Dit is precies waar het essentiële probleem zit. Dat zien we op FOK! ook geregeld in discussies, als je voor harde straffen of zelfs de doodstraf bent, komen er gelijk talloze users die stellen dat dit niet werkt, inhumaan is en de nadruk op rehabilitatie en re-integratie zou moeten liggen.quote:Op maandag 23 september 2024 10:36 schreef Claudia_x het volgende:
Terugkerende punten in zijn betoog zijn een hulpverleningsapparaat dat daders als slachtoffers behandelt en onverschillig blijft tegenover het leed van de werkelijke slachtoffers van criminaliteit in de achterstandswijken, verder de passiviteit en slachtofferrol waarin mensen in achterstandsbuurten zich wentelen en waar hulpverleners hen in houden (...).
Reden voor de moslimgemeenschappen voor wat meer zelfreflectie en interne discussie om echt te veranderen.quote:Op zondag 22 september 2024 23:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Goede vraag. Het is een combinatie van factoren:
Het hogere percentage psychoses en psychologische problemen bij Marokkaanse jongeren in Nederland in vergelijking met autochtone Nederlanders is een complex fenomeen met meerdere mogelijke oorzaken. Enkele factoren die hier mogelijk aan bijdragen zijn:
• Culturele en sociale spanningen
Iets waar andere groepen ineens geen last van hebben? Wellicht proberen niet te leunen op de schuldvraag bij anderen te leggenquote:• Discriminatie en uitsluiting
In Nederland?quote:• Socio-economische omstandigheden
Waar andere bevolkingsgroepen ineens geen last van hebben? Bedoel je intern stigma bij moslimgemeenschappen mbt psychiatrie?quote:• Stigmatisering van psychische problemen
Meer dan bij andere bevolkingsgroepen? Reden voor de moslimgemeenschappen voor wat meer zelfreflectie en interne discussie om echt te veranderen.quote:• Traumatische ervaringen
Waar andere bevolkingsgroepen ineens geen last van hebben? Wederom poging om de schuld extern te leggen.quote:• Gebrek aan passende hulpverlening
Waar andere bevolkingsgroepen geen last van hebben?quote:• Drusgebruik (veel Canabis)
Wellicht tijd voor de moslimgemeenschappen voor wat meer zelfreflectie en interne discussie om echt te veranderen mbt bijvoorbeeld neef-nicht import huwelijken. Minder xenofobie richting het idee van vriendjes die uit een andere cultuur komen? Minder misbruik proberen te maken van dit "we halen iedereen hierheen" idee.quote:• Genetische kwetsbaarheid
Die tabel zeg mij werkelijk waar helemaal niets. Wat is de bron, hoe is de tabel tot stand gekomen, waar komen de cijfers vandaan.. etc etc. Dit is gewoon desinformatie.quote:Op maandag 23 september 2024 09:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik hoor het je zeggen.²
Daar stopt zeker niet alles. De grote gemene deler van alle 'verwarde' moslimterroristen is namelijk.. de islam. Zouden deze 'verwarde' types ook tot hun daad zijn overgegaan zonder de islam? Ik vermoed van niet. Kortom, deze ongelofelijke kutreligie kan niet hard genoeg worden aangepaktquote:Op maandag 23 september 2024 08:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij is verward. Daar stopt feitelijk alles.²
Ik ben blij dat je inmiddels zo ver bent dat je dat wel wilt toegeven. Het gaat in kleine stapjes maar we komen er wel.quote:Op maandag 23 september 2024 11:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daar stopt zeker niet alles. De grote gemene deler van alle 'verwarde' moslimterroristen is namelijk.. de islam. Zouden deze 'verwarde' types ook tot hun daad zijn overgegaan zonder de islam? Ik vermoed van niet. Kortom, deze ongelofelijke kutreligie kan niet hard genoeg worden aangepakt
je snapt waarom ze verward zijn? Woordje islam gemist?quote:Op maandag 23 september 2024 11:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je inmiddels zo ver bent dat je dat wel wilt toegeven. Het gaat in kleine stapjes maar we komen er wel.²
De grote vraag is dus:quote:Op maandag 23 september 2024 11:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je snapt waarom ze verward zijn? Woordje islam gemist?
het vormt hoe dan ook de basis.quote:Op maandag 23 september 2024 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De grote vraag is dus:
Veroorzaakt de islam verwarring of heeft de islam grote aantrekkingskracht op verknipte warhoofden?
Dat klopt. Islam is het laatste zetje wat deze mensen nodig hebben om tot grove wandaden over te gaan.quote:Op maandag 23 september 2024 11:47 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
het vormt hoe dan ook de basis.
Ach, verreweg de meeste Moslims gedragen zich netjes en moeten helemaal niks van terreur hebben. Mag jij eens raden wat daar de gemene deler is. In een keer goed slimme vent! De Islam. Heerlijk.quote:Op maandag 23 september 2024 11:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je snapt waarom ze verward zijn? Woordje islam gemist?
Het is een combinatie van religie/cultuur met vaak allerlei zwaar achterhaalde en conservatieve denkbeelden. Koppel dat aan samenlevingen waar deze mensen vandaan komen die vaak ook sociaal-economisch zeer zwak en onstabiel zijn en daar heb je het.quote:Op maandag 23 september 2024 11:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat klopt. Islam is het laatste zetje wat deze mensen nodig hebben om tot grove wandaden over te gaan.
Ja het is echt een verademing, vooral in gebieden waar de islam overheerstquote:Op maandag 23 september 2024 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ach, verreweg de meeste Moslims gedragen zich netjes en moeten helemaal niks van terreur hebben. Mag jij eens raden wat daar de gemene deler is. In een keer goed slimme vent! De Islam. Heerlijk.
Heerlijk.²
De meeste rokers hebben ook geen longkanker. Dat roken longkanker veroorzaakt is echter algemeen geaccepteerd.quote:Op maandag 23 september 2024 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ach, verreweg de meeste Moslims gedragen zich netjes en moeten helemaal niks van terreur hebben. Mag jij eens raden wat daar de gemene deler is. In een keer goed slimme vent! De Islam. Heerlijk.
Heerlijk.²
Matige counter. Ik kan je alleen maar credits geven voor de inzet. Maar qua inhoud is het maar zo zo.quote:Op maandag 23 september 2024 11:55 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Ja het is echt een verademing, vooral in gebieden waar de islam overheerst
Ja, maar die rokers die longkanker krijgen blijken ook al jaren met asbest te werken. Ga er maar aan staan.quote:Op maandag 23 september 2024 11:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De meeste rokers hebben ook geen longkanker. Dat roken longkanker veroorzaakt is echter algemeen geaccepteerd.
over matige counters gesproken.quote:Op maandag 23 september 2024 11:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Matige counter. Ik kan je alleen maar credits geven voor de inzet. Maar qua inhoud is het maar zo zo.²
heb je bewijs daarvoor?quote:Op maandag 23 september 2024 12:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar die rokers die longkanker krijgen blijken ook al jaren met asbest te werken. Ga er maar aan staan.²
Ik hoef alleen maar om mij heen te kijken om te zien hoe Moslims participeren en er een heerlijk leven middels huisje boompje beestje op nahouden. Die enkele incidenten in de media met voornamelijk verwarden veranderen daar niks aan. Ik voel me prettig.quote:
Das net zo'n goed argument als naar Opsporing verzocht wijzen als bewijs van hoe slecht het gaatquote:Op maandag 23 september 2024 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik hoef alleen maar om mij heen te kijken om te zien hoe Moslims participeren en er een heerlijk leven middels huisje boompje beestje op nahouden. Die enkele incidenten in de media met voornamelijk verwarden veranderen daar niks aan. Ik voel me prettig.
Moslims zijn ondernemende mensen. Ga eens op een willekeurig parkeerterein van een grote moskee kijken. Mooie auto's. Vermogende jongens die hier prima toeven.
Je moet het ze ook wel gunnen natuurlijk.²
quote:Op maandag 23 september 2024 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik hoef alleen maar om mij heen te kijken om te zien hoe Moslims participeren en er een heerlijk leven middels huisje boompje beestje op nahouden. Die enkele incidenten in de media met voornamelijk verwarden veranderen daar niks aan. Ik voel me prettig.
Moslims zijn ondernemende mensen. Ga eens op een willekeurig parkeerterein van een grote moskee kijken. Mooie auto's. Vermogende jongens die hier prima toeven.
Je moet het ze ook wel gunnen natuurlijk.²
Nee, het is een beter argument. Opsporing Verzocht zijn incidenten. Mijn verhaal is regel (geen uitzondering). Neem eens een dagje vrij en maak een rondje langs alle grote moskeeën in Nederland. Pik onderweg een portie kibbeling mee ergens. Een leuk dagje uit. En maak eens een praatje met de jongens en meisjes. Hoogopgeleid, assertief en vermogend.quote:Op maandag 23 september 2024 12:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Das net zo'n goed argument als naar Opsporing verzocht wijzen als bewijs van hoe slecht het gaat
Er is maar een.ding wat belangrijk is voor zulke figuren: de slachtoffers moeten niet-moslims zijn.quote:Op zondag 22 september 2024 21:22 schreef CherryLips het volgende:
En dan heeft ie niet eens Nederlanders neergestokenwas toen op Amsterdam CS ook toch, dat er twee toeristen gewond waren geraakt?
Tuurlijk niet.quote:
Hij is verwardquote:Op maandag 23 september 2024 12:22 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Tuurlijk niet.
Tip: het heeft niet veel zin om te discussiëren met iemand die niet in goed vertrouwen discussieert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |