abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213904366
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213904389
Ik kan me ook niet voostellen dat Wilders binnen 24 uur 2x een kandidaat gaat terug trekken. Helemaal een afgang van de bovenste plank.
pi_213904411
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:44 schreef zimmy910 het volgende:
Ik kan me ook niet voostellen dat Wilders binnen 24 uur 2x een kandidaat gaat terug trekken. Helemaal een afgang van de bovenste plank.
Ik kan me dan weer niet voorstellen dat Yeşilgöz een kandidaat-minister openbaar voor de bus gooit en daarna toch akkoord gaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213904424
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:44 schreef zimmy910 het volgende:
Dat is een lastige, maar Yesilgoz kan ook niet echt meer backtracken. Als ze dat wel goed gaat ze echt de volle laag krijgen in het Kamerdebat en je riskeert dat verstandige VVD'ers vluchten naar Volt, CDA of D66.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213904435
Ik kan mij deze hele soap eigenlijk niet voorstellen, maar toch gebeurd het…
pi_213904441
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dat is een lastige, maar Yesilgoz kan ook niet echt meer backtracken. Als ze dat wel goed gaat ze echt de volle laag krijgen in het Kamerdebat en je riskeert dat verstandige VVD'ers vluchten naar Volt, CDA of D66.
Dat zou wel rijkelijk laat zijn.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:48:04 #7
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_213904448

[ Bericht 100% gewijzigd door KoningWouter op 14-06-2024 14:48:23 ]
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:49:39 #8
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_213904478
Toch is het wel bijzonder dat ze überhaupt akkoord zijn gegaan dat Geert Wilders ministers mag aandragen. Uiteraard is dit dan wat je krijgt, dat hadden ze toch ook wel aan zien komen? Of hadden de coalitiepartners gehoopt dat-ie PvdA'ers aan zou blijven voeren?
pi_213904490
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:47 schreef KaheemSaid het volgende:
Nou ja, hoe had je het rijtje PVV-ministers anders voor je gezien? Allemaal van die keurige, onberispelijke mensen zonder een smetje?
pi_213904491
Ze hebben blijkbaar geen vetorecht over elkaars kandidaten. Dat PVV en NSC daarmee hebben ingestemd.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 juni 2024 @ 14:50:42 #11
426493 crew  PippenScottie
pi_213904496
Is dat nou de asielcrisis waar steeds over wordt gepraat?
My friends all drive horses
pi_213904503
Ben trouwens wel benieuwd of er zometeen ook weer sappige Tweets gaan worden verstuurd vanuit die vergaderzaal. Yesilgoz heeft natuurlijk wel een voorzetje gegeven weer voor een openlijk moddergevecht.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213904509
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:49 schreef Tijn het volgende:
Toch is het wel bijzonder dat ze überhaupt akkoord zijn gegaan dat Geert Wilders ministers mag aandragen. Uiteraard is dit dan wat je krijgt, dat hadden ze toch ook wel aan zien komen? Of hadden de coalitiepartners gehoopt dat-ie PvdA'ers aan zou blijven voeren?
Wilders zal ze wel hebben gezegd dat hij hele goede, verstandige kandidaten aan zou dragen die echt zeer veel oog hebben voor de grondwet, de grondrechten, verdragen en de rechtsstaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213904514
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:50 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Nou ja, hoe had je het rijtje PVV-ministers anders voor je gezien? Allemaal van die keurige, onberispelijke mensen zonder een smetje?
Met de soap bedoel ik alles incl. de verkiezingen afgelopen jaar.
pi_213904516
quote:
Ja, exact dit. Wilders heeft de afgelopen 20 jaar niet bepaald een geheim gemaakt van zijn opvattingen. Het type mens dat dat aantrekt zien we ook al die tijd al voorbijkomen.
pi_213904519
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik kan me dan weer niet voorstellen dat Yeşilgöz een kandidaat-minister openbaar voor de bus gooit en daarna toch akkoord gaat.
Nee en daarom zitten we dan in een crisis overleg ;)
pi_213904522
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:50 schreef Jojoke het volgende:
Ze hebben blijkbaar geen vetorecht over elkaars kandidaten. Dat PVV en NSC daarmee hebben ingestemd.
Dat heb je eigenlijk nooit. Als je dat wel eist, dien je eigenlijk een motie van wantrouwen in tegen de partijleider waarmee je aan het formeren bent.
pi_213904532
quote:
Weet je nog wat Omtzigt stelde? Een kabinet van experts.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:54:20 #19
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213904551
quote:
Als je er niet mee akkoord wil gaan, moet je er natuurlijk helemaal niet aan beginnen.
pi_213904557
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wilders zal ze wel hebben gezegd dat hij hele goede, verstandige kandidaten aan zou dragen die echt zeer veel oog hebben voor de grondwet, de grondrechten, verdragen en de rechtsstaat.
Dus Yesilgoz en Omtzigt zijn gewoon naieve sukkels die geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn? Dat vermoeden had ik al.
pi_213904562
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hij zei niet een expert waarin. Klever is een expert in complottheorieën, Faber is een expert in racisme en het ondermijnen van het parlement.
pi_213904582
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:54 schreef VoMy het volgende:

[..]
Als je er niet mee akkoord wil gaan, moet je er natuurlijk helemaal niet aan beginnen.
Ja maar Timmermans!
pi_213904588
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd wat hij hier over een jaar of wat over gaat zeggen. Compleet door de vingers geglipt? Of toch goedpraten met iets als 'het land moest toch bestuurd worden, dus je probeert het tegen wil en dank toch maar'?
pi_213904593
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zou je deze kampen nog voor andere dingen in willen zetten als verslaafden?
Verkrachters, moordenaars, terroristen
Mja
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:56:36 #25
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_213904595
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:54 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik dus niet. Ze willen wel met Wilders een regering vormen, maar wanneer-ie dan de typische PVV-mensen naar voren schuift, schreeuwen ze moord en brand.

Wat hadden ze dan gedacht?
pi_213904612
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:56 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Milieuactivisten, transgenders, moslims..

Het enige wat ons nog scheidt van fascisme is dat deurtje van de ijskast.
pi_213904616
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:56 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd wat hij hier over een jaar of wat over gaat zeggen. Compleet door de vingers geglipt? Of toch goedpraten met iets als 'het land moest toch bestuurd worden, dus je probeert het tegen wil en dank toch maar'?
Wegkijken en goedpraten. En net doen alsof er niks aan de hand is, wat hij nu ook doet.
pi_213904639
Deze zag ik toch niet aankomen. Had verwacht dat zeker de VVD Geert gewoon lekker aan zou laten modderen de eerste tijd.

Voor Wilders is het toch eigenlijk ook niet te verkopen als hij nu ook Faber terug trekt.

Tenzij ze bij de VVD/NSC echt van plan zijn om het hele plan stuk te laten lopen op 1 bewindspersoon zal het wel weer met een sisser aflopen.

Geert geeft wat garanties dat hij Marjolein zich koest zal laten houden. Marjolein zegt ergens een keer dat haar uitspraken uit het verleden in een andere rol waren (zonder ze terug te nemen) en het circus rolt voorlopig weer verder en er gaat bij iedereen weer een druppel in de emmer.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_213904656
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:57 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Milieuactivisten, transgenders, moslims..

Het enige wat ons nog scheidt van fascisme is dat deurtje van de ijskast.
Dat zijn mensen die in principe niets hebben gedaan. Ik heb het over veroordeelde criminelen. En uiteraard was ik in mijn vorige bericht wat sarcastisch over de invulling van zo'n kamp. Maar ze hoeven ook geen hele dagen playstation te spelen zoals nu in de gevangenis.
Mja
pi_213904670
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat heb je eigenlijk nooit. Als je dat wel eist, dien je eigenlijk een motie van wantrouwen in tegen de partijleider waarmee je aan het formeren bent.
Ik zou hier toch andere afspraken over hebben gemaakt, want nu heb je een situatie waarbij of Faber eruit gaat, Dilan haar woorden moet inslikken of kabinet-Schoof gaat niet door. Het is hoe dan ook gezichtsverlies voor iemand en dat had voorkomen kunnen worden.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:00:21 #31
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_213904676
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Tenzij ze bij de VVD/NSC echt van plan zijn om het hele plan stuk te laten lopen op 1 bewindspersoon zal het wel weer met een sisser aflopen.
Ik vind het moeilijk voor te stellen dat Yesilgöz haar bezwaren weer intrekt nadat ze zo publiekelijk zijn gedeeld.
pi_213904702
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:59 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Dat zijn mensen die in principe niets hebben gedaan. Ik heb het over veroordeelde criminelen. En uiteraard was ik in mijn vorige bericht wat sarcastisch over de invulling van zo'n kamp. Maar ze hoeven ook geen hele dagen playstation te spelen zoals nu in de gevangenis.
Als die Faber blijft zitten zou het me met de combinatie moslim + rijkswerkinrichting + chef inlichtendiensten toch wat benauwd worden.

Milieuactivisten worden al opgepakt, in tegenstelling tot FDF terroristen overigens.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:02:13 #33
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_213904724
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:00 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik zou hier toch andere afspraken over hebben gemaakt, want nu heb je een situatie waarbij of Faber eruit gaat, Dilan haar woorden moet inslikken of kabinet-Schoof gaat niet door. Het is hoe dan ook gezichtsverlies voor iemand en dat had voorkomen kunnen worden.
Tja, dat heeft Geert Wilders aan zichzelf te danken door iemand voor te dragen zonder overleg.
pi_213904750
quote:

[..]
Normaal stel je een kandidaat inderdaad niet openbaar voor, maar eerst onderling. Wilders lijkt zeer dom te hebben gereageerd in zijn boosheid om de afwijzing van Markuszower en heeft dus zonder overleg de volgende naam gedropt.

Maar onderling overleg is wel echt wat anders dan een veto. Als je een veto eist zeg je eigenlijk tegen de anderen: ik vertrouw jullie voor geen meter. En als dat het geval is, moet je geen coalitie beginnen.
pi_213904755
quote:

[..]
Ze hadden bij het verdelen van die posten ook gelijk de namen moeten bespreken, in plaats van gelijk 'we zijn eruit!' te twitteren. Dan had men deze discussies binnens kamers kunnen houden.
pi_213904794
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:56 schreef TAmaru het volgende:

[..]
En is het ook je oplossing hiervoor?
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:55 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik vind het top! Verslaafden zijn een grote aanslag op de maatschappij. Kosten ook erg veel. Het lijkt me uitstekend om ze te werk te stellen. Dat zou overigens met asielzoekers ook moeten gebeuren.
pi_213904810
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:00 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik vind het moeilijk voor te stellen dat Yesilgöz haar bezwaren weer intrekt nadat ze zo publiekelijk zijn gedeeld.
En dat Wilders Faber weer terugtrekt vind ik ook moeilijk voor te stellen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator vrijdag 14 juni 2024 @ 15:08:44 #38
236264 crew  capricia
pi_213904816
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dat kan Wilders echt niet meer maken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213904824
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:03 schreef zimmy910 het volgende:

[..]
Ze hadden bij het verdelen van die posten ook gelijk de namen moeten bespreken, in plaats van gelijk 'we zijn eruit!' te twitteren. Dan had men deze discussies binnens kamers kunnen houden.
Als ik Yesilgoz' uitspraken juist interpreteer zijn er wel degelijk namen besproken van de PVV dus zo verrast kan ze niet geweest zijn door Markuszower.
pi_213904835
De neuzen moeten weer dezelfde kant op :P

twitter
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:10:11 #41
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213904836
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:03 schreef zimmy910 het volgende:

[..]
Ze waren het eens met Gidi dus wellicht was er inderdaad overeenstemming over de gehele ploeg. Toen was het Gidexit -vanwege het naslagwerk - en dropte Wilders opeens Faber via twitter. Dat was wellicht wat minder slim, vooral omdat de twitterstilte geloof ik nog 2 weken zou aanhouden.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:10:21 #42
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_213904838
Snap nu waarom er wordt gewaarschuwd voor een diabetes golf komende jaren.

Met de hoeveelheid popcorn die je moet inslaan voor dit kabinet....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_213904839
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Als Wilders een kabinet wil, moet hij Faber terugtrekken is mijn inschatting.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:11:09 #44
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213904845
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Snap nu waarom er wordt gewaarschuwd voor een diabetes golf komende jaren.

Met de hoeveelheid popcorn die je moet inslaan voor dit kabinet....
Mensen die zoete popcorn eten moeten hun kiesrecht inleveren.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:12:03 #45
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_213904855
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Toch lijkt me dat de enige optie. Maar we gaan het zien :9
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:12:41 #46
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_213904869
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:11 schreef VoMy het volgende:

[..]
Geen enkele popcorn is gezond in de hoeveelheden die we nodig gaan hebben.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:13:57 #47
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213904889
De Jonge: AIVD vond belastende informatie over Markuszower

HuGOD komt even met wat nieuwe (voor mij) info en ophelderingen.

Demissionair minister De Jonge bevestigt dat dat veiligheidsdienst AIVD belastende informatie heeft gevonden over PVV-Kamerlid Gidi Markuszower. De Jonge zei na de vergadering van het kabinet "dat dankzij de naslag van de AIVD is voorkomen dat iemand die kennelijk wordt gezien als een risico voor de integriteit van het landsbestuur bewindspersoon is kunnen worden". Naslag is het ambtelijke woord voor screening.

De Jonge benadrukte dat de AIVD natuurlijk nooit in het openbaar kan vertellen wat de dienst weet. Maar: "De naslag is benut en de uitkomst was negatief. Op basis daarvan heeft de formateur gezegd: 'Dan is het beter van niet.'" Volgens De Jonge heeft bij de screening van Markuszower het systeem gewerkt zoals het zou moeten werken.

De formateur heeft Gidi de deur gewezen. Niet Wilders zelf dus.
pi_213904895
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als Wilders een kabinet wil, moet hij Faber terugtrekken is mijn inschatting.
Klever lijkt mij een groter probleem, eigenlijk. Faber is een PVV'er, die hebben allemaal uitspraken op hun conto, inclusief Wilders, die normaliter gewoon niet kunnen als minister.
pi_213904896
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Het zou nogal een meloen zijn om te slikken ja.

Ik zet iig in op 'met een sisser aflopen' omdat ik niet geloof dat er 1 partij bij zit die de boel hier op wil laten klappen.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:15:17 #50
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213904920
Schoof is straks wel aanwezig bij het crisisberaad zegt NRC.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_213904927
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:13 schreef VoMy het volgende:

Demissionair minister De Jonge bevestigt dat dat veiligheidsdienst AIVD belastende informatie heeft gevonden over PVV-Kamerlid Gidi Markuszower. De Jonge zei na de vergadering van het kabinet "dat dankzij de naslag van de AIVD is voorkomen dat iemand die kennelijk wordt gezien als een risico voor de integriteit van het landsbestuur bewindspersoon is kunnen worden". Naslag is het ambtelijke woord voor screening.

De Jonge benadrukte dat de AIVD natuurlijk nooit in het openbaar kan vertellen wat de dienst weet. Maar: "De naslag is benut en de uitkomst was negatief. Op basis daarvan heeft de formateur gezegd: 'Dan is het beter van niet.'" Volgens De Jonge heeft bij de screening van Markuszower het systeem gewerkt zoals het zou moeten werken.

Nee, de formateur zal de procedure hebben gevolgd en die omschrijft vrij duidelijk hoe dat verhaal werkt, het is de fractievoorzitter die een kandidaat terugtrekt. Formeel, he?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:15:55 #52
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213904932
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Klever lijkt mij een groter probleem, eigenlijk. Faber is een PVV'er, die hebben allemaal uitspraken op hun conto, inclusief Wilders, die normaliter gewoon niet kunnen als minister.
Wat is nou het grote probleem van die Klever, behalve dat ze krankjorum met een microfoon in haar handen achter een paar zwarte pieten aan heeft gehobbeld?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:20:04 #53
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_213905008
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:11 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik snap em nu trouwens. Je recht op je kiezen verlies je bij teveel zoete popcorn. Mooie. :P
pi_213905024
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:15 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat is nou het grote probleem van die Klever, behalve dat ze krankjorum met een microfoon in haar handen achter een paar zwarte pieten aan heeft gehobbeld?
Klever heeft het zeer regelmatig over omvolkingstheorieën, ze past echt heel goed bij Baudet. Volledig doorgeslagen complot-aanhanger.
pi_213905048
Die Klever moet strak wel met Willem op reis naar het buitenland. Als er dan diverse plaatjes van haar met Black Pete op twitter verschijnen sla je ook weer een modder figuur.
pi_213905053
Bij de VVD is inmiddels een afsplitsing gaande: https://x.com/NieuweVVD
pi_213905061
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:22 schreef zimmy910 het volgende:
Die Klever moet strak wel met Willem op reis naar het buitenland. Als er dan diverse plaatjes van haar met Black Pete op twitter verschijnen sla je ook weer een modder figuur.
Dat gaat sowieso erg slecht landen in een groot aantal buitenlanden en reken maar dat de pers dat daar wel doorheeft, het internet is een zegen (of vloek) in dat opzicht.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2024 15:24:03 ]
pi_213905068
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:22 schreef Hanca het volgende:
*proest* Ik moet hier wel om lachen, eigenlijk.
pi_213905078
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Geen enkele popcorn is gezond in de hoeveelheden die we nodig gaan hebben.
Ik schijt al sinds de verkiezingen een soort half verteerde worsten can popcorn. Kan idd nooit gezond zijn. :@
  Moderator vrijdag 14 juni 2024 @ 15:24:50 #60
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_213905090
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:09 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Die mensen gaan dan toch werken? Dus brengen in feite geld op?
Ben je toevallig Kamerlid namens de PVV met dit soort simpel denken? Of was dit een oprechte vraag van je?
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
pi_213905097
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik vind Klever ook erger dan Faber, maar Yeşilgöz vindt dat blijkbaar niet. Of vindt een minister van Asiel belangrijker dan een minister voor BHOS.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:25:36 #62
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_213905105
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik schijt al sinds de verkiezingen een soort half verteerde worsten can popcorn. Kan idd nooit gezond zijn. :@
Iig gezonder dan dit kabinet lijkt me.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:25:40 #63
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213905108
quote:
Is dit uberhaupt serieus of is het gewoon maar een accountje van iemand. Iedereen kan natuurlijk zoiets aanmaken
pi_213905118
quote:
Daar had ik niet eens aan gedacht. Daar zal Willem blij mee zijn. :X Die verlaat de komende 4 jaar Nederland niet of probeert Veldkamp mee te krijgen. Het heeft weinig zin om een staatsbezoek te doen als het alleen negatieve headlines oplevert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jojoke op 14-06-2024 16:15:04 (Autocorrectie) ]
pi_213905125
quote:
Er staat nog geen staatsbezoek op het programma, als ik de Koning was zou ik mijn agenda plots helemaal vullen met zaken rondom 80 jaar vrijheid, wat komend najaar begint.
pi_213905157
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Is dit uberhaupt serieus of is het gewoon maar een accountje van iemand. Iedereen kan natuurlijk zoiets aanmaken
Er zijn meer zulke bewegingen, met prominenten:
https://www.volkskrant.nl(...)ief-worden~b8379628/
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-jovd-diner-a4199334

En ook hier, nota bene bij BNNVara, laten VVDers zich horen: https://www.bnnvara.nl/jo(...)rdraagt-als-minister

Zelfs EW begint te stijgeren: https://www.ewmagazine.nl(...)vicepremier-1418926/
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:29:03 #67
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213905159
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er staat nog geen staatsbezoek op het programma, als ik de Koning was zou ik mijn plots helemaal vullen met zaken rondom 80 jaar vrijheid, wat komend najaar begint.
https://www.metronieuws.n(...)-nieuw-kabinet-2024/

Als Willem geen zin heeft in de buitenlandtripjes, dan staat het hem vrij om een andere baan te zoeken.
pi_213905167
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er staat nog geen staatsbezoek op het programma, als ik de Koning was zou ik mijn plots helemaal vullen met zaken rondom 80 jaar vrijheid, wat komend najaar begint.
Inderdaad, en dan ondertussen hopen dat de PVV-ministers enorme uitglijders maken en er binnen een jaar verkiezingen nodig zijn.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:40:16 #69
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213905319
quote:
Ik heb geen X.
Wat staat daar?
En wie zijn betrokken?

EDIT Het is een grap, wat het ook is, begrijp ik
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:43:29 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213905374
Maar desalniettemin een vriendelijk verzoek aan allen om hiet tweets gewoon leesbaar te plaatsen. Dan kan iedereen het lezen.
pi_213905384
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik heb geen X.
Wat staat daar?
En wie zijn betrokken?
Het is een account van 'de nieuwe VVD', net opgericht. Wie er achter zitten is niet bekend, maar ze halen voorlopig vooral de grondbeginselen van de VVD, de brief van Rutte die aan Tjeenk Willink uitlegt waarom samenwerken met de PVV geen optie is en een toespraak van Frans Weisglas aan.
pi_213905394
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar desalniettemin een vriendelijk verzoek aan allen om hiet tweets gewoon leesbaar te plaatsen. Dan kan iedereen het lezen.
Je kan niet een heel account leesbaar plaatsen.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:46:49 #73
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213905411
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is een account van 'de nieuwe VVD', net opgericht. Wie er achter zitten is niet bekend, maar ze halen voorlopig vooral de grondbeginselen van de VVD, de brief van Rutte die aan Tjeenk Willink uitlegt waarom samenwerken met de PVV geen optie is en een toespraak van Frans Weisglas aan.
Het is géén grap? Ok...
Dank voor de info ^O^
pi_213905459

let op!

misschien wordt straks deze uit de hoge hoed getoverd

zou het iemand verbazen 8)7
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_213905480
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het is géén grap? Ok...
Dank voor de info ^O^
Of dit echt door VVDers is opgericht is onduidelijk (dat weet je nooit bij twitter), maar het past wel heel duidelijk bij een stroming die momenteel binnen de VVD gaande is. Een stroming die Van den Burg op het voetstuk heeft gehesen. En de teksten zijn serieus. Dus als het niet door echte VVDers is gedaan, is het wel goed gedaan en zal het mensen binnen de VVD aan het denken zetten. Haagse Insider volgt het inmiddels ook, wat het bereik waarschijnlijk zal vergroten als hij ze een paar keer retweet.
pi_213905483
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:49 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]

let op!

misschien wordt straks deze uit de hoge hoed getoverd

zou het iemand verbazen 8)7
Mooie trap na naar Rutte.

Maar nee, dit lijkt me echt ondenkbaar.
pi_213905580
De shitshow continues _O-
pi_213905695
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:51 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Mooie trap na naar Rutte.

Maar nee, dit lijkt me echt ondenkbaar.
Concurrent voor Wilders, daar begint hij niet aan. Kijk maar wie hij benoemt heeft, allemaal inner circle types die 100% loyaal zijn.
pi_213905734
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Concurrent voor Wilders, daar begint hij niet aan. Kijk maar wie hij benoemt heeft, allemaal inner circle types die 100% loyaal zijn.
O ja, ook nog eens.

Benieuwd hoe dit verder gaat. Het zou wel een flinke bende opleveren als de boel nu toch nog knalt.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:18:40 #80
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213905780
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:13 schreef VoMy het volgende:

best grappig

Schoof die campagneleiders en iedereen de moeder afluistert als een soort verkapte NSA en dan tegen Gidi zegt sorry, niet integer
pi_213905798
Een kabinetscrisis nog voor de boel op het bordes staat. Jemig.
zie email 27 oktober
pi_213905811
Nou nou, gewoon even een gesprekje op de vrijdag middag om de neuzen weer dezelfde kant op te krijgen.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:21:55 #83
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213905818
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:56 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik dus niet. Ze willen wel met Wilders een regering vormen, maar wanneer-ie dan de typische PVV-mensen naar voren schuift, schreeuwen ze moord en brand.

Wat hadden ze dan gedacht?
dat hij schappelijk zou zijn en presidentieel en integere mensen neerzet. Maar goed dat doet de VVD ook niet met Schoof
pi_213905824
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:21 schreef zimmy910 het volgende:
Nou nou, gewoon even een gesprekje op de vrijdag middag om de neuzen weer dezelfde kant op te krijgen.
Neuzen richting uitgang, of het nu vandaag is of over 3 maanden. Dat is inmiddels wel duidelijk.
pi_213905861
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Neuzen richting uitgang, of het nu vandaag is of over 3 maanden. Dat is inmiddels wel duidelijk.
Graag dan wel overduidelijk met het gegeven dat de PVV een stel nutteloze idioten is waar niemand wat mee kan. Dan heeft dit ruime halfjaar geklooi tenminste nog enige zin gehad.
pi_213905871
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:21 schreef Origami94 het volgende:

[..]
dat hij schappelijk zou zijn en presidentieel en integere mensen neerzet. Maar goed dat doet de VVD ook niet met Schoof
Schoof komt van Wilders, niet van de VVD en was tot 2021 PvdA lid.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2024 16:28:01 ]
pi_213905872
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:26 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Graag dan wel overduidelijk met het gegeven dat de PVV een stel nutteloze idioten is waar niemand wat mee kan. Dan heeft dit ruime halfjaar geklooi tenminste nog enige zin gehad.
En in elk geval met daarna de duidelijke stellingname van VVD en NSC dat ze niet weer met Wilders gaan praten, zodat iedereen die PVV stemt weet dat ze een oppositiepartij steunen.
pi_213905924
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:18 schreef Origami94 het volgende:

[..]
best grappig

Schoof die campagneleiders en iedereen de moeder afluistert als een soort verkapte NSA en dan tegen Gidi zegt sorry, niet integer
Waar haal je vandaan dat Schoof campagneleiders afluistert, eigenlijk? Ik kan dat niet terugvinden, heb jij een link hiervoor?
pi_213906005
How it started:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
How it's going:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213906040
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:38 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
How it started:
SPOILER
How it's going:
SPOILER
Ik blijf het altijd wonderlijk vinden als iemand pleit voor respect voor PVV'ers. Zelfs als het Van der Plas is.
  Moderator vrijdag 14 juni 2024 @ 16:41:00 #91
236264 crew  capricia
pi_213906046
Dat Clownskabinet Circus Schoof maar snel zijn tent in mag pakken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213906070
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:41 schreef capricia het volgende:
Het zit er nog niet eens. De tent moet nog opgezet worden en de haringen vliegen er al uit.
pi_213906074
quote:
How it started:
SPOILER
How it's going:
SPOILER
Dit is wel stevig voor Telegraaf-begrippen…
pi_213906076
quote:
How it started:
SPOILER
How it's going:
SPOILER
Is dat de Telegraaf namens de VVD die er genoeg van heeft? ;)
pi_213906083
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit is wel stevig voor Telegraaf-begrippen…
Ja, dat soort koppen reserveren ze normaliter voor PvdA/GL of D66 :D
pi_213906089
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:41 schreef capricia het volgende:
Bij voorkeur voor de eerste voorstelling op het bordes :+.
pi_213906099
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Is dat de Telegraaf namens de VVD die er genoeg van heeft? ;)
De lijntjes zijn kort. Misschien weet de Telegraaf al meer.
pi_213906112
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:45 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
De lijntjes zijn kort. Misschien weet de Telegraaf al meer.
Er zijn lijntjes? Ik zie ze niet :D
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:53:31 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213906231
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:21 schreef zimmy910 het volgende:
Volgens Van Zwol wel ja _O-
pi_213906297
Er mag wel een beetje meer tempo in. Kunnen ze elkaar niet via Twitter vast verwijten gaan maken of zo?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 17:12:53 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213906460
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:58 schreef Blastbeat het volgende:
Er mag wel een beetje meer tempo in. Kunnen ze elkaar niet via Twitter vast verwijten gaan maken of zo?
Kun jij niet wat tweets van politiek verslaggevers posten ofzo? Die zouden er toch bovenop moeten zitten..
pi_213906500
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Kun jij niet wat tweets van politiek verslaggevers posten ofzo? Die zouden er toch bovenop moeten zitten..
Ik denk dat de deuren potdicht zitten.

Maar zoals het goedkope soap betaamt zal het uiteindelijk wel weer neerkomen op 'goed gesprek gehad, nu weer kijken naar de toekomst'. En dan morgen pas weer een nieuwe aflevering.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 17:36:13 #103
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213906738
Ik vind het lang duren. Zijn ze overgegaan op de Vrimibo?
  Moderator vrijdag 14 juni 2024 @ 17:37:42 #104
375570 crew  Cyan9
pi_213906776
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:36 schreef VoMy het volgende:
De manier om de neuzen dezelfde kant op te krijgen, richting de bar.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 17:45:03 #105
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213906870
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:36 schreef VoMy het volgende:
Caroline bestelt gelijk een meter bier, Pieter durft niet te zeggen dat hij liever Radler wil. Geert zijn beveiligers gaan voor hem drinken en Dilan gaat direct voor vodka.
pi_213906873
Op advies van een linkervleugel-coryfee dit boekje maar eens aangeschaft voor het weekend. Voor 8 euro geen buil aan te vallen.

When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_213906878
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Caroline bestelt gelijk een meter bier, Pieter durft niet te zeggen dat hij liever Radler wil. Geert zijn beveiligers gaan voor hem drinken en Dilan gaat direct voor vodka.
Ik denk niet dat je er zover naast zit.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 17:47:27 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213906894
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:37 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
De manier om de neuzen dezelfde kant op te krijgen, richting de bar.
:D
  vrijdag 14 juni 2024 @ 17:49:24 #109
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213906911
quote:
How it started:
SPOILER
How it's going:
SPOILER
Wat een dictator
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213906920
twitter

het is allemaal de schuld van links *O*
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_213906924
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:49 schreef klaasweetalles het volgende:
[ x ]

Ik had niet anders verwacht.

Een blik op de FP en je weet weer genoeg.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2024 17:53:31 ]
pi_213906935
quote:
[ x ]

Typerend ook dat er staat ‘in de coalitie of niet’. Je weet wel, vanwege al die linkse partijen in de coalitie :')
  Moderator vrijdag 14 juni 2024 @ 17:52:13 #113
375570 crew  Cyan9
pi_213906942
Linkse partijen in de coalitie. _O-
  vrijdag 14 juni 2024 @ 17:53:35 #114
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213906956
quote:
[ x ]

Dit komt van mensen die waarschijnlijk afgelopen Pasen nog voor de 14e keer de HEMA definitief hebben geboycot omdat er te weinig referenties naar de Paashaas in de etalage te zien waren
pi_213906959
quote:
[ x ]

Eerlijk oversteken, goed? Als PVV'ers stoppen met hun haat, dan kan de rest ook stoppen met hun haat richting PVV'ers.
pi_213906965
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:52 schreef Cyan9 het volgende:
Linkse partijen in de coalitie. _O-
Of niet. Het is allemaal de schuld van hullie, natuurlijk. Duh.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 17:57:52 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213906994
quote:
[ x ]

:')
pi_213906997
even naar zes uur journaal kijken

misschien wordt er dan wat duidelijk....
  Moderator vrijdag 14 juni 2024 @ 18:01:43 #119
375570 crew  Cyan9
pi_213907035
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Of niet. Het is allemaal de schuld van hullie, natuurlijk. Duh.
Waar ze dan ook zitten, of ze bestaan of niet, dat maakt allemaal niet uit. :+
pi_213907036
Omtzigts toverformule werkt niet, de PVV laat zich niet uitgummen

https://www.volkskrant.nl(...)-uitgummen~bd407dbe/

Hadden ze toch Gom van Strien moeten gebruiken.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 18:02:20 #121
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213907042
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:01 schreef Hanca het volgende:
_O-
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 juni 2024 @ 18:03:34 #122
pi_213907054
Hoe gaat het met ons asielcrisisoverleg?

Hebben Omtzigt en Yesilgöz eindelijk door dat ze een heilloze weg zijn ingeslagen?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 18:06:28 #123
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_213907069
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:47 schreef KaheemSaid het volgende:
Het zijn gewoon een stel jengelende kleine kinderen die om een snoepje vechten. Stelletje kleuters. Bah. :r
Gevaccineerd.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 18:07:02 #124
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_213907077
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:50 schreef PippenScottie het volgende:
Is dat nou de asielcrisis waar steeds over wordt gepraat?
Nee, de aanstaande kabinetscrisis.
Gevaccineerd.
pi_213907085
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:01 schreef Hanca het volgende:
Omtzigts toverformule werkt niet, de PVV laat zich niet uitgummen

https://www.volkskrant.nl(...)-uitgummen~bd407dbe/

Dit geeft wel vrij duidelijk aan dat Omtzigt echt helemaal niets te zoeken heeft in dit kabinet. Het is een tokkieversie van het monster van Frankenstein geworden. Leuk voor PVV/BBB/VVD, maar met dat hele actieplan van Omtzigt heeft het helemaal niets meer te maken.

Om veel minder stapte hij uit het CDA. Het zou buitengewoon ongeloofwaardig zijn als hij juist hier wél binnenboord blijft.
pi_213907096
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:06 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Het zijn gewoon een stel jengelende kleine kinderen die om een snoepje vechten. Stelletje kleuters. Bah. :r
Tja, als de PVV geen incompetente figuren, fraudeurs en landverraders naar voren zou schuiven dan hadden we dit probleem niet, het is maar een partij die een probleem vormt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 juni 2024 @ 18:10:51 #127
pi_213907116
Omtzigt moet gewoon de eer aan zichzelf houden. Zeg dat je het hebt geprobeerd, dat je de verkiezingsuitslag recht wilde doen, maar dat je de huidige gang van zaken niet kan rijmen met je eigen principes.

Dan maar halveren in de peilingen, maar dat doe je ook als je meeregeert.
pi_213907120
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja, als de PVV geen incompetente figuren, fraudeurs en landverraders naar voren zou schuiven
Dat zou raar zijn, want dat is de kern van die club.
pi_213907130
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:08 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Dit geeft wel vrij duidelijk aan dat Omtzigt echt helemaal niets te zoeken heeft in dit kabinet. Het is een tokkieversie van het monster van Frankenstein geworden. Leuk voor PVV/BBB/VVD, maar met dat hele actieplan van Omtzigt heeft het helemaal niets meer te maken.

Om veel minder stapte hij uit het CDA. Het zou buitengewoon ongeloofwaardig zijn als hij juist hier wél binnenboord blijft.
Het is nou ook weer niet dat Omtzigt bekend staat om zijn stevige ruggengraat.
pi_213907133
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:10 schreef PippenScottie het volgende:
Omtzigt moet gewoon de eer aan zichzelf houden. Zeg dat je het hebt geprobeerd, dat je de verkiezingsuitslag recht wilde doen, maar dat je de huidige gang van zaken niet kan rijmen met je eigen principes.

Sterker nog: er nu mee stoppen biedt de grootste kans op überhaupt voortbestaan.
pi_213907145
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:12 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Sterker nog: er nu mee stoppen biedt de grootste kans op überhaupt voortbestaan.
Ja de mensen die dachten dat die een soort PVV lite was, en te veel draaiden is die toch al kwijt.
pi_213907147
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is nou ook weer niet dat Omtzigt bekend staat om zijn stevige ruggengraat.
Voor politiek geïnteresseerden misschien niet. Maar het beeld dat algemeen van hem bestaat is dat van iemand die vasthoudt om gerechtigheid te bereiken. En dat beeld staat haaks op deelname aan deze bende.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 18:15:25 #133
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_213907159
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:51 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Typerend ook dat er staat ‘in de coalitie of niet’. Je weet wel, vanwege al die linkse partijen in de coalitie :')
Je weet toch dat de VVD ook links is tegenwoordig :( :( :(
pi_213907172

Kekke hoodie!
  vrijdag 14 juni 2024 @ 18:16:50 #135
498210 KoningWouter
pi_213907174
Faber blijft kandidaat volgens Van Zwol.
pi_213907184
Kan Rutte wel naar de NAVO als het nu nog klapt? Hoe gaat dat in z'n werking dan?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 18:17:48 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213907186
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:16 schreef KoningWouter het volgende:
Bron?
pi_213907187
Nog geen nieuws ? Hoe lang kan het duren om een formatie vlak voor de bordes scene op te blazen ? >:) :(
pi_213907194
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:17 schreef BEFEM het volgende:
Kan Rutte wel naar de NAVO als het nu nog klapt? Hoe gaat dat in z'n werking dan?
Die Navo-kandidatuur loopt meer gevaar met dan zonder dit aanstaande kabinet.
pi_213907197
Faber blijft aan boord, in ieder geval voorlopig
  vrijdag 14 juni 2024 @ 18:18:43 #141
498210 KoningWouter
pi_213907198
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Bron?
Livestream NPO Politiek
  vrijdag 14 juni 2024 @ 18:19:13 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213907203
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:18 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Livestream NPO Politiek
Dank!

Sisser dus?
pi_213907208
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Bron?
De live camera die op hem gericht staat.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 18:19:53 #144
498210 KoningWouter
pi_213907210
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dank!

Sisser dus?
Van Zwol vindt Faber een geschikte kandidaat. Dus dat lijkt me wel.
pi_213907221
Misschien kunnen ze d'r een 'Minister voor' maken als compromis. Dat de politieke baas van het ministerie Van Weel is en zij eronder hangt. Ze wordt toch geen vice-premier.
pi_213907222
Nou, mooi. Grotere kans op een grotere plof.
pi_213907229
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:19 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Van Zwol vind Faber een geschikte kandidaat. Dus dat lijkt me wel.
Die gaat er natuurlijk niet over, maar ik denk dat Otten wel eens dicht bij de waarheid kan zitten:
twitter
zie email 27 oktober
pi_213907230
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:16 schreef KoningWouter het volgende:
Dus ze zetten zwaar aangeschoten wild, die feitelijk een motie van wantrouwen heeft gehad van de één-na-grootste coalitiepartij, als minister op een zwaar dossier als asiel? Wie in die kamer denkt dat dat gaat werken?
pi_213907238
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:20 schreef Jojoke het volgende:
Misschien kunnen ze d'r een 'Minister voor' maken als compromis. Dat de politieke baas van het ministerie Van Weel is en zij eronder hangt. Ze wordt toch geen vice-premier.
Dan zou je haar staatssecretaris moeten maken. Een ‘minister voor’ staat in rang niet onder de minister van. De minister van gaat wel over het geld.
zie email 27 oktober
pi_213907243
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die gaat er natuurlijk niet over, maar ik denk dat Otten wel eens dicht bij de waarheid kan zitten: [ x ]
Ik denk dat Otten uit zijn nek lult hier, als Rutte in functie is dan is zijn benoeming lastiger dan als hij dat niet meer is.

Stoltenberg trad af in 2013 als premier en werd SG van de NAVO in 2014.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2024 18:23:47 ]
  vrijdag 14 juni 2024 @ 18:22:42 #151
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213907251
quote:

[..]
Die gaat er natuurlijk niet over, maar ik denk dat Otten wel eens dicht bij de waarheid kan zitten: [ x ]
Ik zie verband hier niet.
pi_213907258
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dus ze zetten zwaar aangeschoten wild, die feitelijk een motie van wantrouwen heeft gehad van de één-na-grootste coalitiepartij, als minister op een zwaar dossier als asiel? Wie in die kamer denkt dat dat gaat werken?
Die bovendien grossiert in uitspraken op de grens van het strafbare.
pi_213907274
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dan zou je haar staatssecretaris moeten maken. Een ‘minister voor’ staat in rang niet onder de minister van. De minister van gaat wel over het geld.
Kan toch helemaal niet bij dit ministerie wat HET belangrijkste is voor de PVV
pi_213907296
quote:

[..]
Ik denk dat Otten zo weer terug naar de fvd kan als hij dit soort complotten begint te zien. :')
pi_213907299
Wat zullen die ambtenaren schrikken, van Van den Burg naar Faber. Je zou toch spontaan gaan solliciteren.
pi_213907303
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het wordt blijkbaar wel zo ervaren, want de 'ministers voor' waren toch vooral 'ministers van' geworden omdat ze vice-premier zijn?
pi_213907313
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:26 schreef Hanca het volgende:
Wat zullen die ambtenaren schrikken, van Van den Burg naar Faber. Je zou toch spontaan gaan solliciteren.
Als dat toevallig om 22% gaat...
pi_213907315
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:27 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Het wordt blijkbaar wel zo ervaren, want de 'ministers voor' waren toch vooral 'ministers van' geworden omdat ze vice-premier zijn?
Vice-premier Schouten was minister voor, dus dat was de reden niet. Nee, meer om het belang van die posten en vooral asiel aan te duiden.
pi_213907328
quote:
Als ik in die situatie zou zitten dan zou ik dit weekend lekker gaan kijken of er nog leuke vacatures zijn.

Geldt ook voor Buitenlandse Handel.
pi_213907331
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:27 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Als dat toevallig om 22% gaat...
90% van 1 ministerie, zou dat 22% van het totaal zijn?

Al denk ik dat de ambtenaren van BHOS ook wel weg willen, maar dat is een heel klein ministerie.
pi_213907332
quote:
Ze zal daar denk ik niet met open armen worden ontvangen nee, als het zo ver komt.
pi_213907353
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik zie verband hier niet.
Eu top 26/27 juno
zie email 27 oktober
  Moderator vrijdag 14 juni 2024 @ 18:31:11 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213907359
quote:
[ x ]

Soberso
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_213907367
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
90% van 1 ministerie, zou dat 22% van het totaal zijn?

Al denk ik dat de ambtenaren van BHOS ook wel weg willen, maar dat is een heel klein ministerie.
Het was een grapje.

Maar om het serieus te maken: als je als ambtenaar PVV-beleid moet gaan vormgeven, dan is ontslag wel het eerste waar je aan hoort te denken. Werk zat buiten de ambtenarij.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 18:31:42 #165
498210 KoningWouter
pi_213907368
Van Zwol hoort nog van Wilders of Faber de vice-premier wordt.
pi_213907379
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vice-premier Schouten was minister voor, dus dat was de reden niet. Nee, meer om het belang van die posten en vooral asiel aan te duiden.
Oh, ik dacht het ergens gelezen te hebben.
pi_213907383
twitter

Een tweet :')
zie email 27 oktober
pi_213907397
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Eu top 26/27 juno
Volgens mij wil Rutte helemaal niet naar die top, die gaat bijna 100% over de invulling van de nieuwe commissie.
pi_213907411
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:32 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Oh, ik dacht het ergens gelezen te hebben.
Ja, het werd getweet door politiek journalisten die nooit van Schouten gehoord hebben, blijkbaar..
pi_213907420
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:32 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Oh, dan is het goed :') Ik wens haar een fijne hoorzitting toe.
pi_213907422
quote:
[ x ]
Dat is in ieder geval volledig in lijn met wat Wilders eerder stelde, met zijn koelkast.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 18:35:00 #172
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213907423
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:29 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Als ik in die situatie zou zitten dan zou ik dit weekend lekker gaan kijken of er nog leuke vacatures zijn.

Geldt ook voor Buitenlandse Handel.
Hoe werkt dat eigenlijk? Die Klever gaat straks voor bilaterale handelsafspraken bij de Biden-regering op de koffie en dan wordt in de WAPO en NYT de zwartepietenfoto breed uitgemeten?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213907436
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:34 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Oh, dan is het goed :') Ik wens haar een fijne hoorzitting toe.
Ja, dat is wel een mooie. Dat leek eerder een stomme act, maar met dit soort figuren lijkt het me een heel welkome eerste kennismaking.
pi_213907444
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hoe werkt dat eigenlijk? Die Klever gaat straks voor bilaterale handelsafspraken bij de Biden-regering op de koffie en dan wordt in de WAPO en NYT de zwartepietenfoto breed uitgemeten?
Denk niet dat Schreinemacher ooit bij iemand met een hoge functie als Biden is geweest
  vrijdag 14 juni 2024 @ 18:38:07 #175
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213907460
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Denk niet dat Schreinemacher ooit bij iemand met een hoge functie als Biden is geweest
Niet bij Biden zelf maar ik neem aan dat er toch wel met de Amerikaanse tegenpool is gesproken over bv ASML.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213907463
quote:
[ x ]
Wel spontaan :')
pi_213907471
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Niet bij Biden zelf maar ik neem aan dat er toch wel met de Amerikaanse tegenpool is gesproken over bv ASML.
Ja, Liesje ging volgens mij over ASML. Het is vooral heel veel reizen zo te zien.

https://www.instagram.com/liesjeschreinemacher/
  vrijdag 14 juni 2024 @ 18:41:03 #178
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213907494
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:39 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ja, Liesje ging volgens mij over ASML. Het is vooral heel veel reizen zo te zien.

https://www.instagram.com/liesjeschreinemacher/
Die gaat dus straks naar Burkina Faso met een tros bananen voor de premier en niet lachen is geen geld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213907518
De dag die je wist dat zou komen:

quote:
Alleen als gas- en steenkoolcentrales financiële steun krijgen, kunnen zij gedurende het hele jaar het leveren van stroom blijven garanderen, waarschuwen bestuurders van drie grote energiebedrijven in Nederland. Net als het Verenigd Koninkrijk en België zou Nederland elektriciteitscentrales een vergoeding moeten bieden voor leveringszekerheid van stroom. In plaats daarvan fixeert Nederland zich op het halen van klimaatdoelen, zo luidt de kritiek.

De gas- en steenkoolcentrales van RWE, Uniper en Engie draaien steeds minder uren, doordat het aantal zon- en windparken fors is toegenomen. Financieel wordt het onaantrekkelijk de centrales open te houden, terwijl zij nodig zijn om de stroomvraag te dekken op dagen dat de zon niet schijnt of de wind niet waait, bijvoorbeeld in koude wintermaanden. ‘Er komt een moment dat je zegt: dit is niet meer rendabel. We stoppen ermee. Zoiets gaat sneller dan je denkt’, zegt Marinus Tabak, coo van RWE Generation.

Harry Talen, ceo van Engie Nederland, voorziet dat de Nederlandse gascentrales binnen twee jaar in de rode cijfers belanden. ‘Het is super dat de energievoorziening verduurzaamt, maar economisch is de som simpel. We moeten in minder uren de kosten terugverdienen.’ Volgens Talen draaien Engie’s centrales nu 20% van de tijd tegen 60% tot 80% tien jaar geleden. RWE, Uniper en Engie bezitten samen de meerderheid van de capaciteit aan stroomopwekking uit kolen en gas in Nederland.

‘Ingrijpen in energiemarkt noodzakelijk om stroomtekort te voorkomen’

Een soort verzekering
De drie energiebedrijven bepleiten dat de overheid nu een vergoedingssysteem moet bedenken, zodat Nederland na 2030 zeker is van voldoende stroom. Volgens Dyonne Rietveld, country chair Uniper Benelux moet het kabinet zo’n vergoeding zien als een verzekering. ‘Een verzekering dat er altijd daadwerkelijk stroom zal zijn. Daarvoor moet Nederland een premie betalen’, zegt ze. Doet het kabinet dat niet, dan dreigt de stroomprijs exorbitant op te lopen op momenten dat er geen zon- en windenergie is.

‘Een verzekering dat er altijd daadwerkelijk stroom zal zijn. Daarvoor moet Nederland een premie betalen’
Dyonne Rietveld, country chair Uniper Benelux
Andere Europese landen zien de noodzaak van financiële steun, maar Nederland blijft hierin achter, oordelen de energiebedrijven. Ze wijzen bijvoorbeeld naar het VK. De Britten bieden via een capaciteitsmarkt gegarandeerde inkomsten aan energiebedrijven die als achtervang dienen. De kosten daarvoor lopen sterk uiteen, van ¤500 mln tot ¤4 mrd per jaar. België en Frankrijk hebben soortgelijke vergoedingssystemen. Duitsland denkt erover na.

Focus op klimaatdoelen
Ook hoogspanningsnetbeheerder TenneT waarschuwde in een studie onlangs dat na 2030 risico’s dreigen voor de leveringszekerheid, omdat steenkool- en gascentrales dichtgaan vanwege klimaatmaatregelen en ouderdom. Tegelijkertijd stijgt de stroomvraag door verduurzaming.

Joost Greunsven, teamleider marktanalyse bij hoogspanningsnetbeheerder TenneT zegt dat de politiek lang weinig oog heeft gehad voor leveringszekerheid. ‘De laatste jaren lag de nadruk vooral op het halen van klimaatdoelen. De leveringszekerheid zag er stabiel uit, dus er was weinig noodzaak erop te focussen. Dat moet anders’. Hoe, dat vindt Greunsven ‘een politieke keuze’.

‘Als we besluiten dat het niet langer uit kan, dan zijn we weg. Dan komen we niet gemakkelijk terug’
Marinus Tabak, coo RWE Generation

Energiezekerheid is pas sinds de energiecrisis een discussiepunt. Toen de gasprijs hoog opliep door het wegvallen van Rusland als exporteur, moesten de kolencentrales bijspringen. De energiebedrijven zeggen achter klimaatdoelen te staan, maar vinden dat de politiek óók moet kijken naar de leveringszekerheid van energie. Overigens maken de energiebedrijven nu nog goede winsten.

Jetten vindt het niet nodig
Demissionair klimaatminister Jetten vindt financiële steun nu niet nodig, zegt hij in een reactie. Er zijn volgens hem op de korte termijn geen risico’s voor de leveringszekerheid. Nederland heeft voldoende gascentrales die in stroom kunnen voorzien. Voor de middellange termijn onderzoekt Jetten opties als stroomimport en het opslaan van energie om leveringszekerheid te garanderen.

De energiebedrijven zijn er niet gerust op. ‘De politiek onderschat wat ervoor nodig is om onze centrales open te houden. Als we besluiten dat het niet langer uit kan, dan zijn we weg. Dan komen we niet gemakkelijk terug’, aldus Tabak.
https://fd.nl/economie/15(...)euwsbrief&utm_term=A
pi_213907551
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Bedankt Rob ‘klimaatdrammer’ Jetten! Dat ministerschap is ook echt volkomen mislukt hè?
zie email 27 oktober
pi_213907610
Provincies moeten snel 1.200 extra opvangplekken voor asielzoekers realiseren. Die "dringende oproep" deed het kabinet deze week aan de provincies.
In elke provincie moeten de "komende dagen" honderd extra plekken komen. De asielzoekerscentra zitten overvol en gemeenten en provincies komen afspraken over het aantal te leveren opvangplekken niet na, schrijven staatssecretaris Eric van der Burg (Asiel) en minister Hugo de Jonge (Binnenlandse Zaken) aan de Tweede Kamer.

In april deed het kabinet ook al een dringende oproep voor extra plekken. Op 1 juli zouden er 8.000 moeten zijn, maar nog maar de helft is gerealiseerd. Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) verwacht op 1 augustus een tekort van 7.500 plekken en aan het eind van het jaar een tekort van circa 34.000 plekken.

De bewindslieden hopen dat eind augustus "een aantal" nieuwe opvanglocaties open zal zijn. Verder moet het tekort aan opvangplekken worden aangepakt door het versneld uitplaatsen van statushouders naar gemeenten. Zij kunnen ook ondergebracht worden in hotels. Verder is afgesproken dat zij terecht kunnen op vrije plekken voor Oekraïense ontheemden en worden er versneld doorstroomlocaties gerealiseerd waar statushouders kunnen wachten op een woning.

In de asielzoekerscentra wachten 17.700 statushouders (asielzoekers met een verblijfsvergunning) op een huis. In onder meer hotels wonen nog eens 1.850 statushouders. Gemeenten hebben een opdracht om jaarlijks een bepaald aantal statushouders te huisvesten, maar dat wordt niet gehaald.

In de eerste zes maanden van dit jaar hebben gemeenten al 10.500 statushouders te weinig gehuisvest. In de tweede helft van dit jaar moeten ze nog een 17.000 statushouders onderdak bieden. "De achterstand zal door de opgave voor gemeenten voor de tweede helft van 2024 nog groter worden", aldus de bewindslieden.

https://www.nu.nl/asielcr(...)en-asielzoekers.html
pi_213907729
quote:
[..]
2030, dus nog 6 jaar om duurzame energie te regelen, eventueel ingekocht uit landen met een overschot. Kolencentrales open houden is geen optie als je Nederland ook maar enigszins kan waarderen. Gascentrales kunnen eventueel nog wel iets langer open houden. Dus feitelijk lijkt me dit goed nieuws.

Kolencentrales liever vandaag dan morgen sluiten.
pi_213907730
quote:

[..]
Dat lijkt me toch wat gezocht, eerlijk gezegd.
pi_213907748
quote:
88s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Soberso
Wie anders inderdaad?
pi_213907792
quote:
[..]
Gelukkig wil het kabinet heel veel nieuwe kerncentrales die alleen kunnen draaien op nog veel grotere subsidies.
pi_213907856
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:48 schreef nostra het volgende:
Provincies moeten snel 1.200 extra opvangplekken voor asielzoekers realiseren. Die "dringende oproep" deed het kabinet deze week aan de provincies.
In elke provincie moeten de "komende dagen" honderd extra plekken komen. De asielzoekerscentra zitten overvol en gemeenten en provincies komen afspraken over het aantal te leveren opvangplekken niet na, schrijven staatssecretaris Eric van der Burg (Asiel) en minister Hugo de Jonge (Binnenlandse Zaken) aan de Tweede Kamer.

In april deed het kabinet ook al een dringende oproep voor extra plekken. Op 1 juli zouden er 8.000 moeten zijn, maar nog maar de helft is gerealiseerd. Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) verwacht op 1 augustus een tekort van 7.500 plekken en aan het eind van het jaar een tekort van circa 34.000 plekken.

De bewindslieden hopen dat eind augustus "een aantal" nieuwe opvanglocaties open zal zijn. Verder moet het tekort aan opvangplekken worden aangepakt door het versneld uitplaatsen van statushouders naar gemeenten. Zij kunnen ook ondergebracht worden in hotels. Verder is afgesproken dat zij terecht kunnen op vrije plekken voor Oekraïense ontheemden en worden er versneld doorstroomlocaties gerealiseerd waar statushouders kunnen wachten op een woning.

In de asielzoekerscentra wachten 17.700 statushouders (asielzoekers met een verblijfsvergunning) op een huis. In onder meer hotels wonen nog eens 1.850 statushouders. Gemeenten hebben een opdracht om jaarlijks een bepaald aantal statushouders te huisvesten, maar dat wordt niet gehaald.

In de eerste zes maanden van dit jaar hebben gemeenten al 10.500 statushouders te weinig gehuisvest. In de tweede helft van dit jaar moeten ze nog een 17.000 statushouders onderdak bieden. "De achterstand zal door de opgave voor gemeenten voor de tweede helft van 2024 nog groter worden", aldus de bewindslieden.

https://www.nu.nl/asielcr(...)en-asielzoekers.html
Gelukkig verdwijnen deze mensen straks opeens als sneeuw voor de zon met het nieuwe kabinet. Nog even volhouden.
pi_213907881
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 19:05 schreef zimmy910 het volgende:

[..]
Gelukkig verdwijnen deze mensen straks opeens als sneeuw voor de zon met het nieuwe kabinet. Nog even volhouden.
Misschien moeten ze daarvoor alvast een flinke lading zoutzuur bestellen.
pi_213907995
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 19:05 schreef zimmy910 het volgende:

[..]
Hoezo ? Smelten ze omdat de zon gaat schijnen ?
pi_213908016
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:10 schreef PippenScottie het volgende:

Snap ook niet dat hij met zijn eerdere opstappen en alles daarna daar niet wat op voorgesorteerd heeft.
pi_213908039
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 19:19 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Snap ook niet dat hij met zijn eerdere opstappen en alles daarna daar niet wat op voorgesorteerd heeft.
Die heeft zich gewoon definitief overgegeven aan extreemrechts…
pi_213908046
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 19:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Hoezo ? Smelten ze omdat de zon gaat schijnen ?
Ah ja dat zal het zijn :P
pi_213908130
quote:
[..]
Mooi failliet laten gaan en dan laten overnemen door de overheid.
pi_213908144
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 19:30 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Die gaan niet failliet hoor, die zeggen gewoon tabee. Niets te nationaliseren aan.
pi_213908339
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 19:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Die gaan niet failliet hoor, die zeggen gewoon tabee. Niets te nationaliseren aan.
Niet dat ik voor nationaliseren bent, maar je zou natuurlijk prima de gascentrales over kunnen nemen. Die zeggen geen tabee, die liggen op die plek en blijven daar.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 juni 2024 @ 19:47:38 #195
pi_213908356
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 19:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet dat ik voor nationaliseren bent, maar je zou natuurlijk prima de gascentrales over kunnen nemen. Die zeggen geen tabee, die liggen op die plek en blijven daar.
En daar kan je over een paar jaar fantastische feestjes vieren
  vrijdag 14 juni 2024 @ 19:49:50 #196
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_213908389
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 19:30 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
die bedrijven zijn al (deels) in handen van Duitse en Franse overheden
pi_213908495
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 19:47 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Dat kan, dan hebben we blijkbaar het gas vervangen door duurzaam, zoals de bedoeling is.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 19:56:49 #198
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_213908496
Dat wordt wel lachen/huilen, Faber die in Brussel diplomatie moet gaan bedrijven om zaken gedaan te krijgen rondom Migratie. _O-
pi_213908545
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 19:56 schreef Breekfast het volgende:
Dat wordt wel lachen/huilen, Faber die in Brussel diplomatie moet gaan bedrijven om zaken gedaan te krijgen rondom Migratie. _O-
Diplomatie?
pi_213908546
Een eerste review per ministerie, ik heb geprobeerd positief te zijn want ze moeten nog beginnen:

- Binnenlandse Zaken: Daar zullen ze opgelucht adem halen. De NSC-dame lijkt prima en de PVV-er lijkt ook geschikt. Eddie zal vooral in Groningen zitten.
- Klimaat: Die zullen naar de andere ministeries kijken en blij zijn dat ze onder Sophie zitten.
- Financiën: Het ministerie dat de loterij heeft gewonnen. Allemaal prima kandidaten.
- Justitie en Veiligheid: Ik ken de PVV-dame niet, maar de andere 2 kandidaten lijken uitstekend. Die Teun heeft een echt minister-president-hoofd. We gaan hem in de gaten houden.
- VROM: Eigenlijk vreemd dat Eddie niet onder dit departement valt. Mona heeft ervaring en zou dit moeten kunnen.
- BuZa: Die hebben echt een bijzonder duo gekregen. Ik denk dat de NSC-meneer met open armen wordt ontvangen en de PVV-mevrouw met minder vreugde. Misschien dat de PVV-mevrouw door het rond reizen over de wereld een bredere blik krijgt en leert dat Nederland het echt niet zo slecht heeft.
- Defensie: Deze VVD-er en BBB-er kunnen de baan wel aan denk ik. Defensie is goed bezet.
- Economische Zaken: Meestal niet het meest spannende ministerie. Als hij goed samenwerkt met de ambtenaren, dan zou het moeten lukken.
- Landbouw: Die hebben een grote opgave en de kandidaten hierop zijn puur op basis van hun CV twijfelgevallen. Caroline heeft echter wel mensenkennis en dit is voor haar partij het meest belangrijke dossier, dus zij verwacht duidelijk geen flopshow van dit BBB-duo.
- IenW: Een beetje als Economische Zaken. Heel spannend is dit ministerie meestal niet. Als het duo goed omgaat met de ambtenaren, dan kan er eigenlijk niet heel veel stuk gaan.
- Onderwijs: Eerder waren ze misschien ongelukkig geweest met een CU-er, maar die halen nu opgelucht adem. Verder komt er een vertrouwde gezicht terug met Paul. Ze hebben het goed getroffen.
- Migratie: De losers onder de ministeries. Zo'n akkoord en dan zo'n politieke baas. Tijd om op zoek te gaan naar vacatures.
- SZW: Die hebben echt heel veel geluk gehad. Een NSC-er met ruime politieke ervaring en een VVD-talentje. Je kan het slechter treffen.
- VWS: Fleur weet veel van het dossier, maar het is een zware functie. Vicky ken ik niet, dus geen idee of ze geschikt is voor de functie. Vincent heeft bestuurlijke ervaring en zou dit moeten kunnen.
pi_213908566
quote:
[ x ]

Het is en blijft toch iets wonderbaarlijks dat Wilders en consorten jarenlang iedereen de les mogen lezen, maar dat de leden het meteen zat zijn en een haatcampagne vinden als ze op Wilders wanprestaties gewezen worden.
pi_213908567
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 19:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je betaalt kan alles natuurlijk, maar dan lijkt draaiende houden me goedkoper.
pi_213908569
quote:
Och, kijken of je een sabbatical kan nemen, dikke kans dat je na afloop weer een nieuwe baas hebt.

En het is niet alsof er onder de ambtenaren geen PVV'ers zitten.
pi_213908610
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:08 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Aftreden is toch niet terug de Kamer in :?
Nee niet per definitie, maar na het aftreden mogen ze wel weer kamerlid worden volgens de lijst volgorde.

Als de lijst uitputting echt beniepel word dan zal de pvv kabinetsleden moeten vragen af te treden en terug te komen als kamerlid.

Daarom is het dom om zoveel kamerleden naar voren te schuiven, daar had Wilders over na moeten denken.
speak only if it improves the silence.
pi_213908634
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:03 schreef TjjWester het volgende:

Daarom is het dom om zoveel kamerleden naar voren te schuiven, daar had Wilders over na moeten denken.
TINA, de rest met enige politieke ervaring gaat over lantaarnpalen en parkeren.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 20:05:04 #206
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213908636
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:03 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Nee niet per definitie, maar na het aftreden mogen ze wel weer kamerlid worden volgens de lijst volgorde.

Als de lijst uitputting echt beniepel word dan zal de pvv kabinetsleden moeten vragen af te treden en terug te komen als kamerlid.

Waarom denk je dat hij daar niet over nagedacht heeft?
pi_213908642
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Och, kijken of je een sabbatical kan nemen, dikke kans dat je na afloop weer een nieuwe baas hebt.

Onder de rijksambtenaren op de ministeries? Denk naar verhouding erg weinig.
pi_213908651
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 19:47 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Westergas heb ik leuke feestjes gevierd ja.
pi_213908669
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Laatste wat ik kon vinden was uit 2017, fwiw

pi_213908684
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Waarom denk je dat hij daar niet over nagedacht heeft?
Als je met serieuze lijst uitputting risico te maken heb wil je elk kamerlid in de kamer houden en niet promoveren.

Hij loopt grote risicos.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 20:08:19 #211
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213908687
Bij de volgende verkiezingen zou deze poster op alle posterborden moeten hangen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_213908696
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 19:59 schreef Jojoke het volgende:
Een eerste review per ministerie, ik heb geprobeerd positief te zijn want ze moeten nog beginnen:

- VROM: Eigenlijk vreemd dat Eddie niet onder dit departement valt.
Dat zeg je nu al een paar keer, maar de staatssecretaris Groningen zal het nauwelijks meer over huizenbouw of versterken hebben, het gaat nu echt om de uitrol van "NijBegun" en dat hoort echt niet onder VROM.
pi_213908758
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zeg je nu al een paar keer, maar de staatssecretaris Groningen zal het nauwelijks meer over huizenbouw of versterken hebben, het gaat nu echt om de uitrol van "NijBegun" en dat hoort echt niet onder VROM.
Welke keren heb ik eerder gezegd dat het vreemd is dat het onder BiZa valt en niet onder VROM? Ik kan mijzelf 0 keren herinneren.
pi_213908799
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:11 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Welke keren heb ik eerder gezegd dat het vreemd is dat het onder BiZa valt en niet onder VROM? Ik kan mijzelf 0 keren herinneren.
Hier: Jojoke in POL / Voorspel hier de leden van het kabinet

Het is echt geen VROM onderwerp. Gewoon niet. Alsof je ASML onder VROM zet omdat ASML ook wat huizen wil bouwen.
pi_213908806
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:07 schreef nostra het volgende:

[..]
Laatste wat ik kon vinden was uit 2017, fwiw

[ afbeelding ]
Dat bedoel ik, dat is toch een behoorlijk rechts beeld onder de rijksambtenaren. Waarin PVV zelfs de grootste was samen met de VVD.
pi_213908860
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hier: Jojoke in POL / Voorspel hier de leden van het kabinet

Het is echt geen VROM onderwerp. Gewoon niet. Alsof je ASML onder VROM zet omdat ASML ook wat huizen wil bouwen.
Volgens mij zei jij toen dat het onder EZ moest blijven en niet naar BiZa moest. En nu zit het niet meer bij EZ, wel bij BiZa maar ook niet bij VROM. Dus wie had nu gelijk?
pi_213908910
twitter

Er duikt meer smeuig beeld materiaal op.
pi_213908939
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:20 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Volgens mij zei jij toen dat het onder EZ moest blijven en niet naar BiZa moest. En nu zit het niet meer bij EZ, wel bij BiZa maar ook niet bij VROM. Dus wie had nu gelijk?
Jij vond het VROM en ik niet. Als BiZa losgekoppelt zou worden van VROM kan het best onder BiZa. BiZa is zonder VROM en zonder Veiligheid trouwens weer net zo leeg als onder Plasterk, die minister gaat zich vervelen.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 20:29:19 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213908976
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:24 schreef zimmy910 het volgende:
[ x ]

Wow :N
  vrijdag 14 juni 2024 @ 20:30:09 #220
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213908985
quote:
[ x ]

Geen eigen Gazastrook, maar we gaan wel moslims en arabieren discrimineren.
pi_213909027
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dat bedoel ik, dat is toch een behoorlijk rechts beeld onder de rijksambtenaren. Waarin PVV zelfs de grootste was samen met de VVD.
Mijn uiterst betrouwbare onderbuik zegt dat die PVV’ers vooral zitten op de lagere uitvoerende niveaus. Eerder de uitvoerder bij Rijkswaterstaat dan de beleidsambtenaar op een departement.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 juni 2024 @ 20:34:54 #222
pi_213909061
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:32 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Mijn uiterst betrouwbare onderbuik zegt dat die PVV’ers vooral zitten op de lagere uitvoerende niveaus. Eerder de uitvoerder bij Rijkswaterstaat dan de beleidsambtenaar op een departement.
Mijn onderbuik voegt daar de politie aan toe
pi_213909084
quote:
[ x ]

Dit is toch toekomstig kabinetsbeleid?
pi_213909105
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:32 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik laat mijn onderbuik er verder buiten maar dat ze er zitten durf ik wel te stellen :T
pi_213909206
quote:
[ x ]

PVVer die partijprogramma voor leest is toch niet echt smeuïg?
pi_213909224
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij vond het VROM en ik niet. Als BiZa losgekoppelt zou worden van VROM kan het best onder BiZa. BiZa is zonder VROM en zonder Veiligheid trouwens weer net zo leeg als onder Plasterk, die minister gaat zich vervelen.
Ik begrijp deze argumentatie niet, maar BiZa lijkt mij in ieder geval geschikter dan EZ (want dat sloeg nergens op) dus het is in ieder geval al winst. En BiZa en VROM kennen elkaar goed, dus ze zullen elkaar sneller vinden.
pi_213909255
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:42 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik begrijp deze argumentatie niet, maar BiZa lijkt mij in ieder geval geschikter dan EZ (want dat sloeg nergens op) dus het is in ieder geval al winst. En BiZa en VROM kennen elkaar goed, dus ze zullen elkaar sneller vinden.
Hoezo snap je niet dat een economisch pakket van 22 miljard waarmee geen huizen worden gebouwd niks met Volkshuisvesting te maken heeft?
pi_213909313
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
PVVer die partijprogramma voor leest is toch niet echt smeuïg?
Gaat ook wel een beetje op de manier waarop natuurlijk.Die hele uitstraling, merkwaardige gaza strook vergelijking etc.
pi_213909423
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:47 schreef zimmy910 het volgende:

[..]
Gaat ook wel een beetje op de manier waarop natuurlijk.Die hele uitstraling, merkwaardige gaza strook vergelijking etc.
Dan zou ik eerder stellen dat zij juist een van de weinige is die zeer direct uitspreekt wat er woord voor woord in het PVV partijprogramma staat: de Islam hoort niet in Nederland, en migranten moeten allemaal weg.

De rest is al sinds de verkiezingsuitslag op de 'dat bedoelen we heus niet zo sterk hoor' tour.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 14-06-2024 20:55:52 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_213909427
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoezo snap je niet dat een economisch pakket van 22 miljard waarmee geen huizen worden gebouwd niks met Volkshuisvesting te maken heeft?
Omdat het primaire doel schadeherstel en de versterking van huizen is? En dat is ook wat de Groningers het belangrijkst vinden als ik alle Nieuwsuur afleveringen goed heb begrepen. Groningers willen een herstelde woning. VROM gaat over woningen.
pi_213909428
Zodra dit kabinet zit wordt het prijsschieten.

Zin in!
pi_213909476
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:50 schreef probeer het volgende:

[..]
Dan zou ik eerder stellen dat zij juist een van de weinige is die zeer direct uitspreekt wat er woord voor woord in het PVV partijprogramma staat: de Islam hoort niet in Nederland, en migranten moeten allemaal weg.

De rest is al sinds de verkiezingsuitslag op de 'dat bedoelen we heus niet zo hoor' tour.
Ze neemt inderdaad geen blad voor de mond. :)
pi_213909578
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:50 schreef Blastbeat het volgende:
Zodra dit kabinet zit wordt het prijsschieten.

Zin in!
Hoe zie je dat voor je?

De oppositie kan, qua inhoud en ratio, de beste oppositie voeren die een oppositie ooit gevoerd heeft. Zolang er 76 achter die 4 aan blijven lopen, zal het uiteindelijke effect op beleid nul blijven.

En nee, dat is natuurlijk niet hoe het 'altijd gaat in de TK', maar eh ... Ik heb in 36 jaar nog geen enkel kabinet meegemaakt wat zo weinig open lijkt te staan voor de oppositie. Daar heeft dat linkse vijandsbeeld van de afgelopen 15-20 jaar wel voor gezorgd.

Het enige wat de boel in die zin een beetje kan redden is het gebrek aan een meerderheid in de EK. Als ze die wel zouden hebben, kan de oppositie net zo goed een FvD-tje doen, en amper op komen dagen.
pi_213909619
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:50 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Omdat het primaire doel schadeherstel en de versterking van huizen is? En dat is ook wat de Groningers het belangrijkst vinden als ik alle Nieuwsuur afleveringen goed heb begrepen. Groningers willen een herstelde woning. VROM gaat over woningen.
En dat is dus niet het doel van Nij Begun. Schadeherstel en versterking moeten niet van die 22 miljard worden betaald. En voor de uitgave van die 22 miljard wordt de komende jaren een plan opgesteld. Het is net als Van der Wal die ook minister werd om een fonds van miljarden uit te geven.

En voor schadeherstel en versterking ligt er nu dankzij Vijlbrief een perfect plan. Daar hoeft geen staatssecretaris meer naar te kijken. Sterker: iedere Groninger wil juist dat dat plan eindelijk eens gelijk blijft.
pi_213909890
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat is dus niet het doel van Nij Begun. Schadeherstel en versterking moeten niet van die 22 miljard worden betaald. En voor de uitgave van die 22 miljard wordt de komende jaren een plan opgesteld. Het is net als Van der Wal die ook minister werd om een fonds van miljarden uit te geven.

En voor schadeherstel en versterking ligt er nu dankzij Vijlbrief een perfect plan. Daar hoeft geen staatssecretaris meer naar te kijken. Sterker: iedere Groninger wil juist dat dat plan eindelijk eens gelijk blijft.
Dan heb ik de nieuwsberichten blijkbaar niet goed begrepen.

quote:
Het kabinet wil de komende dertig jaar in totaal 22 miljard euro investeren in Groningen. Daarvan is 7,5 miljard bedoeld voor het verbeteren van de leefbaarheid, opgedeeld in 250 miljoen per jaar. De regio had hiervoor minstens dertig miljard gevraagd.

Een aanzienlijk deel, namelijk 12 miljard, is bedoeld voor schadeherstel en versterking in het Groningse aardbevingsgebied. Daarbij zegt het kabinet dat er ‘zo lang als nodig voldoende geld’ beschikbaar is voor schadeherstel en de versterking van huizen.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)r-inlossen-ereschuld
pi_213910102
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Hoe zie je dat voor je?
Voor ik reageer: was jij dat ene figuur dat een tijdje geleden iets schreef als 'ik noem je moeder een kankerhoer'? Of was dat iemand anders?

Op Twitter zette ik gewoon een block, hier gaat dat niet en daarnaast hebben er nogal wat mensen vergelijkbare bijnamen. Vandaar.
pi_213910122
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 21:03 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dan heb ik de nieuwsberichten blijkbaar niet goed begrepen.
[..]
https://www.rtvnoord.nl/n(...)r-inlossen-ereschuld
Dat klopt gewoon niet: https://dvhn.nl/groningen(...)sregio-29003129.html

https://www.midden-gronin(...)ragen-over-nij-begun
quote:
Aan Nij Begun wordt de komende 30 jaar minstens 22 miljard euro besteed. Dit bedrag gebruiken we voor projecten en nieuwe ideeën die de regio helpen. Zowel voor de sociale agenda als de economische agenda is veel geld beschikbaar. Voor de sociale agenda en economische agenda samen is dit in eerste instantie 1 keer 500 miljoen euro. Dit geld gebruiken we voor het opzetten van projecten en het snel kunnen uitvoeren van de eerste plannen.

Daarnaast wordt er gedurende de looptijd van Nij Begun (2026-2055) voor zowel de sociale als de economische agenda jaarlijks 100 miljoen euro beschikbaar gesteld om het werk voort te zetten. Er wordt nog beslist hoe het geld precies verdeeld gaat worden. Maar dat het gebruikt gaat worden om de sociale en economische situatie in de provincie te verbeteren is zeker.

Voor het Herstel van Groningen geldt, dat dit moet worden aangepakt, koste wat kost. Het gaat dan om het herstel van de aardbevingsschade en het versterken van gebouwen.
Herstelgeld is onbeperkt (geen 22 miljard) en gaat buiten dit fonds om.

Heb er diverse brieven van zowel landelijke overheid als de gemeente over gehad.
pi_213910184
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 21:09 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Voor ik reageer: was jij dat ene figuur dat een tijdje geleden iets schreef als 'ik noem je moeder een kankerhoer'? Of was dat iemand anders?

Op Twitter zette ik gewoon een block, hier gaat dat niet en daarnaast hebben er nogal wat mensen vergelijkbare bijnamen. Vandaar.
Geen idee man. Denk het niet, maar kan het niet uitsluiten. Ik ben niet vies van een directe persoonlijke belediging als de situatie zich daar imo om vraagt, maar dat vind ik toch wel wat ver gaan.

Er is volgens mij een Chrome/Firefox plug-in om bepaalde users volledig onzichtbaar te maken.
pi_213910272
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 21:12 schreef probeer het volgende:

[..]
Geen idee man. Denk het niet, maar kan het niet uitsluiten.

Er is volgens mij een Chrome plug-in om bepaalde users volledig onzichtbaar te maken.
Ja, zo fanatiek ben ik hier nou ook weer niet aanwezig om dat soort zooi te gaan regelen.
pi_213910273
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Hoe zie je dat voor je?

De oppositie kan, qua inhoud en ratio, de beste oppositie voeren die een oppositie ooit gevoerd heeft. Zolang er 76 achter die 4 aan blijven lopen, zal het uiteindelijke effect op beleid nul blijven.
Omdat die 4 koppen het niet eens blijven, denk je dat Wilders het waardeert dat hij nu weer op het matje geroepen werd over Faber. Dat ze nu blijkbaar toch nog minister wordt maar al is beschadigd voor ze begint. En dan heb je ook nog een NSC wat een spiksplinternieuwe partij is, weet jij zeker dat er daar geen tussen kunnen zitten die gewetensbezwaren krijgen?

Als van die half zachten als Faber de boel moeten runnen ga je ook continue schandaaltjes krijgen die de verhoudingen meer op scherp zetten. Dat is toch aangeschoten wild voor elke serieuze journalist, die word omvergelopen in debatten.

Goede oppositie kan dat soort processen zeker versnellen. Stel je de goede vraag en komt zon minister in verlegenheid vergroot dat de spanning op de coalitie. Komt uiteraard bij dat teveel geklungel de coalitie aan populariteit kost.
pi_213910984
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 21:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat klopt gewoon niet: https://dvhn.nl/groningen(...)sregio-29003129.html

[..]
Herstelgeld is onbeperkt (geen 22 miljard) en gaat buiten dit fonds om.

Heb er diverse brieven van zowel landelijke overheid als de gemeente over gehad.
Erg verwarrend. Ook als ik dit lees:
quote:
Vervolgens richt meer dan de helft van de maatregelen (maatregelen 1 tot en met 30) zich op het verbeteren van de schadeafhandeling, versterken en verduurzaming van huizen die zijn getroffen door de gevolgen van gaswinning.

Maar goed, ik ga wat anders doen dus we zien wel wat Eddie allemaal gaat doen en van welk fonds.
pi_213911120
Zo'n Faber, dat kan toch gewoon niet?

Die moet mensen aansturen, zich diplomatiek opstellen in Brussel. Terwijl het een enorm onaangenaam persoon is met ronduit extreme opvattingen. Dit kan toch niet anders dan een groot drama worden?

Wat bezielt Wilders? Had hij nou echt niets beters? (De vraag stellen is hem beantwoorden, I know)
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_213911181
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 21:44 schreef KoosVogels het volgende:

Die moet mensen aansturen, zich diplomatiek opstellen in Brussel. Terwijl het een enorm onaangenaam persoon is met ronduit extreme opvattingen. Dit kan toch niet anders dan een groot drama worden?

Wat bezielt Wilders? Had hij nou echt niets beters? (De vraag stellen is hem beantwoorden, I know)
Nou, je zegt het zelf al :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2024 21:46:44 ]
pi_213911240
quote:

Ik waardeer je oprechte verbijstering. Ik merk dat ik zelf al een stuk meer in een soort van 'tsja, dit is nou precies wat je er van krijgt' mentaliteit.

Ze lijkt me een stuk eerlijker en directer over wat zowel de PVV als zijzelf écht willen, dan de rest van het PVV-vee momenteel.

Faber, het ware gezicht van de PVV.

En "Wat bezielt Wilders?"

Tsja, ik ben er denk ik deels bang voor dat hij het achter gesloten deuren woord voor woord met haar eens is, en dat het enige verwijt wat hij haar maakt, is dat ze volledig alle en enige tact mist, en in het openbaar dat politieke masker niet kan of weigert op te zetten.

Then again ... Faber met de tact en de uitstraling van bijvoorbeeld een Rutte ... Dat zou volgens mij nog vele malen erger zijn ... Oprecht doodeng.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 14-06-2024 21:54:28 ]
pi_213911557
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 21:47 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik waardeer je oprechte verbijstering. Ik merk dat ik zelf al een stuk meer in een soort van 'tsja, dit is nou precies wat je er van krijgt' mentaliteit.

Ze lijkt me een stuk eerlijker en directer over wat zowel de PVV als zijzelf écht willen, dan de rest van het PVV-vee momenteel.

Faber, het ware gezicht van de PVV.

En "Wat bezielt Wilders?"

Tsja, ik ben er denk ik deels bang voor dat hij het achter gesloten deuren woord voor woord met haar eens is, en dat het enige verwijt wat hij haar maakt, is dat ze volledig alle en enige tact mist, en in het openbaar dat politieke masker niet kan of weigert op te zetten.

Then again ... Faber met de tact en de uitstraling van bijvoorbeeld een Rutte ... Dat zou volgens mij nog vele malen erger zijn ... Oprecht doodeng.
Dat laatste ben ik volledig met je eens.

Maar het is nogal een contrast met de superknuffelbare, liberale Van den Burg. Faber is misschien wel de meest onsympathieke persoon in de hele Nederlandse politiek.

Ik heb haar een paar jaar geleden trouwens nog eens kort geïnterviewd, toen ze Statenlid was in Gelderland.
pi_213911577
twitter
  vrijdag 14 juni 2024 @ 22:06:52 #247
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_213911641
Iemand een idee wanneer dit (indien aanvaard) ten vroegste in werking zou kunnen treden:
https://www.eerstekamer.n(...)aan_productie_van_en
are we infinite or am I alone
pi_213911692
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 22:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat laatste ben ik volledig met je eens.

Maar het is nogal een contrast met de superknuffelbare, liberale Van den Burg. Faber is misschien wel de meest onsympathieke persoon in de hele Nederlandse politiek.
Ik ken er niet genoeg, maar op basis van alleen al die Twitter (fuck you X) clipjes, geloof ik je meteen.

quote:
Ik heb haar een paar jaar geleden trouwens nog eens kort geïnterviewd, toen ze Statenlid was in Gelderland.
En heb je daarna wel of niet huilend en jezelf schrobbend meerdere uren onder een hete douche gezeten?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 22:09:57 #249
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213911697
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 22:06 schreef crystal_meth het volgende:
Iemand een idee wanneer dit (indien aanvaard) ten vroegste in werking zou kunnen treden:
https://www.eerstekamer.n(...)aan_productie_van_en
Vaak gaat wetgeving per 1 januari of 1 juli in. Dus als ze een beetje opschieten kan het nog deze 1 juli zijn
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_213911811
quote:

Wilders is een doodsbange loser die liever totaal incapabele mensen neerzet die hij vertrouwt dan iemand die daadwerkelijk iets kan
pi_213911910
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 22:02 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Kan zo op een tegeltje.
pi_213911951
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 21:47 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor het is ook vrij eng dat het type taal dat ze uitslaat blijkbaar al ministerswaardig is tegenwoordig. Dan wordt je toch gerund door clowneske extremisten. Blijkbaar zijn zulke extreme denkbeelden al genormaliseerd. Ik bedoel Omtzigt die zo vol is van goed bestuur vindt dat niveau blijkbaar voldoen?

Van de andere kant geloof ik wel dat ze potentie heeft om voor goede memes te zorgen.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 23:09:06 #253
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213912685
quote:

Dat kan gewoon prima zo te zien.
Als je extremisme blijft normaliseren komen dit soort figuren gewoon op een machtspositie.
quote:
Wat bezielt Wilders? Had hij nou echt niets beters?
Die vrouw schijnt erg loyaal aan hem te zijn. Dat is voor hem het belangrijkste. Trouw zijn aan de grote leider.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 23:13:01 #254
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213912717
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 22:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Link naar het interview?
pi_213912744
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 23:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat kan gewoon prima zo te zien.
Als je extremisme blijft normaliseren komen dit soort figuren gewoon op een machtspositie.
[..]
Die vrouw schijnt erg loyaal aan hem te zijn. Dat is voor hem het belangrijkste. Trouw zijn aan de grote leider.
Nu ja, da's natuurlijk de ironie van Wilders en de PVV, een partij die zo ingericht is dat er nooit een tweede Geert Wilders uit kan voortkomen en die niemand van hem kan "afpakken"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2024 23:16:48 ]
  zaterdag 15 juni 2024 @ 00:39:00 #256
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213913439
Wil de PVV eigenlijk ook nog steeds uit het koninkrijk stappen? Dat lijkt me ook nog wel relevant.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 15 juni 2024 @ 09:11:42 #257
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_213914897
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:03 schreef PippenScottie het volgende:
Hoe gaat het met ons asielcrisisoverleg?

Hebben Omtzigt en Yesilgöz eindelijk door dat ze een heilloze weg zijn ingeslagen?
Was een tijdje geleden bij een wijkvergadering, waar bijgepraat werd door het COA over de voortgang van de opbouw een AZC. Door de vertraging daarvan gaat een ander AZC verderop toch gewoon eerder zoals gepland sluiten en moeten al die asielzoekers 5 maanden tijdelijk weer ergens gehuisvest worden.

De aanwezigen op die wijkvergadering waren nogal ontstemd over dit soort incompetentie om zo die asielzoekers heen en weer te sleuren. Dat andere gemeenten opeens de keutel intrekken, kon ook niet rekenen op goedkeuring.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_213915482
Tot nu toe heb ik alleen maar stilgestaan bij “dat” Eppo Bruins minister wordt. Het “wat”, een grotere bezuiniging op onderwijs dan tijdens de financiële crisis, had ik nog helemaal niet over nagedacht. Je moet er maar zin in hebben…
pi_213915700
twitter

Oh?
pi_213915831
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 10:31 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Oh?
In de campagne voor de verkiezingen zei Timmermans het volgende: ‘Ik loop niet weg voor een streng asielbeleid.’, dus zo oh vind ik dit niet. Wat ik er wel vreemd aan vind is dat we Timmermans hier niet regelmatig over hoorden, ik ga hier niet speculeren waar dat aan lag.

Ook zei Timmermans regelmatig “een discussie over migratie is een discussie over arbeid”, iets wat compleet geen voeten aan de grond kreeg in debatten voor de verkiezing. Want migratie lijkt in elk debat wel synoniem te staan voor asielzoekers terwijl het veel breder is. De vier coalitiepartners zien dit ook in, anders hadden ze het volgende niet opgetekend in het hoofdlijnenakkoord:
“Arbeidsmigratie is nodig voor onze economie en ondernemers, maar het is nodig kritisch te blijven op wie wij nodig hebben en wie ons nodig heeft. Er komt een afwegingskader voor de vestiging van nieuwe bedrijven, in relatie tot de benodigde arbeidsmigranten, ruimte en energie.

[ Bericht 13% gewijzigd door KaheemSaid op 15-06-2024 10:55:19 ]
pi_213915864
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 10:46 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
In de campagne voor de verkiezingen zei Timmermans het volgende: ‘Ik loop niet weg voor een streng asielbeleid.’, dus zo oh vind ik dit niet. Wat ik er wel vreemd aan vind is dat we Timmermans hier niet regelmatig over hoorden, ik ga hier niet speculeren waar dat aan lag.
Ze hebben er zo weinig mee te winnen. Qua boze retoriek over buitenlanders winnen ze het toch nooit van VVD en rechtser. Dan kunnen de plannen inhoudelijk wel veel sterker zijn, dat resoneert gewoon niet op dit moment. Emotie slaat meer aan dan ratio, op het moment dat debat dan over migratie gaat delven ze voor het grote publiek gewoon het onderspit…
pi_213915893
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 10:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze hebben er zo weinig mee te winnen. Qua boze retoriek over buitenlanders winnen ze het toch nooit van VVD en rechtser. Dan kunnen de plannen inhoudelijk wel veel sterker zijn, dat resoneert gewoon niet op dit moment. Emotie slaat meer aan dan ratio, op het moment dat debat dan over migratie gaat delven ze voor het grote publiek gewoon het onderspit…
Ze laten zich echter wel de kaas van het brood eten in de zin dat half Nederland denkt dat alle partijen afgezien van whatever ze onder "rechts" verstaan is voor een wijd opendeuren beleid. Ook wordt humane opvang nogal eens verward met zogenaamd iedereen willen accepteren.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 juni 2024 @ 11:05:02 #263
pi_213915947

Toen Marcouch burgemeester werd.

Omtzigt en Yesilgöz zitten erbij en kijken ernaar.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 11:10:16 #264
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_213915996
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:05 schreef PippenScottie het volgende:
[ afbeelding ]

Het voelt alsof Zweinstein is overgenomen door de dooddoeners
pi_213916022
quote:

[..]
Toch denk ik dat Omtzigt met zijn genuanceerdere gesprek over de hele migratie (studenten, arbeid-, kennis- en asielmigranten) en zijn ongenuanceerdere quotum best veel aandacht en stemmers gekregen heeft als redelijke partij die dit probleem alloceert.

Ik denk dat je het als links ook niet wint wanneer je mensen die een probleem benoemen altijd wegzet als rascist, xenofoob of welke term dan ook. Persoonlijk denk ik dat qua asielmigratie vind ik dat rechts het probleem overdrijft, qua opvang denk ik dat het probleem gecreëerd is en qua arbeidsmigratie denk ik dat we veel te weinig sturen. Maar dat betekent niet dat er geen problemen zijn en dan moet je het dus ook durfen benoemen.
pi_213916137
quote:

[..]
Nouja blijkbaar is het in Nederland een voorwaarde om veel stemmen te krijgen dat je dit zegt. Dan is het uiteraard slim als ze het ook gaan zeggen. Om dan vervolgens bij het onderhandelen zogenaamd toch geen streng asielbeleid eruit gesleept te krijgen. Maar dan natuurlijk wel heel boos daarover doen.
pi_213916147
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:11 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Toch denk ik dat Omtzigt met zijn genuanceerdere gesprek over de hele migratie (studenten, arbeid-, kennis- en asielmigranten) en zijn ongenuanceerdere quotum best veel aandacht en stemmers gekregen heeft als redelijke partij die dit probleem alloceert.

Ik denk dat je het als links ook niet wint wanneer je mensen die een probleem benoemen altijd wegzet als rascist, xenofoob of welke term dan ook. Persoonlijk denk ik dat qua asielmigratie vind ik dat rechts het probleem overdrijft, qua opvang denk ik dat het probleem gecreëerd is en qua arbeidsmigratie denk ik dat we veel te weinig sturen. Maar dat betekent niet dat er geen problemen zijn en dan moet je het dus ook durfen benoemen.
Dat heeft Timmermans dan ook nergens gedaan, mensen als racist wegzetten en hij heeft het wel degelijk benoemd en hij is niet aangekomen met lulverhalen als "Gaan we even een opt outje halen want Oostenrijk wil ook geen asielzoekers" zoals Omtzigt deed.

Die overigens ook stelde dat Nederlandse bedrijven wel gesloten moeten worden om arbeidsmigratie tegen te gaan.
pi_213916157
quote:
[ afbeelding ]

Ja, maar het alternatief is Frans Timmermans en die is pas echt heel erg!
pi_213916232
twitter

Dit is dus hoe NSC in de wedstrijd zit. Gezonde basis voor een vlekkeloze samenwerking :P

Voor sommige partijen in dit nieuwe kabinet is het slechts een kwestie van afwachten voor een gunstig moment om de stekker er uit te trekken.

Alleen de BBB is helemaal tevreden. Die hebben landbouw in handen en de rest kan ze geen moer schelen.
pi_213916242
quote:

[..]

Ik geloof niet dat links dat ooit doet, mensen wegzetten als racist of xenofoob. Volgens mij als ik naar van die kamerdebatten kijk zullen ze plannen dat misschien noemen, maar toch niet zo snel de personen.
Ik noem lui als Wilders en Faber zeker racist en Xenofoob anders ga je niet met een achterlijk bordje een goed geïntegreerde burgemeester aanvallen. Ik ben helemaal niet zo'n van Marcouch veel te veel een carriereman voor mij. Maar als dat soort mensen of zeg Aboutaleb al geen voorbeeld is van hoe migratie ons dus wél versterkt weet ik het ook niet hoor. Ik denk dat veel Nederlanders minder bijdragen dan een aardige politieke carriere en zo'n luxe burgemeesterbaan. Dan heb je ook van die lui als Mona Keijzer, die zogenaamd onbedoeld heel racistische dingen zeggen als Jodenhaat is onderdeel van de cultuur en dan als gebeten hond reageren als ze op het feit worden gewezen dat dit een heftige racistische uitspraak is.
Is het niet ook gewoon zo dat veel meer Nederlanders juist duidelijk moeten uitspreken dat dingen als met bordjes over Arnhemistan succesvol geintegreerde Nederlanders met migratieafkomst lastig vallen gewoon racistisch is. Like bij welke autochtone Nederlandse burgemeesters gingen Wilders en Faber zo los? Kijk de racisten doen het ook omdat ze zien dat de norm blijkbaar zo veranderd dat je er zonder enig probleem mee wegkomt.

Dat links geen problemen met asiel of migratie durft te noemen is echt zon frame die heel schadelijk is en natuurlijk compleet onwaar. Er wordt toch nog hierboven al gequote dat ook Timmermans streng beleid belooft. Daarbij is iedereen het eens dat inburgering niet goed gaat, kan ook niet anders elke paar jaar gaat dat bijna volledig op de schop. Ik bedoel dan wil de politiek weer dat specifiek over de holocaust moet worden geleerd, dan willen ze weer dat je de naam van het schip van Piet Heijn kunt onthouden enzovoort. Het dossier migratie wordt al een jaar of 20 onder zulke hoogspanning gezet dat we nooit langere tijd consequent een plan uitvoeren. Elke keer moet er allemaal ad hoc veranderingen geforceerd worden omdat het in korte tijd niet opeens allemaal anders uitpakt dan voorheen.
pi_213916421
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:36 schreef Breekfast het volgende:
[ x ]

Dit is dus hoe NSC in de wedstrijd zit. Gezonde basis voor een vlekkeloze samenwerking :P

Voor sommige partijen in dit nieuwe kabinet is het slechts een kwestie van afwachten voor een gunstig moment om de stekker er uit te trekken.
Ze hebben ondertussen al zó veel geruzie onderling gehad dat ik verwacht dat het kabinet er best even kan zitten. Het elkaar de tent uitvechten is gewoon hun MO geworden.

Uiteindelijk denk ik dat er op een gegeven moment een punt komt dat de emmer vol is bij NSC en die op een principieel punt de stekker eruit trekken.

quote:
Alleen de BBB is helemaal tevreden. Die hebben landbouw in handen en de rest kan ze geen moer schelen.
Lientje is wel de allergrootste fan van deze coalitie ja.
pi_213916498
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ze hebben ondertussen al zó veel geruzie onderling gehad dat ik verwacht dat het kabinet er best even kan zitten. Het elkaar de tent uitvechten is gewoon hun MO geworden.

Uiteindelijk denk ik dat er op een gegeven moment een punt komt dat de emmer vol is bij NSC en die op een principieel punt de stekker eruit trekken.
[..]
Van der Plas is wel de allergrootste fan van deze coalitie ja.
NSC roept in dit soort situaties gewoon "Het zijn niet mijn woorden" en gaat over op de orde van de dag.
pi_213916622
quote:
[ afbeelding ]

Deze banner ligt ook tijdelijk in de koelkast. :)
pi_213916649
Geen nieuwe relletjes vandaag? :{
pi_213916658
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 12:20 schreef Lt.Bookman het volgende:
Iedereen moet eerst hun kater nog verwerken, morgen verder.
pi_213916690
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 12:20 schreef Lt.Bookman het volgende:
Het is nog vroeg :D
  zaterdag 15 juni 2024 @ 12:28:35 #277
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213916752
quote:

[..]

Nee joh, het messias-klapvee is zo dom, hen gaat het alleen om asielzoekers (en eventueel niet-blanke expats). Ze denken "ah Omtzigt, dat is net zoiets als Pim, dus die zal ook wel een hekel aan die zwartjoekels hebben", meer is het echt niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door -XOR- op 15-06-2024 12:34:54 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 15 juni 2024 @ 12:47:48 #278
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213916929
quote:
[ x ]

Onmogelijke politieke situatie. Flikker toch op Nicolien.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 12:48:32 #279
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213916934
quote:
[ afbeelding ]

Het alternatief is Timmermans met GroenLinks.
pi_213916974
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 12:48 schreef VoMy het volgende:

[..]
Een ramp voor Nederland, weet je nog? Dus nu hebben hebben we iemand als minister die door Rutte gekapittled werd voor het verspreiden van nazi ideologie. Het kan verkeren.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 12:54:23 #281
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213916999
quote:
[ x ]

NSC is het aloude smaldeel van het CDA dat enorm achter de ellebogen is. Nicolien is type Maxime Verhagen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_213917048
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 12:47 schreef VoMy het volgende:

[..]
Onmogelijke politieke situatie. Flikker toch op Nicolien.
Mua ik vind haar juist dichtbij de werkelijkheid zitten. Ze hoeft alleen maar het woordje zelfgecreerde toe te voegen aan onmogelijke politieke situatie.
pi_213917095
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 12:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
NSC is het aloude smaldeel van het CDA dat enorm achter de ellebogen is. Nicolien is type Maxime Verhagen.
Ja, het valt wel op hoe vergelijkbaar het is met het oude CDA.
pi_213917294
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 12:48 schreef VoMy het volgende:

[..]
Toen Wilders in april wegliep van tafel hadden VVD en NSC naar PvdA-GL moeten gaan met de plannen voor dat "programkabinet". BBB hadden ze kunnen inruilen voor D66.

Timmermans was net als Wilders nu in de Tweede Kamer gebleven en misschien had Kim Putters dan wel premier willen worden in plaats van Schoof.

Ik denk dat ze er zelfs op migratie wel uit waren gekomen als ze hadden gewild. Een streng (voor VVD) maar fair (voor PvdA-GL) beleid.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:31:18 #285
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213917354
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Lientje is wel de allergrootste fan van deze coalitie ja.
Caroline lijkt afgeserveerd. Geen Caroline of Pieter in het kabinet is toch wel ergens een gemis.

Ben benieuwd hoe Mona het gaat doen. Toch ontslagen in het laatste kabinet Rutte 3.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2024 13:35:51 ]
pi_213917379
Het is een tijdje goed gegaan maar ik zie nu toch weer naamsverbasteringen. Gewoon niet doen.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:36:12 #287
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213917388
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:25 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Toen Wilders in april wegliep van tafel hadden VVD en NSC naar PvdA-GL moeten gaan met de plannen voor dat "programkabinet". BBB hadden ze kunnen inruilen voor D66.

Timmermans was net als Wilders nu in de Tweede Kamer gebleven en misschien had Kim Putters dan wel premier willen worden in plaats van Schoof.

Ik denk dat ze er zelfs op migratie wel uit waren gekomen als ze hadden gewild. Een streng (voor VVD) maar fair (voor PvdA-GL) beleid.
Ik ben bang dat dit idealistisch denken is, de achterban van de VVD had dit namelijk niet geaccepteerd is mijn vermoeden. Ze zijn er heel goed in zichzelf liberaal te noemen, maar in wijze zijn ze dat allang niet meer. Terwijl extreemrechts 40 zetels in de Tweede Kamer heeft, vindt men, de fractievoorzitter voorop, woke het grote kwaad.

Echte liberalen bestaan nog, maar ze zijn bij VVD tegenwoordig in de minderheid.
pi_213917402
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:31 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Caroline lijkt afgeserveerd. Geen Caroline of Pieter in het kabinet is toch wel ergens een gemis.

Ben benieuwd hoe Mona het gaat doen. Toch ontslagen in het laatste kabinet Rutte 3.
Keijzer is ontslagen tijdens Rutte 3. Het idee dat iemand van der Plas of Omtzigt mist in het kabinet komt mij nogal onwaarschijnlijk voor, nou ja, de oppositie mischien want geen van beiden is erg goed als ze in de verdediging moeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2024 13:37:56 ]
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:37:46 #289
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213917405
Check deze grondige analyse van een VVD prominent, bijvoorbeeld: https://www.bnr.nl/nieuws(...)erwinning-timmermans
pi_213917438
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:36 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Ik ben bang dat dit idealistisch denken is, de achterban van de VVD had dit namelijk niet geaccepteerd is mijn vermoeden. Ze zijn er heel goed in zichzelf liberaal te noemen, maar in wijze zijn ze dat allang niet meer. Terwijl extreemrechts 40 zetels in de Tweede Kamer heeft, vindt men, de fractievoorzitter voorop, woke het grote kwaad.

Echte liberalen bestaan nog, maar ze zijn bij VVD tegenwoordig in de minderheid.
Oja, het is zeker pure fantasie. Maar dat een kabinet met schimmige figuren als Klever en Faber voor de VVD en NSC aantrekkelijker is dan rond de tafel gaan met Timmermans is ongelooflijk triest.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:50:33 #291
498210 KoningWouter
pi_213917479
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:42 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Oja, het is zeker pure fantasie. Maar dat een kabinet met schimmige figuren als Klever en Faber voor de VVD en NSC aantrekkelijker is dan rond de tafel gaan met Timmermans is ongelooflijk triest.
Maar doet wel recht aan de verkiezingsuitslag.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:51:25 #292
346939 Janneke141
pi_213917485
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:50 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Maar doet wel recht aan de verkiezingsuitslag.
Dat doet een kabinet met VVD/NSC/PvdAGL/D66 ook.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:52:15 #293
498210 KoningWouter
pi_213917493
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat doet een kabinet met VVD/NSC/PvdAGL/D66 ook.
Het is volkomen terecht dat er eerst een poging tot formatie wordt gedaan met de grootste partij. Een cordon sanitaire is niet iets vanzelfsprekends.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:53:07 #294
346939 Janneke141
pi_213917496
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:52 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Het is volkomen terecht dat er eerst een poging tot formatie wordt gedaan met de grootste partij. Een cordon sanitaire is niet iets vanzelfsprekends.
Dat klopt, dat is logisch. Maar gezien het verloop was het niet vreemd geweest als NSC of VVD dit veel eerder had laten klappen, of zelfs vanaf het begin al gezegd hadden hier geen heil in te zien.
pi_213917501
quote:

[..]
We praten hier over een partij die halve nazi's, landverraders en algehele debielen als minister naar voren schuift.
zie email 27 oktober
pi_213917509
quote:

[..]
Als je de posts die hieraan voorafgingen leest dan was een cordon sanitaire helemaal niet de intentie of ter sprake gekomen.

Het refereerde aan April toen Wilders wegliep nadat hij al 5 maanden gepoogd had een coalitie te formeren.
pi_213917513
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat heeft Timmermans dan ook nergens gedaan, mensen als racist wegzetten en hij heeft het wel degelijk benoemd en hij is niet aangekomen met lulverhalen als "Gaan we even een opt outje halen want Oostenrijk wil ook geen asielzoekers" zoals Omtzigt deed.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat links dat ooit doet, mensen wegzetten als racist of xenofoob. Volgens mij als ik naar van die kamerdebatten kijk zullen ze plannen dat misschien noemen, maar toch niet zo snel de personen.
Eigenlijk hebben jullie helemaal gelijk en denk ik ook dat ik het veel te dik aangezet heb, excuses daarvoor.

Toch haalt de BNR AI uit het partijprogramma van GL/PvdA “Deze partij benadrukt het belang van het reguleren van migratie, met speciale aandacht voor arbeidsmigratie en het tegengaan van uitbuiting van arbeidsmigranten.” Ondanks dat deze houding mij aanspreekt, heb ik toch het idee dat veel Nederlanders er anders over denken.

Een tijd geleden hoorde ik Klaas Dijkhof spreken over het feit dat ondanks dat Nederland steeds veiliger wordt, volgens alle statistieken, dat de burgers niet het idee hebben dat dit aan de orde is. Hij vond dan ook dat veiligheid en justitie zich eigenlijk meer zou moeten richten op het burgers een veilig gevoel geven, omdat dat blijkbaar slecht lukt. Nu wil ik in het midden laten of zijn partij danwel de politiek in het algemeen het gelukt is om dit te bewerkstelligen. Toch denk ik wel dat hij een punt heeft dat je het gevoel wat bij mensen leeft moet adresseren.

Zo denk ik te weten dat Nederlanders, door de bank genomen, meer problemen hebben met asielmigratie dan met arbeidsmigranten. Misschien voelt het voor deze zelfde Nederlander dan wel alsof je het probleem bagatelliseer wanneer je “speciale aandacht voor arbeidsmigranten” hebt.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:55:31 #298
498210 KoningWouter
pi_213917520
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als je de posts die hieraan voorafgingen leest dan was een cordon sanitaire helemaal niet de intentie of ter sprake gekomen.

Het refereerde aan April toen Wilders wegliep nadat hij al 5 maanden gepoogd had een coalitie te formeren.
Mijn excuses.
pi_213917523
quote:

[..]
Mja, het is een logisch begin. Maar ook niet meer dan dat.

Uiteindelijk moet je gewoon een meerderheid hebben. Daar hoeft de grootste partij niet perse bij te zitten.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:56:23 #300
498210 KoningWouter
pi_213917524
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Maar, het is een logisch begin. Maar ook niet meer dan dat.

Uiteindelijk moet je gewoon een meerderheid hebben. Daar hoeft de grootste partij niet perse bij te zitten.
Dat klopt.
pi_213917527
quote:
Een cordon sanitaire is niet iets vanzelfsprekends.
Dat zou het wel moeten zijn. Maar misschien helpt deze soap daar wel bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')