Ik ageer ook niet tegen het gegeven als gemeld zou zijn dat er een dispuut is over dat patent, dat zou ik nog logisch vinden. Alleen is hier een gecoördineerde aanval gepleegd en is er veel meer ruchtbaarheid en speculatie aangegeven dan obv van wat we nu weten gerechtvaardigd is. En zeg nou zelf als accountant, vind jij het niet wat overtrokken om aangifte te doen van verslaggevingsfraude omdat in jaarverslag staat dat het een microonderneming betreft?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 08:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zaken van 10 of 20 jaar geleden: dat kan. Zelfs een zaak die een half jaar geleden is afgesloten hoeft niet altijd een probleem te zijn. Maar een premier die zich tijdens zijn premierschap moet verantwoorden voor de rechter voor zaken die hij voor hij premier werd heeft gedaan, wanneer zou dat acceptabel zijn geweest? Was dit bij een zittende premier gebeurd, was hij of zij toch ook weggestuurd?
Dat laatste: een micro-onderneming hoeft veel minder te deponeren dan een gewone onderneming, wat een micro-onderneming deponeert stel je in een kwartier op, past op 1 of 2 a4tjes. En is lang niet zo informatief als een jaarrekening. Dus nee, ik vind dat niet zo gek, mits er dus te weinig gedeponeerd is.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 08:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ageer ook niet tegen het gegeven als gemeld zou zijn dat er een dispuut is over dat patent, dat zou ik nog logisch vinden. Alleen is hier een gecoördineerde aanval gepleegd en is er veel meer ruchtbaarheid en speculatie aangegeven dan obv van wat we nu weten gerechtvaardigd is. En zeg nou zelf als accountant, vind jij het niet wat overtrokken om aangifte te doen van verslaggevingsfraude omdat in jaarverslag staat dat het een microonderneming betreft?
Plasterk was in beeld voor de belangrijkste baan in ons land. Nogal logisch dat hij dan onder het vergrootglas ligt. Zoals jij terecht aangeeft wordt er niets 'opgeblazen', maar simpelweg relevante informatie naar buiten gebracht.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 08:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat laatste: een micro-onderneming hoeft veel minder te deponeren dan een gewone onderneming, wat een micro-onderneming deponeert stel je in een kwartier op, past op 1 of 2 a4tjes. En is lang niet zo informatief als een jaarrekening. Dus nee, ik vind dat niet zo gek, mits er dus te weinig gedeponeerd is.
En ik heb niet het gevoel dat er iets is opgeblazen. De enigen die de zaak opbliezen waren de mensen die Plasterk willens en wetens terwijl er een zaak loopt als premier vragen. En ja, dan gaat elk medium het berichten ipv alleen het NRC en wordt het steeds herhaald in elk artikel over Plasterk.
Ik kan hier eigenlijk wel voor een groot deel in meegaan. Van Plasterk wordt nu een soort Sywert 2 gemaakt met een soort gulzige hongerigheid terwijl dat toch wat genuanceerder ligt. Uiteraard maakt het feit dat deze affaire nu speelt hem voor het premierschap wel ongeschikt.quote:Op maandag 20 mei 2024 22:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ga niet op alles in (meer) want volgens mij weet je heel goed wat er hier aan de hand is. Mp's liggen niet voor het oprapen, zijn vaak mannen (vrouwen) met lange carrieres achter de rug op top niveau, natuurlijk heb je wel eens gedonder gehad. Hier had veel meer nuance en context gemoeten.
De simpele burger die slecht geïnformeerd is - en zoals jij nu ook overkomt - denkt dat we hier te maken zouden hebben met een veroordeelde crimineel./
Die 'hongerigheid' zie je vooral op sociale media. De berichtgeving over die patentenkwestie is over het algemeen vooral feitelijk. Er wordt uiteengezet wat er speelt en waar Plasterk van wordt beschuldigd.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 09:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik kan hier eigenlijk wel voor een groot deel in meegaan. Van Plasterk wordt nu een soort Sywert 2 gemaakt met een soort gulzige hongerigheid terwijl dat toch wat genuanceerder ligt. Uiteraard maakt het feit dat deze affaire nu speelt hem voor het premierschap wel ongeschikt.
Dit inderdaad. Civielrechtelijke kwesties vind ik in beginsel "prive". Als over een tijdje uit het onderzoek komt dat ie geen fraude heeft gepleegd en/of iets vervalst heeft dan vind ik het een grote opgeblazen toestand. Als dat toch anders ligt, vind ik het wat meer neigen naar een gebrekkige integriteit.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 09:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik kan hier eigenlijk wel voor een groot deel in meegaan. Van Plasterk wordt nu een soort Sywert 2 gemaakt met een soort gulzige hongerigheid terwijl dat toch wat genuanceerder ligt. Uiteraard maakt het feit dat deze affaire nu speelt hem voor het premierschap wel ongeschikt.
Het probleem is dat ik iedereen elkaar van iedereen kan beschuldigen, zeker als je een publiek persoon bent.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 09:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die 'hongerigheid' zie je vooral op sociale media. De berichtgeving over die patentenkwestie is over het algemeen vooral feitelijk. Er wordt uiteengezet wat er speelt en waar Plasterk van wordt beschuldigd.
Dit gaat niet om een of andere grapjurk die beweert dat Plasterk hem een keer schofterig heeft behandeld.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 09:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik iedereen elkaar van iedereen kan beschuldigen, zeker als je een publiek persoon bent.
1. Civiel recht is niet 'privé'. Ook die zaken worden uitgevochten in openbare zittingen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 09:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Civielrechtelijke kwesties vind ik in beginsel "prive". Als over een tijdje uit het onderzoek komt dat ie geen fraude heeft gepleegd en/of iets vervalst heeft dan vind ik het een grote opgeblazen toestand. Als dat toch anders ligt, vind ik het wat meer neigen naar een gebrekkige integriteit.
Ik vind civielrecht in beginsel dus wel prive, straks komt ook je scheiding in de krant te staan als je bijvoorbeeld uit elkaar gaat en er discussies zijn over de verdeling van het vermogen en de onderneming. Daarnaast doet de vrouw of man aangifte tegen de ander van vermeende "mishandeling". Na onderzoek volgt over het algemeen nagenoeg altijd vrijspraak of seponering. Maar ach, de schade is al berokkend.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 09:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
1. Civiel recht is niet 'privé'. Ook die zaken worden uitgevochten in openbare zittingen.
2. De Tweede Kamer had hier sowieso over geïnformeerd moeten worden, ook over het feit dat er een onderzoek loopt. Als dat was gebeurd, dan was de informatie automatisch openbaar.
Een scheiding is niet nieuwswaardig, mogelijk misstanden gepleegd door een aspirant premier, zijn dat wel.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 09:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind civielrecht in beginsel dus wel prive, straks komt ook je scheiding in de krant te staan als je bijvoorbeeld uit elkaar gaat en er discussies zijn over de verdeling van het vermogen en de onderneming. Daarnaast doet de vrouw of man aangifte tegen de ander van vermeende "mishandeling". Na onderzoek volgt over het algemeen nagenoeg altijd vrijspraak of seponering. Maar ach, de schade is al berokkend.
Wat mij betreft prima als kranten/journalistiek onderzoek en daarover berichten, maar als achteraf het niet klopt dan mag er gewoon ¤250.000 schade vergoeding betaald worden.
Hetzelfde -ander onderwerp- over Baudet, wordt dagelijks beschuldigd "banden" te hebben met het Kremlin. Bewijs het maar eens, of stop erover te berichten daarover als men het niet kan bewijzen.
Plasterk zelf geeft toe dat die zaken lopen. Er is geen loze beschuldiging op social media.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 09:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik iedereen elkaar van iedereen kan beschuldigen, zeker als je een publiek persoon bent.
Nee hoor, Mark Rutte is van de meest weerzinwekkende dingen beschuldigd, maar bleef gewoon premier iedere keer omdat het loze praat was.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 09:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Minister van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur. Het kroonjuweel van de BBBquote:Op woensdag 29 mei 2024 20:07 schreef Jojoke het volgende:
Ik gok dat dit ongeveer de posten worden. Mis ik nog iets?
Minister-president – Dick Schoof
Minister van Financiën –
Staatssecretaris Financiën –
Minister van Buitenlandse Zaken –
Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking –
Minister van Justitie en Veiligheid –
Minister voor Migratie –
Minister voor Nationale Veiligheid –
Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid –
Minister voor Bestaanszekerheid –
Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties –
Minister voor Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening –
Minister van Economische Zaken –
Minister voor Energie en Klimaat –
Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport –
Minister voor Medische Zorg –
Staatssecretaris Jeugdzorg en Welzijn –
Minister van Infrastructuur en Waterstaat –
Staatssecretaris Infrastructuur en Waterstaat –
Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap –
Staatssecretaris Onderwijs, Cultuur en Wetenschap –
Minister van Defensie –
Staatssecretaris Defensie –
Hoe kan ik die nu vergetenquote:Op woensdag 29 mei 2024 20:08 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Minister van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur. Het kroonjuweel van de BBB
Landbouw.quote:Op woensdag 29 mei 2024 20:07 schreef Jojoke het volgende:
Er waten de laatste tijd 2 ministers van onderwijs, al kwam dat ook omdat D66 en CU allebei onderwijs zeer belangrijk vinden. En zouden ze de staatssecretaris voor de afhandeling van Groningen weghalen? Van mij mag het, maar het valt hier denk ik niet goed.quote:Op woensdag 29 mei 2024 20:07 schreef Jojoke het volgende:
Minister-president – Dick Schoof
Ik weet het maar, het hoofdlijnenakkoord heeft weinig aandacht voor onderwijs en 2 ministers is misschien meer een D66-CDA-CU wens geweest?quote:Op woensdag 29 mei 2024 20:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er waten de laatste tijd 2 ministers van onderwijs.
Dat is een ander interessant item. De gaswinning is gestopt, is dan ook het werk van Vijlbrief klaar en kan de afwikkeling onder een 'gewone' bewindspersoon geschoven worden?quote:Op woensdag 29 mei 2024 20:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er waten de laatste tijd 2 ministers van onderwijs, al kwam dat ook omdat D66 en CU allebei onderwijs zeer belangrijk vinden. En zouden ze de staatssecretaris voor de afhandeling van Groningen weghalen? Van mij mag het, maar het valt hier denk ik niet goed.
Die afwikkeling gaat wel echt heel veel overleg in Groningen met diverse organen kosten, Vijlbrief was hier zo'n 30-40 keer per jaar. Dat kun je een ambtenaar laten afhandelen, maar is dat wat NSC en BBB voor staan met 'meer luisteren naar de regio'? Wie weet komt er wel een staatssecretaris voor regioplannen oid waar ze dit onder schuiven.quote:Op woensdag 29 mei 2024 20:19 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat is een ander interessant item. De gaswinning is gestopt, is dan ook het werk van Vijlbrief klaar en kan de afwikkeling onder een 'gewone' bewindspersoon geschoven worden?
De gasleiding is dicht, dus het zou logisch zijn als dit verhuist van Economische Zaken (Mijnbouw) naar Binnenlandse Zaken (Volkshuishouding). Die ambtenaren hebben daar genoeg te doen in de komende jaren.quote:Op woensdag 29 mei 2024 20:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die afwikkeling gaat wel echt heel veel overleg in Groningen met diverse organen kosten, Vijlbrief was hier zo'n 30-40 keer per jaar. Dat kun je een ambtenaar laten afhandelen, maar is dat wat NSC en BBB voor staan met 'meer luisteren naar de regio'? Wie weet komt er wel een staatssecretaris voor regioplannen oid waar ze dit onder schuiven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |