Dit dus. Vreemde reactie van de burgemeester.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
Volgens mij moet je gewoon uit durven én kunnen komen voor jouw mening en derhalve zonder gezichtsbedekkende kleding een demonstratie moeten bijwonen. Vind het altijd bijzonder als mensen er als een halve Gaza terrorist bijlopen.
dat kwaaltje heeft ze wel vaker.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit dus. Vreemde reactie van de burgemeester.
Dus omdat een paar aan het slopen zijn verbieden we het voor iedereen?quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:09 schreef FlippingCoin het volgende:
En dat na al die vernielingen op universiteiten door gemaskerde figuren? Ik snap die reactie niet.
Je mag in het dagelijks leven ook niet met gezichtsbedekking de straat op. Er is geen enkele reden voor zoiets te doen, behalve als je iets wil uitspoken en niet herkend wil worden.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus omdat een paar aan het slopen zijn verbieden we het voor iedereen?²
Die zich gedraagt als president van de republiek Amsterdamnistan.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik geef net voorbeelden waarin je nadelige consequenties kunt hebben zonder rotzooi te trappen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je mag in het dagelijks leven ook niet met gezichtsbedekking de straat op. Er is geen enkele reden voor zoiets te doen, behalve als je iets wil uitspoken en niet herkend wil worden.
Echt wel.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je mag in het dagelijks leven ook niet met gezichtsbedekking de straat op.
Omdat je vreedzaam in een klimaatdemonstratie of Gaza demonstratie meeloopt?quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik kan me wel vinden in haar standpunt. En men gaat ook voorbij aan de mogelijke nadelige gevolgen voor de demonstranten (zelf) als ze volledig herkenbaar zijn. Dit kan vervelende maatschapelijke consequenties hebben. Ik zal een paar voorbeelden opsommen:
• Je werkgever wil van je af omdat hij een andere politieke mening heeft
• Je werkgever wil van je af omdat hij niet geassocieerd wenst te worden met dergelijke demonstraties/demonstranten
• Je bent niet meer welkom in de gaarkeuken omdat men ziet dat je stad en land afreist voor demonstraties (en dus de middelen blijkt te hebben)
Onderaan de streep zijn dit ook weer nadelige consequenties voor ons omdat wij het maar allemaal moeten betalen.²
Je zult verstelt staan hoe vaak dat gebeurt. Werkgevers vinden dan altijd wel een stok die juridisch gerechtvaardigt is om van je af te komen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Omdat je vreedzaam in een klimaatdemonstratie of Gaza demonstratie meeloopt?
Als je verder geen rotzooi trapt en maakt dat je wegkomt als het wel gebeurd heeft een werkgever geen poot om op te staan om je te ontslaan.
Je hebt vast voorbeelden.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je zult verstelt staan hoe vaak dat gebeurt. Werkgevers vinden dan altijd wel een stok die juridisch gerechtvaardigt is om van je af te komen.²
Dat waren de voorbeelden. Ik sluit niet uit dat er meer zijn. Maar ik vind ze dekkend genoeg. (Geëxtrapoleerd vanuit verhalen van kennissen)quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je hebt vast voorbeelden.
Nee, deze wet is gericht op de praktische uitvoering dat idioten die met gezichtsbedekking aan het slopen zijn aangepakt kunnen worden. Daar is het een handvat voor. Het bespaart namelijk capaciteit bij opsporing achteraf op minimale kenmerken.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus omdat een paar aan het slopen zijn verbieden we het voor iedereen?²
je hebt geen voorbeelden genoemd hans. Of heb je meerdere voorbeelden in jouw kennisenkring? Geloof je dat zelf?quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat waren de voorbeelden. Ik sluit niet uit dat er meer zijn. Maar ik vind ze dekkend genoeg. (Geëxtrapoleerd vanuit verhalen van kennissen)²
Ja. Gelooof jij ze ook?quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:23 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je hebt geen voorbeelden genoemd hans. Of heb je meerdere voorbeelden in jouw kennisenkring? Geloof je dat zelf?
Vreemde reactie heb je wel vaker bij die GL-figuren...quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit, echter kan ik me wel demonstraties voorstellen tegen bepaalde regimes met 'lange armen', en dan wil je niet herkend worden ook al demonstreer je in een ander land duizenden kilometers verderop.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je mag in het dagelijks leven ook niet met gezichtsbedekking de straat op. Er is geen enkele reden voor zoiets te doen, behalve als je iets wil uitspoken en niet herkend wil worden.
geen idee ik ken jouw kenissen niet. Wel denk ik dat je niet zomaar ontslagen mag worden vanwege een politieke mening en je dat denk ik wel kan aanvechten.quote:
Nope. Geheel in lijn met je eigen arbitraire eisen elders: geef ons minimaal drie tot vijf voorbeelden met bron van mensen in Nederland die werden ontslagen nadat ze vreedzaam een demonstratie bijwoonden. Als het zo vaak voorkomt is dat vast geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat waren de voorbeelden. Ik sluit niet uit dat er meer zijn. Maar ik vind ze dekkend genoeg. (Geëxtrapoleerd vanuit verhalen van kennissen)²
Ontzettend redelijk verzoek van je. Ik was je daarom ook een soort van voor door 3 voorbeelden op te sommen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nope. Geheel in lijn met je eigen arbitraire eisen elders: geef ons minimaal drie tot vijf voorbeelden met bron van mensen in Nederland die werden ontslagen nadat ze vreedzaam een demonstratie bijwoonden. Als het zo vaak voorkomt is dat vast geen enkel probleem.
Koreanen? @KingRolandquote:Op vrijdag 27 september 2024 09:24 schreef -XOR- het volgende:
Uitstekend. Opbokken met je verboden. Al die Koreanen die tegen het recht op anoniem demonstreren zijn.
Ik schrik hier van. Had ik niet achter jou gezocht. Koreanen zijn fijne en lieve mensen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:24 schreef -XOR- het volgende:
Uitstekend. Opbokken met je verboden. Al die Koreanen die tegen het recht op anoniem demonstreren zijn.
welke 3 voorbeelden precies? Je noemt wat scenarios, maar concrete voorbeelden blijven uitquote:Op vrijdag 27 september 2024 09:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ontzettend redelijk verzoek van je. Ik was je daarom ook een soort van voor door 3 voorbeelden op te sommen.²
Jawel, dat mag wel, maar niet in of rond openbare gebouwen en in het OV.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oh? Bron?quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je mag in het dagelijks leven ook niet met gezichtsbedekking de straat op.
Dat zal vast gelden voor moslima’s die volledig gesluierd rondlopen maar vermoed dat je met een bivakmuts op snel wordt aangehouden.quote:Op vrijdag 27 september 2024 10:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Jawel, dat mag wel, maar niet in of rond openbare gebouwen en in het OV.
https://www.rijksoverheid(...)tsbedekkende-kleding
Wel bij hooligans maar niet bij die pseudo terroristen? Daar heb je misschien de reden mevrouwtje de burgermeester.quote:Op vrijdag 27 september 2024 08:55 schreef schommelstoel het volgende:
Halsema vindt verbod op gezichtsbedekking bij demonstraties ’overbodig’
AMSTERDAM - Burgemeester Femke Halsema ziet niks in het verbod op gezichtsbedekkende kleding bij demonstraties, zoals een meerderheid in de Tweede Kamer wil. Het zou alleen maar tot ’meer en overbodig werk’ voor agenten leiden.
Dat laat haar woordvoerder weten. Deze week schaarde een meerderheid in het parlement zich achter een voorstel van JA21 en de SGP om zo’n verbod juist wel in te voeren. Aanleiding waren de pro-Palestijnse demonstraties op de Universiteit van Amsterdam, waarbij relschoppers meerdere keren flinke schade toebrachten.
„Een algemeen verbod is overbodig”, laat een woordvoerder van Halsema weten. „We kunnen op grond van de Wom (Wet openbare manifestaties, red.) al grenzen stellen als er aanleiding is, zoals op het moment dat er gevreesd moet worden dat personen wanordelijkheden gaan plegen of als er strafbare feiten worden gepleegd.”
„Dat is bijvoorbeeld in Amsterdam gebeurd bij de demonstratie die Ajax-hooligans hielden naar aanleiding van de staking van de politie tijdens een wedstrijd”, vervolgt zij. „Een algemeen verbod geeft alleen maar meer en overbodig werk aan de politie.”
Protest
Halsema is niet de enige criticus op het Amsterdamse stadhuis. Woensdag publiceerde Bij1-afsplitser Jazie Veldhuyzen een video waarin hij gemaskerd het voorstel uit de Kamer ’fucked up’ noemt. „Ga vooral met gezichtsbedekking naar buiten”, riep hij op. Volgens hem zal het voorstel geen stand houden bij het Europees Hof.
Minister David van Weel (Justitie en Veiligheid) gaf deze week ook al aan dat er in de huidige wet ruimte is om gezichtsbedekking te verbieden.
[ x ]
Bron
Waarom zou dat een probleem zijn?quote:Op vrijdag 27 september 2024 10:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Onzin inderdaad. Mensen zijn gewoon te arresteren bij wanordelijkheden en hoe wil je mondkapjes gaan verbieden?
Ja, dat zien we elke keer, dat ze "gewoon te arresteren zijn", vandaar ook dat er weken onderzoek nodig is achteraf om er in elk geval een paar uit te kunnen halen. Die mankracht is ook niet nodig elders, bijvoorbeeld bij alle zedenmisdrijven die op de plank blijven liggen, de inbraken, de internetfraude.quote:Op vrijdag 27 september 2024 10:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Onzin inderdaad. Mensen zijn gewoon te arresteren bij wanordelijkheden en hoe wil je mondkapjes gaan verbieden?
Nee hoor.quote:Op vrijdag 27 september 2024 10:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zal vast gelden voor moslima’s die volledig gesluierd rondlopen maar vermoed dat je met een bivakmuts op snel wordt aangehouden.
Behalve als het carnaval is of op een feestje.
Wat heeft mijn antwoord op jouw vraag dan voor zin?quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:27 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
geen idee ik ken jouw kenissen niet.
om wat concreter te worden misschien ipv dingen verzinnen? Is maar eem ideetje hoor.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat heeft mijn antwoord op jouw vraag dan voor zin?²
Ja, totdat je tegen de eigen staat demonstreert.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
Volgens mij moet je gewoon uit durven én kunnen komen voor jouw mening en derhalve zonder gezichtsbedekkende kleding een demonstratie moeten bijwonen. Vind het altijd bijzonder als mensen er als een halve Gaza terrorist bijlopen.
Euh ok? Volgens mij mag, kan en gebeurt dat gewoon.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, totdat je tegen de eigen staat demonstreert.
Helaas is het nodig om onherkenbaar te demonstreren. Want anders krijg je dit: XR-activisten op ‘dodenlijst’ van onbekende groep. ‘We gaan jullie stuk voor stuk opruimen’quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
Jawel. Anders loop je de kans op een dodenlijst te komen. Zie de links in mijn post hierboven.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:26 schreef Montagui het volgende:
Maar demonstraties over bv 'het klimaat' rechtvaardigt geen gezichtsbedekking, en m.i. staat dat inderdaad al ergens wettelijk beschreven.
Extrapolatie mijn waarde. Maar als je mijn bronnen niet erkent heeft het weinig zin.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:28 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
om wat concreter te worden misschien ipv dingen verzinnen? Is maar eem ideetje hoor.
En anders kunnen we natuurlijk geen antisemitische leuzen roepen en zaken vernielen. Tenminste, niet zonder risico vervolgd te worden.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jawel. Anders loop je de kans op een dodenlijst te komen. Zie de links in mijn post hierboven.
Want XR roept antisemitische leuzen en doet aan vernielingen?quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En anders kunnen we natuurlijk geen antisemitische leuzen roepen en zaken vernielen. Tenminste, niet zonder risico vervolgd te worden.
Dat eerste niet, dat tweede weet ik niet.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Want XR roept antisemitische leuzen en doet aan vernielingen?
Hmm. Er is nergens iets van deze vermeende groep te vinden, zelfs niet op de socials. Het lijkt er vooral op alsof deze mensen een 'Jussie Smollett' hebben gedaan. Gezichtsbedekking moet dan gewoon worden verboden, zeker voor de vandalistische relschoppers van Extinction Rebellion die het leuk vinden om willekeurige burgers lastig te vallen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Helaas is het nodig om onherkenbaar te demonstreren. Want anders krijg je dit: XR-activisten op ‘dodenlijst’ van onbekende groep. ‘We gaan jullie stuk voor stuk opruimen’
Extinction Rebellion doet aangifte na doodsbedreigingen uit IJmuiden
Dat lijkt me inmiddels bij de pro-Palestina betogingen op o.a. de universiteiten inmiddels een vaststaand gegeven dus bij deze demonstraties mogen we gevoeglijk aannemen dat gezichtsbedekking verboden gaat worden.quote:Op vrijdag 27 september 2024 10:40 schreef SilverMane het volgende:
zoals op het moment dat er gevreesd moet worden dat personen wanordelijkheden gaan plegen of als er strafbare feiten worden gepleegd.”
Het lijkt er de laatste tijd wel sterk op dat XR en de antisemitisme schreeuwers hand in hand gaan.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Want XR roept antisemitische leuzen en doet aan vernielingen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |