abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215068503
quote:
15s.gif Op zondag 22 september 2024 22:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik wil er geen thelogie lesje van maken. Maar wij Moslims geloven er in dat niets gebeurd zonder de Wil van God. God is Almachtig. Als hij iets niet wilt gebeurt het niet. Maar God is ook Alwijs. Vandaar dus de Wijsheid.

:{²
Dus de Almachtige heeft bijvoorbeeld ook gewild dat Ayoub verward in z'n hoofd was?
  zondag 22 september 2024 @ 22:31:26 #177
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215068509
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 22:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dus de Almachtige heeft bijvoorbeeld ook gewild dat Ayoub verward in z'n hoofd was?
Ik ga niet in op specifieke voorbeelden. Maar het is simpel: niks gebeurt als God het niet wil. Hij is Almachtig.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_215068518
quote:
15s.gif Op zondag 22 september 2024 22:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik ga niet in op specifieke voorbeelden. Maar het is simpel: niks gebeurt als God het niet wil. Hij is Almachtig.

Dat is dus ja.

Edit: he wacht, de Almachtige heeft dan ook gewild dat er homo's zijn. Niets gebeurt immers als hij het niet wil zeg je. :D
pi_215068533
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 22:15 schreef Loverboii het volgende:
Jouw God is waardeloos
Dit zeg je terwijl jouw God aan een kruis is genageld door Romeinen op verzoek van bepaalde joden.

Ik zou zwijgen.
  zondag 22 september 2024 @ 22:38:52 #180
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215068557
Mijn denkbeeldige vriendje is beter dan jouw denkbeeldige vriendje, echt een verrijking die religieuzen anno 2024 :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 22 september 2024 @ 22:39:19 #181
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_215068559
quote:
10s.gif Op zondag 22 september 2024 22:34 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Dit zeg je terwijl jouw God aan een kruis is genageld door Romeinen
Nee. Dat was Jezus.
  zondag 22 september 2024 @ 22:40:03 #182
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215068564
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 22:28 schreef Ixia het volgende:

[..]
Ik weet niet. Heb jij zulke gesprekken in je omgeving als er weer eens een Nederlander van het padje af is?
Voorspelbare reactie weer. Dat geeft mij mooi de kans om die uit te diepen zoals ik al wilde.

1. Ja als mijn familieleden rare dingen roepen en of vreemd bezig zijn dan zou ik mijn best doen om eerst te helpen door gewoon diepe doordringende gesprekken te voeren. Daarnaast zou ik mijn best doen om politie al dan niet de AIVD op de hoogte te brengen van deze persoon. Ja zelfs familie. Terrorisme is terrorisme. Of het nou moslimterrorisme is of rechts extremisme of links extremisme of christelijk extremisme of andersoortig extremisme.

2. Moslimgemeenschappen zijn niet te vergelijken met "nederlanders". Nederlanders deelden wellicht 50 jaar geleden nog wel aardig wat cultuur met elkaar maar die cohesie is tegenwoordig (in de grote steden iig) vrij moeilijk terug te vinden. Dus Nederlanderschap met iemand delen zegt vrij weinig over of ik ruimte en of denkbeelden met iemand deel.
Moslimgemeenschappen echter zijn (soms kleine, some grotere) communities die elkaar regelmatig op centrale momenten spreken (in de moskee bijv). Mensen die vaak diepe morele overtuigingen met elkaar delen. Mensen die jammer genoeg soms elkaars extremistische denkbeelden lopen goed te praten.

En zo zie je maar weer. Ik maak geen onderdeel uit van een subgroep mensen in dit land die een specifieke morele of politieke code delen en die dat op gemeenschappelijk niveau samen beleven. Dus als ik een verward aggressief persoon tegen kom of een persoon spreek met een extreme mening over dingen dan zijn dat mensen BUITEN mijn kringen.

Ik hoop dat je hiermee snapt dat moslimgemeenschappen in Nederland specifiek meer energie zouden kunnen steken om de probleemjeugdigen onder hen wat meer of vooral betere begeleiding te geven. Je kan niet iemand 15 jaar lang vanuit de preekstoel der moskee morele lessen toe lopen roepen en dan als dat kind op 20 jarige leeftijd zieke shit gaat uithalen doen alsof je er niks mee te maken hebt gehad.

Hoop dat dat duidelijk is voor eens en altijd zodat we niet meer kunnen janken over dat Nederlanders dan ook elkaars verantwoordelijkheid zijn. Een drogreden pur sang. Klaar met dat argument vanaf nu ja? Fijn.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 22 september 2024 @ 22:40:05 #183
13462 BansheeBoy
pi_215068566
quote:
5s.gif Op zondag 22 september 2024 22:39 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Nee. Dat was Jezus.
Jezus is God toch? En de zoon van God? Ach, laat ook maar, dit snappen ze ook zelf niet.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zondag 22 september 2024 @ 22:40:37 #184
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215068572
quote:

[..]
Ik wil er geen thelogie lesje van maken. Maar wij Moslims geloven er in dat niets gebeurd zonder de Wil van God. God is Almachtig. Als hij iets niet wilt gebeurt het niet. Maar God is ook Alwijs. Vandaar dus de Wijsheid.

Wel makkelijk bij alles, gewoon de wil van God, Allah of het vliegende spaghetti monster.
  zondag 22 september 2024 @ 22:40:42 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215068574
quote:

[..]

Degene die honderden onschuldige kinderen in Gaza bombardeert is volgens die bewering dus een werktuig van God?

Lekker makkelijk om de eigen verantwoording op die manier weg te schuiven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215068583
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 22:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Voorspelbare reactie weer. Dat geeft mij mooi de kans om die uit te diepen zoals ik al wilde.

1. Ja als mijn familieleden rare dingen roepen en of vreemd bezig zijn dan zou ik mijn best doen om eerst te helpen door gewoon diepe doordringende gesprekken te voeren. Daarnaast zou ik mijn best doen om politie al dan niet de AIVD op de hoogte te brengen van deze persoon. Ja zelfs familie. Terrorisme is terrorisme. Of het nou moslimterrorisme is of rechts extremisme of links extremisme of christelijk extremisme of andersoortig extremisme.

2. Moslimgemeenschappen zijn niet te vergelijken met "nederlanders". Nederlanders deelden wellicht 50 jaar geleden nog wel aardig wat cultuur met elkaar maar die cohesie is tegenwoordig (in de grote steden iig) vrij moeilijk terug te vinden. Dus Nederlanderschap met iemand delen zegt vrij weinig over of ik ruimte en of denkbeelden met iemand deel.
Moslimgemeenschappen echter zijn (soms kleine, some grotere) communities die elkaar regelmatig op centrale momenten spreken (in de moskee bijv). Mensen die vaak diepe morele overtuigingen met elkaar delen. Mensen die jammer genoeg soms elkaars extremistische denkbeelden lopen goed te praten.

En zo zie je maar weer. Ik maak geen onderdeel uit van een subgroep mensen in dit land die een specifieke morele of politieke code delen en die dat op gemeenschappelijk niveau samen beleven. Dus als ik een verward aggressief persoon tegen kom of een persoon spreek met een extreme mening over dingen dan zijn dat mensen BUITEN mijn kringen.

Ik hoop dat je hiermee snapt dat moslimgemeenschappen in Nederland specifiek meer energie zouden kunnen steken om de probleemjeugdigen onder hen wat meer of vooral betere begeleiding te geven. Je kan niet iemand 15 jaar lang vanuit de preekstoel der moskee morele lessen toe lopen roepen en dan als dat kind op 20 jarige leeftijd zieke shit gaat uithalen doen alsof je er niks mee te maken hebt gehad.

Hoop dat dat duidelijk is voor eens en altijd zodat we niet meer kunnen janken over dat Nederlanders dan ook elkaars verantwoordelijkheid zijn. Een drogreden pur sang. Klaar met dat argument vanaf nu ja? Fijn.
Oké.
  zondag 22 september 2024 @ 22:42:43 #187
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215068591
quote:
15s.gif Op zondag 22 september 2024 22:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Jezus is God toch? En de zoon van God? Ach, laat ook maar, dit snappen ze ook zelf niet.

Komt omdat ook het gristelijke geloof een zooi bullshit is, ook alleen maar bedacht om het volk dom en onwetend te houden, exact wat de islam over de hele wereld nog steeds doet, zie alleen FOK! al B-).
Get woke, go broke!
pi_215068599
quote:
10s.gif Op zondag 22 september 2024 22:34 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Dit zeg je terwijl jouw God aan een kruis is genageld door Romeinen op verzoek van bepaalde joden.

Ik zou zwijgen.
En herrezen maar dat willen jullie niet geloven, zodat je geweld kan blijven goedpraten.
pi_215068603
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2024 22:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Komt omdat ook het gristelijke geloof een zooi bullshit is, ook alleen maar bedacht om het volk dom en onwetend te houden, exact wat de islam over de hele wereld nog steeds doet, zie alleen FOK! al B-).
Het magische van de islam is echter dat het hele drommen mensen die niet gelovig zijn aantrekt om voor hen op te komen alsof het het enige Ware Geloof is. Hoeveel goedpraters ik wel niet in mijn kennissenkring heb niet te zuinig :') denken allemaal dat de islam net zo gematigd is als het Christendom nu.
pi_215068606
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 22:40 schreef SpecialK het volgende:
Hij heeft zijn moeder neergestoken en was al bekend bij de autoriteiten.

De autochtone autoriteiten hebben zoals gewoonlijk gefaald. Ze laten wel vaker TBS'ers vrij rondlopen.
  zondag 22 september 2024 @ 22:45:29 #191
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215068610
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 22:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Degene die honderden onschuldige kinderen in Gaza bombardeert is volgens die bewering dus een werktuig van God?

Lekker makkelijk om de eigen verantwoording op die manier weg te schuiven.
Inmiddels ook al enkele moslims op discord gesproken die vinden dat dat gebeuren in gaza allemaal het plan van god is om islam in het westen (onder de jeugd) nog populairder te maken

"Allah is the greatest planner"

Maargoed dit gaat allemaal vrij offtopic. Iemand is doodgestoken door een zieke geest en niemand voelt zich ook maar een beetje verantwoordelijk voor het in de wereld helpen van die persoon. Niet de gemeenschap waar die jongen vandaan komt. Niet de rechter die hem blijkbaar besloot geen TBS te geven (als dat klopt).

Morgen dus weer dit. Geen lessen. Geen veranderingen. Gewoon doorstomen. Ik heb in mijn buurt nog 10 van die tikkende tijdbom jongens rondlopen ik kan ze je zo aanwijzen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 22 september 2024 @ 22:47:18 #192
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215068624
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 22:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het magische van de islam is echter dat het hele drommen mensen die niet gelovig zijn aantrekt om voor hen op te komen alsof het het enige Ware Geloof is. Hoeveel goedpraters ik wel niet in mijn kennissenkring heb niet te zuinig :') denken allemaal dat de islam net zo gematigd is als het Christendom nu.
Houdt vanzelf op als ze zelf een "Philipp" in de kenniskring hebben, en die kans wordt met de dag groter. Die demonstraties beginnen ook meer en meer normies spuugzat te worden.

Ze graven net als XR vanzelf hun eigen graf met hun gedram.
Get woke, go broke!
  zondag 22 september 2024 @ 22:47:23 #193
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_215068625
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 22:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat is dus ja.

Edit: he wacht, de Almachtige heeft dan ook gewild dat er homo's zijn. Niets gebeurt immers als hij het niet wil zeg je. :D
Er wordt zelfs stevig gekontenbonkt in de islam. Niemand mag het zien maar Allah heeft dat wel gewild.
pi_215068634
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 22:47 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Er wordt zelfs stevig gekontenbonkt in de islam. Niemand mag het zien maar Allah heeft dat wel gewild.
Vergeet de geiten en schapen niet. Arme beestjes.
  zondag 22 september 2024 @ 22:48:32 #195
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215068635
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 22:44 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Hij heeft zijn moeder neergestoken en was al bekend bij de autoriteiten.

De autochtone autoriteiten hebben zoals gewoonlijk gefaald. Ze laten wel vaker TBS'ers vrij rondlopen.
Hoe komt het zo ver met zo'n jongen dat hij zo verknipt uit de pubertijd kwam... huh? als moesjelief hem zo goed heeft opgevoed en de gemeenschap hem de juiste morele begeleiding heeft gegeven? Leg dat eens uit, "slechte kopie kloon van een ge-eerde user van vroeger die wel normaal kon nadenken".
  zondag 22 september 2024 @ 22:49:57 #196
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215068642
Apart dat Allah ook aardbevingen in Turkey wil en natuurrampen in Afghanistan, Pakistan, zo veel doden bij dat rondjes rennen om een rubik's cube etc etc.

Nare vent die Allah voor zijn brave volgelingen. :7.
Get woke, go broke!
  zondag 22 september 2024 @ 22:50:23 #197
13462 BansheeBoy
pi_215068647
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 22:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Hoe komt het zo ver met zo'n jongen dat hij zo verknipt uit de pubertijd kwam... huh? als moesjelief hem zo goed heeft opgevoed en de gemeenschap hem de juiste morele begeleiding heeft gegeven?
Geestesziektes komen in de beste gezinnen voor. Deze boy was verward.

pi_215068654
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 22:45 schreef SpecialK het volgende:
Inmiddels ook al enkele moslims op discord gesproken die vinden dat dat gebeuren in gaza allemaal het plan van god is om islam in het westen (onder de jeugd) nog populairder te maken

"Allah is the greatest planner"
Iedereen gaat dood, sommige worden doodgestoken, anderen gaan dood aan kanker, en weer anderen worden gebombardeerd. Ik merk dat veel atheïsten het niet kunnen verkroppen dat het slachtoffer jong en plotseling is gestorven. Gelovigen hebben betere coping mechanismes.
  zondag 22 september 2024 @ 22:51:41 #199
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215068657
quote:
15s.gif Op zondag 22 september 2024 22:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Heeft de familie hun best gedaan om deze jongen aan te melden bij de correcte instanties toen duidelijk werd dat hij psychische problemen had? Of wordt dat allemaal gezien als "verraad aan de vijand"?
pi_215068658
quote:
15s.gif Op zondag 22 september 2024 22:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je kletst ook maar uit je nek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')