SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verderI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik hoop dat we dan iets gaan zien van dat keiharde bewijs.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh, ze gaan het bij zo'n zaak vast wel doen hoor. Wees maar niet bang.
Alleen de meeste landen zijn allang weer begonnen met het geven van geld aan UNRWA en veel meer geld dan afgelopen jaren. Er is veel tijd verloren gegaan en ik vraag me af waarom.![]()
Tja, dit weten we toch? Talloze voorbeelden van Palestijnen jongeren die aanslagen plegen en zodra ze in de kraag worden gevat zijn het ineens "onschuldige" kinderen die door Isral "zonder reden" worden vastgehouden. En het ergste is nog dat een aanzienlijk aantal mensen in het Westen zulke verhalen echt zijn gaan geloven.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:13 schreef Qarrad het volgende:
Over propaganda gesproken, vergelijk de claim even met de realiteit.
https://israelpalestinetimeline.org/majdi-ararawi/
[..]
[ x ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Je zou er maar wonen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
VreselijkOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Hier op Rotterdam Zuid heb ik al tshirts gespot met free Palestine en from the river.. etc in de AH.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.![]()
Oei, zou je daar een Isralische vlag durven ophangen? Grote kans dat je de glaszetter kan bellenquote:![]()
![]()
Ik ben wel benieuwd naar die voorbeelden.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dit weten we toch? Talloze voorbeelden van Palestijnen jongeren die aanslagen plegen en zodra ze in de kraag worden gevat zijn het ineens "onschuldige" kinderen die door Isral "zonder reden" worden vastgehouden. En het ergste is nog dat een aanzienlijk aantal mensen in het Westen zulke verhalen echt zijn gaan geloven.![]()
quote:Hamas to move political office from Qatar to Iraq, report
https://www.ynetnews.com/article/s1trcvv8a
Iraqi government said to approve the establishment of the Hamas offices last month; Iran to provide security for terror group's officials and offices
Hamas political leaders plan to leave Qatar and establish their political bureau in Iraq's capital Baghdad, the UAE's The National reported on Monday. The outlet claims that the decision to move was made to avoid pressure from Qatar and the U.S. to show flexibility in negotiations for a deal in Gaza.When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Doe maar het liefst helemaal geen vlaggen, geen Palestijnse, Isralische, Marokkaanse of Turkse vlaggen. Als het moet doe dan een Nederlandse vlag.quote:![]()
Ja Rotterdam hequote:Op maandag 24 juni 2024 20:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Hier op Rotterdam Zuid heb ik al tshirts gespot met free Palestine en from the river.. etc in de AH.![]()
Is hier in Rotterdam Zuid ook overal die vlaggen.quote:
Ik vind het aanstootgevend, maar schijnbaar is het toegestaan.
En zelfs tijdens mijn bezoek aan Amersfoort zag ik die Palestijnse vlaggen ook zelfs.
(Als je vanaf de snelweg Amersfoort inkomt bij die nieuwe hoge torens)
En als de oorlog echt uitbreekt in Lebanon, krijg je ook nog eens al hun Syrische asielzoekers + Libanezen die met bootjes het hazenpad kiezen opweg naar Cyprus en dus de EU...
Het zullen er alleen maar meer worden, en Europa steeds onveiliger is mijn verwachting.
Ik ben blij dat ik al 31 jaar ben, en dus ook niet extreem lang meer te leven heb, je zal nu pas 15 zijn, dan heb je echt een zwaar leven, want er komen alleen maar meer mensen bij van de 'vredelievende religie'![]()
Isralische vlaggen prima hoor, ook Marrokaanse of Turkse vlaggen als de bewoners van die afkomst zijn.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:22 schreef oblo het volgende:
[..]
Doe maar het liefst helemaal geen vlaggen, geen Palestijnse, Isralische, Marokkaanse of Turkse vlaggen. Als het moet doe dan een Nederlandse vlag.
Maar de Palestijnse vlag is de vlag van jodenhaat en terreur momenteel. Het is de vlag van een moordzuchtig kutvolk. Iedereen die die vlag voert, doet dat om de verkeerde reden. Of je nou moslim bent (antisemitisme) of extreemlinks (anti-kolonialisme).Intolerant voor intolerantie![]()
De realiteit is dat een Nederlandse vlag uitstekend is en een Isralische vlag ook. Marokkaanse of Turkse vlaggen, landen niet Westers en zelfs antiwesters zijn, mogen in de kast blijven. Als mensen zo'n binding voelen met deze landen moeten zij hun koffers pakken en hun heil daar gaan zoeken.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:22 schreef oblo het volgende:
[..]
Doe maar het liefst helemaal geen vlaggen, geen Palestijnse, Isralische, Marokkaanse of Turkse vlaggen. Als het moet doe dan een Nederlandse vlag.Het probleem is vooral dat het allemaal wordt getolereerd. En het wordt tevens getolereerd dat iemand die een Isralische vlag zou ophangen meteen in elkaar wordt getrapt. Daar moeten men in het Westen veel harder tegen gaan optreden.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 01:36 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Is hier in Rotterdam Zuid ook overal die vlaggen.
Ik vind het aanstootgevend, maar schijnbaar is het toegestaan.
En zelfs tijdens mijn bezoek aan Amersfoort zag ik die Palestijnse vlaggen ook zelfs.
(Als je vanaf de snelweg Amersfoort inkomt bij die nieuwe hoge torens)
En als de oorlog echt uitbreekt in Lebanon, krijg je ook nog eens al hun Syrische asielzoekers + Libanezen die met bootjes het hazenpad kiezen opweg naar Cyprus en dus de EU...
Het zullen er alleen maar meer worden, en Europa steeds onveiliger is mijn verwachting.
Ik ben blij dat ik al 31 jaar ben, en dus ook niet extreem lang meer te leven heb, je zal nu pas 15 zijn, dan heb je echt een zwaar leven, want er komen alleen maar meer mensen bij van de 'vredelievende religie''I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Vergeet extreem-rechts niet. Jews will not replace us, weet je nog?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 07:15 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Isralische vlaggen prima hoor, ook Marrokaanse of Turkse vlaggen als de bewoners van die afkomst zijn.
Maar de Palestijnse vlag is de vlag van jodenhaat en terreur momenteel. Het is de vlag van een moordzuchtig kutvolk. Iedereen die die vlag voert, doet dat om de verkeerde reden. Of je nou moslim bent (antisemitisme) of extreemlinks (anti-kolonialisme).I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
quote:
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Palestijnse vlaggen kan prima.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:56 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Oei, zou je daar een Isralische vlag durven ophangen? Grote kans dat je de glaszetter kan bellen
Israelische vlag? Heb je meteen schuimbekkende mensen voor de deur die je huis bespuiten met leuzen en je ramen in gaan gooien waarschijnlijk.
En dan vinden ze ook nog eens dat hun de goede zijn.![]()
En UNRWA, tja vindt je het gek?
2 miljoen inwoners op een klein stukje land.
30-40.000 daarvan zijn een georganiseerd leger met beschikking tot heel veel wapens en heel veel geld.
Dan is het heel makkelijk om overal je vingers in te hebben.
Het is dan naief om te zeggen dat een organisatie als UNRWA, net als zo goed als alle organisaties niet beinvloed
zouden worden door Hamas.
Hamas heeft de macht daar, en niet alleen over hun eigen bevolking maar ook over de media, journalisten en andere goede doelen.![]()
Die kunnen toch gewoon klappen krijgen als ze dat doen?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:11 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Palestijnse vlaggen kan prima.
Israelische vlag? Heb je meteen schuimbekkende mensen voor de deur die je huis bespuiten met leuzen en je ramen in gaan gooien waarschijnlijk.
En dan vinden ze ook nog eens dat hun de goede zijn.Intolerant voor intolerantie![]()
je kan prima met de palestijnse vlag zwaaien zonder voor jodenhaat of tegen israel te zijn:quote:Op dinsdag 25 juni 2024 07:15 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Isralische vlaggen prima hoor, ook Marrokaanse of Turkse vlaggen als de bewoners van die afkomst zijn.
Maar de Palestijnse vlag is de vlag van jodenhaat en terreur momenteel. Het is de vlag van een moordzuchtig kutvolk. Iedereen die die vlag voert, doet dat om de verkeerde reden. Of je nou moslim bent (antisemitisme) of extreemlinks (anti-kolonialisme).
ik ben zelf israeli en pro israel en ik zou geen probleem hebben om die twee vlaggen naast elkaar op te hangen.![]()
In de grote steden zie je veel Palestijnse vlaggen en buiten de grote steden zie je hier en daar een Isralische vlag waaronder een mega grote in Staphorst langs het spoor. Heb zelf niks met dat vlaggen ophangen. Is n en al virtue signalling en je wordt al gauw op n hoop gegooid met antisemieten en zionisten. Nee dank je. Zelfde geldt voor de welbekende demonstraties.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Context is alles natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:06 schreef oblo het volgende:
[..]
je kan prima met de palestijnse vlag zwaaien zonder voor jodenhaat of tegen israel te zijn:
[ afbeelding ]
ik ben zelf israeli en pro israel en ik zou geen probleem hebben om die twee vlaggen naast elkaar op te hangen.![]()
We hebben allebei gelijk.
Intolerant voor intolerantie![]()
heb je een voorbeeld?quote:Op maandag 24 juni 2024 20:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dit weten we toch? Talloze voorbeelden van Palestijnen jongeren die aanslagen plegen en zodra ze in de kraag worden gevat zijn het ineens "onschuldige" kinderen die door Isral "zonder reden" worden vastgehouden. En het ergste is nog dat een aanzienlijk aantal mensen in het Westen zulke verhalen echt zijn gaan geloven.![]()
fixedquote:Op dinsdag 25 juni 2024 07:15 schreef Cuendillar het volgende:
Maar de Palestijnse Israelische vlag is de vlag van jodenhaat moslimhaat en terreur momenteel. Het is de vlag van een moordzuchtig kutvolk. Iedereen die die vlag voert, doet dat om de verkeerde reden. Of je nou moslim bent (antisemitisme) of extreemlinks (anti-kolonialisme).![]()
Israel's high court orders the army to draft ultra-Orthodox men, rattling Netanyahu's government
https://apnews.com/articl(...)bd833f71845ee6af780d
Haha!
Pijpekrullen of niet, gewoon het leger in met je reet.
Israel reageert op de beschuldigingen van oorlogsmisdaden. En ze maken er best wel gehakt van. En ik zie geen denkfouten in hun weerwoord.
Hoewel het NGO's hebben geen verstand van wapens/oorlogsvoering argument gezien de link HAMAS-UNRWA misschien een discussiepunt is. Maar om dat -gezien de zaak in New York- te gaan noemen is ook niet heel handig als verdediging.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
De vraag is uiteindelijk hoe en of Israel (en Hamas) uiteindelijk reageren op de aanklacht van het ICC.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:39 schreef Ulx het volgende:
Israel reageert op de beschuldigingen van oorlogsmisdaden. En ze maken er best wel gehakt van. En ik zie geen denkfouten in hun weerwoord.
Hoewel het NGO's hebben geen verstand van wapens/oorlogsvoering argument gezien de link HAMAS-UNRWA misschien een discussiepunt is. Maar om dat -gezien de zaak in New York- te gaan noemen is ook niet heel handig als verdediging.
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]![]()
En wat er in New York gaat gebeuren. Als een rechter daar de klagers gelijk geeft dat UNRWA in bed lag met Hamas, maakt dat die VN club dan ook tot mede-oorlogsmisdadigers als het ICC Hamas aanpakt? Het wordt erg lastig het dan nog recht te lullen.....quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
De vraag is uiteindelijk hoe en of Israel (en Hamas) uiteindelijk reageren op de aanklacht van het ICC.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dat laat ik aan het ICC over, ik voel in het geheel niet de behoefte om wat dan ook recht te lullen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wat er in New York gaat gebeuren. Als een rechter daar de klagers gelijk geeft dat UNRWA in bed lag met Hamas, maakt dat die VN club dan ook tot mede-oorlogsmisdadigers als het ICC Hamas aanpakt? Het wordt erg lastig het dan nog recht te lullen.....
Recht lullen wat krom is staat dit topic al vol mee.![]()
Volgens mij kunnen zij iedereen aanklagen. Dus ook de UNRWA top.quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Tja, nobel, maar ik vind het echt naef. Je hangt de vlag op van een volk, waarvan 75% de aanslagen van 7 oktober steunt.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:06 schreef oblo het volgende:
[..]
je kan prima met de palestijnse vlag zwaaien zonder voor jodenhaat of tegen israel te zijn:
[ afbeelding ]
ik ben zelf israeli en pro israel en ik zou geen probleem hebben om die twee vlaggen naast elkaar op te hangen.Tja, mensen willen er nu eenmaal een standpunt mee maken. In dit geval zou je kunnen zeggen dat een Isralische vlag, bijvoorbeeld net zoals een Oekraense, pro-Westen is. Dit waar een Palestijnse vlag juist duidelijk staat voor antiwesterse, antizionistische, antisemitische en terroristische sentimenten.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
In de grote steden zie je veel Palestijnse vlaggen en buiten de grote steden zie je hier en daar een Isralische vlag waaronder een mega grote in Staphorst langs het spoor. Heb zelf niks met dat vlaggen ophangen. Is n en al virtue signalling en je wordt al gauw op n hoop gegooid met antisemieten en zionisten. Nee dank je. Zelfde geldt voor de welbekende demonstraties.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Van de eerste tot de twintigste minuut een briljante open en eerlijke interview met voormalig hoofd van Shin bet. . Als je een interview bekijkt vandaag, moet het deze zijn.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Als men met de term 'bezetting' verwijst naar de aanwezigheid van Joden op de Westelijke Jordaanoever. Die waren er amper te vinden voor 1970 en ook toen werd het land talloze keren aangevallen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:50 schreef egayalS het volgende:
Van de eerste tot de twintigste minuut een briljante open en eerlijke interview met voormalig hoofd van Shin bet. . Als je een interview bekijkt vandaag, moet het deze zijn.
[ x ]
De Gazastrook was nog een uitstekend voorbeeld. Isral haalde zelf in 2005 daar de laatste Joden weg, wat gebeurde er? De Palestijnen verkiezen Hamas als hun beleidsbepalers en de hele Gazastrook wordt binnen twee decennia omgetoverd tot een totale terreurcel met als doel het aanvallen en proberen te vernietigen van Isral.
Het woord 'bezetting' is ook dubbelzinnig. Want binnen veel Arabische en Islamtische kringen wordt heel Isral als een 'bezetting' van 'Palestina' gezien. De aanwezigheid van Joden daar is een bezetting voor hun van Islamitisch grondgebied.
Dit is ook de reden dat men in de 1920 en 1930 al begon met terrorisme gericht op de Joodse gemeenschappen. Er kwamen immers te veel Joden naar het Britse Mandaatgebied en dus zagen Arabische moslims daar, die altijd instaken op religieuze en etnische dominantie, dit als een bedreiging voor hun hegemonie.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
72% van de Isralirs is tegen de noodhulp aan gaza. Met als gevolg dat 2.300.000 Palestijnen zullen overlijden waaronder 1.700.000 kinderen die sterven van de hongerquote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, nobel, maar ik vind het echt naef. Je hangt de vlag op van een volk, waarvan 75% de aanslagen van 7 oktober steunt.![]()
Naast het feit dat dit natuurlijk niet waar is (denk aan de videos uit met volle markten), is het ook niet de verantwoordelijkheid van Isral. In een oorlogssituatie is het niet de norm om de tegenpartij te gaan assisteren. De Palestijnen zouden hun eigen boontjes eens moeten leren doppen en als ze dat niet kunnen hebben ze hun eigen graf gegraven. Dan had men deze oorlog maar niet moeten beginnen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
72% van de Isralirs is tegen de noodhulp aan gaza. Met als gevolg dat 2.300.000 Palestijnen zullen overlijden waaronder 1.700.000 kinderen die sterven van de honger
Het komt uiteindelijk allemaal neer op keuzes maken. Hamas verkiezen als de beleidsbepalers (keuze), Hamas blijven steunen (keuze), meedoen aan terrorisme (keuze), terrorisme zoals 7 oktober toejuichen (keuze).'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zelfs de meest alarmistische NGO's zeggen dit niet en weet je zeker dat het niet 15.400.000 kinderen zijn?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
72% van de Isralirs is tegen de noodhulp aan gaza. Met als gevolg dat 2.300.000 Palestijnen zullen overlijden waaronder 1.700.000 kinderen die sterven van de honger![]()
Isral bepaalt al jaren wat gaza in en uitkomt. Israel is een democratisch land. Als die 72% van de inwoners het voor het zeggen hebben dan sterven er dus 2.300.000 mensen. Lekker humaan zeg.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Naast het feit dat dit natuurlijk niet waar is (denk aan de videos uit met volle markten), is het ook niet de verantwoordelijkheid van Isral. In een oorlogssituatie is het niet de norm om de tegenpartij te gaan assisteren.
Jij wil het graag hebben over een volle marktkramen alleen hoe staat het met de honderden discotheken in Isral? Vanavond gaan de meeste gewoon weer open he![]()
Die zullen dus niet sterven, momenteel is er niets meer dan wat geklaag in sommige delen dat men geen voedsel uit blik wilt eten. Dat zijn luxeproblemen en zegt ook iets over de levensstijl die mensen daar gewend zijn.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Isral bepaalt al jaren wat gaza in en uitkomt. Israel is een democratisch land. Als die 72% van de inwoners het voor het zeggen hebben dan sterven er dus 2.300.000 mensen. Lekker humaan zeg.
Jij wil het graag hebben over een volle marktkramen alleen hoe staat het met de honderden discotheken in Isral? Vanavond gaan de meeste gewoon weer open he
Niet voor niets is bijna een kwart van alle Palestijnen in de Gazastrook obees. Dit laat een ander beeld zien dan de narratieven van activistische NGOs, die al jaren worden verspreid, over zogenaamd een gebrek aan voedsel en schoon drinkwater.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Van de inwoners zou 47% onder de 18 jaar zijn. Is dat nieuw voor jou?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zelfs de meest alarmistische NGO's zeggen dit niet en weet je zeker dat het niet 15.400.000 kinderen zijn?![]()
Ook dat is een keuze van deze mensen. Lekker veel kinderen produceren, want immers, volgens hun zijn dat toch toekomstige martelaren. 'Isral heeft nucleaire wapens, de Palestijnen hebben hun nakomelingen als wapens'. Zie hier.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 19:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Van de inwoners zou 47% onder de 18 jaar zijn. Is dat nieuw voor jou?
Kortom, de Palestijnen kiezen voor een bepaalde strategie en als er dan stront aan de knikker is, heb je naeve Westerlingen zoals jij die dan het beeld willen schetsen alsof het deze mensen allemaal maar overkomt en het Westen hen moet helpen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik heb me hier al vaak genoeg bijzonder negatief over de Gazanen en Palestijnen uitgelaten. Ergens ver weg weet je dat wel.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, de Palestijnen kiezen voor een bepaalde strategie en als er dan stront aan de knikker is, heb je naeve Westerlingen zoals jij die dan het beeld willen schetsen alsof het deze mensen allemaal maar overkomt en het Westen hen moet helpen.
Ik ga even eten want ik heb wel voedsel nodig om te overleven.![]()
Palestijnen fokken als konijnen, al tientallen jaren lang, geholpen door gesubsidieerde vruchtbaarheidsklinieken in Gaza. Onafhankelijk van de oorlog hadden de Verenigde Naties het erover dat het land in 2020 niet meer sustainable zou zijn. Aan enige vorm van planning is nog nooit gedaan. Nogmaals, 6 keer zo dicht als de randstad qua bevolking. Als het een erkend land wordt is het op wat microstaten na het dichtst bevolkte land van de wereld. Je legt je aan het internationaal infuus (inclusief die van je vijand) en gaat daarna janken als er oorlog uitbreekt en er veel mensen omkomen, om maar niet te spreken van het gebruiken van je bevolking als schild. Het lijkt bijna een vooropgezet plan. Achterlijk is het in ieder geval wel.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 19:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Van de inwoners zou 47% onder de 18 jaar zijn. Is dat nieuw voor jou?
https://www.trouw.nl/nieu(...)ps://www.google.com/Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tch blijft bestaan.![]()
Dat had je op moeten zoeken voor je domme post dan. Je zei net dat er maar 600k volwassenen waren tegenover 1.7 miljoen kinderen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 19:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Van de inwoners zou 47% onder de 18 jaar zijn. Is dat nieuw voor jou?![]()
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wat er in New York gaat gebeuren. Als een rechter daar de klagers gelijk geeft dat UNRWA in bed lag met Hamas, maakt dat die VN club dan ook tot mede-oorlogsmisdadigers als het ICC Hamas aanpakt? Het wordt erg lastig het dan nog recht te lullen.....
Afgezien daarvan: waarom klagen ze Netanyahu niet aan voor het financieren van/in bed liggen met Hamas?
[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 25-06-2024 23:32:19 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Waarschijnlijk omdat ze weten dat dat een kansloze zaak is.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 23:25 schreef Kijkertje het volgende:
Afgezien daarvan: waarom klagen ze Netanyahu niet aan voor het financieren van/in bed liggen met Hamas?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat is de zaak tegen UNRWA ook dus dat houdt ze niet tegen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 23:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze weten dat dat een kansloze zaak is.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Want?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 23:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is de zaak tegen UNRWA ook dus dat houdt ze niet tegen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik heb het idee dat de Orthodox Joods gelovigen niet letterlijk willen strijden voor de herbouw van de tempel en zo zichtbaar mee willen doen aan deze genocideporno.![]()
Als een rechter bepaald dat UNRWA diepe banden heeft met Hamas, dan zal dat een enorm gezichtsverlies zijn voor de VN en zullen de meeste landen stoppen met geld doneren voor die organisatie.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 23:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
Zal lastig te bewijzen zijn wellicht maar daar kan de Shin Bet mogelijk bij helpen.
Als ik Hamas was, en op een klein stukje land met 40.000 zwaarbewapende mannen en enorm veel geld tot mijn beschikking wist ik het wel, ik zou overal mijn vingers in hebben en zeker in organisaties als UNRWA en media/journalistiek.![]()
Het is redelijk eenvoudig te bewijzen. Dat is het probleem niet.quote:
Maar reken er maar op dat UNRWA gaat voor het een 'wij zijn een internationale organisatie en we zijn geen verantwoording schuldig aan een rechter in de VS' argument.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Denk niet dat UNRWA een boel op papier zal hebben staan, zal eerder mondelinge afspraken zijn en die zijn moeilijk te bewijzen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 09:37 schreef Ulx het volgende:
Het is redelijk eenvoudig te bewijzen. Dat is het probleem niet.![]()
Het argument 'hoe konden wij nou weten dat die door ons voor een hoge functie ingehuurde persoon bij Hamas zat' is niet heel erg sterk. Dat kun je misschien aanvoeren als je een buurtsupermarkt runt en een vakkenvuller inhuurt die niet pluis blijkt te zijn, maar een VN organisatie hoort beter te weten.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:09 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Denk niet dat UNRWA een boel op papier zal hebben staan, zal eerder mondelinge afspraken zijn en die zijn moeilijk te bewijzen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Israeliers fokken ook als konijnen gezien de expansie. Het is nogal vruchtbare grond in een ander opzicht.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 21:14 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Palestijnen fokken als konijnen, al tientallen jaren lang, geholpen door gesubsidieerde vruchtbaarheidsklinieken in Gaza. Onafhankelijk van de oorlog hadden de Verenigde Naties het erover dat het land in 2020 niet meer sustainable zou zijn. Aan enige vorm van planning is nog nooit gedaan. Nogmaals, 6 keer zo dicht als de randstad qua bevolking. Als het een erkend land wordt is het op wat microstaten na het dichtst bevolkte land van de wereld. Je legt je aan het internationaal infuus (inclusief die van je vijand) en gaat daarna janken als er oorlog uitbreekt en er veel mensen omkomen, om maar niet te spreken van het gebruiken van je bevolking als schild. Het lijkt bijna een vooropgezet plan. Achterlijk is het in ieder geval wel.
https://www.trouw.nl/nieu(...)ps://www.google.com/![]()
Cijfers maken zo'n claim duidelijker.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Israeliers fokken ook als konijnen gezien de expansie. Het is nogal vruchtbare grond in een ander opzicht.
Birth rate Gaza 3,38
Birth rate Israel 3,00
Birth rate Netherlands 1,62
Gaza 1997 6,2![]()
Judea Samaria 2022 4,59![]()
![]()
Hmm, nee hoor. Je weet je hier vooral te onderscheiden door allerlei pogingen in de bres te springen voor de Palestijnen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb me hier al vaak genoeg bijzonder negatief over de Gazanen en Palestijnen uitgelaten. Ergens ver weg weet je dat wel.
Ik ga even eten want ik heb wel voedsel nodig om te overleven.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik ga inderdaad niet mee met jouw posts, dat is over het algemeen dan ook weer een extreem uiterstequote:Op woensdag 26 juni 2024 12:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee hoor. Je weet je hier vooral te onderscheiden door allerlei pogingen in de bres te springen voor de Palestijnen.![]()
Hmm. Een 'extreem uiterste' nog wel, toe maar. Nou, daar ben ik het niet mee eens. Ik zou mijn perspectief willen omschrijven als realistisch, rationeel en pro-Isral. Maar goed, ik denk dat deze uitspraak eigenlijk ook vooral voortkomt uit frustratie over het feit dat ik jouw gemiddelde standpunt hier heb benoemd.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad niet mee met jouw posts, dat is over het algemeen dan ook weer een extreem uiterste'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Slain Gazan named as Doctors Without Borders staffer was Islamic Jihad rocket maker
https://www.timesofisrael(...)-jihad-rocket-maker/When the student is ready, the teacher will appear.
Die Smotrich is echt een walgelijk ventje maar beschrijft precies hoe de Isralische overheid opereert op het internationale toneel. Het zo schetsen dat het moeilijk vast te stellen is dat ze voor volledige annexatie van de West Bank willen gaan terwijl ze dat overduidelijk wel willen. Zo vals en geniepig
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.![]()
De Isralische ambassadeur is kennelijk op het matje geroepen mbt de spionage activiteiten bij de ICC. De Britse/Isralische pers doet het werk van de Nederlandse pers?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Wat een gekke omgekeerde wereld in Israel nu.
Ik begreep juist dat de zionistische joden (ze dragen zelfs protestbordjes dat ze zionistische joden zijn) de tempel wilden herbouwen en Netanyahu hun verlosser was daarin met die genociderondes
Maar nu worden ze al jankend door de straten gesleept en het leger ingewerkt.
Je hebt ten eerste helemaal nul komma niets aan die lui in het leger en ook ziet het er heel raar uit. De man met de snor uit Wo2 zou het wel prima vinden als hij het zag. Ook al snap ik het wel vanuit democratisch oogpunt.
Het land is wel een beetje meer dan in de war om het licht uit te drukken.
[ Bericht 8% gewijzigd door Beathoven op 26-06-2024 17:25:25 ]![]()
Tja, het rechser hoe volhardender mensen worden van hun gelijk omtrent enige zienswijze. De overheid zelf heeft overigens geen ander plan anders dan te volharden in haar beleid hun land te beschermen tegen terreur.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:42 schreef Nexum het volgende:
Die Smotrich is echt een walgelijk ventje maar beschrijft precies hoe de Isralische overheid opereert op het internationale toneel. Het zo schetsen dat het moeilijk vast te stellen is dat ze voor volledige annexatie van de West Bank willen gaan terwijl ze dat overduidelijk wel willen. Zo vals en geniepig
Inzake de Westbank ligt dat - ook hier, weer - iets complexer dan alleen pure valsheid en laat staan, dat geniepig te noemen.
De Westbank - na Turks eigendom, sinds 1920 Brits Gebied - was in 1948 eerst door Jordani ingepikt en destijds (1967) als Isralisch oorlogsbuit teruggeannexeerd op de Arabieren die dachten dat ze Isral in 6 dagen, FF de zee in konden schoppen.
Later is met allerlei onderhandelingen het weer vagelijk herverdeeld waarbij Isral garanties wil(den) voor bepaalde gebieden waar inmiddels daar wonende Isralirs (dwz burgers) als baarlijke pioniers het land vruchtbaar hebben opgebouwd.
En van de issues is de voortdurende discussie over met name grensdetails waarbij de n en zo je wilt Isral wil vasthouden een andere belijning dan de indeling die de wegkijkende VN in 1947 had uitgetekend voor daar wonende schaapherders.
Alles samengevat, lijken vooral degenen die historisch Palestina claimen als enig recht, alle andere opties te blokkeren of die desnoods met geweld te kantelen.
De de rechts flank van Isral olie op het vuur werpt, is net zo verwerpelijk als dat anderen dat met hun terreur doen oppoken om maar niet tot overeenstemming van een overeenstemming tot overeenstemming te gaan komen. Uiterst recht heeft sws al een handje van alles afleiden dat uiterst links als enige wil inleiden.
Kortom, de potten, ketels en hun geblakerde inhoud is dan het geturfde verbrandde as-verhaal.
Zelf heb ik vooral de bias dat wat ook de reden is, de ander nooit met terreur gedwongen mag worden om de ander te willen overtuigen. In geval van 07okt23, hadden en moe(s)ten de mensen van elkaar afblijven.
Helaas dachten tegenstander van bilaterale afspraken, m.n. het 'arabische' denkveld, daar heel anders over om vervolgens het tribaal te willen gaan oplossen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Full support sarrrrA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
lolquote:A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Spanje is weer eens een goed bewijs wat je krijgt als een radicaal progressief linkse regering de dienst uitmaakt. Antiwesterse, antizionistisch en antisemitische tendensen. Men moet en zal voorkomen dat de enige Joodse staat zichzelf kan verdedigen. Het liefst zou men in zulke kringen zien dat Hezbollah en Iran de aanval openen en Isral weerloos ten onder gaat.
En groot respect voor India trouwens, inmiddels toch een trouwe partner van Isral. Ook in India weer men immers maar al te goed wat het is om met Islamitisch terrorisme te maken te hebben.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Vals en geniepigquote:Op woensdag 26 juni 2024 13:42 schreef Nexum het volgende:
Die Smotrich is echt een walgelijk ventje maar beschrijft precies hoe de Isralische overheid opereert op het internationale toneel. Het zo schetsen dat het moeilijk vast te stellen is dat ze voor volledige annexatie van de West Bank willen gaan terwijl ze dat overduidelijk wel willen. Zo vals en geniepig![]()
Het is dat je er neutraal in staat, anders had ik er misschien wel wat van gedacht!Intolerant voor intolerantie![]()
Israel said to eye Elon Musk’s internet services in case of war in north
https://www.timesofisrael(...)ase-of-war-in-north/
Full-blown war against Hezbollah may lead to damage to Israeli infrastructure; tech billionaire’s Starlink service already utilized in Gaza, Ukraine
Israel is looking to use Elon Musk’s Starlink to maintain internet connectivity should there be all-out war with the Lebanese terrorist organization Hezbollah on the northern border that causes power outages in Israel, Hebrew media reported Tuesday.When the student is ready, the teacher will appear.
Op die manier wel ja. Alleen india speelt een bedenkelijke rol mbt ukraine dmv het steunen van putler.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:04 schreef HowardRoark het volgende:
Spanje is weer eens een goed bewijs wat je krijgt als een radicaal progressief linkse regering de dienst uitmaakt. Antiwesterse, antizionistisch en antisemitische tendensen. Men moet en zal voorkomen dat de enige Joodse staat zichzelf kan verdedigen. Het liefst zou men in zulke kringen zien dat Hezbollah en Iran de aanval openen en Isral weerloos ten onder gaat.
En groot respect voor India trouwens, inmiddels toch een trouwe partner van Isral. Ook in India weer men immers maar al te goed wat het is om met Islamitisch terrorisme te maken te hebben.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
de orthodoxe joden zeggen met niet in het legr willen, dat ze alleen het gezag van god accepteren. het zegt helemaal niet dat ze niet willen vechten voor hun idealen.![]()
![]()
Oeps. Beetje pijnlijk. Ook Artsen zonder Grenzen moet het personeel wat beter screenen, want dit is natuurlijk niet de bedoeling. Als meer medewerkers van AzG een bijbaan als bommenmaker van Hamas/IJ hebben zou je op een gegeven moment kunnen stellen dat die organisatie alleen maar een dekmantel voor Hamas is, met verlies van neutrale status tot gevolg. Dat moet men wel zien te voorkomen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Egypt, UAE prepared to participate in post-war Gaza security force
Blinken informs counterparts that Cairo and Abu Dhabi are conditionally on board, as US seeks to recruit other allies before rolling out plans for post-war management of StripWhen the student is ready, the teacher will appear.
![]()
Oei, Hamas pakt onschuldige Palestijnse burgers aan. Zo'n club verdient toch geen steun?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
![]()
Oh.
Ah!I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dat klinkt totaal niet best, maar Eylon is na dat incident met de Engelsen bewezen niet de meeste betrouwbare bron dus wellicht is of zijn er verklaringen waarom dit veranderd is.quote:
Iemand iets gelezen over hoeveel commercial trucks buiten de lijst worden gehouden en waarom UNRWA dit niet meld? In de tweedekamer werd gisteren gerapporteerd dat UNRWA vanaf dag beschuldigingen in januari tot april geen toegang tot het noorden van Gaza kreeg, dat zou een deel kunnen verklaren maar maakt het niet rapporteren ineens ok.![]()
Als UNRWA trucks niet meetelt voor omdat redenen want een VN logo ontbreekt en dan dat lage aantal gaat gebruiken om Isral te beschuldigen van et veroorzaken van een hongersnood en genocide en meer van dat fraais lijkt dat me wel een dingetje. Nogal een dingetje.quote:Op donderdag 27 juni 2024 12:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat klinkt totaal niet best, maar Eylon is na dat incident met de Engelsen bewezen niet de meeste betrouwbare bron dus wellicht is of zijn er verklaringen waarom dit veranderd is.
Iemand iets gelezen over hoeveel commercial trucks buiten de lijst worden gehouden en waarom UNRWA dit niet meld? In de tweedekamer werd gisteren gerapporteerd dat UNRWA vanaf dag beschuldigingen in januari tot april geen toegang tot het noorden van Gaza kreeg, dat zou een deel kunnen verklaren maar maakt het niet rapporteren ineens ok.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Als het daarom is jazeker. Als. Jouw duim telt net zoals mijn duim niet mee.quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als UNRWA trucks niet meetelt voor omdat redenen want een VN logo ontbreekt en dan dat lage aantal gaat gebruiken om Isral te beschuldigen van et veroorzaken van een hongersnood en genocide en meer van dat fraais lijkt dat me wel een dingetje. Nogal een dingetje.
Mbt de vermeende hongersnood. Het is niet de beschuldigingen van een UNRWA waar Isral zich dan druk om moet maken, meer om organisaties die mbt tot water en voedsel wel als een autoriteit worden gezien![]()
Mee eens maar dan zouden ze alsnog een disclaimer erbij moeten zetten.quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het daarom is jazeker. Als. Jouw duim telt net zoals mijn duim niet mee.
Mbt de vermeende hongersnood. Het is niet de beschuldigingen van een UNRWA waar Isral zich dan druk om moet maken, meer om organisaties die mbt tot water en voedsel wel als een autoriteit worden gezien1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Als de primaire VN hulporg -die neutraal hoort te zijn- daar gaat proclameren dat Isral te weinig doorlaat gaan mensen er gewoon naar luisteren. Als dan blijkt dat ze dit soort spelletjes spelen...quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het daarom is jazeker. Als. Jouw duim telt net zoals mijn duim niet mee.
Mbt de vermeende hongersnood. Het is niet de beschuldigingen van een UNRWA waar Isral zich dan druk om moet maken, meer om organisaties die mbt tot water en voedsel wel als een autoriteit worden gezienI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dit tast de geloofwaardigheid aan en helemaal als er bewust een verkeerd beeld geschapen is.quote:Op donderdag 27 juni 2024 14:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als de primaire VN hulporg -die neutraal hoort te zijn- daar gaat proclameren dat Isral te weinig doorlaat gaan mensen er gewoon naar luisteren. Als dan blijkt dat ze dit soort spelletjes spelen...![]()
![]()
Zo, da's pijnlijk. Ze mag de bonnetjes inderdaad wel even laten zien.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
De Zionisten schijten in hun broek na het zien van deze video
[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 27-06-2024 19:24:11 ]A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Van het lachen?quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:06 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]Intolerant voor intolerantie![]()
Ziekenhuizen in het noorden van Isral bereiden zich voor op een oorlog, slaan bloed in en brengen ondergronds alles in orde
https://www.israelnieuws.(...)loed-in-en-brengen-oWhen the student is ready, the teacher will appear.
In Palestina was die al vanaf een flat gegooid of achter een motor gebonden en door de straten gesleurd.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:06 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Ja. Of niet. Weet jij veel.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:14 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
In Palestina was die al vanaf een flat gegooid of achter een motor gebonden en door de straten gesleurd.Dit, dus.![]()
Het joodse Amsterdam raakt in een identiteitscrisis
we zijn tegen de joden maar we zijn joods cyclus
Groen links weet niet wie ze nu verrot moet schelden
https://www.telegraaf.nl/(...)d-amsterdam-is-joodsEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Het ministerie van Gezondheid van Hamas meldt zaterdag dat er 37.834 doden vielen sinds het begin van de oorlog tussen Isral en de Palestijnen in de Gazastrook. Die oorlog startte acht maanden geleden als een reactie van Isral op een verrassingsaanval van Hamas waarbij ruim 1.200 Israli stierven.
De voorbije 24 uur vielen minstens 69 doden, zo preciseert het ministerie in een persmededeling. Sinds 7 oktober raakten ook 86.858 mensen gewond door de aanvallen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ig-in-iran~afbd8bb5/
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Die zou in Gaza nog geen 5 seconden te leven hebben.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:06 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
Dit is natuurlijk goed bedoel maar weer zo ontzettend naef.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:48 schreef michaelmoore het volgende:
Het joodse Amsterdam raakt in een identiteitscrisis
we zijn tegen de joden maar we zijn joods cyclus
Groen links weet niet wie ze nu verrot moet schelden
https://www.telegraaf.nl/(...)d-amsterdam-is-joods
'Juist al die culturen, verschillende achtergronden maken onze stad heldhaftig en vastberaden'.
Hmm. Nee, juist al die culturen en verschillende achtergrond zorgen en voornamelijk voor dat zo'n vrouw met antisemitisme te maken heeft. Dit zijn de mensen die een Palestijnse vlag op hun balkon hebben hangen, het Westen, Isral en Joden hekelen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Wat dacht je hiervan dan :quote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk goed bedoel maar weer zo ontzettend naef.
'Juist al die culturen, verschillende achtergronden maken onze stad heldhaftig en vastberaden'.
Hmm. Nee, juist al die culturen en verschillende achtergrond zorgen en voornamelijk voor dat zo'n vrouw met antisemitisme te maken heeft. Dit zijn de mensen die een Palestijnse vlag op hun balkon hebben hangen, het Westen, Isral en Joden hekelen.
Dan ben je wel zulk gewetensloos terroristentuig dat ik me echt niet in zou kunnen houden, op een muziekfestival vieren dat er honderden bezoekers van een muziekfestival zijn afgeslacht.
Echt, pro-gazamensen zijn te walgelijk voor woorden.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Tja, een aanzienlijk deel van zulke mensen is niet goed ingelicht en misleid door geschiedvervalsing. Een ander deel weet heel goed welke kant ze kiezen en zijn daarmee inderdaad doelbewust een hele moreel verwerpelijke zaak aan het steunen.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat dacht je hiervan dan :
[ x ]
Dan ben je wel zulk gewetensloos terroristentuig dat ik me echt niet in zou kunnen houden, op een muziekfestival vieren dat er honderden bezoekers van een muziekfestival zijn afgeslacht.
Echt, pro-gazamensen zijn te walgelijk voor woorden.
En het komt iedere keer weer opnieuw uit de twee voorspelbare hoeken, want een festival als Glastonbury trekt natuurlijk ook weer een bepaald type mens aan. Overwegend zal dat het 'rode' deel zijn van de red–green alliance.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
groen links is de dictatoriale baas in amsterdam, de groenlinkers zelf hebben het meest huurvastgoed in amsterdamquote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk goed bedoel maar weer zo ontzettend naef.
Hmm. Nee, juist al die culturen en verschillende achtergrond zorgen en voornamelijk voor dat zo'n vrouw met antisemitisme te maken heeft. Dit zijn de mensen die een Palestijnse vlag op hun balkon hebben hangen, het Westen, Isral en Joden hekelen.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Amsterdam is inderdaad een progressief linkse stad en dat werkt natuurlijk altijd in je eigen nadeel. Halsema kun je verder niets kwalijk nemen, ik vind dat een nette en integere vrouw die het tot op heden best goed gedaan heeft.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
groen links is de dictatoriale baas in amsterdam, de groenlinkers zelf hebben het meest huurvastgoed in amsterdam
Maar ze zit natuurlijk wel in een spagaat, waarbij ze aan de ene kant antisemitisme wil bestrijden maar aan de andere kant haar achterban tevreden moet houden, waarvan een groot deel een enorme hekel aan Isral hebben en zich vooral zorgen maken over het niet bestaande 'Islamofobie' en niet antisemitisme.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Amsterdam WAS lang een progressive stad, inmiddels is het een bloedlinks bolwerk vol activisten geworden waar geen tolerantie meer is maar alleen plek voor bloedlinkse hobbies en al het andere geluid zoals gewoonlijk als extreem rechts wordt gezien, de balans is totaal weg hier.
De toeristenindustrie als vijand zien maar allerlei immigranten de zooi laten afbreken is prima.
Get woke, go broke!![]()
het woord progressief daar hou ik niet zo van, dat zegt men ook van Cubaquote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Amsterdam is inderdaad een progressief linkse stad en dat werkt natuurlijk altijd in je eigen nadeel. Halsema kun je verder niets kwalijk nemen, ik vind dat een nette en integere vrouw die het tot op heden best goed gedaan heeft.
Maar ze zit natuurlijk wel in een spagaat, waarbij ze aan de ene kant antisemitisme wil bestrijden maar aan de andere kant haar achterban tevreden moet houden, waarvan een groot deel een enorme hekel aan Isral hebben en zich vooral zorgen maken over het niet bestaande 'Islamofobie' en niet antisemitisme.
het is meer een machtspelletje van lokale dictatoriale machthebbers, alleen de bevolking snapt dat nog niet zo, die denken, homo is groenlinks ofzoietshear hearquote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:51 schreef HeatWave het volgende:
Amsterdam WAS lang een progressive stad, inmiddels is het een bloedlinks bolwerk vol activistenEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Jewish and Black advocacy groups announce support for mask ban at NY demonstrations
https://www.timesofisrael(...)t-ny-demonstrations/When the student is ready, the teacher will appear.
Verklaar je nader ? Wat bezorgt je hier de prikkels ?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 16:53 schreef moby_jones het volgende:
[ afbeelding ]
Krijg hier echt kippenvel van
Zo ik het vluchtig lees, getuigen dit soort semi journalistieke voorspellingen dat de andere partij (Joden) op het dambord ongewenst zijn omdat het eigen heersende bestaan als "Arabieren" wordt overvleugeld.
Probleem met de daarin besloten islam is in de kern is dat "zij" geen anderen willen laten heersen en zelfs hun bestaansrecht ontkent.
Dat door de geschiedenis allerlei verhalen zijn (ontstaan) die in eoa vorm aanspreken maar het het nog niet dat Palestina wordt bedreigd. Het "we" of "they" is relatief bezien vanuit de "verteller". Er is verder geen "Palestina" anders dan die nu in naam door de "Palestijnse Staat" wordt geclaimd en kan verder dus ook niet bedreigd worden.
Er is wel de soevereine staat Isral en daaraan grenzende Palestijnse gebieden die sinds 1988 formeel (1990/Oslo-akkoorden) onder die onder - machteloos - gezag staan van de Palestijnse Autoriteit (Fatah).
In die "erkende" gebieden bevinden sinds 1967 op de WestBank een aantal Isralische enclaves wier bestaan en grenzen door te hoop lopende "Palestijnen" voortdurend worden betwist. Omgekeerd is daar(door) een zg offensieve verdedigingsstrategie ontstaan die alles wat niet Isralisch is, eerst (af)weert voordat er gesproken wordt.
Gaza zelf - door dubbeldunk VN en UNWRA beheerd vluchtelingenkamp - is sinds 2005 door Isral(irs) verlaten en niet in staat zich rechtsstatelijk op te stellen.
Hamas* zg. onderdeel van de PA, heeft zich vervolgens vanaf 2007 met Gaza in de pocket, zich als terreurorganisatie feitelijk onmogelijk gemaakt. Binnenin de Palestijnse mogendheden, stikt het verder van de tribale strijdgroepen die zich min of meer met elkaar verbonden voelen omdat zij het bestaan van Isral willen vernietigen.
Kortom, tldr; de opgetekende profetie van Mukhlis dat Palestina bedreigd gaat worden, is vooral door eigen gedrag veroorzaakt omdat Isral - waar idd ook "Joden" wonen - zich genoodzaakt ziet tot zich te beschermen tegen toegebrachte terreur."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Het betreft natuurlijk een verdraaiing van de geschiedenis, Arabische moslims zijn niet de inheemse bewoners van dit gebied, de Joden zijn dat wel. Het Jodendom is duizenden jaren ouder dan de Islam, dat pas via expansionistische bekeringsdrift in de 7e eeuw in het gebied dat nu Isral is, arriveerde.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 16:53 schreef moby_jones het volgende:
[ afbeelding ]
Krijg hier echt kippenvel van
De referentie naar 'Al-Andalus' is hier dan ook heel erg passend. Dat was immers ook een gebied dat Islamisten via eenzelfde expansionistische drang hadden veroverend op Christenen en Joden. En meteen is het gebied dan 'dar al-Islam'. Kortom men ziet het als onherroepelijk Islamitisch grondgebied. Dit is ook de reden dat Spanje in de echt radicalere Islamtische kringen nog als een onderdeel van de 'Ummah' wordt gezien, een gebied dat men moet terugveroveren.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
![]()
Maar goed, nogal een rel-account.It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.![]()
Religie =/= Etniciteit. Er woonden Arabieren in het gebied honderden jaren voordat bijv. de Engelse taal Engeland had bereikt, sterker nog, een aantal van de allereerste teksten die er berhaupt zijn van het Arabisch bestaan uit inscripties in de Negev van rond de 1e / 2e eeuw. In tussen zie ik jouw niet zo snel claimen dat Engelstaligen per definitie stiekem Deense bezetters zijn of dat Fransen en Spanjaarden per definitie Italiaanse bezetters zijn die het Romeins kolonialisme voortzetten of zoquote:Op zaterdag 29 juni 2024 20:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het betreft natuurlijk een verdraaiing van de geschiedenis, Arabische moslims zijn niet de inheemse bewoners van dit gebied, de Joden zijn dat wel. Het Jodendom is duizenden jaren ouder dan de Islam, dat pas via expansionistische bekeringsdrift in de 7e eeuw in het gebied dat nu Isral is, arriveerde.Ik vindt het grappig dat je Christenen en Joden doodleuk naast elkaar zet alsof de Joden dat niet met open armen onthaalden en samen met moslims verdreven werden uit Spanje in 1492quote:De referentie naar 'Al-Andalus' is hier dan ook heel erg passend. Dat was immers ook een gebied dat Islamisten via eenzelfde expansionistische drang hadden veroverend op Christenen en Jodenhttps://www.jewishvirtual(...)-jewish-history-tourquote:During the early 5th century, the Visigoths captured the Iberian Peninsula from Roman rule. While initially anti-Christian, the Visigoths later converted to Christianity and adopted many of the previous laws that existed during Roman rule.
Under the reign of Toledo III, children of mixed marriages were forcibly baptized, and Jews were barred from holding public office. The situation got progressively worse, and, in 613 CE, the Jews were ordered to convert to Christianity or face expulsion. Though many Jews chose to leave rather than convert, a large number of them still practiced Judaism in secret, a tradition that survived for centuries.
In 633, the Fourth Council of Toledo convened to address the problem of crypto-Judaism and Marranos (Jews who converted to Christianity to escape persecution, yet observed Jewish law in private). While opposing compulsory baptism, the Council decided that if a professed Christian was determined to be a practicing Jew, his or her children were to be taken away and raised in monasteries or trusted Christian households.
Muslim Rule (8th - 11th Century)
In the 8th century, the Berber Muslims (Moors) swiftly conquered nearly all of the Iberian Peninsula. Under Muslim rule, Spain flourished, and Jews and Christians were granted the protected status of dhimmi. Though this still did not afford them equal rights with Muslims, during this “Golden Age” of Spain, Jews rose to great prominence in society, business, and government.
The conditions in Spain improved so much under Muslim rule that Jews from all across Europe came to live in Spain during this Jewish renaissance. There they flourished in business and in the fields of astronomy, philosophy, math, science, medicine, and religious study. The same period also witnessed a resurgence of Hebrew poetry and literature from a traditional and liturgical language to a living language able to be used to describe everyday life. Among the early Hebraists of the time was Yehudah HaLevi, who became known as one of the first great Hebrew poets, and Menahem ben Saruq, who compiled the first-ever Hebrew dictionary.
[ Bericht 1% gewijzigd door moby_jones op 29-06-2024 22:07:00 ]![]()
Interessante combinatie, Servische bekeerling tot de islam @Ali_boo
Servische politieagent met kruisboog neergeschoten bij ambassade Isral
Een Servische politieagent is zaterdag met een kruisboog in zijn nek geschoten bij de Isralische ambassade in Belgrado. De agent schoot de aanvaller zelf neer. Die overleed kort daarna.
De politieagent is geopereerd en buiten levensgevaar, schrijft de Servische krant PTC. De ambassade was gesloten op het moment van de aanval. Niemand anders raakte gewond.
Zowel premier Milos Vucevic als minister van Binnenlandse Zaken Ivica Dacic spreekt van een "terroriste aanslag". Ook noemt Dacic het een aanval op de "diplomatieke vertegenwoordiging van Isral".
De schutter was een 25-jarige Servir die zich heeft bekeerd tot de islam. De Servische justitie laat weten dat ze hem, samen met een aantal andere moslimextremisten, al langer in het vizier had. Ze werden gevolgd en zouden binnen zeven tot acht dagen worden gearresteerd. Volgens Dacic zijn zij gelinkt aan het wahabisme, een geloofsstroming binnen de islam.
Een van die extremisten is later op de dag gearresteerd, zegt Dacic tegen RTS. Hij zou dagelijks contact hebben gehad met de aanvaller en wordt er daarom van verdacht te hebben meegeholpen met de voorbereidingen.
Dreigingsniveau verhoogd
De Servische autoriteiten hebben het dreigingsniveau in de hoofdstad verhoogd voor buitenlandse ambassades en andere overheidsgebouwen. Dat geldt ook voor openbare plaatsen zoals winkelcentra en drukke gebieden.
Sinds de oplaaiing van het Isralisch-Palestijns conflict gebeurt het vaker dat ambassades van Isral worden bedreigd en aangevallen. Zo werd in maart een brandend voorwerp naar de Isralische ambassade in Den Haag gegooid.
https://www.nu.nl/buitenl(...)mbassade-israel.html![]()
Ziek.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Tja, dit hebben we natuurlijk veel vaker kunnen zien in de geschiedenis. Het inzetten van kinderen voor het steunen van verwerpelijke standpunten. Bij de Palestijnen terroristen van Hamas is dit ook de norm. Kinderen worden van jongs af aan gendoctrineerd om Isral en Joden te haten en sterven als een martelaar als het hoogste goed te zien in het leven.quote:Ah, een bekeerling tot de Islam. Je verwacht het niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 22:04 schreef Triggershott het volgende:
Interessante combinatie, Servische bekeerling tot de islam @:Ali_boo
Servische politieagent met kruisboog neergeschoten bij ambassade Isral
Een Servische politieagent is zaterdag met een kruisboog in zijn nek geschoten bij de Isralische ambassade in Belgrado. De agent schoot de aanvaller zelf neer. Die overleed kort daarna.
De politieagent is geopereerd en buiten levensgevaar, schrijft de Servische krant PTC. De ambassade was gesloten op het moment van de aanval. Niemand anders raakte gewond.
Zowel premier Milos Vucevic als minister van Binnenlandse Zaken Ivica Dacic spreekt van een "terroriste aanslag". Ook noemt Dacic het een aanval op de "diplomatieke vertegenwoordiging van Isral".
De schutter was een 25-jarige Servir die zich heeft bekeerd tot de islam. De Servische justitie laat weten dat ze hem, samen met een aantal andere moslimextremisten, al langer in het vizier had. Ze werden gevolgd en zouden binnen zeven tot acht dagen worden gearresteerd. Volgens Dacic zijn zij gelinkt aan het wahabisme, een geloofsstroming binnen de islam.
Een van die extremisten is later op de dag gearresteerd, zegt Dacic tegen RTS. Hij zou dagelijks contact hebben gehad met de aanvaller en wordt er daarom van verdacht te hebben meegeholpen met de voorbereidingen.
Dreigingsniveau verhoogd
De Servische autoriteiten hebben het dreigingsniveau in de hoofdstad verhoogd voor buitenlandse ambassades en andere overheidsgebouwen. Dat geldt ook voor openbare plaatsen zoals winkelcentra en drukke gebieden.
Sinds de oplaaiing van het Isralisch-Palestijns conflict gebeurt het vaker dat ambassades van Isral worden bedreigd en aangevallen. Zo werd in maart een brandend voorwerp naar de Isralische ambassade in Den Haag gegooid.
https://www.nu.nl/buitenl(...)mbassade-israel.html'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Hier wordt gezegd dat men verondersteld dat deze inscripties uit de 1e eeuw komen. Toen was het Jodendom daar al eeuwen de norm. En ook het Koninkrijk van Isral was ongeveer 1000 jaar v.Chr. al opgericht.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:29 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Religie =/= Etniciteit. Er woonden Arabieren in het gebied honderden jaren voordat bijv. de Engelse taal Engeland had bereikt, sterker nog, een aantal van de allereerste teksten die er berhaupt zijn van het Arabisch bestaan uit inscripties in de Negev van rond de 1e / 2e eeuw. In tussen zie ik jouw niet zo snel claimen dat Engelstaligen per definitie stiekem Deense bezetters zijn of dat Fransen en Spanjaarden per definitie Italiaanse bezetters zijn die het Romeins kolonialisme voortzetten of zo
Kortom, deze vondsten benadrukken alleen maar dat Arabieren pas veel later in deze regio arriveerden en dan hebben we het nog niet eens over de Islam, dat pas weer eeuwen na deze vondsten voet aan de grond zette in dit gebied. En toch doen een heleboel activisten alsof dit gebied Arabisch en Islamitisch grondgebied is.Irrelevant, de verhoudingen tussen Christenen en Joden zijn bekend. De realiteit is echter dat de volgelingen van beide religies eerder in Spanje, het vermeende 'Al-Andalus' waren dan de Islam en toch probeert ook hier men binnen sommige Islamtische kringen een claim op te leggen, dan wel zichzelf al slachtoffers te zien dat men daar verdreven is. Dat is zelfs op te maken uit de tekst die jij hier deelde uit het boek van Ian Black.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:29 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Ik vindt het grappig dat je Christenen en Joden doodleuk naast elkaar zet alsof de Joden dat niet met open armen onthaalden en samen met moslims verdreven werden uit Spanje in 1492
[..]
https://www.jewishvirtual(...)-jewish-history-tour'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Met deze maatstaf zijn Engelsen, Hongaren, Bulgaren, Slovenen, Kroaten, Servirs etc. niet de inheemse bevolking van hun landen want die arriveerden nog honderden jaren later in de vroege middeleeuwenquote:Op zondag 30 juni 2024 11:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier wordt gezegd dat men verondersteld dat deze inscripties uit de 1e eeuw komen. Toen was het Jodendom daar al eeuwen de norm. En ook het Koninkrijk van Isral was ongeveer 1000 jaar v.Chr. al opgericht.
Kortom, deze vondsten benadrukken alleen maar dat Arabieren pas veel later in deze regio arriveerden. Ook echt alleen voor de Palestijnen wordt de geschiedenis van de klassieke oudheid plotseling uit de kast gehaald om te bepalen of een hele bevolkingsgroep wel of niet tot een gebied toebehoort. Hebben Italianen meer aanspraak op Londen omdat het Romeinse Rijk daar eerder was dan de Germanen?
[ Bericht 5% gewijzigd door moby_jones op 30-06-2024 13:42:24 ]![]()
Als mensen zich nog afvragen hoe een tweede endlosung anno 2024 nog tot stand kan komen - hier heb je het antwoord.quote:![]()
Tja, je kunt er nu allerlei anderen dingen bij gaan halen, maar de pro-Palestijnse hoek maakt zelf constant het argument dat Palestijnen de inheemse bewoners van het gebied zijn dat nu Isral is en de Joden niet. Ook in het stuk uit het boek van Ian Black wordt hier over gesproken ('we [the Arabs] fear that stellers will expel the indigenous').quote:Op zondag 30 juni 2024 13:22 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Met deze maatstaf zijn Engelsen, Hongaren, Bulgaren, Slovenen, Kroaten, Servirs etc. niet de inheemse bevolking van hun landen want die arriveerden nog honderden jaren later in de vroege middeleeuwen. Ook echt alleen voor de Palestijnen wordt de geschiedenis van de klassieke oudheid plotseling uit de kast gehaald om te bepalen of een hele bevolkingsgroep wel of niet tot een gebied toebehoort. Hebben Italianen meer aanspraak op Londen omdat het Romeinse Rijk daar eerder was dan de Germanen?
Indigenous wil zoals we weten 'inheems' zeggen en dat duidt op de oorspronkelijke bewoners en cultuur van een gebied, en dat zijn in het geval van Isral simpelweg niet de Arabieren noch de Islam maar Joden en het Jodendom.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Tja en er is volgens mij geen enkele tekst uit diezelfde periode waar de Poolse, Oekraense, Oostenrijkse, Russische Zionisten zichzelf wel als de inheemse bevolking omschrijven van het gebied i.p.v. als kolonisten. Het gebruik van die term was dan ook niet om een onderscheid te maken tussen Joods en Niet-Joods, maar voor de mensen uit Europa die zichzelf nadrukkelijk als kolonisten opstelden van het gebied in tegenstelling tot bijv. de Joden van de Oude Jisjoevquote:Op zondag 30 juni 2024 13:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, je kunt er nu allerlei anderen dingen bij gaan halen, maar de pro-Palestijnse hoek maakt zelf constant het argument dat Palestijnen de inheemse bewoners van het gebied zijn dat nu Isral is en de Joden niet. Ook in het stuk uit het boek van Ian Black wordt hier over gesproken ('we [the Arabs] fear that stellers will expel the indigenous').En zodra je ook maar een beetje uitzoomt zie je hoe belachelijk en arbitrair je maatstaf voor Palestijnen is anders was je wel ingegaan op mijn vraag of Italianen bijv. inheemser zijn in Engeland dan de Engelsenquote:Indigenous wil zoals we weten 'inheems' zeggen en dat duidt op de oorspronkelijke bewoners en cultuur van een gebied, en dat zijn in het geval van Isral simpelweg niet de Arabieren noch de Islam maar Joden en het Jodendom.
[ Bericht 0% gewijzigd door moby_jones op 30-06-2024 14:24:47 ]![]()
Haha, nu wordt het wel erg hilarisch. Arbitrair? Ik hanteer nota bene de letterlijke definitie van de term 'inheems'.quote:Op zondag 30 juni 2024 14:15 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Tja en er is volgens mij geen enkele tekst uit diezelfde periode waar de Poolse, Oekraense, Oostenrijkse, Russische Zionisten zichzelf wel als de inheemse bevolking omschrijven van het gebied i.p.v. als kolonisten. Het gebruik van die term was dan ook niet om een onderscheid te maken tussen Joods en Niet-Joods, maar voor de mensen uit Europa die zichzelf nadrukkelijk als kolonisten opstelden van het gebied in tegenstelling tot bijv. de Joden van de Oude Jisjoev
Pro-Palestijnse activisten misbruiken de term 'inheems' om de Palestijnen als zodanig te kunnen voordoen als het gaat om het grondgebied dat nu (mede) Isral is en de daadwerkelijke inheemse bewoners en cultuur (Joden en het Jodendom) te kunnen uitwissen. Immers, dat zijn zogenaamd maar 'Europeanen', 'Chazaren' en 'kolonisten'. Iets wat je hier nu ook probeert.
En zodra er dan aan de hand van geschiedenis en de definitie van de term 'inheems' wordt geconstateerd dat dit niet waar is en geschiedvervalsing betreft wordt er ineens naar andere volkeren en gebieden gewezen en gejammerd dat de toepassing van inheemsheid maar arbitrair zou zijn. Haha, clownesk.En zelfs hier zit je fout. Alvorens de Romeinen op de Britse Eilanden arriveerden, woonden daar Keltische en Keltische Britse stammen. Nou, drie keer raden waar veel Engelsen hun oorsprong hebben, precies bij die stammen dus.quote:Op zondag 30 juni 2024 14:15 schreef moby_jones het volgende:
[..]
En zodra je ook maar een beetje uitzoomt zie je hoe belachelijk en arbitrair je maatstaf voor Palestijnen is anders was je wel ingegaan op mijn vraag of Italianen bijv. inheemser zijn in Engeland dan de Engelsen
Het is juist als we de denkwijze van de pro-Palestijnse activisten zouden hanteren zouden we nu moeten concluderen dat eigenlijk Romeinen de inheemse bewoners van de Britse Eilanden zijn. Een later arriverende groep een gebied veroverend bestempelen als de inheemse bewoners, dit is precies hetzelfde dat men doet met Arabische moslims in het huidige Isral.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
US, Europe warn Hezbollah against war: ‘You’re not as capable as you think you are’
https://www.timesofisrael(...)s-you-think-you-are/When the student is ready, the teacher will appear.
Waren de Zionisten die zichzelf als Europese kolonisten omschreven in allerlei teksten en de aanwezige Arabieren als inheems ook Pro-Palestijnse activisten of bevallen bepaalde feiten je gewoon niet?quote:Op zondag 30 juni 2024 14:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Pro-Palestijnse activisten misbruiken de term 'inheems' om de Palestijnen als zodanig te kunnen voordoen als het gaat om het grondgebied dat nu (mede) Isral is en de daadwerkelijke inheemse bewoners en cultuur (Joden en het Jodendom) te kunnen uitwissen. Immers, dat zijn zogenaamd maar 'Europeanen', 'Chazaren' en 'kolonisten'. Iets wat je hier nu ook probeert.Ten eerste kan je er gewoon van uitgaan dat als ik praat over de de geschiedenis van de Romeinen in Groot-Brittanie ik ook wel af weet van het bestaan van Kelten. Ten tweede, als je toch zo bekend bent met het concept dat groepen in de loop van tijd van taal en religie kunnen veranderen waarom ben je zo allergisch voor de mogelijkheid dat de Palestijnen zelf ook bestaan uit afstammelingen van Joden uit de klassieke oudheid die in het gebied leefden? Mohammed heeft bijv. niet met een toverstaf Palestijnse Christenen gecreerd in Mekka dat zijn o.a. de afstammelingen van de Joden die zich als eerste groep op aarde bekeerde tot het christendom. Nog later in de loop van de eeuwen bekeerden er mensen weer tot moslim enz. er is ontzettend veel continuteit in het gebied aangezien de val van de byzantijnen niet een mass extinction event was of zoquote:En zelfs hier zit je fout. Alvorens de Romeinen op de Britse Eilanden arriveerden, woonden daar Keltische en Keltische Britse stammen. Nou, drie keer raden waar veel Engelsen hun oorsprong hebben, precies bij die stammen dus.
[ Bericht 1% gewijzigd door moby_jones op 30-06-2024 16:10:43 ]![]()
Het maakt niet uit wat sommigen zeiden of niet, het gaat om de daadwerkelijke historie en feiten. Als een Nederland zegt dat Nederland eigenlijk een onderdeel is van Duitsland, is dat niet ineens zo omdat het een Nederlander is die het zegt.quote:Op zondag 30 juni 2024 15:55 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Waren de Zionisten die zichzelf als Europese kolonisten omschreven in allerlei teksten en de aanwezige Arabieren als inheems ook Pro-Palestijnse activisten of bevallen bepaalde feiten je gewoon niet?
Bovendien laat deze tekst, afkomstig van Jabotinsky, ook weer een mooie spagaat zien in het narratief van de pro-Palestijnse activisten. De ene keer wordt Jabotinsky beticht van het willen etnisch zuiveren van het hele gebied, wat dan weer zou moeten bewijzen hoe slecht Zionisme is. Terwijl er hier openlijk is te vinden hoe hij een tweestatenoplossing als enige oplossing ziet.Dat er tussen de Palestijnen mensen zitten die afstammen van Joden uit de regio die (onder dwang) zich bekeerd hebben tot de Islam of het Christendom, zal zonder twijfel. Dit is ook geen groot geheim en vooral voor de Palestijnen zelf iets dat men als gnant ziet en het liever niet over heeft. Maar hoe groot deze invloeden zijn is niet bekend.quote:Op zondag 30 juni 2024 15:55 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Ten eerste kan je er gewoon van uitgaan dat als ik praat over de de geschiedenis van de Romeinen in Groot-Brittanie ik ook wel af weet van het bestaan van Kelten. Ten tweede, als je toch zo bekend bent met het concept dat groepen in de loop van tijd van taal en religie kunnen veranderen waarom ben je zo allergisch voor de mogelijkheid dat de Palestijnen zelf ook bestaan uit afstammelingen van Joden uit de klassieke oudheid die in het gebied leefden? Mohammed heeft bijv. niet met een toverstaf Palestijnse Christenen gecreerd in Mekka dat zijn o.a. de afstammelingen van de Joden die zich als eerste groep op aarde bekeerde tot het christendom. Nog later in de loop van de eeuwen bekeerden er mensen weer tot moslim enz. er is ontzettend veel continuteit in het gebied aangezien de val van de byzantijnen niet een mass extinction event was of zo
Er zijn in elk geval vooral veel Arabische invloeden bij de Palestijnen, dit is bijvoorbeeld ook de reden dat zowel Palestijnse als Libanese moslims, gemiddeld gezien een meer Arabisch uiterlijk hebben dan veel van hun Christelijke volks-of landgenoten.
Maar de Arabische en Islamtische cultuur (dit is immers de basis van het argument van inheemsheid op wordt gemaakt) zijn niet inheems voor deze regio en pas eeuwen later met militaire dominantie en geweld over dit gebied verspreid.
Het staat Palestijnen met daadwerkelijke ver teruggaande Joodse origine altijd vrij om zich te bekeren tot het Jodendom en zo een Isralisch paspoort aan te vragen natuurlijk.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Een uitgebreid onderzoek van Duitse en Isralische wetenschappers over de plannen van Hamas op 7 oktober. Het betreft een bijzonder schrikbarende analyse waarin onder meer te lezen is over de betrokkenheid van Palestijnse burgers bij de aanslagen en de doelbewust brute praktijken gericht op Isralische families die gelijkenissen vertonen met hoe de Einsatzgruppen ooit te werk gingen in Oost-Europa.
Het benadrukt eens te meer dat degenen die deze mensen steunen of maar blijven beweren dat de Palestijnen 'onschuldig' zijn (zoals vele Westerse media en NGOs), duidelijk laten zien aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan.
Een quote uit het stuk:quote:Moreover, the October 7 massacre was not only explicitly directed at Israeli civilians but was deliberately carried out by Gazan civilians who were an inherent part of the grand plan Hamas had devised. According to academic researchers in Germany and Israel, parts of this plan are reminiscent of practices used by the Nazis to exterminate European Jews, such as the use of Einsatzgruppen, the SS "operational units" that advanced in the wake of the German army's invasion of Eastern Europe and participated in the planned and systematic extermination of Jews.
"Hamas is not just a terror army, but also an organization that holds a modern ideology for the extermination of Jews," says Prof. Michael Wolffsohn from the Federal Army University in Munich, one of the world's leading researchers on the analysis of German-Israeli relations. According to him, students in Europe and the U.S. who express solidarity with Hamas "are actually expressing solidarity with the 'values' of the Nazi Einsatzgruppen."'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De suggestie die je doet is dat de halve Gazastrook Isral is gewandeld, dat is niet zo.quote:Op zondag 30 juni 2024 21:54 schreef HowardRoark het volgende:
Een uitgebreid onderzoek van Duitse en Isralische wetenschappers over de plannen van Hamas op 7 oktober. Het betreft een bijzonder schrikbarende analyse waarin onder meer te lezen is over de betrokkenheid van Palestijnse burgers bij de aanslagen en de doelbewust brute praktijken gericht op Isralische families die gelijkenissen vertonen met hoe de Einsatzgruppen ooit te werk gingen in Oost-Europa.
Het benadrukt eens te meer dat degenen die deze mensen steunen of maar blijven beweren dat de Palestijnen 'onschuldig' zijn (zoals vele Westerse media en NGOs), duidelijk laten zien aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan.
Een quote uit het stuk:
[..]
[ twitter ]
Overigens hoeft niemand die aanval van 7 oktober te verdedigen om tegelijk tegen de maandenlange geweldsreactie van Isral te zijn.
In mijn optiek staan zowel mensen als jij als de uitgesproken pro Palestina mensen aan de verkeerde kant van de geschiedenis, namelijk de kant die alleen een oplossing ziet in verder escaleren.![]()
Waarom zou je berhaupt tegen Isral zijn? Die ruimen het vuilnis nu eens goed op. Hadden ze veel en veel eerder moeten doen.quote:Op zondag 30 juni 2024 22:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
De suggestie die je doet is dat de halve Gazastrook Isral is gewandeld, dat is niet zo.
Overigens hoeft niemand die aanval van 7 oktober te verdedigen om tegelijk tegen de maandenlange geweldsreactie van Isral te zijn.
In mijn optiek staan zowel mensen als jij als de uitgesproken pro Palestina mensen aan de verkeerde kant van de geschiedenis, namelijk de kant die alleen een oplossing ziet in verder escaleren.![]()
De strategie om het afval te scheiden werkt alleen niet zo goed, 'het vuilnis' blijft groeien zo. Maar op de korte termijn zijn er misschien wat militaire en politieke succesjes te halen.quote:Op zondag 30 juni 2024 22:09 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waarom zou je berhaupt tegen Isral zijn? Die ruimen het vuilnis nu eens goed op. Hadden ze veel en veel eerder moeten doen.![]()
Het is een beetje als met agressieve kanker. Stukjes laten zitten werkt doorgaans ook niet zo best daar.quote:Op zondag 30 juni 2024 22:15 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
De strategie om het afval te scheiden werkt alleen niet zo goed, 'het vuilnis' blijft groeien zo. Maar op de korte termijn zijn er misschien wat militaire en politieke succesjes te halen.
En de hele 'ja door de onderdrukking zijn ze vanzelf gedwongen een doodscultus met puur terroristisch manier van doen te starten' is ook gewoon dikke onzin natuurlijkOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zonder twijfel, aan die kant van de grens hebben gekken het ook voor het zeggen helaas.quote:Op zondag 30 juni 2024 22:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is een beetje als met agressieve kanker. Stukjes laten zitten werkt doorgaans ook niet zo best daar.
En de hele 'ja door de onderdrukking zijn ze vanzelf gedwongen een doodscultus met puur terroristisch manier van doen te starten' is ook gewoon dikke onzin natuurlijk![]()
Het betrof een grote groep burgers en daar zijn ook beelden van. Daarnaast is het al bekend dat 75% van de Palestijnen de aanslagen van 7 oktober steunt. De reactie van Isral is dan ook volledig terecht, men oogst wat men zaait. De Palestijnen zijn dit zelf begonnen, zij wilden dit, vierden dit en steunen het.quote:Op zondag 30 juni 2024 22:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
De suggestie die je doet is dat de halve Gazastrook Isral is gewandeld, dat is niet zo.
In mijn optiek staan zowel mensen als jij als de uitgesproken pro Palestina mensen aan de verkeerde kant van de geschiedenis, namelijk de kant die alleen een oplossing ziet in verder escaleren.
Isral had met behulp van het Westen al veel eerder eens gigantisch hard moeten terugslaan.Dit is natuurlijk een onjuiste redenering. Dan zou je eigenlijk nooit meer terrorisme of extremisme kunnen aanpakken, want het het aanpakken creert alleen maar meer. Volgens deze manier van redeneren zou bijvoorbeeld het verslaan van Duitsland in de Tweede Wereldoorlog, alleen maar tot meer nazisme moeten hebben geleid. Niets is natuurlijk minder waar.quote:Op zondag 30 juni 2024 22:15 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
De strategie om het afval te scheiden werkt alleen niet zo goed, 'het vuilnis' blijft groeien zo. Maar op de korte termijn zijn er misschien wat militaire en politieke succesjes te halen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dat is wat ik anderen ook vertel als ze aankomen met dat "disproportioneel hard terugslaan".quote:Op maandag 1 juli 2024 08:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het betrof een grote groep burgers en daar zijn ook beelden van. Daarnaast is het al bekend dat 75% van de Palestijnen de aanslagen van 7 oktober steunt. De reactie van Isral is dan ook volledig terecht, men oogst wat men zaait. De Palestijnen zijn dit zelf begonnen, zij wilden dit, vierden dit en steunen het.
Isral had met behulp van het Westen al veel eerder eens gigantisch hard moeten terugslaan.
Dit had al veel eerder moeten gebeuren, en dan proportioneel. Dan had je het probleem bij de kern aangepakt en had het minder moeite en minder doden gekost.
Nu vind ik nog steeds dat Isral zeer terughoudend is, want Nederland had dat gehele land allang 100% in de as gelegd. Zie de Atjeh-oorlogen voor hoe NL dat in het verleden aan heeft gepakt. Kun je nagaan; Isral heeft te maken met een volk dat hen koste wat kost dood wil. En nog steeds gaan ze niet voluit.Intolerant voor intolerantie![]()
Maakt het niet uit wat sommigen zeggen of is er gewoon werkelijk niks te vinden wat jouw argumentatie zou ondersteunen uit die periode. Als er talloze teksten waren van Palestijnen waarin zij zichzelf als kolonisten omschreven zou je dat natuurlijk zelf 100% aanhalen dus gebruik je gebrek aan onderbouwing niet om zo schijnheilig te doen. Voor iemand die zoveel geeft om feiten en historie ben jij nog steeds de enige van ons twee die nog geen enkele bron gebruikt in dit gesprekquote:Op zondag 30 juni 2024 16:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wat sommigen zeiden of niet, het gaat om de daadwerkelijke historie en feiten. Als een Nederland zegt dat Nederland eigenlijk een onderdeel is van Duitsland, is dat niet ineens zo omdat het een Nederlander is die het zegt.De Arabieren die er dus al waren in het gebied rond de tijd dat de apostelen van Jezus daar nog rondliepen?quote:Maar de Arabische en Islamtische cultuur (dit is immers de basis van het argument van inheemsheid op wordt gemaakt) zijn niet inheems voor deze regio en pas eeuwen later met militaire dominantie en geweld over dit gebied verspreid.
[ Bericht 0% gewijzigd door moby_jones op 01-07-2024 11:39:51 ]![]()
Turkish airport workers refuse to refuel El Al plane after emergency landing
Flight makes emergency landing in Antalya to get passenger medical attention, is forced to fly to Rhodes to refuel before heading to Tel AvivWhen the student is ready, the teacher will appear.
Tering ik ben ff niet wezen kijken, kom terug en tref dit ;')quote:Op maandag 1 juli 2024 11:24 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat is wat ik anderen ook vertel als ze aankomen met dat "disproportioneel hard terugslaan".
Dit had al veel eerder moeten gebeuren, en dan proportioneel. Dan had je het probleem bij de kern aangepakt en had het minder moeite en minder doden gekost.
Nu vind ik nog steeds dat Isral zeer terughoudend is, want Nederland had dat gehele land allang 100% in de as gelegd. Zie de Atjeh-oorlogen voor hoe NL dat in het verleden aan heeft gepakt. Kun je nagaan; Isral heeft te maken met een volk dat hen koste wat kost dood wil. En nog steeds gaan ze niet voluit.
Dus je bent nu zonder schroom aanbeland bij de visie dat Atjeh een wenselijke manier van handelen was?What Would Goku Do![]()
Heb je er weer zo eentje die denkt dat de geschiedenis op 7 oktober '23 begonnen isquote:Op maandag 1 juli 2024 08:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het betrof een grote groep burgers en daar zijn ook beelden van. Daarnaast is het al bekend dat 75% van de Palestijnen de aanslagen van 7 oktober steunt. De reactie van Isral is dan ook volledig terecht, men oogst wat men zaait. De Palestijnen zijn dit zelf begonnen, zij wilden dit, vierden dit en steunen het.Matige vergelijking zonder enig historisch besef. Logisch ook als je denkt dat alles op 7 oktober '23 begon natuurlijk. Het nazisme was zonder 'hulp' van buitenaf ook gemplodeerd, het was een doodscultus die alleen maar in termen van harder, heftiger, wreder, meer, kon denken. Doet me denken aan de huidige Isralische regering.quote:Isral had met behulp van het Westen al veel eerder eens gigantisch hard moeten terugslaan.
[..]
Dit is natuurlijk een onjuiste redenering. Dan zou je eigenlijk nooit meer terrorisme of extremisme kunnen aanpakken, want het het aanpakken creert alleen maar meer. Volgens deze manier van redeneren zou bijvoorbeeld het verslaan van Duitsland in de Tweede Wereldoorlog, alleen maar tot meer nazisme moeten hebben geleid. Niets is natuurlijk minder waar.What Would Goku Do![]()
Je tuigt dus eerst een stropop op en gaat daar vervolgens dan op ageren. Ik heb nergens in mijn post gezegd dat het al langer slepende conflict op 7 oktober begon. Ik ben hier ook al herhaaldelijk uitgebreid op de geschiedenis ingegaan.quote:Op maandag 1 juli 2024 16:29 schreef viagraap het volgende:
[..]
Heb je er weer zo eentje die denkt dat de geschiedenis op 7 oktober '23 begonnen is
[..]
Matige vergelijking zonder enig historisch besef. Logisch ook als je denkt dat alles op 7 oktober '23 begon natuurlijk. Het nazisme was zonder 'hulp' van buitenaf ook gemplodeerd, het was een doodscultus die alleen maar in termen van harder, heftiger, wreder, meer, kon denken. Doet me denken aan de huidige Isralische regering.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
...quote:Op maandag 1 juli 2024 16:26 schreef viagraap het volgende:
[..]
Tering ik ben ff niet wezen kijken, kom terug en tref dit ;')
Dus je bent nu zonder schroom aanbeland bij de visie dat Atjeh een wenselijke manier van handelen was?![]()
![]()
![]()
Ben ik de enige die Viagraaps denkwijze hierin totaal niet kan volgen?Intolerant voor intolerantie![]()
Jodenhaters.quote:Op maandag 1 juli 2024 16:20 schreef Aether het volgende:
Turkish airport workers refuse to refuel El Al plane after emergency landing
Flight makes emergency landing in Antalya to get passenger medical attention, is forced to fly to Rhodes to refuel before heading to Tel Aviv![]()
Smerig islamitisch tuig.Intolerant voor intolerantie![]()
Dit kun je inderdaad verwachten in een land zoals Turkije. Het is weer typerend voor de bredere Islamitische wereld.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Stars and Stripesquote:US military bases in Europe raise security threat levels
STUTTGART, Germany — U.S. military bases in Europe were put on a heightened state of alert over the weekend as installations urged vigilance among their members.
At U.S. European Command headquarters in Stuttgart, the Army garrison on Sunday issued a communitywide alert that the force protection threat level was elevated to condition “Charlie” until further notice.
Similar directives were sent to other bases in Germany, including the Army’s Rheinland-Pfalz and Ramstein Air Base, which together form the largest U.S. military community overseas. The Rheinland-Pfalz garrison alert includes Baumholder and outlying installations in Romania and Bulgaria.
Aviano Air Base in Italy also rose its condition level to Charlie, and other installations in Italy introduced enhanced security measures.
The Charlie threat level “applies when an incident occurs or intelligence is received indicating some form of terrorist action or targeting against personnel or facilities is likely,” according to the Army’s website.
Service members and others should anticipate significant delays at gate entry points because of increased security, according to the alerts.
U.S. Army garrison in Stuttgart referred questions about the change in force protection to EUCOM.
EUCOM said in a statement Sunday that it is “constantly assessing a variety of factors that play into the safety of the U.S. military community abroad. As part of that effort, we often times take additional steps to ensure the safety of our service members.”
Military community members should report any suspicious activity, monitor State Department travel advisories and take precautions to minimize personal risk, the statement added.
Typically, military commands decline to get into specifics about changes in force protection measures for security reasons.
On Saturday, Spangdahlem Air Base, an installation in rural western Germany, issued its own alert that said 52nd Fighter Wing airmen were prohibited from wearing their uniforms off base as a precaution, and must commute in civilian clothing.
Spangdahlem officials on Saturday said that measures are in place to protect the community but that for “operational security reasons,” the base could not provide more details.
In years past, commands have taken similar action on uniform wearing over concerns about terrorism threats. In 2010, EUCOM issued a directive that temporarily prohibited troops from wearing uniforms off post.
In 2014, EUCOM limited uniform wearing off base to commuting, a restriction that the command began to relax in 2022.
The military sets force protection levels at either Normal, Alpha, Bravo, Charlie or Delta, the highest state of alert. Bravo became common on bases for many years following the 9/11 attacks.
Charlie sets in motion “curtailment plans for nonessential personnel,” according to the Army.
Garrison officials in Stuttgart said that a variety of services would not be available because of the increased threat level. From Sunday until further notice, some of those reduced services included access to some eateries and on-post barber shops.
“Many other services will have significant numbers of employees teleworking or offices will be opened with reduced staff. Customers should maintain flexibility and allow for longer-than-normal service times,” the garrison said in a statement.
In recent weeks, U.S. officials have been sounding the alarm on increased terrorism threats, stemming from the Oct. 7 Hamas attack on Israel and the ongoing war in Gaza.
“We’ve seen the threat from foreign terrorists rise to a whole ‘nother level after October 7,” FBI director Christopher Wray said in June 4 written testimony before the Senate.![]()
Israel plans Hamas-free 'zones' in post-war Gaza, report
Pilot program to begin in northern Gaza Strip where vetted local Palestinians are expected to oversee aid delivery before assuming other civil governing roles; after previous attempts to enlist Gazans ended in murder former officials express doubtWhen the student is ready, the teacher will appear.
![]()
Nog onbevestigd, maar het lijkt erop dat ze weer een groot stuk van het bord hebben gehaald door sjeik Nafed Azzam, leider binnen de PIJ, uit een tent te trekken in het noorden van Rafah.![]()
Only those with palms painted pro-Palestinian red can enter parts of Erasmus University
https://www.timesofisrael(...)-erasmus-university/When the student is ready, the teacher will appear.
Je doet nochtans alsof de Palestijnen deze oorlog begonnen zijn, hoe moet ik dat dan uitleggen?quote:Op maandag 1 juli 2024 17:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je tuigt dus eerst een stropop op en gaat daar vervolgens dan op ageren. Ik heb nergens in mijn post gezegd dat het al langer slepende conflict op 7 oktober begon. Ik ben hier ook al herhaaldelijk uitgebreid op de geschiedenis ingegaan.What Would Goku Do![]()
Kun je je eigen posts niet lezen?quote:Op maandag 1 juli 2024 18:12 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
...![]()
![]()
![]()
Ben ik de enige die Viagraaps denkwijze hierin totaal niet kan volgen?What Would Goku Do![]()
quote:Op maandag 1 juli 2024 22:58 schreef Aether het volgende:
Only those with palms painted pro-Palestinian red can enter parts of Erasmus University
https://www.timesofisrael(...)-erasmus-university/quote:One Jewish student at Erasmus, Michael Zweibach, recalled seeing spontaneous expressions of joy on October 7 by people with a Middle Eastern appearance outside his off-campus apartment in Rotterdam.
“They were handing out sweets, as they do in Gaza,” he said.![]()
![]()
German intelligence official meets Hezbollah second in command
Germany's deputy head of intelligence met in Lebanon with a senior Hezbollah official to discuss the threat of war along the Israel-Lebanon border, Hezbollah-affiliated Al Akhbar reported on Tuesday. Germany sought to communicate directly with the Iran-backed group to prevent war," the paper said.
Mother of rescued hostage Noa Argamani dies
Liora Argamani, mother of Noa who was rescued from Hamas captivity last month after being held hostage for eight months, has died. She was terminally ill and had expressed her hope to see her daughter before her death. Noa had been by her side since she returned home.
October 7 victims sue Iran, Syria, North Korea for billions in US court
More than 125 plaintiffs claim that all three countries provided Palestinian terror group with financial, military and tactical support it needed to carry out devastating assaultWhen the student is ready, the teacher will appear.
Het is in beide gevallen de realiteit. De Palestijnen zijn n deze oorlog begonnen n de oorzaak achter het langer slepende conflict. Het waren immers deze groep Arabieren die in de jaren 1920 al Joodse gemeenschappen begonnen aan te vallen omdat men van mening was dat er 'te veel' naar het Britse Mandaatgebied kwam wat men als een bedreiging voor de eigen Arabisch nationalistische plannen zag.quote:Op maandag 1 juli 2024 23:03 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je doet nochtans alsof de Palestijnen deze oorlog begonnen zijn, hoe moet ik dat dan uitleggen?Het blijft zorgwekkend hoe groepen van zulke relschoppers inmiddels hele unversiteitscampussen kunnen domineren. Als dit nu eens hard wordt aangepakt dan is het zo over, maar ja, dat gebeurd niet waardoor men iedere keer de grenzen probeert op te zoeken. Daar gaat het mis in het Westen.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Gatver.quote:Op maandag 1 juli 2024 22:58 schreef Aether het volgende:
https://www.timesofisrael(...)-erasmus-university/
De rode palm / handafdruk is symbool van 1 van de meest brute slachting van Isralische soldaten door Palestijnen. Dat zulke symbolen gebruikt worden door mensen in Nederland laat alleen maar zien wat voor beesten het zijn, en zo niet? Dan blijkt maar weer hoe weinig ze weten van het conflict.
Twee IDF soldaten reden in 2000 per ongeluk het verkeerde gebied in en werden door Palestijnse politie meegenomen.
Daar zijn ze bruut gemarteld en vermoord met een symbolische foto van een wanhopige soldaat met bloed aan zijn palm.
Na hun dood zijn ze door het raam naar buiten gegooid de menigte in, alwaar hun lichamen verder uit elkaar getrokken werden en geschonden.![]()
Als er een langer slepend conflict is, hoe kunnen dan uitgerekend de Palestijnen het huidige uitvloeisel begonnen zijn? En zelfs als we even van jouw premisse uitgaan, welk ander eindresultaat lijken de Israli's nu al jaren naartoe te werken dan gedwongen verhuizing van de Palestijnen/Arabieren en hoe zien ze dat op de lange termijn voor zich? Een stukje grondgebied waar ze denken recht op te hebben, ommuurd door zichzelf, omringd door vijanden die de afgelopen decennia honderden redenen hebben gekregen om vijand te zijn. Nog binnen de huidige eeuw heeft het Westen geen reden meer om Isral onvoorwaardelijk te steunen omdat we dan niet meer van olie afhankelijk zijn, nou succes dan maar.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 08:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is in beide gevallen de realiteit. De Palestijnen zijn n deze oorlog begonnen n de oorzaak achter het langer slepende conflict. Het waren immers deze groep Arabieren die in de jaren 1920 al Joodse gemeenschappen begonnen aan te vallen omdat men van mening was dat er 'te veel' naar het Britse Mandaatgebied kwam wat men als een bedreiging voor de eigen Arabisch nationalistische plannen zag.
Ook als je de mening bent toegedaan dat moslims allemaal altijd antisemitisch zijn, wat voor endgame is dit dan? 'Ze haten ons nu al, maar wat nou als we wat land van ze inpikken en hun halve familie afslachten?'.What Would Goku Do![]()
Door iedere keer conflicten en oorlogen te beginnen en uiteindelijk aan het kortste eind te trekken.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:10 schreef viagraap het volgende:
[..]
Als er een langer slepend conflict is, hoe kunnen dan uitgerekend de Palestijnen het huidige uitvloeisel begonnen zijn?Isral heeft meermaals de Palestijnen een aanbod gedaan voor een eigen staat. Dit gaat dus niet op. Als Isral daadwerkelijk de Palestijnen weg had willen hebben, hadden ze dat al decennia kunnen doen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:10 schreef viagraap het volgende:
[..]
En zelfs als we even van jouw premisse uitgaan, welk ander eindresultaat lijken de Israli's nu al jaren naartoe te werken dan gedwongen verhuizing van de Palestijnen/Arabieren en hoe zien ze dat op de lange termijn voor zich?
En dit hadden ze naar mijn mening ook moeten doen (samen met het Westen) omdat het is gebleken dat er met dit volk geen normale vorm van samenleven bestaat. En daar is niet alleen Isral achtergekomen, maar ook Jordani, Egypte, Koeweit en Libanon. Dit is ook de reden dat geen ander Arabisch en Islamitisch land de Palestijnen wil opvangen.Wat de endgame voor de Palestijnen is? Die blijven insteken op de totale vernietiging van Isral via een 7 oktober op landelijke schaal. Je kunt dan proberen dit barbarisme op Isral te projecteren, maar daarmee hou je enkel jezelf voor de gek.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:10 schreef viagraap het volgende:
Ook als je de mening bent toegedaan dat moslims allemaal altijd antisemitisch zijn, wat voor endgame is dit dan? 'Ze haten ons nu al, maar wat nou als we wat land van ze inpikken en hun halve familie afslachten?'.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Hoezo iedere keer beginnen? Wilde je beweren dat Israel nooit iets uithaalt? Het is de facto niet mogelijk op je handen te zitten als Israel zijnde, je hebt immers een bezetting te handhaven en bijvoorbeeld honderden 'administratief' gedetineerden in te rekenen per jaar. En zolang bijvoorbeeld de extreme zionisten doodleuk door blijven gaan met nederzettingen uitbreiden kan ik mij heel goed voorstellen dat er wat de Palestijnen betreft nooit vrede is geweest.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Door iedere keer conflicten en oorlogen te beginnen en uiteindelijk aan het kortste eind te trekken.
[..]
Isral heeft meermaals de Palestijnen een aanbod gedaan voor een eigen staat. Dit gaat dus niet op. Als Isral daadwerkelijk de Palestijnen weg had willen hebben, hadden ze dat al decennia kunnen doen.
En dit hadden ze naar mijn mening ook moeten doen (samen met het Westen) omdat het is gebleken dat er met dit volk geen normale vorm van samenleven bestaat. En daar is niet alleen Isral achtergekomen, maar ook Jordani, Egypte, Koeweit en Libanon. Dit is ook de reden dat geen ander Arabisch en Islamitisch land de Palestijnen wil opvangen.
[..]
Wat de endgame voor de Palestijnen is? Die blijven insteken op de totale vernietiging van Isral via een 7 oktober op landelijke schaal. Je kunt dan proberen dit barbarisme op Isral te projecteren, maar daarmee hou je enkel jezelf voor de gek.
Je blijft maar terugkomen op de 'voorstellen' die Isral gedaan heeft en noemt dat 'een eigen staat'. Dat is je reinste onzin. Als de buurman je huis inpikt en een paar weken later zegt 'joh je mag de serre en de zolder hebben, zand erover' laat jij het dus daarbij?
De omringende landen willen geen vluchtelingen opvangen omdat dat blijvertjes gebleken zijn die de samenleving destabiliseren door hun enorme aantallen. Dat is geen kwestie van volksaard.
Het patroon in jouw posts is dat Isral zich nou eenmaal moet verdedigen, maar als Palestijnen dat doen is het een extremistische volksaard ofzo.What Would Goku Do![]()
Leer jij nou eerst eens begrijpend lezen, dan kunnen we daarna misschien discussiren.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:04 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ah je gaat weer doen alsof je 12 bent. Is prima dan laten we het hier bij.
Als jij met totaal onbegrijpelijke gevolgtrekkingen als "Dus je bent nu zonder schroom aanbeland bij de visie dat Atjeh een wenselijke manier van handelen was?" aankomt, dan ligt het niet aan de ander dat je gewoon wordt uitgelachen.Intolerant voor intolerantie![]()
We zijn het vaak eens, maar hierover niet. De Palestijnen hoeven niet weg, ze moeten veranderen. Gederadicaliseerd. Misschien zelfs gedeislamiseerd als dat ervoor nodig is. Het kan werken, dat hebben de Duitsers en Japanners wel laten zien.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Door iedere keer conflicten en oorlogen te beginnen en uiteindelijk aan het kortste eind te trekken.
[..]
Isral heeft meermaals de Palestijnen een aanbod gedaan voor een eigen staat. Dit gaat dus niet op. Als Isral daadwerkelijk de Palestijnen weg had willen hebben, hadden ze dat al decennia kunnen doen.
En dit hadden ze naar mijn mening ook moeten doen (samen met het Westen) omdat het is gebleken dat er met dit volk geen normale vorm van samenleven bestaat. En daar is niet alleen Isral achtergekomen, maar ook Jordani, Egypte, Koeweit en Libanon. Dit is ook de reden dat geen ander Arabisch en Islamitisch land de Palestijnen wil opvangen.De grootste vergissing van anti-Isralische mensen. Denken dat het Palestijnse leed gaat om het ontberen van een eigen land. Het Palestijnse leed is het bestaan van dat andere land.quote:[..]
Wat de endgame voor de Palestijnen is? Die blijven insteken op de totale vernietiging van Isral via een 7 oktober op landelijke schaal. Je kunt dan proberen dit barbarisme op Isral te projecteren, maar daarmee hou je enkel jezelf voor de gek.Intolerant voor intolerantie![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Iranian general says itching to carry out another direct missile attack on Israel
Revolutionary Guard aerospace chief Amir Ali Hajizadeh says he doesn’t know how many rockets would be used, but is ‘hopeful’ for opportunity to follow up April barrage of hundreds
https://www.timesofisrael(...)le-attack-on-israel/When the student is ready, the teacher will appear.
Ik zie grote aantallen Palestijnen in minstens 10 Arabische landen, dus die antisemitische anti-Palestijnse onzin klopt niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
Als Isral daadwerkelijk de Palestijnen weg had willen hebben, hadden ze dat al decennia kunnen doen.
En dit hadden ze naar mijn mening ook moeten doen (samen met het Westen) omdat het is gebleken dat er met dit volk geen normale vorm van samenleven bestaat. En daar is niet alleen Isral achtergekomen, maar ook Jordani, Egypte, Koeweit en Libanon. Dit is ook de reden dat geen ander Arabisch en Islamitisch land de Palestijnen wil opvangen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Palestinians![]()
Gedeislamiseerd zelfs, dafuq, fucking delusional.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:01 schreef Cuendillar het volgende:
We zijn het vaak eens, maar hierover niet. De Palestijnen hoeven niet weg, ze moeten veranderen. Gederadicaliseerd. Misschien zelfs gedeislamiseerd als dat ervoor nodig is. Het kan werken, dat hebben de Duitsers en Japanners wel laten zien.
Je kunt Hamas niet eens aan, je generaals zijn aan het janken, het is niet de juiste tijd om over deislamiseren te praten wanneer je zo zwak bent, shlomo.
NYT: Isralische generaals willen staakt-het-vuren, ook als Hamas blijft bestaan
Isralische generaals willen een staakt-het-vuren, zelfs als dat betekent dat Hamas voorlopig aan de macht blijft in de Gazastrook. Dat meldt The New York Times op basis van gesprekken met anonieme Isralische veiligheidsfunctionarissen. De Isralische strijdkrachten zouden tijd nodig hebben om te herstellen voor het geval er een oorlog uitbreekt tegen Hezbollah.
Het is ook de beste manier om de Isralische gijzelaars te bevrijden, zeggen de generaals. Daarnaast zou een staakt-het-vuren met Hamas het ook makkelijker maken om een deal met Hezbollah te sluiten volgens de veiligheidsfunctionarissen. De Libanese militante beweging en Isral voeren al maanden aanvallen op elkaar uit, de afgelopen weken namen de aanvallen toe in hevigheid. Hezbollah heeft herhaaldelijk laten weten dat er eerst een staakt-het-vuren moet komen in Gaza voordat de beschietingen vanuit Libanon zullen stoppen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)hamas-blijft-bestaan![]()
Een "rocket factory". Een paar hakbars, stukken gejatte waterleiding, een aftandse vulmachine en een draaibank.quote:![]()
Wel ongeveer wat je verwacht van die schooiers.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain![]()
Israel boosts power to Gaza desalination plant in bid to avert humanitarian crisis
https://www.timesofisrael(...)humanitarian-crisis/
New Gaza famine report reveals grim March predictions were vastly exaggerated
Study appears to emphasize outlying malnutrition results, does not disclose mortality data, leading some experts to question the basis of its new projections
https://www.timesofisrael(...)-vastly-exaggerated/When the student is ready, the teacher will appear.
Nee hoor, dat heb ik nergens gesteld. Mijn punt was dat de Palestijnen iedere keer beginnen, niet dat Isral niets doet. In reactie op de Palestijnen doen zij dat natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:55 schreef viagraap het volgende:
[..]
Hoezo iedere keer beginnen? Wilde je beweren dat Israel nooit iets uithaalt? Het is de facto niet mogelijk op je handen te zitten als Israel zijnde, je hebt immers een bezetting te handhaven en bijvoorbeeld honderden 'administratief' gedetineerden in te rekenen per jaar. En zolang bijvoorbeeld de extreme zionisten doodleuk door blijven gaan met nederzettingen uitbreiden kan ik mij heel goed voorstellen dat er wat de Palestijnen betreft nooit vrede is geweest.Je premise is weer dat er hier iets ingepikt zou zijn, dat is niet het geval. Er was nooit een Palestijnse staat. Er is door de VN het bekende verdelingsplan gemaakt voor twee volkeren daar, Arabieren (Palestijnen) en Joden. De Joden accepteerden dit en hebben Isral opgericht. De Palestijnen accepteerden dit niet en begonnen een burgeroorlog om nadien met de omringende Arabische landen het net opgerichte Isral aan te vallen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:55 schreef viagraap het volgende:
Je blijft maar terugkomen op de 'voorstellen' die Isral gedaan heeft en noemt dat 'een eigen staat'. Dat is je reinste onzin. Als de buurman je huis inpikt en een paar weken later zegt 'joh je mag de serre en de zolder hebben, zand erover' laat jij het dus daarbij?Nee, de omringende landen willen de Palestijnen niet omdat men daar geen goede ervaring mee heeft, neem bijvoorbeeld Zwarte September of de spanningen tussen Egypte en de Palestijnen in de Gazastrook.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:55 schreef viagraap het volgende:
De omringende landen willen geen vluchtelingen opvangen omdat dat blijvertjes gebleken zijn die de samenleving destabiliseren door hun enorme aantallen. Dat is geen kwestie van volksaard.Nu is het geen reele optie meer inderdaad. Ik heb het er dan ook over dat men dit had moeten doen. Bijvoorbeeld een aantal decennia geleden toen er nog minder internationale aandacht was voor de Palestijnse zaak.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:01 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
We zijn het vaak eens, maar hierover niet. De Palestijnen hoeven niet weg, ze moeten veranderen. Gederadicaliseerd. Misschien zelfs gedeislamiseerd als dat ervoor nodig is. Het kan werken, dat hebben de Duitsers en Japanners wel laten zien.
[..]
De grootste vergissing van anti-Isralische mensen. Denken dat het Palestijnse leed gaat om het ontberen van een eigen land. Het Palestijnse leed is het bestaan van dat andere land.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Inderdaadquote:
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Je kunt je afvragen wat zo'n diploma van de Erasmus University berhaupt nog waard is. Het was er vroeger al niet zo best gesteld met het niveau aldaar, maar de studentenpopulatie van die "universiteit" bestaat nu echt voor het grootste deel uit "niet-westerse" allochtonen die amper een zin foutloos Nederlands of Engels kunnen produceren.quote:Op maandag 1 juli 2024 22:58 schreef Aether het volgende:
https://www.timesofisrael(...)-erasmus-university/Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
Niet alleen daar hoor, het niveau is op meer Nederlandse universiteiten een probleem. Zie bijvoorbeeld deze video.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:37 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen wat zo'n diploma van de Erasmus University berhaupt nog waard is. Het was er vroeger al niet zo best gesteld met het niveau aldaar, maar de studentenpopulatie van die "universiteit" bestaat nu echt voor het grootste deel uit "niet-westerse" allochtonen die amper een zin foutloos Nederlands of Engels kunnen produceren.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Gedenazificeerd is toch ook gewoon gebeurd?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 16:24 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Gedeislamiseerd zelfs, dafuq, fucking delusional.
Dus waarom zou gedeislamitiseerd dan zo vergezocht zijn?Goed verhaal, lekker kort.quote:Je kunt Hamas niet eens aan, je generaals zijn aan het janken, het is niet de juiste tijd om over deislamiseren te praten wanneer je zo zwak bent, shlomo.![]()
Wat moet ik er verder mee?Intolerant voor intolerantie![]()
Dat is toch overduidelijk? De islam zal en wil nooit veranderen, nooit aanpassen, nooit moderniseren, nooit met de tijd meegaan. De islam wil alleen overheersen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 21:42 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Gedenazificeerd is toch ook gewoon gebeurd?
Dus waarom zou gedeislamitiseerd dan zo vergezocht zijn?
[..]
Goed verhaal, lekker kort.![]()
Wat moet ik er verder mee?
Leuk ook dat ze eerst de hele tijd janken dat Israel zoveel geweld gebruikt, genocide bla bla, maar nu opeens kunnen ze Hamas niet aan ofzo.
Get woke, go broke!![]()
Hoe lang wachten we nog op de Verlichting van de islam?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 21:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is toch overduidelijk? De islam zal en wil nooit veranderen, nooit aanpassen, nooit moderniseren, nooit met de tijd meegaan. De islam wil alleen overheersen.
Leuk ook dat ze eerst de hele tijd janken dat Israel zoveel geweld gebruikt, genocide bla bla, maar nu opeens kunnen ze Hamas niet aan ofzo.
https://opiniez.com/2024/(...)e-islam/rgjdercksen/When the student is ready, the teacher will appear.
Superleuk voor ze, maar ze verliezen alleen maar en het heeft alleen pijn, verdriet en de dood tot gevolg.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 21:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is toch overduidelijk? De islam zal en wil nooit veranderen, nooit aanpassen, nooit moderniseren, nooit met de tijd meegaan. De islam wil alleen overheersen.
Ik had het op een gegeven moment toch echt wel geweten.
Zweer de jihad nou gewoon maar af, net als de Arabische Isralirs.Gesegmenteerde logica. Is verder niet zo interessant.quote:Leuk ook dat ze eerst de hele tijd janken dat Israel zoveel geweld gebruikt, genocide bla bla, maar nu opeens kunnen ze Hamas niet aan ofzo.
https://www.nu.nl/midden-(...)marteling.html#nujij
"militante groepering"
Ipv terroristische organisatie.
Wtf is er mis met de redacties van nieuwsmedia."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
176 gravestones vandalized in 2 Jewish cemeteries in Ohio
https://www.timesofisrael(...)-cemeteries-in-ohio/When the student is ready, the teacher will appear.
Schizofrenie komt vaker voor bij mensen met een islamitische achtergrond dus heel gek is het niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 21:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
![]()
Die idioten studeren geen economie ofzo.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:37 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen wat zo'n diploma van de Erasmus University berhaupt nog waard is. Het was er vroeger al niet zo best gesteld met het niveau aldaar, maar de studentenpopulatie van die "universiteit" bestaat nu echt voor het grootste deel uit "niet-westerse" allochtonen die amper een zin foutloos Nederlands of Engels kunnen produceren."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Fucking mosdoms daar.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 16:24 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Gedeislamiseerd zelfs, dafuq, fucking delusional.
Je kunt Hamas niet eens aan, je generaals zijn aan het janken, het is niet de juiste tijd om over deislamiseren te praten wanneer je zo zwak bent, shlomo.
NYT: Isralische generaals willen staakt-het-vuren, ook als Hamas blijft bestaan
Isralische generaals willen een staakt-het-vuren, zelfs als dat betekent dat Hamas voorlopig aan de macht blijft in de Gazastrook. Dat meldt The New York Times op basis van gesprekken met anonieme Isralische veiligheidsfunctionarissen. De Isralische strijdkrachten zouden tijd nodig hebben om te herstellen voor het geval er een oorlog uitbreekt tegen Hezbollah.
Het is ook de beste manier om de Isralische gijzelaars te bevrijden, zeggen de generaals. Daarnaast zou een staakt-het-vuren met Hamas het ook makkelijker maken om een deal met Hezbollah te sluiten volgens de veiligheidsfunctionarissen. De Libanese militante beweging en Isral voeren al maanden aanvallen op elkaar uit, de afgelopen weken namen de aanvallen toe in hevigheid. Hezbollah heeft herhaaldelijk laten weten dat er eerst een staakt-het-vuren moet komen in Gaza voordat de beschietingen vanuit Libanon zullen stoppen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)hamas-blijft-bestaan"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Je kunt gewoon niet stellen dat de Palestijnen iedere keer beginnen en dat Isral slechts reageert. Als dat je lezing is heb je een bord voor je kop en als je dat niet in kunt zien houdt het gewoon op wat mij betreft.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat heb ik nergens gesteld. Mijn punt was dat de Palestijnen iedere keer beginnen, niet dat Isral niets doet. In reactie op de Palestijnen doen zij dat natuurlijk ook.
[..]
Je premise is weer dat er hier iets ingepikt zou zijn, dat is niet het geval. Er was nooit een Palestijnse staat. Er is door de VN het bekende verdelingsplan gemaakt voor twee volkeren daar, Arabieren (Palestijnen) en Joden. De Joden accepteerden dit en hebben Isral opgericht. De Palestijnen accepteerden dit niet en begonnen een burgeroorlog om nadien met de omringende Arabische landen het net opgerichte Isral aan te vallen.
[..]
Nee, de omringende landen willen de Palestijnen niet omdat men daar geen goede ervaring mee heeft, neem bijvoorbeeld Zwarte September of de spanningen tussen Egypte en de Palestijnen in de Gazastrook.
Verder, waarom moesten de Arabieren/Palestijnen zich schikken naar iets van de VN? Dat orgaan bestond toen nog maar net en bovendien zit volgens Isral nu de VN helemaal verkeerd in dit conflict. Dus alleen luisteren naar de VN als het je uitkomt? Natuurlijk was er geen Palestijnse staat, dat krijg je nu eenmaal als je een kolonie bent. Wat er wel was waren mensen die daar al woonden en weggejaagd werden.
En ja natuurlijk krijg je gedonder als je zoveel vluchtelingen hebt, dat maakt die vluchteling nog geen beesten.What Would Goku Do![]()
Zojuist een item op radio 1. Verslaggevers stellen dat Isral stelselmatig gebieden annexeert op de Westbank![]()
Over het algemeen klopt dit.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:47 schreef Electric_Eye het volgende:
Zojuist een item op radio 1. Verslaggevers stellen dat Isral stelselmatig gebieden annexeert op de Westbank![]()
Niet 'officieel' maar bewoners claimen wel eens stukjes land en de overheid doet er weinig tegen, vaak oogje dicht.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:47 schreef Electric_Eye het volgende:
Zojuist een item op radio 1. Verslaggevers stellen dat Isral stelselmatig gebieden annexeert op de Westbank
Dat is ook enorm fout.
Heeft verder niet echt met Gaza te maken trouwens.![]()
Ook officieel. Laatst zijn er nog 5 nieuwe nederzettingen goedgekeurd door het kabinet.quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:15 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Niet 'officieel' maar bewoners claimen wel eens stukjes land en de overheid doet er weinig tegen, vaak oogje dicht.
Dat is ook enorm fout.
Wat begrijp je niet aan die zin? Je komt nota bene zelf met het voorbeeld.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:57 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Leer jij nou eerst eens begrijpend lezen, dan kunnen we daarna misschien discussiren.
Als jij met totaal onbegrijpelijke gevolgtrekkingen als "Dus je bent nu zonder schroom aanbeland bij de visie dat Atjeh een wenselijke manier van handelen was?" aankomt, dan ligt het niet aan de ander dat je gewoon wordt uitgelachen.What Would Goku Do![]()
En dit is relevant omdat?quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:15 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Niet 'officieel' maar bewoners claimen wel eens stukjes land en de overheid doet er weinig tegen, vaak oogje dicht.
Dat is ook enorm fout.
Wie wonen er in Gaza en wie wonen er in de gebieden die geannexeerd worden? Precies, het heeft dus vanalles met elkaar te maken.quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:15 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat is ook enorm fout.
Heeft verder niet echt met Gaza te maken trouwens.What Would Goku Do![]()
Omdat daar de oorlog niet is..quote:Ondanks dat ze Palestijnen heten, zit er toch wel een verschil tussen Gaza en de Westbank.quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:36 schreef viagraap het volgende:
[..]
Wie wonen er in Gaza en wie wonen er in de gebieden die geannexeerd worden? Precies, het heeft dus vanalles met elkaar te maken.
Maar goed, uiteindelijk bedoelde ik meer dat de annexaties niet in Gaza plaats vinden.![]()
Nee hoor, het betreft simpelweg de realiteit van dit conflict.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:08 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je kunt gewoon niet stellen dat de Palestijnen iedere keer beginnen en dat Isral slechts reageert. Als dat je lezing is heb je een bord voor je kop en als je dat niet in kunt zien houdt het gewoon op wat mij betreft.Omdat men zo ook voor het eerst een eigen staat had kunnen stichten, wat schijnbaar een wens was gezien de opkomst van het Arabische nationalisme in deze regio gaandeweg de 20e eeuw. Twee volkeren, twee staten is dan een eerlijke oplossing.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:08 schreef viagraap het volgende:
Verder, waarom moesten de Arabieren/Palestijnen zich schikken naar iets van de VN? Dat orgaan bestond toen nog maar net en bovendien zit volgens Isral nu de VN helemaal verkeerd in dit conflict. Dus alleen luisteren naar de VN als het je uitkomt? Natuurlijk was er geen Palestijnse staat, dat krijg je nu eenmaal als je een kolonie bent. Wat er wel was waren mensen die daar al woonden en weggejaagd werden.Het Britse Mandaatgebied heeft slechts iets meer dan 25 jaar bestaan. Voordien was er het Ottomaanse Rijk en daarvoor het Mammelukkensultanaat. Die laatste twee, die vele eeuwen hebben stand gehouden kun je toch moeilijk kolonin noemen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:08 schreef viagraap het volgende:
Verder, waarom moesten de Arabieren/Palestijnen zich schikken naar iets van de VN? Dat orgaan bestond toen nog maar net en bovendien zit volgens Isral nu de VN helemaal verkeerd in dit conflict. Dus alleen luisteren naar de VN als het je uitkomt? Natuurlijk was er geen Palestijnse staat, dat krijg je nu eenmaal als je een kolonie bent. Wat er wel was waren mensen die daar al woonden en weggejaagd werden.Vluchtelingen? Je bedoelt Arabieren, waarvan velen een paspoort en Jordani hebben en al decennialang in steden wonen, dat zijn geen vluchtelingen. Zij hoeven nergens meer voor te vluchten.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:08 schreef viagraap het volgende:
En ja natuurlijk krijg je gedonder als je zoveel vluchtelingen hebt, dat maakt die vluchteling nog geen beesten.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Prima toch? De Palestijnen hebben het grondgebied op de Westelijke Jordaanoever nu al vier keer gewijzigd. Hier lijkt mij niets mis mee dat Isral dit stuk grond dan gebruikt voor hun eigen burgers, helemaal gezien de historische band die dit gebied met het Jodendom heeft. Mocht er ooit nog eens Palestijnse staat komen zullen daar ook Joden wonen. Palestijnse Joden worden dat dan met tevens een Israelisch paspoort, net zoals dat veel Palestijnen een paspoort van Jordani hebben.quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:19 schreef oblo het volgende:
[..]
Ook officieel. Laatst zijn er nog 5 nieuwe nederzettingen goedgekeurd door het kabinet.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Wat ik al zei: als je dit niet kunt inzien houdt het op. Een 'eigen' staat noem je het nu?quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, het betreft simpelweg de realiteit van dit conflict.
[..]
Omdat men zo ook voor het eerst een eigen staat had kunnen stichten, wat schijnbaar een wens was gezien de opkomst van het Arabische nationalisme in deze regio gaandeweg de 20e eeuw. Twee volkeren, twee staten is dan een eerlijke oplossing.
[..]
Het Britse Mandaatgebied heeft slechts iets meer dan 25 jaar bestaan. Voordien was er het Ottomaanse Rijk en daarvoor het Mammelukkensultanaat. Die laatste twee, die vele eeuwen hebben stand gehouden kun je toch moeilijk kolonin noemen.
[..]
Vluchtelingen? Je bedoelt Arabieren, waarvan velen een paspoort en Jordani hebben en al decennialang in steden wonen, dat zijn geen vluchtelingen. Zij hoeven nergens meer voor te vluchten.Hou lekker jezelf voor de gek.
Verder klopt het dat ze al decennialang in steden wonen omdat ze niet terug kunnen vanwege een land dat ze niet binnenlaat. Je weet zelf welk land.
Echt, als je de realiteit constant zodanig wilt blijven draaien en framen omdat het in jouw hoofd niet bestaat dat Isral ook blaam treft moet je dat zelf weten maar doe niet alsof jouw visie de enige juiste is.What Would Goku Do![]()
Al vier keer? Hoe tellen we die illegale nederzettingen dan? Per woning, per annexatie, per nederzetting? Dan kom je hoe dan ook uit op veelvouden van vier.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Prima toch? De Palestijnen hebben het grondgebied op de Westelijke Jordaanoever nu al vier keer gewijzigd. Hier lijkt mij niets mis mee dat Isral dit stuk grond dan gebruikt voor hun eigen burgers, helemaal gezien de historische band die dit gebied met het Jodendom heeft. Mocht er ooit nog eens Palestijnse staat komen zullen daar ook Joden wonen. Palestijnse Joden worden dat dan met tevens een Israelisch paspoort, net zoals dat veel Palestijnen een paspoort van Jordani hebben.
Echt, als je de realiteit constant zodanig wilt blijven draaien en framen omdat het in jouw hoofd niet bestaat dat Isral ook blaam treft moet je dat zelf weten maar doe niet alsof jouw visie de enige juiste is.What Would Goku Do![]()
Uiteraard waar twee vechten hebben twee schuld maar je moet wel realistisch blijven en niet aan de verkeerde kant van de medaille belanden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:32 schreef viagraap het volgende:
[..]
Wat ik al zei: als je dit niet kunt inzien houdt het op. Een 'eigen' staat noem je het nu?Hou lekker jezelf voor de gek.
Verder klopt het dat ze al decennialang in steden wonen omdat ze niet terug kunnen vanwege een land dat ze niet binnenlaat. Je weet zelf welk land.
Echt, als je de realiteit constant zodanig wilt blijven draaien en framen omdat het in jouw hoofd niet bestaat dat Isral ook blaam treft moet je dat zelf weten maar doe niet alsof jouw visie de enige juiste is.![]()
Zeker, zo vind ik het namelijk absurd om een staat die constant een kill/death ratio van 20/1 nastreeft te steunen. Gn steun voor partij X houdt niet automatisch in wl steun voor partij Y natuurlijk.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Uiteraard waar twee vechten hebben twee schuld maar je moet wel realistisch blijven en niet aan de verkeerde kant van de medaille belanden.What Would Goku Do![]()
Je kan het Israel moeilijk kwalijk nemen dat ze beter zijn in oorlog voeren. Mijn part maken ze het 100/1 is het ook sneller klaar.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:36 schreef viagraap het volgende:
[..]
Zeker, zo vind ik het namelijk absurd om een staat die constant een kill/death ratio van 20/1 nastreeft te steunen. Gn steun voor partij X houdt niet automatisch in wl steun voor partij Y natuurlijk.![]()
Meer bommen gooien dan de geallieerden in Dresden op een dichter bevolkt gebied 'oorlog' voeren noemen kan ik ze wel kwalijk nemen. Aan je laatste zin ga ik geen woorden vuil maken.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je kan het Israel moeilijk kwalijk nemen dat ze beter zijn in oorlog voeren. Mijn part maken ze het 100/1 is het ook sneller klaar.What Would Goku Do![]()
Oh, maar wat denk je dat Hamas met Israel zou doen als ze daadwerkelijk een sterke krijgsmacht zouden hebben? Netjes vredelievend naast elkaar bestaan of gewoon doen waar ze openlijk al decennia voor uitkomen, alle joden vermoorden?quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:39 schreef viagraap het volgende:
[..]
Meer bommen gooien dan de geallieerden in Dresden op een dichter bevolkt gebied 'oorlog' voeren noemen kan ik ze wel kwalijk nemen. Aan je laatste zin ga ik geen woorden vuil maken.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Vindt je dit daadwerkelijk een legitieme reden?quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, maar wat denk je dat Hamas met Israel zou doen als ze daadwerkelijk een sterke krijgsmacht zouden hebben? Netjes vredelievend naast elkaar bestaan of gewoon doen waar ze openlijk al decennia voor uitkomen, alle joden vermoorden?![]()
Dat laatste, hoezo? Rechtvaardigt dat Israel om dan maar hetzelfde te doen?quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, maar wat denk je dat Hamas met Israel zou doen als ze daadwerkelijk een sterke krijgsmacht zouden hebben? Netjes vredelievend naast elkaar bestaan of gewoon doen waar ze openlijk al decennia voor uitkomen, alle joden vermoorden?What Would Goku Do![]()
quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:46 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Vindt je dit daadwerkelijk een legitieme reden?Waarom niet? Als iemand al decennia in het openbaar belooft je te vermoorden als hij de kans krijgt, waarom zou je aardig en begripvol zijn tegen zo iemand?quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:47 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat laatste, hoezo? Rechtvaardigt dat Israel om dan maar hetzelfde te doen?
En Israel doet natuurlijk totaal niet hetzelfde, want ze hebben de macht om binnen 1 dag heel Gaza compleet plat te gooien, en dat doen ze niet.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ja mega vervelend inderdaad, het beste is berhaupt geen oorlog maar helaas gaat dat niet gebeuren. Dan kan het beter zo snel mogelijk klaar zijn toch?quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:39 schreef viagraap het volgende:
[..]
Meer bommen gooien dan de geallieerden in Dresden op een dichter bevolkt gebied 'oorlog' voeren noemen kan ik ze wel kwalijk nemen. Aan je laatste zin ga ik geen woorden vuil maken.
Je vecht tegen iemand die als missie heeft jou volk uit te moorden kan daar dan weinig sympathie voor opbrengen.![]()
Wie haat kweekt zal oogsten. Het mooie van de mensheid is dat men probeert die cirkel te doorbreken. Dat jij dat naief vindt moet je zelf weten, het is een moeilijkere keuze dan de negatieve spiraal van haat en wantrouwen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[..]
Waarom niet? Als iemand al decennia in het openbaar belooft je te vermoorden als hij de kans krijgt, waarom zou je aardig en begripvol zijn tegen zo iemand?
En Israel doet natuurlijk totaal niet hetzelfde, want ze hebben de macht om binnen 1 dag heel Gaza compleet plat te gooien, en dat doen ze niet.What Would Goku Do![]()
Ja, wat heeft dat met Hamas te maken? Ga je nou doorleuk beweren dat die club probeert de cirkel van haat te doorbreken en hun vredelievende boodschappen alleen niet doorkomen door Israel ofzo?quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:51 schreef viagraap het volgende:
[..]
Wie haat kweekt zal oogsten. Het mooie van de mensheid is dat men probeert die cirkel te doorbreken. Dat jij dat naief vindt moet je zelf weten, het is een moeilijkere keuze dan de negatieve spiraal van haat en wantrouwen.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Goed om te zien dat je geen sympathie op kunt brengen voor de manier zoals Isral handeltquote:Op woensdag 3 juli 2024 15:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Je vecht tegen iemand die als missie heeft jou volk uit te moorden kan daar dan weinig sympathie voor opbrengen.![]()
Als je tegen die vijand vecht hoef je daarbij nog niet per succesvolle target 20 onschuldige burgers mee te nemen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja mega vervelend inderdaad, het beste is berhaupt geen oorlog maar helaas gaat dat niet gebeuren. Dan kan het beter zo snel mogelijk klaar zijn toch?
Je vecht tegen iemand die als missie heeft jou volk uit te moorden kan daar dan weinig sympathie voor opbrengen.
Mocht het onmogelijk blijken zonder zoveel nevenschade (de mate van nevenschade nu is hoger dan nodig) moet je jezelf achter de oren krabben of er geen andere wegen zijn, want wat sommigen hier ook lijken te denken die zijn er. En dan moet je ook jezelf afvragen of je er zelf genoeg aan hebt gedaan die andere wegen te nemen, ook als de andere partij je naar het leven staat. Juist in het Midden-Oosten zou je denken dat men zulke ideen kent.What Would Goku Do![]()
Ik heb voor beide weinig sympathie. Vind het aan beide kanten gekkies maar wanneer ik moet kiezen heb ik liever te doen met Isral dan met Hamas.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:54 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Goed om te zien dat je geen sympathie op kunt brengen voor de manier zoals Isral handelt![]()
Nee dat beweer ik niet. Ik stel dat als je een volk onderdrukt er vanzelf een tegenreactie komt. En al helemaal als je Hamas geld geeft zodat er een ongeloofwaardige onderhandelingspartner aan tafel komt tegenover jou. Want dat is wat Netanyahu gedaan heeft. Of geloof je niet dat de wereld niet altijd zo simpel is als jij hem voorstelt?quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, wat heeft dat met Hamas te maken? Ga je nou doorleuk beweren dat die club probeert de cirkel van haat te doorbreken en hun vredelievende boodschappen alleen niet doorkomen door Israel ofzo?What Would Goku Do![]()
Hmm.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:32 schreef viagraap het volgende:
[..]
Wat ik al zei: als je dit niet kunt inzien houdt het op. Een 'eigen' staat noem je het nu?Hou lekker jezelf voor de gek.
Echt, als je de realiteit constant zodanig wilt blijven draaien en framen omdat het in jouw hoofd niet bestaat dat Isral ook blaam treft moet je dat zelf weten maar doe niet alsof jouw visie de enige juiste is.
Als ik wat precies niet wil inzien? En waar heb je het over met het draaien en framen van de realiteit? Ik benoem deze juist precies zoals het historisch in elkaar zit.
Het heeft er dan ook alle schijn van dat niet ik, maar jij een probleem hebt met de daadwerkelijke aard en geschiedenis van dit conflict omdat deze niet stroken met jouw eigen pro-Palestijnse sympathien.Inderdaad. Er zijn al vier aanbiedingen gedaan voor een eigen staat, iedere keer afgewezen door de Palestijnen. En wat heeft de aanwezigheid van Joden op de Westelijke Jordaanoever hier precies mee te maken? Hun aanwezigheid daar is irrelevant. Als de Palestijnen een van de voorstellen hadden geaccepteerd, hadden zij een eigen staat gehad, met of zonder Joden op de Westelijke Jordaanoever.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:34 schreef viagraap het volgende:
[..]
Al vier keer? Hoe tellen we die illegale nederzettingen dan? Per woning, per annexatie, per nederzetting? Dan kom je hoe dan ook uit op veelvouden van vier.
Echt, als je de realiteit constant zodanig wilt blijven draaien en framen omdat het in jouw hoofd niet bestaat dat Isral ook blaam treft moet je dat zelf weten maar doe niet alsof jouw visie de enige juiste is.
En Joden op de Westelijke Jordaanoever zijn ook helemaal niet de kern van dit conflict. Want A) er hebben daar altijd al Joden gewoond en B) alvorens de bouw van nederzettingen begon na de Zesdaagse Oorlog in 1967, was er ook al conflict en oorlog. Dit conflict gaat zelfs terug voordat Isral berhaupt als land was gesticht.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Sja dan moet Hamas zich maar niet verschuilen achter de ruggen van onschuldige burgers. Of moeten de welwillende Palestijnen dat volk maar eens van de macht af stoten.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:55 schreef viagraap het volgende:
[..]
Als je tegen die vijand vecht hoef je daarbij nog niet per succesvolle target 20 onschuldige burgers mee te nemen.
Mocht het onmogelijk blijken zonder zoveel nevenschade (de mate van nevenschade nu is hoger dan nodig) moet je jezelf achter de oren krabben of er geen andere wegen zijn, want wat sommigen hier ook lijken te denken die zijn er. En dan moet je ook jezelf afvragen of je er zelf genoeg aan hebt gedaan die andere wegen te nemen, ook als de andere partij je naar het leven staat. Juist in het Midden-Oosten zou je denken dat men zulke ideen kent.![]()
En al die dode kinderen in Gaza? Hebben die iets te kiezen? Zijn er nochtans zeer veel meer in verhouding dan dode Israelis.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:56 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik heb voor beide weinig sympathie. Vind het aan beide kanten gekkies maar wanneer ik moet kiezen heb ik liever te doen met Isral dan met Hamas.
Waarmee ik voor de duidelijkheid geen kant kies.What Would Goku Do![]()
Dit is dus al een valse frame, hilarisch genoeg hetgeen waar je mij van beticht. Het Palestijnse terrorisme is geen tegenreactie, dit is waar het conflict ooit mee is begonnen: Arabieren die Joodse gemeenschappen aanvielen in de jaren 1920.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:57 schreef viagraap het volgende:
[..]
Nee dat beweer ik niet. Ik stel dat als je een volk onderdrukt er vanzelf een tegenreactie komt. En al helemaal als je Hamas geld geeft zodat er een ongeloofwaardige onderhandelingspartner aan tafel komt tegenover jou. Want dat is wat Netanyahu gedaan heeft. Of geloof je niet dat de wereld niet altijd zo simpel is als jij hem voorstelt?
Toen was er gn Isral, geen nederzettingen, geen muur om Gaza, geen checkpoints, geen bombardementen. Alle vermeende redenen die achter dit conflict zitten waren er niet en toch was er sprake van barbaarse en terreurzuchtige Arabieren.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ja ontzettend vervelend en ik gun het geen mens. Maar het probleem zit bij Hamas en hun manier van oorlog voeren niet bij Isral.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:59 schreef viagraap het volgende:
[..]
En al die dode kinderen in Gaza? Hebben die iets te kiezen? Zijn er nochtans zeer veel meer in verhouding dan dode Israelis.
Waarmee ik voor de duidelijkheid geen kant kies.![]()
Jij en ik hebben blijkbaar andere geschiedenisboeken. Toch is er maar n hier die geen oorlogsmisdaden verdedigt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Als ik wat precies niet wil inzien? En waar heb je het over met het draaien en framen van de realiteit? Ik benoem deze juist precies zoals het historisch in elkaar zit.
Het heeft er dan ook alle schijn van dat niet ik, maar jij een probleem hebt met de daadwerkelijke aard en geschiedenis van dit conflict omdat deze niet stroken met jouw eigen pro-Palestijnse sympathien.
[..]
Inderdaad. Er zijn al vier aanbiedingen gedaan voor een eigen staat, iedere keer afgewezen door de Palestijnen. En wat heeft de aanwezigheid van Joden op de Westelijke Jordaanoever hier precies mee te maken? Hun aanwezigheid daar is irrelevant. Als de Palestijnen een van de voorstellen hadden geaccepteerd, hadden zij een eigen staat gehad, met of zonder Joden op de Westelijke Jordaanoever.
En Joden op de Westelijke Jordaanoever zijn ook helemaal niet de kern van dit conflict. Want A) er hebben daar altijd al Joden gewoond en B) alvorens de bouw van nederzettingen begon na de Zesdaagse Oorlog in 1967, was er ook al conflict en oorlog. Dit conflict gaat zelfs terug voordat Isral berhaupt als land was gesticht.What Would Goku Do![]()
De regering in Isral is ook niet bepaald kies. Er zitten terroristen in het parlement. Dus verdienen de Israelis ook zo'n lot?quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:58 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Sja dan moet Hamas zich maar niet verschuilen achter de ruggen van onschuldige burgers. Of moeten de welwillende Palestijnen dat volk maar eens van de macht af stoten.What Would Goku Do![]()
Is dat aantal relevant? Heeft Hamas daardoor het recht verdiend om meer festivals af te slachten?quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:59 schreef viagraap het volgende:
[..]
En al die dode kinderen in Gaza? Hebben die iets te kiezen? Zijn er nochtans zeer veel meer in verhouding dan dode Israelis.
Waarmee ik voor de duidelijkheid geen kant kies.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Al die zaken die je noemt zijn er nu toch wel? Daar moeten ze maar mee dealen volgens jou? Nogmaals, jouw lezing van de geschiedenis is de mijne niet en ik betwijfel jouw bronnen, en nog is er maar n iemand hier die koste wat kost alles wat Isral doet verdedigt, tot oorlogsmisdaden aan toe.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is dus al een valse frame, hilarisch genoeg hetgeen waar je mij van beticht. Het Palestijnse terrorisme is geen tegenreactie, dit is waar het conflict ooit mee is begonnen: Arabieren die Joodse gemeenschappen aanvielen in de jaren 1920.
Toen was er gn Isral, geen nederzettingen, geen muur om Gaza, geen checkpoints, geen bombardementen. Alle vermeende redenen die achter dit conflict zitten waren er niet en toch was er sprake van barbaarse en terreurzuchtige Arabieren.What Would Goku Do![]()
Het lijkt er vooral op dat jouw beeld rond dit conflict van sites zoals 'Decolonize Palestine' en 'Palestine Remembered' komen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:01 schreef viagraap het volgende:
[..]
Jij en ik hebben blijkbaar andere geschiedenisboeken. Toch is er maar n hier die geen oorlogsmisdaden verdedigt.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Kinderlijk eenvoudig dus, nou waarom is het dan niet opgelostquote:Op woensdag 3 juli 2024 16:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja ontzettend vervelend en ik gun het geen mens. Maar het probleem zit bij Hamas en hun manier van oorlog voeren niet bij Isral.
What Would Goku Do![]()
Werkelijk waar nog nooit van gehoord. En jij leest Elsevier Weekblad ofzo?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het lijkt er vooral op dat jouw beeld rond dit conflict van sites zoals 'Decolonize Palestine' en 'Palestine Remembered' komen.What Would Goku Do![]()
Het verklaart wel waarom men zulke dingen bedenkt. Ook nu weer is het alleen maar makkelijker gemaakt om leden te rekruteren.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is dat aantal relevant? Heeft Hamas daardoor het recht verdiend om meer festivals af te slachten?What Would Goku Do![]()
Dat men ook al aan terreur deed toen deze zaken er niet waren geeft aan dat dit dus niet de onderliggende redenen zijn van het Palestijnse terreur. Oorlogsmisdaden verdedig ik niet, ik vind dat Isral zichzelf mag verdedigen en keihard mag terugslaan op het Palestijnse terreur. Dat heeft helemaal niets te maken met oorlogsmisdaden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:05 schreef viagraap het volgende:
[..]
Al die zaken die je noemt zijn er nu toch wel? Daar moeten ze maar mee dealen volgens jou? Nogmaals, jouw lezing van de geschiedenis is de mijne niet en ik betwijfel jouw bronnen, en nog is er maar n iemand hier die koste wat kost alles wat Isral doet verdedigt, tot oorlogsmisdaden aan toe.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zijn ze aan het doen toch?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:05 schreef viagraap het volgende:
[..]
Kinderlijk eenvoudig dus, nou waarom is het dan niet opgelost![]()
Je ontkent oorlogsmisdaden, die al gepleegd werden vanaf de joodse milities in de jaren '20?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat men ook al aan terreur deed toen deze zaken er niet waren geeft aan dat dit dus niet de onderliggende redenen zijn van het Palestijnse terreur. Oorlogsmisdaden verdedig ik niet, ik vind dat Isral zichzelf mag verdedigen en keihard mag terugslaan op het Palestijnse terreur. Dat heeft helemaal niets te maken met oorlogsmisdaden.What Would Goku Do![]()
Dus Hamas deed 7 oktober met opzet om nieuwe rekruten te werven omdat ze wisten dat Isral keihard terug zou slaan?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:07 schreef viagraap het volgende:
[..]
Het verklaart wel waarom men zulke dingen bedenkt. Ook nu weer is het alleen maar makkelijker gemaakt om leden te rekruteren.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
![]()
Kijk hem dan de cirkel van haat doorbreken
Get woke, go broke!![]()
Oorlogsmisdaden zijn alleen oorlogsmisdaden als het niet Isral is die het doet. Isral doet alleen aan verdedigen en legitiem terugslaan. Begrijp hem nou eensquote:Op woensdag 3 juli 2024 16:12 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je ontkent oorlogsmisdaden, die al gepleegd werden vanaf de joodse milities in de jaren '20?
Dat lijkt me vergezocht? Geen idee waar je heen wilt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus Hamas deed 7 oktober met opzet om nieuwe rekruten te werven omdat ze wisten dat Isral keihard terug zou slaan?What Would Goku Do![]()
Kijk hem dan nog meer haat zaaien, zeer productief.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:20 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Kijk hem dan de cirkel van haat doorbrekenWhat Would Goku Do![]()
quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:20 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Kijk hem dan de cirkel van haat doorbrekenquote:this will soon be the norm in your malls.
Dat doen die pallietypes al op dagelijkse basis door oa op de Dam en het Leidseplein met hun terroristenvlaggen te zwaaienquote:Op woensdag 3 juli 2024 16:22 schreef viagraap het volgende:
[..]
Kijk hem dan nog meer haat zaaien, zeer productief..
Get woke, go broke!![]()
Idd, dat is geen toekomstbeeld, dat is nu gewoon al, dat klopt.quote:A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Dat jij dat zo opvat ligt meer aan jezelf dan aan hen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat doen die pallietypes al op dagelijkse basis door oa op de Dam en het Leidseplein met hun terroristenvlaggen te zwaaien.
What Would Goku Do![]()
Vast, maar ik zie weinig joden rellen en agenten bespuiten etcquote:Op woensdag 3 juli 2024 16:25 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat jij dat zo opvat ligt meer aan jezelf dan aan hen..
Als je aanhang al tuig is zal je zaak niet veel beter zijn.
Get woke, go broke!![]()
Nee nogal wiedes hehquote:Op woensdag 3 juli 2024 16:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vast, maar ik zie weinig joden rellen en agenten bespuiten etc.
Als je aanhang al tuig is zal je zaak niet veel beter zijn.
Joden/zionisten hoeven hier niet te rellen of tegen agenten te ageren omdat de staat hun kamp al steunt. Jezus geen wonder dat je de wereld zo simpel beschouwt, als je zelf een simpele bent.
What Would Goku Do![]()
Ja, dat zal het zijnquote:Op woensdag 3 juli 2024 16:31 schreef viagraap het volgende:
[..]
Nee nogal wiedes hehJoden/zionisten hoeven hier niet te rellen of tegen agenten te ageren omdat de staat hun kamp al steunt. Jezus geen wonder dat je de wereld zo simpel beschouwt, als je zelf een simpele bent.
.
Pallietuig gedraagt zich wereldwijd, van Nederland tot VK tot de VS als kansloos rellend tuig, maar joden doen dat alleen niet omdat de hele wereld pro-jood zou zijn.
ofzo.
Get woke, go broke!![]()
Nogmaals, je wereldbeeld is zo platgeslagen simpel dat ik je toch niet kan overtuigen. Fijn leven verder voorzover dat lukt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn.
Pallietuig gedraagt zich wereldwijd, van Nederland tot VK tot de VS als kansloos rellend tuig, maar joden doen dat alleen niet omdat de hele wereld pro-jood zou zijn.
ofzo.
What Would Goku Do![]()
Waar zijn de rellende Joden in zuid afrika?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:31 schreef viagraap het volgende:
[..]
Nee nogal wiedes hehJoden/zionisten hoeven hier niet te rellen of tegen agenten te ageren omdat de staat hun kamp al steunt. Jezus geen wonder dat je de wereld zo simpel beschouwt, als je zelf een simpele bent.
![]()
Wederom, dat zal het zijn, jouw wereldbeeld klopt 100%, de mijne, die ik met beelden kan aantonen, zou te simpel zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:36 schreef viagraap het volgende:
[..]
Nogmaals, je wereldbeeld is zo platgeslagen simpel dat ik je toch niet kan overtuigen. Fijn leven verder voorzover dat lukt.
Feit blijft dat er niets overblijft van de pro-gaza standpunten omdat zelfs de basisargumenten, genocide, hongersnood, hoeveelheid burgerdoden, geen noodhulp etc gewoon keiharde leugens zijn.
Get woke, go broke!![]()
Of in spanje of turkije?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:37 schreef oblo het volgende:
[..]
Waar zijn de rellende Joden in zuid afrika?![]()
quote:In Libanon wordt gemeld dat de IDF vandaag (woensdag) vanuit de lucht de commandant van Hezbollah's "Aziz"-eenheid Abu Naama Nasar in de stad Tzur heeft gedood. Volgens rapporten in Libanon heeft een UAV een voertuig aangevallen in een stad in het zuiden kust van Libanon, en Abu Naama Nasar werd gedood bij de aanval. Volgens sommige rapporten raakte zijn zoon gewond bij de aanval, meldt N12News.
De Saoedische krant Al Hadath schrijft dat bronnen binnen Hezbollah de moord bevestigen, maar voorlopig heeft de terroristische organisatie nog geen officile verklaring over de zaak gepubliceerd. Dit is een commandant op een relatief hoog niveau in de organisatie, wiens rang gelijk is aan die van luitenant-kolonel, dat wil zeggen als een divisiecommandant. Hij staat dicht bij de kring van besluitvormers in Beiroet, waaronder Nasrallah.
https://www.israelnieuws.(...)-de-stad-tzur-gedoodWhen the student is ready, the teacher will appear.
Je bedoelt Haganah? Dat was een reactie op geweld van de Arabieren. Zie bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:12 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je ontkent oorlogsmisdaden, die al gepleegd werden vanaf de joodse milities in de jaren '20?quote:The Haganah was set up by the left wing Achduth Ha'avodah party and was seen as a kind of citizen's defence group which was, to its regret, not officially recognised by the Mandatory Government; until the thirties, the prevalent idea among Palestinian Zionist was that cooperation with the Mandatory Administration was both desirable and inevitable, and Haganah was designed merely to protect settlements against sudden attacks by Arabs until the arrival of police or the army to take over and fulfil their proper function. This was the conception particularly of the middle class and right wing elements that joined Haganah in the twenties, and who, by the thirties expressed it as an ideology. Haganah was there to defend the lives and property of Jews in a land ridden with insecurity and strife, but it ought not to aspire to a political role.
Bron'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ook een reactie op geweld kan een oorlogsmisdaad zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt Haganah? Dat was een reactie op geweld van de Arabieren. Zie bijvoorbeeld:
[..]What Would Goku Do![]()
Is gewoon goed volk. Normaal deelt die snoepjes uit aan de kindjes en loopt die stagequote:Op woensdag 3 juli 2024 16:20 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Kijk hem dan de cirkel van haat doorbreken![]()
"iedereen steekt wel eens iemand neer"quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:58 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Is gewoon goed volk. Normaal deelt die snoepjes uit aan de kindjes en loopt die stage
Zoiets?.
Get woke, go broke!![]()
Moet kunnen toch misschien had die gewoon een mindere dag!quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
"iedereen steekt wel eens iemand neer"
Zoiets?.
![]()
Zou natuurlijk ook nog gewoon door klimaatverandering kunnen komen, er moet een reden voor zijn, ik kan er alleen even niet opkomenquote:Op woensdag 3 juli 2024 17:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Moet kunnen toch misschien had die gewoon een mindere dag!.
Get woke, go broke!![]()
Ja is ook zeker een optie! Maar eigenlijk kan het vanalles zijn behalve islam terrorisme.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zou natuurlijk ook nog gewoon door klimaatverandering kunnen komen, er moet een reden voor zijn, ik kan er alleen even niet opkomen.
![]()
Nee, daar kan het niet aan liggen, dat is een religie van de vrede en nooit ende nimmer heeft er ooit een islamist een ander iets aangedaan vanuit geloofovertuigingen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:03 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja is ook zeker een optie! Maar eigenlijk kan het vanalles zijn behalve islam terrorisme.
Nou ja, misschien heel sporadisch ergens een keer, maar er is geen eeuwenlange, wereldwijde trend in te ontwaren nee.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Dit mag je niet zeggen rechtse rakker.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, daar kan het niet aan liggen, dat is een religie van de vrede en nooit ende nimmer heeft er ooit een islamist een ander iets aangedaan vanuit geloofovertuigingen.
Nou ja, misschien heel sporadisch ergens een keer, maar er is geen eeuwenlange, wereldwijde trend in te ontwaren nee.![]()
Da's waar, je mag vanalles niet zeggen, dat is ook een teken dat kritiek goed verdragen wordt vanuit die hoekquote:Op woensdag 3 juli 2024 17:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dit mag je niet zeggen rechtse rakker..
Get woke, go broke!![]()
Wat heeft een kill/death ratio ergens mee te maken?quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:36 schreef viagraap het volgende:
[..]
Zeker, zo vind ik het namelijk absurd om een staat die constant een kill/death ratio van 20/1 nastreeft te steunen.
Met wangedrag van Isral natuurlijk.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:40 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wat heeft een kill/death ratio ergens mee te maken?What Would Goku Do![]()
Jezelf bijna letterlijk volhangen met baby's als kogelwerend vest is natuurlijk geen wangedrag van Gazanenquote:.
Get woke, go broke!![]()
Dat discussiren wordt hem dus niet. Wat een kwaliteitsuser ben je.quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:34 schreef viagraap het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan die zin? Je komt nota bene zelf met het voorbeeld.
![]()
Zo totaal geen wandaden, openlijk er voor uitkomen dat je zo veel mogelijk eigen burgerslachtoffers wil, dat is goed voor je imago!
Daar wil ik bijhoren!.
FFS.
Get woke, go broke!![]()
Maar het is zogenaamd allemaal verzet door onderdrukking en Isral is de echte schuldige. Clownesk.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:53 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Zo totaal geen wandaden, openlijk er voor uitkomen dat je zo veel mogelijk eigen burgerslachtoffers wil, dat is goed voor je imago!
Daar wil ik bijhoren!.
FFS.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ook weer zo'n wonderbaarlijk mens dit.quote:'No evidence' of rapes: Roger Waters blames Israel for October 7 massacre'
In an interview on Piers Morgan Uncensored, the 80-year-old Waters blamed Israel for the deaths of more than 1,200 of its citizens on October 7.
Former Pink Floyd frontman and anti-Israel activist Roger Waters on Tuesday defended the October 7 attack by Hamas on Israel, saying, “The people fighting on behalf of Palestine liberation have a legal and moral right to fight back against the oppressor.”
In an interview on Piers Morgan Uncensored, the 80-year-old Waters blamed Israel for the deaths of more than 1,200 of its citizens on October 7 and denied that there is any proof that Hamas terrorists raped any of its victims.
“All those piles of cars that were destroyed by Apache missiles from helicopters... Hamas didn't have helicopters,” he said, referring to the site of the Nova festival in which over 350 party-goers were slaughtered.
Regarding the evidence of testimony of rape and sexual abuse by Hamas of its captors, Waters said, “There was no evidence. You can say anything that you want, but there is no evidence.”
He called those who claimed otherwise "filthy, disgusting" liars.
Piers responded: "Actually women were raped.”
Waters questions IDF ability to defend Israel
Waters answered: "No they weren’t. There’s no evidence."
Waters also questioned the prowess of the IDF and its ability to defend Israel.
“What I am saying is there is all this talk about does Israel have a right to defend itself why didn't Israel defend itself that morning?”
“Why did they wait seven hours before they started machine-gunning everyone?” he asked.
Waters has a longstanding record of criticizing Israel, and making antisemitic comments.
Polly Samson, wife of Waters’ former Pink Floyd bandmate Dave Gilmour, and a former Pink Floyd lyricist, once described him as "antisemitic to the rotten core."
The popular Morgan promoted the show’s episode by tweeting "I interviewed Pink Floyd star @rogerwaters yesterday, after calling him ‘the world’s dumbest rock star’ and a ‘complete and utter moron'. "It went as well as could be expected.”
At one point in the heated interview, Waters appeared to be talking to himself, saying “'Roger, Roger calm down. Don't sink to his level, alright I won't. Stop shouting. Stop shouting back. Let him interrupt you as much as he wants.”
Summing up his view of October 7, Waters said, “If someone invades your country, kicks all the people out of their home, steals everything and is stealing all your land and occupies all your land for 75 years you have an absolute right to armed resistance.”
In late June, Waters participated in an event at St Pancras Church with the rapper Lowkey. The Board of Deputies of British Jews commented in response in a post on X, formerly Twitter, "The decision of St Pancras Church to move forward with an event on its premises featuring Roger Waters and Lowkey, both with longstanding histories of baiting Jewish community, is a complete betrayal of the Jewish community.
"Particularly at this time, this sends a toxic message that encourages hate speech, racism and division. It contributes nothing to community cohesion or to resolving the conflict in the Middle East," the statement concluded.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ja... maar weet je wel wat Isral heeft gedaan?quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:53 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Daar wil ik bijhoren!.
FFS.
Maar je moet er wel wat mee. Hij gelooft het echt. En het gaat ook niet veranderen, ten koste van alle mensen die overlijden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:53 schreef HeatWave het volgende:
Daar wil ik bijhoren! .
FFS .A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hij deed nog zo z'n best! Maar nu is hij dood.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:20 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Kijk hem dan de cirkel van haat doorbrekenMoney is short, times are hard, here's my fucking business card!
Pure seniliteit. Je zag dit destijds ook bij Dries van Agt gebeuren.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:59 schreef HowardRoark het volgende:
Ook weer zo'n wonderbaarlijk mens dit.
[..]Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
Tja, genoeg mensen die vooral kijken naar wat zij willen zien en dan zich in alle bochten wringen om een misdaad te rechtvaardigen. Op zijn best vinden zij terreur verwerpelijk maar toegestaan als dat past in hun verdwarrelde overtuiging. Waar het vooral misgaat zijn de veronderstellingen die daarvoor basis vormen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:59 schreef HowardRoark het volgende:
Ook weer zo'n wonderbaarlijk mens dit.
[..]
Zelf ben ik wat simpeler dat er geen enkele rechtvaardiging is om burgers tijdens een festival af te slachten, ontvoeren en laat staan bewoners in hun auto of huis plat te branden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Misschien een idee maar gebruik je eigen volk dan niet als letterlijk schild. Zou me wat worden dan als elk land in oorlog dit ging doen.quote:![]()
Maar niet simpel genoeg want Isral mag het van jou wel?quote:Op woensdag 3 juli 2024 23:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja, genoeg mensen die vooral kijken naar wat zij willen zien en dan zich in alle bochten wringen om een misdaad te rechtvaardigen. Op zijn best vinden zij terreur verwerpelijk maar toegestaan als dat past in hun verdwarrelde overtuiging. Waar het vooral misgaat zijn de veronderstellingen die daarvoor basis vormen.
Zelf ben ik wat simpeler dat er geen enkele rechtvaardiging is om burgers tijdens een festival af te slachten, ontvoeren en laat staan bewoners in hun auto of huis plat te branden.![]()
De wandaden van Hamas pleiten de wandaden van Isral niet automatisch vrij.quote:Op woensdag 3 juli 2024 23:40 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Misschien een idee maar gebruik je eigen volk dan niet als letterlijk schild. Zou me wat worden dan als elk land in oorlog dit ging doen.![]()
Wie pleegt hier nu genocide?quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:53 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Daar wil ik bijhoren!.
FFS.
Maargoed, hier kiezen die pali's dus zelf voor.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Bron van de wandadenquote:Op woensdag 3 juli 2024 23:53 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
De wandaden van Hamas pleiten de wandaden van Isral niet automatisch vrij.![]()
Dat is zeker zo maar zover gaan we even niet te tijd in. We hebben het over nu.quote:Op donderdag 4 juli 2024 00:13 schreef Drxx het volgende:
[..]
De wandaden (van beide kanten) begonnen laaaang voordat Hamas bestond.![]()
https://www.volkskrant.nl(...)9b-9815-bb828feae7b4
De VN spreekt schande van de behandeling van Palestijnse gevangenen door Isral. Maar vertel me nog eens dat Isral echt de goede kant is in dit conflict. Het zijn beide slechte kanten.zie email 27 oktober![]()
De VN wordt hier in dit topic weinig serieus genomen geloof ik.quote:Op donderdag 4 juli 2024 08:47 schreef trein2000 het volgende:
De VN spreekt schande van de behandeling van Palestijnse gevangenen door Isral. Maar vertel me nog eens dat Isral echt de goede kant is in dit conflict. Het zijn beide slechte kanten.![]()
Tja dat kan. Maar de rest van de wereld doet dat wel natuurlijk. Het is veruit het beste dat we hebben (hetgeen Isral overigens ook actief bevordert, journalisten worden tegengewerkf)quote:Op donderdag 4 juli 2024 08:57 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
De VN wordt hier in dit topic weinig serieus genomen geloof ik.zie email 27 oktober![]()
De VN deed er maanden over om schande te spreken van het seksuele geweld en de behandeling van de Isralische gijzelaars staat ook niet bijster hoog op de agenda.quote:Op donderdag 4 juli 2024 08:47 schreef trein2000 het volgende:
De VN spreekt schande van de behandeling van Palestijnse gevangenen door Isral. Maar vertel me nog eens dat Isral echt de goede kant is in dit conflict. Het zijn beide slechte kanten.
Dat gezegd hebbende vind ik dat iedereen een menswaardige behandeling verdient, ook Palestijnse gevangenen (of mensen in "administratieve detentie")
Dat gezegd hebbende denk ik dat de behandeling van de Palestijnse gevangenen in veel gevallen niet okay is om het zacht uit te drukken, maar dat er ook weer een hoop gensceneerd drama rondgaat in de categorie "vijf miljoen dode kinderen door Isralisch bombardement op peuterzaal".
Dat gezegd hebbende vind ik het nogal dom om te doen dat de ene kant pure, zuivere, superieure, strijders zijn die alle recht hebben om zich te gedragen zoals ze doen en de andere kant een minderwaardig volk dat op moet rotten naar land X met hun minderwaardige ideologie Y en dat we ons in land Z zooooo verbonden voelen met toevallig dit lot van dit postzegeltje land terwijl we de dampende shitzooi in andere regio's niet eens willen lezen omdat ons dat niet uitkomt met onze orintatie.![]()
Aangezien het nogal eens gaat over eerlijke verhoudingen van slachtoffers en proportionaliteit en zo:quote:Op donderdag 4 juli 2024 08:47 schreef trein2000 het volgende:
De VN spreekt schande van de behandeling van Palestijnse gevangenen door Isral. Maar vertel me nog eens dat Isral echt de goede kant is in dit conflict. Het zijn beide slechte kanten.
De Palestijnen namen ~250 Israelis gevangen, daarvan is zo'n 20-40% doodgegaan, een groot deel van de vrijgekomenen is mishandeld en/of misbruikt. Wat is het percentage sterfgevallen/verkrachtingen van Palestijnen in Isralische gevangenissen?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Het is de klassieke false balance die wordt opgeworpen. En de eeuwige "ja maar Israel" whataboutism. Alles om maar niet te hebben over de haat en geweld vanuit Palestina zelf. Oorlog is hard en de gloves are off daar, maar er is wel degelijk een groot beschavingsverschil tussen Palestina en Isral.quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Aangezien het nogal eens gaat over eerlijke verhoudingen van slachtoffers en proportionaliteit en zo:
De Palestijnen namen ~250 Israelis gevangen, daarvan is zo'n 20-40% doodgegaan, een groot deel van de vrijgekomenen is mishandeld en/of misbruikt. Wat is het percentage sterfgevallen/verkrachtingen van Palestijnen in Isralische gevangenissen?![]()
Dan mag administratieve detentie ook niet meer genoemd worden, want whataboutism.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:49 schreef opgebaarde het volgende:
Je reageert op een whataboutism. De ironie.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Men zegt toch dat men gijzelaars wil ruilen voor lui in detentie? Dat zou dan ook whataboutism zijn, toch?quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Jij bent echt te dom voor woorden. Steek je kop lekker nog meer in het zand.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat heb ik nergens gesteld. Mijn punt was dat de Palestijnen iedere keer beginnen, niet dat Isral niets doet. In reactie op de Palestijnen doen zij dat natuurlijk ook.
[..]
Je premise is weer dat er hier iets ingepikt zou zijn, dat is niet het geval. Er was nooit een Palestijnse staat. Er is door de VN het bekende verdelingsplan gemaakt voor twee volkeren daar, Arabieren (Palestijnen) en Joden. De Joden accepteerden dit en hebben Isral opgericht. De Palestijnen accepteerden dit niet en begonnen een burgeroorlog om nadien met de omringende Arabische landen het net opgerichte Isral aan te vallen.
[..]
Nee, de omringende landen willen de Palestijnen niet omdat men daar geen goede ervaring mee heeft, neem bijvoorbeeld Zwarte September of de spanningen tussen Egypte en de Palestijnen in de Gazastrook.
[..]
Nu is het geen reele optie meer inderdaad. Ik heb het er dan ook over dat men dit had moeten doen. Bijvoorbeeld een aantal decennia geleden toen er nog minder internationale aandacht was voor de Palestijnse zaak.
Kijk nu ook weer naar hoe Israel met Hezbollah omgaat....
Isral bombardeert Hezbollah, die reageren. En wat doet Isral? Weer keihard reageren op een reactie....
Ja goh.... Dan moet Hezbollah natuurlijk ook weer reageren.
Isral is gewoon het kwaad daar in die regio.![]()
Zou het niet, voor iedereen hier, een heel goed idee zijn om altijd expliciet te vermelden:
Bedoel je nu Israel, of het Joodse volk, of beiden?
Bedoel je nu Palestina, of Hamas, of beiden?
Het lijkt erop dat we dit allemaal maar tussen de regels moeten lezen, alsof bovenstaande altijd klip-en-klaar is.. dat is het niet, sorry. Ik heb vaak het idee dat iemand eigenlijk het Joodse volk bedoelt als Israel wordt genoemd, gewoon om te voorkomen dat je gedoe krijgt.
Dat in zichzelf, is al een probleem, het op eieren lopen, dat uiteindelijk zelf-censuur wordt omdat je account je meer lief is, dan te zeggen wat je denkt. Hoe triest, dat dit zo is.
Hier zou een apart topic over geopend kunnen worden: De grens opzoeken, is niet altijd de grens overgaan. Welk belang weegt nu zwaarder, die van de Moderator, of die van de waarheid? Wat KAN je nog zeggen over het Joodse volk? En, maakt het dan uit als je zelf Joods bent als je daar iets over zegt?
Begrijpt iemand hier eigenlijk nog wel, hoe dit in elkaar zit??![]()
Of blijf je uit gemak, er maar zo ver mogelijk van weg, bang voor je accountje?
Zijn er nog eerlijk en oprechte Fokkers hier? Hoe rijm je dit: Israel en het Joodse volk hebben NIETS met elkaar te maken <-- is dat zo? Zijn ze niet met elkaar verbonden dan? Is Israel niet het land voor/van het Joodse volk? Hoe kan je dit uberhaupt los van elkaar zien?
Sorry, maar alle logica en ratio lijkt hier gewoon op te houden, ligt dit nu aan mij? Blijft over: de WET zegt dat het zo is, dus is het zo. Niet mee eens, dan hoepel je maar op.
Dat is hoe het nu lijkt te zijn.
[ Bericht 8% gewijzigd door Buikbrein op 04-07-2024 14:45:08 ]![]()
We weten het, de islam is een verwerpelijke ideologie. Dat maakt de houding en acties van Isral niet automatisch legitiem. Het een sluit het ander niet uit.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:03 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja is ook zeker een optie! Maar eigenlijk kan het vanalles zijn behalve islam terrorisme.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)w-voorstel-van-hamasquote:LIVE | Regering Isral bekijkt nieuw voorstel van Hamas
1 uur geledenin BUITENLAND
Het Midden-Oosten staat onder hoogspanning en de kritiek op de oorlog tussen Isral en Hamas zwelt aan.
Na de Iraanse aanval op de Joodse staat, de uitbraak van de oorlog in Gaza en de bloedige Hamas-terreur op 7 oktober 2023 staat de situatie op scherp.
Volg hier de laatste ontwikkelingen in ons liveblog.quote:Regering Isral bekijkt nieuw voorstel van Hamas
De Isralische premier Benjamin Netanyahu spreekt donderdagavond met zijn veiligheidskabinet over een nieuw voorstel van Hamas over een bestand in Gaza.
Dat gebeurt na overleg met zijn onderhandelingsteam, zegt een bron in zijn kantoor tegen persbureau Reuters.
Onderhandelingen over een bestand verliepen de afgelopen maanden moeizaam.
Hamas eist een einde aan de oorlog in Gaza en een volledige terugtrekking van Isralische troepen.
De Isralische regering wil alleen instemmen met een tijdelijke gevechtspauze, als dat betekent dat gijzelaars worden vrijgelaten.
Een Palestijnse bron zegt dat Hamas zich op sommige punten nu iets flexibeler opstelt om Isral tegemoet te komen.
Details zijn nog niet openbaar gemaakt, maar de nieuwe opstelling van de Palestijnse groep zou een overeenkomst dichterbij kunnen brengen.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
https://www.bbc.com/news/articles/c0vewvp14zdo
Artikel over Palestijnen die Hamas spuugzat zijn.quote:Hamas faces growing public dissent as Gaza war erodes support
2 hours ago
By Lucy Williamson & Rushdi Aboualouf,
BBC Middle East correspondent & Gaza correspondent
Share
Reuters A man sits inside a ruined building following an Israeli military operation that rescued four hostages held by Hamas in Nuseirat refugee camp, in central Gaza (15 June 2024)Reuters
A man sits inside a building damaged by Israeli strikes conducted during an operation to rescue four hostages held in Nuseirat refugee camp last month
The man in the video is beside himself, a mask of anguish radiating through his bloodied face.
“I am an academic doctor,” he says, “I had a good life, but we have a filthy [Hamas] leadership. They got used to our bloodshed, may God curse them! They are scum!”
The video - unthinkable before the Gaza war - was filmed outside a hospital, inundated with hundreds of Palestinian casualties after an Israeli operation to free hostages from central Gaza last month.
Warning: Graphic image
Seconds before the video ends, he turns to the crowd.
“I’m one of you,” he says, “but you are a cowardly people. We could have avoided this attack!”
The video went viral. And it’s not the only one.
UGC In a viral video, an injured man in Gaza was filmed attacking the Hamas leadership UGC
An injured man in Gaza denounced the Hamas leadership's actions in a video shared on social media last month
Open criticism of Hamas has been growing in Gaza, both on the streets and online.
Some have publicly criticised Hamas for hiding the hostages in apartments near a busy marketplace, or for firing rockets from civilian areas.
Residents have told the BBC that swearing and cursing against the Hamas leadership is now common in the markets, and that some drivers of donkey carts have even nicknamed their animals after the Hamas leader in Gaza - Yahya Sinwar - urging the donkeys forward with shouts of "Yallah, Sinwar!"
“People say things like, ‘Hamas has destroyed us’ or even call on God to take their lives,” one man said.
“They ask what the 7 October attacks were for - some say they were a gift to Israel.”
Some are even urging their leaders to agree a ceasefire with Israel.
There are still those in Gaza fiercely loyal to Hamas and after years of repressive control, it’s difficult to know how far the group is losing support, or how far existing opponents feel more able to speak their mind.
But a senior Hamas official privately acknowledged to the BBC, months ago, that they were losing support as a result of the war.
And even some on the group’s own payroll are wavering.
One senior Hamas government employee told the BBC that the Hamas attacks were “a crazy, uncalculated leap”.
He asked that we concealed his identity.
“I know from my work with the Hamas government that it prepared well for the attack militarily, but it neglected the home front,” he said.
“They did not build any safe shelters for people, they did not reserve enough food, fuel and medical supplies. If my family and I survive this war, I will leave Gaza, the first chance I get.”
Reuters File photo showing Hamas leader Yahya Sinwar shaking hands with a man at a rally in Gaza on 14 April 2023Reuters
Hamas leader Yahya Sinwar, pictured here in April 2023, has been in hiding since the start of the war
There was opposition to Hamas long before the war, though much of it remained hidden for fear of reprisals.
The last time Palestinian elections were held, in 2006, in the party list vote Gazans voted for Hamas in 15 out of 24 seats in the territory - in the other nine districts, voters chose a different party.
A year later, Hamas violently ejected Palestinian Authority forces from Gaza causing a bitter rift with the rival Fatah movement, and took over the running of the whole Gaza Strip.
Ameen Abed, a political activist, said he had been arrested many times for speaking out against Hamas before the war, but said - nine months on - dissent was becoming more common there.
“In Gaza, most people criticise what Hamas has done,” he said.
“They see children living in tents, and insulting their leaders has become routine. But it has a lot of support among those outside Gaza’s border, who are sitting under air conditioners in their comfortable homes, who have not lost a child, a home, a future, a leg.”
Desperation and war are eroding social structures in Gaza, and Hamas control is not what it was.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Volkskrant is net zoals de NRC een progressief linkse krant, waar men alleen maar pro-Palestijnse propaganda publiceert.quote:Op donderdag 4 juli 2024 08:47 schreef trein2000 het volgende:
De VN spreekt schande van de behandeling van Palestijnse gevangenen door Isral. Maar vertel me nog eens dat Isral echt de goede kant is in dit conflict. Het zijn beide slechte kanten.En hier zit je alweer mis.quote:Op donderdag 4 juli 2024 14:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij bent echt te dom voor woorden. Steek je kop lekker nog meer in het zand.
Kijk nu ook weer naar hoe Israel met Hezbollah omgaat....
Isral bombardeert Hezbollah, die reageren. En wat doet Isral? Weer keihard reageren op een reactie....
Ja goh.... Dan moet Hezbollah natuurlijk ook weer reageren.
Isral is gewoon het kwaad daar in die regio.
Hezbollah is al maanden bezig met Isral aanvallen. Juist de uitschakeling van een Hezbollah-commandant was een reactie op deze aanvallen. Een groot deel van het Noorden van Isral is gevacueerd en er zijn door de aanvallen van Hezbollah talloze grote bosbranden ontstaan. De aanval van vandaag is wederom Hezbollah die verder escaleert.
Het wordt dus misschien eens tijd dat Isral het Zuiden van Libanon in een parkeerplaats gaat veranderen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zo is het. En waarom? Nou, gewoon!quote:Op donderdag 4 juli 2024 14:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij bent echt te dom voor woorden. Steek je kop lekker nog meer in het zand.
Isral is gewoon het kwaad daar in die regio.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Er moet een enorme bufferzone komen tussen Isral en Libanon. De regering en het volk van Libanon dulden zelf Hezbollah. Dan moet je maar op de blaren zitten. Dat heet verantwoordelijkheid nemen. Idem voor Gaza, moeten ze maar geen Hamas steunen. Actie - reactie. Zo werkt dat daar.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volkskrant is net zoals de NRC een progressief linkse krant, waar men alleen maar pro-Palestijnse propaganda publiceert.
[..]
En hier zit je alweer mis.
Hezbollah is al maanden bezig met Isral aanvallen. Juist de uitschakeling van een Hezbollah-commandant was een reactie op deze aanvallen. Een groot deel van het Noorden van Isral is gevacueerd en er zijn door de aanvallen van Hezbollah talloze grote bosbranden ontstaan. De aanval van vandaag is wederom Hezbollah die verder escaleert.
Het wordt dus misschien eens tijd dat Isral het Zuiden van Libanon in een parkeerplaats gaat veranderen.![]()
Veel Libanezen zijn geradicaliseerde moslims van Palestijnse komaf. Libanon was ooit een voornamelijk Christelijk land met een Islamitisch deel en een kleine Joodse minderheid. 'Het Parijs van het Oosten' werd het soms genoemd.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Er moet een enorme bufferzone komen tussen Isral en Libanon. De regering en het volk van Libanon dulden zelf Hezbollah. Dan moet je maar op de blaren zitten. Dat heet verantwoordelijkheid nemen. Idem voor Gaza, moeten ze maar geen Hamas steunen. Actie - reactie. Zo werkt dat daar.
Gaandeweg de 20e eeuw begon het Islamtische deel flink te groeien, aangevuld met influx vanuit andere landen en gebieden en het resultaat is terrorisme, radicalisme en alle Joden zijn inmiddels al verdreven of etnisch gezuiverd.
Er zijn al meerdere oorlogen uitgebroken en de tweede partij van het land (Hezbollah) heeft een leger dat veel sterker is dan het Libanese leger zelf. Zie hier weer de fantastische invloeden van de Islam.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dit was ook een van de redenen voor Hamas om (vooral in het begin) op de hulpconvooien te gaan zitten en iedereen op afstand te houden.quote:
Het waren vaak uitgekozen specifieke trucks en ladingen en ik mij nog goed herinneren hoe het bijna willekeur leek dat ze besloten een convooi "te begeleiden" - terwijl het toch echt duidelijk is dat er iets mis was met die "hulp van Hamas" - alleen om eten zal het niet te doen zijn geweest. Het was een algemeen geheim in de grote steden dat Hamas voor jaren aan stach/stock heeft aangelegd voor dit soort gevallen oorlogvoering, evenals veel mensen die leven in het gebied. Gelukkig kwamen ook de vracht ladingen met andere goederen na een korte tijd weer op gang.
In Rafah was na dag 14 in de strijd de overgang met Egypte zo niet zeker voor 3 kwart weer op gang. Meerendeel van de hulpgoederen voor NGO's kwamen Noord via Isral en Zuid via Egypte met mondjesmaat Midden via Isral. Naarmate de oorlog wat langer doorduurt komen er gelukkig steeds meer verhalen en beelden naar boven drijven.
Nu meer ogen op het Noorden van Isral..![]()
Israel to begin offensive in Lebanon later in July
Diplomatic sources say IDF incursion into Lebanon to begin unless Hezbollah ceases its fire on northern Israel; Iran proxy says will not stop its attacks until Gaza war ends.When the student is ready, the teacher will appear.
Iemand plaatst een foto met een doos en pakje kogels erbij en het wordt meteen voor waar aangenomenquote:bizar
Jij doet toch hetzelfde, maar dan in omgekeerde richting?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Iemand plaatst een foto met een doos en pakje kogels erbij en het wordt meteen voor waar aangenomenbizar
Dus waarom vind je het dan bizar?Intolerant voor intolerantie![]()
Dus als de IDF Hamas echt compleet kreupel trapt zodat die niets meer kunnen stopt Hezbollah?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:16 schreef Aether het volgende:
Israel to begin offensive in Lebanon later in July
Iran proxy says will not stop its attacks until Gaza war ends.
Of moet er dan wraak worden genomen?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Vooralsnog is het Hamas die nogsteeds (!) de eigen bevolking kreupel trapt en hl hard lacht om haar eigen positie in de wereld, als "democratisch gekozen hoofd en autoriteit" van de stammenstrijd in het Gazagebied. Ze lachen Iran ook vierkant in het gezicht uit: want Iran, Libanon en dergelijke hebben sancties en zelfs drvoor hoeft Hamas niet te vrezen: immers hebben ze de UNWRA speciale vluchtelingenstatus voor heel haar bevolking n zichzelf, plus de extra fondsen..quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus als de IDF Hamas echt compleet kreupel trapt zodat die niets meer kunnen stopt Hezbollah?
Of moet er dan wraak worden genomen?
Het had het nieuwe Dubai kunnen worden in fondsenwerving: alleen joegen ze nogal Egypte ook in het harnas en dat allemaal terwijl we in een alternatieve werkelijkheid hadden kunnen zitten met Isral aan aan de oevers van het Suez'.![]()
Hoe kan je nu Hamas zat zijn, als je zelf Hamas bent??quote:Op donderdag 4 juli 2024 15:30 schreef Ulx het volgende:
https://www.bbc.com/news/articles/c0vewvp14zdo
Artikel over Palestijnen die Hamas spuugzat zijn.
[..]
Althans, dat hoorde ik van sommige hier.![]()
Er automatisch vanuit gaan dat een Joodse man liegt, is een gedachtesprong die voortkomt uit de meest donkere krochten van de geschiedenis. Ik ga niet uit van kwade intenties, maar pas hier mee op.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Iemand plaatst een foto met een doos en pakje kogels erbij en het wordt meteen voor waar aangenomenbizar
![]()
Een afgeslagen raket onploft bij een ziekenhuis. Hamas zegt iets, wijst naar israel en wordt direct voor waarheid aangenomen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Joden zijn altijd de lul qua waarheid. Terwijl zij het niet waren en zij ook geen kogels in maaltijdboxen stoppen. Israel stopt ook gden commandocentra in ziekenhuizen en scholen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar wie levert die ammo dan?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:22 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Dit was ook een van de redenen voor Hamas om (vooral in het begin) op de hulpconvooien te gaan zitten en iedereen op afstand te houden.
Het waren vaak uitgekozen specifieke trucks en ladingen en ik mij nog goed herinneren hoe het bijna willekeur leek dat ze besloten een convooi "te begeleiden" - terwijl het toch echt duidelijk is dat er iets mis was met die "hulp van Hamas" - alleen om eten zal het niet te doen zijn geweest. Het was een algemeen geheim in de grote steden dat Hamas voor jaren aan stach/stock heeft aangelegd voor dit soort gevallen oorlogvoering, evenals veel mensen die leven in het gebied. Gelukkig kwamen ook de vracht ladingen met andere goederen na een korte tijd weer op gang.
In Rafah was na dag 14 in de strijd de overgang met Egypte zo niet zeker voor 3 kwart weer op gang. Meerendeel van de hulpgoederen voor NGO's kwamen Noord via Isral en Zuid via Egypte met mondjesmaat Midden via Isral. Naarmate de oorlog wat langer doorduurt komen er gelukkig steeds meer verhalen en beelden naar boven drijven.
Nu meer ogen op het Noorden van Isral..1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Mensen kunnen van mening veranderen.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 07:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe kan je nu Hamas zat zijn, als je zelf Hamas bent??
Althans, dat hoorde ik van sommige hier.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Aan de manier van leveren (via maaltijdboxen prepvoedsel) en de leeftijd van de Fiocchi verpakkingen (batches van high volume range, singles uit <2019 rechts / AK-based 7.6254) denk ik:quote:Op zaterdag 6 juli 2024 08:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar wie levert die ammo dan?
Maffia. Vanuit welk land dan ook: maffia.
[ Bericht 1% gewijzigd door HannahVrede op 06-07-2024 11:32:19 ]![]()
Mensen kunnen bij een stam behoren.quote:
Ik denk dat als je een dergelijke stem hoort, de persoon afkomstig is uit een stam die niet (direct) Hamas-gelieerd is. Kan Hannah meer over vertellen denk ik.Intolerant voor intolerantie![]()
Uitstekende vraag, maar hier ga je natuurlijk geen antwoord op krijgen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Jij doet toch hetzelfde, maar dan in omgekeerde richting?
Dus waarom vind je het dan bizar?
Het antwoord is natuurlijk dat hij het bizar vind omdat hij zelf pro-Palestijnen en anti-Isral is en alle informatie op die manier filtert. Dit past niet binnen de confirmation bias dus dan moet het wel fake zijn, dat kan niet anders.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
als tijdens deze militair operatie IDF twee ziekenhuizen tijdelijk gebruikt als kantoor voor de legerleiding en als rustplaats voor de militairen. Een soort van commandocentrum. Begrijp ik je goed dat dat verwerpelijk zou zijn?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 08:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een afgeslagen raket onploft bij een ziekenhuis. Hamas zegt iets, wijst naar israel en wordt direct voor waarheid aangenomen.
Joden zijn altijd de lul qua waarheid. Terwijl zij het niet waren en zij ook geen kogels in maaltijdboxen stoppen. Israel stopt ook gden commandocentra in ziekenhuizen en scholen.![]()
Je beschrijft hamas hier. Niet israel.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 14:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
als tijdens deze militair operatie IDF twee ziekenhuizen tijdelijk gebruikt als kantoor voor de legerleiding en als rustplaats voor de militairen. Een soort van commandocentrum. Begrijp ik je goed dat dat verwerpelijk zou zijn?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Andere, en waarschijnlijkere optie: Ze stonden achter de daden van Hamas toen Isral nauwelijks terugsloeg. Een paar huizen in puin een paar vierkante kilometer verderop was misschien niet meer dan "Vervelend voor die mensen, maar Israli is slap. Pak ze maar harder!" opmerkingen waard.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 13:22 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Mensen kunnen bij een stam behoren.
Ik denk dat als je een dergelijke stem hoort, de persoon afkomstig is uit een stam die niet (direct) Hamas-gelieerd is. Kan Hannah meer over vertellen denk ik.
En toen Hamas dat op 7 oktober deed en Isral voor de verandering wel hard terugsloeg en niet na een paar kapotte huizen stopte en Hamas daarbij duidelijk maakte geen moer om de niet-leden te geven veranderden ze van mening over Hamas.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Meeste mensen die zich via media uitspraken tegen Hamas, zo net na een tijdje dat de oorlog bezig was en dat wat dus gezien wordt via (sociale) media; is opgenomen in relatief veilige gebieden waar op dat moment bijvoorbeeld meer NGO's plaats hebben en dus opnames konden maken.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 15:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Andere, en waarschijnlijkere optie: Ze stonden achter de daden van Hamas toen Isral nauwelijks terugsloeg. Een paar huizen in puin een paar vierkante kilometer verderop was misschien niet meer dan "Vervelend voor die mensen, maar Israli is slap. Pak ze maar harder!" opmerkingen waard.
En toen Hamas dat op 7 oktober deed en Isral voor de verandering wel hard terugsloeg en niet na een paar kapotte huizen stopte en Hamas daarbij duidelijk maakte geen moer om de niet-leden te geven veranderden ze van mening over Hamas.
Het is zeer onwaarschijnlijk dat, ongeacht wie dan ook zich wil uitspreken tegen Hamas en van welke stam of dorp/stad dan ook, dat zou/zal doen aan media geallieerd aan het Islamitische verzet. Het is eigenlijk je eigen doodvonnis tekenen op dat moment en er zijn dus maar zeldzame gevallen bekend van mensen die dat aangedurfd hebben - vaak in hoge uitzondering iemand die zichzelf al als "voldaan in het leven" ziet (oud dus of erg ziek) of zich ernstig zorgen maakt om de familie/clan.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: