Morgen komt er meer informatie.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:24 schreef JAM het volgende:
Iemand wat meer en gedetailleerdere informatie over wat er nu in dat conceptakkoord staat?
Tenzij er na die drie jaar natuurlijk nog dezelfde redenen voor asiel aanwezig zijn. Dan wordt die gewoon verlengd en kan die (zoals de wet nu in elkaar steekt, in ieder geval) als iemand vijf jaar aaneengesloten in Nederland heeft gewoond ook een permanente verblijfsvergunning aanvragen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:25 schreef Origami94 het volgende:
Matig van NSC. En als ik het dus goed begrijp kan een statushouder nooit integreren want na drie jaar moet hij weg.
Ging het uberhaupt ooit om integratie ooit?
Die grenscontroles, die rijmen ook werkelijk als kut op Dirk. Als iemand in een ander land al asiel heeft aangevraagd, dan is dat gewoon bij de IND bekend en kan daar ook gewoon naar gehandeld worden. Dan een paar mensen in een uniformpje op de A12 bij Veldhuizen stationeren in de hoop dat ze er uit de tienduizenden auto's en vrachtwagens die daar dagelijks voorbijkomen eentje uitvissen waar dan een asielzoeker in verstopt zit die stiekem ook al in Duitsland asiel heeft aangevraagd... dat is pure symboolpolitiek. Laat staan het weggegooide geld dat ermee gemoeid is.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:34 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Morgen komt er meer informatie.
Geen noodrecht.
Delen van Syrië veilig verklaren zodat ze die kunnen weigeren en terugsturen.
Tijdelijk extra grenscontroles.
Klinkt toch stoer. Doet het goed bij onderbuikiërs.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:38 schreef JAM het volgende:
[..]
Die grenscontroles, die rijmen ook werkelijk als kut op Dirk. Als iemand in een ander land al asiel heeft aangevraagd, dan is dat gewoon bij de IND bekend en kan daar ook gewoon naar gehandeld worden. Dan een paar mensen in een uniformpje op de A12 bij Veldhuizen stationeren in de hoop dat ze er uit de tienduizenden auto's en vrachtwagens die daar dagelijks voorbijkomen eentje uitvissen waar dan een asielzoeker in verstopt zit die stiekem ook al in Duitsland asiel heeft aangevraagd... dat is pure symboolpolitiek.
De NOS was toch vrij uitgebreid?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:24 schreef JAM het volgende:
Iemand wat meer en gedetailleerdere informatie over wat er nu in dat conceptakkoord staat?
Tuurlijk is het symboolpolitiek....EU regels geldenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:38 schreef JAM het volgende:
[..]
Die grenscontroles, die rijmen ook werkelijk als kut op Dirk. Als iemand in een ander land al asiel heeft aangevraagd, dan is dat gewoon bij de IND bekend en kan daar ook gewoon naar gehandeld worden. Dan een paar mensen in een uniformpje op de A12 bij Veldhuizen stationeren in de hoop dat ze er uit de tienduizenden auto's en vrachtwagens die daar dagelijks voorbijkomen eentje uitvissen waar dan een asielzoeker in verstopt zit die stiekem ook al in Duitsland asiel heeft aangevraagd... dat is pure symboolpolitiek. Laat staan het weggegooide geld dat ermee gemoeid is.
Technisch gezien hoef je alleen aan de Belgische grens te controleren aangezien de Duitsers al bij hun grenzen met andere landen controleren.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:38 schreef JAM het volgende:
[..]
Die grenscontroles, die rijmen ook werkelijk als kut op Dirk. Als iemand in een ander land al asiel heeft aangevraagd, dan is dat gewoon bij de IND bekend en kan daar ook gewoon naar gehandeld worden. Dan een paar mensen in een uniformpje op de A12 bij Veldhuizen stationeren in de hoop dat ze er uit de tienduizenden auto's en vrachtwagens die daar dagelijks voorbijkomen eentje uitvissen waar dan een asielzoeker in verstopt zit die stiekem ook al in Duitsland asiel heeft aangevraagd... dat is pure symboolpolitiek. Laat staan het weggegooide geld dat ermee gemoeid is.
Die permanente verblijfsvergunning willen ze ook schrappen. Maar als ze het recht op naturalisatie na 5 jaar niet schrappen is dat wellicht ook symboolpolitiek.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:35 schreef JAM het volgende:
[..]
Tenzij er na die drie jaar natuurlijk nog dezelfde redenen voor asiel aanwezig zijn. Dan wordt die gewoon verlengd en kan die (zoals de wet nu in elkaar steekt, in ieder geval) als iemand vijf jaar aaneengesloten in Nederland heeft gewoond ook een permanente verblijfsvergunning aanvragen.
Zijn we het daarover eens.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:34 schreef Klopkoek het volgende:
Je bent bekend met zijn CV en partijverleden? Zo verbazingwekkend is dat niet. Zeker zijn generatie heeft nog een goede (kader)scholing genoten en kwam naar boven drijven toen zijn eerdere partij nog 100000+ leden had.
Dat is dan weer een vreemde twist. Maar laat ik het bij een stukje uit zijn Farewell to the Nation houden:quote:Heb jij eigenlijk een morele ondergrens en (ethische) principes behalve 'boe belastingen'?
Reagan had die natuurlijk ook geheel niet.
quote:The great rediscovery of the 1980's has been that, lo and behold, the moral way of government is the practical way of government: Democracy, the profoundly good, is also the profoundly productive.
Helemaal niets natuurlijk. Asielzoekers die bij een grenscontrole vertellen dat ze asiel aanvragen worden sowieso al naar een opvangcentrum gebracht. Bij de grens zullen wel wat mensen zonder verblijfspapieren of ID-bewijs zijn onderschept, die worden dan ‘teruggestuurd’, maar zullen dan gewoon het land inkomen via een ander sluipweggetje.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:49 schreef JAM het volgende:
Ik probeer nu een beetje te achterhalen wat die Duitse grenscontroles (behalve een hoop ergernis) eigenlijk hebben opgeleverd. Dat wordt me nu ook niet helemaal duidelijk. Het is in ieder geval niet zo dat het aantal asielaanvragen in Duitsland sinds die tijd nu gedaald is.
Ik lees voor het overgrote meerendeel plannetjes die bij de rechter gaan sneuvelen of al gesneuveld zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
De NOS was toch vrij uitgebreid?
https://nos.nl/artikel/25(...)ergaande-maatregelen
Ik heb alvast nieuws, dat kan niet: https://freemovement.org.(...)ts-entire-territory/quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:34 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Delen van Syrië veilig verklaren zodat ze die kunnen weigeren en terugsturen.
Dat scheelt toch weer, niet?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:36 schreef Janneke141 het volgende:
Gut, ik ben ff uit eten en als ik terugkom is de asielcrisis ineens opgelost. Wat fantastisch!
Je moet eens wat vaker uit eten gaan, wie weet lossen ze de overige crises ook op.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:36 schreef Janneke141 het volgende:
Gut, ik ben ff uit eten en als ik terugkom is de asielcrisis ineens opgelost. Wat fantastisch!
Twee dooien bij Oldenzaal doordat nietsvermoedende automobilisten in een file knalde.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:49 schreef JAM het volgende:
Ik probeer nu een beetje te achterhalen wat die Duitse grenscontroles (behalve een hoop ergernis) eigenlijk hebben opgeleverd. Dat wordt me nu ook niet duidelijk.
Probleem is dat je niet kunt bewijzen wie je partner is. Het is niet ons probleem als andere landen niet zo ver zijn op homorechten als wij.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar als jouw partner wordt vervolgd vanwege bijvoorbeeld politieke activiteiten, dan is het toch niet meer dan menselijk als jij hier na het asiel van die partner ook welkom bent? Dat doen we wel bij getrouwde mensen. Terecht. Waarom zou dat niet gelden voor mensen die in hun land niet kunnen trouwen omdat ze LHBTI zijn?
De partner van iemand die hier asiel krijgt moet hier simpelweg gewoon welkom zijn, altijd. Ook als je niet kunt trouwen in je thuisland of als je om veiligheidsredenen niet bent getrouwd.
Die stemde in z’n tijd als eenpitter altijd al met de uiterst rechtse flank mee als het op asiel/migratie aankwam, dus het mag geen verrassing zijn dat hij dit soort symboolmeuk steunt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:47 schreef Janneke141 het volgende:
Maar Omtzigt zou zich toch binnenkort in het Twentekanaal moeten storten, of zou hij echt gelukkig zijn met de uitkomsten van zijn gewenste extraparlementaire kabinet?
Alweer zo'n absurde uitspraak.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb alvast nieuws, dat kan niet: https://freemovement.org.(...)ts-entire-territory/
Welke wet mag dat dan zijn? Meteen afschaffen.quote:Furthermore, the Court holds that EU law precludes a Member State from designating a third country as a safe country of origin for only part of its territory.
Denk ook niet dat hij hier erg mee zit.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:51 schreef Szura het volgende:
[..]
Die stemde in z’n tijd als eenpitter altijd al met de uiterst rechtse flank mee als het op asiel/migratie aankwam, dus het mag geen verrassing zijn dat hij dit soort symboolmeuk steunt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |