mAaR gElukKig iS eR RoDe DiEsEl!!!!!quote:Op maandag 17 juni 2024 12:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
15 miljard minder in het Stikstoffonds lijkt mij toch wel de grootste backfire ooit in de NL politiek en dat is voordat ze zelfs maar begonnen zijn.
Zie nu beelden voor me van de BBB-mevrouw die probeert het Zwanenmeer te dansen.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:49 schreef Beathoven het volgende:
Vraag me af in welke heftige emotie Van der Plas schiet als de eerste trekkers straks voorrijden bij de BBB. Gaat ze dan de stervende zwaan spelen?
Ik hoop dat die boeren gewoon beseffen dat het echt moet, als het deze samenstelling ook niet lukt. En dat we dus gelukkig geen protesterende boeren meer krijgen.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:49 schreef Beathoven het volgende:
Vraag me af in welke heftige emotie Van der Plas schiet als de eerste trekkers straks voorrijden bij de BBB. Gaat ze dan de stervende zwaan spelen?
En vergeet niet wat ze in de provincies allemaal bereikt hebben! Zo mogen er op meer provinciale wegen weer trekkers rijden! Dat is één groot feest voor de boer en de burger!quote:
Denk dat de woede zich gewoon nog steeds gaat richten op Klaver en zeker ook Timmermans, Jetten. Misschien ook nog op wat NSC'ers of VVD'ers die bij het dossier betrokken zijn, Holman bijvoorbeeld. Toen ze vorige keer met de kist van Klaver gingen toeren, zat Klaver ook gewoon in de oppositie he, dus het maakt maar gedeeltelijk uit of je daadwerkelijk verantwoordelijk bent.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:08 schreef BlackLining het volgende:
Ben benieuwd of ze dan straks ook met zo'n doodskist met de naam van Van der Plas erop gaan rondrijden.
Kijken of het dan nog steeds zo leuk is als bij Klaver.
En weg is het transitiefonds, dankzij de BBB. Jammer de bammer voor de boeren.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:06 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
"Ongekend. Kan niet zonder gevolgen blijven"
Dat klopt Sander. Succes ermee en veel plezier met je teleurgestelde achterban.
Ik hoop dat ze blijven protesteren, maar dan tegen big agro.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik hoop dat die boeren gewoon beseffen dat het echt moet, als het deze samenstelling ook niet lukt. En dat we dus gelukkig geen protesterende boeren meer krijgen.
Welke gevolgen Sander? Gaat FDF nu naar Oostenrijk?quote:Op maandag 17 juni 2024 11:06 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
"Ongekend. Kan niet zonder gevolgen blijven"
Dat klopt Sander. Succes ermee en veel plezier met je teleurgestelde achterban.
Hoe werkt dat eigenlijk, moet er tweederde meerderheid zijn? Waarom wordt de doorslaande rol van Oostenrijk anders steeds genoemd?quote:Op maandag 17 juni 2024 12:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Totaal niet aan de orde
20 van de 27 landen stemden voor. Ons binnenlandse beleid moet zich hierna nog vormen en hangt af van het beleid dat de regering zelf uitstippelt.
Merci!quote:Op maandag 17 juni 2024 12:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De wet heeft een qualified majority nodig.
Dat wil zeggen:
- Minstens 55% van de lidstaten
- Minstens 65% van de EU bevolking
Gekwalificeerde meerderheid: de voorstemmers moeten 65% van de inwoners vertegenwoordigen.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:45 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Hoe werkt dat eigenlijk, moet er tweederde meerderheid zijn? Waarom wordt de doorslaande rol van Oostenrijk anders steeds genoemd?
Ministers die vanuit Vak K lekker de oppositie gaan aanvallen.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Denk dat de woede zich gewoon nog steeds gaat richten op Klaver en zeker ook Timmermans, Jetten. Misschien ook nog op wat NSC'ers of VVD'ers die bij het dossier betrokken zijn, Holman bijvoorbeeld. Toen ze vorige keer met de kist van Klaver gingen toeren, zat Klaver ook gewoon in de oppositie he, dus het maakt maar gedeeltelijk uit of je daadwerkelijk verantwoordelijk bent.
Blijkbaar niet, in Oostenrijk in elk geval: https://www.nd.nl/varia/v(...)iat-natuurherstelwetquote:Op maandag 17 juni 2024 13:59 schreef Hexagon het volgende:
Is het trouwens niet zo dat de regering wel achter die stem moet staan (dus niet de volksvertegenwoordiging)?
Ik hoop het ook, maar ik geef het vrij weinig kans. Meestal volgt op "we hebben op een radicale club gestemd en die doet niet wat wij willen" een "dus dan gaan we nu op een nóg radicalere club stemmen".quote:Op maandag 17 juni 2024 12:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik hoop dat die boeren gewoon beseffen dat het echt moet, als het deze samenstelling ook niet lukt. En dat we dus gelukkig geen protesterende boeren meer krijgen.
Het klinkt als 'het kanon' van kunde, maar het is nou niet bepaald een plus met de BBB. Dat is bijna zeggen als dat we met Feyenoord de competitie niet kunnen winnen en het met 'Telstar' "ook niet" lukt.. dan..quote:Op maandag 17 juni 2024 12:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat dit een kwalitatief goede samenstelling is, bepaald niet. Maar het is wel de meest pro-boer samenstelling die ze zich kunnen wensen. Dus als deze nu alsnog de dingen niet kunnen regelen voor de boeren, zoals iedereen verwacht, hoop ik dat de boeren voor het overgrote deel gewoon accepteren dat het niet anders is.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het klinkt als 'het kanon' van kunde, maar het is nou niet bepaald een plus met de BBB. Dat is bijna zeggen als dat we met Feyenoord de competitie niet kunnen winnen en het met 'Telstar' "ook niet" lukt.. dan..
Aanstaand woonminister Mona Keijzer procedeerde tegen bouwplannen in haar woonplaatsquote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
https://www.ad.nl/politie(...)woonplaats~a0567c8c/
De schaamteloosheid voorbij. Het lijkt erop dat 'ze' alleen maar aan het werk zijn voor hun eigen carriere.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
Potverdikkie, da's een verrassing zeg.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
Dat stikstof niet echt het probleem is roept De Jonge ook steeds. De problemen zijn financieel, een gebrek aan bouwvakkers en drukte op het electriciteitsnet. Daarna komt stikstof pas. Voor dat eerste hoop ik voor Keijzer dat ze wat miljarden heeft, de andere 2 zaken kan zij ook niet 1-2-3 oplossen.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Aanstaand woonminister Mona Keijzer procedeerde tegen bouwplannen in haar woonplaats
Uit het vonnis blijkt dat Keijzer en haar buren onder andere vonden dat er bij de bouw te veel stikstof zou vrijkomen, waardoor in verderop gelegen Natura 2000-gebieden ‘de kritische depositiewaarden worden overschreden’. Ook werd aangedragen dat door de bouw van het woonzorgcomplex het leefgebied van de huismus zou worden verstoord. De Hoge Raad oordeelde echter dat het bouwkavel ‘geen essentiële functie vervult voor de huismus’.
Vandaar dat ze tot dit inzicht is gekomen:
Aspirant-minister Keijzer: stikstof geen probleem voor woningbouw
Stikstof levert geen problemen op voor de woningbouw, verwacht aspirant-minister van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening, Mona Keijzer. Zij verwacht dus niet dat haar beleidsagenda schuurt met die van aankomend landbouwminister en partijgenoot bij BBB, Femke Wiersma. Het heeft andere oorzaken dat er de afgelopen jaren minder gebouwd is, haalt de nieuwe vicepremier uit onderzoeken.
quote:Op maandag 17 juni 2024 14:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Aanstaand woonminister Mona Keijzer procedeerde tegen bouwplannen in haar woonplaats
Uit het vonnis blijkt dat Keijzer en haar buren onder andere vonden dat er bij de bouw te veel stikstof zou vrijkomen, waardoor in verderop gelegen Natura 2000-gebieden ‘de kritische depositiewaarden worden overschreden’. Ook werd aangedragen dat door de bouw van het woonzorgcomplex het leefgebied van de huismus zou worden verstoord. De Hoge Raad oordeelde echter dat het bouwkavel ‘geen essentiële functie vervult voor de huismus’.
Stikstof levert geen problemen op voor de woningbouw, verwacht aspirant-minister van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening, Mona Keijzer. Zij verwacht dus niet dat haar beleidsagenda schuurt met die van aankomend landbouwminister en partijgenoot bij BBB, Femke Wiersma. Het heeft andere oorzaken dat er de afgelopen jaren minder gebouwd is, haalt de nieuwe vicepremier uit onderzoeken.
quote:Het linkse journaille heeft de verkiezingsuitslag nog niet verwerkt.
Je verwacht het niet van een BBB minister, he?quote:Op maandag 17 juni 2024 14:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Verwacht je het wel van De Jonge dan?quote:Op maandag 17 juni 2024 14:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je verwacht het niet van een BBB minister, he?
Hahahaha! Heerlijk dit!quote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
Ik doelde op de hypocritie, tot aan de Hoge Raad gaan omdat stikstof zogenaamd een probleem is (het probleem is huizen voor haar deur, natuurlijk) en tegelijktijd roepen dat stikstof geen probleem is.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verwacht je het wel van De Jonge dan?
https://fd.nl/politiek/14(...)m-voor-de-woningbouw
Het effect van stikstof op de woningbouw wordt in de pers al jaren zwaar overdreven, ondanks wat de beleidsmakers en rechters steeds zeggen.
There's a monkey in the junglequote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
https://www.parool.nl/ned(...)l&utm_source=twitterquote:Vanuit de Surinaamse en Caribische gemeenschap komt stevige kritiek op de komst van Tweede Kamervoorzitter Martin Bosma (PVV) bij Keti Koti op 1 juli. ‘Hij laat zich denigrerend en racistisch uit over Afro-Caribische Nederlanders,’ valt te lezen in een breed ondertekende brief.
De slavernijherdenking met Bosma erbij is schijnheilig. beledigend en ordeverstorend.quote:De linkse haat waarin helden uit onze geschiedenis worden beschimpt wordt beëindigd. De excuses voor het slavernijverleden en de politionele acties, zoals gedaan door de Koning, worden ingetrokken. Zwarte Piet blijft.
Comedy clubquote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
Volkomen terechte klacht. Absurd dat een loepzuivere racist daarbij een toneelstukje zou komen doen. Idioot ook dat dat überhaupt de bedoeling was.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)l&utm_source=twitter
Martin Bosma komt niet, de Voorzitter van de Tweede Kamer komt.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja hoorquote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
Bosma is ook democratisch afgewezen door een meerderheid van de slavennazaten.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Martin Bosma komt niet, de Voorzitter van de Tweede Kamer komt.
Democratisch gekozen vertegenwoordiger van het ambt, accepteren hoor.
quote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een toppers
Gewoon een zoveelste signaal dat symboliek geen donder waard is. Hier in Nederland maken we ons liever druk om het beschermen van symbolische toneelstukjes dan om daadwerkelijke acties en hun gevolgen.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:46 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Volkomen terechte klacht. Absurd dat een loepzuivere racist daarbij een toneelstukje zou komen doen. Idioot ook dat dat überhaupt de bedoeling was.
Terzijde ... de 2 politionele acties duurden samen nog geen 5 wekenquote:Op maandag 17 juni 2024 14:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Verkiezingsprogramma PVV 2023 Bosma was toch een van de schrijvers ?
[..]
De slavernijherdenking met Bosma erbij is schijnheilig. beledigend en ordeverstorend.
De FD is toch de pers?quote:Op maandag 17 juni 2024 14:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verwacht je het wel van De Jonge dan?
https://fd.nl/politiek/14(...)m-voor-de-woningbouw
Het effect van stikstof op de woningbouw wordt in de pers al jaren zwaar overdreven, ondanks wat de beleidsmakers en rechters steeds zeggen.
Kransleggingen zijn niet heilig en een staat die mensen dwingt deze mening wel aan te hangen is wat eng.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:55 schreef VoMy het volgende:
of we de migranten niet bij het inburgeren kunnen dwingen om te accepteren dat kransenleggingen heilig zijn.
De boeren die ik vorige maand sprak zaten er iets anders in.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat dit een kwalitatief goede samenstelling is, bepaald niet. Maar het is wel de meest pro-boer samenstelling die ze zich kunnen wensen. Dus als deze nu alsnog de dingen niet kunnen regelen voor de boeren, zoals iedereen verwacht, hoop ik dat de boeren voor het overgrote deel gewoon accepteren dat het niet anders is.
En ja, dan had ik de boeren een mooie regeling gegund. Maar die miljarden zijn door deze samenstelling weggesneden.
Maar dit is toch ook precies waar de BBB stemmers voor stemmen? Ik zie het hele probleem niet.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:29 schreef alopio het volgende:
Het is natuurlijk ook hypocriet van een Keijzer. Lekker roepen dat stikstof totaal geen probleem en issue is, lekker roepen dat we vooral veel huizen moeten bouwen. Maar privé stikstof wel aandragen als probleem en wel de bouw van woningen willen tegengaan. Lekker NIMBY gedrag, en ongeloofwaardig. En dan maakt het ook niet veel meer uit of ze een punt heeft of niet met haar politieke mening.
Woningen bouwen voor zieke oudjes. Hoe durven ze. Zegt genoeg over de egoïstische Mona.
In het wilde weg alles willen aangrijpen om te voorkomen dat dementerende ouderen in een nieuw complex terecht kunnen. Het is gewoon heel treurig gedrag en het staat, niet geheel toevallig, haaks op het bejubelde naoberschap waar die gezellige mensen van de BBB het zo graag over hebben.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:29 schreef alopio het volgende:
Woningen bouwen voor zieke oudjes. Hoe durven ze. Zegt genoeg over de egoïstische Mona.
Hoe zaten die er in? Vonden die ook dit akkoord het slechtste akkoord voor boeren ooit, een akkoord wat zelfs PvdD beter voor ze had geschreven? Of hadden die de ijdele hoop dat een vuist op tafel in Brussel iets uitgemaakt en hadden ze nog niet door dat hen miljarden was afgepakt?quote:Op maandag 17 juni 2024 15:20 schreef Steven184 het volgende:
[..]
De boeren die ik vorige maand sprak zaten er iets anders in.
Het probleem van Mona is dat ze zo hypocriet is als de neten.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat is nu het probleem van Mona? Iemand die gebruikt maakt van haar democratisch recht?
Het probleem lijkt me eerder dat Hugo je recht wilt afnemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |