SPOILER: Oorspronkelijke OPOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
LIVESTREAM
quote:Op zondag 22 september 2024 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mijn symapthie gaat uit naar de gewone Palestijnen in Palestina; slachtoffers van zowel Netanyahu als Hamas.
In mijn eigen land (en de rest van Europa) kan ik geen Palestina-vlag, sjaal of protestbord meer zien. Omdat, en dat weet iedereen die een beetje kijk op zaken heeft, daar héél andere belangen spelen dan 'solidariteit met Palestina'. Een onzalige mix van postkoloniale Xtinction Rebellion intersectionaliteit diversiteit pubers en een hoop fundamentalistische moslims.
Studentenintifada... in Nederland...
Ga. Weg.
Waaruit precies maak je op dat dat mijn idool zou zijn? Ik ben zeer duidelijk geweest, tevens, over Netanyahu, kolonisten en hardliners.quote:Op zondag 22 september 2024 22:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Speciaal voor EttovanBelgie een quote van zijn idool.
[..]
Je hoeft je echt niet te verstoppen onder die Mantel. Het is duidelijk. Je staat of aan de kant van internationaal humanitair recht of je staat aan de kant van Nethanyahu. Daartussen wil zeggen dat je internationaal recht niet erkent als het gaat om de palestijnen.quote:Op maandag 23 september 2024 06:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waaruit precies maak je op dat dat mijn idool zou zijn? Ik ben zeer duidelijk geweest, tevens, over Netanyahu, kolonisten en hardliners.
Treffend weer: je krijgt wat kritische vragen, iemand loopt niet mee te deinen op je ideologisch-religieuze gedrein en hoppa: Gurion is je idool
Wat laat je je weer kennen... Noem me meteen Zionist omdat ik niet buk voor je populistische en in de kern onoprechte gejeremieer, en je bent helemaal weer klaar.
Mocht je over landjepik en kolonialisme willen praten kunnen we ook nog wat boompjes opzetten over de islamitische rooftochten in Europa, Azië en Afrika. Zit er niet in denk ik, maar het is een vrijstaand aanbod.
Uiteraard tot niet ziens in topics over oorlog en slachtoffers wanneer het niet je 'broeders en zusters' betreffen. Wapper ze.
aan welke kant sta je als tegen de totale vernietiging van israel en de joden bent?quote:Op maandag 23 september 2024 08:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je hoeft je echt niet te verstoppen onder die Mantel. Het is duidelijk. Je staat of aan de kant van internationaal humanitair recht of je staat aan de kant van Nethanyahu. Daartussen wil zeggen dat je internationaal recht niet erkent als het gaat om de palestijnen.
Internationaal humanitair recht. Daar sta ik altijd of het om jantje, pietje, David of Ahmed gaat.quote:Op maandag 23 september 2024 09:04 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
aan welke kant sta je als tegen de totale vernietiging van israel en de joden bent?
fijj om te lezen dat ze dan in hun recht staanquote:Op maandag 23 september 2024 09:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
Internationaal humanitair recht. Daar sta ik altijd of het om jantje, pietje, David of Ahmed gaat.
Gerard Revequote:Roeping
(voor de Zusters van Liefde, te Weert)
Zuster Immaculata die al vier en dertig jaar
verlamde oude mensen wast, in bed verschoont,
en eten voert,
zal nooit haar naam vermeld zien.
Maar elke ongewassen aap die met een bord: dat hij
voor dit, of tegen dat is, het verkeer verspert,
ziet savonds reeds zijn smoel op de tee vee.
Toch goed dat er een God is.
Dat gebouw heet Al-Aqsa moskee, niet "Internationaal humanitair recht".quote:Op maandag 23 september 2024 09:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
Internationaal humanitair recht. Daar sta ik altijd of het om jantje, pietje, David of Ahmed gaat.
Hmm, uit onze discussie gisteren:quote:Op maandag 23 september 2024 08:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je hoeft je echt niet te verstoppen onder die Mantel. Het is duidelijk. Je staat of aan de kant van internationaal humanitair recht of je staat aan de kant van Nethanyahu. Daartussen wil zeggen dat je internationaal recht niet erkent als het gaat om de palestijnen.
quote:Op zondag 22 september 2024 17:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, de Palestijnen zijn nog altijd bezig met het proberen te vernietigen van Israël, dus dit gaat niet op. Daarnaast had men er totaal geen problemen mee toen Jordanië de Westelijke Jordaanoever had geannexeerd en Egypte de Gazastrook. Kortom, de drang voor een eigen staat was er toen niet eens er was alleen een drang om Israël te vernietigen.
Toen was de hoop dat de omringende Arabische en Islamtische landen dat zouden gaan bewerkstelligen, nu probeert men hetzelfde te bewerkstelligen met een valse vorm van geveinsd nationalisme, terrorisme en propaganda die als zoete koek wordt geslikt door de nodige progressief linkse naïevelingen in het Westen.
Kortom, je bent dus voor het vernietigen van Israël en zou hier zelfs aan willen meedoen, maar tegelijkertijd probeer je te wapperen met het humanitaire recht.quote:Op zondag 22 september 2024 18:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat hebben ze groot gelijk in. Zou zo'n entiteit ook willen vernietigen. Het is één al evil.
Kunnen die gasten die op 7 oktober een grote groep jonge mensen uitmoorden, zich dan meteen even aangeven? Is wel zo humaan. Oh, en de gijzelaars vrijlaten.quote:Op maandag 23 september 2024 09:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als jij Sinwar even een belletje geeft.. Oh wacht zijn pieper doet het niet meer.quote:Op maandag 23 september 2024 10:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Kunnen die gasten die op 7 oktober een grote groep jonge mensen uitmoorden, zich dan meteen even aangeven? Is wel zo humaan. Oh, en de gijzelaars vrijlaten.
Ze zijn gewoon een bezetter die ze opgelegd is door het westen. En daar wil je als je gezond verstand gebruikt altijd vanaf.quote:Op maandag 23 september 2024 10:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, uit onze discussie gisteren:
[..]
[..]
Kortom, je bent dus voor het vernietigen van Israël en zou hier zelfs aan willen meedoen, maar tegelijkertijd probeer je te wapperen met het humanitaire recht.
De realiteit is, het gaat jou alleen maar om Islamitisch heerschappij en het afslachten van Joden en op het moment dat de Islamtische terroristen die jij actief toejuicht en wegzet als verzetshelden dan zelf worden omgebracht gaat meneer ineens grijpen naar allerlei mensenrechten. Hypocriet en clownesk gedoe.
Een noodzakelijke uitbreiding op de uitgangspunten die hier al beschreven staan:quote:Meerderheid Tweede Kamer wil verbod op gezichtsbedekkende kleding bij demonstraties
23 september 2024, 14.41 uur · Aangepast 15.02 uur · Door AT5
Een meerderheid van de Tweede Kamer is voor een verbod op gezichtsbedekkende kleding bij demonstraties, dat meldt de NOS. Joost Eerdmans (JA21) diende tijdens de Algemene Beschouwingen samen met de SGP een voorstel in dat dit moet regelen. Reden is dat demonstranten steeds vaker onherkenbaar zijn, waardoor zij nauwelijks vervolgd kunnen worden.
Het voorstel werd door PVV, VVD, BBB, CDA, ChristenUnie en FvD omarmd. Tegen het voorstel stemde coalitiepartij NSC. Eerdmans wil aankomende woensdag in een Kamerdebat vragen aan minister Judith Uitermark hoe ze verder wil met het plan.
Als voorbeeld van het ingediende voorstel draagt Eerdmans de pro-Palestijnse demonstraties bij de UvA aan. Demonstranten met maskers op zorgden toen voor veel vernielingen aan gebouwen van de universiteit.
Pro-Palestijnse demonstraties
"Het gaat om mensen die helemaal niet willen demonstreren, maar die de boel willen saboteren", vertelt het Kamerlid aan de NOS. "Mensen die gewoon hun punt willen maken, zijn het slachtoffer." Een verbod op gezichtsbedekkende kleding zou helpen voor de politie en het Openbaar Ministerie, stelt hij.
Dat sommige demonstranten een reden hebben om onherkenbaar te zijn tijdens, gaat er bij Eerdmans niet in: "Als je je nek ergens voor wil uitsteken, dan moet je er ook voor staan."
De driehoek - burgemeester, justitie en politie - stelde afgelopen jaar voorwaarden aan de organisatoren van de pro-Palestina-mars door de stad. Toen werd gezichtsbedekkende kleding verboden om de orde te bewaren, religieuze kleding mocht wel. Daarnaast mochten er geen voorwerpen worden verbrand en werd het zwaaien met vlaggen van terreurorganisaties zoals Hamas of Hezbollah verboden.
Eerst de pro IS demonstraties nogquote:Op maandag 23 september 2024 20:32 schreef GerryDV het volgende:
Dtaan er eigenlijk door deze groep ook al weer pro-Hezbollah demonstraties gepland of is dat nog iets te vroeg?
Welke mantel?quote:Op maandag 23 september 2024 08:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als ze in Palestina nou eens af zouden kunnen van "bezetter" Hamas, dan slaat men twee vliegen in één klap.quote:Op maandag 23 september 2024 13:21 schreef Chadi het volgende:
Ze zijn gewoon een bezetter die ze opgelegd is door het westen. En daar wil je als je gezond verstand gebruikt altijd vanaf.
Het plaatje wat je schets daar herken ik me totaal niet in. Dus graag onderbouwen.quote:Op maandag 23 september 2024 23:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke mantel?
En sorry, als 'jouw kant' betekent dat men de 'entiteit Israël' moet vernietigen, snap ik 1) niet waarom je je uberhaupt bezig houdt met humanitaire rechten; 2) wil ik niks met die kant te maken hebben en 3) hoef ik je hele schijn-voordrachten over hoe erg genocide is niet serieus te nemen.
Doden van mensen is nu eenmaal niet altijd slecht en goddeloos, zo heb ik me laten vertellen op basis van 'verzen' (sorry). Schijnt zelfs een religieus mandaat voor te zijn.
M.a.w. zet dat eigen masker een keer af. Palestina interesseert je enkel en alleen vanwege religie.
Ik heb mijn afgrijzen voor zowel Netanyahu als kolonisten als Hamas en terroristen uitgesproken en omarm het idee van een tweestatenoplossing voor beide volkeren. Jij spreekt over vernietiging.
Ik heb geen enkele boodschap aan wat heilige boeken zeggen m.b.t. andere mensen en volkeren, niet wat joden, christenen of moslims betreft, en al helemaal niet wanneer dat gebruikt wordt om andere mensen over de kling te jagen. Jij baseert je zienswijze erop.
Ik verwerp de ideologieën van extreme joden, christenen en moslims die menen op basis van 'hemelse wijsheden' te kunnen bepalen wanneer je wel en niet mag doden. Jij verdedigt een eeuwenoude tekst die over doden spreekt en probeert het krampachtig in een 'context' te zetten... Doen radicale Israëli's niet hetzelfde met hun teksten?
Wie is hier nu humanitair?
Mocht je ooit nog met een quote van mijn hand komen waarin ik stel dat Palestijnen niet mogen bestaan, de 'entiteit' Palestina vernietigd moet worden, Israël de hele boel mag bezetten en het geweldig is hoe Israël met deze kwestie omgaat, hoor ik dat graag. Tot die tijd bevestig je alle vooroordelen die ik steeds meer bewaarheid zie worden.
De bezetting was er voor Hamas er kwam. Als het westen nou eens de internationale regels die het overal afdwingt ook hier afdwingt is het binnen een jaar opgelost. Ook meteen stoppen met leveringen van wapens aan Israël zodat de bereidheid er komt om vrede te hebben.quote:Op maandag 23 september 2024 23:41 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Als ze in Palestina nou eens af zouden kunnen van "bezetter" Hamas, dan slaat men twee vliegen in één klap.
zodat ze daarna weer verder kunnen gaan met het masterplan Israel van de kaart vegen zeker?quote:Op dinsdag 24 september 2024 06:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
De bezetting was er voor Hamas er kwam. Als het westen nou eens de internationale regels die het overal afdwingt ook hier afdwingt is het binnen een jaar opgelost. Ook meteen stoppen met leveringen van wapens aan Israël zodat de bereidheid er komt om vrede te hebben.
Zolang Hamas daar de dienst uitmaakt gaat er helemaal niks opgelost worden. We hebben het gewoon over een terroristische organisatie. Daar onderhandel je niet mee en daar pas je de internationale regels niet op toe. Zodra Hamas daar niet meer het bewind voert (opgeheven of uitgeroeid is mij om het even) kan er over het afdwingen van internationale regels gesproken worden.quote:Op dinsdag 24 september 2024 06:41 schreef Chadi het volgende:
De bezetting was er voor Hamas er kwam. Als het westen nou eens de internationale regels die het overal afdwingt ook hier afdwingt is het binnen een jaar opgelost. Ook meteen stoppen met leveringen van wapens aan Israël zodat de bereidheid er komt om vrede te hebben.
Neuh, je bent gewoon afgeserveerd. Uithuilen en opnieuw beginnen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 06:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het plaatje wat je schets daar herken ik me totaal niet in. Dus graag onderbouwen.
https://www.duic.nl/algem(...)-kazerne-in-utrecht/quote:Opnieuw blokkade van Kromhout Kazerne in Utrecht
Activisten hebben voor de tweede keer dit jaar de Kromhout kazerne in Utrecht geblokkeerd. Sinds 09.00 uur proberen zo’n vijftig demonstranten te verhinderen dat een bijeenkomst van onder meer defensie, politici en de wapenindustrie op het terrein kan plaatsvinden.
De Kromhout Kazerne aan de Herculeslaan is onder meer het hoofdkantoor van de Nederlandse Landmacht. Vandaag staat de zogenoemde NIDV Projectendag op de agenda van de Nederlandse Industrie voor Defensie en Veiligheid (NIDV). “Tijdens de projectendag worden de NIDV deelnemers geïnformeerd over de projecten uit het Defensie Projectenoverzicht en is er de mogelijkheid te spreken met diverse projectleiders”, is te lezen op de website van de NIDV.
“Deze bijeenkomst toont duidelijk aan wie profiteert van militarisering en genocide: de militaire industrie”, zegt een woordvoerder van de demonstranten. “Nederlandse bedrijven en investeerders worden rijk, terwijl mensen wereldwijd sterven en werkenden in Nederland hun boodschappen niet meer kunnen betalen.”
Tekst loopt door onder afbeelding
Volgens de activisten is het ‘absurd dat politici, wapenhandelaren en defensie’ samenkomen bij de Kromhout Kazerne omdat onder meer Utrecht zich als ‘mensenrechtenstad’ profileert. “Hier wordt de genocide in Palestina, bombardementen in Libanon en wereldwijde onderdrukking mogelijk gemaakt. We roepen iedereen in Nederland op om niet langer mee te werken aan dit moorddadige beleid.”
In juni van dit jaar werd de hoofdingang van de Kromhout Kazerne ook al geblokkeerd. Dat protest duurde meerdere dagen en was ook gericht tegen de handel van wapens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |