Mja, ik heb m'n twijfels. De PVV heeft die uitgestoken hand in het verleden ook niet per se nodig gehad. Het is ook heel lastig om te peilen hoe kiezers gestemd zouden hebben onder de hypothese dat de VVD de PVV bij voorbaat had uitgesloten, lijkt me.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op het feit dat de PVV klein bleef omdat ze kansloos waren om in de coalitie te komen, dat is na Rutte II-Rutte IV uit kiezersonderzoeken gekomen.
Ik denk dat je de impopulariteit van klimaat als thema overschat.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:49 schreef Hanca het volgende:
En nogmaals: strategisch is het zijn van de linkerflank van de coalitie, waarbij je steeds dingen als klimaatmaatregelen, stikstof, rechtsstaat e.d. moet gaan verdedigen in de krant tegenover BBB en PVV en laten zien dat dat de punten zijn waar je het meest mee bezig bent ook gewoon dom.
Wie heeft dat harde asielbeleid binnen gehaald: PVV. Wie krijgt straks de schuld van extra klimaatmaatregelen: VVD. Is dat nou een tactische meesterzet?
VVD kan met keihard vechten in het kabinet om meer klimaatmaatregelen binnen te halen volgens mij alleen stemmen verliezen, geen stemmen winnen. En toch is dat de positie waarin ze zich nu op elk thema hebben geplaatst. Niet voor niet dat Yeşilgöz dat steeds wanhopige 'schiet eens op met asielmaatregelen, het is echt niet alleen Wilders die daar om vraagt hoor' in de media slingerde. Ze voelt dat VVD in dit kabinet alleen issue owner is op de traditioneel meer linksere en progressievere onderdelen. Zoals klimaatbeleid, mensenrechten e.d. Een heel moeilijke positie waarin de VVD zich heeft gemanoeuvreerd.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik denk dat je de impopulariteit van klimaat als thema overschat. Er is wel wat te vinden over hoe de potentiële achterban van de VVD daar over denkt.
https://www.trouw.nl/verd(...)-omstreden~b2e03b30/
Verdienmodelletjes vinden ze leuk, betaalbaarheid en 'eerlijke' verdeling subsidies boeit minder. Zonnepaneeltjes op het dak, balsemt de ziel.
Strategisch is het waarschijnlijk te gevaarlijk om dit helemaal bij D66 e.a. te laten.
Voor wat betreft de deur en PVV heb je wel gelijk (waarschijnlijk). Zie hier het werk van Joost van Spanje. Isoleren en imiteren werkt het beste.
Het zou kunnen dat ze in de gaten begonnen te krijgen hoe imitatie een doodlopende weg is (en het eerst maar eens keihard moet falen) maar met het huidige ledenbestand vraag ik dat ten zeerste af.
Ja dat snap ik.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVD kan met keihard vechten in het kabinet om meer klimaatmaatregelen binnen te halen volgens mij alleen stemmen verliezen, geen stemmen winnen. En toch is dat de positie waarin ze zich nu op elk thema hebben geplaatst. Niet voor niet dat Yeşilgöz dat steeds wanhopige 'schiet eens op met asielmaatregelen, het is echt niet alleen Wilders die daar om vraagt hoor' in de media slingerde. Ze voelt dat VVD in dit kabinet alleen issue owner is op de traditioneel meer linksere en progressievere onderdelen. Zoals klimaatbeleid, mensenrechten e.d. Een heel moeilijke positie waarin de VVD zich heeft gemanoeuvreerd.
quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:48 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit vind ik zo flauw!
En dit is bewust dingen niet noemen terwijl je dondersgoed weet dat dit kabinet wel dingen heeft geregeld.
Of in elk geval goed op weg is dingen te regelen!Ho ho, er wordt onderzocht of dat kanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Oh, absoluut. Er hadden nooit partijen in het kabinet gemogen die bij het bericht 'we halen de klimaatdoelen niet' zouden reageren met: dan kijken we of we de doelen aan moeten passen. Toch is dat exact wat BBB doet en wat de PVV gaat zeggen laat zich raden. NSC is als ze slim zijn gewoon stil in de pers en dan mag de VVD-minister dus zich steeds verdedigen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is gewoon triest dat we met klimaatmaatregelen weer wachten en wachten. Er lag gewoon een goed plan klaar die gewoon doorgezet had kunnen worden.
Dat laatste heeft hij toch een punt.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:32 schreef BlackLining het volgende:
Haha, Wybren van Haga zit bij ON te bazelen over dit verschrikkelijke extreemlinkse (!) kabinet wat niks voor elkaar krijgt
Getver wat een links gedrag.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:36 schreef Beathoven het volgende:
Mona Keijzer is de kapitein in de luie stoel aan wal die hele nostalgische verhalen over vroeger houdt en problemen naar de toekomst schuift. “Ja dat moeten we over de jaren heen maar eens onderzoeken”.
Mooi wat lattes wegtikken met andere PVV’ers die geen kloten uitvoeren behalve heel veel ter discussie stellen.
Alleen als er havermelk in zitquote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Getver wat een links gedrag.
Ik 'haver cappu's'.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:55 schreef Perrin het volgende:
Sinds dit kabinet drink ik uit protest enkel nog havermelk lattes op werk.
Het Bargerveen ligt in Drenthe.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Madlener was het Bargerveen vergeten, het stuk in Groningen zou intern al weer zijn geschrapt.
quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:11 schreef BlackLining het volgende:
Haha, ja hoor. Dealtje sluiten met PVV en NSC en dan blijkt de VVD zich weer gepasseerd te voelen. Godverdomme wat een stelletje klunzen.
https://www.ad.nl/politie(...)n-catshuis~a8cf15f5/quote:VVD wil aanpassingen asielcompromis, ‘latertje’ verwacht in Catshuis
De VVD kan nog niet instemmen met het asielcompromis dat PVV en NSC hebben voorgelegd. De liberalen willen een aantal zaken anders en zetten ook vraagtekens bij de haalbaarheid van de maatregelen, melden bronnen in Den Haag. Vanmiddag om 16 uur komen de vier regeringsfracties met premier Dick Schoof weer bijeen op het Catshuis. Alle partijen gaan ervan uit dat het een ‘latertje’ wordt.
Dank u, vond dat mobiel even te veel gedoe.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:45 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)n-catshuis~a8cf15f5/
![]()
Ik hoop dat er nog iets over blijft van de plannen van Geert.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dank u, vond dat mobiel even te veel gedoe.
Maar ja, 't is toch ook weer wat heik krijg toch echt medelijden met die arme Schoof.
Ja ho, wie moeten onze asperges dan komen steken?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:48 schreef Fretwork het volgende:
Geen arbeidsmigranten willen, minder wetenschappelijk onderzoek willen doen, volgens mij zijn we aan het voorbereiden op een landbouweconomie
OFNEETOCHNIET!!quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:45 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
![]()
Wie moet nu de innovasies gaan doen waaraan zoveel oplossingen worden opgehangen?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:48 schreef Fretwork het volgende:
Geen arbeidsmigranten willen, minder wetenschappelijk onderzoek willen doen, volgens mij zijn we aan het voorbereiden op een landbouweconomie
Ik woon er vlak bij, ik weet het. Maar dat stuk snelweg ligt te dichtbij. 130 rijden gaat hem daar echt niet worden.quote:
Welke sector denk je dat met afstand de meeste arbeidsmigranten heeft? Waarom denk je dat BBB tegen beperkingen op arbeidsmigratie is?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:48 schreef Fretwork het volgende:
Jij wil dus een Amerikaanse gepolariseerd media landschap en een nieuwsvoorziening dat bepaald gaat worden door de Unilevers en John de Mols. Het maakt de maatschappij niet bepaald democratischer.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:52 schreef DrDentz het volgende:
'Zo wordt er ruim 10 miljoen euro bezuinigd op cultuursubsidies en wordt de NPO 6,6 miljoen euro extra gekort.'
Hier sta ik wel achter. De NPO moet zo klein mogelijk worden. Eigenlijk volstaat alleen een (neutrale) teletekst. Kunstenaars moeten ook van de subsidiekraan.
Je zou bijna gaan terugverlangen naar de heer S. Dekker. Bijna.quote:Verder wordt er acht miljoen euro bezuinigd op het bewegingsonderwijs. Het Regionaal Investeringsfonds, dat mbo-studenten beter voorbereidt op een carrière in het bedrijfsleven, krijgt vanaf 2028 helemaal geen subsidie meer. Dat levert dan 27 miljoen euro op. De ministers gaan ervan uit dat de sector en het bedrijfsleven ook zonder subsidie kunnen samenwerken.
Daarnaast wordt er geld weggehaald bij de ondersteuning van zogeheten thuiszitters, leerlingen die niet naar school gaan.
Ja sorry. We hebben veel geld nodig voor de grensbewaking.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je zou bijna gaan terugverlangen naar de heer S. Dekker. Bijna.
Misschien kunnen we alle mbo’ers daar neerzettenquote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja sorry. We hebben veel geld nodig voor de grensbewaking.
Ja de bouw en de landbouw, maar dat is goed, want we gaan toch de kenniseconomie slopen, kunnen we lekker met zn allen de keet inquote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Welke sector denk je dat met afstand de meeste arbeidsmigranten heeft? Waarom denk je dat BBB tegen beperkingen op arbeidsmigratie is?
Er zullen wel wat scootertjes op en neer rijden daar in Den Haag.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:45 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
![]()
Als we nou België zo ver krijgen om de grenzen te gaan controleren hoeven we ons zelf niet meer met die flauwekul bezig te houdenquote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja sorry. We hebben veel geld nodig voor de grensbewaking.
Dat nota bene VVD de partij moet zijn die vragen heeft over haalbaarheidquote:De NSC-fractie stemde donderdagmorgen na fractieberaad unaniem in met het compromis dat tijdelijk fractieleider Nicolien van Vroonhoven met Wilders uitonderhandelde. Zij hoeft van haar collega’s niet terug aan tafel met aanvullende vragen, liet een woordvoerder namens de fractie weten.
De VVD wil er ook gewoon even overheen pissen. Die hebben ten slotte een hele kabinetsval georchestreerd over migratie en nu worden ze rechts ingehaald door PVV én NSC. Dat is wel lastig te verkroppen denk ikquote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat nota bene VVD de partij moet zijn die vragen heeft over haalbaarheid
Ho ho, er zijn ook 50.000 transformatorhuisjes nodig om het elektriciteitsnet te verzwaren.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:30 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Misschien kunnen we alle mbo’ers daar neerzetten
Dan houd je geen rekening met de invalsbootjes voor onze vaccins. Straks zetten die apenpokken toch door.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als we nou België zo ver krijgen om de grenzen te gaan controleren hoeven we ons zelf niet meer met die flauwekul bezig te houden
Stukje Pol Pot.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:48 schreef Fretwork het volgende:
Dat is zeker waar.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik woon er vlak bij, ik weet het. Maar dat stuk snelweg ligt te dichtbij. 130 rijden gaat hem daar echt niet worden.
Nadat NSC unaniem heeft ingestemd. Tot zo ver het frame van goed bestuur, welkom bij de club van slopers van de rechtsstaat NSC.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat nota bene VVD de partij moet zijn die vragen heeft over haalbaarheid
Laat me raden, vooral in Zeeland, Limburg en Groningen waar ze nog nooit een buitenlander hebben gezienquote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:32 schreef Hanca het volgende:
Nederland blijkt bovengemiddeld islamofoob:
https://www.volkskrant.nl(...)eigen-land~b4262e05/
Dat Nederland een bovengemiddeld discriminerend land was wisten we natuurlijk allemaal al, het is nu alleen nogmaals onderzocht.
Het gaat over het discriminerend behandelen van moslims, daarvoor moet je ze wel zien/spreken/contact met ze hebben.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Laat me raden, vooral in Zeeland, Limburg en Groningen waar ze nog nooit een buitenlander hebben gezien
Helaas achter een paywall. Korte samenvatting?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:32 schreef Hanca het volgende:
Nederland blijkt bovengemiddeld islamofoob:
https://www.volkskrant.nl(...)eigen-land~b4262e05/
Dat Nederland een bovengemiddeld discriminerend land was wisten we natuurlijk allemaal al, het is nu alleen nogmaals onderzocht.
Oh, ik dacht in bepaalde subfora van Fok!.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Laat me raden, vooral in Zeeland, Limburg en Groningen waar ze nog nooit een buitenlander hebben gezien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |