abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:56:58 #1
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:57:13 #2
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213917535
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:37 schreef Tijger_m het volgende:
Keijzer is ontslagen tijdens Rutte 3.
Dat is correct en wat ik ook geschreven heb
pi_213917578
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:54 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
Eigenlijk hebben jullie helemaal gelijk en denk ik ook dat ik het veel te dik aangezet heb, excuses daarvoor.

Toch haalt de BNR AI uit het partijprogramma van GL/PvdA “Deze partij benadrukt het belang van het reguleren van migratie, met speciale aandacht voor arbeidsmigratie en het tegengaan van uitbuiting van arbeidsmigranten.” Ondanks dat deze houding mij aanspreekt, heb ik toch het idee dat veel Nederlanders er anders over denken.

Een tijd geleden hoorde ik Klaas Dijkhof spreken over het feit dat ondanks dat Nederland steeds veiliger wordt, volgens alle statistieken, dat de burgers niet het idee hebben dat dit aan de orde is. Hij vond dan ook dat veiligheid en justitie zich eigenlijk meer zou moeten richten op het burgers een veilig gevoel geven, omdat dat blijkbaar slecht lukt. Nu wil ik in het midden laten of zijn partij danwel de politiek in het algemeen het gelukt is om dit te bewerkstelligen. Toch denk ik wel dat hij een punt heeft dat je het gevoel wat bij mensen leeft moet adresseren.

Zo denk ik te weten dat Nederlanders, door de bank genomen, meer problemen hebben met asielmigratie dan met arbeidsmigranten. Misschien voelt het voor deze zelfde Nederlander dan wel alsof je het probleem bagatelliseer wanneer je “speciale aandacht voor arbeidsmigranten” hebt.
Niks om je voor te excuseren, als jij iets anders denkt of ziet dan ik dan is dat helemaal prima :)

Het laatste punt vind ik interessant want ik vraag mij dan af hoe zich dat dan in de echte wereld uit want ik zie het niet. Ik zie letterlijk nergens mensen die ik kan identificeren als asielzoekers, ik zie ook letterlijk geen verschil tussen, zeg, een Turk of een Koerd of een Afghaan. Syriers? Geen flauw idee wat hun anders maakt. Nu woon ik niet in Ter Apel maar dat geld ook voor 99.9% van de overige Nederlanders.

Mijn vraag is eigenlijk dit; hoe kan je van 1 miljoen arbeidsmigranten die woonruimte nodig hebben minder last hebben dan van enkele tienduizenden asielzoekers? Hoe realistisch is die last eigenlijk die Nederlanders ondervinden van asielzoekers?

Persoonlijk denk ik dat het een lulverhaal is, dat asielzoekers gewoon een makkelijke zondebok zijn voor bepaalde politici en media maar dat is mijn mening slechts.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2024 14:01:35 ]
pi_213917599
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:25 schreef Lt.Bookman het volgende: [..] Toen Wilders in april wegliep van tafel hadden VVD en NSC naar PvdA-GL moeten gaan met de plannen voor dat "programkabinet". BBB hadden ze kunnen inruilen voor D66. Timmermans was net als Wilders nu in de Tweede Kamer gebleven en misschien had Kim Putters dan wel premier willen worden in plaats van Schoof. Ik denk dat ze er zelfs op migratie wel uit waren gekomen als ze hadden gewild. Een streng (voor VVD) maar fair (voor PvdA-GL) beleid.
Ik heb enkel en alleen het idee dat D66 de afgelopen jaren zo’n houding aangenomen heeft dat VVD hier wel even klaar mee is (dit baseer ik vooral op de Dijkhoff en Segers podcast).

Blijft natuurlijk dat ik denk dat de gemiddelde VVDer reeds ook wel klaar is met de PVV.
pi_213917619
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:01 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik heb enkel en alleen het idee dat D66 de afgelopen jaren zo’n houding aangenomen heeft dat VVD hier wel even klaar mee is (dit baseer ik vooral op de Dijkhoff en Segers podcast).
Tja...daar kan D66 tegenover stellen dat de VVD ook bepaald niet vrij van blaam is, het was niet D66 die geen actieve herinnering had of met functie elders aankwam.
Dat Dijkhoff en Segers geen fans zijn van D66 vind ik persoonlijk alleen maar een goede zaak, overigens :D

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2024 14:04:01 ]
pi_213917657
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:54 schreef KaheemSaid het volgende:
Een tijd geleden hoorde ik Klaas Dijkhof spreken over het feit dat ondanks dat Nederland steeds veiliger wordt, volgens alle statistieken, dat de burgers niet het idee hebben dat dit aan de orde is. Hij vond dan ook dat veiligheid en justitie zich eigenlijk meer zou moeten richten op het burgers een veilig gevoel geven, omdat dat blijkbaar slecht lukt. Nu wil ik in het midden laten of zijn partij danwel de politiek in het algemeen het gelukt is om dit te bewerkstelligen. Toch denk ik wel dat hij een punt heeft dat je het gevoel wat bij mensen leeft moet adresseren.
Met zo'n instelling doen we altijd wat de rechtse onderbuik wil. Geert gooit er dan gewoon wat Trumpiaanse tweets uit en mensen zijn bang, ook al is het niet gebaseerd op de feitelijke werkelijkheid.

Verder is justitie er om veiligheid te garanderen op een verantwoordelijke en effectieve manier, niet om een show te geven zodat boze boomer Henk opgelucht naar bed kan.
pi_213917669
Misschien is het maar beter dat types als Faber in het kabinet komen, zodat het hopelijk voor de PVV-stemmer snel duidelijk wordt dat deze partij vol dorpsidioten niet in staat is om te regeren.

Als je er kundige bestuurders van buiten de PVV neerzet dan maskeer je alleen maar het probleem. Eigenlijk gebeurt dat natuurlijk al deels door de aanstelling van Dick Schoof als premier.
pi_213917678
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:07 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Met zo'n instelling doen we altijd wat de rechtse onderbuik wil. Geert gooit er dan gewoon wat Trumpiaanse tweets uit en mensen zijn bang, ook al is het niet gebaseerd op de feitelijke werkelijkheid.

Verder is justitie er om veiligheid te garanderen op een verantwoordelijke en effectieve manier, niet om een show te geven zodat boze boomer Henk opgelucht naar bed kan.
Justitie, Justitie...was dat niet het departement wat cijfers over nareizen achterhield ten faveure van haar minister/partijleider/fractieleider?
pi_213917685
quote:

[..]

Sterker nog: de partijleider van zijn partij maakte van op onzin gebaseerde bangmakerij het speerpunt van de VVD-campagne.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213917733
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niks om je voor te excuseren, als jij iets anders denkt of ziet dan ik dan is dat helemaal prima :)
Ik word er, terecht, op gewezen dat ik PvdA/GL woorden in de mond leg die ze niet gebruikt hebben. Dan is excuses niet verkeerd.
quote:
Het laatste punt vind ik interessant want ik vraag mij dan af hoe zich dat dan in de echte wereld uit want ik zie het niet. Ik zie letterlijk nergens mensen die ik kan identificeren als asielzoekers, ik zie ook letterlijk geen verschil tussen, zeg, een Turk of een Koerd of een Afghaan. Syriers? Geen flauw idee wat hun anders maakt. Nu woon ik niet in Ter Apel maar dat geld ook voor 99.9% van de overige Nederlanders.

Mijn vraag is eigenlijk dit; hoe kan je van 1 miljoen arbeidsmigranten die woonruimte nodig hebben minder last hebben dan van enkele tienduizenden asielzoekers? Hoe realistisch is die last eigenlijk die Nederlanders ondervinden van asielzoekers?

Persoonlijk denk ik dat het een lulverhaal is, dat asielzoekers gewoon een makkelijke zondebok zijn voor bepaalde politici en media maar dat is mijn mening slechts.
Ik heb meerdere keren getypt en daarna verwijderd dat ik het eigenlijk met PvdA/GL eens ben. Ik denk dat de enorme influx aan laaggeschoolde en slechtbetaalde arbeid een groot probleem is voor Nederland. Niet alleen qua huisvesting maar ook qua innovatie en productiviteit. Daarnaast denk ik dat de baten bij een vrij kleine groep (ondernemers) komen, terwijl de maatschappelijke kosten behoorlijk hoog zijn.

Dus ik denk dat PvdA/GL een punt heeft en vraag mij ook af of asielmigratie echt zo’n groot thema geweest zou zijn als we minder arbeidsmigratie en meer huizenbouw gehad zouden hebben. Ik denk dan ook dat veel Nederlanders de gastarbeider uit bijvoorbeeld Turkije en Noord Afrika gewoon onder de noemer asielzoeker plaatsen.

Maar dat het niet klopt betekent niet dat het idee niet leeft, daarom ook de vergelijking met veilig zijn vs veilig voelen.
pi_213917774
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
met functie elders aankwam
Dat bestrijd ik. :D ;)
zie email 27 oktober
pi_213917803
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:16 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik word er, terecht, op gewezen dat ik PvdA/GL woorden in de mond leg die ze niet gebruikt hebben. Dan is excuses niet verkeerd.
[..]
Ik heb meerdere keren getypt en daarna verwijderd dat ik het eigenlijk met PvdA/GL eens ben. Ik denk dat de enorme influx aan laaggeschoolde en slechtbetaalde arbeid een groot probleem is voor Nederland. Niet alleen qua huisvesting maar ook qua innovatie en productiviteit. Daarnaast denk ik dat de baten bij een vrij kleine groep (ondernemers) komen, terwijl de maatschappelijke kosten behoorlijk hoog zijn.

Dus ik denk dat PvdA/GL een punt heeft en vraag mij ook af of asielmigratie echt zo’n groot thema geweest zou zijn als we minder arbeidsmigratie en meer huizenbouw gehad zouden hebben. Dit Ik denk dan ook dat veel Nederlanders de gastarbeider uit bijvoorbeeld Turkije en Noord Afrika gewoon onder de noemer asielzoeker plaatsen.

Maar dat het niet klopt betekent niet dat het idee niet leeft, daarom ook de vergelijking met veilig zijn vs veilig voelen.
Dit is volgens mij de kern. In het hele migratiedebat. Daar moeten we dus ook wat aan doen.

Om het even plat te slaan: Het is wel heel makkelijk om als yup pro-migratie te zijn als je alle ellende ver wag stopt in Ter Apel. Daar moet meer balans in komen.
zie email 27 oktober
pi_213917820
quote:

[..]

Je kunt dit inderdaad beantwoorden zoals boze boomer Henk wil, met harder straffen, meer agenten, minder D66 rechters en elke smaak die je maar wil. Je kan ook kijken naar zaken als betere verlichting of bijvoorbeeld de pilot die ze laatst in Amsterdam deden. Hier verspreiden ze sinaasappelgeur in fietstunnels zodat mensen zich er veiliger voelen. Boze boomer Henk vind dat ze beter boeven kunnen gaan vangen, maar misschien is een veilig gevoel creëeren juist wel de beste remedie tegen de onderbuik.
pi_213917889
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dit is volgens mij de kern. In het hele migratiedebat. Daar moeten we dus ook wat aan doen.

Om het even plat te slaan: Het is wel heel makkelijk om als yup pro-migratie te zijn als je alle ellende ver wag stopt in Ter Apel. Daar moet meer balans in komen.
Ik denk dat de huizencrisis, wat ik zeker als onderdeel van de maatschappelijke kosten zie, toch echt best wel heel veel mensen raakt.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 14:33:58 #15
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213917962
quote:

[..]

Dat is in brede zin een aandachtspunt. Macro is cijfermatig onderaan de streep ergens een plus, maar zeker blij globalisering en EU vraagstukken slaan de kosten vaak bij doelgroepen die minder van de baten profiteren. Gek genoeg heeft geen enkele partij daar echt aandacht voor. Ook de SP niet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 14:39:51 #16
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213918010
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, het valt wel op hoe vergelijkbaar het is met het oude CDA.
Roept bij mij ook vergelijkbare ergernis op. De ondergrens van de nsc fractie is nog niet bereikt met Faber of Markuszower en het akkoord, dus ik weet niet zo wie of wat ze probeert te waarschuwen met 'let op'. Alsof iemand ze nog enige geloofwaardigheid geeft.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_213918014
quote:

[..]

Maar de yup stemt vaak links, de partijen die de ellende juist willen verdelen over alle gemeentes. Ter Apel is vooral een door de VVD gecreeerd probleem door jarenlang te weinig geld uit te trekken voor asielzoekers en opvanglocaties.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213918033
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat bestrijd ik. [ afbeelding ] :D ;)
Die achterlijke mondkapjes buiten. :')
Vakman pur sang
pi_213918044
Arbeidsmigranten geven waarschijnlijk ook minder overlast.
Daarnaast werken ze gewoon voor hun eigen geld, zorgverzekering en woonruimte.

Itt asielzoekers die over het algemeen alles vergoed krijgen.
pi_213918056
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:43 schreef Kickinalfa het volgende:

Is wel een trucje momenteel om die groepen altijd gecombineerd te noemen.
We moeten minder migranten hebben. Nee joh die werken en die geven geen overlast, zijn we nodig, bla

Nee niet die groep Joep. :')
We bedoelen die groep, waarvan men verteld dat die echt klein is, maar die wel je dag verpesten als je eens lekker een grote stad in gaat, sissen naar je dochters of voorkruipen in welke rij dan ook.
Vakman pur sang
  zaterdag 15 juni 2024 @ 14:46:32 #21
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_213918075
quote:

Snap je niet dat arbeidsmigranten in veel grotere getale aanwezig zijn in Nederland? En daardoor huizen bezet houden die eigenlijk bedoeld waren voor de zoon en dochter van boomer Henk?

Overigens zijn veel klassieke arbeiderswijk minder leefbaar geworden door malafide uitzendbureaus die Polen en Bulgaren in allerlei huizen proppen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_213918098
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja...daar kan D66 tegenover stellen dat de VVD ook bepaald niet vrij van blaam is, het was niet D66 die geen actieve herinnering had of met functie elders aankwam.
Dat het functie elders uitlekte was heel erg onhandig.

Maar was het (zeker met de 78 zetels in het achterhoofd) a. niet heel erg logisch dat de formerende partijen intern spraken over de problemen binnen het CDA met Pieter Omtzigt en had b. Mark Rutte moeten zeggen dat de vier formerende partijen, samen met de formateurs, tot de conclusie waren gekomen dat Pieter moest wieberen, of was het hebben van geen actieve herinnering hier juist wenselijk?

Ik heb hier best vaak over nagedacht en volgens mij kan ik er slechts 4 conclusies uit trekken. 1. Ollongren had er goed aan gedaan dat papiertje niet te laten zien, 2. je kan niet transparant onderhandelen (iets wat Omtzigt afgelopen maanden ook wel heeft aangetoond), 3. Rutte moest wel liegen om de formatie en de formerende partijen te redden en 4. het was een waardeloos formatieproces geweest als de problemen binnen het CDA niet waren besproken.

Ik snap derhalve de verontwaardiging hierover ook nog altijd niet erg goed.
pi_213918101
quote:

Asielzoekers mogen niet werken in Nederland. In plaats daarvan worden ze op één drukke plek gekieperd waar ze zich vervelen en onheus bejegend voelen door de bewaking. Dan is het niet zo gek dat er vroeg of laat overlast komt. Die zaken verbeteren mag ook niet van rechts, want dan hebben ze niks meer om campagne op te voeren.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 14:53:55 #24
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213918132
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:49 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Maar was het (zeker met de 78 zetels in het achterhoofd) a. niet heel erg logisch dat de formerende partijen intern spraken over de problemen binnen het CDA met Pieter Omtzigt en had b. Mark Rutte moeten zeggen dat de vier formerende partijen, samen met de formateurs, tot de conclusie waren gekomen dat Pieter moest wieberen, of was het hebben van geen actieve herinnering hier juist wenselijk?

Ik heb hier best vaak over nagedacht en volgens mij kan ik er slechts 4 conclusies uit trekken. 1. Ollongren had er goed aan gedaan dat papiertje niet te laten zien, 2. je kan niet transparant onderhandelen (iets wat Omtzigt afgelopen maanden ook wel heeft aangetoond), 3. Rutte moest wel liegen om de formatie en de formerende partijen te redden en 4. het was een waardeloos formatieproces geweest als de problemen binnen het CDA niet waren besproken.

Er waren nog geen formerende partijen. VVD+D66 waren aan het verkennen richting, op dat momemt nog, het motorblok VVD+CDA+D66+1 of 2 linkse partijen.
pi_213918137
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:49 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Het gaat al mis daar waar partij(leiders) denken te kunnen besluiten dat een gekozen parlementariër moet wieberen. Daar gaan ze niet over.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')