Faber had een deel inderdaad zelfs al ingevoerd kunnen hebben. Dat nareizen meerderjarige kinderen, daar is gewoon 2x een Kamermeerderheid voor en had dus in juni al door beide Kamers gekund als ze echt haast had, anders in september. Dat ongewenst verklaren heeft wat meer juridische implicaties en is dus een ingewikkeldere wet, maar als het wel kan dan had dat ook al ingevoerd kunnen wezen, de Kamermeerderheid is ook daar niet het probleem. Die taakstelling had ze ook al kunnen schrappen (onverstandig, maar goed). Had allemaal niet via noodwetten gehoeven, maar had op de normale weg allang door beide Kamers kunnen zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:27 schreef Frozen-assassin het volgende: Dit zijn toch gewoon dingen waar minister Faber mee had moeten komen? Ik snap ook niet zo goed wat de onderhandeling is hierin? Wat zou NSC hier willen bereiken dan of wat hebben ze hier bereikt?
Er is bij ons al geen sprake van ernstige dreiging voor de openbare orde of binnenlandse veiligheid.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:58 schreef Hanca het volgende:
Die grenscontroles op basis van art 25 van Schengen kan trouwens maar voor 6 maanden: https://ecer.minbuza.nl/-(...)%20Schengengrenscode).
[..]
Twee keer achter elkaar dezelfde reden gaat dus niet.
Het enkele feit dat er geen homohuwelijk is, is geen reden om asiel te verlenen. Nog los van het feit dat het dus niet normaal is dat je partner nog een keer de procedure moet doorlopen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je kunt al asiel krijgen voor vervolging op die basis.
Dat denk ik ook, maar zelfs al lukt je dat, dan is in april tegen de tijd dat de instroom weer stijgt (er komen er altijd minder in de winter) het sowieso afgelopen met de grenscontroles.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is bij ons al geen sprake van ernstige dreiging voor de openbare orde of binnenlandse veiligheid.
Omdat er ook bij geen cordon sanitaire er geen zicht is op een meerderheid na verkiezingen?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:08 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Geert bang is dat hij bij een kabinetsval een cordon sanitaire voor zijn kiezen krijgt. Waarom zou je anders inbinden naar een zombiepartij die NSC onderhand is?
Die noodwetgeving was natuurlijk ook alleen bedoeld voor de beeldvormingquote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Faber had een deel inderdaad zelfs al ingevoerd kunnen hebben. Dat nareizen meerderjarige kinderen, daar is gewoon 2x een Kamermeerderheid voor en had dus in juni al door beide Kamers gekund als ze echt haast had, anders in september. Dat ongewenst verklaren heeft wat meer juridische implicaties en is dus een ingewikkeldere wet, maar als het wel kan dan had dat ook al ingevoerd kunnen wezen, de Kamermeerderheid is ook daar niet het probleem. Die taakstelling had ze ook al kunnen schrappen (onverstandig, maar goed). Had allemaal niet via noodwetten gehoeven, maar had op de normale weg allang door beide Kamers kunnen zijn.
Dat zou nog een gok kunnen zijn of dat wel lukt. Maar als de VVD weer klaar met hem is dan wordt het een kansloze zaak.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat er ook bij geen cordon sanitaire er geen zicht is op een meerderheid na verkiezingen?
Overduidelijk inderdaad. BBB heeft ook dikke problemen trouwens met die Greenpeace-zaak die er aan komt. Maar ja, was allemaal te verwachten. Ze hebben gewoon veel te veel beloofd en dat krijgen ze nu op hun bord.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:08 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Geert bang is dat hij bij een kabinetsval een cordon sanitaire voor zijn kiezen krijgt. Waarom zou je anders inbinden naar een zombiepartij die NSC onderhand is?
Alleen zijn ze dat niet. De VVD houdt meer van Geertje dan ooit. Die kunnen gewoon hun economisch program erdoorheen rammen en hebben de antibuitenlanderagenda er gratis bij.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zou nog een gok kunnen zijn of dat wel lukt. Maar als de VVD weer klaar met hem is dan wordt het een kansloze zaak.
Dan is er ook geen reden voor asiel.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het enkele feit dat er geen homohuwelijk is, is geen reden om asiel te verlenen.
Nouja als Geert het kabinet weer onder ze vandaan trekt is dat de vraag.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Alleen zijn ze dat niet. De VVD houdt meer van Geertje dan ooit. Die kunnen gewoon hun economisch program erdoorheen rammen en hebben de antibuitenlanderagenda er gratis bij.
Dat zal dan gepaard gaan met het inkrimpen van de veestapel lijkt me.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:15 schreef TheVulture het volgende:
Weet iemand hoe deze maatregelen gaan bijdragen aan het terugbrengen van het aantal arbeidsmigranten?
Dat weet ik, maar ik heb het idee dat ze bij de VVD er wel redelijk van overtuigd zijn dat ze de boel onder controle hebben.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja als Geert het kabinet weer onder ze vandaan trekt is dat de vraag.
In regeringen gaat het ook om persoonlijke verhoudingen. Als je door je regeringspartner alleen maar stress hebt heeft soms een ander de voorkeur.
Als ze Yesilgoz dumpen kunnen ze wel weer over het midden. Eerst maar het huidige drama uitzitten lol.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik heb het idee dat ze bij de VVD er wel redelijk van overtuigd zijn dat ze de boel onder controle hebben.
Ik haalde dat uit het nieuws over Italie:quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Want een van de bondslanden in DL stuurt (of gaat sturen) ze ook terug als de provincie in Syrie veilig genoeg is. Of bijvoorbeeld Damascus. Dat is ook inmiddels veilig.
En je zit sws met het feit dat DL criminele Syriërs terug stuurt, naar Syrië. En criminele Afghanen zo weer terug naar Afghanistan. Dus dan telt die regel dat het veilig moet zijn, sws opeens niet meer? Vind ik ook wel bijzonder.
Daar heb ik zelf opzich geen moeite mee, maar als het land volledig veilig moet zijn voordat je mensen überhaupt terugstuurt, is dit wel een dingetje. Bedoel, eventuele kinderen moeten dan ook mee naar het onveilige land.
quote:De mannen kwamen uit Egypte en Bangladesh. Italië beschouwt die landen als veilig, maar de rechter oordeelt nu dat dat niet klopt.
De rechter baseert zich daarvoor op het Europese Hof van Justitie, dat onlangs oordeelde dat een land pas veilig kan worden genoemd als het hele grondgebied veilig is voor alle inwoners, dus bijvoorbeeld ook voor politieke dissidenten of homoseksuelen.
Je kunt homo zijn en politiek vervolgd worden of worden vervolgd omdat je christen bent oid, natuurlijk. Dan mag je dus je partner niet meer over laten komen, omdat je in land van herkomst niet mag trouwen en het hier alleen mag als je getrouwd bent. Absurd systeem.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan is er ook geen reden voor asiel.
Thanks!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik haalde dat uit het nieuws over Italie:
https://nos.nl/artikel/25(...)banees-opvangcentrum
[..]
Dit vind ik eerlijkgezegd wel een erg ruime interpretatie van 'veilig'.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik haalde dat uit het nieuws over Italie:
https://nos.nl/artikel/25(...)banees-opvangcentrum
[..]
Dat kan, maar dat is het oordeel van de Eurpese rechter geweest.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit vind ik eerlijkgezegd wel een erg ruime interpretatie van 'veilig'.
Een veilig land is wat anders dan een land waar je niemand naar terug stuurt. We sturen genoeg mensen terug naar landen die niet op de veiligelandenlijst staan. Alleen veilige landers volgen een kortere procedure en dat mag dus niet als niet het hele land veilig is voor iedereen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit vind ik eerlijkgezegd wel een erg ruime interpretatie van 'veilig'.
Vast een vieze woke extreem-linkse D66’er.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat is het oordeel van de Eurpese rechter geweest.
"Het vijandige Hof van Justitie" zag ik al voorbij komenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vast een vieze woke extreem-linkse D66’er.
Voor die hele noodwet is nooit een fatsoenlijke motivering geweest. Ook niet bijna. Ook niet zonder puntjes op de i. Dat weet ik, dat weet Faber en dat weet Geert. Dus om niet totaal uit gelachen te worden is dit nu de oplossing.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:48 schreef Breekfast het volgende:
Hoe zou Faber zich nu voelen? Al die maanden druk geweest met een noodwet en de dragende motivering, alleen nog even de puntjes op de i. En dan hoor je zonder ergens bij betrokken te zijn geweest dat het de prullenbak in mag en je weer opnieuw mag beginnen
En linkse verraders van de eerste kamerquote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"Het vijandige Hof van Justitie" zag ik al voorbij komen
Boeit niemand, ze zit daar enkel als trekpop van Geert.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:48 schreef Breekfast het volgende:
Hoe zou Faber zich nu voelen? Al die maanden druk geweest met een noodwet en de dragende motivering, alleen nog even de puntjes op de i. En dan hoor je zonder ergens bij betrokken te zijn geweest dat het de prullenbak in mag en je weer opnieuw mag beginnen
Geert weet prima dat zijn electoraat grotendeels verstandelijk beperkt is en daar dus gewoon in gaat trappen. Slim!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:10 schreef -XOR- het volgende:
Heel irritant dat de media het nu continu de 'asielnoodmaatregelenwet' gaan noemen zodat het lijkt of de PVV de noodwet toch heeft binnengesleept en de rest overstag is gegaan.
Die Faber snapt natuurlijk al vanaf het begin prima dat die hele motivatie niet te doen is, lijkt me. Als je niet direct een motivatie voor een crisis kunt vormgeven kun je dat nooit, want dan is het geen crisis.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:48 schreef Breekfast het volgende:
Of:quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:59 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
En linkse verraders van de eerste kamer
quote:Geen enkel probleem met het feit dat POL een vergaarbak is voor linkse verzuurde woke-adepten die heel hard naar kiezers op andere partijen schoppen achter hun kantoorpctje. Lekker daar blijven en een virtueel hek eromheen, doen ze het minste kwaad. Het is een ander verhaal als dat soort trolletjes het nodig vinden hier met domme oneliners een topic proberen te laten ontsporenen
Kunnen ze daar weer de hoofdrol spelen in de door de Nederlandse overheid gecreëerde crisis, zijn ze wel gewend.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:07 schreef Cyan9 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe blij ze in Ter Apel zullen zijn dat de spreidingswet weer in de prullenbak wordt gegooid.
Al die maanden druk geweest? Dit hele plan heeft altijd de indruk gewekt dat het op een dronken vrijdagavond in de achterkamer van een kroeg op een bierviltje in elkaar is gezet.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:48 schreef Breekfast het volgende:
Zozo! Nou, we laten het ons maar aanzeggen allemaal!quote:
Ze dachten ook het vorige kabinet te kunnen laten klappen en de verkiezingen te winnen. Ik schat het observatievermogen van de VVD onder Yesilgoz niet echt hoog in.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik heb het idee dat ze bij de VVD er wel redelijk van overtuigd zijn dat ze de boel onder controle hebben.
Dat er geen nieuwe verkiezingen komen op korte termijn waar ze gedecimeerd zouden worden en ze nog wat langer mogen blijven plucheplakken?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:23 schreef -XOR- het volgende:
Kennen we het wisselgeld van NSC eigenlijk al?
Faber is gewoon incompetentquote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Faber had een deel inderdaad zelfs al ingevoerd kunnen hebben. Dat nareizen meerderjarige kinderen, daar is gewoon 2x een Kamermeerderheid voor en had dus in juni al door beide Kamers gekund als ze echt haast had, anders in september. Dat ongewenst verklaren heeft wat meer juridische implicaties en is dus een ingewikkeldere wet, maar als het wel kan dan had dat ook al ingevoerd kunnen wezen, de Kamermeerderheid is ook daar niet het probleem. Die taakstelling had ze ook al kunnen schrappen (onverstandig, maar goed). Had allemaal niet via noodwetten gehoeven, maar had op de normale weg allang door beide Kamers kunnen zijn.
Hun troef is dat ze issue owner zijn op economie, met grote afstand (ten onrechte, media als nu.nl met vandaag Klaas Knot zijn keutels dragen hieraan bij, maar dat doet er niet toe). Dat kunnen ze gaan uit spelen wanneer de economie tegen zit en het een bende wordt. Dit is waarschijnlijk hun grootste kans. Kiezers zien de PVV en in mindere mate BBB als zeer incompetent op het terrein economie (PvdA-GL, ook D66 worden aanmerkelijk hoger in geschat).quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze dachten ook het vorige kabinet te kunnen laten klappen en de verkiezingen te winnen. Ik schat het observatievermogen van de VVD onder Yesilgoz niet echt hoog in.
Voor iets dat sowieso niet kan hoeft er ook geen wisselgeld betaald te worden zei Leendert Beekman (BNR) net.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:23 schreef -XOR- het volgende:
Leendert weet ook dat NSC slechter onderhandelt dan de inkoopafdeling van Manchester United? Uiteraard heeft Geertje er wel iets voor teruggekregen, waarom dacht je dat er met hem overlegd moest worden?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:38 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Voor iets dat sowieso niet kan hoeft er ook geen wisselgeld betaald te worden zei Leendert Beekman (BNR) net.
Mogen geen kritiek meer hebben op falende PVV bewindslieden.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:23 schreef -XOR- het volgende:
Geen nieuwe verkiezingen, want hij weet al dat dit de eerste en enige keer gaat zijn dat PVV mee gaat regeren. Als het nu klapt, is het weer gedaan.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Leendert weet ook dat NSC slechter onderhandelt dan de inkoopafdeling van Manchester United? Uiteraard heeft Geertje er wel iets voor teruggekregen, waarom dacht je dat er met hem overlegd moest worden?
Van Thillo is bedfellow van Open VLD in Vlaanderen. Is allemaal goed gedocumenteerd, zelfs door de rechtse Mark Koster. Dan weet je het verder wel. Trump normaliseren doen RTL, DPG al heel goed!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:40 schreef nostra het volgende:
Toch wel grappig dat het hele fiasco, dat zich nu ontvouwt met betrekking tot Hugo's legacy de Wbh, op voorhand al van Rekenkamer tot vastgoedpartijen tot economen is voorspeld, en als nu zelfs de oud DNB-voorzitter zegt 'trek hem toch alsjeblieft in, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald' dat alsnog geplugd wordt als een complot van DPG om de VVD onterecht issue owner te maken op economie.
Ach. Arbeidsmigranten (een werkgevers dingetje om de lonen laag te houden) worden niet meer genoemd.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze dachten ook het vorige kabinet te kunnen laten klappen en de verkiezingen te winnen. Ik schat het observatievermogen van de VVD onder Yesilgoz niet echt hoog in.
Dat zou Rutte lukken, maar Schoof en NvV winnen echt geen game of chicken van Wilders.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geen nieuwe verkiezingen, want hij weet al dat dit de eerste en enige keer gaat zijn dat PVV mee gaat regeren. Als het nu klapt, is het weer gedaan.
Uitponden is vrij irreversibel, dus een effect van een paar maanden is wel degelijk significant. Het is geen aandeel dat volgende maand weer op een hogere koers kan staan. Maar hé, men heeft wat men wilde hebben, dus wees er vooral content mee.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:49 schreef Klopkoek het volgende:
Knot spreekt voor zijn beurt. Zoals eerder gezegd:
De cijfers van Knot komen gewoon niet overeen met die van het ministerie en van het CBS.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Uitponden is vrij irreversibel, dus een effect van een paar maanden is wel degelijk significant. Het is geen aandeel dat volgende maand weer op een hogere koers kan staan. Maar hé, men heeft wat men wilde hebben, dus wees er vooral content mee.
Nou misschien sowieso al die Afghaanse bewakers. Daar leek NSC het heel erg moeilijk mee te hebben, die meneer Kahraman.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mogen geen kritiek meer hebben op falende PVV bewindslieden.
Ach ja, die zitten inmiddels aan het maximum boetebedrag van 1,5 miljoen, dus ze kunnen nu weer gratis mensen in het gras laten slapen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:07 schreef Cyan9 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe blij ze in Ter Apel zullen zijn dat de spreidingswet weer in de prullenbak wordt gegooid.
De Jonge zei toch al (100 keer) dat het niet zo erg is wanneer wat huurwoningen worden verkocht en mensen vermogen kunnen opbouwen? Ja, niet iedereen kan zo een huis kopen maar De Jonge is natuurlijk geen links politicus.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Uitponden is vrij irreversibel, dus een effect van een paar maanden is wel degelijk significant. Het is geen aandeel dat volgende maand weer op een hogere koers kan staan. Maar hé, men heeft wat men wilde hebben, dus wees er vooral content mee.
Iemand die niet vervolgd wordt hoeft niet te vluchten.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt homo zijn en politiek vervolgd worden of worden vervolgd omdat je christen bent oid, natuurlijk. Dan mag je dus je partner niet meer over laten komen, omdat je in land van herkomst niet mag trouwen en het hier alleen mag als je getrouwd bent. Absurd systeem.
Maar als jouw partner wordt vervolgd vanwege bijvoorbeeld politieke activiteiten, dan is het toch niet meer dan menselijk als jij hier na het asiel van die partner ook welkom bent? Dat doen we wel bij getrouwde mensen. Terecht. Waarom zou dat niet gelden voor mensen die in hun land niet kunnen trouwen omdat ze LHBTI zijn?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Iemand die niet vervolgd wordt hoeft niet te vluchten.
En hoe bewijs je dan dat het daadwerkelijk om de partner gaat? Misbruik ligt hier op de loer en juist op die vage onbewijsbare verhalen moeten we wat kritischer worden denk ik.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar als jouw partner wordt vervolgd vanwege bijvoorbeeld politieke activiteiten, dan is het toch niet meer dan menselijk als jij hier na het asiel van die partner ook welkom bent? Dat doen we wel bij getrouwde mensen. Terecht. Waarom zou dat niet gelden voor mensen die in hun land niet kunnen trouwen omdat ze LHBTI zijn?
De partner van iemand die hier asiel krijgt moet hier simpelweg gewoon welkom zijn, altijd. Ook als je niet kunt trouwen in je thuisland of als je om veiligheidsredenen niet bent getrouwd.
Nou ja, iemand kan hooguit een partner laten overkomen, dus hoe enorm kan die fraude worden?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:55 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
En hoe bewijs je dan dat het daadwerkelijk om de partner gaat? Misbruik ligt hier op de loer en juist op die vage onbewijsbare verhalen moeten we wat kritischer worden denk ik.
Ik denk dat juristen wat beter in werkelijke dossiers zitten, dan jij in je hypothetische complicaties.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:55 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
En hoe bewijs je dan dat het daadwerkelijk om de partner gaat? Misbruik ligt hier op de loer en juist op die vage onbewijsbare verhalen moeten we wat kritischer worden denk ik.
Dat checken ze al decennia, daar hebben ze wel ervaring in.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:55 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Debat.quote:
Je bent bekend met zijn CV en partijverleden? Zo verbazingwekkend is dat niet. Zeker zijn generatie heeft nog een goede (kader)scholing genoten en kwam naar boven drijven toen zijn eerdere partij nog 100000+ leden had.quote:
Morgen komt er meer informatie.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:24 schreef JAM het volgende:
Iemand wat meer en gedetailleerdere informatie over wat er nu in dat conceptakkoord staat?
Tenzij er na die drie jaar natuurlijk nog dezelfde redenen voor asiel aanwezig zijn. Dan wordt die gewoon verlengd en kan die (zoals de wet nu in elkaar steekt, in ieder geval) als iemand vijf jaar aaneengesloten in Nederland heeft gewoond ook een permanente verblijfsvergunning aanvragen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:25 schreef Origami94 het volgende:
Matig van NSC. En als ik het dus goed begrijp kan een statushouder nooit integreren want na drie jaar moet hij weg.
Ging het uberhaupt ooit om integratie ooit?
Die grenscontroles, die rijmen ook werkelijk als kut op Dirk. Als iemand in een ander land al asiel heeft aangevraagd, dan is dat gewoon bij de IND bekend en kan daar ook gewoon naar gehandeld worden. Dan een paar mensen in een uniformpje op de A12 bij Veldhuizen stationeren in de hoop dat ze er uit de tienduizenden auto's en vrachtwagens die daar dagelijks voorbijkomen eentje uitvissen waar dan een asielzoeker in verstopt zit die stiekem ook al in Duitsland asiel heeft aangevraagd... dat is pure symboolpolitiek. Laat staan het weggegooide geld dat ermee gemoeid is.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:34 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Morgen komt er meer informatie.
Geen noodrecht.
Delen van Syrië veilig verklaren zodat ze die kunnen weigeren en terugsturen.
Tijdelijk extra grenscontroles.
Klinkt toch stoer. Doet het goed bij onderbuikiërs.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:38 schreef JAM het volgende:
[..]
Die grenscontroles, die rijmen ook werkelijk als kut op Dirk. Als iemand in een ander land al asiel heeft aangevraagd, dan is dat gewoon bij de IND bekend en kan daar ook gewoon naar gehandeld worden. Dan een paar mensen in een uniformpje op de A12 bij Veldhuizen stationeren in de hoop dat ze er uit de tienduizenden auto's en vrachtwagens die daar dagelijks voorbijkomen eentje uitvissen waar dan een asielzoeker in verstopt zit die stiekem ook al in Duitsland asiel heeft aangevraagd... dat is pure symboolpolitiek.
De NOS was toch vrij uitgebreid?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:24 schreef JAM het volgende:
Iemand wat meer en gedetailleerdere informatie over wat er nu in dat conceptakkoord staat?
Tuurlijk is het symboolpolitiek....EU regels geldenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:38 schreef JAM het volgende:
[..]
Die grenscontroles, die rijmen ook werkelijk als kut op Dirk. Als iemand in een ander land al asiel heeft aangevraagd, dan is dat gewoon bij de IND bekend en kan daar ook gewoon naar gehandeld worden. Dan een paar mensen in een uniformpje op de A12 bij Veldhuizen stationeren in de hoop dat ze er uit de tienduizenden auto's en vrachtwagens die daar dagelijks voorbijkomen eentje uitvissen waar dan een asielzoeker in verstopt zit die stiekem ook al in Duitsland asiel heeft aangevraagd... dat is pure symboolpolitiek. Laat staan het weggegooide geld dat ermee gemoeid is.
Technisch gezien hoef je alleen aan de Belgische grens te controleren aangezien de Duitsers al bij hun grenzen met andere landen controleren.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:38 schreef JAM het volgende:
[..]
Die grenscontroles, die rijmen ook werkelijk als kut op Dirk. Als iemand in een ander land al asiel heeft aangevraagd, dan is dat gewoon bij de IND bekend en kan daar ook gewoon naar gehandeld worden. Dan een paar mensen in een uniformpje op de A12 bij Veldhuizen stationeren in de hoop dat ze er uit de tienduizenden auto's en vrachtwagens die daar dagelijks voorbijkomen eentje uitvissen waar dan een asielzoeker in verstopt zit die stiekem ook al in Duitsland asiel heeft aangevraagd... dat is pure symboolpolitiek. Laat staan het weggegooide geld dat ermee gemoeid is.
Die permanente verblijfsvergunning willen ze ook schrappen. Maar als ze het recht op naturalisatie na 5 jaar niet schrappen is dat wellicht ook symboolpolitiek.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:35 schreef JAM het volgende:
[..]
Tenzij er na die drie jaar natuurlijk nog dezelfde redenen voor asiel aanwezig zijn. Dan wordt die gewoon verlengd en kan die (zoals de wet nu in elkaar steekt, in ieder geval) als iemand vijf jaar aaneengesloten in Nederland heeft gewoond ook een permanente verblijfsvergunning aanvragen.
Zijn we het daarover eens.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:34 schreef Klopkoek het volgende:
Je bent bekend met zijn CV en partijverleden? Zo verbazingwekkend is dat niet. Zeker zijn generatie heeft nog een goede (kader)scholing genoten en kwam naar boven drijven toen zijn eerdere partij nog 100000+ leden had.
Dat is dan weer een vreemde twist. Maar laat ik het bij een stukje uit zijn Farewell to the Nation houden:quote:Heb jij eigenlijk een morele ondergrens en (ethische) principes behalve 'boe belastingen'?
Reagan had die natuurlijk ook geheel niet.
quote:The great rediscovery of the 1980's has been that, lo and behold, the moral way of government is the practical way of government: Democracy, the profoundly good, is also the profoundly productive.
Helemaal niets natuurlijk. Asielzoekers die bij een grenscontrole vertellen dat ze asiel aanvragen worden sowieso al naar een opvangcentrum gebracht. Bij de grens zullen wel wat mensen zonder verblijfspapieren of ID-bewijs zijn onderschept, die worden dan ‘teruggestuurd’, maar zullen dan gewoon het land inkomen via een ander sluipweggetje.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:49 schreef JAM het volgende:
Ik probeer nu een beetje te achterhalen wat die Duitse grenscontroles (behalve een hoop ergernis) eigenlijk hebben opgeleverd. Dat wordt me nu ook niet helemaal duidelijk. Het is in ieder geval niet zo dat het aantal asielaanvragen in Duitsland sinds die tijd nu gedaald is.
Ik lees voor het overgrote meerendeel plannetjes die bij de rechter gaan sneuvelen of al gesneuveld zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
De NOS was toch vrij uitgebreid?
https://nos.nl/artikel/25(...)ergaande-maatregelen
Ik heb alvast nieuws, dat kan niet: https://freemovement.org.(...)ts-entire-territory/quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:34 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Delen van Syrië veilig verklaren zodat ze die kunnen weigeren en terugsturen.
Dat scheelt toch weer, niet?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:36 schreef Janneke141 het volgende:
Gut, ik ben ff uit eten en als ik terugkom is de asielcrisis ineens opgelost. Wat fantastisch!
Je moet eens wat vaker uit eten gaan, wie weet lossen ze de overige crises ook op.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:36 schreef Janneke141 het volgende:
Gut, ik ben ff uit eten en als ik terugkom is de asielcrisis ineens opgelost. Wat fantastisch!
Twee dooien bij Oldenzaal doordat nietsvermoedende automobilisten in een file knalde.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:49 schreef JAM het volgende:
Ik probeer nu een beetje te achterhalen wat die Duitse grenscontroles (behalve een hoop ergernis) eigenlijk hebben opgeleverd. Dat wordt me nu ook niet duidelijk.
Probleem is dat je niet kunt bewijzen wie je partner is. Het is niet ons probleem als andere landen niet zo ver zijn op homorechten als wij.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar als jouw partner wordt vervolgd vanwege bijvoorbeeld politieke activiteiten, dan is het toch niet meer dan menselijk als jij hier na het asiel van die partner ook welkom bent? Dat doen we wel bij getrouwde mensen. Terecht. Waarom zou dat niet gelden voor mensen die in hun land niet kunnen trouwen omdat ze LHBTI zijn?
De partner van iemand die hier asiel krijgt moet hier simpelweg gewoon welkom zijn, altijd. Ook als je niet kunt trouwen in je thuisland of als je om veiligheidsredenen niet bent getrouwd.
Die stemde in z’n tijd als eenpitter altijd al met de uiterst rechtse flank mee als het op asiel/migratie aankwam, dus het mag geen verrassing zijn dat hij dit soort symboolmeuk steunt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:47 schreef Janneke141 het volgende:
Maar Omtzigt zou zich toch binnenkort in het Twentekanaal moeten storten, of zou hij echt gelukkig zijn met de uitkomsten van zijn gewenste extraparlementaire kabinet?
Alweer zo'n absurde uitspraak.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb alvast nieuws, dat kan niet: https://freemovement.org.(...)ts-entire-territory/
Welke wet mag dat dan zijn? Meteen afschaffen.quote:Furthermore, the Court holds that EU law precludes a Member State from designating a third country as a safe country of origin for only part of its territory.
Denk ook niet dat hij hier erg mee zit.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:51 schreef Szura het volgende:
[..]
Die stemde in z’n tijd als eenpitter altijd al met de uiterst rechtse flank mee als het op asiel/migratie aankwam, dus het mag geen verrassing zijn dat hij dit soort symboolmeuk steunt.
Het gaat juist om mensen die nog geen asiel hebben aangevraagd terwijl ze dat wel hadden moeten doen. Je weet wel, volgens het EU-recht dat zomaar ineens niet meer geldt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:38 schreef JAM het volgende:
[..]
Wel als wij daardoor LHBTI gaan discrimineren. Lijkt me redelijk tegen de grondwet in te gaan.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Probleem is dat je niet kunt bewijzen wie je partner is. Het is niet ons probleem als andere landen niet zo ver zijn op homorechten als wij.
Dat doen we niet, ze mogen hier nog steeds gewoon trouwen. Geregistreerd partnerschap lijkt me ook geen probleem (voor de migrant in hun land).quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel als wij daardoor LHBTI gaan discrimineren. Lijkt me redelijk tegen de grondwet in te gaan.
Hier wat meer context: https://ecer.minbuza.nl/-(...)erkomst?redirect=%2Fquote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Alweer zo'n absurde uitspraak.
[..]
Welke wet mag dat dan zijn? Meteen afschaffen.
Allern getrouwde partners mogen komen, waarmee je ongetrouwde partners die dus niet hierheen mogen komen discrimineert. Zeker als die ongetrouwd zijn buiten hun schuld.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat doen we niet, ze mogen hier nog steeds gewoon trouwen. Geregistreerd partnerschap lijkt me ook geen probleem (voor de migrant in hun land).
Nee, dat zijn geen familieleden. Anders kun je ook alle vrienden en hun familie over laten komen. Je moet ergens de grens leggen, dat kan prima bij een geregistreerd partnerschap.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Allern getrouwde partners mogen komen, waarmee je ongetrouwde partners die dus niet hierheen mogen komen discrimineert. Zeker als die ongetrouwd zijn buiten hun schuld.
Ik zie nog steeds geen redenering waarom het hele land 'veilig' moet zijn. Lijkt erop dat het weer een slechte wet is die zéér ruim geinterpreteerd wordt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:58 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Hier wat meer context: https://ecer.minbuza.nl/-(...)erkomst?redirect=%2F
Artikel 8 evrm, recht op family life. Ik heb geen jurisprudentie bij de hand, maar ik kan je nu al vertellen dat je dit nooit zo generiek kunt verbieden.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat zijn geen familieleden. Anders kun je ook alle vrienden en hun familie over laten komen. Je moet ergens de grens leggen, dat kan prima bij een geregistreerd partnerschap.
Meerderjarige kinderen mogen ook niet meer, dat is ook prima. Dat zijn volwassenen die voor zichzelf moeten zorgen. Als ze ook vervolgd worden kunnen ze zelf een aanvraag indienen.
Altijd leuk, mag een ongekozen rechter weer gaan bepalen wat die ouwe lullen die dat verdrag ooit getekend hebben bedoelden met 'family'. De slechtste kanten van het Amerikaanse systeem gecombineerd met de slechtste kanten van ongekozen rechters.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Artikel 8 evrm, recht op family life. Ik heb geen jurisprudentie bij de hand, maar ik kan je nu al vertellen dat je dit nooit zo generiek kunt verbieden.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-kan-niet-eindeloosquote:Coalitiepartijen snappen dat de maatregel niet populair is, maar verwijzen ook naar het onderhandelaarsakkoord waar dit is afgesproken. De PVV noemt het ook een 'billijke maatregel'. NSC-Kamerlid Rosanne Hertzberger begrijpt dat de maatregel als vervelend wordt ervaren, maar ze ziet ook voordelen. "Het is ook niet goed voor studenten zelf, als ze heel lang over hun studie doen."
Onzin. Van Vroonhoven zet hier een handtekening onder een mengelmoes van onhaalbare voorstellen, symboolpolitiek en zuiver pestgedrag. Hoe je dat aan je achterban wil verkopen als een overwinning voor de rechtsstaat ontgaat me echt volledig.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:38 schreef capricia het volgende:
Van Vroonhoven komt hier wel als winnaar uit naar voren.
Ze komt er uit naar voren met meer ruggegraat dan Wilders.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Onzin. Van Vroonhoven zet hier een handtekening onder een mengelmoes van onhaalbare voorstellen, symboolpolitiek en zuiver pestgedrag. Hoe je dat aan je achterban wil verkopen als een overwinning voor de rechtsstaat ontgaat me echt volledig.
Dat leek mij ook meteen. Bijna niks daarvan past toch binnen de verdragen waar we ons aan gebonden hebben. In de eerste kamer lijkt me ook geen meerderheid te vinden voor dit soort achterlijke shit. Ik verwachtte al niets van NSC en ze leveren weer niets, voorspelbare partij wel eigenlijk.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik lees voor het overgrote meerendeel plannetjes die bij de rechter gaan sneuvelen of al gesneuveld zijn.
Ook dat is rechtsstatelijke barbarij.
Nou nee, er zitten een paar uitstekende voorstellen bij. Dat heb je dus verkeerd gezienquote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Onzin. Van Vroonhoven zet hier een handtekening onder een mengelmoes van onhaalbare voorstellen, symboolpolitiek en zuiver pestgedrag.
Hoho, voor elite families als de Hertzbergers is dit juist wel goed voor de maatschappelijke inbedding, horizonverbreding en de noblesse oblige.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-kan-niet-eindeloos
Hertzberger laat nog even zien hoe dik de plaat voor haar hoofd is. Klein detail: zelf studeerde ze zes jaar.
Lijkt me juist winst voor Wilders. Hij laat zogenaamd weer zien een redelijke politicus te zijn die durft in te leveren.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:38 schreef capricia het volgende:
Hoe zien jullie dit?
Ik vind het een totale afgang voor Wilders en de PVV. Het noodrecht stond zelfs in het Hoofdlijnenakkoord. En hij heeft gedreigd het kabinet te laten klappen als het niet door zou gaan.
En nu dit? Hij is gewoon door de knieën gegaan. En de PVV minister is ook compleet zonder afstemming opzij geschoven. Die wist niet eens wat Wilders aan het bespreken was, met haar "de dragende motivering is af"-debakel.
Wat een afgang voor Wilders.
Belangrijk is wat o.a. het Journaal hiervan maakt. Ze maken er een taartje van dat Wilders veel strenge maatregelen uit het vuur weet te slepen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:38 schreef capricia het volgende:
Hoe zien jullie dit?
Ik vind het een totale afgang voor Wilders en de PVV. Het noodrecht stond zelfs in het Hoofdlijnenakkoord. En hij heeft gedreigd het kabinet te laten klappen als het niet door zou gaan.
En nu dit? Hij is gewoon door de knieën gegaan. En de PVV minister is ook compleet zonder afstemming opzij geschoven. Die wist niet eens wat Wilders aan het bespreken was, met haar "de dragende motivering is af"-debakel.
Zo:quote:
quote:Wat een afgang voor Wilders.
Zeker, Wilders gaat dit proberen te spinnen. Dat is wel duidelijk.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lijkt me juist winst voor Wilders. Hij laat zogenaamd weer zien een redelijke politicus te zijn die durft in te leveren.
Zijn fans gaan dit zo interpreteren in elk geval.
NSC komt er weer bekaaid af, dit lijkt vrijwel enkel shit die rechtsstreeks tegen de rechtsstaat in gaat. Wat krijgen ze nou eigenlijk daarvoor terug? Dat ze hun 20 zetels nog wat langer mogen vullen ter meerdere glorie van Wilders. Dat is toch wel heel een schrale oogst.
Voor Wilders zijn dit precies de maatregelen die hij wil. Alllemaal symbolisch pestgedoe, lekker de uitzichtloosheid van Asielzoekers vergroten met als doel dat ze wegblijven, als tweede doel veel meer overlast. Ook het type maatregelen waarvan bijna niks stand zal houden bij de rechter of al sneuvelt in de eerste kamer. Kan Wilders weer wat extra zondebok politiek gebruiken.
Wilders heeft maar één stand en dat is campagne voeren. Het enige wat hij kan is schijnbewegingen maken uit electorale overwegingen. Ik zie PVVers vooral in hun nopjes zijn dat hij íets voor elkaar lijkt te krijgen. Mission accomplished.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker, Wilders gaat dit proberen te spinnen. Dat is wel duidelijk.
Maar het laat ook zien dat Wilders niet de baas is. Bij lange na niet.
In het hoofdlijnenakkoord en in het regeerprogramma hebben de vier partijen het uitroepen van het noodrecht allemaal ondertekend.
Nu wil NSC er vanaf. En Wilders dreigde met van alles. Maar het kabinet laten vallen hierop, durfde hij kennelijk niet. Terwijl hij toch heel hard blafte.
Maar was dat niet enkel geblaf om zijn eigen onderhandelingspositie te versterken? Uiteindelijk is het NSC wat het meest te verliezen heeft bij een snelle val van het kabinet.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker, Wilders gaat dit proberen te spinnen. Dat is wel duidelijk.
Maar het laat ook zien dat Wilders niet de baas is. Bij lange na niet.
In het hoofdlijnenakkoord en in het regeerprogramma hebben de vier partijen het uitroepen van het noodrecht allemaal ondertekend.
Nu wil NSC er vanaf. En Wilders dreigde met van alles. Maar het kabinet laten vallen hierop, durfde hij kennelijk niet. Terwijl hij toch heel hard blafte.
Ja. NSC gaat zo ongeveer weg gevaagd worden. En toch ging Wilders door de knieën.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar was dat niet enkel geblaf om zijn eigen onderhandelingspositie te versterken? Uiteindelijk is het NSC wat het meest te verliezen heeft bij een snelle val van het kabinet.
Nee. Waarom?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar was dat niet enkel geblaf om zijn eigen onderhandelingspositie te versterken? Uiteindelijk is het NSC wat het meest te verliezen heeft bij een snelle val van het kabinet.
Ik denk dat dat de misrekening is. Voor de persoon Geert is dit ook z’n laatste kans, hij is boven de zestig. Hij kan niet weer tien jaar wachten tot dat de rest hem vergeven heeft dat het klapte.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:03 schreef BlaZ het volgende:Uiteindelijk is het NSC wat het meest te verliezen heeft bij een snelle val van het kabinet.
Straks lekker met pensioen na 30 jaar plucheplakken kamerlidmaatschap. Prima geboerd voor iemand die af en toe wat roept wat de onderbuik wil horen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de misrekening is. Voor de persoon Geert is dit ook z’n laatste kans, hij is boven de zestig. Hij kan niet weer tien jaar wachten tot dat de rest hem vergeven heeft dat het klapte.
Onder de assumptie dat kabinetsdeelname en het daadwerkelijk uitvoeren van zijn standpunten een doel van Geert is, gaat hij sowieso niet meer verder komen dat dit kabinet. Al had ie honderd jaar de tijd. Hij wordt nu geflankeerd door een rechtse partij die de deur naar hem open gezet heeft en twee partijen die van voren niet weten dat ze van achteren in de Kamer zitten. Wat is de kans dat hij nog een keer in die positie komt?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de misrekening is. Voor de persoon Geert is dit ook z’n laatste kans, hij is boven de zestig. Hij kan niet weer tien jaar wachten tot dat de rest hem vergeven heeft dat het klapte.
Dus Geert blaft wel heel hard "Dan hebben we een probleem"quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Stel je aanquote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus Geert blaft wel heel hard "Dan hebben we een probleem"
Maar hij bijt niet. Hij haalt gewoon bakzeil. Op iets wat heel groot voor de PVV is. Waar ze maanden over onderhandeld hebben.
Het stond zelfs in het hoofdlijnenakkoord. Het grote punt van de PVV.
Weg.
Mensen die dit nu nog geloven heb ik ook een paar mooie dealtjes voor. DM graag bij interesse.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
Onder de assumptie dat kabinetsdeelname en het daadwerkelijk uitvoeren van zijn standpunten een doel van Geert is.
Daar gaat het bij Geert altijd alleen maar om.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Stel je aan
Het ging om de beeldvorming
Stel je aanquote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar hij bijt niet. Hij haalt gewoon bakzeil. Op iets wat heel groot voor de PVV is. Waar ze maanden over onderhandeld hebben.
Weg.
Exactquote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar gaat het bij Geert altijd alleen maar om.
Nou ja, ik denk het ook niet. Maar de post van trein waar ik op reageer impliceert dat Geert nog wat te winnen zou hebben bij een volgende kabinetsdeelname.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mensen die dit nu nog geloven heb ik ook een paar mooie dealtjes voor. DM graag bij interesse.
Oh, het gaat mij ook over het kabinet. Hij staat kennelijk niet zo sterk als hij voor wil doen komen. Hij wil geen nieuwe verkiezingen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Stel je aan
Het ging om de beeldvorming
Van Vroonhoven heeft samen met Omtzigt in principe akkoord gegeven op de anti-democratische noodwet, gewoon uit pure domheid. Die domheid gaat NSC kosten, want die gaan een hoop moeten betalen aan PVV.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:38 schreef capricia het volgende:
Hoe zien jullie dit?
Wat 'betalen' ze dan aan de PVV? Ze hebben niet eens EK-zetels om te helpen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Van Vroonhoven heeft samen met Omtzigt in principe akkoord gegeven op de anti-democratische noodwet, gewoon uit pure domheid. Die domheid gaat NSC kosten, want die gaan een hoop moeten betalen aan PVV.
Dat is natuurlijk ook zo, zeker als het nu al zou vallen. Er is nog niets ingevoerd.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk het ook niet. Maar de post van trein waar ik op reageer impliceert dat Geert nog wat te winnen zou hebben bij een volgende kabinetsdeelname.
Ik zie het toch anders. Wilders is super flexibel, die hoeft aan niemand verantwoording af te leggen. Z’n fans rekenen hem er niet op af, partijleden heeft hij niet en zijn kamerleden zijn poffertjes. Dus in zo’n onderhandeling kan hij moeiteloos een draai maken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Weg.
Dat hebben ze natuurlijk niet. Die woorden ‘dragend gemotiveerd’ worden door Geert knap weggespind maar ze staan er toch echt en zijn cruciaal.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Van Vroonhoven heeft samen met Omtzigt in principe akkoord gegeven op de anti-democratische noodwet, gewoon uit pure domheid. Die domheid gaat NSC kosten, want die gaan een hoop moeten betalen aan PVV.
Nope. Het ging om beeldvorming. Niet om principesquote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, het gaat mij ook over het kabinet. Hij staat kennelijk niet zo sterk als hij voor wil doen komen. Hij wil geen nieuwe verkiezingen.
Hij bukt voor Van Vroonhoven.
Dat is een interessante invalshoek, zo had ik het nog niet bekeken. Ik ging vooral af op de peilingen, echter, het NSC zou ook simpelweg principieel kunnen zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze zitten in een coalitie. Vermoedelijk zijn de Afghaanse collaborateurs het eerste wisselgeld geweest en er gaat nog meer komen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat 'betalen' ze dan aan de PVV? Ze hebben niet eens EK-zetels om te helpen.
En binnen welk termijn denk je dat deze nieuwe maatregelen het hele parlementaire proces hebben doorlopen?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:21 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik zie het toch anders. Wilders is super flexibel, die hoeft aan niemand verantwoording af te leggen. Z’n fans rekenen hem er niet op af, partijleden heeft hij niet en zijn kamerleden zijn poffertjes. Dus in zo’n onderhandeling kan hij moeiteloos een draai maken.
Dat het staatsnoodrecht er niet ging komen was eigenlijk vanaf de Algemene Beschouwingen al duidelijk. Vervolgens heeft hij het zo hoog mogelijk opgespeeld, zodat Van Vroonhoven uiteindelijk netjes akkoord zou gaan met allerlei (onrechtstatelijke) elementen in de nieuwe asielwet.
Wilders wist dat hij wisselgeld zou gaan krijgen en heeft daar het meeste van gemaakt.
Pardon?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze zitten in een coalitie. Vermoedelijk zijn de Afghaanse collaborateurs het eerste wisselgeld geweest en er gaat nog meer komen.
Je dacht toch niet dat Wilders, Van Vroonhoven en Schoof een week of twee voor lul hebben zitten overleggen?
Verder heeft NSC zich een onbetrouwbaar coalitiepartner getoond.
Geen noodwet, niet nodigquote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Pardon?
Kan me iets herinneren over "dragende motivering". En die is niet geleverd door Faber.
Iets als het noodrecht en nu dit wat niet kan.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:38 schreef capricia het volgende:
Hoe zien jullie dit?
Ben jij zelf een beetje blij met wat zich nu afspeelt?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:33 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, wekenlang was hier de tendens 'noodwet is slecht, had gewoon spoedwet moeten zijn want dat kan door de Kamer' en nu we weer op dat punt beland zijn gaan de vingers weer in de oren en is het weer KAN NIET KAN NIET KAN NIET
Zo kinderachtig, maar ook vermakelijk
Jaquote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben jij zelf een beetje blij met wat zich nu afspeelt?
Ik vind het goed dat ze van het domme idee van die noodwet afgestapt zijn. Tijdverspilling. Voor de rest zijn het uitstekende en broodnodige acties. Als er ergens een rechter nee zegt dan is er dus iets mis met de wet en dan kijken we wel verder. Het is heel goed dat nu eindelijk eens duidelijk wordt in hoeverre we als land (en als EU) migratiebeleid uit handen hebben gegeven.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben jij zelf een beetje blij met wat zich nu afspeelt?
Nou Ja, volgens onze vice premier Agema is de noodwet dè reden dat de PVV mee doet aan dit kabinet. Cruciaal zelfs.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:33 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, wekenlang was hier de tendens 'noodwet is slecht, had gewoon spoedwet moeten zijn want dat kan door de Kamer' en nu we weer op dat punt beland zijn gaan de vingers weer in de oren en is het weer KAN NIET KAN NIET KAN NIET
Zo kinderachtig, maar ook vermakelijk
We hebben niks uit handen gegeven. Wij zijn ook de EU.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik vind het goed dat ze van het domme idee van die noodwet afgestapt zijn. Tijdverspilling. Voor de rest zijn het uitstekende en broodnodige acties. Als er ergens een rechter nee zegt dan is er dus iets mis met de wet en dan kijken we wel verder. Het is heel goed dat nu eindelijk eens duidelijk wordt in hoeverre we als land (en als EU) migratiebeleid uit handen hebben gegeven.
Verder is dit de uitwerking van het hoofdlijnenakkoord. Ik heb niet voor dit kabinet gestemd maar ze gaan proberen uit te voeren wat hebben beloofd. Gaat uiteraard niet geheel lukken.
Dat is hun probleem. Coalities zijn compromissen, als de PVV stemmers dat niet snappen hebben ze dat aan hunzelf te danken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou Ja, volgens onze vice premier Agema is de noodwet dè reden dat de PVV mee doet aan dit kabinet. Cruciaal zelfs.
Sta je toch in je hemd, zo zonder noodwet.
Hoor hier zelf dat zij dat zegt:
[ x ]
Ze hadden die hele noodwet niet in het regeerakkoord moeten laten opnemen aangezien Pietertje in de HJ Schoolezing nog had zitten oreren: "noodwet, nee, nee, nee". Dan is het heel raar dat je dat in het regeerakkoord laat opnemen. Leuk, die kleine lettertjes om er onderuit te komen, maar het is niet de bedoeling dat je met kleine letterjes je coalitiepartner een oor aannaait, zeker niet door het zover te laten komen. Dat is namelijk ook het tegenovergestelde van goed bestuur.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Pardon?
Kan me iets herinneren over "dragende motivering". En die is niet geleverd door Faber.
Dat maakt weinig uit wat ze zeiden. Het gaat erom wat ze nu zeggen. Zie bijvoorbeeld de frontpage waar men juicht om de symbool pestmaatregelen. Zie een Dakka die dit prachtig vindt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou Ja, volgens onze vice premier Agema is de noodwet dè reden dat de PVV mee doet aan dit kabinet. Cruciaal zelfs.
Sta je toch in je hemd, zo zonder noodwet.
Hoor hier zelf dat zij dat zegt:
[ x ]
Dat is maar de vraag, kan best dat er ook nog CDA’ers zijn die voor dit soort maatregelen zijn dus dan heeft Van Rooijen geen doorslaggevende stemquote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:47 schreef capricia het volgende:
En de keuze is aan 50Plus, wat een luxe voor die partij:
[ x ]
Ik heb niets met de PVV en heb er niet op gestemd. Niet zo kinderachtig doen hoorquote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat maakt weinig uit wat ze zeiden. Het gaat erom wat ze nu zeggen. Zie bijvoorbeeld de frontpage waar men juicht om de symbool pestmaatregelen. Zie een Dakka die dit prachtig vindt.
Waarom zou CDA niet akkoord gaan met een spoedwet? Dat ontgaat mij?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:47 schreef capricia het volgende:
En de keuze is aan 50Plus, wat een luxe voor die partij:
[ x ]
Dat kan. Maar is helemaal niet zeker. Ik vind het CDA niet meer zo rechts (als ze ooit waren).quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:52 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag, kan best dat er ook nog CDA’ers zijn die voor dit soort maatregelen zijn dus dan heeft Van Rooijen geen doorslaggevende stem
Er was geen dragende motivering te bedenken, van tevoren al niet. Dan naaien ze dus hun coalitiepartner een oor aan.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat hebben ze natuurlijk niet. Die woorden ‘dragend gemotiveerd’ worden door Geert knap weggespind maar ze staan er toch echt en zijn cruciaal.
Ik weet niet of het CDA akkoord gaat met alle asielpkannen zoals die nu op tafel liggen. Dat is nog maar de vraag.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom zou CDA niet akkoord gaan met een spoedwet? Dat ontgaat mij?
Hendrik Otten zou natuurlijk niet serieus moeten worden genomen. In politiek opzicht althans.
Weet ik veel wat je stemt, je vindt de maatregelen toch mooi? Dat mag je toch vinden. Sta gewoon voor die mening?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb niets met de PVV en heb er niet op gestemd. Niet zo kinderachtig doen hoor
Die zouden wel gek zijn, kunnen zij niet bijna alle NSC stemmen oprapen nu Bontebal het lekker doet?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet of het CDA akkoord gaat met alle asielpkannen zoals die nu op tafel liggen. Dat is nog maar de vraag.
Ik vind de maatregelen niet mooi. Noodzakelijk, maar dat is heel wat anders. Ik snap dat het soms moeilijk kan zijn om een beetje inlevingsvermogen te hebben in mensen die van mening verschillen, het is natuurlijk makkelijker om ze gewoon weg te zetten als racisten die als enige motivatie hebben om iemand anders te pesten.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Weet ik veel wat je stemt, je vindt de maatregelen toch mooi? Dat mag je toch vinden. Sta gewoon voor die mening?
Ik wil het wel weghalen als je het niks vindt. Ik zag je anders vaker hier posten dat in Syrië geen burgeroorlog is, dus zeker dat plan lijkt me gewoon prima in jouw straatje passen.
Ja. Ik moet het ook nog zien. Het CDA wat PVV beleid gaat steunen?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Die zouden wel gek zijn, kunnen zij niet bijna alle NSC stemmen oprapen nu Bontebal het lekker doet?
Waar het sneuvelt zal mij niet boeien, maar zeker partijen die te winnen hebben bij tegenstand gaan dit soort kolder toch niet enablen lijkt me.
Ik vind het bizar hoe mensen helemaal worden meegezogen in wat pestmaatregelen (Afghaanse bewakers, wat nareizigers) en waanideeën zoals mensen ver buiten de eigen grenzen opsluiten in concentratiekampen (of martelkampen in Turkije). Fijne besteding van belastinggeld! Ik hoop en denk dat historici hard zullen oordelen over deze collectieve psychose, rancune en bloeddorst.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb niets met de PVV en heb er niet op gestemd. Niet zo kinderachtig doen hoor
Dagboek weer vol?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind het bizar hoe mensen helemaal worden meegezogen in wat pestmaatregelen (Afghaanse bewakers, wat nareizigers) en waanideeën zoals mensen ver buiten de eigen grenzen opsluiten in concentratiekampen (of martelkampen in Turkije). Fijne besteding van belastinggeld! Ik hoop en denk dat historici hard zullen oordelen over deze collectieve psychose, rancune en bloeddorst.
Als er nou echt letterlijk een half miljoen mensen op de straten staan, oké, dat is werkelijk een crisis en een geval van 'Afrika overspoelt ons', maar dit is allemaal domweg onderbuikdressuur. Het maakt de maatschappij niet gezelliger, aangenamer of oplossingsgerichter. Het doet geen mallemoer aan de woningnood.
Hoe we met kinderen om gaan, of ze hier nu terecht verblijven of niet, is ver beneden schandalig. En toch lijkt dat wel het gewenste beleidsdoel, de ellende in stand houden want 'afschrikwekkende werking' en de superexpert Jan van de Beek zegt dat het zo hoort ("je moet een race to the bottom organiseren").
Diezelfde Van de Beek (en Ad Verbrugge) vinden mensenrechten maar een vergissing. Een links achterdeurtje voor een communistische agenda.quote:
Meneer heeft een goed punt. Toen ik zelf nog een jonge vent was, ben ik slachtoffer (wellicht wat overtrokken) geworden van de Verdonk-norm. Ik was toen al getrouwd, met een vrouw uit het buitenland, maar die mocht hier niet komen wonen omdat ik toen niet aan de inkomensnorm voldeed. Dat heeft mij veel verdriet gebracht. Toen ik daarover mijn beklag deed bij verschillende partijen, zei men mij (van het CDA en de VVD, o.a.): 'Waarom gaat u dan niet gewoon werken? Waarom gaat u dan niet lekker bij haar in het buitenland wonen?' Walgelijk.quote:
Heel vervelend voor je. Heeft verder niets met het topic te maken of het gewauwel van Klopkoek.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:18 schreef JAM het volgende:
[..]
Meneer heeft een goed punt. Toen ik zelf nog een jonge vent was, ben ik slachtoffer (wellicht wat overtrokken) geworden van de Verdonk-norm. Ik was toen al getrouwd, met een vrouw uit het buitenland, maar die mocht hier niet komen wonen omdat ik toen niet aan de inkomensnorm voldeed. Dat heeft mij veel verdriet gebracht. Toen ik daarover mijn beklag deed bij verschillende partijen, zij men mij (van het CDA en de VVD, o.a.): 'Waarom gaat u dan niet gewoon werken? Waarom gaat u dan niet lekker bij haar in het buitenland wonen?' Walgelijk.
20 zetels verlies betekent dat veel mensen in je naaste omgeving hun baan verliezen. Om dat te beslissen voor jezelf en je naaste collega's is best moeilijk.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Waarom?
De peilingen?
Ze wilden niet eens zo groot worden
Ja, dat is inderdaad heel vervelend. Dat is ook heel vervelend voor een hele hoop andere Nederlanders die daar onder te lijden hebben (en dan uit wanhoop maar de Belgiëroute kiezen, zo ik hoop heb gedaan), maar ook voor mensen die elders vandaan komen, hier gewoon verblijfsrecht hebben, maar simpelweg door de staat gepest worden omdat er mensen roepen dat daar weleens 'misbruik' van gemaakt zou worden, en hoe iemand dan gaat aantonen dat dat wel 'echt je partner' is. Volkomen onzin allemaal.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heel vervelend voor je. Heeft verder niets met het topic te maken of het gewauwel van Klopkoek.
Als je dan bij zulke onderwerpen alleen maar zo vanuit de emotie reageert is dat ook niet echt gezond. Niet aan te raden.
Bio is wel 5 jaar, dus de 1 jaar uitloop valt nog binnen de langstudeerboetevrije termijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-kan-niet-eindeloos
Hertzberger laat nog even zien hoe dik de plaat voor haar hoofd is. Klein detail: zelf studeerde ze zes jaar.
Godverdomme zeg, het wordt nog dommer en dommer allemaal. Wat hebben we allemaal niet gehad, de laatste jaren. De tweede fase. Het bindend studieadvies. De verschijningsplicht. De omzetting van studiebeurs naar leningen. Als je een samenleving echt wil uithollen en je volk dom wil houden, ja, bedenk dan nog maar wat meer van dat soort pesterijtjes om mensen het studeren en leren zo moeilijk mogelijk en stresserend te maken.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 01:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bio is wel 5 jaar, dus de 1 jaar uitloop valt nog binnen de langstudeerboetevrije termijn.
Het probleem is dat het probleem er niet is. Sander Schimmelpennick heeft het eens uitgelegd. Een Telegraaf of Powned journalist bedenkt een onderwerp, gaat op zoek naar de gekkies die de mening ondersteunen en vervolgens staat die mening voor de gemiddelde Nederlanderquote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind het bizar hoe mensen helemaal worden meegezogen in wat pestmaatregelen (Afghaanse bewakers, wat nareizigers) en waanideeën zoals mensen ver buiten de eigen grenzen opsluiten in concentratiekampen (of martelkampen in Turkije). Fijne besteding van belastinggeld! Ik hoop en denk dat historici hard zullen oordelen over deze collectieve psychose, rancune en bloeddorst.
Als er nou echt letterlijk een half miljoen mensen op de straten staan, oké, dat is werkelijk een crisis en een geval van 'Afrika overspoelt ons', maar dit is allemaal domweg onderbuikdressuur. Het maakt de maatschappij niet gezelliger, aangenamer of oplossingsgerichter. Het doet geen mallemoer aan de woningnood.
Hoe we met kinderen om gaan, of ze hier nu terecht verblijven of niet, is ver beneden schandalig. En toch lijkt dat wel het gewenste beleidsdoel, de ellende in stand houden want 'afschrikwekkende werking' en de superexpert Jan van de Beek zegt dat het zo hoort ("je moet een race to the bottom organiseren").
Ik wil hier trouwens aan toevoegen dat ik het werkelijk om te kotsen vind hoe dit kabinet met onze vertalers, beveiligers en ander personeel in Afghanistan omgaat. Die mensen hebben hun leven op het spel gezet voor onze (hoe misleid en achterlijk die ook hebben moge zijn) missie en worden nu als vuilnis aan de kant gezet. 'Zoek het maar uit'. Miljarden hebben we uitgegeven, Nederlandse soldaten zijn daar gesneuveld, Afghanen die ons hebben geholpen en met ons tegen de Taliban hebben gevochten zijn daar gesneuveld.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit ja, ook onder zijn kiezers was het een hot item ( er was laatst een linkje hier dat onder de pvv stemmers 50% het prima vond om het kabinet te laten klappen als er geen noodwet kwam).quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. NSC gaat zo ongeveer weg gevaagd worden. En toch ging Wilders door de knieën.
Hij wil kennelijk absoluut geen kabinetscrisis, en overspeelde zijn hand met die dreigementen.
Want puntje bij paaltje wordt er geen art. 110/ 111 uitgeroepen. En dat was nu juist zo belangrijk voor hem.
Dat idee heb ik juist wel, ik zie dat juist enorm veel gebeuren. Allemaal jongeren die absoluut geen haast hebben met een studie en een achterstand totaal niet zorgwekkend vinden.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 05:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik heb ook niet het idee dat iemand "lekker lang gaat studeren" omdat het kan, dus voor wie die langstudeer boete bedoeld is zie ik niet.
Het gaat niemand meer om de feiten, het draait enkel om de beeldvorming.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 07:15 schreef Hanca het volgende:
Het AD maakt trouwens korte metten met het hele asielpakket: https://www.ad.nl/politie(...)he-plannen~a0647426/
Alles is juridisch of praktisch onmogelijk of het heeft geen enkel effect. Enige dat iets doet is die volwassen nareizigers, dat zijn er zo'n 500 per jaar en de vermindering van de opname van VN vluchtelingen, de meest kwetsbare groep vluchtelingen in de wereld, met 300. Totaal effect dus 800 vluchtelingen.
Syrië veilig verklaren: gaat het kabinet niet over, is aan een onafhankelijke groep ambtenaren.
Sneller ongewenst verklaren criminelen: geen land neemt asielzoekers met strafblad terug, gaat dus niet.
Grenscontroles invoeren: dat gaat om terugsturen naar Italië (die neemt ze niet aan) of Griekenland (dat mag niet eens van de rechter).
Cellen reserveren: illegaliteit is niet strafbaar en er is al een cellentekort waardoor echte criminelen vervroegd worden vrijgelaten.
Dwangsommen afschaffen: de ene wordt al afgeschaft, de ander mag niet van de RvS.
Stoppen gemeenten te dwingen asielzoekers op te nemen: dat was al gebeurd (de voorrang was er af en daardoor halen de gemeentes die aantallen toch al niet).
Effect is dus zo'n 800 asielzoekers per jaar en het vervelender maken van het leven van asielzoekers hier, waardoor ze minder kunnen integreren.
Het spreekt wel duidelijk de totale principeloosheid, het gebrek aan moraal en iedere vorm van eer uit van het huidige politieke gesternte uit.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 01:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik wil hier trouwens aan toevoegen dat ik het werkelijk om te kotsen vind hoe dit kabinet met onze vertalers, beveiligers en ander personeel in Afghanistan omgaat. Die mensen hebben hun leven op het spel gezet voor onze (hoe misleid en achterlijk die ook hebben moge zijn) missie en worden nu als vuilnis aan de kant gezet. 'Zoek het maar uit'. Miljarden hebben we uitgegeven, Nederlandse soldaten zijn daar gesneuveld, Afghanen die ons hebben geholpen en met ons tegen de Taliban hebben gevochten zijn daar gesneuveld.
Dan nu niet de bereidwilligheid hebben om een man of twee- á driehonderd (of al zijn het er tweeduizend) op te vangen omdat dat - nou ja, de taak is niet aan mij om die misselijkmakende beleidsvoornemens proberen te beargumenteren - is van een een lafhartige stompzinnigheid die werkelijk elke pet te boven gaat. Dan heb ik het nog niet eens over ereschuld (waar ik het ook graag over zou willen hebben), maar denk eens welke bereidheid er dan later nog zal bestaan onder de lokale bevolking als we nog eens een keer onze jongens en meisjes uitsturen. Je ziet ze al aankomen zeg. Schei toch uit.
Effectief beleid is funest voor de verkiesbaarheid van populistisch rechts.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 07:59 schreef Falco het volgende:
Ondertussen lijkt de spreidingswet steeds beter te werken. In Albergen waar zoveel commotie was rond een azc verloopt ook vrijwel alles prima. Er is alleen af en toe een passant die een middelvinger opsteekt naar het azc.
https://www.tubantia.nl/t(...)lvinger-op~a2f1d2bb/
Wel als ze een permanente verblijfsvergunning hebben en geen ernstig misdrijf hebben begaan. Alleen emigreren of een ernstig misdrijf zorgt er voor dat je je permanente verblijfsvergunning verliest.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 08:11 schreef miss_sly het volgende:
In het pakket maatregelen wordt ook gesproken over kijken naar het terugsturen van Syriërs die al een verblijfsvergunning hebben. Dat is toch iets wat echt onmogelijk is, neem ik aan?
Ja, zie het AD. Het hele pakket scheelt 800 mensen per jaar, waarvan 300 van de meest kwetsbare groep in de wereld (mensen die speciaal door de VN worden uitgekozen voor asiel).quote:Op donderdag 24 oktober 2024 08:34 schreef capricia het volgende:
Ik zie ook maar weinig maatregelen die de instroom serieus gaan beperken?
Er staan idd gewoon dingen in die al door de RvS zijn afgeschoten. NSC lijkt één van die partijen te zijn die de rechter graag als zondebok ziet.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 08:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Matig onderhandeld van NSC weer als er toch onrechtstatelijke dingen erin staan. Ze laten zich weer voor een karretje spannen en geven oppositie weer lekker veel munitie.
Nouja op deze manier lijkt het er meer op alsof ze dit gewoon zo willen. Omtzigt was ook de man van goed bestuur. Misschien heeft hij de mensen die hij vervolgens erbij wilde vooral aangenomen omdat ze guur rechts zijn.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 08:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Matig onderhandeld van NSC weer als er toch onrechtstatelijke dingen erin staan. Ze laten zich weer voor een karretje spannen en geven oppositie weer lekker veel munitie.
Even vanuitgaande dat bovenstaande allemaal uitkomt kun je je weleens afvragen of we onszelf niet compleet hebben vastgelopen mbt regelgeving en beslissingmogelijkheden.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 07:15 schreef Hanca het volgende:
Het AD maakt trouwens korte metten met het hele asielpakket: https://www.ad.nl/politie(...)he-plannen~a0647426/
Alles is juridisch of praktisch onmogelijk of het heeft geen enkel effect. Enige dat iets doet is die volwassen nareizigers, dat zijn er zo'n 500 per jaar en de vermindering van de opname van VN vluchtelingen, de meest kwetsbare groep vluchtelingen in de wereld, met 300. Totaal effect dus 800 vluchtelingen.
Syrië veilig verklaren: gaat het kabinet niet over, is aan een onafhankelijke groep ambtenaren.
Sneller ongewenst verklaren criminelen: geen land neemt asielzoekers met strafblad terug, gaat dus niet.
Grenscontroles invoeren: dat gaat om terugsturen naar Italië (die neemt ze niet aan) of Griekenland (dat mag niet eens van de rechter).
Cellen reserveren: illegaliteit is niet strafbaar en er is al een cellentekort waardoor echte criminelen vervroegd worden vrijgelaten.
Dwangsommen afschaffen: de ene wordt al afgeschaft, de ander mag niet van de RvS.
Stoppen gemeenten te dwingen asielzoekers op te nemen: dat was al gebeurd (de voorrang was er af en daardoor halen de gemeentes die aantallen toch al niet).
Effect is dus zo'n 800 asielzoekers per jaar en het vervelender maken van het leven van asielzoekers hier, waardoor ze minder kunnen integreren.
Nederland had al een van de strengste asielbeleid in Europa, nu willen ze het nog een tandje strenger dan loop je inderdaad tegen grenzen van de mogelijkheden aan. Dan gaat het gewoon meestal om mensenrechten of andere afspraken waarmee je zelf hebt ingestemd in Europees verband.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 08:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Even vanuitgaande dat bovenstaande allemaal uitkomt kun je je weleens afvragen of we onszelf niet compleet hebben vastgelopen mbt regelgeving en beslissingmogelijkheden.
Er is een redelijk breed gedragen wens om immigratie te beperking maar schijnbaar is alles onmogelijk.
Nederland heeft hun geholpen. Jij weet het weer mooi om te draaien. Bovendien is nu zogenaamd iedere Afghaan die een keer een kopje thee heeft gedronken met een Nederlander in gevaar. Diegene die daadwerkelijk gevaar liepen zijn al lang overgebracht naar hier. De rest wil gewoon een ticket naar luilekkerland.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 01:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik wil hier trouwens aan toevoegen dat ik het werkelijk om te kotsen vind hoe dit kabinet met onze vertalers, beveiligers en ander personeel in Afghanistan omgaat. Die mensen hebben hun leven op het spel gezet voor onze (hoe misleid en achterlijk die ook hebben moge zijn) missie en worden nu als vuilnis aan de kant gezet. 'Zoek het maar uit'. Miljarden hebben we uitgegeven, Nederlandse soldaten zijn daar gesneuveld, Afghanen die ons hebben geholpen en met ons tegen de Taliban hebben gevochten zijn daar gesneuveld.
Dan nu niet de bereidwilligheid hebben om een man of twee- á driehonderd (of al zijn het er tweeduizend) op te vangen omdat dat - nou ja, de taak is niet aan mij om die misselijkmakende beleidsvoornemens proberen te beargumenteren - is van een een lafhartige stompzinnigheid die werkelijk elke pet te boven gaat. Dan heb ik het nog niet eens over ereschuld (waar ik het ook graag over zou willen hebben), maar denk eens welke bereidheid er dan later nog zal bestaan onder de lokale bevolking als we nog eens een keer onze jongens en meisjes uitsturen. Je ziet ze al aankomen zeg. Schei toch uit.
Misschien moet je de waarheid accepteren dat we asielmigratie al enorm hebben ingeperkt. Dat er dus niet niks mogelijk is, maar dat we al alle mogelijkheden hebben gebruikt en dat die kleine groep mensen die er nu nog binnen komt ook gewoon binnen hoort te komen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 08:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Even vanuitgaande dat bovenstaande allemaal uitkomt kun je je weleens afvragen of we onszelf niet compleet hebben vastgelopen mbt regelgeving en beslissingmogelijkheden.
Er is een redelijk breed gedragen wens om immigratie te beperking maar schijnbaar is alles onmogelijk.
Je slaat het NSC nog steeds te hoog aanquote:Op donderdag 24 oktober 2024 08:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het probleem is dat ze het waarschijnlijk allemaal best goed bedoelen maar werkelijk ontstellend slechte politici zijn. Het lijken allemaal Omtzigt-klonen die waarschijnlijk op zichzelf redelijk intelligent zijn maar de vaardigheden lijken te missen om met tegenstand en tegenstanders om te kunnen gaan.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 09:25 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Je slaat het NSC nog steeds te hoog aan
Tsja, dezelfde mevrouw eiste extra IC-bedden en geld voor betere pandemie-aanpak.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 09:32 schreef capricia het volgende:
Weten we nog wie dit is?![]()
Ze wilde „nog weleens zien wie er zo stoer is” om de noodwet voor asiel tegen te houden.
quote:Op donderdag 24 oktober 2024 09:32 schreef capricia het volgende:
Weten we nog wie dit is?![]()
Ze wilde „nog weleens zien wie er zo stoer is” om de noodwet voor asiel tegen te houden.
Waar komt toch het bijzonder vreemde en bizarre idee vandaan dat in de hoofden van sommige mensen rondspookt, dat als iemand ergens anders op de wereld woont, hij of zij Nederland dan automatisch beziet als het paradijs en bereid is om alles op te geven voor het héle kleine kansje om hier misschien te mogen kunnen wonen? Wat is dat toch voor een afschuwelijk narcistische, provinciale navelstaarderij? Ik zal je zeggen: dat is gewoon niet zo.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 09:00 schreef franske19 het volgende:
[..]
Nederland heeft hun geholpen. Jij weet het weer mooi om te draaien. Bovendien is nu zogenaamd iedere Afghaan die een keer een kopje thee heeft gedronken met een Nederlander in gevaar. Diegene die daadwerkelijk gevaar liepen zijn al lang overgebracht naar hier. De rest wil gewoon een ticket naar luilekkerland.
Dat zou niet verklaren waarom het in andere landen wel lukt. Niks wijst er ook op dat die kleine groep die nog komt, wel recht op asiel heeft. Anderzijds, is het natuurlijk ook waar dat er nog miljoenen mensen op de wereld zijn die wel recht op asiel zouden hebben, maar geen manier hebben om in Nederland te komen. Het hele systeem is dan ook gewoon absurd en onhoudbaar.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 09:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Misschien moet je de waarheid accepteren dat we asielmigratie al enorm hebben ingeperkt. Dat er dus niet niks mogelijk is, maar dat we al alle mogelijkheden hebben gebruikt en dat die kleine groep mensen die er nu nog binnen komt ook gewoon binnen hoort te komen.
Even specifiek graag: wat lukt wel of beter in andere landen?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:10 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dat zou niet verklaren waarom het in andere landen wel lukt. Niks wijst er ook op dat die kleine groep die nog komt, wel recht op asiel heeft. Anderzijds, is het natuurlijk ook waar dat er nog miljoenen mensen op de wereld zijn die wel recht op asiel zouden hebben, maar geen manier hebben om in Nederland te komen. Het hele systeem is dan ook gewoon absurd en onhoudbaar.
Dat komt mijns inziens door de talloze voorbeelden van asielzoekers die bereid zijn hun leven te riskeren, de boel te bedriegen en het proces te traineren om maar in Nederland te mogen blijven.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 09:57 schreef JAM het volgende:
[..]
Waar komt toch het bijzonder vreemde en bizarre idee vandaan dat in de hoofden van sommige mensen rondspookt, dat als iemand ergens anders op de wereld woont, hij of zij Nederland dan automatisch beziet als het paradijs en bereid is om alles op te geven voor het héle kleine kansje om hier misschien te mogen kunnen wonen? Wat is dat toch voor een afschuwelijk narcistische, provinciale navelstaarderij? Ik zal je zeggen: dat is gewoon niet zo.
Asielmigratie inperken.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:11 schreef JAM het volgende:
[..]
Even specifiek graag: wat lukt wel of beter in andere landen?
Gelukkig is jouw inziens niet al te diep en breed.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:12 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dat komt mijns inziens door de talloze voorbeelden van asielzoekers die bereid zijn hun leven te riskeren, de boel te bedriegen en het proces te traineren om maar in Nederland te mogen blijven.
We zitten al onder het EU-gemiddelde. Onze wet (de Cohen wet) is al één van de strengste.quote:
Zoals ik al eerder heb aangehaald: je denkt toch niet dat iedereen die in Nederland asiel aanvraagt dat zomaar krijgt? Je denkt toch niet dat de mensen die bij de IND werken daar zitten met een houding van: 'Joh, kom gezellig binnen, we zetten een schaaltje leverworst en een borreltje voor je klaar'?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:12 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dat komt mijns inziens door de talloze voorbeelden van asielzoekers die bereid zijn hun leven te riskeren, de boel te bedriegen en het proces te traineren om maar in Nederland te mogen blijven.
Dit zijn van die angstverhalen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:10 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dat zou niet verklaren waarom het in andere landen wel lukt. Niks wijst er ook op dat die kleine groep die nog komt, wel recht op asiel heeft. Anderzijds, is het natuurlijk ook waar dat er nog miljoenen mensen op de wereld zijn die wel recht op asiel zouden hebben, maar geen manier hebben om in Nederland te komen. Het hele systeem is dan ook gewoon absurd en onhoudbaar.
Je weet dat wij onderaan bungelen in alle lijstjes qua instroom? Dus andere landen hebben een hogere instroom.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:10 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dat zou niet verklaren waarom het in andere landen wel lukt.
Het feit dat ze grotendeels asiel krijgen ondanks dat wij ëén van de strengste procedures van de wereld hebben wijst er juist wel op dat ze er recht op hebben.quote:Niks wijst er ook op dat die kleine groep die nog komt, wel recht op asiel heeft.
Dat we meer moeten doen voor hen die niet hierheen kunnen vluchten: eens. We zouden eens meer miljarden uit moeten gaan geven aan de vluchtelingenkampen in de regio, om die menswaardig te maken.quote:Anderzijds, is het natuurlijk ook waar dat er nog miljoenen mensen op de wereld zijn die wel recht op asiel zouden hebben, maar geen manier hebben om in Nederland te komen. Het hele systeem is dan ook gewoon absurd en onhoudbaar.
Dus eigenlijk wordt het "asielprobleem" hier alleen maar groter meegemaakt, want al die gelukszoekers stelen niet alleen onze huizen, maar weigeren ook nog eens te integreren.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 07:15 schreef Hanca het volgende:
Dat iemand die als asielzoeker in Ter Apel binnenkomt en (voor het moment) mag blijven, de rest van zijn leven een onzekere status boven zijn hoofd heeft hangen? Of interpreteer ik het dan verkeerd?quote:In de nieuwe wet, die in de brief "asielnoodmaatregelenwet" wordt genoemd, moet komen te staan dat asielvergunningen voor onbepaalde tijd helemaal worden afgeschaft en dat vergunningen voor bepaalde tijd nog maar voor drie jaar gelden. Nu is dat vijf jaar.
En gelukkig komen ze ook nog eens op straat te staan wat helemaal geen overlast gaat opleveren.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:19 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk wordt het "asielprobleem" hier alleen maar groter meegemaakt, want al die gelukszoekers stelen niet alleen onze huizen, maar weigeren ook nog eens te integreren.
Nee, ik denk dat je dat juist interpreteert en ik denk ook dat daar wel wat problemen aankleven. Het zou wat vreemd zijn om als iemand hier zevenendertig jaar woont dan opeens te zeggen: 'Ja, jongeman, er is een nieuwe regering in Oeganda! Je mag daar nu wel homo zijn, dus sodemieter maar op.' Ik vraag me ook af wat het doet met iemand zijn bereidwilligheid om zich voor zijn nieuwe thuisland in te zetten als ook iemands algehele mentale gesteldheid als je constant in de spanning moet leven dat je er elk moment uitgeflikkerd kan worden. Dat lijkt me geen goede zaak.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:34 schreef Janneke141 het volgende:
Wat betekent deze eigenlijk concreet:
[..]
Dat iemand die als asielzoeker in Ter Apel binnenkomt en (voor het moment) mag blijven, de rest van zijn leven een onzekere status boven zijn hoofd heeft hangen? Of interpreteer ik het dan verkeerd?
Zolang ze naturalisatie na 5 jaar in NL wonen niet aanpakken, is het denk ik vooral symboolpolitiek. De meeste asielzoekers worden na 5 jaar Nederlander, volgens mij.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:34 schreef Janneke141 het volgende:
Wat betekent deze eigenlijk concreet:
[..]
Dat iemand die als asielzoeker in Ter Apel binnenkomt en (voor het moment) mag blijven, de rest van zijn leven een onzekere status boven zijn hoofd heeft hangen? Of interpreteer ik het dan verkeerd?
Ik weet niet hoe groot dat deel is, maar ja, dat mag er voor het volgende argument niet toe doen. Ook daarmee snijdt Wilders zich dus in de vingers, want als iemands enige mogelijkheid om hier na vijf jaar te blijven (zonder in de spanning te zitten zomaar weer uitgezet te kunnen worden) naturaliseren is (dit dus in tegenstelling tot een permanente verblijfsvergunning zonder zelf ook Nederlander te worden), dan wordt een eventuele vrijwillige terugkeer later ook vrijwel onmogelijk - of in ieder geval bemoeilijkt -, omdat, nou ja, waarom zou Eritrea of Iran (die bijvoorbeeld geen dubbele nationaliteit toestaan) zomaar een Nederlander toelaten?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zolang ze naturalisatie na 5 jaar in NL wonen niet aanpakken, is het denk ik vooral symboolpolitiek. De meeste asielzoekers worden na 5 jaar Nederlander, volgens mij.
Het regeerprogramma zegt toch dat dit naar 10 jaar gaat? Stond ook in VVD verkiezingsprogramma.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zolang ze naturalisatie na 5 jaar in NL wonen niet aanpakken, is het denk ik vooral symboolpolitiek. De meeste asielzoekers worden na 5 jaar Nederlander, volgens mij.
En ze pikken vast ook nog onze banen inquote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:19 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk wordt het "asielprobleem" hier alleen maar groter meegemaakt, want al die gelukszoekers stelen niet alleen onze huizen, maar weigeren ook nog eens te integreren.
Dan laten ze mensen dus 10 jaar in spanning met tijdelijke verblijfsvergunningen. Vraag me af wat een rechter daar van gaat vinden.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het regeerprogramma zegt toch dat dit naar 10 jaar gaat? Stond ook in VVD verkiezingsprogramma.
Daarmee wijkt Nederland dan wel af van de omringende landen.
[ afbeelding ]
Goed voor de integratie!
Of dus 10 jaar. Heb je van kleuterschool t/m klas 2 gedaan hier. Of groep 3 t/m einde VMBO of examenjaar HAVO. Werkt vast motiverend ook, zo'n zwaard van damocles.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:58 schreef Janneke141 het volgende:
Dit gaat integratie dus alleen maar tegenwerken. Strak plan
Leuk voor de kinderen ook. Heb je zes jaar onderwijs in het Nederlands gehad, mag je het daarna weer in het Amhari gaan proberen.
Ik ben vast weer te cynisch als ik zeg dat het falen van integratie dit kabinet ook helemaal niet slecht uitkomt.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of dus 10 jaar. Heb je van kleuterschool t/m klas 2 gedaan hier. Of groep 3 t/m einde VMBO of examenjaar HAVO. Werkt vast motiverend ook, zo'n zwaard van damocles.
...maar Hanca, het gaat er toch niet om dat het werkt? Het gaat er toch alleen om dat het lekker bekt en dat er iets wordt gedaan, want de kiezer ervaart toch dat er iets gedaan moet worden? Dat dat allemaal niets anders is dan de boel op het spits drijven, volkomen averechts uitpakt, allemaal vanuit de briljante gedachte dat de beste manier om welk probleem je dan ook rondom migratie kan schetsen, het best opgelost wordt met domme pesterijtjes tegen asielzoekers, dat maakt toch niets uit? Dat is toch ook iets?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of dus 10 jaar. Heb je van kleuterschool t/m klas 2 gedaan hier. Of groep 3 t/m einde VMBO of examenjaar HAVO. Werkt vast motiverend ook, zo'n zwaard van damocles.
Zeker als je de periode inkort naar drie jaar vraag ik me af of ze nog de ambitie hebben om te integreren, de taal te leren of werk te zoeken (waar dat kan) als je toch misschien straks weer weg moet.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:58 schreef Janneke141 het volgende:
Dit gaat integratie dus alleen maar tegenwerken. Strak plan
Leuk voor de kinderen ook. Heb je zes jaar onderwijs in het Nederlands gehad, mag je het daarna weer in het Amhari gaan proberen.
Twintig jaar Fortuynisme heeft ons veel gebracht.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben vast weer te cynisch als ik zeg dat het falen van integratie dit kabinet ook helemaal niet slecht uitkomt.
PvdA-GL, VVD, CDA, D66 komt stapje voor stapje wat dichterbij. Mocht VVD nog PvdA-GL inhalen wordt die kans helemaal groot, VVD heeft graag weer de premier.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:03 schreef Klopkoek het volgende:
VVD stijgt van 18 naar 21 in de Ipsos peiling.(wel nog verlies tov de verkiezingen). De Eelco Heinen act lijkt te werken.
PVV wel over het hoogtepunt heen. JA21 en FvD profiteren. De Kremlingezinde partijen - JA21 is een twijfelgeval (ook PvdD en SP?) - hebben een akelig aantal zetels.
Coalitie is 20 zetels virtueel kwijt.
[ x ]
Kiezers hebben het meeste vertrouwen in het versterken van de defensie. De VVD is daarin issue owner (in dit geval grotendeels logisch en verdedigbaar m.i. - hoewel Rutte-1 natuurlijk zelf het mes erin zette)
Hoe dat gaat? 18.000 mensen die graag willen werken maar geen BSN krijgen: https://nos.nl/l/2541307quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zeker als je de periode inkort naar drie jaar vraag ik me af of ze nog de ambitie hebben om te integreren, de taal te leren of werk te zoeken (waar dat kan) als je toch misschien straks weer weg moet.
Sowieso jammer dat er heel weinig wordt gesproken over integratie want daar begint het ook mee. Gelukkig is de eis dat de asielzoekers maximaal helft van het jaar mogen werken vervallen. Al weet ik niet hoe dat in praktijk gaat nu.
https://www.raadvanstate.(...)en-hele-jaar-werken/
Politieke partijen zouden zich wat minder moeten bezig houden met hoeveel zetels ze zouden kunnen halen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:27 schreef Hanca het volgende:
En de volgende kabinetscrisis dient zich al weer aan: https://www.ad.nl/politie(...)en-heilig~a2b42b2e8/
Al denk ik niet dat BBB het kabinet wil laten vallen en dat het voor VVD handig is om te vallen op klimaat, op dat issue wordt PvdA-GL inhalen lastig en ze verliezen dan misschien nog wel weer kiezers die klimaat minder belangrijk vinden dan asiel aan PVV.
Dat lijstje is simpel:quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:30 schreef Fretwork het volgende:
Wordt er trouwens een lijstje bijgehouden van wat dit kabinet wél geregeld heeft? Want tot nu toe is het enkel afbreken en niks doen uit angst dan het kiezers kost, of foto-momentjes met beleid dat teruggefloten gaat worden.
Dat rijtje met NSC ipv CDA kon vorige verkiezingen ook al. Omtzigt hintte hier meerdere malen op. Timmermans gaf aan dat hij niet per se de premier hoefde te zijn omdat hij er maar 26 heeft en geen 45 zoals in oude tijden.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
PvdA-GL, VVD, CDA, D66 komt stapje voor stapje wat dichterbij. Mocht VVD nog PvdA-GL inhalen wordt die kans helemaal groot, VVD heeft graag weer de premier.
Met alles wat dit kabinet terugdraait zou ik willen zeggen 2023quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat lijstje is simpel:
-
-
-
-
Zelfs het belastingplan dreigt te worden afgeschoten en dan blijft dus alles zoals in 2024.
Nee, dus. Als het belastingplan wordt afgeschoten, verandert er financieel in principe helemaal niks tov dit jaar.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Met alles wat dit kabinet terugdraait zou ik willen zeggen 2023
Spreidingswet van tafel, om maar wat te noemenquote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dus. Als het belastingplan wordt afgeschoten, verandert er financieel in principe helemaal niks tov dit jaar.
Dat is niet financieel. Maar die is ook niet van tafel en de Eerste Kamer is ook niet van plan die weg te stemmen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:36 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Spreidingswet van tafel, om maar wat te noemen
Oh we praatten aan het begin langs elkaar heen, doelde niet enkel op financiële plannen, maar ook de stappen terug in de landbouwbegroting etcquote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is niet financieel. Maar die is ook niet van tafel en de Eerste Kamer is ook niet van plan die weg te stemmen.
De VVD aast erop om (meer) issue owner te worden op klimaat. Als de praktische doeners in plaats van zijlijn luchtfietsers. Met wonen is het ze al gelukt. Ze hebben zoals je weet hun pionnetjes/leden in de media zitten...quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:27 schreef Hanca het volgende:
En de volgende kabinetscrisis dient zich al weer aan: https://www.ad.nl/politie(...)en-heilig~a2b42b2e8/
Al denk ik niet dat BBB het kabinet wil laten vallen en dat het voor VVD handig is om te vallen op klimaat, op dat issue wordt PvdA-GL inhalen lastig en ze verliezen dan misschien nog wel weer kiezers die klimaat minder belangrijk vinden dan asiel aan PVV.
Hadden ze de deur dichtgehouden voor de PVV voor de verkiezingen, waren ze zelf nog de grootste en zat Wilders met 14-24 andere roeptoeters gewoon in de oppositie.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:39 schreef Monolith het volgende:
Ik denk dat 'over rechts' voor de VVD ook vooral een strategische keuze is. De PVV voor het blok zetten en het onvermijdelijke falen van het aloude rechtse beleid om je vingers bij af te likken proberen af te wentelen op die partij, terwijl een middenkabinet hoogstwaarschijnlijk zou betekenen dat de VVD nog meer zetels aan de PVV zou moeten afstaan.
Hadden ze het kabinet niet bewust laten klappen op een non-issue, dan hadden we helemaal niet in deze shit gezetenquote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hadden ze de deur dichtgehouden voor de PVV voor de verkiezingen, waren ze zelf nog de grootste en zat Wilders met 14-24 andere roeptoeters gewoon in de oppositie.
Waar baseer je dat op? Ik kan natuurlijk ook niet in de toekomst kijken, maar ik had het ook meer over de rationale van de VVD en niet zozeer over wat er daadwerkelijk gebeurd zou zijn.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hadden ze de deur dichtgehouden voor de PVV voor de verkiezingen, waren ze zelf nog de grootste en zat Wilders met 14-24 andere roeptoeters gewoon in de oppositie.
Op het feit dat de PVV klein bleef omdat ze kansloos waren om in de coalitie te komen, dat is na Rutte II-Rutte IV uit kiezersonderzoeken gekomen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Ik kan natuurlijk ook niet in de toekomst kijken, maar ik had het ook meer over de rationale van de VVD en niet zozeer over wat er daadwerkelijk gebeurd zou zijn.
dit vind ik zo flauw!quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat lijstje is simpel:
-
-
-
-
Zelfs het belastingplan dreigt te worden afgeschoten en dan blijft dus alles zoals in 2024.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:48 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit vind ik zo flauw!
En dit is bewust dingen niet noemen terwijl je dondersgoed weet dat dit kabinet wel dingen heeft geregeld.
Of in elk geval goed op weg is dingen te regelen!Madlener was het Bargerveen vergeten, het stuk in Groningen zou intern al weer zijn geschrapt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
Mja, ik heb m'n twijfels. De PVV heeft die uitgestoken hand in het verleden ook niet per se nodig gehad. Het is ook heel lastig om te peilen hoe kiezers gestemd zouden hebben onder de hypothese dat de VVD de PVV bij voorbaat had uitgesloten, lijkt me.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op het feit dat de PVV klein bleef omdat ze kansloos waren om in de coalitie te komen, dat is na Rutte II-Rutte IV uit kiezersonderzoeken gekomen.
Ik denk dat je de impopulariteit van klimaat als thema overschat.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:49 schreef Hanca het volgende:
En nogmaals: strategisch is het zijn van de linkerflank van de coalitie, waarbij je steeds dingen als klimaatmaatregelen, stikstof, rechtsstaat e.d. moet gaan verdedigen in de krant tegenover BBB en PVV en laten zien dat dat de punten zijn waar je het meest mee bezig bent ook gewoon dom.
Wie heeft dat harde asielbeleid binnen gehaald: PVV. Wie krijgt straks de schuld van extra klimaatmaatregelen: VVD. Is dat nou een tactische meesterzet?
VVD kan met keihard vechten in het kabinet om meer klimaatmaatregelen binnen te halen volgens mij alleen stemmen verliezen, geen stemmen winnen. En toch is dat de positie waarin ze zich nu op elk thema hebben geplaatst. Niet voor niet dat Yeşilgöz dat steeds wanhopige 'schiet eens op met asielmaatregelen, het is echt niet alleen Wilders die daar om vraagt hoor' in de media slingerde. Ze voelt dat VVD in dit kabinet alleen issue owner is op de traditioneel meer linksere en progressievere onderdelen. Zoals klimaatbeleid, mensenrechten e.d. Een heel moeilijke positie waarin de VVD zich heeft gemanoeuvreerd.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik denk dat je de impopulariteit van klimaat als thema overschat. Er is wel wat te vinden over hoe de potentiële achterban van de VVD daar over denkt.
https://www.trouw.nl/verd(...)-omstreden~b2e03b30/
Verdienmodelletjes vinden ze leuk, betaalbaarheid en 'eerlijke' verdeling subsidies boeit minder. Zonnepaneeltjes op het dak, balsemt de ziel.
Strategisch is het waarschijnlijk te gevaarlijk om dit helemaal bij D66 e.a. te laten.
Voor wat betreft de deur en PVV heb je wel gelijk (waarschijnlijk). Zie hier het werk van Joost van Spanje. Isoleren en imiteren werkt het beste.
Het zou kunnen dat ze in de gaten begonnen te krijgen hoe imitatie een doodlopende weg is (en het eerst maar eens keihard moet falen) maar met het huidige ledenbestand vraag ik dat ten zeerste af.
Ja dat snap ik.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVD kan met keihard vechten in het kabinet om meer klimaatmaatregelen binnen te halen volgens mij alleen stemmen verliezen, geen stemmen winnen. En toch is dat de positie waarin ze zich nu op elk thema hebben geplaatst. Niet voor niet dat Yeşilgöz dat steeds wanhopige 'schiet eens op met asielmaatregelen, het is echt niet alleen Wilders die daar om vraagt hoor' in de media slingerde. Ze voelt dat VVD in dit kabinet alleen issue owner is op de traditioneel meer linksere en progressievere onderdelen. Zoals klimaatbeleid, mensenrechten e.d. Een heel moeilijke positie waarin de VVD zich heeft gemanoeuvreerd.
quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:48 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit vind ik zo flauw!
En dit is bewust dingen niet noemen terwijl je dondersgoed weet dat dit kabinet wel dingen heeft geregeld.
Of in elk geval goed op weg is dingen te regelen!Ho ho, er wordt onderzocht of dat kanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Oh, absoluut. Er hadden nooit partijen in het kabinet gemogen die bij het bericht 'we halen de klimaatdoelen niet' zouden reageren met: dan kijken we of we de doelen aan moeten passen. Toch is dat exact wat BBB doet en wat de PVV gaat zeggen laat zich raden. NSC is als ze slim zijn gewoon stil in de pers en dan mag de VVD-minister dus zich steeds verdedigen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is gewoon triest dat we met klimaatmaatregelen weer wachten en wachten. Er lag gewoon een goed plan klaar die gewoon doorgezet had kunnen worden.
Dat laatste heeft hij toch een punt.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:32 schreef BlackLining het volgende:
Haha, Wybren van Haga zit bij ON te bazelen over dit verschrikkelijke extreemlinkse (!) kabinet wat niks voor elkaar krijgt
Getver wat een links gedrag.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:36 schreef Beathoven het volgende:
Mona Keijzer is de kapitein in de luie stoel aan wal die hele nostalgische verhalen over vroeger houdt en problemen naar de toekomst schuift. “Ja dat moeten we over de jaren heen maar eens onderzoeken”.
Mooi wat lattes wegtikken met andere PVV’ers die geen kloten uitvoeren behalve heel veel ter discussie stellen.
Alleen als er havermelk in zitquote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Getver wat een links gedrag.
Ik 'haver cappu's'.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:55 schreef Perrin het volgende:
Sinds dit kabinet drink ik uit protest enkel nog havermelk lattes op werk.
Het Bargerveen ligt in Drenthe.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Madlener was het Bargerveen vergeten, het stuk in Groningen zou intern al weer zijn geschrapt.
quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:11 schreef BlackLining het volgende:
Haha, ja hoor. Dealtje sluiten met PVV en NSC en dan blijkt de VVD zich weer gepasseerd te voelen. Godverdomme wat een stelletje klunzen.
https://www.ad.nl/politie(...)n-catshuis~a8cf15f5/quote:VVD wil aanpassingen asielcompromis, ‘latertje’ verwacht in Catshuis
De VVD kan nog niet instemmen met het asielcompromis dat PVV en NSC hebben voorgelegd. De liberalen willen een aantal zaken anders en zetten ook vraagtekens bij de haalbaarheid van de maatregelen, melden bronnen in Den Haag. Vanmiddag om 16 uur komen de vier regeringsfracties met premier Dick Schoof weer bijeen op het Catshuis. Alle partijen gaan ervan uit dat het een ‘latertje’ wordt.
Dank u, vond dat mobiel even te veel gedoe.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:45 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)n-catshuis~a8cf15f5/
![]()
Ik hoop dat er nog iets over blijft van de plannen van Geert.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dank u, vond dat mobiel even te veel gedoe.
Maar ja, 't is toch ook weer wat heik krijg toch echt medelijden met die arme Schoof.
Ja ho, wie moeten onze asperges dan komen steken?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:48 schreef Fretwork het volgende:
Geen arbeidsmigranten willen, minder wetenschappelijk onderzoek willen doen, volgens mij zijn we aan het voorbereiden op een landbouweconomie
OFNEETOCHNIET!!quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:45 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
![]()
Wie moet nu de innovasies gaan doen waaraan zoveel oplossingen worden opgehangen?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:48 schreef Fretwork het volgende:
Geen arbeidsmigranten willen, minder wetenschappelijk onderzoek willen doen, volgens mij zijn we aan het voorbereiden op een landbouweconomie
Ik woon er vlak bij, ik weet het. Maar dat stuk snelweg ligt te dichtbij. 130 rijden gaat hem daar echt niet worden.quote:
Welke sector denk je dat met afstand de meeste arbeidsmigranten heeft? Waarom denk je dat BBB tegen beperkingen op arbeidsmigratie is?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:48 schreef Fretwork het volgende:
Jij wil dus een Amerikaanse gepolariseerd media landschap en een nieuwsvoorziening dat bepaald gaat worden door de Unilevers en John de Mols. Het maakt de maatschappij niet bepaald democratischer.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:52 schreef DrDentz het volgende:
'Zo wordt er ruim 10 miljoen euro bezuinigd op cultuursubsidies en wordt de NPO 6,6 miljoen euro extra gekort.'
Hier sta ik wel achter. De NPO moet zo klein mogelijk worden. Eigenlijk volstaat alleen een (neutrale) teletekst. Kunstenaars moeten ook van de subsidiekraan.
Je zou bijna gaan terugverlangen naar de heer S. Dekker. Bijna.quote:Verder wordt er acht miljoen euro bezuinigd op het bewegingsonderwijs. Het Regionaal Investeringsfonds, dat mbo-studenten beter voorbereidt op een carrière in het bedrijfsleven, krijgt vanaf 2028 helemaal geen subsidie meer. Dat levert dan 27 miljoen euro op. De ministers gaan ervan uit dat de sector en het bedrijfsleven ook zonder subsidie kunnen samenwerken.
Daarnaast wordt er geld weggehaald bij de ondersteuning van zogeheten thuiszitters, leerlingen die niet naar school gaan.
Ja sorry. We hebben veel geld nodig voor de grensbewaking.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je zou bijna gaan terugverlangen naar de heer S. Dekker. Bijna.
Misschien kunnen we alle mbo’ers daar neerzettenquote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja sorry. We hebben veel geld nodig voor de grensbewaking.
Ja de bouw en de landbouw, maar dat is goed, want we gaan toch de kenniseconomie slopen, kunnen we lekker met zn allen de keet inquote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Welke sector denk je dat met afstand de meeste arbeidsmigranten heeft? Waarom denk je dat BBB tegen beperkingen op arbeidsmigratie is?
Er zullen wel wat scootertjes op en neer rijden daar in Den Haag.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:45 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
![]()
Als we nou België zo ver krijgen om de grenzen te gaan controleren hoeven we ons zelf niet meer met die flauwekul bezig te houdenquote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja sorry. We hebben veel geld nodig voor de grensbewaking.
Dat nota bene VVD de partij moet zijn die vragen heeft over haalbaarheidquote:De NSC-fractie stemde donderdagmorgen na fractieberaad unaniem in met het compromis dat tijdelijk fractieleider Nicolien van Vroonhoven met Wilders uitonderhandelde. Zij hoeft van haar collega’s niet terug aan tafel met aanvullende vragen, liet een woordvoerder namens de fractie weten.
De VVD wil er ook gewoon even overheen pissen. Die hebben ten slotte een hele kabinetsval georchestreerd over migratie en nu worden ze rechts ingehaald door PVV én NSC. Dat is wel lastig te verkroppen denk ikquote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat nota bene VVD de partij moet zijn die vragen heeft over haalbaarheid
Ho ho, er zijn ook 50.000 transformatorhuisjes nodig om het elektriciteitsnet te verzwaren.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:30 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Misschien kunnen we alle mbo’ers daar neerzetten
Dan houd je geen rekening met de invalsbootjes voor onze vaccins. Straks zetten die apenpokken toch door.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als we nou België zo ver krijgen om de grenzen te gaan controleren hoeven we ons zelf niet meer met die flauwekul bezig te houden
Stukje Pol Pot.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:48 schreef Fretwork het volgende:
Dat is zeker waar.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik woon er vlak bij, ik weet het. Maar dat stuk snelweg ligt te dichtbij. 130 rijden gaat hem daar echt niet worden.
Nadat NSC unaniem heeft ingestemd. Tot zo ver het frame van goed bestuur, welkom bij de club van slopers van de rechtsstaat NSC.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat nota bene VVD de partij moet zijn die vragen heeft over haalbaarheid
Laat me raden, vooral in Zeeland, Limburg en Groningen waar ze nog nooit een buitenlander hebben gezienquote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:32 schreef Hanca het volgende:
Nederland blijkt bovengemiddeld islamofoob:
https://www.volkskrant.nl(...)eigen-land~b4262e05/
Dat Nederland een bovengemiddeld discriminerend land was wisten we natuurlijk allemaal al, het is nu alleen nogmaals onderzocht.
Het gaat over het discriminerend behandelen van moslims, daarvoor moet je ze wel zien/spreken/contact met ze hebben.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Laat me raden, vooral in Zeeland, Limburg en Groningen waar ze nog nooit een buitenlander hebben gezien
Helaas achter een paywall. Korte samenvatting?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:32 schreef Hanca het volgende:
Nederland blijkt bovengemiddeld islamofoob:
https://www.volkskrant.nl(...)eigen-land~b4262e05/
Dat Nederland een bovengemiddeld discriminerend land was wisten we natuurlijk allemaal al, het is nu alleen nogmaals onderzocht.
Oh, ik dacht in bepaalde subfora van Fok!.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Laat me raden, vooral in Zeeland, Limburg en Groningen waar ze nog nooit een buitenlander hebben gezien
Betreft dit rapport:quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:36 schreef JAM het volgende:
[..]
Helaas achter een paywall. Korte samenvatting?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |