Verbaasd het je werkelijk nog?quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:44 schreef Bassie48 het volgende:
Femke Halsema, burgemeester van Amsterdam en lid van GroenLinks. Amsterdam is een antisemitische kutstad waar morgen mensen juichen om de afgeslachte Israëliërs precies een jaar geleden.
Walgelijk, walgelijk, walgelijk.
Er was vandaag in Amstelveen een herdenkingsbijeenkomst ter nagedachtenis aan de terreuraanslag door Hamas vorig jaar.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En aleer je weer in je 'zionisme' reflex schiet: zou je me al die massale demonstraties vóór Israël, jeweetwel, al die universitaire slooppartijen, bezette stations, straatmarsen, geschreeuw om boycots alhier kunnen opnoemen?
Oh ja, die waren er niet.
Morgen is er op de Dam ook een pro-Israel bijeenkomst.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:44 schreef Bassie48 het volgende:
Femke Halsema, burgemeester van Amsterdam en lid van GroenLinks. Amsterdam is een antisemitische kutstad waar morgen mensen juichen om de afgeslachte Israëliërs precies een jaar geleden.
Walgelijk, walgelijk, walgelijk.
Ze hebben er maar tijd voor, werken doen al die demonstranten kennelijk toch nooit.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Morgen is er op de Dam ook een pro-Israel bijeenkomst.
Daar menen de Hamas sympathisanten echter ook weer een podium te moeten gaan opeisen…
Vraag me af, in hoeverre een NS-directie over z'n kant laat gaan. Is "een NS-station" een openbare ruimte waar je vrijelijk je mening kunt uiten?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Succes, zeker bij de sit-in op Amsterdam CS, dikke kans dat Femke er zelf bij gaat zitten.
Ik zou van de NS echt geen harde opstelling hierin verwachten. Van zo'n sit-in hebben de reizigers uiteraard last, maar de pro-palliegekkies hebben al laten zien bedreigingen en vernielingen niet te schuwen jegens organisaties en personen die in hun ogen "fout" zijn. Als je dan een Koolmees bent hoop je waarschijnlijk dat dit een dagje gedoe is, maar op langere termijn minder gevolgen heeft dan wel optreden.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Vraag me af, in hoeverre een NS-directie over z'n kant laat gaan. Is "een NS-station" een openbare ruimte waar je vrijelijk je mening kunt uiten?
Als op het terrein van mijn werk(gever) zo'n club zou gaan staan demonstreren, zou er toch een ingrijpen van de bewaking/beveiliging plaatsvinden.
Heb me stomverbaasd over die toestanden bij de UvA betogingen: interieur slopen, monitoren van de wand trekken, barricades opwerpen van de UvA's spullen en CO2-blussers op politiemensen leegblazen. Echt, je maakt je als overheid toch volstrekt ongeloofwaardig.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:09 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Te gek voor woorden dat die Hamas aanhangers geen strobreed in de weg wordt gelegd. Terreur verheerlijken mag blijkbaar gewoon.
Met elke stap morgen valt er wat draagvlak weg voor hun zaak. En dat is best jammer, want de Palestijnse zaak verdient het om belicht te blijven. Sneu voor de Palestijnse burgers dat ze zo slecht vertegenwoordigd worden.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:52 schreef Haags het volgende:
Geloof dat ik morgen even tot tien moet tellen als ik dat pleurisvolk van Hamas door de straten zie marcheren.
Met name vanaf de corona-periode is er te zien dat zowel lokale als landelijke overheden nogal eens trachten te toegeeflijk de-escalerend op te treden jegens groepen met een agressieve opstelling. Op lange termijn merk je nu echter goed dat het averechts werkt, als er nauwelijks consequenties zijn op het bezetten van gebouwen, plegen van vernielingen en weet ik veel wat, wordt de agressor alleen maar tot herhaling aangemoedigd. Pak het maar eens georganiseerd aan: iedereen die te ver gaat opgepakt en veroordeeld, betrokken studenten geschorst of verwijderd, schimmige clubjes die dit soort vuurtjes helpen organiseren doorgelicht door de veiligheidsdiensten. Ja, dat gaat je een paar weken opgeklopt geween opleveren van de hele zwik aan progressieve columnistjes, media met matig verhulde sympathieen, en slappe burgemeesters, maar dan is het wel duidelijk waar de grenzen liggen en dat daar ook op gehandhaafd wordt.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb me stomverbaasd over die toestanden bij de UvA betogingen: interieur slopen, monitoren van de wand trekken, barricades opwerpen van de UvA's spullen en CO2-blussers op politiemensen leegblazen. Echt, je maakt je als overheid toch volstrekt ongeloofwaardig.
quote:Er zijn voor maandag 7 oktober meerdere demonstraties op stations aangekondigd rondom het Gaza-conflict. NS geeft geen toestemming voor deze demonstraties, maar kan ze ook niet verbieden. Voor het demonstratierecht ligt het bevoegd gezag bij de gemeenten, politie en het openbaar ministerie.
Niet extreem links of extreem rechts maar extreem slap. Wat een stelletje laffe engnekkenquote:Op zondag 6 oktober 2024 21:59 schreef Claudia_x het volgende:
Standpunt NS demonstraties op stations
[..]
Helemaal juist. Zelfde met die wappies van XR. Die verzinnen steeds weer nieuwe 'redenen' om snelwegen te bezetten, omdat het toegelaten wordt.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Met name vanaf de corona-periode is er te zien dat zowel lokale als landelijke overheden nogal eens trachten te toegeeflijk de-escalerend op te treden jegens groepen met een agressieve opstelling. Op lange termijn merk je nu echter goed dat het averechts werkt, als er nauwelijks consequenties zijn op het bezetten van gebouwen, plegen van vernielingen en weet ik veel wat, wordt de agressor alleen maar tot herhaling aangemoedigd. Pak het maar eens georganiseerd aan: iedereen die te ver gaat opgepakt en veroordeeld, betrokken studenten geschorst of verwijderd, schimmige clubjes die dit soort vuurtjes helpen organiseren doorgelicht door de veiligheidsdiensten. Ja, dat gaat je een paar weken opgeklopt geween opleveren van de hele zwik aan progressieve columnistjes, media met matig verhulde sympathieen, en slappe burgemeesters, maar dan is het wel duidelijk waar de grenzen liggen en dat daar ook op gehandhaafd wordt.
quote:Het gaat hier kennelijk om "demonstraties".
Maar als je op 7 oktober, dus precies één jaar na een van de walgelijkste en meest barbaarse pogroms uit de recente geschiedenis, sit-ins gaat organiseren in spoorwegstations, heb je kennelijk iets te vieren: namelijk overduidelijk die voornoemde orgie van beestachtig barbarengeweld door de bandieten, de slachters, de verkrachters en de kidnappers van Hamas, op 7 oktober 2023..
En als je zoiets 'herdenkt' - want een schaamteloze 'herdenking' is het - dan ben je niet bezig met een demonstratie oftewel een vrije uiting van je 'mening', maar dan ben je bezig met een steunbetuiging aan barbarij.
Met een adhesiebetuiging aan puur, kwaadaardig banditisme.
Met een triomfantelijke viering van zieke moordlust gekoppeld aan verkrachting.
Dát, kortom, heeft NIETS meer met 'demonstreren' te maken, maar alles met moedwillig geplande kwaadaardigheid en schaamteloze provocatie.
Die bende hopeloos ontspoorde onbenullen met hun terroristen-sjaaltjes, kan net zo goed op 4 mei uitbundig gaan vieren dat 80 jaar geleden zes miljoen Joden over de kling gejaagd zijn door de nazi's. Wat een heuglijk feit moet dat zijn voor deze 'demonstranten'! Wat een goed begin was dat, nietwaar, van het definitief "Judenfrei" maken van deze wereld. Toch??
Ik wil maar zeggen: wat die Hamas-hoeren op 7 oktober gepland hebben, is niets meer en niets minder dan het vieren van de aanvang van een sadistische, misdadige genocide op het joodse volk (over 'genocide' gesproken!).
Massamoord is een misdaad.
Verkrachting is een misdaad.
Ontvoering is een misdaad.
En het vieren ervan heeft niets met 'demonstreren' of 'vrije meningsuiting' te maken, maar doodgewoon met ordinaire medeplichtigheid.
En daarom zou elke 'demonstratie' die steun betuigt aan de bandieten en criminelen van Hamas en Hezbollah, domweg verboden moeten worden. In naam van de beschaving - of wat er nog van over is.
De NS wil het niet, de NS kan het niet voorkomen, de NS kan het niet beëindigen, de NS wil het niet en de NS gaat zeker na de uitspraken van Yesilgoz toch de hoon van de natie over zich heen krijgenquote:Op zondag 6 oktober 2024 21:59 schreef Claudia_x het volgende:
Standpunt NS demonstraties op stations
[..]
Waar heb je het over? De NS kan dit prima voorkomen en ook beëindigen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 22:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De NS wil het niet, de NS kan het niet voorkomen, de NS kan het niet beëindigen, de NS wil het niet en de NS gaat zeker na de uitspraken van Yesilgoz toch de hoon van de natie over zich heen krijgen
Waar gaat dit heen
Ik hoop dat het nog eens zover komt dat die antisemieten met harde hand worden aangepakt door tegenstanders. Eerlijk gezegd zouden ze van mij allemaal dood neer mogen vallen. de hik mogen krijgenquote:Op zondag 6 oktober 2024 22:30 schreef VEM2012 het volgende:
Ik hoop dat veel reizigers aan die demonstranten heel duidelijk maken dat deze antisemieten uitgekotst worden door iedere normaal denkende inwoner.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |