en niks doen uit angst dan het kiezers kost, of foto-momentjes met beleid dat teruggefloten gaat worden.
Dat lijstje is simpel:
-
-
-
-

Zelfs het belastingplan dreigt te worden afgeschoten en dan blijft dus alles zoals in 2024.
pi_215360570
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
PvdA-GL, VVD, CDA, D66 komt stapje voor stapje wat dichterbij. Mocht VVD nog PvdA-GL inhalen wordt die kans helemaal groot, VVD heeft graag weer de premier.
Dat rijtje met NSC ipv CDA kon vorige verkiezingen ook al. Omtzigt hintte hier meerdere malen op. Timmermans gaf aan dat hij niet per se de premier hoefde te zijn omdat hij er maar 26 heeft en geen 45 zoals in oude tijden.

De VVD heeft hem geen andere optie gelaten, suggereerde Omtzigt ook in Zwolle, door niet de PVV, maar wel GroenLinks-PvdA bij voorbaat uit te sluiten als coalitiepartner. ‘Vreemd’, vond hij, ‘gezien de geschiedenis’. De VVD heeft immers van 2012 tot 2017 nog met de PvdA geregeerd. Had Yesilgöz centrumlinks niet uitgesloten, dan was een coalitie met VVD, GroenLinks-PvdA, NSC en BBB of D66 ook een alternatief geweest.
GroenLinks-PvdA partijleider Frans Timmermans kwam tijdens een lezing in Amsterdam met zijn eigen verklaring waarom Yesilgöz niet eens wil praten met GroenLinks-PvdA. ‘Wij kiezen voor een veel eerlijker fiscaal systeem dat de extreme scheefgroei tussen arbeid en kapitaal corrigeert in het voordeel van werkende mensen en mensen die geen werk kunnen vinden’, aldus de sociaaldemocraat. ‘Het is de grootste angst van rechtse partijen dat wij daarin slagen.’

https://fd.nl/politiek/15(...)parlementair-kabinet

De VVD wint volgens mij virtueel kiezers van (vooral) de PVV, en dat helpt niet voor een middenkoers.

Sowieso zal dan Yesilgöz eerst weg moeten.

Het zou trouwens héél goed zijn wanneer de VVD flink wordt afgestraft voor al het spookrijden en het CDA weer de natuurlijke positie over neemt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 24 oktober 2024 @ 11:34:40 #237
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215360572
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat lijstje is simpel:
-
-
-
-

Zelfs het belastingplan dreigt te worden afgeschoten en dan blijft dus alles zoals in 2024.
Met alles wat dit kabinet terugdraait zou ik willen zeggen 2023
pi_215360576
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:34 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Met alles wat dit kabinet terugdraait zou ik willen zeggen 2023
Nee, dus. Als het belastingplan wordt afgeschoten, verandert er financieel in principe helemaal niks tov dit jaar.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 11:36:35 #239
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215360578
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dus. Als het belastingplan wordt afgeschoten, verandert er financieel in principe helemaal niks tov dit jaar.
Spreidingswet van tafel, om maar wat te noemen
pi_215360582
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:36 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Spreidingswet van tafel, om maar wat te noemen
Dat is niet financieel. Maar die is ook niet van tafel en de Eerste Kamer is ook niet van plan die weg te stemmen.
pi_215360590
Ik denk dat 'over rechts' voor de VVD ook vooral een strategische keuze is. De PVV voor het blok zetten en het onvermijdelijke falen van het aloude rechtse beleid om je vingers bij af te likken proberen af te wentelen op die partij, terwijl een middenkabinet hoogstwaarschijnlijk zou betekenen dat de VVD nog meer zetels aan de PVV zou moeten afstaan.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 11:40:15 #242
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215360597
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is niet financieel. Maar die is ook niet van tafel en de Eerste Kamer is ook niet van plan die weg te stemmen.
Oh we praatten aan het begin langs elkaar heen, doelde niet enkel op financiële plannen, maar ook de stappen terug in de landbouwbegroting etc
pi_215360606
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:27 schreef Hanca het volgende:
De VVD aast erop om (meer) issue owner te worden op klimaat. Als de praktische doeners in plaats van zijlijn luchtfietsers. Met wonen is het ze al gelukt. Ze hebben zoals je weet hun pionnetjes/leden in de media zitten...

Zeker onder middelbaar en hoger opgeleiden is klimaat helemaal niet zo impopulair als de Telegraaf kolommen doen vermoeden (betaalbaarheid en waar de subsidies terecht komen is wel een ding, maar daar heeft deze doelgroep niet zo een last van)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215360617
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:39 schreef Monolith het volgende:
Ik denk dat 'over rechts' voor de VVD ook vooral een strategische keuze is. De PVV voor het blok zetten en het onvermijdelijke falen van het aloude rechtse beleid om je vingers bij af te likken proberen af te wentelen op die partij, terwijl een middenkabinet hoogstwaarschijnlijk zou betekenen dat de VVD nog meer zetels aan de PVV zou moeten afstaan.
Hadden ze de deur dichtgehouden voor de PVV voor de verkiezingen, waren ze zelf nog de grootste en zat Wilders met 14-24 andere roeptoeters gewoon in de oppositie.

Nu zitten ze in de positie dat ze in de krant extra klimaatmaatregelen moeten gaan verdedigen tegen BBB en PVV, als linkerflank van de coalitie. Dat werkt denk ik ook niet voor de VVD.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 11:45:02 #245
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215360630
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hadden ze de deur dichtgehouden voor de PVV voor de verkiezingen, waren ze zelf nog de grootste en zat Wilders met 14-24 andere roeptoeters gewoon in de oppositie.
Hadden ze het kabinet niet bewust laten klappen op een non-issue, dan hadden we helemaal niet in deze shit gezeten

VVD :r
pi_215360632
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waar baseer je dat op? Ik kan natuurlijk ook niet in de toekomst kijken, maar ik had het ook meer over de rationale van de VVD en niet zozeer over wat er daadwerkelijk gebeurd zou zijn.
pi_215360637
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:45 schreef Monolith het volgende:

[..]
Waar baseer je dat op? Ik kan natuurlijk ook niet in de toekomst kijken, maar ik had het ook meer over de rationale van de VVD en niet zozeer over wat er daadwerkelijk gebeurd zou zijn.
Op het feit dat de PVV klein bleef omdat ze kansloos waren om in de coalitie te komen, dat is na Rutte II-Rutte IV uit kiezersonderzoeken gekomen.
pi_215360652
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat lijstje is simpel:
-
-
-
-

dit vind ik zo flauw!
En dit is bewust dingen niet noemen terwijl je dondersgoed weet dat dit kabinet wel dingen heeft geregeld.
Of in elk geval goed op weg is dingen te regelen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215360657
En nogmaals: strategisch is het zijn van de linkerflank van de coalitie, waarbij je steeds dingen als klimaatmaatregelen, stikstof, rechtsstaat e.d. moet gaan verdedigen in de krant tegenover BBB en PVV en laten zien dat dat de punten zijn waar je het meest mee bezig bent ook gewoon dom.

Wie heeft dat harde asielbeleid binnen gehaald: PVV. Wie krijgt straks de schuld van extra klimaatmaatregelen: VVD. Is dat nou een tactische meesterzet?
pi_215360676
quote:
7s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:48 schreef koemleit het volgende:

[..]
dit vind ik zo flauw!
En dit is bewust dingen niet noemen terwijl je dondersgoed weet dat dit kabinet wel dingen heeft geregeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Madlener was het Bargerveen vergeten, het stuk in Groningen zou intern al weer zijn geschrapt.
pi_215360688
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op het feit dat de PVV klein bleef omdat ze kansloos waren om in de coalitie te komen, dat is na Rutte II-Rutte IV uit kiezersonderzoeken gekomen.
Mja, ik heb m'n twijfels. De PVV heeft die uitgestoken hand in het verleden ook niet per se nodig gehad. Het is ook heel lastig om te peilen hoe kiezers gestemd zouden hebben onder de hypothese dat de VVD de PVV bij voorbaat had uitgesloten, lijkt me.
pi_215360736
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:49 schreef Hanca het volgende:
En nogmaals: strategisch is het zijn van de linkerflank van de coalitie, waarbij je steeds dingen als klimaatmaatregelen, stikstof, rechtsstaat e.d. moet gaan verdedigen in de krant tegenover BBB en PVV en laten zien dat dat de punten zijn waar je het meest mee bezig bent ook gewoon dom.

Wie heeft dat harde asielbeleid binnen gehaald: PVV. Wie krijgt straks de schuld van extra klimaatmaatregelen: VVD. Is dat nou een tactische meesterzet?
Ik denk dat je de impopulariteit van klimaat als thema overschat.

Er is wel wat te vinden over hoe de potentiële achterban van de VVD daar over denkt.

https://www.trouw.nl/verd(...)-omstreden~b2e03b30/

Verdienmodelletjes vinden ze leuk, betaalbaarheid en 'eerlijke' verdeling subsidies boeit minder. Zonnepaneeltjes op het dak, Teslatje, het balsemt de ziel en het goede gevoel.

Strategisch is het waarschijnlijk te gevaarlijk om dit helemaal bij D66 e.a. te laten. Bontenbal van het CDA heeft een soortgelijk profiel aangemeten.

Nog niet zo heel lang geleden wilde de VVD ingrijpen bij het KNMI vanwege klimaatpropaganda (er werd op bezuinigd ja, uit rancune) en werden twijfels geuit over het IPCC, door ene Helma Nepperus.

Voor wat betreft de deur en PVV heb je wel gelijk (waarschijnlijk). Zie hier het werk van Joost van Spanje.

Isoleren en imiteren werkt het beste. Je isoleert de PVV en imiteert ze.

Het zou kunnen dat ze in de gaten begonnen te krijgen hoe imitatie een doodlopende weg is (en het eerst maar eens keihard moet falen) maar met het huidige ledenbestand vraag ik dat ten zeerste af.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215360771
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik denk dat je de impopulariteit van klimaat als thema overschat. Er is wel wat te vinden over hoe de potentiële achterban van de VVD daar over denkt.

https://www.trouw.nl/verd(...)-omstreden~b2e03b30/

Verdienmodelletjes vinden ze leuk, betaalbaarheid en 'eerlijke' verdeling subsidies boeit minder. Zonnepaneeltjes op het dak, balsemt de ziel.

Strategisch is het waarschijnlijk te gevaarlijk om dit helemaal bij D66 e.a. te laten.

Voor wat betreft de deur en PVV heb je wel gelijk (waarschijnlijk). Zie hier het werk van Joost van Spanje. Isoleren en imiteren werkt het beste.

Het zou kunnen dat ze in de gaten begonnen te krijgen hoe imitatie een doodlopende weg is (en het eerst maar eens keihard moet falen) maar met het huidige ledenbestand vraag ik dat ten zeerste af.
VVD kan met keihard vechten in het kabinet om meer klimaatmaatregelen binnen te halen volgens mij alleen stemmen verliezen, geen stemmen winnen. En toch is dat de positie waarin ze zich nu op elk thema hebben geplaatst. Niet voor niet dat Yeşilgöz dat steeds wanhopige 'schiet eens op met asielmaatregelen, het is echt niet alleen Wilders die daar om vraagt hoor' in de media slingerde. Ze voelt dat VVD in dit kabinet alleen issue owner is op de traditioneel meer linksere en progressievere onderdelen. Zoals klimaatbeleid, mensenrechten e.d. Een heel moeilijke positie waarin de VVD zich heeft gemanoeuvreerd.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 12:12:15 #254
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215360800
Het is gewoon triest dat we met klimaatmaatregelen weer wachten en wachten. Er lag gewoon een goed plan klaar die gewoon doorgezet had kunnen worden.
pi_215360816
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
VVD kan met keihard vechten in het kabinet om meer klimaatmaatregelen binnen te halen volgens mij alleen stemmen verliezen, geen stemmen winnen. En toch is dat de positie waarin ze zich nu op elk thema hebben geplaatst. Niet voor niet dat Yeşilgöz dat steeds wanhopige 'schiet eens op met asielmaatregelen, het is echt niet alleen Wilders die daar om vraagt hoor' in de media slingerde. Ze voelt dat VVD in dit kabinet alleen issue owner is op de traditioneel meer linksere en progressievere onderdelen. Zoals klimaatbeleid, mensenrechten e.d. Een heel moeilijke positie waarin de VVD zich heeft gemanoeuvreerd.
Ja dat snap ik.

Ze hadden overduidelijk in gedachten dat PVV de junior partner zou zijn (of gedoogpartner). Dit is niet de gewenste positie.

En toch: zelfs het CDA doet iets met klimaat, in ieder geval in uitstraling. Bontenbal heeft dat aura.

Dat de op PVV en BBB stemmende lager opgeleiden vijandig staan tegenover klimaat is logisch (PVV en BBB zijn voor hun 'belangen' niet de beste keuze nee). Bij SBS horen ze dat dit veel geld gaat kosten enz.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 24 oktober 2024 @ 12:17:46 #256
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215360842
quote:
7s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:48 schreef koemleit het volgende:

[..]
dit vind ik zo flauw!

SPOILER
Ho ho, er wordt onderzocht of dat kan
pi_215360881
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is gewoon triest dat we met klimaatmaatregelen weer wachten en wachten. Er lag gewoon een goed plan klaar die gewoon doorgezet had kunnen worden.
Oh, absoluut. Er hadden nooit partijen in het kabinet gemogen die bij het bericht 'we halen de klimaatdoelen niet' zouden reageren met: dan kijken we of we de doelen aan moeten passen. Toch is dat exact wat BBB doet en wat de PVV gaat zeggen laat zich raden. NSC is als ze slim zijn gewoon stil in de pers en dan mag de VVD-minister dus zich steeds verdedigen.
pi_215360929
https://www.ipsos-publiek(...)choof-flink-gedaald/

Ze zeggen trouwens wel dat kiezers nog verder naar rechts zijn opgeschoven in zelf-positionering.

We weten dat kiezers dat vandaag de dag vooral associëren met migratie/integratie, klimaat en stikstof (bron: NKO 2023).

Vandaar dus dat GL-PvdA nu als een linksere partij wordt gezien dan de SP.

Nog maar een keer: de progressieve zijde moet de 'ideologische oorlog' aan gaan met de Tiktoks, Wynia's Weeks, Wierd Duks, Jan van de Beeks enz.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215360938
Haha, Wybren van Haga zit bij ON te bazelen over dit verschrikkelijke extreemlinkse (!) kabinet wat niks voor elkaar krijgt :')

Met z'n extraparlementaire partij
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_215360950
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:32 schreef BlackLining het volgende:
Haha, Wybren van Haga zit bij ON te bazelen over dit verschrikkelijke extreemlinkse (!) kabinet wat niks voor elkaar krijgt :')
Dat laatste heeft hij toch een punt.
pi_215360962
Mona Keijzer is de kapitein in de luie stoel aan wal die hele nostalgische verhalen over vroeger houdt en problemen naar de toekomst schuift. “Ja dat moeten we over de jaren heen maar eens onderzoeken”.

Mooi wat lattes wegtikken met andere PVV’ers die geen kloten uitvoeren behalve heel veel ter discussie stellen.
pi_215360989
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:36 schreef Beathoven het volgende:
Mona Keijzer is de kapitein in de luie stoel aan wal die hele nostalgische verhalen over vroeger houdt en problemen naar de toekomst schuift. “Ja dat moeten we over de jaren heen maar eens onderzoeken”.

Mooi wat lattes wegtikken met andere PVV’ers die geen kloten uitvoeren behalve heel veel ter discussie stellen.
Getver wat een links gedrag.
pi_215361024
quote:
15s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Getver wat een links gedrag.
Alleen als er havermelk in zit ;)

Ik vind dat die gedichten van Bosma en de betogen van Keijer over hoe mooi ruimtelijk Nederland was en hoe blij we moeten zijn met de afsluitdijk en andere infra wel de meest tijdvullende quatsch is die je maar kunt storten in spreektijd over concrete uitdagingen. Ze gaan nog net geen volkliederen zingen om de tijd te doden.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 12:55:06 #264
38496 Perrin
pi_215361063
Sinds dit kabinet drink ik uit protest enkel nog havermelk lattes op werk.
pi_215361073
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:55 schreef Perrin het volgende:
Sinds dit kabinet drink ik uit protest enkel nog havermelk lattes op werk.
Ik 'haver cappu's'.
pi_215361166
Haha, ja hoor. Dealtje sluiten met PVV en NSC en dan blijkt de VVD zich weer gepasseerd te voelen. Godverdomme wat een stelletje klunzen.
pi_215361191
twitter

Ondertussen zegt Ipsos dat kiezers zich steeds rechtser gaan plaatsen. Arm Nederland.
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 13:31:07 #268
375570 crew  Cyan9
pi_215361300
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Madlener was het Bargerveen vergeten, het stuk in Groningen zou intern al weer zijn geschrapt.
Het Bargerveen ligt in Drenthe. ;)
pi_215361404
twitter

Kan die Kockelmann zo snel mogelijk weg graag? Met zijn "ja maar de PVV gaat niet met neo-nazis om, het is geen AfD".

https://www.frontaalnaakt.nl/archives/de-charlatan-regeert.html
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215361411
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:11 schreef BlackLining het volgende:
Haha, ja hoor. Dealtje sluiten met PVV en NSC en dan blijkt de VVD zich weer gepasseerd te voelen. Godverdomme wat een stelletje klunzen.
quote:
VVD wil aanpassingen asielcompromis, ‘latertje’ verwacht in Catshuis
De VVD kan nog niet instemmen met het asielcompromis dat PVV en NSC hebben voorgelegd. De liberalen willen een aantal zaken anders en zetten ook vraagtekens bij de haalbaarheid van de maatregelen, melden bronnen in Den Haag. Vanmiddag om 16 uur komen de vier regeringsfracties met premier Dick Schoof weer bijeen op het Catshuis. Alle partijen gaan ervan uit dat het een ‘latertje’ wordt.
https://www.ad.nl/politie(...)n-catshuis~a8cf15f5/

_O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 24 oktober 2024 @ 13:46:45 #271
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215361426
Besparen op onderzoek, cultuur en gymnastiekles.

Kermiskabinet at it again
pi_215361430
quote:
Dank u, vond dat mobiel even te veel gedoe.

Maar ja, 't is toch ook weer wat he :') ik krijg toch echt medelijden met die arme Schoof.
pi_215361441
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dank u, vond dat mobiel even te veel gedoe.

Maar ja, 't is toch ook weer wat he :') ik krijg toch echt medelijden met die arme Schoof.
Ik hoop dat er nog iets over blijft van de plannen van Geert.
Nadat het op haalbaarheid getoetst is. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 24 oktober 2024 @ 13:48:31 #274
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215361444
Geen arbeidsmigranten willen, minder wetenschappelijk onderzoek willen doen, volgens mij zijn we aan het voorbereiden op een landbouweconomie
pi_215361476
'Zo wordt er ruim 10 miljoen euro bezuinigd op cultuursubsidies en wordt de NPO 6,6 miljoen euro extra gekort.'

Hier sta ik wel achter. De NPO moet zo klein mogelijk worden. Eigenlijk volstaat alleen een (neutrale) teletekst. Kunstenaars moeten ook van de subsidiekraan.
pi_215361509
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:48 schreef Fretwork het volgende:
Geen arbeidsmigranten willen, minder wetenschappelijk onderzoek willen doen, volgens mij zijn we aan het voorbereiden op een landbouweconomie
Ja ho, wie moeten onze asperges dan komen steken? :o
  donderdag 24 oktober 2024 @ 13:58:07 #277
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215361510
pi_215361555
quote:
Wie moet nu de innovasies gaan doen waaraan zoveel oplossingen worden opgehangen?
pi_215361559
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:31 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Het Bargerveen ligt in Drenthe. ;)
Ik woon er vlak bij, ik weet het. Maar dat stuk snelweg ligt te dichtbij. 130 rijden gaat hem daar echt niet worden.
pi_215361577
quote:
Welke sector denk je dat met afstand de meeste arbeidsmigranten heeft? Waarom denk je dat BBB tegen beperkingen op arbeidsmigratie is?
pi_215361739
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:52 schreef DrDentz het volgende:
'Zo wordt er ruim 10 miljoen euro bezuinigd op cultuursubsidies en wordt de NPO 6,6 miljoen euro extra gekort.'

Hier sta ik wel achter. De NPO moet zo klein mogelijk worden. Eigenlijk volstaat alleen een (neutrale) teletekst. Kunstenaars moeten ook van de subsidiekraan.
Jij wil dus een Amerikaanse gepolariseerd media landschap en een nieuwsvoorziening dat bepaald gaat worden door de Unilevers en John de Mols. Het maakt de maatschappij niet bepaald democratischer.

Onze NPO is al vrij klein en zwak gefinancierd. Naar rato van inwoner is de NPO spotgoedkoop. Een hoop kan wel beter ja.

Landen met een sterke publieke omroep zijn bijvoorbeeld minder vatbaar voor omkoping en corruptie:
https://www.transparency.(...)ep-minder-corruptie/

Een zwakkere (en verwaarloosde) publieke omroep betekent meer ruimte voor wantrouwen en partijen als de FvD. Meer domheid.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 24 oktober 2024 @ 14:28:20 #282
346939 Janneke141
pi_215361759
quote:
Verder wordt er acht miljoen euro bezuinigd op het bewegingsonderwijs. Het Regionaal Investeringsfonds, dat mbo-studenten beter voorbereidt op een carrière in het bedrijfsleven, krijgt vanaf 2028 helemaal geen subsidie meer. Dat levert dan 27 miljoen euro op. De ministers gaan ervan uit dat de sector en het bedrijfsleven ook zonder subsidie kunnen samenwerken.

Daarnaast wordt er geld weggehaald bij de ondersteuning van zogeheten thuiszitters, leerlingen die niet naar school gaan.
Je zou bijna gaan terugverlangen naar de heer S. Dekker. Bijna.
pi_215361767
quote:
13s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je zou bijna gaan terugverlangen naar de heer S. Dekker. Bijna.
Ja sorry. We hebben veel geld nodig voor de grensbewaking. :')
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 24 oktober 2024 @ 14:30:00 #284
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_215361771
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Misschien kunnen we alle mbo’ers daar neerzetten
  donderdag 24 oktober 2024 @ 14:32:51 #285
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215361787
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Welke sector denk je dat met afstand de meeste arbeidsmigranten heeft? Waarom denk je dat BBB tegen beperkingen op arbeidsmigratie is?
Ja de bouw en de landbouw, maar dat is goed, want we gaan toch de kenniseconomie slopen, kunnen we lekker met zn allen de keet in
pi_215361897
quote:
Er zullen wel wat scootertjes op en neer rijden daar in Den Haag.
pi_215361904
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Als we nou België zo ver krijgen om de grenzen te gaan controleren hoeven we ons zelf niet meer met die flauwekul bezig te houden O-)
  donderdag 24 oktober 2024 @ 14:53:11 #288
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215361918
quote:
De NSC-fractie stemde donderdagmorgen na fractieberaad unaniem in met het compromis dat tijdelijk fractieleider Nicolien van Vroonhoven met Wilders uitonderhandelde. Zij hoeft van haar collega’s niet terug aan tafel met aanvullende vragen, liet een woordvoerder namens de fractie weten.
Dat nota bene VVD de partij moet zijn die vragen heeft over haalbaarheid :')
pi_215361962
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
De VVD wil er ook gewoon even overheen pissen. Die hebben ten slotte een hele kabinetsval georchestreerd over migratie en nu worden ze rechts ingehaald door PVV én NSC. Dat is wel lastig te verkroppen denk ik :+
pi_215361975
quote:
9s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:30 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Misschien kunnen we alle mbo’ers daar neerzetten
Ho ho, er zijn ook 50.000 transformatorhuisjes nodig om het elektriciteitsnet te verzwaren. :')
pi_215361992
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:51 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Als we nou België zo ver krijgen om de grenzen te gaan controleren hoeven we ons zelf niet meer met die flauwekul bezig te houden O-)
Dan houd je geen rekening met de invalsbootjes voor onze vaccins. Straks zetten die apenpokken toch door.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 15:05:45 #292
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215362001
quote:
Stukje Pol Pot.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 15:19:56 #293
375570 crew  Cyan9
pi_215362077
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik woon er vlak bij, ik weet het. Maar dat stuk snelweg ligt te dichtbij. 130 rijden gaat hem daar echt niet worden.
Dat is zeker waar.
pi_215362134
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nadat NSC unaniem heeft ingestemd. Tot zo ver het frame van goed bestuur, welkom bij de club van slopers van de rechtsstaat NSC.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 15:27:31 #295
37950 JAM
pi_215362135
Ik gooi er even een 'man, man, man...' uit.

Man, man, man... :{ .
pi_215362170
Nederland blijkt bovengemiddeld islamofoob:

https://www.volkskrant.nl(...)eigen-land~b4262e05/

Dat Nederland een bovengemiddeld discriminerend land was wisten we natuurlijk allemaal al, het is nu alleen nogmaals onderzocht.
pi_215362187
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:32 schreef Hanca het volgende:

Dat Nederland een bovengemiddeld discriminerend land was wisten we natuurlijk allemaal al, het is nu alleen nogmaals onderzocht.
Laat me raden, vooral in Zeeland, Limburg en Groningen waar ze nog nooit een buitenlander hebben gezien ;(
pi_215362201
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Laat me raden, vooral in Zeeland, Limburg en Groningen waar ze nog nooit een buitenlander hebben gezien ;(
Het gaat over het discriminerend behandelen van moslims, daarvoor moet je ze wel zien/spreken/contact met ze hebben.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 15:36:00 #299
37950 JAM
pi_215362202
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:32 schreef Hanca het volgende:

Helaas achter een paywall. Korte samenvatting?
pi_215362255
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Oh, ik dacht in bepaalde subfora van Fok!.
pi_215362275
quote:
5s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:36 schreef JAM het volgende:

[..]
Helaas achter een paywall. Korte samenvatting?
Betreft dit rapport:
https://fra.europa.eu/nl/publication/2024/being-muslim-eu

NL komt er niet goed uit. Vooral moslim-vrouwen worden hier significant vaker lastig gevallen dan mannen (misschien omdat ze dmv een hoofddoek meer herkenbaar zijn).
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')