abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 september 2024 @ 22:52:56 #201
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215068666
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 22:51 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Iedereen gaat dood, sommige worden doodgestoken, anderen gaan dood aan kanker, en weer anderen worden gebombardeerd. Ik merk dat veel atheïsten het niet kunnen verkroppen dat het slachtoffer jong en plotseling is gestorven. Gelovigen hebben betere coping mechanismes.
Jank dan ook niet constant over die zielige kutgazaantjes van je, het was hun tijd, moest van God, niets mis mee!

Cope with that!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 22 september 2024 @ 22:53:18 #202
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215068669
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 22:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Heeft de familie hun best gedaan om deze jongen aan te melden bij de correcte instanties toen duidelijk werd dat hij psychische problemen had? Of wordt dat allemaal gezien als "verraad aan de vijand"?
Hij woonde begeleid dus dat zal vast best wel. Ik heb geen reden om anders aan te nemen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 22 september 2024 @ 22:53:22 #203
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215068671
quote:

[..]
Iedereen gaat dood, sommige worden doodgestoken, anderen gaan dood aan kanker, en weer anderen worden gebombardeerd. Ik merk dat veel atheïsten het niet kunnen verkroppen dat het slachtoffer jong en plotseling is gestorven. Gelovigen hebben betere coping mechanismes.
Ik betwijfel dat jij een census hebt van wat atheisten wel of niet vinden van hoe de wereld verloopt. Maargoed hoe dan ook is het constructiever om in oplossingen te denken om je wereld beter te maken dan te denken in termen zoals "het is gods wil".
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_215068674
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 22:48 schreef SpecialK het volgende:
Hoe komt het zo ver met zo'n jongen dat hij zo verknipt uit de pubertijd kwam... huh? als moesjelief hem zo goed heeft opgevoed en de gemeenschap hem de juiste morele begeleiding heeft gegeven? Leg dat eens uit, "slechte kopie kloon van een ge-eerde user van vroeger die wel normaal kon nadenken".
Die wel normaal kon nadenken moet eerder zijn "iemand die mijn mening deelde", ik schakel over op een ad-hominem omdat ik jouw mening stom vind. Het leven is hard, mensen ontsporen mentaal, zo moeilijk is het niet.
  zondag 22 september 2024 @ 22:55:31 #205
13462 BansheeBoy
pi_215068686
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 22:51 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Je kletst ook maar uit je nek.
Wat klopt daar niet dan? :?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_215068693
quote:
15s.gif Op zondag 22 september 2024 22:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wat klopt daar niet dan? :?

Ja leg jij het maar uit
  zondag 22 september 2024 @ 23:02:47 #207
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215068742
quote:
15s.gif Op zondag 22 september 2024 22:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Hij woonde begeleid dus dat zal vast best wel. Ik heb geen reden om anders aan te nemen.

Dus aan jou de vraag.. waarom produceert de marokkaanse/algarijnse gemeenschap in Nederland zo veel verwarde jongens?

En een extra uitdaging voor jou om in je reactie niet een smerige whataboutism te gebruiken over pedofielen oid. Je go-to lulargument.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 22 september 2024 @ 23:10:45 #208
13462 BansheeBoy
pi_215068784
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 23:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Dus aan jou de vraag.. waarom produceert de marokkaanse/algarijnse gemeenschap in Nederland zo veel verwarde jongens?
Goede vraag. Het is een combinatie van factoren:

Het hogere percentage psychoses en psychologische problemen bij Marokkaanse jongeren in Nederland in vergelijking met autochtone Nederlanders is een complex fenomeen met meerdere mogelijke oorzaken. Enkele factoren die hier mogelijk aan bijdragen zijn:

• Culturele en sociale spanningen
• Discriminatie en uitsluiting
• Socio-economische omstandigheden
• Stigmatisering van psychische problemen
• Traumatische ervaringen
• Gebrek aan passende hulpverlening
• Drusgebruik (veel Canabis)
• Genetische kwetsbaarheid

pi_215068787
quote:

[..]

Inteelt veroorzaakt genetische defecten
pi_215068821
quote:

[..]

En een extra uitdaging voor jou om in je reactie niet een smerige whataboutism te gebruiken over pedofielen oid. Je go-to lulargument.
Heb je cijfers? Het is een generalisatie en voor het overgrote deel van jongens uit deze gemeenschappen helemaal niet vab toepassing volgens mij.

Maar wat denk je van een sociaal economische achterstand? Best wat jongeren uit de Marokkaanse en Algerijnse gemeenschapen groeien op in wijken met lagere sociaaleconomische omstandigheden. Armoede, werkloosheid en een gebrek aan kansen. En wat gebeurt er als het uitzichtloos wordt voor je? Nou, je kent het riedeltje.

En denk ook zeker discriminatie en uitsluiting op basis van hun afkomst, dmv naam of religie kan bijdragen aan gevoel van onrechtvaardigheid. Dat gebeurt al op de basisschool natuurlijk, waar er geen gelijke kansen zijn. En waardoor je eerder vervreemd raakt van dingen. En zeker als jongeren het gevoel hebben dat ze constant worden buitengesloten, onderschat, niet gelijk worden behandeld of gestigmatiseerd (gebeurt zeker, je ziet het hier in het topic ook weer veel), kan dit leiden tot problemen met zelfvertrouwen en uiteindelijk psychische problemen.
pi_215068881
Triggershot was een fijne user.
pi_215068883
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 22:28 schreef Ixia het volgende:

[..]
Ik weet niet. Heb jij zulke gesprekken in je omgeving als er weer eens een Nederlander van het padje af is?
We zijn allemaal Nederlanders. We gaan niet meer weg en ik voel me in elk geval goed.

Gr. Donovan
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215068930
quote:

[..]
Het wil natuurlijk niet helpen dat ze al direct zien dat ze anders zijn. En dan doel ik niet specifiek op hun uiterlijk (al zorgt dat waarschijnlijk wel voor frustaties met Nederlandse meisjes), maar meer op het feit dat hun moeders en zussen voor een groot deel met een hoofddoek rondlopen in het wild terwijl andere vrouwen/meisjes dit niet hoeven te doen (daarom ook het hele 'kech' verhaal).

Verder heb je natuurlijk wel de players die elk meisje in bed weten te lullen, maar die heb je wel in elke gemeenschap.
  maandag 23 september 2024 @ 00:30:51 #214
13462 BansheeBoy
pi_215069044
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 23:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het wil natuurlijk niet helpen dat ze al direct zien dat ze anders zijn. En dan doel ik niet specifiek op hun uiterlijk (al zorgt dat waarschijnlijk wel voor frustaties met Nederlandse meisjes), maar meer op het feit dat hun moeders en zussen voor een groot deel met een hoofddoek rondlopen in het wild terwijl andere vrouwen/meisjes dit niet hoeven te doen (daarom ook het hele 'kech' verhaal).

Verder heb je natuurlijk wel de players die elk meisje in bed weten te lullen, maar die heb je wel in elke gemeenschap.
Zelden zoveel geijl in 1 post gezien. Het is echt geen schande om te zeggen dat je iets niet weet. Man man man wat een vergezochte onzin.

pi_215069057
quote:
15s.gif Op zondag 22 september 2024 23:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Goede vraag. Het is een combinatie van factoren:

Het hogere percentage psychoses en psychologische problemen bij Marokkaanse jongeren in Nederland in vergelijking met autochtone Nederlanders is een complex fenomeen met meerdere mogelijke oorzaken. Enkele factoren die hier mogelijk aan bijdragen zijn:

• Culturele en sociale spanningen
• Discriminatie en uitsluiting
• Socio-economische omstandigheden
• Stigmatisering van psychische problemen
• Traumatische ervaringen
• Gebrek aan passende hulpverlening
• Drusgebruik (veel Canabis)
• Genetische kwetsbaarheid

Oh, je ziet nogal wat opties. Ik zie het iets eenvoudiger, namelijk generaties lang incest, dan krijg je vanzelf dit soort uitwassen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 23 september 2024 @ 00:55:25 #216
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_215069077
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 00:34 schreef Hathor het volgende:

[..]
Oh, je ziet nogal wat opties. Ik zie het iets eenvoudiger, namelijk generaties lang incest, dan krijg je vanzelf dit soort uitwassen.
Ooit een jointje gerookt met een jonge marokkaanse uitzendkracht. Hij vertelde over Marokko, met name over het risico dat je als buitenlander in Marokko liep om bedrogen/bestolen te worden. Volgens hem waren de niet-Berbers doodeerlijk, maar zou elke Berber je bedriegen als ie de kans kreeg.
Geen idee of ie het meende, hij was zelf Berber...
are we infinite or am I alone
pi_215069587
quote:
15s.gif Op maandag 23 september 2024 00:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Zelden zoveel geijl in 1 post gezien. Het is echt geen schande om te zeggen dat je iets niet weet. Man man man wat een vergezochte onzin.

Gevoelige snaar geraakt. Terug in de rol, snel!
pi_215069626
Goed artikel in de T. over Aboutaleb die o.a. schitterde door afwezigheid.
Mooi dat de termijn van deze wolf in schaapskleren erop zit.

Allahoe Akbar, Allahoe Akbar _O_ .................... en iets met context.
  maandag 23 september 2024 @ 08:33:15 #219
13462 BansheeBoy
pi_215069863
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 07:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Gevoelige snaar geraakt. Terug in de rol, snel!
Ok, ik wist niet dat je zo kleinzerig was. Je deelt zelf vaak genoeg uit. Ik zal voorzichtig met je zijn de volgende keer.

maandag 23 september 2024 @ 08:38:04 #220
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215069881
quote:

[..]
Wat een onzin, als iemand jong vermoord is kan niemand dat zomaar verkroppen.
Verder hebben niet-gelovigen ook prima coping mechanismes, er bestaat meer dan alleen het geloof om er mee om te gaan. Wat dacht je van erover praten, sporten, als je verdriet hebt afleiding zoeken in je hobbies enz.
Er is geen enkel bewijs dat gelovigen betere coping mechanismes hebben.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215069935
quote:
Gelovigen hebben betere coping mechanismes.
:')

Behalve als bijv. hun god/profeet/religie wordt bekritiseerd, dan blijkt dat systeem nog wel eens in storing te raken. :P
Robert Moog died for our synths
  maandag 23 september 2024 @ 08:53:43 #222
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215069954
Ik geloof best dat mensen met een geloof in zware tijden of als er geen hoop meer is veel kracht kunnen halen uit hun geloof.
Maar er zijn meer manieren om daar mee om te gaan. Bovendien, in de psychiatrie zijn ook veel moslimpatienten te vinden.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215069966
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 23:17 schreef Ixia het volgende:

Maar wat denk je van een sociaal economische achterstand? Best wat jongeren uit de Marokkaanse en Algerijnse gemeenschapen groeien op in wijken met lagere sociaaleconomische omstandigheden. Armoede, werkloosheid en een gebrek aan kansen. En wat gebeurt er als het uitzichtloos wordt voor je? Nou, je kent het riedeltje.
Dit is juist het probleem, dat we het problematische gedrag van deze groep toe blijven schrijven aan anderen. De slachtoffercultus houden ze zelf ook graag in stand: alles is de schuld van de ander, niet van henzelf. We zouden deze jongens juist verantwoordelijk moeten houden voor hun gedrag.

Let wel: er is een wereld van verschil tussen bijv. Marokkaanse jongens en meiden. Ik heb met hen gewerkt en zag dat de meiden harde werkers waren die graag een goede toekomst voor zichzelf wilden en hun ouders trots wilden maken. Bij jongens zag ik over het algemeen weinig zelfreflectie, een gebrek aan respect, slachtoffergedrag, boosheid, menen op van alles en nog wat recht te hebben zonder er iets voor te hoeven doen, crimineel gedrag zelfs. En wat ook steevast terugkwam, was hypocrisie: religie en tradities vonden ze verschrikkelijk belangrijk, maar ze handelden er niet naar. Overtuigingen werden vooral met de mond beleden.

Mijn indruk was dat het verschil vooral vooruitkwam uit opvoeding. Meiden zijn nederiger en dienstbaarder, jongens voelen zich prinsjes.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 23 september 2024 @ 08:57:39 #224
13462 BansheeBoy
pi_215069977
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 08:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dit is juist het probleem, dat we het problematische gedrag van deze groep toe blijven schrijven aan anderen. De slachtoffercultus houden ze zelf ook graag in stand: alles is de schuld van de ander, niet van henzelf. We zouden deze jongens juist verantwoordelijk moeten houden voor hun gedrag.
Hij is verward. Daar stopt feitelijk alles. Zo iemand kan niet rationeel (genoeg) nadenken. TBS, begeleid wonen, moeder steken. Dat walst over het "hij is Moslim" argument.

pi_215069999
quote:
16s.gif Op zondag 22 september 2024 21:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nog niet hoog genoeg
quote:
Er zijn meer factoren die een verschil in straftoemeting verklaren. Daders van niet-Nederlandse afkomst ontkennen vaker, staan vaker voor een drugsdelict terecht en zaten al vaker en langer in voorlopige hechtenis. Wordt met al dat soort factoren rekening gehouden, dan nog blijft een, zij het klein deel van de verschillen in straffen onverklaard.
Ik heb nog een verklaring, houding tijdens de rechtszaak
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')