Racisme in Nederland zit vrij breed en het zit vrij diep.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:09 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, racisme bestaat in Nederland en het bestaat vrij breed en het zit vrij diep. Maar de term 'extreem' suggereert dat Nederland ten opzichte van andere landen racistischer is en dat is natuurlijk onzin. Onder je linkjes staat dus ook niet dat Nederland extreem racistisch is, maar dat er racisme in Nederland bestaat.
Raoul du Pré (chef politiek van de VK) benoemde gisteren dat Wilders en Agema helemaal niet zo hecht zijn als vaak wordt gedacht. En dat hij daarom ook liever een type als Markuszower als vicepremier had.quote:Op zondag 16 juni 2024 13:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Agema is echt de nr 2/3 van de partij (samen met Bosma), dat het niet naar haar ging in eerste instantie komt echt wel bij haar zelf vandaan.
Dit is gewoon weer expres dom doen om daarna weer een zuur en onzinnig betoog af te kunnen steken over hoe vreselijk woke het allemaal is. Geen zin in. Ga zelf maar googelen.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Racisme in Nederland zit vrij breed en het zit vrij diep.
Waarop baseer je dat?
https://over-ons.belastin(...)dienst-en-toeslagen/quote:Op zondag 16 juni 2024 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Racisme in Nederland zit vrij breed en het zit vrij diep.
Waarop baseer je dat?
Nee, het is een vraag om inhoud.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:13 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dit is gewoon weer expres dom doen om daarna weer een zuur en onzinnig betoog af te kunnen steken over hoe vreselijk woke het allemaal is. Geen zin in. Ga zelf maar googelen.
Hoe is die veranderd dan?quote:Op zondag 16 juni 2024 14:15 schreef Kickinalfa het volgende:
En de term racisme is ook wel aan inflatie onderhevig overigens.
Ik geloof er geen flikker van, want het antwoord op je vraag kan elke 10-jarige binnen een paar seconden vinden.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het is een vraag om inhoud.
Er zijn net 2 openlijk vol-racistische kandidaat-ministers (Faber en Klever) aangekondigd, dat zegt natuurlijk wel wat over dit land. Als de PVV nu niet zakt naar max 10 zetels, hebben we in elk geval een grote groep die puur en smerig racisme geen enkel probleem vinden. En dat de andere 3 partijen dit accepteren zonder dat blijkbaar in hun achterban volledige onrust uit breekt zegt ook wel veel over het racistische gehalte van Nederland.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:15 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik denk dat Nederland helemaal niet zo racistisch is als sommige denken/geloven.
Racisme en discriminatie worden op één hoop gegooid inderdaad.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:15 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik denk dat Nederland helemaal niet zo racistisch is als sommige denken/geloven.
In Hongarije moet gewoon een staatsgreep komen.quote:Op zondag 16 juni 2024 13:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hongarije, althans Orban, en Wilders zijn allang 2 handen op een buik, natuurlijk.
Polen is weer terug aan het draaien met de verliezen van PiS, dat zal in Hongarije niet snel gebeuren dankzij hun gemanipuleerde kiesstelsel.
Dat is dan ook wel een behoorlijk achterhaalde definitie van racisme hoor.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:20 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Racisme en discriminatie worden op één hoop gegooid inderdaad.
De racistische theorie dat er afzonderlijke menselijke rassen bestaan (en dan de minderwaardigheid van bepaalde rassen ten opzichte van superieure rassen) lijkt vaak buiten beeld. Zie het voorbeeld van de belastingdienst hierboven.
Dat is dé definitie. Al eeuwen.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:23 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel een behoorlijk achterhaalde definitie van racisme hoor.
Dit is toch niet serieus hè?quote:Op zondag 16 juni 2024 14:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In Hongarije moet gewoon een staatsgreep komen.
Als je iemand niet meer democratisch weg kan krijgen dan moet dat maar ondemocratisch.
Blijft een leuk trucje van hem. Verzinnen dat iets gesteld wordt en daar dan finaal uit de bocht over vliegen.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Random opmerking van een user is ineens een waarheid waar jij van alles aanhangt. De enige die het ooit heeft over Alabama aan de Noordzee ben jij.
Kijk, superhandige en gratis site met heel veel informatie.quote:
Ik wacht nog op quotes, Karel.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Blijft een leuk trucje van hem. Verzinnen dat iets gesteld wordt en daar dan finaal uit de bocht over vliegen.
Nee, dank je, er zit al een Horthy incarnatie daar, een tweede voegt daar niets aan toe.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je iemand niet meer democratisch weg kan krijgen dan moet dat maar ondemocratisch.
Stel dat een inspecteur van de belastingdienst in zijn hoofd heeft dat Turkse mensen vaker frauderen met hun zorgtoeslag en daarom scherper naar Turkse mensen kijkt dan naar Nederlandse mensen, is dat dan racisme volgens de definitie van Van Dale in jouw link?quote:Op zondag 16 juni 2024 14:25 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Kijk, superhandige en gratis site met heel veel informatie.
https://nl.wikipedia.org/(...)finities_van_de_term
Jawel, als iemand de democratie heeft afgeschaft dan is er geen andere keuze dan om er ondemocratisch mee af te rekenen.quote:
Oneens maar tegelijkertijd zie ik ook het probleem dat een dergelijk systeem ontzettend moeilijk op democratische wijze te veranderen is.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, als iemand de democratie heeft afgeschaft dan is er geen andere keuze dan om er ondemocratisch mee af te rekenen.
Gevolgen van zijn eigen keuzes.
Dat is nooit echt de oplossing. Die Magyar, al is het net zo'n idioot als Orban, heeft laten zien dat Fidesz wel gewoon democratisch te verslaan is. Ook verliest hij nog regelmatig burgemeestersverkiezingen. Het afschaffen van de democratie en een dictator aanstellen, wat je doet met een staatsgreep, is nooit de oplossing.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, als iemand de democratie heeft afgeschaft dan is er geen andere keuze dan om er ondemocratisch mee af te rekenen.
Volgens die eerste regel niet, maar de definitie in Van Dale is veel langer dan wat Wiki citeert en dan is jouw voorbeeld inderdaad een vorm van racisme.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:28 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Stel dat een inspecteur van de belastingdienst in zijn hoofd heeft dat Turkse mensen vaker frauderen met hun zorgtoeslag en daarom scherper naar Turkse mensen kijkt dan naar Nederlandse mensen, is dat dan racisme volgens de definitie van Van Dale in jouw link?
Ja: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Institutioneel_racismequote:Op zondag 16 juni 2024 14:28 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Stel dat een inspecteur van de belastingdienst in zijn hoofd heeft dat Turkse mensen vaker frauderen met hun zorgtoeslag en daarom scherper naar Turkse mensen kijkt dan naar Nederlandse mensen, is dat dan racisme volgens de definitie van Van Dale in jouw link?
Hmm, doet me denken aan die klimaatactivisten die geweld ook wel acceptabel vondenquote:Op zondag 16 juni 2024 14:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat laatste vooral, ja.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is nooit echt de oplossing. Die Magyar, al is het net zo'n idioot als Orban, heeft laten zien dat Fidesz wel gewoon democratisch te verslaan is. Ook verliest hij nog regelmatig burgemeestersverkiezingen. Het afschaffen van de democratie en een dictator aanstellen, wat je doet met een staatsgreep, is nooit de oplossing.
De meerderheid van de Hongaren staat helaas gewoon achter Orban. Dat maakt hem de democratisch verkozen leider. Ik zou wel voorstellen dat de Hongaren het gevolg van hun keuze moeten voelen en dat ze de EU uit worden gegooid, want daar passen ze nu niet meer.
In theorie wel, maar het probleem daarvan is dat je daarmee wel altijd over je graf heen gaat regeren, omdat de toekomstige generaties het in principe niet op democratische wijze terug kunnen draaien.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:30 schreef Tijger_m het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat een democratie mag beslissen of ze nog een democratie willen zijn, he?
Dat was ook wel een supervoorbeeld van iets al dan niet expres compleet verkeerd begrijpen en daar dan fanatiek aan vasthouden zodat er zoveel mogelijk ophef komt.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:35 schreef musicmaker92 het volgende:
[..]
Hmm, doet me denken aan die klimaatactivisten die geweld ook wel acceptabel vonden![]()
[ x ]
Dat kunnen ze beslissen. Maar dat maakt het in mijn ogen ook legitiem om ondemocratisch de macht te veranderen.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oneens maar tegelijkertijd zie ik ook het probleem dat een dergelijk systeem ontzettend moeilijk op democratische wijze te veranderen is.
Het is natuurlijk wel zo dat een democratie mag beslissen of ze nog een democratie willen zijn, he?
Ja, ik zeg ook niet dat daar geen problemen aan zitten. Ik zou er geen voorstander van zijn om dat ooit te doen, persoonlijk, er zijn nu eenmaal maar weinigen als Cincinattus.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In theorie wel, maar het probleem daarvan is dat je daarmee wel altijd over je graf heen gaat regeren, omdat de toekomstige generaties het in principe niet op democratische wijze terug kunnen draaien.
Lijdzaam ondergaan staat een wereld af van militaire staatsgreep. Bovendien ga je er dan vanuit dat de situatie daarmee verbeterd en ik betwijfel dat hogelijk.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kunnen ze beslissen. Maar dat maakt het in mijn ogen ook legitiem om ondemocratisch de macht te veranderen.
Niemand hoeft zomaar lijdzaam een dictatuur te ondergaan.
Uhh tja, jij komt toch met die link dat dit een betere definitie van racisme zou zijn?quote:Op zondag 16 juni 2024 14:33 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Volgens die eerste regel niet, maar de definitie in Van Dale is veel langer dan wat Wiki citeert en dan is jouw voorbeeld inderdaad een vorm van racisme.
Als je het zo wil lezen: best. Zie dan een paar regels daaronder:quote:Op zondag 16 juni 2024 14:41 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Uhh ja, jij komt toch met die link dat dit een betere definitie van racisme zou zijn?
Alles waardoor bevolkingsgroepen benadeeld worden, formeel of informeel, en opzettelijk of niet-opzettelijk.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Institutioneel_racisme
Ik was degene die hier over veiligheidsgevoel schreef. Volgens mij zei ik dat men zich hier onveiliger voelde dan de statistieken rechtvaardigde. Volgens Ipsos I&O de kiezer de formerende partijen eerder afrekent op zwaarder straffen dan op zaken als minimumloon, kernenergie en eigen risico in de zorg. Daarnaast merk je dat in tijden van mondiale crisis men meer geneigd is voor law and order partijen te stemmen.quote:Op zondag 16 juni 2024 13:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Toch vreemd, want volgens velen is Nederland extreem racistisch en zit het vol met "institutioneel racisme" en was juist niet het veiligheidsgevoel erg slecht (dit kwam zelfs nog in het vorige topic langs).
Dat heeft echt niets met inflatie te maken. De term is juist verduidelijkt. Want bijvoorbeeld antisemitisme racistisch noemen gaat anders pas als je eerst accepteert dat joden gezien kunnen worden als ras (wat al een imbeciele veronderstelling is). Moslims discrimineren zou dan weer niet racistisch zijn, want die zijn nog niet tot 'ras' gebombardeerd, terwijl het in wezen natuurlijk hetzelfde is: discriminatie op grond van religie.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:46 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Alles waardoor bevolkingsgroepen benadeeld worden, formeel of informeel, en opzettelijk of niet-opzettelijk.
Mooi voorbeeld van de inflatie van de term racisme. Van mij mag het hoor. Maar het gevolg is dat je geen taal meer over hebt wanneer je een echte onversneden racist tegenkomt.
Zoals Faber en Klever?quote:Op zondag 16 juni 2024 14:46 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
...wanneer je een echte onversneden racist tegenkomt.
In mijn ogen is dat iemand anders behandelen obv huidskleur etc, niet of je pro of tegen zwarte piet bent oid.quote:
Terwijl zwarte piet toch een behoorlijk racistisch stereotype is. Bedoel je niet gewoon: het is pas racisme als ik er ook tegen ben?quote:Op zondag 16 juni 2024 14:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In mijn ogen is dat iemand anders behandelen obv huidskleur etc, niet of je pro of tegen zwarte piet bent oid.
Het gaat niet om het ego van Agema, maar om dat van Wilders. Die kan moeilijk geen VP benoemen.quote:Op zondag 16 juni 2024 10:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat andere partijen akkoord gaan met een VP die nooit in actie hoeft te komen, alleen maar omdat haar egootje het niet aan zou kunnen als ze het niet werd.
Ja, dit zou natuurlijk puur om die wet op zich al heel goed nieuws zijn, maar dat het heel slecht nieuws is voor het komende kabinet is echt wel een fijne bonus.quote:Op zondag 16 juni 2024 16:59 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)oor-draai-oostenrijk
Ik wens het nieuwe kabinet hier veel sterkte mee.
Erg mooi dat ie doorgaat.
Paarse revolutie, dat klinkt wat sympathiekerquote:Op zondag 16 juni 2024 14:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het “komende” kabinet is ‘a dead man walking’quote:Op zondag 16 juni 2024 17:11 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, dit zou natuurlijk puur om die wet op zich al heel goed nieuws zijn, maar dat het heel slecht nieuws is voor het komende kabinet is echt wel een fijne bonus.
Van der Wal kan nu ook nog wel voor stemmen, toch? Laten ze haar maar een motie van wantrouwen geven, als coalitie-kamerlid...quote:Op zondag 16 juni 2024 16:59 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)oor-draai-oostenrijk
Ik wens het nieuwe kabinet hier veel sterkte mee.
Erg mooi dat ie doorgaat.
Los van wat je van het uiterlijk vindt, het uiterlijk van een fictief figuur in een kinderfeest heeft in mijn ogen helemaal niks te maken met discriminatie.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:59 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Terwijl zwarte piet toch een behoorlijk racistisch stereotype is. Bedoel je niet gewoon: het is pas racisme als ik er ook tegen ben?
De context is wel wat breder dan die van Pino of zo.quote:Op zondag 16 juni 2024 17:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Los van wat je van het uiterlijk vindt, het uiterlijk van een fictief figuur in een kinderfeest heeft in mijn ogen helemaal niks te maken met discriminatie.
Laat ik voorop stellen: ik geloof echt niet dat iedereen die vast houdt aan zwarte piet een racist is. Maar koste wat kost een kleur willen vasthouden van een fictief figuur, terwijl inmiddels algemeen bekend is dat een heel deel van de bevolking daar last van heeft (bijvoorbeeld doordat ze maandenlang met 'zwarte piet' worden aangesproken, ook door onschuldige peuters) en een hele grote groep kinderen in Nederland daardoor niet kan genieten van het kinderfeest, dat vind ik nou wel een typisch voorbeeld van hoe het samen uit de samenleving verdwenen is en er totaal niet meer aan de medemens wordt gedacht. Egocentrisme ten top.quote:Op zondag 16 juni 2024 17:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Los van wat je van het uiterlijk vindt, het uiterlijk van een fictief figuur in een kinderfeest heeft in mijn ogen helemaal niks te maken met discriminatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |