Laat ik daar nog even wat polariserends over zeggen, want dat is goed voor rechtse woede: ik geloof wel dat iedereen die vasthoudt aan zwarte piet racist is, het vertikt om zich enigszins in te lezen, of dom is.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:05 schreef Hanca het volgende:
Laat ik voorop stellen: ik geloof echt niet dat iedereen die vast houdt aan zwarte piet een racist is.
Ja, het duurde wel heel lang.quote:
Bij velen zou dat kunnen, maar velen houden zich ook vast aan nostalgie. Ze zijn gaan houden van dat racistisch feest dus worden ze boos als men nu probeert daar voor hun kinderen verandering in te brengen.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:14 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Laat ik daar nog even wat polariserends over zeggen, want dat is goed voor rechtse woede: ik geloof wel dat iedereen die vasthoudt aan zwarte piet racist is, het vertikt om zich enigszins in te lezen, of dom is.
Of je nu gelijk hebt of niet, wat is nu precies het nut van een dergelijke reactie. Waarom zou je mensen zo weg willen zetten om het wegzetten van hen te veroordelen?quote:Op zondag 16 juni 2024 18:14 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Laat ik daar nog even wat polariserends over zeggen, want dat is goed voor rechtse woede: ik geloof wel dat iedereen die vasthoudt aan zwarte piet racist is, het vertikt om zich enigszins in te lezen, of dom is.
Even advocaat van de duivel spelen; Maakt het uit hoe je het vraagt of zegt? Ik hoor alleen maar bij de voorstanders dat ze iets afgepakt word (dat gebeurt overigens niet maar soit), ik zie bij de voorstanders weinig tot geen empathie of bereidheid naar argumenten te luisteren, ik zie wel een bereidheid om geweld te gebruiken en het gebruik daarvan goed te praten.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Of je nu gelijk hebt of niet, wat is nu precies het nut van een dergelijke reactie. Waarom zou je mensen zo weg willen zetten om het wegzetten van hen te veroordelen?
Wat bedoel je met wegzetten?quote:Op zondag 16 juni 2024 18:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Of je nu gelijk hebt of niet, wat is nu precies het nut van een dergelijke reactie. Waarom zou je mensen zo weg willen zetten om het wegzetten van hen te veroordelen?
Die is er aan de andere kant ook niet.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel spelen; Maakt het uit hoe je het vraagt of zegt? Ik hoor alleen maar bij de voorstanders dat ze iets afgepakt word (dat gebeurt overigens niet maar soit), ik zie bij de voorstanders weinig tot geen empathie of bereidheid naar argumenten te luisteren, ik zie wel een bereidheid om geweld te gebruiken en het gebruik daarvan goed te praten.
Maakt het dan nog verschil als je niet langer bereid bent om het goed te praten en aardig te doen tegen de voorstanders van Zwarte Piet?
Wat zijn eigenlijk de argumenten om Zwarte Piet als karikatuur te laten bestaan?quote:Op zondag 16 juni 2024 18:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die is er aan de andere kant ook niet.
Voor degenen die daar zich uberhaupt mee bezig houden: dat het geen negroïde figuur uitbeeldt.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk de argumenten om Zwarte Piet als karikatuur te laten bestaan?
Je mag tegenwoordig ook niks meer zeggenquote:Op zondag 16 juni 2024 19:00 schreef Blastbeat het volgende:
Mijn vriendin is een zwarte moslima. Zij krijgt al die haat direct te verduren. Niet alleen de extreemrechtse en anderszins racistische, maar ook de seksistische én de conservatief-religieuze. En dan is het de bedoeling dat we al die haat zien als waardevolle meningen van 'andersdenkenden'?
Als er dan gezanikt wordt over 'woke', 'deugen' of 'wegzetten'... Echt flikker een eind op. Je hebt geen idee.
Is dat een reden om een groot deel van de bevolking te kwetsen of in elk geval te zorgen dat ze er last van hebben? Nee, toch? Zeker niet omdat het heel simpel kan worden aangepast.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor degenen die daar zich uberhaupt mee bezig houden: dat het geen negroïde figuur uitbeeldt.
Oh zeker wel, ik heb namelijk hetzelfde met een aangetrouwde Marokkaanse; alleen wordt die door zowel de PVV'er (want 'Marokkaan' en dus bij voorbaat ongewenst) als het gros van haar eigen familie uitgekotst (want afvallig en getrouwd met een 'Hollander').quote:Op zondag 16 juni 2024 19:00 schreef Blastbeat het volgende:
Mijn vriendin is een zwarte moslima. Zij krijgt al die haat direct te verduren. Niet alleen de extreemrechtse en anderszins racistische, maar ook de seksistische én de conservatief-religieuze. En dan is het de bedoeling dat we al die haat zien als waardevolle meningen van 'andersdenkenden'?
Als er dan gezanikt wordt over 'woke', 'deugen' of 'wegzetten'... Echt flikker een eind op. Je hebt geen idee.
Dat was dus mijn overweging om niet langer voorstander van Zwarte Piet te zijn. Toen de discussie begon had ik ook zoiets van "Ach, het is niet racistisch bedoeld", als je dan van zwarte mensen hoort dat ze dat wel zo ervaren dan kun je of accepteren dat het verstandig en sociaal is om het dan los te laten of stijf vol te houden en er een probleem van te maken terwijl kinderen er geen fuck om geven of Piet zwart, groen of roet is.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is dat een reden om een groot deel van de bevolking te kwetsen of in elk geval te zorgen dat ze er last van hebben? Nee, toch? Zeker niet omdat het heel simpel kan worden aangepast.
Het wordt al aangepast.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is dat een reden om een groot deel van de bevolking te kwetsen of in elk geval te zorgen dat ze er last van hebben? Nee, toch? Zeker niet omdat het heel simpel kan worden aangepast.
Precies wat ik zeg: alle empathie is weg uit de samenleving. Het is geen samen meer, nadenken over hoe je de ander kan helpen is verdwenen.
En exact dat is het. Luister nou gewoon even naar mensen. Dan blijkt het meestal allemaal gewoon best redelijk.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was dus mijn overweging om niet langer voorstander van Zwarte Piet te zijn. Toen de discussie begon had ik ook zoiets van "Ach, het is niet racistisch bedoeld", als je dan van zwarte mensen hoort dat ze dat wel zo ervaren dan kun je of accepteren dat het verstandig en sociaal is om het dan los te laten of stijf vol te houden en er een probleem van te maken terwijl kinderen er geen fuck om geven of Piet zwart, groen of roet is.
Heel Nederland eens een weekje op change management cursus sturen. Is mischien een gedachte.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:08 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
En exact dat is het. Luister nou gewoon even naar mensen. Dan blijkt het meestal allemaal gewoon best redelijk.
Zullen we dat als stelregel voor meerdere kanten aanhouden aleer allerlei grove termen over en weer vallen?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:08 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
En exact dat is het. Luister nou gewoon even naar mensen. Dan blijkt het meestal allemaal gewoon best redelijk.
Alsjeblieft niet, druk zat.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heel Nederland eens een weekje op change management cursus sturen. Is mischien een gedachte.
Hoe combineer je dat met zwart kroeshaar, geaccentueerde dikke lippen, en donkere schmink?quote:Op zondag 16 juni 2024 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor degenen die daar zich uberhaupt mee bezig houden: dat het geen negroïde figuur uitbeeldt.
Geen idee, vraag het aan degenen die zich bezighouden met Zwarte Piet.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe combineer je dat met zwart kroeshaar, geaccentueerde dikke lippen, en donkere schmink?
Laffe uitvlucht dus weer zoals gebruikelijk?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geen idee, vraag het aan degenen die zich bezighouden met Zwarte Piet.
Mij zal het worst wezen.
Operationaliseer dat eens?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Laffe uitvlucht dus weer zoals gebruikelijk?
Het is geen neger het LIJKT alleen maar een neger! Want het is een witte Nederlander met schmink, haha!quote:Op zondag 16 juni 2024 19:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe combineer je dat met zwart kroeshaar, geaccentueerde dikke lippen, en donkere schmink?
Ik weet het echt niet man. Ik weet wel dat ik erg geschrokken ben van de laatste landelijke verkiezingsuitslag. Niet omdat ik geloof dat er erg veel gaat veranderen, want dat kan gelukkig helemaal niet, maar wel dat zo'n groot deel van de mensen om ons heen op een extreemrechtse partij gestemd heeft en daarmee zegt: die mensen moeten op de een of andere manier weg.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heel Nederland eens een weekje op change management cursus sturen. Is mischien een gedachte.
Ik zie dit als een onderdeel van een groter probleem en het probleem is verandering. Ik snap dat jij dit persoonlijk oppakt, ik niet, en dat het daardoor een andere lading heeft.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:14 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet man. Ik weet wel dat ik erg geschrokken ben van de laatste landelijke verkiezingsuitslag. Niet omdat ik geloof dat er erg veel gaat veranderen, want dat kan gelukkig helemaal niet, maar wel dat zo'n groot deel van de mensen om ons heen op een extreemrechtse partij gestemd heeft en daarmee zegt: die mensen moeten op de een of andere manier weg.
Dat is geen vorm van 'anders denken'. Dat is gewoonweg pure kwaadaardigheid. Nu richt zich het op iemand van wie ik houd en natuurlijk raakt het me daarom meer. Maar iedereen zou hier fel tegen moeten ageren.
Ja, voor die kant wil ik best begrip hebben. Maar die kant kan terecht bij het CDA, de VVD, bij CU of welke andere conservatieve partij dan ook. Maar ze kiezen voor een racistische, extreemrechtse partij. Kan zijn dat ze dat zelf niet inzien hoor, maar laten we dan zo snel mogelijk een stemdiploma invoeren.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie dit als een onderdeel van een groter probleem en het probleem is verandering. Ik snap dat jij dit persoonlijk oppakt, ik niet, en dat het daardoor een andere lading heeft.
Het grotere probleem is de snelheid waarmee zaken veranderen, waar oude waarden wegvallen, waar de wereld steeds kleiner word en waar mensen, zeker mensen die uit een verzuild verleden komen, gewoon moeite hebben om het mentaal bij te benen.
Dat verzuilde verleden is zelfs voor boomers van 50, 60 jaar al een tijdje prehistorie.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie dit als een onderdeel van een groter probleem en het probleem is verandering. Ik snap dat jij dit persoonlijk oppakt, ik niet, en dat het daardoor een andere lading heeft.
Het grotere probleem is de snelheid waarmee zaken veranderen, waar oude waarden wegvallen, waar de wereld steeds kleiner word en waar mensen, zeker mensen die uit een verzuild verleden komen, gewoon moeite hebben om het mentaal bij te benen.
Ja, het lijkt me echt een groot deel voort te komen uit doorgeslagen individualisering, maar ook zijn de middenpartijen soms vergeten het land mee te nemen. Uitleggen waarom drastische zaken noodzakelijk zijn. Je merkte bij corona: als je dat wel doet is een zeer groot deel het gewoon met de noodzakelijke wijzigingen eens.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Begrip, begrip...ik zal niet zeggen dat ik er veel begrip voor heb, ik signaleer het alleen. Ik kan er maar heel slecht mee uit de voeten vooral omdat ik met name in Nederland een volk zie wat zich massaal heeft afgekeerd van de oude verzuiling want "Ik laat mij niet vertellen..." of "Dat bepaal ik zelf wel" en daar uiteindelijk maar heel slecht mee uit de voeten kan.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:19 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, voor die kant wil ik best begrip hebben. Maar die kant kan terecht bij het CDA, de VVD, bij CU of welke andere conservatieve partij dan ook. Maar ze kiezen voor een racistische, extreemrechtse partij. Kan zijn dat ze dat zelf niet inzien hoor, maar laten we dan zo snel mogelijk een stemdiploma invoeren.
Klinkt als een heel degelijke samenvatting en ik zou het er echt mee eens zijn, ware het niet dat je wel negeert dat het om echte mensen gaat. 'Een zondebok zoeken', ja, vaker gezien, dat gebeurt hè, ja, stom dat dat zo gaat. Zijn we het allemaal mee eens.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Begrip, begrip...ik zal niet zeggen dat ik er veel begrip voor heb, ik signaleer het alleen. Ik kan er maar heel slecht mee uit de voeten vooral omdat ik met name in Nederland een volk zie wat zich massaal heeft afgekeerd van de oude verzuiling want "Ik laat mij niet vertellen..." of "Dat bepaal ik zelf wel" en daar uiteindelijk maar heel slecht mee uit de voeten kan.
Dus vervalt men in het aloude, en menselijke, gedrag van een zondebok zoeken voor alles wat kut is in hun leven zelfs als ze het zelf veroorzaakt hebben. Want de hand in eigen boezem steken? Nah.
Waar het uiteindelijk op neer komt is dat we individueel en collectief amper meer in staat zijn tot zelfreflectie. Analyse lijkt ook een vies woord. In plaats van de feiten en het eigen handelen eerst zo objectief mogelijk te bekijken voordat een stelling wordt ingenomen wordt er vooral uit de heup geschoten. Dat komt zeker ook omdat de veranderingen zo snel gaan en veel mensen dat niet bij kunnen houden. Minstens zo veel komt het door gebrekkig onderwijs in combinatie met het niet in staat zijn simpele en vaak duidelijk onjuiste stellingen van populisten te ontkrachten.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Begrip, begrip...ik zal niet zeggen dat ik er veel begrip voor heb, ik signaleer het alleen. Ik kan er maar heel slecht mee uit de voeten vooral omdat ik met name in Nederland een volk zie wat zich massaal heeft afgekeerd van de oude verzuiling want "Ik laat mij niet vertellen..." of "Dat bepaal ik zelf wel" en daar uiteindelijk maar heel slecht mee uit de voeten kan.
Dus vervalt men in het aloude, en menselijke, gedrag van een zondebok zoeken voor alles wat kut is in hun leven zelfs als ze het zelf veroorzaakt hebben. Want de hand in eigen boezem steken? Nah.
Ik vergeet niet dat het om echte mensen gaat maar ik kan er ook zo verdomd weinig aan doen. Boos worden doe ik geregeld maar dan loop ik weg bij mijn computer omdat het dan problematisch is om het hier te posten.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:31 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Klinkt als een heel degelijke samenvatting en ik zou het er echt mee eens zijn, ware het niet dat je wel negeert dat het om echte mensen gaat. 'Een zondebok zoeken', ja, vaker gezien, dat gebeurt hè, ja, stom dat dat zo gaat. Zijn we het allemaal mee eens.
Maar het gaat om daadwerkelijke haat tegen echte mensen. Echte mensen die daar wakker van liggen, die zich elke dag afvragen: wie van mijn buren, collega's wil mij eigenlijk ook liever weg hebben?
Bij de landelijke verkiezingen bleek 20% extreemrechts te stemmen. Bij sommige peilingen bleek daarna zelfs een derde dat van plan te zijn. We krijgen een regering waarmee extreemrechts door regulier rechts genormaliseerd wordt.
Het is om te janken.
Dat overstijgt simpele politiek. Kijk hoe er over ouderen wordt gesproken ("opmakende boomers") en het 'zwarte gat dat de zorg heet".quote:Op zondag 16 juni 2024 19:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waar het uiteindelijk op neer komt is dat we individueel en collectief amper meer in staat zijn tot zelfreflectie. Analyse lijkt ook een vies woord. In plaats van de feiten en het eigen handelen eerst zo objectief mogelijk te bekijken voordat een stelling wordt ingenomen wordt er vooral uit de heup geschoten. Dat komt zeker ook omdat de veranderingen zo snel gaan en veel mensen dat niet bij kunnen houden. Minstens zo veel komt het door gebrekkig onderwijs in combinatie met het niet in staat zijn simpele en vaak duidelijk onjuiste stellingen van populisten te ontkrachten.
De vraag is hoe dat ontstaan is. In de basis denk ik niet dat er veel haat naar 'buitenlanders' was. Een combinatie van het niet kunnen ontkrachten van populistisch geroep in combinatie met het toeschrijven van op zich gerechtvaardigd problemen (huisvesting, asielopvang, criminaliteit) heeft veel onrust en vingerwijzen veroorzaakt. Wat daar achter zit is dat we imo niet meer getraind zijn zelf een onderbouwde mening te vormen en dus de hardste schreeuwer volgen met de meest simpele, doch meest niet juiste of zeer ongenuanceerde, mening.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:31 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Klinkt als een heel degelijke samenvatting en ik zou het er echt mee eens zijn, ware het niet dat je wel negeert dat het om echte mensen gaat. 'Een zondebok zoeken', ja, vaker gezien, dat gebeurt hè, ja, stom dat dat zo gaat. Zijn we het allemaal mee eens.
Maar het gaat om daadwerkelijke haat tegen echte mensen. Echte mensen die daar wakker van liggen, die zich elke dag afvragen: wie van mijn buren, collega's wil mij eigenlijk ook liever weg hebben?
Bij de landelijke verkiezingen bleek 20% extreemrechts te stemmen. Bij sommige peilingen bleek daarna zelfs een derde dat van plan te zijn. We krijgen een regering waarmee extreemrechts door regulier rechts genormaliseerd wordt.
Het is om te janken.
Hoe verklaar je dat kroeshaar, pagepakje, en oorbellen dan?quote:Op zondag 16 juni 2024 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Reeds beantwoord.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dat kroeshaar, pagepakje, en oorbellen dan?
Wat kunnen we daarvan leren, dat de facto per decreet regeren wel erg efficiënt is? Als er nou iets is wat we van corona hebben geleerd, is het wel dat een crisis op een gegeven moment geen crisis meer is en dat blijven hangen in "de crisismethode" dan oprecht gevaarlijk overheidsoptreden oplevert.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:23 schreef Hanca het volgende:
En nogmaals: de corona crisis methode werkte wel, dus daar kunnen we misschien best van leren.
Ik ken een meid die nu met een moslim samen is, en in een volksbuurt woont. Is geen genot om daar nu over straat te gaan blijkbaar.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:00 schreef Blastbeat het volgende:
Ik had het mijn hele post over de manier van communiceren, niet over de maatregelen zelf. Wat ze in elk geval goed deden was het land meenemen met maatregelen en de redenen daarvan. Ik denk dat de politiek dat over het algemeen bij normale politieke besluiten die veel impact hebben (verplicht een warmtepomp, bijvoorbeeld) veel te weinig doet.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat kunnen we daarvan leren, dat de facto per decreet regeren wel erg efficiënt is? Als er nou iets is wat we van corona hebben geleerd, is het wel dat een crisis op een gegeven moment geen crisis meer is en dat blijven hangen in "de crisismethode" dan oprecht gevaarlijk overheidsoptreden oplevert.
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat mensen bepaalde veranderingen gewoon slecht vinden. Zou kunnen hoor, is maar een suggestie.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als afvallige met een 'Hollander' op bepaalde straten lopen is ook geen aanrader.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ken een meid die nu met een moslim samen is, en in een volksbuurt woont. Is geen genot om daar nu over straat te gaan blijkbaar.
Dit is onzin, je kunt niet zomaar voor een hele groep mensen gaan bepalen waarom ze ergens op stemmen, en daar dan boos over worden.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:14 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
maar wel dat zo'n groot deel van de mensen om ons heen op een extreemrechtse partij gestemd heeft en daarmee zegt: die mensen moeten op de een of andere manier weg.
1972, rellen in de Afrikaanderwijk in Rotterdam tegen Turkse gastarbeiders.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:50 schreef Faraday01 het volgende:
Wat historisch nog wel hoopvol is voor de langere termijn is dat het afzetten tegen nieuwe groepen Nederlanders iets van alle tijden is. Ook voorafgaand aan en in de gouden eeuw ging het er soms heftig aan toe. Op termijn ontstaat er toch meestal een nieuw normaal met een nieuwe 'Nederlander' waarbij ook de etniciteit en cultuur van nieuwe groepen een plaats krijgen. Dat heeft alleen veel tijd nodig.
En secularisering.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:50 schreef Faraday01 het volgende:
Wat historisch nog wel hoopvol is voor de langere termijn is dat het afzetten tegen nieuwe groepen Nederlanders iets van alle tijden is. Ook voorafgaand aan en in de gouden eeuw ging het er soms heftig aan toe. Op termijn ontstaat er toch meestal een nieuw normaal met een nieuwe 'Nederlander' waarbij ook de etniciteit en cultuur van nieuwe groepen een plaats krijgen. Dat heeft alleen veel tijd nodig.
Ach dat is toch helemaal geen probleem, de Oekraïner draait ook gewoon prima mee in zeer korte tijd. Het binnenlaten van bepaalde groepen mensen heeft consequenties, dat is waar mensen zich tegen afzetten. Niet zozeer tegen de mensen die binnenkomen zelf.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:50 schreef Faraday01 het volgende:
De PVV heeft gewoon een verkiezingsprogramma toch? Iedereen weet toch wel min of meer waar die partij voor staat?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is onzin, je kunt niet zomaar voor een hele groep mensen gaan bepalen waarom ze ergens op stemmen, en daar dan boos over worden.
Hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat katholieken en protestanten stopten elkaar af te maken in de Nederlanden?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
1972, rellen in de Afrikaanderwijk in Rotterdam tegen Turkse gastarbeiders.
Je kunt nu wel kijken: er zijn 2 vol racistische kandidaat ministers voorgesteld met Faber en Klever. Dat racisme is ook genoeg in de pers gekomen. Als de PVV nu nog op 40+ zetels blijft staan heeft in elk geval een groot deel van Nederland blijkbaar geen probleem met racisme, ook niet als ze zelf zogezegd geen racist zijn. En als de coalitie een meerderheid blijkt te houden in de peilingen, kun je constateren dat in elk geval de meerderheid geen probleem heeft met samenwerken met racisten.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is onzin, je kunt niet zomaar voor een hele groep mensen gaan bepalen waarom ze ergens op stemmen, en daar dan boos over worden.
Zijn ze gestopt dan?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat katholieken en protestanten stopten elkaar af te maken in de Nederlanden?
In Nederland? Al eeuwen.quote:
Wij zijn 'andersom' en dat scheelt fors.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ken een meid die nu met een moslim samen is, en in een volksbuurt woont. Is geen genot om daar nu over straat te gaan blijkbaar.
Jaquote:
Kun jij je indenken dat er ook mensen zijn die geen afkeer hebben van een huidskleur maar van aartsconservatieve opvattingen over scheiding kerk en staat, vrouwen- en homorechten?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt nu wel kijken: er zijn 2 vol racistische kandidaat ministers voorgesteld met Faber en Klever. Dat racisme is ook genoeg in de pers gekomen. Als de PVV nu nog op 40+ zetels blijft staan heeft in elk geval een groot deel van Nederland blijkbaar geen probleem met racisme, ook niet als ze zelf zogezegd geen racist zijn. En als de coalitie een meerderheid blijkt te houden in de peilingen, kun je constateren dat in elk geval de meerderheid geen probleem heeft met samenwerken met racisten.
Je snapt toch wel dat dat iets totaal anders is dan redenen voor stemmen?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:52 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
De PVV heeft gewoon een verkiezingsprogramma toch? Iedereen weet toch wel min of meer waar die partij voor staat?
Dit is ook altijd zo'n valse hoop reactie.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:14 schreef Blastbeat het volgende:
Niet omdat ik geloof dat er erg veel gaat veranderen, want dat kan gelukkig helemaal niet
Ja, zeer zeker. Sterker: ik heb zelf ook een afkeer van aartsconservatieve opvattingen over vrouwen- en homorechten. Dat deel ik trouwens met praktisch elke moslim die ik spreek.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kun jij je indenken dat er ook mensen zijn die geen afkeer hebben van een huidskleur maar van aartsconservatieve opvattingen over scheiding kerk en staat, vrouwen- en homorechten?
Wat handig, zelf nieuwe definities voor woorden verzinnen zodat je er boos over kunt doenquote:Op zondag 16 juni 2024 19:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt nu wel kijken: er zijn 2 vol racistische kandidaat ministers voorgesteld met Faber en Klever. Dat racisme is ook genoeg in de pers gekomen. Als de PVV nu nog op 40+ zetels blijft staan heeft in elk geval een groot deel van Nederland blijkbaar geen probleem met racisme, ook niet als ze zelf zogezegd geen racist zijn. En als de coalitie een meerderheid blijkt te houden in de peilingen, kun je constateren dat in elk geval de meerderheid geen probleem heeft met samenwerken met racisten.
Laat me raden; die opvattingen hoor je natuurlijk alleen van roomblanke boertjes.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, zeer zeker. Sterker: ik heb zelf ook een afkeer van aartsconservatieve opvattingen over vrouwen- en homorechten. Dat deel ik trouwens met praktisch elke moslim die ik spreek.
Met de beste wil van de wereld: iemand die niets tegen moslims heeft, gaat echt geen PVV stemmen.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat dat iets totaal anders is dan redenen voor stemmen?
Het was dan ook een grap, in mijn kleine (6000) dorp werken de katholieken en de protestanten volop samen, organiseren ook samen een Kerst en Paas viering en ten tijde van Corona zijn ze alle huizen langsgegaan om een plantje te brengen en hun diensten aan te bieden. Niet aan mij besteed maar ik vond de gemeenschapszin die eruit sprak wel heel goed.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja
Wel sinds kort, dan heb je het over de laatste 10/15 jaar dat ze echt samenwerken in plaats van elkaar als het grote kwaad zien.
Bedoel je nu dat het geen racisme is omdat er niet over moslims maar over de Islam gesproken wordt?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat handig, zelf nieuwe definities voor woorden verzinnen zodat je er boos over kunt doen
Racisme is onderscheid maken op basis van afkomst:quote:Op zondag 16 juni 2024 19:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat handig, zelf nieuwe definities voor woorden verzinnen zodat je er boos over kunt doen
Dus ik verzin geen definitie, Klever en Faber zijn overduidelijk racistisch.quote:Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie: "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."[3]
Nou ja, ik heb je weleens over abortus gehoord en dat was toch behoorlijk aartsconservatief.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, zeer zeker. Sterker: ik heb zelf ook een afkeer van aartsconservatieve opvattingen over vrouwen- en homorechten. Dat deel ik trouwens met praktisch elke moslim die ik spreek.
Religie heeft niets met ras of afkomst te maken.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Racisme is onderscheid maken op basis van afkomst:
[..]
Dus ik verzin geen definitie, Klever en Faber zijn overduidelijk racistisch.
Nee, hoor.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laat me raden; die opvattingen hoor je natuurlijk alleen van roomblanke boertjes.
Dat zou kunnen. Maar daar had blastbeat het niet over.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als afvallige met een 'Hollander' op bepaalde straten lopen is ook geen aanrader.
.
Wat heet, dat kon niet eens; dat was kusje op de hoek zodat de 'kafir' niet zichtbaar in beeld was.
Klopt, daar had ik het over.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar daar had blastbeat het niet over.
Dat heeft te maken met mijn opvatting over de rechten van het kind, waarbij voor mij een ongeboren kind net zo veel kind is als een geboren kind. Dat heeft niks te maken met vrouwenrechten, wat mij betreft is een vrouw in alles gelijk aan een man en heeft het ook exact dezelfde rechten. In mijn ideaalbeeld werken man en vrouw ook evenveel, maar in het geval van kinderen beide niet fulltime.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:00 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb je weleens over abortus gehoord en dat was toch behoorlijk aartsconservatief.
Daar wonen dan zeker die mensen waar de PvdA/Links beter naar moet luisteren!quote:Op zondag 16 juni 2024 19:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waar moeten die mensen die afvallige dames die wagen met een 'Hollander' te gaan onheus bejegenen naar gaan luisteren?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Daar wonen dan zeker die mensen waar de PvdA/Links beter naar moet luisteren!
Nou ja, laten we het erop houden dat dat een discussie voor later is.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met mijn opvatting over de rechten van het kind, waarbij voor mij een ongeboren kind net zo veel kind is als een geboren kind. Dat heeft niks te maken met vrouwenrechten, wat mij betreft is een vrouw in alles gelijk aan een man en heeft het ook exact dezelfde rechten. In mijn ideaalbeeld werken man en vrouw ook evenveel, maar in het geval van kinderen beide niet fulltime.
Die zijn er ook, maar ik denk dat dat vanuit jou een hoop wishful thinking is. Je wilt graag geloven dat dat de PVV aanhang is, maar ik hoor weer andere geluiden.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kun jij je indenken dat er ook mensen zijn die geen afkeer hebben van een huidskleur maar van aartsconservatieve opvattingen over scheiding kerk en staat, vrouwen- en homorechten?
Als het maar duidelijk is dat voor mij man en vrouw echt volledig gelijk zijn. Ik ben ook zeer blij met onze vrouwelijke dominee. En ik stemde in mijn leven ook vaker op een vrouw dan op een man. Ik ben wat dat betreft dus zeker niet aartsconservatief.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:05 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou ja, laten we het erop houden dat dat een discussie voor later is.
Voor de goede orde: ik kom weleens wat bot uit de hoek waar het dit soort zaken betreft, maar dat is echt niet persoonlijk. Ik heb dat soort verschillen van opvatting ook met mijn ouders en zo. Nul haat of iets dergelijks.
Maakt niet uit, het is natuurlijk geen racisme als het niet over ras gaat. Een religie kies je zelf.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Bedoel je nu dat het geen racisme is omdat er niet over moslims maar over de Islam gesproken wordt?
Ik heb niets met de PVV.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die zijn er ook, maar ik denk dat dat vanuit jou een hoop wishful thinking is. Je wilt graag geloven dat dat de PVV aanhang is, maar ik hoor weer andere geluiden.
Grappige is dat het nog niet eens een extreme orthodoxe haatbaard is. Dan kan ik het nog wel begrijpen.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Daar wonen dan zeker die mensen waar de PvdA/Links beter naar moet luisteren!
Dus we mogen Faber en Klever enkel discriminerend noemen maar geen racist?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Religie heeft niets met ras of afkomst te maken.
Daarom zijn er ook katholieke Irakezen die naar Nederland kwamen t.t.v. Saddam.
Als Faber en Klever op basis van huidskleur opereren zijn het inderdaad racisten.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus we mogen Faber en Klever enkel discriminerend noemen maar geen racist?
Ik zeg ook niet dat je een PVV'er bent. Alleen heb ik het idee dat je die achterban aan het downplayen bent.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb niets met de PVV.
Juist omdat haar voorman het onderscheid tussen ras en religie niet eens ziet.
Ik spreek voor mijzelf.
Je ziet het verschil niet?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dat heb ik dan weer met andere zaken hier.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je een PVV'er bent. Alleen heb ik het idee dat je die achterban aan het downplayen bent.
Ja, of alle buitenlanders uit het verkeerde buitenland.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Grappige is dat het nog niet eens een extreme orthodoxe haatbaard is. Dan kan ik het ergens nog wel begrijpen.
Maar volgens sommigen zijn alle moslims dat.
Godzijdank mag je dat in Nederland nog altijd helemaal zelf uitmaken. Nog wel.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zou je nog antwoord op mijn vraag kunnen geven?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, of alle buitenlanders uit het verkeerde buitenland.
Het zou natuurlijk gek zijn als woorden bepaalde betenenissen zouden hebben héquote:Op zondag 16 juni 2024 20:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Godzijdank mag je dat in Nederland nog altijd helemaal zelf uitmaken. Nog wel.
quote:Op zondag 16 juni 2024 20:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als Faber en Klever op basis van huidskleur opereren zijn het inderdaad racisten.
Nee sorry, heb hier nooit echt bij stil gestaan. Voor mij zijn racisme en discriminatie altijd behoorlijke synoniemen geweest en daarom vraag ik het.quote:
Doe eens dan? Geloof gewoon even in Allah. Wel oprecht hè, vol overtuiging en accepteer met heel je hart dat Mohamed zijn profeet is en dat de Koran het woord van god is. En daarna geloof je voluit in een andere god naar keuze, net zo oprecht uiteraard. Dan word je weer even katholiek, lekker geloven in al die wonderen en zo en daarna weer net even anders: gereformeerd, doe maar gewoon de SGP-variant. Dan nog even geloven in Vishnu, om dat deel van de wereld ook niet te negeren. En uiteindelijk gewoon weer lekker atheïst.quote:
Die heb ik zelf meegemaakt. En een vriend van mij ook. Naar hun familie hebben ze iig niet meer te luisteren want die wilden niets meer met ze te maken hebbenquote:Op zondag 16 juni 2024 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar moeten die mensen die afvallige dames die wagen met een 'Hollander' te gaan onheus bejegenen naar gaan luisteren?
Ook een tip?
Oh ok. Het is vrij simpel: racisme is discriminatie gebaseerd op ras (tegenwoordig soms ook ethniciteit, maar goed). Daar hoort ook het gedachtengoed bij dat bepaalde rassen beter zijn dan andere.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:14 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Nee sorry, heb hier nooit echt bij stil gestaan. Voor mij zijn racisme en discriminatie altijd behoorlijke synoniemen geweest en daarom vraag ik het.
Overduidelijk wel, aangezien het hele idee daar was dat Joden een ras waren, een voor sommige Nazi's minderwaardig ras, voor andere Nazi's juist een superieur ras (en daarom gevaarlijk). Het maakte de Nazi's ook niet uit of een Jood een religie beleed of niet; Nazi's hadden de pest aan de Joden omdat, volgens weinig frisse figuren als Rosenberg, Himmler en Hitler zelf, ze de aanstichters waren van 'rassenvermenging' om zo het Germaanse ras te verzwakken.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:14 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Nee sorry, heb hier nooit echt bij stil gestaan. Voor mij zijn racisme en discriminatie altijd behoorlijke synoniemen geweest en daarom vraag ik het.
Bij de vervolging van Joden in WO2 was dus geen sprake van racisme?
Kun je van ras veranderen? Nee héquote:Op zondag 16 juni 2024 20:15 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Doe eens dan? Geloof gewoon even in Allah. Wel oprecht hè, vol overtuiging en accepteer met heel je hart dat Mohamed zijn profeet is en dat de Koran het woord van god is. En daarna geloof je voluit in een andere god naar keuze, net zo oprecht uiteraard. Dan word je weer even katholiek, lekker geloven in al die wonderen en zo en daarna weer net even anders: gereformeerd, doe maar gewoon de SGP-variant. Dan nog even geloven in Vishnu, om dat deel van de wereld ook niet te negeren. En uiteindelijk gewoon weer lekker atheïst.
Maar niet liegen hè! Alles moet een oprecht geloof zijn.
Tot over een uurtje. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Jammer van die laatste zin, maar verder is dit inderdaad ook mijn ervaring.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:16 schreef ems. het volgende:
[..]
Die heb ik zelf meegemaakt. En een vriend van mij ook. Naar hun familie hebben ze iig niet meer te luisteren want die wilden niets meer met ze te maken hebben
Pas toen het uit ging met die vriend van mij en zij zich door jarenlange druk toch een huwelijk met een moslim heeft laten aanpraten wilden haar bloedeigen ouders weer contact met haar hebben.
En het was altijd al helemaal een feest als die meisjes op straat gespot werden met een Nederlandse/ongelovige man.
Goede tijden altijd met die islam.
Mijn schoonmoeder woonde in een enclave uit een ander Europees land in Nederland. Toen zei haar man leerde kennen had ze precies dezelfde ervaring terwijl dit helemaal geen moslims waren…quote:Op zondag 16 juni 2024 20:16 schreef ems. het volgende:
[..]
Die heb ik zelf meegemaakt. En een vriend van mij ook. Naar hun familie hebben ze iig niet meer te luisteren want die wilden niets meer met ze te maken hebben
Pas toen het uit ging met die vriend van mij en zij zich door jarenlange druk toch een huwelijk met een moslim heeft laten aanpraten wilden haar bloedeigen ouders weer contact met haar hebben.
En het was altijd al helemaal een feest als die meisjes op straat gespot werden met een Nederlandse/ongelovige man.
Goede tijden altijd met die islam.
Bron?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
voor andere Nazi's juist een superieur ras
Ja, ho. Nu ga je voorbij aan wat ik bedoelde. Verander dan eens van religie? Dat is extreem moeilijk, voor de meesten zelfs onmogelijk. Ik kan écht niet in een god geloven. Andersom zal dat hetzelfde zijn. En als dat zo is, is er dan echt zo'n groot verschil tussen discriminatie op basis van huidskleur en discriminatie op basis van religie?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Kun je van ras veranderen? Nee héKun je van religie veranderen? Jep.
Dat maakt niet dat discrimineren op basis van religie niet bestaat.
Bij de vervolging van Joden in WO2 was dus geen sprake van racisme?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh ok. Het is vrij simpel: racisme is discriminatie gebaseerd op ras (tegenwoordig soms ook ethniciteit, maar goed). Daar hoort ook het gedachtengoed bij dat bepaalde rassen beter zijn dan andere.
Discrimineren op basis van geslacht is geen racisme, bijvoorbeeld.
Ik meen Hans Frank; hij verweet mede-Nazi's naïviteit. De Joden waren niet minderwaardig maar juist zeer intelligent en dat waren zij omdat ze hun "ras puur hielden" terwijl ze andere volkeren met elkaar vermengden.quote:
Religie is simpelweg geen aangeboren of onveranderlijk onderdeel van je identiteit.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:21 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, ho. Nu ga je voorbij aan wat ik bedoelde. Verander dan eens van religie? Dat is extreem moeilijk, voor de meesten zelfs onmogelijk. Ik kan écht niet in een god geloven. Andersom zal dat hetzelfde zijn. En als dat zo is, is er dan echt zo'n groot verschil tussen discriminatie op basis van huidskleur en discriminatie op basis van religie?
Dat jij altijd compleet het punt mist bewijst ook wat.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Religie is simpelweg geen aangeboren of onveranderlijk onderdeel van je identiteit.
Dat door de eeuwen heen miljoenen mensen een religie aannamen, van religie veranderden dan wel religie vaarwel zeiden bewijst dat.
Nee hoor, het is vrij makkelijk. Maar los van dat, het is gewoon niet onmogelijk. Veranderen van 'ras' (voor zover dat überhaupt bestaat) wel. Dat is het duidelijke verschil.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:21 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, ho. Nu ga je voorbij aan wat ik bedoelde. Verander dan eens van religie? Dat is extreem moeilijk, voor de meesten zelfs onmogelijk.
Je kunt ook proberen te reageren op wat ik wel zeg in plaats van wat ik niet zegquote:Op zondag 16 juni 2024 20:21 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Bij de vervolging van Joden in WO2 was dus geen sprake van racisme?
Wat is je punt dan?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:24 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dat jij altijd compleet het punt mist bewijst ook wat.
Nou, doe dan? Geloof gewoon even voor vijf minuten oprecht dat Allah de enige god is en dat Mohamed zijn profeet is. Kom op, vijf minuutjes om voor eens en voor altijd duidelijk te hebben of je echt een religie kunt kiezen.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor, het is vrij makkelijk. Maar los van dat, het is gewoon niet onmogelijk. Veranderen van 'ras' (voor zover dat überhaupt bestaat) wel. Dat is het duidelijke verschil.
Je kunt vragen tot je een ons weegt, dan nog is religie in 100% van de gevallen het resultaat van nurture, niet nature.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:28 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou, doe dan? Geloof gewoon even voor vijf minuten oprecht dat Allah de enige god is en dat Mohamed zijn profeet is. Kom op, vijf minuutjes om voor eens en voor altijd duidelijk te hebben of je echt een religie kunt kiezen.
En streefden de Duitsers bij hun umvolking een bepaald superieur ras na?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Overduidelijk wel, aangezien het hele idee daar was dat Joden een ras waren, een voor sommige Nazi's minderwaardig ras, voor andere Nazi's juist een superieur ras (en daarom gevaarlijk). Het maakte de Nazi's ook niet uit of een Jood een religie beleed of niet; Nazi's hadden de pest aan de Joden omdat, volgens weinig frisse figuren als Rosenberg, Himmler en Hitler zelf, ze de aanstichters waren van 'rassenvermenging' om zo het Germaanse ras te verzwakken.
De hele Nazi-ideologie was van ras vergeven. Ook al, het zij gezegd, dat in de realiteit Joden helemaal geen ras zijn.
Hun eigen ras. Puur Germaans en 'Arisch'.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En streefden de Duitsers bij hun umvolking een bepaald superieur ras na?
Okquote:Op zondag 16 juni 2024 20:28 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou, doe dan? Geloof gewoon even voor vijf minuten oprecht dat Allah de enige god is en dat Mohamed zijn profeet is. Kom op, vijf minuutjes om voor eens en voor altijd duidelijk te hebben of je echt een religie kunt kiezen.
Dat je heel veel zegt, maar zelden iets begrijpt.quote:
Waarom kan een Nazi in de tweede wereldoorlog rassenleer toespitsen op de joden en kan dit niet gedaan worden op mosilms?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je kunt ook proberen te reageren op wat ik wel zeg in plaats van wat ik niet zegDat de Nazi-leer een vrij pure rassenleer was hoeft niemand je uit te leggen neem ik aan.
Nooit van gehoord. Was zo te zien wel een hoge pief in Polen. Ben nu zijn wikipedia aan het lezen.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik meen Hans Frank; hij verweet mede-Nazi's naïviteit. De Joden waren niet minderwaardig maar juist zeer intelligent en dat waren zij omdat ze hun "ras puur hielden" terwijl ze andere volkeren met elkaar vermengden.
Kijken of ik die quote nog kan vinden.
Ik begrijp je prima; je hebt alleen geen enkele grond om op te staan om religie als vaststaande en onveranderlijke eigenschap van een mens te presenteren.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:31 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dat je heel veel zegt, maar zelden iets begrijpt.
Goed, de zwakte van mijn punt zit uiteraard in je eerlijkheid. Maar ik geloof niet dat het gaat lukken.quote:
Als je moslims als apart ras wil zien moet je dat doen, maar dan zul je wel hele goede argumenten moeten verzinnenquote:Op zondag 16 juni 2024 20:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarom kan een Nazi in de tweede wereldoorlog rassenleer toespitsen op de joden en kan dit niet gedaan worden op mosilms?
Omdat voor de Nazi's de Joden een ras waren. En dat had bar weinig met Joodse religie te maken. Daarom maakte men ook geen onderscheid tussen religieuze en seculiere Joden.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarom kan een Nazi in de tweede wereldoorlog rassenleer toespitsen op de joden en kan dit niet gedaan worden op mosilms?
Er zijn in de geschiedenis ontelbaar veel mensen veranderd van religie. Leef je uit met hen te ondervragen, zou ik zeggenquote:Op zondag 16 juni 2024 20:33 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Goed, de zwakte van mijn punt zit uiteraard in je eerlijkheid. Maar ik geloof niet dat het gaat lukken.
Waar zeg ik dat ik dit doe, probeer het zelf gewoon even duidelijk te krijgen.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je moslims als apart ras wil zien moet je dat doen, maar dan zul je wel hele goede argumenten moeten verzinnen
Je hebt wel gelijk dat je op veel gebieden op deze wereld niet kan kiezen. Niet omdat dat aangeboren is, maar omdat je anders geëxecuteerd wordt. Ofwel: dan is 'kiezen' om religieus te zijn vaak beter voor je gezondheid.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:28 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
De meeste moslims hier zullen waarschijnlijk van Arabisch/Turkse afkomst zijn.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je moslims als apart ras wil zien moet je dat doen, maar dan zul je wel hele goede argumenten moeten verzinnen
Ja, jezus (NPI), ik kom uit een christelijk gezin en ben nu atheïst. Natuurlijk kan dat veranderen. Mijn punt is dat de eigen invloed daarop minimaal is. Of beter gezegd: dat is geen keuze.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn in de geschiedenis ontelbaar veel mensen veranderd van religie. Leef je uit met hen te ondervragen, zou ik zeggen
Dat is wat je moet doen als je rassenleer wil toespitsen op moslims, veel duidelijker gaat het niet worden hoor.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:35 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik dit doe, probeer het zelf gewoon even duidelijk te krijgen.
Kun je het geloven noemen als je het spel alleen meespeelt omdat het moet in plaats van omdat het je overtuiging is?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk dat je op veel gebieden op deze wereld niet kan kiezen. Niet omdat dat aangeboren is, maar omdat je anders geëxecuteerd wordt. Ofwel: dan is 'kiezen' om religieus te zijn vaak beter voor je gezondheid.
Hier in Nederland en het Westen is dat al een tijdje verre geschiedenis, gelukkig.
Dat is een keuze van de omgeving waarin je opgroeit.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:37 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, jezus (NPI), ik kom uit een christelijk gezin en ben nu atheïst. Natuurlijk kan dat veranderen. Mijn punt is dat de eigen invloed daarop minimaal is. Of beter gezegd: dat is geen keuze.
Of heb je net écht even in Allah geloofd?
Dat is het zeker wel, maar laten we zeggen dat de invloed minimaal is zoals jij zegt. Dat is nog niet nul, en dat is het punt.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:37 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, jezus (NPI), ik kom uit een christelijk gezin en ben nu atheïst. Natuurlijk kan dat veranderen. Mijn punt is dat de eigen invloed daarop minimaal is. Of beter gezegd: dat is geen keuze.
Nee, dan is het zelfbehoud.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:38 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Kun je het geloven noemen als je het spel alleen meespeelt omdat het moet in plaats van omdat het je overtuiging is?
Nu komen we ergens. Keuze voor huidskleur is nul en die voor religie? 0,01 of zo?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is het zeker wel, maar laten we zeggen dat de invloed minimaal is zoals jij zegt. Dat is nog niet nul, en dat is het punt.
Nu mis je het punt weer hequote:Op zondag 16 juni 2024 20:42 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nu komen we ergens. Keuze voor huidskleur is nul en die voor religie? 0,01 of zo?
Kunnen we in ieder geval stellen dat de religie waarmee iemand werd grootgebracht en die daarna dus aanhangt over het algemeen geen vrij keuze is en dat die ook niet gewoon even valt te veranderen?
Het valt in ieder geval te veranderen.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:42 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nu komen we ergens. Keuze voor huidskleur is nul en die voor religie? 0,01 of zo?
Kunnen we in ieder geval stellen dat de religie waarmee iemand werd grootgebracht en die daarna dus aanhangt over het algemeen geen vrij keuze is en dat die ook niet gewoon even valt te veranderen?
Ik zei eerder: ik kom uit een christelijk gezin en ben nu atheïst. Ik weet dus dat het kan veranderen. Mijn punt is: je hebt zelf nauwelijks invloed daarop. Je kunt niet kiezen waar je in gelooft.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nu mis je het punt weer heDe invloed is niet minimaal, ik gaf je alleen even dat punt om te laten zien dat zelfs dan er nog verschil is.
Nogmaals, ontelbaar veel mensen hebben het gedaan. Ga die maar ondervragen. Zoals die blanke meisjes die zich bekeerden en toen naar Syrië gingen om voor ISIS kinderen te baren. Die hadden volgens jou ook geen enkele invloed? Moeten we ze daarom maar gewoon terughalen en geen straf opleggen? Hoe zou dat werken?
Wellicht, maar dat betekent niet dat iedereen die het niet met je eens is een racist is.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:48 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Maar het belangrijkste in het discriminatievraagstuk: afkomst. Het mag niet zo zijn dat een bepaalde afkomst je in Nederland direct op achterstand zet. En dat is nu wel zo.
Dat kun je simpelweg niet hard maken.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:48 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik zei eerder: ik kom uit een christelijk gezin en ben nu atheïst. Ik weet dus dat het kan veranderen. Mijn punt is: je hebt zelf nauwelijks invloed daarop. Je kunt niet kiezen waar je in gelooft.
Maar het belangrijkste in het discriminatievraagstuk: afkomst. Het mag niet zo zijn dat een bepaalde afkomst je in Nederland direct op achterstand zet. En dat is nu wel zo.
Ik ga niet tekeer tegen mensen, ik ga tekeer tegen opvattingen. Dat verschil snap jij niet, maar puur even voor de meelezers.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Snap dan sowieso niet waarom je zo tekeer gaat tegen mensen met conservatieve opvattingen.
True. Dus sowieso elk geval apart beoordelen.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wellicht, maar dat betekent niet dat iedereen die het niet met je eens is een racist is.
Snap nu wel waarom sommigen zo graag met die term smijten. Als kritiek op religie al discriminatie op basis van afkomst is, heb ik kennelijk ook een enorme afkeer van Italianen (Rooms), Zweden (Luthers) en Schotten (Calvinistisch).quote:Op zondag 16 juni 2024 20:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wellicht, maar dat betekent niet dat iedereen die het niet met je eens is een racist is.
Maar als die opvattingen zo moeilijk zijn om te veranderen, 0,01 kans zelfs, waarom daar tegen tekeer gaan?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:50 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik ga niet tekeer tegen mensen, ik ga tekeer tegen opvattingen. Dat verschil snap jij niet, maar puur even voor de meelezers.
Totale onzin. Een religie kies je niet. Dat heeft alles met afkomst te maken.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maakt niet uit, het is natuurlijk geen racisme als het niet over ras gaat. Een religie kies je zelf.
Verder ook niet zo relevant, het is gewoon het aloude trucje van hele groepen mensen van racisme beschuldigen zonder enige onderbouwing.
Het is eveneens geen onveranderlijk, aangeboren fenomeen.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Totale onzin. Een religie kies je niet. Dat heeft alles met afkomst te maken.
De groep die bekeerd op latere leeftijd is extreem veel kleiner dan de groep die vanaf geboorte bij een geloof hoort.
Voor vrijwel alle gelovigen is het dat wel. Zie een baby die al gedoopt wordt voor ze kan praten en dan blijft geloven tot de dood.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is eveneens geen onveranderlijk, aangeboren fenomeen.
Mijn goedheid...quote:Op zondag 16 juni 2024 21:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Voor vrijwel alle gelovigen is het dat wel. Zie een baby die al gedoopt wordt voor ze kan praten en dan blijft geloven tot de dood.
Kritiek op geloven is ook vaak gewoon een manier om meer geaccepteerd racistisch te zijn, het is niet alsof Wilders een hekel heeft aan Islam hij heeft een hekel aan de mensen die erin geloven op basis van hun afkomst. Zie bijvoorbeeld dat hij dan als Marcouch benoemt wordt met zon bord over Arnhemistan gaat staan, heeft geen zak te maken met kritiek op islam alles met racisme. Of bijvoorbeeld toen hij veroordeeld werd voor minder Marrokanen het gaat niet om het geloof dat de mensen aanhangen het gaat om waar ze vandaan komen.
Probeer maar dan.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:15 schreef Weird- het volgende:
[..]
Het woord “geloven” impliceert toch juist een keuze?
Nee in geval van christenen is het uiteraard niet racistisch, dan wordt geacht dat je het over blanken hebt. Daarom ben jij ook kritisch op islam, kun je lekker die niet blanken racistisch benaderen.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn goedheid...
Ja hoor, kritiek op geloof is vaak een "manier om meer geaccepteerd racistisch te zijn".
Die houd ik er in ieder geval in wanneer hier weer laatdunkend over die grrrrrrrrrrrrrrrristenen van de biblebelt wordt gebabbeld. Of lollig wordt gedaan over de katholieke kerk.
Serieus: is er nog iets veilig aleer de racisme-stempel van stal gehaald wordt?
Katholiek! Weet je dat zeker? Christelijk zullen ze wel zijn geweest maar niet orthodox ofzo?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Religie heeft niets met ras of afkomst te maken.
Daarom zijn er ook katholieke Irakezen die naar Nederland kwamen t.t.v. Saddam.
Vandaar mijn ettelijke volumes kritiek op het conservatisme van het christendom (zie F&L) en de hypocrisie van Evangelical Trump-adepten in de VS (zie NWS). Misschien eens wat vaker uit POL komen aleer je weer van alles bij elkaar verzint.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee in geval van christenen is het uiteraard niet racistisch, dan wordt geacht dat je het over blanken hebt. Daarom ben jij ook kritisch op islam, kun je lekker die niet blanken racistisch benaderen.
Grappig hoe mensen in zoveel bochten draaien om maar te ontkennen dat hun racisme racistisch is.
Ja, zijn nog steeds goede vrienden.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Katholiek! Weet je dat zeker? Christelijk zullen ze wel zijn geweest maar niet orthodox ofzo?
Nee? Juist het tegenovergestelde.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:15 schreef Weird- het volgende:
[..]
Het woord “geloven” impliceert toch juist een keuze?
Geloof je dat nu oprecht?quote:Op zondag 16 juni 2024 21:20 schreef Weird- het volgende:
[..]
“Ik geloof dat sinterklaas bestaat. “
Q.E.D.
Probeer je huidskleur eens te veranderen. Succes.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee? Juist het tegenovergestelde.
Mensen die geloven maken geen keuze. Nogal apart hoe mensen denken dat geloven zoiets is als naar de supermarkt gaan is, waar je alle mogelijkheden hebt om te kiezen.
Ik weet in ieder geval dat ik de mogelijkheid niet heb om in een van de traditionele geloven te geloven want ik geloof er niet in. Ik kan niet maken dat ik opeens in Jezus Christus of Mohammed geloof.
Miep miep miep, ik heb geen intolerant wereldbeeld. Ik beoordeel mensen op basis van gedrag. Racistisch gedrag scoort in mijn wereldbeeld nogal laag.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vandaar mijn ettelijke volumes kritiek op het conservatisme van het christendom (zie F&L) en de hypocrisie van Evangelical Trump-adepten in de VS (zie NWS). Misschien eens wat vaker uit POL komen aleer je weer van alles bij elkaar verzint.
En dat je mij een racist vindt, spreekt vooral boekdelen over je eigen gigantische intolerantie en beperkte, simplistische wereldbeeld.
Kom maar met een racistische quote.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Miep miep miep, ik heb geen intolerant wereldbeeld. Ik beoordeel mensen op basis van gedrag. Racistisch gedrag scoort in mijn wereldbeeld nogal laag.
In jouw zogenaamd tolerante wereldbeeld is mensen anders behandelen op basis van afkomst blijkbaar normaal. Boeit me weinig dat jij mij dan intolerant vindt. Dat je compleet intolerant bent is ook wel duidelijk van de manier waarop je discussiert altijd extreem simplistisch en beperkt zoals bijvoorbeeld hier. Je argumenten waren op dus dan maar op de man.
Ja, ho, maar dan bewijs je tenminste dat geloof niet altijd een vrije keuze is.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:24 schreef Weird- het volgende:
[..]
Nee, maar je vroeg om een voorbeeld waarmee het een keuze impliceert
Wel eens van Michael Jackson gehoord?quote:Op zondag 16 juni 2024 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Probeer je huidskleur eens te veranderen. Succes.
quote:Op zondag 16 juni 2024 21:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wel eens van Michael Jackson gehoord?
Ik ben zwaar christelijk opgegroeid. Naarmate ik ouder werd kwam ik erachter dat ik die normen en waarden helemaal niet deel. Het is echt niet zo dat je een geloof ingeduwd wordt en dan weerloos bent. Je hebt altijd controle over je eigen daden en je eigen geloof. Beetje laf als een persoon zich verschuilt achter zijn of haar geloof. Ik zie het al voor me. Iemand slaat een homo in elkaar en dan de verdediging van: ''ja ja, ik kon er niks aan doen hoor, ik geloof in de Islam, dus moest wel ; vooral geen commentaar geven hoor, want dan ben je een racist''quote:Op zondag 16 juni 2024 21:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee? Juist het tegenovergestelde.
Mensen die geloven maken geen keuze. Nogal apart hoe mensen denken dat geloven zoiets is als naar de supermarkt gaan is, waar je alle mogelijkheden hebt om te kiezen.
Ik weet in ieder geval dat ik de mogelijkheid niet heb om in een van de traditionele geloven te geloven want ik geloof er niet in. Ik kan niet maken dat ik opeens in Jezus Christus of Mohammed geloof.
Of die types die abortusklinieken opblazen.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben zwaar christelijk opgegroeid. Naarmate ik ouder werd kwam ik erachter dat ik die normen en waarden helemaal niet deel. Het is echt niet zo dat je een geloof ingeduwd wordt en dan weerloos bent. Je hebt altijd controle over je eigen daden en je eigen geloof. Beetje laf als een persoon zich verschuilt achter zijn of haar geloof. Ik zie het al voor me. Iemand slaat een homo in elkaar en dan de verdediging van: ''ja ja, ik kon er niks aan doen hoor, ik geloof in de Islam, dus moest wel ; vooral geen commentaar geven hoor, want dan ben je een racist''Religie en huidskleur mogen wel eens los van elkaar gezien worden.
Dat lijkt me de omgekeerde wereld. Juist dat mensen een andere keuze kunnen hebben toont aan dat geloof een keuze is, zie Sinterklaas.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:27 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, ho, maar dan bewijs je tenminste dat geloof niet altijd een vrije keuze is.
Je moet toch echt even oprecht in Sinterklaas geloven. Dan bewijs je dat geloof een keuze is. Verandering kan door vanalles komen.
Je bent zwaar christelijk opgevoed maar je ouders hebben je niet gedoopt of ingeschreven bij een kerk?quote:Op zondag 16 juni 2024 21:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben zwaar christelijk opgegroeid. Naarmate ik ouder werd kwam ik erachter dat ik die normen en waarden helemaal niet deel. Het is echt niet zo dat je een geloof ingeduwd wordt en dan weerloos bent.
Wat een onzinnig voorbeeld. Gelovigen gebruiken geloof juist heel vaak om gedrag te rechtvaardigen, denk aan dingen als zondagsrust. Of weerstand tegen abortus.quote:Je hebt altijd controle over je eigen daden en je eigen geloof. Beetje laf als een persoon zich verschuilt achter zijn of haar geloof. Ik zie het al voor me. Iemand slaat een homo in elkaar en dan de verdediging van: ''ja ja, ik kon er niks aan doen hoor, ik geloof in de Islam, dus moest wel ; vooral geen commentaar geven hoor, want dan ben je een racist''Religie en huidskleur mogen wel eens los van elkaar gezien worden.
Dit heeft totaal niets van doen met wat AlwaysHappy zegt.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je bent zwaar christelijk opgevoed maar je ouders hebben je niet gedoopt of ingeschreven bij een kerk?
Nogal tegenstrijdig om van een kant te zeggen dat je zo bent opgevoed maar dat dit niet inhield dat je als weerloos kind dat toegeduwt kreeg.
[..]
Wat een onzinnig voorbeeld. Gelovigen gebruiken geloof juist heel vaak om gedrag te rechtvaardigen, denk aan dingen als zondagsrust. Of weerstand tegen abortus.
Of iemand ingrijpt als iemand op straat wordt aangevallen heeft niks met geloof te maken. Als je denkt dat iemand bij zoiets zijn waardesysteem gebruikt snap je niet zo hoe mensen werken. Zo'n beslissing maak je onderbewust je gaat niet eerst na oh die persoon ziet er homo-achtig uit en mijn geloof heeft een hekel aan homos dus ik ga niet ingrijpen.
Ja, fantastisch dit. Heel goed voor Europa en man man man wat had ik graag een livestream van de partijleiders gezienquote:Op zondag 16 juni 2024 16:59 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)oor-draai-oostenrijk
Ik wens het nieuwe kabinet hier veel sterkte mee.
Erg mooi dat ie doorgaat.
Hoe bedoel je? Wie kan er dan in sinterklaas geloven? Lukt mij al niet meer sinds mijn 6e ofzo en dat was ook geen keuze het was duidelijk dat hij niet bestaat. Daarbij gelooft toch niemand degene die als volwassene zegt in Sinterklaas te gelovenquote:Op zondag 16 juni 2024 21:35 schreef Weird- het volgende:
[..]
Dat lijkt me de omgekeerde wereld. Juist dat mensen een andere keuze kunnen hebben toont aan dat geloof een keuze is, zie Sinterklaas.
Dat er bij religie ook omgevingsfactoren meespelen die het geloof beïnvloeden lijkt me evident; maar dat maakt religie nog geen vaststaande eigenschap.
Zie de al jaren groeiende ontkerkelijking bij elk geloof in Nederland
Misschien moet je nogmaals lezen wat ik typ in plaats van allerlei aannames te maken.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je bent zwaar christelijk opgevoed maar je ouders hebben je niet gedoopt of ingeschreven bij een kerk?
Nogal tegenstrijdig om van een kant te zeggen dat je zo bent opgevoed maar dat dit niet inhield dat je als weerloos kind dat toegeduwt kreeg.
Er is inherent dan ook nogal veel kritiek te leveren op allerlei vormen van geloof, van een SGP die zulke gruwelijke bagger in haar beginselprogramma heeft staan, wat volgens enkelen hier nog "de enige juiste stem op rechts" geweest zou zijn:quote:Op zondag 16 juni 2024 21:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kritiek op geloven is ook vaak gewoon een manier om meer geaccepteerd racistisch te zijn, het is niet alsof Wilders een hekel heeft aan Islam hij heeft een hekel aan de mensen die erin geloven op basis van hun afkomst. Zie bijvoorbeeld dat hij dan als Marcouch benoemt wordt met zon bord over Arnhemistan gaat staan, heeft geen zak te maken met kritiek op islam alles met racisme. Of bijvoorbeeld toen hij veroordeeld werd voor minder Marrokanen het gaat niet om het geloof dat de mensen aanhangen het gaat om waar ze vandaan komen.
Tot de diverse vormen van islam en, in een veel bredere, ook sociaal-economsische context, de problemen met Marokkanen en andere oververtegenwoordigde bevolkingsgroepen.quote:Wetgeving en bestuur mogen de prediking van het Evangelie niet hinderen, maar moeten deze bevorderen. De Kerk van Christus dient wel onderscheiden te worden van elke vereniging en moet naar eigen rechten beschermd worden. Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd.
Misschien moet je beter schrijven of lezen wat ik zeg.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien moet je nogmaals lezen wat ik typ in plaats van allerlei aannames te maken.
Zoals ik al uitlegde dat is helemaal geen keuze. Wat je ouders ervan vinden heeft al helemaal geen zak daarmee te maken.quote:Er is altijd een keuze om ervoor te kiezen dat een geloof niets voor jou is. Ook als je ouders het er misschien niet mee eens zijn.
Nee je kunt niet op elk moment bepalen welke religie je aanhangt. Ja misschien in je paspoort.quote:Je huidskleur wordt je mee geboren en zit je nou eenmaal aan vast. Totaal wat anders dan religie waarbij je op elk moment kan bepalen dat het niet meer aansluit bij je eigen normen en waarden. Je religie als excuus gebruiken heb ik maar weinig respect voor.
Klopt, niet overal... in sommige landen staat zelfs de doodstraf op het afzweren van je geloof.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Misschien moet je beter schrijven of lezen wat ik zeg.
[..]
Zoals ik al uitlegde dat is helemaal geen keuze. Wat je ouders ervan vinden heeft al helemaal geen zak daarmee te maken.
[..]
Nee je kunt niet op elk moment bepalen welke religie je aanhangt. Ja misschien in je paspoort.
Oh op de SGP hebben de Wakers wel kritiek hoor. Genoeg.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Er is inherent dan ook nogal veel kritiek te leveren op allerlei vormen van geloof, van een SGP die zulke gruwelijke bagger in haar beginselprogramma heeft staan, wat volgens enkelen hier nog "de enige juiste stem op rechts" geweest zou zijn:
[..]
Tot de diverse vormen van islam en, in een veel bredere, ook sociaal-economsische context, de problemen met Marokkanen en andere oververtegenwoordigde bevolkingsgroepen.
Nederland is en blijft een seculiere staat en dat zou dan ook hoog in het vaandel moeten staan, zonder angst dat dat als discriminerend, uitsluitend of xenofoob wordt gezien. Daar géén of onvoldoende aandacht aan besteden, zoals waar Timmermans nu ineens achter lijkt te komen ná zijn campagne, is wegkijkend wensdenken.
Nou, leg me dan maar eens uit wat je wil typen. Want het komt over als: ''Als je ergens in je gelooft is het onmogelijk om er mee te stoppen, dus alle acties die voortvloeien uit dat geloof is die arme mensen absoluut niet kwalijk te nemen & als je er toch wat van zegt ben je gewoon een racist, want als je kritiek uit op een religie is dat stiekem eigenlijk kritiek op het huidskleurtje wat er achter zit''.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Misschien moet je beter schrijven of lezen wat ik zeg.
[..]
Zoals ik al uitlegde dat is helemaal geen keuze. Wat je ouders ervan vinden heeft al helemaal geen zak daarmee te maken.
[..]
Nee je kunt niet op elk moment bepalen welke religie je aanhangt. Ja misschien in je paspoort.
quote:Op zondag 16 juni 2024 21:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nou, leg me dan maar eens uit wat je wil typen. Want het komt over als: ''Als je ergens in je gelooft is het onmogelijk om er mee te stoppen, dus alle acties die voortvloeien uit dat geloof is die arme mensen absoluut niet kwalijk te nemen & als je er toch wat van zegt ben je gewoon een racist, want als je kritiek uit op een religie is dat stiekem eigenlijk kritiek op het huidskleurtje wat er achter zit''.
Oh zeker uiteraard kun je kritiek leveren op elk geloof. Je kunt ook op elk geloof kritiek leveren zonder dat het racistisch is. Bijvoorbeeld zoals je hier aanstipt dat SGP het liefst een religieuze staat wil zijn. Maar zeker met de zogenaamde Islamcriticasters is de kritiek meestal niet gebaseerd op voorstellen van islamitische partijen.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Er is inherent dan ook nogal veel kritiek te leveren op allerlei vormen van geloof, van een SGP die zulke gruwelijke bagger in haar beginselprogramma heeft staan, wat volgens enkelen hier nog "de enige juiste stem op rechts" geweest zou zijn:
[..]
Tot de diverse vormen van islam en, in een veel bredere, ook sociaal-economsische context, de problemen met Marokkanen en andere oververtegenwoordigde bevolkingsgroepen.
Nederland is en blijft een seculiere staat en dat zou dan ook hoog in het vaandel moeten staan, zonder angst dat dat als discriminerend, uitsluitend of xenofoob wordt gezien. Daar géén of onvoldoende aandacht aan besteden, zoals waar Timmermans nu ineens achter lijkt te komen ná zijn campagne, is wegkijkend wensdenken.
Kritiek op religie kan gewoon gefundeerd zijn op de religie zelf. Ja, ook bij zogenaamde 'niet-witte' religies (jouw terminologie).quote:Op zondag 16 juni 2024 22:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh zeker uiteraard kun je kritiek leveren op elk geloof. Je kunt ook op elk geloof kritiek leveren zonder dat het racistisch is. Bijvoorbeeld zoals je hier aanstipt dat SGP het liefst een religieuze staat wil zijn. Maar zeker met de zogenaamde Islamcriticasters is de kritiek meestal niet gebaseerd op voorstellen van islamitische partijen.
Wat je bedoelt over Timmermans geen idee.
Dit was natuurlijk ook het beetje het punt van mn vergelijking.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Wie kan er dan in sinterklaas geloven? Lukt mij al niet meer sinds mijn 6e ofzo en dat was ook geen keuze het was duidelijk dat hij niet bestaat. Daarbij gelooft toch niemand degene die als volwassene zegt in Sinterklaas te geloven
Ik geef toe dat de toegang van de kerk tot de GBA de boel wat bemoeilijkt, maar iedereen in Nederland kan tot inzicht komen dat een religie niet past bij zijn/haar normen en waarden en dat het bestaan van een almachtig wezen nogal vergezocht isquote:Op zondag 16 juni 2024 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom ontkerkelijking aan zou tonen dat geloof een keuze is geen idee. Stoppen met geloven is net zo min een keuze als ermee beginnen.
Het hoeft van mij ook liever niet met militair geweld.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijdzaam ondergaan staat een wereld af van militaire staatsgreep. Bovendien ga je er dan vanuit dat de situatie daarmee verbeterd en ik betwijfel dat hogelijk.
Maar gewoon even oprecht in Sinterklaas geloven lukt je niet, begrijp ik?quote:Op zondag 16 juni 2024 21:35 schreef Weird- het volgende:
Dat lijkt me de omgekeerde wereld. Juist dat mensen een andere keuze kunnen hebben toont aan dat geloof een keuze is, zie Sinterklaas.
Dat legde Wiegel anders geen windeieren.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Wie kan er dan in sinterklaas geloven? Lukt mij al niet meer sinds mijn 6e ofzo en dat was ook geen keuze het was duidelijk dat hij niet bestaat. Daarbij gelooft toch niemand degene die als volwassene zegt in Sinterklaas te geloven
Nee, net als bij een religie. Wat is je punt?quote:Op maandag 17 juni 2024 06:32 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Maar gewoon even oprecht in Sinterklaas geloven lukt je niet, begrijp ik?
quote:Op maandag 17 juni 2024 00:00 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)dit-is-slim-a4856613
BBB senator is zo schaamteloos corrupt dat hij niet eens de moeite neemt om de naam van de lobbygroep waarvoor hij als doorgeefluik dient weg te halen uit zijn kamervragen
Stukje efficiëntie.quote:Op maandag 17 juni 2024 07:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
BBB-senator nam tientallen kritische Kamervragen integraal over van een lobbygroep. ‘Ik lees en ik denk: dit is scherp, dit is slim’
Belangenorganisaties Eerste Kamerlid Eric Kemperman (BBB) stelde scherpe Kamervragen die waren opgesteld door lobbyist Vastgoed Belang.
Even het klikbeetgehalte verhogen.
Wanneer is iemand corrupt en wat zorgt er voor dat deze BBB senator als corrupt uit het grijze lobby gebied komt Jaeger?quote:Op maandag 17 juni 2024 00:00 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)dit-is-slim-a4856613
BBB senator is zo schaamteloos corrupt dat hij niet eens de moeite neemt om de naam van de lobbygroep waarvoor hij als doorgeefluik dient weg te halen uit zijn kamervragen
Heb het al vaker gezegd, dit nieuwe kabinet is op de lobbykantoren met champagne ontvangen. Onervaren en vol partijen die zich zeer beïnvloedbaar door lobbyisten hebben getoond.quote:Op maandag 17 juni 2024 08:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik schrik er niet van. Er wordt natuurlijk een hoop gelobbyd. Deze meneer is alleen niet zo snugger geweest om de vragen een beetje aan te passen of in ieder geval de verwijzingen eruit te halen.
Straks met Keijzer op VROM gaat dat nog een stuk efficiënter.quote:
Misschien wel, maar het lobbyen is niet nieuw en eerder hebben ervaren partijen hier ook niets aan gedaan. Camiel Eurlings kwam ook gewoon van het ministerie van Verkeer en Waterstaat in de Raad van Bestuur van KLM (om maar iemand te noemen).quote:Op maandag 17 juni 2024 08:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heb het al vaker gezegd, dit nieuwe kabinet is op de lobbykantoren met champagne ontvangen. Onervaren en vol partijen die zich zeer beïnvloedbaar door lobbyisten hebben getoond.
Niet op de politiek als geheel die hier niet echt veel regelgeving voor opstelt?quote:Op maandag 17 juni 2024 09:06 schreef BlackLining het volgende:
Tja, da's op zich van alle tijden toch. Ik kijk er niet zo van op. Het is ook alleen nieuws omdat ie het niet verbergt. Dat bestuur wordt beïnvloedt door lobbyclubs weten we al lang. Is ook niet perse een probleem, als de minister er maar voor waakt dat er input komt van alle groepen die belang hebben bij een zaak.
Dat de politieke tak van ForFarmers en De Heus daar niet zo volledig in is hoeft geen verrassing te zijn.
De verontwaardiging is dan ook een beetje misplaatst, en zou zich eigenlijk op de BBB an sich moeten richten.
Sterker: lobby is in veel gevallen gewoon goed. Mensen uit de praktijk melden zich via zo'n lobbyclub bij een kamerlid met dingen waar ze tegenaan lopen, normaal duikt een kamerlid er dan in en kijkt of het echt een probleem is en dan brengt hij of zij het onder de aandacht van het ministerie. En dat ministerie kan dan afwegen of ze er wat mee doen.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:06 schreef BlackLining het volgende:
Tja, da's op zich van alle tijden toch. Ik kijk er niet zo van op. Het is ook alleen nieuws omdat ie het niet verbergt. Dat bestuur wordt beïnvloedt door lobbyclubs weten we al lang. Is ook niet perse een probleem, als de minister er maar voor waakt dat er input komt van alle groepen die belang hebben bij een zaak.
Dat de politieke tak van ForFarmers en De Heus daar niet zo volledig in is hoeft geen verrassing te zijn.
De verontwaardiging is dan ook een beetje misplaatst, en zou zich eigenlijk op de BBB an sich moeten richten.
Ik vind het allemaal nog vrij voorzichtig. Wel roepen dat je ontevreden bent maar tegelijk hopen dat het niet te erg wordt.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:22 schreef Hanca het volgende:
In het AD trouwens weer een stroom ontevreden VVDers, met name wethouders e.d.: https://www.ad.nl/politie(...)uren-slikt~a48f4df2/
Ja, het is nog geen scheuring, geen rij aan VVD fracties of wethouders die nu al uit de partij stappen. Maar dat verwacht je ook niet bij de VVD, daar zijn ze nogal pragmatisch, minder idealistisch. Maar er is duidelijk onvrede en die is wel zo sterk dat ze die onvrede met naam en functie durven te uiten in de krant. Dan is er weinig nodig van het komende kabinet om wel tot minder voorzichtige acties over te gaan.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal nog vrij voorzichtig. Wel roepen dat je ontevreden bent maar tegelijk hopen dat het niet te erg wordt.
Dit is ook gewoon toekijken vanaf zijlijn.
Waar was de VVD achterban tijdens groningen, toeslagen en stikstof?quote:Op maandag 17 juni 2024 09:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, het is nog geen scheuring, geen rij aan VVD fracties of wethouders die nu al uit de partij stappen. Maar dat verwacht je ook niet bij de VVD, daar zijn ze nogal pragmatisch, minder idealistisch. Maar er is duidelijk onvrede en die is wel zo sterk dat ze die onvrede met naam en functie durven te uiten in de krant. Dan is er weinig nodig van het komende kabinet om wel tot minder voorzichtige acties over te gaan.
Bedenk dat het afgelopen kabinet ook eigenlijk viel dankzij druk vanuit de VVD achterban, die hebben echt wel invloed.
Dat er mensen met naam en toenaam in de krant staan is juist bij machtspartij VVD echt heel veelzeggend inderdaad.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, het is nog geen scheuring, geen rij aan VVD fracties of wethouders die nu al uit de partij stappen. Maar dat verwacht je ook niet bij de VVD, daar zijn ze nogal pragmatisch, minder idealistisch. Maar er is duidelijk onvrede en die is wel zo sterk dat ze die onvrede met naam en functie durven te uiten in de krant. Dan is er weinig nodig van het komende kabinet om wel tot minder voorzichtige acties over te gaan.
Bedenk dat het afgelopen kabinet ook eigenlijk viel dankzij druk vanuit de VVD achterban, die hebben echt wel invloed.
Ik denk dat die er dan gewoon uitvliegt en Geert intussen wel een vervanger gevonden heeft om zijn "Milders"-act op te kunnen poetsen. Zo belangrijk is die vrouw volgens mij ook niet.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:04 schreef BlackLining het volgende:
We zijn dan ook nog niet eens begonnen he
Ik geef het maximaal een maand voordat Faber uit de bocht vliegt. Misschien dat er daarna wat gaat gebeuren.
Voor een deel denk ik ook in de hoop dat ze er lokaal niet voor afgestraft gaan worden bij de GR-verkiezingen.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat er mensen met naam en toenaam in de krant staan is juist bij machtspartij VVD echt heel veelzeggend inderdaad.
Dat je er dus niet zomaar voor kunt kiezen om iets wel of niet te geloven.quote:Op maandag 17 juni 2024 06:53 schreef Weird- het volgende:
[..]
Nee, net als bij een religie. Wat is je punt?
Wel een van zijn vertrouwelingen die er al jaren bij is.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat die er dan gewoon uitvliegt en Geert intussen wel een vervanger gevonden heeft om zijn "Milders"-act op te kunnen poetsen. Zo belangrijk is die vrouw volgens mij ook niet.
En de BBB heeft nu ook al verstand van de Oostenrijkse grondwet.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:02 schreef Blastbeat het volgende:
Die Europese natuurherstelwet is erdoor. Volgens mij betekent dat dat die BBB-minister een strenger natuurbeleid moet gaan voeren dan Adema deed.
Humor wel.
"Ongekend. Kan niet zonder gevolgen blijven"quote:Op maandag 17 juni 2024 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
En de BBB heeft nu ook al verstand van de Oostenrijkse grondwet.
[ x ]
Gewoon niet uitvoeren en de rechter de schuld geven als die de overheid erop wijst dat er meer gedaan moet worden.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:02 schreef Blastbeat het volgende:
Die Europese natuurherstelwet is erdoor. Volgens mij betekent dat dat die BBB-minister een strenger natuurbeleid moet gaan voeren dan Adema deed.
Humor wel.
Wellicht dat de overstrmingen in Oostenrijk een belangrijke boodschap zijn geweest.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:02 schreef Blastbeat het volgende:
Humor wel.
Man, man, man...quote:Op maandag 17 juni 2024 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
Dat kan best ja.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wellicht dat de overstrmingen in Oostenrijk een belangrijke boodschap zijn geweest.
Wat probeert ze hier nou weer mee te zeggen? Dat de Volkskrant eigenlijk écht geweld tegen haar wil gebruiken?quote:
Ja, en weet je waarom ze koploper zijn? Omdat ze niet konden concurreren met landen als Nederland op de niet-biologische agri markt.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kan best ja.
Oostenrijk is ook koploper biologische landbouw in de EU. En de groenen zitten daar in de regering.
Die gaan echt niet wachten op Sander van de BBB.
Gelachen om Sander Smit. Dezelfde man wil een opt-outje op Parijs-akkoord. Niet serieus te nemen.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
Jezus wat een vergezochte overgevoeligheid weer.quote:
Dat is dan ook exact de bedoeling. Lekker het slachtoffer uithangen en wel flink uitdelen, natuurlijk.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jezus wat een vergezochte overgevoeligheid weer.
Zo kun je niks meer zeggen.
Duidelijk het effect van de natuurherstelwet. De zon doet goed z'n best vandaag.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:33 schreef Koffieplanter het volgende:
De zon gaat nu echt weer schijnen in Nederland.
Het is wel een slap aftreksel van de oorspronkelijke wet, toch goed dat de wet aangenomen is.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kan best ja.
Oostenrijk is ook koploper biologische landbouw in de EU. En de groenen zitten daar in de regering.
Die gaan echt niet wachten op Sander van de BBB.
Caroline heeft altijd eerst een uitvoerig gesprek met iedereen over wie ze een mening spuit.quote:
STOER MENINKJE WEER HOORquote:Op maandag 17 juni 2024 11:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Caroline heeft altijd eerst een uitvoerig gesprek met iedereen over wie ze een mening spuit.
Wat is dit kansloos zeg
Dat impliceert ze zo wel ja. Misschien gelooft ze het zelf ook nog wel (half). Een heel helder licht is ze niet namelijk.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:21 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Wat probeert ze hier nou weer mee te zeggen? Dat de Volkskrant eigenlijk écht geweld tegen haar wil gebruiken?
Hier spreekt pure angst. Van der Plas beseft steeds harder dat ze alles voor de boeren weg heeft gegeven in ruil voor vage beloftes die ze niet waar kan maken en een vuist op tafel (is dat geen geweld?) in de EU. Die ziet nu in dat ze slechter heeft onderhandeld dan een klein kind op koningsdag.quote:
Nederland de snowflake van de EU met een uitzondering op alles?quote:Op maandag 17 juni 2024 11:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gelachen om Sander Smit. Dezelfde man wil een opt-outje op Parijs-akkoord. Niet serieus te nemen.
Mooi woord hiervoor.quote:
Nou ja, ze kunnen nu tenminste wel buitenlanders de schuld geven (Oostenrijk).quote:Op maandag 17 juni 2024 12:01 schreef TheVulture het volgende:
Uiteindelijk krijgen we natuurlijk wel de "Boehoe, het is allemaal de schuld van Brussel en Frans Timmermans-kaart" van dit waarschijnlijk toekomstige kabinet, maar goed. Wel mooi dat Oostenrijk nu aan boord is...
Nederland is ook enorm opportunistisch, want onze problemen zijn behalve stikstof misschien nog wel groter ten aanzien van de waterkwaliteit waar ze het bij de Boerenlobby al helemaal niet over willen hebben. Dat heeft ook met stikstof te maken maar gaat nog een stuk verder.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:01 schreef TheVulture het volgende:
Uiteindelijk krijgen we natuurlijk wel de "Boehoe, het is allemaal de schuld van Brussel en Frans Timmermans-kaart" van dit waarschijnlijk toekomstige kabinet, maar goed. Wel mooi dat Oostenrijk nu aan boord is...
Ja, de kans daarop is 0,0. Als je een uitzondering wil hebben dan vraagt de rest van de EU "Wat schuift dat voor ons" en met asiel is het antwoord "Meer asielzoekers voor jullie" Geen land wat daar aan begint.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Nederland de snowflake van de EU met een uitzondering op alles?
Oh en doe ons ook nog anderhalf miljard kortingquote:Op maandag 17 juni 2024 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, de kans daarop is 0,0. Als je een uitzondering wil hebben dan vraagt de rest van de EU "Wat schuift dat voor ons" en met asiel is het antwoord "Meer asielzoekers voor jullie" Geen land wat daar aan begint.
Ditto met landbouw of ander beleid.
Dat gaat heel veel teleurgestelde kiezers opleveren. En je weet nu al wie de schuld gaat krijgen. Die vervelende EU toch!quote:Op maandag 17 juni 2024 12:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Oh en doe ons ook nog anderhalf miljard korting![]()
De enige kans is wel weer iets van een mestderogatie, maar dan wel met als eis dat eerst de waterkwaliteit hier goed moet zijn waarschijnlijk. Maar die mestderogatie zat wel een wetenschappelijke onderbouwing onder, het klimaat en de bodem is hier namelijk zo dat je veel vaker kunt maaien e.d. dan in het grootste deel van de EU. Neemt niet weg dat het nu qua vervuiling natuurlijk enorm uit de hand is gelopen, dus dat nu een korting ipv een derogatie logischer is.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, de kans daarop is 0,0. Als je een uitzondering wil hebben dan vraagt de rest van de EU "Wat schuift dat voor ons" en met asiel is het antwoord "Meer asielzoekers voor jullie" Geen land wat daar aan begint.
Ditto met landbouw of ander beleid.
Ja, dat gaat ook lekker landen bij de rest van de EU, alsof ze niet allemaal meer geld voor zichzelf willen hebben.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Oh en doe ons ook nog anderhalf miljard korting![]()
Totaal niet aan de ordequote:Op maandag 17 juni 2024 12:14 schreef Kickinalfa het volgende:
Hoewel misschien wel goed dat de wet er doorheen is is het wel apart dat ons binnenlandse beleid zo afhankelijk is van een oostenrijkse minister die tegen de wil in van het kabinet/parlement daar stemt.
15 miljard minder in het Stikstoffonds lijkt mij toch wel de grootste backfire ooit in de NL politiek en dat is voordat ze zelfs maar begonnen zijn.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:20 schreef Blastbeat het volgende:
Ik heb eigenlijk wel zin in nieuwe boerenterreur. Lijkt me een prachtgezicht, woeste brulboeren die tekeer gaan tegen BBB. Heeft die hele politieke veevoerlobby van de afgelopen jaren geresulteerd in een joekel van een backfire.
In een dergelijk geval ben ik vooral zeer benieuwd naar hoe de PVV zich gaat opstellen.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:20 schreef Blastbeat het volgende:
Ik heb eigenlijk wel zin in nieuwe boerenterreur. Lijkt me een prachtgezicht, woeste brulboeren die tekeer gaan tegen BBB. Heeft die hele politieke veevoerlobby van de afgelopen jaren geresulteerd in een joekel van een backfire.
Zonder de draai van oostenrijk zou de wet niet zijn aangenomen?quote:Op maandag 17 juni 2024 12:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Totaal niet aan de orde
20 van de 27 landen stemden voor. Ons binnenlandse beleid moet zich hierna nog vormen en hangt af van het beleid dat de regering zelf uitstippelt.
Tsja, aan het einde van de rit stemmen er 20 landen voor en die 20 landen bepalen dus alle 20 dat de wet wordt aangenomen. De weg ernaartoe is leuk voor de geschiedenisboeken, maar qua invloed overstijgt de Oostenrijkse stem niet die van het eveneens voor stemmende Tsjechië of elk ander land met een vergelijkbaar aantal inwoners.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zonder de draai van oostenrijk zou de wet niet zijn aangenomen?
Dat is tenminste wat de media ervan zegt.
Gaat om 65% qua bevolking. 20 van de 27 betekent in die zin niet zoveel, het gaat om hoeveel mensen wonen in die 20 (of 7).quote:Op maandag 17 juni 2024 12:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
PVV was niet tegen het mestbeleid van Adema en heeft net een motie gesteund voor het afschaffen van glysofaat, PVV doet niet bepaald hun best om net zo tegen BBB aan te schuren als andersom.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
In een dergelijk geval ben ik vooral zeer benieuwd naar hoe de PVV zich gaat opstellen.
Kijken of die het aandurven om de BBB rechts in te halen, zoals de VVD bij de PVV geprobeerd heeft
De wet heeft een qualified majority nodig.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
mAaR gElukKig iS eR RoDe DiEsEl!!!!!quote:Op maandag 17 juni 2024 12:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
15 miljard minder in het Stikstoffonds lijkt mij toch wel de grootste backfire ooit in de NL politiek en dat is voordat ze zelfs maar begonnen zijn.
Zie nu beelden voor me van de BBB-mevrouw die probeert het Zwanenmeer te dansen.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:49 schreef Beathoven het volgende:
Vraag me af in welke heftige emotie Van der Plas schiet als de eerste trekkers straks voorrijden bij de BBB. Gaat ze dan de stervende zwaan spelen?
Ik hoop dat die boeren gewoon beseffen dat het echt moet, als het deze samenstelling ook niet lukt. En dat we dus gelukkig geen protesterende boeren meer krijgen.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:49 schreef Beathoven het volgende:
Vraag me af in welke heftige emotie Van der Plas schiet als de eerste trekkers straks voorrijden bij de BBB. Gaat ze dan de stervende zwaan spelen?
En vergeet niet wat ze in de provincies allemaal bereikt hebben! Zo mogen er op meer provinciale wegen weer trekkers rijden! Dat is één groot feest voor de boer en de burger!quote:
Denk dat de woede zich gewoon nog steeds gaat richten op Klaver en zeker ook Timmermans, Jetten. Misschien ook nog op wat NSC'ers of VVD'ers die bij het dossier betrokken zijn, Holman bijvoorbeeld. Toen ze vorige keer met de kist van Klaver gingen toeren, zat Klaver ook gewoon in de oppositie he, dus het maakt maar gedeeltelijk uit of je daadwerkelijk verantwoordelijk bent.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:08 schreef BlackLining het volgende:
Ben benieuwd of ze dan straks ook met zo'n doodskist met de naam van Van der Plas erop gaan rondrijden.
Kijken of het dan nog steeds zo leuk is als bij Klaver.
En weg is het transitiefonds, dankzij de BBB. Jammer de bammer voor de boeren.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:06 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
"Ongekend. Kan niet zonder gevolgen blijven"
Dat klopt Sander. Succes ermee en veel plezier met je teleurgestelde achterban.
Ik hoop dat ze blijven protesteren, maar dan tegen big agro.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik hoop dat die boeren gewoon beseffen dat het echt moet, als het deze samenstelling ook niet lukt. En dat we dus gelukkig geen protesterende boeren meer krijgen.
Welke gevolgen Sander? Gaat FDF nu naar Oostenrijk?quote:Op maandag 17 juni 2024 11:06 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
"Ongekend. Kan niet zonder gevolgen blijven"
Dat klopt Sander. Succes ermee en veel plezier met je teleurgestelde achterban.
Hoe werkt dat eigenlijk, moet er tweederde meerderheid zijn? Waarom wordt de doorslaande rol van Oostenrijk anders steeds genoemd?quote:Op maandag 17 juni 2024 12:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Totaal niet aan de orde
20 van de 27 landen stemden voor. Ons binnenlandse beleid moet zich hierna nog vormen en hangt af van het beleid dat de regering zelf uitstippelt.
Merci!quote:Op maandag 17 juni 2024 12:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De wet heeft een qualified majority nodig.
Dat wil zeggen:
- Minstens 55% van de lidstaten
- Minstens 65% van de EU bevolking
Gekwalificeerde meerderheid: de voorstemmers moeten 65% van de inwoners vertegenwoordigen.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:45 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Hoe werkt dat eigenlijk, moet er tweederde meerderheid zijn? Waarom wordt de doorslaande rol van Oostenrijk anders steeds genoemd?
Ministers die vanuit Vak K lekker de oppositie gaan aanvallen.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Denk dat de woede zich gewoon nog steeds gaat richten op Klaver en zeker ook Timmermans, Jetten. Misschien ook nog op wat NSC'ers of VVD'ers die bij het dossier betrokken zijn, Holman bijvoorbeeld. Toen ze vorige keer met de kist van Klaver gingen toeren, zat Klaver ook gewoon in de oppositie he, dus het maakt maar gedeeltelijk uit of je daadwerkelijk verantwoordelijk bent.
Blijkbaar niet, in Oostenrijk in elk geval: https://www.nd.nl/varia/v(...)iat-natuurherstelwetquote:Op maandag 17 juni 2024 13:59 schreef Hexagon het volgende:
Is het trouwens niet zo dat de regering wel achter die stem moet staan (dus niet de volksvertegenwoordiging)?
Ik hoop het ook, maar ik geef het vrij weinig kans. Meestal volgt op "we hebben op een radicale club gestemd en die doet niet wat wij willen" een "dus dan gaan we nu op een nóg radicalere club stemmen".quote:Op maandag 17 juni 2024 12:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik hoop dat die boeren gewoon beseffen dat het echt moet, als het deze samenstelling ook niet lukt. En dat we dus gelukkig geen protesterende boeren meer krijgen.
Het klinkt als 'het kanon' van kunde, maar het is nou niet bepaald een plus met de BBB. Dat is bijna zeggen als dat we met Feyenoord de competitie niet kunnen winnen en het met 'Telstar' "ook niet" lukt.. dan..quote:Op maandag 17 juni 2024 12:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat dit een kwalitatief goede samenstelling is, bepaald niet. Maar het is wel de meest pro-boer samenstelling die ze zich kunnen wensen. Dus als deze nu alsnog de dingen niet kunnen regelen voor de boeren, zoals iedereen verwacht, hoop ik dat de boeren voor het overgrote deel gewoon accepteren dat het niet anders is.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het klinkt als 'het kanon' van kunde, maar het is nou niet bepaald een plus met de BBB. Dat is bijna zeggen als dat we met Feyenoord de competitie niet kunnen winnen en het met 'Telstar' "ook niet" lukt.. dan..
Aanstaand woonminister Mona Keijzer procedeerde tegen bouwplannen in haar woonplaatsquote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
https://www.ad.nl/politie(...)woonplaats~a0567c8c/
De schaamteloosheid voorbij. Het lijkt erop dat 'ze' alleen maar aan het werk zijn voor hun eigen carriere.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
Potverdikkie, da's een verrassing zeg.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
Dat stikstof niet echt het probleem is roept De Jonge ook steeds. De problemen zijn financieel, een gebrek aan bouwvakkers en drukte op het electriciteitsnet. Daarna komt stikstof pas. Voor dat eerste hoop ik voor Keijzer dat ze wat miljarden heeft, de andere 2 zaken kan zij ook niet 1-2-3 oplossen.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Aanstaand woonminister Mona Keijzer procedeerde tegen bouwplannen in haar woonplaats
Uit het vonnis blijkt dat Keijzer en haar buren onder andere vonden dat er bij de bouw te veel stikstof zou vrijkomen, waardoor in verderop gelegen Natura 2000-gebieden ‘de kritische depositiewaarden worden overschreden’. Ook werd aangedragen dat door de bouw van het woonzorgcomplex het leefgebied van de huismus zou worden verstoord. De Hoge Raad oordeelde echter dat het bouwkavel ‘geen essentiële functie vervult voor de huismus’.
Vandaar dat ze tot dit inzicht is gekomen:
Aspirant-minister Keijzer: stikstof geen probleem voor woningbouw
Stikstof levert geen problemen op voor de woningbouw, verwacht aspirant-minister van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening, Mona Keijzer. Zij verwacht dus niet dat haar beleidsagenda schuurt met die van aankomend landbouwminister en partijgenoot bij BBB, Femke Wiersma. Het heeft andere oorzaken dat er de afgelopen jaren minder gebouwd is, haalt de nieuwe vicepremier uit onderzoeken.
quote:Op maandag 17 juni 2024 14:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Aanstaand woonminister Mona Keijzer procedeerde tegen bouwplannen in haar woonplaats
Uit het vonnis blijkt dat Keijzer en haar buren onder andere vonden dat er bij de bouw te veel stikstof zou vrijkomen, waardoor in verderop gelegen Natura 2000-gebieden ‘de kritische depositiewaarden worden overschreden’. Ook werd aangedragen dat door de bouw van het woonzorgcomplex het leefgebied van de huismus zou worden verstoord. De Hoge Raad oordeelde echter dat het bouwkavel ‘geen essentiële functie vervult voor de huismus’.
Stikstof levert geen problemen op voor de woningbouw, verwacht aspirant-minister van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening, Mona Keijzer. Zij verwacht dus niet dat haar beleidsagenda schuurt met die van aankomend landbouwminister en partijgenoot bij BBB, Femke Wiersma. Het heeft andere oorzaken dat er de afgelopen jaren minder gebouwd is, haalt de nieuwe vicepremier uit onderzoeken.
quote:Het linkse journaille heeft de verkiezingsuitslag nog niet verwerkt.
Je verwacht het niet van een BBB minister, he?quote:Op maandag 17 juni 2024 14:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Verwacht je het wel van De Jonge dan?quote:Op maandag 17 juni 2024 14:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je verwacht het niet van een BBB minister, he?
Hahahaha! Heerlijk dit!quote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
Ik doelde op de hypocritie, tot aan de Hoge Raad gaan omdat stikstof zogenaamd een probleem is (het probleem is huizen voor haar deur, natuurlijk) en tegelijktijd roepen dat stikstof geen probleem is.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verwacht je het wel van De Jonge dan?
https://fd.nl/politiek/14(...)m-voor-de-woningbouw
Het effect van stikstof op de woningbouw wordt in de pers al jaren zwaar overdreven, ondanks wat de beleidsmakers en rechters steeds zeggen.
There's a monkey in the junglequote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
https://www.parool.nl/ned(...)l&utm_source=twitterquote:Vanuit de Surinaamse en Caribische gemeenschap komt stevige kritiek op de komst van Tweede Kamervoorzitter Martin Bosma (PVV) bij Keti Koti op 1 juli. ‘Hij laat zich denigrerend en racistisch uit over Afro-Caribische Nederlanders,’ valt te lezen in een breed ondertekende brief.
De slavernijherdenking met Bosma erbij is schijnheilig. beledigend en ordeverstorend.quote:De linkse haat waarin helden uit onze geschiedenis worden beschimpt wordt beëindigd. De excuses voor het slavernijverleden en de politionele acties, zoals gedaan door de Koning, worden ingetrokken. Zwarte Piet blijft.
Comedy clubquote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
Volkomen terechte klacht. Absurd dat een loepzuivere racist daarbij een toneelstukje zou komen doen. Idioot ook dat dat überhaupt de bedoeling was.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)l&utm_source=twitter
Martin Bosma komt niet, de Voorzitter van de Tweede Kamer komt.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja hoorquote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
Bosma is ook democratisch afgewezen door een meerderheid van de slavennazaten.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Martin Bosma komt niet, de Voorzitter van de Tweede Kamer komt.
Democratisch gekozen vertegenwoordiger van het ambt, accepteren hoor.
quote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
Gewoon een zoveelste signaal dat symboliek geen donder waard is. Hier in Nederland maken we ons liever druk om het beschermen van symbolische toneelstukjes dan om daadwerkelijke acties en hun gevolgen.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:46 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Volkomen terechte klacht. Absurd dat een loepzuivere racist daarbij een toneelstukje zou komen doen. Idioot ook dat dat überhaupt de bedoeling was.
Terzijde ... de 2 politionele acties duurden samen nog geen 5 wekenquote:Op maandag 17 juni 2024 14:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Verkiezingsprogramma PVV 2023 Bosma was toch een van de schrijvers ?
[..]
De slavernijherdenking met Bosma erbij is schijnheilig. beledigend en ordeverstorend.
De FD is toch de pers?quote:Op maandag 17 juni 2024 14:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verwacht je het wel van De Jonge dan?
https://fd.nl/politiek/14(...)m-voor-de-woningbouw
Het effect van stikstof op de woningbouw wordt in de pers al jaren zwaar overdreven, ondanks wat de beleidsmakers en rechters steeds zeggen.
Kransleggingen zijn niet heilig en een staat die mensen dwingt deze mening wel aan te hangen is wat eng.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:55 schreef VoMy het volgende:
of we de migranten niet bij het inburgeren kunnen dwingen om te accepteren dat kransenleggingen heilig zijn.
De boeren die ik vorige maand sprak zaten er iets anders in.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat dit een kwalitatief goede samenstelling is, bepaald niet. Maar het is wel de meest pro-boer samenstelling die ze zich kunnen wensen. Dus als deze nu alsnog de dingen niet kunnen regelen voor de boeren, zoals iedereen verwacht, hoop ik dat de boeren voor het overgrote deel gewoon accepteren dat het niet anders is.
En ja, dan had ik de boeren een mooie regeling gegund. Maar die miljarden zijn door deze samenstelling weggesneden.
Maar dit is toch ook precies waar de BBB stemmers voor stemmen? Ik zie het hele probleem niet.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:29 schreef alopio het volgende:
Het is natuurlijk ook hypocriet van een Keijzer. Lekker roepen dat stikstof totaal geen probleem en issue is, lekker roepen dat we vooral veel huizen moeten bouwen. Maar privé stikstof wel aandragen als probleem en wel de bouw van woningen willen tegengaan. Lekker NIMBY gedrag, en ongeloofwaardig. En dan maakt het ook niet veel meer uit of ze een punt heeft of niet met haar politieke mening.
Woningen bouwen voor zieke oudjes. Hoe durven ze. Zegt genoeg over de egoïstische Mona.
In het wilde weg alles willen aangrijpen om te voorkomen dat dementerende ouderen in een nieuw complex terecht kunnen. Het is gewoon heel treurig gedrag en het staat, niet geheel toevallig, haaks op het bejubelde naoberschap waar die gezellige mensen van de BBB het zo graag over hebben.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:29 schreef alopio het volgende:
Woningen bouwen voor zieke oudjes. Hoe durven ze. Zegt genoeg over de egoïstische Mona.
Hoe zaten die er in? Vonden die ook dit akkoord het slechtste akkoord voor boeren ooit, een akkoord wat zelfs PvdD beter voor ze had geschreven? Of hadden die de ijdele hoop dat een vuist op tafel in Brussel iets uitgemaakt en hadden ze nog niet door dat hen miljarden was afgepakt?quote:Op maandag 17 juni 2024 15:20 schreef Steven184 het volgende:
[..]
De boeren die ik vorige maand sprak zaten er iets anders in.
Het probleem van Mona is dat ze zo hypocriet is als de neten.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat is nu het probleem van Mona? Iemand die gebruikt maakt van haar democratisch recht?
Het probleem lijkt me eerder dat Hugo je recht wilt afnemen.
Kansloze procedures met schijnargumenten beginnen om het uit-uit-uit te stellen dat er een complex voor dementerende bejaarden gebouwd wordt? Om maar wat te noemen.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat is nu het probleem van Mona? Iemand die gebruikt maakt van haar democratisch recht?
Het probleem lijkt me eerder dat Hugo je recht wilt afnemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |