abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215356178
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:38 schreef JAM het volgende:

[..]
Die grenscontroles, die rijmen ook werkelijk als kut op Dirk. Als iemand in een ander land al asiel heeft aangevraagd, dan is dat gewoon bij de IND bekend en kan daar ook gewoon naar gehandeld worden. Dan een paar mensen in een uniformpje op de A12 bij Veldhuizen stationeren in de hoop dat ze er uit de tienduizenden auto's en vrachtwagens die daar dagelijks voorbijkomen eentje uitvissen waar dan een asielzoeker in verstopt zit die stiekem ook al in Duitsland asiel heeft aangevraagd... dat is pure symboolpolitiek. Laat staan het weggegooide geld dat ermee gemoeid is.
Het gaat juist om mensen die nog geen asiel hebben aangevraagd terwijl ze dat wel hadden moeten doen. Je weet wel, volgens het EU-recht dat zomaar ineens niet meer geldt.
pi_215356189
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Probleem is dat je niet kunt bewijzen wie je partner is. Het is niet ons probleem als andere landen niet zo ver zijn op homorechten als wij.
Wel als wij daardoor LHBTI gaan discrimineren. Lijkt me redelijk tegen de grondwet in te gaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215356232
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel als wij daardoor LHBTI gaan discrimineren. Lijkt me redelijk tegen de grondwet in te gaan.
Dat doen we niet, ze mogen hier nog steeds gewoon trouwen. Geregistreerd partnerschap lijkt me ook geen probleem (voor de migrant in hun land).
pi_215356249
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Alweer zo'n absurde uitspraak.
[..]
Welke wet mag dat dan zijn? Meteen afschaffen.
Hier wat meer context: https://ecer.minbuza.nl/-(...)erkomst?redirect=%2F
pi_215356276
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat doen we niet, ze mogen hier nog steeds gewoon trouwen. Geregistreerd partnerschap lijkt me ook geen probleem (voor de migrant in hun land).
Allern getrouwde partners mogen komen, waarmee je ongetrouwde partners die dus niet hierheen mogen komen discrimineert. Zeker als die ongetrouwd zijn buiten hun schuld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215356308
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Allern getrouwde partners mogen komen, waarmee je ongetrouwde partners die dus niet hierheen mogen komen discrimineert. Zeker als die ongetrouwd zijn buiten hun schuld.
Nee, dat zijn geen familieleden. Anders kun je ook alle vrienden en hun familie over laten komen. Je moet ergens de grens leggen, dat kan prima bij een geregistreerd partnerschap.

Meerderjarige kinderen mogen ook niet meer, dat is ook prima. Dat zijn volwassenen die voor zichzelf moeten zorgen. Als ze ook vervolgd worden kunnen ze zelf een aanvraag indienen.
pi_215356377
quote:
Ik zie nog steeds geen redenering waarom het hele land 'veilig' moet zijn. Lijkt erop dat het weer een slechte wet is die zéér ruim geinterpreteerd wordt.
pi_215356515
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat zijn geen familieleden. Anders kun je ook alle vrienden en hun familie over laten komen. Je moet ergens de grens leggen, dat kan prima bij een geregistreerd partnerschap.

Meerderjarige kinderen mogen ook niet meer, dat is ook prima. Dat zijn volwassenen die voor zichzelf moeten zorgen. Als ze ook vervolgd worden kunnen ze zelf een aanvraag indienen.
Artikel 8 evrm, recht op family life. Ik heb geen jurisprudentie bij de hand, maar ik kan je nu al vertellen dat je dit nooit zo generiek kunt verbieden.
zie email 27 oktober
pi_215356998
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Artikel 8 evrm, recht op family life. Ik heb geen jurisprudentie bij de hand, maar ik kan je nu al vertellen dat je dit nooit zo generiek kunt verbieden.
Altijd leuk, mag een ongekozen rechter weer gaan bepalen wat die ouwe lullen die dat verdrag ooit getekend hebben bedoelden met 'family'. De slechtste kanten van het Amerikaanse systeem gecombineerd met de slechtste kanten van ongekozen rechters.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 22:34:07 #110
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215357074
quote:
Coalitiepartijen snappen dat de maatregel niet populair is, maar verwijzen ook naar het onderhandelaarsakkoord waar dit is afgesproken. De PVV noemt het ook een 'billijke maatregel'. NSC-Kamerlid Rosanne Hertzberger begrijpt dat de maatregel als vervelend wordt ervaren, maar ze ziet ook voordelen. "Het is ook niet goed voor studenten zelf, als ze heel lang over hun studie doen."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-kan-niet-eindeloos

Hertzberger laat nog even zien hoe dik de plaat voor haar hoofd is. Klein detail: zelf studeerde ze zes jaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 22:38:46 #111
236264 crew  capricia
pi_215357208
Hoe zien jullie dit?

Ik vind het een totale afgang voor Wilders en de PVV. Het noodrecht stond zelfs in het Hoofdlijnenakkoord. En hij heeft gedreigd het kabinet te laten klappen als het niet door zou gaan.
En nu dit? Hij is gewoon door de knieën gegaan. En de PVV minister is ook compleet zonder afstemming opzij geschoven. Die wist niet eens wat Wilders aan het bespreken was, met haar "de dragende motivering is af"-debakel.

Van Vroonhoven komt hier wel als winnaar uit naar voren.

Wat een afgang voor Wilders.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 oktober 2024 @ 22:40:22 #112
346939 Janneke141
pi_215357231
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:38 schreef capricia het volgende:

Onzin. Van Vroonhoven zet hier een handtekening onder een mengelmoes van onhaalbare voorstellen, symboolpolitiek en zuiver pestgedrag. Hoe je dat aan je achterban wil verkopen als een overwinning voor de rechtsstaat ontgaat me echt volledig.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 22:42:03 #113
236264 crew  capricia
pi_215357251
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Onzin. Van Vroonhoven zet hier een handtekening onder een mengelmoes van onhaalbare voorstellen, symboolpolitiek en zuiver pestgedrag. Hoe je dat aan je achterban wil verkopen als een overwinning voor de rechtsstaat ontgaat me echt volledig.
Ze komt er uit naar voren met meer ruggegraat dan Wilders.
Die is volledig door de knieën gegaan. Na al zijn dreigementen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215357272
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik lees voor het overgrote meerendeel plannetjes die bij de rechter gaan sneuvelen of al gesneuveld zijn.

Ook dat is rechtsstatelijke barbarij.
Dat leek mij ook meteen. Bijna niks daarvan past toch binnen de verdragen waar we ons aan gebonden hebben. In de eerste kamer lijkt me ook geen meerderheid te vinden voor dit soort achterlijke shit. Ik verwachtte al niets van NSC en ze leveren weer niets, voorspelbare partij wel eigenlijk.
pi_215357278
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Onzin. Van Vroonhoven zet hier een handtekening onder een mengelmoes van onhaalbare voorstellen, symboolpolitiek en zuiver pestgedrag.
Nou nee, er zitten een paar uitstekende voorstellen bij. Dat heb je dus verkeerd gezien :)
  woensdag 23 oktober 2024 @ 22:45:32 #116
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215357310
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-kan-niet-eindeloos

Hertzberger laat nog even zien hoe dik de plaat voor haar hoofd is. Klein detail: zelf studeerde ze zes jaar.
Hoho, voor elite families als de Hertzbergers is dit juist wel goed voor de maatschappelijke inbedding, horizonverbreding en de noblesse oblige.

Het romantische conservatieve idee - Hertzberger is een zelfbenoemde conservatief - van een aristocratische Tocqueville dat vrij en ongedwongen op zijn kasteel de mooiste theorietjes kan verzinnen en opschrijven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215357364
quote:
Hoe zien jullie dit?

Ik vind het een totale afgang voor Wilders en de PVV. Het noodrecht stond zelfs in het Hoofdlijnenakkoord. En hij heeft gedreigd het kabinet te laten klappen als het niet door zou gaan.
En nu dit? Hij is gewoon door de knieën gegaan. En de PVV minister is ook compleet zonder afstemming opzij geschoven. Die wist niet eens wat Wilders aan het bespreken was, met haar "de dragende motivering is af"-debakel.

Lijkt me juist winst voor Wilders. Hij laat zogenaamd weer zien een redelijke politicus te zijn die durft in te leveren.
Zijn fans gaan dit zo interpreteren in elk geval.
NSC komt er weer bekaaid af, dit lijkt vrijwel enkel shit die rechtsstreeks tegen de rechtsstaat in gaat. Wat krijgen ze nou eigenlijk daarvoor terug? Dat ze hun 20 zetels nog wat langer mogen vullen ter meerdere glorie van Wilders. Dat is toch wel heel een schrale oogst.

Voor Wilders zijn dit precies de maatregelen die hij wil. Alllemaal symbolisch pestgedoe, lekker de uitzichtloosheid van Asielzoekers vergroten met als doel dat ze wegblijven, als tweede doel veel meer overlast. Ook het type maatregelen waarvan bijna niks stand zal houden bij de rechter of al sneuvelt in de eerste kamer. Kan Wilders weer wat extra zondebok politiek gebruiken.
Het is niet dat ik niks bereik want mijn plannen waren weer eens gebakken lucht, ik bereik niks omdat ik wordt tegengewerkt. Daar zal zijn verhaal wel op neerkomen.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 22:48:34 #118
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215357365
quote:
Hoe zien jullie dit?

Belangrijk is wat o.a. het Journaal hiervan maakt. Ze maken er een taartje van dat Wilders veel strenge maatregelen uit het vuur weet te slepen.

Ik ben benieuwd naar de volgende peilingen. Als de negatieve trend verder door zet (dat hoop ik natuurlijk, en dan vooral de VVD) kan het zo maar dat ze elkaar krampachtig gaan vasthouden. Twintig zetels zijn ze al kwijt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 oktober 2024 @ 22:49:44 #119
862 Arcee
Look closer
pi_215357391
quote:
Hoe zien jullie dit?
Zo:

quote:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 22:52:49 #120
236264 crew  capricia
pi_215357508
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Lijkt me juist winst voor Wilders. Hij laat zogenaamd weer zien een redelijke politicus te zijn die durft in te leveren.
Zijn fans gaan dit zo interpreteren in elk geval.
NSC komt er weer bekaaid af, dit lijkt vrijwel enkel shit die rechtsstreeks tegen de rechtsstaat in gaat. Wat krijgen ze nou eigenlijk daarvoor terug? Dat ze hun 20 zetels nog wat langer mogen vullen ter meerdere glorie van Wilders. Dat is toch wel heel een schrale oogst.

Voor Wilders zijn dit precies de maatregelen die hij wil. Alllemaal symbolisch pestgedoe, lekker de uitzichtloosheid van Asielzoekers vergroten met als doel dat ze wegblijven, als tweede doel veel meer overlast. Ook het type maatregelen waarvan bijna niks stand zal houden bij de rechter of al sneuvelt in de eerste kamer. Kan Wilders weer wat extra zondebok politiek gebruiken.
Zeker, Wilders gaat dit proberen te spinnen. Dat is wel duidelijk.

Maar het laat ook zien dat Wilders niet de baas is. Bij lange na niet.
In het hoofdlijnenakkoord en in het regeerprogramma hebben de vier partijen het uitroepen van het noodrecht allemaal ondertekend.

Nu wil NSC er vanaf. En Wilders dreigde met van alles. Maar het kabinet laten vallen hierop, durfde hij kennelijk niet. Terwijl hij toch heel hard blafte.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 23:00:32 #121
236264 crew  capricia
pi_215357714
En nu moeten al die maatregelen door de tweede kamer en eerste Kamer heen. Boy o boy, dat gaat vast nog vuurwerk geven.
Het is helemaal niet zeker dat dit het wel in zijn geheel gaat halen. Zeker de EK is geen schoothondje en daar hebben ze geen meerderheid.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:01:03 #122
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215357729
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:52 schreef capricia het volgende:

[..]

In het hoofdlijnenakkoord en in het regeerprogramma hebben de vier partijen het uitroepen van het noodrecht allemaal ondertekend.

Nu wil NSC er vanaf. En Wilders dreigde met van alles. Maar het kabinet laten vallen hierop, durfde hij kennelijk niet. Terwijl hij toch heel hard blafte.
Wilders heeft maar één stand en dat is campagne voeren. Het enige wat hij kan is schijnbewegingen maken uit electorale overwegingen. Ik zie PVVers vooral in hun nopjes zijn dat hij íets voor elkaar lijkt te krijgen. Mission accomplished.

Dat er onder de streep uiteindelijk weinig van gaat overblijven wordt wel weer gespind als iemand anders zijn schuld.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:03:04 #123
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_215357760
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar was dat niet enkel geblaf om zijn eigen onderhandelingspositie te versterken? Uiteindelijk is het NSC wat het meest te verliezen heeft bij een snelle val van het kabinet.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 23:08:56 #124
236264 crew  capricia
pi_215357875
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar was dat niet enkel geblaf om zijn eigen onderhandelingspositie te versterken? Uiteindelijk is het NSC wat het meest te verliezen heeft bij een snelle val van het kabinet.
Ja. NSC gaat zo ongeveer weg gevaagd worden. En toch ging Wilders door de knieën.

Hij wil kennelijk absoluut geen kabinetscrisis, en overspeelde zijn hand met die dreigementen.
Want puntje bij paaltje wordt er geen art. 110/ 111 uitgeroepen. En dat was nu juist zo belangrijk voor hem.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:09:18 #125
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215357878
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee. Waarom?
De peilingen?
Ze wilden niet eens zo groot worden
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215357886
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:03 schreef BlaZ het volgende:Uiteindelijk is het NSC wat het meest te verliezen heeft bij een snelle val van het kabinet.
Ik denk dat dat de misrekening is. Voor de persoon Geert is dit ook z’n laatste kans, hij is boven de zestig. Hij kan niet weer tien jaar wachten tot dat de rest hem vergeven heeft dat het klapte.
zie email 27 oktober
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:14:09 #127
38496 Perrin
pi_215357931
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik denk dat dat de misrekening is. Voor de persoon Geert is dit ook z’n laatste kans, hij is boven de zestig. Hij kan niet weer tien jaar wachten tot dat de rest hem vergeven heeft dat het klapte.
Straks lekker met pensioen na 30 jaar plucheplakken kamerlidmaatschap. Prima geboerd voor iemand die af en toe wat roept wat de onderbuik wil horen.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:14:50 #128
346939 Janneke141
pi_215357945
quote:

[..]
Onder de assumptie dat kabinetsdeelname en het daadwerkelijk uitvoeren van zijn standpunten een doel van Geert is, gaat hij sowieso niet meer verder komen dat dit kabinet. Al had ie honderd jaar de tijd. Hij wordt nu geflankeerd door een rechtse partij die de deur naar hem open gezet heeft en twee partijen die van voren niet weten dat ze van achteren in de Kamer zitten. Wat is de kans dat hij nog een keer in die positie komt?
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 23:15:12 #129
236264 crew  capricia
pi_215357947
quote:

[..]
Dus Geert blaft wel heel hard "Dan hebben we een probleem"

Maar hij bijt niet. Hij haalt gewoon bakzeil. Op iets wat heel groot voor de PVV is. Waar ze maanden over onderhandeld hebben.
Het stond zelfs in het hoofdlijnenakkoord. Het grote punt van de PVV.

Weg.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:16:00 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215357955
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar hij bijt niet. Hij haalt gewoon bakzeil. Op iets wat heel groot voor de PVV is. Waar ze maanden over onderhandeld hebben.

Weg.
Stel je aan
Het ging om de beeldvorming
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:16:00 #131
38496 Perrin
pi_215357956
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
Onder de assumptie dat kabinetsdeelname en het daadwerkelijk uitvoeren van zijn standpunten een doel van Geert is.
Mensen die dit nu nog geloven heb ik ook een paar mooie dealtjes voor. DM graag bij interesse.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:16:41 #132
38496 Perrin
pi_215357965
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Stel je aan
Daar gaat het bij Geert altijd alleen maar om.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:17:18 #133
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215357972
quote:

[..]

Weg.
Stel je aan
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Daar gaat het bij Geert altijd alleen maar om.
Exact
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:18:01 #134
346939 Janneke141
pi_215357980
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mensen die dit nu nog geloven heb ik ook een paar mooie dealtjes voor. DM graag bij interesse.
Nou ja, ik denk het ook niet. Maar de post van trein waar ik op reageer impliceert dat Geert nog wat te winnen zou hebben bij een volgende kabinetsdeelname.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 23:18:21 #135
236264 crew  capricia
pi_215357985
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Stel je aan
Oh, het gaat mij ook over het kabinet. Hij staat kennelijk niet zo sterk als hij voor wil doen komen. Hij wil geen nieuwe verkiezingen.
Hij bukt voor Van Vroonhoven.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:18:46 #136
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215357991
quote:
Hoe zien jullie dit?

Van Vroonhoven heeft samen met Omtzigt in principe akkoord gegeven op de anti-democratische noodwet, gewoon uit pure domheid. Die domheid gaat NSC kosten, want die gaan een hoop moeten betalen aan PVV.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 23:19:53 #137
236264 crew  capricia
pi_215358001
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Van Vroonhoven heeft samen met Omtzigt in principe akkoord gegeven op de anti-democratische noodwet, gewoon uit pure domheid. Die domheid gaat NSC kosten, want die gaan een hoop moeten betalen aan PVV.
Wat 'betalen' ze dan aan de PVV? Ze hebben niet eens EK-zetels om te helpen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215358015
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou ja, ik denk het ook niet. Maar de post van trein waar ik op reageer impliceert dat Geert nog wat te winnen zou hebben bij een volgende kabinetsdeelname.
Dat is natuurlijk ook zo, zeker als het nu al zou vallen. Er is nog niets ingevoerd.

En dan kan hij wel een campagne voeren op ‘zie je wel sabotage’. Maar als iedereen hem vervolgens uitsluit heeft hij er niets aan.

Ik heb bij Geert altijd moeite om te geloven dat het een politiek verdienmodel is. Volgens mij gaat niemand decennia in het zwaarste beveiligingsregime leven vanwege een politiek verdienmodel. Ik geloof wel dat hij echt gaat voor waar hij voor staat. (Dit in tegenstelling tot Thierry cs).
zie email 27 oktober
pi_215358017
quote:

[..]

Weg.
Ik zie het toch anders. Wilders is super flexibel, die hoeft aan niemand verantwoording af te leggen. Z’n fans rekenen hem er niet op af, partijleden heeft hij niet en zijn kamerleden zijn poffertjes. Dus in zo’n onderhandeling kan hij moeiteloos een draai maken.

Dat het staatsnoodrecht er niet ging komen was eigenlijk vanaf de Algemene Beschouwingen al duidelijk. Vervolgens heeft hij het zo hoog mogelijk opgespeeld, zodat Van Vroonhoven uiteindelijk netjes akkoord zou gaan met allerlei (onrechtstatelijke) elementen in de nieuwe asielwet.

Wilders wist dat hij wisselgeld zou gaan krijgen en heeft daar het meeste van gemaakt.
pi_215358022
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat hebben ze natuurlijk niet. Die woorden ‘dragend gemotiveerd’ worden door Geert knap weggespind maar ze staan er toch echt en zijn cruciaal.
zie email 27 oktober
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:22:28 #141
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215358033
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh, het gaat mij ook over het kabinet. Hij staat kennelijk niet zo sterk als hij voor wil doen komen. Hij wil geen nieuwe verkiezingen.
Hij bukt voor Van Vroonhoven.
Nope. Het ging om beeldvorming. Niet om principes
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:23:03 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215358040
En die beeldvorming is gelukt.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:23:55 #143
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_215358053
quote:

[..]
Dat is een interessante invalshoek, zo had ik het nog niet bekeken. Ik ging vooral af op de peilingen, echter, het NSC zou ook simpelweg principieel kunnen zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:24:41 #144
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215358058
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat 'betalen' ze dan aan de PVV? Ze hebben niet eens EK-zetels om te helpen.
Ze zitten in een coalitie. Vermoedelijk zijn de Afghaanse collaborateurs het eerste wisselgeld geweest en er gaat nog meer komen.

Je dacht toch niet dat Wilders, Van Vroonhoven en Schoof een week of twee voor lul hebben zitten overleggen?

Verder heeft NSC zich een onbetrouwbaar coalitiepartner getoond.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 23:26:05 #145
236264 crew  capricia
pi_215358075
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:21 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik zie het toch anders. Wilders is super flexibel, die hoeft aan niemand verantwoording af te leggen. Z’n fans rekenen hem er niet op af, partijleden heeft hij niet en zijn kamerleden zijn poffertjes. Dus in zo’n onderhandeling kan hij moeiteloos een draai maken.

Dat het staatsnoodrecht er niet ging komen was eigenlijk vanaf de Algemene Beschouwingen al duidelijk. Vervolgens heeft hij het zo hoog mogelijk opgespeeld, zodat Van Vroonhoven uiteindelijk netjes akkoord zou gaan met allerlei (onrechtstatelijke) elementen in de nieuwe asielwet.

Wilders wist dat hij wisselgeld zou gaan krijgen en heeft daar het meeste van gemaakt.
En binnen welk termijn denk je dat deze nieuwe maatregelen het hele parlementaire proces hebben doorlopen?
Het is namelijk nog maar de vraag of de plannen zoals ze er nu liggen ongeschonden beide kamers overleven.

Met het noodrecht was dat anders geweest.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 23:27:50 #146
236264 crew  capricia
pi_215358090
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ze zitten in een coalitie. Vermoedelijk zijn de Afghaanse collaborateurs het eerste wisselgeld geweest en er gaat nog meer komen.

Je dacht toch niet dat Wilders, Van Vroonhoven en Schoof een week of twee voor lul hebben zitten overleggen?

Verder heeft NSC zich een onbetrouwbaar coalitiepartner getoond.
Pardon?
Kan me iets herinneren over "dragende motivering". En die is niet geleverd door Faber.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:28:30 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215358098
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Pardon?
Kan me iets herinneren over "dragende motivering". En die is niet geleverd door Faber.
Geen noodwet, niet nodig
pi_215358118
quote:
Hoe zien jullie dit?

Iets als het noodrecht en nu dit wat niet kan.

Een faber die een opt-out wilde wat niet kan en de brief aan een verkeerde instantie richte die er niets mee kon. Dat men later ook nog aangaf dat het met opzet zo gedaan was als een soort taktiek om de incompetentie nog wat verder te maskeren.

Wat ze er ook over zei is misschien nog wel t belangrijkst.. het was een signaal en iets van de lange adem.

Kortom; al dit gebroddel is eigenlijk gewoon een gebed in een marketingsausje.
pi_215358131
Ach ja, wekenlang was hier de tendens 'noodwet is slecht, had gewoon spoedwet moeten zijn want dat kan door de Kamer' en nu we weer op dat punt beland zijn gaan de vingers weer in de oren en is het weer KAN NIET KAN NIET KAN NIET

Zo kinderachtig, maar ook vermakelijk :)
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:34:10 #150
38496 Perrin
pi_215358144
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:33 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, wekenlang was hier de tendens 'noodwet is slecht, had gewoon spoedwet moeten zijn want dat kan door de Kamer' en nu we weer op dat punt beland zijn gaan de vingers weer in de oren en is het weer KAN NIET KAN NIET KAN NIET

Zo kinderachtig, maar ook vermakelijk :)
Ben jij zelf een beetje blij met wat zich nu afspeelt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')