abonnement Unibet Coolblue
  Overall beste user 2022 maandag 24 juni 2024 @ 19:26:47 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214035274
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)

De oorlog tussen Hamas en IsraŽl is een escalatie van het IsraŽlisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een IsraŽlische invasie in de Gazastrook.

De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecoŲrdineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op IsraŽl, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op IsraŽlische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met IsraŽl doorbraken en aanslagen pleegden op IsraŽlische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van IsraŽlische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van IsraŽlische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.

In reactie op de aanval voerden de IsraŽlische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de IsraŽlische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig IsraŽlisch grondoffensief gestart.

IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen IsraŽl en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op IsraŽl, reageerde IsraŽl met luchtaanvallen op Libanon.

Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel IsraŽl als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.

IsraŽl spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 IsraŽli's werden geŽvacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben IsraŽl ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door IsraŽl. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs IsraŽl [af]. Het Hof zag het potentiŽle risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde IsraŽl aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg IsraŽl binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Hier verder
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214035317
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 19:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oh, ze gaan het bij zo'n zaak vast wel doen hoor. Wees maar niet bang.
Ik hoop dat we dan iets gaan zien van dat keiharde bewijs.
Alleen de meeste landen zijn allang weer begonnen met het geven van geld aan UNRWA en veel meer geld dan afgelopen jaren. Er is veel tijd verloren gegaan en ik vraag me af waarom.
  maandag 24 juni 2024 @ 20:19:00 #3
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214035658
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 19:13 schreef Qarrad het volgende:
Over propaganda gesproken, vergelijk de claim even met de realiteit.

https://israelpalestinetimeline.org/majdi-ararawi/
[..]
[ x ]
Tja, dit weten we toch? Talloze voorbeelden van Palestijnen jongeren die aanslagen plegen en zodra ze in de kraag worden gevat zijn het ineens "onschuldige" kinderen die door IsraŽl "zonder reden" worden vastgehouden. En het ergste is nog dat een aanzienlijk aantal mensen in het Westen zulke verhalen echt zijn gaan geloven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 24 juni 2024 @ 20:23:32 #4
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214035709
Je zou er maar wonen.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator maandag 24 juni 2024 @ 20:51:41 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214036003
Vreselijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 24 juni 2024 @ 20:53:29 #6
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_214036021
Hier op Rotterdam Zuid heb ik al tshirts gespot met free Palestine en from the river.. etc in de AH.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_214036087
quote:
13s.gif Op maandag 24 juni 2024 20:23 schreef HowardRoark het volgende:
Je zou er maar wonen.

[ twitter ]
Oei, zou je daar een IsraŽlische vlag durven ophangen? Grote kans dat je de glaszetter kan bellen :X
pi_214036382
quote:
14s.gif Op maandag 24 juni 2024 20:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dit weten we toch? Talloze voorbeelden van Palestijnen jongeren die aanslagen plegen en zodra ze in de kraag worden gevat zijn het ineens "onschuldige" kinderen die door IsraŽl "zonder reden" worden vastgehouden. En het ergste is nog dat een aanzienlijk aantal mensen in het Westen zulke verhalen echt zijn gaan geloven.
Ik ben wel benieuwd naar die voorbeelden.
pi_214036607
quote:
Hamas to move political office from Qatar to Iraq, report
https://www.ynetnews.com/article/s1trcvv8a

Iraqi government said to approve the establishment of the Hamas offices last month; Iran to provide security for terror group's officials and offices

Hamas political leaders plan to leave Qatar and establish their political bureau in Iraq's capital Baghdad, the UAE's The National reported on Monday. The outlet claims that the decision to move was made to avoid pressure from Qatar and the U.S. to show flexibility in negotiations for a deal in Gaza.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_214036682
quote:
Je zou er maar wonen.

[ twitter ]
Doe maar het liefst helemaal geen vlaggen, geen Palestijnse, IsraŽlische, Marokkaanse of Turkse vlaggen. Als het moet doe dan een Nederlandse vlag.
pi_214039026
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2024 21:18 schreef Aether het volgende:

[..]

oh ja want in irak hebben de VS geen enkele ervaring of mannetjes zitten, lol
  dinsdag 25 juni 2024 @ 00:02:45 #12
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_214039370
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2024 20:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Hier op Rotterdam Zuid heb ik al tshirts gespot met free Palestine en from the river.. etc in de AH.
Ja Rotterdam he
  dinsdag 25 juni 2024 @ 01:36:16 #13
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_214039650
quote:
Je zou er maar wonen.

[ twitter ]
Is hier in Rotterdam Zuid ook overal die vlaggen.
Ik vind het aanstootgevend, maar schijnbaar is het toegestaan.

En zelfs tijdens mijn bezoek aan Amersfoort zag ik die Palestijnse vlaggen ook zelfs.
(Als je vanaf de snelweg Amersfoort inkomt bij die nieuwe hoge torens)

En als de oorlog echt uitbreekt in Lebanon, krijg je ook nog eens al hun Syrische asielzoekers + Libanezen die met bootjes het hazenpad kiezen opweg naar Cyprus en dus de EU...

Het zullen er alleen maar meer worden, en Europa steeds onveiliger is mijn verwachting.
Ik ben blij dat ik al 31 jaar ben, en dus ook niet extreem lang meer te leven heb, je zal nu pas 15 zijn, dan heb je echt een zwaar leven, want er komen alleen maar meer mensen bij van de 'vredelievende religie'
pi_214039953
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 21:22 schreef oblo het volgende:

[..]
Doe maar het liefst helemaal geen vlaggen, geen Palestijnse, IsraŽlische, Marokkaanse of Turkse vlaggen. Als het moet doe dan een Nederlandse vlag.
IsraŽlische vlaggen prima hoor, ook Marrokaanse of Turkse vlaggen als de bewoners van die afkomst zijn.

Maar de Palestijnse vlag is de vlag van jodenhaat en terreur momenteel. Het is de vlag van een moordzuchtig kutvolk. Iedereen die die vlag voert, doet dat om de verkeerde reden. Of je nou moslim bent (antisemitisme) of extreemlinks (anti-kolonialisme).
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 25 juni 2024 @ 08:47:41 #15
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214040505
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 21:22 schreef oblo het volgende:

[..]
De realiteit is dat een Nederlandse vlag uitstekend is en een IsraŽlische vlag ook. Marokkaanse of Turkse vlaggen, landen niet Westers en zelfs antiwesters zijn, mogen in de kast blijven. Als mensen zo'n binding voelen met deze landen moeten zij hun koffers pakken en hun heil daar gaan zoeken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 01:36 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Is hier in Rotterdam Zuid ook overal die vlaggen.
Ik vind het aanstootgevend, maar schijnbaar is het toegestaan.

En zelfs tijdens mijn bezoek aan Amersfoort zag ik die Palestijnse vlaggen ook zelfs.
(Als je vanaf de snelweg Amersfoort inkomt bij die nieuwe hoge torens)

En als de oorlog echt uitbreekt in Lebanon, krijg je ook nog eens al hun Syrische asielzoekers + Libanezen die met bootjes het hazenpad kiezen opweg naar Cyprus en dus de EU...

Het zullen er alleen maar meer worden, en Europa steeds onveiliger is mijn verwachting.
Ik ben blij dat ik al 31 jaar ben, en dus ook niet extreem lang meer te leven heb, je zal nu pas 15 zijn, dan heb je echt een zwaar leven, want er komen alleen maar meer mensen bij van de 'vredelievende religie'
Het probleem is vooral dat het allemaal wordt getolereerd. En het wordt tevens getolereerd dat iemand die een IsraŽlische vlag zou ophangen meteen in elkaar wordt getrapt. Daar moeten men in het Westen veel harder tegen gaan optreden.
  Overall beste user 2022 dinsdag 25 juni 2024 @ 08:48:37 #16
3928 Ulx
pi_214040523
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:15 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
IsraŽlische vlaggen prima hoor, ook Marrokaanse of Turkse vlaggen als de bewoners van die afkomst zijn.

Maar de Palestijnse vlag is de vlag van jodenhaat en terreur momenteel. Het is de vlag van een moordzuchtig kutvolk. Iedereen die die vlag voert, doet dat om de verkeerde reden. Of je nou moslim bent (antisemitisme) of extreemlinks (anti-kolonialisme).
Vergeet extreem-rechts niet. Jews will not replace us, weet je nog?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 25 juni 2024 @ 08:52:44 #17
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_214040555
quote:
Je zou er maar wonen.

[ twitter ]
:r
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_214040740
quote:
15s.gif Op maandag 24 juni 2024 20:56 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Oei, zou je daar een IsraŽlische vlag durven ophangen? Grote kans dat je de glaszetter kan bellen :X
Palestijnse vlaggen kan prima.
Israelische vlag? Heb je meteen schuimbekkende mensen voor de deur die je huis bespuiten met leuzen en je ramen in gaan gooien waarschijnlijk.
En dan vinden ze ook nog eens dat hun de goede zijn.
pi_214040820
En UNRWA, tja vindt je het gek?

2 miljoen inwoners op een klein stukje land.
30-40.000 daarvan zijn een georganiseerd leger met beschikking tot heel veel wapens en heel veel geld.
Dan is het heel makkelijk om overal je vingers in te hebben.

Het is dan naief om te zeggen dat een organisatie als UNRWA, net als zo goed als alle organisaties niet beinvloed
zouden worden door Hamas.
Hamas heeft de macht daar, en niet alleen over hun eigen bevolking maar ook over de media, journalisten en andere goede doelen.
pi_214041008
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 09:11 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Palestijnse vlaggen kan prima.
Israelische vlag? Heb je meteen schuimbekkende mensen voor de deur die je huis bespuiten met leuzen en je ramen in gaan gooien waarschijnlijk.
En dan vinden ze ook nog eens dat hun de goede zijn.
Die kunnen toch gewoon klappen krijgen als ze dat doen?
pi_214041143
quote:

[..]

je kan prima met de palestijnse vlag zwaaien zonder voor jodenhaat of tegen israel te zijn:

ik ben zelf israeli en pro israel en ik zou geen probleem hebben om die twee vlaggen naast elkaar op te hangen.
pi_214041187
In de grote steden zie je veel Palestijnse vlaggen en buiten de grote steden zie je hier en daar een IsraŽlische vlag waaronder een mega grote in Staphorst langs het spoor :') . Heb zelf niks met dat vlaggen ophangen. Is ťťn en al virtue signalling en je wordt al gauw op ťťn hoop gegooid met antisemieten en zionisten. Nee dank je. Zelfde geldt voor de welbekende demonstraties.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_214041221
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 10:06 schreef oblo het volgende:

[..]
je kan prima met de palestijnse vlag zwaaien zonder voor jodenhaat of tegen israel te zijn:

[ afbeelding ]

ik ben zelf israeli en pro israel en ik zou geen probleem hebben om die twee vlaggen naast elkaar op te hangen.
Context is alles natuurlijk. :)

We hebben allebei gelijk. :Y
pi_214041440
quote:
14s.gif Op maandag 24 juni 2024 20:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
heb je een voorbeeld?
pi_214041451
quote:
Maar de Palestijnse Israelische vlag is de vlag van jodenhaat moslimhaat en terreur momenteel. Het is de vlag van een moordzuchtig kutvolk. Iedereen die die vlag voert, doet dat om de verkeerde reden. Of je nou moslim bent (antisemitisme) of extreemlinks (anti-kolonialisme).
fixed
pi_214041967
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 10:42 schreef Origami94 het volgende:

[..]
fixed
:D

"Projectie"
pi_214043130
Israel's high court orders the army to draft ultra-Orthodox men, rattling Netanyahu's government
https://apnews.com/articl(...)bd833f71845ee6af780d

Haha! :D

Pijpekrullen of niet, gewoon het leger in met je reet. :Y
  Overall beste user 2022 dinsdag 25 juni 2024 @ 14:39:08 #28
3928 Ulx
pi_214043390
Israel reageert op de beschuldigingen van oorlogsmisdaden. En ze maken er best wel gehakt van. En ik zie geen denkfouten in hun weerwoord.

Hoewel het NGO's hebben geen verstand van wapens/oorlogsvoering argument gezien de link HAMAS-UNRWA misschien een discussiepunt is. Maar om dat -gezien de zaak in New York- te gaan noemen is ook niet heel handig als verdediging.

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter
pi_214043401
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 14:39 schreef Ulx het volgende:
Israel reageert op de beschuldigingen van oorlogsmisdaden. En ze maken er best wel gehakt van. En ik zie geen denkfouten in hun weerwoord.

Hoewel het NGO's hebben geen verstand van wapens/oorlogsvoering argument gezien de link HAMAS-UNRWA misschien een discussiepunt is. Maar om dat -gezien de zaak in New York- te gaan noemen is ook niet heel handig als verdediging.

[ x ]

[ x ]

[ x ]

[ x ]

[ x ]
De vraag is uiteindelijk hoe en of Israel (en Hamas) uiteindelijk reageren op de aanklacht van het ICC.
  Overall beste user 2022 dinsdag 25 juni 2024 @ 15:02:22 #30
3928 Ulx
pi_214043567
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 14:41 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
De vraag is uiteindelijk hoe en of Israel (en Hamas) uiteindelijk reageren op de aanklacht van het ICC.
En wat er in New York gaat gebeuren. Als een rechter daar de klagers gelijk geeft dat UNRWA in bed lag met Hamas, maakt dat die VN club dan ook tot mede-oorlogsmisdadigers als het ICC Hamas aanpakt? Het wordt erg lastig het dan nog recht te lullen.....
pi_214043577
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 15:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
En wat er in New York gaat gebeuren. Als een rechter daar de klagers gelijk geeft dat UNRWA in bed lag met Hamas, maakt dat die VN club dan ook tot mede-oorlogsmisdadigers als het ICC Hamas aanpakt? Het wordt erg lastig het dan nog recht te lullen.....
Dat laat ik aan het ICC over, ik voel in het geheel niet de behoefte om wat dan ook recht te lullen.

Recht lullen wat krom is staat dit topic al vol mee.
  Overall beste user 2022 dinsdag 25 juni 2024 @ 15:06:39 #32
3928 Ulx
pi_214043598
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 15:04 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dat laat ik aan het ICC over,
Volgens mij kunnen zij iedereen aanklagen. Dus ook de UNRWA top.
pi_214043769
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 11:51 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
:D

"Projectie"
eerlijk van je
  dinsdag 25 juni 2024 @ 16:34:33 #34
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214044353
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 10:06 schreef oblo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Tja, nobel, maar ik vind het echt naÔef. Je hangt de vlag op van een volk, waarvan 75% de aanslagen van 7 oktober steunt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 10:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
In de grote steden zie je veel Palestijnse vlaggen en buiten de grote steden zie je hier en daar een IsraŽlische vlag waaronder een mega grote in Staphorst langs het spoor :') . Heb zelf niks met dat vlaggen ophangen. Is ťťn en al virtue signalling en je wordt al gauw op ťťn hoop gegooid met antisemieten en zionisten. Nee dank je. Zelfde geldt voor de welbekende demonstraties.
Tja, mensen willen er nu eenmaal een standpunt mee maken. In dit geval zou je kunnen zeggen dat een IsraŽlische vlag, bijvoorbeeld net zoals een OekraÔense, pro-Westen is. Dit waar een Palestijnse vlag juist duidelijk staat voor antiwesterse, antizionistische, antisemitische en terroristische sentimenten.
pi_214044522
Van de eerste tot de twintigste minuut een briljante open en eerlijke interview met voormalig hoofd van Shin bet. . Als je een interview bekijkt vandaag, moet het deze zijn.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 25 juni 2024 @ 17:01:33 #36
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214044672
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 16:50 schreef egayalS het volgende:
Van de eerste tot de twintigste minuut een briljante open en eerlijke interview met voormalig hoofd van Shin bet. . Als je een interview bekijkt vandaag, moet het deze zijn.

[ x ]
Als men met de term 'bezetting' verwijst naar de aanwezigheid van Joden op de Westelijke Jordaanoever. Die waren er amper te vinden voor 1970 en ook toen werd het land talloze keren aangevallen.

De Gazastrook was nog een uitstekend voorbeeld. IsraŽl haalde zelf in 2005 daar de laatste Joden weg, wat gebeurde er? De Palestijnen verkiezen Hamas als hun beleidsbepalers en de hele Gazastrook wordt binnen twee decennia omgetoverd tot een totale terreurcel met als doel het aanvallen en proberen te vernietigen van IsraŽl.

Het woord 'bezetting' is ook dubbelzinnig. Want binnen veel Arabische en Islamtische kringen wordt heel IsraŽl als een 'bezetting' van 'Palestina' gezien. De aanwezigheid van Joden daar is een bezetting voor hun van Islamitisch grondgebied.

Dit is ook de reden dat men in de 1920 en 1930 al begon met terrorisme gericht op de Joodse gemeenschappen. Er kwamen immers te veel Joden naar het Britse Mandaatgebied en dus zagen Arabische moslims daar, die altijd instaken op religieuze en etnische dominantie, dit als een bedreiging voor hun hegemonie.
pi_214044918
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 16:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, nobel, maar ik vind het echt naÔef. Je hangt de vlag op van een volk, waarvan 75% de aanslagen van 7 oktober steunt.
72% van de IsraŽliŽrs is tegen de noodhulp aan gaza. Met als gevolg dat 2.300.000 Palestijnen zullen overlijden waaronder 1.700.000 kinderen die sterven van de honger
  dinsdag 25 juni 2024 @ 17:55:07 #38
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214045372
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 17:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
72% van de IsraŽliŽrs is tegen de noodhulp aan gaza. Met als gevolg dat 2.300.000 Palestijnen zullen overlijden waaronder 1.700.000 kinderen die sterven van de honger
Naast het feit dat dit natuurlijk niet waar is (denk aan de videos uit met volle markten), is het ook niet de verantwoordelijkheid van IsraŽl. In een oorlogssituatie is het niet de norm om de tegenpartij te gaan assisteren. De Palestijnen zouden hun eigen boontjes eens moeten leren doppen en als ze dat niet kunnen hebben ze hun eigen graf gegraven. Dan had men deze oorlog maar niet moeten beginnen.

Het komt uiteindelijk allemaal neer op keuzes maken. Hamas verkiezen als de beleidsbepalers (keuze), Hamas blijven steunen (keuze), meedoen aan terrorisme (keuze), terrorisme zoals 7 oktober toejuichen (keuze).
pi_214045423
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 17:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zelfs de meest alarmistische NGO's zeggen dit niet en weet je zeker dat het niet 15.400.000 kinderen zijn?
pi_214045565
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 17:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Naast het feit dat dit natuurlijk niet waar is (denk aan de videos uit met volle markten), is het ook niet de verantwoordelijkheid van IsraŽl. In een oorlogssituatie is het niet de norm om de tegenpartij te gaan assisteren.
IsraŽl bepaalt al jaren wat gaza in en uitkomt. Israel is een democratisch land. Als die 72% van de inwoners het voor het zeggen hebben dan sterven er dus 2.300.000 mensen. Lekker humaan zeg.

Jij wil het graag hebben over een volle marktkramen alleen hoe staat het met de honderden discotheken in IsraŽl? Vanavond gaan de meeste gewoon weer open he
  dinsdag 25 juni 2024 @ 18:07:32 #41
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214045748
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 18:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
IsraŽl bepaalt al jaren wat gaza in en uitkomt. Israel is een democratisch land. Als die 72% van de inwoners het voor het zeggen hebben dan sterven er dus 2.300.000 mensen. Lekker humaan zeg.

Jij wil het graag hebben over een volle marktkramen alleen hoe staat het met de honderden discotheken in IsraŽl? Vanavond gaan de meeste gewoon weer open he
Die zullen dus niet sterven, momenteel is er niets meer dan wat geklaag in sommige delen dat men geen voedsel uit blik wilt eten. Dat zijn luxeproblemen en zegt ook iets over de levensstijl die mensen daar gewend zijn.

Niet voor niets is bijna een kwart van alle Palestijnen in de Gazastrook obees. Dit laat een ander beeld zien dan de narratieven van activistische NGOs, die al jaren worden verspreid, over zogenaamd een gebrek aan voedsel en schoon drinkwater.
pi_214048318
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 17:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zelfs de meest alarmistische NGO's zeggen dit niet en weet je zeker dat het niet 15.400.000 kinderen zijn?
Van de inwoners zou 47% onder de 18 jaar zijn. Is dat nieuw voor jou?
  dinsdag 25 juni 2024 @ 20:17:43 #43
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214050656
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 19:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ook dat is een keuze van deze mensen. Lekker veel kinderen produceren, want immers, volgens hun zijn dat toch toekomstige martelaren. 'IsraŽl heeft nucleaire wapens, de Palestijnen hebben hun nakomelingen als wapens'. Zie hier.

Kortom, de Palestijnen kiezen voor een bepaalde strategie en als er dan stront aan de knikker is, heb je naÔeve Westerlingen zoals jij die dan het beeld willen schetsen alsof het deze mensen allemaal maar overkomt en het Westen hen moet helpen.
pi_214051228
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 20:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Kortom, de Palestijnen kiezen voor een bepaalde strategie en als er dan stront aan de knikker is, heb je naÔeve Westerlingen zoals jij die dan het beeld willen schetsen alsof het deze mensen allemaal maar overkomt en het Westen hen moet helpen.
Ik heb me hier al vaak genoeg bijzonder negatief over de Gazanen en Palestijnen uitgelaten. Ergens ver weg weet je dat wel.

Ik ga even eten want ik heb wel voedsel nodig om te overleven.
pi_214051811
quote:

[..]
Palestijnen fokken als konijnen, al tientallen jaren lang, geholpen door gesubsidieerde vruchtbaarheidsklinieken in Gaza. Onafhankelijk van de oorlog hadden de Verenigde Naties het erover dat het land in 2020 niet meer sustainable zou zijn. Aan enige vorm van planning is nog nooit gedaan. Nogmaals, 6 keer zo dicht als de randstad qua bevolking. Als het een erkend land wordt is het op wat microstaten na het dichtst bevolkte land van de wereld. Je legt je aan het internationaal infuus (inclusief die van je vijand) en gaat daarna janken als er oorlog uitbreekt en er veel mensen omkomen, om maar niet te spreken van het gebruiken van je bevolking als schild. Het lijkt bijna een vooropgezet plan. Achterlijk is het in ieder geval wel.

https://www.trouw.nl/nieu(...)ps://www.google.com/
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tÚch blijft bestaan.
pi_214052802
quote:

[..]
Dat had je op moeten zoeken voor je domme post dan. Je zei net dat er maar 600k volwassenen waren tegenover 1.7 miljoen kinderen.
pi_214053887
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 15:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.

Afgezien daarvan: waarom klagen ze Netanyahu niet aan voor het financieren van/in bed liggen met Hamas?

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 25-06-2024 23:32:19 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 25 juni 2024 @ 23:34:31 #48
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214053952
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 23:25 schreef Kijkertje het volgende:
Afgezien daarvan: waarom klagen ze Netanyahu niet aan voor het financieren van/in bed liggen met Hamas?
Waarschijnlijk omdat ze weten dat dat een kansloze zaak is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214053971
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 23:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Waarschijnlijk omdat ze weten dat dat een kansloze zaak is.
Dat is de zaak tegen UNRWA ook dus dat houdt ze niet tegen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 woensdag 26 juni 2024 @ 08:53:17 #50
3928 Ulx
pi_214055397
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 23:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat is de zaak tegen UNRWA ook dus dat houdt ze niet tegen.
Want?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')