Ik begrijp deze argumentatie niet, maar BiZa lijkt mij in ieder geval geschikter dan EZ (want dat sloeg nergens op) dus het is in ieder geval al winst. En BiZa en VROM kennen elkaar goed, dus ze zullen elkaar sneller vinden.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij vond het VROM en ik niet. Als BiZa losgekoppelt zou worden van VROM kan het best onder BiZa. BiZa is zonder VROM en zonder Veiligheid trouwens weer net zo leeg als onder Plasterk, die minister gaat zich vervelen.
Hoezo snap je niet dat een economisch pakket van 22 miljard waarmee geen huizen worden gebouwd niks met Volkshuisvesting te maken heeft?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:42 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik begrijp deze argumentatie niet, maar BiZa lijkt mij in ieder geval geschikter dan EZ (want dat sloeg nergens op) dus het is in ieder geval al winst. En BiZa en VROM kennen elkaar goed, dus ze zullen elkaar sneller vinden.
Gaat ook wel een beetje op de manier waarop natuurlijk.Die hele uitstraling, merkwaardige gaza strook vergelijking etc.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
PVVer die partijprogramma voor leest is toch niet echt smeuïg?
Dan zou ik eerder stellen dat zij juist een van de weinige is die zeer direct uitspreekt wat er woord voor woord in het PVV partijprogramma staat: de Islam hoort niet in Nederland, en migranten moeten allemaal weg.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:47 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Gaat ook wel een beetje op de manier waarop natuurlijk.Die hele uitstraling, merkwaardige gaza strook vergelijking etc.
Omdat het primaire doel schadeherstel en de versterking van huizen is? En dat is ook wat de Groningers het belangrijkst vinden als ik alle Nieuwsuur afleveringen goed heb begrepen. Groningers willen een herstelde woning. VROM gaat over woningen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoezo snap je niet dat een economisch pakket van 22 miljard waarmee geen huizen worden gebouwd niks met Volkshuisvesting te maken heeft?
Ze neemt inderdaad geen blad voor de mond.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder stellen dat zij juist een van de weinige is die zeer direct uitspreekt wat er woord voor woord in het PVV partijprogramma staat: de Islam hoort niet in Nederland, en migranten moeten allemaal weg.
De rest is al sinds de verkiezingsuitslag op de 'dat bedoelen we heus niet zo hoor' tour.
Hoe zie je dat voor je?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:50 schreef Blastbeat het volgende:
Zodra dit kabinet zit wordt het prijsschieten.
Zin in!
En dat is dus niet het doel van Nij Begun. Schadeherstel en versterking moeten niet van die 22 miljard worden betaald. En voor de uitgave van die 22 miljard wordt de komende jaren een plan opgesteld. Het is net als Van der Wal die ook minister werd om een fonds van miljarden uit te geven.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:50 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Omdat het primaire doel schadeherstel en de versterking van huizen is? En dat is ook wat de Groningers het belangrijkst vinden als ik alle Nieuwsuur afleveringen goed heb begrepen. Groningers willen een herstelde woning. VROM gaat over woningen.
Dan heb ik de nieuwsberichten blijkbaar niet goed begrepen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat is dus niet het doel van Nij Begun. Schadeherstel en versterking moeten niet van die 22 miljard worden betaald. En voor de uitgave van die 22 miljard wordt de komende jaren een plan opgesteld. Het is net als Van der Wal die ook minister werd om een fonds van miljarden uit te geven.
En voor schadeherstel en versterking ligt er nu dankzij Vijlbrief een perfect plan. Daar hoeft geen staatssecretaris meer naar te kijken. Sterker: iedere Groninger wil juist dat dat plan eindelijk eens gelijk blijft.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)r-inlossen-ereschuldquote:Het kabinet wil de komende dertig jaar in totaal 22 miljard euro investeren in Groningen. Daarvan is 7,5 miljard bedoeld voor het verbeteren van de leefbaarheid, opgedeeld in 250 miljoen per jaar. De regio had hiervoor minstens dertig miljard gevraagd.
Een aanzienlijk deel, namelijk 12 miljard, is bedoeld voor schadeherstel en versterking in het Groningse aardbevingsgebied. Daarbij zegt het kabinet dat er ‘zo lang als nodig voldoende geld’ beschikbaar is voor schadeherstel en de versterking van huizen.
Voor ik reageer: was jij dat ene figuur dat een tijdje geleden iets schreef als 'ik noem je moeder een kankerhoer'? Of was dat iemand anders?quote:
Dat klopt gewoon niet: https://dvhn.nl/groningen(...)sregio-29003129.htmlquote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dan heb ik de nieuwsberichten blijkbaar niet goed begrepen.
[..]
https://www.rtvnoord.nl/n(...)r-inlossen-ereschuld
Herstelgeld is onbeperkt (geen 22 miljard) en gaat buiten dit fonds om.quote:Aan Nij Begun wordt de komende 30 jaar minstens 22 miljard euro besteed. Dit bedrag gebruiken we voor projecten en nieuwe ideeën die de regio helpen. Zowel voor de sociale agenda als de economische agenda is veel geld beschikbaar. Voor de sociale agenda en economische agenda samen is dit in eerste instantie 1 keer 500 miljoen euro. Dit geld gebruiken we voor het opzetten van projecten en het snel kunnen uitvoeren van de eerste plannen.
Daarnaast wordt er gedurende de looptijd van Nij Begun (2026-2055) voor zowel de sociale als de economische agenda jaarlijks 100 miljoen euro beschikbaar gesteld om het werk voort te zetten. Er wordt nog beslist hoe het geld precies verdeeld gaat worden. Maar dat het gebruikt gaat worden om de sociale en economische situatie in de provincie te verbeteren is zeker.
Voor het Herstel van Groningen geldt, dat dit moet worden aangepakt, koste wat kost. Het gaat dan om het herstel van de aardbevingsschade en het versterken van gebouwen.
Geen idee man. Denk het niet, maar kan het niet uitsluiten. Ik ben niet vies van een directe persoonlijke belediging als de situatie zich daar imo om vraagt, maar dat vind ik toch wel wat ver gaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:09 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Voor ik reageer: was jij dat ene figuur dat een tijdje geleden iets schreef als 'ik noem je moeder een kankerhoer'? Of was dat iemand anders?
Op Twitter zette ik gewoon een block, hier gaat dat niet en daarnaast hebben er nogal wat mensen vergelijkbare bijnamen. Vandaar.
Ja, zo fanatiek ben ik hier nou ook weer niet aanwezig om dat soort zooi te gaan regelen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Geen idee man. Denk het niet, maar kan het niet uitsluiten.
Er is volgens mij een Chrome plug-in om bepaalde users volledig onzichtbaar te maken.
Omdat die 4 koppen het niet eens blijven, denk je dat Wilders het waardeert dat hij nu weer op het matje geroepen werd over Faber. Dat ze nu blijkbaar toch nog minister wordt maar al is beschadigd voor ze begint. En dan heb je ook nog een NSC wat een spiksplinternieuwe partij is, weet jij zeker dat er daar geen tussen kunnen zitten die gewetensbezwaren krijgen?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je?
De oppositie kan, qua inhoud en ratio, de beste oppositie voeren die een oppositie ooit gevoerd heeft. Zolang er 76 achter die 4 aan blijven lopen, zal het uiteindelijke effect op beleid nul blijven.
Erg verwarrend. Ook als ik dit lees:quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat klopt gewoon niet: https://dvhn.nl/groningen(...)sregio-29003129.html
https://www.midden-gronin(...)ragen-over-nij-begun
[..]
Herstelgeld is onbeperkt (geen 22 miljard) en gaat buiten dit fonds om.
Heb er diverse brieven van zowel landelijke overheid als de gemeente over gehad.
https://www.midden-gronin(...)ragen-over-nij-begunquote:Vervolgens richt meer dan de helft van de maatregelen (maatregelen 1 tot en met 30) zich op het verbeteren van de schadeafhandeling, versterken en verduurzaming van huizen die zijn getroffen door de gevolgen van gaswinning.
Nou, je zegt het zelf alquote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:44 schreef KoosVogels het volgende:
Zo'n Faber, dat kan toch gewoon niet?
Die moet mensen aansturen, zich diplomatiek opstellen in Brussel. Terwijl het een enorm onaangenaam persoon is met ronduit extreme opvattingen. Dit kan toch niet anders dan een groot drama worden?
Wat bezielt Wilders? Had hij nou echt niets beters? (De vraag stellen is hem beantwoorden, I know)
Ik waardeer je oprechte verbijstering. Ik merk dat ik zelf al een stuk meer in een soort van 'tsja, dit is nou precies wat je er van krijgt' mentaliteit.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:44 schreef KoosVogels het volgende:
Die moet mensen aansturen, zich diplomatiek opstellen in Brussel. Terwijl het een enorm onaangenaam persoon is met ronduit extreme opvattingen. Dit kan toch niet anders dan een groot drama worden?
Wat bezielt Wilders? Had hij nou echt niets beters? (De vraag stellen is hem beantwoorden, I know)
Dat laatste ben ik volledig met je eens.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik waardeer je oprechte verbijstering. Ik merk dat ik zelf al een stuk meer in een soort van 'tsja, dit is nou precies wat je er van krijgt' mentaliteit.
Ze lijkt me een stuk eerlijker en directer over wat zowel de PVV als zijzelf écht willen, dan de rest van het PVV-vee momenteel.
Faber, het ware gezicht van de PVV.
En "Wat bezielt Wilders?"
Tsja, ik ben er denk ik deels bang voor dat hij het achter gesloten deuren woord voor woord met haar eens is, en dat het enige verwijt wat hij haar maakt, is dat ze volledig alle en enige tact mist, en in het openbaar dat politieke masker niet kan of weigert op te zetten.
Then again ... Faber met de tact en de uitstraling van bijvoorbeeld een Rutte ... Dat zou volgens mij nog vele malen erger zijn ... Oprecht doodeng.
Ik ken er niet genoeg, maar op basis van alleen al die Twitter (fuck you X) clipjes, geloof ik je meteen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 22:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik volledig met je eens.
Maar het is nogal een contrast met de superknuffelbare, liberale Van den Burg. Faber is misschien wel de meest onsympathieke persoon in de hele Nederlandse politiek.
En heb je daarna wel of niet huilend en jezelf schrobbend meerdere uren onder een hete douche gezeten?quote:Ik heb haar een paar jaar geleden trouwens nog eens kort geïnterviewd, toen ze Statenlid was in Gelderland.
Vaak gaat wetgeving per 1 januari of 1 juli in. Dus als ze een beetje opschieten kan het nog deze 1 juli zijnquote:Op vrijdag 14 juni 2024 22:06 schreef crystal_meth het volgende:
Iemand een idee wanneer dit (indien aanvaard) ten vroegste in werking zou kunnen treden:
https://www.eerstekamer.n(...)aan_productie_van_en
Wilders is een doodsbange loser die liever totaal incapabele mensen neerzet die hij vertrouwt dan iemand die daadwerkelijk iets kanquote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:44 schreef KoosVogels het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |