abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213921511
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 18:51 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Faber moet zeker minister worden. ....hebben wij wat om te lachen
  zaterdag 15 juni 2024 @ 19:00:00 #52
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_213921613
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 18:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat komt ook omdat asielzoekers niet mogen werken. Bij de Oekraïense vluchtelingen gaan we daar heel anders mee om (die mochten en zijn vrij snel gaan werken) en dat heeft er gewoon bij geholpen dat we daar positiever naar kijken…
Er zijn een aantal pilots geweest waarbij asielzoekers ook alvast mochten werken. Dat werd ook als heel positief ervaren!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_213921773
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:00 schreef Falco het volgende:

[..]
Er zijn een aantal pilots geweest waarbij asielzoekers ook alvast mochten werken. Dat werd ook als heel positief ervaren!
Klopt, veelal is er heel veel bureaucratische ellende georganiseerd maar als je daar omheen kan werkt het best goed.
pi_213922032
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 15:41 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Maar je moet toch ook gewoon kunnen bespreken dat je interne problemen bij een (mogelijk) coalitiepartner ziet? Het is inderdaad aan de fractie dit op te lossen, maar het was in mijn ogen pas slecht bestuur geweest als Rutte dit niet meegenomen zou hebben. Dat je er dan niet over gaat dat Omtzigt een functie elders krijgt/dat dit zo opschrijven wat cru is klopt. Maar had het verkeerd geweest wanneer er stond CDA moet probleem met Omtzigt oplossen?
Alsof Rutte Omtzigt weg wilde hebben vanwege mogelijke onrust in de CDA fractie en daardoor het kabinet....

Hij was gewoon (terecht) bang dat zijn kontje gegrillt zou worden omdat hij wist dat hij fout was. Rechtvaardigheid en aanzien van de politiek is bij de VVD altijd ondergeschikt aan het VVD-belang.
pi_213922131
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:29 schreef Albertooo het volgende:

[..]
Alsof Rutte Omtzigt weg wilde hebben vanwege mogelijke onrust in de CDA fractie en daardoor het kabinet....

Hij was gewoon (terecht) bang dat zijn kontje gegrillt zou worden omdat hij wist dat hij fout was. Rechtvaardigheid en aanzien van de politiek is bij de VVD altijd ondergeschikt aan het VVD-belang.
Je moet de rol van Rutte hierin ook niet overschatten, het CDA was al een tijdje klaar met Omtzigt en zag dit als een mooie kans.
pi_213922212
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je moet de rol van Rutte hierin ook niet overschatten, het CDA was al een tijdje klaar met Omtzigt en zag dit als een mooie kans.
(niet heel het CDA) Ja, de beroepsopportunisten die net als de VVD hun carriere belangrijker vinden dan de levens die ze verwoesten
pi_213922291
Het lijkt me aan de hand van dit formatieproces toch volkomen duidelijk en volkomen logisch dat iemand de vorige keer heeft geroepen "die Pieter, laten we dat maar niet doen"?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_213922299
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 18:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Faber moet zeker minister worden. ....hebben wij wat om te lachen
Zeker die vergelijking met de sixties buurvrouw die de bal van de buurjongen leksteekt is wel treffend ja. Dat jasje en die haardracht ook, alsof ze het erom doet.

Die vrouw is zowel komisch als doodeng.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213922336
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:40 schreef Albertooo het volgende:

[..]
(niet heel het CDA) Ja, de beroepsopportunisten die net als de VVD hun carriere belangrijker vinden dan de levens die ze verwoesten
Niet het hele CDA wel de partijtop. Niet voor niets deden ze meerdere pogingen om hem zo laag mogelijk op de lijst te zetten.
En Omtzigt patste met de het blootleggen van de problemen waar hij zelf mee aan de basis stond.
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 19:48:32 #60
5428 crew  miss_sly
pi_213922361
VVD, NSC en BBB hebben alle drie op Twitter heel trots hun eigen groepje bewindspersonen voorgesteld. Het voelt bijna alsof alle drie de partijen denken ‘zo met deze mensen van onszelf gaan we doen wat wij willen doen, en wat de andere drie coalitiepartijen doen, zien we dan wel’.
Net alsof ze niet samen hoeven werken, maar alleen met hun eigen kleine toko bezig kunnen gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213922412
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:48 schreef miss_sly het volgende:
VVD, NSC en BBB hebben alle drie op Twitter heel trots hun eigen groepje bewindspersonen voorgesteld. Het voelt bijna alsof alle drie de partijen denken ‘zo met deze mensen van onszelf gaan we doen wat wij willen doen, en wat de andere drie coalitiepartijen doen, zien we dan wel’.
Net alsof ze niet samen hoeven werken, maar alleen met hun eigen kleine toko bezig kunnen gaan.
Dat is ook gewoon zo, de enige partij die enige liefde voor de coalitie heeft is BBB.

VVD en NSC gruwen van de samenwerking met PVV maar kunnen gezien de uitslag en hun achterban niet anders, en Wilders vindt VVD en NSC eigenlijk ook maar eikels en de BBB een stel boerendebielen die ze nodig hebben voor de zetels in de eerste kamer.

Het is een verstandshuwelijk, wat best opvallend is als je bedenkt dat alle partijen toch een behoorlijk rechtse signatuur hebben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_213922434
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:29 schreef Albertooo het volgende:

[..]

Snap niet wat je hiermee bedoeld, vaag taalgebruik…
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 19:55:24 #63
5428 crew  miss_sly
pi_213922441
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dat is ook gewoon zo, de enige partij die enige liefde voor de coalitie heeft is BBB.

VVD en NSC gruwen van de samenwerking met PVV maar kunnen gezien de uitslag en hun achterban niet anders, en Wilders vindt VVD en NSC eigenlijk ook maar eikels en de BBB een stel boerendebielen die ze nodig hebben voor de zetels in de eerste kamer.

Het is een verstandshuwelijk, wat best opvallend is als je bedenkt dat alle partijen toch een behoorlijk rechtse signatuur hebben.
Maar zeker VVD en NAC moeten toch weten dat je hoe dan ook met de andere bewindsmlieden te maken gaat krijgen? Je moet samenwerken, je krijgt de partijen in de kamer tegenover je. Je kunt niet vanaf je eigen eilandje een beetje doen wat je leuk en belangrijk vindt.

Overigens geloof ik niet in de liefde van BBB voor de coalitie. Ik geloof wel in de hunkering naar macht van BBB.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213922458
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar zeker VVD en NAC moeten toch weten dat je hoe dan ook met de andere bewindsmlieden te maken gaat krijgen? Je moet samenwerken, je krijgt de partijen in de kamer tegenover je. Je kunt niet vanaf je eigen eilandje een beetje doen wat je leuk en belangrijk vindt.

Overigens geloof ik niet in de liefde van BBB voor de coalitie. Ik geloof wel in de hunkering naar macht van BBB.
Officieel is het een extraparlementair kabinet met maximale ruimte voor de fracties om zichzelf te profileren.

Dus dat ze daar nu ook daadwerkelijk zo op sturen is logisch. Wat er van terecht komt gaan we zien :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 juni 2024 @ 19:58:12 #65
426493 crew  PippenScottie
pi_213922490
quote:

[..]

Ik geloof meer in onverschilligheid van de BBB jegens alles dat niet met de agrarische sector te maken heeft.
My friends all drive horses
pi_213922749
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:48 schreef miss_sly het volgende:
Ja, het idee dat je als minister verantwoordelijk bent voor het hele kabinetsbeleid lijken ze te zijn vergeten. Iemand als Bruins of Van Weel is straks gewoon verantwoordelijk voor de daden van de daden van Klever en Faber.
pi_213922799
Ik snap ook nog steeds niet wat NSC denkt te kunnen winnen met deze kabinetsdeelname.

Hun stokpaardje van beter / verantwoordelijker bestuur zie ik ook niet terug.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 15 juni 2024 @ 20:20:48 #68
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213922816
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik snap ook nog steeds niet wat NSC denkt te kunnen winnen met deze kabinetsdeelname.

De macht lonkt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 15 juni 2024 @ 20:22:43 #69
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213922843
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:19 schreef Tomatenboer het volgende:

Ik snap überhaupt niet waarom Pieter niet met Frans wou samenwerken voor de verkiezingen.

Anderzijds wel respect dat hij geen premier wou worden
pi_213922906
quote:

[..]

BBB wist toch ook dat dit waarschijnlijk de eerste en laatste kans was om mee te doen? Of ik zie niet in hoe ze nog een keer groot zouden worden als ze nu niet mee deden.
pi_213922922
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
De macht lonkt.
Daar lijkt het wel op ja. Macht aanpakken alleen maar óm de macht, of zoals ze ook weleens zeggen “verantwoordelijkheid nemen”.

Ik had Omtzigt en NSC intelligenter en meer integer verwacht en ik verwacht de meeste NSC stemmers met mij.

Er zal niet veel overblijven van NSC na deze kabinetsdeelname, en dan hebben ze precies niks bereikt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 15 juni 2024 @ 20:42:15 #72
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213923292
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:22 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik snap überhaupt niet waarom Pieter niet met Frans wou samenwerken voor de verkiezingen.

Hij wilde gewoon met VVD.
Hij zal ook niet die monsterzege van PVV voorspeld hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 20:54:49 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213923511
Als Omtzigt slim is sloopt 'ie dit rariteitenkabinet nog voor het aanvangt.

Wat een debacle.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213923586
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:22 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Omdat Pieter ook gewoon al een conservatieve rechtse CDA'er was. Dat programma van NSC herken je echt wel in het hoofdlijnenakkoord. Er is nog een hele hoop flauwekul bijgekomen en ik denk dat dat zonder NSC allemaal nog veel erger was geweest, maar da's weer iets anders.

Omtzigt staat best een stukkie van GLPvdA vandaan. Mensen hebben op Omtzigt gestemd om twee redenen. Ten eerste is dat 'functie elders', wat op zich een vuile streek was maar dat iemand dat overkomt zegt weinig over diens verdiensten als partijleider. Reden twee is het toeslagenschandaal, en daar heeft ie inderdaad heel veel goed werk verricht. Maar ook dat maakt hem geen constructieve partijleider. Wat ie wel was, en dat was gewoon bekend gezien zijn stemgedrag, is een conservatieve rechtse CDA'er.

Mensen die dachten "Ah, Omtzigt, da's zo een die echt vecht tegen het systeem. Als we daarop stemmen gaat het beter. Hij heeft Rutte al een keer eerder getackeld dus die moeten we hebben" komen dan dus van een koude kermis thuis. Die hebben blind gestemd op Pieter en nu blijkt het toch vooral een combinatie van conservatief geleuter en PVV-enablers.

Mensen stemmen veel te veel op het poppetje. Om irrelevante redenen.

Edit: Overigens ben ik ervan overtuigd dat Omtzigt zichzelf meermaaldaags voor z'n kop slaat gezien de ontstante situatie. Maar dat staan dan weer los van z'n ideologie.

[ Bericht 3% gewijzigd door BlackLining op 15-06-2024 21:27:25 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213923770
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Omdat Pieter ook gewoon al een conservatieve rechtse CDA'er was. Dat programma van NSC herken je echt wel in het hoofdlijnenakkoord. Er is nog een hele hoop flauwekul bijgekomen en ik denk dat dat zonder NSC allemaal nog veel erger was geweest, maar da's weer iets anders.

Omtzigt staat best een stukkie van GLPvdA vandaan. Mensen hebben op Omtzigt gestemd om twee redenen. Ten eerste is dat 'functie elders', wat op zich een vuile streek was maar dat iemand dat overkomt zegt weinig over diens verdiensten als partijleider. Reden twee is het toeslagenschandaal, en daar heeft ie inderdaad heel veel goed werk verricht. Maar ook dat maakt hem geen constructieve partijleider. Wat ie wel was, en dat was gewoon bekend gezien zijn stemgedrag, is een conservatieve rechtse CDA'er.

Mensen die dachten "Ah, Omtzigt, da's zo een die echt vecht tegen het systeem. Als we daarop stemmen gaat het beter. Hij heeft Rutte al een keer eerder getackeld dus die moeten we hebben" komen dan dus van een koude kermis thuis. Die hebben blind gestemd op Pieter en nu blijkt het toch vooral een combinatie van conservatief geleuter en PVV-enablers.

Mensen stemmen veel te veel op het poppetje. Om irrelevante redenen.
Klopt, terwijl Omtzigt in het verleden notabene zelf heeft ingestemd met die strengere fraude-aanpak, en in het toeslagenschandaal was hij gewoon een volger van Renske Leijten die er overigens niet mee wist te scoren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')