Ik denk dat die er dan gewoon uitvliegt en Geert intussen wel een vervanger gevonden heeft om zijn "Milders"-act op te kunnen poetsen. Zo belangrijk is die vrouw volgens mij ook niet.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:04 schreef BlackLining het volgende:
We zijn dan ook nog niet eens begonnen he
Ik geef het maximaal een maand voordat Faber uit de bocht vliegt. Misschien dat er daarna wat gaat gebeuren.
Voor een deel denk ik ook in de hoop dat ze er lokaal niet voor afgestraft gaan worden bij de GR-verkiezingen.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat er mensen met naam en toenaam in de krant staan is juist bij machtspartij VVD echt heel veelzeggend inderdaad.
Dat je er dus niet zomaar voor kunt kiezen om iets wel of niet te geloven.quote:Op maandag 17 juni 2024 06:53 schreef Weird- het volgende:
[..]
Nee, net als bij een religie. Wat is je punt?
Wel een van zijn vertrouwelingen die er al jaren bij is.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat die er dan gewoon uitvliegt en Geert intussen wel een vervanger gevonden heeft om zijn "Milders"-act op te kunnen poetsen. Zo belangrijk is die vrouw volgens mij ook niet.
En de BBB heeft nu ook al verstand van de Oostenrijkse grondwet.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:02 schreef Blastbeat het volgende:
Die Europese natuurherstelwet is erdoor. Volgens mij betekent dat dat die BBB-minister een strenger natuurbeleid moet gaan voeren dan Adema deed.
Humor wel.
"Ongekend. Kan niet zonder gevolgen blijven"quote:Op maandag 17 juni 2024 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
En de BBB heeft nu ook al verstand van de Oostenrijkse grondwet.
[ x ]
Gewoon niet uitvoeren en de rechter de schuld geven als die de overheid erop wijst dat er meer gedaan moet worden.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:02 schreef Blastbeat het volgende:
Die Europese natuurherstelwet is erdoor. Volgens mij betekent dat dat die BBB-minister een strenger natuurbeleid moet gaan voeren dan Adema deed.
Humor wel.
Wellicht dat de overstrmingen in Oostenrijk een belangrijke boodschap zijn geweest.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:02 schreef Blastbeat het volgende:
Humor wel.
Man, man, man...quote:Op maandag 17 juni 2024 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
Dat kan best ja.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wellicht dat de overstrmingen in Oostenrijk een belangrijke boodschap zijn geweest.
Wat probeert ze hier nou weer mee te zeggen? Dat de Volkskrant eigenlijk cht geweld tegen haar wil gebruiken?quote:
Ja, en weet je waarom ze koploper zijn? Omdat ze niet konden concurreren met landen als Nederland op de niet-biologische agri markt.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kan best ja.
Oostenrijk is ook koploper biologische landbouw in de EU. En de groenen zitten daar in de regering.
Die gaan echt niet wachten op Sander van de BBB.
Gelachen om Sander Smit. Dezelfde man wil een opt-outje op Parijs-akkoord. Niet serieus te nemen.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
Jezus wat een vergezochte overgevoeligheid weer.quote:
Dat is dan ook exact de bedoeling. Lekker het slachtoffer uithangen en wel flink uitdelen, natuurlijk.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jezus wat een vergezochte overgevoeligheid weer.
Zo kun je niks meer zeggen.
Duidelijk het effect van de natuurherstelwet. De zon doet goed z'n best vandaag.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:33 schreef Koffieplanter het volgende:
De zon gaat nu echt weer schijnen in Nederland.
Het is wel een slap aftreksel van de oorspronkelijke wet, toch goed dat de wet aangenomen is.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kan best ja.
Oostenrijk is ook koploper biologische landbouw in de EU. En de groenen zitten daar in de regering.
Die gaan echt niet wachten op Sander van de BBB.
Caroline heeft altijd eerst een uitvoerig gesprek met iedereen over wie ze een mening spuit.quote:
STOER MENINKJE WEER HOORquote:Op maandag 17 juni 2024 11:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Caroline heeft altijd eerst een uitvoerig gesprek met iedereen over wie ze een mening spuit.
Wat is dit kansloos zeg
Dat impliceert ze zo wel ja. Misschien gelooft ze het zelf ook nog wel (half). Een heel helder licht is ze niet namelijk.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:21 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Wat probeert ze hier nou weer mee te zeggen? Dat de Volkskrant eigenlijk cht geweld tegen haar wil gebruiken?
Hier spreekt pure angst. Van der Plas beseft steeds harder dat ze alles voor de boeren weg heeft gegeven in ruil voor vage beloftes die ze niet waar kan maken en een vuist op tafel (is dat geen geweld?) in de EU. Die ziet nu in dat ze slechter heeft onderhandeld dan een klein kind op koningsdag.quote:
Nederland de snowflake van de EU met een uitzondering op alles?quote:Op maandag 17 juni 2024 11:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gelachen om Sander Smit. Dezelfde man wil een opt-outje op Parijs-akkoord. Niet serieus te nemen.
Nou ja, ze kunnen nu tenminste wel buitenlanders de schuld geven (Oostenrijk).quote:Op maandag 17 juni 2024 12:01 schreef TheVulture het volgende:
Uiteindelijk krijgen we natuurlijk wel de "Boehoe, het is allemaal de schuld van Brussel en Frans Timmermans-kaart" van dit waarschijnlijk toekomstige kabinet, maar goed. Wel mooi dat Oostenrijk nu aan boord is...
Nederland is ook enorm opportunistisch, want onze problemen zijn behalve stikstof misschien nog wel groter ten aanzien van de waterkwaliteit waar ze het bij de Boerenlobby al helemaal niet over willen hebben. Dat heeft ook met stikstof te maken maar gaat nog een stuk verder.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:01 schreef TheVulture het volgende:
Uiteindelijk krijgen we natuurlijk wel de "Boehoe, het is allemaal de schuld van Brussel en Frans Timmermans-kaart" van dit waarschijnlijk toekomstige kabinet, maar goed. Wel mooi dat Oostenrijk nu aan boord is...
Ja, de kans daarop is 0,0. Als je een uitzondering wil hebben dan vraagt de rest van de EU "Wat schuift dat voor ons" en met asiel is het antwoord "Meer asielzoekers voor jullie" Geen land wat daar aan begint.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Nederland de snowflake van de EU met een uitzondering op alles?
Oh en doe ons ook nog anderhalf miljard kortingquote:Op maandag 17 juni 2024 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, de kans daarop is 0,0. Als je een uitzondering wil hebben dan vraagt de rest van de EU "Wat schuift dat voor ons" en met asiel is het antwoord "Meer asielzoekers voor jullie" Geen land wat daar aan begint.
Ditto met landbouw of ander beleid.
Dat gaat heel veel teleurgestelde kiezers opleveren. En je weet nu al wie de schuld gaat krijgen. Die vervelende EU toch!quote:Op maandag 17 juni 2024 12:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Oh en doe ons ook nog anderhalf miljard korting![]()
De enige kans is wel weer iets van een mestderogatie, maar dan wel met als eis dat eerst de waterkwaliteit hier goed moet zijn waarschijnlijk. Maar die mestderogatie zat wel een wetenschappelijke onderbouwing onder, het klimaat en de bodem is hier namelijk zo dat je veel vaker kunt maaien e.d. dan in het grootste deel van de EU. Neemt niet weg dat het nu qua vervuiling natuurlijk enorm uit de hand is gelopen, dus dat nu een korting ipv een derogatie logischer is.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, de kans daarop is 0,0. Als je een uitzondering wil hebben dan vraagt de rest van de EU "Wat schuift dat voor ons" en met asiel is het antwoord "Meer asielzoekers voor jullie" Geen land wat daar aan begint.
Ditto met landbouw of ander beleid.
Ja, dat gaat ook lekker landen bij de rest van de EU, alsof ze niet allemaal meer geld voor zichzelf willen hebben.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Oh en doe ons ook nog anderhalf miljard korting![]()
Totaal niet aan de ordequote:Op maandag 17 juni 2024 12:14 schreef Kickinalfa het volgende:
Hoewel misschien wel goed dat de wet er doorheen is is het wel apart dat ons binnenlandse beleid zo afhankelijk is van een oostenrijkse minister die tegen de wil in van het kabinet/parlement daar stemt.
15 miljard minder in het Stikstoffonds lijkt mij toch wel de grootste backfire ooit in de NL politiek en dat is voordat ze zelfs maar begonnen zijn.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:20 schreef Blastbeat het volgende:
Ik heb eigenlijk wel zin in nieuwe boerenterreur. Lijkt me een prachtgezicht, woeste brulboeren die tekeer gaan tegen BBB. Heeft die hele politieke veevoerlobby van de afgelopen jaren geresulteerd in een joekel van een backfire.
In een dergelijk geval ben ik vooral zeer benieuwd naar hoe de PVV zich gaat opstellen.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:20 schreef Blastbeat het volgende:
Ik heb eigenlijk wel zin in nieuwe boerenterreur. Lijkt me een prachtgezicht, woeste brulboeren die tekeer gaan tegen BBB. Heeft die hele politieke veevoerlobby van de afgelopen jaren geresulteerd in een joekel van een backfire.
Zonder de draai van oostenrijk zou de wet niet zijn aangenomen?quote:Op maandag 17 juni 2024 12:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Totaal niet aan de orde
20 van de 27 landen stemden voor. Ons binnenlandse beleid moet zich hierna nog vormen en hangt af van het beleid dat de regering zelf uitstippelt.
Tsja, aan het einde van de rit stemmen er 20 landen voor en die 20 landen bepalen dus alle 20 dat de wet wordt aangenomen. De weg ernaartoe is leuk voor de geschiedenisboeken, maar qua invloed overstijgt de Oostenrijkse stem niet die van het eveneens voor stemmende Tsjechi of elk ander land met een vergelijkbaar aantal inwoners.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zonder de draai van oostenrijk zou de wet niet zijn aangenomen?
Dat is tenminste wat de media ervan zegt.
Gaat om 65% qua bevolking. 20 van de 27 betekent in die zin niet zoveel, het gaat om hoeveel mensen wonen in die 20 (of 7).quote:Op maandag 17 juni 2024 12:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
PVV was niet tegen het mestbeleid van Adema en heeft net een motie gesteund voor het afschaffen van glysofaat, PVV doet niet bepaald hun best om net zo tegen BBB aan te schuren als andersom.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
In een dergelijk geval ben ik vooral zeer benieuwd naar hoe de PVV zich gaat opstellen.
Kijken of die het aandurven om de BBB rechts in te halen, zoals de VVD bij de PVV geprobeerd heeft
De wet heeft een qualified majority nodig.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
mAaR gElukKig iS eR RoDe DiEsEl!!!!!quote:Op maandag 17 juni 2024 12:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
15 miljard minder in het Stikstoffonds lijkt mij toch wel de grootste backfire ooit in de NL politiek en dat is voordat ze zelfs maar begonnen zijn.
Zie nu beelden voor me van de BBB-mevrouw die probeert het Zwanenmeer te dansen.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:49 schreef Beathoven het volgende:
Vraag me af in welke heftige emotie Van der Plas schiet als de eerste trekkers straks voorrijden bij de BBB. Gaat ze dan de stervende zwaan spelen?
Ik hoop dat die boeren gewoon beseffen dat het echt moet, als het deze samenstelling ook niet lukt. En dat we dus gelukkig geen protesterende boeren meer krijgen.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:49 schreef Beathoven het volgende:
Vraag me af in welke heftige emotie Van der Plas schiet als de eerste trekkers straks voorrijden bij de BBB. Gaat ze dan de stervende zwaan spelen?
En vergeet niet wat ze in de provincies allemaal bereikt hebben! Zo mogen er op meer provinciale wegen weer trekkers rijden! Dat is n groot feest voor de boer en de burger!quote:
Denk dat de woede zich gewoon nog steeds gaat richten op Klaver en zeker ook Timmermans, Jetten. Misschien ook nog op wat NSC'ers of VVD'ers die bij het dossier betrokken zijn, Holman bijvoorbeeld. Toen ze vorige keer met de kist van Klaver gingen toeren, zat Klaver ook gewoon in de oppositie he, dus het maakt maar gedeeltelijk uit of je daadwerkelijk verantwoordelijk bent.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:08 schreef BlackLining het volgende:
Ben benieuwd of ze dan straks ook met zo'n doodskist met de naam van Van der Plas erop gaan rondrijden.
Kijken of het dan nog steeds zo leuk is als bij Klaver.
En weg is het transitiefonds, dankzij de BBB. Jammer de bammer voor de boeren.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:06 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
"Ongekend. Kan niet zonder gevolgen blijven"
Dat klopt Sander. Succes ermee en veel plezier met je teleurgestelde achterban.
Ik hoop dat ze blijven protesteren, maar dan tegen big agro.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik hoop dat die boeren gewoon beseffen dat het echt moet, als het deze samenstelling ook niet lukt. En dat we dus gelukkig geen protesterende boeren meer krijgen.
Welke gevolgen Sander? Gaat FDF nu naar Oostenrijk?quote:Op maandag 17 juni 2024 11:06 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
"Ongekend. Kan niet zonder gevolgen blijven"
Dat klopt Sander. Succes ermee en veel plezier met je teleurgestelde achterban.
Hoe werkt dat eigenlijk, moet er tweederde meerderheid zijn? Waarom wordt de doorslaande rol van Oostenrijk anders steeds genoemd?quote:Op maandag 17 juni 2024 12:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Totaal niet aan de orde
20 van de 27 landen stemden voor. Ons binnenlandse beleid moet zich hierna nog vormen en hangt af van het beleid dat de regering zelf uitstippelt.
Merci!quote:Op maandag 17 juni 2024 12:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De wet heeft een qualified majority nodig.
Dat wil zeggen:
- Minstens 55% van de lidstaten
- Minstens 65% van de EU bevolking
Gekwalificeerde meerderheid: de voorstemmers moeten 65% van de inwoners vertegenwoordigen.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:45 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Hoe werkt dat eigenlijk, moet er tweederde meerderheid zijn? Waarom wordt de doorslaande rol van Oostenrijk anders steeds genoemd?
Ministers die vanuit Vak K lekker de oppositie gaan aanvallen.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Denk dat de woede zich gewoon nog steeds gaat richten op Klaver en zeker ook Timmermans, Jetten. Misschien ook nog op wat NSC'ers of VVD'ers die bij het dossier betrokken zijn, Holman bijvoorbeeld. Toen ze vorige keer met de kist van Klaver gingen toeren, zat Klaver ook gewoon in de oppositie he, dus het maakt maar gedeeltelijk uit of je daadwerkelijk verantwoordelijk bent.
Blijkbaar niet, in Oostenrijk in elk geval: https://www.nd.nl/varia/v(...)iat-natuurherstelwetquote:Op maandag 17 juni 2024 13:59 schreef Hexagon het volgende:
Is het trouwens niet zo dat de regering wel achter die stem moet staan (dus niet de volksvertegenwoordiging)?
Ik hoop het ook, maar ik geef het vrij weinig kans. Meestal volgt op "we hebben op een radicale club gestemd en die doet niet wat wij willen" een "dus dan gaan we nu op een ng radicalere club stemmen".quote:Op maandag 17 juni 2024 12:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik hoop dat die boeren gewoon beseffen dat het echt moet, als het deze samenstelling ook niet lukt. En dat we dus gelukkig geen protesterende boeren meer krijgen.
Het klinkt als 'het kanon' van kunde, maar het is nou niet bepaald een plus met de BBB. Dat is bijna zeggen als dat we met Feyenoord de competitie niet kunnen winnen en het met 'Telstar' "ook niet" lukt.. dan..quote:Op maandag 17 juni 2024 12:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat dit een kwalitatief goede samenstelling is, bepaald niet. Maar het is wel de meest pro-boer samenstelling die ze zich kunnen wensen. Dus als deze nu alsnog de dingen niet kunnen regelen voor de boeren, zoals iedereen verwacht, hoop ik dat de boeren voor het overgrote deel gewoon accepteren dat het niet anders is.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het klinkt als 'het kanon' van kunde, maar het is nou niet bepaald een plus met de BBB. Dat is bijna zeggen als dat we met Feyenoord de competitie niet kunnen winnen en het met 'Telstar' "ook niet" lukt.. dan..
Aanstaand woonminister Mona Keijzer procedeerde tegen bouwplannen in haar woonplaatsquote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
https://www.ad.nl/politie(...)woonplaats~a0567c8c/
De schaamteloosheid voorbij. Het lijkt erop dat 'ze' alleen maar aan het werk zijn voor hun eigen carriere.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
Potverdikkie, da's een verrassing zeg.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
Dat stikstof niet echt het probleem is roept De Jonge ook steeds. De problemen zijn financieel, een gebrek aan bouwvakkers en drukte op het electriciteitsnet. Daarna komt stikstof pas. Voor dat eerste hoop ik voor Keijzer dat ze wat miljarden heeft, de andere 2 zaken kan zij ook niet 1-2-3 oplossen.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Aanstaand woonminister Mona Keijzer procedeerde tegen bouwplannen in haar woonplaats
Uit het vonnis blijkt dat Keijzer en haar buren onder andere vonden dat er bij de bouw te veel stikstof zou vrijkomen, waardoor in verderop gelegen Natura 2000-gebieden ‘de kritische depositiewaarden worden overschreden’. Ook werd aangedragen dat door de bouw van het woonzorgcomplex het leefgebied van de huismus zou worden verstoord. De Hoge Raad oordeelde echter dat het bouwkavel ‘geen essentile functie vervult voor de huismus’.
Vandaar dat ze tot dit inzicht is gekomen:
Aspirant-minister Keijzer: stikstof geen probleem voor woningbouw
Stikstof levert geen problemen op voor de woningbouw, verwacht aspirant-minister van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening, Mona Keijzer. Zij verwacht dus niet dat haar beleidsagenda schuurt met die van aankomend landbouwminister en partijgenoot bij BBB, Femke Wiersma. Het heeft andere oorzaken dat er de afgelopen jaren minder gebouwd is, haalt de nieuwe vicepremier uit onderzoeken.
quote:Op maandag 17 juni 2024 14:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Aanstaand woonminister Mona Keijzer procedeerde tegen bouwplannen in haar woonplaats
Uit het vonnis blijkt dat Keijzer en haar buren onder andere vonden dat er bij de bouw te veel stikstof zou vrijkomen, waardoor in verderop gelegen Natura 2000-gebieden ‘de kritische depositiewaarden worden overschreden’. Ook werd aangedragen dat door de bouw van het woonzorgcomplex het leefgebied van de huismus zou worden verstoord. De Hoge Raad oordeelde echter dat het bouwkavel ‘geen essentile functie vervult voor de huismus’.
Stikstof levert geen problemen op voor de woningbouw, verwacht aspirant-minister van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening, Mona Keijzer. Zij verwacht dus niet dat haar beleidsagenda schuurt met die van aankomend landbouwminister en partijgenoot bij BBB, Femke Wiersma. Het heeft andere oorzaken dat er de afgelopen jaren minder gebouwd is, haalt de nieuwe vicepremier uit onderzoeken.
quote:Het linkse journaille heeft de verkiezingsuitslag nog niet verwerkt.
Je verwacht het niet van een BBB minister, he?quote:Op maandag 17 juni 2024 14:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Verwacht je het wel van De Jonge dan?quote:Op maandag 17 juni 2024 14:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je verwacht het niet van een BBB minister, he?
Hahahaha! Heerlijk dit!quote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
Ik doelde op de hypocritie, tot aan de Hoge Raad gaan omdat stikstof zogenaamd een probleem is (het probleem is huizen voor haar deur, natuurlijk) en tegelijktijd roepen dat stikstof geen probleem is.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verwacht je het wel van De Jonge dan?
https://fd.nl/politiek/14(...)m-voor-de-woningbouw
Het effect van stikstof op de woningbouw wordt in de pers al jaren zwaar overdreven, ondanks wat de beleidsmakers en rechters steeds zeggen.
There's a monkey in the junglequote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
https://www.parool.nl/ned(...)l&utm_source=twitterquote:Vanuit de Surinaamse en Caribische gemeenschap komt stevige kritiek op de komst van Tweede Kamervoorzitter Martin Bosma (PVV) bij Keti Koti op 1 juli. ‘Hij laat zich denigrerend en racistisch uit over Afro-Caribische Nederlanders,’ valt te lezen in een breed ondertekende brief.
De slavernijherdenking met Bosma erbij is schijnheilig. beledigend en ordeverstorend.quote:De linkse haat waarin helden uit onze geschiedenis worden beschimpt wordt beindigd. De excuses voor het slavernijverleden en de politionele acties, zoals gedaan door de Koning, worden ingetrokken. Zwarte Piet blijft.
Comedy clubquote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
Volkomen terechte klacht. Absurd dat een loepzuivere racist daarbij een toneelstukje zou komen doen. Idioot ook dat dat berhaupt de bedoeling was.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)l&utm_source=twitter
Martin Bosma komt niet, de Voorzitter van de Tweede Kamer komt.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja hoorquote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
Bosma is ook democratisch afgewezen door een meerderheid van de slavennazaten.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Martin Bosma komt niet, de Voorzitter van de Tweede Kamer komt.
Democratisch gekozen vertegenwoordiger van het ambt, accepteren hoor.
quote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
Gewoon een zoveelste signaal dat symboliek geen donder waard is. Hier in Nederland maken we ons liever druk om het beschermen van symbolische toneelstukjes dan om daadwerkelijke acties en hun gevolgen.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:46 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Volkomen terechte klacht. Absurd dat een loepzuivere racist daarbij een toneelstukje zou komen doen. Idioot ook dat dat berhaupt de bedoeling was.
Terzijde ... de 2 politionele acties duurden samen nog geen 5 wekenquote:Op maandag 17 juni 2024 14:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Verkiezingsprogramma PVV 2023 Bosma was toch een van de schrijvers ?
[..]
De slavernijherdenking met Bosma erbij is schijnheilig. beledigend en ordeverstorend.
De FD is toch de pers?quote:Op maandag 17 juni 2024 14:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verwacht je het wel van De Jonge dan?
https://fd.nl/politiek/14(...)m-voor-de-woningbouw
Het effect van stikstof op de woningbouw wordt in de pers al jaren zwaar overdreven, ondanks wat de beleidsmakers en rechters steeds zeggen.
Kransleggingen zijn niet heilig en een staat die mensen dwingt deze mening wel aan te hangen is wat eng.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:55 schreef VoMy het volgende:
of we de migranten niet bij het inburgeren kunnen dwingen om te accepteren dat kransenleggingen heilig zijn.
De boeren die ik vorige maand sprak zaten er iets anders in.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat dit een kwalitatief goede samenstelling is, bepaald niet. Maar het is wel de meest pro-boer samenstelling die ze zich kunnen wensen. Dus als deze nu alsnog de dingen niet kunnen regelen voor de boeren, zoals iedereen verwacht, hoop ik dat de boeren voor het overgrote deel gewoon accepteren dat het niet anders is.
En ja, dan had ik de boeren een mooie regeling gegund. Maar die miljarden zijn door deze samenstelling weggesneden.
Maar dit is toch ook precies waar de BBB stemmers voor stemmen? Ik zie het hele probleem niet.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:29 schreef alopio het volgende:
Het is natuurlijk ook hypocriet van een Keijzer. Lekker roepen dat stikstof totaal geen probleem en issue is, lekker roepen dat we vooral veel huizen moeten bouwen. Maar priv stikstof wel aandragen als probleem en wel de bouw van woningen willen tegengaan. Lekker NIMBY gedrag, en ongeloofwaardig. En dan maakt het ook niet veel meer uit of ze een punt heeft of niet met haar politieke mening.
Woningen bouwen voor zieke oudjes. Hoe durven ze. Zegt genoeg over de egostische Mona.
In het wilde weg alles willen aangrijpen om te voorkomen dat dementerende ouderen in een nieuw complex terecht kunnen. Het is gewoon heel treurig gedrag en het staat, niet geheel toevallig, haaks op het bejubelde naoberschap waar die gezellige mensen van de BBB het zo graag over hebben.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:29 schreef alopio het volgende:
Woningen bouwen voor zieke oudjes. Hoe durven ze. Zegt genoeg over de egostische Mona.
Hoe zaten die er in? Vonden die ook dit akkoord het slechtste akkoord voor boeren ooit, een akkoord wat zelfs PvdD beter voor ze had geschreven? Of hadden die de ijdele hoop dat een vuist op tafel in Brussel iets uitgemaakt en hadden ze nog niet door dat hen miljarden was afgepakt?quote:Op maandag 17 juni 2024 15:20 schreef Steven184 het volgende:
[..]
De boeren die ik vorige maand sprak zaten er iets anders in.
Het probleem van Mona is dat ze zo hypocriet is als de neten.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat is nu het probleem van Mona? Iemand die gebruikt maakt van haar democratisch recht?
Het probleem lijkt me eerder dat Hugo je recht wilt afnemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |