Nee, de formateur zal de procedure hebben gevolgd en die omschrijft vrij duidelijk hoe dat verhaal werkt, het is de fractievoorzitter die een kandidaat terugtrekt. Formeel, he?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:13 schreef VoMy het volgende:
De Jonge: AIVD vond belastende informatie over Markuszower
HuGOD komt even met wat nieuwe (voor mij) info en ophelderingen.
Demissionair minister De Jonge bevestigt dat dat veiligheidsdienst AIVD belastende informatie heeft gevonden over PVV-Kamerlid Gidi Markuszower. De Jonge zei na de vergadering van het kabinet "dat dankzij de naslag van de AIVD is voorkomen dat iemand die kennelijk wordt gezien als een risico voor de integriteit van het landsbestuur bewindspersoon is kunnen worden". Naslag is het ambtelijke woord voor screening.
De Jonge benadrukte dat de AIVD natuurlijk nooit in het openbaar kan vertellen wat de dienst weet. Maar: "De naslag is benut en de uitkomst was negatief. Op basis daarvan heeft de formateur gezegd: 'Dan is het beter van niet.'" Volgens De Jonge heeft bij de screening van Markuszower het systeem gewerkt zoals het zou moeten werken.
De formateur heeft Gidi de deur gewezen. Niet Wilders zelf dus.
Wat is nou het grote probleem van die Klever, behalve dat ze krankjorum met een microfoon in haar handen achter een paar zwarte pieten aan heeft gehobbeld?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klever lijkt mij een groter probleem, eigenlijk. Faber is een PVV'er, die hebben allemaal uitspraken op hun conto, inclusief Wilders, die normaliter gewoon niet kunnen als minister.
Ik snap em nu trouwens. Je recht op je kiezen verlies je bij teveel zoete popcorn. Mooie.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Mensen die zoete popcorn eten moeten hun kiesrecht inleveren.
Klever heeft het zeer regelmatig over omvolkingstheorieën, ze past echt heel goed bij Baudet. Volledig doorgeslagen complot-aanhanger.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat is nou het grote probleem van die Klever, behalve dat ze krankjorum met een microfoon in haar handen achter een paar zwarte pieten aan heeft gehobbeld?
Dat gaat sowieso erg slecht landen in een groot aantal buitenlanden en reken maar dat de pers dat daar wel doorheeft, het internet is een zegen (of vloek) in dat opzicht.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:22 schreef zimmy910 het volgende:
Die Klever moet strak wel met Willem op reis naar het buitenland. Als er dan diverse plaatjes van haar met Black Pete op twitter verschijnen sla je ook weer een modder figuur.
*proest* Ik moet hier wel om lachen, eigenlijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:22 schreef Hanca het volgende:
Bij de VVD is inmiddels een afsplitsing gaande: https://x.com/NieuweVVD
Ik schijt al sinds de verkiezingen een soort half verteerde worsten can popcorn. Kan idd nooit gezond zijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Geen enkele popcorn is gezond in de hoeveelheden die we nodig gaan hebben.
Ben je toevallig Kamerlid namens de PVV met dit soort simpel denken? Of was dit een oprechte vraag van je?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Die mensen gaan dan toch werken? Dus brengen in feite geld op?
Ik vind Klever ook erger dan Faber, maar Yeşilgöz vindt dat blijkbaar niet. Of vindt een minister van Asiel belangrijker dan een minister voor BHOS.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klever lijkt mij een groter probleem, eigenlijk. Faber is een PVV'er, die hebben allemaal uitspraken op hun conto, inclusief Wilders, die normaliter gewoon niet kunnen als minister.
Iig gezonder dan dit kabinet lijkt me.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik schijt al sinds de verkiezingen een soort half verteerde worsten can popcorn. Kan idd nooit gezond zijn.
Is dit uberhaupt serieus of is het gewoon maar een accountje van iemand. Iedereen kan natuurlijk zoiets aanmakenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:22 schreef Hanca het volgende:
Daar had ik niet eens aan gedacht. Daar zal Willem blij mee zijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:22 schreef zimmy910 het volgende:
Die Klever moet strak wel met Willem op reis naar het buitenland. Als er dan diverse plaatjes van haar met Black Pete op twitter verschijnen sla je ook weer een modder figuur.
Er staat nog geen staatsbezoek op het programma, als ik de Koning was zou ik mijn agenda plots helemaal vullen met zaken rondom 80 jaar vrijheid, wat komend najaar begint.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:22 schreef zimmy910 het volgende:
Er zijn meer zulke bewegingen, met prominenten:quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Is dit uberhaupt serieus of is het gewoon maar een accountje van iemand. Iedereen kan natuurlijk zoiets aanmaken
https://www.metronieuws.n(...)-nieuw-kabinet-2024/quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er staat nog geen staatsbezoek op het programma, als ik de Koning was zou ik mijn plots helemaal vullen met zaken rondom 80 jaar vrijheid, wat komend najaar begint.
Inderdaad, en dan ondertussen hopen dat de PVV-ministers enorme uitglijders maken en er binnen een jaar verkiezingen nodig zijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er staat nog geen staatsbezoek op het programma, als ik de Koning was zou ik mijn plots helemaal vullen met zaken rondom 80 jaar vrijheid, wat komend najaar begint.
Ik heb geen X.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:22 schreef Hanca het volgende:
Het is een account van 'de nieuwe VVD', net opgericht. Wie er achter zitten is niet bekend, maar ze halen voorlopig vooral de grondbeginselen van de VVD, de brief van Rutte die aan Tjeenk Willink uitlegt waarom samenwerken met de PVV geen optie is en een toespraak van Frans Weisglas aan.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb geen X.
Wat staat daar?
En wie zijn betrokken?
Je kan niet een heel account leesbaar plaatsen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar desalniettemin een vriendelijk verzoek aan allen om hiet tweets gewoon leesbaar te plaatsen. Dan kan iedereen het lezen.
Het is géén grap? Ok...quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is een account van 'de nieuwe VVD', net opgericht. Wie er achter zitten is niet bekend, maar ze halen voorlopig vooral de grondbeginselen van de VVD, de brief van Rutte die aan Tjeenk Willink uitlegt waarom samenwerken met de PVV geen optie is en een toespraak van Frans Weisglas aan.
Of dit echt door VVDers is opgericht is onduidelijk (dat weet je nooit bij twitter), maar het past wel heel duidelijk bij een stroming die momenteel binnen de VVD gaande is. Een stroming die Van den Burg op het voetstuk heeft gehesen. En de teksten zijn serieus. Dus als het niet door echte VVDers is gedaan, is het wel goed gedaan en zal het mensen binnen de VVD aan het denken zetten. Haagse Insider volgt het inmiddels ook, wat het bereik waarschijnlijk zal vergroten als hij ze een paar keer retweet.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is géén grap? Ok...
Dank voor de info
Mooie trap na naar Rutte.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:49 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]
let op!
misschien wordt straks deze uit de hoge hoed getoverd
zou het iemand verbazen
Concurrent voor Wilders, daar begint hij niet aan. Kijk maar wie hij benoemt heeft, allemaal inner circle types die 100% loyaal zijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:51 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Mooie trap na naar Rutte.
Maar nee, dit lijkt me echt ondenkbaar.
O ja, ook nog eens.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Concurrent voor Wilders, daar begint hij niet aan. Kijk maar wie hij benoemt heeft, allemaal inner circle types die 100% loyaal zijn.
best grappigquote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:13 schreef VoMy het volgende:
De Jonge: AIVD vond belastende informatie over Markuszower
HuGOD komt even met wat nieuwe (voor mij) info en ophelderingen.
Demissionair minister De Jonge bevestigt dat dat veiligheidsdienst AIVD belastende informatie heeft gevonden over PVV-Kamerlid Gidi Markuszower. De Jonge zei na de vergadering van het kabinet "dat dankzij de naslag van de AIVD is voorkomen dat iemand die kennelijk wordt gezien als een risico voor de integriteit van het landsbestuur bewindspersoon is kunnen worden". Naslag is het ambtelijke woord voor screening.
De Jonge benadrukte dat de AIVD natuurlijk nooit in het openbaar kan vertellen wat de dienst weet. Maar: "De naslag is benut en de uitkomst was negatief. Op basis daarvan heeft de formateur gezegd: 'Dan is het beter van niet.'" Volgens De Jonge heeft bij de screening van Markuszower het systeem gewerkt zoals het zou moeten werken.
De formateur heeft Gidi de deur gewezen. Niet Wilders zelf dus.
dat hij schappelijk zou zijn en presidentieel en integere mensen neerzet. Maar goed dat doet de VVD ook niet met Schoofquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik dus niet. Ze willen wel met Wilders een regering vormen, maar wanneer-ie dan de typische PVV-mensen naar voren schuift, schreeuwen ze moord en brand.
Wat hadden ze dan gedacht?
Neuzen richting uitgang, of het nu vandaag is of over 3 maanden. Dat is inmiddels wel duidelijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:21 schreef zimmy910 het volgende:
Nou nou, gewoon even een gesprekje op de vrijdag middag om de neuzen weer dezelfde kant op te krijgen.
Graag dan wel overduidelijk met het gegeven dat de PVV een stel nutteloze idioten is waar niemand wat mee kan. Dan heeft dit ruime halfjaar geklooi tenminste nog enige zin gehad.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Neuzen richting uitgang, of het nu vandaag is of over 3 maanden. Dat is inmiddels wel duidelijk.
Schoof komt van Wilders, niet van de VVD en was tot 2021 PvdA lid.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:21 schreef Origami94 het volgende:
[..]
dat hij schappelijk zou zijn en presidentieel en integere mensen neerzet. Maar goed dat doet de VVD ook niet met Schoof
En in elk geval met daarna de duidelijke stellingname van VVD en NSC dat ze niet weer met Wilders gaan praten, zodat iedereen die PVV stemt weet dat ze een oppositiepartij steunen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:26 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Graag dan wel overduidelijk met het gegeven dat de PVV een stel nutteloze idioten is waar niemand wat mee kan. Dan heeft dit ruime halfjaar geklooi tenminste nog enige zin gehad.
Waar haal je vandaan dat Schoof campagneleiders afluistert, eigenlijk? Ik kan dat niet terugvinden, heb jij een link hiervoor?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:18 schreef Origami94 het volgende:
[..]
best grappig
Schoof die campagneleiders en iedereen de moeder afluistert als een soort verkapte NSA en dan tegen Gidi zegt sorry, niet integer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How it's going:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:38 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
How it started:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How it's going:Ik blijf het altijd wonderlijk vinden als iemand pleit voor respect voor PVV'ers. Zelfs als het Van der Plas is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
Het zit er nog niet eens. De tent moet nog opgezet worden en de haringen vliegen er al uit.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:41 schreef capricia het volgende:
Dat Clownskabinet Circus Schoof maar snel zijn tent in mag pakken.
How it started:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How it's going:Dit is wel stevig voor Telegraaf-begrippen…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
How it started:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How it's going:Is dat de Telegraaf namens de VVD die er genoeg van heeft?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, dat soort koppen reserveren ze normaliter voor PvdA/GL of D66quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit is wel stevig voor Telegraaf-begrippen…
Bij voorkeur voor de eerste voorstelling op het bordesquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:41 schreef capricia het volgende:
Dat Clownskabinet Circus Schoof maar snel zijn tent in mag pakken.
De lijntjes zijn kort. Misschien weet de Telegraaf al meer.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat de Telegraaf namens de VVD die er genoeg van heeft?
Er zijn lijntjes? Ik zie ze nietquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:45 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
De lijntjes zijn kort. Misschien weet de Telegraaf al meer.
Volgens Van Zwol wel jaquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:21 schreef zimmy910 het volgende:
Nou nou, gewoon even een gesprekje op de vrijdag middag om de neuzen weer dezelfde kant op te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |