Tsja, dezelfde mevrouw eiste extra IC-bedden en geld voor betere pandemie-aanpak.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 09:32 schreef capricia het volgende:
Weten we nog wie dit is?![]()
Ze wilde „nog weleens zien wie er zo stoer is” om de noodwet voor asiel tegen te houden.
quote:Op donderdag 24 oktober 2024 09:32 schreef capricia het volgende:
Weten we nog wie dit is?![]()
Ze wilde „nog weleens zien wie er zo stoer is” om de noodwet voor asiel tegen te houden.
Waar komt toch het bijzonder vreemde en bizarre idee vandaan dat in de hoofden van sommige mensen rondspookt, dat als iemand ergens anders op de wereld woont, hij of zij Nederland dan automatisch beziet als het paradijs en bereid is om alles op te geven voor het héle kleine kansje om hier misschien te mogen kunnen wonen? Wat is dat toch voor een afschuwelijk narcistische, provinciale navelstaarderij? Ik zal je zeggen: dat is gewoon niet zo.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 09:00 schreef franske19 het volgende:
[..]
Nederland heeft hun geholpen. Jij weet het weer mooi om te draaien. Bovendien is nu zogenaamd iedere Afghaan die een keer een kopje thee heeft gedronken met een Nederlander in gevaar. Diegene die daadwerkelijk gevaar liepen zijn al lang overgebracht naar hier. De rest wil gewoon een ticket naar luilekkerland.
Dat zou niet verklaren waarom het in andere landen wel lukt. Niks wijst er ook op dat die kleine groep die nog komt, wel recht op asiel heeft. Anderzijds, is het natuurlijk ook waar dat er nog miljoenen mensen op de wereld zijn die wel recht op asiel zouden hebben, maar geen manier hebben om in Nederland te komen. Het hele systeem is dan ook gewoon absurd en onhoudbaar.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 09:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Misschien moet je de waarheid accepteren dat we asielmigratie al enorm hebben ingeperkt. Dat er dus niet niks mogelijk is, maar dat we al alle mogelijkheden hebben gebruikt en dat die kleine groep mensen die er nu nog binnen komt ook gewoon binnen hoort te komen.
Even specifiek graag: wat lukt wel of beter in andere landen?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:10 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dat zou niet verklaren waarom het in andere landen wel lukt. Niks wijst er ook op dat die kleine groep die nog komt, wel recht op asiel heeft. Anderzijds, is het natuurlijk ook waar dat er nog miljoenen mensen op de wereld zijn die wel recht op asiel zouden hebben, maar geen manier hebben om in Nederland te komen. Het hele systeem is dan ook gewoon absurd en onhoudbaar.
Dat komt mijns inziens door de talloze voorbeelden van asielzoekers die bereid zijn hun leven te riskeren, de boel te bedriegen en het proces te traineren om maar in Nederland te mogen blijven.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 09:57 schreef JAM het volgende:
[..]
Waar komt toch het bijzonder vreemde en bizarre idee vandaan dat in de hoofden van sommige mensen rondspookt, dat als iemand ergens anders op de wereld woont, hij of zij Nederland dan automatisch beziet als het paradijs en bereid is om alles op te geven voor het héle kleine kansje om hier misschien te mogen kunnen wonen? Wat is dat toch voor een afschuwelijk narcistische, provinciale navelstaarderij? Ik zal je zeggen: dat is gewoon niet zo.
Asielmigratie inperken.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:11 schreef JAM het volgende:
[..]
Even specifiek graag: wat lukt wel of beter in andere landen?
Gelukkig is jouw inziens niet al te diep en breed.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:12 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dat komt mijns inziens door de talloze voorbeelden van asielzoekers die bereid zijn hun leven te riskeren, de boel te bedriegen en het proces te traineren om maar in Nederland te mogen blijven.
We zitten al onder het EU-gemiddelde. Onze wet (de Cohen wet) is al één van de strengste.quote:
Zoals ik al eerder heb aangehaald: je denkt toch niet dat iedereen die in Nederland asiel aanvraagt dat zomaar krijgt? Je denkt toch niet dat de mensen die bij de IND werken daar zitten met een houding van: 'Joh, kom gezellig binnen, we zetten een schaaltje leverworst en een borreltje voor je klaar'?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:12 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dat komt mijns inziens door de talloze voorbeelden van asielzoekers die bereid zijn hun leven te riskeren, de boel te bedriegen en het proces te traineren om maar in Nederland te mogen blijven.
Dit zijn van die angstverhalen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:10 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dat zou niet verklaren waarom het in andere landen wel lukt. Niks wijst er ook op dat die kleine groep die nog komt, wel recht op asiel heeft. Anderzijds, is het natuurlijk ook waar dat er nog miljoenen mensen op de wereld zijn die wel recht op asiel zouden hebben, maar geen manier hebben om in Nederland te komen. Het hele systeem is dan ook gewoon absurd en onhoudbaar.
Je weet dat wij onderaan bungelen in alle lijstjes qua instroom? Dus andere landen hebben een hogere instroom.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:10 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dat zou niet verklaren waarom het in andere landen wel lukt.
Het feit dat ze grotendeels asiel krijgen ondanks dat wij ëén van de strengste procedures van de wereld hebben wijst er juist wel op dat ze er recht op hebben.quote:Niks wijst er ook op dat die kleine groep die nog komt, wel recht op asiel heeft.
Dat we meer moeten doen voor hen die niet hierheen kunnen vluchten: eens. We zouden eens meer miljarden uit moeten gaan geven aan de vluchtelingenkampen in de regio, om die menswaardig te maken.quote:Anderzijds, is het natuurlijk ook waar dat er nog miljoenen mensen op de wereld zijn die wel recht op asiel zouden hebben, maar geen manier hebben om in Nederland te komen. Het hele systeem is dan ook gewoon absurd en onhoudbaar.
Dus eigenlijk wordt het "asielprobleem" hier alleen maar groter meegemaakt, want al die gelukszoekers stelen niet alleen onze huizen, maar weigeren ook nog eens te integreren.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 07:15 schreef Hanca het volgende:
Het AD maakt trouwens korte metten met het hele asielpakket: https://www.ad.nl/politie(...)he-plannen~a0647426/
Alles is juridisch of praktisch onmogelijk of het heeft geen enkel effect. Enige dat iets doet is die volwassen nareizigers, dat zijn er zo'n 500 per jaar en de vermindering van de opname van VN vluchtelingen, de meest kwetsbare groep vluchtelingen in de wereld, met 300. Totaal effect dus 800 vluchtelingen.
Syrië veilig verklaren: gaat het kabinet niet over, is aan een onafhankelijke groep ambtenaren.
Sneller ongewenst verklaren criminelen: geen land neemt asielzoekers met strafblad terug, gaat dus niet.
Grenscontroles invoeren: dat gaat om terugsturen naar Italië (die neemt ze niet aan) of Griekenland (dat mag niet eens van de rechter).
Cellen reserveren: illegaliteit is niet strafbaar en er is al een cellentekort waardoor echte criminelen vervroegd worden vrijgelaten.
Dwangsommen afschaffen: de ene wordt al afgeschaft, de ander mag niet van de RvS.
Stoppen gemeenten te dwingen asielzoekers op te nemen: dat was al gebeurd (de voorrang was er af en daardoor halen de gemeentes die aantallen toch al niet).
Effect is dus zo'n 800 asielzoekers per jaar en het vervelender maken van het leven van asielzoekers hier, waardoor ze minder kunnen integreren.
Dat iemand die als asielzoeker in Ter Apel binnenkomt en (voor het moment) mag blijven, de rest van zijn leven een onzekere status boven zijn hoofd heeft hangen? Of interpreteer ik het dan verkeerd?quote:In de nieuwe wet, die in de brief "asielnoodmaatregelenwet" wordt genoemd, moet komen te staan dat asielvergunningen voor onbepaalde tijd helemaal worden afgeschaft en dat vergunningen voor bepaalde tijd nog maar voor drie jaar gelden. Nu is dat vijf jaar.
En gelukkig komen ze ook nog eens op straat te staan wat helemaal geen overlast gaat opleveren.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:19 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk wordt het "asielprobleem" hier alleen maar groter meegemaakt, want al die gelukszoekers stelen niet alleen onze huizen, maar weigeren ook nog eens te integreren.
Nee, ik denk dat je dat juist interpreteert en ik denk ook dat daar wel wat problemen aankleven. Het zou wat vreemd zijn om als iemand hier zevenendertig jaar woont dan opeens te zeggen: 'Ja, jongeman, er is een nieuwe regering in Oeganda! Je mag daar nu wel homo zijn, dus sodemieter maar op.' Ik vraag me ook af wat het doet met iemand zijn bereidwilligheid om zich voor zijn nieuwe thuisland in te zetten als ook iemands algehele mentale gesteldheid als je constant in de spanning moet leven dat je er elk moment uitgeflikkerd kan worden. Dat lijkt me geen goede zaak.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:34 schreef Janneke141 het volgende:
Wat betekent deze eigenlijk concreet:
[..]
Dat iemand die als asielzoeker in Ter Apel binnenkomt en (voor het moment) mag blijven, de rest van zijn leven een onzekere status boven zijn hoofd heeft hangen? Of interpreteer ik het dan verkeerd?
Zolang ze naturalisatie na 5 jaar in NL wonen niet aanpakken, is het denk ik vooral symboolpolitiek. De meeste asielzoekers worden na 5 jaar Nederlander, volgens mij.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:34 schreef Janneke141 het volgende:
Wat betekent deze eigenlijk concreet:
[..]
Dat iemand die als asielzoeker in Ter Apel binnenkomt en (voor het moment) mag blijven, de rest van zijn leven een onzekere status boven zijn hoofd heeft hangen? Of interpreteer ik het dan verkeerd?
Ik weet niet hoe groot dat deel is, maar ja, dat mag er voor het volgende argument niet toe doen. Ook daarmee snijdt Wilders zich dus in de vingers, want als iemands enige mogelijkheid om hier na vijf jaar te blijven (zonder in de spanning te zitten zomaar weer uitgezet te kunnen worden) naturaliseren is (dit dus in tegenstelling tot een permanente verblijfsvergunning zonder zelf ook Nederlander te worden), dan wordt een eventuele vrijwillige terugkeer later ook vrijwel onmogelijk - of in ieder geval bemoeilijkt -, omdat, nou ja, waarom zou Eritrea of Iran (die bijvoorbeeld geen dubbele nationaliteit toestaan) zomaar een Nederlander toelaten?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zolang ze naturalisatie na 5 jaar in NL wonen niet aanpakken, is het denk ik vooral symboolpolitiek. De meeste asielzoekers worden na 5 jaar Nederlander, volgens mij.
Het regeerprogramma zegt toch dat dit naar 10 jaar gaat? Stond ook in VVD verkiezingsprogramma.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zolang ze naturalisatie na 5 jaar in NL wonen niet aanpakken, is het denk ik vooral symboolpolitiek. De meeste asielzoekers worden na 5 jaar Nederlander, volgens mij.
En ze pikken vast ook nog onze banen inquote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:19 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk wordt het "asielprobleem" hier alleen maar groter meegemaakt, want al die gelukszoekers stelen niet alleen onze huizen, maar weigeren ook nog eens te integreren.
Dan laten ze mensen dus 10 jaar in spanning met tijdelijke verblijfsvergunningen. Vraag me af wat een rechter daar van gaat vinden.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het regeerprogramma zegt toch dat dit naar 10 jaar gaat? Stond ook in VVD verkiezingsprogramma.
Daarmee wijkt Nederland dan wel af van de omringende landen.
[ afbeelding ]
Goed voor de integratie!
Of dus 10 jaar. Heb je van kleuterschool t/m klas 2 gedaan hier. Of groep 3 t/m einde VMBO of examenjaar HAVO. Werkt vast motiverend ook, zo'n zwaard van damocles.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:58 schreef Janneke141 het volgende:
Dit gaat integratie dus alleen maar tegenwerken. Strak plan
Leuk voor de kinderen ook. Heb je zes jaar onderwijs in het Nederlands gehad, mag je het daarna weer in het Amhari gaan proberen.
Ik ben vast weer te cynisch als ik zeg dat het falen van integratie dit kabinet ook helemaal niet slecht uitkomt.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of dus 10 jaar. Heb je van kleuterschool t/m klas 2 gedaan hier. Of groep 3 t/m einde VMBO of examenjaar HAVO. Werkt vast motiverend ook, zo'n zwaard van damocles.
...maar Hanca, het gaat er toch niet om dat het werkt? Het gaat er toch alleen om dat het lekker bekt en dat er iets wordt gedaan, want de kiezer ervaart toch dat er iets gedaan moet worden? Dat dat allemaal niets anders is dan de boel op het spits drijven, volkomen averechts uitpakt, allemaal vanuit de briljante gedachte dat de beste manier om welk probleem je dan ook rondom migratie kan schetsen, het best opgelost wordt met domme pesterijtjes tegen asielzoekers, dat maakt toch niets uit? Dat is toch ook iets?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of dus 10 jaar. Heb je van kleuterschool t/m klas 2 gedaan hier. Of groep 3 t/m einde VMBO of examenjaar HAVO. Werkt vast motiverend ook, zo'n zwaard van damocles.
Zeker als je de periode inkort naar drie jaar vraag ik me af of ze nog de ambitie hebben om te integreren, de taal te leren of werk te zoeken (waar dat kan) als je toch misschien straks weer weg moet.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:58 schreef Janneke141 het volgende:
Dit gaat integratie dus alleen maar tegenwerken. Strak plan
Leuk voor de kinderen ook. Heb je zes jaar onderwijs in het Nederlands gehad, mag je het daarna weer in het Amhari gaan proberen.
Twintig jaar Fortuynisme heeft ons veel gebracht.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben vast weer te cynisch als ik zeg dat het falen van integratie dit kabinet ook helemaal niet slecht uitkomt.
PvdA-GL, VVD, CDA, D66 komt stapje voor stapje wat dichterbij. Mocht VVD nog PvdA-GL inhalen wordt die kans helemaal groot, VVD heeft graag weer de premier.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:03 schreef Klopkoek het volgende:
VVD stijgt van 18 naar 21 in de Ipsos peiling.(wel nog verlies tov de verkiezingen). De Eelco Heinen act lijkt te werken.
PVV wel over het hoogtepunt heen. JA21 en FvD profiteren. De Kremlingezinde partijen - JA21 is een twijfelgeval (ook PvdD en SP?) - hebben een akelig aantal zetels.
Coalitie is 20 zetels virtueel kwijt.
[ x ]
Kiezers hebben het meeste vertrouwen in het versterken van de defensie. De VVD is daarin issue owner (in dit geval grotendeels logisch en verdedigbaar m.i. - hoewel Rutte-1 natuurlijk zelf het mes erin zette)
Hoe dat gaat? 18.000 mensen die graag willen werken maar geen BSN krijgen: https://nos.nl/l/2541307quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zeker als je de periode inkort naar drie jaar vraag ik me af of ze nog de ambitie hebben om te integreren, de taal te leren of werk te zoeken (waar dat kan) als je toch misschien straks weer weg moet.
Sowieso jammer dat er heel weinig wordt gesproken over integratie want daar begint het ook mee. Gelukkig is de eis dat de asielzoekers maximaal helft van het jaar mogen werken vervallen. Al weet ik niet hoe dat in praktijk gaat nu.
https://www.raadvanstate.(...)en-hele-jaar-werken/
Politieke partijen zouden zich wat minder moeten bezig houden met hoeveel zetels ze zouden kunnen halen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:27 schreef Hanca het volgende:
En de volgende kabinetscrisis dient zich al weer aan: https://www.ad.nl/politie(...)en-heilig~a2b42b2e8/
Al denk ik niet dat BBB het kabinet wil laten vallen en dat het voor VVD handig is om te vallen op klimaat, op dat issue wordt PvdA-GL inhalen lastig en ze verliezen dan misschien nog wel weer kiezers die klimaat minder belangrijk vinden dan asiel aan PVV.
Dat lijstje is simpel:quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:30 schreef Fretwork het volgende:
Wordt er trouwens een lijstje bijgehouden van wat dit kabinet wél geregeld heeft? Want tot nu toe is het enkel afbreken en niks doen uit angst dan het kiezers kost, of foto-momentjes met beleid dat teruggefloten gaat worden.
Dat rijtje met NSC ipv CDA kon vorige verkiezingen ook al. Omtzigt hintte hier meerdere malen op. Timmermans gaf aan dat hij niet per se de premier hoefde te zijn omdat hij er maar 26 heeft en geen 45 zoals in oude tijden.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
PvdA-GL, VVD, CDA, D66 komt stapje voor stapje wat dichterbij. Mocht VVD nog PvdA-GL inhalen wordt die kans helemaal groot, VVD heeft graag weer de premier.
Met alles wat dit kabinet terugdraait zou ik willen zeggen 2023quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat lijstje is simpel:
-
-
-
-
Zelfs het belastingplan dreigt te worden afgeschoten en dan blijft dus alles zoals in 2024.
Nee, dus. Als het belastingplan wordt afgeschoten, verandert er financieel in principe helemaal niks tov dit jaar.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Met alles wat dit kabinet terugdraait zou ik willen zeggen 2023
Spreidingswet van tafel, om maar wat te noemenquote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dus. Als het belastingplan wordt afgeschoten, verandert er financieel in principe helemaal niks tov dit jaar.
Dat is niet financieel. Maar die is ook niet van tafel en de Eerste Kamer is ook niet van plan die weg te stemmen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:36 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Spreidingswet van tafel, om maar wat te noemen
Oh we praatten aan het begin langs elkaar heen, doelde niet enkel op financiële plannen, maar ook de stappen terug in de landbouwbegroting etcquote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is niet financieel. Maar die is ook niet van tafel en de Eerste Kamer is ook niet van plan die weg te stemmen.
De VVD aast erop om (meer) issue owner te worden op klimaat. Als de praktische doeners in plaats van zijlijn luchtfietsers. Met wonen is het ze al gelukt. Ze hebben zoals je weet hun pionnetjes/leden in de media zitten...quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:27 schreef Hanca het volgende:
En de volgende kabinetscrisis dient zich al weer aan: https://www.ad.nl/politie(...)en-heilig~a2b42b2e8/
Al denk ik niet dat BBB het kabinet wil laten vallen en dat het voor VVD handig is om te vallen op klimaat, op dat issue wordt PvdA-GL inhalen lastig en ze verliezen dan misschien nog wel weer kiezers die klimaat minder belangrijk vinden dan asiel aan PVV.
Hadden ze de deur dichtgehouden voor de PVV voor de verkiezingen, waren ze zelf nog de grootste en zat Wilders met 14-24 andere roeptoeters gewoon in de oppositie.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:39 schreef Monolith het volgende:
Ik denk dat 'over rechts' voor de VVD ook vooral een strategische keuze is. De PVV voor het blok zetten en het onvermijdelijke falen van het aloude rechtse beleid om je vingers bij af te likken proberen af te wentelen op die partij, terwijl een middenkabinet hoogstwaarschijnlijk zou betekenen dat de VVD nog meer zetels aan de PVV zou moeten afstaan.
Hadden ze het kabinet niet bewust laten klappen op een non-issue, dan hadden we helemaal niet in deze shit gezetenquote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hadden ze de deur dichtgehouden voor de PVV voor de verkiezingen, waren ze zelf nog de grootste en zat Wilders met 14-24 andere roeptoeters gewoon in de oppositie.
Waar baseer je dat op? Ik kan natuurlijk ook niet in de toekomst kijken, maar ik had het ook meer over de rationale van de VVD en niet zozeer over wat er daadwerkelijk gebeurd zou zijn.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hadden ze de deur dichtgehouden voor de PVV voor de verkiezingen, waren ze zelf nog de grootste en zat Wilders met 14-24 andere roeptoeters gewoon in de oppositie.
Op het feit dat de PVV klein bleef omdat ze kansloos waren om in de coalitie te komen, dat is na Rutte II-Rutte IV uit kiezersonderzoeken gekomen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Ik kan natuurlijk ook niet in de toekomst kijken, maar ik had het ook meer over de rationale van de VVD en niet zozeer over wat er daadwerkelijk gebeurd zou zijn.
dit vind ik zo flauw!quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat lijstje is simpel:
-
-
-
-
Zelfs het belastingplan dreigt te worden afgeschoten en dan blijft dus alles zoals in 2024.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:48 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit vind ik zo flauw!
En dit is bewust dingen niet noemen terwijl je dondersgoed weet dat dit kabinet wel dingen heeft geregeld.
Of in elk geval goed op weg is dingen te regelen!Madlener was het Bargerveen vergeten, het stuk in Groningen zou intern al weer zijn geschrapt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |