abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213916690
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 12:20 schreef Lt.Bookman het volgende:
Geen nieuwe relletjes vandaag? :{
Het is nog vroeg :D
  zaterdag 15 juni 2024 @ 12:28:35 #277
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213916752
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:11 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Toch denk ik dat Omtzigt met zijn genuanceerdere gesprek over de hele migratie (studenten, arbeid-, kennis- en asielmigranten) en zijn ongenuanceerdere quotum best veel aandacht en stemmers gekregen heeft als redelijke partij die dit probleem alloceert.

Ik denk dat je het als links ook niet wint wanneer je mensen die een probleem benoemen altijd wegzet als rascist, xenofoob of welke term dan ook. Persoonlijk denk ik dat qua asielmigratie vind ik dat rechts het probleem overdrijft, qua opvang denk ik dat het probleem gecreëerd is en qua arbeidsmigratie denk ik dat we veel te weinig sturen. Maar dat betekent niet dat er geen problemen zijn en dan moet je het dus ook durfen benoemen.
Nee joh, het messias-klapvee is zo dom, hen gaat het alleen om asielzoekers (en eventueel niet-blanke expats). Ze denken "ah Omtzigt, dat is net zoiets als Pim, dus die zal ook wel een hekel aan die zwartjoekels hebben", meer is het echt niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door -XOR- op 15-06-2024 12:34:54 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 12:47:48 #278
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213916929
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:36 schreef Breekfast het volgende:
[ x ]

Dit is dus hoe NSC in de wedstrijd zit. Gezonde basis voor een vlekkeloze samenwerking :P

Voor sommige partijen in dit nieuwe kabinet is het slechts een kwestie van afwachten voor een gunstig moment om de stekker er uit te trekken.

Alleen de BBB is helemaal tevreden. Die hebben landbouw in handen en de rest kan ze geen moer schelen.
Onmogelijke politieke situatie. Flikker toch op Nicolien.
Antifa
  zaterdag 15 juni 2024 @ 12:48:32 #279
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213916934
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:05 schreef PippenScottie het volgende:
[ afbeelding ]

Toen Marcouch burgemeester werd.

Omtzigt en Yesilgöz zitten erbij en kijken ernaar.
Het alternatief is Timmermans met GroenLinks.
Antifa
pi_213916974
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 12:48 schreef VoMy het volgende:

[..]
Een ramp voor Nederland, weet je nog? Dus nu hebben hebben we iemand als minister die door Rutte gekapittled werd voor het verspreiden van nazi ideologie. Het kan verkeren.
pi_213916999
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:36 schreef Breekfast het volgende:
[ x ]

Dit is dus hoe NSC in de wedstrijd zit. Gezonde basis voor een vlekkeloze samenwerking :P

Voor sommige partijen in dit nieuwe kabinet is het slechts een kwestie van afwachten voor een gunstig moment om de stekker er uit te trekken.

Alleen de BBB is helemaal tevreden. Die hebben landbouw in handen en de rest kan ze geen moer schelen.
NSC is het aloude smaldeel van het CDA dat enorm achter de ellebogen is. Nicolien is type Maxime Verhagen.
pi_213917048
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 12:47 schreef VoMy het volgende:

[..]
Onmogelijke politieke situatie. Flikker toch op Nicolien.
Mua ik vind haar juist dichtbij de werkelijkheid zitten. Ze hoeft alleen maar het woordje zelfgecreerde toe te voegen aan onmogelijke politieke situatie.
pi_213917095
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 12:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
NSC is het aloude smaldeel van het CDA dat enorm achter de ellebogen is. Nicolien is type Maxime Verhagen.
Ja, het valt wel op hoe vergelijkbaar het is met het oude CDA.
pi_213917294
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 12:48 schreef VoMy het volgende:

[..]
Toen Wilders in april wegliep van tafel hadden VVD en NSC naar PvdA-GL moeten gaan met de plannen voor dat "programkabinet". BBB hadden ze kunnen inruilen voor D66.

Timmermans was net als Wilders nu in de Tweede Kamer gebleven en misschien had Kim Putters dan wel premier willen worden in plaats van Schoof.

Ik denk dat ze er zelfs op migratie wel uit waren gekomen als ze hadden gewild. Een streng (voor VVD) maar fair (voor PvdA-GL) beleid.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:31:18 #285
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213917354
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Lientje is wel de allergrootste fan van deze coalitie ja.
Caroline lijkt afgeserveerd. Geen Caroline of Pieter in het kabinet is toch wel ergens een gemis.

Ben benieuwd hoe Mona het gaat doen. Toch ontslagen in het laatste kabinet Rutte 3.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2024 13:35:51 ]
pi_213917379
Het is een tijdje goed gegaan maar ik zie nu toch weer naamsverbasteringen. Gewoon niet doen.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:36:12 #287
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213917388
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:25 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Toen Wilders in april wegliep van tafel hadden VVD en NSC naar PvdA-GL moeten gaan met de plannen voor dat "programkabinet". BBB hadden ze kunnen inruilen voor D66.

Timmermans was net als Wilders nu in de Tweede Kamer gebleven en misschien had Kim Putters dan wel premier willen worden in plaats van Schoof.

Ik denk dat ze er zelfs op migratie wel uit waren gekomen als ze hadden gewild. Een streng (voor VVD) maar fair (voor PvdA-GL) beleid.
Ik ben bang dat dit idealistisch denken is, de achterban van de VVD had dit namelijk niet geaccepteerd is mijn vermoeden. Ze zijn er heel goed in zichzelf liberaal te noemen, maar in wijze zijn ze dat allang niet meer. Terwijl extreemrechts 40 zetels in de Tweede Kamer heeft, vindt men, de fractievoorzitter voorop, woke het grote kwaad.

Echte liberalen bestaan nog, maar ze zijn bij VVD tegenwoordig in de minderheid.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_213917402
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:31 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Caroline lijkt afgeserveerd. Geen Caroline of Pieter in het kabinet is toch wel ergens een gemis.

Ben benieuwd hoe Mona het gaat doen. Toch ontslagen in het laatste kabinet Rutte 3.
Keijzer is ontslagen tijdens Rutte 3. Het idee dat iemand van der Plas of Omtzigt mist in het kabinet komt mij nogal onwaarschijnlijk voor, nou ja, de oppositie mischien want geen van beiden is erg goed als ze in de verdediging moeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2024 13:37:56 ]
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:37:46 #289
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213917405
Check deze grondige analyse van een VVD prominent, bijvoorbeeld: https://www.bnr.nl/nieuws(...)erwinning-timmermans
Put these foolish ambitions to rest.
pi_213917438
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:36 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Ik ben bang dat dit idealistisch denken is, de achterban van de VVD had dit namelijk niet geaccepteerd is mijn vermoeden. Ze zijn er heel goed in zichzelf liberaal te noemen, maar in wijze zijn ze dat allang niet meer. Terwijl extreemrechts 40 zetels in de Tweede Kamer heeft, vindt men, de fractievoorzitter voorop, woke het grote kwaad.

Echte liberalen bestaan nog, maar ze zijn bij VVD tegenwoordig in de minderheid.
Oja, het is zeker pure fantasie. Maar dat een kabinet met schimmige figuren als Klever en Faber voor de VVD en NSC aantrekkelijker is dan rond de tafel gaan met Timmermans is ongelooflijk triest.
pi_213917479
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:42 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Oja, het is zeker pure fantasie. Maar dat een kabinet met schimmige figuren als Klever en Faber voor de VVD en NSC aantrekkelijker is dan rond de tafel gaan met Timmermans is ongelooflijk triest.
Maar doet wel recht aan de verkiezingsuitslag.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:51:25 #292
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213917485
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:50 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Maar doet wel recht aan de verkiezingsuitslag.
Dat doet een kabinet met VVD/NSC/PvdAGL/D66 ook.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213917493
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat doet een kabinet met VVD/NSC/PvdAGL/D66 ook.
Het is volkomen terecht dat er eerst een poging tot formatie wordt gedaan met de grootste partij. Een cordon sanitaire is niet iets vanzelfsprekends.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:53:07 #294
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213917496
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:52 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Het is volkomen terecht dat er eerst een poging tot formatie wordt gedaan met de grootste partij. Een cordon sanitaire is niet iets vanzelfsprekends.
Dat klopt, dat is logisch. Maar gezien het verloop was het niet vreemd geweest als NSC of VVD dit veel eerder had laten klappen, of zelfs vanaf het begin al gezegd hadden hier geen heil in te zien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213917501
quote:

[..]
We praten hier over een partij die halve nazi's, landverraders en algehele debielen als minister naar voren schuift.
zie email 27 oktober
pi_213917509
quote:

[..]
Als je de posts die hieraan voorafgingen leest dan was een cordon sanitaire helemaal niet de intentie of ter sprake gekomen.

Het refereerde aan April toen Wilders wegliep nadat hij al 5 maanden gepoogd had een coalitie te formeren.
pi_213917513
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat heeft Timmermans dan ook nergens gedaan, mensen als racist wegzetten en hij heeft het wel degelijk benoemd en hij is niet aangekomen met lulverhalen als "Gaan we even een opt outje halen want Oostenrijk wil ook geen asielzoekers" zoals Omtzigt deed.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat links dat ooit doet, mensen wegzetten als racist of xenofoob. Volgens mij als ik naar van die kamerdebatten kijk zullen ze plannen dat misschien noemen, maar toch niet zo snel de personen.
Eigenlijk hebben jullie helemaal gelijk en denk ik ook dat ik het veel te dik aangezet heb, excuses daarvoor.

Toch haalt de BNR AI uit het partijprogramma van GL/PvdA “Deze partij benadrukt het belang van het reguleren van migratie, met speciale aandacht voor arbeidsmigratie en het tegengaan van uitbuiting van arbeidsmigranten.” Ondanks dat deze houding mij aanspreekt, heb ik toch het idee dat veel Nederlanders er anders over denken.

Een tijd geleden hoorde ik Klaas Dijkhof spreken over het feit dat ondanks dat Nederland steeds veiliger wordt, volgens alle statistieken, dat de burgers niet het idee hebben dat dit aan de orde is. Hij vond dan ook dat veiligheid en justitie zich eigenlijk meer zou moeten richten op het burgers een veilig gevoel geven, omdat dat blijkbaar slecht lukt. Nu wil ik in het midden laten of zijn partij danwel de politiek in het algemeen het gelukt is om dit te bewerkstelligen. Toch denk ik wel dat hij een punt heeft dat je het gevoel wat bij mensen leeft moet adresseren.

Zo denk ik te weten dat Nederlanders, door de bank genomen, meer problemen hebben met asielmigratie dan met arbeidsmigranten. Misschien voelt het voor deze zelfde Nederlander dan wel alsof je het probleem bagatelliseer wanneer je “speciale aandacht voor arbeidsmigranten” hebt.
pi_213917520
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als je de posts die hieraan voorafgingen leest dan was een cordon sanitaire helemaal niet de intentie of ter sprake gekomen.

Het refereerde aan April toen Wilders wegliep nadat hij al 5 maanden gepoogd had een coalitie te formeren.
Mijn excuses.
pi_213917523
quote:

[..]
Mja, het is een logisch begin. Maar ook niet meer dan dat.

Uiteindelijk moet je gewoon een meerderheid hebben. Daar hoeft de grootste partij niet perse bij te zitten.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213917524
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Maar, het is een logisch begin. Maar ook niet meer dan dat.

Uiteindelijk moet je gewoon een meerderheid hebben. Daar hoeft de grootste partij niet perse bij te zitten.
Dat klopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')