Met z'n real deal. Godallemachtig wat was dat irritantquote:Op donderdag 6 juni 2024 08:14 schreef KaheemSaid het volgende:
Betreffend de collectieve verontwaardiging over Sander Smit (BBB). Het lijkt wel of die gewezen CDA’ers niks anders willen dan in plaats van constructief overleg de onderbuik het woord laten doen.
quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Met z'n real deal. Godallemachtig wat was dat irritant
Je kunt die partij echt niet serieus nemen.
Sowieso moeten we echt eens ophouden met "ja maar Amerika" en "ja maar China" als argument om in Europa niets aan het klimaat te doen. De eerste is bezig met de grootste investering sinds het Marshallplan en er is een reden dat al die elektrische auto's en zonnepanelen uit China komen. Met deze instelling gaan we in Europa echt gigantisch achter de feiten aan lopen.
Je zult maar bewust inzetten op het in stand houden van achterhaalde tech terwijl al je concurrenten gigantische stappen aan het zetten zijn. Stel achterhaalde faalondernemers. Allemaal voor dat geromantiseerde beeld van de boer die z'n moestuin staat te schoffelen. Man man man.
Heb je de stemming meegekregen gisteren waar de BBB tegen een motie stemde om de toename van Parkinson bij boeren te onderzoeken?quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:31 schreef BlackLining het volgende:
En ook steeds dat "Als we de boeren 'wegpesten' () dan gaan ze wel ergens anders in Europa boeren!!"
Dat is goddomme ook de bedoeling, sukkel. Niet alles hoeft op deze postzegel hierdat is nou net het probleem. Verkoop die technologie binnen Europa. Investeer in Europa. Daar kun je goud geld mee verdienen. En hou op met hier zielig zitten doen. Met je miljardensubsidie. Echt hoe je als agrarisch ondernemer je zo kunt verzetten tegen Europa, ik kan daar met mijn pet niet bij. Je bestaat bij gratie van de EU. Maak daar dan gebruik van in plaats van hier de boel te terroriseren met je kut traktor.
Nee. Maar ik zou willen dat het me zou verbazen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heb je de stemming meegekregen gisteren waar de BBB tegen een motie stemde om de toename van Parkinson bij boeren te onderzoeken?
Dan weet je gelijk weer waar de BBB er echt voor zit en dat is niet de boer.
https://www.nieuweoogst.n(...)rische-beroepsziektequote:Op donderdag 6 juni 2024 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heb je de stemming meegekregen gisteren waar de BBB tegen een motie stemde om de toename van Parkinson bij boeren te onderzoeken?
quote:Een meerderheid in de Tweede Kamer wil dat wordt onderzocht of de ziekte van Parkinson onder beroepsziekten kan gaan vallen. Boeren en tuinders die door de ziekte worden getroffen, kunnen dan gebruikmaken van de regeling Tegemoetkoming stoffengerelateerde beroepsziekten (TSB).
Het voorstel komt uit de koker van Anne-Marijke Podt (D66) en Pieter Grinwis (ChristenUnie). In de aangenomen motie geven de indieners in overweging dat professioneel gebruik van gewasbeschermingsmiddelen in verband wordt gebracht met parkinson, maar dat het RIVM-onderzoek dat hiernaar loopt nog jaren duurt.
De motie verzoekt de regering met een onafhankelijke commissie te bezien of parkinson op korte termijn kan worden gekwalificeerd als beroepsziekte en deze te laten vallen onder de TSB. Bovendien stellen de twee Kamerleden dat in Duitsland, Italië en Frankrijk na onderzoek parkinson al is aangewezen als beroepsziekte voor boeren.
Boeren die ziek zijn geworden door goedgekeurde gewasbeschermingsmiddelen, moeten worden geholpen, aldus de motie. Het voorstel werd gesteund door een Kamermeerderheid van 105 zetels. Alleen PVV, BBB en JA21 stemden tegen.
De TSB keert eenmalige uitkeringen uit aan personen die lijden aan bepaalde beroepsziekten. Hieronder vallen nu schilders die hersenschade hebben opgelopen door vluchtige oplosmiddelen, door werk opgelopen allergieën en mensen die longkanker krijgen door asbest.
Dank je voor het herpostenquote:Op donderdag 6 juni 2024 11:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://www.nieuweoogst.n(...)rische-beroepsziekte
[..]
Godverdomme zegquote:Op donderdag 6 juni 2024 11:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://www.nieuweoogst.n(...)rische-beroepsziekte
[..]
Kan Carolientje niet even flink met de vuisten op tafel gaan slaan bij de fabrikanten van deze middelen?quote:Boeren die ziek zijn geworden door goedgekeurde gewasbeschermingsmiddelen, moeten worden geholpen, aldus de motie.
Gelukkig maar dat BBB er niet voor de boeren zit. Blacklining heeft zeker gelijk dat we boeren kunnen missen als kiespijn. Laat ze opdonderen. Heel goed dus als BBB ze hun vertrekregeling afpakt en laat uitsterven aan beroepsziektes. Opgeruimd staat netjes. Daarbij ze wilden toch zelf dat die partijen het gingen doen dan heb ik geen medelijden als ze hun zin maar weer krijgen en dat sleccht uitpakt wat ze met hun boerenverstand wel hadden kunnen zien aankomen. Of betekent boerenverstand dat je ongeveer even slim bent als de dieren in je stal?quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak. Ik zie liever de BBB verdwijnen dan alle boeren, en de stemmen van de BBB komen maar voor een (klein deel) van de boeren want alle boeren tezamen in Nederland zijn net aan goed voor een zetel en die hebben echt niet allemaal op de BBB gestemd.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat BBB er niet voor de boeren zit. Blacklining heeft zeker gelijk dat we boeren kunnen missen als kiespijn. Laat ze opdonderen. Heel goed dus als BBB ze hun vertrekregeling afpakt en laat uitsterven aan beroepsziektes. Opgeruimd staat netjes. Daarbij ze wilden toch zelf dat die partijen het gingen doen dan heb ik geen medelijden als ze hun zin maar weer krijgen en dat sleccht uitpakt wat ze met hun boerenverstand wel hadden kunnen zien aankomen. Of betekent boerenverstand dat je ongeveer even slim bent als de dieren in je stal?
Kijken of Omtzigt nu weer wegloopt vanwege een tegenvallerquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:02 schreef nostra het volgende:
Whoopsie, weg box 3. Dat wordt miljarden vinden.
?quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:02 schreef nostra het volgende:
Hopelijk gaat het herberekend worden voor alle Box3 betalers. En niet alleen voor hen die een zaak aanspanden.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:02 schreef nostra het volgende:
Dit is van toepassing op iedereen die in Box 3 zit, het is een uitspraak over de validiteit van de berekening van de BD en dat is van toepassing op alle betalers.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Hopelijk gaat het herberekend worden voor alle Box3 betalers. En niet alleen voor hen die een zaak aanspanden.
Zag ook echt niemand aankomen. Wat een wanbeleid.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:02 schreef nostra het volgende:
Bovendien past ie mooi in het plaatje van de stomme roverheid die graait en alles verkeerd doet.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:09 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zou niet weten waarom de rechtse partijen hier moeite mee zouden hebben, deze uitspraak moet ze toch als muziek in de oren klinken?
Dan maar wat minder uitgeven zodat de welgestelden het beter zullen hebben, daar lijkt mij wel een grote meerderheid bij de coalitie voor te zijn,
4 miljard eenmalig plus jaarlijks gedorven inkomsten box 3 tot het moment dat werkelijk rendement belast kan worden. Op naar de >3% tekortquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:02 schreef nostra het volgende:
Eigenlijk vond ik het helemaal geen wanbeleid maar meer een hele pragmatische aanpak. Dit gaat meer problemen opleveren dan het oplost maar zoals gezegd, leuk voor de mensen die Box 3 belasting hebben betaald.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zag ook echt niemand aankomen. Wat een wanbeleid.
Naja, dat zet in ieder geval wat meer druk op deugdelijke implementatie.
NSC kan toch wel met de vuist op tafel gaan slaan om de Europese budget regelingen aan te gaan passen? Opt-outje voor vragen? Lijkt mij toch doodsimpel.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
4 miljard eenmalig plus jaarlijks gedorven inkomsten box 3 tot het moment dat werkelijk rendement belast kan worden. Op naar de >3% tekort
Eenmalig heeft niks te maken met de begroting en dus met de 3%. Wel met de 60%, maar 4 miljard tikt niet echt aan, dat is 0,4%.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
4 miljard eenmalig plus jaarlijks gedorven inkomsten box 3 tot het moment dat werkelijk rendement belast kan worden. Op naar de >3% tekort
Erf- en vermogensbelasting omhoog gooien dan maar.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:02 schreef nostra het volgende:
Dit gaat waarschijnlijk een verhoging van het hoge IB tarief betekenen voor 2025, het geld moet ergens opgehaald wordenquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
NSC kan toch wel met de vuist op tafel gaan slaan om de Europese budget regelingen aan te gaan passen? Opt-outje voor vragen? Lijkt mij toch doodsimpel.
Het is leuk in gedachten, maar eerst werd besloten dat niet over fictief rendement belasting geheven mag worden. Dus wat deden ze, maken er 2 fictieve rendementen van (+ nog wat voor schulden).quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eigenlijk vond ik het helemaal geen wanbeleid maar meer een hele pragmatische aanpak. Dit gaat meer problemen opleveren dan het oplost maar zoals gezegd, leuk voor de mensen die Box 3 belasting hebben betaald.
Ja, dat zie ik wel gebeuren bij PVV-VVD-BBB en NSCquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Erf- en vermogensbelasting omhoog gooien dan maar.
2 miljard jaarlijks is de prognose, wat zou dat voor het belasting % betekenen?quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eenmalig heeft niks te maken met de begroting en dus met de 3%. Wel met de 60%, maar 4 miljard tikt niet echt aan, dat is 0,4%.
Die jaarlijks gedorven inkomsten zijn er wel, maar het plan was altijd om dat te compenseren in het hoogste tarief van de inkomstenbelasting als ze dit verloren. Ik neem aan dat ze daar bij blijven.
De keuzes en routes die niet worden genomen maar wel een mogelijkheid zijn altijd blijven benadrukken!quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat zie ik wel gebeuren bij PVV-VVD-BBB en NSC
Ligt er aan waar je voor kiest, je kunt ook de schijf iets lager leggen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:19 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
2 miljard jaarlijks is de prognose, wat zou dat voor het belasting % betekenen?
Dat lijkt me lastig want dat is dit jaar al gedaan (deels niet geïndexeerd) en raakt de middeninkomens mogelijk ook. Toptarief voor inkomens boven de 150k nog een optie of kan dat systeemtechnisch niet bij de BD?quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je voor kiest, je kunt ook de schijf iets lager leggen.
Dat kan wel, denk ik, maar tegelijkertijd denk ik dat de VVD daar niet voor gaat zijn, integendeel.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat lijkt me lastig want dat is dit jaar al gedaan (deels niet geïndexeerd) en raakt de middeninkomens mogelijk ook. Toptarief voor inkomens boven de 150k nog een optie of kan dat systeemtechnisch niet bij de BD?
"Miljardenstrop voor het kabinet', aldus de NOS. Nee dus, miljardenstrop voor de belastingbetaler is de juiste omschrijving.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:02 schreef nostra het volgende:
Ik durf echt niet meer te zeggen of de belastingdienst zoiets kan. Ik weet wel dat als je wat wil, dat je dat dan echt zo snel mogelijk moet beslissen. Want wat er kan, duurt vaak lang om te implementeren.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat lijkt me lastig want dat is dit jaar al gedaan (deels niet geïndexeerd) en raakt de middeninkomens mogelijk ook. Toptarief voor inkomens boven de 150k nog een optie of kan dat systeemtechnisch niet bij de BD?
Het is vooral de vraag welke belastingbetaler. Want die zijn er nogal wat.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
"Miljardenstrop voor het kabinet', aldus de NOS. Nee dus, miljardenstrop voor de belastingbetaler is de juiste omschrijving.
Is weer eens wat anders dan asielzoekers de schuld geven.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het is vooral de vraag welke belastingbetaler. Want die zijn er nogal wat.
Zal wel weer de midden-onderklasse worden. Gelukkig kun je de schuld daarvan weer mooi op links afschuiven.
Glyfosaat verboden? Wat? Dat was toch gesneuveld?quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:32 schreef Hanca het volgende:
Maar gezien de onderhandelingsskills van BBB (15 miljard weg, glyfosaat verboden) zie ik wel een speciale belasting per hectare grond ipv box 3 komen, oid. Dat zou wel perfect bij hun blunders passen.
In de regel blijft de achterban van de regeringspartijen wel ontzien. Wat, gezien de groep die nu geld terug gaat krijgen, wel erg wrang is.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zal wel weer de midden-onderklasse worden. Gelukkig kun je de schuld daarvan weer mooi op links afschuiven.
https://www.stal-en-akker(...)len-aan-meerderheid/quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Glyfosaat verboden? Wat? Dat was toch gesneuveld?
Nou, eindelijk eens een actie van de PVV die me niet tegenvalt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
https://www.stal-en-akker(...)len-aan-meerderheid/
Oh nice! Ik was die week op vakantie en heb maar weinig meegekregen. Goed nieuws!quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
https://www.stal-en-akker(...)len-aan-meerderheid/
Dat is ook veel idioter. In box 3 belast je wel geld wat er is, alleen met een fictief rendement. Bij overwaarde van een nog niet verkocht huis belast je geld wat er niet is en misschien zelfs nooit gaat komen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Laten we hopen dat deze uitspraak wel definitief de deur dichtgooit voor alle onzalige plannen die de (eveneens fictieve) overwaarde van je huis willen belasten.
IB is een aanslagbelasting, dus dat zal wel heel rigide opgepakt worden. Geen bezwaar =/= geen vergoeding.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Hopelijk gaat het herberekend worden voor alle Box3 betalers. En niet alleen voor hen die een zaak aanspanden.
Europees wel, maar in Nederland dus niet als deze motie gewoon wordt uitgevoerd.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh nice! Ik was die week op vakantie en heb maar weinig meegekregen. Goed nieuws!
Maar dus wel nog gewoon Europees toegestaan? Want die Europese motie heeft Nederland destijds succesvol ondermijnd.
Dat laatste heeft er weinig mee te maken. Je mag om werkelijk rendement te bepalen gewoon op marktwaarde waarderen, zoals dat ook met aandelen gebeurt. Voor je huis kan dat ook, waarbij het - als dat al gaat gebeuren - waarschijnlijk zo is dat het rendement in 1x bepaald wordt bij verkoop zodat je niet je huis zou moeten verkopen als je de aanslag niet kan betalen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In de regel blijft de achterban van de regeringspartijen wel ontzien. Wat, gezien de groep die nu geld terug gaat krijgen, wel erg wrang is.
Laten we hopen dat deze uitspraak wel definitief de deur dichtgooit voor alle onzalige plannen die de (eveneens fictieve) overwaarde van je huis willen belasten.
Dan vraag ik me toch af wie er gaat schikken want met PVV, NSC en VVD vertegenwoordig je toch respectievelijk de sociaal-economische maatschappij van onder tot boven.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In de regel blijft de achterban van de regeringspartijen wel ontzien. Wat, gezien de groep die nu geld terug gaat krijgen, wel erg wrang is.
Dat kan vrij makkelijk via de loonheffingen, tijdens de vorige financiële crisis werd dat ook zo ingeplugd (geloof 16% boven de 150k en dan ten laste van de werkgever, dus er verandert niets aan je IB).quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:24 schreef Faraday01 het volgende:
Toptarief voor inkomens boven de 150k nog een optie of kan dat systeemtechnisch niet bij de BD?
Wat moet de BD nu met de aangifte uit 2023quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:38 schreef nostra het volgende:
[..]
IB is een aanslagbelasting, dus dat zal wel heel rigide opgepakt worden. Geen bezwaar =/= geen vergoeding.
Voor 23 worden er nog geen definitieve aanslagen opgelegd voor beleggers afaik, maar wél voor spaarders. Die moeten dus alsnog bezwaar indienen om rechtsherstel te kunnen krijgen. Wat ze uiteindelijk met beleggers gaan doen: geen idee (al is 23 wel een klotejaar om bezwaar te maken, want het werkelijk rendement zal veelal hoger liggen dan forfaitair).quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat moet de BD nu met de aangifte uit 2023want ze moeten er wel iets mee bij aanslagen die vanaf nu opgelegd worden. En het werkelijke rendement is onbekend.
Je moet ook nog maar minder rendement gemaakt hebben dan waarvoor je aan geslagen bent en dat stukje kun je dan terug krijgen. Nou ja, voor veel mensen zal dat vast niet om enorme bedragen gaan.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Voor 23 worden er nog geen definitieve aanslagen opgelegd voor beleggers afaik, maar wél voor spaarders. Die moeten dus alsnog bezwaar indienen om rechtsherstel te kunnen krijgen. Wat ze uiteindelijk met beleggers gaan doen: geen idee (al is 23 wel een klotejaar om bezwaar te maken, want het werkelijk rendement zal veelal hoger liggen dan forfaitair).
VVD en BBB vertegenwoordigen het kapitaalkrachtiger deel der natie en de PVV vertegenwoordigt in principe alleen zichzelf. En Pieter weet zelf niet wie hij precies vertegenwoordigt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dan vraag ik me toch af wie er gaat schikken want met PVV, NSC en VVD vertegenwoordig je toch respectievelijk de sociaal-economische maatschappij van onder tot boven.
Gezien de punten die de PVV heeft moeten laten schieten zal die arme vrouw in het SBS debat wel weer de lul zijn denk ik.
Je weet wel, die vrouw die zo bang was voor Timmermans
Edit: misschien kunnen ze de BBB nog een keer foppen en de boeren extra belasten
Dit hebben ze in 22 ook al gedaan. Het punt is dat er geen rendementsgegevens uitgevraagd zijn dus er is niets op basis waarvan een aanslag opgelegd kan worden.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Voor 23 worden er nog geen definitieve aanslagen opgelegd voor beleggers afaik, maar wél voor spaarders. Die moeten dus alsnog bezwaar indienen om rechtsherstel te kunnen krijgen. Wat ze uiteindelijk met beleggers gaan doen: geen idee (al is 23 wel een klotejaar om bezwaar te maken, want het werkelijk rendement zal veelal hoger liggen dan forfaitair).
Ik ken de precieze details ook niet, maar volgens mij heeft het hof ook gewezen dat niet-gerealiseerde resultaten niet belast mogen worden. Dus dan kan het wel hard gaan.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je moet ook nog maar minder rendement gemaakt hebben dan waarvoor je aan geslagen bent en dat stukje kun je dan terug krijgen. Nou ja, voor veel mensen zal dat vast niet om enorme bedragen gaan.
Dus ook geen waardering van aandelen tegen marktwaarde? Dan kunnen ze vele honderdduizenden bezwaren tegemoet zienquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik ken de precieze details ook niet, maar volgens mij heeft het hof ook gewezen dat niet-gerealiseerde resultaten niet belast mogen worden. Dus dan kan het wel hard gaan.
Ja zo is het nu. Alleen mensen die bezwaar hebben ingediend worden gecompenseerd. Maar ik hoop met deze uitspraak dat het voor iedere spaarder geldt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:38 schreef nostra het volgende:
[..]
IB is een aanslagbelasting, dus dat zal wel heel rigide opgepakt worden. Geen bezwaar =/= geen vergoeding.
Hm, in dat geval zou het wel heel hard gaan ja. Maar zou men dan niet spreken over meer dan 2 miljard?quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik ken de precieze details ook niet, maar volgens mij heeft het hof ook gewezen dat niet-gerealiseerde resultaten niet belast mogen worden. Dus dan kan het wel hard gaan.
Tot nu toe gold de herberekening/compensatie alleen voor mensen die bezwaar hadden gemaakt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is van toepassing op iedereen die in Box 3 zit, het is een uitspraak over de validiteit van de berekening van de BD en dat is van toepassing op alle betalers.
Totale opbrengst box 3 is zo'n dikke 4 miljard per jaar, dus 2 is al best veel, relatief.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hm, in dat geval zou het wel heel hard gaan ja. Maar zou men dan niet spreken over meer dan 2 miljard?
Alleen kon je nog geen bezwaar maken vanaf 2022 omdat box 3 beleggers geen definitieve aanslag hebben ontvangen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Tot nu toe gold de herberekening/compensatie alleen voor mensen die bezwaar hadden gemaakt.
Ik ben vooral benieuwd naar het hoe. Als het net zo gaat als bij de toeslagenellende, dan kost het teruggeven van 4 miljard ongeveer 20 miljard.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja zo is het nu. Alleen mensen die bezwaar hebben ingediend worden gecompenseerd. Maar ik hoop met deze uitspraak dat het voor iedere spaarder geldt.
Het zou mij niet verbazen als ze noodgedwongen de hele box 3 belasting moeten laten vallen totdat werkelijk rendement belast kan worden. Dit wordt een uitvoerings nachtmerrie.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd naar het hoe. Als het net zo gaat als bij de toeslagenellende, dan kost het teruggeven van 4 miljard ongeveer 20 miljard.
Het is ook maar de vraag wat "werkelijk rendement" is. Als het zo is, zoals nostra opmerkte, dat het er naar uit ziet dat het pas het rendement is als je aandelen/etf's/weetikhet verkocht hebt, ben je 100% te veel belast op dat deel van je vermogen dat je niet liquide hebt gemaakt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen als ze noodgedwongen de hele box 3 belasting moeten laten vallen totdat werkelijk rendement belast kan worden. Dit wordt een uitvoerings nachtmerrie.
Ze weten dit natuurlijk al wel een paar jaar, dat deze kans er was. En Van Rij is een prima bestuurder, die heeft echt wel voor elk scenario zijn plannen klaar liggen. Nadeel is natuurlijk dat het in een demissionare periode is, maar waarschijnlijk kunnen ze wel vrij snel aan de slag.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen als ze noodgedwongen de hele box 3 belasting moeten laten vallen totdat werkelijk rendement belast kan worden. Dit wordt een uitvoerings nachtmerrie.
Dit betekent dan nogal wat voor je beleggingsstrategie want winst nemen betekent dan belasting betalen. En daarmee raak je 1/3 van je rendement kwijt. Heeft op lange termijn flink effect als je zonder dat verlies door kunt gaan met rendement maken.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is ook maar de vraag wat "werkelijk rendement" is. Als het zo is, zoals nostra opmerkte, dat het er naar uit ziet dat het pas het rendement is als je aandelen/etf's/weetikhet verkocht hebt, ben je 100% te veel belast op dat deel van je vermogen als je niks liquide hebt gemaakt.
Nou ja ik denk dat PvdA er Jeroenquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, als het anders zou hebben gekund, bedenk je niet iets waarvan je weet dat de HR het af gaat knallen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze weten dit natuurlijk al wel een paar jaar, dat deze kans er was. En Van Rij is een prima bestuurder, die heeft echt wel voor elk scenario zijn plannen klaar liggen. Nadeel is natuurlijk dat het in een demissionare periode is, maar waarschijnlijk kunnen ze wel vrij snel aan de slag.
Nee, belasting op vermogen kan niet anders momenteel. Maar hij heeft echt al wel plannen liggen om de schade te beperken en hoe precies het bedrag alsnog kan worden opgehaald.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, als het anders zou hebben gekund, bedenk je niet iets waarvan je weet dat de HR het af gaat knallen.
Belasting op vermogen kan wettelijk niet. Werkelijk rendement belasting kan de Belastingdienst in de praktijk niet. Ben erg benieuwd wat hij nu uit de hoed tovert, wat wettelijk kan, wat niet af wordt geknald door de HR en wat de fiscus ook nog eens uit kan voeren.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, belasting op vermogen kan niet anders momenteel. Maar hij heeft echt al wel plannen liggen om de schade te beperken en hoe precies het bedrag alsnog kan worden opgehaald.
Waarom niet, eigenlijk? Ik ben echt een leek op dit gebied.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:26 schreef Halcon het volgende:
Belasting op vermogen kan wettelijk niet.
Omdat de wet op de vermogensbelasting (in 2001) is ingetrokken. Je kunt nu dus niet meer belasting heffen op sec vermogen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom niet, eigenlijk? Ik ben echt een leek op dit gebied.
Ik denk omdat dit strijdig is met het eigendomsrecht.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom niet, eigenlijk? Ik ben echt een leek op dit gebied.
Dat wordt een totale crime natuurlijk, omdat het begrip realisatie al niet eens gedefinieerd is.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat de wet op de vermogensbelasting (in 2001) is ingetrokken. Je kunt nu dus niet meer belasting heffen op sec vermogen.
De omweggetjes om het via fictieve rendementen te doen zijn allemaal afgeschoten. Dan zal men toch aan werkelijk gerealiseerd rendement moeten. Maar dat kan de fiscus blijkbaar niet uitvoeren.
Ja, dat ook nog. En als je moet betalen over waardestijgingen (zonder die te cashen), maar onder aan de streep verlies niks mee mag, dan zal daar ook wel gedoe van komen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat wordt een totale crime natuurlijk, omdat het begrip realisatie al niet eens gedefinieerd is.
Nee, dat willen alleen linkse partijen en D66. Het ligt er ook wel een beetje aan waar je de drempel legt. Als het gaat over Quote 500 mensen zullen er meer mensen voor zijn dan wanneer iedereen die meer dan 'n ton heeft flink moet gaan betalen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zou er uberhaupt een meerderheid te vinden zijn voor een vermogensbelasting? Vind dat zo'n gedrocht en veel Europese landen hebben dat zo in de loop der jaren ook afgeschaft.
Dat laatste toch, tenminste dat staat in de uitspraakquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:27 schreef Faraday01 het volgende:
Benieuwd wat het kabinet procedureel gaat doen? Algeheel herstel, zoals bij de spaarders of iedereen moet zelf aan de bel trekken bij de BD?
En hoeveel extra ambtenaren zijn hier weer voor nodig
Dat kan je toch van elke maatregel zeggen dan. Als er geen vermogensbelasting komt zouden mensen ook hun heil over de grens kunnen gaan zoeken. Totaal zinloze speculatie.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar komt wel nog bij dat mensen dan ook hun heil over de grens kunnen gaan zoeken. Genoeg landen zonder vermogensbelasting.
Correctie, nog even wat gas op de campagne:quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
Komt Rutte nog in beeld in de campagne om de kiezer te wijzen op het rode gevaar onder leiding van Timmermans?
Je weet neem ik aan dat deze rechtszaak al jaren speelt en dat je nu gewoon aan het trollen bent?quote:
Je kunt je wel afvragen of de EU per se nodig is om dit soort regelgeving te maken omtrent usb c, zuinige stofzuigers of voedselveiligheid, maar zeker als klein land zoals Nederland is het dan wel beter om onderdeel van een groot blok te zijn. Maar goed, dat zijn ook regels waar echt niemand behalve grote corporaties minder van wordt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Die voedselveiligheid is inderdaad wel in betere handen. Ik weet niet of dat direct uit de EU koker komt of breder Europees ligt maar producten uit de VS, Rusland, Turkije etc die de E-normen en andere normen niet halen qua toepassing van ingrediënten zou ik minder snel eten. Ook denk ik dat het onder Europese vlag qua progressie wat beter gaat in nieuwe inzichten rond voedsel en veiligheid.
In de VS schijnt ook een hulpstofje te zijn gebruik (of nog steeds gebruikt wordt) dat het hongergevoel al tijdens het eten versterkt. Wat verantwoord is ligt daar veel meer in het commerciële dan in regulering.
En ik zou niet zoals Tucker Carlson mijn winkelkar volladen met Russische producten. Gewoon met de wetenschap dat de Russische waarde van een mensenleven zo goed als 0 is en ik er met vervallen politiek totaal geen vertrouwen in heb dat er ook maar enig toezicht is op die hele markt.
Ik heb overigens het vermoeden dat men die boodschappen gelaten heeft voor wat het is.
Uiteraard liggen er altijd uitdagingen. Los je hier iets op creeer je daar weer een probleem.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:08 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Je kunt je wel afvragen of de EU per se nodig is om dit soort regelgeving te maken omtrent usb c, zuinige stofzuigers of voedselveiligheid, maar zeker als klein land zoals Nederland is het dan wel beter om onderdeel van een groot blok te zijn. Maar goed, dat zijn ook regels waar echt niemand behalve grote corporaties minder van wordt.
Andere vormen van Europese dwang vind ik dan wel weer poblematisch, zoals dat wij hier problemen hebben met woningbouw, mede door Europese stikstofregels, of problemen omtrent migratie. Ik zou ook liever in de EU blijven, maar dan moet de EU wel een oplossing zoeken voor dit soort dingen. Die waren natuurlijk ook niet voorzien toen men de EU oprichtte.
Het is natuurlijk wel zo dat de bureaucraten in Brussel doodsbang zijn voor minder Europa want dan raken ze hun goedbetaalde baantje misschien wel kwijt.
Naja, ik denk dat het wel goed is als er wat meer uitzonderingsposities mogelijk zijn binnen de EU zoals de nieuwe coalitie graag wil.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Uiteraard liggen er altijd uitdagingen. Los je hier iets op creeer je daar weer een probleem.
Ben jij van plan om naar buiten de EU te verhuizen?
in totaal 3 jaar in 2 landen buiten de EU gewoond. Mooi wel vanwege de landen, maar als het om regels en rechten ging (met name consumentenrechten) dan denk ik achteraf wel 'leuk voor een vakantie; maar zou er niet m'n leven lang kunnen wonen. Ben eens flink genaaid door een spookrekening van de telecomprovider waarbij ik 3x letterlijk een middag in de rij heb moeten staan die al buiten het gebouw begon. Het is toen met een soort juridisch loket en een bevriende werknemer gelukkig opgelost, maar het naaien van de klant schijnt daar meer regel dan uitzondering te zijn. Het is ook vooral dat veel consumenten gewoon betalen om er maar vanaf te zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:16 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Naja, ik denk dat het wel goed is als er wat meer uitzonderingsposities mogelijk zijn binnen de EU zoals de nieuwe coalitie graag wil.
En misschien wel, hoezo?
Klopt. Consumentenrecht omtrent terugsturen van bestellingen, vluchtannuleringen e.d. is prima geregeld in de EU. Voor dat soort dingen vind ik een Europees samenwerkingsverband ook echt ideaal hoor. Want dan kun je inderdaad echt een blok maken. Maar toch denk ik dat een Nexit op den duur noodzakelijk kan worden, als de EU andere essentiëlere dingen onmogelijk maakt, zoals het verminderen van immigratie. Overigens kun je dan nog steeds gewoon meedoen met andere regelgeving, zoals consumentenrecht.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:21 schreef Beathoven het volgende:
[..]
in totaal 3 jaar in 2 landen buiten de EU gewoond. Mooi wel vanwege de landen, maar als het om regels en rechten ging (met name consumentenrechten) dan denk ik achteraf wel 'leuk voor een vakantie; maar zou er niet m'n leven lang kunnen wonen. Ben eens flink genaaid door een spookrekening van de telecomprovider waarbij ik 3x letterlijk een middag in de rij heb moeten staan die al buiten het gebouw begon. Het is toen met een soort juridisch loket en een bevriende werknemer gelukkig opgelost, maar het naaien van de klant schijnt daar meer regel dan uitzondering te zijn.
Hell no.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:24 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Klopt. Consumentenrecht omtrent terugsturen van bestellingen, vluchtannuleringen e.d. is prima geregeld in de EU. Voor dat soort dingen vind ik een Europees samenwerkingsverband ook echt ideaal hoor. Want dan kun je inderdaad echt een blok maken. Maar toch denk ik dat een Nexit op den duur noodzakelijk kan worden, als de EU andere essentiëlere dingen onmogelijk maakt, zoals het verminderen van immigratie. Overigens kun je dan nog steeds gewoon meedoen met andere regelgeving, zoals consumentenrecht.
De Herstelwet is van dit kabinet toch?quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je weet neem ik aan dat deze rechtszaak al jaren speelt en dat je nu gewoon aan het trollen bent?
Die is van Van Rij. Ook een prima bestuurder, lees ik net.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Herstelwet is van dit kabinet toch?
Ze kunnen natuurlijk beter iets betalen dan niets. Daarnaast consumeren ze ook (en betalen ze dus btw). Betalen belasting over hun huis. Over hun inkomen. Etc.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat kan je toch van elke maatregel zeggen dan. Als er geen vermogensbelasting komt zouden mensen ook hun heil over de grens kunnen gaan zoeken. Totaal zinloze speculatie.
Als je rijken hebt die geen belasting betalen dragen ze hier ook 0,0 bij dan kun je ze net zo goed kwijt zijn en niet meedoen aan de race to the bottom.
quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:08 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Je kunt je wel afvragen of de EU per se nodig is om dit soort regelgeving te maken omtrent usb c, zuinige stofzuigers of voedselveiligheid, maar zeker als klein land zoals Nederland is het dan wel beter om onderdeel van een groot blok te zijn. Maar goed, dat zijn ook regels waar echt niemand behalve grote corporaties minder van wordt.
Andere vormen van Europese dwang vind ik dan wel weer poblematisch, zoals dat wij hier problemen hebben met woningbouw, mede door Europese stikstofregels, of problemen omtrent migratie. Ik zou ook liever in de EU blijven, maar dan moet de EU wel een oplossing zoeken voor dit soort dingen. Die waren natuurlijk ook niet voorzien toen men de EU oprichtte.
Het is natuurlijk wel zo dat de bureaucraten in Brussel doodsbang zijn voor minder Europa want dan raken ze hun goedbetaalde baantje misschien wel kwijt.
Men heeft zich vooral vergist in de invulling van die regelgeving, want die is binnen redelijke grenzen aan de landen zelf. Als je dan zelf elke vierkante meter gras als Natura-2000 gebied gaat bestempelen, en dan later wordt geconfronteerd met de gevolgen daarvan, tja. Duitsland deed dat inderdaad niet, die heeft het probleem dus ook niet.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:08 schreef TAmaru het volgende:
En het levert ze bijna twee miljoen stemmen op, blijkbaar serieus genoegquote:Op donderdag 6 juni 2024 15:50 schreef nostra het volgende:
Het blijft toch wel een wonderlijk schizofrene aanpak van de VVD, ook nu weer. Enerzijds pronken met het Immigratiepact, waar tien jaar aan gewerkt is en echt alleen maar Europees is aan te pakken. Bon, heb je een punt. En dan landelijk schermen met een opt-out voor precies dat pact. Ja jongens, hoe serieus wil je nu genomen worden?
Vind het wel een beetje minachting van de stemmer. Denken ze in het VVD-politbureau nou echt dat we achterlijk zijn?quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:50 schreef nostra het volgende:
Het blijft toch wel een wonderlijk schizofrene aanpak van de VVD, ook nu weer. Enerzijds pronken met het Immigratiepact, waar tien jaar aan gewerkt is en echt alleen maar Europees is aan te pakken. Bon, heb je een punt. En dan landelijk schermen met een opt-out voor precies dat pact. Ja jongens, hoe serieus wil je nu genomen worden?
Met Yesilgöz als lijsttrekker is dat sowieso geen optie, dus ik denk dat ze bewust meeliften op die post-truth hype.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:50 schreef nostra het volgende:
Ja jongens, hoe serieus wil je nu genomen worden?
De situatie zoals jij deze schetst is dan ook niet het probleem in Nederland. Het probleem is juist dat we amper natuur hebben toegewezen en natuurbescherming ook nooit serieus hebben genomen want grasland is ook natuur.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Men heeft zich vooral vergist in de invulling van die regelgeving, want die is binnen redelijke grenzen aan de landen zelf. Als je dan zelf elke vierkante meter gras als Natura-2000 gebied gaat bestempelen, en dan later wordt geconfronteerd met de gevolgen daarvan, tja. Duitsland deed dat inderdaad niet, die heeft het probleem dus ook niet.
Ik denk dat Azmani zich ook werkelijk geen houding kan geven, ik mag toch aannemen dat die van binnen ook aardig wat wtf-wolkjes om zijn hoofd heeft hangen continu.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vind het wel een beetje minachting van de stemmer. Denken ze in het VVD-politbureau nou echt dat we achterlijk zijn?
Dat is een kwesties van keuzes maken, bijvoorbeeld of je als halve stadstaat (in ieder geval de Randstad) überhaupt nog natuur wil, althans dat kan combineren met je andere wensenlijstjes. Het antwoord op dat laatste is in ieder geval nee. Dan wordt het kiezen of je de cake houdt of opeet.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
De situatie zoals jij deze schetst is dan ook niet het probleem in Nederland. Het probleem is juist dat we amper natuur hebben toegewezen en natuurbescherming ook nooit serieus hebben genomen want grasland is ook natuur.
Maar de Randstad is geen halve stadstaat en ook binnen de Randstad is voldoende open ruimte om gewoon natuur te hebben, zonder dat dat problemen oplevert. Bewoning an sich levert niet de grote druk op de natuur op, dus dat ergens mensen wonen maakt niet dat direct daarnaast geen ecologische ruimte is voor een natuurgebied.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is een kwesties van keuzes maken, bijvoorbeeld of je als halve stadstaat (in ieder geval de Randstad) überhaupt nog natuur wil, althans dat kan combineren met je andere wensenlijstjes. Het antwoord op dat laatste is in ieder geval nee. Dan wordt het kiezen of je de cake houdt of opeet.
Dat is dan ook totaal niet wat er staat. Een stadstaat, wat de Randstad de facto wel degelijk gewoon is, is wat anders dan een woonlocatie. De andere wensenlijstjes omvatten onder andere een goede infrastructuur, ruimte voor maakindustrie, ruimte voor Schiphol, recreatie, zware industrie, havens, landbouw, bouwbestemmingen en ga zo maar door. Dat is niet te rijmen met de kaders waarbinnen we óók nog natuurgebieden willen, dus dan moet je kiezen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 16:04 schreef VoMy het volgende:
Maar de Randstad is geen halve stadstaat en ook binnen de Randstad is voldoende open ruimte om gewoon natuur te hebben, zonder dat dat problemen oplevert. Bewoning an sich levert niet de grote druk op de natuur op, dus dat ergens mensen wonen maakt niet dat direct daarnaast geen ecologische ruimte is voor een natuurgebied.
Verder zijn je opgelepelde fabeltjes over natuur in Nederland is verder gewoon heel vermoeiend. De Randstad is druk dus we hebben in Nederland geen natuur. Zo werkt natuur, natuurwetgeving en natuurbescherming niet.
Minister is eindverantwoordelijk…quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die is van Van Rij. Ook een prima bestuurder, lees ik net.
Hebben ze ongelijk dan als het om de gemiddelde kiezer gaat?quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vind het wel een beetje minachting van de stemmer. Denken ze in het VVD-politbureau nou echt dat we achterlijk zijn?
https://www.hogeraad.nl/a(...)eeds-discriminerend/quote:Volgens de Hoge Raad lost de berekening van het forfaitaire rendement op grond van de Herstelwet het in de uitspraak van 24 december 2021 gesignaleerde probleem doorgaans op voor mensen die niet risicovol beleggen voor zover hun vermogen bestaat uit banktegoeden. Het forfaitaire rendement voor banktegoeden benadert namelijk in de regel het werkelijke rendement.
Wtf, dit is echt een vvd campagneposter?quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Correctie, nog even wat gas op de campagne:
https://www.instagram.com/reel/C7yY82GoHt8/?igsh=dnVxb2xtbnVmd2k1
[ afbeelding ]
Overzichten van spaartegoeden en beleggingsportefeuilles kun je zo opvissen bij je bank.quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:04 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, bezwaar maken heeft dus alleen zin als je minder hebt verdiend dan het fictieve vermogen en alleen klagers krijgen hun geld terug. Kost wel veel mankracht om de klachten te controleren als er veel mensen klagen, maar zouden met deze economie er echt veel mensen een (veel) lager rendement halen dan fictief berekend is?
En zeker terug naar 2017, hoeveel mensen zouden al die cijfers nog hebben (je moet het zelf aantonen) en behoefte hebben om daar over te klagen?
En als je alleen banktegoeden hebt hoef je de moeite niet te nemen om bezwaar te maken:quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:04 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, bezwaar maken heeft dus alleen zin als je minder hebt verdiend dan het fictieve vermogen en alleen klagers krijgen hun geld terug. Kost wel veel mankracht om de klachten te controleren als er veel mensen klagen, maar zouden met deze economie er echt veel mensen een (veel) lager rendement halen dan fictief berekend is?
En zeker terug naar 2017, hoeveel mensen zouden al die cijfers nog hebben (je moet het zelf aantonen) en behoefte hebben om daar over te klagen?
quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nog even terug naar de uitspraak vd HR van vandaag:
[..]
https://www.hogeraad.nl/a(...)eeds-discriminerend/
De wijze van rendement berekenen over banktegoeden uit de Herstelwet is dus wél toegestaan.
Het gaat dus alleen om mensen met een grotere beleggingsportefeuille (voor 3 tientjes ga je dit traject niet in), die ook de overzichten en hun rendementen nog hebben van de afgelopen jaren, het beduidend minder deden dan het fictieve rendement (anders moet je meer betalen, dat doet niemand) en de moeite nemen bezwaar te maken. Dat zal vast een groep zijn, maar misschien kan het allemaal wel mee vallen. De meest actieve mensen halen volgens mij vaak juist eerder een beter rendement dan het fictieve.quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En als je alleen banktegoeden hebt hoef je de moeite niet te nemen om bezwaar te maken:
[..]
Ehhhhh....huh?quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:46 schreef Kickinalfa het volgende:
Ergens lijkt het me ook wel iets voor belasting op inkomen, ipv belasting aangifte op basis van je salaris standaard iedereen het modaal inkomen geven, lekker pragmatisch.
Als je een fictief/berekend rendement neemt als rekengrondslag voor belasting kun je dat prima doortrekken naar salaris.quote:
Ja, het is geen deepfake van Joop ofzo, wat ik ook vermoedde. Geen poster overigens, alleen online banners bij de STER.quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wtf, dit is echt een vvd campagneposter?
Obligaties vallen ook onder het hoge tarief en niemand die dat in die jaren heeft gehaald (6,17%). Incourante beleggingen kan je mee spelen, zeg maar wat mijn schilderij waard is of mijn venture capital inleggen, zolang ik die niet gerealiseerd heb 0 (tenzij getaxeerd, is alleen geen eis). Huuropbrengsten so-so. En dan de grote vraag: wanneer is winst winst?quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat dus alleen om mensen met een grotere beleggingsportefeuille (voor 3 tientjes ga je dit traject niet in), die ook de overzichten en hun rendementen nog hebben van de afgelopen jaren, het beduidend minder deden dan het fictieve rendement (anders moet je meer betalen, dat doet niemand) en de moeite nemen bezwaar te maken. Dat zal vast een groep zijn, maar misschien kan het allemaal wel mee vallen. De meest actieve mensen halen volgens mij vaak juist eerder een beter rendement dan het fictieve.
En tegelijk een opt-out willen van het EU beleid. Ja, dat komt wel logisch voor maar goed, op de PVV toer gaan is blijkbaar goed bevallen bij de VVD leiding.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, het is geen deepfake van Joop ofzo, wat ik ook vermoedde. Geen poster overigens, alleen online banners bij de STER. [ x ]
Laat ik me beschaafd uitdrukken: ze hebben in ieder geval hun liefde voor de PVV treffend geïllustreerd. Verder een fijne gedachte dat er bij de VVD veel sigaren worden gerookt, veel rood vlees wordt gegeten, veel alcohol wordt gedronken en er vaak sprake is van overgewicht.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, het is geen deepfake van Joop ofzo, wat ik ook vermoedde. Geen poster overigens, alleen online banners bij de STER. [ x ]
Klinkt alsof het gemiddelde Nederlanders zijn op de sigaren naquote:Op donderdag 6 juni 2024 18:41 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Laat ik me beschaafd uitdrukken: ze hebben in ieder geval hun liefde voor de PVV treffend geïllustreerd. Verder een fijne gedachte dat er bij de VVD veel sigaren worden gerookt, veel rood vlees wordt gegeten, veel alcohol wordt gedronken en er vaak sprake is van overgewicht.
De echte verkiezingen zijn momenteel gaande Klaas.quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:46 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
hoe meer timmermans tekeer gaat tegen wilders hoe meer stemmetjes hij gaat krijgen
ik zie deze poll straks realiteit worden bij de echte verkiezingen
ben benieuwd of de uitslag vanavond ook zo zal zijnquote:Op donderdag 6 juni 2024 19:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De echte verkiezingen zijn momenteel gaande Klaas.
+ rode broek, bootschoenen, polo en een trui over de schouders gedrapeerd. Daarnaast grijs en half kaal.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:41 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Laat ik me beschaafd uitdrukken: ze hebben in ieder geval hun liefde voor de PVV treffend geïllustreerd. Verder een fijne gedachte dat er bij de VVD veel sigaren worden gerookt, veel rood vlees wordt gegeten, veel alcohol wordt gedronken en er vaak sprake is van overgewicht.
Een fokpoll is gewoon een arcsinus van de werkelijkheid.quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:46 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
hoe meer timmermans tekeer gaat tegen wilders hoe meer stemmetjes hij gaat krijgen
ik zie deze poll straks realiteit worden bij de echte verkiezingen
over een uurtje weten we meer of fok representatief is voor nederlandquote:Op donderdag 6 juni 2024 19:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Een fokpoll is gewoon een arcsinus van de werkelijkheid.
Of blijkt FOK een linkse hobby te zijnquote:Op donderdag 6 juni 2024 19:58 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
over een uurtje weten we meer of fok representatief is voor nederland
De uitslag komt pas zondagavond.quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:51 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ben benieuwd of de uitslag vanavond ook zo zal zijn
Het is eigenlijk al heel lang zo dat de VVD buiten de landsgrenzen enorm pro-europa is en ze in het binnenland zoveel mogelijk de EU alles in de schoenen schuiven.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:50 schreef nostra het volgende:
Ze zijn niet de enigen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is eigenlijk al heel lang zo dat de VVD buiten de landsgrenzen enorm pro-europa is en ze in het binnenland zoveel mogelijk de EU alles in de schoenen schuiven.
Het slechte nieuws is dat ze nu in handen van de PVV zijn. Het is een beetje of je door de hond of de kat gebeten wordquote:Op vrijdag 7 juni 2024 01:00 schreef Tijn het volgende:
Het goede nieuws is dat de FvD al hun zetels kwijt is.
Belangrijk is eigenlijk wat de rest van Europa zondag gaat doen. Ik denk dat de ruk naar rechts uitblijft van vanwege de lage opkomst en manipulatie door middel van gerrymanding is verboden tijdens de verkiezingen voor het Europees Parlement.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 01:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het slechte nieuws is dat ze nu in handen van de PVV zijn. Het is een beetje of je door de hond of de kat gebeten word
Het was toch dat FvD vijf jaar geleden vier zetels heeft gehaald, drie zijn naar JA21 overgestapt en één naar MDD. Vervolgens is de PVV'er (De Graaff) weer overgestapt naar FvD.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 01:00 schreef Tijn het volgende:
Het goede nieuws is dat de FvD al hun zetels kwijt is.
Ik verwacht toch dat het nieuwe kabinet redelijk snel de meerderheid in de peilingen kwijt is (veel NSC-stemmers gaan weer terug naar het CDA) en ik wacht ook nog een aantal afsplitsingen, met name bij VVD, PVV en NSC.quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:54 schreef klaasweetalles het volgende:
Als de uitslag zo zijn dan kan het nieuwe kabinet al hun plannen bijvoorbeeld met assielbeleid en het landbouw beleid denk ik gelijk in de prullenbak gooien....
Huidige peiling verliest NSC er 9, maar CDA krijgt er helaas maar 1 bij. De keus om bij de PVV aan te schuiven maakt de PVV alleen maar sterker en de VVD en NSC alleen maar zwakker. De coalitie houdt zo helaas wel een meerderheid, het alternatief (met PvdA-GL en D66) raakt doot het verlies van VVD en NSC wel die meerderheid kwijt in de laatste peiling.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 07:05 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik verwacht toch dat het nieuwe kabinet redelijk snel de meerderheid in de peilingen kwijt is (veel NSC-stemmers gaan weer terug naar het CDA) en ik wacht ook nog een aantal afsplitsingen, met name bij VVD, PVV en NSC.
Gert Jan Segers kondigde ooit de laatste kans voor het politieke midden aan. Hij heeft helaas gelijk gehad.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 07:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Huidige peiling verliest NSC er 9, maar CDA krijgt er helaas maar 1 bij. De keus om bij de PVV aan te schuiven maakt de PVV alleen maar sterker en de VVD en NSC alleen maar zwakker. De coalitie houdt zo helaas wel een meerderheid, het alternatief (met PvdA-GL en D66) raakt doot het verlies van VVD en NSC wel die meerderheid kwijt in de laatste peiling.
Laat Gert Jan Segers het lekker houden bij het uitbuiten van arbeidsmigranten of wat zijn roeping nu precies is.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 07:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gert Jan Segers kondigde ooit de laatste kans voor het politieke midden aan. Hij heeft helaas gelijk gehad.
Nouja het goede nieuws is dat het wappie/complot gebeuren hiermee wel op zijn retour lijkt. Zeker omdat de aanstelling van mr Deepstate Dick Schoof niet heeft geleid tot een nieuwe impuls voor de FvD.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 01:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het slechte nieuws is dat ze nu in handen van de PVV zijn. Het is een beetje of je door de hond of de kat gebeten word
De PVV gaat in die peiling naar 45 lege zetels.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 07:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Huidige peiling verliest NSC er 9, maar CDA krijgt er helaas maar 1 bij. De keus om bij de PVV aan te schuiven maakt de PVV alleen maar sterker en de VVD en NSC alleen maar zwakker. De coalitie houdt zo helaas wel een meerderheid, het alternatief (met PvdA-GL en D66) raakt doot het verlies van VVD en NSC wel die meerderheid kwijt in de laatste peiling.
Zijn huidige grootste baan? Bij IJM, een stichting die wereldwijd al zo'n 100.000 mensen (met name meisjes) uit de slavernij van vooral de seksindustrie heeft gered. Kom jij aan met je uitbuiten.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 07:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Laat Gert Jan Segers het lekker houden bij het uitbuiten van arbeidsmigranten of wat zijn roeping nu precies is.
Stem tegen om het groen te beschermen!quote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:42 schreef Hanca het volgende:
En Amsterdam heeft weer bewezen dat referenda met een ja/nee optie een slecht idee zijn: https://nos.nl/artikel/25(...)lannen-in-referendum
Bij dit referendum worden dus mensen die tegen bescherming van groen zijn op 1 hoop gegooid met mensen die dit plan te flexibel, net vergaand genoeg vinden en die (terecht) boos zijn dat (kunst)gras sportvelden waar de biodiversiteit niks aan heeft worden meegeteld.
Hoe kun je nou een conclusie trekken uit zo'n referendum? De conclusie "we moeten meer doen" en "we moeten minder doen" kunnen allebei, terwijl waarschijnlijk de groep stemmers die ja heeft gestemd en tevreden is met het plan de grootste groep is als je het in deelt in minder doen/plan is goed/meer doen.
En houdt u daarvoor het blauwe briefje omhoog?quote:
Dat is zelfde met waardeloze referendum in Katwijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:42 schreef Hanca het volgende:
En Amsterdam heeft weer bewezen dat referenda met een ja/nee optie een slecht idee zijn: https://nos.nl/artikel/25(...)lannen-in-referendum
Bij dit referendum worden dus mensen die tegen bescherming van groen zijn op 1 hoop gegooid met mensen die dit plan te flexibel, net vergaand genoeg vinden en die (terecht) boos zijn dat (kunst)gras sportvelden waar de biodiversiteit niks aan heeft worden meegeteld.
Hoe kun je nou een conclusie trekken uit zo'n referendum? De conclusie "we moeten meer doen" en "we moeten minder doen" kunnen allebei, terwijl waarschijnlijk de groep stemmers die ja heeft gestemd en tevreden is met het plan de grootste groep is als je het in deelt in minder doen/plan is goed/meer doen.
Ik zat laatst naar de lijstrekker van Europa voor D66 te luisteren (Gerben Jan Gebrandy) en die begon ook weer over het correctief referendum. Vond het verder geen onverstandige man en dan kom je met zulke domme punten.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:42 schreef Hanca het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)chuwingen-ambtenarenquote:Onderhandelaars zonder uitkomst naar huis, maandag verder
De partijleiders van PVV, VVD, NSC en BBB zijn vanmiddag zonder de pers te woord te staan naar huis gegaan. In de werkkamer van formateur Van Zwol hebben ze opnieuw gepraat over de verdeling van de ministersposten en staatssecretarissen, maar er is nog geen uitkomst bekend.
De vier partijen praten hier al ruim een week over met de formateur en beoogd premier Schoof. De gebruikelijke procedure is dat de partijen het eerst eens worden over welke partij welk ministerie krijgt. Pas daarna zouden de namen van de nieuwe bewindslieden besproken worden. Het is onduidelijk of aan deze volgorde nog wordt vastgehouden. De onderhandelaars gaan maandag weer verder.
Zou de verdeling lastig zijn, of is het moeilijk om geschikte poppetjes te vinden?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:29 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)chuwingen-ambtenaren
Gelukkig blijven de onderhandelaars allemaal in de Tweede Kamer zitten, want anders had het landsbestuur de snelheid van een slak gehad.
quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:29 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Gelukkig blijven de onderhandelaars allemaal in de Tweede Kamer zitten, want anders had het landsbestuur de snelheid van een slak gehad.
Ik gok dat Wilders weer met een paar kandidaten is gekomen, waarvan Dilan en Pieter zeggen: Geert, nou even serieus doen. Dat maakt de verdeling van de posten natuurlijk ook moeilijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:31 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Zou de verdeling lastig zijn, of is het moeilijk om geschikte poppetjes te vinden?
Volgens D66 mag je met de buschauffeur niet over de route praten, maar af en toe een flinke ruk aan het stuur geven zien ze wel zitten. Hun opstelling over het raadgevend/correctief referendum heb ik altijd heel bijzonder gevonden.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik zat laatst naar de lijstrekker van Europa voor D66 te luisteren (Gerben Jan Gebrandy) en die begon ook weer over het correctief referendum. Vond het verder geen onverstandige man en dan kom je met zulke domme punten.
Eerder aan de noodrem trekken is zo'n beoogd correctief referendum toch? Het is niet alsof burgers zelf een wet indienen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:38 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Volgens D66 mag je met de buschauffeur niet over de route praten, maar af en toe een flinke ruk aan het stuur geven zien ze wel zitten. Hun opstelling over het raadgevend/correctief referendum heb ik altijd heel bijzonder gevonden.
Die partij bestaat al bijna twintig jaar, maar heeft maar twee mensen voortgebracht die een ministerschap misschien aan zouden kunnen, Agema en Bosma.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:35 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik gok dat Wilders weer met een paar kandidaten is gekomen, waarvan Dilan en Pieter zeggen: Geert, nou even serieus doen. Dat maakt de verdeling van de posten natuurlijk ook moeilijk.
Maar niet verrassend voor een partij die in alle opzichten gebouwd is als eenmansvehikel.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:42 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Die partij bestaat al bijna twintig jaar, maar heeft maar twee mensen voortgebracht die een ministerschap misschien aan zouden kunnen, Agema en Bosma.
En dat is best treurig eigenlijk.
Ja maar vooral treurig als je bedenkt dat uitsluiting van pvv-ers een belangrijke oorzaak is van het gebrek aan potentiele bewindslieden.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:42 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Die partij bestaat al bijna twintig jaar, maar heeft maar twee mensen voortgebracht die een ministerschap misschien aan zouden kunnen, Agema en Bosma.
Heb nog even verder gezocht, maar volgens de Telegraaf doet vooral de BBB moeilijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:31 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Zou de verdeling lastig zijn, of is het moeilijk om geschikte poppetjes te vinden?
Een redelijke eis van ze. Zowaar eens iets waar dat boerenverstand daadwerkelijk van pas komt.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:18 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Heb nog even verder gezocht, maar volgens de Telegraaf doet vooral de BBB moeilijk.
https://www.telegraaf.nl/(...)altijd-niet-verdeeld
Die willen hun Eerste Kamer zetels gebruiken om meer posten te claimen.
De BBB mag blij zijn dat ze aan tafel zitten, want voor een meerderheid in de Tweede Kamer zijn ze niet eens nodig. Ze zitten er vooral op persoonlijke uitnodiging van Wilders, maar het is absoluut geen redelijke eis. Het is logisch dat VVD en NSC daar weinig zin in hebben.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:35 schreef VoMy het volgende:
[
[..]
Een redelijke eis van ze. Zowaar eens iets waar dat boerenverstand daadwerkelijk van pas komt.
Als je graag zonder enige zetelbasis wetten naar de EK wil gaan sturen met een minieme meerderheid in de TK terwijl je samenwerkt met de PVV zou ik de grootste EK-fractie die overal politiek van maakt wel te vriend houden. Tenzij je niets voor elkaar hoeft te krijgen natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De BBB mag blij zijn dat ze aan tafel zitten, want voor een meerderheid in de Tweede Kamer zijn ze niet eens nodig. Ze zitten er vooral op persoonlijke uitnodiging van Wilders, maar het is absoluut geen redelijke eis. Het is logisch dat VVD en NSC daar weinig zin in hebben.
Het voordeel van die eenmansshow is waarschijnlijk dat de PVV in die 20 jaar niet door interne strijd uit elkaar gevallen is. Het nadeel waarschijnlijk dat ze dus amper tot geen capabele politici aan weten te trekken.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:42 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
De prijs van die EK zetels, die een rechts kabinet echt keihard nodig gaat hebben, gaat niet omlaag als je ze buiten de regering houdt natuurlijk. Dus dat ligt wel wat genuanceerder.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De BBB mag blij zijn dat ze aan tafel zitten, want voor een meerderheid in de Tweede Kamer zijn ze niet eens nodig. Ze zitten er vooral op persoonlijke uitnodiging van Wilders, maar het is absoluut geen redelijke eis. Het is logisch dat VVD en NSC daar weinig zin in hebben.
Kan het me niet voorstellen. Al was het maar omdat gelet op lijstuitputting Wilders echt maar een zeer beperkt aantal bewindspersonen uit z’n fracties kan halen. En ik denk dat Graus wel een aantal man voor zich te dulden heeft.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
Horen mensen serieus Dion Graus als minister?
Ik zou ook denken dat een aantal andere beoogde ministers daar een probleem mee zouden hebben. Zoniet de beoogde MP. Overigens was mijn random opmerking een reactie op een item bij Op1 waar dat gezegd werd.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 00:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan het me niet voorstellen. Al was het maar omdat gelet op lijstuitputting Wilders echt maar een zeer beperkt aantal bewindspersonen uit z’n fracties kan halen. En ik denk dat Graus wel een aantal man voor zich te dulden heeft.
Maar kan de BBB het zich veroorloven om dwars te gaan liggen in de 1e Kamer zonder grote averij op te lopen? En loopt de 1e Kamer BBB fractie aan de leiband van de 2e kamer fractie?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 00:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De prijs van die EK zetels, die een rechts kabinet echt keihard nodig gaat hebben, gaat niet omlaag als je ze buiten de regering houdt natuurlijk. Dus dat ligt wel wat genuanceerder.
Ik dacht dat het onderwijs is vrijgesteld van BTW? Ik ben verbaasd dat schoolboeken blijkbaar duurder voor ze worden.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:29 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Best bijzonder trouwens dat Omtzigt hier de hele tijd gewoon in meegaat. De Eerste Kamer gebruiken als politiek instrument staat toch volledig haaks op zijn hele actieplan van de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:18 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Heb nog even verder gezocht, maar volgens de Telegraaf doet vooral de BBB moeilijk.
https://www.telegraaf.nl/(...)altijd-niet-verdeeld
Die willen hun Eerste Kamer zetels gebruiken om meer posten te claimen.
Wolf in schaapsklerenquote:Op zaterdag 8 juni 2024 07:30 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Best bijzonder trouwens dat Omtzigt hier de hele tijd gewoon in meegaat. De Eerste Kamer gebruiken als politiek instrument staat toch volledig haaks op zijn hele actieplan van de afgelopen jaren.
https://nos.nl/artikel/25(...)gemeenten-vanaf-2026quote:Gemeentes maken zich grote zorgen over hun financiële situatie. Het angstscenario waar in november al voor werd gewaarschuwd, wordt nu ook bevestigd in de voorjaarsnota's: ruim 200 gemeentes kampen vanaf 2026 met grote financiële tekorten.
Vanaf 2026 gaat er 2,5 miljard euro minder van het Rijk naar de gemeenten. Het gaat hierbij om beleid van het huidige, demissionaire kabinet. De partijen die onderhandelen over een nieuw kabinet nemen deze plannen waarschijnlijk over. "Dat gaat vreselijk veel betekenen voor de uitvoering van taken die gemeenten hebben", zegt voorzitter Sharon Dijksma van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten, ook burgemeester van Utrecht.
Daar zijn al voorbeelden van. Zo schrijft de gemeente Arnhem in de voorjaarsnota dat ze minder individuele begeleiding in de jeugdzorg wil geven en meer groepssessies. Ook voor het onderhoud aan wegen en groen komt minder geld beschikbaar.
Geen geld voor verduurzamen
In de gemeente Zaanstad maken politici zich grote zorgen. Op de algemene ledenvergadering van de VNG diende de Zaanse wethouder Stephanie Onclin daarom een motie in om de problemen op de agenda van de formerende partijen te zetten. 43 procent van de gemeenten stemde voor de motie. Onclin: "Het bestuur doet er nu niets mee, maar het laat wel zien hoe gemeenten hiernaar kijken."
De wethouder kan voor 2025 nog een sluitende begroting maken, maar houdt vanaf 2026 rekening met een tekort van gemiddeld 17,5 miljoen euro per jaar. "Je gaat dat als inwoner gelijk merken. We kunnen vandaag al geen nieuwe investeringen meer doen in bijvoorbeeld het verduurzamen van schoolgebouwen", zegt de VVD-politica. "Het pijnlijke is dat de Tweede Kamer het met mij eens is dat we leerlingen in goede schoolgebouwen moeten zetten."
Zaanstad verwacht ook dat het aantal buurthuizen afneemt en dat wachtlijsten voor bijvoorbeeld schoolzwemmen langer worden. Van de landelijke politiek moeten gemeenten veel zaken zelf regelen, zoals maatschappelijke ondersteuning voor inwoners. Gemeenten hebben dus niet alle ruimte om zelf te kiezen waar ze op bezuinigen.
'Tijd dringt'
Uit onderzoek van accountantsorganisatie BDO blijkt dat 80 procent van de gemeenten last krijgt van de tekorten. Marco Pot is adviseur voor gemeenten bij BDO, hij zegt dat alle gemeenten zich zorgen maken: "Zij moeten steeds meer doen maar de middelen zijn te klein." De tijd dringt, zegt de adviseur, "2026 komt snel dichtbij en de tijd om over oplossingen na te denken wordt steeds korter."
Ook de voorjaarsnota's van andere gemeenten klinken bezorgd. Zo wil Utrecht vooral naar de kosten van de eigen ambtenaren kijken en ook het verhogen van parkeertarieven en de toeristenbelasting wordt daar besproken.
In Enschede gaat waarschijnlijk bezuinigd worden op armoedebestrijding, woningbouw en voorzieningen. Wethouder Marc Teutelink zegt daarover: "Wij vragen ons af of we nog wel geld hebben voor een zwembad." In die gemeente rekenen ze op een structureel tekort van 30 miljoen euro per jaar vanaf 2026. Daar spelen ook de al bestaande tekorten in de jeugdzorg mee.
Ook in de gemeente Leidschendam-Voorburg wordt de pijn gevoeld. In een reactie op vragen van de NOS stelt de gemeente: "Wat vooral steekt, is dat de Rijksoverheid sinds 2016 steeds hogere verwachtingen heeft van gemeenten op het gebied van sociaal beleid, terwijl de toegekende middelen daarvoor onvoldoende blijven." Als voorbeeld wordt genoemd het investeren in de aanpak van taalachterstanden bij jonge kinderen. Dat wordt lastig voor gemeenten met minder geld, zegt Leidschendam-Voorburg.
De gemeenten kiezen zelf waar ze op willen bezuinigen, VNG-voorzitter Dijksma denkt dat bezuinigingen met name ten koste gaan van cultuur en onderwijshuisvesting. "De voorzieningen die het cement van een stad vormen liggen onder vuur", stelt Dijksma.
De Zaanse wethouder Onclin toont zich strijdbaar: "Wij hopen dat Den Haag nu in beweging komt. Dit is nog af te wenden als de Tweede Kamer de bezuinigingen voor de zomer terugdraait."
Ze hebben op lokaal en provinciaal niveau vaak zat de kans gehad om mee te besturen en zo ervaring te ontwikkelen. Maar meestal had Wilders geen zin en kwam het er dus niet van, of knapte het weer snel.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:02 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ja maar vooral treurig als je bedenkt dat uitsluiting van pvv-ers een belangrijke oorzaak is van het gebrek aan potentiele bewindslieden.
Tot voor kort, en waarschijnlijk ook nu nog, was het met je gedaan in het maatschappelijk verkeer als je er openlijk voor uit kwam op de pvv te stemmen of erger nog actief te zijn in die partij.
Onderwijs hoeft geen BTW over haar diensten te rekenen maar dat betekent ook dat ze de BTW over wat ze inkopen niet kunnen verrekenen. Die duurdere schoolboeken werken dus direct door.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 01:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik dacht dat het onderwijs is vrijgesteld van BTW? Ik ben verbaasd dat schoolboeken blijkbaar duurder voor ze worden.
Tijd voor slimme inkoopcombinaties dan.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 08:49 schreef Janneke141 het volgende:
Sinds de 'gratis' schoolboeken worden ze sowieso al ieder jaar duurder voor de scholen.
Vraag me niet hoe het zit bij basisscholen, maar in het VO gebeurt de inkoop door de schoolbesturen of zelfs combinaties daarvan, en niet door de scholen zelf. Maar in een markt waar twee distributeurs en een handje vol uitgevers bijna het hele volume in handen hebben, win je daar niet zo veel mee.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 08:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tijd voor slimme inkoopcombinaties dan.
Je eigen kartel er tegenover zetten kan best helpenquote:Op zaterdag 8 juni 2024 08:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vraag me niet hoe het zit bij basisscholen, maar in het VO gebeurt de inkoop door de schoolbesturen of zelfs combinaties daarvan, en niet door de scholen zelf. Maar in een markt waar twee distributeurs en een handje vol uitgevers bijna het hele volume in handen hebben, win je daar niet zo veel mee.
En intussen wel de BTW op boeken in Nederland omhoog doen, terwijl die in Belgie laag blijft.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 09:44 schreef xpompompomx het volgende:
De BBB-hart- en vaatziekten mevrouw gaat achter de echt belangrijke zaken aan:
[ x ]
Allemaal lui die een beetje in de jaren tachtig zijn blijven hangen.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 09:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Met BBB is het geen stilstand maar een vlucht terug in de tijd...
Enkel voor Kreidlr en Honda dan.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 10:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Allemaal lui die een beetje in de jaren tachtig zijn blijven hangen.
Ben benieuwd wanneer ze gaan pleiten voor een ruimhartiger beleid voor gokkasten. Of voor het afschaffen van het bromfiets certificaat.
Geef het volk brood en spelen shag en frikandellen.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 09:44 schreef xpompompomx het volgende:
[ x ]
Wat een triestigheid hè. Onbegrijpelijk.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 09:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En intussen wel de BTW op boeken in Nederland omhoog doen, terwijl die in Belgie laag blijft.
En het verbazingwekkende is nog wel dat de kiezer het blijkbaar prima vindt, gezien de stijgend aantal stemmenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:42 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Helm en gordelplicht afschaffen. Met 50 door de bebouwde kom. Leeftijd voor kopen van sigaretten en drank terug naar 16 jaar. Tenzij je sigaretten voor je ouders koopt, dan krijg je ze ook mee als je 13 bent. Geen tractorrijbewijs. Bollenpellen mag weer vanaf 12 jaar.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 10:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Allemaal lui die een beetje in de jaren tachtig zijn blijven hangen.
Ben benieuwd wanneer ze gaan pleiten voor een ruimhartiger beleid voor gokkasten. Of voor het afschaffen van het bromfiets certificaat.
Dit is een partij die weigert te onderzoeken waarom relatief veel agrariërs de ziekte van Parkinson krijgen.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 09:44 schreef xpompompomx het volgende:
[ x ]
Het is clientelisme.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 10:32 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Geef het volk brood en spelen shag en frikandellen.
Gewoon terechte vragen over een absurd accijnsbeleid.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 09:44 schreef xpompompomx het volgende:
[ x ]
Mjah, maar dit beleid was al een tijdje geleden ingevoerd en toen hield mevrouw van der Plas haar mond erover dicht, nu het in de media komt heeft ze ineens Kamervragen.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Gewoon terechte vragen over een absurd accijnsbeleid.
Dat kan best kloppen, ik volg de accijnsdebtatten en -standpunten niet meer, van het roken ben ik gelukkig al jaren af en ik rijd elektrisch.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, maar dit beleid was al een tijdje geleden ingevoerd en toen hield mevrouw van der Plas haar mond erover dicht, nu het in de media komt heeft ze ineens Kamervragen.
Er is in het vorige kabinet afgesproken dat de accijnzen op rookwaren sterk verhoogd zouden worden en dat het onmoedigingsbeleid aangescherpt werd, ook het verbod voor supermarkten op verkoop van tabakswaren valt daar onder. Het heeft niets te maken met wat andere landen doen, dit zijn maatregelen in het kader van de volksgezondheid en naar mijn mening terechte maatregelen.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat kan best kloppen, ik volg de accijnsdebtatten en -standpunten niet meer, van het roken ben ik gelukkig al jaren af en ik rijd elektrisch.Maar het is natuurlijk wel een dingetje om dat unitlateraal aan te passen als minilandje met drie landen om je heen (waarbij ik Luxemburg gemakshalve even meetel).
Het valt maar te bezien hoe effectief dat soort maatregelen allemaal zijn, elke franchiser koopt gewoon het naastgelegen pand en maakt daar een tabakswinkel van en het probleem met de jeugd zit nu bij vapen en niet zozeer bij sigaretten, dus men loopt wat achter de feiten aan heb ik het idee.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is in het vorige kabinet afgesproken dat de accijnzen op rookwaren sterk verhoogd zouden worden en dat het onmoedigingsbeleid aangescherpt werd, ook het verbod voor supermarkten op verkoop van tabakswaren valt daar onder. Het heeft niets te maken met wat andere landen doen, dit zijn maatregelen in het kader van de volksgezondheid en naar mijn mening terechte maatregelen.
Om niet bovenmatig te belasten heb je geen opt-out nodig natuurlijk.quote:Er is een EU richtlijn voor accijnzen maar dat stelt alleen een minimum vast en daar zitten wij sowieso ver boven maar mischien wil ze daar ook voor op tafel gaan slaan en een opt-out hebben?
Vapen gaat ook onder de nieuwe regels vallen maar daar hoor ik van der Plas geen Kamervragen over stellen.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Het valt maar te bezien hoe effectief dat soort maatregelen allemaal zijn, elke franchiser koopt gewoon het naastgelegen pand en maakt daar een tabakswinkel van en het probleem met de jeugd zit nu bij vapen en niet zozeer bij sigaretten, dus men loopt wat achter de feiten aan heb ik het idee.
[..]
Om niet bovenmatig te belasten heb je geen opt-out nodig natuurlijk.
Jezus, wat een karikatuur.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 09:44 schreef xpompompomx het volgende:
[ x ]
In het rechtse kamp is lezen natuurlijk een vies woord en is een zaterdagavondje SBS6 bingen het summum van culturele verrijking.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:12 schreef Kickinalfa het volgende:
Het afschaffen van de subsidie op keuken romannetjes en concert tickets heeft wel wat getriggerd aan de linkerkant zeg.
Oh, ik cheat ook nog met vapen dus ik ben nog net zo verslaafd en ook geen anti-roker.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vapen gaat ook onder de nieuwe regels vallen maar daar hoor ik van der Plas geen Kamervragen over stellen.
De aantallen qua vapen zijn overigens helemaal zo hoog niet als voorheen het roken was.
https://www.vzinfo.nl/roken/jongeren#roken-scholieren
Causality etc etc etc maar dit lijkt er toch wel op te wijzen dat het beleid werkt.
PS: 40 jaar zelf gerookt en nu gebruik ik een Iqos dus ik ben geen anti-roker oid.
Johan Derksen is op en top cultuur natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In het rechtse kamp is lezen natuurlijk een vies woord en is een zaterdagavondje SBS6 bingen het summum van culturele verrijking.
Onderbouw dat laatste eens met cijfers.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Johan Derksen is op en top cultuur natuurlijk.
Gezien de papier industrie nog vervuilender is dan de luchtvaart lijkt het me nog wel een goed idee om een co2 tax te introduceren.
https://www.oneworld.nl/p(...)ensieve-industrieen/quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:44 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Onderbouw dat laatste eens met cijfers.
En hoeveel van papier wordt daadwerkelijk voor kranten en boeken gebruikt en hoeveel voor bijvoorbeeld verpakkingen?
Wat is er absurd?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Gewoon terechte vragen over een absurd accijnsbeleid.
Dank, maar dat persbericht onderbouwd haar cijfers ook niet. Deze bron houdt het op 0,9 procent van de Europese uitstoot:quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:51 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://www.oneworld.nl/p(...)ensieve-industrieen/
Eens hoor, maar het altijd wel een beetje selectieve verontwaardiging (zowel links als rechts).quote:Op zaterdag 8 juni 2024 13:15 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Dank, maar dat persbericht onderbouwd haar cijfers ook niet. Deze bron houdt het op 0,9 procent van de Europese uitstoot:
https://twosides.info/ren(...)etal%20industries%20(2.9%25).
Deze bron heeft het over 2 procent van de industriële uitstoot (dus alleen die sector)
This industry accounts for approximately 6% of global industrial energy use and 2% of direct industrial CO2 emissions.
https://www.sciencedirect(...)ii/S1364032122005950
Daarnaast wordt slechts 21 procent van het papier gebruikt voor ‘printing’ (het percentage voor boeken zal dus nog veel lager zij.)
https://www.statista.com/(...)globally-by-end-use/
Leuke overdrijving weer. Vrijwel alles wat we grootschalig doen levert CO2 op en ik vermoed dat jouw toiletpapier meer vervuiling oplevert dan de gehele boeken en kranten industrie bij elkaar.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 14:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens hoor, maar het altijd wel een beetje selectieve verontwaardiging (zowel links als rechts).
Nu is aan de linkerkant de wereld te klein, het voelt echt een beetje als krokodillen tranen.
Dat kan het ministerie natuurlijk ook gewoon in de antwoorden verwerken.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is gewoon plat populisme. Ze weet dat dit niet meer teruggedraaid gaat worden dus is het wel een heerlijk moment om erover te kunnen klagen.
95% van de kiezers heeft geen besef dat ze gedurende besluitvorming hier niet over heeft geklaagd.
Dat het een laffe opbrengstmaximalisatie is, gebruik makend van de extreme prijsinelasticiteit, verpakt onder een beschermingsvlag voor de burger, waar de overheid zich sowieso zeer terughoudend in zou moeten opstellen.quote:
Wel onder een VVD kabinet ingevoerdquote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat het een laffe opbrengstmaximalisatie is, gebruik makend van de extreme prijsinelasticiteit, verpakt onder een beschermingsvlag voor de burger, waar de overheid zich sowieso zeer terughoudend in zou moeten opstellen.
Misschien nieuw leven blazen in de VOC met wat slavenarbeid er bij.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 14:32 schreef Beathoven het volgende:
Het zijn met Wilders en Van der Plas en de VVD erachteraan ook wel echt de VVD+++ tijden geworden. Tijden van zonder schaamte en transparanter het grootkapitaal verdedigen en wat onuitvoerbare degressieve beloftes op het stemvee schieten.
Ik denk dat het vanuit dat groepje een geweldig idee is dat we over tien jaar gewoon kunnen kiezen tussen o.a. de tabaksindustrie, de agrarische industrie en KremlinNL.
Boeien, 80 procent rookt niet en een groot deel van ervaart ernstige last van deze dodelijke en ziekmakende verslavingquote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat het een laffe opbrengstmaximalisatie is, gebruik makend van de extreme prijsinelasticiteit, verpakt onder een beschermingsvlag voor de burger, waar de overheid zich sowieso zeer terughoudend in zou moeten opstellen.
En jij hebt nooit iets mee gekregen hoe het met mensen is afgeleopen die voor de PVV actief waren of zelfs maar aangaven dat te willen worden?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 08:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze hebben op lokaal en provinciaal niveau vaak zat de kans gehad om mee te besturen en zo ervaring te ontwikkelen. Maar meestal had Wilders geen zin en kwam het er dus niet van, of knapte het weer snel.
De schuld bij anderen leggen is ook hier weer niet zo sterk…
Hoe is het daarmee afgelopen, vertel?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 20:40 schreef quo_ het volgende:
[..]
En jij hebt nooit iets mee gekregen hoe het met mensen is afgeleopen die voor de PVV actief waren of zelfs maar aangaven dat te willen worden?
Mensen met een goede baan en wellicht ook capaciteiten pasten er dus wel voor om zich te roeren.
De schuld bij Wilders leggen is ook hier weer niet zo sterk.
Allemaal vermoord. Allemaal. Terwijl ze slechts voor vrijheid stonden. Zij gaven hun leven zodat wij vrij van moslims en ander naar knoflook riekend werkschuw tuig kunnen zijn. Laten we hen jaarlijks herdenken middels een scootmobielfakkeltocht in Almere.quote:
Het is de VVD. Die denken 'anders'.quote:Op zondag 9 juni 2024 06:36 schreef VoMy het volgende:
[ x ]
De Palestijnse doden wijden we uiteraard geen tweet aan want Palestijnen zijn geen mensen in de ogen van de regering en de meeste fracties in de TK. Gamechanger Rafah heeft voor onze beroepsleugenaar uiteraard ook niets veranderd.
Uiteraard verschrikkelijk. Dat Palestina gijzelaars houdt in een vluchtelingenkamp zegt veel over deze terroristen, dat Israël hen vervolgens toch bevrijd ten koste van 200 doden zegt veel over de gewetenloosheid van de Israëlische top. Beide verdienen ze geen lof, beide kampen zijn hier even erg.quote:Op zondag 9 juni 2024 06:36 schreef VoMy het volgende:
[ x ]
De Palestijnse doden wijden we uiteraard geen tweet aan want Palestijnen zijn geen mensen in de ogen van de regering en de meeste fracties in de TK. Gamechanger Rafah heeft voor onze beroepsleugenaar uiteraard ook niets veranderd.
Edit: en dan voeg ik nog even wat toe. Als 4 mensenlevens zo belangrijk zijn, waarom faciliteert de regering dan het direct uitmoorden van (tot dusver) tienduizenden Gazanen; waarbij we het dan nog niet eens hebben over de verminkten, gewonden en het aantal doden dat de nevenschade gaat opleverdn, bijvoorbeeld doordat Israel de gehele Gazaanse medische infrastructuur, met toestemming van NL, vernietigd heeft.
Waarom twittert Rutte niet elke dag dat het apartheidsregime Israel met zijn militaire operaties op de Jordaanoever weer eens een dozijn slachtoffers heeft gemaakt, dat die oorlogsmisdadigers moeten ophouden?
Omdat Palestijnse levens er niet toe doen. Voor hem niet, voor zijn carrière niet, voor zijn coalitiegenoten in de regel niet.
Morele symmetrie bestaat niet.quote:Op zondag 9 juni 2024 08:44 schreef Hanca het volgende:
Beide verdienen ze geen lof, beide kampen zijn hier even erg.
4 Israelisch geredde levens mag ten koste gaan van 200 dode Palestijnen?quote:Op zondag 9 juni 2024 08:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Uiteraard verschrikkelijk. Dat Palestina gijzelaars houdt in een vluchtelingenkamp zegt veel over deze terroristen, dat Israël hen vervolgens toch bevrijd ten koste van 200 doden zegt veel over de gewetenloosheid van de Israëlische top. Beide verdienen ze geen lof, beide kampen zijn hier even erg.
Ik geloof dat jij misschien vindt dat dat zo is, maar in de Nederlandse politieke praktijk is er vooral lof en vreugde voor de geredde gijzelaars en is er, hoogstens later als voetnoot, een opmerking over de Palestijnse doden. Als het überhaupt ter sprake komt.quote:Op zondag 9 juni 2024 08:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Uiteraard verschrikkelijk. Dat Palestina gijzelaars houdt in een vluchtelingenkamp zegt veel over deze terroristen, dat Israël hen vervolgens toch bevrijd ten koste van 200 doden zegt veel over de gewetenloosheid van de Israëlische top. Beide verdienen ze geen lof, beide kampen zijn hier even erg.
Israel ook door een deal te sluiten en de doden niet te veroorzaken.quote:Op zondag 9 juni 2024 09:12 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, laat vooral even weg dat Hamas die 200 (of 10000) doden zelf had kunnen voorkomen.
Leuk om te zien hoe onze Don in de reacties op zijn tweet zijn uiterste christelijke best doet om het maar niet over de Palestijnse slachtoffers van deze actie te hebben.quote:Op zondag 9 juni 2024 09:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij misschien vindt dat dat zo is, maar in de Nederlandse politieke praktijk is er vooral lof en vreugde voor de geredde gijzelaars en is er, hoogstens later als voetnoot, een opmerking over de Palestijnse doden. Als het überhaupt ter sprake komt.
[ x ]
De voortdurende dehumanisatie van Palestijnen maakt dat het niet eens in het hoofd van figuren als Don Ceder opkomt dat er misschien wel heel veel burgerdoden zijn gevallen bij het bewerkstelligen van dit geweldige nieuws. Nog even een verplicht hondenfluitje door UNRWA te name-droppen en zijn werkdag zit er weer op.
Overigens houdt Palestina niets vast maar doet Hamas dat natuurlijk.
Het is op internationaal vlak vrij gebruikelijk om niet te onderhandelen met terroristen, maar dan nog wordt het (via Qatar) wel degelijk geprobeerd. Alleen schiet Hamas ieder zinnig voorstel van Israël af, en komen ze daarna zelf met iets dat voor Israël nooit acceptabel kan zijn. Dat onderhandelt nogal lastig.quote:Op zondag 9 juni 2024 09:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Israel ook door een deal te sluiten en de doden niet te veroorzaken.
Dat werkt twee kanten op en is niet eenzijdig de schuld van Hamas zoals je hier laat doorschemeren. Als je niet wil onderhandelen kun je de gijzelaars ook niet vrij krijgen. Weigeren om te onderhandelen is geen vrijbrief om extreem veel burgerdoden te veroorzaken bij "bevrijdingsacties".quote:Op zondag 9 juni 2024 09:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is op internationaal vlak vrij gebruikelijk om niet te onderhandelen met terroristen, maar dan nog wordt het (via Qatar) wel degelijk geprobeerd. Alleen schiet Hamas ieder zinnig voorstel van Israël af, en komen ze daarna zelf met iets dat voor Israël nooit acceptabel kan zijn.
Maar ook geen vrijbrief voor Hamas om een menselijk schild te gebruiken.quote:Op zondag 9 juni 2024 09:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat werkt twee kanten op en is niet eenzijdig de schuld van Hamas zoals je hier laat doorschemeren. Als je niet wil onderhandelen kun je de gijzelaars ook niet vrij krijgen. Weigeren om te onderhandelen is geen vrijbrief om extreem veel burgerdoden te veroorzaken bij "bevrijdingsacties".
Roepen dat palestijnen menselijke schilden gebruiken is ook geen vrijbrief voor het Israëlische leger om dan maar op grote schaal Palestijnen af te gaan knallen.quote:Op zondag 9 juni 2024 09:51 schreef Weird- het volgende:
[..]
Maar ook geen vrijbrief voor Hamas om een menselijk schild te gebruiken.
Klopt. Maar Hamas heeft hier gegokt en verloren.quote:Op zondag 9 juni 2024 09:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is ook geen vrijbrief voor het Israëlische leger om dan maar op grote schaal Palestijnen af te gaan knallen.
Rutte moet gewoon zijn bek houdenquote:Op zondag 9 juni 2024 10:00 schreef Weird- het volgende:
[..]
Klopt. Maar Hamas heeft hier gegokt en verloren.
Om het topic maar weer naar de NL politiek te brengen: ik snap dat Rutte hier een bondgenoot steunt
Hij weet ook wel de namen van de gegijzelden en van een omgekomen Israëlisch soldaat, waar hij ook al over getwitterd heeft, maar niet van de honderd dode Palestijnen. Als je ze een naam geeft ga je aan ze hechten en dat moet natuurlijk voorkomen worden.quote:Op zondag 9 juni 2024 09:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Leuk om te zien hoe onze Don in de reacties op zijn tweet zijn uiterste christelijke best doet om het maar niet over de Palestijnse slachtoffers van deze actie te hebben.
Je leest wel regelmatig over ruzie tussen actieve PVV’ers en Wilders maar verder weinig bijzonders toch?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 20:40 schreef quo_ het volgende:
[..]
En jij hebt nooit iets mee gekregen hoe het met mensen is afgeleopen die voor de PVV actief waren of zelfs maar aangaven dat te willen worden?
Mensen met een goede baan en wellicht ook capaciteiten pasten er dus wel voor om zich te roeren.
De schuld bij Wilders leggen is ook hier weer niet zo sterk.
Enkelen hebben zich bekeerd tot de islam. Ik snap wel dat je daar als potentieel PVV'er niet op zit te wachten.quote:Op zondag 9 juni 2024 10:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je leest wel regelmatig over ruzie tussen actieve PVV’ers en Wilders maar verder weinig bijzonders toch?
Dat doen ze dan ook niet, maar als je gegijzelden vast houdt in vluchtelingenkampen dan ga je dit krijgen.quote:Op zondag 9 juni 2024 09:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Roepen dat palestijnen menselijke schilden gebruiken is ook geen vrijbrief voor het Israëlische leger om dan maar op grote schaal Palestijnen af te gaan knallen.
Dus omdat jij niet meewerkt mag ik 10000 extra afknallen of hoe werkt dit precies?quote:Op zondag 9 juni 2024 09:12 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, laat vooral even weg dat Hamas die 200 (of 10000) doden zelf had kunnen voorkomen.
Nou inderdaad.quote:Op zondag 9 juni 2024 09:12 schreef Janneke141 het volgende:
En dan is het gelijk vrede? Er lag afgelopen weken gewoon een voorstel van Israel tot staakt het vuren en precies zelfde Israel gooit het dan in prullenbak. Dat zegt gewoon genoeg over hoe Israel hierin staat. Ze willen helemaal geen oplossing. Het is puur decimeren van een onschuldig volk.quote:Op zondag 9 juni 2024 11:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou inderdaad.
Als Hamas die gijzelaars na twee weken zou hebben vrijgelaten, zou dat duizenden doden voorkomen hebben.
Ja. Laten we dat maar weer gaan doen.quote:Op zondag 9 juni 2024 11:56 schreef Tijn het volgende:
Het gaat weer over Nederlandse politiek, zie ik
Terwijl er toch een lpf 2.0 achtige situatie hebben. Lekken verrassend weinig namen nog uit. Vooral bewindspersonen van buiten zijn nog niet echt voorbij gekomenquote:Op zondag 9 juni 2024 11:56 schreef Tijn het volgende:
Wanneer is die EU top? Ergens eind juni.quote:Op zondag 9 juni 2024 11:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Terwijl er toch een lpf 2.0 achtige situatie hebben. Lekken verrassend weinig namen nog uit. Vooral bewindspersonen van buiten zijn nog niet echt voorbij gekomen
Voor zover ik heb begrepen zijn ze er onderling nog niet uit welke partij welke bewindspersoon mag leveren.quote:Op zondag 9 juni 2024 11:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Terwijl er toch een lpf 2.0 achtige situatie hebben. Lekken verrassend weinig namen nog uit. Vooral bewindspersonen van buiten zijn nog niet echt voorbij gekomen
Geeft toch maar weer aan dat extreem-links net zo vatbaar is voor dit soort onzin als extreem-rechts.quote:Op zondag 9 juni 2024 11:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En dan is het gelijk vrede? Er lag afgelopen weken gewoon een voorstel van Israel tot staakt het vuren en precies zelfde Israel gooit het dan in prullenbak. Dat zegt gewoon genoeg over hoe Israel hierin staat. Ze willen helemaal geen oplossing. Het is puur decimeren van een onschuldig volk.
Dat maakt het hier inderdaad wel lastig, we gingen ook niet in overleg met Al Quaida en ISIS en Hamas is minstens net zo erg als beide.quote:Op zondag 9 juni 2024 09:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is op internationaal vlak vrij gebruikelijk om niet te onderhandelen met terroristen, maar dan nog wordt het (via Qatar) wel degelijk geprobeerd. Alleen schiet Hamas ieder zinnig voorstel van Israël af, en komen ze daarna zelf met iets dat voor Israël nooit acceptabel kan zijn. Dat onderhandelt nogal lastig.
En gijzelaars vasthouden in een vluchtelingenkamp is een extra oorlogsmisdaad. Hamas is echt gewoon één van de ergste organisaties ooit.quote:Op zondag 9 juni 2024 11:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Los van wat Israel doet valt er niet zoveel te verdedigen aan een officieel oorlogsmisdaad als het gijzelen van burgers lijkt mij.
Palestina =/= Hamas.quote:Op zondag 9 juni 2024 12:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
En gijzelaars vasthouden in een vluchtelingenkamp is een extra oorlogsmisdaad. Hamas is echt gewoon één van de ergste organisaties ooit.
Dat je Israël veroordeelt snap ik, dat iemand Palestina verdedigt heb ik geen goed woord voor over.
Wat een totale onzin kraam jij uit.quote:Op zondag 9 juni 2024 06:36 schreef VoMy het volgende:
[ x ]
Edit: en dan voeg ik nog even wat toe. Als 4 mensenlevens zo belangrijk zijn, waarom faciliteert de regering dan het direct uitmoorden van (tot dusver) tienduizenden Gazanen; waarbij we het dan nog niet eens hebben over de verminkten, gewonden en het aantal doden dat de nevenschade gaat opleverdn, bijvoorbeeld doordat Israel de gehele Gazaanse medische infrastructuur, met toestemming van NL, vernietigd heeft.
Waarom twittert Rutte niet elke dag dat het apartheidsregime Israel met zijn militaire operaties op de Jordaanoever weer eens een dozijn slachtoffers heeft gemaakt, dat die oorlogsmisdadigers moeten ophouden?
Omdat Palestijnse levens er niet toe doen. Voor hem niet, voor zijn carrière niet, voor zijn coalitiegenoten in de regel niet.
Ze hebben vooral nog niks gelekt, maar Schoof was ook tot er een presentatie moest worden gepland niet gelekt. Voor hetzelfde geld hebben ze al 15 posten ingevuld en wachten ze tot ze helemaal klaar zijn, de media hebben dit keer echt geen enkele ingang.quote:Op zondag 9 juni 2024 12:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor zover ik heb begrepen zijn ze er onderling nog niet uit welke partij welke bewindspersoon mag leveren.
Dus dan valt er nog weinig te lekken.
Wel apart hoe er een half jaar constant gelekt wordt en nu amper nog.quote:Op zondag 9 juni 2024 12:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze hebben vooral nog niks gelekt, maar Schoof was ook tot er een presentatie moest worden gepland niet gelekt. Voor hetzelfde geld hebben ze al 15 posten ingevuld en wachten ze tot ze helemaal klaar zijn, de media hebben dit keer echt geen enkele ingang.
Dat geloof jij? Na alle uitspraken van Netanyahu dat Hamas uitgeroeid moet worden en zijn ministers die oproepen tot genocide? Kom aan, wees even serieus.quote:Op zondag 9 juni 2024 11:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou inderdaad.
Als Hamas die gijzelaars na twee weken zou hebben vrijgelaten, zou dat duizenden doden voorkomen hebben.
Er wordt vooral gelekt als het goed uitkomt. Als het straks wat stroever loopt rent er weer een VVDiaanse spindoctor naar Wouter de Winther om een karaktermoord in gang te zetten (zie: de tranen van Omtzigt en dyscalculie bij de boeren).quote:Op zondag 9 juni 2024 12:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze hebben vooral nog niks gelekt, maar Schoof was ook tot er een presentatie moest worden gepland niet gelekt. Voor hetzelfde geld hebben ze al 15 posten ingevuld en wachten ze tot ze helemaal klaar zijn, de media hebben dit keer echt geen enkele ingang.
Inhoudelijk was er van het akkoord (in zoverre dat inhoud bevat) ook weinig gelekt.quote:Op zondag 9 juni 2024 12:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wel apart hoe er een half jaar constant gelekt wordt en nu amper nog.
Normaal zijn er ook meer mensen bij betrokken .. fractiespecialisten enzo. Althans, ik meen ergens opgepikt te hebben dat op aandringen van Wilders die nu minder betrokken zijn, al kan ik dat zo niet terugvinden.quote:Op zondag 9 juni 2024 12:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inhoudelijk was er van het akkoord (in zoverre dat inhoud bevat) ook weinig gelekt.
Er waren voor het akkoord idd niet de gebruikelijke zijtafels, waar soms zelfs fractiemedewerkers ipv kamerleden zitten (Grinwis bij Rutte III, bijvoorbeeld, zat als fractiemedewerker met minister Wiebes, Van Weyenberg en Omtzigt aan tafel).quote:Op zondag 9 juni 2024 12:37 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Normaal zijn er ook meer mensen bij betrokken .. fractiespecialisten enzo. Althans, ik meen ergens opgepikt te hebben dat op aandringen van Wilders die nu minder betrokken zijn, al kan ik dat zo niet terugvinden.
Het Nederlandse buitenlandbeleid is ook Nederlandse politiek. De kant die daarin gekozen wordt bespreken is ook Nederlandse politiek. De jubelende reacties van Nederlandse kamer- en kabinetsleden op een operatie waarbij zeker honderd doden vielen bespreken,is ook Nederlandse politiek want het zijn Nederlandse politici die een politieke stelling innemen met hun respons.quote:Op zondag 9 juni 2024 11:56 schreef Tijn het volgende:
Is ook zo. Maar de eeuwige discussie die daarna weer losbarst past beter in het aparte topic hierover imho.quote:Op zondag 9 juni 2024 15:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het Nederlandse buitenlandbeleid is ook Nederlandse politiek. De kant die daarin gekozen wordt bespreken is ook Nederlandse politiek. De jubelende reacties van Nederlandse kamer- en kabinetsleden op een operatie waarbij zeker honderd doden vielen bespreken,is ook Nederlandse politiek want het zijn Nederlandse politici die een politieke stelling innemen met hun respons.
Lol.quote:Vorige week al had formateur Richard van Zwol samen met Schoof willen beginnen met het ontvangen van de kandidaat-bewindspersonen. De week ging echter voorbij zonder dat die op het toneel verschenen.
Zomerreces is naderende. En met de nieuwe procedure waarin ieder (aspirant) bewindslied eerst naar de kamer moet ga je bij een overschrijding van de deadline al richting september voordat je verder kunt, laat staan op het bordes staat. En pas dan kan er een regeerakkoord gemaakt worden. Ik hoop hier vurig op.quote:Op maandag 10 juni 2024 07:40 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, dan maken ze weer een nieuwe deadline. Probleem opgelost.
De sfeer is echt heel goed tussen deze partijen.quote:Op maandag 10 juni 2024 07:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zomerreces start 5 juli. Ze hebben nog wel wat uitloop. Desnoods roepen ze de Kamer terug eerste week van de reces.
Ze kibbelen wel erg lang hierover.
Aan 13 van de 31 zou ik niet teveel waarde hechten (opkomst, PvdAGL is landelijk echt nog niet groter dan de PVV), aan het verlies van VVD en het halen van maar 1 zetel door NSC wel.quote:Op maandag 10 juni 2024 08:19 schreef PippenScottie het volgende:
Het beoogde kabinet haalt bij de eerste verkiezingen na de TK verkiezing 13 van de 31 zetels. Dat is een aardige pandoering.
Ik mag hopen dat ze zich bij de VVD en het NSC flink achter de oren krabben wat voor een heilloos pad ze in zijn gegaan.
Het is de bedoeling dat al die kandidaat-bewindspersonen er in 3 dagen doorheen worden gejaagd, elke fractie mag ook maar 1 vraag aan zo'n bewindspersoon stellen en geen vervolgvraag.quote:Op maandag 10 juni 2024 07:44 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Zomerreces is naderende. En met de nieuwe procedure waarin ieder (aspirant) bewindslied eerst naar de kamer moet ga je bij een overschrijding van de deadline al richting september voordat je verder kunt, laat staan op het bordes staat. En pas dan kan er een regeerakkoord gemaakt worden. Ik hoop hier vurig op.
Volgens mij gaat dat een vrij kansloze vertoning worden.quote:Op maandag 10 juni 2024 08:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat al die kandidaat-bewindspersonen er in 3 dagen doorheen worden gejaagd, elke fractie mag ook maar 1 vraag aan zo'n bewindspersoon stellen en geen vervolgvraag.
Elke kandidaat houdt neem ik aan een toespraakje met motivatie e.d., vervolgens worden er dus 10-15 vragen gesteld (doet de coalitie hier aan mee? En SGP gaf geloof ik aan hier heel weinig in te zien, die zie ik wel wegblijven) en dan mag de volgende weer. Ik denk zo'n 5-10 minuten per kandidaat, of ze moeten net zo breedsprakerig zijn als De Jonge. Is wel iedere bewindspersoon eens langs en aan het woord geweest, haalt voor het eerste echte debat de spanning er wat af.quote:Op maandag 10 juni 2024 08:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat een vrij kansloze vertoning worden.
Dat lijkt mij een zekerheidje. Laten we dit staatsrechtelijk onding dan ook maar heel snel afschaffen.quote:Op maandag 10 juni 2024 08:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Spreekbeurten op scholen hebben meer om het lijf, dacht ik.quote:Op maandag 10 juni 2024 08:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
NSC/Omtzigt houdt zich wel keurig ad verkiezingsbeloftes, zet de rechtsstaat voorop, staat voor goed bestuur etc.? Ik zie het nietquote:Op maandag 10 juni 2024 12:24 schreef Blastbeat het volgende:
Nou, eerst maar eens kijken wat het wordt? Zeker omdat het waarschijnlijk veelal om mensen van buiten de politiek zal gaan en de partijen die dit akkoord sloten zachtst gezegd een nogal ambivalente omgang met feiten, logica en moraal hebben, wil ik wel horen hoe ze daarmee in praktijk om denken te gaan. Ik ben wel benieuwd naar hoe de nieuwe bewindslieden bijvoorbeeld aankijken tegen de liegende Yesilgöz, het absurde partijprogramma van de PVV, de onzinpolitiek van BBB en het contrast tussen dat nieuwe sociaal contract van Omtzigt en de volksverlakkerij van de andere drie.
Precies. Lijkt me toch lastig om bewindspersoon van zo'n coalitie te zijn.quote:Op maandag 10 juni 2024 12:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
NSC/Omtzigt houdt zich wel keurig ad verkiezingsbelftes, zet de rechtsstaat voorop, sttat voor goed bestuur etc.? Ik zie het niet
Sowieso vind ik termen als goed bestuur altijd een lastig verhaal. Wanneer je, zoals Omtzigt, iedereen maar wat graag de les leest moet je zelf wel enorm goed je best doen. Net als Whiskers zie ik Omtzigt dit niet doen. In plaats daarvan vind hij het geen probleem dat het fonds van 15 miljard voor de boeren komt te vervallen, dat de begroting gebaseerd is op een mogelijke korting op de contributie aan Europa, dat er één miljard bezuinigt wordt op asielopvang terwijl dit de afgelopen 15 jaar elke keer duurder blijkt tw zijn dan begroot. De Omtzigt in de oppositie had hier nogal over van leest getrokken en nu verdedigt hij het tamelijk halfslachtig (zoals met die boer uit Warmond in OP1).quote:Op maandag 10 juni 2024 12:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
NSC/Omtzigt houdt zich wel keurig ad verkiezingsbeloftes, zet de rechtsstaat voorop, staat voor goed bestuur etc.? Ik zie het niet
NSC heeft gewoon ingstemd met dit (gedrocht van een) "hoofdlijnenakkoord".
https://nos.nl/artikel/25(...)sstaat-te-versterkenquote:De staatscommissie die aanbevelingen moet doen over de rechtsstaat in Nederland heeft "groeiende zorgen over politieke bereidheid om de rechtsstraat daadwerkelijk te versterken". In het advies De gebroken belofte van de rechtsstaat waarschuwt de commissie voor vertragende procedures die overheden toepassen.
Eerder een verstedelijkt vs niet verstedelijkt verhaalquote:Op maandag 10 juni 2024 15:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
wordt dit een noord zuid verhaal.....
Waarom niet beide? Noord-Brabant lijkt me verstedelijkter dan, zeg, Drenthe.quote:Op maandag 10 juni 2024 15:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Eerder een verstedelijkt vs niet verstedelijkt verhaal
Brabant is juist wel vrij stedelijk. NSC/BBB zijn daarom ook niet zo groot daar, terwijl de PVV van oudsher in stedelijk gebied al best wat aanhang had. Denk dat in Overijssel/Gelderland de stemmen ook meer verspreid zijn en de grootste partij dus ook minder groot; de PVV heeft er naast NSC/BBB ook nog concurrentie van de SGP in sommige gebieden. GL-PvdA heeft eigenlijk geen enkele concurrent op progressief/links vlak in de dorpen in het Oosten.quote:Op maandag 10 juni 2024 15:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Eerder een verstedelijkt vs niet verstedelijkt verhaal
Kan ook nogquote:Op maandag 10 juni 2024 15:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waarom niet beide? Noord-Brabant lijkt me verstedelijkter dan, zeg, Drenthe.
Klinkt als een duur betaald rapport om lekker niks mee te doen.quote:Op maandag 10 juni 2024 15:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)sstaat-te-versterken
Iemand nog een la over?
Joh.quote:Op maandag 10 juni 2024 16:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Zou de oplossing niet zijn om eens zaken te versimpelen.
Iedere poging daartoe word meestal vakkundig door de politiek gesaboteerd die uiteraard nooit verantwoordelijk is als het mis gaat.quote:Op maandag 10 juni 2024 16:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Klinkt als een duur betaald rapport om lekker niks mee te doen.
Verder ook weer een hoop rompslomp met onafhankelijke commissies, een nieuw planbureau, rode kaarten. Dan kunnen we straks weer naar elkaar wijzen wie nu echt de verantwoordelijke is.
Is dat de politiek, de onafhankelijke ommissie, de uitvoering?
En vervolgens gaan we weer klagen waarom alles zo moeilijk, langzaam gaat en duur is.
Zou de oplossing niet zijn om eens zaken te versimpelen.
In Brabant ook al.quote:Op maandag 10 juni 2024 18:30 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)338ffe3bd02496&ei=27
Ruim een jaar na de verkiezingsoverwinning van de BBB in Overijssel raakt de partij twee Statenleden kwijt. Jos Rosendaal uit Dalfsen en Adam Bakker uit Den Ham splitsen zich af. Overijssel is de thuisbasis van BBB.
Rosendaal en Bakker kwamen in maart 2023 in de Overijsselse Staten na de monsterzege die de BBB als nieuwe partij wist te boeken. De BBB ging van nul naar zeventien zetels.
Rosendaal stond als elfde op de kieslijst, Bakker was de nummer dertien. Bij het opstellen van de lijst werd aanvankelijk geen rekening gehouden met een verkiezingsresultaat van meer dan tien zetels.
In een korte verklaring via e-mail zegt het tweetal dat deze stap ‘na zorgvuldige afweging’ is genomen. ‘Wij hebben dit gedaan om beter te kunnen voldoen aan de behoeften en wensen van onze achterban. Daarbij hechten wij veel waarde aan de kernwaarden van de BBB
Ik vraag mij wel af welke kernwaarden ze op doelen, die van ForFarmers of Bayer?quote:Op maandag 10 juni 2024 18:36 schreef capricia het volgende:
[..]
In Brabant ook al.
Waar hebben we dit eerder gezien?
volgens wilders zijn de grenzen dicht sinds de pvv de grootste isquote:Op maandag 10 juni 2024 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
In ander nieuws: vanaf morgen kunnen er weer meer dan 2000 asielzoekers worden gehuisvest in Ter Apel.
Kunnen, mogen of moeten?quote:Op maandag 10 juni 2024 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
In ander nieuws: vanaf morgen kunnen er weer meer dan 2000 asielzoekers worden gehuisvest in Ter Apel.
Geen van 3, het kan niet, mag niet en moet zeker niet, maar het kost de overheid geen geld meer omdat de maximum boete schandalig genoeg nu al is bereikt: https://www.ad.nl/binnenl(...)he-stappen~ab92bd99/quote:
Hoe kunnen VVD, CDA en PVV dit een goed idee vinden?quote:Op maandag 10 juni 2024 19:25 schreef nostra het volgende:
https://www.ftm.nl/artike(...)mpaign=NieuweDatawet
Omdat dit 'stuk' zich nogal eenzijdig richt op mogelijke nadelen en niet op de echte voordelen.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe kunnen VVD, CDA en PVV dit een goed idee vinden?
Zoals?quote:Op maandag 10 juni 2024 19:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat dit 'stuk' zich nogal eenzijdig richt op mogelijke nadelen en niet op de echte voordelen.
Bestrijding van zware criminaliteit, fraude maar bijvoorbeeld het ook eerder opmerken van huiselijk geweld.quote:
Dit ligt toch volledig in de lijn van wat die partijen de afgelopen 10-15 jaar op het gebied van V&J bepleit hebben? Zo veel mogelijk data verzamelen, bestanden aan elkaar koppelen, de menselijke factor er tussenuit trekken en je achterste afvegen met privacywetgeving.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe kunnen VVD, CDA en PVV dit een goed idee vinden?
... op basis van een 'vermoeden'?quote:Op maandag 10 juni 2024 19:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bestrijding van zware criminaliteit, fraude maar bijvoorbeeld het ook eerder opmerken van huiselijk geweld.
https://www.eerstekamer.n(...)evensverwerking_door
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |