Dit dus. Vreemde reactie van de burgemeester.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
Volgens mij moet je gewoon uit durven én kunnen komen voor jouw mening en derhalve zonder gezichtsbedekkende kleding een demonstratie moeten bijwonen. Vind het altijd bijzonder als mensen er als een halve Gaza terrorist bijlopen.
dat kwaaltje heeft ze wel vaker.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit dus. Vreemde reactie van de burgemeester.
Dus omdat een paar aan het slopen zijn verbieden we het voor iedereen?quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:09 schreef FlippingCoin het volgende:
En dat na al die vernielingen op universiteiten door gemaskerde figuren? Ik snap die reactie niet.
Je mag in het dagelijks leven ook niet met gezichtsbedekking de straat op. Er is geen enkele reden voor zoiets te doen, behalve als je iets wil uitspoken en niet herkend wil worden.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus omdat een paar aan het slopen zijn verbieden we het voor iedereen?²
Die zich gedraagt als president van de republiek Amsterdamnistan.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik geef net voorbeelden waarin je nadelige consequenties kunt hebben zonder rotzooi te trappen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je mag in het dagelijks leven ook niet met gezichtsbedekking de straat op. Er is geen enkele reden voor zoiets te doen, behalve als je iets wil uitspoken en niet herkend wil worden.
Echt wel.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je mag in het dagelijks leven ook niet met gezichtsbedekking de straat op.
Omdat je vreedzaam in een klimaatdemonstratie of Gaza demonstratie meeloopt?quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik kan me wel vinden in haar standpunt. En men gaat ook voorbij aan de mogelijke nadelige gevolgen voor de demonstranten (zelf) als ze volledig herkenbaar zijn. Dit kan vervelende maatschapelijke consequenties hebben. Ik zal een paar voorbeelden opsommen:
• Je werkgever wil van je af omdat hij een andere politieke mening heeft
• Je werkgever wil van je af omdat hij niet geassocieerd wenst te worden met dergelijke demonstraties/demonstranten
• Je bent niet meer welkom in de gaarkeuken omdat men ziet dat je stad en land afreist voor demonstraties (en dus de middelen blijkt te hebben)
Onderaan de streep zijn dit ook weer nadelige consequenties voor ons omdat wij het maar allemaal moeten betalen.²
Je zult verstelt staan hoe vaak dat gebeurt. Werkgevers vinden dan altijd wel een stok die juridisch gerechtvaardigt is om van je af te komen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Omdat je vreedzaam in een klimaatdemonstratie of Gaza demonstratie meeloopt?
Als je verder geen rotzooi trapt en maakt dat je wegkomt als het wel gebeurd heeft een werkgever geen poot om op te staan om je te ontslaan.
Je hebt vast voorbeelden.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je zult verstelt staan hoe vaak dat gebeurt. Werkgevers vinden dan altijd wel een stok die juridisch gerechtvaardigt is om van je af te komen.²
Dat waren de voorbeelden. Ik sluit niet uit dat er meer zijn. Maar ik vind ze dekkend genoeg. (Geëxtrapoleerd vanuit verhalen van kennissen)quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je hebt vast voorbeelden.
Nee, deze wet is gericht op de praktische uitvoering dat idioten die met gezichtsbedekking aan het slopen zijn aangepakt kunnen worden. Daar is het een handvat voor. Het bespaart namelijk capaciteit bij opsporing achteraf op minimale kenmerken.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus omdat een paar aan het slopen zijn verbieden we het voor iedereen?²
je hebt geen voorbeelden genoemd hans. Of heb je meerdere voorbeelden in jouw kennisenkring? Geloof je dat zelf?quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat waren de voorbeelden. Ik sluit niet uit dat er meer zijn. Maar ik vind ze dekkend genoeg. (Geëxtrapoleerd vanuit verhalen van kennissen)²
Ja. Gelooof jij ze ook?quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:23 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je hebt geen voorbeelden genoemd hans. Of heb je meerdere voorbeelden in jouw kennisenkring? Geloof je dat zelf?
Vreemde reactie heb je wel vaker bij die GL-figuren...quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit, echter kan ik me wel demonstraties voorstellen tegen bepaalde regimes met 'lange armen', en dan wil je niet herkend worden ook al demonstreer je in een ander land duizenden kilometers verderop.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je mag in het dagelijks leven ook niet met gezichtsbedekking de straat op. Er is geen enkele reden voor zoiets te doen, behalve als je iets wil uitspoken en niet herkend wil worden.
geen idee ik ken jouw kenissen niet. Wel denk ik dat je niet zomaar ontslagen mag worden vanwege een politieke mening en je dat denk ik wel kan aanvechten.quote:
Nope. Geheel in lijn met je eigen arbitraire eisen elders: geef ons minimaal drie tot vijf voorbeelden met bron van mensen in Nederland die werden ontslagen nadat ze vreedzaam een demonstratie bijwoonden. Als het zo vaak voorkomt is dat vast geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat waren de voorbeelden. Ik sluit niet uit dat er meer zijn. Maar ik vind ze dekkend genoeg. (Geëxtrapoleerd vanuit verhalen van kennissen)²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |