SPOILER: Oorspronkelijke OPOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
LIVESTREAM
quote:Op zondag 22 september 2024 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mijn symapthie gaat uit naar de gewone Palestijnen in Palestina; slachtoffers van zowel Netanyahu als Hamas.
In mijn eigen land (en de rest van Europa) kan ik geen Palestina-vlag, sjaal of protestbord meer zien. Omdat, en dat weet iedereen die een beetje kijk op zaken heeft, daar hl andere belangen spelen dan 'solidariteit met Palestina'. Een onzalige mix van postkoloniale Xtinction Rebellion intersectionaliteit diversiteit pubers en een hoop fundamentalistische moslims.
Studentenintifada... in Nederland...
Ga. Weg.
Waaruit precies maak je op dat dat mijn idool zou zijn? Ik ben zeer duidelijk geweest, tevens, over Netanyahu, kolonisten en hardliners.quote:Op zondag 22 september 2024 22:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Speciaal voor EttovanBelgie een quote van zijn idool.
[..]
Je hoeft je echt niet te verstoppen onder die Mantel. Het is duidelijk. Je staat of aan de kant van internationaal humanitair recht of je staat aan de kant van Nethanyahu. Daartussen wil zeggen dat je internationaal recht niet erkent als het gaat om de palestijnen.quote:Op maandag 23 september 2024 06:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waaruit precies maak je op dat dat mijn idool zou zijn? Ik ben zeer duidelijk geweest, tevens, over Netanyahu, kolonisten en hardliners.
Treffend weer: je krijgt wat kritische vragen, iemand loopt niet mee te deinen op je ideologisch-religieuze gedrein en hoppa: Gurion is je idool
Wat laat je je weer kennen... Noem me meteen Zionist omdat ik niet buk voor je populistische en in de kern onoprechte gejeremieer, en je bent helemaal weer klaar.
Mocht je over landjepik en kolonialisme willen praten kunnen we ook nog wat boompjes opzetten over de islamitische rooftochten in Europa, Azi en Afrika. Zit er niet in denk ik, maar het is een vrijstaand aanbod.
Uiteraard tot niet ziens in topics over oorlog en slachtoffers wanneer het niet je 'broeders en zusters' betreffen. Wapper ze.
aan welke kant sta je als tegen de totale vernietiging van israel en de joden bent?quote:Op maandag 23 september 2024 08:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je hoeft je echt niet te verstoppen onder die Mantel. Het is duidelijk. Je staat of aan de kant van internationaal humanitair recht of je staat aan de kant van Nethanyahu. Daartussen wil zeggen dat je internationaal recht niet erkent als het gaat om de palestijnen.
Internationaal humanitair recht. Daar sta ik altijd of het om jantje, pietje, David of Ahmed gaat.quote:Op maandag 23 september 2024 09:04 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
aan welke kant sta je als tegen de totale vernietiging van israel en de joden bent?
fijj om te lezen dat ze dan in hun recht staanquote:Op maandag 23 september 2024 09:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
Internationaal humanitair recht. Daar sta ik altijd of het om jantje, pietje, David of Ahmed gaat.
Gerard Revequote:Roeping
(voor de Zusters van Liefde, te Weert)
Zuster Immaculata die al vier en dertig jaar
verlamde oude mensen wast, in bed verschoont,
en eten voert,
zal nooit haar naam vermeld zien.
Maar elke ongewassen aap die met een bord: dat hij
voor dit, of tegen dat is, het verkeer verspert,
ziet savonds reeds zijn smoel op de tee vee.
Toch goed dat er een God is.
Dat gebouw heet Al-Aqsa moskee, niet "Internationaal humanitair recht".quote:Op maandag 23 september 2024 09:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
Internationaal humanitair recht. Daar sta ik altijd of het om jantje, pietje, David of Ahmed gaat.
Hmm, uit onze discussie gisteren:quote:Op maandag 23 september 2024 08:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je hoeft je echt niet te verstoppen onder die Mantel. Het is duidelijk. Je staat of aan de kant van internationaal humanitair recht of je staat aan de kant van Nethanyahu. Daartussen wil zeggen dat je internationaal recht niet erkent als het gaat om de palestijnen.
quote:Op zondag 22 september 2024 17:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, de Palestijnen zijn nog altijd bezig met het proberen te vernietigen van Isral, dus dit gaat niet op. Daarnaast had men er totaal geen problemen mee toen Jordani de Westelijke Jordaanoever had geannexeerd en Egypte de Gazastrook. Kortom, de drang voor een eigen staat was er toen niet eens er was alleen een drang om Isral te vernietigen.
Toen was de hoop dat de omringende Arabische en Islamtische landen dat zouden gaan bewerkstelligen, nu probeert men hetzelfde te bewerkstelligen met een valse vorm van geveinsd nationalisme, terrorisme en propaganda die als zoete koek wordt geslikt door de nodige progressief linkse naevelingen in het Westen.
Kortom, je bent dus voor het vernietigen van Isral en zou hier zelfs aan willen meedoen, maar tegelijkertijd probeer je te wapperen met het humanitaire recht.quote:Op zondag 22 september 2024 18:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat hebben ze groot gelijk in. Zou zo'n entiteit ook willen vernietigen. Het is n al evil.
Kunnen die gasten die op 7 oktober een grote groep jonge mensen uitmoorden, zich dan meteen even aangeven? Is wel zo humaan. Oh, en de gijzelaars vrijlaten.quote:Op maandag 23 september 2024 09:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als jij Sinwar even een belletje geeft.. Oh wacht zijn pieper doet het niet meer.quote:Op maandag 23 september 2024 10:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Kunnen die gasten die op 7 oktober een grote groep jonge mensen uitmoorden, zich dan meteen even aangeven? Is wel zo humaan. Oh, en de gijzelaars vrijlaten.
Ze zijn gewoon een bezetter die ze opgelegd is door het westen. En daar wil je als je gezond verstand gebruikt altijd vanaf.quote:Op maandag 23 september 2024 10:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, uit onze discussie gisteren:
[..]
[..]
Kortom, je bent dus voor het vernietigen van Isral en zou hier zelfs aan willen meedoen, maar tegelijkertijd probeer je te wapperen met het humanitaire recht.
De realiteit is, het gaat jou alleen maar om Islamitisch heerschappij en het afslachten van Joden en op het moment dat de Islamtische terroristen die jij actief toejuicht en wegzet als verzetshelden dan zelf worden omgebracht gaat meneer ineens grijpen naar allerlei mensenrechten. Hypocriet en clownesk gedoe.
Een noodzakelijke uitbreiding op de uitgangspunten die hier al beschreven staan:quote:Meerderheid Tweede Kamer wil verbod op gezichtsbedekkende kleding bij demonstraties
23 september 2024, 14.41 uur Aangepast 15.02 uur Door AT5
Een meerderheid van de Tweede Kamer is voor een verbod op gezichtsbedekkende kleding bij demonstraties, dat meldt de NOS. Joost Eerdmans (JA21) diende tijdens de Algemene Beschouwingen samen met de SGP een voorstel in dat dit moet regelen. Reden is dat demonstranten steeds vaker onherkenbaar zijn, waardoor zij nauwelijks vervolgd kunnen worden.
Het voorstel werd door PVV, VVD, BBB, CDA, ChristenUnie en FvD omarmd. Tegen het voorstel stemde coalitiepartij NSC. Eerdmans wil aankomende woensdag in een Kamerdebat vragen aan minister Judith Uitermark hoe ze verder wil met het plan.
Als voorbeeld van het ingediende voorstel draagt Eerdmans de pro-Palestijnse demonstraties bij de UvA aan. Demonstranten met maskers op zorgden toen voor veel vernielingen aan gebouwen van de universiteit.
Pro-Palestijnse demonstraties
"Het gaat om mensen die helemaal niet willen demonstreren, maar die de boel willen saboteren", vertelt het Kamerlid aan de NOS. "Mensen die gewoon hun punt willen maken, zijn het slachtoffer." Een verbod op gezichtsbedekkende kleding zou helpen voor de politie en het Openbaar Ministerie, stelt hij.
Dat sommige demonstranten een reden hebben om onherkenbaar te zijn tijdens, gaat er bij Eerdmans niet in: "Als je je nek ergens voor wil uitsteken, dan moet je er ook voor staan."
De driehoek - burgemeester, justitie en politie - stelde afgelopen jaar voorwaarden aan de organisatoren van de pro-Palestina-mars door de stad. Toen werd gezichtsbedekkende kleding verboden om de orde te bewaren, religieuze kleding mocht wel. Daarnaast mochten er geen voorwerpen worden verbrand en werd het zwaaien met vlaggen van terreurorganisaties zoals Hamas of Hezbollah verboden.
Eerst de pro IS demonstraties nogquote:Op maandag 23 september 2024 20:32 schreef GerryDV het volgende:
Dtaan er eigenlijk door deze groep ook al weer pro-Hezbollah demonstraties gepland of is dat nog iets te vroeg?
Welke mantel?quote:Op maandag 23 september 2024 08:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als ze in Palestina nou eens af zouden kunnen van "bezetter" Hamas, dan slaat men twee vliegen in n klap.quote:Op maandag 23 september 2024 13:21 schreef Chadi het volgende:
Ze zijn gewoon een bezetter die ze opgelegd is door het westen. En daar wil je als je gezond verstand gebruikt altijd vanaf.
Het plaatje wat je schets daar herken ik me totaal niet in. Dus graag onderbouwen.quote:Op maandag 23 september 2024 23:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke mantel?
En sorry, als 'jouw kant' betekent dat men de 'entiteit Isral' moet vernietigen, snap ik 1) niet waarom je je uberhaupt bezig houdt met humanitaire rechten; 2) wil ik niks met die kant te maken hebben en 3) hoef ik je hele schijn-voordrachten over hoe erg genocide is niet serieus te nemen.
Doden van mensen is nu eenmaal niet altijd slecht en goddeloos, zo heb ik me laten vertellen op basis van 'verzen' (sorry). Schijnt zelfs een religieus mandaat voor te zijn.
M.a.w. zet dat eigen masker een keer af. Palestina interesseert je enkel en alleen vanwege religie.
Ik heb mijn afgrijzen voor zowel Netanyahu als kolonisten als Hamas en terroristen uitgesproken en omarm het idee van een tweestatenoplossing voor beide volkeren. Jij spreekt over vernietiging.
Ik heb geen enkele boodschap aan wat heilige boeken zeggen m.b.t. andere mensen en volkeren, niet wat joden, christenen of moslims betreft, en al helemaal niet wanneer dat gebruikt wordt om andere mensen over de kling te jagen. Jij baseert je zienswijze erop.
Ik verwerp de ideologien van extreme joden, christenen en moslims die menen op basis van 'hemelse wijsheden' te kunnen bepalen wanneer je wel en niet mag doden. Jij verdedigt een eeuwenoude tekst die over doden spreekt en probeert het krampachtig in een 'context' te zetten... Doen radicale Israli's niet hetzelfde met hun teksten?
Wie is hier nu humanitair?
Mocht je ooit nog met een quote van mijn hand komen waarin ik stel dat Palestijnen niet mogen bestaan, de 'entiteit' Palestina vernietigd moet worden, Isral de hele boel mag bezetten en het geweldig is hoe Isral met deze kwestie omgaat, hoor ik dat graag. Tot die tijd bevestig je alle vooroordelen die ik steeds meer bewaarheid zie worden.
De bezetting was er voor Hamas er kwam. Als het westen nou eens de internationale regels die het overal afdwingt ook hier afdwingt is het binnen een jaar opgelost. Ook meteen stoppen met leveringen van wapens aan Isral zodat de bereidheid er komt om vrede te hebben.quote:Op maandag 23 september 2024 23:41 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Als ze in Palestina nou eens af zouden kunnen van "bezetter" Hamas, dan slaat men twee vliegen in n klap.
zodat ze daarna weer verder kunnen gaan met het masterplan Israel van de kaart vegen zeker?quote:Op dinsdag 24 september 2024 06:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
De bezetting was er voor Hamas er kwam. Als het westen nou eens de internationale regels die het overal afdwingt ook hier afdwingt is het binnen een jaar opgelost. Ook meteen stoppen met leveringen van wapens aan Isral zodat de bereidheid er komt om vrede te hebben.
Zolang Hamas daar de dienst uitmaakt gaat er helemaal niks opgelost worden. We hebben het gewoon over een terroristische organisatie. Daar onderhandel je niet mee en daar pas je de internationale regels niet op toe. Zodra Hamas daar niet meer het bewind voert (opgeheven of uitgeroeid is mij om het even) kan er over het afdwingen van internationale regels gesproken worden.quote:Op dinsdag 24 september 2024 06:41 schreef Chadi het volgende:
De bezetting was er voor Hamas er kwam. Als het westen nou eens de internationale regels die het overal afdwingt ook hier afdwingt is het binnen een jaar opgelost. Ook meteen stoppen met leveringen van wapens aan Isral zodat de bereidheid er komt om vrede te hebben.
Neuh, je bent gewoon afgeserveerd. Uithuilen en opnieuw beginnen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 06:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het plaatje wat je schets daar herken ik me totaal niet in. Dus graag onderbouwen.
https://www.duic.nl/algem(...)-kazerne-in-utrecht/quote:Opnieuw blokkade van Kromhout Kazerne in Utrecht
Activisten hebben voor de tweede keer dit jaar de Kromhout kazerne in Utrecht geblokkeerd. Sinds 09.00 uur proberen zo’n vijftig demonstranten te verhinderen dat een bijeenkomst van onder meer defensie, politici en de wapenindustrie op het terrein kan plaatsvinden.
De Kromhout Kazerne aan de Herculeslaan is onder meer het hoofdkantoor van de Nederlandse Landmacht. Vandaag staat de zogenoemde NIDV Projectendag op de agenda van de Nederlandse Industrie voor Defensie en Veiligheid (NIDV). “Tijdens de projectendag worden de NIDV deelnemers genformeerd over de projecten uit het Defensie Projectenoverzicht en is er de mogelijkheid te spreken met diverse projectleiders”, is te lezen op de website van de NIDV.
“Deze bijeenkomst toont duidelijk aan wie profiteert van militarisering en genocide: de militaire industrie”, zegt een woordvoerder van de demonstranten. “Nederlandse bedrijven en investeerders worden rijk, terwijl mensen wereldwijd sterven en werkenden in Nederland hun boodschappen niet meer kunnen betalen.”
Tekst loopt door onder afbeelding
Volgens de activisten is het ‘absurd dat politici, wapenhandelaren en defensie’ samenkomen bij de Kromhout Kazerne omdat onder meer Utrecht zich als ‘mensenrechtenstad’ profileert. “Hier wordt de genocide in Palestina, bombardementen in Libanon en wereldwijde onderdrukking mogelijk gemaakt. We roepen iedereen in Nederland op om niet langer mee te werken aan dit moorddadige beleid.”
In juni van dit jaar werd de hoofdingang van de Kromhout Kazerne ook al geblokkeerd. Dat protest duurde meerdere dagen en was ook gericht tegen de handel van wapens.
Dat gejank laat ik wel aan jou over.quote:Op dinsdag 24 september 2024 11:21 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Neuh, je bent gewoon afgeserveerd. Uithuilen en opnieuw beginnen.
Wat Een Comebackquote:Op dinsdag 24 september 2024 14:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat gejank laat ik wel aan jou over.
Jammer dat ze geen piepers dragen.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:22 schreef Zoddie het volgende:
[ x ]
Ah leuk, nieuwe slogans over het vernietigen van Israel en zijn mensen.
En de Nazi-groet brengende psychopaat Trudeau zag dat het goed was.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:22 schreef Zoddie het volgende:
[ x ]
"Israel will soon be gone"? Wtf? Zijn ze vergeten dat er no pride in genocide is?quote:Op woensdag 25 september 2024 16:22 schreef Zoddie het volgende:
[ x ]
Hoho, dat is alleen voor hun kant.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
"Israel will soon be gone"? Wtf? Zijn ze vergeten dat er no pride in genocide is?
Wat hebben we onszelf in het westen toch aangedaan met decennia immigratie uit de verkeerde gebieden.. de hoop dat er daadwerkelijke integratie en acceptatie van westerse waarden zou zijn is nu wel overduidelijk verdwenen. Ik ben al helemaal voor afschaffing van het asielrecht en strengere regels voor andere vormen van migratie en naturalisatie, maar ik begin ook meer voor het stimuleren van remigratie te worden.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:22 schreef Zoddie het volgende:
[ x ]
Kunnen ze niet gewoon allemaal een enkeltje Gaza krijgenquote:Op vrijdag 27 september 2024 13:21 schreef oblo het volgende:
Bloeddorstige jihadisten in hartje Brussel, ziet er gezellig uit.
[ x ]
quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:21 schreef oblo het volgende:
[ x ]
Goed plan. Dan kunnen ze zij aan zij met hamas Israel bestrijden, en dan zijn ze opgedonderd uit Europa. Een win-winsituatie voor iedereen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Kunnen ze niet gewoon allemaal een enkeltje Gaza krijgen
Met een gratis portofoon erbij , om contact te kunnen houdenquote:Op vrijdag 27 september 2024 13:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Kunnen ze niet gewoon allemaal een enkeltje Gaza krijgen
Waarom zijn mensen toch zo anti-Gaza?!!! *een of andere linksklapper, probably.quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:21 schreef oblo het volgende:
[ x ]
Allemaal incels die dromen over vier vrouwen en slaven.quote:
Mooi! Ga je er ook iets tegen doen?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:49 schreef Molo het volgende:
Ik kan hier dus echt met het beste inlevingsvermogen ter wereld nul begrip voor opbrengen
Succes, zeker bij de sit-in op Amsterdam CS, dikke kans dat Femke er zelf bij gaat zitten.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:55 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Mooi! Ga je er ook iets tegen doen?
Ik zoek eigenlijk nog naar initiatieven die ehm, een tegengeluid laten horen op die dag.
Mja, in de praktijk ga ik er niets tegen doen qua openbare borden of tegenprotesten. Call me a cowardquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:55 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Mooi! Ga je er ook iets tegen doen?
Ik zoek eigenlijk nog naar initiatieven die ehm, een tegengeluid laten horen op die dag.
Dat kan maar zo, dat mens is gestoordquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Succes, zeker bij de sit-in op Amsterdam CS, dikke kans dat Femke er zelf bij gaat zitten.
De NOS kwam vanochtend ook al met een video genaamd Jaar na 7 oktober: 'Je moet hoop houden op vrede' waarbij men meer aandacht schonk aan het zogenaamd leed van de Palestijnen dan de daadwerkelijke slachtoffers, namelijk Israeli's.quote:Op zondag 6 oktober 2024 08:26 schreef Perrin het volgende:
Hoe de massamoord van Hamas vorig jaar een protestdag tegen Isral wordt. Ziek.
[ x ]
Ah kijk, een filmpje van een links-activistische, pro-palestina organisatie dat helemaal niet vooringenomen is.quote:
NOS begint eindelijk los te komen uit de wurggreep van alles wat maar onvoorwaardelijk pro isral is.quote:Op zondag 6 oktober 2024 17:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De NOS kwam vanochtend ook al met een video genaamd Jaar na 7 oktober: 'Je moet hoop houden op vrede' waarbij men meer aandacht schonk aan het zogenaamd leed van de Palestijnen dan de daadwerkelijke slachtoffers, namelijk Israeli's.
Reactie van Yesilgoz:quote:Op zondag 6 oktober 2024 08:26 schreef Perrin het volgende:
Hoe de massamoord van Hamas vorig jaar een protestdag tegen Isral wordt. Ziek.
[ x ]
quote:Laat zien dat de NS inmiddels een organisatie is die antisemitisme niet faciliteert.
Het zogenaamde leed van de Palestijnen is een resultaat van hun eigen handelen dat stoelt op primitiviteit en Islamitisch en antisemitisch terrorisme. Zij starten herhaaldelijk een oorlog starten tegen Isral, maar verliezen iedere keer. Daar kan Isral uiteraard niets aan doen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 18:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
NOS begint eindelijk los te komen uit de wurggreep van alles wat maar onvoorwaardelijk pro isral is.
De mensen die niet inzien dat het grootste leed al bijna een eeuw de Palestijnen overkomt door toedoen van israel, zijn zelf los van de realiteit.
Wat je nu doet is net zo stom als roepen dat het leed wat Oekrainers nu overkomt, door eigen toedoen komt.quote:Op zondag 6 oktober 2024 18:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zogenaamde leed van de Palestijnen is een resultaat van hun eigen handelen dat stoelt op primitiviteit en Islamitisch en antisemitisch terrorisme. Zij starten herhaaldelijk een oorlog starten tegen Isral, maar verliezen iedere keer. Daar kan Isral uiteraard niets aan doen.
Moeten die Oekrainers maar niet aanslagen plegen op Ruslandquote:Op zondag 6 oktober 2024 18:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat je nu doet is net zo stom als roepen dat het leed wat Oekrainers nu overkomt, door eigen toedoen komt.
... Nee. Maar wat een pogingquote:Op zondag 6 oktober 2024 18:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat je nu doet is net zo stom als roepen dat het leed wat Oekrainers nu overkomt, door eigen toedoen komt.
de domheid spat ervan af bij die user. Maar wel leuk geprobeerd iddquote:
Op de lange termijn winnen ze dit niet hoor.quote:Op zondag 6 oktober 2024 18:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zogenaamde leed van de Palestijnen is een resultaat van hun eigen handelen dat stoelt op primitiviteit en Islamitisch en antisemitisch terrorisme. Zij starten herhaaldelijk een oorlog starten tegen Isral, maar verliezen iedere keer. Daar kan Isral uiteraard niets aan doen.
Ook al zo'n onderbouwde meningquote:Op zondag 6 oktober 2024 19:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Op de lange termijn winnen ze dit niet hoor.
Je zou bijna terug in de tijd willen en die Joden Australi cadeau doen of zo.
Een volk onderdrukken en daarna decennialang een agressieve houding tegenover de moslimzee waar je omringd door bent. Gaat helemaal goed komen.
Denk niet dat het meespeelt maar op de lange termijn heb je geen schijn van kans op deze manier. Dat zag zelfs de oprichter van deze kolonie.quote:Op zondag 6 oktober 2024 19:49 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
... Nee. Maar wat en poging
[..]
Ook al zo'n onderbouwde mening
De Tempelberg met de Al-Aqsamoskee in Joodse handen, denk je dat dat ook meespeelt? En wie zou er dande agressiever zijn denk je?
Aangezien terreurclub Hamas zelfs die PR oorlog niet verloren heeft, na vorig jaar dansende, feestende, ongewapende mensen af te slachten, en vooral vrouwen in allerlei verwrongen posities achterin de bak van een jeep smeten om ze vervolgens te verkrachten en te bespugen; ja, dat in bepaalde contreien Hamas nog steeds een legitieme verzetsgroep heet waar morgen weer een stel hypocrieten de loftrompet over uitsteken, zou ik me niet zo druk maken over de PR oorlog.quote:Op zondag 6 oktober 2024 19:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Denk niet dat het meespeelt maar op de lange termijn heb je geen schijn van kans op deze manier. Dat zag zelfs de oprichter van deze kolonie.
Militair kan je hamas een tik hebben verkocht maar de PR oorlog heb je verloren.
Blijf het vooral ontkennen. Maar je eigen bubbel is zo mooi. Daarbuiten verliezen ze terrein in elke poll.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aangezien terreurclub Hamas zelfs die PR oorlog niet verloren heeft, na vorig jaar dansende, feestende, ongewapende mensen af te slachten, en vooral vrouwen in allerlei verwrongen posities achterin de bak van een jeep smeten om ze vervolgens te verkrachten en te bespugen; ja, dat in bepaalde contreien Hamas nog steeds een legitieme verzetsgroep heet waar morgen weer een stel hypocrieten de loftrompet over uitsteken, zou ik me niet zo druk maken over de PR oorlog.
En aleer je weer in je 'zionisme' reflex schiet: zou je me al die massale demonstraties vr Isral, jeweetwel, al die universitaire slooppartijen, bezette stations, straatmarsen, geschreeuw om boycots alhier kunnen opnoemen?
Oh ja, die waren er niet. Want de meeste Nederlanders zijn helemaal niet pro-zionistisch, alleen zijn ze ook niet pro-Palestina, laat staan pro-Hamas. De meesten daarvan hebben namelijk net als ik door wat voor ziekelijke politiek-religieuze agenda daar daadwerkelijk achter schuilt. En dat is al voldoende voor lieden als jij om weer vol op het orgel te gaan; pas als iedereen hier met vlaggen en sjaals en Arabische kreten door de straten marcheert, is Chadi tevreden.
Wat moet ik ontkennen?quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Blijf het vooral ontkennen. Maar je eigen bubbel is zo mooi. Daarbuiten verliezen ze terrein in elke poll.
Het is geen populariteitswedstrijd, Chadi. Het is oorlog.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Blijf het vooral ontkennen. Maar je eigen bubbel is zo mooi. Daarbuiten verliezen ze terrein in elke poll.
Uiteindelijk telt voor de overlevenden PR ook wel. Zie het Franse besluit om geen wapens meer te leveren. De polls zelfs in de VS zijn nooit zo ongunstig geweest en de UK net zo. Als die politieke steun weg valt, is het snel einde oorlog verwacht ik. Maar ik kan het verkeerd hebben hoor.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is geen populariteitswedstrijd, Chadi. Het is oorlog.
Verbaasd het je werkelijk nog?quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:44 schreef Bassie48 het volgende:
Femke Halsema, burgemeester van Amsterdam en lid van GroenLinks. Amsterdam is een antisemitische kutstad waar morgen mensen juichen om de afgeslachte Isralirs precies een jaar geleden.
Walgelijk, walgelijk, walgelijk.
Er was vandaag in Amstelveen een herdenkingsbijeenkomst ter nagedachtenis aan de terreuraanslag door Hamas vorig jaar.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En aleer je weer in je 'zionisme' reflex schiet: zou je me al die massale demonstraties vr Isral, jeweetwel, al die universitaire slooppartijen, bezette stations, straatmarsen, geschreeuw om boycots alhier kunnen opnoemen?
Oh ja, die waren er niet.
Morgen is er op de Dam ook een pro-Israel bijeenkomst.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:44 schreef Bassie48 het volgende:
Femke Halsema, burgemeester van Amsterdam en lid van GroenLinks. Amsterdam is een antisemitische kutstad waar morgen mensen juichen om de afgeslachte Isralirs precies een jaar geleden.
Ze hebben er maar tijd voor, werken doen al die demonstranten kennelijk toch nooit.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Morgen is er op de Dam ook een pro-Israel bijeenkomst.
Daar menen de Hamas sympathisanten echter ook weer een podium te moeten gaan opeisen…
Vraag me af, in hoeverre een NS-directie over z'n kant laat gaan. Is "een NS-station" een openbare ruimte waar je vrijelijk je mening kunt uiten?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Succes, zeker bij de sit-in op Amsterdam CS, dikke kans dat Femke er zelf bij gaat zitten.
Ik zou van de NS echt geen harde opstelling hierin verwachten. Van zo'n sit-in hebben de reizigers uiteraard last, maar de pro-palliegekkies hebben al laten zien bedreigingen en vernielingen niet te schuwen jegens organisaties en personen die in hun ogen "fout" zijn. Als je dan een Koolmees bent hoop je waarschijnlijk dat dit een dagje gedoe is, maar op langere termijn minder gevolgen heeft dan wel optreden.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Vraag me af, in hoeverre een NS-directie over z'n kant laat gaan. Is "een NS-station" een openbare ruimte waar je vrijelijk je mening kunt uiten?
Als op het terrein van mijn werk(gever) zo'n club zou gaan staan demonstreren, zou er toch een ingrijpen van de bewaking/beveiliging plaatsvinden.
Heb me stomverbaasd over die toestanden bij de UvA betogingen: interieur slopen, monitoren van de wand trekken, barricades opwerpen van de UvA's spullen en CO2-blussers op politiemensen leegblazen. Echt, je maakt je als overheid toch volstrekt ongeloofwaardig.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:09 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Te gek voor woorden dat die Hamas aanhangers geen strobreed in de weg wordt gelegd. Terreur verheerlijken mag blijkbaar gewoon.
Met elke stap morgen valt er wat draagvlak weg voor hun zaak. En dat is best jammer, want de Palestijnse zaak verdient het om belicht te blijven. Sneu voor de Palestijnse burgers dat ze zo slecht vertegenwoordigd worden.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:52 schreef Haags het volgende:
Geloof dat ik morgen even tot tien moet tellen als ik dat pleurisvolk van Hamas door de straten zie marcheren.
Met name vanaf de corona-periode is er te zien dat zowel lokale als landelijke overheden nogal eens trachten te toegeeflijk de-escalerend op te treden jegens groepen met een agressieve opstelling. Op lange termijn merk je nu echter goed dat het averechts werkt, als er nauwelijks consequenties zijn op het bezetten van gebouwen, plegen van vernielingen en weet ik veel wat, wordt de agressor alleen maar tot herhaling aangemoedigd. Pak het maar eens georganiseerd aan: iedereen die te ver gaat opgepakt en veroordeeld, betrokken studenten geschorst of verwijderd, schimmige clubjes die dit soort vuurtjes helpen organiseren doorgelicht door de veiligheidsdiensten. Ja, dat gaat je een paar weken opgeklopt geween opleveren van de hele zwik aan progressieve columnistjes, media met matig verhulde sympathieen, en slappe burgemeesters, maar dan is het wel duidelijk waar de grenzen liggen en dat daar ook op gehandhaafd wordt.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb me stomverbaasd over die toestanden bij de UvA betogingen: interieur slopen, monitoren van de wand trekken, barricades opwerpen van de UvA's spullen en CO2-blussers op politiemensen leegblazen. Echt, je maakt je als overheid toch volstrekt ongeloofwaardig.
quote:Er zijn voor maandag 7 oktober meerdere demonstraties op stations aangekondigd rondom het Gaza-conflict. NS geeft geen toestemming voor deze demonstraties, maar kan ze ook niet verbieden. Voor het demonstratierecht ligt het bevoegd gezag bij de gemeenten, politie en het openbaar ministerie.
Niet extreem links of extreem rechts maar extreem slap. Wat een stelletje laffe engnekkenquote:Op zondag 6 oktober 2024 21:59 schreef Claudia_x het volgende:
Standpunt NS demonstraties op stations
[..]
Helemaal juist. Zelfde met die wappies van XR. Die verzinnen steeds weer nieuwe 'redenen' om snelwegen te bezetten, omdat het toegelaten wordt.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Met name vanaf de corona-periode is er te zien dat zowel lokale als landelijke overheden nogal eens trachten te toegeeflijk de-escalerend op te treden jegens groepen met een agressieve opstelling. Op lange termijn merk je nu echter goed dat het averechts werkt, als er nauwelijks consequenties zijn op het bezetten van gebouwen, plegen van vernielingen en weet ik veel wat, wordt de agressor alleen maar tot herhaling aangemoedigd. Pak het maar eens georganiseerd aan: iedereen die te ver gaat opgepakt en veroordeeld, betrokken studenten geschorst of verwijderd, schimmige clubjes die dit soort vuurtjes helpen organiseren doorgelicht door de veiligheidsdiensten. Ja, dat gaat je een paar weken opgeklopt geween opleveren van de hele zwik aan progressieve columnistjes, media met matig verhulde sympathieen, en slappe burgemeesters, maar dan is het wel duidelijk waar de grenzen liggen en dat daar ook op gehandhaafd wordt.
quote:Het gaat hier kennelijk om "demonstraties".
Maar als je op 7 oktober, dus precies n jaar na een van de walgelijkste en meest barbaarse pogroms uit de recente geschiedenis, sit-ins gaat organiseren in spoorwegstations, heb je kennelijk iets te vieren: namelijk overduidelijk die voornoemde orgie van beestachtig barbarengeweld door de bandieten, de slachters, de verkrachters en de kidnappers van Hamas, op 7 oktober 2023..
En als je zoiets 'herdenkt' - want een schaamteloze 'herdenking' is het - dan ben je niet bezig met een demonstratie oftewel een vrije uiting van je 'mening', maar dan ben je bezig met een steunbetuiging aan barbarij.
Met een adhesiebetuiging aan puur, kwaadaardig banditisme.
Met een triomfantelijke viering van zieke moordlust gekoppeld aan verkrachting.
Dt, kortom, heeft NIETS meer met 'demonstreren' te maken, maar alles met moedwillig geplande kwaadaardigheid en schaamteloze provocatie.
Die bende hopeloos ontspoorde onbenullen met hun terroristen-sjaaltjes, kan net zo goed op 4 mei uitbundig gaan vieren dat 80 jaar geleden zes miljoen Joden over de kling gejaagd zijn door de nazi's. Wat een heuglijk feit moet dat zijn voor deze 'demonstranten'! Wat een goed begin was dat, nietwaar, van het definitief "Judenfrei" maken van deze wereld. Toch??
Ik wil maar zeggen: wat die Hamas-hoeren op 7 oktober gepland hebben, is niets meer en niets minder dan het vieren van de aanvang van een sadistische, misdadige genocide op het joodse volk (over 'genocide' gesproken!).
Massamoord is een misdaad.
Verkrachting is een misdaad.
Ontvoering is een misdaad.
En het vieren ervan heeft niets met 'demonstreren' of 'vrije meningsuiting' te maken, maar doodgewoon met ordinaire medeplichtigheid.
En daarom zou elke 'demonstratie' die steun betuigt aan de bandieten en criminelen van Hamas en Hezbollah, domweg verboden moeten worden. In naam van de beschaving - of wat er nog van over is.
De NS wil het niet, de NS kan het niet voorkomen, de NS kan het niet beindigen, de NS wil het niet en de NS gaat zeker na de uitspraken van Yesilgoz toch de hoon van de natie over zich heen krijgenquote:Op zondag 6 oktober 2024 21:59 schreef Claudia_x het volgende:
Standpunt NS demonstraties op stations
[..]
Waar heb je het over? De NS kan dit prima voorkomen en ook beindigen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 22:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De NS wil het niet, de NS kan het niet voorkomen, de NS kan het niet beindigen, de NS wil het niet en de NS gaat zeker na de uitspraken van Yesilgoz toch de hoon van de natie over zich heen krijgen
Waar gaat dit heen
Ik hoop dat het nog eens zover komt dat die antisemieten met harde hand worden aangepakt door tegenstanders. Eerlijk gezegd zouden ze van mij allemaal dood neer mogen vallen. de hik mogen krijgenquote:Op zondag 6 oktober 2024 22:30 schreef VEM2012 het volgende:
Ik hoop dat veel reizigers aan die demonstranten heel duidelijk maken dat deze antisemieten uitgekotst worden door iedere normaal denkende inwoner.
Primaquote:Op zondag 6 oktober 2024 22:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waar heb je het over? De NS kan dit prima voorkomen en ook beindigen.
Je trapt in leugens. De NS is eigenaar van de stations en kan dus verbieden wat ze willen. Zie ook de link van saparmurat_niyazov hierboven.quote:Op zondag 6 oktober 2024 23:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Prima
Voor de overige lezers
https://www.nationaleombudsman.nl/demonstratierecht
https://www.om.nl/onderwerpen/demonstraties
https://www.nsjaarverslag(...)n/sociale-veiligheid
Palestijnen stonden ook gewoon te juichen op straat na de slachting vorig jaar.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Met elke stap morgen valt er wat draagvlak weg voor hun zaak. En dat is best jammer, want de Palestijnse zaak verdient het om belicht te blijven. Sneu voor de Palestijnse burgers dat ze zo slecht vertegenwoordigd worden.
Tijdens WOII werden Duitse steden platgebombardeerd. Je hoort nooit iemand over de enorme aantallen burgerslachtoffers die daarbij vielen. Werden de geallieerden ook beticht van genocide? Nooit van gehoord. Iedereen is het er mee eens: dat geweld was noodzakelijk om de nazi's te verslaan. Dat is oorlog.quote:Op zondag 6 oktober 2024 23:15 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Palestijnen stonden ook gewoon te juichen op straat na de slachting vorig jaar.
Het is sneu voor de kinderen die daar wonen die geintrodoctineerd worden met de islam en eenzelfde tegemoet zien in de toekomst.
Dat was geen demonstratie en de beveiliging (die de NS inhuurt) heeft die jongens aangesproken en de jongeren luisteren naar wat ze gezegd wordt. Zij wel, morgen doen ze dat niet. De NS heeft inderdaad huisregels op de stations en demonstraties passen daar niet in.quote:Op zondag 6 oktober 2024 23:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je trapt in leugens. De NS is eigenaar van de stations en kan dus verbieden wat ze willen. Zie ook de link van saparmurat_niyazov hierboven.
Als je zo nodig Tweede Wereldoorlog vergelijkingen m.b.t. burgerslachtoffers wil forceren is het misschien goed om te weten dat de asmogendheden gedurende de oorlog meer burgerslachtoffers maakten dan de geallieerden en dat hetzelfde geldt voor Isral ten opzichte van de Palestijnenquote:Op zondag 6 oktober 2024 23:43 schreef Homey het volgende:
[..]
Tijdens WOII werden Duitse steden platgebombardeerd. Je hoort nooit iemand over de enorme aantallen burgerslachtoffers die daarbij vielen. Werden de geallieerden ook beticht van genocide? Nooit van gehoord. Iedereen is het er mee eens: dat geweld was noodzakelijk om de nazi's te verslaan. Dat is oorlog.
En daarom hebben we dus de lange lat, een waterkanon, en een hondenbrigade.quote:Op zondag 6 oktober 2024 22:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Reaguurder Peter Emile op GeenStijl. Helemaal mee eens.
[..]
Het gaat er niet om hoeveel burgerslachtoffers er vallen, maar wie de oorlog begint.quote:Op zondag 6 oktober 2024 23:52 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Als je zo nodig Tweede Wereldoorlog vergelijkingen m.b.t. burgerslachtoffers wil forceren is het misschien goed om te weten dat de asmogendheden gedurende de oorlog meer burgerslachtoffers maakten dan de geallieerden en dat hetzelfde geldt voor Isral ten opzichte van de Palestijnen
Wist niet dat Joden uit Amerika naar Nazi Duitsland vertrokken om daar te gaan wonenquote:Op zondag 6 oktober 2024 23:56 schreef Homey het volgende:
[..]
Het gaat er niet om hoeveel burgerslachtoffers er vallen, maar wie de oorlog begint.
In WOII was dat Duitsland, in 2023 was dat Palestina. De overeenkomst: allebei dictaturen met totaal gehersenspoelde bevolkingen.
Precies, de NS kan dus de demonstratie beindigen. Ze overtreden de regels van de NS dus moeten ze weg.quote:Op zondag 6 oktober 2024 23:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat was geen demonstratie en de beveiliging (die de NS inhuurt) heeft die jongens aangesproken en de jongeren luisteren naar wat ze gezegd wordt. Zij wel, morgen doen ze dat niet. De NS heeft inderdaad huisregels op de stations en demonstraties passen daar niet in.
Wat morgen gaat gebeuren is bij de verschillende gemeentes aangemeld. Het is misselijk, misplaatst en onacceptabel, demonstreren is alleen wel een recht. De NS maakt geen deel uit van het lokaal bevoegd gezag, ze kan de burgemeester vragen om op te treden
quote:
Bomber Harris is nog best een controversieel figuur anders en niet enkel in hindsightquote:Op zondag 6 oktober 2024 23:43 schreef Homey het volgende:
[..]
Tijdens WOII werden Duitse steden platgebombardeerd. Je hoort nooit iemand over de enorme aantallen burgerslachtoffers die daarbij vielen. Werden de geallieerden ook beticht van genocide? Nooit van gehoord. Iedereen is het er mee eens: dat geweld was noodzakelijk om de nazi's te verslaan. Dat is oorlog.
Nee. Van de website van NS:quote:Op maandag 7 oktober 2024 00:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies, de NS kan dus de demonstratie beindigen. Ze overtreden de regels van de NS dus moeten ze weg.
Wat dus kul is, want de stations zijn prive-terrein. Demonstratierecht is alleen van toepassing op openbaar terrein.quote:Op maandag 7 oktober 2024 05:45 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Nee. Van de website van NS:
Het beperken van demonstraties of eventueel verbieden is de taak van gemeenten, politie en het openbare ministerie, het zogenoemde ‘lokaal bevoegd gezag’.
De NS aandelen zijn voor 100% in handen van de staat en ik kom met informatie van notabene de website van NS zelf.quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat dus kul is, want de stations zijn prive-terrein. Demonstratierecht is alleen van toepassing op openbaar terrein.
Anyway, zolang dit soort bullshit blijft doorgaan, blijf ik Israel steunen.
Aandelen? Oh, dus de NS is een particulier bedrijf? Hmmm, even denken, is hun terrein dan prive-terrein?quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:
De NS aandelen zijn voor 100% in handen van de staat en ik kom met informatie van notabene de website van NS zelf.
Stations zijn inderdaad geen openbare ruimte.quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Aandelen? Oh, dus de NS is een particulier bedrijf? Hmmm, even denken, is hun terrein dan prive-terrein?
Flikker op, sukkel.
Hee, betekent dat niet dat er geen gezichtsbedekking gedragen mag worden?quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Stations zijn inderdaad geen openbare ruimte.
Agressievelingen oppakken en waar mogelijk en nodig EU nationaliteit intrekken en uitzetten. Hier mag je wel terrorisme wetgeving inzetten wmb.quote:
Nee joh, in dit land maken we ons liever druk om bijstandsmoeders die voor 5 euro teveel aan boodschappen geschonken krijgen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:24 schreef nixxx het volgende:
[..]
Agressievelingen oppakken en waar mogelijk en nodig EU nationaliteit intrekken en uitzetten. Hier mag je wel terrorisme wetgeving inzetten wmb.
Correct bestuur? Laat me niet lachen. Demonstranten met de juiste politieke kleur worden niet of nauwelijks aangepakt. Dat is altijd al zo geweest in Amsterdam. Het heeft de UvA vele miljoenen gekost aan reparatie van monumentale panden. En dankzij opgevraagde stukken weten we dat Halsema het bestuur van de UvA eenvoudigweg laat stikken. Ga zelf onderhandelen, want de politie heeft niet de capaciteit om te ontruimen - dat was de boodschap.quote:Op maandag 7 oktober 2024 05:45 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Burgemeester Halsema respecteert het demonstratierecht en dat is correct bestuur.
Inderdaad.quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Correct bestuur? Laat me niet lachen. Demonstranten met de juiste politieke kleur worden niet of nauwelijks aangepakt. Dat is altijd al zo geweest in Amsterdam. Het heeft de UvA vele miljoenen gekost aan reparatie van monumentale panden. En dankzij opgevraagde stukken weten we dat Halsema het bestuur van de UvA eenvoudigweg laat stikken. Ga zelf onderhandelen, want de politie heeft niet de capaciteit om te ontruimen - dat was de boodschap.
Correct bestuur is ook dat je demonstraties die onveilig zijn verbiedt en dat je handhaaft. Denk aan het bestormen van een belangrijke verkeersader. Het verbieden gebeurt inmiddels wel, zelfs door Halsema, maar het handhaven wil nog niet zo lukken.
Tegelijk heeft Marcouch er geen enkel probleem mee om een demonstratie die aanstootgevend is te verbieden. Sommige dieren zijn gelijker dan andere. Nee, dit is geen correct bestuur.
In het geval van de NS zijn er uitstekende redenen om zo’n demonstratie te verbieden. Die redenen noemt de NS zelf ook: door de drukte op dat tijdstip kunnen opstoppingen ontstaan. Door geluidversterkende middelen zijn omroepberichten niet hoorbaar. Passagiers voelen zich onveilig. Personeel voelt zich onveilig.
Het niet ingrijpen is politieke onwil. Dat is gn correct bestuur.
Flikker op sukkel? Typisch weer.quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Aandelen? Oh, dus de NS is een particulier bedrijf? Hmmm, even denken, is hun terrein dan prive-terrein?
Flikker op, sukkel.
Waarom in Amsterdam pas half 7? Dan is de avondspits wel ongeveer voorbij.quote:datum: maandag 7 oktober
aanvang: 18:00 uur
let op : 18:30 uur op Amsterdam station
De 'palestijnen " die daar op afkomen willen gewoon problemen. Geen normaal mens gaat op een dag dat Hamas zo'n beetje als SS tekeerging zelf 'herdenken'. Pro Palestina kan op elke dag maar niet op elke plek. De plek is gezocht om te treiteren. Netto levert het niet meer op dan irritatie van reizigers wss.quote:Op maandag 7 oktober 2024 05:45 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Nee. Van de website van NS:
Het beperken van demonstraties of eventueel verbieden is de taak van gemeenten, politie en het openbare ministerie, het zogenoemde ‘lokaal bevoegd gezag’.
Burgemeester Halsema respecteert het demonstratierecht en dat is correct bestuur. Yesilgoz gaat buiten haar boekje zich ertegenaan te bemoeien. Het valt niet onder haar verantwoordelijkheid. Verder polariseert ze met haar uitspraken bij WNL.
Zegt ook wel weer wat over deze figuren, stel stakkers is het.quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:42 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De 'palestijnen " die daar op afkomen willen gewoon problemen. Geen normaal mens gaat op een dag dat Hamas zo'n beetje SS tekeerging zelf 'herdenken'. Por Palestina kan op elke dag maar niet op elke plek. De plek is gezocht om te treiteren. Netto levert het niet meer op dan irritatie van reizigers wss.
Je bent toch ook een sukkel?quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:38 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Flikker op sukkel? Typisch weer.
En straks gaan ze weer roepen dat anderen fout en racistisch zijn. Inwaards denken past niet. Maar.......laten we eerst maar eens zien of er mensen op af komen. Het zal niet de eerste pro palestijnen actie zijn waar niemand komt. En de mensen die dan komen weten vaak niet waarom. Which river? Which sea?quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zegt ook wel weer wat over deze figuren, stel stakkers is het.
Blijft toch leuk, die boosmensen hier in NWS.quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je bent toch ook een sukkel?
Ja? Ben je boos? Vreemd....quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Blijft toch leuk, die boosmensen hier in NWS.
Nou inderdaad, kunnen we een beetje dimmen? Dat geldt ook voor de uitspraken over demonstranten. Ik ben niet bepaald fan van ze, maar ze nare dingen toewensen is - zacht gezegd - niet chic.quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Blijft toch leuk, die boosmensen hier in NWS.
Dat jij en wij Isral steunen lijkt me logisch. Dat jij je verdere opinie over wat 3.000 km verderop gebeurt laat afhangen of er in Nederland gedemonstreerd wordt klinkt nogal raar. De laatste demonstratie was 24 juli, had jij in de twee maanden daarna meer sympathie voor de inwoners van Gaza en die sympathie is sinds vandaag weer weg?quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat dus kul is, want de stations zijn prive-terrein. Demonstratierecht is alleen van toepassing op openbaar terrein.
Anyway, zolang dit soort bullshit blijft doorgaan, blijf ik Israel steunen.
waarschijnlijk wordt je tegengehouden? Zo ja dan moet de politie direct ingrijpen. Maargoed de wil is er bij de UU zelf ook niet eens zo te zien. Fuck de eigen werknemersquote:Op maandag 7 oktober 2024 10:34 schreef Jaroon het volgende:
BRON: https://www.telegraaf.nl/(...)ng-bestuursgebouw-uu
Pro-Palestijnse demonstranten blokkeren ingang bestuursgebouw UU
1 min geledenin Binnenland
UTRECHT - Pro-Palestijnse demonstranten blokkeren maandagochtend de ingang van een gebouw van de Universiteit Utrecht (UU), bevestigt een woordvoerster van de universiteit na berichtgeving van RTV Utrecht. Het gaat om het bestuursgebouw aan de Heidelberglaan bij Utrecht Science Park. De UU heeft mensen die in het gebouw werken geadviseerd om thuis te werken.
Op de Instagrampagina Utrecht Student Encampment worden beelden gedeeld van de blokkade. Daarop is een groep van enkele mensen te zien. De woordvoerster van de UU laat weten dat de berichten die ze krijgt van de groep ook ondertekend worden met Utrecht Student Encampment. Op de Instagrampagina staat dat het gaat om studenten die eisen dat de universiteit zich inzet tegen de „Isralische bezetting, voor Palestijnse bevrijding.”
De woordvoerster van de UU laat weten dat de studenten er rond 07.00 uur al zaten. Tegen die tijd waren er ook al een aantal medewerkers in het gebouw. Die zijn nog steeds binnen. „We kijken het rustig aan”, aldus de woordvoerster. Ze kan niet inschatten hoelang de situatie gaat duren en wil „niet vooruitlopen” op de vraag of de universiteit de demonstranten gaat wegsturen.
Je kan toch gewoon naar binnen lopen? Het zijn maar een paar mensen zo te zien.
Dat soort lui zijn meestal flink aggresief naar iedereen die er wel langs wilt.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:34 schreef Jaroon het volgende:
Je kan toch gewoon naar binnen lopen? Het zijn maar een paar mensen zo te zien.
quote:Burgemeester staat stil bij 7 oktober: "Geef elkaar de ruimte"
https://www.at5.nl/artike(...)eef-elkaar-de-ruimte
Burgemeester Femke Halsema staat vanochtend stil bij de terreuraanslag van precies een jaar geleden in Isral. In een post op Instagram vraagt ze Amsterdammers 'elkaar heel te houden': "Verdriet is niet politiek. Geef elkaar de ruimte."
Kwaadaardig. Dit is geen activisme maar terreur verheerlijking.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:52 schreef Bofjijff het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ber-houd-elkaar-heel
Op Instagram is te zien dat activisten afgelopen nacht pamfletten hebben opgehangen door Amsterdam waarin de aanslagen van 7 oktober vorig jaar bejubeld worden als ’het begin van het einde van zionisme’. Volgens de verspreiders waren de Hamas-terroristen ’vrijheidsstrijders’.
Taser meenemen..quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:44 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat soort lui zijn meestal flink aggresief naar iedereen die er wel langs wilt.
Wat betekent dat, elkaar heel houden? De ander niet in elkaar slaan?quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:03 schreef Jaroon het volgende:
BRON: https://www.telegraaf.nl/(...)ber-houd-elkaar-heel
Halsema over herdenkingen en protesten 7 oktober: ’Houd elkaar heel’
onze verslaggever
Aangepast: 2 min geleden3 min geledenin Binnenland
AMSTERDAM - Burgemeester Femke Halsema vraagt Amsterdammers vandaag rekening met elkaar te houden. Er zijn in de hoofdstad een manifestatie voor Isral en pro-Palestijnse protesten aangekondigd.
Femke Halsema.
ANP / HH
Femke Halsema.
„Vandaag is een beladen en emotionele dag, met name voor Joodse Amsterdammers”, schrijft Halsema op haar Instagram-pagina. „Het is precies een jaar geleden dat de brute en gewelddadige aanslag van Hamas plaatsvond.”
Bekijk ook:
Daniel (24) vocht op 7 oktober in achtergelaten tank urenlang met Hamas-terroristen en redde tientallen levens
De burgemeester zegt mee te leven met nabestaanden en mensen die nog in onzekerheid verkeren over het lot van gegijzelde Isralirs. Tegelijkertijd zijn haar gedachten bij de Palestijnse slachtoffers van de oorlog in Gaza die vervolgens uitbrak.
’Demonstreren is een grondrecht’
Voor beide groepen gaan mensen de straat op in Amsterdam. „Demonstreren is een grondrecht en daar moeten we niet aan willen tornen”, schrijft Halsema. Het is volgens haar juist belangrijk dat het in een ’periode van onrust’ kan. „Zolang dat vreedzaam en binnen de kaders van het demonstratierecht gebeurt.”
Bekijk ook:
Onvoorwaardelijke steun vanuit Christenen voor Isral: ’We willen naast Isral en het Joodse volk staan’
Ze roept Amsterdammers op ’elkaar heel’ te houden. „Rouwen om onschuldige slachtoffers is niet politiek, verdriet is niet politiek. Geef elkaar de ruimte.” Om vier uur vanmiddag is de manifestatie Davidster op de Dam, bedoeld om Isralirs een hart onder de riem te steken. Op dezelfde dam is vanaf twee uur ’s middags een tegendemonstratie aangekondigd van pro-Palestijnse activisten. De organisatie roept op tot ’burgerlijke ongehoorzaamheid’.
Op Instagram is te zien dat activisten afgelopen nacht pamfletten hebben opgehangen door Amsterdam waarin de aanslagen van 7 oktober vorig jaar bejubeld worden als ’het begin van het einde van zionisme’. Volgens de verspreiders waren de Hamas-terroristen ’vrijheidsstrijders’.
Ik denk dat het een geweldig samenkomen gaat worden met veel begrip voor elkaar. Maar ik begrijp nu dat pro palestijnen eerst op de dam staan en later op CS?
bron politicoquote:Pro-Palestinian protesters are backed by a surprising source: Biden’s biggest donors
President Joe Biden has been dogged for months by pro-Palestinian protesters calling him “Genocide Joe” — but some of the groups behind the demonstrations receive financial backing from philanthropists pushing hard for his reelection.
The donors include some of the biggest names in Democratic circles: Soros, Rockefeller and Pritzker, according to a POLITICO analysis.
Two of the organizers supporting the protests at Columbia University and on other campuses are Jewish Voice for Peace and IfNotNow. Both are supported by the Tides Foundation, which is seeded by Democratic megadonor George Soros and was previously supported by the Bill and Melinda Gates Foundation. It in turn supports numerous small nonprofits that work for social change.
Jaquote:Op maandag 7 oktober 2024 11:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat betekent dat, elkaar heel houden? De ander niet in elkaar slaan?
Met woord en werkelijk geweld elkaar niets aandoen. Maar de flyers van afgelopen nacht laten al zien dat bepaalde pro palestijnse/Hamas kant wat anders wil. En dan staat Halsema voor aap. Ik snap alleen niet geheel waarom men 2 x keer gaat 'staklen'op 1 dag die voor de ander moeilijk ligt.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat betekent dat, elkaar heel houden? De ander niet in elkaar slaan?
Ik laat het meer afhangen van antisemitisme in het algemeen. En als we het zelfs hier in Nederland gedongen, het land van Anne Frank, hoe slecht moet het dan niet gesteld zijn met de rest van de wereld.quote:Op maandag 7 oktober 2024 09:16 schreef opgebaarde het volgende:
Dat jij je verdere opinie over wat 3.000 km verderop gebeurt laat afhangen of er in Nederland gedemonstreerd wordt klinkt nogal raar.
Extreem respectloos naar alle slachtoffers van een jaar geleden inderdaad.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:
Smakeloos om juist op deze dag te willen gaan ‘demonstreren’.
Dit zijn de types die LGTB'ers for Palestina roepen. Totaal geen realistisch wereldbeeld.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
Een bizarre inkijk in het hoofd van Asha te Broeke:
[ x ]
Elkaars menselijkheid willen blijven zien, maar wel op 7 oktober tegen Isral gaan protesteren terwijl het niet de dag was waarop de tegenaanval begon...
Zij heeft echt ergens een steekje los.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
Een bizarre inkijk in het hoofd van Asha ten Broeke:
[ x ]
Elkaars menselijkheid willen blijven zien, maar wel op 7 oktober tegen Isral gaan protesteren terwijl het niet de dag was waarop de tegenaanval begon...
Omdat de demo op de Dam om 18:00 is afgelopen, niets leuker dan de deelnemers daar van lekker te intimideren als ze met de trein huiswaarts willen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:41 schreef Gia het volgende:
https://palestina-komitee(...)ns-centraal-station/
[..]
Waarom in Amsterdam pas half 7? Dan is de avondspits wel ongeveer voorbij.
Het woord "haten" zit ook in haar naam he?quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
[ x ]
quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:26 schreef spoilert het volgende:
[..]
Omdat de demo op de Dam om 18:00 is afgelopen, niets leuker dan de deelnemers daar van lekker te intimideren als ze met de trein huiswaarts willen.
Een belangrijke vocale stem in het publieke debat: wetenschapsjournalist columnist voor de Volkskrant en beroepsactivist.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:29 schreef sp3c het volgende:
Wie is asha ten broeke en waarom komt haar matige mening steeds terug hier?
Hier een indruk van wat Palestijnen zelf denken over bepaalde vormen van protest:quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:42 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De 'palestijnen " die daar op afkomen willen gewoon problemen. Geen normaal mens gaat op een dag dat Hamas zo'n beetje SS tekeerging zelf 'herdenken'. Por Palestina kan op elke dag maar niet op elke plek. De plek is gezocht om te treiteren. Netto levert het niet meer op dan irritatie van reizigers wss.
Wat een mooie reactie.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hier een indruk van wat Palestijnen zelf denken over bepaalde vormen van protest:
[ x ]
Ik zie maar 1 comment. Ik ben geen lid van X.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hier een indruk van wat Palestijnen zelf denken over bepaalde vormen van protest:
[ x ]
Je kunt het bericht zelf toch lezen? De reacties eronder zijn gemengd: sommigen hebben waardering voor zijn bericht, anderen zien niet wat er mis mee is om de holocaust te "citeren".quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:32 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik zie maar 1 comment. Ik ben geen lid van X.
Ze is ook autistisch waar ze niet van wil genezen:quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een belangrijke vocale stem in het publieke debat: wetenschapsjournalist columnist voor de Volkskrant en beroepsactivist.
Om dan te zeggen "zo denken Palestijnen". Zo denkt ieder normaal mens denk ik. Wel mooi om te lezen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt het bericht zelf toch lezen? De reacties eronder zijn gemengd: sommigen hebben waardering voor zijn bericht, anderen zien niet wat er mis mee is om de holocaust te "citeren".
Ah ja, je kunt inderdaad niet stellen dat n spreekt namens allen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Om dan te zeggen "zo denken Palestijnen". Zo denkt ieder normaal mens denk ik. Wel mooi om te lezen.
Klinkt toch netjes:quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:34 schreef Aether het volgende:
Betoging tegen Israldemonstratie vanmiddag op Damrak, trams tijdelijk omgeleid
https://www.at5.nl/artike(...)-palestina-amsterdam
En gezichtsbedekkende kleding mag niet. Hopelijk wordt er gehandhaafd.quote:Bij het aanmelden hebben de tegendemonstranten aangegeven ‘luider te willen zijn dan de Isral manifestatie op de Dam die 1 jaar genocide aan het vieren zijn.' In de brief waarschuwt Halsema dat lawaai maken niet mag tijdens de minuut stilte die de pro-Israldemonstranten willen houden. "Dat valt niet onder de bescherming van het demonstratierecht en is bovendien strafbaar."
Ik snap jouw sentiment, maar geweld is de oplossing niet.quote:Op zondag 6 oktober 2024 22:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik hoop dat het nog eens zover komt dat die antisemieten met harde hand worden aangepakt door tegenstanders. Eerlijk gezegd zouden ze van mij allemaal dood neer mogen vallen.
quote:Op geen van de demonstraties is gezichtsbedekkende kleding toegestaan 'met het kennelijke doel om de orde te verstoren of strafbare feiten te plegen'. Met andere woorden: demonstranten die zich daar niet mee bezig houden, mogen nog wl gezichtsbedekkende kleding dragen.
Stop antiautisme!quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:35 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ze is ook autistisch waar ze niet van wil genezen:
https://ashatenbroeke.nl/(...)en-van-mijn-autisme/
Ja, ik bedoelde dat er dus ook Palestijnen zijn die zelf iets vinden van het kapen van andermans belangrijke monumenten en momenten en dat dat haaks kan staan op wat mensen denken die zich opwerpen als spreekbuis van de Palestijnen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Om dan te zeggen "zo denken Palestijnen". Zo denkt ieder normaal mens denk ik. Wel mooi om te lezen.
2 X alleen negatiefquote:Op maandag 7 oktober 2024 12:32 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik zie maar 1 comment. Ik ben geen lid van X.
Natuurlijk. Ik ken in Nederland ook Palestijnen die 7 okt. echt niet normalal vinden. Daarnaast joden die gebieden bezetten etc. niet normaal vinden.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde dat er dus ook Palestijnen zijn die zelf iets vinden van het kapen van andermans belangrijke monumenten en momenten en dat dat haaks kan staan op wat mensen denken die zich opwerpen als spreekbuis van de Palestijnen.
Ik vind dat Halsema het tot op heden eigenlijk best goed heeft gedaan als burgemeester, mag haar ook wel als mens. Ik vind het oprecht een sympathieke vrouw. Dat GroenLinks daarentegen een partij is met een zeer extremistisch deel mag duidelijk zijn. Sommige van die kiezers zouden het liefst een totale revolutie en systeemverandering willen bewerkstelligen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:44 schreef Bassie48 het volgende:
In de ogen van vele moslims en radicaal linksen zijn de daden van 7 oktober legitiem verzet tegen een zogenaamde onderdrukking of zo.quote:Op zondag 6 oktober 2024 22:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Reaguurder Peter Emile op GeenStijl. Helemaal mee eens.
[..]
Nou, ja, dat gaat allemaal ook wel ver. Maar we kunnen gerust constateren dat het slechte en verwerpelijke mensen zijn, die niet gemist zouden worden als men zou vertrekken. Het pijnlijke hieraan is juist dat een aanzienlijk deel van deze mensen naar Nederland zijn gekomen en hun kroost hier opvoeden in lijn met het radicale gedachtegoed uit het land van herkomst.quote:Op zondag 6 oktober 2024 22:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik hoop dat het nog eens zover komt dat die antisemieten met harde hand worden aangepakt door tegenstanders. Eerlijk gezegd zouden ze van mij allemaal dood neer mogen vallen.
Wat men ook zou moeten doen is de mensen die zulke posters ophangen met een dubbel paspoort, meteen het land uitzetten. Zij horen niet thuis in het Westen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:49 schreef Aether het volgende:
Gemeente haalt posters weg waarop aanslagplegers 'verzetsstrijders' worden genoemd
https://www.at5.nl/artike(...)-7-oktober-amsterdam
[ x ]
En altijd maar weer de leugen ophoesten over een zogenaamde genocide.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
[ x ]
De vermeende bezetting op de Westelijke Jordaanoever (lees: Joden die daar dorpen bouwen) heeft niets te maken met het terrorisme van Arabische moslims jegens Joden. Dit was helaas al zo voordat meer Joden op de Westelijke Jordaanoever gingen wonen en tevens voordat Isral bestond en komt voort uit territoriale gierigheid en religieuze en raciale suprematie.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:50 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Natuurlijk. Ik ken in Nederland ook Palestijnen die 7 okt. echt niet normalal vinden. Daarnaast joden die gebieden bezetten etc. niet normaal vinden.
Jammer alleen dat ze daar andere mensen mee lastig valt.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:35 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Jezus, wat een triest volk!! Ik hoop echt dat ze hier of daar de verkeerde tegen komen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:26 schreef spoilert het volgende:
[..]
Omdat de demo op de Dam om 18:00 is afgelopen, niets leuker dan de deelnemers daar van lekker te intimideren als ze met de trein huiswaarts willen.
Mensen willen genezen van autisme is hetzelfde als mensen willen genezen van homoseksualiteit. Maar da's iets voor een ander topic.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:35 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Debiele opmerking over autisme. Niet iedereen reageert goed op medicijnen. Daarnaast zijn er veel soorten autisme (A.S.S,) en soms kun je besluiten niet te behandelen.....quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:35 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
De ware aard van pro-Pallies in een notendop.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
https://webcam.nl/amsterdam/quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:18 schreef spoilert het volgende:
Ah leuk, de eerste ME-ers verzamelen zich al op de Dam rondom de opbouw van het podium.......
Waarom staat die bloembak links op de weg?quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
https://webcam.nl/amsterdam/
De eerste Hamas supporters zijn er zo te zien ook al...
Ik vermoed dat de Dam afgelopen weekend, as usual, bezocht is door duizenden bezoekers, waarvan een aantal het leuk vond om een bloembak op de weg te schuiven.quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom staat die bloembak links op de weg?
Ok, ik vrees dat het weer schaamteloze vertoning gaat worden, mede veroorzaakt door het wanbeleid van Halsema.quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de Dam afgelopen weekend, as usual, bezocht is door duizenden bezoekers, waarvan een aantal het leuk vond om een bloembak op de weg te schuiven.
M.i. is er geen relatie met de herdenking...
Ben benieuwd hoe zwaar zo’n bloembak wel niet is als ze die met dit aantal agenten niet van z’n plek krijgen en even terugzetten waar hij hoort. Wel gevaarlijk ook hoe die fietsers er omheen moeten zwalken.quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de Dam afgelopen weekend, as usual, bezocht is door duizenden bezoekers, waarvan een aantal het leuk vond om een bloembak op de weg te schuiven.
M.i. is er geen relatie met de herdenking...
Niet alle helden dragen een cape.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:00 schreef spoilert het volgende:
Melding van de bloembak gedaan, misdaad weer een zware slag toe gebracht.
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |