Er zijn een aantal pilots geweest waarbij asielzoekers ook alvast mochten werken. Dat werd ook als heel positief ervaren!quote:Op zaterdag 15 juni 2024 18:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat komt ook omdat asielzoekers niet mogen werken. Bij de Oekraïense vluchtelingen gaan we daar heel anders mee om (die mochten en zijn vrij snel gaan werken) en dat heeft er gewoon bij geholpen dat we daar positiever naar kijken…
Klopt, veelal is er heel veel bureaucratische ellende georganiseerd maar als je daar omheen kan werkt het best goed.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 19:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Er zijn een aantal pilots geweest waarbij asielzoekers ook alvast mochten werken. Dat werd ook als heel positief ervaren!
Alsof Rutte Omtzigt weg wilde hebben vanwege mogelijke onrust in de CDA fractie en daardoor het kabinet....quote:Op zaterdag 15 juni 2024 15:41 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Maar je moet toch ook gewoon kunnen bespreken dat je interne problemen bij een (mogelijk) coalitiepartner ziet? Het is inderdaad aan de fractie dit op te lossen, maar het was in mijn ogen pas slecht bestuur geweest als Rutte dit niet meegenomen zou hebben. Dat je er dan niet over gaat dat Omtzigt een functie elders krijgt/dat dit zo opschrijven wat cru is klopt. Maar had het verkeerd geweest wanneer er stond CDA moet probleem met Omtzigt oplossen?
Je moet de rol van Rutte hierin ook niet overschatten, het CDA was al een tijdje klaar met Omtzigt en zag dit als een mooie kans.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 19:29 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Alsof Rutte Omtzigt weg wilde hebben vanwege mogelijke onrust in de CDA fractie en daardoor het kabinet....
Hij was gewoon (terecht) bang dat zijn kontje gegrillt zou worden omdat hij wist dat hij fout was. Rechtvaardigheid en aanzien van de politiek is bij de VVD altijd ondergeschikt aan het VVD-belang.
(niet heel het CDA) Ja, de beroepsopportunisten die net als de VVD hun carriere belangrijker vinden dan de levens die ze verwoestenquote:Op zaterdag 15 juni 2024 19:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je moet de rol van Rutte hierin ook niet overschatten, het CDA was al een tijdje klaar met Omtzigt en zag dit als een mooie kans.
Zeker die vergelijking met de sixties buurvrouw die de bal van de buurjongen leksteekt is wel treffend ja. Dat jasje en die haardracht ook, alsof ze het erom doet.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 18:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Faber moet zeker minister worden. ....hebben wij wat om te lachen
Niet het hele CDA wel de partijtop. Niet voor niets deden ze meerdere pogingen om hem zo laag mogelijk op de lijst te zetten.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 19:40 schreef Albertooo het volgende:
[..]
(niet heel het CDA) Ja, de beroepsopportunisten die net als de VVD hun carriere belangrijker vinden dan de levens die ze verwoesten
Dat is ook gewoon zo, de enige partij die enige liefde voor de coalitie heeft is BBB.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 19:48 schreef miss_sly het volgende:
VVD, NSC en BBB hebben alle drie op Twitter heel trots hun eigen groepje bewindspersonen voorgesteld. Het voelt bijna alsof alle drie de partijen denken ‘zo met deze mensen van onszelf gaan we doen wat wij willen doen, en wat de andere drie coalitiepartijen doen, zien we dan wel’.
Net alsof ze niet samen hoeven werken, maar alleen met hun eigen kleine toko bezig kunnen gaan.
Snap niet wat je hiermee bedoeld, vaag taalgebruik…quote:Op zaterdag 15 juni 2024 19:29 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Alsof Rutte Omtzigt weg wilde hebben vanwege mogelijke onrust in de CDA fractie en daardoor het kabinet....
Hij was gewoon (terecht) bang dat zijn kontje gegrillt zou worden omdat hij wist dat hij fout was. Rechtvaardigheid en aanzien van de politiek is bij de VVD altijd ondergeschikt aan het VVD-belang.
Maar zeker VVD en NAC moeten toch weten dat je hoe dan ook met de andere bewindsmlieden te maken gaat krijgen? Je moet samenwerken, je krijgt de partijen in de kamer tegenover je. Je kunt niet vanaf je eigen eilandje een beetje doen wat je leuk en belangrijk vindt.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 19:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon zo, de enige partij die enige liefde voor de coalitie heeft is BBB.
VVD en NSC gruwen van de samenwerking met PVV maar kunnen gezien de uitslag en hun achterban niet anders, en Wilders vindt VVD en NSC eigenlijk ook maar eikels en de BBB een stel boerendebielen die ze nodig hebben voor de zetels in de eerste kamer.
Het is een verstandshuwelijk, wat best opvallend is als je bedenkt dat alle partijen toch een behoorlijk rechtse signatuur hebben.
Officieel is het een extraparlementair kabinet met maximale ruimte voor de fracties om zichzelf te profileren.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 19:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar zeker VVD en NAC moeten toch weten dat je hoe dan ook met de andere bewindsmlieden te maken gaat krijgen? Je moet samenwerken, je krijgt de partijen in de kamer tegenover je. Je kunt niet vanaf je eigen eilandje een beetje doen wat je leuk en belangrijk vindt.
Overigens geloof ik niet in de liefde van BBB voor de coalitie. Ik geloof wel in de hunkering naar macht van BBB.
Ik geloof meer in onverschilligheid van de BBB jegens alles dat niet met de agrarische sector te maken heeft.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 19:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar zeker VVD en NAC moeten toch weten dat je hoe dan ook met de andere bewindsmlieden te maken gaat krijgen? Je moet samenwerken, je krijgt de partijen in de kamer tegenover je. Je kunt niet vanaf je eigen eilandje een beetje doen wat je leuk en belangrijk vindt.
Overigens geloof ik niet in de liefde van BBB voor de coalitie. Ik geloof wel in de hunkering naar macht van BBB.
Ja, het idee dat je als minister verantwoordelijk bent voor het hele kabinetsbeleid lijken ze te zijn vergeten. Iemand als Bruins of Van Weel is straks gewoon verantwoordelijk voor de daden van de daden van Klever en Faber.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 19:48 schreef miss_sly het volgende:
VVD, NSC en BBB hebben alle drie op Twitter heel trots hun eigen groepje bewindspersonen voorgesteld. Het voelt bijna alsof alle drie de partijen denken ‘zo met deze mensen van onszelf gaan we doen wat wij willen doen, en wat de andere drie coalitiepartijen doen, zien we dan wel’.
Net alsof ze niet samen hoeven werken, maar alleen met hun eigen kleine toko bezig kunnen gaan.
De macht lonkt.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik snap ook nog steeds niet wat NSC denkt te kunnen winnen met deze kabinetsdeelname.
Hun stokpaardje van beter / verantwoordelijker bestuur zie ik ook niet terug.
Ik snap überhaupt niet waarom Pieter niet met Frans wou samenwerken voor de verkiezingen.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik snap ook nog steeds niet wat NSC denkt te kunnen winnen met deze kabinetsdeelname.
Hun stokpaardje van beter / verantwoordelijker bestuur zie ik ook niet terug.
BBB wist toch ook dat dit waarschijnlijk de eerste en laatste kans was om mee te doen? Of ik zie niet in hoe ze nog een keer groot zouden worden als ze nu niet mee deden.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 19:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op ja. Macht aanpakken alleen maar óm de macht, of zoals ze ook weleens zeggen “verantwoordelijkheid nemen”.quote:
Hij wilde gewoon met VVD.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik snap überhaupt niet waarom Pieter niet met Frans wou samenwerken voor de verkiezingen.
Anderzijds wel respect dat hij geen premier wou worden
Omdat Pieter ook gewoon al een conservatieve rechtse CDA'er was. Dat programma van NSC herken je echt wel in het hoofdlijnenakkoord. Er is nog een hele hoop flauwekul bijgekomen en ik denk dat dat zonder NSC allemaal nog veel erger was geweest, maar da's weer iets anders.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik snap überhaupt niet waarom Pieter niet met Frans wou samenwerken voor de verkiezingen.
Anderzijds wel respect dat hij geen premier wou worden
Klopt, terwijl Omtzigt in het verleden notabene zelf heeft ingestemd met die strengere fraude-aanpak, en in het toeslagenschandaal was hij gewoon een volger van Renske Leijten die er overigens niet mee wist te scoren.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Omdat Pieter ook gewoon al een conservatieve rechtse CDA'er was. Dat programma van NSC herken je echt wel in het hoofdlijnenakkoord. Er is nog een hele hoop flauwekul bijgekomen en ik denk dat dat zonder NSC allemaal nog veel erger was geweest, maar da's weer iets anders.
Omtzigt staat best een stukkie van GLPvdA vandaan. Mensen hebben op Omtzigt gestemd om twee redenen. Ten eerste is dat 'functie elders', wat op zich een vuile streek was maar dat iemand dat overkomt zegt weinig over diens verdiensten als partijleider. Reden twee is het toeslagenschandaal, en daar heeft ie inderdaad heel veel goed werk verricht. Maar ook dat maakt hem geen constructieve partijleider. Wat ie wel was, en dat was gewoon bekend gezien zijn stemgedrag, is een conservatieve rechtse CDA'er.
Mensen die dachten "Ah, Omtzigt, da's zo een die echt vecht tegen het systeem. Als we daarop stemmen gaat het beter. Hij heeft Rutte al een keer eerder getackeld dus die moeten we hebben" komen dan dus van een koude kermis thuis. Die hebben blind gestemd op Pieter en nu blijkt het toch vooral een combinatie van conservatief geleuter en PVV-enablers.
Mensen stemmen veel te veel op het poppetje. Om irrelevante redenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |