abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:56:58 #1
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:57:13 #2
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213917535
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:37 schreef Tijger_m het volgende:
Keijzer is ontslagen tijdens Rutte 3.
Dat is correct en wat ik ook geschreven heb
pi_213917578
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:54 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
Eigenlijk hebben jullie helemaal gelijk en denk ik ook dat ik het veel te dik aangezet heb, excuses daarvoor.

Toch haalt de BNR AI uit het partijprogramma van GL/PvdA “Deze partij benadrukt het belang van het reguleren van migratie, met speciale aandacht voor arbeidsmigratie en het tegengaan van uitbuiting van arbeidsmigranten.” Ondanks dat deze houding mij aanspreekt, heb ik toch het idee dat veel Nederlanders er anders over denken.

Een tijd geleden hoorde ik Klaas Dijkhof spreken over het feit dat ondanks dat Nederland steeds veiliger wordt, volgens alle statistieken, dat de burgers niet het idee hebben dat dit aan de orde is. Hij vond dan ook dat veiligheid en justitie zich eigenlijk meer zou moeten richten op het burgers een veilig gevoel geven, omdat dat blijkbaar slecht lukt. Nu wil ik in het midden laten of zijn partij danwel de politiek in het algemeen het gelukt is om dit te bewerkstelligen. Toch denk ik wel dat hij een punt heeft dat je het gevoel wat bij mensen leeft moet adresseren.

Zo denk ik te weten dat Nederlanders, door de bank genomen, meer problemen hebben met asielmigratie dan met arbeidsmigranten. Misschien voelt het voor deze zelfde Nederlander dan wel alsof je het probleem bagatelliseer wanneer je “speciale aandacht voor arbeidsmigranten” hebt.
Niks om je voor te excuseren, als jij iets anders denkt of ziet dan ik dan is dat helemaal prima :)

Het laatste punt vind ik interessant want ik vraag mij dan af hoe zich dat dan in de echte wereld uit want ik zie het niet. Ik zie letterlijk nergens mensen die ik kan identificeren als asielzoekers, ik zie ook letterlijk geen verschil tussen, zeg, een Turk of een Koerd of een Afghaan. Syriers? Geen flauw idee wat hun anders maakt. Nu woon ik niet in Ter Apel maar dat geld ook voor 99.9% van de overige Nederlanders.

Mijn vraag is eigenlijk dit; hoe kan je van 1 miljoen arbeidsmigranten die woonruimte nodig hebben minder last hebben dan van enkele tienduizenden asielzoekers? Hoe realistisch is die last eigenlijk die Nederlanders ondervinden van asielzoekers?

Persoonlijk denk ik dat het een lulverhaal is, dat asielzoekers gewoon een makkelijke zondebok zijn voor bepaalde politici en media maar dat is mijn mening slechts.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2024 14:01:35 ]
pi_213917599
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:25 schreef Lt.Bookman het volgende: [..] Toen Wilders in april wegliep van tafel hadden VVD en NSC naar PvdA-GL moeten gaan met de plannen voor dat "programkabinet". BBB hadden ze kunnen inruilen voor D66. Timmermans was net als Wilders nu in de Tweede Kamer gebleven en misschien had Kim Putters dan wel premier willen worden in plaats van Schoof. Ik denk dat ze er zelfs op migratie wel uit waren gekomen als ze hadden gewild. Een streng (voor VVD) maar fair (voor PvdA-GL) beleid.
Ik heb enkel en alleen het idee dat D66 de afgelopen jaren zo’n houding aangenomen heeft dat VVD hier wel even klaar mee is (dit baseer ik vooral op de Dijkhoff en Segers podcast).

Blijft natuurlijk dat ik denk dat de gemiddelde VVDer reeds ook wel klaar is met de PVV.
pi_213917619
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:01 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik heb enkel en alleen het idee dat D66 de afgelopen jaren zo’n houding aangenomen heeft dat VVD hier wel even klaar mee is (dit baseer ik vooral op de Dijkhoff en Segers podcast).
Tja...daar kan D66 tegenover stellen dat de VVD ook bepaald niet vrij van blaam is, het was niet D66 die geen actieve herinnering had of met functie elders aankwam.
Dat Dijkhoff en Segers geen fans zijn van D66 vind ik persoonlijk alleen maar een goede zaak, overigens :D

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2024 14:04:01 ]
pi_213917657
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:54 schreef KaheemSaid het volgende:
Een tijd geleden hoorde ik Klaas Dijkhof spreken over het feit dat ondanks dat Nederland steeds veiliger wordt, volgens alle statistieken, dat de burgers niet het idee hebben dat dit aan de orde is. Hij vond dan ook dat veiligheid en justitie zich eigenlijk meer zou moeten richten op het burgers een veilig gevoel geven, omdat dat blijkbaar slecht lukt. Nu wil ik in het midden laten of zijn partij danwel de politiek in het algemeen het gelukt is om dit te bewerkstelligen. Toch denk ik wel dat hij een punt heeft dat je het gevoel wat bij mensen leeft moet adresseren.
Met zo'n instelling doen we altijd wat de rechtse onderbuik wil. Geert gooit er dan gewoon wat Trumpiaanse tweets uit en mensen zijn bang, ook al is het niet gebaseerd op de feitelijke werkelijkheid.

Verder is justitie er om veiligheid te garanderen op een verantwoordelijke en effectieve manier, niet om een show te geven zodat boze boomer Henk opgelucht naar bed kan.
pi_213917669
Misschien is het maar beter dat types als Faber in het kabinet komen, zodat het hopelijk voor de PVV-stemmer snel duidelijk wordt dat deze partij vol dorpsidioten niet in staat is om te regeren.

Als je er kundige bestuurders van buiten de PVV neerzet dan maskeer je alleen maar het probleem. Eigenlijk gebeurt dat natuurlijk al deels door de aanstelling van Dick Schoof als premier.
pi_213917678
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:07 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Met zo'n instelling doen we altijd wat de rechtse onderbuik wil. Geert gooit er dan gewoon wat Trumpiaanse tweets uit en mensen zijn bang, ook al is het niet gebaseerd op de feitelijke werkelijkheid.

Verder is justitie er om veiligheid te garanderen op een verantwoordelijke en effectieve manier, niet om een show te geven zodat boze boomer Henk opgelucht naar bed kan.
Justitie, Justitie...was dat niet het departement wat cijfers over nareizen achterhield ten faveure van haar minister/partijleider/fractieleider?
pi_213917685
quote:

[..]

Sterker nog: de partijleider van zijn partij maakte van op onzin gebaseerde bangmakerij het speerpunt van de VVD-campagne.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213917733
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niks om je voor te excuseren, als jij iets anders denkt of ziet dan ik dan is dat helemaal prima :)
Ik word er, terecht, op gewezen dat ik PvdA/GL woorden in de mond leg die ze niet gebruikt hebben. Dan is excuses niet verkeerd.
quote:
Het laatste punt vind ik interessant want ik vraag mij dan af hoe zich dat dan in de echte wereld uit want ik zie het niet. Ik zie letterlijk nergens mensen die ik kan identificeren als asielzoekers, ik zie ook letterlijk geen verschil tussen, zeg, een Turk of een Koerd of een Afghaan. Syriers? Geen flauw idee wat hun anders maakt. Nu woon ik niet in Ter Apel maar dat geld ook voor 99.9% van de overige Nederlanders.

Mijn vraag is eigenlijk dit; hoe kan je van 1 miljoen arbeidsmigranten die woonruimte nodig hebben minder last hebben dan van enkele tienduizenden asielzoekers? Hoe realistisch is die last eigenlijk die Nederlanders ondervinden van asielzoekers?

Persoonlijk denk ik dat het een lulverhaal is, dat asielzoekers gewoon een makkelijke zondebok zijn voor bepaalde politici en media maar dat is mijn mening slechts.
Ik heb meerdere keren getypt en daarna verwijderd dat ik het eigenlijk met PvdA/GL eens ben. Ik denk dat de enorme influx aan laaggeschoolde en slechtbetaalde arbeid een groot probleem is voor Nederland. Niet alleen qua huisvesting maar ook qua innovatie en productiviteit. Daarnaast denk ik dat de baten bij een vrij kleine groep (ondernemers) komen, terwijl de maatschappelijke kosten behoorlijk hoog zijn.

Dus ik denk dat PvdA/GL een punt heeft en vraag mij ook af of asielmigratie echt zo’n groot thema geweest zou zijn als we minder arbeidsmigratie en meer huizenbouw gehad zouden hebben. Ik denk dan ook dat veel Nederlanders de gastarbeider uit bijvoorbeeld Turkije en Noord Afrika gewoon onder de noemer asielzoeker plaatsen.

Maar dat het niet klopt betekent niet dat het idee niet leeft, daarom ook de vergelijking met veilig zijn vs veilig voelen.
pi_213917774
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
met functie elders aankwam
Dat bestrijd ik. :D ;)
zie email 27 oktober
pi_213917803
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:16 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik word er, terecht, op gewezen dat ik PvdA/GL woorden in de mond leg die ze niet gebruikt hebben. Dan is excuses niet verkeerd.
[..]
Ik heb meerdere keren getypt en daarna verwijderd dat ik het eigenlijk met PvdA/GL eens ben. Ik denk dat de enorme influx aan laaggeschoolde en slechtbetaalde arbeid een groot probleem is voor Nederland. Niet alleen qua huisvesting maar ook qua innovatie en productiviteit. Daarnaast denk ik dat de baten bij een vrij kleine groep (ondernemers) komen, terwijl de maatschappelijke kosten behoorlijk hoog zijn.

Dus ik denk dat PvdA/GL een punt heeft en vraag mij ook af of asielmigratie echt zo’n groot thema geweest zou zijn als we minder arbeidsmigratie en meer huizenbouw gehad zouden hebben. Dit Ik denk dan ook dat veel Nederlanders de gastarbeider uit bijvoorbeeld Turkije en Noord Afrika gewoon onder de noemer asielzoeker plaatsen.

Maar dat het niet klopt betekent niet dat het idee niet leeft, daarom ook de vergelijking met veilig zijn vs veilig voelen.
Dit is volgens mij de kern. In het hele migratiedebat. Daar moeten we dus ook wat aan doen.

Om het even plat te slaan: Het is wel heel makkelijk om als yup pro-migratie te zijn als je alle ellende ver wag stopt in Ter Apel. Daar moet meer balans in komen.
zie email 27 oktober
pi_213917820
quote:

[..]

Je kunt dit inderdaad beantwoorden zoals boze boomer Henk wil, met harder straffen, meer agenten, minder D66 rechters en elke smaak die je maar wil. Je kan ook kijken naar zaken als betere verlichting of bijvoorbeeld de pilot die ze laatst in Amsterdam deden. Hier verspreiden ze sinaasappelgeur in fietstunnels zodat mensen zich er veiliger voelen. Boze boomer Henk vind dat ze beter boeven kunnen gaan vangen, maar misschien is een veilig gevoel creėeren juist wel de beste remedie tegen de onderbuik.
pi_213917889
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dit is volgens mij de kern. In het hele migratiedebat. Daar moeten we dus ook wat aan doen.

Om het even plat te slaan: Het is wel heel makkelijk om als yup pro-migratie te zijn als je alle ellende ver wag stopt in Ter Apel. Daar moet meer balans in komen.
Ik denk dat de huizencrisis, wat ik zeker als onderdeel van de maatschappelijke kosten zie, toch echt best wel heel veel mensen raakt.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 14:33:58 #15
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213917962
quote:

[..]

Dat is in brede zin een aandachtspunt. Macro is cijfermatig onderaan de streep ergens een plus, maar zeker blij globalisering en EU vraagstukken slaan de kosten vaak bij doelgroepen die minder van de baten profiteren. Gek genoeg heeft geen enkele partij daar echt aandacht voor. Ook de SP niet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 14:39:51 #16
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213918010
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, het valt wel op hoe vergelijkbaar het is met het oude CDA.
Roept bij mij ook vergelijkbare ergernis op. De ondergrens van de nsc fractie is nog niet bereikt met Faber of Markuszower en het akkoord, dus ik weet niet zo wie of wat ze probeert te waarschuwen met 'let op'. Alsof iemand ze nog enige geloofwaardigheid geeft.
pi_213918014
quote:

[..]

Maar de yup stemt vaak links, de partijen die de ellende juist willen verdelen over alle gemeentes. Ter Apel is vooral een door de VVD gecreeerd probleem door jarenlang te weinig geld uit te trekken voor asielzoekers en opvanglocaties.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213918033
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat bestrijd ik. [ afbeelding ] :D ;)
Die achterlijke mondkapjes buiten. :')
Vakman pur sang
pi_213918044
Arbeidsmigranten geven waarschijnlijk ook minder overlast.
Daarnaast werken ze gewoon voor hun eigen geld, zorgverzekering en woonruimte.

Itt asielzoekers die over het algemeen alles vergoed krijgen.
pi_213918056
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:43 schreef Kickinalfa het volgende:

Is wel een trucje momenteel om die groepen altijd gecombineerd te noemen.
We moeten minder migranten hebben. Nee joh die werken en die geven geen overlast, zijn we nodig, bla

Nee niet die groep Joep. :')
We bedoelen die groep, waarvan men verteld dat die echt klein is, maar die wel je dag verpesten als je eens lekker een grote stad in gaat, sissen naar je dochters of voorkruipen in welke rij dan ook.
Vakman pur sang
  zaterdag 15 juni 2024 @ 14:46:32 #21
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_213918075
quote:

Snap je niet dat arbeidsmigranten in veel grotere getale aanwezig zijn in Nederland? En daardoor huizen bezet houden die eigenlijk bedoeld waren voor de zoon en dochter van boomer Henk?

Overigens zijn veel klassieke arbeiderswijk minder leefbaar geworden door malafide uitzendbureaus die Polen en Bulgaren in allerlei huizen proppen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_213918098
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja...daar kan D66 tegenover stellen dat de VVD ook bepaald niet vrij van blaam is, het was niet D66 die geen actieve herinnering had of met functie elders aankwam.
Dat het functie elders uitlekte was heel erg onhandig.

Maar was het (zeker met de 78 zetels in het achterhoofd) a. niet heel erg logisch dat de formerende partijen intern spraken over de problemen binnen het CDA met Pieter Omtzigt en had b. Mark Rutte moeten zeggen dat de vier formerende partijen, samen met de formateurs, tot de conclusie waren gekomen dat Pieter moest wieberen, of was het hebben van geen actieve herinnering hier juist wenselijk?

Ik heb hier best vaak over nagedacht en volgens mij kan ik er slechts 4 conclusies uit trekken. 1. Ollongren had er goed aan gedaan dat papiertje niet te laten zien, 2. je kan niet transparant onderhandelen (iets wat Omtzigt afgelopen maanden ook wel heeft aangetoond), 3. Rutte moest wel liegen om de formatie en de formerende partijen te redden en 4. het was een waardeloos formatieproces geweest als de problemen binnen het CDA niet waren besproken.

Ik snap derhalve de verontwaardiging hierover ook nog altijd niet erg goed.
pi_213918101
quote:

Asielzoekers mogen niet werken in Nederland. In plaats daarvan worden ze op één drukke plek gekieperd waar ze zich vervelen en onheus bejegend voelen door de bewaking. Dan is het niet zo gek dat er vroeg of laat overlast komt. Die zaken verbeteren mag ook niet van rechts, want dan hebben ze niks meer om campagne op te voeren.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 14:53:55 #24
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213918132
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:49 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Maar was het (zeker met de 78 zetels in het achterhoofd) a. niet heel erg logisch dat de formerende partijen intern spraken over de problemen binnen het CDA met Pieter Omtzigt en had b. Mark Rutte moeten zeggen dat de vier formerende partijen, samen met de formateurs, tot de conclusie waren gekomen dat Pieter moest wieberen, of was het hebben van geen actieve herinnering hier juist wenselijk?

Ik heb hier best vaak over nagedacht en volgens mij kan ik er slechts 4 conclusies uit trekken. 1. Ollongren had er goed aan gedaan dat papiertje niet te laten zien, 2. je kan niet transparant onderhandelen (iets wat Omtzigt afgelopen maanden ook wel heeft aangetoond), 3. Rutte moest wel liegen om de formatie en de formerende partijen te redden en 4. het was een waardeloos formatieproces geweest als de problemen binnen het CDA niet waren besproken.

Er waren nog geen formerende partijen. VVD+D66 waren aan het verkennen richting, op dat momemt nog, het motorblok VVD+CDA+D66+1 of 2 linkse partijen.
pi_213918137
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:49 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Het gaat al mis daar waar partij(leiders) denken te kunnen besluiten dat een gekozen parlementariėr moet wieberen. Daar gaan ze niet over.
zie email 27 oktober
pi_213918141
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:50 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Asielzoekers mogen niet werken in Nederland. In plaats daarvan worden ze op één drukke plek gekieperd waar ze zich vervelen en onheus bejegend voelen door de bewaking. Dan is het niet zo gek dat er vroeg of laat overlast komt. Die zaken verbeteren mag ook niet van rechts, want dan hebben ze niks meer om campagne op te voeren.
Wat dacht je van een 0% toetredingsbeleid in Nl, dat lost heel veel op.
Opvang in de regio middels de hele EU opzetten en daarheen kieperen.
Vakman pur sang
pi_213918145
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:22 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Je kunt dit inderdaad beantwoorden zoals boze boomer Henk wil, met harder straffen, meer agenten, minder D66 rechters en elke smaak die je maar wil. Je kan ook kijken naar zaken als betere verlichting of bijvoorbeeld de pilot die ze laatst in Amsterdam deden. Hier verspreiden ze sinaasappelgeur in fietstunnels zodat mensen zich er veiliger voelen. Boze boomer Henk vind dat ze beter boeven kunnen gaan vangen, maar misschien is een veilig gevoel creėeren juist wel de beste remedie tegen de onderbuik.
Dat lijkt me vooral werk van de gemeente en niet van justitie. In elk geval lijkt het me sterk dat Klaas Dijkhoff het daarover had. De VVD wil namelijk vooral sociale programma's uitkleden waardoor armoede en criminaliteit stijgen, en dat 'oplossen' door op elke hoek van de straat een politieagent te zetten. Meer autoriteit en gezag en zo.
pi_213918148
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:46 schreef Falco het volgende:

[..]
Snap je niet dat arbeidsmigranten in veel grotere getale aanwezig zijn in Nederland? .
Natuurlijk wel, maar iets willen doen aan de asiel stroom betekend niet dat je niks moet doen hieraan.
Of als je arbeidsmigratie beperkt dat je niks moet doen aan asiel migratie.

Het is geen of/of maar en/en.
pi_213918180
quote:

Het Polenmeldpunt van de PVV was toch ook gewoon ergens op gebaseerd? Daarnaast is het prima dat arbeidsmigranten zorgverzekering betalen, maar het grootste deel van de zorgkosten en sociale zekerheid wordt gewoon betaald met belastingen (bijna ¤0,49 op elke euro belastingen in 2023). Als je dan ziet dat iemand met minimumloon relatief weinig inkomstenbelasting betaald, dan vraag ik mij af of dit in totaal uit kan.
pi_213918246
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het gaat al mis daar waar partij(leiders) denken te kunnen besluiten dat een gekozen parlementariėr moet wieberen. Daar gaan ze niet over.
Wat wil je dan doen wanneer er van een constructieve samenwerking geen sprake meer is? Was het bijvoorbeeld ook fout dat Haga uit de VVD gezet werd of Keijzer uit het CDA?

Moet er ten alle tijde doorgemodderd worden want gekozen parlementariėr?
  zaterdag 15 juni 2024 @ 15:16:58 #31
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213918358
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:59 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het Polenmeldpunt van de PVV was toch ook gewoon ergens op gebaseerd? Daarnaast is het prima dat arbeidsmigranten zorgverzekering betalen, maar het grootste deel van de zorgkosten en sociale zekerheid wordt gewoon betaald met belastingen (bijna ¤0,49 op elke euro belastingen in 2023). Als je dan ziet dat iemand met minimumloon relatief weinig inkomstenbelasting betaald, dan vraag ik mij af of dit in totaal uit kan.
Poken verdwijnen stel of integreren goed maar dat polenmeldpunt was vooral exemplarisch voor hoe de PVV bang is om de boot te missen wat betreft het identificeren van een makkelijke zondebok.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213918450
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 15:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Poken verdwijnen stel of integreren goed maar dat polenmeldpunt was vooral exemplarisch voor hoe de PVV bang is om de boot te missen wat betreft het identificeren van een makkelijke zondebok.
Niks mis met Polen, laat dat voorop staan. Alleen het is wel een fabel dat ze goed integreren of snel verdwijnen. Veel Polen zitten, samen met Bulgaren en Roemenen, in achterstandswijken van de grote steden. Er is veel gezinsproblematiek door overmatig gebruik van drank en drugs, met alle gevolgen voor bijv. de kinderen. De taal en leerachterstand van de kinderen is soms erg groot en geeft een extra druk op de scholen in die wijken die het toch al zo moeilijk hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213918529
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 15:08 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Wat wil je dan doen wanneer er van een constructieve samenwerking geen sprake meer is? Was het bijvoorbeeld ook fout dat Haga uit de VVD gezet werd of Keijzer uit het CDA?

Moet er ten alle tijde doorgemodderd worden want gekozen parlementariėr?
Je kunt iemand uit de fractie zetten, en daar gaat alleen de fractie over (dus niet leiders van andere partijen). Maar daar houdt het op.
zie email 27 oktober
pi_213918692
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 15:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je kunt iemand uit de fractie zetten, en daar gaat alleen de fractie over (dus niet leiders van andere partijen). Maar daar houdt het op.
Maar je moet toch ook gewoon kunnen bespreken dat je interne problemen bij een (mogelijk) coalitiepartner ziet? Het is inderdaad aan de fractie dit op te lossen, maar het was in mijn ogen pas slecht bestuur geweest als Rutte dit niet meegenomen zou hebben. Dat je er dan niet over gaat dat Omtzigt een functie elders krijgt/dat dit zo opschrijven wat cru is klopt. Maar had het verkeerd geweest wanneer er stond CDA moet probleem met Omtzigt oplossen?
pi_213918711
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 15:41 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Maar je moet toch ook gewoon kunnen bespreken dat je interne problemen bij een (mogelijk) coalitiepartner ziet? Het is inderdaad aan de fractie dit op te lossen, maar het was in mijn ogen pas slecht bestuur geweest als Rutte dit niet meegenomen zou hebben. Dat je er dan niet over gaat dat Omtzigt een functie elders krijgt/dat dit zo opschrijven wat cru is klopt. Maar had het verkeerd geweest wanneer er stond CDA moet probleem met Omtzigt oplossen?
Niet in de fase van de verkenning. Maar dat is procedure-neuken.

Wat natuurlijk kan is zeggen 'het CDA is intern dermate onstabiel, daar werken we op deze manier niet mee'. Maar het ging (veel) verder dan dat he? Er zijn concrete andere functies besproken. Dat kan gewoon niet.

Ook omdat een (toekomstig) kabinet natuurlijk niet kan bepalen wie haar wel en niet mag controleren. De samenstelling van het parlement is voor het kabinet een gegeven (behoudens ontbinding uiteraard).
zie email 27 oktober
pi_213920048
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 15:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Niks mis met Polen, laat dat voorop staan. Alleen het is wel een fabel dat ze goed integreren of snel verdwijnen. Veel Polen zitten, samen met Bulgaren en Roemenen, in achterstandswijken van de grote steden. Er is veel gezinsproblematiek door overmatig gebruik van drank en drugs, met alle gevolgen voor bijv. de kinderen. De taal en leerachterstand van de kinderen is soms erg groot en geeft een extra druk op de scholen in die wijken die het toch al zo moeilijk hebben.
Maar die polen zitten er daar volgens mij vooral omdat het blanke deel van die wijken op populisten stemt, rechts, dus tegen verhoging van het minimumloon en het aanpakken van malafide bureaus of werkgevers die de polen goedkoop laten werken geen prio vinden. Bovendien wil het autochtone volk in de achterstandswijken helemaal dat werk niet doen dat nu wordt uitgevoerd door arbeidsmigranten. Anders hadden ze het wel gedaan.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213920117
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Is wel een trucje momenteel om die groepen altijd gecombineerd te noemen.
We moeten minder migranten hebben. Nee joh die werken en die geven geen overlast, zijn we nodig, bla

Nee niet die groep Joep. :')
We bedoelen die groep, waarvan men verteld dat die echt klein is, maar die wel je dag verpesten als je eens lekker een grote stad in gaat, sissen naar je dochters of voorkruipen in welke rij dan ook.
Woonde jij zelf niet ergens in het buitenland?
pi_213920218
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 16:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Jij reageert toch ook op een nws topic over Biden?
pi_213920222
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 16:53 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Maar die polen zitten er daar volgens mij vooral omdat het blanke deel van die wijken op populisten stemt, rechts, dus tegen verhoging van het minimumloon en het aanpakken van malafide bureaus of werkgevers die de polen goedkoop laten werken geen prio vinden. Bovendien wil het autochtone volk in de achterstandswijken helemaal dat werk niet doen dat nu wordt uitgevoerd door arbeidsmigranten. Anders hadden ze het wel gedaan.
Ik denk dat de arbeidsmigratie niet zozeer een links/rechts discussie is.

Het is gewoon EU wetgeving die dit allemaal mogelijk maakt.
En daar hebben van de PvdA/D66 tot aan de CU/VVD aan meegewerkt.

Sterker nog, ik denk dat de de PVV danwel de SP er echt geen enkele invloed op heeft gehad. Dus dat zogenaamde blanke deel dat op populisten stemt heeft er niks mee te maken.
pi_213920236
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 16:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zo lijkt het wel soms ja. :D
Vakman pur sang
  zaterdag 15 juni 2024 @ 17:31:38 #41
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213920427
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:40 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Maar de yup stemt vaak links, de partijen die de ellende juist willen verdelen over alle gemeentes. Ter Apel is vooral een door de VVD gecreeerd probleem door jarenlang te weinig geld uit te trekken voor asielzoekers en opvanglocaties.
Straks ga je nog zeggen dat de VVD dit probleem bewust heeft gecreerd en dan komt er een user met een blauw kleurtje schrijven dat BNW verderop is
  zaterdag 15 juni 2024 @ 17:33:30 #42
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213920458
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 15:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Polen, Bulgaren en Roemenen aan de vodka. Kek, lekker hoor, niks mis mee
pi_213920677
quote:

[..]
Onterecht, het stond op haar blaadje maar het kwam niet van haar af, het kwam van Rutte af.
pi_213920770
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:16 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]

Dus ik denk dat PvdA/GL een punt heeft en vraag mij ook af of asielmigratie echt zo’n groot thema geweest zou zijn als we minder arbeidsmigratie en meer huizenbouw gehad zouden hebben. Ik denk dan ook dat veel Nederlanders de gastarbeider uit bijvoorbeeld Turkije en Noord Afrika gewoon onder de noemer asielzoeker plaatsen.

Ik ben het deels met je eens maar Nederland kan niet bestaan zonder laaggeschoolde arbeid laten we daar eerlijk over zijn en persoonlijk, en daar mag iedereen het helemaal mee oneens zijn, heb ik dan liever dat we laaggeschoolde werknemers uit het buitenland krijgen dan hooggeschoolde, die banen zie ik dan liever bij Nederlanders terecht komen.

Ik woon vlakbij het Westland met zijn kassenbouw en ik weet wel zeker dat er daar echt veel innovatie plaatsvind en dat er, getuige alle ingenieurs en andere technische bedrijven, ook heel veel hooggeschoolde banen zijn. Laat onverlet dat IN de kassen veelal arbeidsmigranten werken. De hoeveelheid ondernemers met kassen is niet groot, de sector die er omheen zit en diensten levert aan die bedrijven is echter wel aanzienlijk.
Onderbetaling en gebrek aan huisvesting moet gewoon keihard aangepakt worden en het eerste wat de rechtse partijen dan roepen is "Eerlijke ondernemers pesten!". Mark my words.

Het gebrek aan voldoende woningen is eerder een probleem veroorzaakt door rechts dan door links maar alweer, links weet dat verhaal maar slecht over de buhne te krijgen.

Als laatste, ja, het leeft maar dat maakt niet waar dat het het grootste probleem is en dat was wel hoe het in de verkiezingen leek.
pi_213920778
quote:

[..]

Niet alleen als yup, ook als PVV-VVD-BBB en NSC stemmer blijkbaar.
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 18:16:30 #46
5428 crew  miss_sly
pi_213920971
Deze aflevering van de Ongelooflijke Podcast met als gast Hein de Haas vond ik we erg goed. Sowieso heeft deze man goede teksten over migratie, wat mij betreft.

https://www.nporadio1.nl/(...)-haas-en-stefan-paas
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213921368
quote:

[..]
Dit voelt alweer als eeuwen geleden met die mondkapjes.
pi_213921409
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Roept bij mij ook vergelijkbare ergernis op. De ondergrens van de nsc fractie is nog niet bereikt met Faber of Markuszower en het akkoord, dus ik weet niet zo wie of wat ze probeert te waarschuwen met 'let op'. Alsof iemand ze nog enige geloofwaardigheid geeft.
Haha, inderdaad precies de ergernis die ik ook heb met de, veelal katholieke, christendemocraten.
Vind Bontenbal echt wel een sympathieke vent en ik ken Eline Vedder toevallig en die is ook wel ok. Maar uiteindelijk gaan de christendemocraten toch een kant op waar ik niks mee heb :P.
pi_213921452
quote:

Dat komt ook omdat asielzoekers niet mogen werken. Bij de Oekraļense vluchtelingen gaan we daar heel anders mee om (die mochten en zijn vrij snel gaan werken) en dat heeft er gewoon bij geholpen dat we daar positiever naar kijken…
pi_213921499
Nee, artikelen vanachter een betaalmuur mag je ook niet als foto posten. Sorry

[ Bericht 85% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2024 18:53:48 ]
pi_213921511
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 18:51 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Faber moet zeker minister worden. ....hebben wij wat om te lachen
  zaterdag 15 juni 2024 @ 19:00:00 #52
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_213921613
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 18:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat komt ook omdat asielzoekers niet mogen werken. Bij de Oekraļense vluchtelingen gaan we daar heel anders mee om (die mochten en zijn vrij snel gaan werken) en dat heeft er gewoon bij geholpen dat we daar positiever naar kijken…
Er zijn een aantal pilots geweest waarbij asielzoekers ook alvast mochten werken. Dat werd ook als heel positief ervaren!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_213921773
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:00 schreef Falco het volgende:

[..]
Er zijn een aantal pilots geweest waarbij asielzoekers ook alvast mochten werken. Dat werd ook als heel positief ervaren!
Klopt, veelal is er heel veel bureaucratische ellende georganiseerd maar als je daar omheen kan werkt het best goed.
pi_213922032
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 15:41 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Alsof Rutte Omtzigt weg wilde hebben vanwege mogelijke onrust in de CDA fractie en daardoor het kabinet....

Hij was gewoon (terecht) bang dat zijn kontje gegrillt zou worden omdat hij wist dat hij fout was. Rechtvaardigheid en aanzien van de politiek is bij de VVD altijd ondergeschikt aan het VVD-belang.
pi_213922131
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:29 schreef Albertooo het volgende:

[..]
Alsof Rutte Omtzigt weg wilde hebben vanwege mogelijke onrust in de CDA fractie en daardoor het kabinet....

Hij was gewoon (terecht) bang dat zijn kontje gegrillt zou worden omdat hij wist dat hij fout was. Rechtvaardigheid en aanzien van de politiek is bij de VVD altijd ondergeschikt aan het VVD-belang.
Je moet de rol van Rutte hierin ook niet overschatten, het CDA was al een tijdje klaar met Omtzigt en zag dit als een mooie kans.
pi_213922212
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je moet de rol van Rutte hierin ook niet overschatten, het CDA was al een tijdje klaar met Omtzigt en zag dit als een mooie kans.
(niet heel het CDA) Ja, de beroepsopportunisten die net als de VVD hun carriere belangrijker vinden dan de levens die ze verwoesten
pi_213922291
Het lijkt me aan de hand van dit formatieproces toch volkomen duidelijk en volkomen logisch dat iemand de vorige keer heeft geroepen "die Pieter, laten we dat maar niet doen"?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_213922299
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 18:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Faber moet zeker minister worden. ....hebben wij wat om te lachen
Zeker die vergelijking met de sixties buurvrouw die de bal van de buurjongen leksteekt is wel treffend ja. Dat jasje en die haardracht ook, alsof ze het erom doet.

Die vrouw is zowel komisch als doodeng.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213922336
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:40 schreef Albertooo het volgende:

[..]
(niet heel het CDA) Ja, de beroepsopportunisten die net als de VVD hun carriere belangrijker vinden dan de levens die ze verwoesten
Niet het hele CDA wel de partijtop. Niet voor niets deden ze meerdere pogingen om hem zo laag mogelijk op de lijst te zetten.
En Omtzigt patste met de het blootleggen van de problemen waar hij zelf mee aan de basis stond.
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 19:48:32 #60
5428 crew  miss_sly
pi_213922361
VVD, NSC en BBB hebben alle drie op Twitter heel trots hun eigen groepje bewindspersonen voorgesteld. Het voelt bijna alsof alle drie de partijen denken ‘zo met deze mensen van onszelf gaan we doen wat wij willen doen, en wat de andere drie coalitiepartijen doen, zien we dan wel’.
Net alsof ze niet samen hoeven werken, maar alleen met hun eigen kleine toko bezig kunnen gaan.
pi_213922412
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:48 schreef miss_sly het volgende:
VVD, NSC en BBB hebben alle drie op Twitter heel trots hun eigen groepje bewindspersonen voorgesteld. Het voelt bijna alsof alle drie de partijen denken ‘zo met deze mensen van onszelf gaan we doen wat wij willen doen, en wat de andere drie coalitiepartijen doen, zien we dan wel’.
Net alsof ze niet samen hoeven werken, maar alleen met hun eigen kleine toko bezig kunnen gaan.
Dat is ook gewoon zo, de enige partij die enige liefde voor de coalitie heeft is BBB.

VVD en NSC gruwen van de samenwerking met PVV maar kunnen gezien de uitslag en hun achterban niet anders, en Wilders vindt VVD en NSC eigenlijk ook maar eikels en de BBB een stel boerendebielen die ze nodig hebben voor de zetels in de eerste kamer.

Het is een verstandshuwelijk, wat best opvallend is als je bedenkt dat alle partijen toch een behoorlijk rechtse signatuur hebben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_213922434
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:29 schreef Albertooo het volgende:

[..]

Snap niet wat je hiermee bedoeld, vaag taalgebruik…
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 19:55:24 #63
5428 crew  miss_sly
pi_213922441
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dat is ook gewoon zo, de enige partij die enige liefde voor de coalitie heeft is BBB.

VVD en NSC gruwen van de samenwerking met PVV maar kunnen gezien de uitslag en hun achterban niet anders, en Wilders vindt VVD en NSC eigenlijk ook maar eikels en de BBB een stel boerendebielen die ze nodig hebben voor de zetels in de eerste kamer.

Het is een verstandshuwelijk, wat best opvallend is als je bedenkt dat alle partijen toch een behoorlijk rechtse signatuur hebben.
Maar zeker VVD en NAC moeten toch weten dat je hoe dan ook met de andere bewindsmlieden te maken gaat krijgen? Je moet samenwerken, je krijgt de partijen in de kamer tegenover je. Je kunt niet vanaf je eigen eilandje een beetje doen wat je leuk en belangrijk vindt.

Overigens geloof ik niet in de liefde van BBB voor de coalitie. Ik geloof wel in de hunkering naar macht van BBB.
pi_213922458
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar zeker VVD en NAC moeten toch weten dat je hoe dan ook met de andere bewindsmlieden te maken gaat krijgen? Je moet samenwerken, je krijgt de partijen in de kamer tegenover je. Je kunt niet vanaf je eigen eilandje een beetje doen wat je leuk en belangrijk vindt.

Overigens geloof ik niet in de liefde van BBB voor de coalitie. Ik geloof wel in de hunkering naar macht van BBB.
Officieel is het een extraparlementair kabinet met maximale ruimte voor de fracties om zichzelf te profileren.

Dus dat ze daar nu ook daadwerkelijk zo op sturen is logisch. Wat er van terecht komt gaan we zien :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 juni 2024 @ 19:58:12 #65
426493 crew  PippenScottie
pi_213922490
quote:

[..]

Ik geloof meer in onverschilligheid van de BBB jegens alles dat niet met de agrarische sector te maken heeft.
My friends all drive horses
pi_213922749
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:48 schreef miss_sly het volgende:
Ja, het idee dat je als minister verantwoordelijk bent voor het hele kabinetsbeleid lijken ze te zijn vergeten. Iemand als Bruins of Van Weel is straks gewoon verantwoordelijk voor de daden van de daden van Klever en Faber.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213922799
Ik snap ook nog steeds niet wat NSC denkt te kunnen winnen met deze kabinetsdeelname.

Hun stokpaardje van beter / verantwoordelijker bestuur zie ik ook niet terug.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 15 juni 2024 @ 20:20:48 #68
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213922816
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik snap ook nog steeds niet wat NSC denkt te kunnen winnen met deze kabinetsdeelname.

De macht lonkt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 15 juni 2024 @ 20:22:43 #69
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213922843
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:19 schreef Tomatenboer het volgende:

Ik snap überhaupt niet waarom Pieter niet met Frans wou samenwerken voor de verkiezingen.

Anderzijds wel respect dat hij geen premier wou worden
pi_213922906
quote:

[..]

BBB wist toch ook dat dit waarschijnlijk de eerste en laatste kans was om mee te doen? Of ik zie niet in hoe ze nog een keer groot zouden worden als ze nu niet mee deden.
pi_213922922
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
De macht lonkt.
Daar lijkt het wel op ja. Macht aanpakken alleen maar óm de macht, of zoals ze ook weleens zeggen “verantwoordelijkheid nemen”.

Ik had Omtzigt en NSC intelligenter en meer integer verwacht en ik verwacht de meeste NSC stemmers met mij.

Er zal niet veel overblijven van NSC na deze kabinetsdeelname, en dan hebben ze precies niks bereikt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 15 juni 2024 @ 20:42:15 #72
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213923292
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:22 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik snap überhaupt niet waarom Pieter niet met Frans wou samenwerken voor de verkiezingen.

Hij wilde gewoon met VVD.
Hij zal ook niet die monsterzege van PVV voorspeld hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 20:54:49 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213923511
Als Omtzigt slim is sloopt 'ie dit rariteitenkabinet nog voor het aanvangt.

Wat een debacle.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213923586
quote:

[..]

Omdat Pieter ook gewoon al een conservatieve rechtse CDA'er was. Dat programma van NSC herken je echt wel in het hoofdlijnenakkoord. Er is nog een hele hoop flauwekul bijgekomen en ik denk dat dat zonder NSC allemaal nog veel erger was geweest, maar da's weer iets anders.

Omtzigt staat best een stukkie van GLPvdA vandaan. Mensen hebben op Omtzigt gestemd om twee redenen. Ten eerste is dat 'functie elders', wat op zich een vuile streek was maar dat iemand dat overkomt zegt weinig over diens verdiensten als partijleider. Reden twee is het toeslagenschandaal, en daar heeft ie inderdaad heel veel goed werk verricht. Maar ook dat maakt hem geen constructieve partijleider. Wat ie wel was, en dat was gewoon bekend gezien zijn stemgedrag, is een conservatieve rechtse CDA'er.

Mensen die dachten "Ah, Omtzigt, da's zo een die echt vecht tegen het systeem. Als we daarop stemmen gaat het beter. Hij heeft Rutte al een keer eerder getackeld dus die moeten we hebben" komen dan dus van een koude kermis thuis. Die hebben blind gestemd op Pieter en nu blijkt het toch vooral een combinatie van conservatief geleuter en PVV-enablers.

Mensen stemmen veel te veel op het poppetje. Om irrelevante redenen.

Edit: Overigens ben ik ervan overtuigd dat Omtzigt zichzelf meermaaldaags voor z'n kop slaat gezien de ontstante situatie. Maar dat staan dan weer los van z'n ideologie.

[ Bericht 3% gewijzigd door BlackLining op 15-06-2024 21:27:25 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213923770
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Omdat Pieter ook gewoon al een conservatieve rechtse CDA'er was. Dat programma van NSC herken je echt wel in het hoofdlijnenakkoord. Er is nog een hele hoop flauwekul bijgekomen en ik denk dat dat zonder NSC allemaal nog veel erger was geweest, maar da's weer iets anders.

Omtzigt staat best een stukkie van GLPvdA vandaan. Mensen hebben op Omtzigt gestemd om twee redenen. Ten eerste is dat 'functie elders', wat op zich een vuile streek was maar dat iemand dat overkomt zegt weinig over diens verdiensten als partijleider. Reden twee is het toeslagenschandaal, en daar heeft ie inderdaad heel veel goed werk verricht. Maar ook dat maakt hem geen constructieve partijleider. Wat ie wel was, en dat was gewoon bekend gezien zijn stemgedrag, is een conservatieve rechtse CDA'er.

Mensen die dachten "Ah, Omtzigt, da's zo een die echt vecht tegen het systeem. Als we daarop stemmen gaat het beter. Hij heeft Rutte al een keer eerder getackeld dus die moeten we hebben" komen dan dus van een koude kermis thuis. Die hebben blind gestemd op Pieter en nu blijkt het toch vooral een combinatie van conservatief geleuter en PVV-enablers.

Klopt, terwijl Omtzigt in het verleden notabene zelf heeft ingestemd met die strengere fraude-aanpak, en in het toeslagenschandaal was hij gewoon een volger van Renske Leijten die er overigens niet mee wist te scoren.
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 21:04:57 #76
5428 crew  miss_sly
pi_213923790
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als Omtzigt slim is sloopt 'ie dit rariteitenkabinet nog voor het aanvangt.

Wat een debacle.
Daar had hij afgelopen week toch we aanleiding voor met de bewindsmlieden waar Wilders mee aan kwam zetten, maar hij heeft niets gedaan.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 21:06:28 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213923815
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 21:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daar had hij afgelopen week toch we aanleiding voor met de bewindsmlieden waar Wilders mee aan kwam zetten, maar hij heeft niets gedaan.
Dit wil je toch niet op je cv hebben staan
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213923839
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Daar lijkt het wel op ja. Macht aanpakken alleen maar óm de macht, of zoals ze ook weleens zeggen “verantwoordelijkheid nemen”.

Ik had Omtzigt en NSC intelligenter en meer integer verwacht en ik verwacht de meeste NSC stemmers met mij.

Er zal niet veel overblijven van NSC na deze kabinetsdeelname, en dan hebben ze precies niks bereikt.
Goede keus toch, de kans dat ze nog een keer zoveel kunnen binnenhalen voor hun achterban is gering.
Groot gelijk dus dat ze deze kans pakken.
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 21:07:42 #79
5428 crew  miss_sly
pi_213923850
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als het goed is niet. Toch lijkt Omtzigt er niet voldoende problemen mee te hebben om de boel op te blazen. Wellicht omdat hij ook wel weet dat hij niet nog een keer 20 zetels gaat halen.
pi_213923888
quote:

[..]
Als je nog niets gepresteerd hebt wat moet je dan op je cv zetten :?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_213923916
quote:

[..]
Daarom is dat extraparlementaire idee ook geflopt. Niemand die aan een serieuze carričre bezig is gaat hier z'n handen aan branden.

Behalve Dick :') wat zou ik graag een livestream van die man z'n werkkamer zien.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 21:16:06 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213924019
quote:

Allesbehalve

Als hij geroepen had dat hij premier had willen worden dan was hij dat nu geweest en hadden we geen extreemrechts in de regering hoeven hebben.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 21:17:59 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213924073
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 21:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als het goed is niet. Toch lijkt Omtzigt er niet voldoende problemen mee te hebben om de boel op te blazen. Wellicht omdat hij ook wel weet dat hij niet nog een keer 20 zetels gaat halen.
Het is nu ook niet het moment daarvoor. Eerst maanden gaan formeren en dan ineens toch niet is ook niet heel geloofwaardig.
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 21:20:26 #84
5428 crew  miss_sly
pi_213924124
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 21:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is nu ook niet het moment daarvoor. Eerst maanden gaan formeren en dan ineens toch niet is ook niet heel geloofwaardig.
Niets hieraan is geloofwaardig of goed. Gaat het ook niet worden.
pi_213924245
quote:

[..]
Die heeft zichzelf echt in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd. De enige keer dat hij echt heeft gesputterd ging het ook niet om serieuze inhoud maar over geld. Dat maakt het steeds lastiger om op inhoudelijke bezwaren er uit te stappen…
pi_213924278
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 21:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Niets hieraan is geloofwaardig of goed. Gaat het ook niet worden.
Ik kan ook maar moeilijk geloven dat we nu echt een regering met extreemrechts gaan krijgen.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 21:27:41 #87
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213924285
Ook al weet ik dat de urban legend niet klopt, Omtzigt is zo een beetje de doodgekookte kikker. Het wordt steeds een beetje warmer, maar het moment om de pan uit te springen ligt al lang achter hem.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213924324
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 21:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik kan ook maar moeilijk geloven dat we nu echt een regering met extreemrechts gaan krijgen.
Tja. "Het volk heeft gesproken" ;(
pi_213924953
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:55 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Snap niet wat je hiermee bedoeld, vaag taalgebruik…
Er werd gesteld dat men Omtizgt wilde neutraliseren omdat hij een gevaar zou vormen voor de stabiliteit van coalitiepartner CDA en daarmee de coalitie.

Ik stel dat de motivatie meer ordinair eigen belang was. Men was bang voor hun eigen hachje, omdat Pieter de wantoestanden en de leugens rondom het toeslagenschandaal maar onder de aandacht zou brengen.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 22:20:45 #90
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_213925208
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 21:27 schreef Janneke141 het volgende:
Ook al weet ik dat de urban legend niet klopt, Omtzigt is zo een beetje de doodgekookte kikker. Het wordt steeds een beetje warmer, maar het moment om de pan uit te springen ligt al lang achter hem.
Het stomme is dat-ie uit de pan sprong. Maar toen ging-ie er weer in :')

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-nu-niet-meer-verder
pi_213925751
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 21:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Daarom is dat extraparlementaire idee ook geflopt. Niemand die aan een serieuze carričre bezig is gaat hier z'n handen aan branden.

Behalve Dick :') wat zou ik graag een livestream van die man z'n werkkamer zien.
Van Weel (2e man van de NAVO, moest bijna weg maar kon echt wel ergens een plek vinden), Uitermark (bekend strafrechter, rolde mediation binnen het strafrecht uit), Szabo (Vice President bij Cap Gemini), Veldkamp (ex diplomaat, was natuurlijk nu al kamerlid), Struycken (advocaat en hoogleraar aan de UU). Dat zijn toch echt mensen met een serieuze carričre wat mij betreft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213925776
quote:

[..]
Omtzigt is een procedure-fetisjist. In zijn ogen heeft hij helemaal niets te maken met de voordrachten op de PVV-ministersposten. Dat is tussen Wilders, Schoof en Van Zwol.

Laat staan dat hij daar het kabinet op zou laten klappen.
pi_213926134
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 21:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja maar als die deze rit uitzit ook niet meer denk ik zo. Of er moet nog iets heel bijzonders gebeuren.
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 23:27:44 #94
5428 crew  miss_sly
pi_213926503
twitter

Omtzigt heeft geen grenzen meer.
pi_213926665
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 23:27 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]

In eerste instantie geeft hij geen antwoord op de vraag
Dan wat later distantieert hij zich wel van het woord omvolking , maar dan ook niet direct van :
een minister die dat woord gebruikt zoals gebruikelijk is in extreemrechtse kringen bekritiseer ik openlijk.
Nog steeds vaagjes over waar hij de grens legt.
pi_213926750
Doet mij denken aan Ab Klink de cda-onderhandelaar formatie Rutte I in 2010 . Hij trok zich terug
quote:
"Dit raakt het CDA, en wel tot in de kern. Zoals gezegd: voortdurend zal de partij worden uitgedaagd op haar christelijke grondslag en democratische motieven en zal zij afstand moeten nemen van de PVV", aldus Klink in de brief.
"Het bovenstaande brengt mij tot het standpunt dat een politieke samenwerking met de PVV voor ons geen begaanbare weg is en zou moeten zijn."
pi_213926810
quote:
[ twitter ]

Het past niet maar we gaan het toch doen.
pi_213926907
Geert's tactiek mag duidelijk zijn. Faber gaat daar als minister waarschijnlijk verbaal zodanig haar boekje te buiten dat de rest er terecht schande van gaat spreken en het misschien wel laat klappen, en dan kan Geert de slachtofferkaart weer eens tevoorschijn toveren voor zijn stemvee.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoė: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 16 juni 2024 @ 00:08:06 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213926982
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Edit: Overigens ben ik ervan overtuigd dat Omtzigt zichzelf meermaaldaags voor z'n kop slaat gezien de ontstante situatie. Maar dat staan dan weer los van z'n ideologie.
Omtzigt heeft het toeslagenschandaal mede veroorzaakt. De advocate (?) en Renske Leijten zijn de enigen die daadwerkelijk lof verdienen.

En bij MH17 kwam hij aanzetten met een nepgetuige..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 16 juni 2024 @ 00:10:52 #100
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213927020
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 23:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het past niet maar we gaan het toch doen.
Het past niet binnen het hoofdlijnenakkoord, maar wel daarbuiten!
Put these foolish ambitions to rest.
pi_213927099
Past het nog in de ijskast misschien? ;(
  zondag 16 juni 2024 @ 00:27:21 #102
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213927153
Zojuist het volledige gesprek eens beluisterd en ik kan een :’) niet onderdrukken. De laatste 20 jaar heeft Faber een enorm oeuvre samengesteld aan debiele uitspraken, van fake news tot complottheorieėn aantoe, maar een tweetje over het hoofdlijnenakkoord en rechtsstatelijkheid en meneer is ‘gerustgesteld’.
  zondag 16 juni 2024 @ 00:30:29 #103
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213927174
We zijn echt extreem rechts aan het normaliseren.

Allerlei uitspraken met mantel der liefde bedekken...

Keihard rijdend richting afgrond met kapotte remmen.
  zondag 16 juni 2024 @ 01:40:46 #104
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213927388
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 00:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Richting afgrond
- een gedicht van Frozen-assassin uit de bundel "Allerlei uitspraken"

--------------------------------------------------------------------

"We zijn echt extreem rechts

aan het normaliseren.

Allerlei uitspraken

met mantel der liefde bedekken...

Keihard rijdend richting afgrond

met kapotte remmen."

----------------------------------------------------------------------
Le Diable
pi_213928146
quote:
[ twitter ]

Die snapt ook wel dat die gevraagde grens binnen no-time overschreden gaat worden.

Een ongekend efficiėnte manier van electorale zelfmoord, dat hele NSC-project.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213928151
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Omtzigt heeft het toeslagenschandaal mede veroorzaakt. De advocate (?) en Renske Leijten zijn de enigen die daadwerkelijk lof verdienen.

En bij MH17 kwam hij aanzetten met een nepgetuige..
Ik vind dat ieder mens recht heeft op hernieuwde inzichten.
pi_213928311
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 07:26 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Die snapt ook wel dat die gevraagde grens binnen no-time overschreden gaat worden.

Een ongekend efficiėnte manier van electorale zelfmoord, dat hele NSC-project.
Klopt, de NSC is zowel gekidnapped door zn rechter als door zn linkerflank. Daar zijn alle keuzes tot zover op gemaakt. Maar er nu niet uitstappen is het einde van de partij.
pi_213928342

Ik verbaas me dat Derksen dit zegt....ik had gedacht dat hij wel achter Faber zou staan
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_213928382
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 07:31 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik vind dat ieder mens recht heeft op hernieuwde inzichten.
Dat is Omtzigt zijn reactie op Faber ook. Deze instelling is nobel, maar in het landsbestuur krijg je dan dus bewezen incapabele figuren aan de macht. En ja, ik vind zowel Faber als Omtzigt incapabel, de eerste nog wel een stuk erger incapabel dan de tweede.
pi_213928509
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 08:15 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]

Ik verbaas me dat Derksen dit zegt....ik had gedacht dat hij wel achter Faber zou staan
Alles voor #ophef
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_213928625
quote:
[ afbeelding ]

Hoe gek het ook mag klinken

Dit komt voor de PVV-kiezer harder binnen dan alles wat de oppositie zegt.
  zondag 16 juni 2024 @ 09:08:15 #112
38496 Perrin
pi_213928714
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 08:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Hoe gek het ook mag klinken

Dit komt voor de PVV-kiezer harder binnen dan alles wat de oppositie zegt.
Te dom om te poepen.
pi_213928777
quote:
[ afbeelding ]

Derksen is vrij links als je eens goed luistert.
Zo was hij vrij snel anti Israėl, en PvV vind hij ook niks.
Vakman pur sang
  zondag 16 juni 2024 @ 09:18:39 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213928806
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 00:01 schreef TheVulture het volgende:
Geert's tactiek mag duidelijk zijn. Faber gaat daar als minister waarschijnlijk verbaal zodanig haar boekje te buiten dat de rest er terecht schande van gaat spreken en het misschien wel laat klappen, en dan kan Geert de slachtofferkaart weer eens tevoorschijn toveren voor zijn stemvee.
Nou dat is dan vrij makkelijk. Een hele campagne lang alle debiele uitspraken van Faber herhalen en dat dat is waar Geert werkelijk voor staat.
pi_213928854
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hij lijkt me eerder een vrij doorsnee Telegraaf-VVD'er.
pi_213928855
quote:

[..]
Tegen de PVV zijn lijkt me prima overeen te komen met politiek normaal serieus rechts zijn ipv de quasi fascistische clown fiesta van een PVV aanhangen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213928901
quote:

[..]
Hij zat een tijd lang op de Baudet hype train. Is dat ook vrij links.
  zondag 16 juni 2024 @ 09:33:41 #118
346939 Janneke141
pi_213928939
Derksen is niet geļnteresseerd in politiek, die is geļnteresseerd in kijkcijfers.
pi_213928951
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:23 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Hij lijkt me eerder een vrij doorsnee Telegraaf-VVD'er.
Dat is hij dus niet, hij is echt oude stempel links.
Luister dan maar eens goed, en niet als ze een sterke anekdote schreeuwen.

De echte PVV stemmer heeft ook een hekel aan Derksen.
Vakman pur sang
pi_213928974
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:33 schreef Janneke141 het volgende:
Derksen is niet geļnteresseerd in politiek, die is geļnteresseerd in kijkcijfers.
Hij kijkt bijna geen voetbal meer maar leest kijkt hele dagen nieuws en kranten nu, is wel ingelezen wdb

Over Frieze negers dan weer niet.
Vakman pur sang
pi_213929015
quote:

[..]
Grootverdiener Derksen, die bij De Mol in de pocket zit, is alleen links voor degenen die vinden dat de PVV links is. Hij prees Wilders en was net zo anti-links als zijn kijker.

Het nationaal socialisme lijkt soms links door de verpakking voor een voorkeursgroep, maar gegeven die verpakking niet hetgeen is wat we krijgen (en niet voor iedereen bestemd zoals bij links) is het alleen een wassen neus.

Als Derksen en de PVV links zouden zijn, zouden ze de hele linkerflank niet haten.

Dat het hem nu te heet onder zijn voeten wordt en niet aan de verkeerde kant van de geschiedenis wil staan door het broeiend fascisme binnen de PVV niet te duiden vind ik goed van ‘m, maar niet een prestatie op zich.

Alles op redelijk rechts zou de PVV moeten duiden op de club fascisten die ze zijn.
pi_213929053
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:33 schreef Janneke141 het volgende:
Hij is zeker geinteresseerd in kijkcijfers, maar dit soort VVD-Telegraaf achtige teksten gebruikt hij al zolang als ik hem zie. Denk dus wel dat het gewoon zijn mening is, al zij het misschien wat stevig aangezet.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213929063
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is hij dus niet, hij is echt oude stempel links.
Luister dan maar eens goed, en niet als ze een sterke anekdote schreeuwen.

De echte PVV stemmer heeft ook een hekel aan Derksen.
"De echte PVV-stemmer" lijkt me zelfs voor zoiets triviaals een waardeloos ijkpunt.
  zondag 16 juni 2024 @ 09:44:50 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213929077
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:43 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
"De echte PVV-stemmer" lijkt me zelfs voor zoiets triviaals een waardeloos ijkpunt.
No true Scottsman
pi_213929108
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:43 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Derksen is een zwervende VVD’er
  zondag 16 juni 2024 @ 09:47:52 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213929121
Overigens zag Eva Braun er wel wat beter uit dan Marjolijn Faber, dus nog al een belediging voor Eva.
pi_213929125
pi_213929132
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:47 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zag Eva Braun er wel wat beter uit dan Marjolijn Faber, dus nog al een belediging.
Nou ja, niet voor Faber in die zin.
  zondag 16 juni 2024 @ 09:49:45 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213929145
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nou ja, niet voor Faber in die zin.
Heb het even verduidelijkt :D
pi_213929199
Overigens denk ik dat Faber meer dan genoeg eigen kwaadaardigheid heeft om nazivergelijkingen vrij betekenisloos te maken. Beetje alsof je Lubbers met Van Agt vergelijkt.
  zondag 16 juni 2024 @ 09:55:58 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213929232
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:53 schreef Blastbeat het volgende:
Overigens denk ik dat Faber meer dan genoeg eigen kwaadaardigheid heeft om nazivergelijkingen vrij betekenisloos te maken. Beetje alsof je Lubbers met Van Agt vergelijkt.
Misschien moeten we haar met MTG gaan vergelijken.
pi_213929243
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
MTG? Wat is dat?
  zondag 16 juni 2024 @ 09:57:41 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213929252
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:56 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
MTG? Wat is dat?
Marjorie Taylor Greene

Een zwakbegaafde en geflipte MAGA-politica uit de VS
pi_213929263
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Marjorie Taylor Greene

Een zwakbegaafde en geflipte MAGA-politica uit de VS
O, die van die joodse ruimtelasers toch?
  zondag 16 juni 2024 @ 09:59:12 #135
13309 nostra
ask why
pi_213929274
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_213929275
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nazi-vergelijkingen lijken me sowieso wat overdreven. Ik moest zelf denken aan een Austin Powers villain die de ooit de militante tak van het Leger des Heils gestart heeft, Frau Farbissina.

zondag 16 juni 2024 @ 10:00:10 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213929286
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nazi-vergelijkingen lijken me sowieso wat overdreven.

Mja, we moeten ook niet gaan denken dat het soort type dat nazimisdaden zou doen, niet meer zou bestaan.
pi_213929334
quote:
Het doet inmiddels wel wat denken aan hoe het met het CDA ging bij Rutte 1.
pi_213929357
quote:

[..]
Derksen heeft echt helemaal niets met links te maken

Hij vertelt een pvv propaganda verhaal wat ook vooral ook op linkse propaganda is om kiezers blij te maken met een dode mus

Derksen gaat nu op faber tekeer omdat hij bang is dat faber de zwakste schakel is van dit hele kabinet

als iemand in staat zal zijn om dit kabinet te laten vallen is het faber wel
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
  zondag 16 juni 2024 @ 10:05:59 #140
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213929362
quote:
Ik snap de kritiek niet, ook de kritiek van Yesilgoz op het ministerschap van Faber snap ik overigens niet.

Je gaat ook niet in maart naar Schotland op vakantie om vervolgens te klagen dat het er regent.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 16 juni 2024 @ 10:07:20 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213929372
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik snap de kritiek niet, ook de kritiek van Yesilgoz op het ministerschap van Faber snap ik overigens niet.
Ik wel. Faber moffelt de ware aard van de PVV niet weg. Wat wel de bedoeling had moeten zijn.
  zondag 16 juni 2024 @ 10:08:05 #142
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213929388
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:47 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zag Eva Braun er wel wat beter uit dan Marjolijn Faber, dus nog al een belediging voor Eva.
Dat. En ze was behalve hitlers geheime vriendin en op het einde vrouw ook niet politiek actief, toch?
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 16 juni 2024 @ 10:08:24 #143
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213929395
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:05 schreef klaasweetalles het volgende:

Derksen gaat nu op faber tekeer omdat hij bang is dat faber de zwakste schakel is van dit hele kabinet

Nee dat is Geert Wilders. Die bepaalt in hoeverre Faber zo belangrijk voor hem is er een kabinetscrisis voor te beginnen.
  zondag 16 juni 2024 @ 10:08:56 #144
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213929399
Maar ze is nog steeds kandidaat, toch? De kogel is nog niet door de kerk dat ze minister wordt.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_213929401
quote:
In het noorden doet de PVV-retoriek het natuurlijk toch al wat minder goed. Maar verwacht niet dat ze veel in beweging gaan zetten…
  zondag 16 juni 2024 @ 10:09:40 #146
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213929407
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik wel. Faber moffelt de ware aard van de PVV niet weg. Wat wel de bedoeling had moeten zijn.
Als je met de PVV wilt regeren 'omdat HET VOLK het wil' (en omdat Timmermans natuurlijk) krijg je er gratis een trog vol gekkies en engnekken bij, dat weet je van tevoren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 16 juni 2024 @ 10:10:25 #147
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213929414
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:08 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar ze is nog steeds kandidaat, toch? De kogel is nog niet door de kerk dat ze minister wordt.
keutel is min of meer ingetrokken door Y.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 16 juni 2024 @ 10:13:26 #148
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213929441
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als je met de PVV wilt regeren 'omdat HET VOLK het wil' (en omdat Timmermans natuurlijk) krijg je er gratis een trog vol gekkies en engnekken bij, dat weet je van tevoren.
Ja maar je hebt engnekken die dat mooi verpakken in allerlei hondenfluitjes zoals bijvoorbeeld Baudet in zijn begindagen. Of engnekken die het gewoon ongecontroleerd naar buiten gooien zoals Faber.

Yesilgoz had het liefst vooral de eerste soort gehad.
pi_213929443
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee dat is Geert Wilders. Die bepaalt in hoeverre Faber zo belangrijk voor hem is er een kabinetscrisis voor te beginnen.
Het plan van Wilders is totaal onduidelijk in deze

Het plan van Wilders kan ook zijn om na 1 jaar bewust het kabinet te laten vallen voor nieuwe verkiezingen...
  zondag 16 juni 2024 @ 10:16:52 #150
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213929467
Hoe gepiepeld zou Fleur Agema zich eigenlijk voelen dat Willie Gidi fucking Markuszower als vice-premier verkiest boven haar.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 16 juni 2024 @ 10:18:09 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213929472
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:13 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Het plan van Wilders is totaal onduidelijk in deze

Het plan van Wilders kan ook zijn om na 1 jaar bewust het kabinet te laten vallen voor nieuwe verkiezingen...
Ik wens hem succes dat te gaan verdedigen.
  zondag 16 juni 2024 @ 10:18:35 #152
13309 nostra
ask why
pi_213929476
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:16 schreef -XOR- het volgende:
Hoe gepiepeld zou Fleur Agema zich eigenlijk voelen dat Willie Gidi fucking Markuszower als vice-premier verkiest boven haar.
Kan ook goed dat ze dat zelf niet wilde gezien haar MS.
pi_213929485
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:05 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Derksen heeft echt helemaal niets met links te maken

Hij vertelt een pvv propaganda verhaal wat ook vooral ook op linkse propaganda is om kiezers blij te maken met een dode mus

Zie je toch totaal fout dan.
Vakman pur sang
  zondag 16 juni 2024 @ 10:19:54 #154
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213929488
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Kan ook goed dat ze dat zelf niet wilde gezien haar MS.
Dat zou inderdaad kunnen, maar zoveel extra werk brengt het vice-premierschap toch ook niet mee?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213929494
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat zou inderdaad kunnen, maar zoveel extra werk brengt het vice-premierschap toch ook niet mee?
Totdat je de taak van mp tijdelijk moet overnemen.
pi_213929506
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:16 schreef -XOR- het volgende:
Fleur Agema sukkelt volgens mij nogal met haar gezondheid, dus ik denk dat dat een bewuste afweging was
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoė: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 16 juni 2024 @ 10:21:41 #157
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213929507
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik wens hem succes dat te gaan verdedigen.
Daarin voorzie ik weinig problemen, de cult rent er toch wel achteraan. Wilders is echter niet echt gebaat bij nieuwe verkiezingen omdat hij die lijst niet gevuld krijgt. En bovendien hij is afhankelijk van andere partijen om enigszins normale bewindslieden te vinden.
pi_213929512
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Grootverdiener Derksen, die bij De Mol in de pocket zit, is alleen links voor degenen die vinden dat de PVV links is. Hij prees Wilders en was net zo anti-links als zijn kijker.

Het nationaal socialisme lijkt soms links door de verpakking voor een voorkeursgroep, maar gegeven die verpakking niet hetgeen is wat we krijgen (en niet voor iedereen bestemd zoals bij links) is het alleen een wassen neus.

Als Derksen en de PVV links zouden zijn, zouden ze de hele linkerflank niet haten.

Dat het hem nu te heet onder zijn voeten wordt en niet aan de verkeerde kant van de geschiedenis wil staan door het broeiend fascisme binnen de PVV niet te duiden vind ik goed van ‘m, maar niet een prestatie op zich.

Alles op redelijk rechts zou de PVV moeten duiden op de club fascisten die ze zijn.
Jij ziet alles compleet wazig door je fanatiek linkse bril.
Waarom zeg je Derksen en PVV? Hij heeft Omzigt gestemd (zoals hij al 30 keer gezegd heeft)
Vakman pur sang
  zondag 16 juni 2024 @ 10:22:59 #159
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213929521
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Totdat je de taak van mp tijdelijk moet overnemen.
Dat kunnen Hermans, Keijzer en/of Van Hijum doen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 16 juni 2024 @ 10:23:27 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213929526
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:21 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Daarin voorzie ik weinig problemen, de cult rent er toch wel achteraan.
Die cult zijn geen 37 zetels.

Waarom wordt Geert sinds dat eenmalige succes ineens gezien als een soort politieke tovenaar die alles altijd lukt en waar niets tegen te beginnen valt? Tamelijk vermoeiend dat slappe gedoe.
  zondag 16 juni 2024 @ 10:24:29 #161
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213929537
quote:
De VVD heeft de afgelopen jaren stelselmatig de macht geprefereerd boven de rechtsstaat, staat nu onder leiding van iemand die nota bene zelf de deur opengezet heeft voor deze gekte en er is binnen deze conservatief geworden partij een meerderheid voor de samenwerking. Dit gaat met andere woorden geen enkel effect hebben.
  zondag 16 juni 2024 @ 10:24:37 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213929540
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat kunnen Hermans, Keijzer en/of Van Hijum doen.
Maar je benoemt niet iemand als VP, om dan die taak per definitie niet te hoeven uitvoeren.
  zondag 16 juni 2024 @ 10:26:23 #163
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213929556
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar je benoemt niet iemand als VP, om dan die taak per definitie niet te hoeven uitvoeren.
Ja, dat kan prima denk ik. Als de PVV geen vice-premier levert staan ze voor lul en Markuszower is tuig van de richel. Dan had Wilders natuurlijk gewoon kunnen afspreken dat Agema voor de vorm vice-premier zou zijn maar in de praktijk vrijgehouden zou worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 16 juni 2024 @ 10:28:55 #164
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213929580
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom wordt Geert sinds dat eenmalige succes ineens gezien als een soort politieke tovenaar die alles altijd lukt en waar niets tegen te beginnen valt? Tamelijk vermoeiend dat slappe gedoe.
Omdat er sinds de afgelopen verkiezingen een wezenlijk verschil is met het verleden: de doos van Pandora is door Yesilgoz geopend. Plots is de PVV een partij geworden waarmee men kan en aantoonbaar wil samenwerken ongeacht hoe groot de gekte. De afschrikking dat de PVV preventief buitenspel gezet zou worden is verdwenen.
  zondag 16 juni 2024 @ 10:30:43 #165
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213929590
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:28 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Omdat er sinds de afgelopen verkiezingen een wezenlijk verschil is met het verleden: de doos van Pandora is door Yesilgoz geopend. Plots is de PVV een partij geworden waarmee men kan en aantoonbaar wil samenwerken ongeacht hoe groot de gekte. De afschrikking dat de PVV preventief buitenspel gezet zou worden is verdwenen.
Het voordeel van deze regering is dat het met de salonfähigheid van de PVV nu wel ook direct is afgelopen. Die zitten weer twee decennia in de wachtkamer.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 16 juni 2024 @ 10:32:02 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213929601
quote:

[..]
Dan nog is Geert geen tovenaar die alles maar tot in het oneindige goed kan blijven lullen.

Zeker niet het blijven verdedigen van iemand als Faber.
  zondag 16 juni 2024 @ 10:34:36 #167
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213929621
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213929651
quote:

[..]
Maar waarom VVD en NSC zo graag het cordon sanitaire willen doorbreken snap ik dan weer niet zo goed.
De kans dat dat negatief terugslaat op de eigen partij is immers immens…
pi_213929694
quote:
Interessant stukje met mooie uitsmijter.

quote:
Maar zoals dat gaat met een glijdende schaal, had je misschien niet door dat je je eigen ondergrens al tijden geleden bent gepasseerd. En nu zitten daar Klever en Faber in de Tréves-zaal. En je blijft maar roepen dat zij jou niet definiėren. Maar dat doen ze wel.
pi_213929707
quote:
Die doos kan ook gewoon weer dicht, zie na Rutte 1. Het frame werd "Wilders liep weg, en daar kun je dus niet mee samenwerken".

De conclusie kan nu ook worden dat zijn partij toch niet serieus mee kan regeren of de verantwoordelijkheid niet aan kan. Zeker als er nog wat meer mensen gekke dingen gaan doen tijdens hun ministerschap. Dan is het gewoon weer we werken niet samen met Wilders en heeft Wilders weer hetzelfde probleem, anders dan de VVD heeft hij namelijk geen alternatief.
  zondag 16 juni 2024 @ 10:47:31 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213929726
quote:
Misschien moeten ze dan maar eens een hoop goed maken door deze ministers de komende jaren eens flink te besmeuren.
  zondag 16 juni 2024 @ 10:50:06 #172
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213929743
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja, dat kan prima denk ik. Als de PVV geen vice-premier levert staan ze voor lul en Markuszower is tuig van de richel. Dan had Wilders natuurlijk gewoon kunnen afspreken dat Agema voor de vorm vice-premier zou zijn maar in de praktijk vrijgehouden zou worden.
Het gaat ook om macht in de MR. Schoof is ongekozen, de eerste vp is levert je ook gewoon macht op. Meer dan de vierde vp.

Daarnaast levert het veel werk op los van of je iemand moet feitelijk moet vervangen. En dat laatste gebeurt al best veel overigens. Maar je hebt ook een veel grotere rol in allerlei onderraden en ministeriėle gremia en je krijgt dagelijks veel meer stukken te verstouwen dan alleen van je eigen ministerie.

Lang niet elk ministerie is blij als hun minister ook vp is. Levert ze namelijk enorm veel werk op over beleidsterreinen waar ze niet over gaan maar wel iets van moeten vinden ter advisering.
pi_213929748
quote:

[..]
Ja, of gewoon iemand anders aanwijzen. Dat Agema niet wil of kan wil niet zeggen dat je meteen voor het grootste stuk tuig uit de hele Tweede Kamer moet kiezen.

Stuur dan een Madlener ofzo, heb je in ieder geval nog de schijn richting de coalitie dat je gaat voor een beetje samenwerking.
  zondag 16 juni 2024 @ 10:52:44 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213929764
quote:

[..]
Ik denk niet dat andere partijen akkoord gaan met een VP die nooit in actie hoeft te komen, alleen maar omdat haar egootje het niet aan zou kunnen als ze het niet werd.
  zondag 16 juni 2024 @ 10:55:09 #175
346939 Janneke141
pi_213929777
quote:

[..]
Vice-premier Schrödinger.
pi_213929792
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Grappig hoe snel zijn nederlaag bij de provinciale staten begin vorig jaar vergeten is. Hij was de 6e partij met nog geen 6% van de stemmen met een dikke -. Zo vast is die aanhang helemaal niet.

Alleen maakte Yesilgöz naar aanleiding daarvan de fout hen als junior partner acceptabel te achten en liet de VVD het klappen op migratie in plaats van voor een deal te gaan waardoor dat het onderwerp werd.
  zondag 16 juni 2024 @ 10:59:08 #177
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213929806
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
[..]

Mooie uitsmijter inderdaad. En ergens weet Dilan dat ook wel. Haar opmerking over Faber was ook enkel bedoeld om NSC in te halen op rechtstatelijkheid en dat wapen uit Omtzigt zijn handen te slaan. Dat is gelukt, en dat terwijl het kabinet nog niet begonnen. Ze snapt dus heel goed hoe dit positioneren werkt. Dat ze alsnog wel instemt definieert haar dus enorm en beloofd niet veel goeds. Ik zie een Vd Burg en vd Wal nog wel keer breken met het akkoord en de fractie als ze dit soort fratsen met moties enzo moeten gaan steunen.
pi_213929807
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:56 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Grappig hoe snel zijn nederlaag bij de provinciale staten begin vorig jaar vergeten is. Hij was de 6e partij met nog geen 6% van de stemmen met een dikke -. Zo vast is die aanhang helemaal niet.

Alleen maakte Yesilgöz naar aanleiding daarvan de fout hen als junior partner acceptabel te achten en liet de VVD het klappen op migratie in plaats van voor een deal te gaan waardoor dat het onderwerp werd.
Ja, die gedachte dat Wilders bij nieuwe verkiezingen gegarandeerd wint is inderdaad nogal mal. Hij kwam echt uit een beroerde periode en anticipeerde ook ditmaal niet bepaald op de grootste worden.
  zondag 16 juni 2024 @ 11:01:58 #179
346939 Janneke141
pi_213929827
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Mooie uitsmijter inderdaad. En ergens weet Dilan dat ook wel. Haar opmerking over Faber was ook enkel bedoeld om NSC in te halen op rechtstatelijkheid en dat wapen uit Omtzigt zijn handen te slaan. Dat is gelukt, en dat terwijl het kabinet nog niet begonnen. Ze snapt dus heel goed hoe dit positioneren werkt. Dat ze alsnog wel instemt definieert haar dus enorm en beloofd niet veel goeds. Ik zie een Vd Burg en vd Wal nog wel keer breken met het akkoord en de fractie als ze dit soort fratsen met moties enzo moeten gaan steunen.
Van der Burg, hoe veel messen heeft die al in zijn rug zitten inmiddels? En als hij er nog steeds zit, waarom zou hij dan later wel ineens vertrekken?
pi_213929851
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Van der Burg, hoe veel messen heeft die al in zijn rug zitten inmiddels? En als hij er nog steeds zit, waarom zou hij dan later wel ineens vertrekken?
Ieder mens heeft zijn breekpunt. En įls hij gaat, dan hoop ik dat er flink wat anderen met 'm meegaan. Ik weet niet hoeveel ruimte er is voor een rechts-liberale partij, maar anders is D66 nog best een optie.
  zondag 16 juni 2024 @ 11:16:32 #181
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213929943
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
[..]

Zihni Ozdil etaleert ergens ook nog zijn hemeltergende stupiditeit vol jijbakken en whataboutisms zie ik. Ook alweer een vervlogen dieptepunt uit de recente parlementaire geschiedenis.
pi_213929946
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:24 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
De VVD heeft de afgelopen jaren stelselmatig de macht geprefereerd boven de rechtsstaat, staat nu onder leiding van iemand die nota bene zelf de deur opengezet heeft voor deze gekte en er is binnen deze conservatief geworden partij een meerderheid voor de samenwerking. Dit gaat met andere woorden geen enkel effect hebben.
Nee, niet binnen de VVD inderdaad. Maar die partij wordt wel kleiner en kleiner en er is ook echt wel een deel van die partij die voornamelijk gewoon liberaal is en niet perse conservatief. Da's logisch ook. Want de hakken in het zand tegenover Europa en de rest van de wereld levert op termijn geen economische groei op en daar draait het uiteindelijk allemaal om.

Ik zie nog wel een volksverhuizing opkomen naar CDA en D66.

Je zult inderdaad maar Van den Burg of Van der Wal zijn. Kan me niet voorstellen dat die mensen zich nog als trotse VVD'er zouden omschrijven.

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:06 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ieder mens heeft zijn breekpunt. En įls hij gaat, dan hoop ik dat er flink wat anderen met 'm meegaan. Ik weet niet hoeveel ruimte er is voor een rechts-liberale partij, maar anders is D66 nog best een optie.
Die was er, maar dat blijkt ook gewoon een club PVV-enablers te zijn. Dat ze het op zich goed bedoelen bij NSC geloof ik wel, maar die ruimte op rechtsliberaal schuurt toch echt teveel tegen extreemrechts aan in de praktijk.

Sociaalconservatieve mensen kunnen naar het CDA, -progressieve naar D66. Ik zie daar tussenin echt geen ruimte voor nog een NSC.

[ Bericht 27% gewijzigd door BlackLining op 16-06-2024 11:24:21 ]
  zondag 16 juni 2024 @ 11:20:11 #183
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213929977
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Vice-premier Schrödinger.
Ook een Oostenrijker :P
  zondag 16 juni 2024 @ 11:23:55 #184
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213930011
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Iedereen heeft een ondergrens toch? Denk wel dat hij zich realiseert dat zijn carričre dan over is. Niet alleen binnen de vvd maar leuk wegpromoveren zit er dan ook niet in. En nu zit hij er op persoonlijke titel, hiervoor als bestuurder wel een stuk minder. Maar fair point. Zijn reputatie als de redelijke vvd'er staat wel op het spel zo.
pi_213930022
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Iedereen heeft een ondergrens toch? Denk wel dat hij zich realiseert dat zijn carričre dan over is. Niet alleen binnen de vvd maar leuk wegpromoveren zit er dan ook niet in. En nu zit hij er op persoonlijke titel, hiervoor als bestuurder wel een stuk minder. Maar fair point. Zijn reputatie als de redelijke vvd'er staat wel op het spel zo.
Ik vraag me toch echt af wat er beter is voor je carričre. Deze klucht steunen, of netjes afronden en verder bedanken.

Kan hij daarna oppositie gaan voeren tegen die verschrikkelijke Faber of in een andere rol verder werken aan zijn dossier. Staatssecretaris of minister wordt ie toch nooit meer. Daarvoor heeft Yesilgoz hem te zwaar beschadigd.
  zondag 16 juni 2024 @ 11:27:30 #186
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213930051
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik vraag me toch echt af wat er beter is voor je carričre. Deze klucht steunen, of netjes afronden en verder bedanken.
eens.
Ik denk dat hij beter niet op de lijst had kunnen staan, lijkt alsof hij nu voelt dat hij niet terug kan ofzo
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 juni 2024 @ 11:28:35 #187
pi_213930066
quote:

[..]
Eric van der Burg hoeft zich echt geen zorgen te maken om zijn maatschappelijke carričre als hij de politiek of de VVD verlaat.
  zondag 16 juni 2024 @ 11:28:55 #188
346939 Janneke141
pi_213930069
quote:

[..]
Ik weet niet wat de ambities van de man zijn, maar ik kan het me niet voorstellen dat die heel erg in gevaar komen als je de rug keert naar een kabinet dat hard zijn best doet om alles waar jij je best voor gedaan hebt, onderuit te halen. Blijven hangen en je handtekening zetten lijkt mij eigenlijk erger, maar wie ben ik.
  zondag 16 juni 2024 @ 11:29:37 #189
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_213930078
Van der Burg partijleider :')

Die vent is zo'n softie dat hij zijn reet nog laat afvegen door zijn moeder.
pi_213930098
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:29 schreef KoningWouter het volgende:

Oh ja. Even vergeten dat we alleen nog maar hardliners willen. Mensen die een compromis zoeken, gadverdamme. Softies. :|W
  zondag 16 juni 2024 @ 11:33:09 #191
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213930117
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik weet niet wat de ambities van de man zijn, maar ik kan het me niet voorstellen dat die heel erg in gevaar komen als je de rug keert naar een kabinet dat hard zijn best doet om alles waar jij je best voor gedaan hebt, onderuit te halen. Blijven hangen en je handtekening zetten lijkt mij eigenlijk erger, maar wie ben ik.
Eens, en dit gaat hij zich tijdens de rit wel realiseren denk ik. En dat hij dan toch opstapt. Maar ik was eigenlijk verbaasd dat de vvd fractie en dus hij zo snel met het hoofdlijnenakkoord instemde. In die zin is hij al aan het wegzakken in het moeras van deze coalitie
  zondag 16 juni 2024 @ 11:34:00 #192
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213930124
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:16 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Je zult inderdaad maar Van den Burg of Van der Wal zijn. Kan me niet voorstellen dat die mensen zich nog als trotse VVD'er zouden omschrijven.
Dat zijn inderdaad nog twee echte liberalen. De rest lijkt zichzelf te hebben wijsgemaakt dat egoļsme, scheuren over de snelweg en zo min mogelijk belasting betalen het liberale woord eer aan doet.
  zondag 16 juni 2024 @ 11:35:02 #193
346939 Janneke141
pi_213930131
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:34 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Dat zijn inderdaad nog twee echte liberalen. De rest lijkt zichzelf te hebben wijsgemaakt dat egoļsme, scheuren over de snelweg en zo min mogelijk belasting betalen het liberale woord eer aan doet.
Die koerswijziging hebben ze trouwens al een jaar of 20 geleden ingezet. Ik zie mezelf wel als liberaal, en om die reden stem ik dus al heel lang geen VVD meer.
  zondag 16 juni 2024 @ 11:36:22 #194
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_213930144
quote:

Echte führers hebben we nodig toch? Niet van die softies! Ik begrijp je helemaal kameraad! Het vaandel hoog! De rijen hecht gesloten!
  zondag 16 juni 2024 @ 11:38:23 #195
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213930163
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die koerswijziging hebben ze trouwens al een jaar of 20 geleden ingezet. Ik zie mezelf wel als liberaal, en om die reden stem ik dus al heel lang geen VVD meer.
In dat opzicht ben ik iedere keer weer blij verrast als JOVD zich ergens in mengt. Niet dat ze iets in de melk te brokkelen hebben verder, maar de toekomst van de echte VVD is nog niet verloren.
  zondag 16 juni 2024 @ 11:39:45 #196
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_213930177
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:36 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Echte führers hebben we nodig toch? Niet van die softies! Ik begrijp je helemaal kameraad! Het vaandel hoog! De rijen hecht gesloten!
Maakt mij het uit. Ik stem toch niet op hem. Maar het lijkt me nou niet echt een man die geschikt is als partijleider. Veel te soft.
pi_213930206
quote:

[..]
Rajkowski en De Groot heb ik nog wel vertrouwen in, die zullen hier inderdaad ook niet blij mee zijn.

De rest van de VVD fractie ken ik niet óf zijn inderdaad geen liberalen. Maar vooral veel nieuwelingen. Je wilt natuurlijk ook een niet al te mondige fractie wanneer je als partijbestuur voorsorteert op een kabinet met Wilders. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je na die kabinetstackle van vorig jaar preventief bedankt voor een plek op de lijst :')
pi_213930220
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:16 schreef BlackLining het volgende:
Die was er, maar dat blijkt ook gewoon een club PVV-enablers te zijn. Dat ze het op zich goed bedoelen bij NSC geloof ik wel, maar die ruimte op rechtsliberaal schuurt toch echt teveel tegen extreemrechts aan in de praktijk.

Sociaalconservatieve mensen kunnen naar het CDA, -progressieve naar D66. Ik zie daar tussenin echt geen ruimte voor nog een NSC.
Hm... Misschien heb je hier wel gewoon gelijk in. Ik laat het even bezinken.
pi_213930257
quote:

O ja, cynische hufterigheid is het ideaal. Stop het deugen! Het land heeft moraalhatende klootzakken nodig!
  zondag 16 juni 2024 @ 11:51:16 #200
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213930274
quote:

[..]
De VVD is nu de partij van het type Paul Slettenhaar.
pi_213930394
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:56 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Is dat dezelfde stemmer die de politiek verwijt dat ze geen visie hebben? Terwijl ze partijen die moeilijke keuzes maken het liefst electoraal afstraffen?
pi_213930399
quote:
Ja, VVD lijkt echt problemen te krijgen met een redelijk forse stroming, inclusief prominenten, die continue in het openbaar commentaar levert op de partij.
pi_213930404
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, VVD lijkt echt problemen te krijgen met een redelijk forse stroming, inclusief prominenten, die continue in het openbaar commentaar levert op de partij.
Dat is toch al zo sinds Wiegel zich een weg naar aandacht orakelde?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_213930466
Zouden ze een v/d Burg of v/d Wal straks niet gewoon naar Brussel sturen ipv Hoekstra. Wegpromoveren is wel een mooie manier om rust te creėeren toch?
pi_213930484
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:05 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat is toch al zo sinds Wiegel zich een weg naar aandacht orakelde?
Dat was alleen Wiegel en die werd niet echt serieus genomen. Nu is er echt een vrij serieuze stroming, zo lijkt het.
pi_213930532
Denk bij buitenhof...
  zondag 16 juni 2024 @ 12:17:31 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213930535
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:03 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Is dat dezelfde stemmer die de politiek verwijt dat ze geen visie hebben? Terwijl ze partijen die moeilijke keuzes maken het liefst electoraal afstraffen?
Ik denk dat de politiek meer types nodig heeft als Jaques Chirac. Types die dat moeiteloos kunnen blijven verkopen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 juni 2024 @ 12:29:55 #208
pi_213930634
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik hoorde laatste een politiek commentator zeggen dat het bij de VVD twee kanten op kan, of het is er een warm bad, of het is een bloedbad.

Wat mij betreft is het na vijftien jaar lachen wel weer eens tijd voor deur nummer twee.
pi_213930880
NRC heeft een groot interview met Dijfgraaff , de scheidende minister van Onderwijs en dit citaat wil ik er even uithalen:

quote:
Ook tegen onderwijs kijkt de PVV volstrekt anders aan dan u.

„Dat is waar. We hadden onlangs een commissiedebat waarbij de vertegenwoordiger van de PVV de forse bezuiniging op wetenschappelijk onderwijs legitimeerde met de gedachte dat er te veel politiek activisme op de universiteiten is, dat ze te woke zijn. Dat trof mij in het hart. Het klinkt als revanchisme. Dat vind ik moeilijk te accepteren.”

https://www.nrc.nl/nieuws(...)king-hebben-a4856431
Met dank aan de usefull idiots. De reden om te bezuinigen op hoger onderwijs is "woke".
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 13:00:31 #210
375570 crew  Cyan9
pi_213930940
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
In het noorden doet de PVV-retoriek het natuurlijk toch al wat minder goed. Maar verwacht niet dat ze veel in beweging gaan zetten…
Dat is niet helemaal waar, de PVV is behoorlijk populair in de Groningse en Drentse gemeenten aan de Duitse grens. Ironisch genoeg ook in de gemeente waar Ter Apel onder valt.
Ongeļnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_213930947
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:57 schreef Tijger_m het volgende:
NRC heeft een groot interview met Dijfgraaff , de scheidende minister van Onderwijs en dit citaat wil ik er even uithalen:
[..]
Met dank aan de usefull idiots. De reden om te bezuinigen op hoger onderwijs is "woke".
Oh god, als we de PVV hun gang laten gaan krijgen we gedachtenpolitie op universiteiten maar ongetwijfeld ook in de media en wellicht zelfs in de rechtspraak (want het zijn nu tenslotte allemaal D66 rechters).

Een beetje Polen en Hongarije achterna zeg maar.
pi_213930965
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:00 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Oh god, als we de PVV hun gang laten gaan krijgen we gedachtenpolitie op universiteiten maar ongetwijfeld ook in de media en wellicht zelfs in de rechtspraak (want het zijn nu tenslotte allemaal D66 rechters).

Hongarije, althans Orban, en Wilders zijn allang 2 handen op een buik, natuurlijk.

Polen is weer terug aan het draaien met de verliezen van PiS, dat zal in Hongarije niet snel gebeuren dankzij hun gemanipuleerde kiesstelsel.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2024 13:02:54 ]
  zondag 16 juni 2024 @ 13:03:18 #213
13309 nostra
ask why
pi_213930989
Nou ja, Agema dus nu wel VP.
pi_213931003
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hongarije, althans Orban, en Wilders zijn allang 2 handen op een buik, natuurlijk.

Polen is weer terug aan het draaien met de verliezen van PiS, dat zal in Hongarije niet snel gebeuren dankzij hun gemanipuleerde kiesstelsel.
Er komt ook hier een kiesstelsel waar niemand nog van weet hoe dat eruit moet zien.
  zondag 16 juni 2024 @ 13:06:28 #215
13309 nostra
ask why
pi_213931033
quote:

[..]
Sells.

twitter
pi_213931046
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:03 schreef nostra het volgende:
Nou ja, Agema dus nu wel VP.
Minder beroerde keuze dan de meeste alternatieven.
pi_213931057
quote:

[..]

Gelukkig zitten Bruins en Paul op onderwijs, dat is wel een mooie beschermlaag tegen de plannen van de PVV. Dat zijn 2 van de meest competente bewindspersonen van dit hele kabinet.
pi_213931064
quote:
12s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Sells.

[ x ]
Wat moet ik hieraan opmerken?
pi_213931075
quote:

[..]
Aan de andere kant is er ook wel dat als men de niet iets van een kans gegeven had en gaat bij voorbaat gaat uitsluiten dat je een nog veel grotere PVV creeert.

Nu kan er tenminste een duidelijke reden worden aangewezen.
pi_213931077
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gelukkig zitten Bruins en Paul op onderwijs, dat is wel een mooie beschermlaag tegen de plannen van de PVV. Dat zijn 2 van de meest competente bewindspersonen van dit hele kabinet.
Oh, dus de bezuinigingen zijn verdwenen met de benoeming van die twee? Nee? Oh.
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 13:09:39 #221
375570 crew  Cyan9
pi_213931089
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik denk geen buitenlanders of zoiets. Gezien de reacties.
  zondag 16 juni 2024 @ 13:11:11 #222
13309 nostra
ask why
pi_213931109
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Da's de open vraag die de vrienden van Wilders stellen ja, geen buitenlanders is het dogwhistle-antwoord uiteraard.
pi_213931118
quote:

[..]

We moeten controle krijgen over de universiteiten en de rechtspraak want "woke" heeft controle over de universiteiten en de rechtspraak. Het is altijd projectie bij die types.
Incelfrikandel
pi_213931129
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh, dus de bezuinigingen zijn verdwenen met de benoeming van die twee? Nee? Oh.
Nee, dat zei ik niet. Ik reageerde dan ook niet op jouw post (de bezuinigingen staan nog in de planning, al is het afwachten wat het regeerakkoord gaat doen), maar op een post die het over gedachtepolitie op de universiteiten had. Dat PVV en BBB allerlei enge plannen hebben voor het onderwijs is duidelijk, daarom ben ik wel blij met Bruins en Paul op dit belangrijke ministerie.
pi_213931140
quote:
12s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Da's de open vraag die de vrienden van Wilders stellen ja, geen buitenlanders is het dogwhistle-antwoord uiteraard.
Ja, die herken je immers aan hun huidskleur. Moeten ze natuurlijk niet zoals de Nederlanders in Hamburg vandaag hun oranje camouflage gebruiken.

Wat een racistische drek.
pi_213931171
quote:
9s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:09 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik denk geen buitenlanders of zoiets. Gezien de reacties.
Maar Boedapest is veel onveiliger dan Den Haag en scoort niet eens in de top 50 in Europa.

https://www.numbeo.com/cr(...)yColumn=1®ion=150

Deze plaatst Amsterdam op 1, geen Boedapest te bekennen in de top 12:

https://worldwildschooling.com/safest-cities-in-europe/

Je zou bijna gaan denken dat het probleem niet huidskleur is maar iets anders.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2024 13:14:59 ]
pi_213931210
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar Boedapest is veel onveiliger dan Den Haag en scoort niet eens in de top 50 in Europa.

Je zou bijna gaan denken dat het probleem niets huidskleur is maar iets anders.
Sssst. Je hebt over feiten, die zijn irrelevant. Iedereen weet dat mensen die er anders uit zien per definitie eng zijn, toch? En dat in een droomwereld iedereen er hetzelfde uit ziet als jij?
  zondag 16 juni 2024 @ 13:17:51 #228
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213931244
quote:
12s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Sells.

[ x ]
Daar is de zon die Wilders ons beloofd had dus.
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 13:26:26 #229
375570 crew  Cyan9
pi_213931432
quote:

[..]

Dat is vast de schuld van Hongaars links.
pi_213931491
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:26 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dat is vast de schuld van Hongaars links.
Ik denk wel dat je die reactie gaat krijgen als je dit elders post, ja.

Zelfs een onschuldig topic als Brede welvaart is hoog in Nederland kan al rekenen op dat soort posts. Staat Nederland eens een keer op 1 en dan is het nog de schuld van links.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2024 13:29:30 ]
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 13:29:52 #231
375570 crew  Cyan9
pi_213931508
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik denk wel dat je die reactie gaat krijgen als je elders post, ja.

Zelfs een onschuldig topic als Brede welvaart is hoog in Nederland kan al rekenen op dat soort posts. Staat Nederland eens een keer op 1 en dan is het nog de schuld van links.
Ja want zij vinden dat ze die welvaart helemaal niet ervaren en dat is de schuld van links!!
  zondag 16 juni 2024 @ 13:35:49 #232
346939 Janneke141
pi_213931604
Toch maar Agema dus. Die zal ook blij zijn dat ze derde keus is na een buitenlandse agent en een halve nazi.
pi_213931645
quote:

[..]

Budapest heeft een daklozenprobleem, geloof ik.
Incelfrikandel
pi_213931657
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:35 schreef Janneke141 het volgende:
Toch maar Agema dus. Die zal ook blij zijn dat ze derde keus is na een buitenlandse agent en een halve nazi.
Agema is echt de nr 2/3 van de partij (samen met Bosma), dat het niet naar haar ging in eerste instantie komt echt wel bij haar zelf vandaan.
pi_213931659
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:38 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Budapest heeft een daklozenprobleem, meende ik.
Dat is onmogelijk, het is een rechtse heilstaat zonder asielzoekers die alle woningen inpikken.
  zondag 16 juni 2024 @ 13:42:22 #236
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213931694
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik denk wel dat je die reactie gaat krijgen als je dit elders post, ja.

Dat hoor je ook als je lijstjes plaatst waaruit blijkt dat Nederland tot de minst racistische en meest tolerante en vrije landen ter wereld hoort.

https://worldpopulationre(...)ast-racist-countries
https://williamsinstitute(...)ceptance-index-lgbt/

Dan is het niet de schuld van links, maar alsnog dienen dat soort bevindingen 'genuanceerd' te worden.

Misschien de 'Hollandsche aard', dat afgeven op jezelf.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213931737
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat hoor je ook als je lijstjes plaatst waaruit blijkt dat Nederland tot de minst racistische en meest tolerante en vrije landen ter wereld hoort.

Dan is het niet de schuld van links, maar alsnog dienen dat soort bevindingen 'genuanceerd' te worden.

De Hollandse aard komt zo te zien alleen van rechts af. En least racist country met als grootste partij een eenmanspartij van een veroordeelde haatzaaier...mischien heeft dat onderzoek een update nodig.
  zondag 16 juni 2024 @ 13:45:45 #238
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213931742
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De Hollandse aard komt zo te zien alleen van rechts af. En least racist country met als grootste partij een eenmanspartij van een veroordeelde haatzaaier...mischien heeft dat onderzoek een update nodig.
2024.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213931840
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
2024.
Dan maak ik mij grote zorgen over de rest van de wereld.
pi_213931864
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Toch vreemd, want volgens velen is Nederland extreem racistisch en zit het vol met "institutioneel racisme" en was juist niet het veiligheidsgevoel erg slecht (dit kwam zelfs nog in het vorige topic langs).
pi_213931892
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:55 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Toch vreemd, want volgens velen is Nederland extreem racistisch en wat juist niet het veiligheidsgevoel erg slecht (dit kwam zelfs nog in het vorige topic langs).
Overdreven reactie weer zoals gewoonlijk, ik geloof niet dat er serieus is gezegd dat Nederland extreem racistisch is.
  zondag 16 juni 2024 @ 13:57:27 #242
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213931907
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dan maak ik mij grote zorgen over de rest van de wereld.
Ik geloof dat het al enkele tijd helder is dat wat betreft de goede lijstjes de West-Europese landen het al decennia het best doen, en dat het elders op de wereld inderdaad veel slechter toeven is, zeker als arme, zieke, vrouw, etnische minderheid of homo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 16 juni 2024 @ 13:58:39 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213931924
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:55 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Toch vreemd, want volgens velen is Nederland extreem racistisch en zit het vol met "institutioneel racisme" en was juist niet het veiligheidsgevoel erg slecht (dit kwam zelfs nog in het vorige topic langs).
We zijn wel van plek 1 naar plek 3 gegaan, t.o.v. vorig jaar. Daar mag best aandacht voor zijn. Maar dit land wegzetten als een soort Alabama aan de Noordzee is het soort plat populisme waarvan men zegt te gruwen.

Gezien de abominabele staat van het 'huidige kabinet', of wat daar voor door moet gaan, zijn we iig nog voor de kerst verlost van 'rechtse messias' nummer 4.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213931933
quote:
Toch vreemd, want volgens velen is Nederland extreem racistisch
Dan kun je er vast wel eentje noemen.
pi_213931988
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
We zijn wel van plek 1 naar plek 3 gegaan, t.o.v. vorig jaar. Daar mag best aandacht voor zijn. Maar dit land wegzetten als een soort Alabama aan de Noordzee is het soort plat populisme waarvan men zegt te gruwen.

Gezien de abominabele staat van het 'huidige kabinet', of wat daar voor door moet gaan, zijn we iig nog voor de kerst verlost van 'rechtse messias' nummer 4.
Random opmerking van een user is ineens een waarheid waar jij van alles aanhangt. De enige die het ooit heeft over Alabama aan de Noordzee ben jij.
pi_213932007
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:59 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Dan kun je er vast wel eentje noemen.
https://www.hartvannederl(...)n-zien-geen-probleem

https://www.groene.nl/agenda/85

Of scroll eens door de reacties op nu.nl of Joop.nl
pi_213932045
quote:
De eerste link zegt letterlijk het tegenovergestelde van wat je claimde.

De tweede links is een oproep tot een discussie over de verharding in de maatschappij.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2024 14:09:01 ]
  zondag 16 juni 2024 @ 14:08:20 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213932049
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:04 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
https://www.hartvannederl(...)n-zien-geen-probleem

https://www.groene.nl/agenda/85

Of scroll eens door de reacties op nu.nl of Joop.nl
Joop is altijd wel lachen ja.

Toegegeven: dat heeft een lezerspubliek van pak 'm beet 500 man.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213932072
quote:
Ja, racisme bestaat in Nederland en het bestaat vrij breed en het zit vrij diep. Maar de term 'extreem' suggereert dat Nederland ten opzichte van andere landen racistischer is en dat is natuurlijk onzin. Onder je linkjes staat dus ook niet dat Nederland extreem racistisch is, maar dat er racisme in Nederland bestaat.
  zondag 16 juni 2024 @ 14:10:42 #250
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213932081
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Random opmerking van een user is ineens een waarheid waar jij van alles aanhangt. De enige die het ooit heeft over Alabama aan de Noordzee ben jij.
Ik breng niets als waarheid, ik geef aan dat het zeiken over lijstjes en de geldigheid ervan kennelijk vanuit alle lagen der samenleving als hobby wordt ervaren.

Nederland doet het ergens goed in? Affikken. Of het nu brede welvaart is of tolerantie en vrijheid
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 16 juni 2024 @ 14:11:26 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213932089
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:09 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ja, racisme bestaat in Nederland en het bestaat vrij breed en het zit vrij diep. Maar de term 'extreem' suggereert dat Nederland ten opzichte van andere landen racistischer is en dat is natuurlijk onzin. Onder je linkjes staat dus ook niet dat Nederland extreem racistisch is, maar dat er racisme in Nederland bestaat.
Racisme in Nederland zit vrij breed en het zit vrij diep.

Waarop baseer je dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213932108
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Agema is echt de nr 2/3 van de partij (samen met Bosma), dat het niet naar haar ging in eerste instantie komt echt wel bij haar zelf vandaan.
Raoul du Pré (chef politiek van de VK) benoemde gisteren dat Wilders en Agema helemaal niet zo hecht zijn als vaak wordt gedacht. En dat hij daarom ook liever een type als Markuszower als vicepremier had.
pi_213932117
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarop baseer je dat?
Dit is gewoon weer expres dom doen om daarna weer een zuur en onzinnig betoog af te kunnen steken over hoe vreselijk woke het allemaal is. Geen zin in. Ga zelf maar googelen.
  zondag 16 juni 2024 @ 14:14:49 #254
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213932134
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarop baseer je dat?
https://over-ons.belastin(...)dienst-en-toeslagen/

Een vrije unieke gebeurtenis in de recente geschiedenis van ons land en het instituut Belastingdienst.
Dit, dus.
  zondag 16 juni 2024 @ 14:15:03 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213932137
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:13 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Dit is gewoon weer expres dom doen om daarna weer een zuur en onzinnig betoog af te kunnen steken over hoe vreselijk woke het allemaal is. Geen zin in. Ga zelf maar googelen.
Nee, het is een vraag om inhoud.

Weggegooide tijd, ik weet het.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213932142
Ik denk dat Nederland helemaal niet zo racistisch is als sommige denken/geloven.

En de term racisme is ook wel aan inflatie onderhevig overigens.
pi_213932159
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:15 schreef Kickinalfa het volgende:
Hoe is die veranderd dan?
pi_213932200
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, het is een vraag om inhoud.

Ik geloof er geen flikker van, want het antwoord op je vraag kan elke 10-jarige binnen een paar seconden vinden.
pi_213932205
quote:
Ik denk dat Nederland helemaal niet zo racistisch is als sommige denken/geloven.

Er zijn net 2 openlijk vol-racistische kandidaat-ministers (Faber en Klever) aangekondigd, dat zegt natuurlijk wel wat over dit land. Als de PVV nu niet zakt naar max 10 zetels, hebben we in elk geval een grote groep die puur en smerig racisme geen enkel probleem vinden. En dat de andere 3 partijen dit accepteren zonder dat blijkbaar in hun achterban volledige onrust uit breekt zegt ook wel veel over het racistische gehalte van Nederland.
pi_213932215
quote:

Racisme en discriminatie worden op één hoop gegooid inderdaad.

De racistische theorie dat er afzonderlijke menselijke rassen bestaan (en dan de minderwaardigheid van bepaalde rassen ten opzichte van superieure rassen) lijkt vaak buiten beeld. Zie het voorbeeld van de belastingdienst hierboven.
  zondag 16 juni 2024 @ 14:22:12 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213932249
quote:

[..]

In Hongarije moet gewoon een staatsgreep komen.

Als je iemand niet meer democratisch weg kan krijgen dan moet dat maar ondemocratisch.
pi_213932264
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:20 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Racisme en discriminatie worden op één hoop gegooid inderdaad.

De racistische theorie dat er afzonderlijke menselijke rassen bestaan (en dan de minderwaardigheid van bepaalde rassen ten opzichte van superieure rassen) lijkt vaak buiten beeld. Zie het voorbeeld van de belastingdienst hierboven.
Dat is dan ook wel een behoorlijk achterhaalde definitie van racisme hoor.
  zondag 16 juni 2024 @ 14:24:05 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213932277
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:23 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Dat is dan ook wel een behoorlijk achterhaalde definitie van racisme hoor.
Dat is dé definitie. Al eeuwen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 juni 2024 @ 14:25:05 #264
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213932297
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je iemand niet meer democratisch weg kan krijgen dan moet dat maar ondemocratisch.
Dit is toch niet serieus hč? :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213932307
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Blijft een leuk trucje van hem. Verzinnen dat iets gesteld wordt en daar dan finaal uit de bocht over vliegen.
pi_213932308
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is dé definitie. Al eeuwen.
Kijk, superhandige en gratis site met heel veel informatie.

https://nl.wikipedia.org/(...)finities_van_de_term
  zondag 16 juni 2024 @ 14:26:39 #267
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213932329
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Blijft een leuk trucje van hem. Verzinnen dat iets gesteld wordt en daar dan finaal uit de bocht over vliegen.
Ik wacht nog op quotes, Karel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213932356
quote:

[..]

Nee, dank je, er zit al een Horthy incarnatie daar, een tweede voegt daar niets aan toe.
pi_213932378
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:25 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Kijk, superhandige en gratis site met heel veel informatie.

https://nl.wikipedia.org/(...)finities_van_de_term
Stel dat een inspecteur van de belastingdienst in zijn hoofd heeft dat Turkse mensen vaker frauderen met hun zorgtoeslag en daarom scherper naar Turkse mensen kijkt dan naar Nederlandse mensen, is dat dan racisme volgens de definitie van Van Dale in jouw link?
  zondag 16 juni 2024 @ 14:28:54 #270
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213932379
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dit is toch niet serieus hč? :')
Jawel, als iemand de democratie heeft afgeschaft dan is er geen andere keuze dan om er ondemocratisch mee af te rekenen.

Gevolgen van zijn eigen keuzes.
pi_213932417
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel, als iemand de democratie heeft afgeschaft dan is er geen andere keuze dan om er ondemocratisch mee af te rekenen.

Oneens maar tegelijkertijd zie ik ook het probleem dat een dergelijk systeem ontzettend moeilijk op democratische wijze te veranderen is.

Het is natuurlijk wel zo dat een democratie mag beslissen of ze nog een democratie willen zijn, he?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2024 14:31:37 ]
pi_213932446
quote:

[..]

Dat is nooit echt de oplossing. Die Magyar, al is het net zo'n idioot als Orban, heeft laten zien dat Fidesz wel gewoon democratisch te verslaan is. Ook verliest hij nog regelmatig burgemeestersverkiezingen. Het afschaffen van de democratie en een dictator aanstellen, wat je doet met een staatsgreep, is nooit de oplossing.

De meerderheid van de Hongaren staat helaas gewoon achter Orban. Dat maakt hem de democratisch verkozen leider. Ik zou wel voorstellen dat de Hongaren het gevolg van hun keuze moeten voelen en dat ze de EU uit worden gegooid, want daar passen ze nu niet meer.
pi_213932469
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:28 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Stel dat een inspecteur van de belastingdienst in zijn hoofd heeft dat Turkse mensen vaker frauderen met hun zorgtoeslag en daarom scherper naar Turkse mensen kijkt dan naar Nederlandse mensen, is dat dan racisme volgens de definitie van Van Dale in jouw link?
Volgens die eerste regel niet, maar de definitie in Van Dale is veel langer dan wat Wiki citeert en dan is jouw voorbeeld inderdaad een vorm van racisme.
pi_213932499
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:28 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ja: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Institutioneel_racisme
pi_213932506
quote:

[..]

Hmm, doet me denken aan die klimaatactivisten die geweld ook wel acceptabel vonden 8)7

twitter
pi_213932532
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is nooit echt de oplossing. Die Magyar, al is het net zo'n idioot als Orban, heeft laten zien dat Fidesz wel gewoon democratisch te verslaan is. Ook verliest hij nog regelmatig burgemeestersverkiezingen. Het afschaffen van de democratie en een dictator aanstellen, wat je doet met een staatsgreep, is nooit de oplossing.

De meerderheid van de Hongaren staat helaas gewoon achter Orban. Dat maakt hem de democratisch verkozen leider. Ik zou wel voorstellen dat de Hongaren het gevolg van hun keuze moeten voelen en dat ze de EU uit worden gegooid, want daar passen ze nu niet meer.
Dat laatste vooral, ja.

Ik vind persoonlijk dat de EU veel alerter moet zijn op dergelijke zaken. Prima als je als land voor Orban kiest en voor "free but not fair" verkiezingen maar accepteer dan ook dat dit niet past bij de EU en dat er dan een schorsing volt als EU lid.

Ik ga zeker geen ondemocratische oplossing steunen want het probleem daarmee is dat die zelden of nooit leiden tot een betere democratie.
  zondag 16 juni 2024 @ 14:36:42 #277
346939 Janneke141
pi_213932535
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:30 schreef Tijger_m het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat een democratie mag beslissen of ze nog een democratie willen zijn, he?
In theorie wel, maar het probleem daarvan is dat je daarmee wel altijd over je graf heen gaat regeren, omdat de toekomstige generaties het in principe niet op democratische wijze terug kunnen draaien.
pi_213932545
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:35 schreef musicmaker92 het volgende:

[..]
Hmm, doet me denken aan die klimaatactivisten die geweld ook wel acceptabel vonden 8)7

[ x ]
Dat was ook wel een supervoorbeeld van iets al dan niet expres compleet verkeerd begrijpen en daar dan fanatiek aan vasthouden zodat er zoveel mogelijk ophef komt.
  zondag 16 juni 2024 @ 14:37:49 #279
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213932555
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oneens maar tegelijkertijd zie ik ook het probleem dat een dergelijk systeem ontzettend moeilijk op democratische wijze te veranderen is.

Dat kunnen ze beslissen. Maar dat maakt het in mijn ogen ook legitiem om ondemocratisch de macht te veranderen.

Niemand hoeft zomaar lijdzaam een dictatuur te ondergaan.
pi_213932579
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In theorie wel, maar het probleem daarvan is dat je daarmee wel altijd over je graf heen gaat regeren, omdat de toekomstige generaties het in principe niet op democratische wijze terug kunnen draaien.
Ja, ik zeg ook niet dat daar geen problemen aan zitten. Ik zou er geen voorstander van zijn om dat ooit te doen, persoonlijk, er zijn nu eenmaal maar weinigen als Cincinattus.
pi_213932596
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat kunnen ze beslissen. Maar dat maakt het in mijn ogen ook legitiem om ondemocratisch de macht te veranderen.

Niemand hoeft zomaar lijdzaam een dictatuur te ondergaan.
Lijdzaam ondergaan staat een wereld af van militaire staatsgreep. Bovendien ga je er dan vanuit dat de situatie daarmee verbeterd en ik betwijfel dat hogelijk.
pi_213932623
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:33 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Volgens die eerste regel niet, maar de definitie in Van Dale is veel langer dan wat Wiki citeert en dan is jouw voorbeeld inderdaad een vorm van racisme.
Uhh tja, jij komt toch met die link dat dit een betere definitie van racisme zou zijn? :)
pi_213932645
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik wacht nog op quotes, Karel.
Net nog iets over Alabama aan de Noordzee.
pi_213932655
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:41 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Uhh ja, jij komt toch met die link dat dit een betere definitie van racisme zou zijn? :)
Als je het zo wil lezen: best. Zie dan een paar regels daaronder:

Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie: "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."
pi_213932720
quote:
Alles waardoor bevolkingsgroepen benadeeld worden, formeel of informeel, en opzettelijk of niet-opzettelijk.

Mooi voorbeeld van de inflatie van de term racisme. Van mij mag het hoor. Maar het gevolg is dat je geen taal meer over hebt wanneer je een echte onversneden racist tegenkomt.
pi_213932788
quote:

[..]
Ik was degene die hier over veiligheidsgevoel schreef. Volgens mij zei ik dat men zich hier onveiliger voelde dan de statistieken rechtvaardigde. Volgens Ipsos I&O de kiezer de formerende partijen eerder afrekent op zwaarder straffen dan op zaken als minimumloon, kernenergie en eigen risico in de zorg. Daarnaast merk je dat in tijden van mondiale crisis men meer geneigd is voor law and order partijen te stemmen.
pi_213932884
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:46 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Alles waardoor bevolkingsgroepen benadeeld worden, formeel of informeel, en opzettelijk of niet-opzettelijk.

Mooi voorbeeld van de inflatie van de term racisme. Van mij mag het hoor. Maar het gevolg is dat je geen taal meer over hebt wanneer je een echte onversneden racist tegenkomt.
Dat heeft echt niets met inflatie te maken. De term is juist verduidelijkt. Want bijvoorbeeld antisemitisme racistisch noemen gaat anders pas als je eerst accepteert dat joden gezien kunnen worden als ras (wat al een imbeciele veronderstelling is). Moslims discrimineren zou dan weer niet racistisch zijn, want die zijn nog niet tot 'ras' gebombardeerd, terwijl het in wezen natuurlijk hetzelfde is: discriminatie op grond van religie.
pi_213932960
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:46 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
...wanneer je een echte onversneden racist tegenkomt.
Zoals Faber en Klever?
pi_213932980
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:16 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Hoe is die veranderd dan?
In mijn ogen is dat iemand anders behandelen obv huidskleur etc, niet of je pro of tegen zwarte piet bent oid.
pi_213933024
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:58 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
In mijn ogen is dat iemand anders behandelen obv huidskleur etc, niet of je pro of tegen zwarte piet bent oid.
Terwijl zwarte piet toch een behoorlijk racistisch stereotype is. Bedoel je niet gewoon: het is pas racisme als ik er ook tegen ben?
  zondag 16 juni 2024 @ 15:47:59 #291
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213934374
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk niet dat andere partijen akkoord gaan met een VP die nooit in actie hoeft te komen, alleen maar omdat haar egootje het niet aan zou kunnen als ze het niet werd.
Het gaat niet om het ego van Agema, maar om dat van Wilders. Die kan moeilijk geen VP benoemen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Redactie Sport / Supervogel zondag 16 juni 2024 @ 16:59:42 #292
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_213936287
https://nos.nl/artikel/25(...)oor-draai-oostenrijk

Ik wens het nieuwe kabinet hier veel sterkte mee.

Erg mooi dat ie doorgaat. :)
pi_213936452
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2024 16:59 schreef Pino112 het volgende:

Ja, dit zou natuurlijk puur om die wet op zich al heel goed nieuws zijn, maar dat het heel slecht nieuws is voor het komende kabinet is echt wel een fijne bonus.
  zondag 16 juni 2024 @ 17:15:24 #294
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213936489
quote:

[..]

Paarse revolutie, dat klinkt wat sympathieker
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213936727
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 17:11 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ja, dit zou natuurlijk puur om die wet op zich al heel goed nieuws zijn, maar dat het heel slecht nieuws is voor het komende kabinet is echt wel een fijne bonus.
Het “komende” kabinet is ‘a dead man walking’
pi_213936824
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2024 16:59 schreef Pino112 het volgende:

Van der Wal kan nu ook nog wel voor stemmen, toch? Laten ze haar maar een motie van wantrouwen geven, als coalitie-kamerlid...
pi_213936972
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:59 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Terwijl zwarte piet toch een behoorlijk racistisch stereotype is. Bedoel je niet gewoon: het is pas racisme als ik er ook tegen ben?
Los van wat je van het uiterlijk vindt, het uiterlijk van een fictief figuur in een kinderfeest heeft in mijn ogen helemaal niks te maken met discriminatie.
pi_213937045
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 17:59 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Los van wat je van het uiterlijk vindt, het uiterlijk van een fictief figuur in een kinderfeest heeft in mijn ogen helemaal niks te maken met discriminatie.
De context is wel wat breder dan die van Pino of zo.

Maar goed, niet echt relevant meer. Dat verschijnsel is achter de rug.
pi_213937055
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 17:59 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Laat ik voorop stellen: ik geloof echt niet dat iedereen die vast houdt aan zwarte piet een racist is. Maar koste wat kost een kleur willen vasthouden van een fictief figuur, terwijl inmiddels algemeen bekend is dat een heel deel van de bevolking daar last van heeft (bijvoorbeeld doordat ze maandenlang met 'zwarte piet' worden aangesproken, ook door onschuldige peuters) en een hele grote groep kinderen in Nederland daardoor niet kan genieten van het kinderfeest, dat vind ik nou wel een typisch voorbeeld van hoe het samen uit de samenleving verdwenen is en er totaal niet meer aan de medemens wordt gedacht. Egocentrisme ten top.
En nee, er is niemand die er last van heeft als we roetveegpieten hebben, de schoorsteenveger bestaat niet meer.
  zondag 16 juni 2024 @ 18:08:06 #300
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213937082
Ik vind het altijd wel bijzonder doch vermakelijk dat het voornamelijk (lees: alleen maar) de volwassenen zijn die moeite hebben met het aanpassen van dan wel kritiek ontvangen over Zwarte Piet, terwijl de kinderen, je weet wel, de daadwerkelijke doelgroep, het geen reet uitmaakt of Piet groen, geel of paars is zolang er maar snoep en cadeaus in het spel zijn.
  zondag 16 juni 2024 @ 18:09:54 #301
38496 Perrin
pi_213937104
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 18:08 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik vind het altijd wel bijzonder doch vermakelijk dat het voornamelijk (lees: alleen maar) de volwassenen zijn die moeite hebben met het aanpassen van Zwarte Piet, terwijl de kinderen, je weet wel, de daadwerkelijke doelgroep, het geen reet uitmaakt of Piet groen, geel of paars is zolang er maar snoep en cadeaus in het spel zijn.
Hm, ik vind het vooral heel achterlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')