abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215068881
Triggershot was een fijne user.
pi_215068883
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 22:28 schreef Ixia het volgende:

[..]
Ik weet niet. Heb jij zulke gesprekken in je omgeving als er weer eens een Nederlander van het padje af is?
We zijn allemaal Nederlanders. We gaan niet meer weg en ik voel me in elk geval goed.

Gr. Donovan
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215068930
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 23:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Dus aan jou de vraag.. waarom produceert de marokkaanse/algarijnse gemeenschap in Nederland zo veel verwarde jongens?
Het wil natuurlijk niet helpen dat ze al direct zien dat ze anders zijn. En dan doel ik niet specifiek op hun uiterlijk (al zorgt dat waarschijnlijk wel voor frustaties met Nederlandse meisjes), maar meer op het feit dat hun moeders en zussen voor een groot deel met een hoofddoek rondlopen in het wild terwijl andere vrouwen/meisjes dit niet hoeven te doen (daarom ook het hele 'kech' verhaal).

Verder heb je natuurlijk wel de players die elk meisje in bed weten te lullen, maar die heb je wel in elke gemeenschap.
  maandag 23 september 2024 @ 00:30:51 #214
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215069044
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 23:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het wil natuurlijk niet helpen dat ze al direct zien dat ze anders zijn. En dan doel ik niet specifiek op hun uiterlijk (al zorgt dat waarschijnlijk wel voor frustaties met Nederlandse meisjes), maar meer op het feit dat hun moeders en zussen voor een groot deel met een hoofddoek rondlopen in het wild terwijl andere vrouwen/meisjes dit niet hoeven te doen (daarom ook het hele 'kech' verhaal).

Verder heb je natuurlijk wel de players die elk meisje in bed weten te lullen, maar die heb je wel in elke gemeenschap.
Zelden zoveel geijl in 1 post gezien. Het is echt geen schande om te zeggen dat je iets niet weet. Man man man wat een vergezochte onzin.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_215069057
quote:
15s.gif Op zondag 22 september 2024 23:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Goede vraag. Het is een combinatie van factoren:

Het hogere percentage psychoses en psychologische problemen bij Marokkaanse jongeren in Nederland in vergelijking met autochtone Nederlanders is een complex fenomeen met meerdere mogelijke oorzaken. Enkele factoren die hier mogelijk aan bijdragen zijn:

• Culturele en sociale spanningen
• Discriminatie en uitsluiting
• Socio-economische omstandigheden
• Stigmatisering van psychische problemen
• Traumatische ervaringen
• Gebrek aan passende hulpverlening
• Drusgebruik (veel Canabis)
• Genetische kwetsbaarheid

Oh, je ziet nogal wat opties. Ik zie het iets eenvoudiger, namelijk generaties lang incest, dan krijg je vanzelf dit soort uitwassen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 23 september 2024 @ 00:55:25 #216
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_215069077
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 00:34 schreef Hathor het volgende:

[..]
Oh, je ziet nogal wat opties. Ik zie het iets eenvoudiger, namelijk generaties lang incest, dan krijg je vanzelf dit soort uitwassen.
Ooit een jointje gerookt met een jonge marokkaanse uitzendkracht. Hij vertelde over Marokko, met name over het risico dat je als buitenlander in Marokko liep om bedrogen/bestolen te worden. Volgens hem waren de niet-Berbers doodeerlijk, maar zou elke Berber je bedriegen als ie de kans kreeg.
Geen idee of ie het meende, hij was zelf Berber...
are we infinite or am I alone
pi_215069587
quote:
15s.gif Op maandag 23 september 2024 00:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Zelden zoveel geijl in 1 post gezien. Het is echt geen schande om te zeggen dat je iets niet weet. Man man man wat een vergezochte onzin.

Gevoelige snaar geraakt. Terug in de rol, snel!
pi_215069626
Goed artikel in de T. over Aboutaleb die o.a. schitterde door afwezigheid.
Mooi dat de termijn van deze wolf in schaapskleren erop zit.

Allahoe Akbar, Allahoe Akbar _O_ .................... en iets met context.
  maandag 23 september 2024 @ 08:33:15 #219
13462 BansheeBoy
pi_215069863
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 07:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Gevoelige snaar geraakt. Terug in de rol, snel!
Ok, ik wist niet dat je zo kleinzerig was. Je deelt zelf vaak genoeg uit. Ik zal voorzichtig met je zijn de volgende keer.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  maandag 23 september 2024 @ 08:38:04 #220
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215069881
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 22:51 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Iedereen gaat dood, sommige worden doodgestoken, anderen gaan dood aan kanker, en weer anderen worden gebombardeerd. Ik merk dat veel atheïsten het niet kunnen verkroppen dat het slachtoffer jong en plotseling is gestorven. Gelovigen hebben betere coping mechanismes.
Wat een onzin, als iemand jong vermoord is kan niemand dat zomaar verkroppen.
Verder hebben niet-gelovigen ook prima coping mechanismes, er bestaat meer dan alleen het geloof om er mee om te gaan. Wat dacht je van erover praten, sporten, als je verdriet hebt afleiding zoeken in je hobbies enz.
Er is geen enkel bewijs dat gelovigen betere coping mechanismes hebben.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215069935
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 22:51 schreef Triggershott het volgende:
Gelovigen hebben betere coping mechanismes.
:')

Behalve als bijv. hun god/profeet/religie wordt bekritiseerd, dan blijkt dat systeem nog wel eens in storing te raken. :P
Robert Moog died for our synths
  maandag 23 september 2024 @ 08:53:43 #222
438527 MissButterflyy
pi_215069954
Ik geloof best dat mensen met een geloof in zware tijden of als er geen hoop meer is veel kracht kunnen halen uit hun geloof.
Maar er zijn meer manieren om daar mee om te gaan. Bovendien, in de psychiatrie zijn ook veel moslimpatienten te vinden.
pi_215069966
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 23:17 schreef Ixia het volgende:

Maar wat denk je van een sociaal economische achterstand? Best wat jongeren uit de Marokkaanse en Algerijnse gemeenschapen groeien op in wijken met lagere sociaaleconomische omstandigheden. Armoede, werkloosheid en een gebrek aan kansen. En wat gebeurt er als het uitzichtloos wordt voor je? Nou, je kent het riedeltje.
Dit is juist het probleem, dat we het problematische gedrag van deze groep toe blijven schrijven aan anderen. De slachtoffercultus houden ze zelf ook graag in stand: alles is de schuld van de ander, niet van henzelf. We zouden deze jongens juist verantwoordelijk moeten houden voor hun gedrag.

Let wel: er is een wereld van verschil tussen bijv. Marokkaanse jongens en meiden. Ik heb met hen gewerkt en zag dat de meiden harde werkers waren die graag een goede toekomst voor zichzelf wilden en hun ouders trots wilden maken. Bij jongens zag ik over het algemeen weinig zelfreflectie, een gebrek aan respect, slachtoffergedrag, boosheid, menen op van alles en nog wat recht te hebben zonder er iets voor te hoeven doen, crimineel gedrag zelfs. En wat ook steevast terugkwam, was hypocrisie: religie en tradities vonden ze verschrikkelijk belangrijk, maar ze handelden er niet naar. Overtuigingen werden vooral met de mond beleden.

Mijn indruk was dat het verschil vooral vooruitkwam uit opvoeding. Meiden zijn nederiger en dienstbaarder, jongens voelen zich prinsjes.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 23 september 2024 @ 08:57:39 #224
13462 BansheeBoy
pi_215069977
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 08:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dit is juist het probleem, dat we het problematische gedrag van deze groep toe blijven schrijven aan anderen. De slachtoffercultus houden ze zelf ook graag in stand: alles is de schuld van de ander, niet van henzelf. We zouden deze jongens juist verantwoordelijk moeten houden voor hun gedrag.
Hij is verward. Daar stopt feitelijk alles. Zo iemand kan niet rationeel (genoeg) nadenken. TBS, begeleid wonen, moeder steken. Dat walst over het "hij is Moslim" argument.

pi_215069999
quote:
16s.gif Op zondag 22 september 2024 21:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nog niet hoog genoeg
quote:
Er zijn meer factoren die een verschil in straftoemeting verklaren. Daders van niet-Nederlandse afkomst ontkennen vaker, staan vaker voor een drugsdelict terecht en zaten al vaker en langer in voorlopige hechtenis. Wordt met al dat soort factoren rekening gehouden, dan nog blijft een, zij het klein deel van de verschillen in straffen onverklaard.
Ik heb nog een verklaring, houding tijdens de rechtszaak
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_215070013
Deze moet ik de OP:
twitter
pi_215070018
quote:
15s.gif Op maandag 23 september 2024 08:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Hij is verward. Daar stopt feitelijk alles. Zo iemand kan niet rationeel (genoeg) nadenken. TBS, begeleid wonen, moeder steken. Dat walst over het "hij is Moslim" argument.

Stop met liegen
  maandag 23 september 2024 @ 09:03:55 #228
438527 MissButterflyy
pi_215070026
quote:

[..]

We wachten wel even de rechtszaak af, wat daar uitkomt.
Ben benieuwd naar hoe zijn houding dan zal zijn.
pi_215070030
quote:

[..]

Bewijs jij hier even heel mooi de stelling van @Claudia_x _O-
pi_215070053
Snap echt nog steeds niet waarom jullie nog reageren op Banshee. Voer hem lekker nog meer joh.
pi_215070082
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 09:08 schreef Kuhn het volgende:
Snap echt nog steeds niet waarom jullie nog reageren op Banshee. Voer hem lekker nog meer joh.
Vind hem te verward overkomen om een trol te zijn.
  maandag 23 september 2024 @ 09:18:51 #232
13462 BansheeBoy
pi_215070129
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 09:04 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Bewijs jij hier even heel mooi de stelling van @:Claudia_x _O-
Het zijn niet mijn woorden. Al bevestigen ze wel uitstekend wat ik heb geroepen. En dat siert me en maakt me fier.

maandag 23 september 2024 @ 09:22:26 #233
13462 BansheeBoy
pi_215070163
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 09:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
We wachten wel even de rechtszaak af, wat daar uitkomt.
Ben benieuwd naar hoe zijn houding dan zal zijn.
Als dit de gewenste houding is verwacht ik dat wel van iedereen. Gelijke monikken gelijke kappen.

pi_215070165
Je kunt beter stellen dat alle moslims verwarde personen zijn, anders hang je zo'n gewelddadige religie niet aan.
  maandag 23 september 2024 @ 09:31:35 #235
13462 BansheeBoy
pi_215070218
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 09:22 schreef Tjoent het volgende:
Je kunt beter stellen dat alle moslims verwarde personen zijn, anders hang je zo'n gewelddadige religie niet aan.

Ik hoor het je zeggen.

pi_215070243
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 22:51 schreef SpecialK het volgende:
Heeft de familie hun best gedaan om deze jongen aan te melden bij de correcte instanties toen duidelijk werd dat hij psychische problemen had?
Volgens mij was dat al wel duidelijk toen hij zijn moeder neerstak.
pi_215070293
quote:
15s.gif Op maandag 23 september 2024 09:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Ik hoor het je zeggen.

en de laatste pak hem beet 100 jaar?
  maandag 23 september 2024 @ 09:43:09 #238
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_215070296
Aha, de kneus komt weer met een tabel om de Islam te promoten. en dan net zo lang op het internet zoeken tot hij/zij een tabel heeft gevonden die goed uitkomt!! Genoeg andere tabellen, cijfers die het tegendeel bewijzen maar ach wie neemt deze gast uberhaupt serieus _O- _O-
"Hoka Hey!"
pi_215070329
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 09:42 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Gegevens over meerdere millennia zijn nogal in het voordeel van jongere religies, uiteraard. Tevens wil ik erop wijzen dat bronnen met dodentallen in met name de Oudheid notoir onbetrouwbaar zijn. Men overdreef vaak het aantal gedode vijanden en temperde het aantal gesneuvelde eigen manschappen.
pi_215070347
De tabel gaat uit van 'schattingen'.

En zoals mensen op Reddit aangeven:

Dus deze Naveed Shaikh negeert op slimme wijze de genocide door de islamitische sharia, omdat volgens zijn geloof en goddelijke boek het doden van kafirs (niet-moslims), mushirks (afgodendienaars), murtads, gustakhs, mulhids geen genocide is

Alleen al in India zijn er 60-80 miljoen levens door de Islam verloren gegaan tijdens de middeleeuwen, gebaseerd op bevolkingsontwikkelingen per KS Lal

Het is onmogelijk dat het aantal islamitische sterfgevallen zo laag is.
80 miljoen hindoes werden door deze woestijncultus vermoord.
pi_215070356
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 09:22 schreef Tjoent het volgende:
Zomaar stop je bij moslims :')
ELKE gelovige is een verward persoon.
pi_215070413
quote:
10s.gif Op maandag 23 september 2024 09:53 schreef rival het volgende:

[..]
Zomaar stop je bij moslims :')
ELKE gelovige is een verward persoon.
De crux zit in het woord 'gewelddadig'.
pi_215070423
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 10:02 schreef Tjoent het volgende:

[..]
De crux zit in het woord 'gewelddadig'.
Dat hebben de andere religies totaal niet natuurlijk. Die mensen moorden niet en hebben nooit gemoord.
  maandag 23 september 2024 @ 10:07:43 #244
13462 BansheeBoy
pi_215070448
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 09:42 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Doelpalen

pi_215070470
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 08:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Let wel: er is een wereld van verschil tussen bijv. Marokkaanse jongens en meiden. Ik heb met hen gewerkt en zag dat de meiden harde werkers waren die graag een goede toekomst voor zichzelf wilden en hun ouders trots wilden maken. Bij jongens zag ik over het algemeen weinig zelfreflectie, een gebrek aan respect, slachtoffergedrag, boosheid, menen op van alles en nog wat recht te hebben zonder er iets voor te hoeven doen, crimineel gedrag zelfs. En wat ook steevast terugkwam, was hypocrisie: religie en tradities vonden ze verschrikkelijk belangrijk, maar ze handelden er niet naar. Overtuigingen werden vooral met de mond beleden.

Mijn indruk was dat het verschil vooral vooruitkwam uit opvoeding. Meiden zijn nederiger en dienstbaarder, jongens voelen zich prinsjes.
Ik begrijp je punt over persoonlijke verantwoordelijkheid en ben het ermee eens dat het belangrijk is dat jongeren zelf keuzes maken en daar de gevolgen van ondervinden. En dat dat ook betekent dat je verantwoordelijkheid neemt voor je acties. Maar hun gedrag kan niet los worden gezien van de omgeving en de maatschappij waarin ze opgroeien. En dat was de vraag. Omstandigheden zoals armoede en discriminatie spelen wel een grote rol in hoe jongeren zich ontwikkelen. Er komen steeds vaker rapporten naar buiten van oa ongelijke kansen in het onderwijs. Volgens mij kunnen we toch wel concluderen dat dat effect heeft op kinderen.

Wat mij betreft zou het dus een combinatie moeten zijn van het aanmoedigen van zelfreflectie en verantwoordelijkheid (vanzelfsprekend), maar ook het verbeteren van de omstandigheden waarin mensen opgroeien en dat betekent dat zulke jongens zelf, maar ook ouders/opvoeders en ook scholen/maatschappij goed kunnen reflecteren op hoe zaken er echt voorstaan. Ik denk echt dat die dingen hand in hand gaan.

Wat betreft de verschillen tussen jongens en meiden, dat kan inderdaad deels door opvoeding komen. Maar wellicht ook door hoe de maatschappij of cultuur verschillende verwachtingen stelt aan jongens en meisjes. Ik weet dat niet zo. Ik ben overigens benieuwd vanuit welke ervaring jij spreekt? Zelf had ik vroeger een goede vriendin uit de Marokkaanse gemeenschap, daar ging ik 24/7 mee om (bij wijze van), en ik herken dit beeld van jongens die zich niet verantwoordelijk voelen of respect missen eigenlijk niet zo op die manier als jij het omschrijft. Natuurlijk, je hebt er vervelende types tussenzitten. Maar die types heb je overal is mijn ervaring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')