abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:56:58 #1
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:57:13 #2
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213917535
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:37 schreef Tijger_m het volgende:
Keijzer is ontslagen tijdens Rutte 3.
Dat is correct en wat ik ook geschreven heb
pi_213917578
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:54 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
Eigenlijk hebben jullie helemaal gelijk en denk ik ook dat ik het veel te dik aangezet heb, excuses daarvoor.

Toch haalt de BNR AI uit het partijprogramma van GL/PvdA “Deze partij benadrukt het belang van het reguleren van migratie, met speciale aandacht voor arbeidsmigratie en het tegengaan van uitbuiting van arbeidsmigranten.” Ondanks dat deze houding mij aanspreekt, heb ik toch het idee dat veel Nederlanders er anders over denken.

Een tijd geleden hoorde ik Klaas Dijkhof spreken over het feit dat ondanks dat Nederland steeds veiliger wordt, volgens alle statistieken, dat de burgers niet het idee hebben dat dit aan de orde is. Hij vond dan ook dat veiligheid en justitie zich eigenlijk meer zou moeten richten op het burgers een veilig gevoel geven, omdat dat blijkbaar slecht lukt. Nu wil ik in het midden laten of zijn partij danwel de politiek in het algemeen het gelukt is om dit te bewerkstelligen. Toch denk ik wel dat hij een punt heeft dat je het gevoel wat bij mensen leeft moet adresseren.

Zo denk ik te weten dat Nederlanders, door de bank genomen, meer problemen hebben met asielmigratie dan met arbeidsmigranten. Misschien voelt het voor deze zelfde Nederlander dan wel alsof je het probleem bagatelliseer wanneer je “speciale aandacht voor arbeidsmigranten” hebt.
Niks om je voor te excuseren, als jij iets anders denkt of ziet dan ik dan is dat helemaal prima :)

Het laatste punt vind ik interessant want ik vraag mij dan af hoe zich dat dan in de echte wereld uit want ik zie het niet. Ik zie letterlijk nergens mensen die ik kan identificeren als asielzoekers, ik zie ook letterlijk geen verschil tussen, zeg, een Turk of een Koerd of een Afghaan. Syriers? Geen flauw idee wat hun anders maakt. Nu woon ik niet in Ter Apel maar dat geld ook voor 99.9% van de overige Nederlanders.

Mijn vraag is eigenlijk dit; hoe kan je van 1 miljoen arbeidsmigranten die woonruimte nodig hebben minder last hebben dan van enkele tienduizenden asielzoekers? Hoe realistisch is die last eigenlijk die Nederlanders ondervinden van asielzoekers?

Persoonlijk denk ik dat het een lulverhaal is, dat asielzoekers gewoon een makkelijke zondebok zijn voor bepaalde politici en media maar dat is mijn mening slechts.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2024 14:01:35 ]
pi_213917599
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:25 schreef Lt.Bookman het volgende: [..] Toen Wilders in april wegliep van tafel hadden VVD en NSC naar PvdA-GL moeten gaan met de plannen voor dat "programkabinet". BBB hadden ze kunnen inruilen voor D66. Timmermans was net als Wilders nu in de Tweede Kamer gebleven en misschien had Kim Putters dan wel premier willen worden in plaats van Schoof. Ik denk dat ze er zelfs op migratie wel uit waren gekomen als ze hadden gewild. Een streng (voor VVD) maar fair (voor PvdA-GL) beleid.
Ik heb enkel en alleen het idee dat D66 de afgelopen jaren zo’n houding aangenomen heeft dat VVD hier wel even klaar mee is (dit baseer ik vooral op de Dijkhoff en Segers podcast).

Blijft natuurlijk dat ik denk dat de gemiddelde VVDer reeds ook wel klaar is met de PVV.
pi_213917619
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:01 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik heb enkel en alleen het idee dat D66 de afgelopen jaren zo’n houding aangenomen heeft dat VVD hier wel even klaar mee is (dit baseer ik vooral op de Dijkhoff en Segers podcast).
Tja...daar kan D66 tegenover stellen dat de VVD ook bepaald niet vrij van blaam is, het was niet D66 die geen actieve herinnering had of met functie elders aankwam.
Dat Dijkhoff en Segers geen fans zijn van D66 vind ik persoonlijk alleen maar een goede zaak, overigens :D

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2024 14:04:01 ]
pi_213917657
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:54 schreef KaheemSaid het volgende:
Een tijd geleden hoorde ik Klaas Dijkhof spreken over het feit dat ondanks dat Nederland steeds veiliger wordt, volgens alle statistieken, dat de burgers niet het idee hebben dat dit aan de orde is. Hij vond dan ook dat veiligheid en justitie zich eigenlijk meer zou moeten richten op het burgers een veilig gevoel geven, omdat dat blijkbaar slecht lukt. Nu wil ik in het midden laten of zijn partij danwel de politiek in het algemeen het gelukt is om dit te bewerkstelligen. Toch denk ik wel dat hij een punt heeft dat je het gevoel wat bij mensen leeft moet adresseren.
Met zo'n instelling doen we altijd wat de rechtse onderbuik wil. Geert gooit er dan gewoon wat Trumpiaanse tweets uit en mensen zijn bang, ook al is het niet gebaseerd op de feitelijke werkelijkheid.

Verder is justitie er om veiligheid te garanderen op een verantwoordelijke en effectieve manier, niet om een show te geven zodat boze boomer Henk opgelucht naar bed kan.
pi_213917669
Misschien is het maar beter dat types als Faber in het kabinet komen, zodat het hopelijk voor de PVV-stemmer snel duidelijk wordt dat deze partij vol dorpsidioten niet in staat is om te regeren.

Als je er kundige bestuurders van buiten de PVV neerzet dan maskeer je alleen maar het probleem. Eigenlijk gebeurt dat natuurlijk al deels door de aanstelling van Dick Schoof als premier.
pi_213917678
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:07 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Met zo'n instelling doen we altijd wat de rechtse onderbuik wil. Geert gooit er dan gewoon wat Trumpiaanse tweets uit en mensen zijn bang, ook al is het niet gebaseerd op de feitelijke werkelijkheid.

Verder is justitie er om veiligheid te garanderen op een verantwoordelijke en effectieve manier, niet om een show te geven zodat boze boomer Henk opgelucht naar bed kan.
Justitie, Justitie...was dat niet het departement wat cijfers over nareizen achterhield ten faveure van haar minister/partijleider/fractieleider?
pi_213917685
quote:

[..]

Sterker nog: de partijleider van zijn partij maakte van op onzin gebaseerde bangmakerij het speerpunt van de VVD-campagne.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213917733
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niks om je voor te excuseren, als jij iets anders denkt of ziet dan ik dan is dat helemaal prima :)
Ik word er, terecht, op gewezen dat ik PvdA/GL woorden in de mond leg die ze niet gebruikt hebben. Dan is excuses niet verkeerd.
quote:
Het laatste punt vind ik interessant want ik vraag mij dan af hoe zich dat dan in de echte wereld uit want ik zie het niet. Ik zie letterlijk nergens mensen die ik kan identificeren als asielzoekers, ik zie ook letterlijk geen verschil tussen, zeg, een Turk of een Koerd of een Afghaan. Syriers? Geen flauw idee wat hun anders maakt. Nu woon ik niet in Ter Apel maar dat geld ook voor 99.9% van de overige Nederlanders.

Mijn vraag is eigenlijk dit; hoe kan je van 1 miljoen arbeidsmigranten die woonruimte nodig hebben minder last hebben dan van enkele tienduizenden asielzoekers? Hoe realistisch is die last eigenlijk die Nederlanders ondervinden van asielzoekers?

Persoonlijk denk ik dat het een lulverhaal is, dat asielzoekers gewoon een makkelijke zondebok zijn voor bepaalde politici en media maar dat is mijn mening slechts.
Ik heb meerdere keren getypt en daarna verwijderd dat ik het eigenlijk met PvdA/GL eens ben. Ik denk dat de enorme influx aan laaggeschoolde en slechtbetaalde arbeid een groot probleem is voor Nederland. Niet alleen qua huisvesting maar ook qua innovatie en productiviteit. Daarnaast denk ik dat de baten bij een vrij kleine groep (ondernemers) komen, terwijl de maatschappelijke kosten behoorlijk hoog zijn.

Dus ik denk dat PvdA/GL een punt heeft en vraag mij ook af of asielmigratie echt zo’n groot thema geweest zou zijn als we minder arbeidsmigratie en meer huizenbouw gehad zouden hebben. Ik denk dan ook dat veel Nederlanders de gastarbeider uit bijvoorbeeld Turkije en Noord Afrika gewoon onder de noemer asielzoeker plaatsen.

Maar dat het niet klopt betekent niet dat het idee niet leeft, daarom ook de vergelijking met veilig zijn vs veilig voelen.
pi_213917774
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
met functie elders aankwam
Dat bestrijd ik. :D ;)
zie email 27 oktober
pi_213917803
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:16 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik word er, terecht, op gewezen dat ik PvdA/GL woorden in de mond leg die ze niet gebruikt hebben. Dan is excuses niet verkeerd.
[..]
Ik heb meerdere keren getypt en daarna verwijderd dat ik het eigenlijk met PvdA/GL eens ben. Ik denk dat de enorme influx aan laaggeschoolde en slechtbetaalde arbeid een groot probleem is voor Nederland. Niet alleen qua huisvesting maar ook qua innovatie en productiviteit. Daarnaast denk ik dat de baten bij een vrij kleine groep (ondernemers) komen, terwijl de maatschappelijke kosten behoorlijk hoog zijn.

Dus ik denk dat PvdA/GL een punt heeft en vraag mij ook af of asielmigratie echt zo’n groot thema geweest zou zijn als we minder arbeidsmigratie en meer huizenbouw gehad zouden hebben. Dit Ik denk dan ook dat veel Nederlanders de gastarbeider uit bijvoorbeeld Turkije en Noord Afrika gewoon onder de noemer asielzoeker plaatsen.

Maar dat het niet klopt betekent niet dat het idee niet leeft, daarom ook de vergelijking met veilig zijn vs veilig voelen.
Dit is volgens mij de kern. In het hele migratiedebat. Daar moeten we dus ook wat aan doen.

Om het even plat te slaan: Het is wel heel makkelijk om als yup pro-migratie te zijn als je alle ellende ver wag stopt in Ter Apel. Daar moet meer balans in komen.
zie email 27 oktober
pi_213917820
quote:

[..]

Je kunt dit inderdaad beantwoorden zoals boze boomer Henk wil, met harder straffen, meer agenten, minder D66 rechters en elke smaak die je maar wil. Je kan ook kijken naar zaken als betere verlichting of bijvoorbeeld de pilot die ze laatst in Amsterdam deden. Hier verspreiden ze sinaasappelgeur in fietstunnels zodat mensen zich er veiliger voelen. Boze boomer Henk vind dat ze beter boeven kunnen gaan vangen, maar misschien is een veilig gevoel creëeren juist wel de beste remedie tegen de onderbuik.
pi_213917889
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dit is volgens mij de kern. In het hele migratiedebat. Daar moeten we dus ook wat aan doen.

Om het even plat te slaan: Het is wel heel makkelijk om als yup pro-migratie te zijn als je alle ellende ver wag stopt in Ter Apel. Daar moet meer balans in komen.
Ik denk dat de huizencrisis, wat ik zeker als onderdeel van de maatschappelijke kosten zie, toch echt best wel heel veel mensen raakt.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 14:33:58 #15
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213917962
quote:

[..]

Dat is in brede zin een aandachtspunt. Macro is cijfermatig onderaan de streep ergens een plus, maar zeker blij globalisering en EU vraagstukken slaan de kosten vaak bij doelgroepen die minder van de baten profiteren. Gek genoeg heeft geen enkele partij daar echt aandacht voor. Ook de SP niet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 14:39:51 #16
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213918010
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, het valt wel op hoe vergelijkbaar het is met het oude CDA.
Roept bij mij ook vergelijkbare ergernis op. De ondergrens van de nsc fractie is nog niet bereikt met Faber of Markuszower en het akkoord, dus ik weet niet zo wie of wat ze probeert te waarschuwen met 'let op'. Alsof iemand ze nog enige geloofwaardigheid geeft.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_213918014
quote:

[..]

Maar de yup stemt vaak links, de partijen die de ellende juist willen verdelen over alle gemeentes. Ter Apel is vooral een door de VVD gecreeerd probleem door jarenlang te weinig geld uit te trekken voor asielzoekers en opvanglocaties.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213918033
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat bestrijd ik. [ afbeelding ] :D ;)
Die achterlijke mondkapjes buiten. :')
Vakman pur sang
pi_213918044
Arbeidsmigranten geven waarschijnlijk ook minder overlast.
Daarnaast werken ze gewoon voor hun eigen geld, zorgverzekering en woonruimte.

Itt asielzoekers die over het algemeen alles vergoed krijgen.
pi_213918056
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:43 schreef Kickinalfa het volgende:

Is wel een trucje momenteel om die groepen altijd gecombineerd te noemen.
We moeten minder migranten hebben. Nee joh die werken en die geven geen overlast, zijn we nodig, bla

Nee niet die groep Joep. :')
We bedoelen die groep, waarvan men verteld dat die echt klein is, maar die wel je dag verpesten als je eens lekker een grote stad in gaat, sissen naar je dochters of voorkruipen in welke rij dan ook.
Vakman pur sang
  zaterdag 15 juni 2024 @ 14:46:32 #21
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_213918075
quote:

Snap je niet dat arbeidsmigranten in veel grotere getale aanwezig zijn in Nederland? En daardoor huizen bezet houden die eigenlijk bedoeld waren voor de zoon en dochter van boomer Henk?

Overigens zijn veel klassieke arbeiderswijk minder leefbaar geworden door malafide uitzendbureaus die Polen en Bulgaren in allerlei huizen proppen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_213918098
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja...daar kan D66 tegenover stellen dat de VVD ook bepaald niet vrij van blaam is, het was niet D66 die geen actieve herinnering had of met functie elders aankwam.
Dat het functie elders uitlekte was heel erg onhandig.

Maar was het (zeker met de 78 zetels in het achterhoofd) a. niet heel erg logisch dat de formerende partijen intern spraken over de problemen binnen het CDA met Pieter Omtzigt en had b. Mark Rutte moeten zeggen dat de vier formerende partijen, samen met de formateurs, tot de conclusie waren gekomen dat Pieter moest wieberen, of was het hebben van geen actieve herinnering hier juist wenselijk?

Ik heb hier best vaak over nagedacht en volgens mij kan ik er slechts 4 conclusies uit trekken. 1. Ollongren had er goed aan gedaan dat papiertje niet te laten zien, 2. je kan niet transparant onderhandelen (iets wat Omtzigt afgelopen maanden ook wel heeft aangetoond), 3. Rutte moest wel liegen om de formatie en de formerende partijen te redden en 4. het was een waardeloos formatieproces geweest als de problemen binnen het CDA niet waren besproken.

Ik snap derhalve de verontwaardiging hierover ook nog altijd niet erg goed.
pi_213918101
quote:

Asielzoekers mogen niet werken in Nederland. In plaats daarvan worden ze op één drukke plek gekieperd waar ze zich vervelen en onheus bejegend voelen door de bewaking. Dan is het niet zo gek dat er vroeg of laat overlast komt. Die zaken verbeteren mag ook niet van rechts, want dan hebben ze niks meer om campagne op te voeren.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 14:53:55 #24
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213918132
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:49 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Maar was het (zeker met de 78 zetels in het achterhoofd) a. niet heel erg logisch dat de formerende partijen intern spraken over de problemen binnen het CDA met Pieter Omtzigt en had b. Mark Rutte moeten zeggen dat de vier formerende partijen, samen met de formateurs, tot de conclusie waren gekomen dat Pieter moest wieberen, of was het hebben van geen actieve herinnering hier juist wenselijk?

Ik heb hier best vaak over nagedacht en volgens mij kan ik er slechts 4 conclusies uit trekken. 1. Ollongren had er goed aan gedaan dat papiertje niet te laten zien, 2. je kan niet transparant onderhandelen (iets wat Omtzigt afgelopen maanden ook wel heeft aangetoond), 3. Rutte moest wel liegen om de formatie en de formerende partijen te redden en 4. het was een waardeloos formatieproces geweest als de problemen binnen het CDA niet waren besproken.

Er waren nog geen formerende partijen. VVD+D66 waren aan het verkennen richting, op dat momemt nog, het motorblok VVD+CDA+D66+1 of 2 linkse partijen.
pi_213918137
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:49 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Het gaat al mis daar waar partij(leiders) denken te kunnen besluiten dat een gekozen parlementariër moet wieberen. Daar gaan ze niet over.
zie email 27 oktober
pi_213918141
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:50 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Asielzoekers mogen niet werken in Nederland. In plaats daarvan worden ze op één drukke plek gekieperd waar ze zich vervelen en onheus bejegend voelen door de bewaking. Dan is het niet zo gek dat er vroeg of laat overlast komt. Die zaken verbeteren mag ook niet van rechts, want dan hebben ze niks meer om campagne op te voeren.
Wat dacht je van een 0% toetredingsbeleid in Nl, dat lost heel veel op.
Opvang in de regio middels de hele EU opzetten en daarheen kieperen.
Vakman pur sang
pi_213918145
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:22 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Je kunt dit inderdaad beantwoorden zoals boze boomer Henk wil, met harder straffen, meer agenten, minder D66 rechters en elke smaak die je maar wil. Je kan ook kijken naar zaken als betere verlichting of bijvoorbeeld de pilot die ze laatst in Amsterdam deden. Hier verspreiden ze sinaasappelgeur in fietstunnels zodat mensen zich er veiliger voelen. Boze boomer Henk vind dat ze beter boeven kunnen gaan vangen, maar misschien is een veilig gevoel creëeren juist wel de beste remedie tegen de onderbuik.
Dat lijkt me vooral werk van de gemeente en niet van justitie. In elk geval lijkt het me sterk dat Klaas Dijkhoff het daarover had. De VVD wil namelijk vooral sociale programma's uitkleden waardoor armoede en criminaliteit stijgen, en dat 'oplossen' door op elke hoek van de straat een politieagent te zetten. Meer autoriteit en gezag en zo.
pi_213918148
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:46 schreef Falco het volgende:

[..]
Snap je niet dat arbeidsmigranten in veel grotere getale aanwezig zijn in Nederland? .
Natuurlijk wel, maar iets willen doen aan de asiel stroom betekend niet dat je niks moet doen hieraan.
Of als je arbeidsmigratie beperkt dat je niks moet doen aan asiel migratie.

Het is geen of/of maar en/en.
pi_213918180
quote:

Het Polenmeldpunt van de PVV was toch ook gewoon ergens op gebaseerd? Daarnaast is het prima dat arbeidsmigranten zorgverzekering betalen, maar het grootste deel van de zorgkosten en sociale zekerheid wordt gewoon betaald met belastingen (bijna ¤0,49 op elke euro belastingen in 2023). Als je dan ziet dat iemand met minimumloon relatief weinig inkomstenbelasting betaald, dan vraag ik mij af of dit in totaal uit kan.
pi_213918246
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het gaat al mis daar waar partij(leiders) denken te kunnen besluiten dat een gekozen parlementariër moet wieberen. Daar gaan ze niet over.
Wat wil je dan doen wanneer er van een constructieve samenwerking geen sprake meer is? Was het bijvoorbeeld ook fout dat Haga uit de VVD gezet werd of Keijzer uit het CDA?

Moet er ten alle tijde doorgemodderd worden want gekozen parlementariër?
  zaterdag 15 juni 2024 @ 15:16:58 #31
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213918358
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:59 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het Polenmeldpunt van de PVV was toch ook gewoon ergens op gebaseerd? Daarnaast is het prima dat arbeidsmigranten zorgverzekering betalen, maar het grootste deel van de zorgkosten en sociale zekerheid wordt gewoon betaald met belastingen (bijna ¤0,49 op elke euro belastingen in 2023). Als je dan ziet dat iemand met minimumloon relatief weinig inkomstenbelasting betaald, dan vraag ik mij af of dit in totaal uit kan.
Poken verdwijnen stel of integreren goed maar dat polenmeldpunt was vooral exemplarisch voor hoe de PVV bang is om de boot te missen wat betreft het identificeren van een makkelijke zondebok.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213918450
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 15:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Poken verdwijnen stel of integreren goed maar dat polenmeldpunt was vooral exemplarisch voor hoe de PVV bang is om de boot te missen wat betreft het identificeren van een makkelijke zondebok.
Niks mis met Polen, laat dat voorop staan. Alleen het is wel een fabel dat ze goed integreren of snel verdwijnen. Veel Polen zitten, samen met Bulgaren en Roemenen, in achterstandswijken van de grote steden. Er is veel gezinsproblematiek door overmatig gebruik van drank en drugs, met alle gevolgen voor bijv. de kinderen. De taal en leerachterstand van de kinderen is soms erg groot en geeft een extra druk op de scholen in die wijken die het toch al zo moeilijk hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213918529
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 15:08 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Wat wil je dan doen wanneer er van een constructieve samenwerking geen sprake meer is? Was het bijvoorbeeld ook fout dat Haga uit de VVD gezet werd of Keijzer uit het CDA?

Moet er ten alle tijde doorgemodderd worden want gekozen parlementariër?
Je kunt iemand uit de fractie zetten, en daar gaat alleen de fractie over (dus niet leiders van andere partijen). Maar daar houdt het op.
zie email 27 oktober
pi_213918692
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 15:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je kunt iemand uit de fractie zetten, en daar gaat alleen de fractie over (dus niet leiders van andere partijen). Maar daar houdt het op.
Maar je moet toch ook gewoon kunnen bespreken dat je interne problemen bij een (mogelijk) coalitiepartner ziet? Het is inderdaad aan de fractie dit op te lossen, maar het was in mijn ogen pas slecht bestuur geweest als Rutte dit niet meegenomen zou hebben. Dat je er dan niet over gaat dat Omtzigt een functie elders krijgt/dat dit zo opschrijven wat cru is klopt. Maar had het verkeerd geweest wanneer er stond CDA moet probleem met Omtzigt oplossen?
pi_213918711
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 15:41 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Maar je moet toch ook gewoon kunnen bespreken dat je interne problemen bij een (mogelijk) coalitiepartner ziet? Het is inderdaad aan de fractie dit op te lossen, maar het was in mijn ogen pas slecht bestuur geweest als Rutte dit niet meegenomen zou hebben. Dat je er dan niet over gaat dat Omtzigt een functie elders krijgt/dat dit zo opschrijven wat cru is klopt. Maar had het verkeerd geweest wanneer er stond CDA moet probleem met Omtzigt oplossen?
Niet in de fase van de verkenning. Maar dat is procedure-neuken.

Wat natuurlijk kan is zeggen 'het CDA is intern dermate onstabiel, daar werken we op deze manier niet mee'. Maar het ging (veel) verder dan dat he? Er zijn concrete andere functies besproken. Dat kan gewoon niet.

Ook omdat een (toekomstig) kabinet natuurlijk niet kan bepalen wie haar wel en niet mag controleren. De samenstelling van het parlement is voor het kabinet een gegeven (behoudens ontbinding uiteraard).
zie email 27 oktober
pi_213920048
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 15:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Niks mis met Polen, laat dat voorop staan. Alleen het is wel een fabel dat ze goed integreren of snel verdwijnen. Veel Polen zitten, samen met Bulgaren en Roemenen, in achterstandswijken van de grote steden. Er is veel gezinsproblematiek door overmatig gebruik van drank en drugs, met alle gevolgen voor bijv. de kinderen. De taal en leerachterstand van de kinderen is soms erg groot en geeft een extra druk op de scholen in die wijken die het toch al zo moeilijk hebben.
Maar die polen zitten er daar volgens mij vooral omdat het blanke deel van die wijken op populisten stemt, rechts, dus tegen verhoging van het minimumloon en het aanpakken van malafide bureaus of werkgevers die de polen goedkoop laten werken geen prio vinden. Bovendien wil het autochtone volk in de achterstandswijken helemaal dat werk niet doen dat nu wordt uitgevoerd door arbeidsmigranten. Anders hadden ze het wel gedaan.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213920117
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Is wel een trucje momenteel om die groepen altijd gecombineerd te noemen.
We moeten minder migranten hebben. Nee joh die werken en die geven geen overlast, zijn we nodig, bla

Nee niet die groep Joep. :')
We bedoelen die groep, waarvan men verteld dat die echt klein is, maar die wel je dag verpesten als je eens lekker een grote stad in gaat, sissen naar je dochters of voorkruipen in welke rij dan ook.
Woonde jij zelf niet ergens in het buitenland?
pi_213920218
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 16:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Jij reageert toch ook op een nws topic over Biden?
pi_213920222
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 16:53 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Maar die polen zitten er daar volgens mij vooral omdat het blanke deel van die wijken op populisten stemt, rechts, dus tegen verhoging van het minimumloon en het aanpakken van malafide bureaus of werkgevers die de polen goedkoop laten werken geen prio vinden. Bovendien wil het autochtone volk in de achterstandswijken helemaal dat werk niet doen dat nu wordt uitgevoerd door arbeidsmigranten. Anders hadden ze het wel gedaan.
Ik denk dat de arbeidsmigratie niet zozeer een links/rechts discussie is.

Het is gewoon EU wetgeving die dit allemaal mogelijk maakt.
En daar hebben van de PvdA/D66 tot aan de CU/VVD aan meegewerkt.

Sterker nog, ik denk dat de de PVV danwel de SP er echt geen enkele invloed op heeft gehad. Dus dat zogenaamde blanke deel dat op populisten stemt heeft er niks mee te maken.
pi_213920236
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 16:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zo lijkt het wel soms ja. :D
Vakman pur sang
  zaterdag 15 juni 2024 @ 17:31:38 #41
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213920427
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:40 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Maar de yup stemt vaak links, de partijen die de ellende juist willen verdelen over alle gemeentes. Ter Apel is vooral een door de VVD gecreeerd probleem door jarenlang te weinig geld uit te trekken voor asielzoekers en opvanglocaties.
Straks ga je nog zeggen dat de VVD dit probleem bewust heeft gecreerd en dan komt er een user met een blauw kleurtje schrijven dat BNW verderop is
  zaterdag 15 juni 2024 @ 17:33:30 #42
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213920458
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 15:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Polen, Bulgaren en Roemenen aan de vodka. Kek, lekker hoor, niks mis mee
pi_213920677
quote:

[..]
Onterecht, het stond op haar blaadje maar het kwam niet van haar af, het kwam van Rutte af.
pi_213920770
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:16 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]

Dus ik denk dat PvdA/GL een punt heeft en vraag mij ook af of asielmigratie echt zo’n groot thema geweest zou zijn als we minder arbeidsmigratie en meer huizenbouw gehad zouden hebben. Ik denk dan ook dat veel Nederlanders de gastarbeider uit bijvoorbeeld Turkije en Noord Afrika gewoon onder de noemer asielzoeker plaatsen.

Ik ben het deels met je eens maar Nederland kan niet bestaan zonder laaggeschoolde arbeid laten we daar eerlijk over zijn en persoonlijk, en daar mag iedereen het helemaal mee oneens zijn, heb ik dan liever dat we laaggeschoolde werknemers uit het buitenland krijgen dan hooggeschoolde, die banen zie ik dan liever bij Nederlanders terecht komen.

Ik woon vlakbij het Westland met zijn kassenbouw en ik weet wel zeker dat er daar echt veel innovatie plaatsvind en dat er, getuige alle ingenieurs en andere technische bedrijven, ook heel veel hooggeschoolde banen zijn. Laat onverlet dat IN de kassen veelal arbeidsmigranten werken. De hoeveelheid ondernemers met kassen is niet groot, de sector die er omheen zit en diensten levert aan die bedrijven is echter wel aanzienlijk.
Onderbetaling en gebrek aan huisvesting moet gewoon keihard aangepakt worden en het eerste wat de rechtse partijen dan roepen is "Eerlijke ondernemers pesten!". Mark my words.

Het gebrek aan voldoende woningen is eerder een probleem veroorzaakt door rechts dan door links maar alweer, links weet dat verhaal maar slecht over de buhne te krijgen.

Als laatste, ja, het leeft maar dat maakt niet waar dat het het grootste probleem is en dat was wel hoe het in de verkiezingen leek.
pi_213920778
quote:

[..]

Niet alleen als yup, ook als PVV-VVD-BBB en NSC stemmer blijkbaar.
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 18:16:30 #46
5428 crew  miss_sly
pi_213920971
Deze aflevering van de Ongelooflijke Podcast met als gast Hein de Haas vond ik we erg goed. Sowieso heeft deze man goede teksten over migratie, wat mij betreft.

https://www.nporadio1.nl/(...)-haas-en-stefan-paas
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213921368
quote:

[..]
Dit voelt alweer als eeuwen geleden met die mondkapjes.
pi_213921409
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Roept bij mij ook vergelijkbare ergernis op. De ondergrens van de nsc fractie is nog niet bereikt met Faber of Markuszower en het akkoord, dus ik weet niet zo wie of wat ze probeert te waarschuwen met 'let op'. Alsof iemand ze nog enige geloofwaardigheid geeft.
Haha, inderdaad precies de ergernis die ik ook heb met de, veelal katholieke, christendemocraten.
Vind Bontenbal echt wel een sympathieke vent en ik ken Eline Vedder toevallig en die is ook wel ok. Maar uiteindelijk gaan de christendemocraten toch een kant op waar ik niks mee heb :P.
pi_213921452
quote:

Dat komt ook omdat asielzoekers niet mogen werken. Bij de Oekraïense vluchtelingen gaan we daar heel anders mee om (die mochten en zijn vrij snel gaan werken) en dat heeft er gewoon bij geholpen dat we daar positiever naar kijken…
pi_213921499
Nee, artikelen vanachter een betaalmuur mag je ook niet als foto posten. Sorry

[ Bericht 85% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2024 18:53:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')