Laat ik daar nog even wat polariserends over zeggen, want dat is goed voor rechtse woede: ik geloof wel dat iedereen die vasthoudt aan zwarte piet racist is, het vertikt om zich enigszins in te lezen, of dom is.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:05 schreef Hanca het volgende:
Laat ik voorop stellen: ik geloof echt niet dat iedereen die vast houdt aan zwarte piet een racist is.
Ja, het duurde wel heel lang.quote:
Bij velen zou dat kunnen, maar velen houden zich ook vast aan nostalgie. Ze zijn gaan houden van dat racistisch feest dus worden ze boos als men nu probeert daar voor hun kinderen verandering in te brengen.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:14 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Laat ik daar nog even wat polariserends over zeggen, want dat is goed voor rechtse woede: ik geloof wel dat iedereen die vasthoudt aan zwarte piet racist is, het vertikt om zich enigszins in te lezen, of dom is.
Of je nu gelijk hebt of niet, wat is nu precies het nut van een dergelijke reactie. Waarom zou je mensen zo weg willen zetten om het wegzetten van hen te veroordelen?quote:Op zondag 16 juni 2024 18:14 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Laat ik daar nog even wat polariserends over zeggen, want dat is goed voor rechtse woede: ik geloof wel dat iedereen die vasthoudt aan zwarte piet racist is, het vertikt om zich enigszins in te lezen, of dom is.
Even advocaat van de duivel spelen; Maakt het uit hoe je het vraagt of zegt? Ik hoor alleen maar bij de voorstanders dat ze iets afgepakt word (dat gebeurt overigens niet maar soit), ik zie bij de voorstanders weinig tot geen empathie of bereidheid naar argumenten te luisteren, ik zie wel een bereidheid om geweld te gebruiken en het gebruik daarvan goed te praten.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Of je nu gelijk hebt of niet, wat is nu precies het nut van een dergelijke reactie. Waarom zou je mensen zo weg willen zetten om het wegzetten van hen te veroordelen?
Wat bedoel je met wegzetten?quote:Op zondag 16 juni 2024 18:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Of je nu gelijk hebt of niet, wat is nu precies het nut van een dergelijke reactie. Waarom zou je mensen zo weg willen zetten om het wegzetten van hen te veroordelen?
Die is er aan de andere kant ook niet.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel spelen; Maakt het uit hoe je het vraagt of zegt? Ik hoor alleen maar bij de voorstanders dat ze iets afgepakt word (dat gebeurt overigens niet maar soit), ik zie bij de voorstanders weinig tot geen empathie of bereidheid naar argumenten te luisteren, ik zie wel een bereidheid om geweld te gebruiken en het gebruik daarvan goed te praten.
Maakt het dan nog verschil als je niet langer bereid bent om het goed te praten en aardig te doen tegen de voorstanders van Zwarte Piet?
Wat zijn eigenlijk de argumenten om Zwarte Piet als karikatuur te laten bestaan?quote:Op zondag 16 juni 2024 18:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die is er aan de andere kant ook niet.
Voor degenen die daar zich uberhaupt mee bezig houden: dat het geen negroïde figuur uitbeeldt.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk de argumenten om Zwarte Piet als karikatuur te laten bestaan?
Je mag tegenwoordig ook niks meer zeggenquote:Op zondag 16 juni 2024 19:00 schreef Blastbeat het volgende:
Mijn vriendin is een zwarte moslima. Zij krijgt al die haat direct te verduren. Niet alleen de extreemrechtse en anderszins racistische, maar ook de seksistische én de conservatief-religieuze. En dan is het de bedoeling dat we al die haat zien als waardevolle meningen van 'andersdenkenden'?
Als er dan gezanikt wordt over 'woke', 'deugen' of 'wegzetten'... Echt flikker een eind op. Je hebt geen idee.
Is dat een reden om een groot deel van de bevolking te kwetsen of in elk geval te zorgen dat ze er last van hebben? Nee, toch? Zeker niet omdat het heel simpel kan worden aangepast.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor degenen die daar zich uberhaupt mee bezig houden: dat het geen negroïde figuur uitbeeldt.
Oh zeker wel, ik heb namelijk hetzelfde met een aangetrouwde Marokkaanse; alleen wordt die door zowel de PVV'er (want 'Marokkaan' en dus bij voorbaat ongewenst) als het gros van haar eigen familie uitgekotst (want afvallig en getrouwd met een 'Hollander').quote:Op zondag 16 juni 2024 19:00 schreef Blastbeat het volgende:
Mijn vriendin is een zwarte moslima. Zij krijgt al die haat direct te verduren. Niet alleen de extreemrechtse en anderszins racistische, maar ook de seksistische én de conservatief-religieuze. En dan is het de bedoeling dat we al die haat zien als waardevolle meningen van 'andersdenkenden'?
Als er dan gezanikt wordt over 'woke', 'deugen' of 'wegzetten'... Echt flikker een eind op. Je hebt geen idee.
Dat was dus mijn overweging om niet langer voorstander van Zwarte Piet te zijn. Toen de discussie begon had ik ook zoiets van "Ach, het is niet racistisch bedoeld", als je dan van zwarte mensen hoort dat ze dat wel zo ervaren dan kun je of accepteren dat het verstandig en sociaal is om het dan los te laten of stijf vol te houden en er een probleem van te maken terwijl kinderen er geen fuck om geven of Piet zwart, groen of roet is.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is dat een reden om een groot deel van de bevolking te kwetsen of in elk geval te zorgen dat ze er last van hebben? Nee, toch? Zeker niet omdat het heel simpel kan worden aangepast.
Het wordt al aangepast.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is dat een reden om een groot deel van de bevolking te kwetsen of in elk geval te zorgen dat ze er last van hebben? Nee, toch? Zeker niet omdat het heel simpel kan worden aangepast.
Precies wat ik zeg: alle empathie is weg uit de samenleving. Het is geen samen meer, nadenken over hoe je de ander kan helpen is verdwenen.
En exact dat is het. Luister nou gewoon even naar mensen. Dan blijkt het meestal allemaal gewoon best redelijk.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was dus mijn overweging om niet langer voorstander van Zwarte Piet te zijn. Toen de discussie begon had ik ook zoiets van "Ach, het is niet racistisch bedoeld", als je dan van zwarte mensen hoort dat ze dat wel zo ervaren dan kun je of accepteren dat het verstandig en sociaal is om het dan los te laten of stijf vol te houden en er een probleem van te maken terwijl kinderen er geen fuck om geven of Piet zwart, groen of roet is.
Heel Nederland eens een weekje op change management cursus sturen. Is mischien een gedachte.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:08 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
En exact dat is het. Luister nou gewoon even naar mensen. Dan blijkt het meestal allemaal gewoon best redelijk.
Zullen we dat als stelregel voor meerdere kanten aanhouden aleer allerlei grove termen over en weer vallen?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:08 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
En exact dat is het. Luister nou gewoon even naar mensen. Dan blijkt het meestal allemaal gewoon best redelijk.
Alsjeblieft niet, druk zat.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heel Nederland eens een weekje op change management cursus sturen. Is mischien een gedachte.
Hoe combineer je dat met zwart kroeshaar, geaccentueerde dikke lippen, en donkere schmink?quote:Op zondag 16 juni 2024 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor degenen die daar zich uberhaupt mee bezig houden: dat het geen negroïde figuur uitbeeldt.
Geen idee, vraag het aan degenen die zich bezighouden met Zwarte Piet.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe combineer je dat met zwart kroeshaar, geaccentueerde dikke lippen, en donkere schmink?
Laffe uitvlucht dus weer zoals gebruikelijk?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geen idee, vraag het aan degenen die zich bezighouden met Zwarte Piet.
Mij zal het worst wezen.
Operationaliseer dat eens?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Laffe uitvlucht dus weer zoals gebruikelijk?
Het is geen neger het LIJKT alleen maar een neger! Want het is een witte Nederlander met schmink, haha!quote:Op zondag 16 juni 2024 19:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe combineer je dat met zwart kroeshaar, geaccentueerde dikke lippen, en donkere schmink?
Ik weet het echt niet man. Ik weet wel dat ik erg geschrokken ben van de laatste landelijke verkiezingsuitslag. Niet omdat ik geloof dat er erg veel gaat veranderen, want dat kan gelukkig helemaal niet, maar wel dat zo'n groot deel van de mensen om ons heen op een extreemrechtse partij gestemd heeft en daarmee zegt: die mensen moeten op de een of andere manier weg.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heel Nederland eens een weekje op change management cursus sturen. Is mischien een gedachte.
Ik zie dit als een onderdeel van een groter probleem en het probleem is verandering. Ik snap dat jij dit persoonlijk oppakt, ik niet, en dat het daardoor een andere lading heeft.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:14 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet man. Ik weet wel dat ik erg geschrokken ben van de laatste landelijke verkiezingsuitslag. Niet omdat ik geloof dat er erg veel gaat veranderen, want dat kan gelukkig helemaal niet, maar wel dat zo'n groot deel van de mensen om ons heen op een extreemrechtse partij gestemd heeft en daarmee zegt: die mensen moeten op de een of andere manier weg.
Dat is geen vorm van 'anders denken'. Dat is gewoonweg pure kwaadaardigheid. Nu richt zich het op iemand van wie ik houd en natuurlijk raakt het me daarom meer. Maar iedereen zou hier fel tegen moeten ageren.
Ja, voor die kant wil ik best begrip hebben. Maar die kant kan terecht bij het CDA, de VVD, bij CU of welke andere conservatieve partij dan ook. Maar ze kiezen voor een racistische, extreemrechtse partij. Kan zijn dat ze dat zelf niet inzien hoor, maar laten we dan zo snel mogelijk een stemdiploma invoeren.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie dit als een onderdeel van een groter probleem en het probleem is verandering. Ik snap dat jij dit persoonlijk oppakt, ik niet, en dat het daardoor een andere lading heeft.
Het grotere probleem is de snelheid waarmee zaken veranderen, waar oude waarden wegvallen, waar de wereld steeds kleiner word en waar mensen, zeker mensen die uit een verzuild verleden komen, gewoon moeite hebben om het mentaal bij te benen.
Dat verzuilde verleden is zelfs voor boomers van 50, 60 jaar al een tijdje prehistorie.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie dit als een onderdeel van een groter probleem en het probleem is verandering. Ik snap dat jij dit persoonlijk oppakt, ik niet, en dat het daardoor een andere lading heeft.
Het grotere probleem is de snelheid waarmee zaken veranderen, waar oude waarden wegvallen, waar de wereld steeds kleiner word en waar mensen, zeker mensen die uit een verzuild verleden komen, gewoon moeite hebben om het mentaal bij te benen.
Ja, het lijkt me echt een groot deel voort te komen uit doorgeslagen individualisering, maar ook zijn de middenpartijen soms vergeten het land mee te nemen. Uitleggen waarom drastische zaken noodzakelijk zijn. Je merkte bij corona: als je dat wel doet is een zeer groot deel het gewoon met de noodzakelijke wijzigingen eens.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Begrip, begrip...ik zal niet zeggen dat ik er veel begrip voor heb, ik signaleer het alleen. Ik kan er maar heel slecht mee uit de voeten vooral omdat ik met name in Nederland een volk zie wat zich massaal heeft afgekeerd van de oude verzuiling want "Ik laat mij niet vertellen..." of "Dat bepaal ik zelf wel" en daar uiteindelijk maar heel slecht mee uit de voeten kan.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:19 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, voor die kant wil ik best begrip hebben. Maar die kant kan terecht bij het CDA, de VVD, bij CU of welke andere conservatieve partij dan ook. Maar ze kiezen voor een racistische, extreemrechtse partij. Kan zijn dat ze dat zelf niet inzien hoor, maar laten we dan zo snel mogelijk een stemdiploma invoeren.
Klinkt als een heel degelijke samenvatting en ik zou het er echt mee eens zijn, ware het niet dat je wel negeert dat het om echte mensen gaat. 'Een zondebok zoeken', ja, vaker gezien, dat gebeurt hè, ja, stom dat dat zo gaat. Zijn we het allemaal mee eens.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Begrip, begrip...ik zal niet zeggen dat ik er veel begrip voor heb, ik signaleer het alleen. Ik kan er maar heel slecht mee uit de voeten vooral omdat ik met name in Nederland een volk zie wat zich massaal heeft afgekeerd van de oude verzuiling want "Ik laat mij niet vertellen..." of "Dat bepaal ik zelf wel" en daar uiteindelijk maar heel slecht mee uit de voeten kan.
Dus vervalt men in het aloude, en menselijke, gedrag van een zondebok zoeken voor alles wat kut is in hun leven zelfs als ze het zelf veroorzaakt hebben. Want de hand in eigen boezem steken? Nah.
Waar het uiteindelijk op neer komt is dat we individueel en collectief amper meer in staat zijn tot zelfreflectie. Analyse lijkt ook een vies woord. In plaats van de feiten en het eigen handelen eerst zo objectief mogelijk te bekijken voordat een stelling wordt ingenomen wordt er vooral uit de heup geschoten. Dat komt zeker ook omdat de veranderingen zo snel gaan en veel mensen dat niet bij kunnen houden. Minstens zo veel komt het door gebrekkig onderwijs in combinatie met het niet in staat zijn simpele en vaak duidelijk onjuiste stellingen van populisten te ontkrachten.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Begrip, begrip...ik zal niet zeggen dat ik er veel begrip voor heb, ik signaleer het alleen. Ik kan er maar heel slecht mee uit de voeten vooral omdat ik met name in Nederland een volk zie wat zich massaal heeft afgekeerd van de oude verzuiling want "Ik laat mij niet vertellen..." of "Dat bepaal ik zelf wel" en daar uiteindelijk maar heel slecht mee uit de voeten kan.
Dus vervalt men in het aloude, en menselijke, gedrag van een zondebok zoeken voor alles wat kut is in hun leven zelfs als ze het zelf veroorzaakt hebben. Want de hand in eigen boezem steken? Nah.
Ik vergeet niet dat het om echte mensen gaat maar ik kan er ook zo verdomd weinig aan doen. Boos worden doe ik geregeld maar dan loop ik weg bij mijn computer omdat het dan problematisch is om het hier te posten.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:31 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Klinkt als een heel degelijke samenvatting en ik zou het er echt mee eens zijn, ware het niet dat je wel negeert dat het om echte mensen gaat. 'Een zondebok zoeken', ja, vaker gezien, dat gebeurt hè, ja, stom dat dat zo gaat. Zijn we het allemaal mee eens.
Maar het gaat om daadwerkelijke haat tegen echte mensen. Echte mensen die daar wakker van liggen, die zich elke dag afvragen: wie van mijn buren, collega's wil mij eigenlijk ook liever weg hebben?
Bij de landelijke verkiezingen bleek 20% extreemrechts te stemmen. Bij sommige peilingen bleek daarna zelfs een derde dat van plan te zijn. We krijgen een regering waarmee extreemrechts door regulier rechts genormaliseerd wordt.
Het is om te janken.
Dat overstijgt simpele politiek. Kijk hoe er over ouderen wordt gesproken ("opmakende boomers") en het 'zwarte gat dat de zorg heet".quote:Op zondag 16 juni 2024 19:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waar het uiteindelijk op neer komt is dat we individueel en collectief amper meer in staat zijn tot zelfreflectie. Analyse lijkt ook een vies woord. In plaats van de feiten en het eigen handelen eerst zo objectief mogelijk te bekijken voordat een stelling wordt ingenomen wordt er vooral uit de heup geschoten. Dat komt zeker ook omdat de veranderingen zo snel gaan en veel mensen dat niet bij kunnen houden. Minstens zo veel komt het door gebrekkig onderwijs in combinatie met het niet in staat zijn simpele en vaak duidelijk onjuiste stellingen van populisten te ontkrachten.
De vraag is hoe dat ontstaan is. In de basis denk ik niet dat er veel haat naar 'buitenlanders' was. Een combinatie van het niet kunnen ontkrachten van populistisch geroep in combinatie met het toeschrijven van op zich gerechtvaardigd problemen (huisvesting, asielopvang, criminaliteit) heeft veel onrust en vingerwijzen veroorzaakt. Wat daar achter zit is dat we imo niet meer getraind zijn zelf een onderbouwde mening te vormen en dus de hardste schreeuwer volgen met de meest simpele, doch meest niet juiste of zeer ongenuanceerde, mening.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:31 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Klinkt als een heel degelijke samenvatting en ik zou het er echt mee eens zijn, ware het niet dat je wel negeert dat het om echte mensen gaat. 'Een zondebok zoeken', ja, vaker gezien, dat gebeurt hè, ja, stom dat dat zo gaat. Zijn we het allemaal mee eens.
Maar het gaat om daadwerkelijke haat tegen echte mensen. Echte mensen die daar wakker van liggen, die zich elke dag afvragen: wie van mijn buren, collega's wil mij eigenlijk ook liever weg hebben?
Bij de landelijke verkiezingen bleek 20% extreemrechts te stemmen. Bij sommige peilingen bleek daarna zelfs een derde dat van plan te zijn. We krijgen een regering waarmee extreemrechts door regulier rechts genormaliseerd wordt.
Het is om te janken.
Hoe verklaar je dat kroeshaar, pagepakje, en oorbellen dan?quote:Op zondag 16 juni 2024 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Reeds beantwoord.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dat kroeshaar, pagepakje, en oorbellen dan?
Wat kunnen we daarvan leren, dat de facto per decreet regeren wel erg efficiënt is? Als er nou iets is wat we van corona hebben geleerd, is het wel dat een crisis op een gegeven moment geen crisis meer is en dat blijven hangen in "de crisismethode" dan oprecht gevaarlijk overheidsoptreden oplevert.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:23 schreef Hanca het volgende:
En nogmaals: de corona crisis methode werkte wel, dus daar kunnen we misschien best van leren.
Ik ken een meid die nu met een moslim samen is, en in een volksbuurt woont. Is geen genot om daar nu over straat te gaan blijkbaar.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:00 schreef Blastbeat het volgende:
Ik had het mijn hele post over de manier van communiceren, niet over de maatregelen zelf. Wat ze in elk geval goed deden was het land meenemen met maatregelen en de redenen daarvan. Ik denk dat de politiek dat over het algemeen bij normale politieke besluiten die veel impact hebben (verplicht een warmtepomp, bijvoorbeeld) veel te weinig doet.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat kunnen we daarvan leren, dat de facto per decreet regeren wel erg efficiënt is? Als er nou iets is wat we van corona hebben geleerd, is het wel dat een crisis op een gegeven moment geen crisis meer is en dat blijven hangen in "de crisismethode" dan oprecht gevaarlijk overheidsoptreden oplevert.
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat mensen bepaalde veranderingen gewoon slecht vinden. Zou kunnen hoor, is maar een suggestie.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als afvallige met een 'Hollander' op bepaalde straten lopen is ook geen aanrader.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ken een meid die nu met een moslim samen is, en in een volksbuurt woont. Is geen genot om daar nu over straat te gaan blijkbaar.
Dit is onzin, je kunt niet zomaar voor een hele groep mensen gaan bepalen waarom ze ergens op stemmen, en daar dan boos over worden.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:14 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
maar wel dat zo'n groot deel van de mensen om ons heen op een extreemrechtse partij gestemd heeft en daarmee zegt: die mensen moeten op de een of andere manier weg.
1972, rellen in de Afrikaanderwijk in Rotterdam tegen Turkse gastarbeiders.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:50 schreef Faraday01 het volgende:
Wat historisch nog wel hoopvol is voor de langere termijn is dat het afzetten tegen nieuwe groepen Nederlanders iets van alle tijden is. Ook voorafgaand aan en in de gouden eeuw ging het er soms heftig aan toe. Op termijn ontstaat er toch meestal een nieuw normaal met een nieuwe 'Nederlander' waarbij ook de etniciteit en cultuur van nieuwe groepen een plaats krijgen. Dat heeft alleen veel tijd nodig.
En secularisering.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:50 schreef Faraday01 het volgende:
Wat historisch nog wel hoopvol is voor de langere termijn is dat het afzetten tegen nieuwe groepen Nederlanders iets van alle tijden is. Ook voorafgaand aan en in de gouden eeuw ging het er soms heftig aan toe. Op termijn ontstaat er toch meestal een nieuw normaal met een nieuwe 'Nederlander' waarbij ook de etniciteit en cultuur van nieuwe groepen een plaats krijgen. Dat heeft alleen veel tijd nodig.
Ach dat is toch helemaal geen probleem, de Oekraïner draait ook gewoon prima mee in zeer korte tijd. Het binnenlaten van bepaalde groepen mensen heeft consequenties, dat is waar mensen zich tegen afzetten. Niet zozeer tegen de mensen die binnenkomen zelf.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:50 schreef Faraday01 het volgende:
De PVV heeft gewoon een verkiezingsprogramma toch? Iedereen weet toch wel min of meer waar die partij voor staat?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is onzin, je kunt niet zomaar voor een hele groep mensen gaan bepalen waarom ze ergens op stemmen, en daar dan boos over worden.
Hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat katholieken en protestanten stopten elkaar af te maken in de Nederlanden?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
1972, rellen in de Afrikaanderwijk in Rotterdam tegen Turkse gastarbeiders.
Je kunt nu wel kijken: er zijn 2 vol racistische kandidaat ministers voorgesteld met Faber en Klever. Dat racisme is ook genoeg in de pers gekomen. Als de PVV nu nog op 40+ zetels blijft staan heeft in elk geval een groot deel van Nederland blijkbaar geen probleem met racisme, ook niet als ze zelf zogezegd geen racist zijn. En als de coalitie een meerderheid blijkt te houden in de peilingen, kun je constateren dat in elk geval de meerderheid geen probleem heeft met samenwerken met racisten.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is onzin, je kunt niet zomaar voor een hele groep mensen gaan bepalen waarom ze ergens op stemmen, en daar dan boos over worden.
Zijn ze gestopt dan?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat katholieken en protestanten stopten elkaar af te maken in de Nederlanden?
In Nederland? Al eeuwen.quote:
Wij zijn 'andersom' en dat scheelt fors.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ken een meid die nu met een moslim samen is, en in een volksbuurt woont. Is geen genot om daar nu over straat te gaan blijkbaar.
Jaquote:
Kun jij je indenken dat er ook mensen zijn die geen afkeer hebben van een huidskleur maar van aartsconservatieve opvattingen over scheiding kerk en staat, vrouwen- en homorechten?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt nu wel kijken: er zijn 2 vol racistische kandidaat ministers voorgesteld met Faber en Klever. Dat racisme is ook genoeg in de pers gekomen. Als de PVV nu nog op 40+ zetels blijft staan heeft in elk geval een groot deel van Nederland blijkbaar geen probleem met racisme, ook niet als ze zelf zogezegd geen racist zijn. En als de coalitie een meerderheid blijkt te houden in de peilingen, kun je constateren dat in elk geval de meerderheid geen probleem heeft met samenwerken met racisten.
Je snapt toch wel dat dat iets totaal anders is dan redenen voor stemmen?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:52 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
De PVV heeft gewoon een verkiezingsprogramma toch? Iedereen weet toch wel min of meer waar die partij voor staat?
Dit is ook altijd zo'n valse hoop reactie.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:14 schreef Blastbeat het volgende:
Niet omdat ik geloof dat er erg veel gaat veranderen, want dat kan gelukkig helemaal niet
Ja, zeer zeker. Sterker: ik heb zelf ook een afkeer van aartsconservatieve opvattingen over vrouwen- en homorechten. Dat deel ik trouwens met praktisch elke moslim die ik spreek.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kun jij je indenken dat er ook mensen zijn die geen afkeer hebben van een huidskleur maar van aartsconservatieve opvattingen over scheiding kerk en staat, vrouwen- en homorechten?
Wat handig, zelf nieuwe definities voor woorden verzinnen zodat je er boos over kunt doenquote:Op zondag 16 juni 2024 19:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt nu wel kijken: er zijn 2 vol racistische kandidaat ministers voorgesteld met Faber en Klever. Dat racisme is ook genoeg in de pers gekomen. Als de PVV nu nog op 40+ zetels blijft staan heeft in elk geval een groot deel van Nederland blijkbaar geen probleem met racisme, ook niet als ze zelf zogezegd geen racist zijn. En als de coalitie een meerderheid blijkt te houden in de peilingen, kun je constateren dat in elk geval de meerderheid geen probleem heeft met samenwerken met racisten.
Laat me raden; die opvattingen hoor je natuurlijk alleen van roomblanke boertjes.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, zeer zeker. Sterker: ik heb zelf ook een afkeer van aartsconservatieve opvattingen over vrouwen- en homorechten. Dat deel ik trouwens met praktisch elke moslim die ik spreek.
Met de beste wil van de wereld: iemand die niets tegen moslims heeft, gaat echt geen PVV stemmen.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat dat iets totaal anders is dan redenen voor stemmen?
Het was dan ook een grap, in mijn kleine (6000) dorp werken de katholieken en de protestanten volop samen, organiseren ook samen een Kerst en Paas viering en ten tijde van Corona zijn ze alle huizen langsgegaan om een plantje te brengen en hun diensten aan te bieden. Niet aan mij besteed maar ik vond de gemeenschapszin die eruit sprak wel heel goed.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja
Wel sinds kort, dan heb je het over de laatste 10/15 jaar dat ze echt samenwerken in plaats van elkaar als het grote kwaad zien.
Bedoel je nu dat het geen racisme is omdat er niet over moslims maar over de Islam gesproken wordt?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat handig, zelf nieuwe definities voor woorden verzinnen zodat je er boos over kunt doen
Racisme is onderscheid maken op basis van afkomst:quote:Op zondag 16 juni 2024 19:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat handig, zelf nieuwe definities voor woorden verzinnen zodat je er boos over kunt doen
Dus ik verzin geen definitie, Klever en Faber zijn overduidelijk racistisch.quote:Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie: "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."[3]
Nou ja, ik heb je weleens over abortus gehoord en dat was toch behoorlijk aartsconservatief.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, zeer zeker. Sterker: ik heb zelf ook een afkeer van aartsconservatieve opvattingen over vrouwen- en homorechten. Dat deel ik trouwens met praktisch elke moslim die ik spreek.
Religie heeft niets met ras of afkomst te maken.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Racisme is onderscheid maken op basis van afkomst:
[..]
Dus ik verzin geen definitie, Klever en Faber zijn overduidelijk racistisch.
Nee, hoor.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laat me raden; die opvattingen hoor je natuurlijk alleen van roomblanke boertjes.
Dat zou kunnen. Maar daar had blastbeat het niet over.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als afvallige met een 'Hollander' op bepaalde straten lopen is ook geen aanrader.
.
Wat heet, dat kon niet eens; dat was kusje op de hoek zodat de 'kafir' niet zichtbaar in beeld was.
Klopt, daar had ik het over.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar daar had blastbeat het niet over.
Dat heeft te maken met mijn opvatting over de rechten van het kind, waarbij voor mij een ongeboren kind net zo veel kind is als een geboren kind. Dat heeft niks te maken met vrouwenrechten, wat mij betreft is een vrouw in alles gelijk aan een man en heeft het ook exact dezelfde rechten. In mijn ideaalbeeld werken man en vrouw ook evenveel, maar in het geval van kinderen beide niet fulltime.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:00 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb je weleens over abortus gehoord en dat was toch behoorlijk aartsconservatief.
Daar wonen dan zeker die mensen waar de PvdA/Links beter naar moet luisteren!quote:Op zondag 16 juni 2024 19:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waar moeten die mensen die afvallige dames die wagen met een 'Hollander' te gaan onheus bejegenen naar gaan luisteren?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Daar wonen dan zeker die mensen waar de PvdA/Links beter naar moet luisteren!
Nou ja, laten we het erop houden dat dat een discussie voor later is.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met mijn opvatting over de rechten van het kind, waarbij voor mij een ongeboren kind net zo veel kind is als een geboren kind. Dat heeft niks te maken met vrouwenrechten, wat mij betreft is een vrouw in alles gelijk aan een man en heeft het ook exact dezelfde rechten. In mijn ideaalbeeld werken man en vrouw ook evenveel, maar in het geval van kinderen beide niet fulltime.
Die zijn er ook, maar ik denk dat dat vanuit jou een hoop wishful thinking is. Je wilt graag geloven dat dat de PVV aanhang is, maar ik hoor weer andere geluiden.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kun jij je indenken dat er ook mensen zijn die geen afkeer hebben van een huidskleur maar van aartsconservatieve opvattingen over scheiding kerk en staat, vrouwen- en homorechten?
Als het maar duidelijk is dat voor mij man en vrouw echt volledig gelijk zijn. Ik ben ook zeer blij met onze vrouwelijke dominee. En ik stemde in mijn leven ook vaker op een vrouw dan op een man. Ik ben wat dat betreft dus zeker niet aartsconservatief.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:05 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou ja, laten we het erop houden dat dat een discussie voor later is.
Voor de goede orde: ik kom weleens wat bot uit de hoek waar het dit soort zaken betreft, maar dat is echt niet persoonlijk. Ik heb dat soort verschillen van opvatting ook met mijn ouders en zo. Nul haat of iets dergelijks.
Maakt niet uit, het is natuurlijk geen racisme als het niet over ras gaat. Een religie kies je zelf.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Bedoel je nu dat het geen racisme is omdat er niet over moslims maar over de Islam gesproken wordt?
Ik heb niets met de PVV.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die zijn er ook, maar ik denk dat dat vanuit jou een hoop wishful thinking is. Je wilt graag geloven dat dat de PVV aanhang is, maar ik hoor weer andere geluiden.
Grappige is dat het nog niet eens een extreme orthodoxe haatbaard is. Dan kan ik het nog wel begrijpen.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Daar wonen dan zeker die mensen waar de PvdA/Links beter naar moet luisteren!
Dus we mogen Faber en Klever enkel discriminerend noemen maar geen racist?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Religie heeft niets met ras of afkomst te maken.
Daarom zijn er ook katholieke Irakezen die naar Nederland kwamen t.t.v. Saddam.
Als Faber en Klever op basis van huidskleur opereren zijn het inderdaad racisten.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus we mogen Faber en Klever enkel discriminerend noemen maar geen racist?
Ik zeg ook niet dat je een PVV'er bent. Alleen heb ik het idee dat je die achterban aan het downplayen bent.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb niets met de PVV.
Juist omdat haar voorman het onderscheid tussen ras en religie niet eens ziet.
Ik spreek voor mijzelf.
Je ziet het verschil niet?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dat heb ik dan weer met andere zaken hier.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je een PVV'er bent. Alleen heb ik het idee dat je die achterban aan het downplayen bent.
Ja, of alle buitenlanders uit het verkeerde buitenland.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Grappige is dat het nog niet eens een extreme orthodoxe haatbaard is. Dan kan ik het ergens nog wel begrijpen.
Maar volgens sommigen zijn alle moslims dat.
Godzijdank mag je dat in Nederland nog altijd helemaal zelf uitmaken. Nog wel.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zou je nog antwoord op mijn vraag kunnen geven?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, of alle buitenlanders uit het verkeerde buitenland.
Het zou natuurlijk gek zijn als woorden bepaalde betenenissen zouden hebben héquote:Op zondag 16 juni 2024 20:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Godzijdank mag je dat in Nederland nog altijd helemaal zelf uitmaken. Nog wel.
quote:Op zondag 16 juni 2024 20:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als Faber en Klever op basis van huidskleur opereren zijn het inderdaad racisten.
Nee sorry, heb hier nooit echt bij stil gestaan. Voor mij zijn racisme en discriminatie altijd behoorlijke synoniemen geweest en daarom vraag ik het.quote:
Doe eens dan? Geloof gewoon even in Allah. Wel oprecht hè, vol overtuiging en accepteer met heel je hart dat Mohamed zijn profeet is en dat de Koran het woord van god is. En daarna geloof je voluit in een andere god naar keuze, net zo oprecht uiteraard. Dan word je weer even katholiek, lekker geloven in al die wonderen en zo en daarna weer net even anders: gereformeerd, doe maar gewoon de SGP-variant. Dan nog even geloven in Vishnu, om dat deel van de wereld ook niet te negeren. En uiteindelijk gewoon weer lekker atheïst.quote:
Die heb ik zelf meegemaakt. En een vriend van mij ook. Naar hun familie hebben ze iig niet meer te luisteren want die wilden niets meer met ze te maken hebbenquote:Op zondag 16 juni 2024 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar moeten die mensen die afvallige dames die wagen met een 'Hollander' te gaan onheus bejegenen naar gaan luisteren?
Ook een tip?
Oh ok. Het is vrij simpel: racisme is discriminatie gebaseerd op ras (tegenwoordig soms ook ethniciteit, maar goed). Daar hoort ook het gedachtengoed bij dat bepaalde rassen beter zijn dan andere.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:14 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Nee sorry, heb hier nooit echt bij stil gestaan. Voor mij zijn racisme en discriminatie altijd behoorlijke synoniemen geweest en daarom vraag ik het.
Overduidelijk wel, aangezien het hele idee daar was dat Joden een ras waren, een voor sommige Nazi's minderwaardig ras, voor andere Nazi's juist een superieur ras (en daarom gevaarlijk). Het maakte de Nazi's ook niet uit of een Jood een religie beleed of niet; Nazi's hadden de pest aan de Joden omdat, volgens weinig frisse figuren als Rosenberg, Himmler en Hitler zelf, ze de aanstichters waren van 'rassenvermenging' om zo het Germaanse ras te verzwakken.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:14 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Nee sorry, heb hier nooit echt bij stil gestaan. Voor mij zijn racisme en discriminatie altijd behoorlijke synoniemen geweest en daarom vraag ik het.
Bij de vervolging van Joden in WO2 was dus geen sprake van racisme?
Kun je van ras veranderen? Nee héquote:Op zondag 16 juni 2024 20:15 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Doe eens dan? Geloof gewoon even in Allah. Wel oprecht hè, vol overtuiging en accepteer met heel je hart dat Mohamed zijn profeet is en dat de Koran het woord van god is. En daarna geloof je voluit in een andere god naar keuze, net zo oprecht uiteraard. Dan word je weer even katholiek, lekker geloven in al die wonderen en zo en daarna weer net even anders: gereformeerd, doe maar gewoon de SGP-variant. Dan nog even geloven in Vishnu, om dat deel van de wereld ook niet te negeren. En uiteindelijk gewoon weer lekker atheïst.
Maar niet liegen hè! Alles moet een oprecht geloof zijn.
Tot over een uurtje. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Jammer van die laatste zin, maar verder is dit inderdaad ook mijn ervaring.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:16 schreef ems. het volgende:
[..]
Die heb ik zelf meegemaakt. En een vriend van mij ook. Naar hun familie hebben ze iig niet meer te luisteren want die wilden niets meer met ze te maken hebben
Pas toen het uit ging met die vriend van mij en zij zich door jarenlange druk toch een huwelijk met een moslim heeft laten aanpraten wilden haar bloedeigen ouders weer contact met haar hebben.
En het was altijd al helemaal een feest als die meisjes op straat gespot werden met een Nederlandse/ongelovige man.
Goede tijden altijd met die islam.
Mijn schoonmoeder woonde in een enclave uit een ander Europees land in Nederland. Toen zei haar man leerde kennen had ze precies dezelfde ervaring terwijl dit helemaal geen moslims waren…quote:Op zondag 16 juni 2024 20:16 schreef ems. het volgende:
[..]
Die heb ik zelf meegemaakt. En een vriend van mij ook. Naar hun familie hebben ze iig niet meer te luisteren want die wilden niets meer met ze te maken hebben
Pas toen het uit ging met die vriend van mij en zij zich door jarenlange druk toch een huwelijk met een moslim heeft laten aanpraten wilden haar bloedeigen ouders weer contact met haar hebben.
En het was altijd al helemaal een feest als die meisjes op straat gespot werden met een Nederlandse/ongelovige man.
Goede tijden altijd met die islam.
Bron?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
voor andere Nazi's juist een superieur ras
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |