abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 augustus 2024 @ 19:59:15 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214836355
FUCK RUSLAND! FUCK POETIN!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214836388
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 19:54 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Waarom krijgen malloten als deze geen ban? Of is dit het niveau nu hier?
Wat ben je emotioneel.

Maar ja, dat is het niveau hier.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214836496
quote:
If Ukraine’s Invasion Of Russia’s Kursk Oblast Was A Diversion, It Has Failed

Russian troops continue to march on Pokrovsk.

Russian troops advanced into the village of Novohrodivka in eastern Ukraine on Wednesday. That puts them within five miles of Pokrovsk, a main objective of Russia’s nearly yearlong eastern offensive.

The Ukrainian military doesn’t have many extra troops to deploy to the Pokrovsk front. Many of the spare brigades it had a month ago are now participating in Ukraine’s surprise invasion of Russia’s Kursk Oblast.

Ukrainian leaders are finally beginning to grasp the urgency of the balance of forces on the Pokrovsk axis. “The situation is extremely difficult,” Ukrainian president Volodymyr Zelensky conceded on Wednesday.

The coming battle for Pokrovsk, a city with a pre-war population of 60,000—many of whom have now fled—is actually an extension of the battle for Avdiivka that ended in a Ukrainian retreat in February. Avdiivka, 24 miles east of Pokrovsk, was a fortress that protected the settlements, railroads and roads to the west.

When the Ukrainian garrison in Avdiivka ran out of ammunition in mid-February and fled—the direct result of a long blockade of U.S. aid to Ukraine by Russia-friendly Republican lawmakers in the U.S. Congress—it left the logistical infrastructure to the west exposed to Russian assaults.

Yes, those assaults have been extremely costly to the Russians. But the Kremlin has been willing to trade thousands of lives and hundreds of armored vehicles for a shot at Pokrovsk—and for good reason.

Pokrovsk is situated “at a crucial crossroads of multiple railroad lines,” Ukrainian analysis group Frontelligence Insight explained. “It has become a key delivery and railroad distribution hub, facilitating the supply of Ukrainian forces across a broad frontline, from Vuhledar to the north of Donetsk and beyond.”

In taking Pokrovsk, Russia could weaken Ukrainian defenses all along the eastern front line—a critical precondition for a wider Russian advance that could result in the full occupation of Donetsk Oblast.

When the Ukrainian command, headed by Gen. Oleksandr Syrskyi, opted to invade Kursk with a strong force of thousands of troops drawn from eight or more brigades, it surprised some observers. Why weren’t those troops reinforcing Pokrovsk, instead?

One generous reading of Ukrainian strategy in Kursk is that the invasion was meant to draw Russian regiments away from the east, relieving the pressure on Pokrovsk. In that sense, the invasion of Kursk may have been a diversion.

If so, it failed. “The offensive in the Kursk region not only failed to prompt the redeployment of some Russian forces from Donetsk, but also exacerbated the shortage of [Ukrainian] personnel in the region,” the pro-Ukraine Conflict Intelligence Team concluded.

Instead of rushing its best troops into Kursk to blunt the Ukrainian advance, the Kremlin scraped together a motley counter-invasion force, including many young and poorly trained conscripts. These reinforcements have slowed but not halted the Ukrainian invasion. More importantly for Russian strategy, they’ve allowed the Kremlin to keep its eastern forces intact.

The result, three weeks into Ukraine’s invasion of Kursk, is that the Russian offensive in the east is not only continuing—it’s gaining momentum. “Although we anticipated that the town of Novohrodivka would be captured in the coming days,” CIT noted, “the pace of the Russian forces’ advance has exceeded our expectations, not only failing to slow down as it approached the town but even accelerating.”

The six or so Ukrainian brigades defending Pokrovsk are outnumbered around two-to-one. Without help, they might have no choice but to surrender Pokrovsk—and soon. “If the Ukrainian command does not take measures to stabilize the situation, Russian forces could be on the outskirts of Pokrovsk within a few weeks, as opposed to months as we previously believed,” CIT warned.

“The Ukrainian leadership has several options to stabilize the line, including deploying newly formed brigades, repositioning forces from the Kursk and Kharkiv areas or pulling battalions from more stable fronts,” Frontelligence Insight explained. “Whether the Ukrainian command will take these steps remains to be seen.”

The optimistic outcome for the Ukrainians is that the general staff in Kyiv finds forces to bolster the line outside Pokrovsk—and that these forces bleed the Russian brigades and regiments until they simply can’t sustain their advance.

It’s not an impossible task. The Russians are losing hundreds of people and dozens of vehicles every day in the east. “Enemy losses on the Pokrovsk direction have remained at a record high for the fifth week,” according to the Ukrainian Center for Defense Strategies.

But no one knows for sure when such high losses will become too high for the Russian military. In a fit of optimism late last year, the Estonian defense ministry predicted that Ukraine could turn the tide of the war in 2024 by killing or maiming 100,000 Russians in 12 months.

In fact, Ukraine probably killed or maimed 100,000 Russians in just the first six months of the year—and yet Russia keeps attacking, and keeps advancing toward Pokrovsk.
Forbes
pi_214836619
quote:
Exclusive: Top Ukrainian pilot killed when US-made F-16 fighter jet crashed

Kyiv, Ukraine CNN

A top Ukrainian pilot was killed when a US-made F-16 fighter jet crashed on Monday, just weeks after the long-awaited planes arrived in the country, a Ukrainian military source told CNN.

The Ukrainian Defense Forces do not believe pilot error was behind the incident, the source added.

Pilot Oleksiy Mes, known as “Moonfish,” was killed in the crash while “repelling the biggest ever aerial attack” by Russia against Ukraine, said the source, adding that the pilot was buried on Thursday.

The crash is being investigated and international experts will be invited to participate in the probe, the source added.

The death of the pilot is a major blow for Ukraine. The first F-16s only arrived in the country earlier this month and Moonfish was one of the few pilots trained to fly them.

Ukrainian President Volodymyr Zelensky said on Tuesday that the Ukrainian Air Force used the F-16 to destroy missiles and drones launched by Russia on Monday, the first time any Ukrainian official confirmed the jets were being used in combat.

Kyiv waited a long time to get hold of the F-16s, and Zelensky has been asking its Western allies for the fighter jets since the start of the full-scale invasion.

But as with other equipment, Western countries hesitated before finally agreeing to provide F-16s. The Netherlands and Denmark pledged to provide them early summer in 2023, but it took another few weeks for the United States to green-light the transfer.

When they arrived earlier this summer, Zelensky said he and his government held “hundreds of meetings and negotiations” to secure the jets.

A group of Ukrainian pilots started their F-16 training in the US in the fall. While it can take years to get fully trained up to fly the planes, Moonfish and others had to do it in six months.

Ukraine is hoping the F-16 will give it a much-needed boost. The jets are multi-role: they can provide air cover for troops, attack ground targets, take on enemy planes and intercept missiles. With the right armament, F-16s could deter Russian fighter-bombers from approaching the battlefield.

Still, the jets are no silver bullet. Ukraine can use them to deny Russia control over the skies, but experts say their capabilities are inferior to the most modern Russian combat aircraft that would likely prevail in an air battle with the F-16.

Moonfish: Top pilot who lobbied hard for F-16

Moonfish and another pilot Andriy Pilshchikov, known by the call sign “Juice,” became the faces of Ukraine’s campaign to get the F-16s.

It was an uphill battle, but Juice and Moonfish pulled through it together. They were young and enthusiastic, spoke good English and were willing to fight to get the US jets into Ukrainian skies.

Flying the F-16 was their dream and when Juice died in a plane crash during a combat mission last August, Moonfish made it his goal to fulfill it.

Of the two, Moonfish was the quiet one: an aviation geek not keen on publicity. But when Juice died, Moonfish had to take his place. In a rare interview with CNN, he admitted that if Juice were alive, he’d be giving interviews.

A man of few words, passionate about his job, he had his emotions under control. A straight talker who knew everything about F-16s.

“Andriy was the ‘ideas man’ and the main driving force behind it all,” Moonfish said. “And I feel responsible to him for ensuring these planes arrive.”

Speaking to CNN while in training, he said it was necessary for him and other Ukrainian pilots to undergo a truncated version of the training. “We would have had a lot of time to study the jet completely in peacetime, but we do not have the time,” he said.

In a statement issued later on Thursday, the Ukrainian Air Force said Moonfish destroyed three cruise missiles and one attack drone on Monday, before he was killed the crash. The air force said he was posthumously awarded the rank of colonel.
CNN
  donderdag 29 augustus 2024 @ 20:22:15 #7
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214836697
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:59 schreef Ulx het volgende:
Geen berichten uit Oekraïne zelf over een gecrashte F16.
https://kyivindependent.c(...)e-military-confirms/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_214836699
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 20:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat ben je emotioneel.

Maar ja, dat is het niveau hier.
Als dat emotioneel is dan ben je wel de grootste dramaqueen aanwezig hier, even kijkend naar je posts rond het Gaza conflict.
pi_214836807
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 20:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
CNN
De piloot die was omgekomen was gister of eergister al per ongeluk al genoemd door de burgemeester van Lutsk dus gok dat die F16s daar in de buurt zitten.
pi_214836949
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 20:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Een dagje in de sim en klaar toch?
Is dat zo dan?
pi_214836959
quote:

[..]
Ochtend programma: Microsoft Flight Simulator
Middag programma: Ace Combat 8-)
  Overall beste user 2022 donderdag 29 augustus 2024 @ 20:39:11 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214836987
quote:

[..]
Wat is makkelijker? Een half-mechanisch Russisch toestel of een F-16 met fly by wire en de hele reutemeteut?

Zijn brevet had hij al.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214836996
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 20:22 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Als dat emotioneel is dan ben je wel de grootste dramaqueen aanwezig hier, even kijkend naar je posts rond het Gaza conflict.
Wat? _O-
pi_214837006
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 20:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nee tuurlijk niet.
Naja terechte vraag dan toch.
pi_214837082
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 20:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nee tuurlijk niet.
Niveau van die vliegers zal niet de westerse maatstaven hebben. Ik vraag me wel af of, eventuele fouten, westerse vliegers niet ook zou overkomen zodra de oorlog zoals in Oekraïne gevochten moet worden.

Van loop van tijd zullen er meer f16’s bij moeten komen.
pi_214837102
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 20:39 schreef Ulx het volgende:
Wat is makkelijker? Een half-mechanisch Russisch toestel of een F-16 met fly by wire en de hele reutemeteut?

Zijn brevet had hij al.
Dunno, ik ben geen vliegert. De geupgrade MiG-29's zijn iig ook fly-by-wire. En volgens mij was die Moonfish een MiG-29 vlieger.
pi_214837187
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 20:45 schreef Nebelwerfer het volgende:

Niveau van die vliegers zal niet de westerse maatstaven hebben. Ik vraag me wel af of, eventuele fouten, westerse vliegers niet ook zou overkomen zodra de oorlog zoals in Oekraïne gevochten moet worden.

Van loop van tijd zullen er meer f16’s bij moeten komen.
Het hele optreden is daar ook anders, die lui zijn over het algemeen allemaal opgevoed met Ground Control Interception, dit itt westerse luchtmachten.

quote:
“My standard missions are all pretty similar but sometimes it’s very complicated because sometimes our GCIs [ground control interception units] are vectoring us closer to the front line, and you have very powerful signals of electronic warfare and of enemy surface-to-air missiles, enemy radars. You need to try to find aerial targets and maneuver so as not to be shot by ground air defenses.
  Overall beste user 2022 donderdag 29 augustus 2024 @ 20:53:50 #20
3928 Ulx
pi_214837210
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 20:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dunno, ik ben geen vliegert. De geupgrade MiG-29's zijn iig ook fly-by-wire. En volgens mij was die Moonfish een MiG-29 vlieger.
Wat ik begreep uit de berichten van/over piloten die getraind werden of de F16 vonden ze het een verademing vergeleken bij de MIG-29.

Het zal wel zoiets zijn als met auto's uit de jaren zeventig en auto's van nu. Technisch zijn de oudere een stuk eenvoudiger. Maar slaapdetectie en cruisecontrol en een parkeerhulp en noem het allemaal maar op maakt het wel makkelijker om een moderne auto te besturen. Maar vroeger waren ze simpeler onder de motorkap. Dat is waar.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214837225
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Overall beste user 2022 donderdag 29 augustus 2024 @ 20:58:26 #22
3928 Ulx
pi_214837275
twitter

Wel een nette score voor een amateur op zijn eerste dag.

Toch? Of niet soms?
pi_214837277
Weet nog wel dat Moonfish in een item op de NOS zat.
pi_214837481
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 20:52 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het hele optreden is daar ook anders, die lui zijn over het algemeen allemaal opgevoed met Ground Control Interception, dit itt westerse luchtmachten.
[..]

Zeker. Maar doelde eigenlijk meer op de intensiteit. Kan me voorstellen dat je, zelfs met alle training, fouten kan maken zodra het voor het echie gaat.
pi_214837679
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 19:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat zegt Rob de Wijk ook. Het probleem is echter dat de inzet van troepen in deze sector betekent dat deze troepen niet in een andere sector worden ingezet. Het gaat eerder om de consequenties van deze acties voor andere sectoren van het front.

Ik denk dat het over een maand duidelijker is wat de gevolgen precies zijn en het is ook mogelijk dat een van beide partijen troepen moet terugtrekken om gaten te dichten.
Zelenski en de Oekraïense hoofdgeneraal Oleksandr Syrsky spreken elkaar momenteel ook tegen.

Syrsky sprak gisteren nog van een groot succes over het Koerskoffensief. Hij zei dat bijna 1300 vierkante kilometer veroverd was, en dat er 30.000 Russische militairen uit de Donbass weggetrokken waren.
Nou komt Balkan Mapper op ongeveer zo'n 850 vierkante kilometer, en volgens mappers zoals Military Summary zijn er maar 5.000 Russische militairen van andere fronten weggehaald (en niet van het Pokrovskfront) die nu gemengd worden met de daar al reeds aanwezige militairen in de Koerskregio, zodat die laatsten nu beter worden opgeleid met gevechtshandelingen.

Zelenski twijfelde vandaag wel of het Koerskoffensief nu echt zo'n succes is, gezien de ontwikkelingen in de Pokrovskregio.
Soedzja is de enige plaats van omvang in de Koerskregio met 5.200 inwoners die door de Oekraïners zijn veroverd. De rest zijn flutdorpen of nog kleiner.
Dit is in groot contrast met de veel grotere plaatsen die momenteel door de Russen worden veroverd in de Pokrovskregio.
pi_214837691
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 19:54 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Waarom krijgen malloten als deze geen ban? Of is dit het niveau nu hier?
Vind ik ook.
Beetje miljoenen euro's aan gekregen NAVO spullen kapot vliegen een kwestie van weken :( .
blablablabla
  Overall beste user 2022 donderdag 29 augustus 2024 @ 21:42:20 #28
3928 Ulx
pi_214837711
Het is wel een succes omdat Rusland het eigen gebied wel terug zal moeten nemen. Anders is de hele casus belli zo'n beetje weg.
  Overall beste user 2022 donderdag 29 augustus 2024 @ 21:44:32 #29
3928 Ulx
pi_214837730
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 21:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Vind ik ook.
Beetje miljoenen euro's aan gekregen NAVO spullen kapot vliegen een kwestie van weken :( .
Ben je niet blij dat hij wel een zooi levens redde?
pi_214838082
quote:

[..]
Vind ik ook.
Het is te verwachten dat oorlogsmaterieel verloren gaat in een oorlog. In dezelfde tijd is Rusland iets van 10-20 straaljagers/helikopters verloren (vernietigd of beschadigd), waarvan een groot deel ook nog eens aan de grond stond.
pi_214838136
twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter
  Moderator donderdag 29 augustus 2024 @ 22:38:40 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214838151
quote:

[..]
Vind ik ook.
jij was voor Rusland toch?

dan snap ik niet wat je zit te miepen nu
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214838160
https://newsukraine.rbc.u(...)usal-1724889964.html
quote:
Russians plan to seize TV equipment for refusal to watch 'Russian world' - National Resistance Center of Ukraine
Residents of temporarily occupied territories who refuse to watch Russian propaganda channels are being threatened with the confiscation of their television equipment, according to the National Resistance Center of Ukraine (NRC).

According to the NRC, Russians are enforcing their television channels to enhance the effectiveness of their propaganda. They are distributing satellite television equipment for the "Russian world," which includes about twenty Kremlin-backed channels.

"However, the local population is in no hurry to take home such gifts, as they do not want to fall into the trap of enemy propaganda. Therefore, the Russians began to threaten to confiscate “unlicensed television equipment” from those who refuse to install the 'Russian world,'" the NRC says.

Situation in occupied territories
Recently, it was reported that Russians are forcing residents of temporarily occupied areas in the Kherson region to visit a propaganda exhibition titled "Russia – my history."

Additionally, the Russian army has found a new method for recruiting mobilized men from the temporarily occupied territories of Ukraine.

Furthermore, Russian forces are issuing school uniforms to children only upon presentation of a Russian passport.
pi_214838202
https://mil.in.ua/en/news(...)-mechanized-brigade/
quote:
The Come Back Alive Foundation delivered mortars to the 21st Mechanized Brigade

A KBA-48M1 mortar from the Come Back Alive Foundation, August 2024. Photo credits: 21st Mechanized Brigade

The Come Back Alive Foundation has delivered a batch of KBA-48M mortars to the 21st Mechanized Brigade.

The press service of the 21st Brigade reported on this.

Ukrainian-made 82-mm KBA-48M1 mortars have been delivered to the brigade’s units and are already operating on the front lines against the Russian invaders.

“During the Russian-Ukrainian war, mortars proved to be a powerful and effective infantry weapon that helps destroy Russian manpower and equipment in shelters and trenches and destroy enemy dugouts and trenches.

In the hands of experienced personnel, the KBA48-M1 is capable of sending three-kilogram “gifts” of 82 mm caliber at a distance of up to 3-4 kilometers,” the military shared.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214838208
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 20:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Tsja, volgens generaal "ik wil geen tanks" Eichelsheim...
Laatste alinea wel grappig:

quote:
Toch sprak hij de verwachting uit dat de Oekraïners deze materialen vooral gaan gebruiken voor de fase die volgt na de strijd om de Donbas. "Oekraïne zal de verdediging wat verder weg van de Donbas op orde gaan brengen."
pi_214838248
https://english.nv.ua/nat(...)e-says-50446660.html
quote:
Russian ferry sunk in Kerch Strait was a military target, Ukraine says

Russian forces used the Conro Trader train ferry, which sank on Aug. 22 in the Kerch Strait, to transport weapons and ammunition, in addition to fuel, Ukrainian Navy spokesperson Dmytro Pletenchuk told Ukrainian TV broadcasters on Aug. 28.

“We officially declare that there were also weapons on this ferry,” said Pletenchuk.

“This was a military target, not a random one. The [logistics] situation for the Russians is actually critical right now. The railway by land [in occupied southern Ukraine] is still not operational, it is still under construction… The primary means of transporting such cargo was the ferry.”

He added that the sinking of the ferry further complicated Russian military logistics in the area, since the wreck is blocking one of the two loading platforms in the port of Kavkaz.

“Until they raise it [the shipwreck], it won't function, but this doesn't solve the situation because the other two ferries still afloat are also not in working condition,” Pletenchuk continues.

“One is under repair, and the other is awaiting repair. Therefore, their logistics situation is quite complex.”

On Aug. 22, Russian media reported that Ukrainian forces sunk the Conro Trader ferry in the port of Kavkaz, just across the Kerch Strait from occupied Crimea. Onboard were 30 fuel tankers and 15 crew members. Ukrainian sources later suggested the ship was struck by a Ukrainian Neptune anti-ship missile.
Natuurlijk was het geen willekeurig doelwit. De brandstof wordt ongetwijfeld ook gewoon voor militaire doeleinden gebruikt.
pi_214838286
https://www.politico.eu/a(...)oach-vladimir-putin/
quote:
Eurozone ministers’ meeting in doubt over Hungary’s approach to Putin
Eurogroup chief Paschal Donohoe will make a decision by next week, officials tell POLITICO.

A meeting of eurozone finance ministers in Budapest next month could be canceled over mounting anger at Hungary's love-in with Russia.

The head of the gathering, Irish Public Expenditure Minister Paschal Donohoe, will decide by next week whether or not it will go ahead, two EU officials granted anonymity to discuss ongoing talks told POLITICO.

At the moment, the meeting, scheduled for Sept. 13, is still officially taking place, a spokesperson for the Eurogroup said. But one of the officials said intense capital-to-capital contact was taking place to assess how many ministers were considering boycotting irrespective of Donohoe's decision.

Talks between finance ministers generally take place once a month ― but twice a year in the country that holds the rotating presidency of the EU. Soon after Hungary took the reins in July Prime Minister Viktor Orbán, a friend of Russian President Vladimir Putin, visited Kyiv, Moscow, Beijing and Washington for self-declared “peace missions.” He claimed, without authorization, to be representing the EU.

A preparatory meeting with senior civil servants is scheduled for Sept. 5 and 6. Unusually, there is currently no information about the Eurogroup available on the Council of the EU’s website.

Several ministers have already signaled that they will not attend the meeting even if it goes ahead in Hungary, including German Finance Minister Christian Lindner and his counterparts from Estonia, Finland and Lithuania.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214838293
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 21:39 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Zelenski en de Oekraïense hoofdgeneraal Oleksandr Syrsky spreken elkaar momenteel ook tegen.

Syrsky sprak gisteren nog van een groot succes over het Koerskoffensief. Hij zei dat bijna 1300 vierkante kilometer veroverd was, en dat er 30.000 Russische militairen uit de Donbass weggetrokken waren.
Nou komt Balkan Mapper op ongeveer zo'n 850 vierkante kilometer, en volgens mappers zoals Military Summary zijn er maar 5.000 Russische militairen van andere fronten weggehaald (en niet van het Pokrovskfront) die nu gemengd worden met de daar al reeds aanwezige militairen in de Koerskregio, zodat die laatsten nu beter worden opgeleid met gevechtshandelingen.

Zelenski twijfelde vandaag wel of het Koerskoffensief nu echt zo'n succes is, gezien de ontwikkelingen in de Pokrovskregio.
Soedzja is de enige plaats van omvang in de Koerskregio met 5.200 inwoners die door de Oekraïners zijn veroverd. De rest zijn flutdorpen of nog kleiner.
Dit is in groot contrast met de veel grotere plaatsen die momenteel door de Russen worden veroverd in de Pokrovskregio.
Syrsky is dan glashard aan het liegen. Dat tweede klopt inderdaad. Boekestijn en De Wijk melden ook hetzelfde. Gaat niet zo lekker.

Maar heel bijzonder dat Syrsky die claims maakt t.o.v. Zelensky.
pi_214838298
https://novayagazeta.eu/a(...)g-news-story-en-news
quote:
Russian Interior Ministry staffer handed five-year prison sentence for reposting news story

Anastasia Zibrova. Photo: Mediazona / Telegram

A Moscow court has sentenced a Russian Interior Ministry employee to five years in prison for reposting a news story about a Russian missile strike on Ukraine, which it ruled constituted spreading false information about the Russian army, independent news outlet Mediazona reported on Wednesday.

The court found that Anastasia Zibrova had reposted news of an April 2022 missile strike on the main train station in Kramatorsk in eastern Ukraine’s Donetsk region to a private page on Russian social media platform VK. The attack, for which the Russian authorities have always denied responsibility, killed 63 civilians.

Zibrova’s lawyer Oscar Cherdzhiev argued in court that his client had not intended to mislead the public by reposting the story, stressing that she hadn’t known that the information she reposted was untrue. He also pointed out that Zibrova was herself a veteran and that her ex-husband and “numerous friends” were fighting for Russia in Ukraine.

While prosecutors requested a six-year prison sentence, Zibrova’s admission of “the facts of the case”, effectively being a single parent to her six-year-old daughter, as well as her dependent grandmother, were all considered to be mitigating factors by the court, though it declined Zibrova’s request that it suspend her sentence.

The case against Zibrova was opened on 25 October following an unauthorised search of her home in August 2023, since when she has been under house arrest.
  Moderator donderdag 29 augustus 2024 @ 23:04:51 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214838308
quote:

[..]

verschil is dat er in die grotere plaatsen die de Russen innemen geen hond meer woont en geen gebouw meer overeind staat
pi_214838330
twitter

Vijf mogelijke verklaringen. Korrel zout en niet gaan doen alsof ik alles voor waar aanneem.
pi_214838352
quote:
88s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
verschil is dat er in die grotere plaatsen die de Russen innemen geen hond meer woont en geen gebouw meer overeind staat
Het gaat dan ook om het aantal soldaten dat er gestationeerd is, niet hoe veel burgers er wonen.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 23:13:31 #43
56749 BlaZ
pi_214838377
quote:

[..]

Momenteel zijn er nog niet echt grote plaatsen veroverd in de Pokrovsk richting, maar men staat wel op het punt om dat te doen of om de gevechten te beginnen:

Novohrodivka - 14.000 - veroverd
Selidove - 21.500 - wordt om gevochten
Mirnohrad - 46.000 - ~4km van front
Pokrovsk - 61.000 - ~9km van front
Ukrainsk - 10.000 - <2km van front

Het grote probleem in de Pokrovsk richting is dat de bewegingen van de laatste dagen richting Memrik (zuid) laten zien dat het gebied tot Kurakove erg zwak is. Daar valt men de verdedigingslinies van achteren aan.
In het noorden, ten westen van Jelizavetivka zien we hetzelfde.

Ik zag berichten dat grote delen van Selidove al onder Russische controle staan, dat zou ook een verdere opmars richting zuidwesten kunnen laten zien.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 23:14:25 #44
56749 BlaZ
pi_214838389
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 21:42 schreef Ulx het volgende:
Het is wel een succes omdat Rusland het eigen gebied wel terug zal moeten nemen. Anders is de hele casus belli zo'n beetje weg.
Waarom?
pi_214838468
quote:

[..]

Je bent nu aan het misquoten.

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/08/27/7472123/
quote:
"One of the objectives of the offensive on the Kursk front was to divert significant enemy forces from other areas. First of all, it concerns the Pokrovsk and Kurakhove fronts.

The enemy understands this and focuses on the Pokrovsk front, where its most capable units are concentrated.

Of course, the Kursk operation diverted a significant amount of enemy forces. Currently, we can say that about 30,000 Russian servicemen have been deployed to the Kursk front, and this number is growing. At the same time, the enemy is trying not to withdraw units from other areas, and on the contrary, is increasing its presence on the Pokrovsk front."
Hij heeft gezegd dat Rusland 30.000 soldaten vanuit andere gebieden naar de Kursk regio heeft gehaald. Niet alleen vanuit de Donbass regio dus. Ook vanuit andere delen van Oekraïne, en Rusland zelf.

Ook geeft hij aan dat ondanks dit Rusland juist meer troepen naar het Pokrovsk front heeft gestuurd.

Tevens heeft Oekraine zelf meer en betere informatie over wat zij nu precies in handen hebben en wat niet. Hier zal ongetwijfeld ook wat optimisme bij komen kijken. Balkan Mapper zelf ken ik niet, maar ik weet zeker dat zijn informatie tweedehands is.

Ook wat Military Summary zegt kan kloppen, daar Syrisk het niet alleen heeft over soldaten die vanaf delen van het front gehaald zijn. Maar ik kan me herinneren dat het getal van 5000 redelijk oud is.

https://www.understanding(...)sment-august-18-2024
quote:
The Wall Street Journal (WSJ) reported on August 17 that a source familiar with the Ukrainian operation in Kursk Oblast stated that Russian forces had redeployed "several" understrength brigades totaling 5,000 personnel from elsewhere in Ukraine to Kursk
Die 5000 is een getal die al op 17 augustus door The wall Street Journal genoemd werd, dus dat is flink verouderde informatie.

Tevens kan ik nergens de quote vinden dat Zelenski twijfelt of de Kursk offensief wel zo'n succes was. Dus daar zou ik graag een bron van willen zien zodat ik het zelf kan lezen. Zelfs als hij iets in de trant gezegd heeft zou het uit context gehaald kunnen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 29-08-2024 23:57:02 ]
  Moderator donderdag 29 augustus 2024 @ 23:26:14 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214838470
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:11 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het gaat dan ook om het aantal soldaten dat er gestationeerd is, niet hoe veel burgers er wonen.
dit is jouw argument he, aan de ene kant heb je het over flutdorpen met max 5200 inwoners en aan de andere kant over metropolen met wel echt veel meer inwoners

nergens heb je het over het aantal soldaten dat er gestationeerd is

Forum Admin donderdag 29 augustus 2024 @ 23:32:56 #47
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_214838539
quote:

[..]
War thunder sim

Als jij nou ff een paar potjes sim speelt met de gepard maken we ze helemaal in!11!1
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 29 augustus 2024 @ 23:33:20 #48
56749 BlaZ
pi_214838545
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:26 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Je bent nu aan het misquoten.

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/08/27/7472123/
[..]
Hij heeft gezegd dat Rusland 30.000 soldaten vanuit andere sectors naar de Kursk regio heeft gehaald. Niet alleen vanuit de Donbass regio dus. Ook vanuit andere delen van Oekraïne, en Rusland zelf.

Ook geeft hij aan dat ondanks dit Rusland juist meer troepen naar het Pokrovsk front heeft gestuurd.

Tevens heeft Oekraine zelf meer en betere informatie over wat zij nu precies in handen hebben en niet. Hier zal ongetwijfeld ook wat optimisme bij komen kijken. Balkan Mapper zelf ken ik niet, maar ik weet zeker dat zijn informatie tweedehands is.

Ook wat Military Summary zegt kan kloppen, daar Syrisk het niet alleen heeft over soldaten die vanaf delen van het front gehaald zijn. Maar ik kan me herinneren dat het getal van 5000 redelijk oud is.

https://www.understanding(...)sment-august-18-2024
[..]
Die 5000 is een getal die al op 17 augustus door The wall Street Journal genoemd werd, dus dat is flink verouderde informatie.

Tevens kan ik nergens de quote vinden dat Zelenski twijfelt of de Kursk offensief wel zo'n succes was. Dus daar zou ik graag een bron van willen zien zodat ik het zelf kan lezen. Zelfs als hij iets in de trant gezegd heeft zou het uit context gehaald kunnen zijn.
Ze hebben er vandaag nog over gesproken:

twitter
  Overall beste user 2022 donderdag 29 augustus 2024 @ 23:37:39 #49
3928 Ulx
pi_214838581
quote:
11s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:14 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Waarom?
Ze gingen toch de onderdrukte Russen in oost-Oekraïne bevrijden van de vuige fascisten uit Kyiv? Dan kun je toch niet je eigen mensen in de steek laten?
pi_214838600
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ze hebben er vandaag nog over gesproken:

[ x ]
quote:
We also separately discussed the operation in the Kursk region. The objectives of the operation are being met.
Dus vandaag gaf Zelenski nog aan dat de operatie in Kursk wel een succes is.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 23:45:03 #51
56749 BlaZ
pi_214838616
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze gingen toch de onderdrukte Russen in oost-Oekraïne bevrijden van de vuige fascisten uit Kyiv? Dan kun je toch niet je eigen mensen in de steek laten?
Dat heeft niks met een casus belli te maken; een casus belli is een handeling of gebeurtenis die een oorlog uitlokt of rechtvaardigt.
pi_214838627
https://mil.in.ua/en/news(...)ne-and-a-half-times/
quote:
Pennsylvania ammo plant boosts production of artillery shells by one and a half times

155mm artillery shells

A Pennsylvania ammunition plant has increased its monthly production by one and a half times.

AP reported on this.

An ammunition plant that makes a key artillery shell in Ukraine’s fight against Russia has managed to boost production by 50%.

This is due to the general trend of increasing demand due to orders from other countries, including Ukraine.
SPOILER
  Overall beste user 2022 donderdag 29 augustus 2024 @ 23:52:02 #53
3928 Ulx
pi_214838658
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat heeft niks met een casus belli te maken; een casus belli is een handeling of gebeurtenis die een oorlog uitlokt of rechtvaardigt.
De zware bombardementen op de onschuldige Russen in Donetsk dan. Weet ik veel wat Poetin allemaal had verzonnen als reden. Dus om nu ineens te gaan doen alsof het geen punt is dat de Russen in Koersk zo verschrikkelijk lijden on de terreur van de AFU kan natuurlijk niet.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 23:52:15 #54
56749 BlaZ
pi_214838659
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:42 schreef Delenlill het volgende:

[..]
[..]
Dus vandaag gaf Zelenski nog aan dat de operatie in Kursk wel een succes is.
Ja, ik heb ook niet het gevoel dat er problemen zijn tussen Sirski en Zelenski.

Heb je dit ooit gelezen overigens? Wel verhelderend na alle speculatie van de vervanging van Zaluhzni in tijd gelden.

https://www.lawfaremedia.(...)it-means-for-the-war
pi_214838670
quote:
88s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
dit is jouw argument he, aan de ene kant heb je het over flutdorpen met max 5200 inwoners en aan de andere kant over metropolen met wel echt veel meer inwoners

nergens heb je het over het aantal soldaten dat er gestationeerd is

[ afbeelding ]
Waar heb jij het nou weer over? Denk dat je een andere user bedoeld.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 23:55:21 #56
56749 BlaZ
pi_214838675
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
De zware bombardementen op de onschuldige Russen in Donetsk dan. Weet ik veel wat Poetin allemaal had verzonnen als reden. Dus om nu ineens te gaan doen alsof het geen punt is dat de Russen in Koersk zo verschrikkelijk lijden on de terreur van de AFU kan natuurlijk niet.
Er was niet echt een duidelijke casus belli zou ik zeggen, het was eerder een mislukte verrassingsaanval. De situatie met de Luhansk en Donetsk republieken duurde immers al jaren. Mogelijkheden voor een casus belli waren er in de periode rond de oranjerevolutie wel degelijk.
  Overall beste user 2022 donderdag 29 augustus 2024 @ 23:57:08 #57
3928 Ulx
pi_214838681
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:55 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Er was niet echt een duidelijke casus belli zou ik zeggen, het was eerder een mislukte verrassingsaanval. De situatie met de Luhansk en Donetsk republieken duurde immers al jaren. Mogelijkheden voor een casus belli waren er in de periode rond de oranjerevolutie wel degelijk.
Vlak voor de oranjerevolutie viel Rusland Oekraïne al binnen.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 23:59:51 #58
56749 BlaZ
pi_214838688
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, op de Krim, maar dat ging tezamen met het overlopen van duizenden Krimmers van het Oekraïnse leger. Dat was denk ik ook dé mogelijkheid voor de Russen om direct grotere delen van Oekraïne in te nemen.
De latere "verrassingsaanval" was eigenlijk al verwacht door de Oekraïners waardoor zij zich goed konden voorbereiden op de aanval.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 augustus 2024 @ 00:03:55 #59
3928 Ulx
pi_214838708
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, op de Krim, maar dat ging tezamen met het overlopen van duizenden Krimmers van het Oekraïnse leger. Dat was denk ik ook dé mogelijkheid voor de Russen om direct grotere delen van Oekraïne in te nemen.
De latere "verrassingsaanval" was eigenlijk al verwacht door de Oekraïners waardoor zij zich goed konden voorbereiden op de aanval.
De Krim is gewoon Oekraïne.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 00:06:36 #60
56749 BlaZ
pi_214838716
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 00:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is de jure Oekraïns en de facto Russisch sinds 2014.

Wel interessant is dat de territoriale eenheden die bij de inval in 2022 zo geweldig werkten, juist bij de overname van 2014 tegen Oekraïne werkten.
pi_214838743
quote:
88s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 22:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
jij was voor Rusland toch?

dan snap ik niet wat je zit te miepen nu
:')
Ik ben niet voor iemand. Het is geen oorlogje spelen in de zandbak. Kleutergedrag.
blablablabla
pi_214838749
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:52 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, ik heb ook niet het gevoel dat er problemen zijn tussen Sirski en Zelenski.

Heb je dit ooit gelezen overigens? Wel verhelderend na alle speculatie van de vervanging van Zaluhzni in tijd gelden.

https://www.lawfaremedia.(...)it-means-for-the-war
Ik had dit artikel nog niet gelezen nee, al staat er niet veel nieuws in voor mij het is wel een goede samenvatting van het gehele gebeuren van eind vorig jaar/begin dit jaar.

En volgens mij zijn de meeste mensen die kritisch waren over Syrsky zijn benoeming onderhand al veel stiller hierover. Al zal er altijd kritiek blijven natuurlijk.
pi_214838755
https://kyivindependent.com/kuleba-urges-partners-not-to-delay/
quote:
'Systems are there, what is lacking is final go' — Kuleba urges partners not to delay Patriot deliveries
Ukraine's Foreign Minister Dmytro Kuleba on Aug. 29 urged foreign patners not to delay and provide Ukraine with the promised Patriot air defense systems.

"Good progress has been made, and announcements were made, but again, some Patriot systems were announced and not delivered yet," Kuleba told journalists ahead of an EU ministerial meeting in Brussels.

Ukraine has received at least three Patriot systems from Germany and one from the U.S. Other countries, like the Netherlands and Spain, delivered individual launchers or missiles.

The U.S., Romania, and the Netherlands pledged in June to deliver one additional system each, but no announcement on their arrival has been made so far.

"Some complain (about) bureaucracy... some argue that there are delicate internal moments in their politics," Kuleba said.

"We pay for all these delays with damage and the loss of lives."

The pledged batteries "are there, they are ready for delivery. What is lacking is just the final go, the green light to do it," Kuleba stressed.
SPOILER
pi_214838759
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 00:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Van oudsher Russisch. Cadeau gedaan aan Ukraine in 1954 bij wijze van vriendschappelijk gebaar.

Krim krijgen ze nooit meer terug.
blablablabla
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 00:27:01 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214838793
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
was @Idisrom idd

maar verder klopt het gewoon, blijft doelpalen schuiven
pi_214838825
https://novayagazeta.eu/a(...)f-corruption-en-news
quote:
Russia’s former deputy defence minister detained on suspicion of corruption

Pavel Popov. Photo: social media

Russia’s former deputy defence minister General Pavel Popov has been detained on suspicion of corruption, a spokesperson for Russia’s Investigative Committee announced on Thursday.

Popov, who is the latest senior Russian military officer to be arrested since Sergei Shoigu was replaced as defence minister in May, has been under investigation for corruption during his time overseeing the maintenance of Patriot Park, a military theme park outside Moscow that’s been dubbed Russia’s “military Disneyland”.

Popov is alleged to have got construction companies contracted for work on the park to build his own private residence in the Moscow region city of Krasnogorsk between 2021–2024.

The case against Popov is the third investigation into a senior defence official associated with Patriot Park, and follows the detention of former park director Vyacheslav Akhmedov and the former deputy head of the Defence Ministry’s Innovations Department, Major General Vladimir Shesterov, on suspicion of corruption earlier this month.

Popov, who was dismissed from military service by Vladimir Putin in June, is now one of at least a dozen high-ranking Russian military officials who, since April, have been implicated in the largest wave of corruption scandals affecting the Russian military and defence establishment in years. If convicted, he faces up to 10 years in prison, according to Russian state-run news agency TASS.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 00:36:03 #67
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214838833
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 00:15 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik ben niet voor iemand. Het is geen oorlogje spelen in de zandbak. Kleutergedrag.
Nee, het is oorlogje spelen in een buurland.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 augustus 2024 @ 00:38:26 #68
3928 Ulx
pi_214838843
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 00:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Van oudsher Russisch. Cadeau gedaan aan Ukraine in 1954 bij wijze van vriendschappelijk gebaar.

Van oudsher van de Krimtataren.
pi_214838851
https://mil.in.ua/en/news(...)ger-to-the-military/
quote:
Kyiv to transfer 1310 MAVIC 3T drones with thermal imager to the military

Mavic 3T quadcopters for Ukrainian border guards from the Come Back Alive Foundation and the Ukrhydroenergo company. May, 2024. Photo credits: Come Back Alive Foundation

The Kyiv City State Administration will donate 1310 MAVIC 3T drones with thermal imagers to the Ukrainian Defense Forces.

The Kyiv City State Administration announced this on Telegram.

The MAVIC 3T drones purchased at the city’s expense are now being distributed among the units and will be sent to the front line soon.

The drones are expected to be transferred to the 3rd Assault Brigade, 5th Assault Brigade, 112th Territorial Defense Brigade, 241st Territorial Defense Brigade, and the 4th Rapid Reaction Brigade “Rubizh” of the National Guard of Ukraine.
SPOILER
pi_214838868
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:13 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Momenteel zijn er nog niet echt grote plaatsen veroverd in de Pokrovsk richting, maar men staat wel op het punt om dat te doen of om de gevechten te beginnen:

Novohrodivka - 14.000 - veroverd
Selidove - 21.500 - wordt om gevochten
Mirnohrad - 46.000 - ~4km van front
Pokrovsk - 61.000 - ~9km van front
Ukrainsk - 10.000 - <2km van front

Het grote probleem in de Pokrovsk richting is dat de bewegingen van de laatste dagen richting Memrik (zuid) laten zien dat het gebied tot Kurakove erg zwak is. Daar valt men de verdedigingslinies van achteren aan.
In het noorden, ten westen van Jelizavetivka zien we hetzelfde.

Ik zag berichten dat grote delen van Selidove al onder Russische controle staan, dat zou ook een verdere opmars richting zuidwesten kunnen laten zien.
Ik denk zelf dat de Pokrovsk-Myrnohrad conglomeratie agglomeratie nu niet prioriteit heeft, omdat de oorlog dan weer statisch wordt. Ze hebben daar een gloedhete zomer gehad, en de weersverwachting daar is nu nog steeds. overdag zonnig en boven de 30 graden en 's nachts ook nog bijna 20 graden. Dus je kunt nu lekker het hele terrein gebruiken (wat de Oekraïners ook in de Koerskregio gedaan hebben).
De verovering van Ukrainsk en vlak daaronder Hirnyk is momenteel belangrijker. Beide plaatsen meer dan 10.000 inwoners, en beide plaatsen aan de westkant van de Vovcharivier. ook het daaronder gelegen Kurakhivka ligt aan de westkant van die Vovcharivier. De Oekraïense bataljons aan de oostkant van die rivier krijgen dan problemen met een driegende insluiting.

Edit: Soms moet je 's nachts even pissen, en heb je nog wat slaap.

[ Bericht 1% gewijzigd door Idisrom op 30-08-2024 07:23:19 ]
pi_214838879
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, nee. de Maidanprotesten waren voor de Russische inname van de Krim.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 augustus 2024 @ 00:54:54 #72
3928 Ulx
pi_214838883
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 00:51 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Nee, nee. de Maidanprotesten waren voor de Russische inname van de Krim.
Protesten wel. Maar pas na de inval stemde het parlement die president weg.
pi_214838893
https://news.liga.net/en/(...)ons-to-strike-russia
quote:
'We are not at war with Moscow.' Italy bans Ukraine from using its weapons to strike Russia
Antonio Tajani stressed that Italy provides Ukraine with mainly defensive weapons

Italy will not allow Ukraine to use supplied weapons to strike Russian territory, with Rome's stance on this issue remaining unchanged, Italian Foreign Minister Antonio Tajani stated before the start of the European Union foreign ministers meeting in Brussels, as reported by Corriere Della Sera.

The minister stated that Rome has not altered its position, which prohibits Kyiv from using Italian-supplied weapons to strike targets on Russian soil.

"We are not at war with Moscow. Each country decides for itself. We have mainly sent defensive weapons, and now we are preparing to send a new SAMP-T battery, which is defensive and cannot be used on Russian territory," Tajani said.

He reiterated that NATO is not at war with Russia, so Italy maintains its position on the use of its weapons only within Ukrainian territory.
pi_214838896
https://kyivindependent.c(...)maker-artem-dmytruk/
quote:
Ukraine launches international search for controversial lawmaker Artem Dmytruk

Controversial MP Artem Dmytruk illegally left Ukraine on Aug. 24, 2024, the day before he was charged in two cases. (Artem Dmytruk / Instagram)

Controversial lawmaker Artem Dmytruk has been placed on Ukraine's wanted list, and the State Bureau of Investigation has launched an international search for him, it announced on Aug. 29.

The bureau previously confirmed on Aug. 26 that Dmytruk illegally crossed the border from Ukraine's Odesa Oblast to Moldova.

Under martial law, Ukrainian men aged between 18 and 60, with some exceptions, are not allowed to leave the country as they may be called up for military service.

Lawmakers can travel abroad if permitted by the head of the parliament, but Dmytruk had no such permission.

Dmytruk fled the country on Aug. 24, the day before Prosecutor General Andrii Kostin charged the lawmaker with assaulting a soldier and a law enforcement officer in separate altercations.

"The (bureau) announced an international search for the suspect, who is a current member of the parliament, due to attacks on citizens," it said in a statement on Aug. 29. The bureau did not name Dmytruk but included a photo of him.
SPOILER
pi_214838903
https://newsukraine.rbc.u(...)sian-1724935901.html
quote:
EU to promote Ukraine help plan using Russian assets regardless of US
The European Union will insist on fulfilling its commitments to provide assistance to Ukraine using frozen Russian assets, regardless of concerns raised by the United States, according to EU High Representative for Foreign Affairs Josep Borrell.

"We will do whatever we can to support Ukraine, regardless of decisions in Washington. Ukraine needs to boost their defense capacities — and they need it now," Borrell told reporters in Brussels ahead of a meeting of EU foreign ministers when asked about the US stance.

The G7 agreement on using proceeds from frozen assets has faced delays as Washington seeks stronger guarantees that the EU can continue sanctions despite opposition from Hungary.

The US wants to ensure that a plan aimed at securing $50 billion in loans for Kyiv will be implemented before it is approved by Congress.

The G7 plan, adopted at the June summit, aimed to channel funds by the end of the year. EU ministers in Brussels will be presented with two options for freezing Kremlin assets for an extended period in an attempt to reassure the U.S., Bloomberg reported.
SPOILER
pi_214838907
https://www.dagens.com/wa(...)r-icc-arrest-warrant
quote:
Putin’s Mongolia Trip Raises Legal Questions Over ICC Arrest Warrant
The International Criminal Court (ICC) issued this warrant in March 2023.
Russian President Vladimir Putin is set to visit Mongolia on September 3, 2024, raising significant legal and diplomatic questions due to his international arrest warrant.

Arrest Warrant on Putin
The International Criminal Court (ICC) issued this warrant in March 2023, accusing Putin of the illegal deportation of Ukrainian children during the ongoing conflict in Ukraine.

This visit marks Putin's first trip to a country that is a signatory to the Rome Statute, which established the ICC, since the warrant was issued.

Mongolia, which signed the Rome Statute in 2000 and ratified it in 2002, is legally bound to detain individuals on its territory who are subject to ICC arrest warrants.

This includes Putin, who faces serious allegations from the ICC. The Kremlin, however, has vehemently denied these charges, calling them politically motivated and unfounded.

Testing the Limits of International Law Inforcement
The upcoming visit to Mongolia presents a unique challenge for both international law and Mongolia’s legal obligations.

The ICC's arrest warrant creates a complex situation for Mongolia, a member state required to uphold the Court’s mandates. This visit highlights the ongoing tension between international legal obligations and diplomatic relations.

Mongolia's response to this visit could have broader implications for the enforcement of ICC decisions and international justice.

Putin has been notably cautious about international travel since the arrest warrant was issued, avoiding key events such as the BRICS summit in South Africa and the G20 summit in India in 2023.

His decision to travel to Mongolia despite the ICC’s warrant suggests a strategic move, possibly aimed at minimizing the potential diplomatic fallout while testing the limits of international legal enforcement.
Arresteren die hap dus. Als Mongolië dit niet doet moeten zij hard aangepakt worden door middel van sancties en zo. Ook moeten zij dan voor het gerecht gesleept worden voor het verbreken van een door hun ondertekend en geratificeerd verdrag.
pi_214838910
blablablabla
pi_214838913
https://woodcentral.com.a(...)iant-takes-huge-hit/
quote:
Sanctions Crunch Russian Timber: Falling Paper Giant Takes Huge Hit
Prior to the Ukraine War, Segezha Group was the second largest producer of producer of multiwall sack paper and industrial paper sacks

Russia’s supply chain is bleeding, with Western sanctions to blame for one of Russia’s largest forestry and paper companies urgently raising funds through the Moscow Stock Exchange— causing its share price to plunge more than 20% in a single day’s trade.

Yesterday, Segezha Group, Russia’s largest pulp and paper producer, reported a 24% loss for the first half of 2024. It comes amid mounting losses, now at RUB 9.5 billion (or US $103 million), and total debt ballooning to RUB 144.2 billion (US $1.56 billion) by June 2024.

“Segezha’s financial difficulties are largely driven by ongoing sanctions,” according to Russian news wire services: “The company has struggled since losing access to its key European market due to the European Union’s embargo on Russian products, including plywood, lumber, and pellets, which took effect in July 2022.”
SPOILER
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 01:31:27 #79
56749 BlaZ
pi_214838915
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 00:46 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik denk zelf dat de Pokrovsk-Mimohrad conglomeratie nu niet prioriteit heeft, omdat de oorlog dan weer statisch wordt. Ze hebben daar een gloedhete zomer gehad, en de weersverwachting daar is nu nog steeds. overdag zonnig en boven de 30 graden en 's nachts ook nog bijna 20 graden. Dus je kunt nu lekker het hele terrein gebruiken (wat de Oekraïners ook in de Koerskregio gedaan hebben).
De verovering van Ukrainsk en vlak daaronder Hirnyk is momenteel belangrijker. Beide plaatsen meer dan 10.000 inwoners, en beide plaatsen aan de westkant van de Vovcharivier. ook het daaronder gelegen Kurakhivka ligt aan de westkant van die Vovcharivier. De Oekraïense bataljons aan de oostkant van die rivier krijgen dan problemen met een driegende insluiting.
Dat is wel een goed punt, door de gevechten om Pokrovsk-Mirnograd agglomeratie aan te gaan verzwakt het tempo uit de voortgang. Ik denk dat men via Selidove de westelijke flank van een beweging richting zuiden wil beschermen, aangezien het oprukken via Himrik (met de rivier op een flank) de kans op flank aanvallen mogelijk maakt.
pi_214838936
https://www.reddit.com/r/(...)ones_on_camouflaged/
Incognito group uses drones on camouflaged russian soldiers. [August 28th]

https://www.reddit.com/r/(...)ks_like_a_155_shell/
Ground drone leaves what looks like a 155 shell with a trigger mechanism on the floor. Blows up russian soldier.

https://www.reddit.com/r/(...)the_63rd_mechanized/
Ukrainian drone team of the 63rd Mechanized Brigade, 23rd Rifle Battalion, 2nd Company, used a ground drone to drop a mine along a path, waiting until a Russian infantry group approached to detonate the device

https://www.reddit.com/r/(...)rigade_posted_video/
Ukrainian 71st Jaeger Brigade posted video showing the destruction of a Russian infantry group via a combination of small arms fire, artillery, and drone strikes

https://www.reddit.com/r/(...)selves_with_thermal/
Russians try to hid themselves with thermal cloaks. Ukrainians spot them and make several explosives rain over their group.

https://www.reddit.com/r/(...)ell_congregation_of/
Ukrainians using drones to repell congregation of russians around a neighborhood in Ukraine.

https://www.reddit.com/r/(...)volunteer_corps_rdk/
UAV unit of the Russian Volunteer Corps (RDK) destroyed camouflaged Russian equipment and vehicles.

https://www.reddit.com/r/(...)nce_system_from_the/
Ukrainian Stella-10 air defence system from the 24th Mechanized Brigade shoots down a Russian Orlan-10 reconnaissance drone. Location unknown - August 2024

https://www.reddit.com/r/(...)y_battle_in_toretsk/
City battle in Toretsk

https://www.reddit.com/r/(...)ptures_at_atlas_oil/
Large fireball as fuel tank ruptures at Atlas oil depot.

https://www.reddit.com/r/(...)ssian_flag_that_was/
Ukrainian FPV drone hits a Russian flag that was planted on the slag heap north of Mykhailivka

https://www.reddit.com/r/(...)th_guided_bombs_the/
Su-27 Fighter attacking with guided bombs the basement of a building where intelligence had detected the presence of Russian troops. The first bomb missed due to electronic warfare, but the second one hit the target. Spartak, Donetsk Oblast. Archival Footage of the 831st Tactical Aviation Brigade.

https://www.reddit.com/r/(...)_t62m_mod_2022_with/
"Destroyed Russian tank-shed T-62M mod. 2022 with KMT-6 "V" near the settlement of Urozhainoe, Donetsk region."

https://www.reddit.com/r/(...)black_and_outfitted/
A very old ZAZ coupe pinted black and outfitted with a BBQ screen. Evidently in service of RFAF.
pi_214838938
https://www.moscowtimes.e(...)nih-zhitelei-a140761
quote:
They decided to send local residents to defend Kursk region
The Kursk region authorities will create a volunteer unit to “maintain law and order” in the territories invaded by the Armed Forces of Ukraine (AFU), said the acting governor of the region, Alexey Smirnov.

"We discussed the creation of the volunteer unit "Bars-Kursk". This new unit will become an important link in maintaining law and order in the Kursk region. The main function of the unit is to ensure security in eight resettled areas, as well as in other areas of the Kursk region," he wrote on his Telegram channel.

He added that volunteers who sign the contract will be trained and issued weapons. The unit's servicemen will act together with the army and the counter-terrorist operation headquarters to coordinate the protection of civilian infrastructure. The contract for participation in the unit is concluded for 6 months with the preservation of current working hours.

"The tasks of the detachment include not only ensuring security, but also participating in the life support of the resettled areas in order to support the remaining people during this difficult time. It is important to note that all actions of the volunteers will be coordinated with the army and the CTO headquarters," Smirnov emphasized.

The Ukrainian Armed Forces, which launched an unexpected and rapid offensive in the Kursk region on August 6, currently control about 1,300 square kilometers of the region's territory and 100 populated areas. On August 29, it became known that the Ukrainian military had closed the cauldron , in which about 3,000 Russian soldiers found themselves.

According to military analyst Yan Matveyev, the Russian Defense Ministry needs about 50,000 troops to fully defend the Kursk region and recapture lost territories. But the Kremlin does not plan to transfer the army from Ukraine, concentrating all its forces on the offensive in Donbass, where, according to Deep State, the Russian army has captured only 200 square kilometers of territory since the beginning of August. A month earlier, Russia's advance was even more modest - 50 square kilometers.
pi_214838939
twitter
pi_214838943
twitter
pi_214838944
https://news.liga.net/en/(...)trikes-inside-russia
quote:
Hungarian FM criticizes Borrell's position on long-range strikes inside Russia
Hungary's Foreign Minister believes that extended permission for Ukraine to strike deep into Russia will allegedly lead to even more brutality in the war

Hungarian Foreign Minister Péter Szijjártó has criticized the position of EU foreign policy chief Josep Borrell, who advocates allowing Ukraine to conduct long-range strikes on Russian territory, according to Politico.

"The fury of the high representative must be stopped," wrote the Hungarian Foreign Minister in his post on Facebook.

Szijjártó believes that providing Ukraine with additional weapons and permission for deep strikes into Russian territory would only increase the risk of escalation, allegedly leading to even more brutality in the war.

"We do not want more weapons in Ukraine, we do not want more deaths, we do not want an escalation of the war, we do not want an expansion of the crisis in the Middle East. Today, we continue to stand for common sense and peace," he stated.
Grappig, dat ik Hongarije volgens mij nog nooit heb horen zeggen dat zij niet meer Russische wapens in Oekraïne willen hebben. Dit zeggen zij alleen maar over westerse wapens.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:19:36 #86
3928 Ulx
pi_214839362
twitter

3 miljard voor 12 Rafale's is aardig aan de prijs. Benieuwd wat er nog meer wordt geleverd.
pi_214839795
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
Viel me ook op. Misschien hoopten ze dat ze toch de F35 zouden kunnen krijgen en waren ze bang dat integratie van de S400 dat verder zou blokkeren. Een andere reden weet ik zo snel niet te bedenken.
Of dat ze uit elkaar schroeven voor de ontwikkeling van de eigen industrie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214839949
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 02:24 schreef Delenlill het volgende:
https://news.liga.net/en/(...)trikes-inside-russia
[..]
Grappig, dat ik Hongarije volgens mij nog nooit heb horen zeggen dat zij niet meer Russische wapens in Oekraïne willen hebben. Dit zeggen zij alleen maar over westerse wapens.
Het is een beetje de Elan van de groep.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_214839981
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het is een beetje de Elan van de groep.
Doe eens normaal. Zo debiel is die minister ook weer niet.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:58:09 #90
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_214840002
quote:

[..]

Nee, die pakken ze terug :7
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_214840060
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 01:22 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Arresteren die hap dus. Als Mongolië dit niet doet moeten zij hard aangepakt worden door middel van sancties en zo. Ook moeten zij dan voor het gerecht gesleept worden voor het verbreken van een door hun ondertekend en geratificeerd verdrag.
Denk eerlijk gezegd dat er heel veel gewapende beveiligers meegaan. Wat wil je dan gaan doen?
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:09:11 #92
3928 Ulx
pi_214840078
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk eerlijk gezegd dat er heel veel gewapende beveiligers meegaan. Wat wil je dan gaan doen?
Arresteren.

Wat willen die beveiligers gaan doen?
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:12:51 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214840096
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja was iemand anders waar ik op reageerde, zo raak in de waar idd

Maar waar heb jij het over dan?

Wat gaat om het aantal soldaten dat er gestationeerd is :?
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:16:38 #94
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214840115
quote:
[..]
Ja, in dat geval uit het ICC gooien, en mongolische rechters naar huis sturen. Lijkt me niet de bedoeling dat ze wel invloed houden als voor de rest de regels als vrijblijvend worden beschouwd.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:34:20 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214840203
quote:
[..]
Gaat allemaal niet gebeuren
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:34:35 #96
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214840204
&lt;signature here&gt;.
pi_214840373
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Arresteren.

Wat willen die beveiligers gaan doen?
Ik denk dat je niet zo'n goed idee hebt hoe de wereld werkt. Ze gaan echt niet een (vuur)gevecht riskeren met die beveiligers en een wereldleider daartussen.

Dit is wat er gaat gebeuren: Helemaal niks.
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:59:18 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214840375
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 00:15 schreef Elan het volgende:

[..]
ow dat zei je een keer

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 20:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Klopt.
Ben gewoon pro Rusland geen troll en zit ook niet onder de plak thuis.

Is dat verboden soms?
kleuter :')
pi_214840558
quote:
88s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
ow dat zei je een keer
[..]
kleuter :')
Pro Rusland is niet pro oorlog sukkel.
blablablabla
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:30:58 #100
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214840575
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk dat je niet zo'n goed idee hebt hoe de wereld werkt. Ze gaan echt niet een (vuur)gevecht riskeren met die beveiligers en een wereldleider daartussen.

Dit is wat er gaat gebeuren: Helemaal niks.
Als dat zou spelen is de uitkomst dat haatdwerg gewoon niet gaat. Net als geval was met brazilie.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:31:58 #101
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214840582
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 11:28 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja, je bent een goeie orc.

Wel zichzelf rus vinden, maar geen picogram verantwoordelijkheid nemen voor wat haardwerg in "jullie naam" uitvreet.
&lt;signature here&gt;.
pi_214840608
Amerika is omringt door veilige landen stel je voor dat Brazilië of Mexico ineens een haatregime zou krijgen dan is het wachten op een militaire reactie. Als wereldmacht heb je zo'n buffer nodig.

Maar hee als jullie zo pro Oekraïne waren hadden jullie het bij NATO gelaten toen jullie de kans hadden. Dan was er überhaupt geen escalatie geweest.

Hypocriete kneuzenkermis.
blablablabla
pi_214840612
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 11:35 schreef kl1172 het volgende:

[..]
mooie gaslight, territoriale integriteit bewaren, hoe durf je het uit je strot te krijgen. Dit is ordinair landjepik, jij kan naast Peskov gaan zitten om met uitgestreken gezicht het zonlicht in je ogen te ontkennen.
Oost Oekraïne hoort gewoon bij Rusland, daar wonen Russen en die zijn pro Rusland. Krim idem dito.
blablablabla
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:42:44 #104
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214840654
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 11:36 schreef Elan het volgende:
Als wereldmacht heb je zo'n buffer nodig.
Hilarisch.

Want?
&lt;signature here&gt;.
pi_214840659
quote:

[..]
Niet :? .
Wie is de oorlog begonnen?

En waarom ben je pro rusland? Het is niet bepaald een baken van verlichting, rijkdom en hoop.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:44:02 #106
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214840664
quote:
Maar hee als jullie zo pro Oekraïne waren hadden jullie het bij NATO gelaten toen jullie de kans hadden. Dan was er überhaupt geen escalatie geweest.

Ow, dus die buffer die absoluut pauperland rusland "nodig heeft" hadden ze ineens niet meer nodig gehad als oekraine NAVO lid was.

Lekker consequent, orc.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:44:51 #107
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214840668
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 11:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

En waarom ben je pro rusland?
Pussy-whipped.
&lt;signature here&gt;.
pi_214840711
quote:

[..]
hoi Thierry :W
hardcoholic
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:52:10 #109
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214840717
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 11:50 schreef Ferdii het volgende:

[..]
hoi Thierry :W
Die wordt ge-pussy-whipped door een israeli, da's weer net wat anders.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:56:47 #110
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214840750
Nothing to see, move along.

Mss moet sholz nog wat meer 'deescaleren'.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_214840805
Ik mis de tijd dat er gewoon iets gedaan werd aan zulke users. Nu mogen we mailen naar forum@fok.nl
Цой жив
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:09:04 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214840818
quote:

[..]
Dat zegt toch ook niemand slimmerikje
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:10:00 #113
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214840825
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
Jahoor, orc is gewoon pro-oorlog.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:11:47 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214840834
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ok nu zegt iemand het

Maar goed jij en Elan zijn dan ook twee kanten van dezelfde vervelende munt
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:12:49 #115
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214840841
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ok nu zegt iemand het

Maar goed jij en Elan zijn dan ook twee kanten van dezelfde vervelende munt
Kan ik mee leven.
&lt;signature here&gt;.
pi_214840849
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
blablablabla
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:15:44 #117
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214840870
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:13 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]

Maar was wel daarna he.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:18:40 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214840895
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:13 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]

Ik zei het iig niet
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:20:49 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214840907
Feitelijk ben jij degene die het zegt en is Extec het ermee eens
pi_214840947
quote:
Je ziet steeds meer amerikanen wijzen op de belangrijke rol nederland speelt in de Wereld.

Nu is het wel goed om te beseffen, dat Nederland sowieso een belangrijke rol speelt in de amerikaanse versie van de wereldgeschiedenis. als de grondleggers van de moderne wereld orde (eerst NL met de gulden, toen de britten met de pond en nu de VS met de dollar).
pi_214840962
laffe moderatie weer hier
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:30:33 #122
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_214840998
quote:

[..]
In dit geval duidelijk wel. Rusland is begonnen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:31:58 #123
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214841008
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
In dit geval duidelijk wel. Rusland is begonnen.
Zoals Rusland altijd doet met de omliggende landen, tenzij ze China heten of bij de NAVO zitten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:32:07 #124
pi_214841011
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:25 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Je ziet steeds meer amerikanen wijzen op de belangrijke rol nederland speelt in de Wereld.

Nu is het wel goed om te beseffen, dat Nederland sowieso een belangrijke rol speelt in de amerikaanse versie van de wereldgeschiedenis. als de grondleggers van de moderne wereld orde (eerst NL met de gulden, toen de britten met de pond en nu de VS met de dollar).
We hebben Nieuw Amsterdam gesticht, met daarin de Wal-straat en hebben met de VOC de eerste multinational uitgevonden die aandelen uitgaf op een beurs. De VS is onze uitvinding.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:32:33 #125
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214841014
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:20 schreef sp3c het volgende:
Feitelijk ben jij degene die het zegt en is Extec het ermee eens
Dus jij bent de enige die zegt dat hij niet pro-oorlog is?
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:35:12 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214841028
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dus jij bent de enige die zegt dat hij niet pro-oorlog is?
Ik heb mijn mening er nog niet over gegeven

De stelling was dat hij voor Rusland was, hij zegt van niet want dat is kleuter gedrag

Eerder zei hij van wel dus gedraagt hij zich als een kleuter

Zijn woorden niet de mijne :6
pi_214841187
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik heb mijn mening er nog niet over gegeven

De stelling was dat hij voor Rusland was, hij zegt van niet want dat is kleuter gedrag

Eerder zei hij van wel dus gedraagt hij zich als een kleuter

Zijn woorden niet de mijne :6
Jij verdraait mijn woorden, typisch kleutergedrag. Je zin doordrammen ook al zou je beter moeten weten.

Ik ben pro Rusland niet pro oorlog. Het lijkt mij voor beide partijen vooral van belang dat er zo spoedig mogelijk een staakt het vuren komt waar beide partijen zich in kunnen vinden en het zinloze bloedvergieten kan stoppen.
blablablabla
  FOK!fotograaf vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:01:13 #128
364681 over_hedge
pi_214841194
:D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:14:46 #129
8369 speknek
Another day another slay
pi_214841295
quote:
Amerika is omringt door veilige landen stel je voor dat Brazilië of Mexico ineens een haatregime zou krijgen dan is het wachten op een militaire reactie. Als wereldmacht heb je zo'n buffer nodig.

Hypocriete kneuzenkermis.
Nouja zeg, Rusland valt al honderden jaren zijn buurlanden binnen, plundert ze en voegt etnische zuiveringen uit, en de buurlanden zijn vijandig tegen ze, wie had dat verwacht.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:22:13 #130
8369 speknek
Another day another slay
pi_214841388
Rusland moest ook Abkhazie innemen als buffer tegen, uhm, de zee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:46:09 #131
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_214841777
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 13:14 schreef speknek het volgende:

[..]
Nouja zeg, Rusland valt al honderden jaren zijn buurlanden binnen, plundert ze en voegt etnische zuiveringen uit, en de buurlanden zijn vijandig tegen ze, wie had dat verwacht.
Ja nouja, het is meer dat ie het oorlogvoerende beleid van Rusland als een positief iets ziet. Dat is vaak genoeg hier tegen gekomen.

Maar het betekend niet dat je als pro-Rus perse pro-oorlog bent. Ik ben zelf doorgaans pro-US, maar heb wel een mening over hun oorlogvoerende beleid in bijv. Irak.

En dat laatste zie je Elan hier niet doen. Maar Pro-Rus per definitie als Pro-Oorlog betitelen is ook wat kort door de bocht.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:48:00 #132
36431 bleiblei
pi_214841798
Samenvatting @Elan, doe niet zo fucking hypocriet. In de context van deze oorlog sta je vierkant achter Rusland. Wat imho. een bijzonder standpunt is voor iemand woonachtig ten Westen van Baltiesjk.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:52:11 #133
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_214841849
quote:

[..]

en dus is het nu van Oekraïne. Het is niet zo ingewikkeld allemaal
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_214841886
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 13:52 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
en dus is het nu van Oekraïne. Het is niet zo ingewikkeld allemaal
Nope. Al bijna tien jaar niet meer. En gaan ze niet meer terugkrijgen ook.
blablablabla
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:56:27 #135
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_214841897
quote:

[..]
Het is wat verwarrend. Maar prima om pro Rusland te zijn hoor, zolang je tegen de oorlog en Poetin's waanzin bent ^O^
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:56:52 #136
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_214841902
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 13:55 schreef Elan het volgende:

[..]
dat vindt alleen Rusland he
pi_214841916
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 13:14 schreef speknek het volgende:

[..]
Zijn in elk geval nog burenruzies. De grootste agressor de afgelopen 100 jaar zijn duidelijk je Navovriendjes uit de VS. Primair hun eigen wapenindustrie te subsidiëren.
blablablabla
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:58:55 #138
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_214841925
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Jij verdraait mijn woorden, typisch kleutergedrag. Je zin doordrammen ook al zou je beter moeten weten.

Ik ben pro Rusland niet pro oorlog. Het lijkt mij voor beide partijen vooral van belang dat er zo spoedig mogelijk een staakt het vuren komt waar beide partijen zich in kunnen vinden en het zinloze bloedvergieten kan stoppen.
Maar dan moet Poetin z'n troepen terugtrekken. Ik denk dat ie dat voorlopig niet van plan is
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:59:07 #139
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214841927
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 13:22 schreef speknek het volgende:
Rusland moest ook Abkhazie innemen als buffer tegen, uhm, de zee.
Weet jij wel hoe 'russophobish' de zee is? :{w
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:59:17 #140
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_214841929
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 13:55 schreef Elan het volgende:

[..]
dus ordinair landje pik.

[ Bericht 6% gewijzigd door kl1172 op 30-08-2024 14:08:05 ]
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:00:14 #141
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_214841938
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 13:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Zijn in elk geval nog burenruzies. De grootste agressor de afgelopen 100 jaar zijn duidelijk je Navovriendjes uit de VS. Primair hun eigen wapenindustrie te subsidiëren.
Anti Rusland zijn wil niet zeggen dat je pru usa bent :7
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:00:58 #142
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214841943
quote:

[..]
Toch zijn die nooit bezig geweest met andere gebieden botweg annexeren. En is het een redelijke constante dat alles wat maar lijkt op een oorlogsmisdaad onder een vergrootglas eindigt.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:02:19 #143
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_214841953
Burenruzies. Alsjeblieft zeg...
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:04:35 #144
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214841971
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:02 schreef Parafernalia het volgende:
Burenruzies. Alsjeblieft zeg...
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:06:33 #145
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_214841985
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:26 schreef Loverboii het volgende:
Hoezo.. Hij mag gewoon z'n mening geven toch? Hoe vreemd die ook is. Als we het hier allemaal met elkaar eens zijn, zijn we ook snel uitgeluld
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:07:03 #146
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_214841991
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
:D
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:19:27 #147
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214842096
Leuke bitchfight, dit.

Brazilie had gezegd: je moet desinformatie en propaganda aanpakken op twitter/x, anders repercussies.

Wat doet musk: heft zijn kantoor in brazilie op.

Brazilie: je hebt 24 uur om een legal representative aan te wijzen, anders gaan we je niet alleen blokkeren, maar dan ben jij hoofdelijk aansprakelijk.

Gevolg: dan is starlink fair game want dat is ook van hem.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_214842232
quote:

[..]
Waarom heb jij zo'n grote hiaten in je geschiedenis les?
Nu zijn de Amerikanen geen lieverdjes geweest maar kijk eens naar de oorlogen van de afgelopen 100 jaar.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:43:26 #149
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214842342
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waarom heb jij zo'n grote hiaten in je geschiedenis les?
Nu zijn de Amerikanen geen lieverdjes geweest maar kijk eens naar de oorlogen van de afgelopen 100 jaar.
Omdat het kremlin zegt dat het allemaal niet waar is.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:53:22 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214842433
quote:

[..]

Maar ik zeg toch nergens dat je pro oorlog bent :?

Snelste oplossing is als iedereen zich terug trekt uit andermans land, kan vanmiddag al
pi_214842461
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:06 schreef Zwoerd het volgende:
Ik mis de tijd dat er gewoon iets gedaan werd aan zulke users. Nu mogen we mailen naar forum@fok.nl
Dit soort propaganda (wat hij zegt is geen mening) moet gewoon strafbaar worden gesteld.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:59:50 #152
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214842497
quote:

[..]

Poetin moet gewoon oprotten uit Oekraine. Dat is de enige oplossing.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214842633
quote:
84s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Poetin moet gewoon oprotten uit Oekraine. Dat is de enige oplossing.
Dat is de Westerse oplossing, niet realistisch. Oost Oekraïne hoort toe aan Rusland.
blablablabla
pi_214842635
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is de Westerse oplossing, niet realistisch. Oost Oekraïne hoort toe aan Rusland.
Nope.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:17:14 #155
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_214842637
Ik ben persoonlijk niet voor het per definitie wegmodden van bijdragen van users die aan de foute kant van de lijn staan in dit hele gebeuren. Op voorwaarde dat het zonder persoonlijke aanvallen gebeurd, en daar gaat het wel mis zie ik vandaag. Het is interessant om de denkwijze te zien van hen die de kant kiezen van een vijandelijk land.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:17:35 #156
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214842640
quote:

[..]
Nee.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:19:46 #157
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214842654
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik ben persoonlijk niet voor het per definitie wegmodden van bijdragen van users die aan de foute kant van de lijn staan in dit hele gebeuren. Op voorwaarde dat het zonder persoonlijke aanvallen gebeurd, en daar gaat het wel mis zie ik vandaag. Het is interessant om de denkwijze te zien van hen die de kant kiezen van een vijandelijk land.
Deze reeks is interessant leesvoer voor historici over 50 jaar.
pi_214842663
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:26 schreef Loverboii het volgende:
Wat verwacht je dan van fok waar moderators de grootste trollen zijn vaak.
pi_214842697
quote:
Nederland is in oorlog met Rusland? Weer wat geleerd :D .
blablablabla
pi_214842718
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:20 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Wat verwacht je dan van fok waar moderators de grootste trollen zijn vaak.
heb al een ban gehad wegens crewbash, het zijn imo niet de beste persoonlijkheden die dit doen zal ik maar zeggen
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:27:27 #161
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_214842735
Kwam toevallig weer op een site terecht die dan veel op Linkedin gedeeld wordt. Soort Rob de Wijk in website vorm. Alleen maar angstporno over een aanstaande totale vernietiging door nucleaire oorlog.

En de site noemt zichzelf dan natuurlijk echt onafhankelijk nieuws. Maar toch bizar dat zulke sites het dan toch blijkbaar zo goed doen.

Indepen heet de site (wil niet linken want dan krijgen ze weer meer clicks.)

Ook over andere zaken alleen maar doem en angst. Ben toch wel benieuwd wie zulke sites dan financieerd (onafhankelijk my ass)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  FOK!fotograaf vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:27:41 #162
364681 over_hedge
pi_214842738
quote:

[..]
Tot hoe ver mogen we terug gaan in de geschiedenis om te zien bij welk land het hoort?
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:28:21 #163
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_214842745
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Nederland is in oorlog met Rusland? Weer wat geleerd :D .
De definitie van een vijand: "Vijand is een term die gebruikt wordt om een persoon of groep van personen aan te geven die de eigen denkbeelden meestal met behulp van geweld tegenstreven."

Iedereen met een beetje gezond verstand ziet dat Rusland tegenwoordig aan deze voorwaarde voldoet.
pi_214842769
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:28 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]
De definitie van een vijand: "Vijand is een term die gebruikt wordt om een persoon of groep van personen aan te geven die de eigen denkbeelden meestal met behulp van geweld tegenstreven."

Iedereen met een beetje gezond verstand ziet dat Rusland tegenwoordig aan deze voorwaarde voldoet.
Oke en vervolgens haal je wel jihadisten binnen en geef je ze een paspoort?

Italië heeft al gezegd dat hun wapens niet in Rusland mogen worden ingezet. Omdat ze niet in oorlog zijn met Moskou.
blablablabla
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:31:52 #165
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_214842783
quote:

[..]
Als we gaan cherrypicken dan kunnen we de Krim even goed aan de Grieken of de Turken teruggeven of delen tussen de Turken en Mongolen.
pi_214842789
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:27 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Tot hoe ver mogen we terug gaan in de geschiedenis om te zien bij welk land het hoort?
Als je Oekraïne zonodig wil erkennen als soevereine staat waarom haal je ze dan niet bij de NAVO toen dat kon en gevraagd werd?
blablablabla
pi_214842796
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:31 schreef kl1172 het volgende:

[..]
Als we gaan cherrypicken dan kunnen we de Krim even goed aan de Grieken of de Turken teruggeven of delen tussen de Turken en Mongolen.
Precies.
Het is omstreden gebied met vele eigenaren, maar tegenwoordig is het van Rusland.
blablablabla
pi_214842808
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Als je Oekraïne zonodig wil erkennen als soevereine staat waarom haal je ze dan niet bij de NAVO toen dat kon en gevraagd werd?
Wannneer is dit officieel gevraagd en door wie?
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:34:59 #169
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214842810
quote:

[..]
Want Oekraïne is volgens jou geen soevereine staat?
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:35:00 #170
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_214842811
quote:

[..]
Omdat er ook bepaalde standaarden vereist worden om te kunnen toetreden. En in 2014 Yanukovitch dit opzij schoof onder druk van Rusland.
pi_214842833
quote:
84s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:34 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Want Oekraïne is volgens jou geen soevereine staat?
Gedeeltelijk. Het oosten hoort toe aan Rusland en dat zullen ze linksom of rechtsom ook voor elkaar krijgen.
blablablabla
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:37:17 #172
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_214842835
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:30 schreef Elan het volgende:

[..]
Oke en vervolgens haal je wel jihadisten binnen en geef je ze een paspoort?

Italië heeft al gezegd dat hun wapens niet in Rusland mogen worden ingezet. Omdat ze niet in oorlog zijn met Moskou.
Dat eerste is inderdaad van de ratten besnuffeld.

Het tweede is om te voorkomen dat Rusland zich als een kat in het nauw gaat zien en de (wapen)registers helemaal opentrekt. Hoewel wij (in de vorm van EU en NAVO) niet in oorlog zijn met Rusland, staan beide kanten inmiddels lijnrecht tegenover elkaar en miljarden spenderen om de tegenstander (indirect) te bestrijden is nu ook niet bepaald een teken van een warme verstandhouding.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:38:08 #173
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214842839
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Gedeeltelijk. Het oosten hoort toe aan Rusland en dat zullen ze linksom of rechtsom ook voor elkaar krijgen.
De kans om dat voor elkaar te krijgen hebben ze verprutst.
pi_214842841
quote:

[..]
Wat een onzin joh.
pi_214842848
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:35 schreef kl1172 het volgende:

[..]
Omdat er ook bepaalde standaarden vereist worden om te kunnen toetreden. En in 2014 Yanukovitch dit opzij schoof onder druk van Rusland.
Wat ik zeg is dat dit alles toch eenvoudig te voorkomen was geweest als jullie iets meer loyaal waren geweest toen dat relevant was. In plaats van nu allemaal Ukraine-vlaggetjes op te hangen.
blablablabla
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:44:31 #176
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_214842898
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat ik zeg is dat dit alles toch eenvoudig te voorkomen was geweest als jullie iets meer loyaal waren geweest toen dat relevant was. In plaats van nu allemaal Ukraine-vlaggetjes op te hangen.
Toen was Oekraïne simpelweg nog niet op een niveau om bij Europa te komen, ze leken toen nog iets te hard op Rusland betreffende alle negatieve parameters. Maar we zagen wel potentie hoor, er waren reeds gesprekken sinds begin jaren 90. Als we ze vanonder de Russische invloed zouden kunnen losweken, hadden ze er misschien al bijgeweest maar met zo'n bullebak van een Putin als buurman is dat niet op 1, 2, 3 geregeld. Gelukkig is Rusland Oekraïne nu zelf serieus aan het afstoten van de Russische invloed. Dus komt het Nato verhaal wel weer terug dichterbij maar dat wil niet zeggen dat ze er zeker gaan bijkomen. Vanuit Russisch standpunt lijkt dat wel simpel, we vallen binnen en voila ze horen bij ons. Zo doen we dat nu eenmaal niet in Europa.
pi_214842902
quote:

[..]
Als je hier users de schuld gaat geven van Rusland/Poetin's acties ben je wel aardig af natuurlijk.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:46:24 #178
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214842912
quote:

[..]
Dus je liegt gewoon dat je barst, met je:

quote:
Het lijkt mij voor beide partijen vooral van belang dat er zo spoedig mogelijk een staakt het vuren komt waar beide partijen zich in kunnen vinden en het zinloze bloedvergieten kan stoppen.
Want het is zonneklaar dat de partij oekraine zich niet gaat kunnen vinden in 20% van hun land afstaan.

Mss moet je gewoon wat meer balls groeien (of die terugvragen aan je vrouw) en hier eerlijk zeggen dat oekraine zich maar moet overgeven.

En als het feit dat oekraine daar nooit mee akkoord gaat gaan, zich niet vertaalt dat putin zich in moet binden,

Ben jij gewoon zuigend pro-oorlog.

Met je huichelende:

quote:

[..]
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:50:01 #179
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214842938
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:37 schreef MissionPhailed het volgende:
Het tweede is om te voorkomen dat Rusland zich als een kat in het nauw gaat zien en de (wapen)registers helemaal opentrekt.
Neehoor, dat is misplaatst toneel van IT, om met name de VS en DE gezichtsverlies te besparen. Want er zijn 2 landen van het 'deescaleren' en dat zijn de VS en DE, en de rest zou het zo ongeveer prima vinden als oekraine op het rode plein eindigd.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:51:35 #180
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214842952
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Precies.
Het is omstreden gebied met vele eigenaren, maar tegenwoordig is het van Rusland.
Uh huh.

En als oekraine het terugkrijgt is het dan 'tegenwoordig' van oekraine.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:53:39 #181
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_214842963
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
Neehoor, dat is misplaatst toneel van IT, om met name de VS en DE gezichtsverlies te besparen. Want er zijn 2 landen van het 'deescaleren' en dat zijn de VS en DE, en de rest zou het zo ongeveer prima vinden als oekraine op het rode plein eindigd.
Ik zou het persoonlijk ook prima vinden 8-)
Overigens hebben we al een tijdje 'rode lijnen' van de Russen overschreden zien worden zonder gevolgen. Oekraïnse inval in Rusland heeft ook al niet tot 'escalatie' geleid. Dat gedreig met kernwapens door Rusland is wel gebakken lucht gebleken.
  FOK!fotograaf vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:56:13 #182
364681 over_hedge
pi_214842979
quote:

[..]
Wtf is dit nu weer voor een antwoord. Ik stel een vraag
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:56:40 #183
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214842982
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:30 schreef Elan het volgende:

En oekraine is wel in oorlog met iran en noord-korea?

Misschien kun je al huichelend even uitleggen hoe dat "wat anders" is?
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:58:46 #184
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214843003
quote:

[..]
quote:

[..]
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 11:44 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, dus die buffer die absoluut pauperland rusland "nodig heeft" hadden ze ineens niet meer nodig gehad als oekraine NAVO lid was.

Lekker consequent, orc.
Maar ik zou er voor de rest ook niet op ingaan, als ik mezelf zo hard had klemgeluld, nee.
&lt;signature here&gt;.
pi_214843036
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]
[..]
Maar ik zou er voor de rest ook niet op ingaan, als ik mezelf zo hard had klemgeluld, nee.
Het Westen is alleen pro Ukraine als hun eigen wapenhandel kunnen subsidiëren.
blablablabla
pi_214843044
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
En oekraine is wel in oorlog met iran en noord-korea?

Misschien kun je al huichelend even uitleggen hoe dat "wat anders" is?
Volgens mij zijn die zich er pas mee gaan bemoeien na westerse interventie/wapendeals.
blablablabla
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:04:20 #187
3928 Ulx
pi_214843047
quote:

[..]
En Koersk is nu dus van Oekraïne?

Die hebben het tenslotte eerlijk van de Russen afgepakt.
pi_214843052
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Uh huh.

En als oekraine het terugkrijgt is het dan 'tegenwoordig' van oekraine.
Wishfull thinking :)
blablablabla
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:05:33 #189
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_214843057
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:02 schreef Elan het volgende:

[..]
De gigantische wapenindustrie van Nederland Denemarken en de Baltische staten?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_214843059
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
En Koersk is nu dus van Oekraïne?

Die hebben het tenslotte eerlijk van de Russen afgepakt.
Koersk is een afleidingsmanoeuvre. Russische bommenwerpers vliegen over de frontlinie en schieten alles daar achter kapot.
blablablabla
pi_214843061
Godsamme Elan. Je bent echt, typisch net als een Rus, hersendood he. Het gaat net als vorige keer weer, toen je hier orcs kwam doen. Poetin valt een soeverein land binnen en ontketent de grootste oorlog sinds WOII. Miljoenen mensen ontheemd, honderdduizenden vermoord en ontvoerd, verkracht, gemarteld, en ga maar door.

En dan komt Elan. "Ja, maar jullie hadden vroeger loyaal moeten zijn. Dus het is allemaal jullie schuld wat er nu gebeurt. Poetin en Rusland zijn het slachtoffer hier". Iedereen heeft volgens jou schuld, behalve je geliefde dictator en zijn 3e wereldland. Je bent de zuurstof die je hier in Nederland verspilt niet waard.
pi_214843062
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:05 schreef zalkc het volgende:

[..]
Wij kopen in de vs en subsidiëren daarmee Amerika, snuggere.
blablablabla
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:06:58 #193
36431 bleiblei
pi_214843063
quote:

[..]
Het Westen is onder andere pro-Oekraine omdat Rusland z'n ware aard heeft laten zien en dit financieel gezien een bijzonder goedkope manier is om dat kutland ten gronde te richten.

Je stuurt er afgeschreven wapentuig heen wat anders geld kost om op te ruimen, en die stomme Russen bijten zich er op kapot :') .
pi_214843071
Vermoeiend topic weer :Z
pi_214843075
quote:
Een beetje wat er met stormfront was gebeurd wanneer het bestaan had in 1933-1945.
pi_214843082
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:06 schreef MaxMark het volgende:
Godsamme Elan. Je bent echt, typisch net als een Rus, hersendood he. Het gaat net als vorige keer weer, toen je hier orcs kwam doen. Poetin valt een soeverein land binnen en ontketent de grootste oorlog sinds WOII. Miljoenen mensen ontheemd, honderdduizenden vermoord en ontvoerd, verkracht, gemarteld, en ga maar door.

En dan komt Elan. "Ja, maar jullie hadden vroeger loyaal moeten zijn. Dus het is allemaal jullie schuld wat er nu gebeurt. Poetin en Rusland zijn het slachtoffer hier". Iedereen heeft volgens jou schuld, behalve je geliefde dictator en zijn 3e wereldland. Je bent de zuurstof die je hier in Nederland verspilt niet waard.
Al die extra doden zijn gevolg van Westerse bemoeienis. Maar dat schijnt je als simpele Amerikapropagandist niet te willen/kunnen erkennen.

Overal waar Amerika zijn lange lul in steekt worden locals verneukt en duren conflicten eindeloos. Tot ze uiteindelijk hun keutel intrekken. Irak als meest recente voorbeeld.
blablablabla
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:10:14 #197
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214843087
quote:

[..]
Whataboutisme.

Leg eens uit hoe rus enerzijds:

quote:
Als wereldmacht heb je zo'n buffer nodig.
En die noodzaak ineens verdwijnt als het land waar het haatdwergje z'n ogen op heeft laten vallen bij een sterkere militaire alliantie aangesloten is?

Laf bully gedrag. Tegen iemand die ze denken dat ze aankunnen (en zelfs qua dat misrekenen ze zich gigantisch :') ) durven ze wel.

Je, wat door moet gaan voor, argument, benadrukt alleen maar hun zuigend imperialistische inborst.
&lt;signature here&gt;.
pi_214843099
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:04 schreef Elan het volgende:

[..]
Volgens mij zijn die zich er pas mee gaan bemoeien na westerse interventie/wapendeals.
Even een vraag waar ik serieus benieuwd naar ben omdat ik probeer te begrijpen hoe je er in kunt staan zoals je er in staat: Wat staat er bij jullie 's avonds op tv op? Uit welke krant/website haal je je nieuws vandaan?

En dit is niet om te trollen maar uit gemeend interesse.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:12:42 #199
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_214843106
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Wij kopen in de vs en subsidiëren daarmee Amerika, snuggere.
En laat de VS nu net dat ene land zijn wat niet echt warm loopt om te steunen. Of die andere wapenproducenten Frankrijk en Duitsland, die ook niet overlopen van enthousiasme. Als je kijkt naar steun is die koppeling gewoon niet te maken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_214843113
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:05 schreef zalkc het volgende:

[..]
Laat maar hij reageert toch niet op argumenten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Al die extra doden zijn gevolg van Westerse bemoeienis. Maar dat schijnt je als simpele Amerikapropagandist niet te willen/kunnen erkennen.

Hoe dan?
quote:
Overal waar Amerika zijn lange lul in steekt worden locals verneukt en duren conflicten eindeloos. Tot ze uiteindelijk hun keutel intrekken. Irak als meest recente voorbeeld.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:13:42 #201
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214843115
quote:
Al die extra doden zijn gevolg van Westerse bemoeienis.
Ja, en als stalin zich nou niet met duitsland had bemoeit, in 42-45 (voor orcs begon WO2 pas in 42, want het onder de voet lopen en verdelen van polen telt natuurlijk niet mee) had dat miljoenen orc levens gescheeld.
&lt;signature here&gt;.
pi_214843125
quote:

[..]
Al die extra doden zijn gevolg van Westerse bemoeienis.
Maar dat schijnt je als simpele Amerikapropagandist niet te willen/kunnen erkennen.

Weer fout. De doden vallen er enkel omdat Rusland zonodig Oekraïne moest binnenvallen. Was dat niet gebeurd, dan waren er geen doden gevallen.
pi_214843130
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, en als stalin zich nou niet met duitsland had bemoeit, in 42-45 (voor orcs begon WO2 pas in 42, want het onder de voet lopen en verdelen van polen telt natuurlijk niet mee) had dat miljoenen orc levens gescheeld.
41
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:20:14 #204
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214843161
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:11 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Even een vraag waar ik serieus benieuwd naar ben omdat ik probeer te begrijpen hoe je er in kunt staan zoals je er in staat:
Teruglezen.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:23:18 #205
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214843172
quote:
Russische bommenwerpers vliegen over de frontlinie
Nee.

Maar goed, dat je uberhaupt maar vaag op de hoogte bent was idd een brug te ver om te veronderstellen.
&lt;signature here&gt;.
  FOK!fotograaf vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:27:31 #206
364681 over_hedge
pi_214843202
quote:
. Russische bommenwerpers vliegen over de frontlinie
Nope. Maar laat wel weer goed zien dat je niet weet waar je het over hebt
pi_214843227
Ondertussen is door een raketaanval van de vriendjes van @Elan een wooncomplex in Kharkiv ingestort.

twitter
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_214843243
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:56 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Dit soort propaganda (wat hij zegt is geen mening) moet gewoon strafbaar worden gesteld.
2 jaar geleden had het nog zin om zulke Russische propaganda posts te rapporteren, die werden dan verwijdert en de users die de posts plaatsten soms ook. Ik weet niet wat er veranderd is, maar je hoeft het iig niet in feedback te vragen, daar vertellen ze je dat Russische propaganda gewoon een afwijkende mening is en als je het er niet mee eens bent mag je Danny mailen.
Цой жив
pi_214843298
quote:

[..]

Ha, goeie! Amerika! Irak!

Nu mag Rusland weer doorgaan met vermoorden!
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:42:25 #210
3928 Ulx
pi_214843318
quote:

[..]
Koersk is een afleidingsmanoeuvre. Russische bommenwerpers vliegen over de frontlinie en schieten alles daar achter kapot.
Rusland zou de eigen burgers toch nooit zo aanpakken?

Maar het is geen antwoord op mijn vraag.
pi_214843590
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:30 schreef Arnhemunited het volgende:
Ondertussen is door een raketaanval van de vriendjes van @:Elan een wooncomplex in Kharkiv ingestort.

[ x ]
Occupiers, dat is Ukraine.
blablablabla
pi_214843598
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Weer fout. De doden vallen er enkel omdat Rusland zonodig Oekraïne moest binnenvallen. Was dat niet gebeurd, dan waren er geen doden gevallen.
Niet zo nodig daar was alle aanleiding toe.
blablablabla
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:05:26 #213
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_214843624
Deze gast is echt knetter...
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:07:10 #214
pi_214843644
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja, die NATO-Nazi's moesten dood!
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:08:13 #215
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214843660
quote:

[..]
Ok Thierry. Hier heb je een fruithapje. En als je het op hebt en een boertje hebt gelaten, dan mag je weer fijn naar bedje toe en lief dromen over Poetin.
pi_214843684
quote:

[..]
Zoals?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:10:33 #217
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214843685
quote:

[..]
Nee, die was er niet.

Mss moet je ff de fabeltjes van hoe er heel erg veel mensen doodgingen in het oosten vanwege bombardementen van oekraine uit je achterste trekken.

Enige aanleiding was de grootheidswaanzin van je mattie putin.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:15:09 #218
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214843720
quote:

[..]
Er is nooit een aanleiding om een oorlog te beginnen, in Oekraine zijn geen gevaarlijk Nazi;s die Putin moet gaan doodmaken, in Polen , Estlnd en in Duitsland ook niet, als die er zouden zijnn dan moeten die landen daar zelf mee omgaan

Opblazen van de 12 miljard kosten de Nordstream oliepijpen dat zou wel een aanleiding geweest zijjn, maar dat was reactie op oorlog
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:18:05 #219
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214843739
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Er is nooit een aanleiding om een oorlog te beginnen, in Oekraine zijn geen gevaarlijk Nazi;s die Putin moet gaan doodmaken, in Polen , Estlnd en in Duitsland ook niet, als die er zouden zijnn dnamoet landen daar zelf mee omgaan
Hij kan niet eens beargumenteren waarom wie dan ook nazi is.

Bij dat soort volk is nazi gereduceert tot: wie mijn hopman putin zegt dat een nazi is.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:18:46 #220
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_214843743
quote:

[..]
Dat is de internationale oplossing. Dwaas die je bent
pi_214843798
quote:

[..]

Je draait alles om. Daar is Poetin ook goed in.
Als je na alle walgelijkheden begaan door de Russen nog steeds sympathie voor die tyfushonden hebt ben je of oliedom of gewoon een slecht mens.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:27:34 #222
323876 michaelmoore
pi_214843860
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Precies.
Het gevolg van wat die gekke Putin deed is dat nu Finland en Zweden snel bij de NATO gegaan zijn en dat Polen hun wapenproductie heeft opgevoerd tot 8 *% van hun GDP

Ze maken nu zelf de ZK K2 tank in Polen op een enorme snelheid en ook drone raketten

Is dat wat je wilt met je Nazis?

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214843897
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:23 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Je draait alles om. Daar is Poetin ook goed in.
Als je na alle walgelijkheden begaan door de Russen nog steeds sympathie voor die tyfushonden hebt ben je of oliedom of gewoon een slecht mens.
Wat draai ik om?
Ik lees hier eigenlijk alleen over dode Russen en eigenlijk nooit andersom.

Inmiddels is er een halve invasie gaande op Russisch grondgebied en mensen praten dat nog steeds goed onder het mom van Ja Maar Oorlog Putin!!!!!

Westerse propaganda is ziek.
blablablabla
pi_214843928
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het gevolg van wat die gekke Putin deed is dat nu Finland en Zweden snel bij de NATO gegaan zijn en dat Polen hun wapenproductie heeft opgevoerd tot 8 *% van hun GDP

Ze maken nu zelf de ZK K2 tank in Polen op een enorme snelheid en ook drone raketten

Is dat wat je wilt met je Nazis?

Denk je dat Rusland niks produceert?
Sowieso werken ze nauw samen met China goden en Iran.
blablablabla
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:31:13 #225
323876 michaelmoore
pi_214843934
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat draai ik om?

Inmiddels is er een halve invasie gaande op Russisch grondgebied en mensen praten dat nog steeds goed onder het mom van Ja Maar Oorlog Putin!!!!!

Als Putin stopt met oorlog en terug naar huis gaat dan is de oorlog over
pi_214843945
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:18 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Dat is de internationale oplossing. Dwaas die je bent
Westerse oplossing bedoel je.
blablablabla
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:32:31 #227
323876 michaelmoore
pi_214843961
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Westerse oplossing bedoel je.
De enige oplossing is dat Putin stopt met zijn oolog en terug naar huis gaat
pi_214843977
Zodra Rusland tactische kernwapens inzet zal het westen snel zijn keutel intrekken. Die gaan geen totale vernietiging riskeren over fucking Ukraine waar ze nog nooit een cent voor gegeven hebben voordat dit conflict uitbrak.
blablablabla
pi_214843983
Och arm Rusland, wat heeft ze gedaan dat ze dit verdiend heeft? :'(
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_214843985
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De enige oplossing is dat Putin stopt met zijn oolog en terug naar huis gaat
_O- _O- droom verder :W
blablablabla
pi_214843989
Zo, Elan moet weer naar de opvang en wij kunnen hem verder negeren.
pi_214844013
die Elan is gewoon een gestoorde gek die een ip ban nodig heeft
pi_214844020
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:25 schreef Loverboii het volgende:

[..]
heb al een ban gehad wegens crewbash, het zijn imo niet de beste persoonlijkheden die dit doen zal ik maar zeggen
Daar moet je boven gaan staan. Uiteindelijk zijn wij Fok!

VBLHOOLIGANS
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:37:02 #234
323876 michaelmoore
pi_214844033
quote:

[..]
en vlaanderen hoort bij Nederland
net zo gek als Putin , alleen Bart wil het vreedzaam doen
pi_214844041
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:34 schreef Elan het volgende:

[..]
We kunnen dus veilig concluderen dat jij het gewoon okay vind dat Rusland moordend en verkrachtigend een buurland binnenvalt zonder enige reden.

Ok.

Duidelijk.

Ik vind daar dingen van.
pi_214844097
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Goed idee, kunnen we temminste gewoon weer bier halen bij de benzinepomp :)
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:44:54 #237
323876 michaelmoore
pi_214844115
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Goed idee, kunnen we temminste gewoon weer bier halen bij de benzinepomp :)
benoemen we Bart tot veldheer en die gaat ook over het uitdelen vade nederlandse paspoorten in Vlaanderen

Bij ieder pakje shag een gloednieuw paspoort met een jaar gratis toegang tot de Nederlandse musea
  FOK!fotograaf vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:47:39 #238
364681 over_hedge
pi_214844138
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niet bij spanje? of frankrijk of italie.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:02:03 #239
323876 michaelmoore
pi_214844280
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:47 schreef over_hedge het volgende:

[..]
niet bij spanje? of frankrijk of italie.
nee vlaanderen hoort bij Nederland, dat kun je zien aan de frieten , die binten zijn groter bij ons

en alle belgen willen graag bij fatsoendelijke gelovige nette mensen wonen , dus gaan we daar een referendum houden aanstonds
pi_214844311
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 18:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee vlaanderen hoort bij Nederland, dat kun je zien aan de frieten , die binten zijn groter bij ons

en alle belgen willen graag bij fatsoendelijke gelovige nette mensen wonen , dus gaan we daar een referendum houden aanstonds
Wat doen we dan met Wallonie?
pi_214844313
3 pagina's vol bagger. Lekker man.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:08:35 #242
323876 michaelmoore
pi_214844351
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 18:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat doen we dan met Wallonie?
Dat zal ons de bout hacchelen, geef dat maar aan Polen een stuk en een deel naar Hongarije

Het gaat ons om de reactors van Doel, de Port van antwerpen , de chocolade van Brugge , en Brussel, dat is van ons, eerst die Nazis weg daar

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 30-08-2024 18:29:50 ]
pi_214844374
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:35 schreef ikkejijjij het volgende:
die Elan is gewoon een gestoorde gek die een ip ban nodig heeft
Waarschijnlijk staat hij onder de kwaadaardige invloed van zijn Russische vrouw Lena
pi_214844405
quote:

[..]
Jij bent iets dat begint met ken en eindigt op debiel
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:32:10 #245
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214844510
quote:

Jij bent al net zo ver heen als je hopman.

Als orcistan niet binnengevallen wil worden, misschien moet orcistan dan niet eerst anderen binnenvallen.
&lt;signature here&gt;.
pi_214844555
quote:

[..]
Wat draai ik om?

Poetin is deze ellende begonnen, hij is al jaren aan het zieken. Natuurlijk krijgt hij hier een antwoord op, dat had al veel eerder gemoeten.
En wat een dooddoener over de Westerse propaganda. :') Dat valt in het niet bij wat je Russische vrienden er allemaal uitkramen. Je bent goed de weg kwijt.
Wat mij betreft flikkert Oekraïne Moskou en St Petersburg plat, die Russen willen niet anders.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:36:08 #247
3928 Ulx
pi_214844556
twitter
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:36:29 #248
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214844557
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 18:02 schreef michaelmoore het volgende:
nee vlaanderen hoort bij Nederland, dat kun je zien aan de frieten patat
FTFY.

Ow, en als ze patat frieten noemen, dan hoeven we ze niet ook... :{
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:44:37 #249
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214844627
Crimea river, orc.

Dit soort shit is trouwens big business. Ik mag hopen dat menig oekrainer zijn/haar reet hier in heeft gedraaid. Gewoon die orcs nog wat meer afpersen. Meneer Elan keek en zag dat het goed was.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_214844638
quote:

[..]
Wat draai ik om?

Waarom zou Oekraïne Rusland niet aan mogen vallen?
pi_214844687
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
Toevallig zijn die twee landen ook de grootste wapenleveranciers aan Oekraïne... Een levert een van de landen waarvan de president het meest uitgesproken is, als het puntje bij paaltje komt vrij weinig (Frankrijk).

Op zich vind ik het wel een slimme tactiek: Voor de Bühne deescaleren en moeilijk doen en via de achterdeur leveren.
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:52:54 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214844700
quote:

[..]
Wat draai ik om?

Het is ook goed

Internationaal recht staat het simpelweg toe (itt wat Rusland aan het doen is)
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:53:17 #253
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214844702
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 18:50 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Toevallig zijn die twee landen ook de grootste wapenleveranciers aan Oekraïne...
Nou ja, wat heet toevallig. Vanuit het perspectief dat als hun vanaf moment 0 vol gas gegeven hadden, deze oorlog al voorbij was, is het niet toevallig.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:54:58 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214844726
Duitsland zou geen vol gas meer moeten geven denk ik
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:55:40 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214844732
Dankzij dit soort halfslachtige steun duurt de oorlog alleen maar langer en kost het inderdaad alleen maar meer Oekraiense levens.

Rusland gaat in principe de oorlog gewoon winnen van het westen en dat moeten we of erkennen, of er echt tegenaan gaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_214844733
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 18:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou ja, wat heet toevallig. Vanuit het perspectief dat als hun vanaf moment 0 vol gas gegeven hadden, deze oorlog al voorbij was, is het niet toevallig.
Hetzelfde geldt natuurlijk nog meer voor Frankrijk, Italië, Canada en andere matig wapenleveranciers. Die moeten nog beginnen met gas geven.
pi_214844749
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 18:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Vreemd toch? Zelf veroorzaken Russen vreselijke bloedbaden, maar als ze zelf klappen krijgen beginnen ze te janken. Net als hun maatjes op dit forum. Treurige stakkers.
pi_214844753
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:11 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Even een vraag waar ik serieus benieuwd naar ben omdat ik probeer te begrijpen hoe je er in kunt staan zoals je er in staat: Wat staat er bij jullie 's avonds op tv op? Uit welke krant/website haal je je nieuws vandaan?

En dit is niet om te trollen maar uit gemeend interesse.
@Elan: Mag ik uit het uitblijven van een antwoord opmaken dat het antwoord RT.com of De Andere Krant is?
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:02:41 #259
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214844754
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 18:56 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Hetzelfde geldt natuurlijk nog meer voor Frankrijk, Italië, Canada en andere matig wapenleveranciers. Die moeten nog beginnen met gas geven.
Geen van die landen heeft woestijnen vol tanks en vliegtuigen, die niets staan te doen.

En NL in z'n eentje heeft meer tanks en vliegtuigen gedoneerd dan de VS.
&lt;signature here&gt;.
pi_214844864
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 18:36 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Poetin is deze ellende begonnen, hij is al jaren aan het zieken. Natuurlijk krijgt hij hier een antwoord op, dat had al veel eerder gemoeten.
En wat een dooddoener over de Westerse propaganda. :') Dat valt in het niet bij wat je Russische vrienden er allemaal uitkramen. Je bent goed de weg kwijt.
Wat mij betreft flikkert Oekraïne Moskou en St Petersburg plat , die Russen willen niet anders.
Probeer eens.
blablablabla
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:20:28 #261
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214844866
Het cosplayen is over.

twitter

&lt;signature here&gt;.
pi_214844890
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 19:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Probeer eens.
Gaat niet gebeuren. Maar ze verdienen het wel.
pi_214844893
quote:

[..]
Omdat rusland het sterkste en beste land ter wereld is, maar tegelijkertijd ook altijd het zielige slachtoffer.

"russia, ashamed of nothing, offended by everything"

Het is een Russisch propaganda trucje.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:25:25 #264
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214844895
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 19:24 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Gaat niet gebeuren.
Klopt. Oekrainers zijn wel beschaafd.

quote:
Maar ze verdienen het wel.
Klopt ook.
&lt;signature here&gt;.
pi_214844935
quote:

[..]
Wat draai ik om?

Dat je zo openlijk achterlijk durft te zijn. Respect.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:33:12 #266
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214844945
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 19:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Probeer eens.
Maar laat me raden, dat is rode lijn nummertje 2486342?
&lt;signature here&gt;.
pi_214845058
Wow, dit topic. Mijn achting voor NWS is nog dieper gedaald dan wat ik voor mogelijk had geacht.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:56:44 #268
323876 michaelmoore
pi_214845164
quote:

[..]
Wat draai ik om?

quote:

[..]
grote domme jongens houden er niet van als ze een pak slaag krijgen

Het innnemen van de Krim had nooit mogen gebeuren , dan gaat Putins fantasie op hol

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 30-08-2024 20:13:47 ]
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:58:17 #269
323876 michaelmoore
pi_214845181
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 18:36 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Wat mij betreft flikkert Oekraïne Moskou en St Petersburg plat, die Russen willen niet anders.
inderdaad
pi_214845293
Zelensky heeft de commandant van de luchtmacht vervangen...
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:16:04 #271
38496 Perrin
pi_214845361
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 20:09 schreef oheng het volgende:
Ja dat was geen beste beurt meteen een F16 verliezen.
pi_214845393
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 14:17 schreef ExTec het volgende:
Overigens kwam in deze topic nog langs dat oekraine een van die bruggen opblies, met wat leek: clustermunitie. Te zien aan dat je ladingen kleine explosies zag, ook op het water naast de brug in een radius van paar 100 meter.

Waarom?

Omdat je voor een brug opblazen liever munitie hebt die gewoon "boem" doet (unitary warhead), en die krijgen ze niet. Ze krijgen qua ATACMS de edities die VS niet meer gebruikt, die een hogere dudrate van submunities hebben dan 1%, en edities met wolfraam fragmenten.

Want unitary warhead, die zou oekraine wel eens kunnen gebruiken op de krimbrug, en we moeten niet willen "escaleren" met z'n allen.
Dat waren toch gewoon brokstukken van de brug die in het water vielen
pi_214845397
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 20:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er gaan nog veel meer verloren worden hoor. Dat gebeurt nou eenmaal. Het lijkt Rusland wel zo snel iemand weer vervangen.
pi_214845410
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 20:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Vraag me af wat voor capriolen je uit moet halen als je Russische raketten aan het neerhalen bent. Dat je blijkbaar daarbij zelf neerstort.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:24:42 #275
3928 Ulx
pi_214845433
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 19:20 schreef ExTec het volgende:
Het cosplayen is over.

[ x ]

[ afbeelding ]
Vorige week bliezen jihadi's daar een paar honderd mensen op. Groot gelijk dat ze vertrekken. Veels te gevaarlijk.
pi_214845437
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 19:20 schreef ExTec het volgende:
Het cosplayen is over.

[ x ]

[ afbeelding ]
Wat een afgang als je in je logo Engels moet gebruiken als Russische eenheid
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:28:36 #277
3928 Ulx
pi_214845478
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 20:19 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dat waren toch gewoon brokstukken van de brug die in het water vielen
Nee. Het was een drijvende pontonbrug. Een heleboel gaatjes in de verschillende brugdelen schiet meer op dan een groot gat in het midden. Da's dan namelijk een kwestie van een nieuw brugdeel ertussen jassen en klaar. Op deze manier gaat er meer kapot.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:31:02 #278
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214845495
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 20:09 schreef oheng het volgende:
Vooralsnog hou ik nog wel even een slag om de arm maar als het waar is zijn de geruchten dat het te maken heeft met fratricide...

quote:
Friendly fire

However, there are conflicting reports as to the cause of the downing of the jet. Bezuglaya criticised Ukraine’s Air Force for falsely describing the incident as "a crash", claiming it had shot the plane down by mistake during the frenzied operations against Russia’s massive missile barrage on August 26.

"According to my information, the F-16 of the Ukrainian pilot Alexey ‘Moonfish’ Mes was shot down by the Patriot anti-aircraft missile system due to a lack of coordination between the [military] units," Bezuglaya wrote on Telegram, as cited by TASS.

She claimed the jet was downed by a Ukrainian Patriot air defence system in a friendly fire incident.
Meer achter de link.

Ik wacht de verdere berichtgeving eerst wel even af.

Maar goed, blue on blue is niet altijd te voorkomen.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:32:40 #279
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214845513
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 14:17 schreef ExTec het volgende:
Overigens kwam in deze topic nog langs dat oekraine een van die bruggen opblies, met wat leek: clustermunitie. Te zien aan dat je ladingen kleine explosies zag, ook op het water naast de brug in een radius van paar 100 meter.

Waarom?

Omdat je voor een brug opblazen liever munitie hebt die gewoon "boem" doet (unitary warhead), en die krijgen ze niet. Ze krijgen qua ATACMS de edities die VS niet meer gebruikt, die een hogere dudrate van submunities hebben dan 1%, en edities met wolfraam fragmenten.

Want unitary warhead, die zou oekraine wel eens kunnen gebruiken op de krimbrug, en we moeten niet willen "escaleren" met z'n allen.
Verzin je dit nou?
pi_214845562
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 20:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee. Het was een drijvende pontonbrug. Een heleboel gaatjes in de verschillende brugdelen schiet meer op dan een groot gat in het midden. Da's dan namelijk een kwestie van een nieuw brugdeel ertussen jassen en klaar. Op deze manier gaat er meer kapot.
Oh oke, had alleen snel dat filmpje voorbij zien komen bij de NOS meen ik en die zeiden niks over een pontonbrug, dacht dan ook eerst van waarom cluster gebruiken daarop, en nam toen maar aan dat het brokstukken waren die alle spatten in het water veroorzaakten. Moet weer beter het topic volgen hier, door omstandigheden geen tijd om alles zo te volgen als tijdje terug.
pi_214845571
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 20:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
Vooralsnog hou ik nog wel even een slag om de arm maar als het waar is zijn de geruchten dat het te maken heeft met fratricide...
[..]
Meer achter de link.

Aha, klinkt het meest logische, door een foute maneuvre die F16 en jezelf laten crashen bij het neerhalen van Russische raketten verbaasde me al, zeker gezien die piloot geen rookie was.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:46:59 #282
38496 Perrin
pi_214845587
quote:

[..]
[..]
Meer achter de link.

Bah dat zou nog zuurder zijn. Verklaart ook het ontslag van de commandant beter.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:58:45 #283
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214845681
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 20:25 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Grotere 'afging' is dat je het moet kopieren van een video game.

Maar eerlijk is eerlijk, ik heb volgens mij oekrainers ook rond zien lopen met terragroup patches.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:09:48 #284
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214845747
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 20:32 schreef AchJa het volgende:

[..]
Verzin je dit nou?
Ik zeg leek he.

Dat oekraine het weer mag rooien met wat ze hebben, ipv wat ze graag zouden willen is niks bijzonders.

Ook in deze zie je weer de bekende gaten zoals we die in de antonosky brug onder kherson zagen, toen ze tot in het oneindige met gmlrs die brug aan het bestoken waren, en het op den duur 1 grote gatenkaas was, maar de brug voor de rest nog stond.
&lt;signature here&gt;.
pi_214845827
quote:

[..]
[..]

Reuters linkje.

Zelensky Telegram kanaal

Geen idee wat de reden is. Misschien de druppel die de emmer doet overlopen. Of het is toeval, en is dit gewoon de doorgaande opruiming van de soviet kliek.

[ Bericht 4% gewijzigd door oheng op 30-08-2024 21:34:36 ]
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:31:12 #286
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_214845921
quote:

[..]
Occupiers, dat is Ukraine.
Oké.. Dit is dus echt een trol..
Zijn we er weer ingetuind |:(

[ Bericht 9% gewijzigd door Parafernalia op 30-08-2024 21:38:12 ]
pi_214846053
twitter
pi_214846067
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 21:47 schreef stinkielinkie het volgende:
[ x ]
Mwah, dit is wel heel erg algemeen bekend hoor. Als ik er al van wist, weten de Russen het sowieso al.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:55:47 #289
3928 Ulx
pi_214846098
twitter

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.
pi_214846144
quote:
[ x ]
Mensen die oprecht denken dat hiermee iets schokkends gedeeld wordt zijn dezelfde mensen die roepen dat Rusland nucleaire bommen gaat gooien en ze de derde wereldoorlog gaan beginnen omdat we wat 45 jaar oude vliegtuigen leveren aan Oekraine.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:02:57 #291
38496 Perrin
pi_214846154
quote:
[ x ]
Ik ben Erik de Vlieger en ik denk, laat ik eens wat meer aandacht trekken van halfies met mijn onzin.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:06:17 #292
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_214846178
quote:
[ x ]
De Vlieger is een rare vogel.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_214846394
quote:

[..]
Wat draai ik om?

Werkelijk niemand geeft een neuk om dode russen, ik kan niet wachten op de dag dat ook je vriendje putin aan n touw bungelt of n gat in zn hoofd heeft ^p^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:41:26 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214846461
quote:
[ x ]
deze man denkt dat je duizenden voertuigen per jaar kunt verbergen oid _O-
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:42:17 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214846464
al is het de Oekrainers blijkbaar wel gelukt mbt die koersk invasie dus misschien moeten we er wat geheimzinniger over gaan doen
  Forum Admin vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:57:26 #296
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_214846542
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 20:25 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Het is letterlijk het logo van 2 van de facties in Escape from Tarkov. Uiteraard wel de Russen.

https://www.amazon.ca/Esc(...)rative/dp/B09ZRHMXHF
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:57:43 #297
323876 michaelmoore
pi_214846544
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:34 schreef Elan het volgende:

[..]
JIJ hebt teveel propanganda tubesgekeken

Daarnaast gaat China zich er echt niet mee bemoeien en Noord Korea ook niet
die denken om hun eigen hachie
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 23:00:12 #298
323876 michaelmoore
pi_214846564
quote:
[ x ]
ik zoui meer op Polen rekenen dan op de USA , het gaat in deze oorlog vooral om het moraal en dat is er bi jde russen totaal niet

Er zal best wat satelliet intel uit de USA komen, maar dat kunne als we EU zelf ookwel
pi_214846606
Ben nou wel benieuwd hoe die F16 de lucht uit is gegaan. Als het een eigen Patriot was is dat wel heel erg schamen.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 23:12:14 #300
323876 michaelmoore
pi_214846625
quote:

[..]
dus als Ruzzia Oost Oekraine mag houden dan stoppen ze de oorlog??
pi_214846651
quote:
[ x ]
Dat is toch al algemeen bekend, daar heeft nooit iemand een geheim van gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')