Ik denk dat die er dan gewoon uitvliegt en Geert intussen wel een vervanger gevonden heeft om zijn "Milders"-act op te kunnen poetsen. Zo belangrijk is die vrouw volgens mij ook niet.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:04 schreef BlackLining het volgende:
We zijn dan ook nog niet eens begonnen he
Ik geef het maximaal een maand voordat Faber uit de bocht vliegt. Misschien dat er daarna wat gaat gebeuren.
Voor een deel denk ik ook in de hoop dat ze er lokaal niet voor afgestraft gaan worden bij de GR-verkiezingen.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat er mensen met naam en toenaam in de krant staan is juist bij machtspartij VVD echt heel veelzeggend inderdaad.
Dat je er dus niet zomaar voor kunt kiezen om iets wel of niet te geloven.quote:Op maandag 17 juni 2024 06:53 schreef Weird- het volgende:
[..]
Nee, net als bij een religie. Wat is je punt?
Wel een van zijn vertrouwelingen die er al jaren bij is.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat die er dan gewoon uitvliegt en Geert intussen wel een vervanger gevonden heeft om zijn "Milders"-act op te kunnen poetsen. Zo belangrijk is die vrouw volgens mij ook niet.
En de BBB heeft nu ook al verstand van de Oostenrijkse grondwet.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:02 schreef Blastbeat het volgende:
Die Europese natuurherstelwet is erdoor. Volgens mij betekent dat dat die BBB-minister een strenger natuurbeleid moet gaan voeren dan Adema deed.
Humor wel.
"Ongekend. Kan niet zonder gevolgen blijven"quote:Op maandag 17 juni 2024 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
En de BBB heeft nu ook al verstand van de Oostenrijkse grondwet.
[ x ]
Gewoon niet uitvoeren en de rechter de schuld geven als die de overheid erop wijst dat er meer gedaan moet worden.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:02 schreef Blastbeat het volgende:
Die Europese natuurherstelwet is erdoor. Volgens mij betekent dat dat die BBB-minister een strenger natuurbeleid moet gaan voeren dan Adema deed.
Humor wel.
Wellicht dat de overstrmingen in Oostenrijk een belangrijke boodschap zijn geweest.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:02 schreef Blastbeat het volgende:
Humor wel.
Man, man, man...quote:Op maandag 17 juni 2024 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
Dat kan best ja.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wellicht dat de overstrmingen in Oostenrijk een belangrijke boodschap zijn geweest.
Wat probeert ze hier nou weer mee te zeggen? Dat de Volkskrant eigenlijk cht geweld tegen haar wil gebruiken?quote:
Ja, en weet je waarom ze koploper zijn? Omdat ze niet konden concurreren met landen als Nederland op de niet-biologische agri markt.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kan best ja.
Oostenrijk is ook koploper biologische landbouw in de EU. En de groenen zitten daar in de regering.
Die gaan echt niet wachten op Sander van de BBB.
Gelachen om Sander Smit. Dezelfde man wil een opt-outje op Parijs-akkoord. Niet serieus te nemen.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
Jezus wat een vergezochte overgevoeligheid weer.quote:
Dat is dan ook exact de bedoeling. Lekker het slachtoffer uithangen en wel flink uitdelen, natuurlijk.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jezus wat een vergezochte overgevoeligheid weer.
Zo kun je niks meer zeggen.
Duidelijk het effect van de natuurherstelwet. De zon doet goed z'n best vandaag.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:33 schreef Koffieplanter het volgende:
De zon gaat nu echt weer schijnen in Nederland.
Het is wel een slap aftreksel van de oorspronkelijke wet, toch goed dat de wet aangenomen is.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kan best ja.
Oostenrijk is ook koploper biologische landbouw in de EU. En de groenen zitten daar in de regering.
Die gaan echt niet wachten op Sander van de BBB.
Caroline heeft altijd eerst een uitvoerig gesprek met iedereen over wie ze een mening spuit.quote:
STOER MENINKJE WEER HOORquote:Op maandag 17 juni 2024 11:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Caroline heeft altijd eerst een uitvoerig gesprek met iedereen over wie ze een mening spuit.
Wat is dit kansloos zeg
Dat impliceert ze zo wel ja. Misschien gelooft ze het zelf ook nog wel (half). Een heel helder licht is ze niet namelijk.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:21 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Wat probeert ze hier nou weer mee te zeggen? Dat de Volkskrant eigenlijk cht geweld tegen haar wil gebruiken?
Hier spreekt pure angst. Van der Plas beseft steeds harder dat ze alles voor de boeren weg heeft gegeven in ruil voor vage beloftes die ze niet waar kan maken en een vuist op tafel (is dat geen geweld?) in de EU. Die ziet nu in dat ze slechter heeft onderhandeld dan een klein kind op koningsdag.quote:
Nederland de snowflake van de EU met een uitzondering op alles?quote:Op maandag 17 juni 2024 11:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gelachen om Sander Smit. Dezelfde man wil een opt-outje op Parijs-akkoord. Niet serieus te nemen.
Nou ja, ze kunnen nu tenminste wel buitenlanders de schuld geven (Oostenrijk).quote:Op maandag 17 juni 2024 12:01 schreef TheVulture het volgende:
Uiteindelijk krijgen we natuurlijk wel de "Boehoe, het is allemaal de schuld van Brussel en Frans Timmermans-kaart" van dit waarschijnlijk toekomstige kabinet, maar goed. Wel mooi dat Oostenrijk nu aan boord is...
Nederland is ook enorm opportunistisch, want onze problemen zijn behalve stikstof misschien nog wel groter ten aanzien van de waterkwaliteit waar ze het bij de Boerenlobby al helemaal niet over willen hebben. Dat heeft ook met stikstof te maken maar gaat nog een stuk verder.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:01 schreef TheVulture het volgende:
Uiteindelijk krijgen we natuurlijk wel de "Boehoe, het is allemaal de schuld van Brussel en Frans Timmermans-kaart" van dit waarschijnlijk toekomstige kabinet, maar goed. Wel mooi dat Oostenrijk nu aan boord is...
Ja, de kans daarop is 0,0. Als je een uitzondering wil hebben dan vraagt de rest van de EU "Wat schuift dat voor ons" en met asiel is het antwoord "Meer asielzoekers voor jullie" Geen land wat daar aan begint.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Nederland de snowflake van de EU met een uitzondering op alles?
Oh en doe ons ook nog anderhalf miljard kortingquote:Op maandag 17 juni 2024 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, de kans daarop is 0,0. Als je een uitzondering wil hebben dan vraagt de rest van de EU "Wat schuift dat voor ons" en met asiel is het antwoord "Meer asielzoekers voor jullie" Geen land wat daar aan begint.
Ditto met landbouw of ander beleid.
Dat gaat heel veel teleurgestelde kiezers opleveren. En je weet nu al wie de schuld gaat krijgen. Die vervelende EU toch!quote:Op maandag 17 juni 2024 12:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Oh en doe ons ook nog anderhalf miljard korting![]()
De enige kans is wel weer iets van een mestderogatie, maar dan wel met als eis dat eerst de waterkwaliteit hier goed moet zijn waarschijnlijk. Maar die mestderogatie zat wel een wetenschappelijke onderbouwing onder, het klimaat en de bodem is hier namelijk zo dat je veel vaker kunt maaien e.d. dan in het grootste deel van de EU. Neemt niet weg dat het nu qua vervuiling natuurlijk enorm uit de hand is gelopen, dus dat nu een korting ipv een derogatie logischer is.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, de kans daarop is 0,0. Als je een uitzondering wil hebben dan vraagt de rest van de EU "Wat schuift dat voor ons" en met asiel is het antwoord "Meer asielzoekers voor jullie" Geen land wat daar aan begint.
Ditto met landbouw of ander beleid.
Ja, dat gaat ook lekker landen bij de rest van de EU, alsof ze niet allemaal meer geld voor zichzelf willen hebben.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Oh en doe ons ook nog anderhalf miljard korting![]()
Totaal niet aan de ordequote:Op maandag 17 juni 2024 12:14 schreef Kickinalfa het volgende:
Hoewel misschien wel goed dat de wet er doorheen is is het wel apart dat ons binnenlandse beleid zo afhankelijk is van een oostenrijkse minister die tegen de wil in van het kabinet/parlement daar stemt.
15 miljard minder in het Stikstoffonds lijkt mij toch wel de grootste backfire ooit in de NL politiek en dat is voordat ze zelfs maar begonnen zijn.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:20 schreef Blastbeat het volgende:
Ik heb eigenlijk wel zin in nieuwe boerenterreur. Lijkt me een prachtgezicht, woeste brulboeren die tekeer gaan tegen BBB. Heeft die hele politieke veevoerlobby van de afgelopen jaren geresulteerd in een joekel van een backfire.
In een dergelijk geval ben ik vooral zeer benieuwd naar hoe de PVV zich gaat opstellen.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:20 schreef Blastbeat het volgende:
Ik heb eigenlijk wel zin in nieuwe boerenterreur. Lijkt me een prachtgezicht, woeste brulboeren die tekeer gaan tegen BBB. Heeft die hele politieke veevoerlobby van de afgelopen jaren geresulteerd in een joekel van een backfire.
Zonder de draai van oostenrijk zou de wet niet zijn aangenomen?quote:Op maandag 17 juni 2024 12:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Totaal niet aan de orde
20 van de 27 landen stemden voor. Ons binnenlandse beleid moet zich hierna nog vormen en hangt af van het beleid dat de regering zelf uitstippelt.
Tsja, aan het einde van de rit stemmen er 20 landen voor en die 20 landen bepalen dus alle 20 dat de wet wordt aangenomen. De weg ernaartoe is leuk voor de geschiedenisboeken, maar qua invloed overstijgt de Oostenrijkse stem niet die van het eveneens voor stemmende Tsjechi of elk ander land met een vergelijkbaar aantal inwoners.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zonder de draai van oostenrijk zou de wet niet zijn aangenomen?
Dat is tenminste wat de media ervan zegt.
Gaat om 65% qua bevolking. 20 van de 27 betekent in die zin niet zoveel, het gaat om hoeveel mensen wonen in die 20 (of 7).quote:Op maandag 17 juni 2024 12:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
PVV was niet tegen het mestbeleid van Adema en heeft net een motie gesteund voor het afschaffen van glysofaat, PVV doet niet bepaald hun best om net zo tegen BBB aan te schuren als andersom.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
In een dergelijk geval ben ik vooral zeer benieuwd naar hoe de PVV zich gaat opstellen.
Kijken of die het aandurven om de BBB rechts in te halen, zoals de VVD bij de PVV geprobeerd heeft
De wet heeft een qualified majority nodig.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |