Vandaar mijn ettelijke volumes kritiek op het conservatisme van het christendom (zie F&L) en de hypocrisie van Evangelical Trump-adepten in de VS (zie NWS). Misschien eens wat vaker uit POL komen aleer je weer van alles bij elkaar verzint.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee in geval van christenen is het uiteraard niet racistisch, dan wordt geacht dat je het over blanken hebt. Daarom ben jij ook kritisch op islam, kun je lekker die niet blanken racistisch benaderen.
Grappig hoe mensen in zoveel bochten draaien om maar te ontkennen dat hun racisme racistisch is.
Ja, zijn nog steeds goede vrienden.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Katholiek! Weet je dat zeker? Christelijk zullen ze wel zijn geweest maar niet orthodox ofzo?
Nee? Juist het tegenovergestelde.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:15 schreef Weird- het volgende:
[..]
Het woord “geloven” impliceert toch juist een keuze?
Geloof je dat nu oprecht?quote:Op zondag 16 juni 2024 21:20 schreef Weird- het volgende:
[..]
“Ik geloof dat sinterklaas bestaat. “
Q.E.D.
Probeer je huidskleur eens te veranderen. Succes.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee? Juist het tegenovergestelde.
Mensen die geloven maken geen keuze. Nogal apart hoe mensen denken dat geloven zoiets is als naar de supermarkt gaan is, waar je alle mogelijkheden hebt om te kiezen.
Ik weet in ieder geval dat ik de mogelijkheid niet heb om in een van de traditionele geloven te geloven want ik geloof er niet in. Ik kan niet maken dat ik opeens in Jezus Christus of Mohammed geloof.
Miep miep miep, ik heb geen intolerant wereldbeeld. Ik beoordeel mensen op basis van gedrag. Racistisch gedrag scoort in mijn wereldbeeld nogal laag.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vandaar mijn ettelijke volumes kritiek op het conservatisme van het christendom (zie F&L) en de hypocrisie van Evangelical Trump-adepten in de VS (zie NWS). Misschien eens wat vaker uit POL komen aleer je weer van alles bij elkaar verzint.
En dat je mij een racist vindt, spreekt vooral boekdelen over je eigen gigantische intolerantie en beperkte, simplistische wereldbeeld.
Kom maar met een racistische quote.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Miep miep miep, ik heb geen intolerant wereldbeeld. Ik beoordeel mensen op basis van gedrag. Racistisch gedrag scoort in mijn wereldbeeld nogal laag.
In jouw zogenaamd tolerante wereldbeeld is mensen anders behandelen op basis van afkomst blijkbaar normaal. Boeit me weinig dat jij mij dan intolerant vindt. Dat je compleet intolerant bent is ook wel duidelijk van de manier waarop je discussiert altijd extreem simplistisch en beperkt zoals bijvoorbeeld hier. Je argumenten waren op dus dan maar op de man.
Ja, ho, maar dan bewijs je tenminste dat geloof niet altijd een vrije keuze is.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:24 schreef Weird- het volgende:
[..]
Nee, maar je vroeg om een voorbeeld waarmee het een keuze impliceert
Wel eens van Michael Jackson gehoord?quote:Op zondag 16 juni 2024 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Probeer je huidskleur eens te veranderen. Succes.
quote:Op zondag 16 juni 2024 21:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wel eens van Michael Jackson gehoord?
Ik ben zwaar christelijk opgegroeid. Naarmate ik ouder werd kwam ik erachter dat ik die normen en waarden helemaal niet deel. Het is echt niet zo dat je een geloof ingeduwd wordt en dan weerloos bent. Je hebt altijd controle over je eigen daden en je eigen geloof. Beetje laf als een persoon zich verschuilt achter zijn of haar geloof. Ik zie het al voor me. Iemand slaat een homo in elkaar en dan de verdediging van: ''ja ja, ik kon er niks aan doen hoor, ik geloof in de Islam, dus moest wel ; vooral geen commentaar geven hoor, want dan ben je een racist''quote:Op zondag 16 juni 2024 21:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee? Juist het tegenovergestelde.
Mensen die geloven maken geen keuze. Nogal apart hoe mensen denken dat geloven zoiets is als naar de supermarkt gaan is, waar je alle mogelijkheden hebt om te kiezen.
Ik weet in ieder geval dat ik de mogelijkheid niet heb om in een van de traditionele geloven te geloven want ik geloof er niet in. Ik kan niet maken dat ik opeens in Jezus Christus of Mohammed geloof.
Of die types die abortusklinieken opblazen.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben zwaar christelijk opgegroeid. Naarmate ik ouder werd kwam ik erachter dat ik die normen en waarden helemaal niet deel. Het is echt niet zo dat je een geloof ingeduwd wordt en dan weerloos bent. Je hebt altijd controle over je eigen daden en je eigen geloof. Beetje laf als een persoon zich verschuilt achter zijn of haar geloof. Ik zie het al voor me. Iemand slaat een homo in elkaar en dan de verdediging van: ''ja ja, ik kon er niks aan doen hoor, ik geloof in de Islam, dus moest wel ; vooral geen commentaar geven hoor, want dan ben je een racist''Religie en huidskleur mogen wel eens los van elkaar gezien worden.
Dat lijkt me de omgekeerde wereld. Juist dat mensen een andere keuze kunnen hebben toont aan dat geloof een keuze is, zie Sinterklaas.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:27 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, ho, maar dan bewijs je tenminste dat geloof niet altijd een vrije keuze is.
Je moet toch echt even oprecht in Sinterklaas geloven. Dan bewijs je dat geloof een keuze is. Verandering kan door vanalles komen.
Je bent zwaar christelijk opgevoed maar je ouders hebben je niet gedoopt of ingeschreven bij een kerk?quote:Op zondag 16 juni 2024 21:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben zwaar christelijk opgegroeid. Naarmate ik ouder werd kwam ik erachter dat ik die normen en waarden helemaal niet deel. Het is echt niet zo dat je een geloof ingeduwd wordt en dan weerloos bent.
Wat een onzinnig voorbeeld. Gelovigen gebruiken geloof juist heel vaak om gedrag te rechtvaardigen, denk aan dingen als zondagsrust. Of weerstand tegen abortus.quote:Je hebt altijd controle over je eigen daden en je eigen geloof. Beetje laf als een persoon zich verschuilt achter zijn of haar geloof. Ik zie het al voor me. Iemand slaat een homo in elkaar en dan de verdediging van: ''ja ja, ik kon er niks aan doen hoor, ik geloof in de Islam, dus moest wel ; vooral geen commentaar geven hoor, want dan ben je een racist''Religie en huidskleur mogen wel eens los van elkaar gezien worden.
Dit heeft totaal niets van doen met wat AlwaysHappy zegt.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je bent zwaar christelijk opgevoed maar je ouders hebben je niet gedoopt of ingeschreven bij een kerk?
Nogal tegenstrijdig om van een kant te zeggen dat je zo bent opgevoed maar dat dit niet inhield dat je als weerloos kind dat toegeduwt kreeg.
[..]
Wat een onzinnig voorbeeld. Gelovigen gebruiken geloof juist heel vaak om gedrag te rechtvaardigen, denk aan dingen als zondagsrust. Of weerstand tegen abortus.
Of iemand ingrijpt als iemand op straat wordt aangevallen heeft niks met geloof te maken. Als je denkt dat iemand bij zoiets zijn waardesysteem gebruikt snap je niet zo hoe mensen werken. Zo'n beslissing maak je onderbewust je gaat niet eerst na oh die persoon ziet er homo-achtig uit en mijn geloof heeft een hekel aan homos dus ik ga niet ingrijpen.
Ja, fantastisch dit. Heel goed voor Europa en man man man wat had ik graag een livestream van de partijleiders gezienquote:Op zondag 16 juni 2024 16:59 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)oor-draai-oostenrijk
Ik wens het nieuwe kabinet hier veel sterkte mee.
Erg mooi dat ie doorgaat.
Hoe bedoel je? Wie kan er dan in sinterklaas geloven? Lukt mij al niet meer sinds mijn 6e ofzo en dat was ook geen keuze het was duidelijk dat hij niet bestaat. Daarbij gelooft toch niemand degene die als volwassene zegt in Sinterklaas te gelovenquote:Op zondag 16 juni 2024 21:35 schreef Weird- het volgende:
[..]
Dat lijkt me de omgekeerde wereld. Juist dat mensen een andere keuze kunnen hebben toont aan dat geloof een keuze is, zie Sinterklaas.
Dat er bij religie ook omgevingsfactoren meespelen die het geloof beïnvloeden lijkt me evident; maar dat maakt religie nog geen vaststaande eigenschap.
Zie de al jaren groeiende ontkerkelijking bij elk geloof in Nederland
Misschien moet je nogmaals lezen wat ik typ in plaats van allerlei aannames te maken.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je bent zwaar christelijk opgevoed maar je ouders hebben je niet gedoopt of ingeschreven bij een kerk?
Nogal tegenstrijdig om van een kant te zeggen dat je zo bent opgevoed maar dat dit niet inhield dat je als weerloos kind dat toegeduwt kreeg.
Er is inherent dan ook nogal veel kritiek te leveren op allerlei vormen van geloof, van een SGP die zulke gruwelijke bagger in haar beginselprogramma heeft staan, wat volgens enkelen hier nog "de enige juiste stem op rechts" geweest zou zijn:quote:Op zondag 16 juni 2024 21:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kritiek op geloven is ook vaak gewoon een manier om meer geaccepteerd racistisch te zijn, het is niet alsof Wilders een hekel heeft aan Islam hij heeft een hekel aan de mensen die erin geloven op basis van hun afkomst. Zie bijvoorbeeld dat hij dan als Marcouch benoemt wordt met zon bord over Arnhemistan gaat staan, heeft geen zak te maken met kritiek op islam alles met racisme. Of bijvoorbeeld toen hij veroordeeld werd voor minder Marrokanen het gaat niet om het geloof dat de mensen aanhangen het gaat om waar ze vandaan komen.
Tot de diverse vormen van islam en, in een veel bredere, ook sociaal-economsische context, de problemen met Marokkanen en andere oververtegenwoordigde bevolkingsgroepen.quote:Wetgeving en bestuur mogen de prediking van het Evangelie niet hinderen, maar moeten deze bevorderen. De Kerk van Christus dient wel onderscheiden te worden van elke vereniging en moet naar eigen rechten beschermd worden. Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd.
Misschien moet je beter schrijven of lezen wat ik zeg.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien moet je nogmaals lezen wat ik typ in plaats van allerlei aannames te maken.
Zoals ik al uitlegde dat is helemaal geen keuze. Wat je ouders ervan vinden heeft al helemaal geen zak daarmee te maken.quote:Er is altijd een keuze om ervoor te kiezen dat een geloof niets voor jou is. Ook als je ouders het er misschien niet mee eens zijn.
Nee je kunt niet op elk moment bepalen welke religie je aanhangt. Ja misschien in je paspoort.quote:Je huidskleur wordt je mee geboren en zit je nou eenmaal aan vast. Totaal wat anders dan religie waarbij je op elk moment kan bepalen dat het niet meer aansluit bij je eigen normen en waarden. Je religie als excuus gebruiken heb ik maar weinig respect voor.
Klopt, niet overal... in sommige landen staat zelfs de doodstraf op het afzweren van je geloof.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Misschien moet je beter schrijven of lezen wat ik zeg.
[..]
Zoals ik al uitlegde dat is helemaal geen keuze. Wat je ouders ervan vinden heeft al helemaal geen zak daarmee te maken.
[..]
Nee je kunt niet op elk moment bepalen welke religie je aanhangt. Ja misschien in je paspoort.
Oh op de SGP hebben de Wakers wel kritiek hoor. Genoeg.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Er is inherent dan ook nogal veel kritiek te leveren op allerlei vormen van geloof, van een SGP die zulke gruwelijke bagger in haar beginselprogramma heeft staan, wat volgens enkelen hier nog "de enige juiste stem op rechts" geweest zou zijn:
[..]
Tot de diverse vormen van islam en, in een veel bredere, ook sociaal-economsische context, de problemen met Marokkanen en andere oververtegenwoordigde bevolkingsgroepen.
Nederland is en blijft een seculiere staat en dat zou dan ook hoog in het vaandel moeten staan, zonder angst dat dat als discriminerend, uitsluitend of xenofoob wordt gezien. Daar géén of onvoldoende aandacht aan besteden, zoals waar Timmermans nu ineens achter lijkt te komen ná zijn campagne, is wegkijkend wensdenken.
Nou, leg me dan maar eens uit wat je wil typen. Want het komt over als: ''Als je ergens in je gelooft is het onmogelijk om er mee te stoppen, dus alle acties die voortvloeien uit dat geloof is die arme mensen absoluut niet kwalijk te nemen & als je er toch wat van zegt ben je gewoon een racist, want als je kritiek uit op een religie is dat stiekem eigenlijk kritiek op het huidskleurtje wat er achter zit''.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Misschien moet je beter schrijven of lezen wat ik zeg.
[..]
Zoals ik al uitlegde dat is helemaal geen keuze. Wat je ouders ervan vinden heeft al helemaal geen zak daarmee te maken.
[..]
Nee je kunt niet op elk moment bepalen welke religie je aanhangt. Ja misschien in je paspoort.
quote:Op zondag 16 juni 2024 21:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nou, leg me dan maar eens uit wat je wil typen. Want het komt over als: ''Als je ergens in je gelooft is het onmogelijk om er mee te stoppen, dus alle acties die voortvloeien uit dat geloof is die arme mensen absoluut niet kwalijk te nemen & als je er toch wat van zegt ben je gewoon een racist, want als je kritiek uit op een religie is dat stiekem eigenlijk kritiek op het huidskleurtje wat er achter zit''.
Oh zeker uiteraard kun je kritiek leveren op elk geloof. Je kunt ook op elk geloof kritiek leveren zonder dat het racistisch is. Bijvoorbeeld zoals je hier aanstipt dat SGP het liefst een religieuze staat wil zijn. Maar zeker met de zogenaamde Islamcriticasters is de kritiek meestal niet gebaseerd op voorstellen van islamitische partijen.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Er is inherent dan ook nogal veel kritiek te leveren op allerlei vormen van geloof, van een SGP die zulke gruwelijke bagger in haar beginselprogramma heeft staan, wat volgens enkelen hier nog "de enige juiste stem op rechts" geweest zou zijn:
[..]
Tot de diverse vormen van islam en, in een veel bredere, ook sociaal-economsische context, de problemen met Marokkanen en andere oververtegenwoordigde bevolkingsgroepen.
Nederland is en blijft een seculiere staat en dat zou dan ook hoog in het vaandel moeten staan, zonder angst dat dat als discriminerend, uitsluitend of xenofoob wordt gezien. Daar géén of onvoldoende aandacht aan besteden, zoals waar Timmermans nu ineens achter lijkt te komen ná zijn campagne, is wegkijkend wensdenken.
Kritiek op religie kan gewoon gefundeerd zijn op de religie zelf. Ja, ook bij zogenaamde 'niet-witte' religies (jouw terminologie).quote:Op zondag 16 juni 2024 22:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh zeker uiteraard kun je kritiek leveren op elk geloof. Je kunt ook op elk geloof kritiek leveren zonder dat het racistisch is. Bijvoorbeeld zoals je hier aanstipt dat SGP het liefst een religieuze staat wil zijn. Maar zeker met de zogenaamde Islamcriticasters is de kritiek meestal niet gebaseerd op voorstellen van islamitische partijen.
Wat je bedoelt over Timmermans geen idee.
Dit was natuurlijk ook het beetje het punt van mn vergelijking.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Wie kan er dan in sinterklaas geloven? Lukt mij al niet meer sinds mijn 6e ofzo en dat was ook geen keuze het was duidelijk dat hij niet bestaat. Daarbij gelooft toch niemand degene die als volwassene zegt in Sinterklaas te geloven
Ik geef toe dat de toegang van de kerk tot de GBA de boel wat bemoeilijkt, maar iedereen in Nederland kan tot inzicht komen dat een religie niet past bij zijn/haar normen en waarden en dat het bestaan van een almachtig wezen nogal vergezocht isquote:Op zondag 16 juni 2024 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom ontkerkelijking aan zou tonen dat geloof een keuze is geen idee. Stoppen met geloven is net zo min een keuze als ermee beginnen.
Het hoeft van mij ook liever niet met militair geweld.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijdzaam ondergaan staat een wereld af van militaire staatsgreep. Bovendien ga je er dan vanuit dat de situatie daarmee verbeterd en ik betwijfel dat hogelijk.
Maar gewoon even oprecht in Sinterklaas geloven lukt je niet, begrijp ik?quote:Op zondag 16 juni 2024 21:35 schreef Weird- het volgende:
Dat lijkt me de omgekeerde wereld. Juist dat mensen een andere keuze kunnen hebben toont aan dat geloof een keuze is, zie Sinterklaas.
Dat legde Wiegel anders geen windeieren.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Wie kan er dan in sinterklaas geloven? Lukt mij al niet meer sinds mijn 6e ofzo en dat was ook geen keuze het was duidelijk dat hij niet bestaat. Daarbij gelooft toch niemand degene die als volwassene zegt in Sinterklaas te geloven
Nee, net als bij een religie. Wat is je punt?quote:Op maandag 17 juni 2024 06:32 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Maar gewoon even oprecht in Sinterklaas geloven lukt je niet, begrijp ik?
quote:Op maandag 17 juni 2024 00:00 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)dit-is-slim-a4856613
BBB senator is zo schaamteloos corrupt dat hij niet eens de moeite neemt om de naam van de lobbygroep waarvoor hij als doorgeefluik dient weg te halen uit zijn kamervragen
Stukje efficiëntie.quote:Op maandag 17 juni 2024 07:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
BBB-senator nam tientallen kritische Kamervragen integraal over van een lobbygroep. ‘Ik lees en ik denk: dit is scherp, dit is slim’
Belangenorganisaties Eerste Kamerlid Eric Kemperman (BBB) stelde scherpe Kamervragen die waren opgesteld door lobbyist Vastgoed Belang.
Even het klikbeetgehalte verhogen.
Wanneer is iemand corrupt en wat zorgt er voor dat deze BBB senator als corrupt uit het grijze lobby gebied komt Jaeger?quote:Op maandag 17 juni 2024 00:00 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)dit-is-slim-a4856613
BBB senator is zo schaamteloos corrupt dat hij niet eens de moeite neemt om de naam van de lobbygroep waarvoor hij als doorgeefluik dient weg te halen uit zijn kamervragen
Heb het al vaker gezegd, dit nieuwe kabinet is op de lobbykantoren met champagne ontvangen. Onervaren en vol partijen die zich zeer beïnvloedbaar door lobbyisten hebben getoond.quote:Op maandag 17 juni 2024 08:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik schrik er niet van. Er wordt natuurlijk een hoop gelobbyd. Deze meneer is alleen niet zo snugger geweest om de vragen een beetje aan te passen of in ieder geval de verwijzingen eruit te halen.
Straks met Keijzer op VROM gaat dat nog een stuk efficiënter.quote:
Misschien wel, maar het lobbyen is niet nieuw en eerder hebben ervaren partijen hier ook niets aan gedaan. Camiel Eurlings kwam ook gewoon van het ministerie van Verkeer en Waterstaat in de Raad van Bestuur van KLM (om maar iemand te noemen).quote:Op maandag 17 juni 2024 08:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heb het al vaker gezegd, dit nieuwe kabinet is op de lobbykantoren met champagne ontvangen. Onervaren en vol partijen die zich zeer beïnvloedbaar door lobbyisten hebben getoond.
Niet op de politiek als geheel die hier niet echt veel regelgeving voor opstelt?quote:Op maandag 17 juni 2024 09:06 schreef BlackLining het volgende:
Tja, da's op zich van alle tijden toch. Ik kijk er niet zo van op. Het is ook alleen nieuws omdat ie het niet verbergt. Dat bestuur wordt beïnvloedt door lobbyclubs weten we al lang. Is ook niet perse een probleem, als de minister er maar voor waakt dat er input komt van alle groepen die belang hebben bij een zaak.
Dat de politieke tak van ForFarmers en De Heus daar niet zo volledig in is hoeft geen verrassing te zijn.
De verontwaardiging is dan ook een beetje misplaatst, en zou zich eigenlijk op de BBB an sich moeten richten.
Sterker: lobby is in veel gevallen gewoon goed. Mensen uit de praktijk melden zich via zo'n lobbyclub bij een kamerlid met dingen waar ze tegenaan lopen, normaal duikt een kamerlid er dan in en kijkt of het echt een probleem is en dan brengt hij of zij het onder de aandacht van het ministerie. En dat ministerie kan dan afwegen of ze er wat mee doen.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:06 schreef BlackLining het volgende:
Tja, da's op zich van alle tijden toch. Ik kijk er niet zo van op. Het is ook alleen nieuws omdat ie het niet verbergt. Dat bestuur wordt beïnvloedt door lobbyclubs weten we al lang. Is ook niet perse een probleem, als de minister er maar voor waakt dat er input komt van alle groepen die belang hebben bij een zaak.
Dat de politieke tak van ForFarmers en De Heus daar niet zo volledig in is hoeft geen verrassing te zijn.
De verontwaardiging is dan ook een beetje misplaatst, en zou zich eigenlijk op de BBB an sich moeten richten.
Ik vind het allemaal nog vrij voorzichtig. Wel roepen dat je ontevreden bent maar tegelijk hopen dat het niet te erg wordt.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:22 schreef Hanca het volgende:
In het AD trouwens weer een stroom ontevreden VVDers, met name wethouders e.d.: https://www.ad.nl/politie(...)uren-slikt~a48f4df2/
Ja, het is nog geen scheuring, geen rij aan VVD fracties of wethouders die nu al uit de partij stappen. Maar dat verwacht je ook niet bij de VVD, daar zijn ze nogal pragmatisch, minder idealistisch. Maar er is duidelijk onvrede en die is wel zo sterk dat ze die onvrede met naam en functie durven te uiten in de krant. Dan is er weinig nodig van het komende kabinet om wel tot minder voorzichtige acties over te gaan.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal nog vrij voorzichtig. Wel roepen dat je ontevreden bent maar tegelijk hopen dat het niet te erg wordt.
Dit is ook gewoon toekijken vanaf zijlijn.
Waar was de VVD achterban tijdens groningen, toeslagen en stikstof?quote:Op maandag 17 juni 2024 09:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, het is nog geen scheuring, geen rij aan VVD fracties of wethouders die nu al uit de partij stappen. Maar dat verwacht je ook niet bij de VVD, daar zijn ze nogal pragmatisch, minder idealistisch. Maar er is duidelijk onvrede en die is wel zo sterk dat ze die onvrede met naam en functie durven te uiten in de krant. Dan is er weinig nodig van het komende kabinet om wel tot minder voorzichtige acties over te gaan.
Bedenk dat het afgelopen kabinet ook eigenlijk viel dankzij druk vanuit de VVD achterban, die hebben echt wel invloed.
Dat er mensen met naam en toenaam in de krant staan is juist bij machtspartij VVD echt heel veelzeggend inderdaad.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, het is nog geen scheuring, geen rij aan VVD fracties of wethouders die nu al uit de partij stappen. Maar dat verwacht je ook niet bij de VVD, daar zijn ze nogal pragmatisch, minder idealistisch. Maar er is duidelijk onvrede en die is wel zo sterk dat ze die onvrede met naam en functie durven te uiten in de krant. Dan is er weinig nodig van het komende kabinet om wel tot minder voorzichtige acties over te gaan.
Bedenk dat het afgelopen kabinet ook eigenlijk viel dankzij druk vanuit de VVD achterban, die hebben echt wel invloed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |