abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215360375
VVD stijgt van 18 naar 21 in de Ipsos peiling. :( (wel nog verlies tov de verkiezingen). De Eelco Heinen act lijkt te werken.

PVV wel over het hoogtepunt heen. JA21 en FvD profiteren. De Kremlingezinde partijen - JA21 is een twijfelgeval (ook PvdD en SP?) - hebben een akelig aantal zetels.

Coalitie is 20 zetels virtueel kwijt.
twitter

Kiezers hebben het meeste vertrouwen in het versterken van de defensie. De VVD is daarin issue owner (in dit geval grotendeels logisch en verdedigbaar m.i. - hoewel Rutte-1 natuurlijk zelf het mes erin zette)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 24 oktober 2024 @ 11:06:17 #227
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215360393
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of dus 10 jaar. Heb je van kleuterschool t/m klas 2 gedaan hier. Of groep 3 t/m einde VMBO of examenjaar HAVO. Werkt vast motiverend ook, zo'n zwaard van damocles.
...maar Hanca, het gaat er toch niet om dat het werkt? Het gaat er toch alleen om dat het lekker bekt en dat er iets wordt gedaan, want de kiezer ervaart toch dat er iets gedaan moet worden? Dat dat allemaal niets anders is dan de boel op het spits drijven, volkomen averechts uitpakt, allemaal vanuit de briljante gedachte dat de beste manier om welk probleem je dan ook rondom migratie kan schetsen, het best opgelost wordt met domme pesterijtjes tegen asielzoekers, dat maakt toch niets uit? Dat is toch ook iets?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 24 oktober 2024 @ 11:08:57 #228
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215360402
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:58 schreef Janneke141 het volgende:
Dit gaat integratie dus alleen maar tegenwerken. Strak plan :')

Leuk voor de kinderen ook. Heb je zes jaar onderwijs in het Nederlands gehad, mag je het daarna weer in het Amhari gaan proberen.
Zeker als je de periode inkort naar drie jaar vraag ik me af of ze nog de ambitie hebben om te integreren, de taal te leren of werk te zoeken (waar dat kan) als je toch misschien straks weer weg moet.

Sowieso jammer dat er heel weinig wordt gesproken over integratie want daar begint het ook mee. Gelukkig is de eis dat de asielzoekers maximaal helft van het jaar mogen werken vervallen. Al weet ik niet hoe dat in praktijk gaat nu.

https://www.raadvanstate.(...)en-hele-jaar-werken/
pi_215360405
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:03 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik ben vast weer te cynisch als ik zeg dat het falen van integratie dit kabinet ook helemaal niet slecht uitkomt.
Twintig jaar Fortuynisme heeft ons veel gebracht.

Rita Verdonk voerde een volstrekt mislukte en averechtse inburgeringswet in (misschien wel expres).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215360454
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:03 schreef Klopkoek het volgende:
VVD stijgt van 18 naar 21 in de Ipsos peiling. :( (wel nog verlies tov de verkiezingen). De Eelco Heinen act lijkt te werken.

PVV wel over het hoogtepunt heen. JA21 en FvD profiteren. De Kremlingezinde partijen - JA21 is een twijfelgeval (ook PvdD en SP?) - hebben een akelig aantal zetels.

Coalitie is 20 zetels virtueel kwijt.
[ x ]

Kiezers hebben het meeste vertrouwen in het versterken van de defensie. De VVD is daarin issue owner (in dit geval grotendeels logisch en verdedigbaar m.i. - hoewel Rutte-1 natuurlijk zelf het mes erin zette)
PvdA-GL, VVD, CDA, D66 komt stapje voor stapje wat dichterbij. Mocht VVD nog PvdA-GL inhalen wordt die kans helemaal groot, VVD heeft graag weer de premier.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215360468
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zeker als je de periode inkort naar drie jaar vraag ik me af of ze nog de ambitie hebben om te integreren, de taal te leren of werk te zoeken (waar dat kan) als je toch misschien straks weer weg moet.

Sowieso jammer dat er heel weinig wordt gesproken over integratie want daar begint het ook mee. Gelukkig is de eis dat de asielzoekers maximaal helft van het jaar mogen werken vervallen. Al weet ik niet hoe dat in praktijk gaat nu.

https://www.raadvanstate.(...)en-hele-jaar-werken/
Hoe dat gaat? 18.000 mensen die graag willen werken maar geen BSN krijgen: https://nos.nl/l/2541307
En maar arbeidsmigranten hierheen slepen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215360534
En de volgende kabinetscrisis dient zich al weer aan: https://www.ad.nl/politie(...)en-heilig~a2b42b2e8/
Al denk ik niet dat BBB het kabinet wil laten vallen en dat het voor VVD handig is om te vallen op klimaat, op dat issue wordt PvdA-GL inhalen lastig en ze verliezen dan misschien nog wel weer kiezers die klimaat minder belangrijk vinden dan asiel aan PVV.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 11:30:02 #233
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215360548
Wordt er trouwens een lijstje bijgehouden van wat dit kabinet wél geregeld heeft? Want tot nu toe is het enkel afbreken en niks doen uit angst dan het kiezers kost, of foto-momentjes met beleid dat teruggefloten gaat worden.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 24 oktober 2024 @ 11:30:53 #234
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215360556
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:27 schreef Hanca het volgende:
En de volgende kabinetscrisis dient zich al weer aan: https://www.ad.nl/politie(...)en-heilig~a2b42b2e8/
Al denk ik niet dat BBB het kabinet wil laten vallen en dat het voor VVD handig is om te vallen op klimaat, op dat issue wordt PvdA-GL inhalen lastig en ze verliezen dan misschien nog wel weer kiezers die klimaat minder belangrijk vinden dan asiel aan PVV.
Politieke partijen zouden zich wat minder moeten bezig houden met hoeveel zetels ze zouden kunnen halen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_215360564
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:30 schreef Fretwork het volgende:
Wordt er trouwens een lijstje bijgehouden van wat dit kabinet wél geregeld heeft? Want tot nu toe is het enkel afbreken en niks doen uit angst dan het kiezers kost, of foto-momentjes met beleid dat teruggefloten gaat worden.
Dat lijstje is simpel:
-
-
-
-

Zelfs het belastingplan dreigt te worden afgeschoten en dan blijft dus alles zoals in 2024.
pi_215360570
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
PvdA-GL, VVD, CDA, D66 komt stapje voor stapje wat dichterbij. Mocht VVD nog PvdA-GL inhalen wordt die kans helemaal groot, VVD heeft graag weer de premier.
Dat rijtje met NSC ipv CDA kon vorige verkiezingen ook al. Omtzigt hintte hier meerdere malen op. Timmermans gaf aan dat hij niet per se de premier hoefde te zijn omdat hij er maar 26 heeft en geen 45 zoals in oude tijden.

De VVD heeft hem geen andere optie gelaten, suggereerde Omtzigt ook in Zwolle, door niet de PVV, maar wel GroenLinks-PvdA bij voorbaat uit te sluiten als coalitiepartner. ‘Vreemd’, vond hij, ‘gezien de geschiedenis’. De VVD heeft immers van 2012 tot 2017 nog met de PvdA geregeerd. Had Yesilgöz centrumlinks niet uitgesloten, dan was een coalitie met VVD, GroenLinks-PvdA, NSC en BBB of D66 ook een alternatief geweest.
GroenLinks-PvdA partijleider Frans Timmermans kwam tijdens een lezing in Amsterdam met zijn eigen verklaring waarom Yesilgöz niet eens wil praten met GroenLinks-PvdA. ‘Wij kiezen voor een veel eerlijker fiscaal systeem dat de extreme scheefgroei tussen arbeid en kapitaal corrigeert in het voordeel van werkende mensen en mensen die geen werk kunnen vinden’, aldus de sociaaldemocraat. ‘Het is de grootste angst van rechtse partijen dat wij daarin slagen.’

https://fd.nl/politiek/15(...)parlementair-kabinet

De VVD wint volgens mij virtueel kiezers van (vooral) de PVV, en dat helpt niet voor een middenkoers.

Sowieso zal dan Yesilgöz eerst weg moeten.

Het zou trouwens héél goed zijn wanneer de VVD flink wordt afgestraft voor al het spookrijden en het CDA weer de natuurlijke positie over neemt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 24 oktober 2024 @ 11:34:40 #237
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215360572
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat lijstje is simpel:
-
-
-
-

Zelfs het belastingplan dreigt te worden afgeschoten en dan blijft dus alles zoals in 2024.
Met alles wat dit kabinet terugdraait zou ik willen zeggen 2023
pi_215360576
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:34 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Met alles wat dit kabinet terugdraait zou ik willen zeggen 2023
Nee, dus. Als het belastingplan wordt afgeschoten, verandert er financieel in principe helemaal niks tov dit jaar.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 11:36:35 #239
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215360578
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dus. Als het belastingplan wordt afgeschoten, verandert er financieel in principe helemaal niks tov dit jaar.
Spreidingswet van tafel, om maar wat te noemen
pi_215360582
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:36 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Spreidingswet van tafel, om maar wat te noemen
Dat is niet financieel. Maar die is ook niet van tafel en de Eerste Kamer is ook niet van plan die weg te stemmen.
pi_215360590
Ik denk dat 'over rechts' voor de VVD ook vooral een strategische keuze is. De PVV voor het blok zetten en het onvermijdelijke falen van het aloude rechtse beleid om je vingers bij af te likken proberen af te wentelen op die partij, terwijl een middenkabinet hoogstwaarschijnlijk zou betekenen dat de VVD nog meer zetels aan de PVV zou moeten afstaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 24 oktober 2024 @ 11:40:15 #242
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215360597
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is niet financieel. Maar die is ook niet van tafel en de Eerste Kamer is ook niet van plan die weg te stemmen.
Oh we praatten aan het begin langs elkaar heen, doelde niet enkel op financiële plannen, maar ook de stappen terug in de landbouwbegroting etc
pi_215360606
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:27 schreef Hanca het volgende:
De VVD aast erop om (meer) issue owner te worden op klimaat. Als de praktische doeners in plaats van zijlijn luchtfietsers. Met wonen is het ze al gelukt. Ze hebben zoals je weet hun pionnetjes/leden in de media zitten...

Zeker onder middelbaar en hoger opgeleiden is klimaat helemaal niet zo impopulair als de Telegraaf kolommen doen vermoeden (betaalbaarheid en waar de subsidies terecht komen is wel een ding, maar daar heeft deze doelgroep niet zo een last van)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215360617
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:39 schreef Monolith het volgende:
Ik denk dat 'over rechts' voor de VVD ook vooral een strategische keuze is. De PVV voor het blok zetten en het onvermijdelijke falen van het aloude rechtse beleid om je vingers bij af te likken proberen af te wentelen op die partij, terwijl een middenkabinet hoogstwaarschijnlijk zou betekenen dat de VVD nog meer zetels aan de PVV zou moeten afstaan.
Hadden ze de deur dichtgehouden voor de PVV voor de verkiezingen, waren ze zelf nog de grootste en zat Wilders met 14-24 andere roeptoeters gewoon in de oppositie.

Nu zitten ze in de positie dat ze in de krant extra klimaatmaatregelen moeten gaan verdedigen tegen BBB en PVV, als linkerflank van de coalitie. Dat werkt denk ik ook niet voor de VVD.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 11:45:02 #245
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215360630
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hadden ze de deur dichtgehouden voor de PVV voor de verkiezingen, waren ze zelf nog de grootste en zat Wilders met 14-24 andere roeptoeters gewoon in de oppositie.
Hadden ze het kabinet niet bewust laten klappen op een non-issue, dan hadden we helemaal niet in deze shit gezeten

VVD :r
pi_215360632
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waar baseer je dat op? Ik kan natuurlijk ook niet in de toekomst kijken, maar ik had het ook meer over de rationale van de VVD en niet zozeer over wat er daadwerkelijk gebeurd zou zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215360637
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:45 schreef Monolith het volgende:

[..]
Waar baseer je dat op? Ik kan natuurlijk ook niet in de toekomst kijken, maar ik had het ook meer over de rationale van de VVD en niet zozeer over wat er daadwerkelijk gebeurd zou zijn.
Op het feit dat de PVV klein bleef omdat ze kansloos waren om in de coalitie te komen, dat is na Rutte II-Rutte IV uit kiezersonderzoeken gekomen.
pi_215360652
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat lijstje is simpel:
-
-
-
-

dit vind ik zo flauw!
En dit is bewust dingen niet noemen terwijl je dondersgoed weet dat dit kabinet wel dingen heeft geregeld.
Of in elk geval goed op weg is dingen te regelen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215360657
En nogmaals: strategisch is het zijn van de linkerflank van de coalitie, waarbij je steeds dingen als klimaatmaatregelen, stikstof, rechtsstaat e.d. moet gaan verdedigen in de krant tegenover BBB en PVV en laten zien dat dat de punten zijn waar je het meest mee bezig bent ook gewoon dom.

Wie heeft dat harde asielbeleid binnen gehaald: PVV. Wie krijgt straks de schuld van extra klimaatmaatregelen: VVD. Is dat nou een tactische meesterzet?
pi_215360676
quote:
7s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:48 schreef koemleit het volgende:

[..]
dit vind ik zo flauw!
En dit is bewust dingen niet noemen terwijl je dondersgoed weet dat dit kabinet wel dingen heeft geregeld.
Of in elk geval goed op weg is dingen te regelen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Madlener was het Bargerveen vergeten, het stuk in Groningen zou intern al weer zijn geschrapt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')