https://www.telegraaf.nl/(...)n-dode-twee-gewondenquote:Rotterdam - Bij een steekpartij aan de voet van de Erasmusbrug in Rotterdam is een dode gevallen. Twee personen raakten zwaargewond, zo meldt de Rotterdamse politie.
Een man zou onder de brug wild om zich heen hebben gestoken, zo weten getuigen op de brug. Er is een aanhouding verricht. De aangehouden man is een van de gewonden. Een van de gewonden is naar het ziekenhuis gebracht. De politie en hulpdiensten zijn in groten getale aanwezig. De politie zegt op X druk bezig te zijn met het onderzoek.
Een en ander zou het gevolg zijn van een incident nabij museum Remastered aan het Willemsplein. Daar worden mensen opgevangen en zijn afzetlinten geplaatst.
De schuldvraag is duidelijk, een of andere doorgedraaide malloot, het zal je zoon maar zijn.quote:Op zondag 22 september 2024 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind het onzettend zielig voor die jongen die is vermoord. Mijn medeleven gaan ook uit naar zijn ouders en andere nabestaanden. Dit moet ontzettend heftig zijn. We vervallen vaak in de schuldvraag en gaan hier te snel aan voorbij. Het zal je zoon maar zijn.
Leermomentje.²
Absoluut. Het is duidelijk dat het om een verwarde vent gaat. Maar ik denk alleen dat het weinig eer doet aan dit hele gebeuren door voornamelijk te focussen op de schuldvraag.quote:Op zondag 22 september 2024 00:14 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De schuldvraag is duidelijk, een of andere doorgedraaide malloot, het zal je zoon maar zijn.
Dat vermoeden deel ik.quote:Op zondag 22 september 2024 00:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Absoluut. Het is duidelijk dat het om een verwarde vent gaat. Maar ik denk alleen dat het weinig eer doet aan dit hele gebeuren door voornamelijk te focussen op de schuldvraag.²
Hopelijk gaan de nabestaanden niet radicaliseren.quote:Op zondag 22 september 2024 00:14 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De schuldvraag is duidelijk, een of andere doorgedraaide malloot, het zal je zoon maar zijn.
Ik zou als moeder elke moslim doodschieten.quote:Op zondag 22 september 2024 00:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hopelijk gaan de nabestaanden niet radicaliseren.
Waar moeten we anders onze persoonlijke miserie de schuld van geven? Net als Turken moeten tutteren moeten wij onze onderbuikgevoelens voeden door moslims en islam de schuld te geven. Dat geeft ons grote blij. Moet schuld geven.quote:Op zondag 22 september 2024 00:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Absoluut. Het is duidelijk dat het om een verwarde vent gaat. Maar ik denk alleen dat het weinig eer doet aan dit hele gebeuren door voornamelijk te focussen op de schuldvraag.²
Pardon?quote:Op zondag 22 september 2024 00:27 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik zou als moeder elke moslim doodschieten.
quote:Op zondag 22 september 2024 00:29 schreef Zefi het volgende:
[..]
Waar moeten we anders onze persoonlijke miserie de schuld van geven? Net als Turken moeten tutteren moeten wij onze onderbuikgevoelens voeden door moslims en islam de schuld te geven. Dat geeft ons grote blij. Moet schuld geven.
Ah zo. Dat gaat toch wel een stap te ver. Maar ik kan je volgen.quote:Op zondag 22 september 2024 00:36 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vanuit wanhoop en boosheid, dat kun je toch wel begrijpen dan?
Een stap te ver? Volg jij Gaza wel?quote:Op zondag 22 september 2024 00:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ah zo. Dat gaat toch wel een stap te ver. Maar ik kan je volgen.²
Binnen de moslimwereld schering en inslag e/o met de paplepel ingegoten.quote:Op zondag 22 september 2024 00:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hopelijk gaan de nabestaanden niet radicaliseren.
Pak de VS er even bij, net zo rot.quote:Op zondag 22 september 2024 00:50 schreef Montagui het volgende:
[..]
Binnen de moslimwereld schering en inslag e/o met de paplepel ingegoten.
911 = bijna 3.000 doden, het Westen doodt bijna 4 miljoenquote:Op zondag 22 september 2024 00:50 schreef Montagui het volgende:
Binnen de moslimwereld schering en inslag e/o met de paplepel ingegoten.
Met cijfers overtuig je geen enkele tegenstander, want de bron is altijd gekleurd. Wraakzuchtig is m.i. elk volk, vooral met een repressief regime en een dictator.quote:Op zondag 22 september 2024 00:55 schreef Triggershott het volgende:
[..]
911 = bijna 3.000 doden, het Westen doodt bijna 4 miljoen
7/10 = zo'n 1.200 doden, Israël doodt 186.000
Het is wel duidelijk wie wraakzuchtiger en bloeddorstiger is, maar uiteindelijk zal iedereen verantwoording moeten afleggen voor hun (mis)daden bij God, Netanyahu zal je niet redden.
Wat een typische reactie, zeg dan niks als je niks te melden hebt.quote:Op zondag 22 september 2024 00:56 schreef Montagui het volgende:
Meteen reacties van moslims.
Typisch.
Van wie ben jij een kloon eigenlijk?quote:Op zondag 22 september 2024 01:01 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat een typische reactie, zeg dan niks als je niks te melden hebt.
HUH??? Loop hier al 20 jaar rond op dit forum. Wie ben jij eigenlijk?quote:Op zondag 22 september 2024 01:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Van wie ben jij een kloon eigenlijk?
Als je hier al 20 jaar rondloopt zou je dat niet hoeven vragen.quote:Op zondag 22 september 2024 01:09 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
HUH??? Loop hier al 20 jaar rond op dit forum. Wie ben jij eigenlijk?
Kennelijk zijn je posts mij niet eerder opgevallen, de vraag is al erg hautain. Maar goed, on-topic, de dader vind ik geen terrorist, alleen alweer een verwarde jongen.quote:Op zondag 22 september 2024 01:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je hier al 20 jaar rondloopt zou je dat niet hoeven vragen.
Je plaat blijft hangen.quote:Op zondag 22 september 2024 01:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Kennelijk zijn je posts mij niet eerder opgevallen, de vraag is al erg hautain. Maar goed, on-topic, de dader vind ik geen terrorist, alleen alweer een verwarde jongen.
Met meerdere accounts, domme koekwaus.quote:Op zondag 22 september 2024 01:13 schreef Hathor het volgende:
Geregistreerd 2017 en die koekwous loopt hier al 20 jaar rond.
Ik meld feiten, moslims gaan meteen in de verdediging met (in dit geval) whatsaboutisms.quote:Op zondag 22 september 2024 01:01 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat een typische reactie, zeg dan niks als je niks te melden hebt.
De enige verklaring is armoede.quote:Op zondag 22 september 2024 01:18 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik meld feiten, moslims gaan meteen in de verdediging met (in dit geval) whatsaboutisms.
Steek die hand eens in eigen boezem en ga eens schoon schip maken in de eigen gelederen.
Sta binnen het geloof eens op tegen die achterlijkheid.
Zijn de moslims die de islam een vredelievende en accepterende vinden godsdienst niet in de meerderheid?
DOE-ER-DAN-WAT-AAN.
De rest van de wereld is het beu.
Tja, dat is een beetje het probleem. Iedereen die de VS/Israël steunt moet kapot.quote:Op zondag 22 september 2024 00:52 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Pak de VS er even bij, net zo rot.
Heel de wereld stemt tegen Israël in de VN, alleen Wilders en Micronesië steunen Israël door dik en dun.quote:
nee hoor... ik steun israel ...altijd !!quote:Op zondag 22 september 2024 01:42 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Heel de wereld stemt tegen Israël in de VN, alleen Wilders en Micronesië steunen Israël door dik en dun.
Ze hebben daar mensen in het leger nodig, je bent vast van harte welkom. Ze zitten nu daar ook arme en getraumatiseerde asielzoekers te paaien voor het leger.quote:Op zondag 22 september 2024 01:47 schreef Thorelf het volgende:
[..]
nee hoor... ik steun israel ...altijd !!
prima we hebben er genoeg hier!quote:Op zondag 22 september 2024 01:57 schreef Zefi het volgende:
[..]
Ze hebben daar mensen in het leger nodig, je bent vast van harte welkom. Ze zitten nu daar ook arme en getraumatiseerde asielzoekers te paaien voor het leger.
Het is ook het systeem waarin verwarde mensen hun weg moeten zien te gaan vinden. Mijn werk is extreem verwarde mensen uit hun verwardheid te halen. Je steekt er weken lang veel energie en tijd in om ze weer te ontwarren. Soms ben je gewoon mentaal gesloopt na een dag werken.quote:Op zondag 22 september 2024 00:14 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dus toch een kloon.quote:Op zondag 22 september 2024 01:16 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Met meerdere accounts, domme koekwaus.
Wraakacties tegen islam, dan maken de aantallen echt niet uit, vrind. Gewoon machtsvertoon.quote:Op zondag 22 september 2024 00:55 schreef Triggershott het volgende:
[..]
911 = bijna 3.000 doden, het Westen doodt bijna 4 miljoen
Het is wel duidelijk wie wraakzuchtiger en bloeddorstiger is, maar uiteindelijk zal iedereen verantwoording moeten afleggen voor hun (mis)daden bij God, Netanyahu zal je niet redden.
Al besproken.quote:Op zondag 22 september 2024 08:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Verdachte Ayoub heeft eerder ook zijn eigen moeder neergestoken
https://nos.nl/artikel/25(...)-in-2022-zijn-moeder
Oké, dat wist ik niet.quote:Op zondag 22 september 2024 08:50 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Al besproken.
Misschien dat het erbij kan in de OP.
Bewust goochelen met getallenquote:Op zondag 22 september 2024 00:55 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Daar was hij duidelijk nog niet klaar voorquote:Op zondag 22 september 2024 08:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oké, dat wist ik niet.
Maar als ik het zo lees vraag ik me af waarom hij in vrijheid mocht rondlopen.
Hij woonde in Amersfoort in een beschermde woonvorm voor criminele jongeren om terug te keren de maatschappij in.
quote:Ondertussen wordt steeds meer duidelijk wat zich die avond heeft afgespeeld. Ooggetuigen proberen twee dagen later het incident te verwerken. Zo ook Ad Beckeringh, die donderdagavond met zijn achternicht in een nabijgelegen restaurant at en zag hoe de dader met grote messen bleef steken, ondanks smeekbedes van het slachtoffer.
Beckeringh en zijn achternicht liepen na het eten naar zijn huis toen ze opeens geschreeuw hoorden. Toen ze iets verder liepen zagen ze een man op de grond liggen. "Die schopte naar een andere man met twee grote messen in zijn hand. Daarmee stak hij meerdere malen in op de man op de grond", zegt hij tegen de NOS.
Het slachtoffer riep heel hard: 'ga weg, ga weg', zegt de 70-jarige Beckeringh. "Dat ging door merg en been, hij was duidelijk in doodsangst. Maar de man bleef doorsteken ondanks het smeken van het slachtoffer. Dat was verschrikkelijk om te zien."
https://nos.nl/artikel/25(...)-in-2022-zijn-moeder
Ongelofelijk triest voor de omstanders om dit mee te maken, het slachtoffer had helaas geen schijn van kans…quote:
Verschrikkelijk.quote:
Hoogland is tegenwoordig (sinds 1974) gemeente Amersfoort, dus dat klopt dan wel weer met de berichtgeving dat het een Amersfoorter betrof.quote:Op zondag 22 september 2024 09:54 schreef Tjoent het volgende:
Geen idee of dit al is geplaatst maar als dit dezelfde figuur is, waar het sterk op lijkt, woonde ie eerst in Hoogland.
Waslijst aan ellende... en het k-woord voert uiteraard weer eens de boventoon.
https://www.rtvutrecht.nl(...)-vijf-maanden-cel-in
Dan stuiten ze op een derde man, Ayoub M. Als ze hem vragen zijn ID-bewijs te laten zien, beledigt hij de agenten met leuzen als "vieze kankerlijers, ik neuk jullie kankermoeders". Ook hier wordt hij weer in de boeien geslagen en in een onopvallende dienstwagen gezet, waarna de agenten verder onderzoek in de wijk willen doen.
Tot hun grote verbazing zien ze hun eigen auto wegrijden. M. heeft zich op een of andere manier uit zijn gordel weten te wurmen en is ondanks de handboeien achter het stuur gekropen. Zijn rit met de politieauto blijft beperkt tot enkele meters; hij knalt al snel op een lantaarnpaal waarmee hij de auto total loss rijdt. De rechter wijst de vordering van ruim 14.000 euro van de politie wel af, omdat volgens haar niet duidelijk is of de leasemaatschappij of de politie zelf de schade op moest hoesten.
quote:Op zondag 22 september 2024 09:54 schreef Tjoent het volgende:
Geen idee of dit al is geplaatst maar als dit dezelfde figuur is, waar het sterk op lijkt, woonde ie eerst in Hoogland.
Dan stuiten ze op een derde man, Ayoub M. Als ze hem vragen zijn ID-bewijs te laten zien, beledigt hij de agenten met leuzen als "vieze kankerlijers, ik neuk jullie kankermoeders". Ook hier wordt hij weer in de boeien geslagen en in een onopvallende dienstwagen gezet, waarna de agenten verder onderzoek in de wijk willen doen.
Tot hun grote verbazing zien ze hun eigen auto wegrijden. M. heeft zich op een of andere manier uit zijn gordel weten te wurmen en is ondanks de handboeien achter het stuur gekropen. Zijn rit met de politieauto blijft beperkt tot enkele meters; hij knalt al snel op een lantaarnpaal waarmee hij de auto total loss rijdt. De rechter wijst de vordering van ruim 14.000 euro van de politie wel af, omdat volgens haar niet duidelijk is of de leasemaatschappij of de politie zelf de schade op moest hoesten.
quote:Inbraak moskee
Een maand later zet M. zijn zinnen opnieuw op een auto. Op 17 maart breekt hij 's avonds laat in bij de Mevlana Camii-moskee in Amersfoort. Daar pakt hij uit de la van de keuken 80 euro aan muntgeld en een autosleutel, die hij gebruikt om een rode personenauto op het parkeerterrein te stelen. Even later wordt hij door de politie aangehouden, die hem aantreft in de rode auto met het gestolen muntgeld.
Een paar dagen later zou hij een boa in Amersfoort voor 'kankerlijer' hebben uitgemaakt, maar dat acht de rechtbank onvoldoende bewezen
Een CM was ook wel genoeg geweest om tot een ZM te gaan en daarna richting Forensische psychiatrie.quote:Op zondag 22 september 2024 10:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Ze hebben hem geen tbs met dwangverpleging gegeven, maar in een rechtzaak tegen hem was dat wel een optie. Hadden ze dat nu maar wel gedaan.
Dit is exact zoals ik het voor ogen had. Ik vind het eigenlijk nog verbazingwekkend vaak goed gaan aangezien ons land veel meer geesteszieke (verwarde) personen kent. Maar dit blijven gelukkig nog steeds incidenten.quote:Op zondag 22 september 2024 09:54 schreef Tjoent het volgende:
Ik denk dat de islam ook een grote aantrekkingskracht op geestelijke gestoorden heeft. Daarom zie je vaak de combinatie islam/gestoord.quote:Op zondag 22 september 2024 10:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit is exact zoals ik het voor ogen had. Ik vind het eigenlijk nog verbazingwekkend vaak goed gaan aangezien ons land veel meer geesteszieke (verwarde) personen kent. Maar dit blijven gelukkig nog steeds incidenten.
Maar het onderstreept wel dat het islamitische karakter dat velen er achterzochten klinkklare onzin bleek. Gelukkig.²
De beweegredenen voor moord zijn niet relevant?quote:Op zondag 22 september 2024 10:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Als iemand goed gek is, zoals je het zelf zegt, dan zijn zijn beweegredenen niet zo relevant:
• Begeleid wonen
• Medicatie
• Mastiek
• Meerdere incidenten (waaronder moeder neersteken)
Deze man was verward. Riep ik al vanaf dag een. Mooi om te zien dat de funderingen hiervoor nu ook extern door neutralen wordt aangeleverd.²
Toch gaat het OM uitzoeken of er niet sprake is van een terroristisch motief. Dus juich niet te vroeg.quote:Op zondag 22 september 2024 10:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Als iemand goed gek is, zoals je het zelf zegt, dan zijn zijn beweegredenen niet zo relevant:
• Begeleid wonen
• Medicatie
• Mastiek
• Meerdere incidenten (waaronder moeder neersteken)
Deze man was verward. Riep ik al vanaf dag een. Mooi om te zien dat de funderingen hiervoor nu ook extern door neutralen wordt aangeleverd.²
Het is een beetje een schandvlek waar men liever niet over praat.quote:Op zondag 22 september 2024 11:19 schreef Alpha0 het volgende:
Weinig aandacht in de Vaderlandse pers over dit incident zeg.
Mwah, er is verder niet veel nieuws, er zal weer meer nieuws naar buiten komen de komende tijd.quote:Op zondag 22 september 2024 11:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is een beetje een schandvlek waar men liever niet over praat.
Zijn geschiedenis, motieven, verwondingen en achtergronden. Er is een hoop extra info bekend geworden sinds zijn terreurdaad.quote:Op zondag 22 september 2024 11:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mwah, er is verder niet veel nieuws, er zal weer meer nieuws naar buiten komen de komende tijd.
Waar wil je het verder dan over hebben? De verdachte is meteen opgepakt.
Dader is opgepakt, onderzoeken zijn gestart, valt niet zoveel meer te meldenquote:Op zondag 22 september 2024 11:19 schreef Alpha0 het volgende:
Er zijn verschillende nieuwsberichten geplaatst over zijn verleden.quote:Op zondag 22 september 2024 11:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zijn geschiedenis, motieven, verwondingen en achtergronden. Er is een hoop extra info bekend geworden sinds zijn terreurdaad.
Hij is gek, zeg je notabene zelf. Zowat alles wat ie zegt neem ik daarom met een korretje zout.quote:Op zondag 22 september 2024 10:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
De beweegredenen voor moord zijn niet relevant?
de beweegredenen voor moord zijn voor jou niet interessant????quote:Op zondag 22 september 2024 13:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij is gek, zeg je notabene zelf. Zowat alles wat ie zegt neem ik daarom met een korretje zout.²
niet echt maar ok, bedanktquote:Op zondag 22 september 2024 13:49 schreef FlippingCoin het volgende:
Als er een zwarte crimineel doodgaat in dat derdewereldland krijgt het nog meer aandacht dan een aanslag in Nederland, dat kunnen we wel concluderen nu.
Jawel echtquote:
In algemene zin zijn deze wel degelijk interessant. Ik vind ze echter minder relevant als het een gek betreft. Kan niet zo zijn dat ik iemand enerzijds als gek beschouw en aan de andere kant hem toch serieus neem. Hij is gek.quote:Op zondag 22 september 2024 13:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
de beweegredenen voor moord zijn voor jou niet interessant????
nee totaal niet, er gaan zoveel zwarte criminelen dood ieder jaar, hoor je niks over tot allerlei randdebielen het halve land erom in de fik gaan lopen stekenquote:
ow dat boeit me verder allemaal nietquote:Op zondag 22 september 2024 13:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In algemene zin zijn deze wel degelijk interessant. Ik vind ze echter minder relevant als het een gek betreft. Kan niet zo zijn dat ik iemand enerzijds als gek beschouw en aan de andere kant hem toch serieus neem. Hij is gek.²
Fucking bullshitquote:Op zondag 22 september 2024 13:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee totaal niet, er gaan zoveel zwarte criminelen dood ieder jaar, hoor je niks over tot allerlei randdebielen het halve land erom in de fik gaan lopen steken
Wat boeit je verder (allemaal) niet?quote:Op zondag 22 september 2024 13:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
ow dat boeit me verder allemaal niet
quote:
quote:
Fantastisch weer, iemand met potentie en ambitie om niets gedood door een kansloze debiel die in zijn leven alleen maar overlast en leed heeft veroorzaakt en nu waarschijnlijk voor jaren het straftraject mag gaan belasten.quote:Op zondag 22 september 2024 13:55 schreef vacuum1 het volgende:
De Telegraaf heeft een lang artikel met meer informatie over het slachtoffer:
"De 32-jarige man die donderdagavond door de 22-jarige vermeende terreurverdachte Ayoub M. werd doodgestoken aan de voet van de Erasmusbrug in Rotterdam, woonde nog maar een klein half jaar in de Maasstad. De Duitse stedenbouwkundige en landschapsontwerper Philipp maakte in april zijn langgekoesterde droom waar door te verhuizen van Hamburg naar Rotterdam."
In de Maasstad werkte hij bij een bureau dat zich bezighoudt met architectuur, stedenbouw en landschapsontwerp. Philipp richtte zich specifiek op thema’s als klimaatverandering, bodem- en waterbeheer, circulariteit en groene steden, zowel in Nederland als daarbuiten. „Ik ben nu zo enthousiast over wat er komen gaat – nieuwe mensen, nieuwe ideeën, nieuwe projecten. Als je ervoor openstaat, laten we dan contact maken en samen problemen oplossen!”, schreef hij in maart op zijn LinkedIn.
Philipp was eind augustus nog op zoek naar een kamer of appartement in Rotterdam of omgeving, blijkt uit een bericht op Facebook. De Duitser hield van tekenen, skaten en was geïnteresseerd in architectuurgeschiedenis en de natuur. In Rotterdam liep zijn tijdelijke huurovereenkomst af, en hij zocht nieuwe woonruimte voor maximaal 900 euro. „Ik sta ook open om samen met anderen op zoek te gaan naar appartementen.
Uit het niets werd de Duitser doodgestoken door vermoedelijk Ayoub M. uit Amersfoort, die meermalen ’Allahoe Akbar’ schreeuwde. M zou donderdagavond iets na achten ’s avonds dood en verderf bij de voet van de Erasmusbrug hebben gezaaid. Hij zou zijn moordtocht in de garage onder de brug zijn begonnen. Daar werd als eerste een 33-jarige man uit Zwitserland neergestoken. Dit slachtoffer raakte ernstig gewond en moest naar het ziekenhuis worden gebracht. Vrijdag mocht hij het hospitaal weer verlaten."
https://www.telegraaf.nl/(...)st-om-wat-komen-gaat
of je het wel of niet serieus neemt allemaalquote:Op zondag 22 september 2024 13:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat boeit je verder (allemaal) niet?²
Tja als je het niet wil zien prima hoor.quote:
Yep, prachtig die kansenparelsquote:Op zondag 22 september 2024 13:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Fantastisch weer, iemand met potentie en ambitie om niets gedood door een kansloze debiel die in zijn leven alleen maar overlast en leed heeft veroorzaakt en nu waarschijnlijk voor jaren het straftraject mag gaan belasten.
Ja, hij was verward.quote:Op zondag 22 september 2024 13:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Fantastisch weer, iemand met potentie en ambitie om niets gedood door een kansloze debiel die in zijn leven alleen maar overlast en leed heeft veroorzaakt en nu waarschijnlijk voor jaren het straftraject mag gaan belasten.
Zowaar iets waar ik het wel redelijk mee eens kan zijn. Ik ben er ook wel van overtuigd dat de bezuinigingen op de geestelijke zorg in meerdere opzichten meer kosten dan ze opleveren. Pound, foolish.quote:Op zondag 22 september 2024 13:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, hij was verward.
Volgens mij wordt er aardig bezuinigd op de geestelijke gezondheidszorg. Dit zijn daarvan helaas de resultaten. M.i. een prijs die we niet moeten willen betalen.²
Ja, precies dat inderdaad. Je kan aan de voorkant beter investeren om aan de achterkant meer over te houden. Beetje dom of ze denken dat het zo'n vaart niet loopt. Maar ik zou als regering niet bouwen op aannames.quote:Op zondag 22 september 2024 14:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zowaar iets waar ik het wel redelijk mee eens kan zijn. Ik ben er ook wel van overtuigd dat de bezuinigingen op de geestelijke zorg in meerdere opzichten meer kosten dan ze opleveren. Pound, foolish.
mjah deze jongen zat al in een heel traject, dat hielp blijkbaar nietquote:Op zondag 22 september 2024 14:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zowaar iets waar ik het wel redelijk mee eens kan zijn. Ik ben er ook wel van overtuigd dat de bezuinigingen op de geestelijke zorg in meerdere opzichten meer kosten dan ze opleveren. Pound, foolish.
Over het algemeen ben ik tegen het invoeren van een doodstraf vanwege het onomkeerbare karakter er van. Dit soort genetisch afval, dat behalve veel ellende nooit iets anders aan een samenleving zal bijdragen, doet die mening wel eens wankelen.quote:Op zondag 22 september 2024 13:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Laten we een misdadige inborst dan ook niet verwarren met een geestesziekte. We hebben het hier gewoon over een stuk tuig.quote:Op zondag 22 september 2024 14:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah deze jongen zat al in een heel traject, dat hielp blijkbaar niet
Ik denk dat als ie eenmaal onderzocht is er ook (weer) zal blijken dat deze gozer laagbegaafd is. Dat blijkt ook wel uit z'n vorige daden.quote:Op zondag 22 september 2024 14:17 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Laten we een misdadige inborst dan ook niet verwarren met een geestesziekte. We hebben het hier gewoon over een stuk tuig.
Dat zie ik toch anders. Als iemand aan de anti-pyschotica zit en begeleid woont heb je eigenlijk de perfecte cocktail om iemand weg te zetten als geestesziek.quote:Op zondag 22 september 2024 14:17 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Laten we een misdadige inborst dan ook niet verwarren met een geestesziekte. We hebben het hier gewoon over een stuk tuig.
Laagbegaafd zou zomaar kunnen. Komt nogal voor in culturen waar neven graag met nichten trouwen en nageslacht produceren. In mijn ogen is dat iets anders dan lijden aan een mentale aandoening.quote:Op zondag 22 september 2024 14:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk dat als ie eenmaal onderzocht is er ook (weer) zal blijken dat deze gozer laagbegaafd is. Dat blijkt ook wel uit z'n vorige daden.
Je moet ook een combinatie niet uitsluiten.quote:Op zondag 22 september 2024 14:23 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Laagbegaafd zou zomaar kunnen. Komt nogal voor in culturen waar neven graag met nichten trouwen en nageslacht produceren. In mijn ogen is dat iets anders dan lijden aan een mentale aandoening.
Dit.quote:Op zondag 22 september 2024 14:30 schreef sp3c het volgende:
je kunt niks uitsluiten nog, religieus terreur ook niet
Heel misschien aanvankelijk. Al riep ik het toen ook meteen hoor. Maar nu de feiten beschikbaar zijn kunnen we dat wel 100% uitsluiten. En dat doe ik dan ook graag.quote:Op zondag 22 september 2024 14:30 schreef sp3c het volgende:
je kunt niks uitsluiten nog, religieus terreur ook niet
Hoor je nog iets over de islamofoob Gerben van V. die twee maanden geleden zijn Marokkaanse buurman doodschoot?quote:Op zondag 22 september 2024 11:19 schreef Alpha0 het volgende:
Er loopt al een algemeen steektopic waar al heel vaak in wordt gepost.quote:Op zondag 22 september 2024 14:31 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Nu bijna dagelijks, ook in Nederland.
Gaat lekker inderdaad.quote:Op zondag 22 september 2024 14:31 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Nu bijna dagelijks, ook in Nederland.
wordt de verdacht van terrorisme dan?quote:Op zondag 22 september 2024 14:33 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Hoor je nog iets over de islamofoob Gerben van V. die twee maanden geleden zijn Marokkaanse buurman doodschoot?
Nee, dan geven ze het een andere naam. Terreur is het alleen als de dader een Moslim is.quote:Op zondag 22 september 2024 14:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
wordt de verdacht van terrorisme dan?
nee kan nog steeds nietquote:Op zondag 22 september 2024 14:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heel misschien aanvankelijk. Al riep ik het toen ook meteen hoor. Maar nu de feiten beschikbaar zijn kunnen we dat wel 100% uitsluiten. En dat doe ik dan ook graag.²
Breivik vergeten?quote:Op zondag 22 september 2024 14:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, dan geven ze het een andere naam. Terreur is het alleen als de dader een Moslim is.²
onzin en dat weet je zelf ook wel. Kennelijk denk je dus dat de meeste terroristen dus moslim zijn?quote:Op zondag 22 september 2024 14:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, dan geven ze het een andere naam. Terreur is het alleen als de dader een Moslim is.²
Het gaat erom dat de media al bijna twee maanden niets melden over de zaak, omdat in oktober pas meer bekend zal worden (De eerste pro forma zitting van deze zaak zal in oktober plaatsvinden in de rechtbank in Breda).quote:Op zondag 22 september 2024 14:38 schreef Bofjijff het volgende:
wordt de verdacht van terrorisme dan?
Kennelijk weet ik dus dat dit is wat gebeurt in de media. Kom op, geen feiten ontkennen.quote:Op zondag 22 september 2024 14:44 schreef Bofjijff het volgende:
Kennelijk denk je dus dat de meeste terroristen dus moslim zijn?
ja daar ging het vast om ja.quote:Op zondag 22 september 2024 14:46 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de media al bijna twee maanden niets melden over de zaak, omdat in oktober pas meer bekend zal worden (De eerste pro forma zitting van deze zaak zal in oktober plaatsvinden in de rechtbank in Breda).
dat is geen feit dat is jouw mening.quote:Op zondag 22 september 2024 14:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kennelijk weet ik dus dat dit is wat gebeurt in de media. Kom op, geen feiten ontkennen.²
Ik denk dat dit puur toeval is.quote:Op zondag 22 september 2024 14:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Wel apart dat hij dan een Duitser en een Zwitser te grazen heeft genomen.
Maar het kan ook toeval zijn.
Triest. Iemand die in potentie veel in onze samenleving zou kunnen bijdragen, vermoord door een stuk uitschot dat dat nooit zal doen.quote:Op zondag 22 september 2024 14:56 schreef PlayaRico het volgende:
Het dodelijke slachtoffer van de terreuraanval in Rotterdam, heette Philipp.
De 32-jarige man die donderdagavond door de 22-jarige vermeende terreurverdachte Ayoub M. werd doodgestoken aan de voet van de Erasmusbrug in Rotterdam, woonde nog maar een klein half jaar in de Maasstad. De Duitse stedenbouwkundige en landschapsontwerper Philipp maakte in april zijn langgekoesterde droom waar door te verhuizen van Hamburg naar Rotterdam.
Kun je tussen de drie en vijf voorbeelden geven waarin de Nederlandse media een daad met een overduidelijk terroristisch motief gepleegd door een autochtoon afdeed als een niet-terroristische daad? Anders ben ik niet overtuigd.quote:Op zondag 22 september 2024 14:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kennelijk weet ik dus dat dit is wat gebeurt in de media. Kom op, geen feiten ontkennen.²
Lekker belangrijk. Er is helemaal niks aan die Marokkaan verloren gegaan. Een veroordeeld crimineeltje dat z'n buurt terroriseerde. Soms komen die weleens de verkeerde tegen.quote:Op zondag 22 september 2024 14:46 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de media al bijna twee maanden niets melden over de zaak, omdat in oktober pas meer bekend zal worden (De eerste pro forma zitting van deze zaak zal in oktober plaatsvinden in de rechtbank in Breda).
Dat is het onderwerp juffiequote:Op zondag 22 september 2024 15:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik word zo moe van die islam en moslims zijn fout discussie en de mensen die er tegenin gaan.
Kunnen we niet gewoon bij het onderwerp blijven?
Moe worden van 100% ontopic posts, wat doe je hier nog?quote:Op zondag 22 september 2024 15:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik word zo moe van die islam en moslims zijn fout discussie en de mensen die er tegenin gaan.
Nee, dat is een onderwerp waar een aantal users graag over praten in heel veel verschillende topics.quote:
Ach heb je mr positivo ook weer.quote:Op zondag 22 september 2024 15:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Moe worden van 100% ontopic posts, wat doe je hier nog?
https://forum.fok.nl/fok/logout.
Nee, je persoonlijke mening "ik word moe van" uitbraken draagt lekker wat bij wou je zeggen.quote:Op zondag 22 september 2024 15:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach heb je mr positivo ook weer.
Moslim steekt mensen dood: niet over moslims praten, dat is zielig voor die moordende moslims!!quote:Op zondag 22 september 2024 15:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, dat is een onderwerp waar een aantal users graag over praten in heel veel verschillende topics.
Dodelijk vermoeiend om te lezen.
quote:Op zondag 22 september 2024 15:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat zeg ik helemaal niet, lees nog eens wat ik heb gepost.quote:Op zondag 22 september 2024 15:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Moslim steekt mensen dood: niet over moslims praten, dat is zielig voor die moordende moslims!!
Echt, wat gaat er om in je hoofd?
Je begrijpt toch wel dat de zoveelste aanslag vanuit de Islamtische hoek er kritiek is op deze ideologie en diens volgelingen? In het Westen is al jaren in een verhoogde paraatheid door het terrorisme uit deze hoek.quote:Op zondag 22 september 2024 15:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet, lees nog eens wat ik heb gepost.
Je bent wel goed in aandikken en dramatiseren.
En hier laat ik het bij. Ga maar lekker verder met je zinvolle dagbesteding: in tig topics moslims bashen en ruzie maken met mensen die tegen je in gaan.
Had ergens gelezen dat ze hem een TBS maatregel wilden opleggen maar dat dit uiteindelijk toch niet is gebeurd. Geen idee waarom.quote:Op zondag 22 september 2024 15:53 schreef Mutant01 het volgende:
Even los van de usual suspects die weer het topic vol baggeren met hun langspeelplaat.
Heb door drukte weinig meegekregen van dit alles, heb proberen een en ander bij te lezen. Maar als ik het goed begrijp gaat het om een jonge ex-TBS-er die niet lang geleden nog zijn eigen ma heeft neergestoken?
En dat soort figuren lopen gewoon vrolijk rond?
Jij vind het prima dat hij is vermoord?quote:Op zondag 22 september 2024 15:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Lekker belangrijk. Er is helemaal niks aan die Marokkaan verloren gegaan. Een veroordeeld crimineeltje dat z'n buurt terroriseerde. Soms komen die weleens de verkeerde tegen.
Nou, "prima"... ik lig er in elk geval niet wakker van. Opgeruimd staat netjes.quote:Op zondag 22 september 2024 15:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij vind het prima dat hij is vermoord?²
Ik gok erop dat het hem niet uitmaakt of het een Marokkaan is of niet. Het is niet iemand die echt van toegevoegde waarde is voor de maatschappij.quote:Op zondag 22 september 2024 15:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij vind het prima dat hij is vermoord?²
Verschrikkelijk, zeker nu het weer ten kosten moet gaan van onschuldigen.quote:Op zondag 22 september 2024 15:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Had ergens gelezen dat ze hem een TBS maatregel wilden opleggen maar dat dit uiteindelijk toch niet is gebeurd. Geen idee waarom.
Misschien gaat blijken dat hierin ook fouten zijn gemaakt.
Klopt dit @Lemmeb?quote:Op zondag 22 september 2024 16:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik gok erop dat het hem niet uitmaakt of het een Marokkaan is of niet. Het is niet iemand die echt van toegevoegde waarde is voor de maatschappij.
Voor islamofascisten gelden nu eenmaal andere regels dan voor andere Nederlanders. Islamofascisten vinden we "zielig" in plaats van "gevaarlijk". Ze hebben zogenaamd een "hele moeilijke jeugd" gehad en uiteraard zijn ze ook "getraumatiseerd door al die racistische Hollanders die hun geen stageplek wilden geven". En dus geven we ze kans op kans op kans op kans, totdat er zoiets als dit gebeurt.quote:Op zondag 22 september 2024 15:53 schreef Mutant01 het volgende:
Even los van de usual suspects die weer het topic vol baggeren met hun langspeelplaat.
Heb door drukte weinig meegekregen van dit alles, heb proberen een en ander bij te lezen. Maar als ik het goed begrijp gaat het om een jonge ex-TBS-er die niet lang geleden nog zijn eigen ma heeft neergestoken?
En dat soort figuren lopen gewoon vrolijk rond?
Ach, dat gebeurd bij zoveel criminelen en verwarde personen. Hoe vaak is het bij die verwarde personen niet zo dat er al eerder ernstige incidenten zijn geweest en de straffen relatief mild waren?quote:Op zondag 22 september 2024 16:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Voor islamofascisten gelden nu eenmaal andere regels dan voor andere Nederlanders. Islamofascisten vinden we "zielig" in plaats "gevaarlijk". Ze hebben zogenaamd een "hele moeilijke jeugd" gehad en uiteraard zijn ze ook "getraumatiseerd door al die racistische Hollanders die hun geen stageplek wilden geven". En dus geven we ze kans op kans op kans op kans, totdat er zoiets als dit gebeurt.
Dat is inderdaad correct.quote:Op zondag 22 september 2024 16:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik gok erop dat het hem niet uitmaakt of het een Marokkaan is of niet.
De eerste zin klopt.quote:
Daar heb je wel een beetje gelijk in. Kortom: één grote slappe hap, en het werkt (te) vaak niet.quote:Op zondag 22 september 2024 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach, dat gebeurd bij zoveel criminelen en verwarde personen. Hoe vaak is het bij die verwarde personen niet zo dat er al eerder ernstige incidenten zijn geweest en de straffen relatief mild waren?
Dan spelen de wachtlijsten bij de GGD en het personeelstekort ook nog mee… Plus de wet zorg en dwang waarbij het heel ver moet gaan wil iemand gedwongen worden opgenomen. Eerst allemaal andere alternatieven proberen voordat men overgaat op een gedwongen opname.
Marokkaanse,Turkse en Antilliaanse Nederlanders krijgen gemiddeld genomen hogere straffen voor hetzelfde delict dan gemiddeldquote:Op zondag 22 september 2024 16:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Voor islamofascisten gelden nu eenmaal andere regels dan voor andere Nederlanders. Islamofascisten vinden we "zielig" in plaats "gevaarlijk". Ze hebben zogenaamd een "hele moeilijke jeugd" gehad en uiteraard zijn ze ook "getraumatiseerd door al die racistische Hollanders die hun geen stageplek wilden geven". En dus geven we ze kans op kans op kans op kans, totdat er zoiets als dit gebeurt.
Ja klopt, want er zijn totaal geen andere zaken bekend waarbij ex-TBS-ers of andere gestoorden vrij rondliepen nadat ze een waslijst aan criminele activiteiten hebben begaan. Alleen bij moslims kan dat.quote:Op zondag 22 september 2024 16:07 schreef Lemmeb het volgende:
Voor islamofascisten gelden nu eenmaal andere regels dan voor andere Nederlanders. Islamofascisten vinden we "zielig" in plaats van "gevaarlijk". Ze hebben zogenaamd een "hele moeilijke jeugd" gehad en uiteraard zijn ze ook "getraumatiseerd door al die racistische Hollanders die hun geen stageplek wilden geven". En dus geven we ze kans op kans op kans op kans, totdat er zoiets als dit gebeurt.
Hahahaha oke ik zal me wat matigen.quote:Op zondag 22 september 2024 16:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja klopt, want er zijn totaal geen andere zaken bekend waarbij ex-TBS-ers of andere gestoorden vrij rondliepen nadat ze een waslijst aan criminele activiteiten hebben begaan. Alleen bij moslims kan dat.
Je bent wel grappig, zullen we de Lemmeb-show maar even laten voor wat het is.
Dat stageverhaal klopt deels natuurlijk, want dat blijkt bijv. ook bij anoniem solliciteren. Gaat dan niet eens om de islamitische achtergrond, maar migrantenachtergrond. Maar om daar een trauma van te krijgen...quote:Op zondag 22 september 2024 16:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Hahahaha oke ik zal me wat matigen.
Maar dat verhaal van die stageplek is wel echt belachelijk hoor hee. En dat argument wordt wel echt vrijwel alleen bij jongeren met een "islamitische achtergrond" gebruikt.
Inderdaad, het is erg makkelijk om dan maar te roepen dat het aan je achtergrond ligt. En zou je nog willen werken bij een werkgever die zo naar je kijkt?quote:Op zondag 22 september 2024 16:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat stageverhaal klopt deels natuurlijk, want dat blijkt bijv. ook bij anoniem solliciteren. Gaat dan niet eens om de islamitische achtergrond, maar migrantenachtergrond. Maar om daar een trauma van te krijgen...
Ben het met je eens dat het iets te vaak gebruikt (of misbruikt) wordt. Er zijn legio manieren om wel aan de slag te kunnen en verder te komen. Beetje doorzettingsvermogen mag wel verwacht worden. Genoeg voorbeelden die het wel hebben gered namelijk. Meer dan genoeg.
Mja:quote:Op zondag 22 september 2024 15:46 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Maar niet zo naar tegen moslimpjes doen hoor, daar worden ze verdrietig van.
Precies, bovendien zie je dat er ook steeds meer bedrijven zijn waarvan de eigenaar een migrantenachtergrond heeft. Dat geeft ook weer meer kansen. Overigens geldt wel dat hoe hoger je opgeleid bent, hoe minder je hier last van zal hebben.quote:Op zondag 22 september 2024 16:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Inderdaad, het is erg makkelijk om dan maar te roepen dat het aan je achtergrond ligt. En zou je nog willen werken bij een werkgever die zo naar je kijkt?
En gezien de personeelstekorten van de laatste tijd, vermoed ik dat ze in veel sectoren blij zijn met iedereen met het goede papiertje of werkervaring, en dat zelden wordt gekeken naar iemands afkomst.
Vraag me af hoe die Zwitser het er levend vanaf heeft kunnen brengen. Kon die ondanks gestoken te zijn wegrennen? Gezien het die terrorist echt ging om mensen doden (had hij niet 20 keer ingestoken op degene die dood is?) zou je verwachten dat hij die Zwitser niet na 1 steek laat voor wat het is.quote:Op zondag 22 september 2024 13:55 schreef vacuum1 het volgende:
De Telegraaf heeft een lang artikel met meer informatie over het slachtoffer:
"De 32-jarige man die donderdagavond door de 22-jarige vermeende terreurverdachte Ayoub M. werd doodgestoken aan de voet van de Erasmusbrug in Rotterdam, woonde nog maar een klein half jaar in de Maasstad. De Duitse stedenbouwkundige en landschapsontwerper Philipp maakte in april zijn langgekoesterde droom waar door te verhuizen van Hamburg naar Rotterdam."
In de Maasstad werkte hij bij een bureau dat zich bezighoudt met architectuur, stedenbouw en landschapsontwerp. Philipp richtte zich specifiek op thema’s als klimaatverandering, bodem- en waterbeheer, circulariteit en groene steden, zowel in Nederland als daarbuiten. „Ik ben nu zo enthousiast over wat er komen gaat – nieuwe mensen, nieuwe ideeën, nieuwe projecten. Als je ervoor openstaat, laten we dan contact maken en samen problemen oplossen!”, schreef hij in maart op zijn LinkedIn.
Philipp was eind augustus nog op zoek naar een kamer of appartement in Rotterdam of omgeving, blijkt uit een bericht op Facebook. De Duitser hield van tekenen, skaten en was geïnteresseerd in architectuurgeschiedenis en de natuur. In Rotterdam liep zijn tijdelijke huurovereenkomst af, en hij zocht nieuwe woonruimte voor maximaal 900 euro. „Ik sta ook open om samen met anderen op zoek te gaan naar appartementen.
Uit het niets werd de Duitser doodgestoken door vermoedelijk Ayoub M. uit Amersfoort, die meermalen ’Allahoe Akbar’ schreeuwde. M zou donderdagavond iets na achten ’s avonds dood en verderf bij de voet van de Erasmusbrug hebben gezaaid. Hij zou zijn moordtocht in de garage onder de brug zijn begonnen. Daar werd als eerste een 33-jarige man uit Zwitserland neergestoken. Dit slachtoffer raakte ernstig gewond en moest naar het ziekenhuis worden gebracht. Vrijdag mocht hij het hospitaal weer verlaten."
https://www.telegraaf.nl/(...)st-om-wat-komen-gaat
Andere mensen hebben ook ingegrepen. Heb het filmpje gekeken en zeker 5 mannen hebben hem met stoelen en tafels in een hoek gedreven en 1 gooide zelfs een deur leek het wel op hem.quote:Op zondag 22 september 2024 19:15 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Vraag me af hoe die Zwitser het er levend vanaf heeft kunnen brengen. Kon die ondanks gestoken te zijn wegrennen? Gezien het die terrorist echt ging om mensen doden (had hij niet 20 keer ingestoken op degene die dood is?) zou je verwachten dat hij die Zwitser niet na 1 steek laat voor wat het is.
Nee dat is van een later moment. Het begon in een parkeergarage waar hij de Zwitser stak en toen is hij buiten die skater gaan doodsteken en daarna is hij naar dat gebouw gegaan waar die mannen hem tegenhielden en de kickbokser hem klapte.quote:Op zondag 22 september 2024 19:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Andere mensen hebben ook ingegrepen. Heb het filmpje gekeken en zeker 5 mannen hebben hem met stoelen en tafels in een hoek gedreven en 1 gooide zelfs een deur leek het wel op hem.
Was het ook niet vlakbij een kickbox centrum? Ik vind het echt zo stoer hoe ze terug hebben gevochten ipv weg te rennen.
Ik denk dat mijn eerste reactie zou zijn om de benen te nemen
Nog niet hoog genoegquote:
Ik zou een koran voor zijn ogen verbranden, gewoon om hem nog wat gekker te makenquote:Op zondag 22 september 2024 19:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Andere mensen hebben ook ingegrepen. Heb het filmpje gekeken en zeker 5 mannen hebben hem met stoelen en tafels in een hoek gedreven en 1 gooide zelfs een deur leek het wel op hem.
Was het ook niet vlakbij een kickbox centrum? Ik vind het echt zo stoer hoe ze terug hebben gevochten ipv weg te rennen.
Ik denk dat mijn eerste reactie zou zijn om de benen te nemen
Als je deze tweet analyseert kun je echt merken dat het hem ontzettend veel pijn doet dat het nu 100% om een verwarde persoon gaat. Als je reverse gaat engineren kan je niet anders concluderen dan dat hier eigenlijk in de meeste gevallen sprake van is. Het doet hem pijn, maar hij moet zijn ego niet belangrijker maken dan het leed van de échte slachtoffers en nabestaanden.quote:
Ja, het leven hangt aan hele vreemde toevalligheden aan elkaar. Wij geloven wel dat er altijd een soort van wijsheid achter zit.quote:Op zondag 22 september 2024 21:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ach.Kom je uit Duitsland, word je hier doodgestoken.
Als je gelooft dat er "een soort van wijsheid achter zit" dan beweer je dus min of meer dat het de hand van God is geweest...quote:Op zondag 22 september 2024 22:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, het leven hangt aan hele vreemde toevalligheden aan elkaar. Wij geloven wel dat er altijd een soort van wijsheid achter zit.²
Die wijsheid moet je meer op macroniveau zien.quote:Op zondag 22 september 2024 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je gelooft dat er "een soort van wijsheid achter zit" dan beweer je dus min of meer dat het de hand van God is geweest...
Toch wel triest om zo een foto van iemand te zien. Ineens ben je er niet meer door een al jaren doorgedraaide hoogdebiel die waarschijnlijk in de toekomst nog meer slachtoffers gaat maken.quote:Op zondag 22 september 2024 19:21 schreef PlayaRico het volgende:
Het dodelijke slachtoffer.
[ afbeelding ]
Hier zit geen wijsheid achter maar pure achterlijkheid.quote:Op zondag 22 september 2024 22:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, het leven hangt aan hele vreemde toevalligheden aan elkaar. Wij geloven wel dat er altijd een soort van wijsheid achter zit.²
Doen ze in Gaza zeker ook... denken dat er vast wel "een soort wijsheid achter zit"?quote:Op zondag 22 september 2024 22:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die wijsheid moet je meer op macroniveau zien.²
Ja, alles.quote:Op zondag 22 september 2024 22:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doen ze in Gaza zeker ook... denken dat er vast wel "een soort wijsheid achter zit"?
Wacht nou maar even de rechtszaak af, denk dat het OM meer informatie bij elkaar verzamelt dan jij n.a.v. een paar nieuwsberichten.quote:Op zondag 22 september 2024 22:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je deze tweet analyseert kun je echt merken dat het hem ontzettend veel pijn doet dat het nu 100% om een verwarde persoon gaat. Als je reverse gaat engineren kan je niet anders concluderen dan dat hier eigenlijk in de meeste gevallen sprake van is. Het doet hem pijn, maar hij moet zijn ego niet belangrijker maken dan het leed van de échte slachtoffers en nabestaanden.
Bij hem doet het pijn. Prima. Ik voel me er juist goed bij want het bevestigt, onderstreept en fundeert wat ik al die tijd heb geroepen.²
Ja daar heb gelijk in. Maar wat ik moet weten weet ik al, en is in lijn met mijn feitelijke vermoedens. Ik neem dus vast een voorschotje op mijn blijdschap.quote:Op zondag 22 september 2024 22:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wacht nou maar even de rechtszaak af, denk dat het OM meer informatie bij elkaar verzamelt dan jij n.a.v. een paar nieuwsberichten.
Verward is het nieuwe woord voor inteelt?quote:Op zondag 22 september 2024 22:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je deze tweet analyseert kun je echt merken dat het hem ontzettend veel pijn doet dat het nu 100% om een verwarde persoon gaat. Als je reverse gaat engineren kan je niet anders concluderen dan dat hier eigenlijk in de meeste gevallen sprake van is. Het doet hem pijn, maar hij moet zijn ego niet belangrijker maken dan het leed van de échte slachtoffers en nabestaanden.
Bij hem doet het pijn. Prima. Ik voel me er juist goed bij want het bevestigt, onderstreept en fundeert wat ik al die tijd heb geroepen.²
En andersom zou je ook kunnen beweren dat Ayoub tegen de wil van God is ingegaan door uit eigen initiatief een onschuldig persoon te doden, en mogen wij hem middels het oog om oog, tand om tand principe hiervoor straffen door hem ook om te brengen. Het leuke van geloof is dat je het allemaal zo kunt interpreteren zoals het je het beste uitkomt.quote:Op zondag 22 september 2024 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je gelooft dat er "een soort van wijsheid achter zit" dan beweer je dus min of meer dat het de hand van God is geweest...
Ik vind het nogal wat om met dat soort termen: "er zit een soort van wijsheid achter" allerlei misdrijven goed te praten.
quote:
Ik wil er geen thelogie lesje van maken. Maar wij Moslims geloven er in dat niets gebeurd zonder de Wil van God. God is Almachtig. Als hij iets niet wilt gebeurt het niet. Maar God is ook Alwijs. Vandaar dus de Wijsheid.quote:Op zondag 22 september 2024 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet. Heb jij zulke gesprekken in je omgeving als er weer eens een Nederlander van het padje af is?quote:Op zondag 22 september 2024 22:26 schreef SpecialK het volgende:
Zijn er ooit wel eens gesprekken in de verscheidene migranten/moslim/-gemeenschappen over hoe men om kan gaan met mensen die van het padje afraken? Of bedekt men daar graag alles met de mantel der liefde en laat men extremistische uitingen ongemoeid en onbetwist en psychopatisch agressief gedrag aangifteloos.
Trekt niemand even aan de bel daarzo? Dat is de onderliggende vraag. Of ziet men dat als verraad aan de vijand oid.
Dus de Almachtige heeft bijvoorbeeld ook gewild dat Ayoub verward in z'n hoofd was?quote:Op zondag 22 september 2024 22:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil er geen thelogie lesje van maken. Maar wij Moslims geloven er in dat niets gebeurd zonder de Wil van God. God is Almachtig. Als hij iets niet wilt gebeurt het niet. Maar God is ook Alwijs. Vandaar dus de Wijsheid.²
Ik ga niet in op specifieke voorbeelden. Maar het is simpel: niks gebeurt als God het niet wil. Hij is Almachtig.quote:Op zondag 22 september 2024 22:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dus de Almachtige heeft bijvoorbeeld ook gewild dat Ayoub verward in z'n hoofd was?
Dat is dus ja.quote:Op zondag 22 september 2024 22:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ga niet in op specifieke voorbeelden. Maar het is simpel: niks gebeurt als God het niet wil. Hij is Almachtig.²
Dit zeg je terwijl jouw God aan een kruis is genageld door Romeinen op verzoek van bepaalde joden.quote:
Nee. Dat was Jezus.quote:Op zondag 22 september 2024 22:34 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dit zeg je terwijl jouw God aan een kruis is genageld door Romeinen
Voorspelbare reactie weer. Dat geeft mij mooi de kans om die uit te diepen zoals ik al wilde.quote:Op zondag 22 september 2024 22:28 schreef Ixia het volgende:
[..]
Ik weet niet. Heb jij zulke gesprekken in je omgeving als er weer eens een Nederlander van het padje af is?
Jezus is God toch? En de zoon van God? Ach, laat ook maar, dit snappen ze ook zelf niet.quote:
Wel makkelijk bij alles, gewoon de wil van God, Allah of het vliegende spaghetti monster.quote:Op zondag 22 september 2024 22:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil er geen thelogie lesje van maken. Maar wij Moslims geloven er in dat niets gebeurd zonder de Wil van God. God is Almachtig. Als hij iets niet wilt gebeurt het niet. Maar God is ook Alwijs. Vandaar dus de Wijsheid.²
Degene die honderden onschuldige kinderen in Gaza bombardeert is volgens die bewering dus een werktuig van God?quote:Op zondag 22 september 2024 22:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oké.quote:Op zondag 22 september 2024 22:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Voorspelbare reactie weer. Dat geeft mij mooi de kans om die uit te diepen zoals ik al wilde.
1. Ja als mijn familieleden rare dingen roepen en of vreemd bezig zijn dan zou ik mijn best doen om eerst te helpen door gewoon diepe doordringende gesprekken te voeren. Daarnaast zou ik mijn best doen om politie al dan niet de AIVD op de hoogte te brengen van deze persoon. Ja zelfs familie. Terrorisme is terrorisme. Of het nou moslimterrorisme is of rechts extremisme of links extremisme of christelijk extremisme of andersoortig extremisme.
2. Moslimgemeenschappen zijn niet te vergelijken met "nederlanders". Nederlanders deelden wellicht 50 jaar geleden nog wel aardig wat cultuur met elkaar maar die cohesie is tegenwoordig (in de grote steden iig) vrij moeilijk terug te vinden. Dus Nederlanderschap met iemand delen zegt vrij weinig over of ik ruimte en of denkbeelden met iemand deel.
Moslimgemeenschappen echter zijn (soms kleine, some grotere) communities die elkaar regelmatig op centrale momenten spreken (in de moskee bijv). Mensen die vaak diepe morele overtuigingen met elkaar delen. Mensen die jammer genoeg soms elkaars extremistische denkbeelden lopen goed te praten.
En zo zie je maar weer. Ik maak geen onderdeel uit van een subgroep mensen in dit land die een specifieke morele of politieke code delen en die dat op gemeenschappelijk niveau samen beleven. Dus als ik een verward aggressief persoon tegen kom of een persoon spreek met een extreme mening over dingen dan zijn dat mensen BUITEN mijn kringen.
Ik hoop dat je hiermee snapt dat moslimgemeenschappen in Nederland specifiek meer energie zouden kunnen steken om de probleemjeugdigen onder hen wat meer of vooral betere begeleiding te geven. Je kan niet iemand 15 jaar lang vanuit de preekstoel der moskee morele lessen toe lopen roepen en dan als dat kind op 20 jarige leeftijd zieke shit gaat uithalen doen alsof je er niks mee te maken hebt gehad.
Hoop dat dat duidelijk is voor eens en altijd zodat we niet meer kunnen janken over dat Nederlanders dan ook elkaars verantwoordelijkheid zijn. Een drogreden pur sang. Klaar met dat argument vanaf nu ja? Fijn.
Komt omdat ook het gristelijke geloof een zooi bullshit is, ook alleen maar bedacht om het volk dom en onwetend te houden, exact wat de islam over de hele wereld nog steeds doet, zie alleen FOK! alquote:Op zondag 22 september 2024 22:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jezus is God toch? En de zoon van God? Ach, laat ook maar, dit snappen ze ook zelf niet.²
En herrezen maar dat willen jullie niet geloven, zodat je geweld kan blijven goedpraten.quote:Op zondag 22 september 2024 22:34 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dit zeg je terwijl jouw God aan een kruis is genageld door Romeinen op verzoek van bepaalde joden.
Ik zou zwijgen.
Het magische van de islam is echter dat het hele drommen mensen die niet gelovig zijn aantrekt om voor hen op te komen alsof het het enige Ware Geloof is. Hoeveel goedpraters ik wel niet in mijn kennissenkring heb niet te zuinigquote:Op zondag 22 september 2024 22:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Komt omdat ook het gristelijke geloof een zooi bullshit is, ook alleen maar bedacht om het volk dom en onwetend te houden, exact wat de islam over de hele wereld nog steeds doet, zie alleen FOK! al.
Hij heeft zijn moeder neergestoken en was al bekend bij de autoriteiten.quote:Op zondag 22 september 2024 22:40 schreef SpecialK het volgende:
Voorspelbare reactie weer. Dat geeft mij mooi de kans om die uit te diepen zoals ik al wilde.
Inmiddels ook al enkele moslims op discord gesproken die vinden dat dat gebeuren in gaza allemaal het plan van god is om islam in het westen (onder de jeugd) nog populairder te makenquote:Op zondag 22 september 2024 22:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Degene die honderden onschuldige kinderen in Gaza bombardeert is volgens die bewering dus een werktuig van God?
Lekker makkelijk om de eigen verantwoording op die manier weg te schuiven.
Houdt vanzelf op als ze zelf een "Philipp" in de kenniskring hebben, en die kans wordt met de dag groter. Die demonstraties beginnen ook meer en meer normies spuugzat te worden.quote:Op zondag 22 september 2024 22:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het magische van de islam is echter dat het hele drommen mensen die niet gelovig zijn aantrekt om voor hen op te komen alsof het het enige Ware Geloof is. Hoeveel goedpraters ik wel niet in mijn kennissenkring heb niet te zuinigdenken allemaal dat de islam net zo gematigd is als het Christendom nu.
Er wordt zelfs stevig gekontenbonkt in de islam. Niemand mag het zien maar Allah heeft dat wel gewild.quote:Op zondag 22 september 2024 22:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is dus ja.
Edit: he wacht, de Almachtige heeft dan ook gewild dat er homo's zijn. Niets gebeurt immers als hij het niet wil zeg je.![]()
Vergeet de geiten en schapen niet. Arme beestjes.quote:Op zondag 22 september 2024 22:47 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Er wordt zelfs stevig gekontenbonkt in de islam. Niemand mag het zien maar Allah heeft dat wel gewild.
Hoe komt het zo ver met zo'n jongen dat hij zo verknipt uit de pubertijd kwam... huh? als moesjelief hem zo goed heeft opgevoed en de gemeenschap hem de juiste morele begeleiding heeft gegeven? Leg dat eens uit, "slechte kopie kloon van een ge-eerde user van vroeger die wel normaal kon nadenken".quote:Op zondag 22 september 2024 22:44 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Hij heeft zijn moeder neergestoken en was al bekend bij de autoriteiten.
De autochtone autoriteiten hebben zoals gewoonlijk gefaald. Ze laten wel vaker TBS'ers vrij rondlopen.
Geestesziektes komen in de beste gezinnen voor. Deze boy was verward.quote:Op zondag 22 september 2024 22:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hoe komt het zo ver met zo'n jongen dat hij zo verknipt uit de pubertijd kwam... huh? als moesjelief hem zo goed heeft opgevoed en de gemeenschap hem de juiste morele begeleiding heeft gegeven?
Iedereen gaat dood, sommige worden doodgestoken, anderen gaan dood aan kanker, en weer anderen worden gebombardeerd. Ik merk dat veel atheïsten het niet kunnen verkroppen dat het slachtoffer jong en plotseling is gestorven. Gelovigen hebben betere coping mechanismes.quote:Op zondag 22 september 2024 22:45 schreef SpecialK het volgende:
Inmiddels ook al enkele moslims op discord gesproken die vinden dat dat gebeuren in gaza allemaal het plan van god is om islam in het westen (onder de jeugd) nog populairder te maken
"Allah is the greatest planner"
Heeft de familie hun best gedaan om deze jongen aan te melden bij de correcte instanties toen duidelijk werd dat hij psychische problemen had? Of wordt dat allemaal gezien als "verraad aan de vijand"?quote:Op zondag 22 september 2024 22:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Geestesziektes komen in de beste gezinnen voor. Deze boy was verward.²
Je kletst ook maar uit je nek.quote:Op zondag 22 september 2024 22:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Geestesziektes komen in de beste gezinnen voor. Deze boy was verward.²
Jank dan ook niet constant over die zielige kutgazaantjes van je, het was hun tijd, moest van God, niets mis mee!quote:Op zondag 22 september 2024 22:51 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Iedereen gaat dood, sommige worden doodgestoken, anderen gaan dood aan kanker, en weer anderen worden gebombardeerd. Ik merk dat veel atheïsten het niet kunnen verkroppen dat het slachtoffer jong en plotseling is gestorven. Gelovigen hebben betere coping mechanismes.
Hij woonde begeleid dus dat zal vast best wel. Ik heb geen reden om anders aan te nemen.quote:Op zondag 22 september 2024 22:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Heeft de familie hun best gedaan om deze jongen aan te melden bij de correcte instanties toen duidelijk werd dat hij psychische problemen had? Of wordt dat allemaal gezien als "verraad aan de vijand"?
Ik betwijfel dat jij een census hebt van wat atheisten wel of niet vinden van hoe de wereld verloopt. Maargoed hoe dan ook is het constructiever om in oplossingen te denken om je wereld beter te maken dan te denken in termen zoals "het is gods wil".quote:Op zondag 22 september 2024 22:51 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Iedereen gaat dood, sommige worden doodgestoken, anderen gaan dood aan kanker, en weer anderen worden gebombardeerd. Ik merk dat veel atheïsten het niet kunnen verkroppen dat het slachtoffer jong en plotseling is gestorven. Gelovigen hebben betere coping mechanismes.
Die wel normaal kon nadenken moet eerder zijn "iemand die mijn mening deelde", ik schakel over op een ad-hominem omdat ik jouw mening stom vind. Het leven is hard, mensen ontsporen mentaal, zo moeilijk is het niet.quote:Op zondag 22 september 2024 22:48 schreef SpecialK het volgende:
Hoe komt het zo ver met zo'n jongen dat hij zo verknipt uit de pubertijd kwam... huh? als moesjelief hem zo goed heeft opgevoed en de gemeenschap hem de juiste morele begeleiding heeft gegeven? Leg dat eens uit, "slechte kopie kloon van een ge-eerde user van vroeger die wel normaal kon nadenken".
Wat klopt daar niet dan?quote:
Dus aan jou de vraag.. waarom produceert de marokkaanse/algarijnse gemeenschap in Nederland zo veel verwarde jongens?quote:Op zondag 22 september 2024 22:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij woonde begeleid dus dat zal vast best wel. Ik heb geen reden om anders aan te nemen.²
Goede vraag. Het is een combinatie van factoren:quote:Op zondag 22 september 2024 23:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus aan jou de vraag.. waarom produceert de marokkaanse/algarijnse gemeenschap in Nederland zo veel verwarde jongens?
Inteelt veroorzaakt genetische defectenquote:Op zondag 22 september 2024 23:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus aan jou de vraag.. waarom produceert de marokkaanse/algarijnse gemeenschap in Nederland zo veel verwarde jongens?
Heb je cijfers? Het is een generalisatie en voor het overgrote deel van jongens uit deze gemeenschappen helemaal niet vab toepassing volgens mij.quote:Op zondag 22 september 2024 23:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En een extra uitdaging voor jou om in je reactie niet een smerige whataboutism te gebruiken over pedofielen oid. Je go-to lulargument.
We zijn allemaal Nederlanders. We gaan niet meer weg en ik voel me in elk geval goed.quote:Op zondag 22 september 2024 22:28 schreef Ixia het volgende:
[..]
Ik weet niet. Heb jij zulke gesprekken in je omgeving als er weer eens een Nederlander van het padje af is?
Het wil natuurlijk niet helpen dat ze al direct zien dat ze anders zijn. En dan doel ik niet specifiek op hun uiterlijk (al zorgt dat waarschijnlijk wel voor frustaties met Nederlandse meisjes), maar meer op het feit dat hun moeders en zussen voor een groot deel met een hoofddoek rondlopen in het wild terwijl andere vrouwen/meisjes dit niet hoeven te doen (daarom ook het hele 'kech' verhaal).quote:Op zondag 22 september 2024 23:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zelden zoveel geijl in 1 post gezien. Het is echt geen schande om te zeggen dat je iets niet weet. Man man man wat een vergezochte onzin.quote:Op zondag 22 september 2024 23:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het wil natuurlijk niet helpen dat ze al direct zien dat ze anders zijn. En dan doel ik niet specifiek op hun uiterlijk (al zorgt dat waarschijnlijk wel voor frustaties met Nederlandse meisjes), maar meer op het feit dat hun moeders en zussen voor een groot deel met een hoofddoek rondlopen in het wild terwijl andere vrouwen/meisjes dit niet hoeven te doen (daarom ook het hele 'kech' verhaal).
Verder heb je natuurlijk wel de players die elk meisje in bed weten te lullen, maar die heb je wel in elke gemeenschap.
Oh, je ziet nogal wat opties. Ik zie het iets eenvoudiger, namelijk generaties lang incest, dan krijg je vanzelf dit soort uitwassen.quote:Op zondag 22 september 2024 23:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Goede vraag. Het is een combinatie van factoren:
Het hogere percentage psychoses en psychologische problemen bij Marokkaanse jongeren in Nederland in vergelijking met autochtone Nederlanders is een complex fenomeen met meerdere mogelijke oorzaken. Enkele factoren die hier mogelijk aan bijdragen zijn:
• Culturele en sociale spanningen
• Discriminatie en uitsluiting
• Socio-economische omstandigheden
• Stigmatisering van psychische problemen
• Traumatische ervaringen
• Gebrek aan passende hulpverlening
• Drusgebruik (veel Canabis)
• Genetische kwetsbaarheid²
Ooit een jointje gerookt met een jonge marokkaanse uitzendkracht. Hij vertelde over Marokko, met name over het risico dat je als buitenlander in Marokko liep om bedrogen/bestolen te worden. Volgens hem waren de niet-Berbers doodeerlijk, maar zou elke Berber je bedriegen als ie de kans kreeg.quote:Op maandag 23 september 2024 00:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oh, je ziet nogal wat opties. Ik zie het iets eenvoudiger, namelijk generaties lang incest, dan krijg je vanzelf dit soort uitwassen.
Gevoelige snaar geraakt. Terug in de rol, snel!quote:Op maandag 23 september 2024 00:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zelden zoveel geijl in 1 post gezien. Het is echt geen schande om te zeggen dat je iets niet weet. Man man man wat een vergezochte onzin.²
Ok, ik wist niet dat je zo kleinzerig was. Je deelt zelf vaak genoeg uit. Ik zal voorzichtig met je zijn de volgende keer.quote:Op maandag 23 september 2024 07:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gevoelige snaar geraakt. Terug in de rol, snel!
Wat een onzin, als iemand jong vermoord is kan niemand dat zomaar verkroppen.quote:Op zondag 22 september 2024 22:51 schreef Triggershott het volgende:
[..]
quote:Op zondag 22 september 2024 22:51 schreef Triggershott het volgende:
Gelovigen hebben betere coping mechanismes.
Dit is juist het probleem, dat we het problematische gedrag van deze groep toe blijven schrijven aan anderen. De slachtoffercultus houden ze zelf ook graag in stand: alles is de schuld van de ander, niet van henzelf. We zouden deze jongens juist verantwoordelijk moeten houden voor hun gedrag.quote:Op zondag 22 september 2024 23:17 schreef Ixia het volgende:
Maar wat denk je van een sociaal economische achterstand? Best wat jongeren uit de Marokkaanse en Algerijnse gemeenschapen groeien op in wijken met lagere sociaaleconomische omstandigheden. Armoede, werkloosheid en een gebrek aan kansen. En wat gebeurt er als het uitzichtloos wordt voor je? Nou, je kent het riedeltje.
Hij is verward. Daar stopt feitelijk alles. Zo iemand kan niet rationeel (genoeg) nadenken. TBS, begeleid wonen, moeder steken. Dat walst over het "hij is Moslim" argument.quote:Op maandag 23 september 2024 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is juist het probleem, dat we het problematische gedrag van deze groep toe blijven schrijven aan anderen. De slachtoffercultus houden ze zelf ook graag in stand: alles is de schuld van de ander, niet van henzelf. We zouden deze jongens juist verantwoordelijk moeten houden voor hun gedrag.
quote:
Ik heb nog een verklaring, houding tijdens de rechtszaakquote:Er zijn meer factoren die een verschil in straftoemeting verklaren. Daders van niet-Nederlandse afkomst ontkennen vaker, staan vaker voor een drugsdelict terecht en zaten al vaker en langer in voorlopige hechtenis. Wordt met al dat soort factoren rekening gehouden, dan nog blijft een, zij het klein deel van de verschillen in straffen onverklaard.
Stop met liegenquote:Op maandag 23 september 2024 08:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij is verward. Daar stopt feitelijk alles. Zo iemand kan niet rationeel (genoeg) nadenken. TBS, begeleid wonen, moeder steken. Dat walst over het "hij is Moslim" argument.²
We wachten wel even de rechtszaak af, wat daar uitkomt.quote:Op maandag 23 september 2024 08:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij is verward. Daar stopt feitelijk alles. Zo iemand kan niet rationeel (genoeg) nadenken. TBS, begeleid wonen, moeder steken. Dat walst over het "hij is Moslim" argument.²
Bewijs jij hier even heel mooi de stelling van @Claudia_xquote:Op maandag 23 september 2024 08:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vind hem te verward overkomen om een trol te zijn.quote:Op maandag 23 september 2024 09:08 schreef Kuhn het volgende:
Snap echt nog steeds niet waarom jullie nog reageren op Banshee. Voer hem lekker nog meer joh.
Het zijn niet mijn woorden. Al bevestigen ze wel uitstekend wat ik heb geroepen. En dat siert me en maakt me fier.quote:Op maandag 23 september 2024 09:04 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Bewijs jij hier even heel mooi de stelling van @:Claudia_x
Als dit de gewenste houding is verwacht ik dat wel van iedereen. Gelijke monikken gelijke kappen.quote:Op maandag 23 september 2024 09:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We wachten wel even de rechtszaak af, wat daar uitkomt.
Ben benieuwd naar hoe zijn houding dan zal zijn.
quote:Op maandag 23 september 2024 09:22 schreef Tjoent het volgende:
Je kunt beter stellen dat alle moslims verwarde personen zijn, anders hang je zo'n gewelddadige religie niet aan.
Volgens mij was dat al wel duidelijk toen hij zijn moeder neerstak.quote:Op zondag 22 september 2024 22:51 schreef SpecialK het volgende:
Heeft de familie hun best gedaan om deze jongen aan te melden bij de correcte instanties toen duidelijk werd dat hij psychische problemen had?
en de laatste pak hem beet 100 jaar?quote:Op maandag 23 september 2024 09:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik hoor het je zeggen.²
Gegevens over meerdere millennia zijn nogal in het voordeel van jongere religies, uiteraard. Tevens wil ik erop wijzen dat bronnen met dodentallen in met name de Oudheid notoir onbetrouwbaar zijn. Men overdreef vaak het aantal gedode vijanden en temperde het aantal gesneuvelde eigen manschappen.quote:Op maandag 23 september 2024 09:42 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
en de laatste pak hem beet 100 jaar?
Zomaar stop je bij moslimsquote:Op maandag 23 september 2024 09:22 schreef Tjoent het volgende:
Je kunt beter stellen dat alle moslims verwarde personen zijn, anders hang je zo'n gewelddadige religie niet aan.
De crux zit in het woord 'gewelddadig'.quote:Op maandag 23 september 2024 09:53 schreef rival het volgende:
[..]
Zomaar stop je bij moslims
ELKE gelovige is een verward persoon.
Dat hebben de andere religies totaal niet natuurlijk. Die mensen moorden niet en hebben nooit gemoord.quote:Op maandag 23 september 2024 10:02 schreef Tjoent het volgende:
[..]
De crux zit in het woord 'gewelddadig'.
Doelpalenquote:Op maandag 23 september 2024 09:42 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
en de laatste pak hem beet 100 jaar?
Ik begrijp je punt over persoonlijke verantwoordelijkheid en ben het ermee eens dat het belangrijk is dat jongeren zelf keuzes maken en daar de gevolgen van ondervinden. En dat dat ook betekent dat je verantwoordelijkheid neemt voor je acties. Maar hun gedrag kan niet los worden gezien van de omgeving en de maatschappij waarin ze opgroeien. En dat was de vraag. Omstandigheden zoals armoede en discriminatie spelen wel een grote rol in hoe jongeren zich ontwikkelen. Er komen steeds vaker rapporten naar buiten van oa ongelijke kansen in het onderwijs. Volgens mij kunnen we toch wel concluderen dat dat effect heeft op kinderen.quote:Op maandag 23 september 2024 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is juist het probleem, dat we het problematische gedrag van deze groep toe blijven schrijven aan anderen. De slachtoffercultus houden ze zelf ook graag in stand: alles is de schuld van de ander, niet van henzelf. We zouden deze jongens juist verantwoordelijk moeten houden voor hun gedrag.
Let wel: er is een wereld van verschil tussen bijv. Marokkaanse jongens en meiden. Ik heb met hen gewerkt en zag dat de meiden harde werkers waren die graag een goede toekomst voor zichzelf wilden en hun ouders trots wilden maken. Bij jongens zag ik over het algemeen weinig zelfreflectie, een gebrek aan respect, slachtoffergedrag, boosheid, menen op van alles en nog wat recht te hebben zonder er iets voor te hoeven doen, crimineel gedrag zelfs. En wat ook steevast terugkwam, was hypocrisie: religie en tradities vonden ze verschrikkelijk belangrijk, maar ze handelden er niet naar. Overtuigingen werden vooral met de mond beleden.
Mijn indruk was dat het verschil vooral vooruitkwam uit opvoeding. Meiden zijn nederiger en dienstbaarder, jongens voelen zich prinsjes.
Er zijn geen andere religies die homo's van gebouwen gooien nee, of vaders die een dochter door haar broers laten vermoorden omdat ze geen hoofddoek wil dragen. Dat is de verleden, huidige en toekomstige tijd van de Islam.quote:Op maandag 23 september 2024 10:03 schreef rival het volgende:
[..]
Dat hebben de andere religies totaal niet natuurlijk. Die mensen moorden niet en hebben nooit gemoord.
Waar is dan die personal trainer die hem in zijn eentje uitgeschakeld zou hebben? Dit schetst toch een totaal ander beeld.quote:
De personal trainer heeft de genadeklap of trap uitgedeeld.quote:Op maandag 23 september 2024 10:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waar is dan die personal trainer die hem in zijn eentje uitgeschakeld zou hebben? Dit schetst toch een totaal ander beeld.
In dit tijdsgewricht is het in de mode om de schuld te geven aan systemische effecten. Die zijn er. Het onderwijs zelf bevordert bijvoorbeeld het Mattheüs-effect ('de rijken worden rijker en de armen worden armer') terwijl het juist zou moeten bewerkstelligen dat elk kind een gelijke kans heeft. Zo gaat de wereld aan goede bedoelingen ten onder.quote:Op maandag 23 september 2024 10:12 schreef Ixia het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt over persoonlijke verantwoordelijkheid en ben het ermee eens dat het belangrijk is dat jongeren zelf keuzes maken en daar de gevolgen van ondervinden. En dat dat ook betekent dat je verantwoordelijkheid neemt voor je acties. Maar hun gedrag kan niet los worden gezien van de omgeving en de maatschappij waarin ze opgroeien. En dat was de vraag. Omstandigheden zoals armoede en discriminatie spelen wel een grote rol in hoe jongeren zich ontwikkelen. Er komen steeds vaker rapporten naar buiten van oa ongelijke kansen in het onderwijs. Volgens mij kunnen we toch wel concluderen dat dat effect heeft op kinderen.
We doen de samenleving geen plezier door de Ayoub M.'s van deze wereld te betuttelen en in een begeleid wonen-project te stoppen in plaats van in de gevangenis. Dat geldt niet alleen voor zijn slachtoffers, maar ook voor hemzelf.quote:Terugkerende punten in zijn betoog zijn een hulpverleningsapparaat dat daders als slachtoffers behandelt en onverschillig blijft tegenover het leed van de werkelijke slachtoffers van criminaliteit in de achterstandswijken, verder de passiviteit en slachtofferrol waarin mensen in achterstandsbuurten zich wentelen en waar hulpverleners hen in houden (...).
Dit is precies waar het essentiële probleem zit. Dat zien we op FOK! ook geregeld in discussies, als je voor harde straffen of zelfs de doodstraf bent, komen er gelijk talloze users die stellen dat dit niet werkt, inhumaan is en de nadruk op rehabilitatie en re-integratie zou moeten liggen.quote:Op maandag 23 september 2024 10:36 schreef Claudia_x het volgende:
Terugkerende punten in zijn betoog zijn een hulpverleningsapparaat dat daders als slachtoffers behandelt en onverschillig blijft tegenover het leed van de werkelijke slachtoffers van criminaliteit in de achterstandswijken, verder de passiviteit en slachtofferrol waarin mensen in achterstandsbuurten zich wentelen en waar hulpverleners hen in houden (...).
Reden voor de moslimgemeenschappen voor wat meer zelfreflectie en interne discussie om echt te veranderen.quote:Op zondag 22 september 2024 23:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Goede vraag. Het is een combinatie van factoren:
Het hogere percentage psychoses en psychologische problemen bij Marokkaanse jongeren in Nederland in vergelijking met autochtone Nederlanders is een complex fenomeen met meerdere mogelijke oorzaken. Enkele factoren die hier mogelijk aan bijdragen zijn:
• Culturele en sociale spanningen
Iets waar andere groepen ineens geen last van hebben? Wellicht proberen niet te leunen op de schuldvraag bij anderen te leggenquote:• Discriminatie en uitsluiting
In Nederland?quote:• Socio-economische omstandigheden
Waar andere bevolkingsgroepen ineens geen last van hebben? Bedoel je intern stigma bij moslimgemeenschappen mbt psychiatrie?quote:• Stigmatisering van psychische problemen
Meer dan bij andere bevolkingsgroepen? Reden voor de moslimgemeenschappen voor wat meer zelfreflectie en interne discussie om echt te veranderen.quote:• Traumatische ervaringen
Waar andere bevolkingsgroepen ineens geen last van hebben? Wederom poging om de schuld extern te leggen.quote:• Gebrek aan passende hulpverlening
Waar andere bevolkingsgroepen geen last van hebben?quote:• Drusgebruik (veel Canabis)
Wellicht tijd voor de moslimgemeenschappen voor wat meer zelfreflectie en interne discussie om echt te veranderen mbt bijvoorbeeld neef-nicht import huwelijken. Minder xenofobie richting het idee van vriendjes die uit een andere cultuur komen? Minder misbruik proberen te maken van dit "we halen iedereen hierheen" idee.quote:• Genetische kwetsbaarheid
Die tabel zeg mij werkelijk waar helemaal niets. Wat is de bron, hoe is de tabel tot stand gekomen, waar komen de cijfers vandaan.. etc etc. Dit is gewoon desinformatie.quote:Op maandag 23 september 2024 09:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik hoor het je zeggen.²
Daar stopt zeker niet alles. De grote gemene deler van alle 'verwarde' moslimterroristen is namelijk.. de islam. Zouden deze 'verwarde' types ook tot hun daad zijn overgegaan zonder de islam? Ik vermoed van niet. Kortom, deze ongelofelijke kutreligie kan niet hard genoeg worden aangepaktquote:Op maandag 23 september 2024 08:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij is verward. Daar stopt feitelijk alles.²
Ik ben blij dat je inmiddels zo ver bent dat je dat wel wilt toegeven. Het gaat in kleine stapjes maar we komen er wel.quote:Op maandag 23 september 2024 11:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daar stopt zeker niet alles. De grote gemene deler van alle 'verwarde' moslimterroristen is namelijk.. de islam. Zouden deze 'verwarde' types ook tot hun daad zijn overgegaan zonder de islam? Ik vermoed van niet. Kortom, deze ongelofelijke kutreligie kan niet hard genoeg worden aangepakt
je snapt waarom ze verward zijn? Woordje islam gemist?quote:Op maandag 23 september 2024 11:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je inmiddels zo ver bent dat je dat wel wilt toegeven. Het gaat in kleine stapjes maar we komen er wel.²
De grote vraag is dus:quote:Op maandag 23 september 2024 11:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je snapt waarom ze verward zijn? Woordje islam gemist?
het vormt hoe dan ook de basis.quote:Op maandag 23 september 2024 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De grote vraag is dus:
Veroorzaakt de islam verwarring of heeft de islam grote aantrekkingskracht op verknipte warhoofden?
Dat klopt. Islam is het laatste zetje wat deze mensen nodig hebben om tot grove wandaden over te gaan.quote:Op maandag 23 september 2024 11:47 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
het vormt hoe dan ook de basis.
Ach, verreweg de meeste Moslims gedragen zich netjes en moeten helemaal niks van terreur hebben. Mag jij eens raden wat daar de gemene deler is. In een keer goed slimme vent! De Islam. Heerlijk.quote:Op maandag 23 september 2024 11:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je snapt waarom ze verward zijn? Woordje islam gemist?
Het is een combinatie van religie/cultuur met vaak allerlei zwaar achterhaalde en conservatieve denkbeelden. Koppel dat aan samenlevingen waar deze mensen vandaan komen die vaak ook sociaal-economisch zeer zwak en onstabiel zijn en daar heb je het.quote:Op maandag 23 september 2024 11:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat klopt. Islam is het laatste zetje wat deze mensen nodig hebben om tot grove wandaden over te gaan.
Ja het is echt een verademing, vooral in gebieden waar de islam overheerstquote:Op maandag 23 september 2024 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ach, verreweg de meeste Moslims gedragen zich netjes en moeten helemaal niks van terreur hebben. Mag jij eens raden wat daar de gemene deler is. In een keer goed slimme vent! De Islam. Heerlijk.
Heerlijk.²
De meeste rokers hebben ook geen longkanker. Dat roken longkanker veroorzaakt is echter algemeen geaccepteerd.quote:Op maandag 23 september 2024 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ach, verreweg de meeste Moslims gedragen zich netjes en moeten helemaal niks van terreur hebben. Mag jij eens raden wat daar de gemene deler is. In een keer goed slimme vent! De Islam. Heerlijk.
Heerlijk.²
Matige counter. Ik kan je alleen maar credits geven voor de inzet. Maar qua inhoud is het maar zo zo.quote:Op maandag 23 september 2024 11:55 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Ja het is echt een verademing, vooral in gebieden waar de islam overheerst
Ja, maar die rokers die longkanker krijgen blijken ook al jaren met asbest te werken. Ga er maar aan staan.quote:Op maandag 23 september 2024 11:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De meeste rokers hebben ook geen longkanker. Dat roken longkanker veroorzaakt is echter algemeen geaccepteerd.
over matige counters gesproken.quote:Op maandag 23 september 2024 11:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Matige counter. Ik kan je alleen maar credits geven voor de inzet. Maar qua inhoud is het maar zo zo.²
heb je bewijs daarvoor?quote:Op maandag 23 september 2024 12:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar die rokers die longkanker krijgen blijken ook al jaren met asbest te werken. Ga er maar aan staan.²
Ik hoef alleen maar om mij heen te kijken om te zien hoe Moslims participeren en er een heerlijk leven middels huisje boompje beestje op nahouden. Die enkele incidenten in de media met voornamelijk verwarden veranderen daar niks aan. Ik voel me prettig.quote:
Das net zo'n goed argument als naar Opsporing verzocht wijzen als bewijs van hoe slecht het gaatquote:Op maandag 23 september 2024 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik hoef alleen maar om mij heen te kijken om te zien hoe Moslims participeren en er een heerlijk leven middels huisje boompje beestje op nahouden. Die enkele incidenten in de media met voornamelijk verwarden veranderen daar niks aan. Ik voel me prettig.
Moslims zijn ondernemende mensen. Ga eens op een willekeurig parkeerterein van een grote moskee kijken. Mooie auto's. Vermogende jongens die hier prima toeven.
Je moet het ze ook wel gunnen natuurlijk.²
quote:Op maandag 23 september 2024 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik hoef alleen maar om mij heen te kijken om te zien hoe Moslims participeren en er een heerlijk leven middels huisje boompje beestje op nahouden. Die enkele incidenten in de media met voornamelijk verwarden veranderen daar niks aan. Ik voel me prettig.
Moslims zijn ondernemende mensen. Ga eens op een willekeurig parkeerterein van een grote moskee kijken. Mooie auto's. Vermogende jongens die hier prima toeven.
Je moet het ze ook wel gunnen natuurlijk.²
Nee, het is een beter argument. Opsporing Verzocht zijn incidenten. Mijn verhaal is regel (geen uitzondering). Neem eens een dagje vrij en maak een rondje langs alle grote moskeeën in Nederland. Pik onderweg een portie kibbeling mee ergens. Een leuk dagje uit. En maak eens een praatje met de jongens en meisjes. Hoogopgeleid, assertief en vermogend.quote:Op maandag 23 september 2024 12:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Das net zo'n goed argument als naar Opsporing verzocht wijzen als bewijs van hoe slecht het gaat
Er is maar een.ding wat belangrijk is voor zulke figuren: de slachtoffers moeten niet-moslims zijn.quote:Op zondag 22 september 2024 21:22 schreef CherryLips het volgende:
En dan heeft ie niet eens Nederlanders neergestokenwas toen op Amsterdam CS ook toch, dat er twee toeristen gewond waren geraakt?
Tuurlijk niet.quote:
Hij is verwardquote:Op maandag 23 september 2024 12:22 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Tuurlijk niet.
Tip: het heeft niet veel zin om te discussiëren met iemand die niet in goed vertrouwen discussieert.
Absoluut! Helemaal met je eens.quote:Op maandag 23 september 2024 12:22 schreef Cuendillar het volgende:
Tip: het heeft niet veel zin om te discussiëren met iemand die niet in goed vertrouwen discussieert.
Allergisch voor vis dus ik weet niet waarom je me dood wil hebben hoorquote:Op maandag 23 september 2024 12:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, het is een beter argument. Opsporing Verzocht zijn incidenten. Mijn verhaal is regel (geen uitzondering). Neem eens een dagje vrij en maak een rondje langs alle grote moskeeën in Nederland. Pik onderweg een portie kibbeling mee ergens. Een leuk dagje uit. En maak eens een praatje met de jongens en meisjes. Hoogopgeleid, assertief en vermogend.²
Wat mag je graag eten?quote:Op maandag 23 september 2024 12:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
Allergisch voor vis dus ik weet niet waarom je me dood wil hebben hoor
Ik ben juist fier en aardig
En zou blijken de meeste willekeurige voorbijganger stekers weer aanhanger te zijn van de religie van de vrede. Ga er maar aan staan.quote:Op maandag 23 september 2024 12:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar die rokers die longkanker krijgen blijken ook al jaren met asbest te werken. Ga er maar aan staan.²
quote:Zware kritiek Leefbaar op Aboutaleb: ‘Reactie op mesaanval was bizar en bagatelliserend’
Leefbaar Rotterdam heeft zware kritiek op Ahmed Aboutaleb vanwege diens reactie op de mesaanval in de stad van afgelopen donderdag. Die reactie was ‘bizar en bagatelliserend’, vindt de partij. Leefbaar wil er donderdag over in debat, vlak voor Aboutalebs officiële afscheid als burgemeester.
Aboutaleb noemde de aanval in een schriftelijke verklaring een ‘nare daad’. Toen RTV Rijnmond hem vroeg naar de woorden ‘Allah akbar’ die de dader zou hebben gebruikt, zei hij: ,,Dat roep ik wel tientallen keren per dag. Het is een stopwoordje voor veel moslims.”
Een bizarre reactie, vindt de grootste fractie in de gemeenteraad. ,,Het zijn bagatelliserende woorden die veel kwaad bloed hebben gezet”, zegt Leefbaar-fractievoorzitter Simon Ceulemans. ,,Natuurlijk kan ‘Allah akbar’ ook een andere lading hebben, maar niet als je met een mes op iemand staat in te hakken. We hadden de Aboutaleb nodig van na Charlie Hebdo, maar we kregen de Aboutaleb van ‘Ik ben een salafist’. Hij zou pal moeten staan voor onze waarden, net als toen. Maar dat doet hij niet.” Aboutaleb zou door het stof moeten, vindt Ceulemans. ,,Maar we weten dat hij dat niet gaat doen. Want hij kan geen fouten toegeven.”
Maar ook de VVD is kritisch op Aboutaleb. Van Groningen: ,,Dit heeft zoveel mensen geschokt, dit maakt mensen bang. Het gaat om hun veiligheid. Wat mij betreft had burgemeester Aboutaleb best wat meelevender mogen zijn. Ik had van hem willen horen: ‘Ik begrijp dat u zich zorgen maakt, ik maak me ook zorgen. Wij zoeken dit tot op de bodem uit.’ Maar dit was iets anders.”
https://www.ad.nl/rotterd(...)elliserend~a083c7d6/
Wat een onzin man. Wat hij zei is feitelijk juist. Riep ik hier ook meteen. Zit een goede kop op!quote:
Ik mag allesquote:
Uitstekende reactie van Leefbaar Rotterdam en de VVD.quote:
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 23 september 2024 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Uitstekende reactie van Leefbaar Rotterdam en de VVD.
Het geldt ook niet voor alle migranten. Ik werk samen met hoogopgeleide, vrijzinnige moslims die de waarden van onze democratische samenleving omarmen en verenigen met hun religie. Van de vrouwen hoor ik bizarre verhalen over de patriarchale cultuur waar ze uit komen, bijv. dat cat calling juist gebeurde in de tijd dat alle vrouwen een hoofddoek droegen. Zij zijn een onderdrukkend regime ontvlucht en zijn maar wat blij met de vrijheid en de kansen die zij hier krijgen.quote:Op maandag 23 september 2024 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat laatste geldt niet voor hier opgegroeide of geboren moslims, maar het eerste is ook in die gevallen nog steeds (te) vaak van toepassing.
Mosterd na de maaltijd. Ik ben zo blij voor Ahmed Aboutaleb, zijn functie zit er bijna op en de titel beste burgemeester van de wereld nemen ze hem niet meer af. Dat is wat blijft staan. Dit incident is niet meer dan een voetnoot in de geschiedenis. Ben daar zo ontzettend blij om.quote:Op maandag 23 september 2024 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Uitstekende reactie van Leefbaar Rotterdam en de VVD.
Dus we krijgen geen problemen met de meerderheid van de moslims als men hun geloof kritisch aanpakt?quote:Op maandag 23 september 2024 12:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Absoluut! Helemaal met je eens.
Ik vind het net als jij ook onrechtvaardig dat de eerlijke, redelijke, bonafide, hardwerkende, vriendelijke, vochtige Moslim (zeg maar de meerderheid) wordt aangekeken op het gedrag van (enkele) verwarden.²
quote:Verdachte steekpartij Erasmusbrug blijft langer vastzitten
De verdachte van de steekpartij bij de Erasmusbrug van afgelopen donderdag blijft nog twee weken vastzitten. Bij de steekpartij kwam een man van 32 om het leven en raakte een man van 33 gewond. De verdachte Ayoub M. is een 22-jarige man uit Amersfoort.
Het Openbaar Ministerie verdenkt hem van moord en poging tot moord met een terroristisch oogmerk. M. stak met twee messen om zich heen en kon uiteindelijk overmeesterd worden door een sportinstructeur die in de buurt lesgaf.
Het dodelijke slachtoffer was Duitse man die bij de Erasmusbrug aan het skaten was. De man die gewond raakte komt uit Zwitserland.
Rotterdamse rechtbankmedewerkers getuige
M. is een bekende van de politie. Hij kreeg eerder tbs met voorwaarden opgelegd omdat hij in 2022 zijn moeder had aangevallen en gestoken. Tijdens de aanval riep hij 'Allahoe akbar".
Het oordeel tot het langer vastzetten van de verdachte komt van de rechtbank Den Haag, en niet van de rechtbank Rotterdam. Omdat een aantal omstanders van de steekpartij werken bij de rechtbank in Rotterdam is besloten het proces niet in die stad te houden.
Tip: dingen die je in een spiegel roept hoef je niet ook nog eens te typen.quote:Op maandag 23 september 2024 08:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, ik wist niet dat je zo kleinzerig was. Je deelt zelf vaak genoeg uit. Ik zal voorzichtig met je zijn de volgende keer.²
Hoor ik de dader nu "Ik ben fier" roepen ?quote:
Triest zeg. Hoe heeft het kunnen gebeuren dat hij 2 jaar na zo’n daad alweer rondloopt? En kennelijk niet de juiste hulp heeft (gekregen)?quote:Op maandag 23 september 2024 14:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[url]Verdachte van Rotterdamse mesaanval ‘psychotisch' verklaard bij eerdere steekpartij https://www.nrc.nl/nieuws/2024/09/23/verdachte-van-rotterdamse-mesaanval-psychotisch-verklaard-bij-eerdere-steekpartij-a4866807 https://www.nrc.nl/nieuws/2024/09/23/verdachte-van-rotterdamse-mesaanval-psychotisch-verklaard-bij-eerdere-steekpartij-a4866807[/url]
Wel achter een betaalmuur. Maar verdachte is eerder dus al psychotisch verklaard.
Ja, hij was erg verward inderdaad. Blij dat dat nu mondjesmaat uit verschillende windrichtingen wordt bevestigd.quote:Op maandag 23 september 2024 14:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Wel achter een betaalmuur. Maar verdachte is eerder dus al [b]psychotisch verklaard.
Grote jongen. Wat vind je lekker om te eten?quote:
Man steekt om zich heen op Erasmusbrug: een dode, twee gewonden #4quote:Op maandag 23 september 2024 15:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Grote jongen. Wat vind je lekker om te eten?²
Excuses, je hebt gelijk. In al mijn betrokkenheid en enthousiasme werd ik op het verkeerde been gezet door je reactie.quote:Op maandag 23 september 2024 15:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
Man steekt om zich heen op Erasmusbrug: een dode, twee gewonden #4
ja het is altijd de schuld van een anderquote:Op maandag 23 september 2024 15:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Excuses, je hebt gelijk. In al mijn betrokkenheid en enthousiasme werd ik op het verkeerde been gezet door je reactie.
Nu de schouders er onder en weer on-topic.²
Neem eens een kijkje en sta open voor nieuwe inzichten. Maak er een dagje uit van en gaan moskee-hoppen door het ganse land. Neem er wat lekkers bij. Je zult me écht gelijk geven. We zijn lekker aan het participeren.quote:Op maandag 23 september 2024 15:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja het is altijd de schuld van een ander
lekker ronselen op fokquote:Op maandag 23 september 2024 15:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neem eens een kijkje en sta open voor nieuwe inzichten. Maak er een dagje uit van en gaan moskee-hoppen door het ganse land. Neem er wat lekkers bij. Je zult me écht gelijk geven. We zijn lekker aan het participeren.²
Aanbod staat ook voor jou open. Vaak kan je er ook een hapje en een drankje krijgen. Voel je vooral welkom en stel gerichte vragen. We participeren er echt op los.quote:
Ik kijk wel uit en bedank vriendelijk. Een plek waar niet iedereen welkom is en niemand gelijk is met denkbeelden van 500 jaar oud en gewelddadige gevoelens oproept bij een deel van de volgers pas ik met alle liefde voorquote:Op maandag 23 september 2024 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Aanbod staat ook voor jou open. Vaak kan je er ook een hapje en een drankje krijgen. Voel je vooral welkom en stel gerichte vragen. We participeren er echt op los.²
Man steekt om zich heen op Erasmusbrug: een dode, twee gewonden #4quote:Op maandag 23 september 2024 15:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neem eens een kijkje en sta open voor nieuwe inzichten. Maak er een dagje uit van en gaan moskee-hoppen door het ganse land. Neem er wat lekkers bij. Je zult me écht gelijk geven. We zijn lekker aan het participeren.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |