Ach dat is toch helemaal geen probleem, de Oekraïner draait ook gewoon prima mee in zeer korte tijd. Het binnenlaten van bepaalde groepen mensen heeft consequenties, dat is waar mensen zich tegen afzetten. Niet zozeer tegen de mensen die binnenkomen zelf.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:50 schreef Faraday01 het volgende:
Wat historisch nog wel hoopvol is voor de langere termijn is dat het afzetten tegen nieuwe groepen Nederlanders iets van alle tijden is. Ook voorafgaand aan en in de gouden eeuw ging het er soms heftig aan toe. Op termijn ontstaat er toch meestal een nieuw normaal met een nieuwe 'Nederlander' waarbij ook de etniciteit en cultuur van nieuwe groepen een plaats krijgen. Dat heeft alleen veel tijd nodig.
De PVV heeft gewoon een verkiezingsprogramma toch? Iedereen weet toch wel min of meer waar die partij voor staat?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is onzin, je kunt niet zomaar voor een hele groep mensen gaan bepalen waarom ze ergens op stemmen, en daar dan boos over worden.
Hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat katholieken en protestanten stopten elkaar af te maken in de Nederlanden?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
1972, rellen in de Afrikaanderwijk in Rotterdam tegen Turkse gastarbeiders.
Je kunt nu wel kijken: er zijn 2 vol racistische kandidaat ministers voorgesteld met Faber en Klever. Dat racisme is ook genoeg in de pers gekomen. Als de PVV nu nog op 40+ zetels blijft staan heeft in elk geval een groot deel van Nederland blijkbaar geen probleem met racisme, ook niet als ze zelf zogezegd geen racist zijn. En als de coalitie een meerderheid blijkt te houden in de peilingen, kun je constateren dat in elk geval de meerderheid geen probleem heeft met samenwerken met racisten.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is onzin, je kunt niet zomaar voor een hele groep mensen gaan bepalen waarom ze ergens op stemmen, en daar dan boos over worden.
Zijn ze gestopt dan?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat katholieken en protestanten stopten elkaar af te maken in de Nederlanden?
In Nederland? Al eeuwen.quote:
Wij zijn 'andersom' en dat scheelt fors.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ken een meid die nu met een moslim samen is, en in een volksbuurt woont. Is geen genot om daar nu over straat te gaan blijkbaar.
Jaquote:
Kun jij je indenken dat er ook mensen zijn die geen afkeer hebben van een huidskleur maar van aartsconservatieve opvattingen over scheiding kerk en staat, vrouwen- en homorechten?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt nu wel kijken: er zijn 2 vol racistische kandidaat ministers voorgesteld met Faber en Klever. Dat racisme is ook genoeg in de pers gekomen. Als de PVV nu nog op 40+ zetels blijft staan heeft in elk geval een groot deel van Nederland blijkbaar geen probleem met racisme, ook niet als ze zelf zogezegd geen racist zijn. En als de coalitie een meerderheid blijkt te houden in de peilingen, kun je constateren dat in elk geval de meerderheid geen probleem heeft met samenwerken met racisten.
Je snapt toch wel dat dat iets totaal anders is dan redenen voor stemmen?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:52 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
De PVV heeft gewoon een verkiezingsprogramma toch? Iedereen weet toch wel min of meer waar die partij voor staat?
Dit is ook altijd zo'n valse hoop reactie.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:14 schreef Blastbeat het volgende:
Niet omdat ik geloof dat er erg veel gaat veranderen, want dat kan gelukkig helemaal niet
Ja, zeer zeker. Sterker: ik heb zelf ook een afkeer van aartsconservatieve opvattingen over vrouwen- en homorechten. Dat deel ik trouwens met praktisch elke moslim die ik spreek.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kun jij je indenken dat er ook mensen zijn die geen afkeer hebben van een huidskleur maar van aartsconservatieve opvattingen over scheiding kerk en staat, vrouwen- en homorechten?
Wat handig, zelf nieuwe definities voor woorden verzinnen zodat je er boos over kunt doenquote:Op zondag 16 juni 2024 19:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt nu wel kijken: er zijn 2 vol racistische kandidaat ministers voorgesteld met Faber en Klever. Dat racisme is ook genoeg in de pers gekomen. Als de PVV nu nog op 40+ zetels blijft staan heeft in elk geval een groot deel van Nederland blijkbaar geen probleem met racisme, ook niet als ze zelf zogezegd geen racist zijn. En als de coalitie een meerderheid blijkt te houden in de peilingen, kun je constateren dat in elk geval de meerderheid geen probleem heeft met samenwerken met racisten.
Laat me raden; die opvattingen hoor je natuurlijk alleen van roomblanke boertjes.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, zeer zeker. Sterker: ik heb zelf ook een afkeer van aartsconservatieve opvattingen over vrouwen- en homorechten. Dat deel ik trouwens met praktisch elke moslim die ik spreek.
Met de beste wil van de wereld: iemand die niets tegen moslims heeft, gaat echt geen PVV stemmen.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat dat iets totaal anders is dan redenen voor stemmen?
Het was dan ook een grap, in mijn kleine (6000) dorp werken de katholieken en de protestanten volop samen, organiseren ook samen een Kerst en Paas viering en ten tijde van Corona zijn ze alle huizen langsgegaan om een plantje te brengen en hun diensten aan te bieden. Niet aan mij besteed maar ik vond de gemeenschapszin die eruit sprak wel heel goed.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja
Wel sinds kort, dan heb je het over de laatste 10/15 jaar dat ze echt samenwerken in plaats van elkaar als het grote kwaad zien.
Bedoel je nu dat het geen racisme is omdat er niet over moslims maar over de Islam gesproken wordt?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat handig, zelf nieuwe definities voor woorden verzinnen zodat je er boos over kunt doen
Racisme is onderscheid maken op basis van afkomst:quote:Op zondag 16 juni 2024 19:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat handig, zelf nieuwe definities voor woorden verzinnen zodat je er boos over kunt doen
Dus ik verzin geen definitie, Klever en Faber zijn overduidelijk racistisch.quote:Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie: "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."[3]
Nou ja, ik heb je weleens over abortus gehoord en dat was toch behoorlijk aartsconservatief.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, zeer zeker. Sterker: ik heb zelf ook een afkeer van aartsconservatieve opvattingen over vrouwen- en homorechten. Dat deel ik trouwens met praktisch elke moslim die ik spreek.
Religie heeft niets met ras of afkomst te maken.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Racisme is onderscheid maken op basis van afkomst:
[..]
Dus ik verzin geen definitie, Klever en Faber zijn overduidelijk racistisch.
Nee, hoor.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laat me raden; die opvattingen hoor je natuurlijk alleen van roomblanke boertjes.
Dat zou kunnen. Maar daar had blastbeat het niet over.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als afvallige met een 'Hollander' op bepaalde straten lopen is ook geen aanrader.
.
Wat heet, dat kon niet eens; dat was kusje op de hoek zodat de 'kafir' niet zichtbaar in beeld was.
Klopt, daar had ik het over.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar daar had blastbeat het niet over.
Dat heeft te maken met mijn opvatting over de rechten van het kind, waarbij voor mij een ongeboren kind net zo veel kind is als een geboren kind. Dat heeft niks te maken met vrouwenrechten, wat mij betreft is een vrouw in alles gelijk aan een man en heeft het ook exact dezelfde rechten. In mijn ideaalbeeld werken man en vrouw ook evenveel, maar in het geval van kinderen beide niet fulltime.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:00 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb je weleens over abortus gehoord en dat was toch behoorlijk aartsconservatief.
Daar wonen dan zeker die mensen waar de PvdA/Links beter naar moet luisteren!quote:Op zondag 16 juni 2024 19:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ken een meid die nu met een moslim samen is, en in een volksbuurt woont. Is geen genot om daar nu over straat te gaan blijkbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |