Toen was Oekraïne simpelweg nog niet op een niveau om bij Europa te komen, ze leken toen nog iets te hard op Rusland betreffende alle negatieve parameters. Maar we zagen wel potentie hoor, er waren reeds gesprekken sinds begin jaren 90. Als we ze vanonder de Russische invloed zouden kunnen losweken, hadden ze er misschien al bijgeweest maar met zo'n bullebak van een Putin als buurman is dat niet op 1, 2, 3 geregeld. Gelukkig is Rusland Oekraïne nu zelf serieus aan het afstoten van de Russische invloed. Dus komt het Nato verhaal wel weer terug dichterbij maar dat wil niet zeggen dat ze er zeker gaan bijkomen. Vanuit Russisch standpunt lijkt dat wel simpel, we vallen binnen en voila ze horen bij ons. Zo doen we dat nu eenmaal niet in Europa.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat ik zeg is dat dit alles toch eenvoudig te voorkomen was geweest als jullie iets meer loyaal waren geweest toen dat relevant was. In plaats van nu allemaal Ukraine-vlaggetjes op te hangen.
Als je hier users de schuld gaat geven van Rusland/Poetin's acties ben je wel aardig af natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat ik zeg is dat dit alles toch eenvoudig te voorkomen was geweest als jullie iets meer loyaal waren geweest toen dat relevant was. In plaats van nu allemaal Ukraine-vlaggetjes op te hangen.
Dus je liegt gewoon dat je barst, met je:quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is de Westerse oplossing, niet realistisch. Oost Oekraïne hoort toe aan Rusland.
Want het is zonneklaar dat de partij oekraine zich niet gaat kunnen vinden in 20% van hun land afstaan.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:59 schreef Elan het volgende:
Het lijkt mij voor beide partijen vooral van belang dat er zo spoedig mogelijk een staakt het vuren komt waar beide partijen zich in kunnen vinden en het zinloze bloedvergieten kan stoppen.
quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Pro Rusland is niet pro oorlog sukkel.
Neehoor, dat is misplaatst toneel van IT, om met name de VS en DE gezichtsverlies te besparen. Want er zijn 2 landen van het 'deescaleren' en dat zijn de VS en DE, en de rest zou het zo ongeveer prima vinden als oekraine op het rode plein eindigd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:37 schreef MissionPhailed het volgende:
Het tweede is om te voorkomen dat Rusland zich als een kat in het nauw gaat zien en de (wapen)registers helemaal opentrekt.
Uh huh.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies.
Het is omstreden gebied met vele eigenaren, maar tegenwoordig is het van Rusland.
Ik zou het persoonlijk ook prima vindenquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neehoor, dat is misplaatst toneel van IT, om met name de VS en DE gezichtsverlies te besparen. Want er zijn 2 landen van het 'deescaleren' en dat zijn de VS en DE, en de rest zou het zo ongeveer prima vinden als oekraine op het rode plein eindigd.
Wtf is dit nu weer voor een antwoord. Ik stel een vraagquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je Oekraïne zonodig wil erkennen als soevereine staat waarom haal je ze dan niet bij de NAVO toen dat kon en gevraagd werd?
En oekraine is wel in oorlog met iran en noord-korea?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:30 schreef Elan het volgende:
Italië heeft al gezegd dat hun wapens niet in Rusland mogen worden ingezet. Omdat ze niet in oorlog zijn met Moskou.
quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je Oekraïne zonodig wil erkennen als soevereine staat waarom haal je ze dan niet bij de NAVO toen dat kon en gevraagd werd?
quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar ik zou er voor de rest ook niet op ingaan, als ik mezelf zo hard had klemgeluld, nee.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, dus die buffer die absoluut pauperland rusland "nodig heeft" hadden ze ineens niet meer nodig gehad als oekraine NAVO lid was.
Lekker consequent, orc.
Het Westen is alleen pro Ukraine als hun eigen wapenhandel kunnen subsidiëren.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
[..]
Maar ik zou er voor de rest ook niet op ingaan, als ik mezelf zo hard had klemgeluld, nee.
Volgens mij zijn die zich er pas mee gaan bemoeien na westerse interventie/wapendeals.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
En oekraine is wel in oorlog met iran en noord-korea?
Misschien kun je al huichelend even uitleggen hoe dat "wat anders" is?
En Koersk is nu dus van Oekraïne?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Gedeeltelijk. Het oosten hoort toe aan Rusland en dat zullen ze linksom of rechtsom ook voor elkaar krijgen.
Wishfull thinkingquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh.
En als oekraine het terugkrijgt is het dan 'tegenwoordig' van oekraine.
De gigantische wapenindustrie van Nederland Denemarken en de Baltische staten?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Het Westen is alleen pro Ukraine als hun eigen wapenhandel kunnen subsidiëren.
Koersk is een afleidingsmanoeuvre. Russische bommenwerpers vliegen over de frontlinie en schieten alles daar achter kapot.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
En Koersk is nu dus van Oekraïne?
Die hebben het tenslotte eerlijk van de Russen afgepakt.
Wij kopen in de vs en subsidiëren daarmee Amerika, snuggere.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
De gigantische wapenindustrie van Nederland Denemarken en de Baltische staten?
Het Westen is onder andere pro-Oekraine omdat Rusland z'n ware aard heeft laten zien en dit financieel gezien een bijzonder goedkope manier is om dat kutland ten gronde te richten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Een beetje wat er met stormfront was gebeurd wanneer het bestaan had in 1933-1945.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik ben persoonlijk niet voor het per definitie wegmodden van bijdragen van users die aan de foute kant van de lijn staan in dit hele gebeuren. Op voorwaarde dat het zonder persoonlijke aanvallen gebeurd, en daar gaat het wel mis zie ik vandaag. Het is interessant om de denkwijze te zien van hen die de kant kiezen van een vijandelijk land.
Al die extra doden zijn gevolg van Westerse bemoeienis. Maar dat schijnt je als simpele Amerikapropagandist niet te willen/kunnen erkennen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:06 schreef MaxMark het volgende:
Godsamme Elan. Je bent echt, typisch net als een Rus, hersendood he. Het gaat net als vorige keer weer, toen je hier orcs kwam doen. Poetin valt een soeverein land binnen en ontketent de grootste oorlog sinds WOII. Miljoenen mensen ontheemd, honderdduizenden vermoord en ontvoerd, verkracht, gemarteld, en ga maar door.
En dan komt Elan. "Ja, maar jullie hadden vroeger loyaal moeten zijn. Dus het is allemaal jullie schuld wat er nu gebeurt. Poetin en Rusland zijn het slachtoffer hier". Iedereen heeft volgens jou schuld, behalve je geliefde dictator en zijn 3e wereldland. Je bent de zuurstof die je hier in Nederland verspilt niet waard.
Whataboutisme.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:02 schreef Elan het volgende:
[..]
En die noodzaak ineens verdwijnt als het land waar het haatdwergje z'n ogen op heeft laten vallen bij een sterkere militaire alliantie aangesloten is?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:36 schreef Elan het volgende:
Als wereldmacht heb je zo'n buffer nodig.
Even een vraag waar ik serieus benieuwd naar ben omdat ik probeer te begrijpen hoe je er in kunt staan zoals je er in staat: Wat staat er bij jullie 's avonds op tv op? Uit welke krant/website haal je je nieuws vandaan?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die zich er pas mee gaan bemoeien na westerse interventie/wapendeals.
En laat de VS nu net dat ene land zijn wat niet echt warm loopt om te steunen. Of die andere wapenproducenten Frankrijk en Duitsland, die ook niet overlopen van enthousiasme. Als je kijkt naar steun is die koppeling gewoon niet te maken.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Wij kopen in de vs en subsidiëren daarmee Amerika, snuggere.
Laat maar hij reageert toch niet op argumenten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
De gigantische wapenindustrie van Nederland Denemarken en de Baltische staten?
Hoe dan?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Al die extra doden zijn gevolg van Westerse bemoeienis. Maar dat schijnt je als simpele Amerikapropagandist niet te willen/kunnen erkennen.
quote:Overal waar Amerika zijn lange lul in steekt worden locals verneukt en duren conflicten eindeloos. Tot ze uiteindelijk hun keutel intrekken. Irak als meest recente voorbeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |