Jaquote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben jij zelf een beetje blij met wat zich nu afspeelt?
Ik vind het goed dat ze van het domme idee van die noodwet afgestapt zijn. Tijdverspilling. Voor de rest zijn het uitstekende en broodnodige acties. Als er ergens een rechter nee zegt dan is er dus iets mis met de wet en dan kijken we wel verder. Het is heel goed dat nu eindelijk eens duidelijk wordt in hoeverre we als land (en als EU) migratiebeleid uit handen hebben gegeven.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben jij zelf een beetje blij met wat zich nu afspeelt?
Nou Ja, volgens onze vice premier Agema is de noodwet dè reden dat de PVV mee doet aan dit kabinet. Cruciaal zelfs.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:33 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, wekenlang was hier de tendens 'noodwet is slecht, had gewoon spoedwet moeten zijn want dat kan door de Kamer' en nu we weer op dat punt beland zijn gaan de vingers weer in de oren en is het weer KAN NIET KAN NIET KAN NIET
Zo kinderachtig, maar ook vermakelijk
We hebben niks uit handen gegeven. Wij zijn ook de EU.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik vind het goed dat ze van het domme idee van die noodwet afgestapt zijn. Tijdverspilling. Voor de rest zijn het uitstekende en broodnodige acties. Als er ergens een rechter nee zegt dan is er dus iets mis met de wet en dan kijken we wel verder. Het is heel goed dat nu eindelijk eens duidelijk wordt in hoeverre we als land (en als EU) migratiebeleid uit handen hebben gegeven.
Verder is dit de uitwerking van het hoofdlijnenakkoord. Ik heb niet voor dit kabinet gestemd maar ze gaan proberen uit te voeren wat hebben beloofd. Gaat uiteraard niet geheel lukken.
Dat is hun probleem. Coalities zijn compromissen, als de PVV stemmers dat niet snappen hebben ze dat aan hunzelf te danken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou Ja, volgens onze vice premier Agema is de noodwet dè reden dat de PVV mee doet aan dit kabinet. Cruciaal zelfs.
Sta je toch in je hemd, zo zonder noodwet.
Hoor hier zelf dat zij dat zegt:
[ x ]
Ze hadden die hele noodwet niet in het regeerakkoord moeten laten opnemen aangezien Pietertje in de HJ Schoolezing nog had zitten oreren: "noodwet, nee, nee, nee". Dan is het heel raar dat je dat in het regeerakkoord laat opnemen. Leuk, die kleine lettertjes om er onderuit te komen, maar het is niet de bedoeling dat je met kleine letterjes je coalitiepartner een oor aannaait, zeker niet door het zover te laten komen. Dat is namelijk ook het tegenovergestelde van goed bestuur.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Pardon?
Kan me iets herinneren over "dragende motivering". En die is niet geleverd door Faber.
Dat maakt weinig uit wat ze zeiden. Het gaat erom wat ze nu zeggen. Zie bijvoorbeeld de frontpage waar men juicht om de symbool pestmaatregelen. Zie een Dakka die dit prachtig vindt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou Ja, volgens onze vice premier Agema is de noodwet dè reden dat de PVV mee doet aan dit kabinet. Cruciaal zelfs.
Sta je toch in je hemd, zo zonder noodwet.
Hoor hier zelf dat zij dat zegt:
[ x ]
Dat is maar de vraag, kan best dat er ook nog CDA’ers zijn die voor dit soort maatregelen zijn dus dan heeft Van Rooijen geen doorslaggevende stemquote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:47 schreef capricia het volgende:
En de keuze is aan 50Plus, wat een luxe voor die partij:
[ x ]
Ik heb niets met de PVV en heb er niet op gestemd. Niet zo kinderachtig doen hoorquote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat maakt weinig uit wat ze zeiden. Het gaat erom wat ze nu zeggen. Zie bijvoorbeeld de frontpage waar men juicht om de symbool pestmaatregelen. Zie een Dakka die dit prachtig vindt.
Waarom zou CDA niet akkoord gaan met een spoedwet? Dat ontgaat mij?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:47 schreef capricia het volgende:
En de keuze is aan 50Plus, wat een luxe voor die partij:
[ x ]
Dat kan. Maar is helemaal niet zeker. Ik vind het CDA niet meer zo rechts (als ze ooit waren).quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:52 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag, kan best dat er ook nog CDA’ers zijn die voor dit soort maatregelen zijn dus dan heeft Van Rooijen geen doorslaggevende stem
Er was geen dragende motivering te bedenken, van tevoren al niet. Dan naaien ze dus hun coalitiepartner een oor aan.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat hebben ze natuurlijk niet. Die woorden ‘dragend gemotiveerd’ worden door Geert knap weggespind maar ze staan er toch echt en zijn cruciaal.
Ik weet niet of het CDA akkoord gaat met alle asielpkannen zoals die nu op tafel liggen. Dat is nog maar de vraag.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom zou CDA niet akkoord gaan met een spoedwet? Dat ontgaat mij?
Hendrik Otten zou natuurlijk niet serieus moeten worden genomen. In politiek opzicht althans.
Weet ik veel wat je stemt, je vindt de maatregelen toch mooi? Dat mag je toch vinden. Sta gewoon voor die mening?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb niets met de PVV en heb er niet op gestemd. Niet zo kinderachtig doen hoor
Die zouden wel gek zijn, kunnen zij niet bijna alle NSC stemmen oprapen nu Bontebal het lekker doet?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet of het CDA akkoord gaat met alle asielpkannen zoals die nu op tafel liggen. Dat is nog maar de vraag.
Ik vind de maatregelen niet mooi. Noodzakelijk, maar dat is heel wat anders. Ik snap dat het soms moeilijk kan zijn om een beetje inlevingsvermogen te hebben in mensen die van mening verschillen, het is natuurlijk makkelijker om ze gewoon weg te zetten als racisten die als enige motivatie hebben om iemand anders te pesten.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Weet ik veel wat je stemt, je vindt de maatregelen toch mooi? Dat mag je toch vinden. Sta gewoon voor die mening?
Ik wil het wel weghalen als je het niks vindt. Ik zag je anders vaker hier posten dat in Syrië geen burgeroorlog is, dus zeker dat plan lijkt me gewoon prima in jouw straatje passen.
Ja. Ik moet het ook nog zien. Het CDA wat PVV beleid gaat steunen?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Die zouden wel gek zijn, kunnen zij niet bijna alle NSC stemmen oprapen nu Bontebal het lekker doet?
Waar het sneuvelt zal mij niet boeien, maar zeker partijen die te winnen hebben bij tegenstand gaan dit soort kolder toch niet enablen lijkt me.
Ik vind het bizar hoe mensen helemaal worden meegezogen in wat pestmaatregelen (Afghaanse bewakers, wat nareizigers) en waanideeën zoals mensen ver buiten de eigen grenzen opsluiten in concentratiekampen (of martelkampen in Turkije). Fijne besteding van belastinggeld! Ik hoop en denk dat historici hard zullen oordelen over deze collectieve psychose, rancune en bloeddorst.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb niets met de PVV en heb er niet op gestemd. Niet zo kinderachtig doen hoor
Dagboek weer vol?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind het bizar hoe mensen helemaal worden meegezogen in wat pestmaatregelen (Afghaanse bewakers, wat nareizigers) en waanideeën zoals mensen ver buiten de eigen grenzen opsluiten in concentratiekampen (of martelkampen in Turkije). Fijne besteding van belastinggeld! Ik hoop en denk dat historici hard zullen oordelen over deze collectieve psychose, rancune en bloeddorst.
Als er nou echt letterlijk een half miljoen mensen op de straten staan, oké, dat is werkelijk een crisis en een geval van 'Afrika overspoelt ons', maar dit is allemaal domweg onderbuikdressuur. Het maakt de maatschappij niet gezelliger, aangenamer of oplossingsgerichter. Het doet geen mallemoer aan de woningnood.
Hoe we met kinderen om gaan, of ze hier nu terecht verblijven of niet, is ver beneden schandalig. En toch lijkt dat wel het gewenste beleidsdoel, de ellende in stand houden want 'afschrikwekkende werking' en de superexpert Jan van de Beek zegt dat het zo hoort ("je moet een race to the bottom organiseren").
Diezelfde Van de Beek (en Ad Verbrugge) vinden mensenrechten maar een vergissing. Een links achterdeurtje voor een communistische agenda.quote:
Meneer heeft een goed punt. Toen ik zelf nog een jonge vent was, ben ik slachtoffer (wellicht wat overtrokken) geworden van de Verdonk-norm. Ik was toen al getrouwd, met een vrouw uit het buitenland, maar die mocht hier niet komen wonen omdat ik toen niet aan de inkomensnorm voldeed. Dat heeft mij veel verdriet gebracht. Toen ik daarover mijn beklag deed bij verschillende partijen, zei men mij (van het CDA en de VVD, o.a.): 'Waarom gaat u dan niet gewoon werken? Waarom gaat u dan niet lekker bij haar in het buitenland wonen?' Walgelijk.quote:
Heel vervelend voor je. Heeft verder niets met het topic te maken of het gewauwel van Klopkoek.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:18 schreef JAM het volgende:
[..]
Meneer heeft een goed punt. Toen ik zelf nog een jonge vent was, ben ik slachtoffer (wellicht wat overtrokken) geworden van de Verdonk-norm. Ik was toen al getrouwd, met een vrouw uit het buitenland, maar die mocht hier niet komen wonen omdat ik toen niet aan de inkomensnorm voldeed. Dat heeft mij veel verdriet gebracht. Toen ik daarover mijn beklag deed bij verschillende partijen, zij men mij (van het CDA en de VVD, o.a.): 'Waarom gaat u dan niet gewoon werken? Waarom gaat u dan niet lekker bij haar in het buitenland wonen?' Walgelijk.
20 zetels verlies betekent dat veel mensen in je naaste omgeving hun baan verliezen. Om dat te beslissen voor jezelf en je naaste collega's is best moeilijk.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Waarom?
De peilingen?
Ze wilden niet eens zo groot worden
Ja, dat is inderdaad heel vervelend. Dat is ook heel vervelend voor een hele hoop andere Nederlanders die daar onder te lijden hebben (en dan uit wanhoop maar de Belgiëroute kiezen, zo ik hoop heb gedaan), maar ook voor mensen die elders vandaan komen, hier gewoon verblijfsrecht hebben, maar simpelweg door de staat gepest worden omdat er mensen roepen dat daar weleens 'misbruik' van gemaakt zou worden, en hoe iemand dan gaat aantonen dat dat wel 'echt je partner' is. Volkomen onzin allemaal.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heel vervelend voor je. Heeft verder niets met het topic te maken of het gewauwel van Klopkoek.
Als je dan bij zulke onderwerpen alleen maar zo vanuit de emotie reageert is dat ook niet echt gezond. Niet aan te raden.
Bio is wel 5 jaar, dus de 1 jaar uitloop valt nog binnen de langstudeerboetevrije termijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-kan-niet-eindeloos
Hertzberger laat nog even zien hoe dik de plaat voor haar hoofd is. Klein detail: zelf studeerde ze zes jaar.
Godverdomme zeg, het wordt nog dommer en dommer allemaal. Wat hebben we allemaal niet gehad, de laatste jaren. De tweede fase. Het bindend studieadvies. De verschijningsplicht. De omzetting van studiebeurs naar leningen. Als je een samenleving echt wil uithollen en je volk dom wil houden, ja, bedenk dan nog maar wat meer van dat soort pesterijtjes om mensen het studeren en leren zo moeilijk mogelijk en stresserend te maken.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 01:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bio is wel 5 jaar, dus de 1 jaar uitloop valt nog binnen de langstudeerboetevrije termijn.
Het probleem is dat het probleem er niet is. Sander Schimmelpennick heeft het eens uitgelegd. Een Telegraaf of Powned journalist bedenkt een onderwerp, gaat op zoek naar de gekkies die de mening ondersteunen en vervolgens staat die mening voor de gemiddelde Nederlanderquote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind het bizar hoe mensen helemaal worden meegezogen in wat pestmaatregelen (Afghaanse bewakers, wat nareizigers) en waanideeën zoals mensen ver buiten de eigen grenzen opsluiten in concentratiekampen (of martelkampen in Turkije). Fijne besteding van belastinggeld! Ik hoop en denk dat historici hard zullen oordelen over deze collectieve psychose, rancune en bloeddorst.
Als er nou echt letterlijk een half miljoen mensen op de straten staan, oké, dat is werkelijk een crisis en een geval van 'Afrika overspoelt ons', maar dit is allemaal domweg onderbuikdressuur. Het maakt de maatschappij niet gezelliger, aangenamer of oplossingsgerichter. Het doet geen mallemoer aan de woningnood.
Hoe we met kinderen om gaan, of ze hier nu terecht verblijven of niet, is ver beneden schandalig. En toch lijkt dat wel het gewenste beleidsdoel, de ellende in stand houden want 'afschrikwekkende werking' en de superexpert Jan van de Beek zegt dat het zo hoort ("je moet een race to the bottom organiseren").
Ik wil hier trouwens aan toevoegen dat ik het werkelijk om te kotsen vind hoe dit kabinet met onze vertalers, beveiligers en ander personeel in Afghanistan omgaat. Die mensen hebben hun leven op het spel gezet voor onze (hoe misleid en achterlijk die ook hebben moge zijn) missie en worden nu als vuilnis aan de kant gezet. 'Zoek het maar uit'. Miljarden hebben we uitgegeven, Nederlandse soldaten zijn daar gesneuveld, Afghanen die ons hebben geholpen en met ons tegen de Taliban hebben gevochten zijn daar gesneuveld.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit ja, ook onder zijn kiezers was het een hot item ( er was laatst een linkje hier dat onder de pvv stemmers 50% het prima vond om het kabinet te laten klappen als er geen noodwet kwam).quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. NSC gaat zo ongeveer weg gevaagd worden. En toch ging Wilders door de knieën.
Hij wil kennelijk absoluut geen kabinetscrisis, en overspeelde zijn hand met die dreigementen.
Want puntje bij paaltje wordt er geen art. 110/ 111 uitgeroepen. En dat was nu juist zo belangrijk voor hem.
Dat idee heb ik juist wel, ik zie dat juist enorm veel gebeuren. Allemaal jongeren die absoluut geen haast hebben met een studie en een achterstand totaal niet zorgwekkend vinden.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 05:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik heb ook niet het idee dat iemand "lekker lang gaat studeren" omdat het kan, dus voor wie die langstudeer boete bedoeld is zie ik niet.
Het gaat niemand meer om de feiten, het draait enkel om de beeldvorming.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 07:15 schreef Hanca het volgende:
Het AD maakt trouwens korte metten met het hele asielpakket: https://www.ad.nl/politie(...)he-plannen~a0647426/
Alles is juridisch of praktisch onmogelijk of het heeft geen enkel effect. Enige dat iets doet is die volwassen nareizigers, dat zijn er zo'n 500 per jaar en de vermindering van de opname van VN vluchtelingen, de meest kwetsbare groep vluchtelingen in de wereld, met 300. Totaal effect dus 800 vluchtelingen.
Syrië veilig verklaren: gaat het kabinet niet over, is aan een onafhankelijke groep ambtenaren.
Sneller ongewenst verklaren criminelen: geen land neemt asielzoekers met strafblad terug, gaat dus niet.
Grenscontroles invoeren: dat gaat om terugsturen naar Italië (die neemt ze niet aan) of Griekenland (dat mag niet eens van de rechter).
Cellen reserveren: illegaliteit is niet strafbaar en er is al een cellentekort waardoor echte criminelen vervroegd worden vrijgelaten.
Dwangsommen afschaffen: de ene wordt al afgeschaft, de ander mag niet van de RvS.
Stoppen gemeenten te dwingen asielzoekers op te nemen: dat was al gebeurd (de voorrang was er af en daardoor halen de gemeentes die aantallen toch al niet).
Effect is dus zo'n 800 asielzoekers per jaar en het vervelender maken van het leven van asielzoekers hier, waardoor ze minder kunnen integreren.
Het spreekt wel duidelijk de totale principeloosheid, het gebrek aan moraal en iedere vorm van eer uit van het huidige politieke gesternte uit.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 01:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik wil hier trouwens aan toevoegen dat ik het werkelijk om te kotsen vind hoe dit kabinet met onze vertalers, beveiligers en ander personeel in Afghanistan omgaat. Die mensen hebben hun leven op het spel gezet voor onze (hoe misleid en achterlijk die ook hebben moge zijn) missie en worden nu als vuilnis aan de kant gezet. 'Zoek het maar uit'. Miljarden hebben we uitgegeven, Nederlandse soldaten zijn daar gesneuveld, Afghanen die ons hebben geholpen en met ons tegen de Taliban hebben gevochten zijn daar gesneuveld.
Dan nu niet de bereidwilligheid hebben om een man of twee- á driehonderd (of al zijn het er tweeduizend) op te vangen omdat dat - nou ja, de taak is niet aan mij om die misselijkmakende beleidsvoornemens proberen te beargumenteren - is van een een lafhartige stompzinnigheid die werkelijk elke pet te boven gaat. Dan heb ik het nog niet eens over ereschuld (waar ik het ook graag over zou willen hebben), maar denk eens welke bereidheid er dan later nog zal bestaan onder de lokale bevolking als we nog eens een keer onze jongens en meisjes uitsturen. Je ziet ze al aankomen zeg. Schei toch uit.
Effectief beleid is funest voor de verkiesbaarheid van populistisch rechts.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 07:59 schreef Falco het volgende:
Ondertussen lijkt de spreidingswet steeds beter te werken. In Albergen waar zoveel commotie was rond een azc verloopt ook vrijwel alles prima. Er is alleen af en toe een passant die een middelvinger opsteekt naar het azc.
https://www.tubantia.nl/t(...)lvinger-op~a2f1d2bb/
Wel als ze een permanente verblijfsvergunning hebben en geen ernstig misdrijf hebben begaan. Alleen emigreren of een ernstig misdrijf zorgt er voor dat je je permanente verblijfsvergunning verliest.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 08:11 schreef miss_sly het volgende:
In het pakket maatregelen wordt ook gesproken over kijken naar het terugsturen van Syriërs die al een verblijfsvergunning hebben. Dat is toch iets wat echt onmogelijk is, neem ik aan?
Ja, zie het AD. Het hele pakket scheelt 800 mensen per jaar, waarvan 300 van de meest kwetsbare groep in de wereld (mensen die speciaal door de VN worden uitgekozen voor asiel).quote:Op donderdag 24 oktober 2024 08:34 schreef capricia het volgende:
Ik zie ook maar weinig maatregelen die de instroom serieus gaan beperken?
Er staan idd gewoon dingen in die al door de RvS zijn afgeschoten. NSC lijkt één van die partijen te zijn die de rechter graag als zondebok ziet.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 08:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Matig onderhandeld van NSC weer als er toch onrechtstatelijke dingen erin staan. Ze laten zich weer voor een karretje spannen en geven oppositie weer lekker veel munitie.
Nouja op deze manier lijkt het er meer op alsof ze dit gewoon zo willen. Omtzigt was ook de man van goed bestuur. Misschien heeft hij de mensen die hij vervolgens erbij wilde vooral aangenomen omdat ze guur rechts zijn.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 08:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Matig onderhandeld van NSC weer als er toch onrechtstatelijke dingen erin staan. Ze laten zich weer voor een karretje spannen en geven oppositie weer lekker veel munitie.
Even vanuitgaande dat bovenstaande allemaal uitkomt kun je je weleens afvragen of we onszelf niet compleet hebben vastgelopen mbt regelgeving en beslissingmogelijkheden.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 07:15 schreef Hanca het volgende:
Het AD maakt trouwens korte metten met het hele asielpakket: https://www.ad.nl/politie(...)he-plannen~a0647426/
Alles is juridisch of praktisch onmogelijk of het heeft geen enkel effect. Enige dat iets doet is die volwassen nareizigers, dat zijn er zo'n 500 per jaar en de vermindering van de opname van VN vluchtelingen, de meest kwetsbare groep vluchtelingen in de wereld, met 300. Totaal effect dus 800 vluchtelingen.
Syrië veilig verklaren: gaat het kabinet niet over, is aan een onafhankelijke groep ambtenaren.
Sneller ongewenst verklaren criminelen: geen land neemt asielzoekers met strafblad terug, gaat dus niet.
Grenscontroles invoeren: dat gaat om terugsturen naar Italië (die neemt ze niet aan) of Griekenland (dat mag niet eens van de rechter).
Cellen reserveren: illegaliteit is niet strafbaar en er is al een cellentekort waardoor echte criminelen vervroegd worden vrijgelaten.
Dwangsommen afschaffen: de ene wordt al afgeschaft, de ander mag niet van de RvS.
Stoppen gemeenten te dwingen asielzoekers op te nemen: dat was al gebeurd (de voorrang was er af en daardoor halen de gemeentes die aantallen toch al niet).
Effect is dus zo'n 800 asielzoekers per jaar en het vervelender maken van het leven van asielzoekers hier, waardoor ze minder kunnen integreren.
Nederland had al een van de strengste asielbeleid in Europa, nu willen ze het nog een tandje strenger dan loop je inderdaad tegen grenzen van de mogelijkheden aan. Dan gaat het gewoon meestal om mensenrechten of andere afspraken waarmee je zelf hebt ingestemd in Europees verband.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 08:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Even vanuitgaande dat bovenstaande allemaal uitkomt kun je je weleens afvragen of we onszelf niet compleet hebben vastgelopen mbt regelgeving en beslissingmogelijkheden.
Er is een redelijk breed gedragen wens om immigratie te beperking maar schijnbaar is alles onmogelijk.
Nederland heeft hun geholpen. Jij weet het weer mooi om te draaien. Bovendien is nu zogenaamd iedere Afghaan die een keer een kopje thee heeft gedronken met een Nederlander in gevaar. Diegene die daadwerkelijk gevaar liepen zijn al lang overgebracht naar hier. De rest wil gewoon een ticket naar luilekkerland.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 01:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik wil hier trouwens aan toevoegen dat ik het werkelijk om te kotsen vind hoe dit kabinet met onze vertalers, beveiligers en ander personeel in Afghanistan omgaat. Die mensen hebben hun leven op het spel gezet voor onze (hoe misleid en achterlijk die ook hebben moge zijn) missie en worden nu als vuilnis aan de kant gezet. 'Zoek het maar uit'. Miljarden hebben we uitgegeven, Nederlandse soldaten zijn daar gesneuveld, Afghanen die ons hebben geholpen en met ons tegen de Taliban hebben gevochten zijn daar gesneuveld.
Dan nu niet de bereidwilligheid hebben om een man of twee- á driehonderd (of al zijn het er tweeduizend) op te vangen omdat dat - nou ja, de taak is niet aan mij om die misselijkmakende beleidsvoornemens proberen te beargumenteren - is van een een lafhartige stompzinnigheid die werkelijk elke pet te boven gaat. Dan heb ik het nog niet eens over ereschuld (waar ik het ook graag over zou willen hebben), maar denk eens welke bereidheid er dan later nog zal bestaan onder de lokale bevolking als we nog eens een keer onze jongens en meisjes uitsturen. Je ziet ze al aankomen zeg. Schei toch uit.
Misschien moet je de waarheid accepteren dat we asielmigratie al enorm hebben ingeperkt. Dat er dus niet niks mogelijk is, maar dat we al alle mogelijkheden hebben gebruikt en dat die kleine groep mensen die er nu nog binnen komt ook gewoon binnen hoort te komen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 08:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Even vanuitgaande dat bovenstaande allemaal uitkomt kun je je weleens afvragen of we onszelf niet compleet hebben vastgelopen mbt regelgeving en beslissingmogelijkheden.
Er is een redelijk breed gedragen wens om immigratie te beperking maar schijnbaar is alles onmogelijk.
Je slaat het NSC nog steeds te hoog aanquote:Op donderdag 24 oktober 2024 08:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het probleem is dat ze het waarschijnlijk allemaal best goed bedoelen maar werkelijk ontstellend slechte politici zijn. Het lijken allemaal Omtzigt-klonen die waarschijnlijk op zichzelf redelijk intelligent zijn maar de vaardigheden lijken te missen om met tegenstand en tegenstanders om te kunnen gaan.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 09:25 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Je slaat het NSC nog steeds te hoog aan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |