Ik weet niet hoor het is ook vrij eng dat het type taal dat ze uitslaat blijkbaar al ministerswaardig is tegenwoordig. Dan wordt je toch gerund door clowneske extremisten. Blijkbaar zijn zulke extreme denkbeelden al genormaliseerd. Ik bedoel Omtzigt die zo vol is van goed bestuur vindt dat niveau blijkbaar voldoen?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Then again ... Faber met de tact en de uitstraling van bijvoorbeeld een Rutte ... Dat zou volgens mij nog vele malen erger zijn ... Oprecht doodeng.
Dat kan gewoon prima zo te zien.quote:
Die vrouw schijnt erg loyaal aan hem te zijn. Dat is voor hem het belangrijkste. Trouw zijn aan de grote leider.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:44 schreef KoosVogels het volgende:
Wat bezielt Wilders? Had hij nou echt niets beters?
Link naar het interview?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 22:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb haar een paar jaar geleden trouwens nog eens kort geïnterviewd, toen ze Statenlid was in Gelderland.
Nu ja, da's natuurlijk de ironie van Wilders en de PVV, een partij die zo ingericht is dat er nooit een tweede Geert Wilders uit kan voortkomen en die niemand van hem kan "afpakken"quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat kan gewoon prima zo te zien.
Als je extremisme blijft normaliseren komen dit soort figuren gewoon op een machtspositie.
[..]
Die vrouw schijnt erg loyaal aan hem te zijn. Dat is voor hem het belangrijkste. Trouw zijn aan de grote leider.
Was een tijdje geleden bij een wijkvergadering, waar bijgepraat werd door het COA over de voortgang van de opbouw een AZC. Door de vertraging daarvan gaat een ander AZC verderop toch gewoon eerder zoals gepland sluiten en moeten al die asielzoekers 5 maanden tijdelijk weer ergens gehuisvest worden.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 18:03 schreef PippenScottie het volgende:
Hoe gaat het met ons asielcrisisoverleg?
Hebben Omtzigt en Yesilgöz eindelijk door dat ze een heilloze weg zijn ingeslagen?
In de campagne voor de verkiezingen zei Timmermans het volgende: ‘Ik loop niet weg voor een streng asielbeleid.’, dus zo oh vind ik dit niet. Wat ik er wel vreemd aan vind is dat we Timmermans hier niet regelmatig over hoorden, ik ga hier niet speculeren waar dat aan lag.quote:
Ze hebben er zo weinig mee te winnen. Qua boze retoriek over buitenlanders winnen ze het toch nooit van VVD en rechtser. Dan kunnen de plannen inhoudelijk wel veel sterker zijn, dat resoneert gewoon niet op dit moment. Emotie slaat meer aan dan ratio, op het moment dat debat dan over migratie gaat delven ze voor het grote publiek gewoon het onderspit…quote:Op zaterdag 15 juni 2024 10:46 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In de campagne voor de verkiezingen zei Timmermans het volgende: ‘Ik loop niet weg voor een streng asielbeleid.’, dus zo oh vind ik dit niet. Wat ik er wel vreemd aan vind is dat we Timmermans hier niet regelmatig over hoorden, ik ga hier niet speculeren waar dat aan lag.
Ze laten zich echter wel de kaas van het brood eten in de zin dat half Nederland denkt dat alle partijen afgezien van whatever ze onder "rechts" verstaan is voor een wijd opendeuren beleid. Ook wordt humane opvang nogal eens verward met zogenaamd iedereen willen accepteren.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 10:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze hebben er zo weinig mee te winnen. Qua boze retoriek over buitenlanders winnen ze het toch nooit van VVD en rechtser. Dan kunnen de plannen inhoudelijk wel veel sterker zijn, dat resoneert gewoon niet op dit moment. Emotie slaat meer aan dan ratio, op het moment dat debat dan over migratie gaat delven ze voor het grote publiek gewoon het onderspit…
Het voelt alsof Zweinstein is overgenomen door de dooddoenersquote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:05 schreef PippenScottie het volgende:
[ afbeelding ]
Toen Marcouch burgemeester werd.
Omtzigt en Yesilgöz zitten erbij en kijken ernaar.
Toch denk ik dat Omtzigt met zijn genuanceerdere gesprek over de hele migratie (studenten, arbeid-, kennis- en asielmigranten) en zijn ongenuanceerdere quotum best veel aandacht en stemmers gekregen heeft als redelijke partij die dit probleem alloceert.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 10:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze hebben er zo weinig mee te winnen. Qua boze retoriek over buitenlanders winnen ze het toch nooit van VVD en rechtser. Dan kunnen de plannen inhoudelijk wel veel sterker zijn, dat resoneert gewoon niet op dit moment. Emotie slaat meer aan dan ratio, op het moment dat debat dan over migratie gaat delven ze voor het grote publiek gewoon het onderspit…
Nouja blijkbaar is het in Nederland een voorwaarde om veel stemmen te krijgen dat je dit zegt. Dan is het uiteraard slim als ze het ook gaan zeggen. Om dan vervolgens bij het onderhandelen zogenaamd toch geen streng asielbeleid eruit gesleept te krijgen. Maar dan natuurlijk wel heel boos daarover doen.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 10:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat heeft Timmermans dan ook nergens gedaan, mensen als racist wegzetten en hij heeft het wel degelijk benoemd en hij is niet aangekomen met lulverhalen als "Gaan we even een opt outje halen want Oostenrijk wil ook geen asielzoekers" zoals Omtzigt deed.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Toch denk ik dat Omtzigt met zijn genuanceerdere gesprek over de hele migratie (studenten, arbeid-, kennis- en asielmigranten) en zijn ongenuanceerdere quotum best veel aandacht en stemmers gekregen heeft als redelijke partij die dit probleem alloceert.
Ik denk dat je het als links ook niet wint wanneer je mensen die een probleem benoemen altijd wegzet als rascist, xenofoob of welke term dan ook. Persoonlijk denk ik dat qua asielmigratie vind ik dat rechts het probleem overdrijft, qua opvang denk ik dat het probleem gecreëerd is en qua arbeidsmigratie denk ik dat we veel te weinig sturen. Maar dat betekent niet dat er geen problemen zijn en dan moet je het dus ook durfen benoemen.
Ja, maar het alternatief is Frans Timmermans en die is pas echt heel erg!quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:05 schreef PippenScottie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik geloof niet dat links dat ooit doet, mensen wegzetten als racist of xenofoob. Volgens mij als ik naar van die kamerdebatten kijk zullen ze plannen dat misschien noemen, maar toch niet zo snel de personen.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik denk dat je het als links ook niet wint wanneer je mensen die een probleem benoemen altijd wegzet als rascist, xenofoob of welke term dan ook. Persoonlijk denk ik dat qua asielmigratie vind ik dat rechts het probleem overdrijft, qua opvang denk ik dat het probleem gecreëerd is en qua arbeidsmigratie denk ik dat we veel te weinig sturen. Maar dat betekent niet dat er geen problemen zijn en dan moet je het dus ook durfen benoemen.
Ze hebben ondertussen al zó veel geruzie onderling gehad dat ik verwacht dat het kabinet er best even kan zitten. Het elkaar de tent uitvechten is gewoon hun MO geworden.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:36 schreef Breekfast het volgende:
[ x ]
Dit is dus hoe NSC in de wedstrijd zit. Gezonde basis voor een vlekkeloze samenwerking![]()
Voor sommige partijen in dit nieuwe kabinet is het slechts een kwestie van afwachten voor een gunstig moment om de stekker er uit te trekken.
Lientje is wel de allergrootste fan van deze coalitie ja.quote:Alleen de BBB is helemaal tevreden. Die hebben landbouw in handen en de rest kan ze geen moer schelen.
NSC roept in dit soort situaties gewoon "Het zijn niet mijn woorden" en gaat over op de orde van de dag.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ze hebben ondertussen al zó veel geruzie onderling gehad dat ik verwacht dat het kabinet er best even kan zitten. Het elkaar de tent uitvechten is gewoon hun MO geworden.
Uiteindelijk denk ik dat er op een gegeven moment een punt komt dat de emmer vol is bij NSC en die op een principieel punt de stekker eruit trekken.
[..]
Van der Plas is wel de allergrootste fan van deze coalitie ja.
Deze banner ligt ook tijdelijk in de koelkast.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:05 schreef PippenScottie het volgende:
[ afbeelding ]
Iedereen moet eerst hun kater nog verwerken, morgen verder.quote:
Nee joh, het messias-klapvee is zo dom, hen gaat het alleen om asielzoekers (en eventueel niet-blanke expats). Ze denken "ah Omtzigt, dat is net zoiets als Pim, dus die zal ook wel een hekel aan die zwartjoekels hebben", meer is het echt niet.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Toch denk ik dat Omtzigt met zijn genuanceerdere gesprek over de hele migratie (studenten, arbeid-, kennis- en asielmigranten) en zijn ongenuanceerdere quotum best veel aandacht en stemmers gekregen heeft als redelijke partij die dit probleem alloceert.
Onmogelijke politieke situatie. Flikker toch op Nicolien.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:36 schreef Breekfast het volgende:
[ x ]
Dit is dus hoe NSC in de wedstrijd zit. Gezonde basis voor een vlekkeloze samenwerking![]()
Voor sommige partijen in dit nieuwe kabinet is het slechts een kwestie van afwachten voor een gunstig moment om de stekker er uit te trekken.
Alleen de BBB is helemaal tevreden. Die hebben landbouw in handen en de rest kan ze geen moer schelen.
Het alternatief is Timmermans met GroenLinks.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:05 schreef PippenScottie het volgende:
[ afbeelding ]
Een ramp voor Nederland, weet je nog? Dus nu hebben hebben we iemand als minister die door Rutte gekapittled werd voor het verspreiden van nazi ideologie. Het kan verkeren.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het alternatief is Timmermans met GroenLinks.
NSC is het aloude smaldeel van het CDA dat enorm achter de ellebogen is. Nicolien is type Maxime Verhagen.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:36 schreef Breekfast het volgende:
[ x ]
Alleen de BBB is helemaal tevreden. Die hebben landbouw in handen en de rest kan ze geen moer schelen.
Mua ik vind haar juist dichtbij de werkelijkheid zitten. Ze hoeft alleen maar het woordje zelfgecreerde toe te voegen aan onmogelijke politieke situatie.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Onmogelijke politieke situatie. Flikker toch op Nicolien.
Ja, het valt wel op hoe vergelijkbaar het is met het oude CDA.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
NSC is het aloude smaldeel van het CDA dat enorm achter de ellebogen is. Nicolien is type Maxime Verhagen.
Toen Wilders in april wegliep van tafel hadden VVD en NSC naar PvdA-GL moeten gaan met de plannen voor dat "programkabinet". BBB hadden ze kunnen inruilen voor D66.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het alternatief is Timmermans met GroenLinks.
Caroline lijkt afgeserveerd. Geen Caroline of Pieter in het kabinet is toch wel ergens een gemis.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Lientje is wel de allergrootste fan van deze coalitie ja.
Ik ben bang dat dit idealistisch denken is, de achterban van de VVD had dit namelijk niet geaccepteerd is mijn vermoeden. Ze zijn er heel goed in zichzelf liberaal te noemen, maar in wijze zijn ze dat allang niet meer. Terwijl extreemrechts 40 zetels in de Tweede Kamer heeft, vindt men, de fractievoorzitter voorop, woke het grote kwaad.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:25 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Toen Wilders in april wegliep van tafel hadden VVD en NSC naar PvdA-GL moeten gaan met de plannen voor dat "programkabinet". BBB hadden ze kunnen inruilen voor D66.
Timmermans was net als Wilders nu in de Tweede Kamer gebleven en misschien had Kim Putters dan wel premier willen worden in plaats van Schoof.
Ik denk dat ze er zelfs op migratie wel uit waren gekomen als ze hadden gewild. Een streng (voor VVD) maar fair (voor PvdA-GL) beleid.
Keijzer is ontslagen tijdens Rutte 3. Het idee dat iemand van der Plas of Omtzigt mist in het kabinet komt mij nogal onwaarschijnlijk voor, nou ja, de oppositie mischien want geen van beiden is erg goed als ze in de verdediging moeten.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:31 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Caroline lijkt afgeserveerd. Geen Caroline of Pieter in het kabinet is toch wel ergens een gemis.
Ben benieuwd hoe Mona het gaat doen. Toch ontslagen in het laatste kabinet Rutte 3.
Oja, het is zeker pure fantasie. Maar dat een kabinet met schimmige figuren als Klever en Faber voor de VVD en NSC aantrekkelijker is dan rond de tafel gaan met Timmermans is ongelooflijk triest.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:36 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit idealistisch denken is, de achterban van de VVD had dit namelijk niet geaccepteerd is mijn vermoeden. Ze zijn er heel goed in zichzelf liberaal te noemen, maar in wijze zijn ze dat allang niet meer. Terwijl extreemrechts 40 zetels in de Tweede Kamer heeft, vindt men, de fractievoorzitter voorop, woke het grote kwaad.
Echte liberalen bestaan nog, maar ze zijn bij VVD tegenwoordig in de minderheid.
Maar doet wel recht aan de verkiezingsuitslag.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:42 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Oja, het is zeker pure fantasie. Maar dat een kabinet met schimmige figuren als Klever en Faber voor de VVD en NSC aantrekkelijker is dan rond de tafel gaan met Timmermans is ongelooflijk triest.
Dat doet een kabinet met VVD/NSC/PvdAGL/D66 ook.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:50 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Maar doet wel recht aan de verkiezingsuitslag.
Het is volkomen terecht dat er eerst een poging tot formatie wordt gedaan met de grootste partij. Een cordon sanitaire is niet iets vanzelfsprekends.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat doet een kabinet met VVD/NSC/PvdAGL/D66 ook.
Dat klopt, dat is logisch. Maar gezien het verloop was het niet vreemd geweest als NSC of VVD dit veel eerder had laten klappen, of zelfs vanaf het begin al gezegd hadden hier geen heil in te zien.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het is volkomen terecht dat er eerst een poging tot formatie wordt gedaan met de grootste partij. Een cordon sanitaire is niet iets vanzelfsprekends.
We praten hier over een partij die halve nazi's, landverraders en algehele debielen als minister naar voren schuift.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het is volkomen terecht dat er eerst een poging tot formatie wordt gedaan met de grootste partij. Een cordon sanitaire is niet iets vanzelfsprekends.
Als je de posts die hieraan voorafgingen leest dan was een cordon sanitaire helemaal niet de intentie of ter sprake gekomen.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat heeft Timmermans dan ook nergens gedaan, mensen als racist wegzetten en hij heeft het wel degelijk benoemd en hij is niet aangekomen met lulverhalen als "Gaan we even een opt outje halen want Oostenrijk wil ook geen asielzoekers" zoals Omtzigt deed.
Eigenlijk hebben jullie helemaal gelijk en denk ik ook dat ik het veel te dik aangezet heb, excuses daarvoor.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat links dat ooit doet, mensen wegzetten als racist of xenofoob. Volgens mij als ik naar van die kamerdebatten kijk zullen ze plannen dat misschien noemen, maar toch niet zo snel de personen.
Mijn excuses.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je de posts die hieraan voorafgingen leest dan was een cordon sanitaire helemaal niet de intentie of ter sprake gekomen.
Het refereerde aan April toen Wilders wegliep nadat hij al 5 maanden gepoogd had een coalitie te formeren.
Mja, het is een logisch begin. Maar ook niet meer dan dat.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat klopt.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar, het is een logisch begin. Maar ook niet meer dan dat.
Uiteindelijk moet je gewoon een meerderheid hebben. Daar hoeft de grootste partij niet perse bij te zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |