Jank dan ook niet constant over die zielige kutgazaantjes van je, het was hun tijd, moest van God, niets mis mee!quote:Op zondag 22 september 2024 22:51 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Iedereen gaat dood, sommige worden doodgestoken, anderen gaan dood aan kanker, en weer anderen worden gebombardeerd. Ik merk dat veel atheïsten het niet kunnen verkroppen dat het slachtoffer jong en plotseling is gestorven. Gelovigen hebben betere coping mechanismes.
Hij woonde begeleid dus dat zal vast best wel. Ik heb geen reden om anders aan te nemen.quote:Op zondag 22 september 2024 22:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Heeft de familie hun best gedaan om deze jongen aan te melden bij de correcte instanties toen duidelijk werd dat hij psychische problemen had? Of wordt dat allemaal gezien als "verraad aan de vijand"?
Ik betwijfel dat jij een census hebt van wat atheisten wel of niet vinden van hoe de wereld verloopt. Maargoed hoe dan ook is het constructiever om in oplossingen te denken om je wereld beter te maken dan te denken in termen zoals "het is gods wil".quote:Op zondag 22 september 2024 22:51 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Iedereen gaat dood, sommige worden doodgestoken, anderen gaan dood aan kanker, en weer anderen worden gebombardeerd. Ik merk dat veel atheïsten het niet kunnen verkroppen dat het slachtoffer jong en plotseling is gestorven. Gelovigen hebben betere coping mechanismes.
Die wel normaal kon nadenken moet eerder zijn "iemand die mijn mening deelde", ik schakel over op een ad-hominem omdat ik jouw mening stom vind. Het leven is hard, mensen ontsporen mentaal, zo moeilijk is het niet.quote:Op zondag 22 september 2024 22:48 schreef SpecialK het volgende:
Hoe komt het zo ver met zo'n jongen dat hij zo verknipt uit de pubertijd kwam... huh? als moesjelief hem zo goed heeft opgevoed en de gemeenschap hem de juiste morele begeleiding heeft gegeven? Leg dat eens uit, "slechte kopie kloon van een ge-eerde user van vroeger die wel normaal kon nadenken".
Wat klopt daar niet dan?quote:
Dus aan jou de vraag.. waarom produceert de marokkaanse/algarijnse gemeenschap in Nederland zo veel verwarde jongens?quote:Op zondag 22 september 2024 22:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij woonde begeleid dus dat zal vast best wel. Ik heb geen reden om anders aan te nemen.²
Goede vraag. Het is een combinatie van factoren:quote:Op zondag 22 september 2024 23:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus aan jou de vraag.. waarom produceert de marokkaanse/algarijnse gemeenschap in Nederland zo veel verwarde jongens?
Inteelt veroorzaakt genetische defectenquote:Op zondag 22 september 2024 23:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus aan jou de vraag.. waarom produceert de marokkaanse/algarijnse gemeenschap in Nederland zo veel verwarde jongens?
Heb je cijfers? Het is een generalisatie en voor het overgrote deel van jongens uit deze gemeenschappen helemaal niet vab toepassing volgens mij.quote:Op zondag 22 september 2024 23:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En een extra uitdaging voor jou om in je reactie niet een smerige whataboutism te gebruiken over pedofielen oid. Je go-to lulargument.
We zijn allemaal Nederlanders. We gaan niet meer weg en ik voel me in elk geval goed.quote:Op zondag 22 september 2024 22:28 schreef Ixia het volgende:
[..]
Ik weet niet. Heb jij zulke gesprekken in je omgeving als er weer eens een Nederlander van het padje af is?
Het wil natuurlijk niet helpen dat ze al direct zien dat ze anders zijn. En dan doel ik niet specifiek op hun uiterlijk (al zorgt dat waarschijnlijk wel voor frustaties met Nederlandse meisjes), maar meer op het feit dat hun moeders en zussen voor een groot deel met een hoofddoek rondlopen in het wild terwijl andere vrouwen/meisjes dit niet hoeven te doen (daarom ook het hele 'kech' verhaal).quote:Op zondag 22 september 2024 23:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zelden zoveel geijl in 1 post gezien. Het is echt geen schande om te zeggen dat je iets niet weet. Man man man wat een vergezochte onzin.quote:Op zondag 22 september 2024 23:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het wil natuurlijk niet helpen dat ze al direct zien dat ze anders zijn. En dan doel ik niet specifiek op hun uiterlijk (al zorgt dat waarschijnlijk wel voor frustaties met Nederlandse meisjes), maar meer op het feit dat hun moeders en zussen voor een groot deel met een hoofddoek rondlopen in het wild terwijl andere vrouwen/meisjes dit niet hoeven te doen (daarom ook het hele 'kech' verhaal).
Verder heb je natuurlijk wel de players die elk meisje in bed weten te lullen, maar die heb je wel in elke gemeenschap.
Oh, je ziet nogal wat opties. Ik zie het iets eenvoudiger, namelijk generaties lang incest, dan krijg je vanzelf dit soort uitwassen.quote:Op zondag 22 september 2024 23:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Goede vraag. Het is een combinatie van factoren:
Het hogere percentage psychoses en psychologische problemen bij Marokkaanse jongeren in Nederland in vergelijking met autochtone Nederlanders is een complex fenomeen met meerdere mogelijke oorzaken. Enkele factoren die hier mogelijk aan bijdragen zijn:
• Culturele en sociale spanningen
• Discriminatie en uitsluiting
• Socio-economische omstandigheden
• Stigmatisering van psychische problemen
• Traumatische ervaringen
• Gebrek aan passende hulpverlening
• Drusgebruik (veel Canabis)
• Genetische kwetsbaarheid²
Ooit een jointje gerookt met een jonge marokkaanse uitzendkracht. Hij vertelde over Marokko, met name over het risico dat je als buitenlander in Marokko liep om bedrogen/bestolen te worden. Volgens hem waren de niet-Berbers doodeerlijk, maar zou elke Berber je bedriegen als ie de kans kreeg.quote:Op maandag 23 september 2024 00:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oh, je ziet nogal wat opties. Ik zie het iets eenvoudiger, namelijk generaties lang incest, dan krijg je vanzelf dit soort uitwassen.
Gevoelige snaar geraakt. Terug in de rol, snel!quote:Op maandag 23 september 2024 00:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zelden zoveel geijl in 1 post gezien. Het is echt geen schande om te zeggen dat je iets niet weet. Man man man wat een vergezochte onzin.²
Ok, ik wist niet dat je zo kleinzerig was. Je deelt zelf vaak genoeg uit. Ik zal voorzichtig met je zijn de volgende keer.quote:Op maandag 23 september 2024 07:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gevoelige snaar geraakt. Terug in de rol, snel!
Wat een onzin, als iemand jong vermoord is kan niemand dat zomaar verkroppen.quote:Op zondag 22 september 2024 22:51 schreef Triggershott het volgende:
[..]
quote:Op zondag 22 september 2024 22:51 schreef Triggershott het volgende:
Gelovigen hebben betere coping mechanismes.
Dit is juist het probleem, dat we het problematische gedrag van deze groep toe blijven schrijven aan anderen. De slachtoffercultus houden ze zelf ook graag in stand: alles is de schuld van de ander, niet van henzelf. We zouden deze jongens juist verantwoordelijk moeten houden voor hun gedrag.quote:Op zondag 22 september 2024 23:17 schreef Ixia het volgende:
Maar wat denk je van een sociaal economische achterstand? Best wat jongeren uit de Marokkaanse en Algerijnse gemeenschapen groeien op in wijken met lagere sociaaleconomische omstandigheden. Armoede, werkloosheid en een gebrek aan kansen. En wat gebeurt er als het uitzichtloos wordt voor je? Nou, je kent het riedeltje.
Hij is verward. Daar stopt feitelijk alles. Zo iemand kan niet rationeel (genoeg) nadenken. TBS, begeleid wonen, moeder steken. Dat walst over het "hij is Moslim" argument.quote:Op maandag 23 september 2024 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is juist het probleem, dat we het problematische gedrag van deze groep toe blijven schrijven aan anderen. De slachtoffercultus houden ze zelf ook graag in stand: alles is de schuld van de ander, niet van henzelf. We zouden deze jongens juist verantwoordelijk moeten houden voor hun gedrag.
quote:
Ik heb nog een verklaring, houding tijdens de rechtszaakquote:Er zijn meer factoren die een verschil in straftoemeting verklaren. Daders van niet-Nederlandse afkomst ontkennen vaker, staan vaker voor een drugsdelict terecht en zaten al vaker en langer in voorlopige hechtenis. Wordt met al dat soort factoren rekening gehouden, dan nog blijft een, zij het klein deel van de verschillen in straffen onverklaard.
Stop met liegenquote:Op maandag 23 september 2024 08:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij is verward. Daar stopt feitelijk alles. Zo iemand kan niet rationeel (genoeg) nadenken. TBS, begeleid wonen, moeder steken. Dat walst over het "hij is Moslim" argument.²
We wachten wel even de rechtszaak af, wat daar uitkomt.quote:Op maandag 23 september 2024 08:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij is verward. Daar stopt feitelijk alles. Zo iemand kan niet rationeel (genoeg) nadenken. TBS, begeleid wonen, moeder steken. Dat walst over het "hij is Moslim" argument.²
Bewijs jij hier even heel mooi de stelling van @Claudia_xquote:Op maandag 23 september 2024 08:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vind hem te verward overkomen om een trol te zijn.quote:Op maandag 23 september 2024 09:08 schreef Kuhn het volgende:
Snap echt nog steeds niet waarom jullie nog reageren op Banshee. Voer hem lekker nog meer joh.
Het zijn niet mijn woorden. Al bevestigen ze wel uitstekend wat ik heb geroepen. En dat siert me en maakt me fier.quote:Op maandag 23 september 2024 09:04 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Bewijs jij hier even heel mooi de stelling van @:Claudia_x
Als dit de gewenste houding is verwacht ik dat wel van iedereen. Gelijke monikken gelijke kappen.quote:Op maandag 23 september 2024 09:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We wachten wel even de rechtszaak af, wat daar uitkomt.
Ben benieuwd naar hoe zijn houding dan zal zijn.
quote:Op maandag 23 september 2024 09:22 schreef Tjoent het volgende:
Je kunt beter stellen dat alle moslims verwarde personen zijn, anders hang je zo'n gewelddadige religie niet aan.
Volgens mij was dat al wel duidelijk toen hij zijn moeder neerstak.quote:Op zondag 22 september 2024 22:51 schreef SpecialK het volgende:
Heeft de familie hun best gedaan om deze jongen aan te melden bij de correcte instanties toen duidelijk werd dat hij psychische problemen had?
en de laatste pak hem beet 100 jaar?quote:Op maandag 23 september 2024 09:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik hoor het je zeggen.²
Gegevens over meerdere millennia zijn nogal in het voordeel van jongere religies, uiteraard. Tevens wil ik erop wijzen dat bronnen met dodentallen in met name de Oudheid notoir onbetrouwbaar zijn. Men overdreef vaak het aantal gedode vijanden en temperde het aantal gesneuvelde eigen manschappen.quote:Op maandag 23 september 2024 09:42 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
en de laatste pak hem beet 100 jaar?
Zomaar stop je bij moslimsquote:Op maandag 23 september 2024 09:22 schreef Tjoent het volgende:
Je kunt beter stellen dat alle moslims verwarde personen zijn, anders hang je zo'n gewelddadige religie niet aan.
De crux zit in het woord 'gewelddadig'.quote:Op maandag 23 september 2024 09:53 schreef rival het volgende:
[..]
Zomaar stop je bij moslims
ELKE gelovige is een verward persoon.
Dat hebben de andere religies totaal niet natuurlijk. Die mensen moorden niet en hebben nooit gemoord.quote:Op maandag 23 september 2024 10:02 schreef Tjoent het volgende:
[..]
De crux zit in het woord 'gewelddadig'.
Doelpalenquote:Op maandag 23 september 2024 09:42 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
en de laatste pak hem beet 100 jaar?
Ik begrijp je punt over persoonlijke verantwoordelijkheid en ben het ermee eens dat het belangrijk is dat jongeren zelf keuzes maken en daar de gevolgen van ondervinden. En dat dat ook betekent dat je verantwoordelijkheid neemt voor je acties. Maar hun gedrag kan niet los worden gezien van de omgeving en de maatschappij waarin ze opgroeien. En dat was de vraag. Omstandigheden zoals armoede en discriminatie spelen wel een grote rol in hoe jongeren zich ontwikkelen. Er komen steeds vaker rapporten naar buiten van oa ongelijke kansen in het onderwijs. Volgens mij kunnen we toch wel concluderen dat dat effect heeft op kinderen.quote:Op maandag 23 september 2024 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is juist het probleem, dat we het problematische gedrag van deze groep toe blijven schrijven aan anderen. De slachtoffercultus houden ze zelf ook graag in stand: alles is de schuld van de ander, niet van henzelf. We zouden deze jongens juist verantwoordelijk moeten houden voor hun gedrag.
Let wel: er is een wereld van verschil tussen bijv. Marokkaanse jongens en meiden. Ik heb met hen gewerkt en zag dat de meiden harde werkers waren die graag een goede toekomst voor zichzelf wilden en hun ouders trots wilden maken. Bij jongens zag ik over het algemeen weinig zelfreflectie, een gebrek aan respect, slachtoffergedrag, boosheid, menen op van alles en nog wat recht te hebben zonder er iets voor te hoeven doen, crimineel gedrag zelfs. En wat ook steevast terugkwam, was hypocrisie: religie en tradities vonden ze verschrikkelijk belangrijk, maar ze handelden er niet naar. Overtuigingen werden vooral met de mond beleden.
Mijn indruk was dat het verschil vooral vooruitkwam uit opvoeding. Meiden zijn nederiger en dienstbaarder, jongens voelen zich prinsjes.
Er zijn geen andere religies die homo's van gebouwen gooien nee, of vaders die een dochter door haar broers laten vermoorden omdat ze geen hoofddoek wil dragen. Dat is de verleden, huidige en toekomstige tijd van de Islam.quote:Op maandag 23 september 2024 10:03 schreef rival het volgende:
[..]
Dat hebben de andere religies totaal niet natuurlijk. Die mensen moorden niet en hebben nooit gemoord.
Waar is dan die personal trainer die hem in zijn eentje uitgeschakeld zou hebben? Dit schetst toch een totaal ander beeld.quote:
De personal trainer heeft de genadeklap of trap uitgedeeld.quote:Op maandag 23 september 2024 10:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waar is dan die personal trainer die hem in zijn eentje uitgeschakeld zou hebben? Dit schetst toch een totaal ander beeld.
In dit tijdsgewricht is het in de mode om de schuld te geven aan systemische effecten. Die zijn er. Het onderwijs zelf bevordert bijvoorbeeld het Mattheüs-effect ('de rijken worden rijker en de armen worden armer') terwijl het juist zou moeten bewerkstelligen dat elk kind een gelijke kans heeft. Zo gaat de wereld aan goede bedoelingen ten onder.quote:Op maandag 23 september 2024 10:12 schreef Ixia het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt over persoonlijke verantwoordelijkheid en ben het ermee eens dat het belangrijk is dat jongeren zelf keuzes maken en daar de gevolgen van ondervinden. En dat dat ook betekent dat je verantwoordelijkheid neemt voor je acties. Maar hun gedrag kan niet los worden gezien van de omgeving en de maatschappij waarin ze opgroeien. En dat was de vraag. Omstandigheden zoals armoede en discriminatie spelen wel een grote rol in hoe jongeren zich ontwikkelen. Er komen steeds vaker rapporten naar buiten van oa ongelijke kansen in het onderwijs. Volgens mij kunnen we toch wel concluderen dat dat effect heeft op kinderen.
We doen de samenleving geen plezier door de Ayoub M.'s van deze wereld te betuttelen en in een begeleid wonen-project te stoppen in plaats van in de gevangenis. Dat geldt niet alleen voor zijn slachtoffers, maar ook voor hemzelf.quote:Terugkerende punten in zijn betoog zijn een hulpverleningsapparaat dat daders als slachtoffers behandelt en onverschillig blijft tegenover het leed van de werkelijke slachtoffers van criminaliteit in de achterstandswijken, verder de passiviteit en slachtofferrol waarin mensen in achterstandsbuurten zich wentelen en waar hulpverleners hen in houden (...).
Dit is precies waar het essentiële probleem zit. Dat zien we op FOK! ook geregeld in discussies, als je voor harde straffen of zelfs de doodstraf bent, komen er gelijk talloze users die stellen dat dit niet werkt, inhumaan is en de nadruk op rehabilitatie en re-integratie zou moeten liggen.quote:Op maandag 23 september 2024 10:36 schreef Claudia_x het volgende:
Terugkerende punten in zijn betoog zijn een hulpverleningsapparaat dat daders als slachtoffers behandelt en onverschillig blijft tegenover het leed van de werkelijke slachtoffers van criminaliteit in de achterstandswijken, verder de passiviteit en slachtofferrol waarin mensen in achterstandsbuurten zich wentelen en waar hulpverleners hen in houden (...).
Reden voor de moslimgemeenschappen voor wat meer zelfreflectie en interne discussie om echt te veranderen.quote:Op zondag 22 september 2024 23:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Goede vraag. Het is een combinatie van factoren:
Het hogere percentage psychoses en psychologische problemen bij Marokkaanse jongeren in Nederland in vergelijking met autochtone Nederlanders is een complex fenomeen met meerdere mogelijke oorzaken. Enkele factoren die hier mogelijk aan bijdragen zijn:
• Culturele en sociale spanningen
Iets waar andere groepen ineens geen last van hebben? Wellicht proberen niet te leunen op de schuldvraag bij anderen te leggenquote:• Discriminatie en uitsluiting
In Nederland?quote:• Socio-economische omstandigheden
Waar andere bevolkingsgroepen ineens geen last van hebben? Bedoel je intern stigma bij moslimgemeenschappen mbt psychiatrie?quote:• Stigmatisering van psychische problemen
Meer dan bij andere bevolkingsgroepen? Reden voor de moslimgemeenschappen voor wat meer zelfreflectie en interne discussie om echt te veranderen.quote:• Traumatische ervaringen
Waar andere bevolkingsgroepen ineens geen last van hebben? Wederom poging om de schuld extern te leggen.quote:• Gebrek aan passende hulpverlening
Waar andere bevolkingsgroepen geen last van hebben?quote:• Drusgebruik (veel Canabis)
Wellicht tijd voor de moslimgemeenschappen voor wat meer zelfreflectie en interne discussie om echt te veranderen mbt bijvoorbeeld neef-nicht import huwelijken. Minder xenofobie richting het idee van vriendjes die uit een andere cultuur komen? Minder misbruik proberen te maken van dit "we halen iedereen hierheen" idee.quote:• Genetische kwetsbaarheid
Die tabel zeg mij werkelijk waar helemaal niets. Wat is de bron, hoe is de tabel tot stand gekomen, waar komen de cijfers vandaan.. etc etc. Dit is gewoon desinformatie.quote:Op maandag 23 september 2024 09:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik hoor het je zeggen.²
Daar stopt zeker niet alles. De grote gemene deler van alle 'verwarde' moslimterroristen is namelijk.. de islam. Zouden deze 'verwarde' types ook tot hun daad zijn overgegaan zonder de islam? Ik vermoed van niet. Kortom, deze ongelofelijke kutreligie kan niet hard genoeg worden aangepaktquote:Op maandag 23 september 2024 08:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij is verward. Daar stopt feitelijk alles.²
Ik ben blij dat je inmiddels zo ver bent dat je dat wel wilt toegeven. Het gaat in kleine stapjes maar we komen er wel.quote:Op maandag 23 september 2024 11:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daar stopt zeker niet alles. De grote gemene deler van alle 'verwarde' moslimterroristen is namelijk.. de islam. Zouden deze 'verwarde' types ook tot hun daad zijn overgegaan zonder de islam? Ik vermoed van niet. Kortom, deze ongelofelijke kutreligie kan niet hard genoeg worden aangepakt
je snapt waarom ze verward zijn? Woordje islam gemist?quote:Op maandag 23 september 2024 11:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je inmiddels zo ver bent dat je dat wel wilt toegeven. Het gaat in kleine stapjes maar we komen er wel.²
De grote vraag is dus:quote:Op maandag 23 september 2024 11:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je snapt waarom ze verward zijn? Woordje islam gemist?
het vormt hoe dan ook de basis.quote:Op maandag 23 september 2024 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De grote vraag is dus:
Veroorzaakt de islam verwarring of heeft de islam grote aantrekkingskracht op verknipte warhoofden?
Dat klopt. Islam is het laatste zetje wat deze mensen nodig hebben om tot grove wandaden over te gaan.quote:Op maandag 23 september 2024 11:47 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
het vormt hoe dan ook de basis.
Ach, verreweg de meeste Moslims gedragen zich netjes en moeten helemaal niks van terreur hebben. Mag jij eens raden wat daar de gemene deler is. In een keer goed slimme vent! De Islam. Heerlijk.quote:Op maandag 23 september 2024 11:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je snapt waarom ze verward zijn? Woordje islam gemist?
Het is een combinatie van religie/cultuur met vaak allerlei zwaar achterhaalde en conservatieve denkbeelden. Koppel dat aan samenlevingen waar deze mensen vandaan komen die vaak ook sociaal-economisch zeer zwak en onstabiel zijn en daar heb je het.quote:Op maandag 23 september 2024 11:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat klopt. Islam is het laatste zetje wat deze mensen nodig hebben om tot grove wandaden over te gaan.
Ja het is echt een verademing, vooral in gebieden waar de islam overheerstquote:Op maandag 23 september 2024 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ach, verreweg de meeste Moslims gedragen zich netjes en moeten helemaal niks van terreur hebben. Mag jij eens raden wat daar de gemene deler is. In een keer goed slimme vent! De Islam. Heerlijk.
Heerlijk.²
De meeste rokers hebben ook geen longkanker. Dat roken longkanker veroorzaakt is echter algemeen geaccepteerd.quote:Op maandag 23 september 2024 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ach, verreweg de meeste Moslims gedragen zich netjes en moeten helemaal niks van terreur hebben. Mag jij eens raden wat daar de gemene deler is. In een keer goed slimme vent! De Islam. Heerlijk.
Heerlijk.²
Matige counter. Ik kan je alleen maar credits geven voor de inzet. Maar qua inhoud is het maar zo zo.quote:Op maandag 23 september 2024 11:55 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Ja het is echt een verademing, vooral in gebieden waar de islam overheerst
Ja, maar die rokers die longkanker krijgen blijken ook al jaren met asbest te werken. Ga er maar aan staan.quote:Op maandag 23 september 2024 11:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De meeste rokers hebben ook geen longkanker. Dat roken longkanker veroorzaakt is echter algemeen geaccepteerd.
over matige counters gesproken.quote:Op maandag 23 september 2024 11:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Matige counter. Ik kan je alleen maar credits geven voor de inzet. Maar qua inhoud is het maar zo zo.²
heb je bewijs daarvoor?quote:Op maandag 23 september 2024 12:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar die rokers die longkanker krijgen blijken ook al jaren met asbest te werken. Ga er maar aan staan.²
Ik hoef alleen maar om mij heen te kijken om te zien hoe Moslims participeren en er een heerlijk leven middels huisje boompje beestje op nahouden. Die enkele incidenten in de media met voornamelijk verwarden veranderen daar niks aan. Ik voel me prettig.quote:
Das net zo'n goed argument als naar Opsporing verzocht wijzen als bewijs van hoe slecht het gaatquote:Op maandag 23 september 2024 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik hoef alleen maar om mij heen te kijken om te zien hoe Moslims participeren en er een heerlijk leven middels huisje boompje beestje op nahouden. Die enkele incidenten in de media met voornamelijk verwarden veranderen daar niks aan. Ik voel me prettig.
Moslims zijn ondernemende mensen. Ga eens op een willekeurig parkeerterein van een grote moskee kijken. Mooie auto's. Vermogende jongens die hier prima toeven.
Je moet het ze ook wel gunnen natuurlijk.²
quote:Op maandag 23 september 2024 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik hoef alleen maar om mij heen te kijken om te zien hoe Moslims participeren en er een heerlijk leven middels huisje boompje beestje op nahouden. Die enkele incidenten in de media met voornamelijk verwarden veranderen daar niks aan. Ik voel me prettig.
Moslims zijn ondernemende mensen. Ga eens op een willekeurig parkeerterein van een grote moskee kijken. Mooie auto's. Vermogende jongens die hier prima toeven.
Je moet het ze ook wel gunnen natuurlijk.²
Nee, het is een beter argument. Opsporing Verzocht zijn incidenten. Mijn verhaal is regel (geen uitzondering). Neem eens een dagje vrij en maak een rondje langs alle grote moskeeën in Nederland. Pik onderweg een portie kibbeling mee ergens. Een leuk dagje uit. En maak eens een praatje met de jongens en meisjes. Hoogopgeleid, assertief en vermogend.quote:Op maandag 23 september 2024 12:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Das net zo'n goed argument als naar Opsporing verzocht wijzen als bewijs van hoe slecht het gaat
Er is maar een.ding wat belangrijk is voor zulke figuren: de slachtoffers moeten niet-moslims zijn.quote:Op zondag 22 september 2024 21:22 schreef CherryLips het volgende:
En dan heeft ie niet eens Nederlanders neergestokenwas toen op Amsterdam CS ook toch, dat er twee toeristen gewond waren geraakt?
Tuurlijk niet.quote:
Hij is verwardquote:Op maandag 23 september 2024 12:22 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Tuurlijk niet.
Tip: het heeft niet veel zin om te discussiëren met iemand die niet in goed vertrouwen discussieert.
Absoluut! Helemaal met je eens.quote:Op maandag 23 september 2024 12:22 schreef Cuendillar het volgende:
Tip: het heeft niet veel zin om te discussiëren met iemand die niet in goed vertrouwen discussieert.
Allergisch voor vis dus ik weet niet waarom je me dood wil hebben hoorquote:Op maandag 23 september 2024 12:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, het is een beter argument. Opsporing Verzocht zijn incidenten. Mijn verhaal is regel (geen uitzondering). Neem eens een dagje vrij en maak een rondje langs alle grote moskeeën in Nederland. Pik onderweg een portie kibbeling mee ergens. Een leuk dagje uit. En maak eens een praatje met de jongens en meisjes. Hoogopgeleid, assertief en vermogend.²
Wat mag je graag eten?quote:Op maandag 23 september 2024 12:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
Allergisch voor vis dus ik weet niet waarom je me dood wil hebben hoor
Ik ben juist fier en aardig
En zou blijken de meeste willekeurige voorbijganger stekers weer aanhanger te zijn van de religie van de vrede. Ga er maar aan staan.quote:Op maandag 23 september 2024 12:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar die rokers die longkanker krijgen blijken ook al jaren met asbest te werken. Ga er maar aan staan.²
quote:Zware kritiek Leefbaar op Aboutaleb: ‘Reactie op mesaanval was bizar en bagatelliserend’
Leefbaar Rotterdam heeft zware kritiek op Ahmed Aboutaleb vanwege diens reactie op de mesaanval in de stad van afgelopen donderdag. Die reactie was ‘bizar en bagatelliserend’, vindt de partij. Leefbaar wil er donderdag over in debat, vlak voor Aboutalebs officiële afscheid als burgemeester.
Aboutaleb noemde de aanval in een schriftelijke verklaring een ‘nare daad’. Toen RTV Rijnmond hem vroeg naar de woorden ‘Allah akbar’ die de dader zou hebben gebruikt, zei hij: ,,Dat roep ik wel tientallen keren per dag. Het is een stopwoordje voor veel moslims.”
Een bizarre reactie, vindt de grootste fractie in de gemeenteraad. ,,Het zijn bagatelliserende woorden die veel kwaad bloed hebben gezet”, zegt Leefbaar-fractievoorzitter Simon Ceulemans. ,,Natuurlijk kan ‘Allah akbar’ ook een andere lading hebben, maar niet als je met een mes op iemand staat in te hakken. We hadden de Aboutaleb nodig van na Charlie Hebdo, maar we kregen de Aboutaleb van ‘Ik ben een salafist’. Hij zou pal moeten staan voor onze waarden, net als toen. Maar dat doet hij niet.” Aboutaleb zou door het stof moeten, vindt Ceulemans. ,,Maar we weten dat hij dat niet gaat doen. Want hij kan geen fouten toegeven.”
Maar ook de VVD is kritisch op Aboutaleb. Van Groningen: ,,Dit heeft zoveel mensen geschokt, dit maakt mensen bang. Het gaat om hun veiligheid. Wat mij betreft had burgemeester Aboutaleb best wat meelevender mogen zijn. Ik had van hem willen horen: ‘Ik begrijp dat u zich zorgen maakt, ik maak me ook zorgen. Wij zoeken dit tot op de bodem uit.’ Maar dit was iets anders.”
https://www.ad.nl/rotterd(...)elliserend~a083c7d6/
Wat een onzin man. Wat hij zei is feitelijk juist. Riep ik hier ook meteen. Zit een goede kop op!quote:
Ik mag allesquote:
Uitstekende reactie van Leefbaar Rotterdam en de VVD.quote:
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 23 september 2024 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Uitstekende reactie van Leefbaar Rotterdam en de VVD.
Het geldt ook niet voor alle migranten. Ik werk samen met hoogopgeleide, vrijzinnige moslims die de waarden van onze democratische samenleving omarmen en verenigen met hun religie. Van de vrouwen hoor ik bizarre verhalen over de patriarchale cultuur waar ze uit komen, bijv. dat cat calling juist gebeurde in de tijd dat alle vrouwen een hoofddoek droegen. Zij zijn een onderdrukkend regime ontvlucht en zijn maar wat blij met de vrijheid en de kansen die zij hier krijgen.quote:Op maandag 23 september 2024 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat laatste geldt niet voor hier opgegroeide of geboren moslims, maar het eerste is ook in die gevallen nog steeds (te) vaak van toepassing.
Mosterd na de maaltijd. Ik ben zo blij voor Ahmed Aboutaleb, zijn functie zit er bijna op en de titel beste burgemeester van de wereld nemen ze hem niet meer af. Dat is wat blijft staan. Dit incident is niet meer dan een voetnoot in de geschiedenis. Ben daar zo ontzettend blij om.quote:Op maandag 23 september 2024 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Uitstekende reactie van Leefbaar Rotterdam en de VVD.
Dus we krijgen geen problemen met de meerderheid van de moslims als men hun geloof kritisch aanpakt?quote:Op maandag 23 september 2024 12:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Absoluut! Helemaal met je eens.
Ik vind het net als jij ook onrechtvaardig dat de eerlijke, redelijke, bonafide, hardwerkende, vriendelijke, vochtige Moslim (zeg maar de meerderheid) wordt aangekeken op het gedrag van (enkele) verwarden.²
quote:Verdachte steekpartij Erasmusbrug blijft langer vastzitten
De verdachte van de steekpartij bij de Erasmusbrug van afgelopen donderdag blijft nog twee weken vastzitten. Bij de steekpartij kwam een man van 32 om het leven en raakte een man van 33 gewond. De verdachte Ayoub M. is een 22-jarige man uit Amersfoort.
Het Openbaar Ministerie verdenkt hem van moord en poging tot moord met een terroristisch oogmerk. M. stak met twee messen om zich heen en kon uiteindelijk overmeesterd worden door een sportinstructeur die in de buurt lesgaf.
Het dodelijke slachtoffer was Duitse man die bij de Erasmusbrug aan het skaten was. De man die gewond raakte komt uit Zwitserland.
Rotterdamse rechtbankmedewerkers getuige
M. is een bekende van de politie. Hij kreeg eerder tbs met voorwaarden opgelegd omdat hij in 2022 zijn moeder had aangevallen en gestoken. Tijdens de aanval riep hij 'Allahoe akbar".
Het oordeel tot het langer vastzetten van de verdachte komt van de rechtbank Den Haag, en niet van de rechtbank Rotterdam. Omdat een aantal omstanders van de steekpartij werken bij de rechtbank in Rotterdam is besloten het proces niet in die stad te houden.
Tip: dingen die je in een spiegel roept hoef je niet ook nog eens te typen.quote:Op maandag 23 september 2024 08:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, ik wist niet dat je zo kleinzerig was. Je deelt zelf vaak genoeg uit. Ik zal voorzichtig met je zijn de volgende keer.²
Hoor ik de dader nu "Ik ben fier" roepen ?quote:
Triest zeg. Hoe heeft het kunnen gebeuren dat hij 2 jaar na zo’n daad alweer rondloopt? En kennelijk niet de juiste hulp heeft (gekregen)?quote:Op maandag 23 september 2024 14:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[url]Verdachte van Rotterdamse mesaanval ‘psychotisch' verklaard bij eerdere steekpartij https://www.nrc.nl/nieuws/2024/09/23/verdachte-van-rotterdamse-mesaanval-psychotisch-verklaard-bij-eerdere-steekpartij-a4866807 https://www.nrc.nl/nieuws/2024/09/23/verdachte-van-rotterdamse-mesaanval-psychotisch-verklaard-bij-eerdere-steekpartij-a4866807[/url]
Wel achter een betaalmuur. Maar verdachte is eerder dus al psychotisch verklaard.
Ja, hij was erg verward inderdaad. Blij dat dat nu mondjesmaat uit verschillende windrichtingen wordt bevestigd.quote:Op maandag 23 september 2024 14:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Wel achter een betaalmuur. Maar verdachte is eerder dus al [b]psychotisch verklaard.
Grote jongen. Wat vind je lekker om te eten?quote:
Man steekt om zich heen op Erasmusbrug: een dode, twee gewonden #4quote:Op maandag 23 september 2024 15:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Grote jongen. Wat vind je lekker om te eten?²
Excuses, je hebt gelijk. In al mijn betrokkenheid en enthousiasme werd ik op het verkeerde been gezet door je reactie.quote:Op maandag 23 september 2024 15:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
Man steekt om zich heen op Erasmusbrug: een dode, twee gewonden #4
ja het is altijd de schuld van een anderquote:Op maandag 23 september 2024 15:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Excuses, je hebt gelijk. In al mijn betrokkenheid en enthousiasme werd ik op het verkeerde been gezet door je reactie.
Nu de schouders er onder en weer on-topic.²
Neem eens een kijkje en sta open voor nieuwe inzichten. Maak er een dagje uit van en gaan moskee-hoppen door het ganse land. Neem er wat lekkers bij. Je zult me écht gelijk geven. We zijn lekker aan het participeren.quote:Op maandag 23 september 2024 15:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja het is altijd de schuld van een ander
lekker ronselen op fokquote:Op maandag 23 september 2024 15:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neem eens een kijkje en sta open voor nieuwe inzichten. Maak er een dagje uit van en gaan moskee-hoppen door het ganse land. Neem er wat lekkers bij. Je zult me écht gelijk geven. We zijn lekker aan het participeren.²
Aanbod staat ook voor jou open. Vaak kan je er ook een hapje en een drankje krijgen. Voel je vooral welkom en stel gerichte vragen. We participeren er echt op los.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |