Finland is niet tot inkeer gekomen, die zijn wederom lid geworden van een bondgenootschap met Duitsland als een van de drikvende krachten om een vuist te maken tegen de Russenquote:Op zondag 31 augustus 2025 18:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat eerste heb je helemaal gelijk in, maar zoals ik dus aangaf is men in Europa echt wel een inkeer gekomen en kijkt over het algemeen met diepe schaamte terug op deze periode. Dit is in de Palestijnse samenleving niet het geval. Er zijn daar dus nog altijd beleidsbepalers en machthebbers die dit soort sentimenten omarmen.
Ik maak het ook nietquote:[..]
Mja, aangezien dit sentiment dus al ruimschoots aanwezig was voordat Israël was opgericht, kun je dat argument lastig meer maken. Het is dus geen effect van die oprichting, maar simpelweg een haat vanuit religieuze en etnische motieven, die tijdens de Tweede Wereldoorlog werd aangewakkerd door nazi-propaganda.
Dit is een raar argument, natuurlijk zijn Europese landen wel tot inkeer gekomen, dit geldt ook voor Finland waar men nota bene zelfs publiekelijk excuses gemaakt voor die periode. Finland staat anno 2025 dan ook niet bekend om hun antisemitisme of nazistische ideologieën dit nog breed worden gedragen in de samenleving.quote:Op zondag 31 augustus 2025 18:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Finland is niet tot inkeer gekomen, die zijn wederom lid geworden van een bondgenootschap met Duitsland als een van de drikvende krachten om een vuist te maken tegen de Russen
Wat maakt dit anders?
Volgens mij heb het al heel duidelijk gemaakt wat de Palestijnse samenleving in dit geval anders maakt, dat is dat daar nog altijd beleidsbepalers en machthebbers die soortgelijke sentimenten omarmen. En dat er Arabieren met de Britten meevochten tijdens de Eerste Wereldoorlog is een hele andere situatie en heeft hier niets mee te maken.quote:Op zondag 31 augustus 2025 18:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wat maakt dit anders?
[..]
Ik maak het ook niet
Ik stel dat 'niet voor niets collaboreerden ze met' de nazi's een waardeloos argument is aangezien iedereen dat deed in die tijd
Er vocht net zo goed een Palestijnse en transjordaanse arabiereb mee met de Britten maar daar kun je voor het huidige conflict net zo goed geen conclusies uit trekken
Al je Posts ademen haat ten opzichte van alle Palestijnen uit. Dat baby’s vermoord worden is in jouw wereld alleen erg wanneer het Israëlische baby’s zijn. Tienduizenden mogen er dood, ziekenhuizen beschoten met als excuus, ja maar Hamas. Hamas is gruwelijk, Hamas leden mogen dood, geen probleem, maar stelselmatig burgers, kinderen en journalisten inclusief met opzet vermoorden met als slap excuus “ja maar Hamas” is minstens even gruwelijk. Regeringen erkennen dat, internationale instituten rapporteren erover maar jouw soort blijft maar ontkennen en vergoelijken.quote:Op zondag 31 augustus 2025 18:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je een paar concrete voorbeelden geven van waar ik 'haat' zou tentoonstellen jegens totale bevolkingsgroepen?
Dan begrijp je mijn posts verkeerd.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:17 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Al je Posts ademen haat ten opzichte van alle Palestijnen uit. Dat baby’s vermoord worden is in jouw wereld alleen erg wanneer het Israëlische baby’s zijn. Tienduizenden mogen er dood, ziekenhuizen beschoten met als excuus, ja maar Hamas. Hamas is gruwelijk, Hamas leden mogen dood, geen probleem, maar stelselmatig burgers, kinderen en journalisten inclusief met opzet vermoorden met als slap excuus “ja maar Hamas” is minstens even gruwelijk. Regeringen erkennen dat, internationale instituten rapporteren erover maar jouw soort blijft maar ontkennen en vergoelijken.
Je bent op het bedenkelijke niveau uitgekomen van de doorsnee jodenhater met slechts een andere bevolkingsgroep als doelgroep. Verblind door haat zonder het zelf te zien.
Ik zeg nergens dat je dat niet mag zeggen. Maar het is wel duidelijk ondertussen, als het een miljoen keer wordt herhaald. Je moet er maar tijd voor hebben en zin in…quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het was ook gewoon een smerige post, de waarheid mag gezegd worden. Wat is er mis met het verdedigen van Israelische standpunten?
En als een patient de hele dag "genocide, genocide" roepen is verder ok natuurlijk.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat je dat niet mag zeggen. Maar het is wel duidelijk ondertussen, als het een miljoen keer wordt herhaald. Je moet er maar tijd voor hebben en zin in…
En terechtquote:Op zondag 31 augustus 2025 20:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat je dat niet mag zeggen. Maar het is wel duidelijk ondertussen, als het een miljoen keer wordt herhaald. Je moet er maar tijd voor hebben en zin in…
Hetzelfde geldt voor Biancori of zoiets, die heeft er een talent voor dat ook te blijven herhalen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En als een patient de hele dag "genocide, genocide" roepen is verder ok natuurlijk.
Ik heb geen enorme empathie voor Palestijnen, niet meer dan voor Israëliërs of om het even welke bevolkingsgroep op deze planeet.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Misschien moet je jezelf de vraag eens stellen: waar komt jouw grote empathie voor de Palestijnen vandaan? Als je nu naar die samenleving kijkt, de geschiedenis in ogenschouw neemt en de sentimenten die ik hier heb benoemd. Wat zijn dan de elementen om compassie en empathie met zulke mensen te krijgen? Ik zie namelijk zelf vooral dingen waar elke weldenkende Westerling zich keihard van zou moeten distantiëren.
Sowieso zijn zijn posts altijd netjes, onderbouwd en voorzien van bronnen. Daar zit strijdvaardigheid in.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:41 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
Het knettert hier van de ad-hominems.
Opvallend dat zij die geen (tegen-)argumenten kunnen aandragen, hiertoe overgaan in plaats van te zeggen, hee, daar zit wat in.
Ik heb nou met een paar users geprobeerd te discussiëren, Lord Ronddraai (waarvan ik oprecht dacht dat het een troll was), Vliegbaard en Biancori, en geen van hen hadden zinvolle tegenargumenten. Maar in plaats van hun mening bij te stellen, of überhaupt ook maar te heroverwegen, was het plotseling "jij dit, jij dat".
HowardRoark heeft daar zo te zien ook mee te maken. Wat ik dan knap vind is dat hij het gewoon verdomt om terug te schelden. Indrukwekkend.
Maar als Hamas dat doet, vind je het opeens niet erg.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:37 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik heb geen enorme empathie voor Palestijnen, niet meer dan voor Israëliërs of om het even welke bevolkingsgroep op deze planeet.
Ik heb gewoon een beetje een hekel aan het vermoorden van onschuldige mensen, ongeacht bevolkingsgroep of welke andere al dan niet toevalligheid op basis van daden van andere leden van die groep. Of dat nou Israëlieten of Palestijnen zijn.
Best grappig dat nogal wat regeringen en internationale organisaties dezelfde mening hebben, vind je ook niet?
Howard for president.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat klopt, HR blijft altijd wel netjes en gaat niet op de persoonlijke tour.
Jij hebt wat moeite met lezen, maar dat is geen nieuws.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:57 schreef Homey het volgende:
[..]
Maar als Hamas dat doet, vind je het opeens niet erg.
Ik vind HowardRoark te kritiekloos richting Israël, maar vergeleken met die pro-pallieschreeuwers is hij een stuk constructiever en beschaafder.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:57 schreef MissButterflyy het volgende:
Krijg je betaald voor je pro Israël Posts? Het lijkt me zo’n zinloze hobby in je vrije tijd. Je blijft dezelfde dingen maar herhalen. Dat doet niemand voor de lol.
En dat zonder ironie uitgerekend op DIT forumquote:Op zondag 31 augustus 2025 19:57 schreef MissButterflyy het volgende:
Krijg je betaald voor je pro Israël Posts? Het lijkt me zo’n zinloze hobby in je vrije tijd. Je blijft dezelfde dingen maar herhalen. Dat doet niemand voor de lol.
De pijnlijke realiteit is dat er in een oorlog altijd burgers om het leven zullen komen, dat is nu eenmaal wat een oorlog omvat: twee partijen die vechten waarbij (veel) slachtoffers vallen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:37 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een beetje een hekel aan het vermoorden van onschuldige mensen, ongeacht bevolkingsgroep of welke andere al dan niet toevalligheid op basis van daden van andere leden van die groep. Of dat nou Israëlieten of Palestijnen zijn.
Binnen deze contreien leeft dan ook een hele grote sympathie voor de Palestijnen en mbt overheden zien we vooral drie categorieën landen die zich hier druk over maken: A) Arabische en Islamitische landen, die sowieso het liefst morgen Israël en elke Jood ter wereld nog van de wereld zouden zien verdwijnen B) landen of gebieden met een trauma die dit projecteren op de situatie tussen Israël en de Palestijnen (Ierland, Zuid-Afrika, de Catalanen enz.) en C) Westere overheden die een links kabinet hebben omdat binnen die contreien een pathologische empathie heerst voor alles dat niet Westers en Islamitisch is.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:37 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Best grappig dat nogal wat regeringen en internationale organisaties dezelfde mening hebben, vind je ook niet?
quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:07 schreef Pegos het volgende:
Het is wereldwijd bekend dat Netanyahu als geslepen politicus doelbewust de aanval van Hamas c.s. heeft laten doorgaan, terwijl hij 100% op de hoogte was van dat plan, door de Egyptische geheime dienst op de hoogte werd gehouden en 10 dagen voor de uitbraak nog eens duidelijk gewaarschuwd werd en de Israëlische spotters langs de Gaza-grens die hem op de hoogte hielden van de voorbereidingen, en hem zelfs tot een dag voordat de uitbraak plaats vond dit aan hem meldden.
Hij had en heeft een plan om Groot Israel te realiseren, dat hij al diverse keren naar buiten heeft gebracht en daarbij moest,c.q. moet Gaza Israëlisch gebied worden.
Het gegeven dat hij Hamas wil elimineren gebruikt hij als een soort rechtvaardiging voor zijn handelen.
Het kwam hem buitengewoon goed van pas dat Hamas c.s. die uitbraak c.q. aanval op Israel uitvoerde.
(Daarvoor had hij al ruim 16 jaar het gebeid volledig militair middels een totale omsingeling belegerd;. Alleen volslagen gekken doen zoiets)
Onder het mom van het bestrijden van Hamas is hij dus feitelijk bezig zijn Groot Israël plan tot uitvoering te brengen. Dat is zijn hoofdplan.
Daarvoor moet alles wijken. Daarbij wordt niets en niemand ontzien. Hij heeft het zelf ook gezegd. Hij zou zich niet houden aan het internationaal oorlogsrecht of het internationaal Humanitair recht.
Dat is wat we dan ook dagelijks zien gebeuren.
Er is zelfs een Israëlische minister die beweerde dat 50 onschuldige en ongewapende burgerdoden ten opzichte van de 1139 Israel9ische doden een normaal manier van handelen is.
Laten we ons vooral geen zand in de ogen strooien.
Het gaat niet perse om Hamas en andere strijders dat is maar een excuus dat de lading totaal niet dekt.
Men had Hamas en de medestrijders op een betrekkelijk eenvoudige manier direct zelf kunnen aanpakken zonder dat dat die gigantische vernietiging en die gigantische mensonterende situatie in Gaza tot gevolg heeft, naast het buitensporige aantal doden en gewonden en naast het traumatiseren van de gehele Gazaanse bevolking.
Alles is er op gericht om het verdrijven van de Palestijnen,. Daar is het Israëlische regime o.l.v. Netanyahu ook helemaal niet geheimzinnig over.
Men moet daarbij weten dat bij de oprichting van de staat Israel door Europese Joden in Palestina in 1948 door Ben Goerion al de helft van de Palestijnse bevolking met grof militair geweld het eigen land is uitgejaagd.
Dat ondanks diverse VN resoluties die Israel opdroegen om hen weer terug te laten keren naar hun bestaan, hun bezittingen etc. Israel dit steeds heeft geweigerd uit te voeren.
In 1967 is er na de zesdaagse oorlog nog weer een uitdrijving van Palestijnen geweest waarbij naar verluid zo'n 750.000 Palestijnen het land werden uitgejaagd.
Een dergelijke uitdrijving en geweldsgolf is nu weer aan de gang. In Gaza zien we wat dat allemaal voor gevolgen heeft.
Daarnaast is het Israëlische geweld op de bezette Westbank weliswaar minder in het nieuws maar heeft dezelfde kenmerken. Er werden sinds 7 oktober 2023 al zo'n 1.000 Palestijnen vermoord. Verder houdt Israel al vele jaren meer dan 10.000 Palestijnen gevangen, waarvan de overgrote meerderheid totaal niets misdaan heeft, ze niet weten hoelang ze gevangen blijven, etc. De omstandigheden in deze massale gevangenschap zijn uiterst beroerd .Hamas beschouwt deze gevangenen dan ook als gegijzelden. . Het was de directe reden dat ze die uitbraak deden en wilden bereiken dat die gevangenen vrijgelaten zouden worden.
Maar dat lag niet in het voornemen van het Israëlische regime.
Zelfs toen er een bestandovereenkomst was gesloten over deze kwestie en waar Hamas zich netjes aan hield brak het Israëlische regime, zonder aanleiding eenzijdig de overeenkomst en begon weer te bombarderen en de bevolking van alle elementaire menselijke basisvoorzieningen, zoals drinken, voedsel, medicijnen, medische hulpmiddelen etc. te onthouden.
Weliswaar hebben ze sinds enige tijd een nieuw en eigen regime ingesteld om uiterst minimaal wat voedsel uit te delen, maar daarbij is gegeven dat de bevolking naar het zuiden van Gaza wordt gedirigeerd, en waarbij veel mensen onnodig beschoten worden, daarbij omkomen en er talloze verdwijningen plaats vinden. Idioter kun je het niet bedenken.
Er is een danig voedseltekort en er sterven mensen. vooral kinderen aan dit heftige tekort.
Dat kan het Israëlische regime, financieel en militair gesteund door Trump, die nota bene de nobelprijs voor de vrede wenst te ontvangen, totaal niets schelen.
Trump heeft ook prominent een eigenbelang in deze Gaza zaak. Hij wil in het 'vrijgekomen' gebied een mega toeristisch project ontwikkelen. Zijn schoonzoon Kushner is al bezig om de stukken Gaza land van het IDF over te nemen.
Bizarder kun je het niet maken.
Trump zou best een eind aan de oorlog in Gaza kunnen maken, maar dat past dus niet in zijn mega-toeristisch plan. En daarom gebeurt dit niet.
Ik had m'n dagelijkse portie gezonde voeding, zonder alcohol en allerlei andere hard- en soft-drugs, behalve wat nootmuskaat en chocolade, tot me genomen.quote:
Wat een zionistische oorlogstaal hoor ik weer hier.quote:Op maandag 1 september 2025 06:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De pijnlijke realiteit is dat er in een oorlog altijd burgers om het leven zullen komen, dat is nu eenmaal wat een oorlog omvat: twee partijen die vechten waarbij (veel) slachtoffers vallen.
En het aantal burgerslachtoffers zal natuurlijk vele malen hoger worden als te maken hebt met beleidsbepalers (zoals we bij de Palestijnen zien) die zich tussen en onder hun eigen burgers verstoppen.
Ook horen we bijna niemand over plekken zoals Soedan en Jemen, daar komen nogal wat daadwerkelijk onschuldige mensen op en in Soedan schijnt zelfs een ware genocide gaande te zijn.
Totale stilte in de Westerse media op soms een artikel hier en daar na. De situatie in de Gazastrook zien we per dag tientallen artikelen en liveblogs van. Dit is ook wat ik bedoelde met de selectieve verontwaardiging.
[..]
Binnen deze contreien leeft dan ook een hele grote sympathie voor de Palestijnen en mbt overheden zien we vooral drie categorieën landen die zich hier druk over maken: A) Arabische en Islamitische landen, die sowieso het liefst morgen Israël en elke Jood ter wereld nog van de wereld zouden zien verdwijnen B) landen of gebieden met een trauma die dit projecteren op de situatie tussen Israël en de Palestijnen (Ierland, Zuid-Afrika, de Catalanen enz.) en C) Westere overheden die een links kabinet hebben omdat binnen die contreien een pathologische empathie heerst voor alles dat niet Westers en Islamitisch is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |