Grappig hoe snel zijn nederlaag bij de provinciale staten begin vorig jaar vergeten is. Hij was de 6e partij met nog geen 6% van de stemmen met een dikke -. Zo vast is die aanhang helemaal niet.quote:Op zondag 16 juni 2024 10:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die cult zijn geen 37 zetels.
Waarom wordt Geert sinds dat eenmalige succes ineens gezien als een soort politieke tovenaar die alles altijd lukt en waar niets tegen te beginnen valt? Tamelijk vermoeiend dat slappe gedoe.
Mooie uitsmijter inderdaad. En ergens weet Dilan dat ook wel. Haar opmerking over Faber was ook enkel bedoeld om NSC in te halen op rechtstatelijkheid en dat wapen uit Omtzigt zijn handen te slaan. Dat is gelukt, en dat terwijl het kabinet nog niet begonnen. Ze snapt dus heel goed hoe dit positioneren werkt. Dat ze alsnog wel instemt definieert haar dus enorm en beloofd niet veel goeds. Ik zie een Vd Burg en vd Wal nog wel keer breken met het akkoord en de fractie als ze dit soort fratsen met moties enzo moeten gaan steunen.quote:Op zondag 16 juni 2024 10:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Interessant stukje met mooie uitsmijter.
[..]
Ja, die gedachte dat Wilders bij nieuwe verkiezingen gegarandeerd wint is inderdaad nogal mal. Hij kwam echt uit een beroerde periode en anticipeerde ook ditmaal niet bepaald op de grootste worden.quote:Op zondag 16 juni 2024 10:56 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Grappig hoe snel zijn nederlaag bij de provinciale staten begin vorig jaar vergeten is. Hij was de 6e partij met nog geen 6% van de stemmen met een dikke -. Zo vast is die aanhang helemaal niet.
Alleen maakte Yesilgöz naar aanleiding daarvan de fout hen als junior partner acceptabel te achten en liet de VVD het klappen op migratie in plaats van voor een deal te gaan waardoor dat het onderwerp werd.
Van der Burg, hoe veel messen heeft die al in zijn rug zitten inmiddels? En als hij er nog steeds zit, waarom zou hij dan later wel ineens vertrekken?quote:Op zondag 16 juni 2024 10:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Mooie uitsmijter inderdaad. En ergens weet Dilan dat ook wel. Haar opmerking over Faber was ook enkel bedoeld om NSC in te halen op rechtstatelijkheid en dat wapen uit Omtzigt zijn handen te slaan. Dat is gelukt, en dat terwijl het kabinet nog niet begonnen. Ze snapt dus heel goed hoe dit positioneren werkt. Dat ze alsnog wel instemt definieert haar dus enorm en beloofd niet veel goeds. Ik zie een Vd Burg en vd Wal nog wel keer breken met het akkoord en de fractie als ze dit soort fratsen met moties enzo moeten gaan steunen.
Ieder mens heeft zijn breekpunt. En áls hij gaat, dan hoop ik dat er flink wat anderen met 'm meegaan. Ik weet niet hoeveel ruimte er is voor een rechts-liberale partij, maar anders is D66 nog best een optie.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van der Burg, hoe veel messen heeft die al in zijn rug zitten inmiddels? En als hij er nog steeds zit, waarom zou hij dan later wel ineens vertrekken?
Zihni Ozdil etaleert ergens ook nog zijn hemeltergende stupiditeit vol jijbakken en whataboutisms zie ik. Ook alweer een vervlogen dieptepunt uit de recente parlementaire geschiedenis.quote:Op zondag 16 juni 2024 10:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Interessant stukje met mooie uitsmijter.
[..]
Nee, niet binnen de VVD inderdaad. Maar die partij wordt wel kleiner en kleiner en er is ook echt wel een deel van die partij die voornamelijk gewoon liberaal is en niet perse conservatief. Da's logisch ook. Want de hakken in het zand tegenover Europa en de rest van de wereld levert op termijn geen economische groei op en daar draait het uiteindelijk allemaal om.quote:Op zondag 16 juni 2024 10:24 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De VVD heeft de afgelopen jaren stelselmatig de macht geprefereerd boven de rechtsstaat, staat nu onder leiding van iemand die nota bene zelf de deur opengezet heeft voor deze gekte en er is binnen deze conservatief geworden partij een meerderheid voor de samenwerking. Dit gaat met andere woorden geen enkel effect hebben.
Die was er, maar dat blijkt ook gewoon een club PVV-enablers te zijn. Dat ze het op zich goed bedoelen bij NSC geloof ik wel, maar die ruimte op rechtsliberaal schuurt toch echt teveel tegen extreemrechts aan in de praktijk.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:06 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ieder mens heeft zijn breekpunt. En áls hij gaat, dan hoop ik dat er flink wat anderen met 'm meegaan. Ik weet niet hoeveel ruimte er is voor een rechts-liberale partij, maar anders is D66 nog best een optie.
Iedereen heeft een ondergrens toch? Denk wel dat hij zich realiseert dat zijn carrière dan over is. Niet alleen binnen de vvd maar leuk wegpromoveren zit er dan ook niet in. En nu zit hij er op persoonlijke titel, hiervoor als bestuurder wel een stuk minder. Maar fair point. Zijn reputatie als de redelijke vvd'er staat wel op het spel zo.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van der Burg, hoe veel messen heeft die al in zijn rug zitten inmiddels? En als hij er nog steeds zit, waarom zou hij dan later wel ineens vertrekken?
Ik vraag me toch echt af wat er beter is voor je carrière. Deze klucht steunen, of netjes afronden en verder bedanken.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Iedereen heeft een ondergrens toch? Denk wel dat hij zich realiseert dat zijn carrière dan over is. Niet alleen binnen de vvd maar leuk wegpromoveren zit er dan ook niet in. En nu zit hij er op persoonlijke titel, hiervoor als bestuurder wel een stuk minder. Maar fair point. Zijn reputatie als de redelijke vvd'er staat wel op het spel zo.
eens.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vraag me toch echt af wat er beter is voor je carrière. Deze klucht steunen, of netjes afronden en verder bedanken.
Eric van der Burg hoeft zich echt geen zorgen te maken om zijn maatschappelijke carrière als hij de politiek of de VVD verlaat.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Iedereen heeft een ondergrens toch? Denk wel dat hij zich realiseert dat zijn carrière dan over is. Niet alleen binnen de vvd maar leuk wegpromoveren zit er dan ook niet in. En nu zit hij er op persoonlijke titel, hiervoor als bestuurder wel een stuk minder. Maar fair point. Zijn reputatie als de redelijke vvd'er staat wel op het spel zo.
Ik weet niet wat de ambities van de man zijn, maar ik kan het me niet voorstellen dat die heel erg in gevaar komen als je de rug keert naar een kabinet dat hard zijn best doet om alles waar jij je best voor gedaan hebt, onderuit te halen. Blijven hangen en je handtekening zetten lijkt mij eigenlijk erger, maar wie ben ik.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Oh ja. Even vergeten dat we alleen nog maar hardliners willen. Mensen die een compromis zoeken, gadverdamme. Softies.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:29 schreef KoningWouter het volgende:
Van der Burg partijleider
Die vent is zo'n softie dat hij zijn reet nog laat afvegen door zijn moeder.
Eens, en dit gaat hij zich tijdens de rit wel realiseren denk ik. En dat hij dan toch opstapt. Maar ik was eigenlijk verbaasd dat de vvd fractie en dus hij zo snel met het hoofdlijnenakkoord instemde. In die zin is hij al aan het wegzakken in het moeras van deze coalitiequote:Op zondag 16 juni 2024 11:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de ambities van de man zijn, maar ik kan het me niet voorstellen dat die heel erg in gevaar komen als je de rug keert naar een kabinet dat hard zijn best doet om alles waar jij je best voor gedaan hebt, onderuit te halen. Blijven hangen en je handtekening zetten lijkt mij eigenlijk erger, maar wie ben ik.
Dat zijn inderdaad nog twee echte liberalen. De rest lijkt zichzelf te hebben wijsgemaakt dat egoïsme, scheuren over de snelweg en zo min mogelijk belasting betalen het liberale woord eer aan doet.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je zult inderdaad maar Van den Burg of Van der Wal zijn. Kan me niet voorstellen dat die mensen zich nog als trotse VVD'er zouden omschrijven.
Die koerswijziging hebben ze trouwens al een jaar of 20 geleden ingezet. Ik zie mezelf wel als liberaal, en om die reden stem ik dus al heel lang geen VVD meer.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:34 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad nog twee echte liberalen. De rest lijkt zichzelf te hebben wijsgemaakt dat egoïsme, scheuren over de snelweg en zo min mogelijk belasting betalen het liberale woord eer aan doet.
Echte führers hebben we nodig toch? Niet van die softies! Ik begrijp je helemaal kameraad! Het vaandel hoog! De rijen hecht gesloten!quote:Op zondag 16 juni 2024 11:29 schreef KoningWouter het volgende:
In dat opzicht ben ik iedere keer weer blij verrast als JOVD zich ergens in mengt. Niet dat ze iets in de melk te brokkelen hebben verder, maar de toekomst van de echte VVD is nog niet verloren.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die koerswijziging hebben ze trouwens al een jaar of 20 geleden ingezet. Ik zie mezelf wel als liberaal, en om die reden stem ik dus al heel lang geen VVD meer.
Maakt mij het uit. Ik stem toch niet op hem. Maar het lijkt me nou niet echt een man die geschikt is als partijleider. Veel te soft.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:36 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Echte führers hebben we nodig toch? Niet van die softies! Ik begrijp je helemaal kameraad! Het vaandel hoog! De rijen hecht gesloten!
Rajkowski en De Groot heb ik nog wel vertrouwen in, die zullen hier inderdaad ook niet blij mee zijn.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:34 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad nog twee echte liberalen. De rest lijkt zichzelf te hebben wijsgemaakt dat egoïsme, scheuren over de snelweg en zo min mogelijk belasting betalen het liberale woord eer aan doet.
Hm... Misschien heb je hier wel gewoon gelijk in. Ik laat het even bezinken.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:16 schreef BlackLining het volgende:
Die was er, maar dat blijkt ook gewoon een club PVV-enablers te zijn. Dat ze het op zich goed bedoelen bij NSC geloof ik wel, maar die ruimte op rechtsliberaal schuurt toch echt teveel tegen extreemrechts aan in de praktijk.
Sociaalconservatieve mensen kunnen naar het CDA, -progressieve naar D66. Ik zie daar tussenin echt geen ruimte voor nog een NSC.
O ja, cynische hufterigheid is het ideaal. Stop het deugen! Het land heeft moraalhatende klootzakken nodig!quote:Op zondag 16 juni 2024 11:29 schreef KoningWouter het volgende:
De VVD is nu de partij van het type Paul Slettenhaar.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:34 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |